Toon posts:

Overstap van Ziggo naar NLE

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-02 23:28
Beste allemaal,

Misschien kunnen jullie meedenken.

Op het moment betaal ik per maand 55 euro voor mijn internet- en TV abonnement bij Ziggo. Hiervoor krijg ik internet (150 mbit/s down en 15mbit/s up omgerekend zo'n 18.75 MB/s down en 1.87 MB/s up) en televisie (standaard pakket).

Ook heb ik daar een recorder bij en kan ik programma's pauzeren en opnemen, dat doe ik echter nooit.

Ik ben dus een simpele klant. Ik wil graag internet en standaard tv zenders. Nu kwam er op de televisie een reclame voorbij van NLE (nederlandse energie maatschappij) die tegenwoordig ook een all in one pakket aanbied.

Voor 30 euro krijg ik internet (50 MB/s down en 5MB/s up) en televisie (standaardzenders). Zie hier .
Het televisiesignaal bieden ze aan via KPN.

Als ik zou overstappen gebeurd er het volgende:
  • Ik ga er 25 euro per maand op vooruit
  • Ik krijg sneller internet.
  • Gratis WIFI extender. Kan ik gebruiken voor in de slaapkamer.
Overige veranderingen:
  • Nieuw kastje met nieuwe afstandbediening
  • Niet meer pauzeren en opnemen. Kan wel maar kost 4 euro p.m. extra
  • Ik moet een extra smartcard aanvragen (als dat mogelijk is bij NLE) voor mijn slaapkamer tv met CI+ module. Lukt dat niet dan moet ik een extra kastje aanvragen. Dit wil ik echter niet omdat ik dit niet mooi weg kan werken.
  • Nieuwe modem (met hopelijk ook minimaal 4 ethernet aansluitingen). Ik heb ook verhalen gehoord dat de modems van KPN (ik neem aan dat ik er één van KPN krijg vanwege de samenwerking) moeilijker zijn moet port forwarding ivm gaming en downloading.
Deze moeite wil ik graag voor lief nemen als ik er per maand 25 euro mee bespaar. Aangezien ik al jaren mijn internet van Ziggo afneem, en ik internet zal blijven afnemen zou deze eventuele overstap een grote jaarlijkse kostenbesparing zijn.

Zie ik iets over het hoofd? Zouden jullie de overstap overwegen?

[Voor 3% gewijzigd door Relative op 26-10-2016 19:48]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dat je er op achteruit gaat met internet snelheid?

50Mb / 5Mb.. niet 50MB 5MB...

Ziggo is dus 3x zo snel.

en KPN TV werkt volgens mij op IP basis.. dus dat wordt geen CI+ module meer kunnen gebruiken

[Voor 78% gewijzigd door SMSfreakie op 26-10-2016 19:50]

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Relative
SMSfreakie schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:46:
dat je er op achteruit gaat met internet snelheid?
Mbit/s is toch iets anders dan MB/s?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:58
Ja, maar NLE levert geen 50MB/s voor dat bedrag.

[Voor 20% gewijzigd door hcQd op 26-10-2016 19:49]

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:29
Relative schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:47:
[...]

En MB/s is weer wat anders dan Mb/s (zoals op de website van NLE). Kwa internet ga je er zwaar op achteruit dus, van 150 naar 50.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-03 17:02
Spoedcursus Bits and Bytes:

Mb is Mega bit
MB is Mega Byte

1 Byte is 8 Bit

Een down/upload snelheid wordt weergegeven in mb/s ofwel megabits per seconde.
Om de snelheid in Mega Bytes te krijgen deel je door 8. Dus 50Mb/s : 8 = 6,25 MB/s.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Relative
Rub147 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:49:
[...]

En MB/s is weer wat anders dan Mb/s (zoals op de website van NLE). Kwa internet ga je er zwaar op achteruit dus, van 150 naar 50.
Aha. Mbit/s is hetzelfde als Mb/s. 8)7

Ze bieden ook 100 Mb/s down 10 Mb/s up. Dan zal ik 50 Mb/s in gaan leveren ten opzichte van mijn huidige internetsnelheid. Zoveel download ik nou ook weer niet. Ik vind die 25 euro besparing per maand dan best fors.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:51
Ik moet een extra smartcard aanvragen (als dat mogelijk is bij NLE) voor mijn slaapkamer tv met CI+ module. Lukt dat niet dan moet ik een extra kastje aanvragen. Dit wil ik echter niet omdat ik dit niet mooi weg kan werken.
een CI+ module werk volgens mij alleen met kabel (ziggo dus) als je te kijkt over adsl heb je altijd een extra kastje nodig bij elke TV

-specs-

• Relative
Rrob schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:56:
[...]

een CI+ module werk volgens mij alleen met kabel (ziggo dus) als je te kijkt over adsl heb je altijd een extra kastje nodig bij elke TV
Inderdaad.. Dan word het dus 34 euro per maand. 21 euro per maand besparing ten opzichte van mijn huidige abonnement. Daarvoor heb ik een extra kastje in de slaapkamer (kan ik niet mooi wegwerken) en lever ik 50 Mb/s internet in...

Ik denk dat dit voor vele mensen die ook bij het energoedkoopste All in one abonnement van Ziggo zitten (55 euro) de overstap waard zal zijn. Volgens mij is er nog niet zo'n goedkope aanbieder geweest die bovenstaande producten voor deze prijs aanbied.

[Voor 20% gewijzigd door Relative op 26-10-2016 20:05]

• SMSfreakie
  • Niet online
je kan ook als je internetsnelheid je niet heel veel boeit gewoon je Ziggo downgraden naar 40/4 ( en eventueel telefoon er uit werken ?)

en als je het handig aan pakt kan je er nog wel een leuke tijdelijke extra korting scoren

[Voor 25% gewijzigd door SMSfreakie op 26-10-2016 20:04]

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03 12:55
Aangezien NLE gewoon gebruik maakt van het KPN netwerk, krijg je ook alles wat KPN over het algemeen ook gebruiken. Dus een ExperiaBox, Arcadyan TV ontvanger, etc.

Als je gelukt hebt, krijg je gewoon 30Mb upload. En da's geen typfout.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Vul hier je postcode + huisnr eens in en kijk wat er op je adres mogelijk is.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-03 17:30
SMSfreakie schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:03:
je kan ook als je internetsnelheid je niet heel veel boeit gewoon je Ziggo downgraden naar 40/4 ( en eventueel telefoon er uit werken ?)

en als je het handig aan pakt kan je er nog wel een leuke tijdelijke extra korting scoren
Precies, 40/4 is voor de meeste zaken zat en scheelt weer wat. Bellen kan je ook niet afnemen, maar dat scheelt slechts 1 euro minder per maand.

Volgens mij krijg je A/VDSL (ze noemen het heel slim telefoonnetwerk), ik zou voor geen goud meer naar ADSL gaan. Met drukte 's avonds eerder langzamere verbinding, je moet naar net dicht bij de centrale/wijkkastje zitten anders zit je zo op slechts 16Mb/s etc etc. Als je het via glas kunt krijgen dan is dat geen issue.

En je moet een/het kastje gebruiken om TV te kijken, je kunt niet meer alleen met CI-module en smartcard werken in je TV (vind ik persoonlijk wel een voordeel van kabel/ziggo).

[Voor 18% gewijzigd door ToFast op 26-10-2016 20:21]

• krakendmodem
ToFast schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:13:
[...]

Precies, 40/4 is voor de meeste zaken zat en scheelt weer wat. Pauzeren etc zit ook niet bij het laagste pakket en kost je dus ook geen geld (horizon nu dus). Bellen kan je ook niet afnemen, maar dat scheelt slechts 1 euro minder per maand.

Volgens mij krijg je A/V DSL (ze noemen het heel slim telefoonnetwerk), ik zou voor geen goud meer naar ADSL gaan. Met drukte savonds eerder langzamere verbinding, je moet naar net dicht bij de centrale/wijkkastje zitten anders zit je zo op slechts 16Mb/s etc etc.
Tegenwoordig inderdaad Vectoring VDSL. Techniek om deels die nadelen op te heffen waardoor er dus wel hogere snelheden zeer stabiel te behalen zijn. Je moet inderdaad in de buurt zitten van zo'n wijkkast. Gelukkig zet KPN ook veel van die nieuwe wijkkasten neer.

En dat het 's avonds trager is met drukte dan overdag is onzin. Misschien vroeger wel, maar dat was met kabelinternet nog veel erger.

Deels vooroordelen dus. Daarnaast is Ziggo z'n netwerk net zo brak als je pech hebt (wat wij dus hebben). Die liggen er vaker uit dan onze VDSL verbinding.

Tegenwoordig ook gewoon uploadsnelheden van 30Mb te krijgen op DSL, dus zo traag is dat niet meer. Er zijn zelfs uploadsnelheden van 60Mb/s te krijgen, dat is sneller uploaden dan bij de meeste kabelaars

[Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 26-10-2016 20:21]

• SMSfreakie
  • Niet online
sowieso zijn die gegevens van fourstack ook niet 100% te vertrouwen...

like 90B/92/94 de aansluitingen zitten ongeveer naast elkaar.. worden vanaf de zelfde kant aangevoerd vanuit de centrale ( kast in de wijk met dsl apparatuur ) en op op alle 3 de adressen worden verschillende snelheden geserveerd. en dan heb ik het niet over 10 mbit verschil....

• twak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:16
De prijzen (voor mijn postcode) zijn:

Glasvezel internet
500 Mb/s down/up: € 67,50 p/m
100 Mb/s down/up: € 51,- p/m
50 Mb/s down/up: € 43,50 p/m

Standaard internet (ADSL)
20 Mb/s down/1 Mb/s up € 29,95 p/m

Dus die € 29,95 is niet voor het 50Mb abo, maar voor het langzame 20Mb ADSL...
Ik heb momenteel Ziggo Z1 (40Mb) voor €44,25
Voor 75 cent minder kan ik dus 10Mb sneller krijgen... weet niet of ik daarvoor de moeite neem.

