Vraagje: stel, je zit bij Telfort DSL en gaat naar Tele2 DSL. Je zegt op bij Telfort voor 24 februari. Dan vraag je bij Tele2 een nieuw abonnement aan voor 10 februari. Wat zal er dan gebeuren? Kan Tele2 zomaar de verbinding omzetten terwijl je officieel nog bij Telfort zit? Moet Tele2 dan geen toestemming hebben van je vorige aanbieder, Telfort? Of hoe gaat dat? Of ging wat jij bedoelde alleen op voor kabel en DSL tegelijk doen?pagenotfound schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:06:
[...]
Gewoon jaarlijks overstappen dus (en geen overstapservice gebruiken; zelf opzeggen en nieuwe 2 weken van tevoren in laten gaan... immers, het gros van alle klachten gaat steevast over overstapservices!). [...]
Anoniem: 668730
In je contract staat meestal dat je toestemming geeft om eventuele oude verbindingen te verwijderen. Dat zullen ze ook gewoon doen. Bij ons was het in elk geval geen probleem. De oude provider zal je echter wel gewoon laten betalen tot einde contract, dus je betaald dan een paar weken dubbel.
Ik heb deze HOWTO gebruikt. [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Pointpagenotfound schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:12:
[...]
Dat zou kunnen... Heb je je eigen router een vast IP gegeven (binnen de DHCP range van de V10) en dat IP in de V10 ingevuld bij "DMZ"? Zo niet, probeer dat eerst eens als je je eigen router via zijn WAN-poort hebt aangesloten op de V10.
Overigens, de V10 laat zich niet bridgen aldus KPN info(!)
Werkte bij Ziggo modem perfect.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ik heb een soortgelijke vraag ook wel eens gesteld. Ik zal het antwoord even opzoeken.Cerberus_tm schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:03:
[...]
Vraagje: stel, je zit bij Telfort DSL en gaat naar Tele2 DSL. Je zegt op bij Telfort voor 24 februari. Dan vraag je bij Tele2 een nieuw abonnement aan voor 10 februari. Wat zal er dan gebeuren? Kan Tele2 zomaar de verbinding omzetten terwijl je officieel nog bij Telfort zit? Moet Tele2 dan geen toestemming hebben van je vorige aanbieder, Telfort? Of hoe gaat dat? Of ging wat jij bedoelde alleen op voor kabel en DSL tegelijk doen?
Het kwam er (volgens mij) op neer dat een andere provider wel degelijk de lijn kan "kapen". Indien je contract nog niet afgelopen is, betaal je gewoon door aan Telfort, ook al heb je geen internet meer van Telfort.
Hier: True in "Het grote xDSL-topic"
[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 25-01-2017 09:02 ]
Maar de v10 werkt met vlans en multicast. En de switch op jouw router ondersteund geen igmp-snooping en kan niet omgaan met vlans.driel24 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:43:
[...]
Ik heb deze HOWTO gebruikt. [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Werkte bij Ziggo modem perfect.
Als het puur te doen is om je wifi dekking te vergroten zou ik een echt AP kopen. Zoals bijvoorbeeld een ubiquiti ap-ac-lite of LR. Hiermee heb ik nooit problemen i.s.m. een v10.
ITV zit op 1 van die AP'sShaggie_NB schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:33:
[...]
Maar de v10 werkt met vlans en multicast. En de switch op jouw router ondersteund geen igmp-snooping en kan niet omgaan met vlans.
Als het puur te doen is om je wifi dekking te vergroten zou ik een echt AP kopen. Zoals bijvoorbeeld een ubiquiti ap-ac-lite of LR. Hiermee heb ik nooit problemen i.s.m. een v10.
Het vreemde is dat alles gewoon werkt maar twee a drie keer op een avond internet wegvalt.
ITV blijft gewoon werken.
Het is idd om de wifi dekking te vergroten
maar ook om de smart TV (tv heeft geen wifi) op internet te zetten.
je krijgt een (wifi) range extender meegeleverd. Zeker niet ideaal butttt better then nothing....
Dus: verbinding met eigen router = OK voor alle clients, maar toegang tot internet niet.driel24 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:39:
[...]
ITV zit op 1 van die AP's
Het vreemde is dat alles gewoon werkt maar twee a drie keer op een avond internet wegvalt.
ITV werkt wel. Kan nog steeds een routing probleem zijn in je eigen router. Ik begrijp dat je de HOWTO hebt gevolgd dus V10<>eigen router is LAN<>LAN. Correct? DHCP verhaal en IP adres van je router heb je ook gecheckt?
Als je je V10 gewoon als router in wil zetten en je eigen router enkel als accespoint, dan zou ik hem persoonlijk als volgt aansluiten:
***V10***
(1a) V10: als er naar je ITV een aparte LAN kabel ligt zou ik die kabel direct op een LAN poort van de V10 zetten. Heb je geen aparte LAN kabel van de V10 naar je ITV box? Dan maar laten zitten zoals het zit als je ITV maar niet hapert terwijl andere apparaten uit of in de slaapstand staan.
(1b) V10: LAN <> LAN van je eigen router welke je als accespoint gebruikt. (of naar de WAN van je router als je deze in bridge kunt zetten)
***EIGEN ROUTER***
(2a) Koppel je eigen router los, sluit die eerst even via een LAN poort aan op een desktop/laptop en geef hem een VAST IP adres (bijv. 192.168.2.253) binnen de DHCP range van de V10 (V10: 192.168.2.254) (let op, zie stap 3a)
(2b) dan ook meteen de DHCP server uitzetten; immers je V10 deelt de IP adressen al uit
(2c) Je WIFI instellen; zelfde SSID als je V10, WEL ander kanaal(!), wachtwoord & beveiligingsprotocol gelijk aan de V10
(2d) Ingesteld? Je eigen router nu loskoppelen van je desktop/laptop en (weer) aansluiten op een LAN poort van je V10. Zie stap 1b.
***V10***
(3a) Terug naar je V10, DHCP start- en eindadres -bij bovengenoemd voorbeeld- aanpassen naar 192.168.2.1 t/m 192.168.2.252 (als het al niet zo staat standaard) ... zodat je eigen router niet langer binnen de dhcp range valt maar wel binnen dezelfde reeks.
Alles herstarten, gaan met die banaan. Het zou zo moeten werken.
Inloggen V10 is dan: 192.168.2.254
Inloggen eigen router is dan: 192.168.2.253
[ Voor 17% gewijzigd door pagenotfound op 25-01-2017 16:04 ]
Nadat ik had opgezegd en bij Nlex een abbo afgesloten gisteren, kreeg ik een vandaag een SMS van Ziggo om contact op te nemen met de Overstap service. Gebeld en de medewerkster erkende dat de persoon die ik gisteren aan de lijn had met Limburgs accent bijzonder veel klachten krijgt en zelfs klanten wegjaagd. Deze ziggo medewerkster was vriendelijk en behulpzaam en bood mij een vergelijkbaar aanbod van Nlex. Nu weer in dubio..bryandakillah schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:10:
Zojuist gebeld naar Ziggo. Troela zei me dat NLE valse beloftes levert. Ze zei me op fourstack te kijken en dat maximaal te behalen snelheid 13mbit zou zijn. Die domme doos keek naar adsl en niet naar vdsl. Daarna ging ze over meneer wij leveren ook kwaliteit en 98% over glasvezel...bla bla bla. Vervolgens werd de verbinding vanaf haar kant verbroken op mysterieuze wijze...nauw ik weet wat mij te doen staat.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.pagenotfound schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:59:
[...]
