[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.987 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zo, twee dagen over inmiddels. Mijn Siemens C470 ip dect is waardeloos met de Experiabox V10. Want sip gegevens vallen niet in te stellen. Televisie hapert, alsof de verversing tegenvalt van de beelden. Geen idee of dat aan het interactieve tv kastje ligt of aan mijn televisie. Ik ga kijken of met de komst van de LG OLED55B6 het er beter op wordt.Internet daarentegen is top. 100/10 geadverteerd en ook ik krijg 100/30 geleverd uit de straatkast 100 meter verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30
Joosie200 schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:52:
Zo, twee dagen over inmiddels. Mijn Siemens C470 ip dect is waardeloos met de Experiabox V10. Want sip gegevens vallen niet in te stellen. Televisie hapert, alsof de verversing tegenvalt van de beelden. Geen idee of dat aan het interactieve tv kastje ligt of aan mijn televisie. Ik ga kijken of met de komst van de LG OLED55B6 het er beter op wordt.Internet daarentegen is top. 100/10 geadverteerd en ook ik krijg 100/30 geleverd uit de straatkast 100 meter verderop.
Wat de televisie betreft: Direct aangesloten met een kabel vanuit de Experiabox V10 naar de TV decoder van NLE?

Zo nee (powerline adapter of zoiets): dan eerst testen met een directe kabel. Als dat wel goed werkt dan zal je daar een oplossing voor moeten verzinnen.

Zo ja, dan zou je een andere HDMI kabel kunnen overwegen en als dat niet werkt contact zoeken met NLE.
Of even spelen met de resolutie instellingen op decoder en TV. Die dienen beiden gelijk te zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:11:
[...]

Wat de televisie betreft: Direct aangesloten met een kabel vanuit de Experiabox V10 naar de TV decoder van NLE?

Zo nee (powerline adapter of zoiets): dan eerst testen met een directe kabel. Als dat wel goed werkt dan zal je daar een oplossing voor moeten verzinnen.

Zo ja, dan zou je een andere HDMI kabel kunnen overwegen en als dat niet werkt contact zoeken met NLE.
Of even spelen met de resolutie instellingen op decoder en TV. Die dienen beiden gelijk te zijn.
Nee, via de meegeleverde repeater. Simpelweg omdat de afstand tussen het modem in de meterkast en de plaatsing van mijn tv in de woonkamer wel 15 meter is. Zulke lange directe kabels heb ik niet liggen en wil ik ook niet hebben liggen als ze al bestaan. De resolutie heb ik gelijk geregeld dat het overeenkomt op de decoder met de tv. (1080p en 50Hz) Of ik moet mijn tv als pc-monitor ook in gaan zetten. Dan kan de directe afstand terug naar een meter of 5/6. HDMI kabel switch ga ik uitproberen, ik heb de meegeleverde variant gebruikt. Kan weleens de HDMI kabel van mijn 360 en PS4 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Joosie200 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:38:
[...]

Nee, via de meegeleverde repeater. Simpelweg omdat de afstand tussen het modem in de meterkast en de plaatsing van mijn tv in de woonkamer wel 15 meter is. Zulke lange directe kabels heb ik niet liggen en wil ik ook niet hebben liggen als ze al bestaan. De resolutie heb ik gelijk geregeld dat het overeenkomt op de decoder met de tv. (1080p en 50Hz) Of ik moet mijn tv als pc-monitor ook in gaan zetten. Dan kan de directe afstand terug naar een meter of 5/6. HDMI kabel switch ga ik uitproberen, ik heb de meegeleverde variant gebruikt. Kan weleens de HDMI kabel van mijn 360 en PS4 testen.
Een UTP kabel kan rustig tot 100 meter zijn en dan nog prima functioneren zonder merkbaar verlies.Directe kabel van 15 meter is volgens mij al bij de Action te krijgen en werkt prima. Maar als jij ze niet wil zal je iets anders moeten verzinnen. Op basis van jouw info stel ik dat het probleem is dat je niet via een directe kabelverbinding werkt en dat ergens een hapering optreedt. Zo goed als zeker door die repeater.

Een wifirepeater of versterker is een absolute afrader wat betreft aansluiten van IPTV. IPTV maakt gebruik van een ander soort signaal dan regulier internet of NEtflix o.i.d. Namelijk met multicast streams die zeer gevoelig zijn voor haperingen. En daarmee ook vaak dus niet goed werken via repeaters, powerline adapters etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:54:
[...]

Een UTP kabel kan rustig tot 100 meter zijn en dan nog prima functioneren zonder merkbaar verlies.Directe kabel van 15 meter is volgens mij al bij de Action te krijgen en werkt prima. Maar als jij ze niet wil zal je iets anders moeten verzinnen. Op basis van jouw info stel ik dat het probleem is dat je niet via een directe kabelverbinding werkt en dat ergens een hapering optreedt. Zo goed als zeker door die repeater.

Een wifirepeater of versterker is een absolute afrader wat betreft aansluiten van IPTV. IPTV maakt gebruik van een ander soort signaal dan regulier internet of NEtflix o.i.d. Namelijk met multicast streams die zeer gevoelig zijn voor haperingen. En daarmee ook vaak dus niet goed werken via repeaters, powerline adapters etc...
Hmm, wat ik gek vind is dat mijn Chromecast dongel via WiFi wel vlekkeloos het signaal gewoon streamt als ik via de NPO of RTL app uitzendingen bekijk. Dat IPTV gevoelig is voor het signaal kan ik wel inkomen (Digitenne was echt een nachtmerrie :X) maar dit deed mij dus terugdenken aan Digitenne van weleer. Niet zo erg dat je artefacts en pixelblokjes kreeg als er verkeer door je straat raast maar toch. Zo smooth tv kijken als via Ziggo of de chromecast is er niet bij. Tenzij ik dus bedraad alles aansluit. Hmm, kan ook een WiFi adapter fixen voor mijn pc, gebruik ik die utp kabel wel voor de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Joosie200 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:01:
[...]

Hmm, wat ik gek vind is dat mijn Chromecast dongel via WiFi wel vlekkeloos het signaal gewoon streamt als ik via de NPO of RTL app uitzendingen bekijk. Dat IPTV gevoelig is voor het signaal kan ik wel inkomen (Digitenne was echt een nachtmerrie :X) maar dit deed mij dus terugdenken aan Digitenne van weleer. Niet zo erg dat je artefacts en pixelblokjes kreeg als er verkeer door je straat raast maar toch. Zo smooth tv kijken als via Ziggo of de chromecast is er niet bij. Tenzij ik dus bedraad alles aansluit. Hmm, kan ook een WiFi adapter fixen voor mijn pc, gebruik ik die utp kabel wel voor de tv.
Alleen live TV via de decoder is multicast. Al het andere is unicast en daarmee net zo gevoelig voor storing als gewoon ethernet. En dat is veel minder. Dus via de Chromecast op de TV kijken is eigenlijk via de app kijken en is dus unicast.

Probeer voor de gein eens een programma op je decoder op te nemen en daarna terug te kijken. Of iets via uitzending gemist of zoiets.Is namelijk ook unicast en geen multicast meer.

Zeer waarschijnlijk dat het dan wel goed werkt zonder die haperingen.Of in ieder geval een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:08:
[...]

Alleen live TV via de decoder is multicast. Al het andere is unicast en daarmee net zo gevoelig voor storing als gewoon ethernet. En dat is veel minder. Dus via de Chromecast op de TV kijken is eigenlijk via de app kijken en is dus unicast.