Twakkie

• hcQd
twak schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:37:
Dus die € 29,95 is niet voor het 50Mb abo, maar voor het langzame 20Mb ADSL...
Nee, voor die €29,95 kan ik bij hun 46Mb/s krijgen. Jij zit gewoon wat te ver van de straatkast vandaan (of er is nog geen VDSL uitgerold).

Vreemd genoeg kan ik bij NLE geen glasvezel bestellen (bij Tele2 of Online trouwens ook niet), terwijl ik toch echt glasvezel via Vodafone afneem.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-03 15:35
hcQd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:55:
[...]

Nee, voor die €29,95 kan ik bij hun 46Mb/s krijgen. Jij zit gewoon wat te ver van de straatkast vandaan (of er is nog geen VDSL uitgerold).

Vreemd genoeg kan ik bij NLE geen glasvezel bestellen (bij Tele2 of Online trouwens ook niet), terwijl ik toch echt glasvezel via Vodafone afneem.
Glasvezel een oud xms(portaal woning) aansluiting?

• hcQd
vincedd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:19:
Glasvezel een oud xms(portaal woning) aansluiting?
Geen portaal, ik woon in Hoofddorp. Via KPN en zo is glasvezel wel beschikbaar.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-03 10:10
Voordeel voor Ziggo klanten is dat een monteur gratis is, waar klanten die overstappen vanaf andere providers voor de monteur moeten betalen. Dat maakt de kans op werkend internet op de afgesproken datum groter. NLE energie klanten krijgen daar bovenop nog eenmalig 25,- euro korting op de jaarrekening.

Ik baal gruwelijk van de voortdurende Ziggo prijsverhogingen, waar KPN trouwens net zo'n handje van heeft, dat ik eigenlijk graag een statement zou willen maken richting Ziggo dat we dit als klant niet langer pikken.

Dilemma blijft het super werkende Ci+ systeem in mijn TV's en recorder. Tv klant blijven bij Ziggo maakt dat je voordeel weg is. Als ik mijn ouders zie worstelen met de amateuristisch ogende TV kastjes die XS4all meelevert, dan zit een overstap er minder snel in. Mocht een overstap er wel van komen, dan zou ik Ziggo internet nog een extra maandje houden denk ik tot ik zeker ben dat NLE stabiel levert.

Nog een puntje van aandacht: kan je op een Experiabox/KPN modem wel een eigen WiFi router aansluiten? Is de WiFi van het modem zelf uit te zetten inclusief de Fon hotspot?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:22
Wahahaha... ik heb ook even een postcodecheck op de site gedaan. Wel 2 hele mbits krijg ik als snelheid. Het blijft toch triest dat niet overal een goede adsl verbinding ligt. Maarrr, gelukkig heb ik Ziggo.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Zoals al eerder genoemd moet je een apart kastje plaatsen bij je TV en dient deze met een netwerkkabel (UTP) verbonden te worden met het modem. Dit kan niet via Wi-Fi en per TV dien je z'n kastje erbij te hebben. Het is niet mogelijk om je huidige COAX kabel daarvoor te gebruiken.

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 18-03 22:16

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

HvanderT schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:13:
Aangezien NLE gewoon gebruik maakt van het KPN netwerk, krijg je ook alles wat KPN over het algemeen ook gebruiken. Dus een ExperiaBox, Arcadyan TV ontvanger, etc.

Waar kom jij aan die UPload?? Dus vanaf jouw huis naar buiten de wijde wereld in... :?
Relative schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:47:
[...]

Welkom in de wondere wereld van marketing en ISP's .... :')

Overal met EMMBEEEE adverteren en EMMBIT bedoelen ... en iedereen neemt het over.

Gelukkig krijg je bij een mobiel abonnement wel gewoon MB's bij je abonnement.

[Voor 36% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-10-2016 07:45]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-03 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:42:
[...]

Welkom in de wondere wereld van marketing en ISP's .... :')

Overal met EMMBEEEE adverteren en EMMBIT bedoelen ... en iedereen neemt het over.

Gelukkig krijg je bij een mobiel abonnement wel gewoon MB's bij je abonnement.

Eh nee, welkom bij het SI-systeem van eenheden. Kregen wij nog gewoon in tweede klas middelbare school...

Het is niet modieus, maar hoofdlettergebruik is bepalend, niet of je wel of niet een afkorting gebruikt. Er is dus niets mis met afkortingen te gebruiken, sterker nog, dat is de standaard want ook volledig duidelijk en minder blaat.

Bij mobiele abonnementen gaat het niet over bandbreedtes, maar over hoeveelheid data dat je in een bepaalde contractsperiode mag gebruiken. En hoeveelheden data noteer je - itt bandbreedtes - in (Mega)Bytes. Die kort je correct af naar MB.

Netwerkingbandbreedtes noteer je in (Mega)bit per seconde. En aangezien geen mens dat steeds wil uitschrijven kort je dat af tot Mb/s of Mbps. NLE kiest voor Mb/s en noteert dat netjes met de correcte hoofdletters. Als je dat niet begrijpt snap je er zelf de ballen niet van en moet je niet op hoge poten klagen over "marketing" 8)7

Soittakaa Paranoid!

Anoniem: 574136

Same here. Tele2 verbinding, betaal voor 10mbit up, maar krijg er 30, vorige provider was xs4all en daar ook al zo.

Overigens betaal ik bij Tele2 ook maar €30,- in de maand...

• krakendmodem
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:42:
[...]

Waar kom jij aan die UPload?? Dus vanaf jouw huis naar buiten de wijde wereld in..
Tegenwoordig is er wel wat meer te halen dan 5Mbit upload op DSL. KPN heeft met z'n nieuwe vectoring vdsl netwerk nu de mogelijkheid om hoge down- en uploadsnelheden aan te bieden. Dit is nog niet op alle plekken beschikbaar, maar KPN bouwt dit nog wel verder uit.

Voordeel van dit netwerk is dat goedkope providers er ook gebruik van maken. Dus je kan bij Tele2 voor 30 euro 100Mb down krijgen en 10Mb up. Alleen, er zit geen begrenzing op de upload en krijg je dus de maximale uploadsnelheid die mogelijk is op de lijn. En meestal is dat 30Mb/s. Dus effectief 100/30.

Als bij onderstaande website staat dat er 100Mb vdsl mogelijk is, dan heb je vrijwel zeker 30Mb upload. Dit gaat in de toekomst nog weer hoger liggen, en als bonding mogelijk is, verdubbeld de upload zelfs naar 60Mb. Op DSL ;)

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:56

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

NLE bied bij mij ook 100/10 aan volgens postcode check (waar staat :We zijn graag eerlijk over de internetsnelheid op jouw adres. Daarom zie je hier niet de maximale snelheid die je zou kunnen halen, maar de snelheid die we verwachten dat je haalt met dit pakket.)
terwijl ik zeker weet dat ik dat nooit ga halen aangezien ik JUIST van DSL afgestapt ben vanwege de problemen daarmee. Hier komt ook bij dat het koper netwerk uit 1958 stamt. (Stap58N geloof ik).

Toen ik op mijn adres VDSL2 kreeg had ik 55/15, na +/- 2 jaar zat ik ineens nog op 28/10 na een hoop heen en weer gezeur, monteurs en andere ellende maar overgestapt. Andere bewoners hadden ook de snelheid niet meer waar ze mee begonnen. In een aantal gevallen gingen ze van 50/10 naar 20/5 terwijl ze eerder wel 2 digitale ontvangers hadden was dit ineens niet meer mogelijk.

Providers : XS4ALL, KPN, Tele2 (van mij en buurt bewoners).

De 'Ziggo kast' staat werkelijk onder mijn raam en ik haal gewoon strak 300/30 zonder problemen. Ja NLE is goedkoper maar ik heb gewoon geen zin meer in DSL perikelen. Heb al meerdere mails/folders gehad met hun spam en gebeld dat het niet hoefde.

Dus voordat je over gaat stappen zou ik eerst maar eens navragen bij buren b.v. of ze de snelheden ook halen, dit betekent nogsteeds niet dat jij het ook gaat halen maar het geeft wel een idee.

En https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ moet je ook met een korrel zout nemen, deze informatie klopt voor mij al jaren niet meer. Als ik op mijn adres kijk van A naar D dan verschilt dat van 50 tot 90Mbit terwijl we boven elkaar wonen.

[Voor 8% gewijzigd door prutser001 op 27-10-2016 08:13]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• krakendmodem
ucsdcom schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 01:31:
Voordeel voor Ziggo klanten is dat een monteur gratis is, waar klanten die overstappen vanaf andere providers voor de monteur moeten betalen. Dat maakt de kans op werkend internet op de afgesproken datum groter. NLE energie klanten krijgen daar bovenop nog eenmalig 25,- euro korting op de jaarrekening.

Ik baal gruwelijk van de voortdurende Ziggo prijsverhogingen, waar KPN trouwens net zo'n handje van heeft, dat ik eigenlijk graag een statement zou willen maken richting Ziggo dat we dit als klant niet langer pikken.

Dilemma blijft het super werkende Ci+ systeem in mijn TV's en recorder. Tv klant blijven bij Ziggo maakt dat je voordeel weg is. Als ik mijn ouders zie worstelen met de amateuristisch ogende TV kastjes die XS4all meelevert, dan zit een overstap er minder snel in. Mocht een overstap er wel van komen, dan zou ik Ziggo internet nog een extra maandje houden denk ik tot ik zeker ben dat NLE stabiel levert.

Nog een puntje van aandacht: kan je op een Experiabox/KPN modem wel een eigen WiFi router aansluiten? Is de WiFi van het modem zelf uit te zetten inclusief de Fon hotspot?
Op een Experiabox kun je gewoon de Wi-Fi en fonspot uitschakelen. Eigen AP erachter en klaar.
Ci+ werkt mooi, maar dat levert Ziggo toch niet meer? Nu krijg je zo'n Horizon geval door je strot gedrukt. En dan zijn de KPN ontvangers in vergelijking daarmee een verademing

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

HvanderT schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:07:
[...]