Dus: verbinding met eigen router = OK voor alle clients, maar toegang tot internet niet.
ITV werkt wel. Kan nog steeds een routing probleem zijn in je eigen router. Ik begrijp dat je de HOWTO hebt gevolgd dus V10<>eigen router is LAN<>LAN. Correct? DHCP verhaal en IP adres van je router heb je ook gecheckt?
Als je je V10 gewoon als router in wil zetten en je eigen router enkel als accespoint, dan zou ik hem persoonlijk als volgt aansluiten:
***V10***
(1a) V10: als er naar je ITV een aparte LAN kabel ligt zou ik die kabel direct op een LAN poort van de V10 zetten. Heb je geen aparte LAN kabel van de V10 naar je ITV box? Dan maar laten zitten zoals het zit als je ITV maar niet hapert terwijl andere apparaten uit of in de slaapstand staan.
(1b) V10: LAN <> LAN van je eigen router welke je als accespoint gebruikt. (of naar de WAN van je router als je deze in bridge kunt zetten)
***EIGEN ROUTER***
(2a) Koppel je eigen router los, sluit die eerst even via een LAN poort aan op een desktop/laptop en geef hem een VAST IP adres (bijv. 192.168.2.253) binnen de DHCP range van de V10 (V10: 192.168.2.254) (let op, zie stap 3a)
(2b) dan ook meteen de DHCP server uitzetten; immers je V10 deelt de IP adressen al uit
(2c) Je WIFI instellen; zelfde SSID als je V10, WEL ander kanaal(!), wachtwoord & beveiligingsprotocol gelijk aan de V10
(2d) Ingesteld? Je eigen router nu loskoppelen van je desktop/laptop en (weer) aansluiten op een LAN poort van je V10. Zie stap 1b.
***V10***
(3a) Terug naar je V10, DHCP start- en eindadres -bij bovengenoemd voorbeeld- aanpassen naar 192.168.2.1 t/m 192.168.2.252 (als het al niet zo staat standaard) ... zodat je eigen router niet langer binnen de dhcp range valt maar wel binnen dezelfde reeks.
Alles herstarten, gaan met die banaan. Het zou zo moeten werken.
Inloggen V10 is dan: 192.168.2.254
Inloggen eigen router is dan: 192.168.2.253
Waarom moeten de AP's eerst binnen de DHCP en daarna erbuiten gezet worden ?
Ik heb eerst de v10 op 192.168.2.1 t/m 192.168.2.200 gezet. Daarna de AP's op 192.168.2.225
en 192.168.2.226 gezet.
Goeie vraag! Ik weet niet hoe ik hem uit moet leggen. Er is een verschil tussen "binnen DHCP range" en "binnen IP range"... Ik weet niet goed hoe ik dit uit kan leggen. Een poging:driel24 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:36:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Waarom moeten de AP's eerst binnen de DHCP en daarna erbuiten gezet worden ?
Ik heb eerst de v10 op 192.168.2.1 t/m 192.168.2.200 gezet. Daarna de AP's op 192.168.2.225
en 192.168.2.226 gezet.
Een router die d.m.v. DHCP IP-adressen uitdeelt doet dat binnen een bepaalde "IP range".
Een range loopt van eindigend op .0 t/m .255.
De DHCP in je router kun je binnen een IP range een eigen range "uitgeven" oftewel automatisch toekennen aan apparaten die verbinding vragen. Bijvoorbeeld "start" bij 192.168.0.2 en "eind" op 192.168.0.100... (in dat geval kunnen er 99 adressen uitgegeven worden door de router).
In dat geval liggen 192.168.0.1 en 192.168.0.101 t/m 255 weliswaar BUITEN het DHCP bereik van de router maar zitten ze wel binnen dezelfde IP-range. Stel dat je je eigen router een vast adres buiten die IP range geeft (bijv. 10.0.0.1) dan kun je die -dacht ik!!!- niet bereiken omdat die niet binnen dezelfde IP-range valt.
Anyone, corrigeer me van harte, ik weet het niet exact

Kan je de NLE meegeleverde wifi versterker ook gebruiken als accespoint, dus aansluiten met kabel en dan wifi verzenden en niet als repeater inzetten?
Geen idee en denk het niet... er zit wel een netwerkaansluiting op maar ik denk dat die slechts uitgaand is...jan groen schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:32:
Kan je de NLE meegeleverde wifi versterker ook gebruiken als accespoint, dus aansluiten met kabel en dan wifi verzenden en niet als repeater inzetten?

Dat is helaas niet mogelijk. Het lijkt mij een TP-Link RE200 repeater te zijn.jan groen schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:32:
In de manual daarvan staat op pagina 3 (p.13 van pdf):
ETHERNET: One 10/100Mbps RJ45 Ethernet port used to add wireless connectivity to an
Ethernet-enabled device such as Internet TV, DVR, Gaming console and so on. Please note
that this port is not allowed to be connected with router.
Met andere woorden, de ethernet poort is enkel geschikt voor clients.
Nota bene met maximaal 100mbps(!)
krakendmodem schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:58:
[...]
Ik heb een soortgelijke vraag ook wel eens gesteld. Ik zal het antwoord even opzoeken.
Het kwam er (volgens mij) op neer dat een andere provider wel degelijk de lijn kan "kapen". Indien je contract nog niet afgelopen is, betaal je gewoon door aan Telfort, ook al heb je geen internet meer van Telfort.
Hier: True in "Het grote xDSL-topic"
Dank, beiden! Ik heb het niet nodig, maar neem het mee voor in de toekomst. In diezelfde draad zag ik trouwens ook nog dit, geschreven door diezelfde True:Anoniem: 668730 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:35:
In je contract staat meestal dat je toestemming geeft om eventuele oude verbindingen te verwijderen. Dat zullen ze ook gewoon doen. Bij ons was het in elk geval geen probleem. De oude provider zal je echter wel gewoon laten betalen tot einde contract, dus je betaald dan een paar weken dubbel.
Er gaat dan brief(dacht ik geen mail), naar het desbetreffende adres dat de lijn gekaapt wordt, als dit ten onrechte gedaan wordt kan de bewoner(want brief) hier nog bezwaar tegen maken, uiteindelijk ook een van de redenen van een 14 dagen levering normaliter.
Anoniem: 235591
Als het een beetje meezit krijg ik, hoop ik, een ander huis toegewezen. Dat betekent dat er een mooie dls lijn ligt die het volgende levert:
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 50 Mbit/s
Bonding* 100 Mbit/s
NLEx is dan welkom. Als ik mij niet vergis gaat het een 50/30 lijn worden. Daar ben ik meer dan blij mee vooral de upload is mooi meegenomen.
