[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.986 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

boyd91 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:21:
3 feb werd het bedrag alvast afgeschreven en binnen twee weken zou ik de apparatuur ontvangen. Maar ik heb nog niets gehoord of ontvangen. De laatste mail gaat over die afschrijving.

Vanaf 1 maart zou de aansluiting actief worden.

Is dit bij jullie ook zou?
Heb m'n pakket ook wat te laat ontvangen, maar nog wel ruim op tijd voor de ingangsdatum, die niet veranderd is. Zou wel netjes van ze zijn even een mailtje te sturen.

De klantenservice op het forum reageert wel snel, telkens nog dezelfde dag antwoord gehad (2x een vraag gesteld).

Heb gelukkig nooit haast gehad (net verhuisd maar twee maandjes internet van de buren mogen gebruiken), dus voor mensen voor wie dat ook geen probleem is zou ik NLE tot dusver zeker aanraden.

23 februari gaat hier de verbinding in (100Mbit).

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
Zijn er mensen die een fritzbox draaien met de nieuwste FRITZ!OS: 06.80 die problemen hebben met de interactieve tv? Die van mij scheid er met 5 minuten mee uit,terwijl eergisteren alles goed draaide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mik3yZ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-08 11:07
Hey iedereen, ook ik ben een tijdje geleden (16 Feb) overgegaan van Ziggo naar NLEx, en ben erg tevreden. Installatie was binnen 30 minuten gedaan, echter was het ITV boven op de slaapkamer krijgen wat moeilijker (geen utp kabel liggen).

MoCo ging het niet worden, want dat vind ik vele te duur. Ethernet over Power leek me wel wat, maar ik heb toch eerst even zitten 'spelen' met mijn router (Asus RT-N66U) en de meegeleverde repeater.

Met de merlin-wrt welke ik op mijn router had staan lukte het niet, en bleef de ITV op de slaapkamer errors aangeven. Ik ben daarom overgegaan op "TomateUSB" en heb het zonder kabel werkend gekregen! TV kijken, on demand, opnemen etc werken allemaal als een zonnetje, zonder issues

Setup:

WCD -> Experia V10 -> ITV (Huiskamer)
                   -> RT-N66U -> WIFI (5Ghz) -> Repeater -> ITV (slaapkamer)
                              -> WIFI (2.4Ghz) -> Wireless devices

Ik heb de WIFI op mijn Experia uit staan, en gebruik de 2.4 Ghz op mijn RT-N66U voor WIFI. De 5Ghz gebruik ik enkel voor ITV.

Ik heb niets met VLAN tagging hoeven te doen binnen de router, ik heb enkel een paar settings aangepast. Ook is de WIFI snelheid van mijn telefoon nog steeds goed en merk ik niets van vertraging op de wireless devies. Ook ITV werkt dus als een zonnetje.

router
- IGMP proxy enabled
- Multicast doorsturen aangezet

Repeater
- DHCP uitgezet
- nog een setting uitgezet, weet even niet meer welke

Ik zal vanavond de uitgebreiderde config plaatsen, hoop dat ik hier wat mensen mee kan helpen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Zojuist een overstap gemaakt. Van DSL(50) en Digitenne naar NLE AIE. Met Digitenne ben ik al tijden helemaal klaar en AIE bespaart +/- 5e p/m. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 08:43
Hartelijk bedankt. Ik ben benieuwd.
Mik3yZ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:20:
Hey iedereen, ook ik ben een tijdje geleden (16 Feb) overgegaan van Ziggo naar NLEx, en ben erg tevreden. Installatie was binnen 30 minuten gedaan, echter was het ITV boven op de slaapkamer krijgen wat moeilijker (geen utp kabel liggen).

MoCo ging het niet worden, want dat vind ik vele te duur. Ethernet over Power leek me wel wat, maar ik heb toch eerst even zitten 'spelen' met mijn router (Asus RT-N66U) en de meegeleverde repeater.

Met de merlin-wrt welke ik op mijn router had staan lukte het niet, en bleef de ITV op de slaapkamer errors aangeven. Ik ben daarom overgegaan op "TomateUSB" en heb het zonder kabel werkend gekregen! TV kijken, on demand, opnemen etc werken allemaal als een zonnetje, zonder issues

Setup:

WCD -> Experia V10 -> ITV (Huiskamer)
                   -> RT-N66U -> WIFI (5Ghz) -> Repeater -> ITV (slaapkamer)
                              -> WIFI (2.4Ghz) -> Wireless devices

Ik heb de WIFI op mijn Experia uit staan, en gebruik de 2.4 Ghz op mijn RT-N66U voor WIFI. De 5Ghz gebruik ik enkel voor ITV.

Ik heb niets met VLAN tagging hoeven te doen binnen de router, ik heb enkel een paar settings aangepast. Ook is de WIFI snelheid van mijn telefoon nog steeds goed en merk ik niets van vertraging op de wireless devies. Ook ITV werkt dus als een zonnetje.

router
- IGMP proxy enabled
- Multicast doorsturen aangezet

Repeater
- DHCP uitgezet
- nog een setting uitgezet, weet even niet meer welke

Ik zal vanavond de uitgebreiderde config plaatsen, hoop dat ik hier wat mensen mee kan helpen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik3yZ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-08 11:07
All,

Bij deze de uitgebreide informatie mbt de configuratie's welke ik gedaan heb om de ITV draadloos beschikbaar te krijgen. Niet alle settings zullen verband houden met het werkend krijgen van ITV, maar beter teveel info als te weinig :-) Ook zullen een aantal settings gewoon de default waardes zijn, maar heb zoveel waardes voorbij zien komen :-) (Daarnaast) heb ik nog geen zin gehad om wijzigingen ongedaan te maken om te valideren of eea blijft werken ;-)).

Xperia V10 (H369A)
- WIFI uit, al zal dit geen effect hebben over het al dan niet werken van de ITV via deze methode
- DHCP aan, range 192.168.2.1 t/m 192.168.2.252 (/24)
- Xperia op 192.168.2.254
- UPNP aan

RT-N66U
- Firmware: TomatoUSB (Versie 1.28 by shibby: http://tomato.groov.pl/download/K26RT-N/build5x-138-MultiWAN/Asus%20RT-N66u%2064k/tomato-K26USB-1.28.RT-N5x-MIPSR2-138-AIO-64K.zip). Let op, flashen kan erg lang duren (45 minuten tussen start flash en reboot router bij mij)
- Wireless mode voor 2.4 en 5Ghz op "Access point"
- DHCP aan, range 192.168.1.2 t/m 192.168.1.51 (/24)
- Wireless Multicast Forwarding op 2.4Ghz "Disabled"
- Wireless Multicast Forwarding op 5Ghz "Enabled"
- Use internal DNS uit (Eigenlijk alles bij 'Advanced' -> DHCP/DNS uit)
- Advanced -> Firewall
  - IGMP Proxy enabled
- Advanced -> Routing
  - Efficient Multicast Forwarding enabled
- QOS uit

TP-Link RE200 repeater
- DHCP uit
- Advanced settings, Enable Short GI uit
- High speed mode 2

En toen werkte het!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 16:59
Ik ben aangesloten, precies op de dag die bij het afsluiten van het abonnement werd gecommuniceerd. Was wel dikke maand wachten maar servicemonteur gaf al aan dat het erg gewild is. Was overigens ook een hele aardige vent. Het ISRA punt is vervangen, daarna alles aangesloten en ik heb welgeteld 20 minuten zonder internet gezeten. Echt een top service!

Heb nu draadloos overal in huis ongeveer 95 down en 31 up. Doei Ziggo! :)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Is er een mogelijkheid om tv opnames te doen met een usb hdd op de tv ontvanger aangesloten ?
Gebruik nu ziggo met een ci module in de tv en een usb hdd aan de tv waarmee opnames plannen en eventueel weken later terugkijken heel makellijk gaat.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30
Weezer-DC schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:08:
Is er een mogelijkheid om tv opnames te doen met een usb hdd op de tv ontvanger aangesloten ?
Gebruik nu ziggo met een ci module in de tv en een usb hdd aan de tv waarmee opnames plannen en eventueel weken later terugkijken heel makellijk gaat.
Naar mijn weten is dat niet mogelijk omdat je dan die usb aan de decoder van NLE moet hangen. En die ondersteunt dat niet. De usb ingang op die decoder is niet in gebruik.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Weezer-DC
Barre73 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:05:
Naar mijn weten is dat niet mogelijk omdat je dan die usb aan de decoder van NLE moet hangen. En die ondersteunt dat niet. De usb ingang op die decoder is niet in gebruik.
Oke duidelijk, jammer dat ze dit er dan weer uit hebben gesloopt software matig.

• Barre73
Weezer-DC schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:22:
[...]

Oke duidelijk, jammer dat ze dit er dan weer uit hebben gesloopt software matig.
Lijkt mij persoonlijk heel logisch vanuit de rechthebbenden geredeneerd. Die willen niet dat er opnames kunnen worden gemaakt die later kunnen worden verspreid via torrents, usenet etc..
Wat je nu met je Ziggo CI+ module doet is hen ook een doorn in het oog vermoed ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Alles hier inmiddels aangesloten. Ontving direct 100/30 Mbit over de ethernetkabel. De wifi was daarentegen tergend traag--iets van 2-3 Mbit.... Geen idee waarom, maar heb de 2.4 GHz band uitgeschakeld en haal nu mooi ~80Mbit in de woonkamer, en minimaal 50 Mbit aan het andere einde van mijn huis, prima te doen dus. Die wifi repeater heb ik ook aangesloten, maar twijfel eerlijk gezegd een beetje aan het nut.

Wel eigenaardig van de 2,4GHz natuurlijk. Zal er eens naar kijken mocht ik het ooit nog nodig hebben.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:47
Dat zou niet mogen. De 2.4Ghz kan makkelijk 50mb halen. Veel netwerken in je omgeving?

Ik haal met de v10 rond de 40/50Mb op 2,4Ghz met een 50Mb verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36
Ik ga ook overstappen. Ik betaal nu €40 per maand bij Tele2 voor 50 mb/s en TV met opnemen maar de UI van de digitale televisie is echt bagger en opnemen werkt slecht.
Bij NLEx kan ik voor €34.95 100 mb/s krijgen met interactieve TV van KPN + opnemen. Dat is veel beter.

Weet iemand of je via NLEx ook gebruik kan maken van Interactieve TV Online? Dus in en om het huis naar live tv, films, series en Programma gemist kijken via de smartphone, tablet, laptop of PC?

Ergens in op de website van KPN staat namelijk: ''Interactieve TV Online is gratis voor iedereen die KPN
Internet met Interactieve TV heeft.''

Officieel neem je internet af bij NLEx met interactieve TV bij KPN, daarom is mij niet duidelijk of ik als NLEx klant ook gebruik kan maken van de interactieve TV Online dienst.

[ Voor 16% gewijzigd door Cheezborger op 26-02-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Cheezborger schreef op zondag 26 februari 2017 @ 08:50:
Ik ga ook overstappen. Ik betaal nu €40 per maand bij Tele2 voor 50 mb/s en TV met opnemen maar de UI van de digitale televisie is echt bagger en opnemen werkt slecht.
Bij NLEx kan ik voor €34.95 100 mb/s krijgen met interactieve TV van KPN + opnemen. Dat is veel beter.

Weet iemand of je via NLEx ook gebruik kan maken van Interactieve TV Online? Dus in en om het huis naar live tv, films, series en Programma gemist kijken via de smartphone, tablet, laptop of PC?

Ergens in op de website van KPN staat namelijk: ''Interactieve TV Online is gratis voor iedereen die KPN
Internet met Interactieve TV heeft.''

Officieel neem je internet af bij NLEx met interactieve TV bij KPN, daarom is mij niet duidelijk of ik als NLEx klant ook gebruik kan maken van de interactieve TV Online dienst.
Ja dat kan. De app van KPN downloaden en daarop inloggen.

Dat lees ik tenminste op hun forums. En aangezien het gewoon KPN met een stickertje is, geloof ik dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
krakendmodem schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:41:
[...]

Ja dat kan. De app van KPN downloaden en daarop inloggen.

Dat lees ik tenminste op hun forums. En aangezien het gewoon KPN met een stickertje is, geloof ik dat ook wel.
Klopt. Heb zelf ook nle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Cheezborger schreef op zondag 26 februari 2017 @ 08:50:
Waar baseer je die prijs op? Als ik mijn gegevens op hun site invul krijg ik voor 43,50 p/mnd een 50/50 abo + tv + vast bel (zonder bel is net zo duur). Voor een zelfde soort abo met 100/100 betaal je 51 euro p/mnd bij NLEx. Ook zijn de ervaringen die overal zo lees nu ook niet al te best met NLEx dus ik zou de overstap zelf niet zo snel maken. Ik begrijp ook niet waar ze dat Beste alles-in-1 2016 uitgeroepen door Providers.nl op baseren. Zolang zijn ze nog niet eens actief in de markt.

Ik ga over een paar maanden van kabel naar glas overstappen, maar kies dan hoogstwaarschijnlijk vanwege prijs voor Telfort (KPN) 50/5 +Interactieve tv (en vast bel) voor 42.50 p/mnd. De lagere upload heb ik zelf geen probleem mee al is 50/50 leuker, maar dan betaal je al snel 47,50 p/mnd of meer bij andere aanbieders (T-mobile voorheen Vodafone Thuis) of 50 euro bij Telfort voor 100/100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:14
funrider schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:09:
[...]

Waar baseer je die prijs op? Als ik mijn gegevens op hun site invul krijg ik voor 43,50 p/mnd een 50/50 abo + tv + vast bel (zonder bel is net zo duur). Voor een zelfde soort abo met 100/100 betaal je 51 euro p/mnd bij NLEx. Ook zijn de ervaringen die overal zo lees nu ook niet al te best met NLEx dus ik zou de overstap zelf niet zo snel maken. Ik begrijp ook niet waar ze dat Beste alles-in-1 2016 uitgeroepen door Providers.nl op baseren. Zolang zijn ze nog niet eens actief in de markt.

Ik ga over een paar maanden van kabel naar glas overstappen, maar kies dan hoogstwaarschijnlijk vanwege prijs voor Telfort (KPN) 50/5 +Interactieve tv (en vast bel) voor 42.50 p/mnd. De lagere upload heb ik zelf geen probleem mee al is 50/50 leuker, maar dan betaal je al snel 47,50 p/mnd of meer bij andere aanbieders (T-mobile voorheen Vodafone Thuis) of 50 euro bij Telfort voor 100/100.
Voor glasvezel moet je niet bij NLEx zijn. 34,95 is VDSL verbinding 100/10+ met opnemen. Ik ben zelf net overgestapt en ik moet zeggen het werkt erg goed. Het TV kastje werkt een stuk beter dan de slome Horizon die ik hiervoor had en de snelheid van de verbinding over VDSL is goed: 98/30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
funrider schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:09:
[...]

Geheimpje: Die 50/5 van Telfort via glasvezel blijkt in de praktijk toch stiekem 50/50 te zijn. Dus dat zal jij dan ook meemaken.

Verder zie ik vrij veel goede ervaringen met NLE als provider, in acht genomen dat ze de eerste maanden een heleboel werk hadden aan al die nieuwe klanten en dat zal altijd klachten opleveren. Die drukke opstart is nu wel voorbij volgens mij.

En zoals gezegd: NLE is alleen goedkoop via xDSL. Als jij een glasaansluiting hebt en je koperaansluiting niet veel snelheid meer haalt (zie https://netco-fpi-info.fourstack.nl), dan heb jij niet veel aan NLE qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 14:22
Even een vraag, ik wil overstappen vanaf ziggo naar deze provider. Voor de 2e ontvanger voor op de slaapkamer, is het noodzakelijk dat deze direct op het modem wordt aangesloten? Bij mij zit er namelijk nog een router en switch tussen voordat de UTP op de slaapkamer is....

Dus kan ik IPTV gewoon via mijn interne netwerk overal krijgen?

NLE modem --> Switch --> router --> slaapkamer.

Of kan het modem van NLE niet in bridge ? Dan zou het zo worden ;

NLE modem --> switch --> slaapkamer.

Dan gaat de router er tussenuit en zet ik die wel ergens weg als accespoint :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:59

vr6-only

Blub Blub

Als jij een switch gebruikt met IGMP snooping, dan wel.

Dan wordt het:
NLE Experiabox>Switch>Ontvanger

Op dezelfde switch kun jij je huidige router als AP configureren en erop aansluiten.

Een switch met IGMP snooping, tevens wat KPN zelf ook levert aan haar klanten:
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
wortelsoft schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:27:
[...]Voor glasvezel moet je niet bij NLEx zijn. 34,95 is VDSL verbinding 100/10+ met opnemen. Ik ben zelf net overgestapt en ik moet zeggen het werkt erg goed. Het TV kastje werkt een stuk beter dan de slome Horizon die ik hiervoor had en de snelheid van de verbinding over VDSL is goed: 98/30.
Aha VDSL/xDSL dan is dat zeker een goede scherp prijs. Ik kan op mijn nieuwbouw adres geen VDSL aangaan aangezien ik geen telefoon kabel heb. Alleen glasvezel en coax.
Barre73 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:42:
[...]Geheimpje: Die 50/5 van Telfort via glasvezel blijkt in de praktijk toch stiekem 50/50 te zijn. Dus dat zal jij dan ook meemaken.

Verder zie ik vrij veel goede ervaringen met NLE als provider, in acht genomen dat ze de eerste maanden een heleboel werk hadden aan al die nieuwe klanten en dat zal altijd klachten opleveren. Die drukke opstart is nu wel voorbij volgens mij.

En zoals gezegd: NLE is alleen goedkoop via xDSL. Als jij een glasaansluiting hebt en je koperaansluiting niet veel snelheid meer haalt (zie https://netco-fpi-info.fourstack.nl), dan heb jij niet veel aan NLE qua prijs.
Ik had eerder iemand dat horen zeggen in het Telfort topic inderdaad dat zou zeker mooi zijn als ze de upload toch niet cappen. Ik vond het sowieso al vreemd aangezien het een glasvezel abo is, maar prijstechnisch en qua eisen is 5 qua upload ook afdoende voor ons :)

Aha xDSL abonnement dat verklaart. Die kan ik hier niet krijgen. Hier alleen glasvezel (aangelegd door Reggefiber) en coax (Caiway), geen telefoon aansluiting aangezien KPN daarmee blijkbaar ergens rond 2008 mee gestopt is in nieuwbouw woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
funrider schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Aha xDSL abonnement dat verklaart. Die kan ik hier niet krijgen. Hier alleen glasvezel (aangelegd door Reggefiber) en coax (Caiway), geen telefoon aansluiting aangezien KPN daarmee blijkbaar ergens rond 2008 mee gestopt is in nieuwbouw woningen.
Inderdaad is KPN rond 2008 gestopt met de aanleg van koperaansluitingen in woningen waar Reggefiber al glasvezel aansloot. Op zich ook logisch. KPN heeft een leveringsplicht, geen aansluitplicht (meer). Ze hadden toen al een overeenkomst met Reggefiber om via diens glasvezel aansluitingen te kunnen leveren.
En twee netwerken aanleggen in nieuwbouw is ook zo omslachtig en commercieel niet slim.

En dat is ook 1 van de redenen dat zowel KPN als Telfort tegenwoordig geen onderscheid meer in het abonnement maakt voor DSL of glasvezel. Anders zouden klanten waarschijnlijk toch weer naar de DSL lijn gaan omdat dat goedkoper is (zoals bij NLE). Nu maakt het in prijs niet uit bij deze twee providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Barre73 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:20:
[...]
En dat is ook 1 van de redenen dat zowel KPN als Telfort tegenwoordig geen onderscheid meer in het abonnement maakt voor DSL of glasvezel. Anders zouden klanten waarschijnlijk toch weer naar de DSL lijn gaan omdat dat goedkoper is (zoals bij NLE). Nu maakt het in prijs niet uit bij deze twee providers.
Prima strategie waar ik zeer blij mee ben al blijf ik de prijzen van KPN en XS4all zeer hoog vinden, maar gelukkig hebben zo ook Telfort. Helaas volgt Caiway mijn huidige kabel aanbieder een andere strategie en wil mensen weg jagen van coax naar glasvezel door extreme prijs verschillen te hanteren en extreem lagere snelheden (bijv. 3-1 glas 75/75 44,95 euro p/mnd terwijl op coax het instap abbonement 20/2 is en 49.25 euro p/mnd) nog los van ontbreken on demand diensten en uitzending gemist e.d. op coax en app voor coax klanten.
Ik hoop dat partijen als NLE, T-mobile en Tele2 ook spoedig het voorbeeld volgen van KPN/Telfort.

Ook zou het mooi zijn als T-mobile verder haar eigen 20/20 abonnementen (37.50 p/mnd 3-1) zou uitrollen zodat de prijs ook daar dichter bij xDSL pakketten komt te liggen en als ook Telfort en consorten dit navolgen door een pakket onder 50/50 of 50/5 aan te bieden op glas. Niet iedereen wil een super snel pakket voor 45+ euro p/mnd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weezer-DC
vr6-only schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:24:
Als jij een switch gebruikt met IGMP snooping, dan wel.

Dan wordt het:
NLE Experiabox>Switch>Ontvanger

Op dezelfde switch kun jij je huidige router als AP configureren en erop aansluiten.

Een switch met IGMP snooping, tevens wat KPN zelf ook levert aan haar klanten:
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E
Heeft tp-link een betere deal.
8 poorts ipv 5
web managed ipv via windows only applicatie
en goedkoper
pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit Easy Smart Switch met 8 aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren was het zover de overstap van ziggo naar NLE. Alles liep echt perfect. De monteur
nam rustig zijn tijd om alles te installeren. Zelfs de 2e ontvanger in de slaapkamer werd door hem
geïnstalleerd. Het enige is dat snelheid van het internet nog niet optimaal 20 MB Down / 24 MB UP
ipv van 100 MB Down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Ik ben overgestapt en de aansluiting zal actief worden in april.

Zojuist kreeg ik een best wel opmerkelijke mail van NLEx met de titel: 'Pas op: mogelijk onjuiste informatie over aanmelding via vorige provider'
Hi Dion,
Je hebt je aangemeld voor Alles-in-1 van NLEx. Supertof! We gaan ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk kunt genieten van internet, tv en/of bellen via NLEx. En het mooie is dat je daar zelf helemaal niets voor hoeft te doen! Wij regelen het voor je. Met onze overstapservice.

Nu hebben we begrepen dat de oude provider in sommige gevallen contact met onze nieuwe klanten zoekt en dat dan niet altijd juiste informatie wordt gegeven. Het gaat onder meer om het volgende:

- Er wordt gezegd dat je contact met de oude provider moet opnemen “om de opzegging te controleren” of “over de aansluiting”. Dat is nergens voor nodig. Wij regelen de opzegging voor je;

- Er wordt beweerd dat de internetsnelheid die je bij ons kunt halen heel laag is, omdat wij over de “ADSL-lijn” leveren. Dit klopt niet, wij leveren ook over de VDSL-lijn en daar kunnen veel hogere snelheden behaald worden. Tijdens je aanmelding hebben we transparant vermeld welke snelheid je op jouw adres kunt halen. We vinden het namelijk wél belangrijk daar duidelijk over te zijn;

- We zouden gebruikmaken van een kopernetwerk dat al meer dan 50 jaar oud is en er zou een grote kans zijn dat dit niet meer werkt. Dat is flauwekul. Wij maken gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN, hier is helemaal niks mis mee;

- We zouden geen klantenservice hebben. Ha! Laat het nou nét zo zijn dat wij een top klantenservice hebben. De NLE-klantenservice bewijst zichzelf al jaren in de energiemarkt. En ook voor Alles-in-1 staan zij altijd voor je klaar. Natuurlijk óók als je een storing hebt!

Dus hierbij even een heads up: laat je alsjeblieft niet van de wijs brengen door onjuiste informatie. Bij het openbreken van een markt is het kennelijk normaal dat traditionele partijen zo reageren. Dat weten we nog vanuit onze energie-ervaring ;-)

Tot binnenkort!
Blijkbaar wordt NLEx zwart gemaakt of tegengewerkt door andere providers?
Zal vast iets te maken hebben met een ongewenste opschudding in de markt voor grote bedrijven als Ziggo en KPN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Cheezborger schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:32:

Zojuist kreeg ik een best wel opmerkelijke mail van NLEx met de titel: 'Pas op: mogelijk onjuiste informatie over aanmelding via vorige provider'

[...]

Zal vast iets te maken hebben met een ongewenste opschudding in de markt voor grote bedrijven als Ziggo en KPN. :)
Staat een paar pagina's terug al in dit topic. Dit slaat op Ziggo. Die verkondigen dit soort verhalen. En dat nummer dat je dan moet bellen om te verifiëren komt uit bij een Ziggo medewerker die je met leugens probeert te behouden als klant. Inderdaad heel triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Barre73 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:11:
[...]

Staat een paar pagina's terug al in dit topic. Dit slaat op Ziggo. Die verkondigen dit soort verhalen. En dat nummer dat je dan moet bellen om te verifiëren komt uit bij een Ziggo medewerker die je met leugens probeert te behouden als klant. Inderdaad heel triest...
Excuus, ik wist niet dat het al eerder besproken was. Ik zal het even teruglezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem

[...]

KPN ziet als eigenaar van het dsl netwerk natuurlijk het liefst zoveel mogelijk mensen naar zijn netwerk overstappen. Ze vangen toch geld via NLE. Natuurlijk had KPN je liever ook als klant gehad; die vragen natuurlijk veel meer voor hun diensten.

Fun fact: KPN had taart bezorgd op het hoofdkantoor van NLE nadat ze hun internetdiensten lanceerden. Dus die vinden het wel prima, die centen vangen ze wel :P

Ziggo denkt dat zijn coax netwerk technisch superieur is, maar jaagt door te hoge prijzen en instabiel internet alsnog mensen weg. En probeert de massale overstap te voorkomen door leugens te verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 02-03-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 13:18
Ondertussen tevreden gebruiker bij NLEx (VDSL) maar heb het volgende issue voor de gevorderde netwerkguru's.

De experiabox heeft een DHCP server waarin je ook de primaire DNS server kunt wijzigen wat ik perse wil (bv pi-hole etc). De secundaire DNS is niet in te stellen en is er altijd 1 van KPN. Hierdoor ontstaat dus het ongewenste effect dat soms DNS via pi-hole loopt en soms via KPN wat niet echt handig is.

Ik heb dit als volgt opgelost door mijn TP-Link WDR3600 als router in te stellen ipv enkel als accespoint. De WAN poort is hierbij aangesloten op een poort van de Experiabox.

Samengevat:
Experiabox 192.168.2.254, subnet 255.255.255.0
DHCP ingestel op 192.168.2.1 t/m 192.168.2.99
DMZ naar 192.168.2.1 ingesteld en MAC van TP link hieraan gekoppeld

TP-Link router, WAN poort op dynamisch IP via DHCP ingesteld wat dus 192.168.2.1 is geworden
IP TP-Link router: 192.168.0.1
DHCP ingesteld op 192.168.0.100 t/m 192.168.0.200
Gateway 192.168.2.1
DNS: mijn PI-hole.

Dit werkt prima voor WiFi en apparaten aangesloten op LAN poorten van TP Link.
Nu heb ik op de LAN poort van de experiabox nog een mediaplayer zitten (192.168.2.2) die de NAS op de LAN van de TP-Link (129.168.0.100) zou moeten benaderen. Logischerwijs kan dit niet (ander subnet)

Ik kan echter wel de mediaplayer pingen en benaderen vanuit TP-Link subnet.
Ik zou graag op de mediaplayer (window 10) een static route maken naar het TP-Link subnet om daarmee een kabel trekken naar de TP link overbodig te maken (andere verdieping)

Dit is met tot nu toe niet gelukt. Alle ideen voor andere set-up met zelfde resultaat of om hoe een static route op de windows bak te maken is welkom!

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:10
Persoonlijk zou ik de gateway en de range van de tp-link ook in de 192.168.2.xxx zetten?
Dus EB:
Gateway: 192.168.2.254
Subnet: 255.255.255.0
Ip Range: 192.168.2.1 t/m 192.168.2.99

Tp-Link:
Gateway:192.168.2.1
Ip Range: 192.168.2.100 t/m 192.168.2.200

(Weet niet of dit werkt)

[ Voor 99% gewijzigd door Arjan1986 op 03-03-2017 06:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:35
Kird03 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 00:06:
Ondertussen tevreden gebruiker bij NLEx (VDSL) maar heb het volgende issue voor de gevorderde netwerkguru's.

De experiabox heeft een DHCP server waarin je ook de primaire DNS server kunt wijzigen wat ik perse wil (bv pi-hole etc). De secundaire DNS is niet in te stellen en is er altijd 1 van KPN. Hierdoor ontstaat dus het ongewenste effect dat soms DNS via pi-hole loopt en soms via KPN wat niet echt handig is.

Ik heb dit als volgt opgelost door mijn TP-Link WDR3600 als router in te stellen ipv enkel als accespoint. De WAN poort is hierbij aangesloten op een poort van de Experiabox.

Samengevat:
Experiabox 192.168.2.254, subnet 255.255.255.0
DHCP ingestel op 192.168.2.1 t/m 192.168.2.99
DMZ naar 192.168.2.1 ingesteld en MAC van TP link hieraan gekoppeld

TP-Link router, WAN poort op dynamisch IP via DHCP ingesteld wat dus 192.168.2.1 is geworden
IP TP-Link router: 192.168.0.1
DHCP ingesteld op 192.168.0.100 t/m 192.168.0.200
Gateway 192.168.2.1
DNS: mijn PI-hole.

Dit werkt prima voor WiFi en apparaten aangesloten op LAN poorten van TP Link.
Nu heb ik op de LAN poort van de experiabox nog een mediaplayer zitten (192.168.2.2) die de NAS op de LAN van de TP-Link (129.168.0.100) zou moeten benaderen. Logischerwijs kan dit niet (ander subnet)

Ik kan echter wel de mediaplayer pingen en benaderen vanuit TP-Link subnet.
Ik zou graag op de mediaplayer (window 10) een static route maken naar het TP-Link subnet om daarmee een kabel trekken naar de TP link overbodig te maken (andere verdieping)

Dit is met tot nu toe niet gelukt. Alle ideen voor andere set-up met zelfde resultaat of om hoe een static route op de windows bak te maken is welkom!
Die route in een windows bak is via google goed te vinden, maar het is beter schaalbaar als je die route op de routers op kan nemen? Kan je op beide routes routes toevoegen, op de EB zeker niet?

PS: heb je geen tikfout in je gateway adres staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:35
Arjan1986 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 06:02:
Persoonlijk zou ik de gateway en de range van de tp-link ook in de 192.168.2.xxx zetten?
Dus EB:
Gateway: 192.168.2.254
Ip Range: 192.168.2.1 t/m 192.168.2.99

Tp-Link:
Gateway:192.168.2.1
Ip Range: 192.168.2.100 t/m 192.168.2.200

(Weet niet of dit werkt)
Tja dat werkt alleen als de DHCP server op de EB uitgeschakeld kan worden, dan is jouw advies het beste advies. Maar als die DHCP server niet uit geschakeld kan worden heeft hij zijn niet-pihole dns weer terug.

In jouw setup gebruik je de WAN poort van de TP link niet, zodat je eigenlijk de TP link als switch gebruikt + de DHCP server van de TP link. Dat scheelt je natrules/routing rules, maar de voorwaarde = EB dhcp moet uit te schakelen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 15:42
Zo mijn opzegging is ook binnen gekomen bij Ziggo. 13 april als alles goed gaat dan ben ik ook een NLE klant. 3 tientjes voor 100/30 en TV tja daar kan Ziggo niet tegen op. Ik ben gebeld, gesmst en gemailed door Ziggo dat ik contact moest opnemen met ze. Gedaan en een hoop smoesjes en aanbiedingen van ze gekregen maar mij zien ze niet meer terug.

Overigens ga ik de iTV niet gebruiken aangezien ik TV kijk via SAT maar zoals met de storm laatst is het wel makkelijk als backup zodat ik het dak niet ophoef als de schotel scheef is gewaaid. Is het trouwens al mogelijk om de iTV van KPN te koppelen met een KODI of TVHeadend installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

[...]

Dit merkte ik ook bij mijn ouders die wilden opzeggen bij Ziggo, u krijgt niet de beloofde snelheid enz bij NLE werd gezegd.

Uiteindelijk kregen ze een goed aanbod van Ziggo, maar dat gelieg gaat wel ver van andere providers. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
wishmaster1986 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:58:

Overigens ga ik de iTV niet gebruiken aangezien ik TV kijk via SAT maar zoals met de storm laatst is het wel makkelijk als backup zodat ik het dak niet ophoef als de schotel scheef is gewaaid. Is het trouwens al mogelijk om de iTV van KPN te koppelen met een KODI of TVHeadend installatie?
Uiteraard kan je de ITV daar niet mee koppelen. Alle TV streams van KPN zijn gecodeerd dus dat zal nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-10 14:32
Hoeveel dagen voordat het contract in ging kregen jullie het startpakket thuisgestuurd? Ik zou hem deze week ontvangen maar heb niks meer gehoord verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 16:59
Jdome schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 23:02:
Hoeveel dagen voordat het contract in ging kregen jullie het startpakket thuisgestuurd? Ik zou hem deze week ontvangen maar heb niks meer gehoord verder.
Ik heb begin januari besteld en sinds twee weken echt over. Kreeg het pakket een week voor de installateur kwam. Contract is definitief na 14 dagen ingegaan en dan wordt eerste betaling verwerkt. Heerlijk stabiel 100/30 lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
stormfly schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:12:
[...]

Tja dat werkt alleen als de DHCP server op de EB uitgeschakeld kan worden, dan is jouw advies het beste advies. Maar als die DHCP server niet uit geschakeld kan worden heeft hij zijn niet-pihole dns weer terug.

In jouw setup gebruik je de WAN poort van de TP link niet, zodat je eigenlijk de TP link als switch gebruikt + de DHCP server van de TP link. Dat scheelt je natrules/routing rules, maar de voorwaarde = EB dhcp moet uit te schakelen zijn.
DHCP is wel uit te zetten op de EB (alleen bij V10 versie!), dat was ook mijn 1e ingeving.
Helaas is de TP-Link niet in te stellen in het zelfde subnet als de EB:
Error code: 5008
WAN IP address and LAN IP address cannot be in a same subnet. Please input another IP address.
Als ik de TP-Link niet via de WAN, maar via een LAN poort aansluit lukt het wel, ik heb dan echter een router achter een router en kan ik mijn VPN server/NAS niet bereiken van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
stormfly schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:10:
[...]

Die route in een windows bak is via google goed te vinden, maar het is beter schaalbaar als je die route op de routers op kan nemen? Kan je op beide routes routes toevoegen, op de EB zeker niet?

PS: heb je geen tikfout in je gateway adres staan?
het betreft'één windows bak, en zal in principe nooit meer devices bijkomen, die lopen allemaal via de tp-link. De Windowsbak is een NUC die als mediaplayer fungeert en ook als enige 'PC' in de woonkamer blijft in de toekomst.

Diverse google zoektochten hebben mij echter geen enkele werkende set-up opgeleverd. Een tip voor mij zou zijn welke gateway ik in de static route moet opgeven, daar zit volgens mij het venijn. (omdat de gateway dit nodig is, ook niet bereikbaar is, dus ook niet voor het opbouwen van de static route. Maar dit stukje netwerkbeheer is niet mijn sterkste punt... Tips mbt de route zijn dus welkom :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Kird03 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:30:
[...]

het betreft'één windows bak, en zal in principe nooit meer devices bijkomen, die lopen allemaal via de tp-link. De Windowsbak is een NUC die als mediaplayer fungeert en ook als enige 'PC' in de woonkamer blijft in de toekomst.