Als bij onderstaande website staat dat er 100Mb vdsl mogelijk is, dan heb je vrijwel zeker 30Mb upload. Dit gaat in de toekomst nog weer hoger liggen, en als bonding mogelijk is, verdubbeld de upload zelfs naar 60Mb. Op DSL ;)
ah ... okay, apart .. en apart dat je daar niet meer over hoort dan

Maar dat gaat dan zeker ten koste van de download? Dus niet simultaan 100/30 lijkt me?
VDSL2* 50 Mbit/s :')

[Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-10-2016 08:55]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• krakendmodem
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:54:
[...]

Maar dat gaat dan zeker ten koste van de download? Dus niet simultaan 100/30 lijkt me?

[...]

Het is over het algemeen niet bekend bij het "normale" pubiek P. Maar hier op tweakers wel wat bekender, kijk maar in Het grote xDSL-topic

Ze adverteren er nog niet meer, alleen Fiber deed dat geloof ik.

50Mb... Dan hang je nog aan een wijkcentrale denk ik :P Ik heb hier namelijk ook 50Mb. Is voor mij snel zat :P Alleen uploaden gaat rond de 10Mb, omdat de wijkcentrales nog niet omgebouwd zijn.

Maar, 50/5 verbinding toen ik nog in Zwolle woonde zag er zo uit: http://www.speedtest.net/my-result/5246990539

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

HvanderT schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:17:
[...]

50Mb... Dan hang je nog aan een wijkcentrale denk ik :P
dunno .. ik heb Ziggo 50/5 :')

• krakendmodem
Wat staat er bij distributiepunt op die fourstack site? Als er één afkorting is, dan zit je op een wijkcentrale, staat er nog een distributiepunt bij, dan staat er meerdere afkortingen.

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:52
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:54:

Nee hoor.
Hier Xs4all over VDSL2. Strak 50/36. Lijn-max : 100/36.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-03 12:17

WeirdEye

Eindbaas

HvanderT schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:12:
[...]

....
Ci+ werkt mooi, maar dat levert Ziggo toch niet meer? Nu krijg je zo'n Horizon geval door je strot gedrukt. En dan zijn de KPN ontvangers in vergelijking daarmee een verademing
CI+ kun je nog gewoon krijgen hoor ;) Ik heb alleen een CI+ en helemaal geen mediabox.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:32
Grappig om dit topic voorbij te zien komen. Ik zit namelijk in dezelfde situatie. Het gezeur met Ziggo ben ik wel zat, dus toen ik die aanbieding van NLE voorbij zag komen, ging ik toch even rekenen en dan zie je dat het verschil met Ziggo best behoorlijk is (in mijn geval €330 op jaarbasis).

Ik heb nu Ziggo AiE Plus (150/15). Soms haal ik die snelheid, soms niet. NLE zegt dat ze 100/10 kunnen leveren voor €29,95. Als dat een stabiele lijn is vind ik het prima, maar hoe kom je daar een beetje betrouwbaar achter? Fourstack geeft dit aan:

Kan iemand die bekend is met xdsl daar iets zinnigs over zeggen?

Nee, merp!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:52
Hmm VDSL 2 aanwezig. Dan zou 100/10 wel te halen moeten zijn ja.
Maar lijn-stabiliteit? Vraag de mensen in je straat eens ?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

PauseBreak schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:23:
Grappig om dit topic voorbij te zien komen. Ik zit namelijk in dezelfde situatie. Het gezeur met Ziggo ben ik wel zat, dus toen ik die aanbieding van NLE voorbij zag komen, ging ik toch even rekenen en dan zie je dat het met Ziggo best behoorlijk is (in mijn geval €330 op jaarbasis).

Ik heb nu Ziggo AiE Plus (150/15). Soms haal ik die snelheid, soms niet. NLE zegt dat ze 100/10 kunnen leveren voor €29,95. Als dat een stabiele lijn is vind ik het prima, maar hoe kom je daar een beetje betrouwbaar achter? Fourstack geeft dit aan:
[afbeelding]

Dat je dus 100/30 haalt op je adres.
En als je wacht tot volgend jaar komt er ook glas van 500.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• PauseBreak
hackerhater schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:26:
Hmm VDSL 2 aanwezig. Dan zou 100/10 wel te halen moeten zijn ja.
Maar lijn-stabiliteit? Vraag de mensen in je straat eens ?
Dat vragen aan buren wordt lastig. Iedereen heeft Ziggo, dus dat gaat me niet zoveel nuttigs opleveren vrees ik.
chucky666 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:31:
[...]

Dat je dus 100/30 haalt op je adres.
En als je wacht tot volgend jaar komt er ook glas van 500.
En hoe zit het dan met die twee distributiepunten? Wat betekent dat / kan dat betekenen voor de stabiliteit van de lijn en het internet?

Nee, merp!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

PauseBreak schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:45:
[...]

Dat vragen aan buren wordt lastig. Iedereen heeft Ziggo, dus dat gaat me niet zoveel nuttigs opleveren vrees ik.

[...]

En hoe zit het dan met die twee distributiepunten? Wat betekent dat / kan dat betekenen voor de stabiliteit van de lijn en het internet?
Bij mij staan er ook 2 op.
En ik haal ook gewoon 110/30.

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-03 11:10
wat je nog zou kunnen proberen bij ziggo is aangeven dat je weg gaat (het liefst via social media, lekker publiek) Ze hebben namelijk een voorstel voor klanten die weer terug gaan naar ziggo www.ziggo.nl/welkomterug dan krijg je de eerste 6 maanden 50% korting op je abonnement.

ik zit nu bij KPN en ben er niet heel enthousiast over, glasvezel is onstabiel. Kabel heb ik vroeger nooit problemen mee gehad, daarnaast vind ik F1 leuk en dat kan ik gratis volgen bij ziggo, bij kpn moet ik daar een extra zender voor kopen.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

HvanderT schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:30:
[...]

Wat staat er bij distributiepunt op die fourstack site? Als er één afkorting is, dan zit je op een wijkcentrale, staat er nog een distributiepunt bij, dan staat er meerdere afkortingen.
Wat: Koper
Beschikbaar: Ja
Distributiepunt(en): Akm
Internet Snelheid: 50 Mbit/s
iTV: 2 HD

Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 12 Mbit/s
VDSL2*: 50 Mbit/s
Bonding*
-

Wat: FttH
Beschikbaar: Nee
Distributiepunt(en):
Internet Snelheid: -
iTV:

maargoed, ik heb dus kabelinternet. Met koper bedoelen ze de telefoonlijn en geen coax lijkt mij. :?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:21:
[...]

Wat: Koper
Beschikbaar: Ja
Distributiepunt(en): Akm
Internet Snelheid: 50 Mbit/s
iTV: 2 HD

Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 12 Mbit/s
VDSL2*: 50 Mbit/s
Bonding*
-

Wat: FttH
Beschikbaar: Nee
Distributiepunt(en):
Internet Snelheid: -
iTV:

maargoed, ik heb dus kabelinternet. Met koper bedoelen ze de telefoonlijn en geen coax lijkt mij. :?
Dat is koper inderdaad, kabel is en blijft 1 aanbieder (UPC, Ziggo, caiway etc).

Maar zou toch even bij je buren etc gaan vragen, die adsl2+ kenmerkt een aardige afstand, als er geen recente VDSL centrale in de buurt bij is gekomen (wat in de basis herkenbaar zou zijn aan bonding of 100mbit), is het de vraag of je dat gaat halen.
PauseBreak schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:23:
[afbeelding]

Als die planning blijft kloppen, lekker wachten tot die klaar is en overstap naar glasvezel doen.

[Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 27-10-2016 13:30]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 15:39
Theo74 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:55:
Spoedcursus Bits and Bytes:

Mb is Mega bit
MB is Mega Byte

1 Byte is 8 Bit

Een down/upload snelheid wordt weergegeven in mb/s ofwel megabits per seconde.
Om de snelheid in Mega Bytes te krijgen deel je door 8. Dus 50Mb/s : 8 = 6,25 MB/s.
Dat is niet waar, een byte heeft verschillende bit lengtes gehad van 4 tot 60 bits zelfs. Hoewel nu 8 de standaard is, krijgen we nu nog steeds de mb/s te zien i.p.v. de MB/s.
Nu totaal nutteloos vanwege de standaard, maar marketing technische gezien toch beter zie hierboven :-)

Link dan gewoon naar Wikipedia: Byte in plaats van te kopieren en te plakken..

Sorry moest ik even kwijt

[Voor 38% gewijzigd door Equator op 27-10-2016 16:38]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• ucsdcom
Voor wie er over denkt Ziggo TV te behouden in verband met je CI+ kaarten in de TV en gratis opnemen op je Ziggo harddiskrecorder kan het standaard maandtarief van Ziggo van ruim 18 euro per maan hier een belemmering in zijn. Er zijn een aantal gemeentenvdie bij de verkoop van kabelnetten afspraken hebben gemaakt waarin maximum tarieven voor radio en TV via de kabel zijn afgesproken. Ziggo onderhandelt telkens met deze gemeenten om naar het standaard tarief te mogen gaan, maar dat is nog niet overal volledig gelukt.

Voor wie er wat aan heeft: de lijst is steeds verder verstopt, maar nog wel beschikbaar. Kan net een paar euro schelen. Via deze link vind je de goedkopere uitzonderingen. De maandprijs was daar doorgaans 9 of 10 euro per maand. Vanaf 2013 is dit gaan stijgen. Nu nadert het in veel plaatsen helaas al het standaardtarief, maar er zijn nog positieve uitzonderingen van gemeenten die hun poot stijf houden: https://www.ziggo.nl/klan...atief/tarieven/tv-tarief/

• Aer0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-03 09:56

Aer0

Prutsert.