Maar goed, eerst dat huis maar eens toegewezen krijgen.
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 50 Mbit/s
Bonding* 100 Mbit/s
NLEx is dan welkom. Als ik mij niet vergis gaat het een 50/30 lijn worden. Daar ben ik meer dan blij mee vooral de upload is mooi meegenomen.
Maar goed, eerst dat huis maar eens toegewezen krijgen.
Dat weet ik zo een twee drie nog niet. Op wat voor distributiepunt ben je aangesloten? Indien het een nummercentrale is heb je maar 10Mb upload.
Even op de netco site kijken waarop je bent aangesloten
Adres hier vlakbij heeft ook 50Mb waar 100 mogelijk is via pairbonding. Maar daar is maar 10Mb mogelijk omdat die niet op een straatkast zit. Via een nummercentrale is er dus maar 10Mb upload mogelijk. Ik heb zelf ook 50Mb down en 10 up.
Wtw-c?
Even op de netco site kijken waarop je bent aangesloten
Adres hier vlakbij heeft ook 50Mb waar 100 mogelijk is via pairbonding. Maar daar is maar 10Mb mogelijk omdat die niet op een straatkast zit. Via een nummercentrale is er dus maar 10Mb upload mogelijk. Ik heb zelf ook 50Mb down en 10 up.
Wtw-c?
[ Voor 39% gewijzigd door krakendmodem op 26-01-2017 07:08 ]
Wsm staat er. Maar dat zal de afkorting zijn van het dorp waar ik in woon.
Wat Koper
Distributiepunt(en) Wsm
Internet Snelheid 100 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat Koper
Distributiepunt(en) Wsm
iTV
2 HD
Dan zit je op de centrale zelf. Dat betekent dus inderdaad maximaal 10 Mbit upload. Bij bonding het dubbele maar bonding wordt niet ingezet door NLE.Anoniem: 235591 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:49:
Wsm staat er. Maar dat zal de afkorting zijn van het dorp waar ik in woon.
Wat Koper
Distributiepunt(en) Wsm
iTV
2 HD
Dus 50/10 is voor jou de max.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Er is hier ook maar één centrale voor zover ik weet. Nu zal dat waarschijnlijk niet gelden voor de nieuwste wijken. Die centrale staat 400 meter hemelsbreed van dat huis. Maar 50/10 is mij ook prima hoor. Maar eerst dat huis
Blijkbaar een automatisch gegeneert mailtje. Fijn dat ze ook zo'n moeite doen...Wat ontzettend jammer dat u weggaat!
Vandaag ontvingen we het bericht van de overstapservice van Overige Provider.
Graag lopen we de precieze afsluiting nog even met u door. Zo weten we zeker dat er straks geen sprake is van overlap en onnodige kosten als gevolg.
Bel ons via 088 - 123 95 04. Dat kan elke werkdag van 9.00 tot 21.00 uur.
Onze medewerkers zitten er klaar voor.
Als je ze (Ziggo) belt op dat nummer gaan ze je dezelfde prijs geven als NLE. Ze nemen niets met je door alleen prijzen om je binnen te houden. 😂Teleluvr schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:27:
[...]
Blijkbaar een automatisch gegeneert mailtje. Fijn dat ze ook zo'n moeite doen...
100 mbit vs 40 mbit vind ik voldoende reden om over te stappen...stormfly schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:34:
[...]
Als je ze (Ziggo) belt op dat nummer gaan ze je dezelfde prijs geven als NLE. Ze nemen niets met je door alleen prijzen om je binnen te houden. 😂
Dezelfde prijs, denk je dat Ziggo dan €30/maand zou aanbieden (alleen Internet)? Dat zou wel een heel ander verhaal zijn dan Ziggo's normale, semi-monopolistische prijzen...stormfly schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:34:
[...]
Als je ze (Ziggo) belt op dat nummer gaan ze je dezelfde prijs geven als NLE. Ze nemen niets met je door alleen prijzen om je binnen te houden. 😂
Is het niet vreemd dat Ziggo de rekening totaal niet specificeert? Er staat alleen het alles-in-product en dan het totaal bedrag. Geen opbouw van de prijs a la energie/water rekening.
Ip tv is een andere laag. Start je modem maar eens opnieuw op met de tv aan. Je tv doet het eerder dan je internet.driel24 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:39:
[...]
ITV zit op 1 van die AP's
Ziggo biedt je het 150/15 pakket voor de NLE prijs voor alles in 1 = 35eTeleluvr schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:02:
[...]
100 mbit vs 40 mbit vind ik voldoende reden om over te stappen...
[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 29-01-2017 07:55 ]
Dat kan ik niet inschatten maar ik heb van de week gepost wat ze mij bieden. En nog een half jaar gratis zenders deden ze erbij toen ik vrijdag toch bij Ziggo besloot te blijven.Cerberus_tm schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:29:
[...]
Dezelfde prijs, denk je dat Ziggo dan €30/maand zou aanbieden (alleen Internet)? Dat zou wel een heel ander verhaal zijn dan Ziggo's normale, semi-monopolistische prijzen...
Wat jij wilt heeft Ziggo niet echt. Dus mijn vergelijking is alles in 1 / alles in 1. Dat is 35 euro in NLE termen.
Alles in 1 is 29.95 per maand bij NLE. Dat scheelt 5 euro per maand met ziggo.stormfly schreef op zondag 29 januari 2017 @ 07:37:
[...]
Ziggo biedt je het 150/15 pakket voor de NLE prijs voor alles in 1 = 35e
Sorry met opname erbij dat iets wat wij veel gebruiken. Je hebt gelijk ik schreef het wat warrig.
Volgens mij is dat een 3 maanden aanbod.stormfly schreef op zondag 29 januari 2017 @ 07:37:
[...]
Bij mij konden ze alleen die drie maanden iets rekken. Maar daarna moet je de reguliere prijs betalen. = 60 euro.
Een half jaar gratis zenders? Welke pakket?stormfly schreef op zondag 29 januari 2017 @ 07:49:
[...]
Dat kan ik niet inschatten maar ik heb van de week gepost wat ze mij bieden. En nog een half jaar gratis zenders deden ze erbij toen ik vrijdag toch bij Ziggo besloot te blijven.
Wat jij wilt heeft Ziggo niet echt. Dus mijn vergelijking is alles in 1 / alles in 1. Dat is 35 euro in NLE termen.
Hebben jullie ook geld terug aangeboden gekregen?
[ Voor 5% gewijzigd door bryandakillah op 29-01-2017 10:47 ]
Als je belt naar dat nummer? Ga ik ook eens proberen danstormfly schreef op zondag 29 januari 2017 @ 07:37:
[...]
NLE wil de markt opschudden dat is gelukt dus ik denk dat de info relevant is voor dit topic.
Over hoe de markt reageert.
Ziggo en Telfort hebben een tegenaanbod voor NLE overstappers.