Probeer voor de gein eens een programma op je decoder op te nemen en daarna terug te kijken. Of iets via uitzending gemist of zoiets.Is namelijk ook unicast en geen multicast meer.

Zeer waarschijnlijk dat het dan wel goed werkt zonder die haperingen.Of in ieder geval een stuk beter.
Met het verschil tussen uni en multicast was ik niet bekend. Gisteren heb ik dus maar snel de chromecast weer erbij gepakt en de decoder qua HDMI afgekoppeld. Net wanneer ik dacht hem wel te kunnen verkopen die Chromecast houd ik die maar aan als manier van tv kijken. Zoveel kijk ik niet live en als ik het al live is kijk ik NPO. Het leeuwendeel kijk ik toch on demand later terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 17:43
Joosie200 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:13:
[...]

Met het verschil tussen uni en multicast was ik niet bekend. Gisteren heb ik dus maar snel de chromecast weer erbij gepakt en de decoder qua HDMI afgekoppeld. Net wanneer ik dacht hem wel te kunnen verkopen die Chromecast houd ik die maar aan als manier van tv kijken. Zoveel kijk ik niet live en als ik het al live is kijk ik NPO. Het leeuwendeel kijk ik toch on demand later terug.
Had hetzelfde probleem dat bedraad naar TV eigenlijk geen optie was.

Heb je repeater op 5Ghz ingesteld? Ik had het eerst netjes aangesloten met WPS knop blijkt dat dan alleen maar 2,4Ghz wordt ingesteld als ontvangen. Zenden doet repeater dan wel weer op 5Ghz.

Even ingelogd op repeater 5Ghz ontvangen ingesteld en forced ingesteld dat ethernet alleen het 5Ghz ontvangen signaal mag gebruiken en daar IPTV op aangesloten. Sindsdien totaal geen haperingen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Maxmannl schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:17:
[...]

Heb je repeater op 5Ghz ingesteld? Ik had het eerst netjes aangesloten met WPS knop blijkt dat dan alleen maar 2,4Ghz wordt ingesteld als ontvangen. Zenden doet repeater dan wel weer op 5Ghz.

Even ingelogd op repeater 5Ghz ontvangen ingesteld en forced ingesteld dat ethernet alleen het 5Ghz ontvangen signaal mag gebruiken en daar IPTV op aangesloten. Sindsdien totaal geen haperingen meer gehad.
Ethernet to WiFi use the following band bij advanced settings bedoel je? Die heb ik nu idd op 5Ghz gezet, stond eerder op 2,4Ghz, wss omdat ik de eerste keer inderdaad via de WPS knop de repeater verbinding liet maken met het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
Joosie200 schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:36:
[...]

Ethernet to WiFi use the following band bij advanced settings bedoel je? Die heb ik nu idd op 5Ghz gezet, stond eerder op 2,4Ghz, wss omdat ik de eerste keer inderdaad via de WPS knop de repeater verbinding liet maken met het modem.
Yup die setting idd. Is het nu beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Maxmannl schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:11:
[...]

Yup die setting idd. Is het nu beter?
Wel beter ja. Thnx voor de heads up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Heeft iemand overigens een idee of de iTV ontvangers aan het abonnement gekoppeld zitten? Met andere woorden kan ik succesvol een extra iTV ontvanger aansluiten terwijl deze niet via het NLE/KPN abo is aangevraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
Oyster schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:46:
Heeft iemand overigens een idee of de iTV ontvangers aan het abonnement gekoppeld zitten? Met andere woorden kan ik succesvol een extra iTV ontvanger aansluiten terwijl deze niet via het NLE/KPN abo is aangevraagd?
Zitten aan het abbonement gekoppeld met een kpn abbo nummer. Maar proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Ik ben nog niet aangesloten maar wel benieuwd.. welke upload halen jullie zoal?
Ik vraag dit omdat er 10Mb geboden wordt en ik een reactive voorbij zag komen van iemand die 30 haalt.

Uiteraard zou ik graag 30Mb halen wanneer ik volgende maand ben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 20:47
Dat hangt af op welke "soort" centrale je bent aangesloten. een buitenring (straatkast) biedt vaak 100/30, terwijl een wijkcentrale vaak maar 50/10 doet.

Op http://netco-fpi-info.fourstack.nl kun je kijken wat voor distributiepunt je bent aangesloten. Indien er bij VDSL 100Mbit staat, dan haal je meestal wel 30Mbit upload.

[ Voor 39% gewijzigd door krakendmodem op 04-04-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Vandaag overstap van Tele2 naar NLE. In alle opzichten een verbetering: sneller internet, beter modem, I-TV kastje werkt soepeler (+ pauzeren en begin gemist). 30/3 down/up haal ik. Overstap ging bijna vekkeloos, heb alleen via Facebook moeten vragen naar de iTV inlogcodes, die kreeg ik niet per mail!? Tevreden klant verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Maxmannl schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:17:
[...]

Hoe kun je inloggen op de repeater? Ik kan alleen maar op de router komen.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Gadgeteer schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:47:
[...]

Keep us posted.
Ik moet helaas nog wachten tot 12 mei voordat ik aangesloten wordt.
Hoop het pakket al eerder te ontvangen zodat ik een paar dagen heb om de boel netjes aan te sluiten en de kabels weg te werken.
Vlekkeloze overstap, iTV code en het nieuwe vaste nummer zaten in mijn mailbox op het moment dat de verbinding werd overgezet. Het verschil met Digitenne is enorm, zelfs op mijn 720p scherm. Onder de streep kost dit abo minder én krijg ik daar ook nog eens bellen en een betere TV kwaliteit bij. Erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
krakendmodem schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:07:
Dat hangt af op welke "soort" centrale je bent aangesloten. een buitenring (straatkast) biedt vaak 100/30, terwijl een wijkcentrale vaak maar 50/10 doet.

Op http://netco-fpi-info.fourstack.nl kun je kijken wat voor distributiepunt je bent aangesloten. Indien er bij VDSL 100Mbit staat, dan haal je meestal wel 30Mbit upload.
Dan ga ik er vanuit dat ik 30 up zal krijgen ongeveer. Dat maakt me blij, een rappe upload stel ik zeer op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Gadgeteer schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:31:
[...]

Dan ga ik er vanuit dat ik 30 up zal krijgen ongeveer. Dat maakt me blij, een rappe upload stel ik zeer op prijs.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
i7x schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:23:
[...]

Van de website:

Via de ethernetkabel
Schakel WiFi op je computer of laptop uit. Verbind je computer met de versterker via een ethernetkabel.

Open een webbrowser op je computer en ga naar tplinkrepeater.net. Voer admin (kleine letters) voor zowel de gebruikersnaam als het wachtwoord in en klik op ‘Login’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
[...]

inloggen op je router en even kijken bij IP adressen die zijn uitgegeven. Zie je een vreemde apparaat naam voorbijkomen dan zal het die zijn.

Invoeren in je browser en je kunt inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[...]

Via http://192.168.2.254/ kom je op het inlogscherm van het modem/router.
Via http://192.168.0.254/ kom je op de repeater uit. Tenminste zo kon ik inloggen.

http://tplinkrepeater.net/ voorzag mij wel van instructies om de repeater met je pc te verbinden, WiFi uit en dan als nog via die site een pop-up te krijgen om in te loggen. Maar hoe ik de repeater ook verbond en hoe ik de PC ook ingesteld had, ik kwam geen stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat ik altijd deed als ik op de repeater wilde inloggen.
Met de laptop naar boven dat ik naast de repeater sta, dan even wifi uit en weer aan en dan naar die tplinkrepeater.net link. Dat werkt 9 vd 10 keer.