Even heel kort door de bocht; je hebt het kopernetwerk (DSL, veruit de meeste kleine aanbieders), glasvezel, en CAI van (meestal) Ziggo.

Op Koper zijn ervaringen sterk verdeeld. Veel breedbandgebruikers krijgen niet de beloofde snelheid (soms zelfs maar een fractie), of hebben te kampen met stabiliteitsproblemen. Je hebt altijd een reëel risico als je koper neemt, maar je bent dan wel behoorlijk goedkoper uit. Voor veruit de meeste gebruikers is het "afdoende". Bij een lagere internetsnelheid vallen providers al gauw terug op het feit dat het "tot" een bepaalde snelheid is, en dat ze dit dus niet kunnen garanderen. Ofwel: Je zoekt het maar uit.

Glasvezel is behoorlijk snel en stabiel, al staat het nog wel een beetje in de kinderschoenen. Nadeel is vaak wel dat, evenals bij Koper, je aparte televisietuners moet hebben om televisie te kunnen kijken. Loop je al gauw tegen een meerprijs aan als je meer televisie aan wil sluiten dan waar je een abonnement voor hebt. De snelheid voor glasvezel wordt wel nauw genomen, en als dit niet gehaald wordt, doen ze er ook wat aan.

CAI is een volwassen netwerk met hoge snelheden. Snelheden worden praktisch altijd gehaald, zijn stabiel, en worden nageleefd. Het netwerk heeft zelden storingen, dus je weet dat je altijd goed zit. Maar, net als bij glasvezel, betaal je daar ook voor.

Kort gezegd: Met koperlijnen loop je risico, maar daar betaal je dan ook veel minder voor. Veel mensen zweren bij glas en/of kabel, maar in principe is dat puur een luxeproduct.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Je vergeet als voordeel voor glasvezel de zeer hoge uploadssnelheden tov CAI en DSL ;)

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-03 17:02
pennenlikker schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:43:
[...]

Dat is niet waar, een byte heeft verschillende bit lengtes gehad van 4 tot 60 bits zelfs. Hoewel nu 8 de standaard is, krijgen we nu nog steeds de mb/s te zien i.p.v. de MB/s.
Nu totaal nutteloos vanwege de standaard, maar marketing technische gezien toch beter zie hierboven :-)

Een byte is een binaire eenheid van informatie voor te stellen als een woord van een aaneengesloten rij van bits. De de facto standaard is dat een byte uit 8 bits bestaat. Het kan zijn dat vroeger, (jaren 60), er nog geen consensus was over de precieze definitie en ook verwarring met een (machine)woord ligt voor de hand. De moderne definitie van een byte is de kleinst rechtstreeks adresseerbare eenheid. Daarmee is de eenheid van informatie van een byte, hoewel tegenwoordig altijd 8 bits, afhankelijk van de gebruikte processorarchitectuur(hardware). Architecturen zoals de CDC 6600, waarbij de kleinst adresseerbare eenheid 60 bits groot is, heeft dan ook een byte ter grootte van 60 bits.
Geheugengroottes worden altijd uitgedrukt in een numerieke hoeveelheid bytes.

Sorry moest ik even kwijt
Een leerzame aanvulling waarbij je het zelf al zegt; het was ooit soms anders, maar nu rekenen wij met 8 bit = 1 Byte.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Rrob schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:56:
[...]

Plinq is een glasvezelprovider waar je ook met CI+ module kan werken. Mocht TS dus mogelijkheid hebben tot glas is dat ook mogelijk een idee. Wel eenmalige kosten bij afsluiten volgens mij.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-03 13:30
HvanderT schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:18:
[...]

Tegenwoordig inderdaad Vectoring VDSL. Techniek om deels die nadelen op te heffen waardoor er dus wel hogere snelheden zeer stabiel te behalen zijn. Je moet inderdaad in de buurt zitten van zo'n wijkkast. Gelukkig zet KPN ook veel van die nieuwe wijkkasten neer.
Let op het verschil tussen wijkkasten en straatkasten. Nieuwe wijkkasten plaatsen ze niet vaak. Voordeel is dat op veel plekken de afstand tot de straatkast alleen nog van invloed is (meestal minder dan 200 meter)
HvanderT schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:07:
[...]

Voordeel van dit netwerk is dat goedkope providers er ook gebruik van maken. Dus je kan bij Tele2 voor 30 euro 100Mb down krijgen en 10Mb up. Alleen, er zit geen begrenzing op de upload en krijg je dus de maximale uploadsnelheid die mogelijk is op de lijn. En meestal is dat 30Mb/s. Dus effectief 100/30.
Tele2 adverteert volgens mij gewoon met 100/30 en niet met 100/10
inbedrijf schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:57:
wat je nog zou kunnen proberen bij ziggo is aangeven dat je weg gaat (het liefst via social media, lekker publiek) Ze hebben namelijk een voorstel voor klanten die weer terug gaan naar ziggo www.ziggo.nl/welkomterug dan krijg je de eerste 6 maanden 50% korting op je abonnement.

ik zit nu bij KPN en ben er niet heel enthousiast over, glasvezel is onstabiel. Kabel heb ik vroeger nooit problemen mee gehad, daarnaast vind ik F1 leuk en dat kan ik gratis volgen bij ziggo, bij kpn moet ik daar een extra zender voor kopen.
Ziggo adviseert je dan om de "bel me" functie op hun site te gebruiken om je vervolgens te zeggen dat je geen aanbieding krijgt (kort geleden gedaan :( )

• krakendmodem
Aer0 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:57:
Even heel kort door de bocht; je hebt het kopernetwerk (DSL, veruit de meeste kleine aanbieders), glasvezel, en CAI van (meestal) Ziggo.

Op Koper zijn ervaringen sterk verdeeld. Veel breedbandgebruikers krijgen niet de beloofde snelheid (soms zelfs maar een fractie), of hebben te kampen met stabiliteitsproblemen. Je hebt altijd een reëel risico als je koper neemt, maar je bent dan wel behoorlijk goedkoper uit. Voor veruit de meeste gebruikers is het "afdoende". Bij een lagere internetsnelheid vallen providers al gauw terug op het feit dat het "tot" een bepaalde snelheid is, en dat ze dit dus niet kunnen garanderen. Ofwel: Je zoekt het maar uit.

Glasvezel is behoorlijk snel en stabiel, al staat het nog wel een beetje in de kinderschoenen. Nadeel is vaak wel dat, evenals bij Koper, je aparte televisietuners moet hebben om televisie te kunnen kijken. Loop je al gauw tegen een meerprijs aan als je meer televisie aan wil sluiten dan waar je een abonnement voor hebt. De snelheid voor glasvezel wordt wel nauw genomen, en als dit niet gehaald wordt, doen ze er ook wat aan.

CAI is een volwassen netwerk met hoge snelheden. Snelheden worden praktisch altijd gehaald, zijn stabiel, en worden nageleefd. Het netwerk heeft zelden storingen, dus je weet dat je altijd goed zit. Maar, net als bij glasvezel, betaal je daar ook voor.

Kort gezegd: Met koperlijnen loop je risico, maar daar betaal je dan ook veel minder voor. Veel mensen zweren bij glas en/of kabel, maar in principe is dat puur een luxeproduct.
Ik wil even ingaan op de punten die ik vet gemarkeerd heb:

Ik ben het eens dat je met koper verschillende ervaringen kan hebben. Er zijn inderdaad gevallen waarop je de "beloofde" snelheid niet haalt. Tegenwoordig brengt KPN dit steeds verder terug door de uitrol van Vectoring op haar VDSL netwerken en het plaatsen van wijkkasten waardoor de afstand flink wordt verminderd. Hierdoor worden snelheden van (momenteel 100Mb down en 30Mb up beschikbaar). Dat zijn stevige verbeteringen in vergelijking met 3 jaar terug. En het is net zo stabiel als kabel (althans, de plekken waar kabel wél stabiel is)

Ook de stabiliteit van de meeste koperlijnen zijn gewoon prima in orde. We hebben al járen DSL en de lijn zelf heeft er nooit uitgelegen, eerder de verbinding bij de ISP zelf (naar de wijkcentrale). Omdat hier geen kabel ligt, ben ik al lang blij dat er snel VDSL mogelijk is. Momenteel een 50Mb pakket, wat voor mij voldoende is.

Wat betreft CAI, de snelheden zijn hoog, maar zeker niet storingsvrij. Ik weet wel zeker dat de afgelopen jaren UPC/Ziggo hier er vaker meerdere keren per maand uit lagen dan de DSL lijnen van KPN. Stabiel vind ik het kabelnet dus niet echt. (hier in ieder geval niet. De hele wijk zit ook bij KPN op DSL inmiddels). Ook de snelheden worden niet altijd gehaald. S'avonds zie ik de snelheden hier ook gewoon inzakken en kun je die 300Mb wel vergeten. Dit zal Ziggo wel op gaan lossen, maar daar gaat ook veel tijd over heen.

Sinds de fusie verliest Ziggo veel klanten aan KPN, dus blijkbaar doen die het best goed met zijn kopernetwerk.

• krakendmodem
Gadgeteer schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:14:
[...]

Let op het verschil tussen wijkkasten en straatkasten. Nieuwe wijkkasten plaatsen ze niet vaak. Voordeel is dat op veel plekken de afstand tot de straatkast alleen nog van invloed is (meestal minder dan 200 meter)

[...]

Tele2 adverteert volgens mij gewoon met 100/30 en niet met 100/10
Een wijkkast en een straatkast zijn in principe hetzelfde. Wordt alleen anders genoemd misschien. Of bedoel je de "ouderwetse" nummercentrale? Die noem ik altijd de wijkcentrale.

Ik zie nu ook dat Tele2 tot 30 aangeeft. Was eerst niet zo nee.

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-03 12:32
Relative schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:44:
Beste allemaal,

Op het moment betaal ik per maand 55 euro voor mijn internet- en TV abonnement bij Ziggo. Hiervoor krijg ik internet (150 mbit/s down en 15mbit/s up omgerekend zo'n 18.75 MB/s down en 1.87 MB/s up) en televisie (standaard pakket).