Ik heb daadwerkelijk opgezegd voor NLE+ Opnemen (35e), dus geen loze dreiging. Ziggo heeft een reddingsboei toegeworpen in de vorm van:
Ik heb daadwerkelijk opgezegd voor NLE+ Opnemen (35e), dus geen loze dreiging. Ziggo heeft een reddingsboei toegeworpen in de vorm van:
- 6x 18,70
- 6x 57,50 (reguliere prijs)
- 6 maanden Movies en Series XL gratis (regulier 11,95)
- Nieuw modem.
- 30 netto
Ik ga morgen eens bellen, helaas is nummer nu geslotenstormfly schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:18:
NLE wil de markt opschudden dat is gelukt dus ik denk dat de info relevant is voor dit topic.Over hoe de markt reageert.
Ik heb daadwerkelijk opgezegd voor NLE+ Opnemen (35e), dus geen loze dreiging. Ziggo heeft een reddingsboei toegeworpen in de vorm van:Dan kom je op 35 per maand of 30 als je de gratis zenders ook omrekent.
- 6x 18,70
- Nieuw modem.
- 30 netto
[ Voor 10% gewijzigd door alwaysleft op 29-01-2017 13:58 ]
Ik zit nu bij telfort en heb in het modem toegang om mijn eigen telefoon instelingen in te voeren. Is dit ook mogelijk bij Nle?
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
15 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
200 Mbit/s
Twijfel om over te stappen van ziggo naar Nle...
WAF Is dat er geen mogelijkheden zijn om programma's op te kunnen nemen bij NLE.
Edit: weten jullie of er mogelijkheden zijn om programma's op te kunnen nemen bij NLE?
Internet Snelheid
ADSL2+
15 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
200 Mbit/s
WAF Is dat er geen mogelijkheden zijn om programma's op te kunnen nemen bij NLE.
Edit: weten jullie of er mogelijkheden zijn om programma's op te kunnen nemen bij NLE?
[ Voor 16% gewijzigd door HoaHong op 29-01-2017 14:25 ]
Volgens mij staat er op de website toch best duidelijk dat het "opnemen"pakket 5 euro per maand extra kost. Daarmee neem je in "de cloud"op en kan je op elke decoder in huis ook terug kijken (gesteld dat je er meer dan 1 zou hebben).HoaHong schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:24:
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
15 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
200 Mbit/s
Van de website:
"Onbezorgd opnemen
Ben je niet thuis, maar komt er een programma op tv dat je écht niet wil missen? Met Onbezorgd Opnemen kan je tot 200 uur aan programma’s opnemen en bewaren. Opgenomen programma’s blijven een jaar beschikbaar. Je kunt maximaal zes opnames tegelijkertijd maken."
Overigens heb jij dus 100 Mbit bij NLE als je dat zou doen. Voor 29,95+5 euro = 34,95 lijkt me dat een beste deal...
Let wel even op dat je vooralsnog maar op maximaal 2 TV's kan kijken. Meer dan 2 decoders is bij VDSL (of ADSL) nog niet mogelijk. Dat gaat bij KPN in de komende weken eindelijk veranderen, dus naar verwachting bij andere providers dan ook.
Volgens alle forums draait NLE de Telfort profielen etc. Je komt de tekst Telfort tegen in de modems.Djdehaas schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:04:
Ik zit nu bij telfort en heb in het modem toegang om mijn eigen telefoon instelingen in te voeren. Is dit ook mogelijk bij Nle?
Inderdaad delen wat er mogelijk is vanuit Ziggo is relevant, bij mij:stormfly schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:18:
NLE wil de markt opschudden dat is gelukt dus ik denk dat de info relevant is voor dit topic.Over hoe de markt reageert.
Ik heb daadwerkelijk opgezegd voor NLE+ Opnemen (35e), dus geen loze dreiging. Ziggo heeft een reddingsboei toegeworpen in de vorm van:Dan kom je op 35 per maand of 30 als je de gratis zenders ook omrekent.
- 6x 18,70
- Nieuw modem.
- 30 netto
-6x 18,70
-6x 44,95 (zonder telefonie)
-1 maand Movies en Series XL gratis (regulier 11,95)
-Geen nieuw modem
-interactief CI module
-30 netto retour
Voor de nieuwe modem moet ik maar eens (wederom) bellen. Ik denk dat de kortingen afhankelijk is van het bestaande pakket. Ik had ook nog gevraagd na de eerste 6 maanden over te stappen naar Ziggo Basic (€39,95, 25/2,5mb) maar dat was niet mogelijk ivm de aangeboden korting.
[ Voor 3% gewijzigd door bryandakillah op 29-01-2017 14:54 ]
Maar krijgt echt iedereen dan die aanbieding bij Ziggo? Vooral dus de klanten die al Ziggo hebben jarenlang ( mijn ouders bvbryandakillah schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:48:
[...]
Inderdaad delen wat er mogelijk is vanuit Ziggo is relevant:
-6x 18,70
-6x 44,95 (zonder telefonie)
1 maand Movies en Series XL gratis (regulier 11,95)
-Geen nieuw modem
-30 netto retour.
Voor de nieuwe modem moet ik maar eens gaan (wederom) bellen. Ik denk dat het ook afhankelijk is van het bestaande pakket wat er eventueel mogelijk is. Ik had ook nog gevraagd na de eerste 6 maanden over te stappen naar Ziggo Basic (€39,95, 25/2,5mb) maar dat was niet mogelijk ivm de aangeboden korting.
Bedankt voor je uitzoekwerk:) ik was vergeten erbij te melden of je kon opnemen met de basispakket. Ik ga morgens Ziggo eens bellen en vragen of ze een goeie tegenbod kunnen doen.Barre73 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:34:
[...]
Volgens mij staat er op de website toch best duidelijk dat het "opnemen"pakket 5 euro per maand extra kost. Daarmee neem je in "de cloud"op en kan je op elke decoder in huis ook terug kijken (gesteld dat je er meer dan 1 zou hebben).
Van de website:
"Onbezorgd opnemen
Ben je niet thuis, maar komt er een programma op tv dat je écht niet wil missen? Met Onbezorgd Opnemen kan je tot 200 uur aan programma’s opnemen en bewaren. Opgenomen programma’s blijven een jaar beschikbaar. Je kunt maximaal zes opnames tegelijkertijd maken."
Overigens heb jij dus 100 Mbit bij NLE als je dat zou doen. Voor 29,95+5 euro = 34,95 lijkt me dat een beste deal...
Let wel even op dat je vooralsnog maar op maximaal 2 TV's kan kijken. Meer dan 2 decoders is bij VDSL (of ADSL) nog niet mogelijk. Dat gaat bij KPN in de komende weken eindelijk veranderen, dus naar verwachting bij andere providers dan ook.
Betekend dit dat ik mijn sip gegevens kan invoeren in het modem?stormfly schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:48:
[...]
Volgens alle forums draait NLE de Telfort profielen etc. Je komt de tekst Telfort tegen in de modems.
Zover reikt mijn kennis nietDjdehaas schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:25:
[...]