Ondertussen heet het wifi-netwerk vanuit de repeater anders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

Even kijken wat voor MAC adres die repeater heeft, en vervolgens in je modem kijken welk ip adres dat MAC adres gekregen heeft (via DHCP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Bedankt iedereen, moet lukken zo :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Ik ben er ook over aan het nadenken om over te stappen op NLE. Gebruik de functies van men huidige Ziggo abonnement nauwelijks en de kostenbesparingen lijken aanzienlijk. Momenteel heb ik een AiE Complete van Ziggo (150 Mbits/15Mbits) + een extra telefoon lijn en betaal ik rond de 66 euro p/m.

Heb de vaste lijn(en) niet echt meer nodig en wil dus overstappen op Internet + TV van NLE.
Ik heb even op netco-fpi site gekeken en kreeg als resultaat 50 Mbit/s down en 10 Mbit/s up
Verder stond op breedbandwinkel.nl dat men afstand tot de wijkcentrale 2471 meter was en 166m tot de straatkast.

Enige wat ik graag wil weten is hoe stabiel het internet is en niet dat ik dadelijk zit opgescheept met een trage verbinding van 10-20 Mbit. Ben verder een redelijke simpele klant naar mijn mening. Heb maar een TV kastje nodig en opnemen en pauzeren boeien me eigenlijk niet. ISPA aansluiting staat onder in de woonkamer bij de TV. Ik heb een PC naast de TV staan die bekabeld is aangesloten en boven staat men laptop die nu al eigenlijk een belabberde snelheid haalt van rond de 16 Mbps volgens speedtest.Wellicht helpt die Wifi repeater van NLE met dit probleem? Wil het liefst ook geen extra kabels e.d. gaan trekken door het huis en de router gewoon op de tv meubel achter de tv plaatsen.

Lees in het algemeen redelijk goede ervaringen in dit topic omtrent NLE. Iemand nog verder tips aan waar ik op moet letten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
NYG schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:37:
Ik ben er ook over aan het nadenken om over te stappen op NLE. Gebruik de functies van men huidige Ziggo abonnement nauwelijks en de kostenbesparingen lijken aanzienlijk. Momenteel heb ik een AiE Complete van Ziggo (150 Mbits/15Mbits) + een extra telefoon lijn en betaal ik rond de 66 euro p/m.

Heb de vaste lijn(en) niet echt meer nodig en wil dus overstappen op Internet + TV van NLE.
Ik heb even op netco-fpi site gekeken en kreeg als resultaat 50 Mbit/s down en 10 Mbit/s up
Verder stond op breedbandwinkel.nl dat men afstand tot de wijkcentrale 2471 meter was en 166m tot de straatkast.

Enige wat ik graag wil weten is hoe stabiel het internet is en niet dat ik dadelijk zit opgescheept met een trage verbinding van 10-20 Mbit. Ben verder een redelijke simpele klant naar mijn mening. Heb maar een TV kastje nodig en opnemen en pauzeren boeien me eigenlijk niet. ISPA aansluiting staat onder in de woonkamer bij de TV. Ik heb een PC naast de TV staan die bekabeld is aangesloten en boven staat men laptop die nu al eigenlijk een belabberde snelheid haalt van rond de 16 Mbps volgens speedtest.Wellicht helpt die Wifi repeater van NLE met dit probleem? Wil het liefst ook geen extra kabels e.d. gaan trekken door het huis en de router gewoon op de tv meubel achter de tv plaatsen.

Lees in het algemeen redelijk goede ervaringen in dit topic omtrent NLE. Iemand nog verder tips aan waar ik op moet letten ?
Op de Netco FPI site krijg je geen upload snelheid te zien dus dat zal je ergens anders vandaan hebben neem ik aan? De snelheid die op die site staat is een inschatting gebaseerd op afstand, bekende snelheden van anderen op dezelfde kabel als de jouwe / bij jou in de straat. Met andere woorden: het klopt bijna altijd behoorlijk goed. Dus zou je inderdaad tegen de 50 Mbit moeten krijgen. Of die Wifi repeater nodig is zal je moeten bekijken na installatie. Het modem van NLE is qua Wifi al behoorlijk goed, dus misschien hoeft dat niet eens.
Verder is een repeater meestal niet de manier om meer snelheid te halen maar wel om meer wifidekking te krijgen.
Bij een repeater geldt: betere dekking maar minder snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Ok goed om te horen! Zal maar eens gaan beginnen met overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 21:36
Installatiepakket net op tijd ontvangen en maandag 10 april ga ik over. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 21:15
Inmiddels ben ik een ruime maand aangesloten op NLE via VDSL2, dus een wat objectievere recensie is mogelijk.

Over de stabiliteit van de verbinding heb ik niets te klagen. Ik haal constant een mooie 100/30 zonder haperingen, ook via wifi. Het kleine TV-kastje vind ik persoonlijk een verademing ten opzichte van het logge en trage ding dat ik bij Ziggo gewend was.

Eén punt van kritiek: de Mijn NLE-omgeving werkt al sinds de oplevering niet. Hierdoor kan ik mijn facturen niet inzien. Er is hier een 'case' voor aangemaakt, maar NLE lijkt geen haast te hebben bij het oplossen van dit probleem. Maar goed, voor dat geld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ik heb het niet inliggen op mijn nle op kunnen lossen door een nieuw wachtwoord aan te vrqfen. Daarna werkte het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje , ik heb nu Telfort internet en tv , bij NlE zou deze combi mij 5,- voordeel opleveren 29,95 ipv 35,- .
Nu ben ik een leek op gebied van draden routers etc .
In mijn meterkast komt alles binnen en daar staat ook de router? , de tv staat hier nog geen 5 meter vandaan , ik heb dus geen kabels lopen van de meterkast naar de tv , ook de tv is nergens op aangesloten , alleen op zo'n decoder kastje die naast de tv staat , draadloos dus .
Als ik een NIE abbonement neem , is de aansluiting dan hetzelfde , of moet er dan nog een kabel vanaf de router naar mijn tv ?
Dat zou mijn enige bezwaar zijn om bij NIE een abbonement af te sluiten .wie weet dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 16:58:
Vraagje , ik heb nu Telfort internet en tv , bij NlE zou deze combi mij 5,- voordeel opleveren 29,95 ipv 35,- .
Nu ben ik een leek op gebied van draden routers etc .
In mijn meterkast komt alles binnen en daar staat ook de router? , de tv staat hier nog geen 5 meter vandaan , ik heb dus geen kabels lopen van de meterkast naar de tv , ook de tv is nergens op aangesloten , alleen op zo'n decoder kastje die naast de tv staat , draadloos dus .
Als ik een NIE abbonement neem , is de aansluiting dan hetzelfde , of moet er dan nog een kabel vanaf de router naar mijn tv ?
Dat zou mijn enige bezwaar zijn om bij NIE een abbonement af te sluiten .wie weet dit ?
NLE levert een draadloze repeater mee. Deze repeater kan je draadloos koppelen aan je router. Vanaf de repeater kan je dan het decoder kastje (arcadyan) aansluiten met een netwerkkabel. Met andere woorden, de repeater maakt het decoder kastje draadloos zodat je het overal kan plaatsen mits je binnen het bereik zit van je router en een netspanning aansluiting hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Oyster schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:27:
[...]

NLE levert een draadloze repeater mee. Deze repeater kan je draadloos koppelen aan je router. Vanaf de repeater kan je dan het decoder kastje (arcadyan) aansluiten met een netwerkkabel. Met andere woorden, de repeater maakt het decoder kastje draadloos zodat je het overal kan plaatsen mits je binnen het bereik zit van je router en een netspanning aansluiting hebt.
Plus als je dan op de repeater inlogt en hem instelt via advanced settings > Ethernet to WiFi use the following band: 5Ghz. Al kwam ik na wat googlen uit op het forum van NLE en zij adviseren pertinent de decoder bedraad aan te sluiten en zeker niet de repeater te benutten om je decoder mee aan te sluiten. Toch kan het gewoon en het komt mij beter uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:04

Speedmaster

Make my day...

....

Beter lezen...

....

[ Voor 95% gewijzigd door Speedmaster op 09-04-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Joosie200 schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:53:
[...]

Plus als je dan op de repeater inlogt en hem instelt via advanced settings > Ethernet to WiFi use the following band: 5Ghz. Al kwam ik na wat googlen uit op het forum van NLE en zij adviseren pertinent de decoder bedraad aan te sluiten en zeker niet de repeater te benutten om je decoder mee aan te sluiten. Toch kan het gewoon en het komt mij beter uit zo.
Ik begrijp wel waarom ze dat adviseren met alle wifi-vervuiling op de 2.4GHz band, een soort van last-resort zeg maar. Bedankt voor je 5GHz tip, daar had ik niet aan gedacht. Meteen even instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel oyster voor je reactie , zoals ik begrijp blijft alles dus het zelfde , de reactie van speedmaster daarentegen is geheel abracadabra voor mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 21:36
Ik ben over! Dik 105 Mb/s downloaden en 30 Mb/s up. Super blij.
Met iTV aan houd ik dik 93 Mb/s over.

iTV van KPN is een verademing vergeleken met die van Tele2, die hebben een eigen crappy interface. Internet is stabiel.
Aansluiting verliep bijna vlekkeloos. Ik zou per mail mijn abonnementsnummer krijgen voor iTV maar die kreeg ik niet. Via Facebook kreeg ik deze als nog binnen 2 uur.

NLE is een goed alternatief. Snelle en betrouwbare verbinding, bijna vlekkeloze aansluiting, goed apparatuur en iTV van KPN, goede en snelle klantenservice en dat voor 29,95 €.

[ Voor 216% gewijzigd door Cheezborger op 10-04-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Cheezborger schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:13:
Ik ben over! Dik 105 Mb/s downloaden en 30 Mb/s up. Super blij.
Met iTV aan houd ik dik 93 Mb/s over.

iTV van KPN is een verademing vergeleken met die van Tele2, die hebben een eigen crappy interface. Internet is stabiel.
Aansluiting verliep bijna vlekkeloos. Ik zou per mail mijn abonnementsnummer krijgen voor iTV maar die kreeg ik niet. Via Facebook kreeg ik deze als nog binnen 2 uur.

NLE is een goed alternatief. Snelle en betrouwbare verbinding, bijna vlekkeloze aansluiting, goed apparatuur en iTV van KPN, goede en snelle klantenservice en dat voor 29,95 €.
Je bent net over. Je kunt nog niet weten of de verbinding betrouwbaar is. :+
Ik hoop natuurlijk van wel, baal al dat ik nog moet wachten tot 12 mei voordat ik over ga.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boyd91
  • Laatst online: 01-10 08:46
Gadgeteer schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:13:
[...]

Je bent net over. Je kunt nog niet weten of de verbinding betrouwbaar is. :+
Ik hoop natuurlijk van wel, baal al dat ik nog moet wachten tot 12 mei voordat ik over ga.
Wellicht bedoeld hij stabiel.. ik en anderen in mijn omgeving hadden/hebben via Ziggo last van hoge packet loss. Bij KPN / NLE is dit nagenoeg nul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 15:42
Officieel vrijdag pas actief maar toch alles al aangesloten. Netjes 100/30 waar ik ook vanuit ging. KPN tv kastje zit nog in de doos aangezien ik die niet nodig heb met SAT tv. Misschien dat ik hem ooit eens aansluit aan de TV in de veranda of gebruik hem als backup tijdens een storm als de schotel verwaaid is. Voorlopig dus een happy klant van NLE hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ben bezig e.e.a. voor te bereiden voordat ik volgende maand wordt aangesloten.

ISRA zit in de woonkamer met zo'n lelijke varkenssnuit (kan ik zo'n inbouwdoos vervangen voor iets fijners?)

- 2 TV decoders moeten bedraad (1 in woonkamer beneden, 1 in slaapkamer boven)
- desktop moet bedraad blijven (woonkamer)
- NAS bedraad (woonkamer)
- PS3 bedraad (woonkamer, naast PC)
Verder zijn er verschillende WIFI devices (printer, 4 tablets, 2 telefoons, 1 TV, NEST thermostat en al wat ik eventueel nog ben vergeten)

Ook wil ik de mogelijkheid om een gasten netwerk open te zetten (WIFI) zodat mijn visite hun telefoons kan verbinden)

Naast mijn huidige Netgear R6250 en mijn Ziggo modem heb ik verder geen netwerk hardware in mijn bezit zoals switches ofzo. Indien nodig kan ik uiteraard 1 of 2 van die simpele Gb switches aanschaffen. Is het raadzaam om mijn Netgear 6250 als AP in te zetten voor WIFI (heb er nu dekking mee in mijn hele huis) of weet iemand me te melden dat de Experiabox v10 beter presteert? In dat geval zou ik de Netgear evt. nog als switch kunnen inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 21:57
Barre73 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:54

IPTV werkt hier prima i.c.m. repeater van de Action die in client-mode is ingesteld. Geen haperingen op begane grond en 1e verdieping. Dus de stelling dat het een absolute afrader is is absoluut niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
thegreenhunter schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:48:
[...]

IPTV werkt hier prima i.c.m. repeater van de Action die in client-mode is ingesteld. Geen haperingen op begane grond en 1e verdieping. Dus de stelling dat het een absolute afrader is is absoluut niet waar.
Ik vermoed dat de werking van die repeaters van veel factoren afhankelijk is. Mogelijk zijn de omstandigheden bij jou optimaal voor die dingen?
Wel vraag ik me af of die dingen niet de snelheid van je hele wifi netwerk om zeep helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 21:15
De meegeleverde repeater van NLE werkte bij mij ook prima in combinatie met de settopbox. Heb toen wel de repeater geforceerd op 5 GHZ gezet, misschien dat dat een merkbaar verschil kan maken?

De enige reden dat ik hem uiteindelijk weer bedraad heb aangesloten is omdat het me een stopcontact kostte... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 21:57
Gadgeteer schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 07:58:
[...]
Ik vermoed dat de werking van die repeaters van veel factoren afhankelijk is. Mogelijk zijn de omstandigheden bij jou optimaal voor die dingen?
Wel vraag ik me af of die dingen niet de snelheid van je hele wifi netwerk om zeep helpen?
Dat vermoed ik ook wel, toch is een jaren 70 hoekhuis met goed veel beton. Ik denk zelf dat deze repeaters die er nu liggen gewoon erg goed zijn, beter dan vorige repeaters die er lagen.
Ze ondersteunen ook 5 ghz, hier in ieder geval geen last van een verslechterd wifi netwerk, ze doen gelijk dienst als wifi accespoint.
Ze zitten ook gewoon in een verlengsnoer, ondanks berichten dat dat ook weer van invloed zou zijn op de stabiliteit.
Dochter op zolder hoor ik ook niet (meer) over slechte wifi, en dat zegt pas echt wat :) . Maar inderdaad, wat bij de één goed werkt......kan ruk zijn bij de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samdevalk1988
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-04 14:28
Na het lezen van de positieve reacties hier ben ik ook van plan om mijn alles-in-1 af te nemen via NLE. Volgende week krijg ik de sleutel van nieuwbouwwoning in Nijmegen. Echter kom ik niet door de postcodechecks bij NLE en bij telefonisch contact geeft NLE aan niet te kunnen leveren, ondanks dat ik via de KPN url wel kan zien dat ze het internet gaan aanleggen, deze datum is overigens verschoven van 14 april naar 21 april.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Geplande upgrades
Wat
FttH
Planning
21-04-2017
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Kunnen jullie op basis hiervan zeggen of het vanaf 21 april mogelijk is om het internet via NLE aan te vragen en wat zijn jullie ervaringen met levertijd vanaf moment van aanvragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
samdevalk1988 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 18:13:
Na het lezen van de positieve reacties hier ben ik ook van plan om mijn alles-in-1 af te nemen via NLE. Volgende week krijg ik de sleutel van nieuwbouwwoning in Nijmegen. Echter kom ik niet door de postcodechecks bij NLE en bij telefonisch contact geeft NLE aan niet te kunnen leveren, ondanks dat ik via de KPN url wel kan zien dat ze het internet gaan aanleggen, deze datum is overigens verschoven van 14 april naar 21 april.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Geplande upgrades
Wat
FttH
Planning
21-04-2017
Betrouwbaarheid
Onbekend
Internet Snelheid
500 Mbit/s
iTV
2 HD

Kunnen jullie op basis hiervan zeggen of het vanaf 21 april mogelijk is om het internet via NLE aan te vragen en wat zijn jullie ervaringen met levertijd vanaf moment van aanvragen? :)
Die 21 april is de plandatum dat de Reggefiber aannemer jouw aansluiting wil maken en opleveren. Bij nieuwbouw kan je niet vooraf een abonnement nemen en tijdens die aanleg geactiveerd worden. Dat kon/kan wel als er in bestaande bouw glasvezel wordt aangelegd. Maar door de onzekerheid bij nieuwbouw over wanneer een huis echt klaar is met bouwen en aangesloten kan worden, is die optie uitgeschakeld. Dus na oplevering van de aansluiting door Reggefiber kan je bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samdevalk1988
Barre73 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:47:
[...]

Die 21 april is de plandatum dat de Reggefiber aannemer jouw aansluiting wil maken en opleveren. Bij nieuwbouw kan je niet vooraf een abonnement nemen en tijdens die aanleg geactiveerd worden. Dat kon/kan wel als er in bestaande bouw glasvezel wordt aangelegd. Maar door de onzekerheid bij nieuwbouw over wanneer een huis echt klaar is met bouwen en aangesloten kan worden, is die optie uitgeschakeld. Dus na oplevering van de aansluiting door Reggefiber kan je bestellen.
Thanks! Het vreemde is alleen dat ik er bij KPN al wel doorheen kom. Voelt een beetje alsof ze op die manier forceren dat je bij hen bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
samdevalk1988 schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:10:
[...]

Thanks! Het vreemde is alleen dat ik er bij KPN al wel doorheen kom. Voelt een beetje alsof ze op die manier forceren dat je bij hen bestelt?
Dat voelt misschien zo maar is echt niet zo. Providers kiezen helemaal zelf of ze op basis van plandata willen laten pre-bestellen of niet. De orderstraat van Reggefiber staat per project ingesteld om het wel of niet mogelijk te maken (voor elke provider). Hier dan blijkbaar wel. Dat had ik hierboven dan fout. Vaak kan het ook niet en is bestelling pas mogelijk na de aansluiting door Reggefiber. Bij elke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samdevalk1988
Ok, even afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Nieuw huis, nieuwe provider (voorheen Ziggo)

NLE loopt soms de communicatie over wanneer iets komt of iets werkt niet helemaal gelijk, maar dat is positief. Kreeg een email dat de hardware opgestuurd zou worden terwijl ik het al binnen had, en het werkte allemaal een dag eerder dan gecommuniceerd.

Snelheid is gewoon strak 100/30 en had geen problemen om alles aan te sluiten, de instructies waren helder en het werkte allemaal.

Enige wat ik van te voren niks over gelezen had (maar had ook niet echt gezocht) is dat de TV via utp gaat ipv coax en het is met de wifi versterker wel mogelijk om het te doen, maar daar ga ik m'n twee tv's niet mee aansluiten. Daar moet dus nog even iemand voor langs komen om ook utp bij de coax erin te trekken.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
OxiMoron schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:57:
Nieuw huis, nieuwe provider (voorheen Ziggo)

NLE loopt soms de communicatie over wanneer iets komt of iets werkt niet helemaal gelijk, maar dat is positief. Kreeg een email dat de hardware opgestuurd zou worden terwijl ik het al binnen had, en het werkte allemaal een dag eerder dan gecommuniceerd.

Snelheid is gewoon strak 100/30 en had geen problemen om alles aan te sluiten, de instructies waren helder en het werkte allemaal.

Enige wat ik van te voren niks over gelezen had (maar had ook niet echt gezocht) is dat de TV via utp gaat ipv coax en het is met de wifi versterker wel mogelijk om het te doen, maar daar ga ik m'n twee tv's niet mee aansluiten. Daar moet dus nog even iemand voor langs komen om ook utp bij de coax erin te trekken.
Waarom erbij? Die COAX heb je immers niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:53

MsG

Forumzwerver

Net ook de overstap van Ziggo in gang gezet naar NLE. Gebruik eigenlijk alleen internet en waar je vroeger alleen maar van die prut ADSL als alternatief had, zie ik nu genoeg mensen in de buurt via VDSL prima snelheden halen. 150 Mbit en maar 10Mbit upload of 100Mbit en 30 upload vind ik prima.

Hoe is het televisiesignaal via het kastje in HD ten opzichte van Ziggo HD? Vond dat bij Ziggo altijd wel mooi er uitzien. Wordt dit meer Digitenne kwaliteit of is het net zo prima? Ik verwacht weinig tv te kijken dus vandaar dat het me ook niet enorm boeit. Vond Ziggo te duur worden voor enkel internet en NLe heel redelijk geprijsd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitenne kwaliteit zeker niet. Wel iets mindere kwaliteit al valt het nog wel mee. Ik was vorige week bij een vriend van mij die via KPN tv kijkt en het zag er gewoon goed uit die voetbalwedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
HD kwaliteit is eigenlijk prima te doen. Doet niet heel veel meer onder voor tv via kabel of satelliet.