Ook heb ik daar een recorder bij en kan ik programma's pauzeren en opnemen, dat doe ik echter nooit.

Ik ben dus een simpele klant. Ik wil graag internet en standaard tv zenders. Nu kwam er op de televisie een reclame voorbij van NLE (nederlandse energie maatschappij) die tegenwoordig ook een all in one pakket aanbied.

Voor 30 euro krijg ik internet (50 MB/s down en 5MB/s up) en televisie (standaardzenders). Zie hier .

[list]
Eventjes rekening houden dat het hier gaat om de Mb's en niet de MB's. Mb's moet je nog gedeeld door 8 doen. Megabits en Megabytes heb je. Houden ze snel voor de gek mee. Kwa internet ga je flink achteruit.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zullen we de discussies en berichten over hoeveel bits er in een Byte zitten achterwege laten? Gewoon lekker ontopic blijven :)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Gadgeteer
HvanderT schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:34:
[...]

Een wijkkast en een straatkast zijn in principe hetzelfde. Wordt alleen anders genoemd misschien. Of bedoel je de "ouderwetse" nummercentrale? Die noem ik altijd de wijkcentrale.

Ik zie nu ook dat Tele2 tot 30 aangeeft. Was eerst niet zo nee.
Nu je wijkcentrale zegt raak ik wel een beetje in de war :s

Wijkkast -> zo'n kast die een hele wijk (of 2) bedient. Ik bedoel zo'n huisje waar ook de apparatuur van de ISP's in staat (DSLAM)
Straatkast -> kast die een straat bedient

• krakendmodem
Wijkcentrale/wijkkast == nummercentrale/telefooncentrale: de ouderwetse centrale waar vroeger alle telefoonlijnen naar toe gingen. ADSL kwam toen alleen uit een nummercentrale.

Tegenwoordig zijn er actieve "straatkasten" waar dus ook actieve DSLAM apparatuur in hangt. Vroeger was dat meestal een verdeelkast.

Een wijkkast/nummercentrale kan ook een een of twee dorpen van internet voorzien. In kleine woonplaatsen draaien dan meerdere dorpen op één wijkkast.

We hebben beide andere benamingen, en dan raak je in de war :P

[Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 27-10-2016 17:06]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Relative schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:44:
Beste allemaal,

• Gratis WIFI extender. Kan ik gebruiken voor in de slaapkamer.
Overige veranderingen:
  • Nieuw kastje met nieuwe afstandbediening
  • Niet meer pauzeren en opnemen. Kan wel maar kost 4 euro p.m. extra
  • Ik moet een extra smartcard aanvragen (als dat mogelijk is bij NLE) voor mijn slaapkamer tv met CI+ module. Lukt dat niet dan moet ik een extra kastje aanvragen. Dit wil ik echter niet omdat ik dit niet mooi weg kan werken.
  • Nieuwe modem (met hopelijk ook minimaal 4 ethernet aansluitingen). Ik heb ook verhalen gehoord dat de modems van KPN (ik neem aan dat ik er één van KPN krijg vanwege de samenwerking) moeilijker zijn moet port forwarding ivm gaming en downloading.
Deze moeite wil ik graag voor lief nemen als ik er per maand 25 euro mee bespaar. Aangezien ik al jaren mijn internet van Ziggo afneem, en ik internet zal blijven afnemen zou deze eventuele overstap een grote jaarlijkse kostenbesparing zijn.

Zie ik iets over het hoofd? Zouden jullie de overstap overwegen?
Hier kun je je wensen invoeren en verschillende aanbieders vergelijken. zakt je snelheid, zakt ook je prijs.
houd jezelf niet voor de gek en lees goed wat je krijgt per aanbieder. Je ziet vaak een aanbieding waar de snelheid anders is omschreven en je ineens na 3mnd het volle bedrag betaald. informeer je daar goed in wat bij jou past.
https://www.totaalwijzer.nl/welk-internetpakket-past-bij-mij

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Anoniem: 235591
  • Niet online
hcQd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:55:
[...]

Het is de netwerkbeheerder die bepaalt of jij wel of niet een aansluiting krijgt. Zo kan het zijn dat een straat verderop wel een buurman woont die een fiber aansluiting heeft. Daar zijn afspraken over gemaakt.

Maar ondanks dat de prijs goedkoper is kan je je ook afvragen wat je aan het einde van het jaar gaat betalen. Is er bijvoorbeeld een klantenservice waar je op terug kan vallen als er storingen of vragen zijn? Goedkoop kan, in het geval van NLE, duurkoop zijn. NLE is een van de beruchtste leveranciers van gas en elektra en niet in positieve zin.

• kevinvr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-03 14:14
Als je belt naar opzeggingen krijg je gewoon een goede aanbieding. Afgelopen week ook gedaan.

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-03 18:24
Bij mij staat dat er ook binding word ondersteund. Maar geen provider geeft dat weer. Hoe kan je dan weten of bv NLE dat dan ondersteund.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-03 21:11

vr6-only

Blub Blub

Binding is een aparte regel op de Netco site en geeft dus een andere, veelal hogere, snelheid aan dan zonder bonding.

VDSL: 30Mb
Bonding: 60Mb

Bijvoorbeeld. Geeft NLE 60Mb aan tijdens het bestelproces? In dat geval weet je dat ze bonding ondersteunen, anders staat er 30Mb. Dit is een aanname natuurlijk.

[Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 29-10-2016 09:33]

It ain't stupid if it works!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-03 17:22
Wat NLE ook niet aanbiedt in vergelijking met de andere providers:

- TV kijken via een app (telefoon / smartphone / Chromecast / AppleTV enz.)
- email

• ucsdcom
Zoals Kevinvr al aangeeft: als je Ziggo belt en kiest om op te zeggen, dan is de kans groot dat je toch een aanbod krijgt als je een jaar bijtekent. Acties die Ziggo kan bieden zijn bijvoorbeeld enkele maanden abonnementskorting, een verlaging van je abbonnement naar de 40 ipv 150 of 300 snelheid met extra korting, een Ci+ module met smartcard, een gratis TV decoder of een combinatie van korting met een module of decoder. Je pakket verandert dan bijvoorbeeld naar een "play" abonnement, maar met behoud van je huidige smartcards etc. Je hoeft dan niet over naar een Horizon box.

Anderzijds: NLE heeft 12 maanden dit goedkope tarief, Ziggo bied je 4 tot 6 maanden korting en dan kan je 12 maanden niet meer bij ze weg. Voor wie twijvelt over de snelheid van het KPN netwerk geeft dit misschien een jaar bedenktijd, hopelijk wordt binnen dat jaar bonding bij jou geactiveerd en kan je bij een overstap volgend jaar gegarandeerd een hogere en stabielere snelheid op het KPN net verwachten.

Wat mij nog tegenhoudt voor overstap naar NLE is met name de snelheid die in de praktijk zeker later uitvalt en de TV. Helaas alleen kabel naar mijn TV gelegd toen mijn vloer erin ging en UTP vergeten. Dan zal ik dus zowel moeten betalen voor de 2e TV boven en powerline setjes moeten aanschaffen om het gebrek aan UTP kabel op te heffen. Dat kost je dan een wandcontactdoos of een premium powerline set. De radio zal dan weer via de ether moeten om te voorkomen dat een 3e kastje nodig is. Dat is minder problematisch. Het verlies van de Ci+ functionaliteit van de TV's en het niet meer kunnen gebruiken van mijn harddiskvrecorders vind ik wel bezwaarlijk. Vooral omdat het alternatief, dus bijbetalen voor een opnemen pakket het nog weer iets minder interessant maakt. Bekenden geven trouwens ook aan dat hun internet bandbreedte flink minder wordt als het KPN TV kastje aan gaat op hun VDSL lijn. Is dat ook jullie ervaring?

Tenslotte ben ik op dit moment erg tevreden met de service van NLE als energie aanbieder. Bij de start als energie aanbieder konden ze de vraag totaal niet aan. Aangezien NLE ook nu je tussenpersoon is bij iets wat voor NLE nieuw is verwacht ik in de opstartfase toch weer problemen daarmee. Wachten tot volgend jaar kan ook daarvoor dus geen kwaad. De Ziggo korting geeft dan net het zetje.

Benieuwd wat jullie doen.

• krakendmodem
Bandbreedte gaat ongeveer met 8Mb naar beneden als je tv in HD kijkt. Als je een 100mb verbinding hebt, dan zou je iets van 90 overhouden. Daar lig ik niet echt wakker van.

Als er maar bijvoorbeeld 16Mb mogelijk is op je adres, dan is dat wel iets wat je gaat merken.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TS is met vakantie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PauseBreak
ucsdcom schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:58:
[verhaal]

Benieuwd wat jullie doen.
Ik wacht tot ze hier klaar zijn met de uitrol van glasvezel en dan stap ik over. Dat half jaartje overleef ik wel en dan zit ik daarna mooi op een nieuw netwerk.

Nee, merp!

• Terrestrial
  • Laatst online: 09-03 14:30
Gaat TS hier nog op reageren of heeft die het pand allang verlaten?

Naar mijn idee als je tevreden bent met Ziggo zou ik nooit in zee gaan met NLE. Allereerst het is een prut club waar je niks hoeft te verwachten. (lees eerst is hoeveel klachten er zijn over hun service als energie leverancier)

Ten tweede als je kabel hebt en je gaat naar DSL doe je een stap terug, het TV gebeuren is IPTV en dus gaat dit van je internet snelheid af + dat je overal een ontvanger nodig hebt, etc etc.

Het lijtk altijd zo leuk, toch wel een hele 25 euro besparen per maand.. maar ik betaal liever iets meer en heb een stabiele verbinding dan een hoop ellende. Net zoals men hier boven zegt.. bel ziggo op en probeer een leuke aanbieding er uit te slepen. Dat lijkt me een betere optie dan NLE....