Betekend dit dat ik mijn sip gegevens kan invoeren in het modem?
Heb jij er een link naar dit topic bedankt
Niet geprobeerd.heb de experia eruit gegooit.draai nu op een fritzbox 7490. Internet, televisie en telefoonDjdehaas schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:25:
[...]
Heb gebeld op nummer 088 - 123 95 04 zodat Ziggo je als klant binnen houdt voor mijn ouders. Ze gingen niet mee met de prijs van Nederlandse Energie Maatschappij en kreeg iemand aan de lijn die er niet zin in had, kreeg het aanbod Connect & Play alles in 1 eerst 6 maanden 35 euro, resterende 6 maanden 60 euro.
Dat is dus gemiddeld 47,50 ( 12,50!!) per maand duurder voor 12 maanden ivm NEM. Conclusie, Ziggo probeert niet alles uit de kan te halen.
Dat is dus gemiddeld 47,50 ( 12,50!!) per maand duurder voor 12 maanden ivm NEM. Conclusie, Ziggo probeert niet alles uit de kan te halen.
Iemand die ooit op een soortgelijk helpdesk heeft gewerkt schetste het volgende.
Bijvoorbeeld (fictieve naamgeving en waardes) Als medewerker mag je 1x per week de uber deal uitreiken om een klant binnen te houden, 2x de medium deal en 4x de small deal. Uiteindelijk heeft dit allemaal met kosten te maken.
Als jij een medewerker treft die net zijn uberdeal aan iemand toegezegd heeft, of nog wil houden tot het midden van de week oid. Dan krijg je inderdaad een lager aanbod.
Daarbij blijft het feit, we zijn allemaal mensen en je moet sowieso een klik hebben om deals te kunnen sluiten, met elkaar.
Bijvoorbeeld (fictieve naamgeving en waardes) Als medewerker mag je 1x per week de uber deal uitreiken om een klant binnen te houden, 2x de medium deal en 4x de small deal. Uiteindelijk heeft dit allemaal met kosten te maken.
Als jij een medewerker treft die net zijn uberdeal aan iemand toegezegd heeft, of nog wil houden tot het midden van de week oid. Dan krijg je inderdaad een lager aanbod.
Daarbij blijft het feit, we zijn allemaal mensen en je moet sowieso een klik hebben om deals te kunnen sluiten, met elkaar.
[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 30-01-2017 09:29 ]
Dus nog een keer bellen zou geen kwaad kunnenstormfly schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:28:
Iemand die ooit op een soortgelijk helpdesk heeft gewerkt schetste het volgende.
Tja dat is algemeen bekend bij Ziggo, ze zijn niet zo strikt met het filteren van kwalitatieve medewerkers in het aanname proces. Of die zijn te duur en het is een bewuste keuze, ik krijg vaak een studenten call center gevoel bij Ziggo.alwaysleft schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:29:
[...]
Dus nog een keer bellen zou geen kwaad kunnenMijn ouders zijn al iets van 4 jaar klant bij Ziggo.....
Ook met storingen loont het om eens opnieuw te bellen om te kijken of er een snugger type wel zin heeft om te luisteren naar jouw verhaal ipv alleen maar te zenden met net-niet juiste technische informatie.
Ik heb zojuist ook NLE voor 1 jaar besteld voor 29,95 euro per maand met overstapservice. Kon niet eerder overstappen dan begin maart, maar heb er geen haast mee.
Momenteel zit ik bij Ziggo en betaal ik 39,95 euro per maand met TV + Internet 25Mbps.
Heb eigenlijk geen klachten over Ziggo dus ben benieuwd of ze nog met een vergelijkbaar aanbod komen. Dan zal ik nog wel overwegen om bij ze te blijven.
Momenteel zit ik bij Ziggo en betaal ik 39,95 euro per maand met TV + Internet 25Mbps.
Heb eigenlijk geen klachten over Ziggo dus ben benieuwd of ze nog met een vergelijkbaar aanbod komen. Dan zal ik nog wel overwegen om bij ze te blijven.
Nou ik betwijfel eerlijk gezegd of NLE wel zo'n beste party zal blijken. Tuurlijk als alles direct werkt is alles prima. Maar ik heb al 2 x een vraag gesteld en tot op heden geen antwoord.
Zelf heb ik Ziggo maar ze krijgen het beeld niet fatsoenlijk. Continue stops en blokjes. En ja kabels alles is al tot in den treuren gecheckt.
Ik kijk dus ook naar een andere party. Er hangt echter wel wat vanaf. zo heb ik 4 actieve smartcards als ik opzeg. Ken ik die gaan huren als ik ooit terug kom. Net als de decoders.
Maar goed dat is oftopic. Ik heb simpel weg de vraag gesteld wat de oplossing is voor 4 tv's. Tot op heden geen antwoord.
Zelf heb ik Ziggo maar ze krijgen het beeld niet fatsoenlijk. Continue stops en blokjes. En ja kabels alles is al tot in den treuren gecheckt.
Ik kijk dus ook naar een andere party. Er hangt echter wel wat vanaf. zo heb ik 4 actieve smartcards als ik opzeg. Ken ik die gaan huren als ik ooit terug kom. Net als de decoders.
Maar goed dat is oftopic. Ik heb simpel weg de vraag gesteld wat de oplossing is voor 4 tv's. Tot op heden geen antwoord.
Voor NLE via VDSL: Is er nog geen oplossing omdat de netwerkoperator (KPN Wholesale) een maximum van 2 decoders stelt op een DSL aansluiting.Darkz0rs schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:14:
Nou ik betwijfel eerlijk gezegd of NLE wel zo'n beste party zal blijken. Tuurlijk als alles direct werkt is alles prima. Maar ik heb al 2 x een vraag gesteld en tot op heden geen antwoord.
Voor NLE via glasvezel (wat niet goedkoper is dan de andere providers): Maximaal 6 decoders tegen 4 euro per maand per extra decoder. Dat is namelijk de standaard bij alle andere KPN-netwerk aanbieders.
Wat betreft VDSL is er wel zicht op een oplossing. In het KPN topic wordt aangegeven dat binnen enkele weken dat maximum wordt gekoppeld aan de technisch haalbare snelheid op je aansluiting. Zie hier
Uiteraard mag je aannemen dat ook daar de kosten per extra decoder hetzelfde zullen worden (4 euro per maand per extra decoder)
Je kan niet de SIP gegevens wijzigen in de Experiabox v10 van NLE.Djdehaas schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:25:
[...]
Wel kan je een fax aansluiten op tel1, en dat werkt prima.
(Voor wie nog weten wat een fax is).
Dan kan je bellen en faxen op de gratis lijn, maar niet tegelijk natuurlijk.
Is de Connect Box een upgraden tov de Ubee en wat is het verbruik daarvan? Weet iemand dit?
Ik heb nog een vraag, weten jullie of het veel scheelt in TV beeldkwaliteit in vergelijking met Ziggo?
Werd vandaag opnieuw gebeld door Ziggo en de medewerker vertelde mij dat KPN Interactieve TV de HD kanalen uitzendt in 720P kwaliteit en Ziggo in 1080P, maar die medewerkers van Ziggo geloof ik na mijn vorige belletje totaal niet meer. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de ITV.
Werd vandaag opnieuw gebeld door Ziggo en de medewerker vertelde mij dat KPN Interactieve TV de HD kanalen uitzendt in 720P kwaliteit en Ziggo in 1080P, maar die medewerkers van Ziggo geloof ik na mijn vorige belletje totaal niet meer. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de ITV.
[ Voor 6% gewijzigd door Jdome op 31-01-2017 15:55 ]
Zie hier je antwoord op je vraag: https://community.ziggo.n...enders-ziggo-vs-kpn-10746Jdome schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:55:
Ik heb nog een vraag, weten jullie of het veel scheelt in TV beeldkwaliteit in vergelijking met Ziggo?
KPN en Ziggo hebben beiden 1080i. KPN gebruikt iets meer compressie waardoor ze 8 Mbit per stream nodig hebben of 12 Mbit als je glasvezel hebt.HoaHong schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:59:
[...]
Zie hier je antwoord op je vraag: https://community.ziggo.n...enders-ziggo-vs-kpn-10746
Ziggo gebruikt flexibele bitrates en dat varieert tussen 8 en 13 Mbit, afhankelijk van de behoefte, soort programma en beschikbare bandbreedte op dat moment.
Kwaliteit ontloopt elkaar maar weinig. De ene vindt Ziggo levendiger, de andere vindt KPN wat strakker omdat het scherper kan lijken. Ieder zijn meug maar dat hoeft de doorslag niet meer te geven.
Dat forum had ik al gezien maar stonden erg tegenstrijdige reacties, vandaar dat ik het hier nog even na wilde vragen.HoaHong schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:59:
[...]
Zie hier je antwoord op je vraag: https://community.ziggo.n...enders-ziggo-vs-kpn-10746
Bedankt voor de uitlegBarre73 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:27:
[...]
KPN en Ziggo hebben beiden 1080i. KPN gebruikt iets meer compressie waardoor ze 8 Mbit per stream nodig hebben of 12 Mbit als je glasvezel hebt.
Ziggo gebruikt flexibele bitrates en dat varieert tussen 8 en 13 Mbit, afhankelijk van de behoefte, soort programma en beschikbare bandbreedte op dat moment.
Kwaliteit ontloopt elkaar maar weinig. De ene vindt Ziggo levendiger, de andere vindt KPN wat strakker omdat het scherper kan lijken. Ieder zijn meug maar dat hoeft de doorslag niet meer te geven.
Je moet het volgende nummer bellen, dan krijg je een speciale lijn voor mensen die willen overstappen (zonder wachtrij ook):alwaysleft schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:10:
[...]
Ik kreeg dit aanbod voor ouders van 6 maanden 30 euro en erna 45 euro. Gewoon een verschil dus van dik 60 euro in vergelijking met jouw aanbod in een jaar. Is dus meer uit te halen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Per 14-3 krijg ik het dsl-pakket. Zou 75Mbit moeten halen, prima voor mij. Ik heb nu 50 Mbit glasvezel bij Telfort, maar nog via de oude propositie. Daarbij kun je geen tv kijken op je telefoon of pc, vooral daarom de overstap gemaakt.
Iemand al antwoord van NLE voor meerdere ITV kastjes. Op diverse contact manieren heb ik al ruim een week geen antwoord gezien/gekregen.
Kijk nee of weet ik niet is ook een antwoord maar gewoon geen reactie. Ik vind het wel een tikkeltje bedroefd.
Kijk nee of weet ik niet is ook een antwoord maar gewoon geen reactie. Ik vind het wel een tikkeltje bedroefd.
Dit heeft niets met het topic te maken
[ Voor 107% gewijzigd door Koffie op 05-02-2017 10:08 ]
Zo lang het proces voorspelbaar verloopt en er geen (moeilijke) vragen worden gesteld is het een prima isp. Ontspoord het proces om wat voor reden dan ook dan ben je fucked. Doorlooptijd communicatie is bizar. Ook via Whatsapp.Darkz0rs schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:29:
Iemand al antwoord van NLE voor meerdere ITV kastjes. Op diverse contact manieren heb ik al ruim een week geen antwoord gezien/gekregen.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Ik heb inmiddels begrepen dat dit vooralsnog alleen voor KPN zelf mogelijk is en dat andere providers later komen. Dat geldt ook voor Telfort en XS4all bijvoorbeeld. Ook daar is het nog niet mogelijk.Darkz0rs schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:29:
Via Facebook pagina van NLE:
Rustig aan! Je hoeft nooit meer te haasten voor je favoriete serie. Vanaf nu kijk je een heleboel programma’s tot wel 7 dagen terug. Helemaal gratis!
Hoe werkt het? Klik op ‘gids’ op je afstandsbediening. Je herkent de programma’s die je terug kunt kijken aan het groene pijltje. Veel kijkplezier!
Rustig aan! Je hoeft nooit meer te haasten voor je favoriete serie. Vanaf nu kijk je een heleboel programma’s tot wel 7 dagen terug. Helemaal gratis!
Hoe werkt het? Klik op ‘gids’ op je afstandsbediening. Je herkent de programma’s die je terug kunt kijken aan het groene pijltje. Veel kijkplezier!
Die zijn er volgens mij nog niet.....jor177 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:45:
Zijn er ook mensen die minimaal 3 maanden NLEx hebben en hun ervaring willen delen?
+- 10 december zijn de eersten aangesloten, toch ?
Heb nu een maand nle. Draait prima. Heb de experiabox eruit gegooit en een fritzbox 7490 draaien. Telefonie heb ik van nle naar cheapconnect geporteerd.televisie en internet draaien goed. Internet heb ik 33/110 waarvan effectief 31/101.
Heb je de Fritzbox ook al geupdate naar de nieuwste firmware?vincedd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:48:
Heb nu een maand nle. Draait prima. Heb de experiabox eruit gegooit en een fritzbox 7490 draaien. Telefonie heb ik van nle naar cheapconnect geporteerd.televisie en internet draaien goed. Internet heb ik 33/110 waarvan effectief 31/101.
Nog niet.ben altijd huiverig voor updates en aangezien ik 1 van de weinige die een fritzbox gebruikt bij nle wacht ik er nog even mee.jan groen schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:26:
[...]
Heb je de Fritzbox ook al geupdate naar de nieuwste firmware?
[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 07-02-2017 08:52 ]
Tot nu toe verloopt alles prima bij mij. Was vergeten optie aan te zetten voor gratis monteur (ISRA punt moet hersteld worden). Via whatsapp geregeld en nu afspraak staan voor 23e, zoals in de aanmeldingsmail was aangegeven. Reageren niet snel via Whatsapp, maar tot nu toe elke keer binnen drie dagen. Hopelijk de 23 gelijk up and running. Ben alleen bang dat er wel extra kosten voor herstellen ISRA punt in rekening gebracht worden. Hangen nu alleen draadjes uit de muur..
Sinds afgelopen vrijdag werkt het bij mij ook allemaal. Dat oversluiten zelf ging probleemloos. Snelheid is hetzelfde gebleven, ping is dramatisch verlaagd. Het meest onder de indruk ben ik vd tv. Bij Tele2 was het echt behelpen. Zowel vwb de ui maar ook bijvoorbeeld uitzending gemist is stukken beter. Bij Tele2 ontbrak er nogal eens een uitzending, dat is me hier nog niet opgevallen. Ook de beeldkwaliteit van uitzending gemist is beter, het laad bovendien veel sneller. Overall een goede keuze dus.
Vanmiddag telefonisch mijn verhuizing doorgegeven. Dat kost dan wel weer wat moeite 😉 Maar eens even zien op welke wijze deze administratieve wijziging verwerkt gaat worden. En maar 10 minuten in de wacht gestaan!
Vanmiddag telefonisch mijn verhuizing doorgegeven. Dat kost dan wel weer wat moeite 😉 Maar eens even zien op welke wijze deze administratieve wijziging verwerkt gaat worden. En maar 10 minuten in de wacht gestaan!
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Ik heb ongeveer een week geleden (mooi op tijd) ook het Doe-Het-Zelf pakket ontvangen. Op dit moment ook al een VDSL gebruiken en morgen wordt de aansluiting omgezet naar NLEx als alles goed gaat (vingers crossed) Tot zover ging alles perfect, communicatie heel duidelijk geweest en zoals gezegd alles ruim op tijd in huis.
Morgen weet ik meer over de snelheid, heb nu een 30/10 verbinding met VDSL. Volgens NLEx zou ik 100/10 moeten kunnen halen op mijn locatie.
Morgen weet ik meer over de snelheid, heb nu een 30/10 verbinding met VDSL. Volgens NLEx zou ik 100/10 moeten kunnen halen op mijn locatie.
Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW
Morgen ook aansluiten.
Echter net babs ontdekt bij de kpn.
Zit dat kpn content toevallig ook bij het zenderpakket?
Echter net babs ontdekt bij de kpn.
Zit dat kpn content toevallig ook bij het zenderpakket?
Wat mij niet duidelijk is, noch bij NLE noch bij KPN, is of het ook mogelijk is om "lokaal" op te nemen, dus gewoon een opname op de harddisk van de TV decoder en niet in de KPN cloud?
Voor zover mij bekend is dat alleen nog mogelijk bij de oudere kastjes, bv de VIP1963 waar een fysieke harde schijf inzit.
Bij nieuwe aansluitingen heb je deze mogelijkheid niet en neem je op in de cloud. Correct me if i'm wrong.
Bij nieuwe aansluitingen heb je deze mogelijkheid niet en neem je op in de cloud. Correct me if i'm wrong.
Dat is inderdaad zo, mijn voorkeur gaat ook uit naar een HDD dus ik heb navraag gedaan. Het wordt helaas niet meer aangeboden sinds er begonnen is met opnemen in de cloud.thegreenhunter schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:04:
Voor zover mij bekend is dat alleen nog mogelijk bij de oudere kastjes, bv de VIP1963 waar een fysieke harde schijf inzit.
En wat wordt er inmiddels werkelijk gehaald?Kird03 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:27:
Ik heb ongeveer een week geleden (mooi op tijd) ook het Doe-Het-Zelf pakket ontvangen. Op dit moment ook al een VDSL gebruiken en morgen wordt de aansluiting omgezet naar NLEx als alles goed gaat (vingers crossed) Tot zover ging alles perfect, communicatie heel duidelijk geweest en zoals gezegd alles ruim op tijd in huis.
kan morgen een speedtest posten, maar grofweg 98/29 met een ping van 4-5 ms.Barre73 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:33:
[...]
En wat wordt er inmiddels werkelijk gehaald?
Zeer netjes.
Vandaag is mijn abonnement ingegaan en WiFi werkte direct prima!
Aangegeven snelheid wordt behaald (22 Mbps helaas) dus dat is allemaal goed. Voor m'n tv nog even een extra ethernetkabel trekken, want ik had niet gelezen dat er geen coax aansluiting op de digitale ontvanger zit.
Nu heb ik nog een vraag, die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:
In de slaapkamer heb ik een oude tv staan, waar mijn vriendin eigenlijk alleen af en toe GTST op kijkt als ik sport kijk in de woonkamer. Kan ik hier nog wel gewoon een oude coax op aansluiten en de coax aansluiting in de meterkast verbinden met het ISRA-punt?
Aangegeven snelheid wordt behaald (22 Mbps helaas) dus dat is allemaal goed. Voor m'n tv nog even een extra ethernetkabel trekken, want ik had niet gelezen dat er geen coax aansluiting op de digitale ontvanger zit.
In de slaapkamer heb ik een oude tv staan, waar mijn vriendin eigenlijk alleen af en toe GTST op kijkt als ik sport kijk in de woonkamer. Kan ik hier nog wel gewoon een oude coax op aansluiten en de coax aansluiting in de meterkast verbinden met het ISRA-punt?
Barre73 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:33:
[...]
En wat wordt er inmiddels werkelijk gehaald?

de beloofde resultaten!
Wifi gebruik ik niet vanwege eigen infrastructuur, maar overstap van tweakdsl naar NLEx ging probleemloos. Op gegeven moment geen signaal meer, Experiabox V10 aangesloten en weer gaan. (maar wel veel sneller!)
Als je ben geswitch van kabel (internet) naar DSL, heb je grote kans dat er gewoon nog een analoog signaal op de kabel zit. Ik ben jaren (10+) geleden al van de kabel afgestapt en heb toen nog zeker 5 jaar signaal op mijn coax aansluiting gehad! Je kunt niet digitale tv op coax aansluiten als dat je vraag was..Rockiejj schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:23:
Extragratis tip: Als zo een kabel trekken een heel gedoe wordt, koop dan een wifi repeater bij bv de Action, stel die in als client, maak verbinding met de V10, en sluit de repeater vervolgens bedraad aan op je ontvanger bij de tv.Rockiejj schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:23:
Voor m'n tv nog even een extra ethernetkabel trekken, want ik had niet gelezen dat er geen coax aansluiting op de digitale ontvanger zit.
Die krijg je toch al erbij bij nle?thegreenhunter schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:57:
[...]
Extragratis tip: Als zo een kabel trekken een heel gedoe wordt, koop dan een wifi repeater bij bv de Action, stel die in als client, maak verbinding met de V10, en sluit de repeater vervolgens bedraad aan op je ontvanger bij de tv.
Draait hier nu ook probleemloos sinds afgelopen donderdag, het is gewoon precies als zoals het bij de kpn was, alleen nieuwe aparatuur en goedkoper
Ja dat klopt inderdaad. Ik weet niet of je deze ook als client in kan stellen? Menigeen gebruikt een repeater als wifi repeater en niet als client zodat je er "draadloos" iptv mee kan kijken, vandaar mijn reply op de post over een draad trekken.
Nee, coax is niet bruikbaar voor ITV signaal. Zoals gezegd kan je geluk hebben en nog analoog signaal op de coax aansluiting in de meterkast en zo verder in de slaapkamer hebben. Kwestie van aansluiten op die oude TV en kijken of er zenders gevonden worden.Rockiejj schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:23:
Sowieso heb je een decoder nodig voor TV van NLE (en elke andere DSL aanbieder) dus die heb je ook nodig in de slaapkamer. Maar dus niet aan te sluiten via coax, alleen via ethernet.
Is toch netjes, dus jij zou NLe aanraden? Zit nu bij ziggo maar dat is me te duur.Kird03 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:35:
[...]
[afbeelding]
de beloofde resultaten!
Wifi gebruik ik niet vanwege eigen infrastructuur, maar overstap van tweakdsl naar NLEx ging probleemloos. Op gegeven moment geen signaal meer, Experiabox V10 aangesloten en weer gaan. (maar wel veel sneller!)
Als NLEx alles netjes levert zoals ze zeggen dan waarom net? Het enige wat je inlevert is beeldkwaliteit op de tv. Dat is iets minder crisp en clear maar zeker niet slecht. En drie tientjes per maand tegenover vijf tientjes per maand is op jaarbasis toch een mooie besparing. En volgend jaar zie je wel weer of ze de prijs handhaven of omhoog gooien. Ik weet het wel als ik een betere dsl snelheid krijg.
Nou als ik de reviews lees ben ik niet overtuigd; https://www.ervaringen.nl/nederlandse-energie-maatschappijAnoniem: 235591 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 21:31:
Als NLEx alles netjes levert zoals ze zeggen dan waarom net? Het enige wat je inlevert is beeldkwaliteit op de tv. Dat is iets minder crisp en clear maar zeker niet slecht. En drie tientjes per maand tegenover vijf tientjes per maand is op jaarbasis toch een mooie besparing. En volgend jaar zie je wel weer of ze de prijs handhaven of omhoog gooien. Ik weet het wel als ik een betere dsl snelheid krijg.
Is lastig inschatten maar als je de mensen zo hoor lijkt het uitrol proces bij NLe dramatisch te zijn verlopen (te laat leveren, slechte bereikbaarheid klantenservice).
Vrienden van mij hebben ziggo, en (150/15) en betalen veel meer! Beeldkwaliteit Ziggo is in mijn ogen veel slechter, maar kan ook door hun tv komen (teveel beeld enhancement?). KPN beeld bij mijzelf lijkt natuurlijker en meer "echt".FvGa schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 21:22:
[...]
Is toch netjes, dus jij zou NLe aanraden? Zit nu bij ziggo maar dat is me te duur.
Het ontloopt elkaar in ieder geval heel weinig. Ik zou zeker NLEx aanraden, het heeft dubbele upload snelheid (ze geven van te voren wat reeel haalbaar is, check dit wel even), beeld is prima en alle communicatie gaat erg soepel. Gebaseerd op vroegere verhalen uit de energiecontracten tijden was ik daar wat huiverig voor, maar alles loopt zeer soepel!
Volgens die site zou ik momenteel bij allemaal slechte partijen zitten.FvGa schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:25:
[...]
Nou als ik de reviews lees ben ik niet overtuigd; https://www.ervaringen.nl/nederlandse-energie-maatschappij
Is lastig inschatten maar als je de mensen zo hoor lijkt het uitrol proces bij NLe dramatisch te zijn verlopen (te laat leveren, slechte bereikbaarheid klantenservice).
Zorg, telecom, verzekeringen etc. Allemaal scoren ze ver onvoldoende (1 tot 3 van de 10). Lariekoek.
Dik tevreden over KPN
Dik tevreden over Essent
Dik tevreden over Ditzo
Dik tevreden over Centraal Beheer
It ain't stupid if it works!
Tja. Dat soort 'ervaringen' sites lijkt meer alleen een plaats voor je negatieve ervaringen te zijn geworden. De mensen bij wie het allemaal goed werkt zal je daar in het algemeen in ieder geval niet veel zien. Ik zal mijn mening dan ook nooit van dat soort sites af laten hangen.
[ Voor 6% gewijzigd door jeroenmuzikant op 19-02-2017 01:23 ]
Ik heb nle thuis. Werkt prima. Haal de 100 Mbit. Heb een eigen modem draaien. Tv doet het prima. Aanloop traject was rommelig, 2 verschillende aansluitdatums. Overgang duurde 5 uur . 1.5 week op halve snelheid gedraait, maar netjes opgelost door nle. Later experiabox eruit gegooit en fritzbox 7490 aangesloten, wat nle nog steeds niet begrijpt dat het werkt.
Tja, die goedkope prijs moet ergens vandaan komen. Toen ze begonnen met deze actie was het veel erger. Ze hebben zich aardig goed herpakt lijkt het want je hoort ook veel positieve geluiden.FvGa schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:25:
[...]
Nou als ik de reviews lees ben ik niet overtuigd; https://www.ervaringen.nl/nederlandse-energie-maatschappij
Die site is echt heel onbetrouwbaar, alleen maar zeurpieten. Ik ben vrij kritisch en ik heb de overstap ingezet, alleen mijn huidige provider deed mij een scherp tegenaanbod. Zonder dat aanbod, had ik zeker naar NLE overgestapt. De klantenservice is niet snel maar wel fair, dus als je geen " ik wil het nu type " bent kan je met NLE prima uit de voeten.FvGa schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:25:
[...]
Anoniem: 869547
Vandaag netjes een telefoontje gehad van de monteur van NLE dat het pakket vanaf 01 maart
geïnstalleerd kan worden Precies op de afgesproken datum.. . Nu alleen even wachten op de apparatuur.. tot nu toe alleen maar positief.
geïnstalleerd kan worden Precies op de afgesproken datum.. . Nu alleen even wachten op de apparatuur.. tot nu toe alleen maar positief.
3 feb werd het bedrag alvast afgeschreven en binnen twee weken zou ik de apparatuur ontvangen. Maar ik heb nog niets gehoord of ontvangen. De laatste mail gaat over die afschrijving.
Vanaf 1 maart zou de aansluiting actief worden.
Is dit bij jullie ook zou?
1 week voor de aansluiting actief was, kreeg ik het pakket. Je 1 maand wordt inderdaad bijna direct al afgeschreven. Daarna betaal je vanaf dat de aansluiting actief was een paar dagen voor de nieuwe maand actief wordt vooraf. Je volgende afschrijving gaat dus nog even duren.boyd91 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:21:
3 feb werd het bedrag alvast afgeschreven en binnen twee weken zou ik de apparatuur ontvangen. Maar ik heb nog niets gehoord of ontvangen. De laatste mail gaat over die afschrijving.
Pakket zou dus in deze logica dinsdag of woensdag verstuurd moeten worden. Hierover ontvang je (ik wel) ook een mailing, incl belangrijke pincodes voor je tv abonnement. Zelf had ik daar over heen gelezen en mail weggegooid..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]