Zeker als je maar weinig TV kijkt is het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Vandaag even in de range extender gedoken. Hoewel ik hem niet te vaak zal gebruiken zag ik dat ie alleen op 2.4 GHZ was geconfigureerd. Echter.... hij kan ook 5 GHZ doorsturen, moet je die functie alleen wel even zelf aanzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Cf7ObEFlM42DeBa5TvTLbUgi/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:09
En ze geven nog cadeautjes weg ook! Via Fox sport as zondag Vitesse-Feijenoord. Gratis...
Het moet toch nie veul gekker worden. Ik ben al supertevreden over het huidige aanbod. Zowel functioneel als prijstechnisch.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vincedd
Ik heb om dat ik druk ben op het nle forum ben , 3 maanden gratis videoland gekregen. Ik mocht kiezen wat ik 3 maanden gratis wilde hebben( bellen ombeperkt, enz enz).
Wel netjes van ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peacelord schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:06:
En ze geven nog cadeautjes weg ook! Via Fox sport as zondag Vitesse-Feijenoord. Gratis...
Het moet toch nie veul gekker worden. Ik ben al supertevreden over het huidige aanbod. Zowel functioneel als prijstechnisch.
Het valt mij alleszins mee dat het zo gaat. Ik had verwacht dat het een chaos zou zijn. Nu volg ik het topic zijdelings maar ik weet wel dat als ik straks mijn eigen woning heb (i.v.m. einde relatie) dan ga ik zeker kijken of ik minimaal 20-30mbit kan halen en dan sluit ik mij ook aan bij de Nlex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Wie weet hoe het zit met programma's terug kijken bij NLE? Is dit het zelfde als bij Ziggo 7 dagen alles gratis terug kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Npo gratis, overige zenders betaald terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
krakendmodem schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:38:
Npo gratis, overige zenders betaald terugkijken.
Dat is wel een (kleine) tegenvaller.
Gebruik het momenteel nog wel zo nu en dan (vooral mijn kids), gaan we dus missen vanaf volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:24:
[...]

Het valt mij alleszins mee dat het zo gaat. Ik had verwacht dat het een chaos zou zijn. Nu volg ik het topic zijdelings maar ik weet wel dat als ik straks mijn eigen woning heb (i.v.m. einde relatie) dan ga ik zeker kijken of ik minimaal 20-30mbit kan halen en dan sluit ik mij ook aan bij de Nlex.
Same here.

Heb nu nog Telfort en weet dat ik prima 100Mbit/s kan binnenslurpen over m'n koperlijntje. M'n contract loopt af in oktober, dan ga ik ook naar NLEx denk ik.

Heb nu wel een eigen modem (Draytek Vigor 130 in bridge, via managed switch naar m'n pfSense VM. IPTV heb ik bridged draaien (dus gewoon IPTV in VLAN4 vanaf modem kwakken dmv managed switch en klaar, nadeel is geen 'Meer TV') maar dat moet met NLEx ook prima lukken als ik zo de instellingen van @vincedd zie. Volgens mij hoef ik zelfs niet eens wat aan te passen in het modem/switch omdat de VLANs exact hetzelfde zijn als bij Telfort :D Deze post bevestigd dat ook (Met custom modem van Telfort > NLEx werkt zonder aanpassingen).

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 24-04-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Gadgeteer schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:38:
[...]

Dat is wel een (kleine) tegenvaller.
Gebruik het momenteel nog wel zo nu en dan (vooral mijn kids), gaan we dus missen vanaf volgende maand.
Dat is/was bij KPN ook zo. Maar blijkbaar is dat inmiddels aangepast lijkt het? Ik kann het niet controleren.

https://www.kpn.com/televisie/voordelen/programma-gemist.htm

Misschien bij NLE dan ook zo. Maar dat moet iemand dan bevestigen.
https://www.nle.nl/alles-in-1/producten/televisie/extra-tv

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 24-04-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:20
Staat toch vrij duidelijk op de site dat ze terugkijken tot 7 dagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 16:23
alleen voor begin gemist betaal je, afhankelijk van de zender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:59
ThinkPadd schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:48:
[...]

Deze[/url] post bevestigd dat ook (Met custom modem van Telfort > NLEx werkt zonder aanpassingen).
Ik kan bevestigen dat het idd zo werkt. Ik heb deze versie ook gekregen. Vorige week ben ik overgestapt. Geen uur zonder internet gezeten! Heb niets aangepast en werkt prima. Ik zie geen verschil tussen Telfort of NLE. Behalve in de afschrijvingen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:48:
[...]

Same here.

Heb nu nog Telfort en weet dat ik prima 100Mbit/s kan binnenslurpen over m'n koperlijntje. M'n contract loopt af in oktober, dan ga ik ook naar NLEx denk ik.

Heb nu wel een eigen modem (Draytek Vigor 130 in bridge, via managed switch naar m'n pfSense VM. IPTV heb ik bridged draaien (dus gewoon IPTV in VLAN4 vanaf modem kwakken dmv managed switch en klaar, nadeel is geen 'Meer TV') maar dat moet met NLEx ook prima lukken als ik zo de instellingen van @vincedd zie. Volgens mij hoef ik zelfs niet eens wat aan te passen in het modem/switch omdat de VLANs exact hetzelfde zijn als bij Telfort :D Deze post bevestigd dat ook (Met custom modem van Telfort > NLEx werkt zonder aanpassingen).
Ik doe het altijd met de modems die ik krijg vand e isp. Ik heb vroeger nog wel eens een modempje gekocht maar die de NLEX uitlevert is een goed modem. Ik wil gewoon goedkoper en ik kan dik €300,00 per jaar besparen. Als ik de deur uitga zet ik mijn ex over op NLEX aangezien zij veel minder eisend is als ik. Die wil gewoon tv kijken en af en toe Netflix en wifi. 12mbit is de max die zij kan halen en dat is in principe voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
tiguan schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:20:
Staat toch vrij duidelijk op de site dat ze terugkijken tot 7 dagen hebben.
Duidelijk? Heb het uiteindelijk gevonden. Het staat er wel maar je moet wel even zoeken.
Wel jammer dat je voor de commercielen moet betalen bij begin gemist, bij Ziggo hoeft dat niet. Hopelijk verandert dat in de toekomst nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gadgeteer Hoe goedkoop wil je het hebben dan? Het kost je al bijna geen drol bij de NLEX en dan kan het wel eens voorkomen dat je een optie niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvGa
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:38
Zojuist officieel overgestapt van Ziggo naar NLe, haal de beloofde 100mbit down en 30mbit up 9ms ping.

Was echt sceptisch maar dat was nergens voor nodig. Ik raad iedereen aan om over te stappen. Eindelijk van die ellendige Horizonbox af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:53:
@Gadgeteer Hoe goedkoop wil je het hebben dan? Het kost je al bijna geen drol bij de NLEX en dan kan het wel eens voorkomen dat je een optie niet hebt.
Natuurlijk begrijp ik dat je voor de laagste prijs geen wonderen mag verwachten, daarom kan ik het nog wel jammer vinden. Ze leveren de dienst van KPN, bij KPN kan het dus blijkbaar ook niet? Dan zou ik zeggen, KPN is niet goedkoper dan Ziggo dus is het wel opmerkelijk dat het daar niet kan (en daardoor dus ook niet bij NLE).
Het is verder geen dealbreaker ofzo, ik ben blij met het aanbod van NLE. Het is gewoon iets wat we gewend zijn te gebruiken en nu zullen moeten missen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga straks ook over en zal ook wel wat missen, maar ik mis die 25 Euro per maand harder :) Wie weet wat de toekomst brengt. Ze zijn net begonnen dus wie weet. Voor mij maakt het niet uit aangezien ik niets terugkijk.

NLEX levert geen KPN hoor maar heeft wel veel overeenkomsten. Maar dat hebben andere providers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gadgeteer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:57:
[...]

Natuurlijk begrijp ik dat je voor de laagste prijs geen wonderen mag verwachten, daarom kan ik het nog wel jammer vinden. Ze leveren de dienst van KPN, bij KPN kan het dus blijkbaar ook niet? Dan zou ik zeggen, KPN is niet goedkoper dan Ziggo dus is het wel opmerkelijk dat het daar niet kan (en daardoor dus ook niet bij NLE).
Het is verder geen dealbreaker ofzo, ik ben blij met het aanbod van NLE. Het is gewoon iets wat we gewend zijn te gebruiken en nu zullen moeten missen ;) .
KPN kent tegenwoordig "terugkijken via de Gids".
Kies je via de gids (uit het verleden) een programma, dan is dit gratis terug te kijken, ook bij bij RTL en SBS programma's. Met als beperking dat je niet vooruit kan spoelen. Naar mijn weten is dat ook zo bij Ziggo Replay. Je kan overigens wel terug spoelen en dan weer vooruit spoelen, maar niet verder dan waar je in eerste instantie al was.

Via de menuoptie Uitzending gemist" in je decoder zijn de (meeste) RTL programma's wel betaald. Of dat nou een bug is of niet, daar ben ik nog niet over uit.

Ik kan me voorstellen dat bij NLE dezelfde mogelijkheid is. maar dat moet een bestaande NLE klant uitproberen en bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:02:
Ik ga straks ook over en zal ook wel wat missen, maar ik mis die 25 Euro per maand harder :) Wie weet wat de toekomst brengt. Ze zijn net begonnen dus wie weet. Voor mij maakt het niet uit aangezien ik niets terugkijk.

NLEX levert geen KPN hoor maar heeft wel veel overeenkomsten. Maar dat hebben andere providers ook.
NLEX levert echt exact dezelfde KPN dienst hoor. Dezelfde Experiabox, dezelfde decoders, hetzelfde TV-platform, KPN ITV app voor op je telefoon/tablet...
Die overeenkomsten zijn echt wel veel groter dan bij andere providers (Telfort en XS4all niet meegerekend want die zijn van KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je kan zelfs de kpn-series als Toon en BABS kijken (aanraders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Des te beter en tijd om over te stappen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Barre73 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:07:
[...]

KPN kent tegenwoordig "terugkijken via de Gids".
Kies je via de gids (uit het verleden) een programma, dan is dit gratis terug te kijken, ook bij bij RTL en SBS programma's. Met als beperking dat je niet vooruit kan spoelen. Naar mijn weten is dat ook zo bij Ziggo Replay. Je kan overigens wel terug spoelen en dan weer vooruit spoelen, maar niet verder dan waar je in eerste instantie al was.

Via de menuoptie Uitzending gemist" in je decoder zijn de (meeste) RTL programma's wel betaald. Of dat nou een bug is of niet, daar ben ik nog niet over uit.

Ik kan me voorstellen dat bij NLE dezelfde mogelijkheid is. maar dat moet een bestaande NLE klant uitproberen en bevestigen.
Ja, dat is uitzending gemist Die bepaalde aflevering wordt echter pas geschikt voor terugkijken nadat deze is 'vrijgegeven' Meestal is dat een tijdje nadat het origineel al is afgelopen.
Bij begin gemist kun je een programma als het ware herstarten terwijl het origineel nog loopt. Voor dat gedeelte moet je bij bepaalde zenders betalen waar dat bij Ziggo niet hoeft. Dat is wat ik jammer vind omdat we er aardig aan gewend zijn geraakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gadgeteer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:18:
[...]

Ja, dat is uitzending gemist Die bepaalde aflevering wordt echter pas geschikt voor terugkijken nadat deze is 'vrijgegeven' Meestal is dat een tijdje nadat het origineel al is afgelopen.
Bij begin gemist kun je een programma als het ware herstarten terwijl het origineel nog loopt. Voor dat gedeelte moet je bij bepaalde zenders betalen waar dat bij Ziggo niet hoeft. Dat is wat ik jammer vind omdat we er aardig aan gewend zijn geraakt ;)
Heb je zelf KPN? Wat je zegt klopt namelijk niet. KPN heeft begin gemist gecombineerd met terugkijken via de gids. Dus je gaat in de EPG terug tot 7 dagen naar het programma en drukt dan op de groene knop, net als tijdens een programma. En in beide gevallen is dat gratis. Ook voor RTL en SBS.
Dat is trouwens pas sinds een paar maanden zo hoor.

Net nog getest met een paar RTL programma's van enkele dagen geleden en eentje die ik live keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Barre73 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:19:
[...]

Heb je zelf KPN? Wat je zegt klopt namelijk niet. KPN heeft begin gemist gecombineerd met terugkijken via de gids. Dus je gaat in de EPG terug tot 7 dagen naar het programma en drukt dan op de groene knop, net als tijdens een programma. En in beide gevallen is dat gratis. Ook voor RTL en SBS.
Dat is trouwens pas sinds een paar maanden zo hoor.

Net nog getest met een paar RTL programma's van enkele dagen geleden en eentje die ik live keek.
Er wordt hier zeer duidelijk aangegeven dat de geleverde dienst gelijk is aan die van KPN en ik vroeg in mijn eerdere post al of het bij KPN ook niet kon (als ik zelf KPN had, zou ik dat niet gevraagd hebben).
NLE is er duidelijk over: (pdf)

Als nu blijkt dat het gratis kan, ben ik natuurlijk helemaal tevreden ;) Valt me alleen op dat niet iedereen door heeft dat er verschil zit in: uitzending(of programma) gemist, begin gemist en (later) terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:44
Gadgeteer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:21:
[...]

Er wordt hier zeer duidelijk aangegeven dat de geleverde dienst gelijk is aan die van KPN en ik vroeg in mijn eerdere post al of het bij KPN ook niet kon (als ik zelf KPN had, zou ik dat niet gevraagd hebben).
NLE is er duidelijk over: (pdf)

Als nu blijkt dat het gratis kan, ben ik natuurlijk helemaal tevreden ;) Valt me alleen op dat niet iedereen door heeft dat er verschil zit in: uitzending(of programma) gemist, begin gemist en (later) terugkijken.
Het enige wat er mee is dat je bij een aantal zenders de reclame niet kan door spoelen, daarom heb ik toch maar voor vijf euro/maand het opnemen genomen. Maar zoals gezecht je kunt tijdens of na het programme het programma vanaf het begin bekijken. je begint wel een stukje vooruit (~5 minuten) en als je niet mag spoelen kan dat irritant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
wortelsoft schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:09:
[...]

Het enige wat er mee is dat je bij een aantal zenders de reclame niet kan door spoelen, daarom heb ik toch maar voor vijf euro/maand het opnemen genomen. Maar zoals gezecht je kunt tijdens of na het programme het programma vanaf het begin bekijken. je begint wel een stukje vooruit (~5 minuten) en als je niet mag spoelen kan dat irritant zijn.
Dan is de info in de pdf van de site blijkbaar verouderd (in het voordeel van de klant :D )
Het opname pakket heb ik er wel bij aangevraagd, gewoon voor het gemak. Extra zenderpakketten heb ik alleen niet aangevraagd, mocht ik iets missen dan vraag ik het alsnog aan maar veel films/series zijn via netflix achtige kanalen te bekijken, zonde om dan ook nog pakketten met oude content te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
wortelsoft schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:09:
[...]

Die 5 minuten die te vroeg beginnen mag je wel doorspoelen. En zodra het echte programma begint stopt het spoelen ineens en komt de melding dat je niet meer verder mag spoelen.
Dus die irritatie is ook weer weg.

@Gadgeteer ik ken de verschillen tussen UG en BG heel goed. Het is KPN zelf die het door elkaar heeft gegooid door er 1 dienst van te maken en die "terugkijken via de gids" te noemen.
Ik heb geen Replay maar volgens mij doet Ziggo dat toch ook zo? Alle diensten in 1 aanbod gebundeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
@Barre73 Dat jij het verschil tussen UG en BG wel weet geloof ik graag maar let maar eens op hoeveel mensen niet weten dat er verschil is tussen die twee, vooral omdat ze gewend zijn het allemaal gewoon te kunnen gebruiken.

Bij Ziggo is het inderdaad gewoon 1 dienst, klik iets aan in de gids en je kan het kijken tot een week terug. Bij de verschillende DSL aanbieders kom je nog wel vaak de termen tegen en deze lijken inderdaad allemaal nogal door elkaar gebruikt te worden. Voor mij als consument wordt het daardoor verwarrend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb nu een paar weken NLE, alleen komt de snelheid niet boven de 30mbit uit (bedraad getest). Op het modem geeft hij ook aan dat hij verbinding maakt op die snelheid, terwijl fourstack aangeeft dat ik 100mbit moet kunnen halen (zag net dat ik zelfs 111Mbit moet halen en bonded 222Mbit). Heb het gemeld bij NLE (via het forum) en die gaan er naar kijken, dus is het afwachten.

Heeft iemand van jullie zo'n ervaring gehad? En misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoelang het duurt voordat het is opgelost? Zelf dacht ik dat het misschien aan de pair bonding ligt, maar geen flauw idee of dat klopt en hoe ik dat kan testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
NLE biedt geen pairbonding aan, dus dat is het probleem niet.

Kun je de lijnstatistieken uit je modems eens hier posten? Daar valt meer uit te halen ;).
Nu is het gissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Ik dacht dat pair bonding nodig was voor de hoge snelheid, maar als dat niet nodig is dan kan dat inderdaad het probleem niet zijn.

Hierbij mijn DSL informatie (verwacht dat je die bedoelde). Het is niet een screenshot van vandaag, maar denk niet dat een probleem is?
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/nle-nl/attachment/6b4ddcb1-1770-4486-8130-5f0dd3ff6638.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:06
Lijkt er op dat je via de hoofdverdeler loopt in plaats van de buitenring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Eppo © schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:41:
Ik dacht dat pair bonding nodig was voor de hoge snelheid, maar als dat niet nodig is dan kan dat inderdaad het probleem niet zijn.

Hierbij mijn DSL informatie (verwacht dat je die bedoelde). Het is niet een screenshot van vandaag, maar denk niet dat een probleem is?
[afbeelding]
Alleen KPN en xs4all gebruiken pairbonding, de overige providers niet, aangezien dat extra geld kost.

je kan op breedbandwinkel.nl even je postcode invullen en met je muis over de snelheden gaan, zo kun je zien op welke centrale (of straatkast als die er tussen zit) je bent aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breedbandwinkel klopt niets van. Als ik daar mijn postcode invoer krijg ik bij lange na niet alle aanbieders te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Eppo © schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:41:

[afbeelding]
NLE levert geen pairbonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik zit inmiddels alweer een maand bij NLE. TV/internet was zo gepiept, telefonie niet. Ik heb een Siemens C470 IP dect telefoon set. Die gebruikte ik al jaren als voiptoestel icm cheapconnect en aanverwanten. Hoe ik die ook verbond met de Xperiabox, sipgegevens voor VOIP bleven onmogelijk om in te voeren. Tot ik besloot om eens door alle opties op de C470 te lopen. Kon je met een simpel vinkje in de instellingen van de handset hem van VOIP op vast telefonie zetten. (via instellingen > basisstation > telefonie > standaard-netwerk > internet/voip of vast telefoonet) En toen werkte telefonie dan ook eindelijk. 8)7 Niet dat ik het zelf nu veel gebruik, maar tis handig om een nummer actief te hebben gezien mijn ouders als enige nog liever mij vast dan mobiel bellen :+

Mijn Xperiabox traint in op 104/33, attainable is 104/44. Met de repeater op 5Ghz only is het tv kijken ook fijner. En dat voor een meerprijs van 5 euro tov waar ik eerst zat met internet only. (goed die 24,95/maand had ik enkel het laatste jaar, eerste jaar was het 9,95/maand) heb ik nu tv/telefonie erbij plus een flinke snelheidsverhoging. Ik ga van 40/4 bij Online naar 104/44 and then some bij NLE (tv/telefonie wat ik nauwelijks benut) In hoeverre de eerste maand een goede indruk geeft voor de toekomst valt te bezien. Maar atm ben ik tevreden met de overstap. Het enige nadeel: gebruik geen cashbacktotaal bij je aanvraag van NLE. Cashbacktotaal wijst de cashback af want spookaanmelding :F aldus NLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
@krakendmodem Ik heb even gekeken op breedbandwinkel en ik zit op de wijkcentrale Breda-Doornbos, wijkcentrale is 1.443 meter en de straatkast staat op 104 meter.

Aangezien NLE er ook naar kijkt en ik op fourstack nu ook zag dat het was aangepast, misschien moet ik mijn modem even herstarten en kijken met welke snelheid hij dan verbinding maakt. Mogelijk hebben ze al iets veranderd...

@Joosie200 Dat van cashbackxl ligt dus niet aan mij. Bij mij was hij ook al afgewezen...

[ Voor 10% gewijzigd door Eppo © op 28-04-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:08:
Breedbandwinkel klopt niets van. Als ik daar mijn postcode invoer krijg ik bij lange na niet alle aanbieders te zien.
Dat maakt voor de afstand naar de wijkcentrale niets uit.

Principe van breedbandwinkel.nl is simpel: een provider als NLE moet breedbandwinkel als "tussenpersoon" betalen. Daarom staan enkele providers er niet tussen. Die willen daarvoor niet (meer) betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:06
Eppo © schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:55:
@krakendmodem Ik heb even gekeken op breedbandwinkel en ik zit op de wijkcentrale Breda-Doornbos, wijkcentrale is 1.443 meter en de straatkast staat op 104 meter.

Aangezien NLE er ook naar kijkt en ik op fourstack nu ook zag dat het was aangepast, misschien moet ik mijn modem even herstarten en kijken met welke snelheid hij dan verbinding maakt. Mogelijk hebben ze al iets veranderd...

@Joosie200 Dat van cashbackxl ligt dus niet aan mij. Bij mij was hij ook al afgewezen...
Of je koper is crap wat zou kunnen maar neem aan dat je het modem direct op het isra zit ?

Maar ik zet mijn geld op feit dat je waarschijnlijk een poortje in de hoofdverdeler hebt gekregen en niet 1 op de buitenring want de snelheid van 30mbit komt redelijk overeen met de afstand tot de hoofdverdeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
^

Dus even met NLE verder overleggen hoe en wat..

Trouwens, Geeft fourstack nog steeds 100Mb aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakendmodem schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:17:
[...]

Dat maakt voor de afstand naar de wijkcentrale niets uit.

Principe van breedbandwinkel.nl is simpel: een provider als NLE moet breedbandwinkel als "tussenpersoon" betalen. Daarom staan enkele providers er niet tussen. Die willen daarvoor niet (meer) betalen.
Dus wat heeft het dan voor zin om op breedbandwinkel te kijken als je niet ziet wat de Nlex je kan leveren of via welk kastje je je verbinding gaat krijgen? We zitten in het Nlex topic, niet het KPN of Ziggo topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:35:
[...]

Dus wat heeft het dan voor zin om op breedbandwinkel te kijken als je niet ziet wat de Nlex je kan leveren of via welk kastje je je verbinding gaat krijgen? We zitten in het Nlex topic, niet het KPN of Ziggo topic.
Omdat je bijna nergens anders kan zien wat de afstand van je woning naar de straatkast en/of de centrale is. Dat was ook de enige aanleiding voor de tip om daar even te kijken. Niet om daar een abonnement af te sluiten.

Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]