• dutchman1979
  • Laatst online: 01-12-2022
jack2 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:43:
Wat NLE ook niet aanbiedt in vergelijking met de andere providers:

- TV kijken via een app (telefoon / smartphone / Chromecast / AppleTV enz.)
- email
Volgens mij kan dit wel gewoon via de KPN apps (iTV)

• Anoniem: 235591
  • Niet online
Terrestrial schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:14:
Gaat TS hier nog op reageren of heeft die het pand allang verlaten?

Naar mijn idee als je tevreden bent met Ziggo zou ik nooit in zee gaan met NLE. Allereerst het is een prut club waar je niks hoeft te verwachten. (lees eerst is hoeveel klachten er zijn over hun service als energie leverancier)

Ten tweede als je kabel hebt en je gaat naar DSL doe je een stap terug, het TV gebeuren is IPTV en dus gaat dit van je internet snelheid af + dat je overal een ontvanger nodig hebt, etc etc.

Het lijtk altijd zo leuk, toch wel een hele 25 euro besparen per maand.. maar ik betaal liever iets meer en heb een stabiele verbinding dan een hoop ellende. Net zoals men hier boven zegt.. bel ziggo op en probeer een leuke aanbieding er uit te slepen. Dat lijkt me een betere optie dan NLE....
Buiten dat, welke klantenservice heeft NLE als je een probleem of storing krijgt met het internet/tv/bellen pakket? Die hebben daar voor zover ik weet geen eigen klantenservice voor. Verder kan ik nergens, maar dan ook nergens de kosten vinden van wat je gaat betalen ná dat jaar.

Zoals altijd, en ik ben lid geweest van die club, is de NLE niet duidelijk.

• PauseBreak
Terrestrial schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:14:
[...]

Mja, kwalitatief maakt het tegenwoordig niet veel meer uit met de downgrade naar het UPC-tv-platform en die paar mbit die je moet inleveren voor IPTV merk je niet op 100+mbit.
Ik ga niet voor niets overstappen. De primaire reden daarvoor is de aanhoudende verslechtering van de dienstverlening van UPC-Ziggo na de overname. Een merkbaar slechter tv-platform, geen stabiele en veel minder responsieve internetverbinding, en een dramatisch slechte klantenservice sinds de overname zijn voor mij de redenen om over te stappen. Dat UPC-Ziggo te duur is geworden is enkel het zoveelste nadeel in de rij.

Of ik dan ook ga overstappen naar NLE valt te bezien. Ik wacht even af wat het aanbod op glasvezel gaat worden zodra dat er hier ligt.

Nee, merp!

• dutchman1979
kevinvr schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:30:
Als je belt naar opzeggingen krijg je gewoon een goede aanbieding. Afgelopen week ook gedaan.
Welke aanbieding hebben ze jou gedaan ?

• Terrestrial
  • Laatst online: 09-03 14:30
PauseBreak schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:44:
[...]

Mja, kwalitatief maakt het tegenwoordig niet veel meer uit met de downgrade naar het UPC-tv-platform en die paar mbit die je moet inleveren voor IPTV merk je niet op 100+mbit.

[...]

Ik ga niet voor niets overstappen. De primaire reden daarvoor is de aanhoudende verslechtering van de dienstverlening van UPC-Ziggo na de overname. Een merkbaar slechter tv-platform, geen stabiele en veel minder responsieve internetverbinding, en een dramatisch slechte klantenservice sinds de overname zijn voor mij de redenen om over te stappen. Dat UPC-Ziggo te duur is geworden is enkel het zoveelste nadeel in de rij.

Of ik dan ook ga overstappen naar NLE valt te bezien. Ik wacht even af wat het aanbod op glasvezel gaat worden zodra dat er hier ligt.
Ben jij de TS? Nee heh? Ik snap niet helemaal waarom je reageert maar goed...

Zoveel is er niet veranderd na de overname. UPC had jaren vaste hoge bitrates voor TV zenders, dat is 6 maanden voor de overname omgezet naar variabel bitrate jammer genoeg. (waarschijnlijk om ruimte te maken voor Ziggo diensten) Laat het juist oud Ziggo zijn die hun netwerken niet onderhield en veel transportstreams nog op 64QAM had draaien omdat ze anders storingen kregen. Toen UPC (nu onder de naam Ziggo) het heeft overgenomen hebben ze dus eerst veel onderhoud moeten plegen. Dat jij ervaart dat het daardoor minder goed werkt kan wel is komen omdat jou kabel installatie in huis niet aan de huidige standaarden voldoet.

Verder is het TV platform vrijwel hetzelfde gebleven. De internet verbinding zijn wel nog 2 verschillende systemen, dat wil zeggen in oud ziggo gebied wordt het eigen systeem nog steeds gebruikt en in oud UPC gebied ook het eigen systeem. Niet dat er zoveel verschil tussen zit maar de klant databases en config bestanden voor de modems zijn verschillend. Een telefonisch klanten service kan ik weinig over zeggen maar is dat niet overal ellende?

Als jij wilt over stappen op NLE be my guest maar IPTV is veel meer een gesloten systeem waar je volledig afhankelijk bent van de apparatuur en grillen van de provider dan bij DVB-C. (het is ook technisch ingewikkelder) Bovendien jij kunt het misschien via glasvezel krijgen en 100 Mbit. maar het meeste volk zit op een lijntje van 20-40 Mbit en dan maakt het wel uit dat het van je internet snelheid af gaat.

• PauseBreak
Terrestrial schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:41:
[...]

Ben jij de TS? Nee heh? Ik snap niet helemaal waarom je reageert maar goed...
Waar gaat dit topic over en wat zijn mijn plannen met betrekking tot het onderwerp van dit topic?
Verhaal over UPC/Ziggo
Ik weet hoe het UPC en Ziggo netwerk werkt. Heb meer dan genoeg Ziggo-monteurs (ook de jongens die high level netwerk doen) over de vloer gehad. Het probleem ligt en lag niet bij mij.
Daarnaast is het een stapelend effect. Van goede tv- en geluidskwaliteit naar mindere tv- en geluidskwaliteit, van responsief internet naar trage bagger, van goede klantenservice (bij fZiggo) naar minimaal 15 minuten in de wacht hangen en hopen dat ondertussen het telefoongesprek niet wordt afgekapt en als je erdoorheen komt, hopen dat je een medewerker treft met enige kennis én die in het juiste systeem werkt.
En dat alles gekoppeld aan meerdere prijsverhogingen terwijl de kwaliteit van de dienstverlening zoals ik die ervaar (en als je in het Ziggo Ervaringen-topic kijkt, velen met mij) steeds verder verslechtert.
Als jij wilt overstappen op NLE be my guest maar IPTV is veel meer een gesloten systeem waar je volledig afhankelijk bent van de apparatuur en grillen van de provider dan bij DVB-C. (het is ook technisch ingewikkelder) Bovendien jij kunt het misschien via glasvezel krijgen en 100 Mbit. maar het meeste volk zit op een lijntje van 20-40 Mbit en dan maakt het wel uit dat het van je internet snelheid af gaat.
En dit is voor de gemiddelde consument niet relevant. Ook bij Ziggo zit de gemiddelde consument vast aan een decoder (of meerdere) en moet je extra moeite doen als je dingen anders wilt hebben. Bovendien is de enige reden dat ik überhaupt tv moet afnemen dat mijn vrouw 's ochtends het nieuws wil kunnen kijken en die uitzendingen op dat moment dan nog niet wordt gestreamd / beschikbaar zijn via een van de Gemist-portalen. Als die beschikbaarheid er wel zou zijn, zou ik geen TV nodig hebben.

Maar blijf lekker bij Ziggo als je tevreden klant bent. Jij hebt er geen problemen mee en dan is er ook geen noodzaak om over te stappen (nu ja, behalve misschien de prijs maar dan kan je net zo goed even bellen). Ik heb wél problemen (die niet aan mijn kabels/apparatuur/etc liggen maar aan Ziggo), dus ik wil wel overstappen. Dáárom volg ik dit topic, want ik ben benieuwd naar de overstapervaringen van anderen als die toevallig voordat ik overstap, zijn overgestapt (want glas ligt hier pas Q2 '17 volgens fourstack). Als ik ervaringen wil lezen met betrekking tot de aanbiedingen die Ziggo doet als je belt lees ik het Ziggo Ervaringen-topic wel.

Nee, merp!

• ucsdcom
...en niet te vergeten: als je belt om korting te krijgen en ze geven die, dan gaat dat wel altijd samen met het bijtekenen voor een jaar. Wie niet tevreden is over Ziggo of hier minder vertrouwen in heeft gekregen is meer gebaat bij het kunnen vertrekken met opzegtermijn van maximaal 1 maand dan zich weer 12 maanden extra te binden aan Ziggo.

De komst van NLE en de terugkeer van T-Mobile op het alles in 1 vlak gaan in 2017 hopelijk leiden tot wat meer druk op de concurrentie in Nederland en misschien een gunstiger bod met name in zekerheid, snelheid en kwaliteit dan nu van NLE te verwachten is. Naast NLE doet ook Tele2 betere aanbiedingen dan KPN, maar helaas ook daar problemen bij administratie, vast internet en tv.

Toch blijft de vraag of je gebaat bent bij overstappen een hele actuele vraag. Zelf heb ik bijgetekend bij Ziggo, maar eigenlijk is het diep triest dat ik zo weinig vertrouwen heb in het vaste xDSL netwerk, de werkelijk geboden snelheid, ip-TV en de service van een aanbieder hierop dat zelfs 25,- euro per maand voordeel hier niet tegen de gok opweegt....

• dutchman1979
ucsdcom schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:24:
...en niet te vergeten: als je belt om korting te krijgen en ze geven die, dan gaat dat wel altijd samen met het bijtekenen voor een jaar. Wie niet tevreden is over Ziggo of hier minder vertrouwen in heeft gekregen is meer gebaat bij het kunnen vertrekken met opzegtermijn van maximaal 1 maand dan zich weer 12 maanden extra te binden aan Ziggo.