Diverse google zoektochten hebben mij echter geen enkele werkende set-up opgeleverd. Een tip voor mij zou zijn welke gateway ik in de static route moet opgeven, daar zit volgens mij het venijn. (omdat de gateway dit nodig is, ook niet bereikbaar is, dus ook niet voor het opbouwen van de static route. Maar dit stukje netwerkbeheer is niet mijn sterkste punt... Tips mbt de route zijn dus welkom :/
Als je kunt pingen naar media player is de routering al in orde. Enige wat je moet doen is de juiste Port forward instellen in de tp-link zodat de media player je Windows pc kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
wortelsoft schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:44:
[...]

Als je kunt pingen naar media player is de routering al in orde. Enige wat je moet doen is de juiste Port forward instellen in de tp-link zodat de media player je Windows pc kan bereiken.
Het is juist de bedoeling dat de windows pc de NAS kan bereiken, vanaf de NAS naar de mediaplayer is geen probleem. Andersom is niets mogelijk, ook geen ping. Routering van PC->NAS moet nog goed ingesteld worden, maar met alle theorieën kom ik er niet uit. Heb ook al de subnet masks groter gemaakt, zodat beide subnetten bijelkaar zouden moet komen, maar ik kom met geen mogelheid verder dan de ExperiaBox vanuit de Windows PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Kird03 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:05:
[...]

Het is juist de bedoeling dat de windows pc de NAS kan bereiken, vanaf de NAS naar de mediaplayer is geen probleem. Andersom is niets mogelijk, ook geen ping. Routering van PC->NAS moet nog goed ingesteld worden, maar met alle theorieën kom ik er niet uit. Heb ook al de subnet masks groter gemaakt, zodat beide subnetten bijelkaar zouden moet komen, maar ik kom met geen mogelheid verder dan de ExperiaBox vanuit de Windows PC.
Ik had even de Windows pc aan de verkeerde kant gezet. Maar het blijft een kwestie van poorten openen op de tplink voor het ip van de Windows pc. De tplink staat uitgaande verbindingen en het antwoord hierop gewoon toe (standaard firewall gedrag). Verbindingen van buiten (Windows pc) worden tegen gehouden ook weer standaard firewall gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
Barre73 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:37:
[...]

Uiteraard kan je de ITV daar niet mee koppelen. Alle TV streams van KPN zijn gecodeerd dus dat zal nooit werken.
Ja en alle signalen van Canal Digitaal en Ziggo zijn ook gecodereerd maar dat wil niet zeggen dat ik ze dan nu ook niet kan bekijken ook al heb ik geen abbonement daarop. Kan me goed herinneren dat er een topic hier was waar het over decoderen van streams met je eigen box naar een TV server of dergelijke. Vandaar mijn vraag en dus dat het nooit mogelijk is is dus onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
wishmaster1986 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:09:
[...]

Ja en alle signalen van Canal Digitaal en Ziggo zijn ook gecodereerd maar dat wil niet zeggen dat ik ze dan nu ook niet kan bekijken ook al heb ik geen abbonement daarop. Kan me goed herinneren dat er een topic hier was waar het over decoderen van streams met je eigen box naar een TV server of dergelijke. Vandaar mijn vraag en dus dat het nooit mogelijk is is dus onzin.
Op Tweakers is het niet toegestaan te discussieren over illegale oplossingen (zoals dat topic waar je aan refereert), dus daarom zeg ik dat het niet kan. Of jij het wil proberen op een manier die niet is toegestaan in nederland is aan jezelf, maar dan mag je er hier op Tweakers niet naar vragen.

NB: Ziggo geeft wel een ongecodeerd basispakket door van circa 30 zenders in DVB-C waarvan 3 in HD. Die mag je in huis gebruiken via TV headend of andere manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
Barre73 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:30:
[...]

Op Tweakers is het niet toegestaan te discussieren over illegale oplossingen (zoals dat topic waar je aan refereert), dus daarom zeg ik dat het niet kan. Of jij het wil proberen op een manier die niet is toegestaan in nederland is aan jezelf, maar dan mag je er hier op Tweakers niet naar vragen.

NB: Ziggo geeft wel een ongecodeerd basispakket door van circa 30 zenders in DVB-C waarvan 3 in HD. Die mag je in huis gebruiken via TV headend of andere manieren.
Dat het misschien niet legaal is heb je een punt. Maar dat is ook gelijk het kromme eraan want waarom zou ik niet zelf mogen bepalen of ik mijn tv signaal direct aan een tv wil aansluiten dmv een settop box van de provider of dat ze gewoon de streams aan mij aanbieden en dat ik zelf voor de distributie in het huis kan verzorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg tevreden over NLE snelheid is hartstikke goed 85/30 ..
echt veel sneller dan bij mijn Ziggo abbo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:15
Ben sinds vandaag (door de monteur) soepeltjes aangesloten op NLE via VDSL2. Alles deed het in een keer en de beloofde snelheid wordt gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://esum.nl/img/speed.png

Ik zat hiervoor bij Ziggo, waar ik op zich ook niets over te klagen had. Het is altijd weer even bezien of het allemaal goed gaat werken, maar so far so good! Dat ik nu bijna de helft minder betaal is ook mooi meegenomen :)

[ Voor 4% gewijzigd door kwon op 06-03-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 08:43
Interessant. Super snelheid. Hoever zit je bij de straatkast vandaan
kwon schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:01:
Ben sinds vandaag (door de monteur) soepeltjes aangesloten op NLE via VDSL2. Alles deed het in een keer en de beloofde snelheid wordt gehaald:

[afbeelding]

Ik zat hiervoor bij Ziggo, waar ik op zich ook niets over te klagen had. Het is altijd weer even bezien of het allemaal goed gaat werken, maar so far so good! Dat ik nu bijna de helft minder betaal is ook mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:15
doublehelix schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:18:
Interessant. Super snelheid. Hoever zit je bij de straatkast vandaan
[...]
97 meter tot straatkast, 1.656 meter tot wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:30:
[...]

Als je via je satellietabonnement al betaalt voor diezelfde kanalen, vermoed ik dat het niet illegaal is om ze zonder de officiële decoderingsappartuur te decoderen van je vaste kabel. Het auteursrechtelijk beschermd materiaal wordt namelijk niet openbaar gemaakt aan een nieuw publiek, en een signaal proberen te decoderen dat toch al je huis binnenkomt lijkt mij ook niet per se illegaal zonder meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Cerberus_tm schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:43:
[...]

Als je via je satellietabonnement al betaalt voor diezelfde kanalen, vermoed ik dat het niet illegaal is om ze zonder de officiële decoderingsappartuur te decoderen van je vaste kabel. Het auteursrechtelijk beschermd materiaal wordt namelijk niet openbaar gemaakt aan een nieuw publiek, en een signaal proberen te decoderen dat toch al je huis binnenkomt lijkt mij ook niet per se illegaal zonder meer.
Daar ging dus dat hele topic over. In dat geval over glasvezel en gecodeerde streams op je HTPC. En aangezien dat topic door Tweakers is verwijderd lijkt het me handig om daar niet verder over te discussiëren in dit topic. Is ook off-topic trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyco
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-10 13:49
-verwijderd -

[ Voor 95% gewijzigd door Speedyco op 07-03-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
kwon schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:23:
[...]
97 meter tot straatkast, 1.656 meter tot wijkcentrale.
Waar kan je ergens achterhalen hoever de straatkast staat? Kon alleen maar vinden waar de wijkcentrale staat...

Sta trouwens op de lijst voor 18 april, ga er vanuit dat alles gewoon goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 16:23
Eppo © schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:02:
[...]

Waar kan je ergens achterhalen hoever de straatkast staat? Kon alleen maar vinden waar de wijkcentrale staat...

Sta trouwens op de lijst voor 18 april, ga er vanuit dat alles gewoon goed gaat.
Zie post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49984169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Had ik blijkbaar over het hoofd gezien, dus bedankt voor de link. Zit op 100 meter afstand van de straatkast, dus dat zou wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Vandaag het installatie pakket ontvangen van Nle. Oplevering is formeel volgende week vrijdag, 17 maart.

Iemand de ervaring gehad dat het signaal al eerder op de aansluiting staat? (overstap van kabel / ziggo naar adsl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Teleluvr schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:12:
Vandaag het installatie pakket ontvangen van Nle. Oplevering is formeel volgende week vrijdag, 17 maart.

Iemand de ervaring gehad dat het signaal al eerder op de aansluiting staat? (overstap van kabel / ziggo naar adsl)
Mijn abbonement bij NLE gaat aanstaande dinsdag pas in, maar mijn aansluiting was gisteren al geactiveerd. :)

Download 101 Mbps
Upload 30 Mbps.

Erg tevreden tot nu toe over NLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Overgestapt vanaf Ziggo trouwens voor de volledigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Laatst online: 29-09 23:21
Jape schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:04:
Per 14-3 krijg ik het dsl-pakket. Zou 75Mbit moeten halen, prima voor mij. Ik heb nu 50 Mbit glasvezel bij Telfort, maar nog via de oude propositie. Daarbij kun je geen tv kijken op je telefoon of pc, vooral daarom de overstap gemaakt.
Net even getest, het werkt nu al. Haal zelfs 90 mbit, upload zou 30 moeten kunnen worden, is nu nog 28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Jdome schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:59:
[...]

Mijn abbonement bij NLE gaat aanstaande dinsdag pas in, maar mijn aansluiting was gisteren al geactiveerd. :)

Download 101 Mbps
Upload 30 Mbps.

Erg tevreden tot nu toe over NLE.
Hier geen signaal nog, maar ik zag dat mijn aansluiting ook een rommeltje was. Uiteindelijk de aansluiting waar de vier polen in passen opgemaakt en daar de rode en de blauwe draad aangesloten. Nog steeds geen signaal. Eerst maar even afwachten tot de vrijdag. Als het dan niet werkt dan zal er wel een kpn monteur aan te pas moeten komen...

[ Voor 0% gewijzigd door Teleluvr op 13-03-2017 17:37 . Reden: Autocorrect op mobiel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagenotfound
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-10-2021
Teleluvr schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:03:
[...]

Hier geen signaal nog, maar ik zag dat mijn aansluiting ook een rommeltje was. Uiteindelijk de aansluiting waar de vier Polen in passen opgemaakt en daar de rode en de blauwe draad aangesloten. Nog steeds geen signaal. Eerst maar even afwachten tot de vrijdag. Als het dan niet werkt dan zal er wel een kpn monteur aan te pas moeten komen...
Dat is een érg krappe behuizing voor vier Polen...! :+

Ontopic:
Nadat NLEx de eerste termijn heeft geïncasseerd zou ik "binnen 2 weken" een e-mail met pincode voor iTV en installatiepakket per post ontvangen.

Dat werden 3 weken ... maar nog altijd 1 week voor gewenste activatiedatum dus prima. Was wel handig geweest als NLEx dat even meldt aan de klant, want in alle correspondentie staat "binnen 2 weken na incasso". Als je dan niets hebt ontvangen dan ga je natuurlijk bellen / faxen / rooksignalen sturen etc.

Anyway, net als eerdere signalen hierover: hou er dus maar rekening mee dat de e-mail met pincode etc. en het installatiepakket later komen dan die "2 weken na incasso".

De boel staat al klaar om ingeschakeld te worden... in de loop van deze week de V10 patchen (en Psycho's Ubee "unpatchen" }:O ) en kijken wat 'ie doet... Post t.z.t. wel een resultaat.

[ Voor 44% gewijzigd door pagenotfound op 13-03-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 18:44
Over wat voor een patch heb jij het? Psycho's Ubee unpatchen? 8)7

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Yamy_Daffy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:13:
De ubee is van ziggo en patchen zal in dit geval aansluiten van (utp) patch kabels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagenotfound
Yamy_Daffy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:13:
Ik bedoelde eigenlijk de Ubee "dispatchen" ... en wel naar zijn rechtmatige eigenaar, firma Psycho :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Ah, ok.

Ik heb vorige week ook nle alles in 1 aangevraagd op onze nieuwe adres.

Ben al sinds het Tiscali tijdperk klant bij Telfort.
Als ik hetzelfde wilde hebben als bij Nle dan was ik ruim 51 euro kwijt per maand.

Heb vandaag Telfort opgebeld om het contract te beëindigen. Ze kwamen nog met een voorstel 4 maanden voor 20 euro. Maar dan nog ben ik duurder uit.

Ben erg benieuwd hoe de overstap zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagenotfound
Yamy_Daffy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:36:
Ah, ok.

Ik heb vorige week ook nle alles in 1 aangevraagd op onze nieuwe adres.

Ben al sinds het Tiscali tijdperk klant bij Telfort.
Als ik hetzelfde wilde hebben als bij Nle dan was ik ruim 51 euro kwijt per maand.

Heb vandaag Telfort opgebeld om het contract te beëindigen. Ze kwamen nog met een voorstel 4 maanden voor 20 euro. Maar dan nog ben ik duurder uit.

Ben erg benieuwd hoe de overstap zal verlopen.
Dan is het geen overstap (technisch gezien) maar een "schone nieuwe installatie". Aangezien je het hebt over een nieuw adres en oude provider zelf opzeggen op oude adres.

Bij aanmeldingsproces NLEx zie je de vroegst mogelijke aansluitdatum. Een maand daarvoor wordt eerste termijn vast geïncasseerd, en week ervoor krijg je mail met pincode iTV en kort daarop het installatiepakket. Althans, zo ging het hier.

Succes en als je veel moet klussen in je nieuwe woning zou ik meteen mooi netwerk aanleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Wil zeker door het hele huis een compleet netwerk aanleggen. Niet dat ik na een aantal jaar weer allerlei kabels moet doortrekken of verleggen.

Nu in 1x goed alles aanleggen.

Ben ook erg benieuwd naar de snelheid.
Volgens de site van KPN moet ik 100mbit kunnen halen. Zit al jaren lang vast aan 18 Mbit op ons huidige adres. Dus een vooruitgang wordt het sowieso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagenotfound
Zoals beloofd: mijn eerste testresultaat. Ziet er zeer netjes uit :)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6132605470.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hier regelmatig dat internet wegvalt de laatste week, iemand tips waar op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 01-10 12:15
Kun je in het modem van NLE account mapping gebruiken voor voip accounts? Zit nu bij telfort met een Arcadyan VGV7519 en daar heb ik bij mijn uitgaande account een voipbuster account ingesteld, kan dat bij NLE ook?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nee. Zover ik weet is de Experiabox v10 net zo dichtgetimmerd als de versies die kpn levert.

[ Voor 91% gewijzigd door krakendmodem op 16-03-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Laatst online: 01-10 08:46
Ik hoor zojuist van KPN dat mijn abonnement daar pas op 31 maart beëindigd wordt omdat de opzegging pas vanaf 1 maart binnen is. Maar mijn aansluiting is vanaf 1 maart al actief via NLE. Ik betaal bij KPN dus nog een volle maand extra terwijl ik al lang niet meer ben aangesloten bij KPN.

Ik heb het pakket bij NLE al op 17 januari besteld, je zou zeggen dat ze dan niet pas 1 maart de opzegging aan KPN doorgeven toch?

Hoe is jullie ervaring hiermee?

[ Voor 12% gewijzigd door boyd91 op 17-03-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Teleluvr schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:03:
[...]

Hier geen signaal nog, maar ik zag dat mijn aansluiting ook een rommeltje was. Uiteindelijk de aansluiting waar de vier polen in passen opgemaakt en daar de rode en de blauwe draad aangesloten. Nog steeds geen signaal. Eerst maar even afwachten tot de vrijdag. Als het dan niet werkt dan zal er wel een kpn monteur aan te pas moeten komen...
Vandaag signaal, op de dag dat de aansluiting ook formeel opgeleverd zou worden.
Netjes 100/30 bedraad, draadloos ietsjes lager ~90/30.
Tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
boyd91 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:58:
Ik hoor zojuist van KPN dat mijn abonnement daar pas op 31 maart beëindigd wordt omdat de opzegging pas vanaf 1 maart binnen is. Maar mijn aansluiting is vanaf 1 maart al actief via NLE. Ik betaal bij KPN dus nog een volle maand extra terwijl ik al lang niet meer ben aangesloten bij KPN.

Ik heb het pakket bij NLE al op 17 januari besteld, je zou zeggen dat ze dan niet pas 1 maart de opzegging aan KPN doorgeven toch?

Hoe is jullie ervaring hiermee?
Als jij gebruik hebt gemaakt van de overstapservice van NLE bij je aanmelding, dan is dit een fout van NLE en kan jij hen aanschrijven om dit te vergoeden.

Tenzij je abonnement bij KPN nog in de contracttermijn zat en die pas op 31 maart eindigt natuurlijk. Je kan tussentijds wel overstappen maar je kan alleen opzeggen als je je jaarcontract uitgezeten hebt (waarna je doorgaat in een doorlopend contract met een maand opzegtermijn).

Dus zat je in een jaarcontract of in een doorlopend contarct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Barre73 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Als jij gebruik hebt gemaakt van de overstapservice van NLE bij je aanmelding, dan is dit een fout van NLE en kan jij hen aanschrijven om dit te vergoeden.

Tenzij je abonnement bij KPN nog in de contracttermijn zat en die pas op 31 maart eindigt natuurlijk. Je kan tussentijds wel overstappen maar je kan alleen opzeggen als je je jaarcontract uitgezeten hebt (waarna je doorgaat in een doorlopend contract met een maand opzegtermijn).

Dus zat je in een jaarcontract of in een doorlopend contarct?
Ik ben inmiddels wat wijzer, NLE heeft alles netjes op tijd doorgegeven en de einddatum van mijn contract bij KPN was ook al lang verstreken waardoor de opzegtermijn maar een maand was. Het was een fout van KPN en het is nu hun zaak om dat recht te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door boyd91 op 17-03-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 17:43
Hebben meer mensen problemen met Chromecast Audio icm met NLE repeater en experiabox? Lijkt erop dat bijvoorbeeld chromecast met repeater is verbonden en telefoon met experiabox, Hierna kan de telefoon geen chromecast meer vinden.

Heb het nu opgelost door wifi netwerk repeater andere naam te geven en deze dus niet te laten gebruiken door chromecast.
Ook staat de chromecast nu 3 meter van de Experiabox en heb ik nog steeds last van haperende verbinding. paar minuten geluid dan 20 seconden weg en dan weer paar minuten goed.

btw verder dik tevreden 5 dagen voor activatiedatum was alles al actief en snelheid was verwacht 75 en is gewoon dik 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Werkt het zonder repeater wel? Ik heb een soortgelijk probleem gehad maar dan zonder repeaters, wel met EB10. Uiteindelijk was een update van de Chromecast Audio de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 17:43
krakendmodem schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:30:
Werkt het zonder repeater wel? Ik heb een soortgelijk probleem gehad maar dan zonder repeaters, wel met EB10. Uiteindelijk was een update van de Chromecast Audio de oplossing.
Chromecast update automatisch dus was al up-to-date. Heb nu met ander kabeltje chromecast iets meer van de muur en verwarmingsbuizen gehaald nu lijkt het te werken. Snel eens accespoints gaan ophangen wifi is bar slecht :).

Repeater veroorzaakte trouwens wel het probleem dat chromecast zichtbaar was. Daar geen problemen meer mee sinds ik repeater andere wifi naam heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Wifi van de Experiabox werkt over het algemeen prima.

Maarja, dat verschilt per woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abuzer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-09 01:32
Nou, tijd voor een nare ervaring, ongelooflijk want het 'NLE-feest' moet nog beginnen. Heb mij anderhalve maand geleden ingeschreven, beloofde activitatiedatum daarbij was vandaag 30/3. Kreeg nu net bericht dat kennelijk het eerste mailtje 'fout' was (tactisch beschreven ook door hen). En dat het nog 3 - 4 weken gaat duren, allemaal via FB-chat. Dit terwijl de oude provider (Fiber) vandaag ermee kapt.

Veruit het meest schandalige wat ik hem meegemaakt, iemand ervaring of tips met te nemen stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Installatiepakket heb ik inmiddels in huis. En dan blijkt dat de kabel van de ac adapter voor het modem wel zo kort dat ik het niet onder de vloer door vanuit de meterkast richting het dichtstbijzijnde stopcontact kan krijgen. (ik heb geen stopcontacten bij de meterkast) Daarbij moet het tv kastje perse bedraad aangesloten worden op het modem. Net wanneer ik af wil van tig kabels door de kamer heen.. Ondertussen heb ik na het isra punt / lasdop de rode/blauwe draden al via een rj11-adapter op het modem aangesloten. Maar daardoor is het gebruiken van de wcd in de woonkamer niet meer mogelijk. Hiervoor zat ik bij Online die wel een ac adapter meeleverde die qua draad lang genoeg was om onder de vloer door richting een stopcontact te krijgen. Beetje jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Abuzer schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:52:
Nou, tijd voor een nare ervaring, ongelooflijk want het 'NLE-feest' moet nog beginnen. Heb mij anderhalve maand geleden ingeschreven, beloofde activitatiedatum daarbij was vandaag 30/3. Kreeg nu net bericht dat kennelijk het eerste mailtje 'fout' was (tactisch beschreven ook door hen). En dat het nog 3 - 4 weken gaat duren, allemaal via FB-chat. Dit terwijl de oude provider (Fiber) vandaag ermee kapt.

Veruit het meest schandalige wat ik hem meegemaakt, iemand ervaring of tips met te nemen stappen?
Ai, schadeclaim indienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyd91
Joosie200 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:07:
Installatiepakket heb ik inmiddels in huis. En dan blijkt dat de kabel van de ac adapter voor het modem wel zo kort dat ik het niet onder de vloer door vanuit de meterkast richting het dichtstbijzijnde stopcontact kan krijgen. (ik heb geen stopcontacten bij de meterkast) Daarbij moet het tv kastje perse bedraad aangesloten worden op het modem. Net wanneer ik af wil van tig kabels door de kamer heen.. Ondertussen heb ik na het isra punt / lasdop de rode/blauwe draden al via een rj11-adapter op het modem aangesloten. Maar daardoor is het gebruiken van de wcd in de woonkamer niet meer mogelijk. Hiervoor zat ik bij Online die wel een ac adapter meeleverde die qua draad lang genoeg was om onder de vloer door richting een stopcontact te krijgen. Beetje jammer dit.
Je kunt bij de IKEA goedkoop lange velengsnoeren krijgen (zie http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30019569/)

Ik ben tevreden over de kwaliteit van de service die ze leveren tegen de zeer scherpe prijs. Ik zou vooral daar je oordeel van af laten hangen en niet op de lengte van de draad van de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
boyd91 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:26:
[...]

Je kunt bij de IKEA goedkoop lange velengsnoeren krijgen (zie http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30019569/)

Ik ben tevreden over de kwaliteit van de service die ze leveren tegen de zeer scherpe prijs. Ik zou vooral daar je oordeel van af laten hangen en niet op de lengte van de draad van de adapter.
Ik heb genoeg verlengsnoeren in huis, maar dan nog kom ik afstand tekort als ik er eentje gebruik. Tenzij ik verlengsnoer aan verlengsnoer ga koppelen maar dat vind ik persoonlijk geen handige oplossing. Dat moet toch beter kunnen. Enig idee hoe het te fixen dat ik de wcd kan gebruiken? Moet je daarvoor een nieuwe utp kabel vanuit de woonkamer richting meterkast laten trekken en verbinden met de lasdop/isra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abuzer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-09 01:32
Enige ervaring daarmee? Verder bizarre communicatie. Via Facebook zeggen ze net 'helaas pindakaas, kan je niks aan doen'. Via twitter beloven ze direct te bellen. 'Gelukje' voor mij is dat ik een webmagazine run met 175k MAU's, heerlijk zuur stukje beloofd dit te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Joosie200 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:07:
In jouw situatie zou ik het ISRA punt verlengen naar de woonkamer en daar je Experiabox neerzetten. Heb je ook geen gedoe met stopcontacten en je zit dichtbij je TV.

Verlengen middels een CAT5e of CAT6A kabel is wel de beste om zo min mogelijk signaal te verliezen. Waarschijnlijk loopt er nu een CAT4 kabel naar je woonkamer. Is dit middels buis en is dat traject nog te gebruiken? Dan zou ik de UTP kabel aan de bestaande kabel knopen en de oude als trekveer gebruiken.

Dus:

IS/RA>UTP kabel>WCD>Meegeleverde kabel>Experiabox v10.
Om het gemakkelijk te houden. Gebruik bijvoorbeeld bij de UTP kabel de wit/blauw en blauwe aders.

Anderzijds. Aanleg van een stopcontact is echt niet moeilijk.

Stopcontact
Stukje flexibele buis
Draad

Zie hieronder het begin. Vervolgens sluit je de draden aan op bestaande punten. Uiteraard wel eerst de spanning eraf en zorg dat je op dezelfde groep beide draden aansluit. Dus niet blauw op groep 1 en bruin op 2. Werkt wel, maar niet handig :+

Afbeeldingslocatie: https://duranetb.nl/duranetb.nl/wp-content/uploads/2015/01/stopcontact-in-de-meterkast-plaatsen-IJsselstein.jpg

Je zit dan nog wel met het aansluiten van je TV. Er zal alsnog een UTP richting de woonkamer moeten.

[ Voor 8% gewijzigd door vr6-only op 29-03-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
vr6-only schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:28:
[...]

In jouw situatie zou ik het ISRA punt verlengen naar de woonkamer en daar je Experiabox neerzetten. Heb je ook geen gedoe met stopcontacten en je zit dichtbij je TV.

Verlengen middels een CAT5e of CAT6A kabel is wel de beste om zo min mogelijk signaal te verliezen. Waarschijnlijk loopt er nu een CAT4 kabel naar je woonkamer. Is dit middels buis en is dat traject nog te gebruiken? Dan zou ik de UTP kabel aan de bestaande kabel knopen en de oude als trekveer gebruiken.

Dus:

IS/RA>UTP kabel>WCD>Meegeleverde kabel>Experiabox v10.
Om het gemakkelijk te houden. Gebruik bijvoorbeeld bij de UTP kabel de wit/blauw en blauwe aders.
ISRA is al verlengd naar de woonkamer, maar die heb ik vakkundig om zeep geholpen door die af te snijden bij het overnamepunt in de meterkast. Dus ik zoek nu naar een manier om dat asap weer terug te draaien. Maar ik zit in een huurhuis dus even de muur slopen om gemakkelijker het spoor van de kabel vanaf de wandcontactdoos terug naar de meterkast te volgen zit er niet in. Dus buis/traject is vast nog wel te gebruiken waarbij de oude CAT-kabel (wss CAT4 ja, huis is van 1940) als trekveer te gebruiken is inderdaad. Is een kabel door een bestaand traject halen nog lastig voor iemand die dat niet eerder heeft gedaan? Stroom eraf, trekken aan de oude utp-kabel om te zien welke bij de meterkast je moet hebben, aan elkaar vastplakken met plakband en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Joosie200 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:10:
[...]

ISRA is al verlengd naar de woonkamer, maar die heb ik vakkundig om zeep geholpen door die af te snijden bij het overnamepunt in de meterkast. Dus ik zoek nu naar een manier om dat asap weer terug te draaien. Maar ik zit in een huurhuis dus even de muur slopen om gemakkelijker het spoor van de kabel vanaf de wandcontactdoos terug naar de meterkast te volgen zit er niet in. Dus buis/traject is vast nog wel te gebruiken waarbij de oude CAT-kabel (wss CAT4 ja, huis is van 1940) als trekveer te gebruiken is inderdaad. Is een kabel door een bestaand traject halen nog lastig voor iemand die dat niet eerder heeft gedaan? Stroom eraf, trekken aan de oude utp-kabel om te zien welke bij de meterkast je moet hebben, aan elkaar vastplakken met plakband en gaan?
Waarom gebruik je geen trekveer vanaf de WCD? Kom je als het goed is in de meterkast uit mits het via een gesloten leiding gaat. 10 meter trekveer kost je 5 euro bij de Gamma/Praxis.

Wat vroegah ook veelvuldig is toegepast:

Kruipruimte > stukje buis omhoog richting meterkast/WCD. Dus geen gesloten systeem. Maar als de kabel niet verstrengeld zit onder vloer? Dan lukt het alsnog zonder te kruipen. In mij 1x gelukt. :D

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 29-03-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Joosie200 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Dat plakband is hooguit handig om de "knoop"een beetje gladder te maken:
Je maakt de twee kabels aan elkaar vast door de aders in elkaar te vlechten. Het zijn CAT kabels dus 8 aders aan beide kanten. Beide kabels een centimeter of 10 strippen van de buitenmantel, en de 8+8 aders stevig in elkaar te vlechten zodat ze niet snel meer uit elkaar gaan tijdens het trekken. Dan ombuigen en zo plat mogelijk maken (hou bij het ombuigen rekening met de richting waarin je de kabel gaat ttrekken. Met de richting mee dus....) en eventueel wat plakband eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Ben momenteel bezig om een keuze te maken voor een nieuwe provider na heel lang bij Ziggo te hebben gezeten. Nu bij het rondkijken ontdekten we dat onze wensen ook wat zijn gewijzigd, mooi moment eens alles te overzien.

Nu kijk ik al een paar dagen serieus naar het NLE aanbod en de prijs is gewoon de laagste die ik kon vinden. Dat is direct waar de twijfel is begonnen. Ik lees veel negatieve verhalen over deze provider maar volgens mij bieden ze nog maar sinds kort Internet aan en zullen ze wellicht hard aan verbetering werken?

Ik vraag me een beetje af wat jullie ervaringen zijn in vergelijk met andere DSL providers op gebied van storingen.

Ik zoek een 100mb abo (geen glas beschikbaar op ons adres helaas). Met TV 2 TV's inclusief opname mogelijkheid geen extra zenderpakketten en alleen standaard telefonie. Ik kom bij NLE op 38.95 en alle overige providers boven de 50 euro. Betekent dit dat ik er niet te veel van moet verwachten of is het de overstap waard?
Mijn afstand naar de straatkast is 149 meter. Naar de wijkcentrale meer dan 5KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:37
@Gadgeteer Vul op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ je postcode en huisnummer in en kijk wat er achter 'VDSL2' komt te staan. De waarde die daar staat is wat je technisch maximaal kunt halen volgens KPN (Waar NLE gebruik van maakt qua infrastructuur), ondanks wat een provider verder belooft.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 30-03-2017 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Wat mij betreft is het de overstap meer dan waard bezien vanuit perspectief prijs kwaliteit verhouding. De overstap zelf verliep weliswaar rommelig maar sinds de daadwerkelijk start vd levering op 12 februari jl. geen enkele storing gehad maar gewoon een harde 100/30 verbinding met een lage Ping. Ook de tv levering is boven verwachting. De functionaliteit en de kwaliteit die hier geleverd is boven het niveau dat mijn vorige isp (Tele2)waar kon maken. Ik zeg; doen!

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Gadgeteer schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:36:
Ben momenteel bezig om een keuze te maken voor een nieuwe provider na heel lang bij Ziggo te hebben gezeten. Nu bij het rondkijken ontdekten we dat onze wensen ook wat zijn gewijzigd, mooi moment eens alles te overzien.

Nu kijk ik al een paar dagen serieus naar het NLE aanbod en de prijs is gewoon de laagste die ik kon vinden. Dat is direct waar de twijfel is begonnen. Ik lees veel negatieve verhalen over deze provider maar volgens mij bieden ze nog maar sinds kort Internet aan en zullen ze wellicht hard aan verbetering werken?

Ik vraag me een beetje af wat jullie ervaringen zijn in vergelijk met andere DSL providers op gebied van storingen.

Ik zoek een 100mb abo (geen glas beschikbaar op ons adres helaas). Met TV 2 TV's inclusief opname mogelijkheid geen extra zenderpakketten en alleen standaard telefonie. Ik kom bij NLE op 38.95 en alle overige providers boven de 50 euro. Betekent dit dat ik er niet te veel van moet verwachten of is het de overstap waard?
Mijn afstand naar de straatkast is 149 meter. Naar de wijkcentrale meer dan 5KM.
Ik ben van Ziggo Horizon naar NLE 1x TV + opnemen gegaan en het werkt erg goed. TV kastje is een stuk beter, lees sneller (mijn vriendin is er helemaal blij mee!). Internet werkt gweoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
ThinkPadd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:48:
@Gadgeteer Vul op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ je postcode en huisnummer in en kijk wat er achter 'VDSL2' komt te staan. De waarde die daar staat is wat je technisch kunt halen volgens KPN, ondanks wat een provider verder belooft.
Verwachte snelheid volgens die site is 100Mbit. Thuis even overleggen wat ze verder voor wensen hebben en dan vraag ik gewoon aan vanavond. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:37
Gadgeteer schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:00:
[...]

Verwachte snelheid volgens die site is 100Mbit. Thuis even overleggen wat ze verder voor wensen hebben en dan vraag ik gewoon aan vanavond. d:)b
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
ThinkPadd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:01:
[...]

Via https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/nle-alles-in-1 kun je nog een mooie cashback bemachtigen :)
(Account aanmaken en via die site naar NLEx om abonnement af te sluiten).
Die laat ik niet lopen, tnx.

Update:
Gisteravond geen tijd dus nu maar even aangevraagd.
Verwachte opleverdatum is 12 mei. Begrijp ik goed dat zij de opzegging bij Ziggo voor me regelen?

[ Voor 19% gewijzigd door Gadgeteer op 31-03-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ondertussen het hardwarepakket ontvangen en aangesloten. Op dit moment is mijn oude provider nog op de lijn actief. Het nieuwe modem werkt daar uitstekend mee. Interactieve TV is dus helaas nog niet beschikbaar. Nog even een paar dagen wachten tot de activatiedatum. In de brief gaven ze aan dat er een activatiecode per mail wordt gestuurd. Ik ga ervan uit dat deze nog komt. Tot heden is de service goed en duidelijk. Het enige punt van kritiek is dat de installatiehandleiding onoverzichtelijk is en veel blablabla bevat, Ziggo doet dat beter. Maar goed, ik gebruik het dan ook om even snel iets te controleren. Daarvoor zitten we ook op tweakers natuurlijk, dus echte kritiek is het niet. De meegeleverde repeater is erg welkom! Ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Oyster op 03-04-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Oyster schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:25:
Ondertussen het hardwarepakket ontvangen en aangesloten. Op dit moment is mijn oude provider nog op de lijn actief. Het nieuwe modem werkt daar uitstekend mee. Interactieve TV is dus helaas nog niet beschikbaar. Nog even een paar dagen wachten tot de activatiedatum. In de brief gaven ze aan dat er een activatiecode per mail wordt gestuurd. Ik ga ervan uit dat deze nog komt. Tot heden is de service goed en duidelijk. Het enige punt van kritiek is dat de installatiehandleiding onoverzichtelijk is en veel blablabla bevat, Ziggo doet dat beter. Maar goed, ik gebruik het dan ook om even snel iets te controleren. Daarvoor zitten we ook op tweakers natuurlijk, dus echte kritiek is het niet. De meegeleverde repeater is erg welkom! Ben benieuwd.
Keep us posted.
Ik moet helaas nog wachten tot 12 mei voordat ik aangesloten wordt.
Hoop het pakket al eerder te ontvangen zodat ik een paar dagen heb om de boel netjes aan te sluiten en de kabels weg te werken.
Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]