De komst van NLE en de terugkeer van T-Mobile op het alles in 1 vlak gaan in 2017 hopelijk leiden tot wat meer druk op de concurrentie in Nederland en misschien een gunstiger bod met name in zekerheid, snelheid en kwaliteit dan nu van NLE te verwachten is. Naast NLE doet ook Tele2 betere aanbiedingen dan KPN, maar helaas ook daar problemen bij administratie, vast internet en tv.

Toch blijft de vraag of je gebaat bent bij overstappen een hele actuele vraag. Zelf heb ik bijgetekend bij Ziggo, maar eigenlijk is het diep triest dat ik zo weinig vertrouwen heb in het vaste xDSL netwerk, de werkelijk geboden snelheid, ip-TV en de service van een aanbieder hierop dat zelfs 25,- euro per maand voordeel hier niet tegen de gok opweegt....
Helemaal mee eens.
Ik heb gebeld met Ziggo en de eventuele overstap bekend gemaakt. Bijtekenen voor 12 maanden, de eerste 6 maanden voor 29,95 was het gevolg.
Een onderbuikgevoel bij NLE hield me toch nog tegen.

• doublehelix
  • Laatst online: 07-01 18:08
Zit inmiddels 8 maanden bij tele2, alleen internet en bellen. TV heb ik via KPNplay, momenteel inclusief HBO. Vraag is of HBO nog beschikbaar is via KPN vanaf januari. Ik overweeg om over te stappen naar NLE aangezien gebruik word gemaakt van het KPN platform.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

doublehelix schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:57:
. Vraag is of HBO nog beschikbaar is via KPN
Nee want HBO zend dan niet meer uit.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42
HvanderT schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:13:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Vul hier je postcode + huisnr eens in en kijk wat er op je adres mogelijk is.
Je hoe zit dit? Ik heb Tele2 vdsl en haal 50/30 stabiel. Op een 50/5 lijn 8)7 ik klaag niet hoor, maar zijn ze het dan vergeten te cappen ofzo?

• krakendmodem
Nee. Dat zijn ze niet. Tele2 gebruikt het netwerk van kpn, en die bepaald hoe de profielen worden gebruikt. Tele2 neemt een bepaald profiel af waar dus 30Mb upload op zit.

Alle providers die via KPN leveren hebben dat. Sommige maken er reclame mee, andere niet.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:27

MsG

Forumzwerver

Ik zit eigenlijk ook een beetje met dit idee te spelen. Ik betaal bij Ziggo 57,95 voor effectief enkel een internetsignaal, dat wordt me echt te gortig. 5 jaar geleden waren de alternatieven niet zo goed, maar nu zie ik dat mijn buren met NLE gewoon keurig ~100Mbit/30 upload (zelfs meer dan Ziggo qua upload) halen denk ik, misschien moet ik ook maar eens overstappen.

Ik kijk geen televisie, kijk alles terug via mijn televisie met Uitzendinggemist, en commerciële omroepen kunnen me gestolen worden. Enige nadeel vind ik dus zo'n los UTP-kastje als tuner mocht je wel een keer iets willen zien. Maar ik vermoed zelfs dat Ziggo de lijn niet eens afsluit en ik dan daarmee wel sporadisch kan kijken (pasje is momenteel geactiveerd op ouders abbo, dus digitaal blijft dan werken).

Meer mensen die deze overstap hebben doorgezet en er wel tevreden op terugkijken?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Je kunt ook proberen Ziggo te bellen met de mededeling dat je van plan bent over te stappen tenzij ze je een interessante aanbieding willen doen. Laatst voor schoonouders gedaan, scheelde ze 10 of 15e per maand.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja maar ik vind het dan nog steeds prijzig voor alleen internet. Ziggo moet eens wat meer inspelen op de millenial die televisie kan verrekken (ook al kan dat technisch niet uit het signaal) en gewoon internet only aanbieden voor bijvoorbeeld 35-40 euro. Er is dan maar een kleine minderheid denk ik die dan alsnog het televisie-signaal analoog gaat gebruiken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Gadgeteer
MsG schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:06:
Ja maar ik vind het dan nog steeds prijzig voor alleen internet. Ziggo moet eens wat meer inspelen op de millenial die televisie kan verrekken (ook al kan dat technisch niet uit het signaal) en gewoon internet only aanbieden voor bijvoorbeeld 35-40 euro. Er is dan maar een kleine minderheid denk ik die dan alsnog het televisie-signaal analoog gaat gebruiken.
Ik heb de stap gemaakt. 12 mei ga ik over van Ziggo AiE naar NLE. Besparing van in totaal ongeveer 43 euro per maand in mijn situatie. De prijs was ni et direct de aanleiding voor de overstap maar 516 euro per jaar extra in mijn zak houden is geen straf O-)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat was dan de aanleiding? Los van prijscomponent vind ik Ziggo superieur, gegarandeerde snelheid (inherent aan kabel) relatief open instellingen routers, mogelijkheid tot bridgemodus, goede klantenservice. Maar ja t werd me te duur.

Viel me wel op dat de decoder van NLE niet heel mooi beeld gaf op de buren hun tv. Kan ook aan de tv liggen of klopt het dat de digitale tv van Ziggo optisch wel superieur is aan de IP-tv van de Adsl-providers? Immers het kost anders teveel bandbreedte.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-03 21:11

vr6-only

Blub Blub

MsG schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:22:
Wat was dan de aanleiding? Los van prijscomponent vind ik Ziggo superieur, gegarandeerde snelheid (inherent aan kabel) relatief open instellingen routers, mogelijkheid tot bridgemodus, goede klantenservice. Maar ja t werd me te duur.

Viel me wel op dat de decoder van NLE niet heel mooi beeld gaf op de buren hun tv. Kan ook aan de tv liggen of klopt het dat de digitale tv van Ziggo optisch wel superieur is aan de IP-tv van de Adsl-providers? Immers het kost anders teveel bandbreedte.
Garantie omtrent snelheid is enkel van toepassing op afstand tot centrale. Je kan en maakt nog altijd het "buren" effect mee. De ene regio wat minder dan de ander.

Open instellingen: Met de V10 box kun je ook veel, net zoveel als de standaard routers van Ziggo. Bridge modus kan inderdaad niet. Klantenservice: Geen idee.

Beeldkwaliteit kan meerdere redenen hebben. Standaard staan de ontvangers op 720p ingesteld. Die moet je dus veranderen naar 1080i. Tevens zijn de betere kwaliteitszenders vanaf 701 te bekijken. Sinds kort is 1 ook in HD, maar ik weet niet of dat ook al is doorgevoerd bij NLE. Anyway. NLE HD doet niet onder voor de nieuwe Ziggo HD.

It ain't stupid if it works!

• Gadgeteer
MsG schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:22:

De klantenservice takelt hard af heb ik helaas moeten constateren. Ik had wat onenigheid over het oplossen van een probleem met mijn horizonbox. Afspraak gemaakt met een klantenservice medewerker maar die werd door een ander weer niet nagekomen. Voor iedere technische storing laten ze je je bekabeling vervangen (terwijl ze weten dat er wat issues zijn die onder hun vallen zoals AOP twijfelachtig (kabel te kort dus ze ontwijken dat iedere keer) en het signaal uit de straatkast moet gedempt worden) en nog wat issues. Begon er wat flauw van te worden, na ongeveer 15 jaar begon het me de laatste 1,5 a 2 jaar tegen te staan met de klantenservice (wijzigingen gaan niet meer in een keer goed), de overname door UPC heeft in mijn ogen nog niet echt bijgedragen aan een verbetering van de dienst.

Als je dan in een flauwe bui gaat rondkijken naar wat er tegenwoordig mogelijk is en je ziet dat je een hoop kan besparen maandelijks, dan is de keuze op zo'n moment snel gemaakt.

De TV dienst van NLE is gewoon de dienst (en de hardware) van KPN. Deze werkt bij de mensen in mijn omgeving prima. Wel zou e.e.a. afhankelijk zijn van hoe de decoder is aangesloten (bekabeld rechtstreeks op het modem heeft de voorkeur)

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:46
Aangezien mijn vriendin en ik gaan samenwonen, nu ook aan het kijken voor internet en TV.
TV kijken doen we allebei vrij weinig, eigenlijk alleen films en series. Wat we wel echt willen zien is Formule 1 (waardoor we wel wat vastzitten aan Ziggo).

Mijn ouders hebben wel een Ziggo abonnement en ik heb nog een CI+ module, is het dan niet zo dat deze altijd werkt, los van het adres waar je deze gebruikt?

• krakendmodem
Audiowaste schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:28:
Aangezien mijn vriendin en ik gaan samenwonen, nu ook aan het kijken voor internet en TV.
TV kijken doen we allebei vrij weinig, eigenlijk alleen films en series. Wat we wel echt willen zien is Formule 1 (waardoor we wel wat vastzitten aan Ziggo).

Mijn ouders hebben wel een Ziggo abonnement en ik heb nog een CI+ module, is het dan niet zo dat deze altijd werkt, los van het adres waar je deze gebruikt?
Je kan via een Horizon Go account van je ouders TV kijken via internet, ook Ziggo Sport. Kost niks.

Volgens mij zit er nog verschil in welke regio je zit (vanwege UPC/Ziggo netwerk verschillen), maar dan moet je kabel ook aangesloten zijn in de wijkkast.

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

NLE heeft ook formule 1 in het pakket, alleen geen Nederlands commentaar. Het is te zien op de Duitse RTL

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
krakendmodem schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:59:
[...]

Je kan via een Horizon Go account van je ouders TV kijken via internet, ook Ziggo Sport. Kost niks.

Volgens mij zit er nog verschil in welke regio je zit (vanwege UPC/Ziggo netwerk verschillen), maar dan moet je kabel ook aangesloten zijn in de wijkkast.
Ja, werkt perfect ... tot de F1 of grote wedstrijd begint.
Dan valt het signaal weg ...

Van ellende naar RTL+ gekeken afgelopen weekend :+

• PauseBreak
Je kunt natuurlijk ook het Ziggo Sport Totaal pakket nemen. Ben je nog steeds €12,- per maand goedkoper uit.

Nee, merp!

• krakendmodem
FreshMaker schreef op maandag 24 april 2017 @ 19:11:
[...]

Ja, werkt perfect ... tot de F1 of grote wedstrijd begint.
Dan valt het signaal weg ...

Van ellende naar RTL+ gekeken afgelopen weekend :+
Mja, hier geen problemen gehad met de app. Gebruik een Windows PC Stick die achter in de tv zit. Werkt prima met de Horizon Go App. De chromecast werkt iets minder stabiel, dan herken ik je problemen wel :P

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Was de webapp op een win10 laptop
Zowat elke race is de online tv ( app / website ) niet bruikbaar
Kijk maar in het F1 topic ;)

• Gadgeteer

Dan moet je toch wel een kabel abonnement hebben voor TV? Als er geen signaal op je aansluiting zit, zul je niets ontvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-03 21:15
Ik las vandaag over de voorgenomen prijsverhoging door Ziggo. Dit is al de 3e of 4e keer dat ze dit flikken binnen een paar jaar tijd onder het mom van investering in en verbetering van het netwerk.

Momenteel heb ik een oud 50/5 internet abo met kabel tv uit het UPC tijdperk, daar betaal ik nu 38,40 voor (na een aantal verhogingen, dit was ooit iets van 32 euro). Als ik binnenkort weer een verhoging krijg en richting de 40 euro ga zal ik zeker overwegen naar NLE over te stappen, het is een keer genoeg geweest.

Wat ik niet helemaal snap is dat volgens de site van NLE ik maximaal 50 mbit kan krijgen op mijn adres, terwijl ik volgens deze site https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ 104 mbit kan krijgen d.m.v. 'bonded koper - dsl'.

Dus waarom kan ik van NLE maar maximaal 50 mbit krijgen, weet iemand dat? Ik dacht hier gelezen te hebben wanneer bonded beschikbaar is op je adres, je deze snelheid ook krijgt van NLE.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat ik juist las is dat NLE niet aan bonded snelheden doet, dus dat je de maximale snelheid krijgt van een enkelvoudig paar.

Snap eigenlijk niet als je nu al méér betaald voor precies hetzelfde, je niet nu al overstapt naar NLE.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-03 21:15
Ah, dan had ik het verkeerd gelezen. Dus alleen de snelheid van een enkelvoudig paar, duidelijk.

En waarom nog niet overgestapt: ik dacht altijd dat dsl vergelijkbaar of zelfs duurder was in vergelijking met Ziggo, totdat ik vandaag van NLE hoorde.

Punt is nog wel dat ik verder zeer tevreden ben met de stabiliteit van de verbinding bij Ziggo/UPC, al jaren eigenlijk geen problemen gehad. Van NLE hoor ik wel wat wisselende reacties wat betreft de helpdesk/service en ik heb nog steeds het idee dat dsl minder betrouwbaar is dan kabel. Maar misschien is dat iets van vroeger. Ik woon in een oude binnenstad btw, weet niet of dat nog van invloed kan zijn voor de stabiliteit van een dsl verbinding?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-01 18:33

Bisamrat

komt wel goed schatje

Zit er ook aan te denken om over te stappen van Ziggo naar NLE. Scheelt 27 euro per maand en ik lever slechts 50 mbit in (100mbit is hier te krijgen via vdsl). Op zicht niet zo'n ramp, alleen wel jammer dat je een tv kastje erbij krijgt. Hoewel ik zelden tv kijk is dat toch onhandig. En ze hebben nu een gratis monteur als je van Ziggo overstapt dus risico is niet zo groot.

Maar goed ik ben klaar met die Ziggo verhogingen en ik weet dat je kunt bellen voor een aanbieding, maar als vaste klant van dik 7 jaar verwacht ik ook iets vanuit Ziggo. Maar dat verdomme ze en moet je zelf aan de bel trekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

NLE lijkt nergens op zijn website een overzicht te hebben staan van de snelheden die ze leveren en de prijzen die daarbij horen. Je MOET door de Postcodecheck heen.

In de regel is kabel goedkoper per MBit, bij de hogere snelheden en is het bij de lagere snelheden vergelijkbaar of duurder.

Leg ik nu, op basis van mijn postcode, Ziggo en NLE naast elkaar, zie ik het volgende:
NLE: 10MBit down, 1MBit up - € 29,95 p/m
Ziggo: 300MBit down, 30MBit up - € 79,95 p/m

Reken je dat om naar prijs per MBit:
NLE: € 2,95 per MBit down bij € 29,95 per MBit up
Ziggo: € 0,27 per MBit down bij € 2,66 per MBit up

Zelfs al zou je met NLE 50MBit down kunnen halen (als ik het goed lees, hun snelste pakket), dan nog is het per MBit veel duurder dan het snelste pakket van Ziggo.

Enkel bij de lagere snelheden (Ziggo: € 45,95 voor 40MBit down, 4MBit up) is een partij als NLE interessanter maar mocht je ooit toch sneller willen dat, dan kan dat niet.

Overigens heb ik hier Ziggo en tot nu toe ben ik blijven steken op 200/20, domweg omdat ik het modem nog niet heb vervangen. Pakket zelf is 300/30 en ik verwacht dat ook te halen. NLE zegt dat ik hier 10MBit kan halen, wat een nogal absurde snelheid is voor een reguliere woonwijk aan de rand van een gemeente van dik 62.000 inwoners.

Kortom, iets als NLE kan interessant zijn, mits je geen hogere snelheden wilt en voor een dubbeltje op de eerste rang van de voorstelling van een amateurgezelschap wilt zitten. Wil je hogere snelheden, dan ontkom je niet aan kabel of glasvezel en als prettige bijkomstigheid, zakt je prijs per MBit.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadgeteer
unezra schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 06:58:
NLE lijkt nergens op zijn website een overzicht te hebben staan van de snelheden die ze leveren en de prijzen die daarbij horen. Je MOET door de Postcodecheck heen.

In de regel is kabel goedkoper per MBit, bij de hogere snelheden en is het bij de lagere snelheden vergelijkbaar of duurder.

Leg ik nu, op basis van mijn postcode, Ziggo en NLE naast elkaar, zie ik het volgende:
NLE: 10MBit down, 1MBit up - € 29,95 p/m
Ziggo: 300MBit down, 30MBit up - € 79,95 p/m

Reken je dat om naar prijs per MBit:
NLE: € 2,95 per MBit down bij € 29,95 per MBit up
Ziggo: € 0,27 per MBit down bij € 2,66 per MBit up

Zelfs al zou je met NLE 50MBit down kunnen halen (als ik het goed lees, hun snelste pakket), dan nog is het per MBit veel duurder dan het snelste pakket van Ziggo.

Enkel bij de lagere snelheden (Ziggo: € 45,95 voor 40MBit down, 4MBit up) is een partij als NLE interessanter maar mocht je ooit toch sneller willen dat, dan kan dat niet.

Overigens heb ik hier Ziggo en tot nu toe ben ik blijven steken op 200/20, domweg omdat ik het modem nog niet heb vervangen. Pakket zelf is 300/30 en ik verwacht dat ook te halen. NLE zegt dat ik hier 10MBit kan halen, wat een nogal absurde snelheid is voor een reguliere woonwijk aan de rand van een gemeente van dik 62.000 inwoners.

Kortom, iets als NLE kan interessant zijn, mits je geen hogere snelheden wilt en voor een dubbeltje op de eerste rang van de voorstelling van een amateurgezelschap wilt zitten. Wil je hogere snelheden, dan ontkom je niet aan kabel of glasvezel en als prettige bijkomstigheid, zakt je prijs per MBit.
Je krijgt bij NLE de maximale snelheid die je op je adres kan krijgen volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ zonder pair bonding. Vooralsnog wordt pairbonding niet door NLE aangeboden. Ze bestaan echter nog geen jaar als provider en wat niet is, kan zeker nog komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• riick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-03 21:03
Hun haalbare snelheid op DSL is 100mbits. Die prijs van 29,95 euro geld daar dan ook nog altijd voor.

Ik zelf zal nooit het duurste pakket van Ziggo nemen aangezien ik het nooit zal gebruiken.

Dus ik maak dan de vergelijking met het middelste pakket, 59,95 voor 150mbits.

Dan is in mijn geval NLE toch voordeliger dan Ziggo en mis ik enkel die 50mbits die voor mij te verwaarlozen zijn ;)

Kortom er valt wel degelijk voordeel te halen, je moet alleen geluk hebben met de locatie van eventuele straatkasten en centrales.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-03 11:00
riick schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:06:
[...]

Hun haalbare snelheid op DSL is 100mbits. Die prijs van 29,95 euro geld daar dan ook nog altijd voor.

Ik zelf zal nooit het duurste pakket van Ziggo nemen aangezien ik het nooit zal gebruiken.

Dus ik maak dan de vergelijking met het middelste pakket, 59,95 voor 150mbits.

Dan is in mijn geval NLE toch voordeliger dan Ziggo en mis ik enkel die 50mbits die voor mij te verwaarlozen zijn ;)

Kortom er valt wel degelijk voordeel te halen, je moet alleen geluk hebben met de locatie van eventuele straatkasten en centrales.
Voor mij geld hetzelfde en ik stap dus ook over. Word die prijsverhogingen beetje zat bij ziggo. Zelfs hun goedkoopste 40/4 aboo is duurder dan NLE. Ik heb het geluk dat ik dicht op een telefooncentrale woon dus ik haal die 100mbit wel.

Mijn ouders daarin tegen hebben pech met max 12mbit dsl verbinding. Die hebben dus eigenlijk geen keuze behalve ziggo. Maarja volgens acm is dat geen monopoly. Je hebt immers keuze. |:(
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee