Toon posts:

Overstap van Ziggo naar NLE

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Wolly schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:25:
[...]

Bij Ziggo is er een maand opzegtermijn, gaat NLE dat dan betalen?
Lijkt me niet. Daarnaast strookt hetgeen die webchatmedewerker zegt ook niet met de communicatie die ik via de mail heb ontvangen van NLEx en Ziggo. NLEx levert de aansluiting op per de zoveelste juni en de overeenkomst die ik heb met Ziggo is per die datum beëindigd via de overstapservice. Daar heb ik ook meerdere bevestigingen van Ziggo van gekregen.
Kortom, ik zou concluderen dat als er vertraging zit in de oplevering via NLEx dat ik dan "gewoon" even zonder internet zit :p

Nee, merp!

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:55

Dielie

*BURP!*

Via Whatsapp heb ik maandag toev dezelfde vraag gesteld als Ixz en ook hetzelfde antwoord gekregen. Het lijkt iig een afgestemde communicatielijn bij NLEx.

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-10-2022
lxz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:14:
Ja, daar was ik ook bang voor, dus heb het even via de chat nagevraagd bij NLE. Zie hier:

[...]
Ik vraag me af of dit antwoord wat je kreeg wel klopt, immers Ziggo is al op de hoogte van mijn overstap omdat NLE dit meteen na mijn aanmelding al bij ze had doorgegeven. Het lijkt me sterk dat NLE dat twee keer doet: eerst doorgeven dat iemand gaat overstappen en dan later nog een keer wanneer diegene daadwerkelijk is aangesloten.

Edit: in mijn afscheids-email die kreeg van Ziggo staat geen datum vermeld wanneer het abonnement stopgezet wordt, en in Mijn Ziggo kan ik het ook nergens vinden. Misschien klopt het dan toch dat wanneer je gebruik kan maken van de diensten van NLE, je dan pas afgesloten wordt van Ziggo.

[Voor 22% gewijzigd door Davith78 op 31-05-2017 12:17]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:56
Je hoeft niet bang te zijn voor extra kosten of lange downtime. De overstapservice verloopt via COIN. Ziggo is al opgezegd, maar de verbinding wordt pas afgesloten wanneer NLEx doorgeeft dat de nieuwe lijn is opgeleverd. Uiteraard betaal je Ziggo tot de dag dat de verbinding wordt afgesloten. Maar je betaalt NLEx ook pas vanaf het moment dat je nieuwe verbinding live gaat.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:53
Net van Tele2 een mail gehad dat mijn abbonementskosten omhoog gaan...
Dus tijd om over te stappen, want kan nu kosteloos annuleren.

Alleen NLE nog even vragen of ik dan door hun moet laten opzeggen... of dat ik dat zelf beter kan doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:57

MsG

Forumzwerver

Waah schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:29:
Net van Tele2 een mail gehad dat mijn abbonementskosten omhoog gaan...
Dus tijd om over te stappen, want kan nu kosteloos annuleren.

Alleen NLE nog even vragen of ik dan door hun moet laten opzeggen... of dat ik dat zelf beter kan doen.
Kan je het best laten doen, dan sluiten de opzegdata en nieuwe ingang vaak wat beter aan dan wanneer je handmatig overstapt en soms even zonder internet zit, of even dubbel betaald.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Waah
MsG schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:35:
[...]

Kan je het best laten doen, dan sluiten de opzegdata en nieuwe ingang vaak wat beter aan dan wanneer je handmatig overstapt en soms even zonder internet zit, of even dubbel betaald.
Heb de vraag even naar NLE zelf doorgezet. Geen zin dat ze te laat opzeggen waardoor ik tot september moet betalen namelijk :-) Opzeggen moet voor 30 juni namelijk anders ga je akkoord met de prijsverhoging en zit ik gewoon de looptijd nog vast.

[Voor 12% gewijzigd door Waah op 31-05-2017 13:48]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe werkt het trouwens met de router van Ziggo? Toen ik een connectbox aanvroeg mocht ik de oude router houden of wegdoen, maar kan me voorstellen dat ze de moderne connectbox gewoon terugwillen. Heb alleen nog niets weer gehoord van Ziggo qua correspondentie, behalve eerder dat de bevestiging van opzeggen was ontvangen. Neemt NLeX de boel mee ofzo?

De adapters van de routers zijn wel handig, dus als je hem mag houden, graag :-P.

Lees overigens op het NLeX forum dat de Wifi-extender echt eigendom van je wordt als een soort cadeau en geen bruikleen (https://forum.nle.nl/mijn...n-contract-2981#post19262) iemand die dat in formelere vorm ergens heeft zien staan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:20
Mexikola schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:58:
@ucsdcom Wat is eigenlijk de reden dat je de bestelling annuleert? Ben zelf bezig met overstappen en even nieuwsgierig. :)

Van mij zouden ze wel wat vaker mogen mailen. Ben zelf bezig met overstappen van Ziggo naar NLE. Heb geen gebruik gemaakt van de overstap service maar gewoon zelf Ziggo opgezegd en NLE afgesloten. (Heb liever zelf het beheer van opzeggingen) De verwachte datum zou 15 juni zijn maar wil de definitieve datum eigenlijk al wel willen weten. Vooral nadat ik betaald heb verwacht ik in ieder geval een actie. Wacht nog even af voordat ik zelf maar een forum post ga maken bij NLE

Momenteel de communicatie van NLE:
4mei -> Aanmelding mail met contract. (verwachte oplevering 15 juni)
11mei -> Waarschuwingsmail onjuiste info provider.
19mei -> Update mail dat ze 23e geld afschrijven, dat ze installatiepakket max 9 werkdagen voor activatie opsturen en dat ik de definitieve activatie datum nog per mail krijg.
23 mei -> Geld afgeschreven.
Update:
Vandaag mailtje gehad dat 15juni definitieve opleverdatum is zoals ook is opgegeven tijdens aanmelden. Dus gewoon volgens schema.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Contract zou hier 1-6-2017 ingaan, maar heb nog geen DSL-signaal op de lijn lijkt het. Vandaag zou de monteur komen tussen 08:00 en 12:00, maar voel een beetje aankomen dat dat ook in de soep loopt :'(.

Hoe zit het trouwens met dubbel betalen? Ik heb gebruikgemaakt van NLE voor alle overstapregelerij, maar hoop niet dat ik, stel het werkt vandaag allemaal met NLE, voor 2 dagen Ziggo (het signaal van Ziggo werkt nog namelijk) een hele maand nog 56 euro mag aftikken. Iemand daar een idee van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:04
Ziggo verrekend dat gewoon met de volgende maand. Als je teveel betaald hebt wordt het weer terug gestort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35
MsG schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:26:
Contract zou hier 1-6-2017 ingaan, maar heb nog geen DSL-signaal op de lijn lijkt het. Vandaag zou de monteur komen tussen 08:00 en 12:00, maar voel een beetje aankomen dat dat ook in de soep loopt :'(.

Hoe zit het trouwens met dubbel betalen? Ik heb gebruikgemaakt van NLE voor alle overstapregelerij, maar hoop niet dat ik, stel het werkt vandaag allemaal met NLE, voor 2 dagen Ziggo (het signaal van Ziggo werkt nog namelijk) een hele maand nog 56 euro mag aftikken. Iemand daar een idee van?
En, werkt het al?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee helaas nog steeds geen monteur. Zit je al vanaf 08:00 paraat. Beetje jammer dit. Als het lijntje er eenmaal ligt zal het vast prima werken, maar dit vind ik toch wel even vervelend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davith78
MsG schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:30:
Nee helaas nog steeds geen monteur. Zit je al vanaf 08:00 paraat. Beetje jammer dit. Als het lijntje er eenmaal ligt zal het vast prima werken, maar dit vind ik toch wel even vervelend.
Dat is wel teleurstellend inderdaad. Al contact gehad met de helpdesk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja die kunnen weinig meer dan "ja er staat dat de monteur tussen 08:00 en 12:00 komt vandaag". Bel ze nu inmiddels nog even weer, want als heb het gevoel dat er toch iets fout is gegaan en ik voor niks loop te wachten.

Uiteindelijk bleek na nogmaals bellen en contact met de planningsafdeling dat de initiële datum en dag omwisseling die ik vorige week al meermaals gemeld had (6 februari was ingeboekt, in plaats van 2 juni, 2-6 vs 6-2) en opgelost zou zijn. Gelukkig heeft er nog iemand een monteur uit Drenthe kunnen sturen. Waar je een dag thuis voor bleef, kwam uiteindelijk rond 17:00 ;( ;( . Uiteindelijk heeft de monteur alles aangesloten, maar kreeg hetzelfde als ik: geen DSL-signaal. Blijkt dat KPN dat dus nog niet aan heeft gesloten. Onhandig dat ze dat niet onderling goed afstemmen. Nu heb ik Ziggo die nog doorloopt totdat NLE werkt. Hoop niet dat me dat nog een maand gaat kosten bij Ziggo.

[Voor 61% gewijzigd door MsG op 03-06-2017 12:31]

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:17
Het gaat je zeker een maand kosten bij Ziggo, omdat je daar gewoon diensten af blijft nemen. Het alternatief is namelijk geheel zonder internet achterblijven, en niemand die je helpt. KPN heeft nogal starre werkwijzen bij het plannen en herplannen, dus je aansluiting zal nu best wat vertraging gaan oplopen. Voorheen mocht een monteur nog wel eens zelf naar de centrale rijden om het een en ander daar "in te pluggen". Heb je dat geluk niet, dan ben je zo 2 tot 4 weken verder.

Daarom neem ik altijd een monteur er bij. Ik sluit alkes zelf al aan en zet het actief. Maar zonder momteur gebeurt er bij problemen met providers op het KPN netwerk maar bar weinig is mijn ervaring.

Natuurlijk kan je NLE wel een tegemoetkoming vragen, bijvoorbeeld van het verschil in abonnementskosten tussen Ziggo en NLE. Ze gaan dat vast niet doen, maar je kan het proberen. Anderzijds heb je bij NLE ook bij latere activering gewoon 12 maanden de actiekorting en niet opeens een maand minder.

[Voor 19% gewijzigd door ucsdcom op 03-06-2017 14:51]

• MsG

MsG

Forumzwerver

ucsdcom schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:46:
Het gaat je zeker een maand kosten bij Ziggo, omdat je daar gewoon diensten af blijft nemen. Het alternatief is namelijk geheel zonder internet achterblijven, en niemand die je helpt. KPN heeft nogal starre werkwijzen bij het plannen en herplannen, dus je aansluiting zal nu best wat vertraging gaan oplopen. Voorheen mocht een monteur nog wel eens zelf naar de centrale rijden om het een en ander daar "in te pluggen". Heb je dat geluk niet, dan ben je zo 2 tot 4 weken verder.

Daarom neem ik altijd een monteur er bij. Ik sluit alkes zelf al aan en zet het actief. Maar zonder momteur gebeurt er bij problemen met providers op het KPN netwerk maar bar weinig is mijn ervaring.

Natuurlijk kan je NLE wel een tegemoetkoming vragen, bijvoorbeeld van het verschil in abonnementskosten tussen Ziggo en NLE. Ze gaan dat vast niet doen, maar je kan het proberen. Anderzijds heb je bij NLE ook bij latere activering gewoon 12 maanden de actiekorting en niet opeens een maand minder.
Het hele idee van de overstap is dacht ik dat het naadloos werkt. Ze hebben deze maand ook al bij NLE geïnd, ik mag hopen dat ik maar de dagen betaal bij Ziggo die ik nog nodig had door het gedoe van NLE maar ook niet meer.

Er blijkt nu namelijk dat er een draadbreuk ergens in zat. De 1e KPN-monteur kon dat vrijdag wel zeggen, maar niet specifiek waar. Doorgezet naar ondergronds die vandaag kwam. Maar ik woon in een flat waar dat allemaal verticaal is doorgeschakeld, dus hij moet bij onderburen zijn die er ... jawel, natuurlijk weer niet waren. Die moeten dus weer met KPN contact opnemen om een afspraak te maken dat de monteur daar verder gaat speuren.

Ik ben blij dat NLE dubbel zo goedkoop is dan Ziggo, want voor een paar euro verschil had ik nu al spijt en was ik naar Ziggo teruggerend. Maar voor een jaarbesparing van pakweg 360 euro kijk ik het nog wel even aan. Grootste nadeel is het thuis moeten blijven voor de monteur, die dan geheel buiten de gereserveerde tijdsbestekken langskomt (biedt dat dan niet aan KPN!) en vervolgens al heel gauw weinig meer kan doen aldoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
MsG schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:34:
[...]
Het hele idee van de overstap is dacht ik dat het naadloos werkt.
Tja als je het onderste uit de kan wil.. Je moet eigenlijk 1 maand overstap rekenen zodat je Ziggo pas opzegt als het werkt. En Ziggo kun je ook per maand aanpassen dus je zou dan misschien 1 maand extra betalen maar dan uitgekleed pakket. NLE kan niet weten hoe jou lijn erbij ligt. Er kunnen natuurlijk allerlei oorzaken zijn. Neem aan dat het abonnement pas ingaat als de lijn werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja zo werkt het al jaren bij overstappen van telecomaanbieder. Maar in dit geval is de breuk in de infrastructuur hier ook het problematische waardoor het nog niet opgeleverd kan worden. Maar de KPN-infrastructuur buiten mijn eigen woning is niet mijn probleem, waar ik nu wel financieel de dupe van wordt. Maar ik ben nog met NLE in gesprek hoe we dit gaan oplossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
MsG schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:04:
Nou ja zo werkt het al jaren bij overstappen van telecomaanbieder.
Appels en peren vergelijken. Adsl provider -> provider was 15 jaar geleden ook een drama maar dat is dacht ik zelfs bij wet geregeld. Maar nu ga je van kabel naar dsl en dat heeft niets met elkaar te maken. Als je je had ingelezen dan had niemand van te voren de garantie kunnen geven dat je lijn zou werken. Misschien zou NLE dat beter moeten communiceren en ook pas geld afschrijven als het werkt. Ik kan ook begrijpen dat zei in ieder geval een eerste betaling willen voordat ze al hun spulletjes naar jou toe gaan sturen.
Zal ook wel meevallen, NLE gaat vast het abonnement pas in laten gaan als het werkt.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou vandaag de breuk gefixt bij de onderburen en was gelukkig ook meteen het goede huis. Hij heeft het intern doorgelust, dus die bewoners moeten nooit meer overstappen naar iets anders dan Ziggo :-P, maar het werkt gelukkig. Helaas wel 75Mbit waarbij de naaste buren wel de 100/30 halen, maar ik haal wel de volledige upload. Het is meer een gevoelsdingetje want denk dat ik de meeste tijd toch lang niet de volledige snelheid gebruik.

• DaMasterC
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 10:53
Ik zie overal advertenties van NLE 29,95 p/m. Als je naar de site toe klikt kost het opeens 34,95 voor de eerste 3 maanden en daar na 39,95 p/m. Dan zal het na een jaar ook wel lekker stijgen.

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-01 18:33

Bisamrat

komt wel goed schatje

DaMasterC schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:01:
Ik zie overal advertenties van NLE 29,95 p/m. Als je naar de site toe klikt kost het opeens 34,95 voor de eerste 3 maanden en daar na 39,95 p/m. Dan zal het na een jaar ook wel lekker stijgen.
Dan switchen we weer doodleuk naar Ziggo ;). Maar goed afspraak met de monteur is net gemaakt. Als alles goed gaat heb ik over twee weken NLE.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

ANWB praktijken dus...

Daar betaal je als je lang lid bent ook fors minder. Klik je wat verder door, zie je dat het alleen het eerste jaar is en daarna zijn ze duurder dan de concurrentie. :(

Met dat soort acties maak je geen vrienden en even los van dat ik behoorlijk tevreden ben over kabel (Ziggo), zou ik met zulke acties echt 3x nadenken. Prima als je tijdelijk korting geeft maar wees daar dan wel _heel_ duidelijk in.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Carfanatic
  • Nu online
lijkt er op dat ze de prijzen zeer recent hebben verhoogd. scheelt voor mij €10 met het contract dat ik 21-5 afsloot.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mensen hier die gebruik hebben gemaakt van de Overstapservice? Klopt het dat Ziggo vrijwel diezelfde dag al niet meer werkt zodra je daadwerkelijk signaal hebt van NLE? Sinds gisteren is mijn kabelbreuk verholpen en de overstap daadwerkelijk in gang gezet. Later op de middag knalde Ziggo er ineens uit. Geen idee of dat een toevallige storing was, of dat het daadwerkelijk zo snel ging. Heb daarna de connectbox nog een keer aangesloten maar kreeg zelfs geen LAN ip meer op mijn pc, dacht dat dat redelijk los stond van of de connectbox wel of niet een wan ip krijgt. Heb het moment maar aangegrepen om de ziggoboel te demonteren en de NLE router op dezelfde plek terug te monteren.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
NLE heeft met ingang van 12 juni zijn nieuwe tarieven gelanceerd. De wijziging geldt alleen voor nieuwe contracten en niet voor lopende contracten. Het grootste verschil is dat internet standaard (koper) 2,50 euro per maand duurder geworden is en iTV Basis vanaf nu een betaalde dienst is à 7,50 euro per maand.
Voor alle snelheden via de koperlijn betaalt de NLE-abonnee 32,45 euro per maand. Dit is alleen voor internet, zonder iTV van KPN. Voor iTV rekent NLE 7,50 euro per maand. Telefonie blijft gratis.

De prijzen voor glasvezel blijven ongewijzigd, maar doordat de klant nu 7,50 euro minder betaalt wanneer hij alleen internet afneemt, betaalt deze uiteindelijk minder.

ProductOude tarieven (euro)Nieuwe tarieven (euro)

Internet koper (alle snelheden)
Internet glas 50
Internet glas 100
Internet glas 500
iTV basis
Bellen

29,95
43,50
51,00
67,50
0,00
0,00

32,45
36,00
43,50
60,00
7,50
0,00

De DSL-diensten zijn er in drie snelheden, te weten 20/2, 50/5 en 100/10 Mbps. De maandtarieven zijn voor alle drie gelijk.

Tot nu golden de promotietarieven waarmee NLE in 2016 de markt betrad. Bij de nieuwe abonnementen is er ook een kortingscomponent toegevoegd aan de propositie. Wanneer klanten een contract voor twaalf maanden afsluiten, krijgen zij de eerste drie maanden 5,00 euro korting per maand (op internet). Het is ook mogelijk om een alles-in-1-contract voor twee jaar af te sluiten. Wanneer klanten zo’n contract voor 24 maanden afsluiten, ontvangen zij zes maanden lang een korting van 5,00 euro per maand.

NLE zegt relatief veel jongeren in het bestand te hebben. Het zegt een trend te zien onder jongeren dat er met name behoefte is aan snel en goed internet en dat er steeds minder (lineaire) televisie wordt gekeken. Om deze voor NLE belangrijke doelgroep tegemoet te komen heeft het ervoor gekozen de verhoging op internet minimaal te houden en iTV los te koppelen. Nieuwe klanten die internet via glasvezel afnemen en geen tv hebben (en willen), gaan nu dus zelfs minder betalen.

Entree op telecommarkt in 2016
Op 17 oktober 2016 startte de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) met zijn telecompakketten. Bij de introductie gold een triple play pakket over DSL voor 29,95 euro per maand. Die maandprijs gold voor alle drie de snelheidsvarianten: 20/2, 50/5 en 100/10 Mbps.

NLE biedt zijn diensten aan over de DSL- en FTTH-netwerken van KPN. NLE biedt interactieve tv van KPN aan, die het op agentuurbasis van KPN afneemt. De tv-pakketten zijn uit te breiden met onder andere Ziggo Sport Totaal, HBO en Fox Sport. Fox Sport Eredivisie kost 7,50 euro per maand.
Eind maart bediende NLE 30.000 klanten.

Bron: Telecom paper

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
MediaZoo schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:58:
NLE heeft met ingang van 12 juni zijn nieuwe tarieven gelanceerd. De wijziging geldt alleen voor nieuwe contracten en niet voor lopende contracten. Het grootste verschil is dat internet standaard (koper) 2,50 euro per maand duurder geworden is en iTV Basis vanaf nu een betaalde dienst is à 7,50 euro per maand.
Voor alle snelheden via de koperlijn betaalt de NLE-abonnee 32,45 euro per maand. Dit is alleen voor internet, zonder iTV van KPN. Voor iTV rekent NLE 7,50 euro per maand. Telefonie blijft gratis.

De prijzen voor glasvezel blijven ongewijzigd, maar doordat de klant nu 7,50 euro minder betaalt wanneer hij alleen internet afneemt, betaalt deze uiteindelijk minder.

ProductOude tarieven (euro)Nieuwe tarieven (euro)

Internet koper (alle snelheden)
Internet glas 50
Internet glas 100
Internet glas 500
iTV basis
Bellen

29,95
43,50
51,00
67,50
0,00
0,00

32,45
36,00
43,50
60,00
7,50
0,00

De DSL-diensten zijn er in drie snelheden, te weten 20/2, 50/5 en 100/10 Mbps. De maandtarieven zijn voor alle drie gelijk.

Tot nu golden de promotietarieven waarmee NLE in 2016 de markt betrad. Bij de nieuwe abonnementen is er ook een kortingscomponent toegevoegd aan de propositie. Wanneer klanten een contract voor twaalf maanden afsluiten, krijgen zij de eerste drie maanden 5,00 euro korting per maand (op internet). Het is ook mogelijk om een alles-in-1-contract voor twee jaar af te sluiten. Wanneer klanten zo’n contract voor 24 maanden afsluiten, ontvangen zij zes maanden lang een korting van 5,00 euro per maand.

NLE zegt relatief veel jongeren in het bestand te hebben. Het zegt een trend te zien onder jongeren dat er met name behoefte is aan snel en goed internet en dat er steeds minder (lineaire) televisie wordt gekeken. Om deze voor NLE belangrijke doelgroep tegemoet te komen heeft het ervoor gekozen de verhoging op internet minimaal te houden en iTV los te koppelen. Nieuwe klanten die internet via glasvezel afnemen en geen tv hebben (en willen), gaan nu dus zelfs minder betalen.

Entree op telecommarkt in 2016
Op 17 oktober 2016 startte de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) met zijn telecompakketten. Bij de introductie gold een triple play pakket over DSL voor 29,95 euro per maand. Die maandprijs gold voor alle drie de snelheidsvarianten: 20/2, 50/5 en 100/10 Mbps.

NLE biedt zijn diensten aan over de DSL- en FTTH-netwerken van KPN. NLE biedt interactieve tv van KPN aan, die het op agentuurbasis van KPN afneemt. De tv-pakketten zijn uit te breiden met onder andere Ziggo Sport Totaal, HBO en Fox Sport. Fox Sport Eredivisie kost 7,50 euro per maand.
Eind maart bediende NLE 30.000 klanten.

Bron: Telecom paper
Ze kunnen er een mooi verhaal van maken wat ze willen, feit is dat het een stuk duurder is geworden voor nieuwe abonnee's. Jammer!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:55
alwaysleft schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:04:
[...]

Ze kunnen er een mooi verhaal van maken wat ze willen, feit is dat het een stuk duurder is geworden voor nieuwe abonnee's. Jammer!
ISP's zijn net drugsdealers. Eerst alles heel goedkoop, en als iedereen eenmaal binnen is, dan de prijs in één keer omhoog gooien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:19

vr6-only

Blub Blub

Het was zowat vanaf dag één bekend dat de introductieprijs voor één jaar gold en dat deze daarna zal wijzigen. Echter wisten wij alleen niet naar hoeveel en dat weten we nu wel.

NLE is met de nieuwe prijs nog altijd concurrerend. Maar ze zouden gek zijn om niet dicht tegen de gevestigde providers aan te zitten. Mensen switchen toch wel.

We hebben er in ieder geval één provider erbij die enkel Internet aanbiedt.

[Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 13-06-2017 16:42]

It ain't stupid if it works!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:12
Jeffrey87NL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:35:
[...]

ISP's zijn net drugsdealers. Eerst alles heel goedkoop, en als iedereen eenmaal binnen is, dan de prijs in één keer omhoog gooien.
Onzin. Zoals VR6 al zegt: er was direct gezegd dat het een introductieprijs was. Iedereen die binnen is betaalt gewoon de lage prijs voor het eerste jaar. Prijs is nu alleen omhoog gegaan voor nieuwe abonnees omdat de introductieperiode voorbij is. Zo simpel is het.
Daar kun je over klagen maar dan had je eerder moeten overstappen. Kon dat niet omdat je nog aan een contract vastzat, dan is dat gewoon pech. Daar heb je toen ook voor getekend.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Anoniem: 235591
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Het is voor mij een reden om niet over te stappen naar de NLEx. Het scheelt 4 Euro met het Ziggo tv+internet 40/4 pakket. En dan heb ik een hogere snelheid en betere kwaliteit zenders.

• Barre73
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:18:
Het is voor mij een reden om niet over te stappen naar de NLEx. Het scheelt 4 Euro met het Ziggo tv+internet 40/4 pakket. En dan heb ik een hogere snelheid en betere kwaliteit zenders.
Betere kwaliteit is discutabel... de HD zenders op VDSL zijn voor de meeste mensen niet of nauwelijks te onderscheiden van die van Ziggo. Zeker niet sinds Ziggo beginnen is met variabele bitrates.

• Anoniem: 235591
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dat mag zo zijn, maar ik zie bij sommigen toch wel wat verschil. Via dsl ziet het er wat fletser uit. Toch jammer dat ik pas volgende maand verhuis en dat die prijs omhoog is gegaan. Het was te verwachten maar dat het zo omhoog zou gaan is wel een beetje veel

• Davith78
Zo te horen zal ik maar één jaar gebruik kunnen maken van de goedkope alles-in-1 dienst van NLEx, waarna de prijs waarschijnlijk hetzelfde zal worden als bij Ziggo. Dat is wel jammer zeg.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35
We weten nog niet of ze dan ook met aanbiedingen gaan komen of niet.
Mijn gok: Ze verhogen nu de prijs met een paar euro; er zullen nu alsnog mensen overstappen. Hierdoor krijgt NLE wat meer marge. Waarschijnlijk om zo weer een beetje quite te kunnen draaien van de afgelopen maanden. Als je al energie van ze afneemt, krijg je ook nog 25 euro extra korting.

Misschien komt NLE tegen die tijd wel weer met een aanbieding om klanten te laten verlengen. Als je nu naar Ziggo belt krijg je ook gewoon een aanbieding, misschien doet NLE dat ook gewoon als je contract afgelopen is. Je hebt altijd mensen die niet bellen voor een aanbieding, en daar verdienen de providers dik op. De providers gaan je niet actief benaderen voor korting, daar verdienen ze dan niks op :+

[Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 13-06-2017 19:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davith78
Ik kom er net achter dat de kabel vanaf het IS/RA punt in de meterkast tot de wandcontactdoos in de woonkamer onnodig lang is, waarschijnlijk aangebracht in de tijd dat kabellengte nog geen reëel issue was met betrekking tot de snelheid van je verbinding.

De meterkast bevind zich aan de ene kant van mijn woning. Vanaf het IS/RA gaat een kabel naar boven toe, bovenlangs het plafond. Vervolgens zit er een gang tussen, dan komt de eerste muur van mijn woonkamer en dan de uiteindelijk de tweede muur waar de telefoonaansluiting is gemaakt.Dus in plaats van de aansluiting in de dichtsbijzijnde muur te plaatsen is de kabel verder door getrokken naar de muur die het verst van de meterkast verwijderd is.

Als ik in plaats daarvan vanuit de meterkast over de vloer rechtstreeks een kabel zou aanbrengen naar de eerste muur scheelt het me dat zes meter. Is dat de moeite waard qua extra snelheid?

Edit: het is een verschil aan totale kabellengte van 3 meter versus 12 meter.

[Voor 4% gewijzigd door Davith78 op 18-06-2017 11:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:19

vr6-only

Blub Blub

Davith78 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:00:
Ik kom er net achter dat de kabel vanaf het IS/RA punt in de meterkast tot de wandcontactdoos in de woonkamer onnodig lang is, waarschijnlijk aangebracht in de tijd dat kabellengte nog geen reëel issue was met betrekking tot de snelheid van je verbinding.

De meterkast bevind zich aan de ene kant van mijn woning. Vanaf het IS/RA gaat een kabel naar boven toe, bovenlangs het plafond. Vervolgens zit er een gang tussen, dan komt de eerste muur van mijn woonkamer en dan de uiteindelijk de tweede muur waar de telefoonaansluiting is gemaakt.Dus in plaats van de aansluiting in de dichtsbijzijnde muur te plaatsen is de kabel verder door getrokken naar de muur die het verst van de meterkast verwijderd is.

Als ik in plaats daarvan vanuit de meterkast over de vloer rechtstreeks een kabel zou aanbrengen naar de eerste muur scheelt het me dat zes meter. Is dat de moeite waard qua extra snelheid?
Proberen en je weet het. Sluit eerst de Experiabox V10 aan in de meterkast, rechtstreeks op het ISRA punt, en kijk wat de waardes zijn. Vervolgens sluit je die aan in op de wandcontactdoos en kun je vergelijken.

Voor hetzelfde geldt is er namelijk geen tot verwaarloosbaar verschil en doe je moeite voor niets.

[Voor 61% gewijzigd door vr6-only op 18-06-2017 11:34]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davith78
vr6-only schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:15:
[...]

Proberen en je weet het. Sluit eerst de Experiabox V10 aan in de meterkast, rechtstreeks op het ISRA punt en kijk wat de waardes zijn. Vervolgens sluit je die aan in op de wandcontactdoos en kun je vergelijken.

Voor hetzelfde geldt is er namelijk geen tot verwaarloosbaar verschil en doe je moeite voor niets.
Goed punt. Dat ga ik zodra de aansluiting actief is testen. Misschien dat ik sowieso toch die kabel ga aanbrengen aangezien mijn tv en router bij de eerste muur staan, dan kan ik daar ook de V10 neerzetten. Dan hoef ik geen kabel meer door de woonkamer te leggen voor het iptv kastje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:40
Ben zojuist aangesloten door de monteur ( die overigens netjes op tijd was ) d:)b
Alles werkt perfect, Experia box gewoon in de woonkamer aangesloten, maar haal netjes de volle snelheid.

Niks te klagen, TV kwaliteit prima, zelfde als ziggo, alleen zonder de ellendige horizon box.

Me happy _/-\o_

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• PauseBreak
  • Nu online
Hier inmiddels ook aangesloten. Dat ging prima. Het hele traject voor de geïnteresseerden:

1. Aanmelden. Gewoon via de website, hartstikke simpel. Je ontvangt direct erna een bevestiging in de e-mail.
2. Een dag later e-mail met overeenkomst.
3. Weer een dag later: E-mail met een waarschuwing voor de telefonische praktijken van Ziggo.
4. Twee weken na #3 een e-mail met vervolginformatie, te weten de eerste afschrijvingsdatum en hoeveel er gaat worden geïncasseerd.
5. Een week na #4, een e-mail waarin ik werd geïnformeerd dat de monteur contact op zou nemen voor een installatiedatum en wanneer het installatiepakket verstuurd zou worden.
6-8: E-mails, een paar dagen later, met bevestiging van datum en verwacht tijdstip van installatie en oplevering, en T&T-code voor het installatiepakket.

In mijn geval kwam daar nog tussendoor dat blijkbaar de telefoonlijn nog niet was opgeleverd voor de oplevering van het huis (nieuwbouw en geen eerdere KPN vaste lijnszaken hier). Dit kwam vrij letterlijk tussendoor omdat die monteur toevallig in de buurt was.

Ervaringen tot nu toe:
Monteur was een nette man, en bij verhindering of problemen stellen ze je keurig op de hoogte. De installatie (zowel van telefoonlijnaansluiting als NLEx-aansluiting) was zeer netjes. Een en ander werd netter opgeleverd dan de Ziggo-aansluiting. Bij de NLEx-aansluiting hoef je met monteur niks te doen, die stelt alles in zoals je dat wilt hebben en legt de verschillende functies van de interactieve tv-box uit als je daar behoefte aan hebt. Bij ons is de Experiabox - voor zover mogelijk - enkel een modem op ons verzoek. Was geen probleem.

TV: Daarover heb ik in dit topic wat verschillende meningen gezien. Ik moet zeggen dat de interactieve doos prettig en snel werkt. Sneller dan mijn Humax, en dat je met die afstandsbediening ook je tv aan/uit kunt zetten is ook wel prettig. Afstandsbediening reageert ook sneller.
De tv-kwaliteit zelf is wel iets minder dan bij Ziggo, maar daar kan ik mee leven. Veel tv kijken we toch niet en met wat veranderingen aan de instellingen van de tv zelf is het verschil een stuk minder merkbaar. Het verschil zit met name in meer fletse kleuren en wat mindere kwaliteit overall van het beeld (vagere scherpe lijnen bijv.). Gezien het prijsverschil begrijpelijk en zoals gezegd, geen echt probleem. Ik zou me er niet door hebben laten weerhouden als ik dit van tevoren zou hebben geweten in ieder geval.

Apps op de tv-doos werken ook prima. Netflix app start sneller op dan via de tv (LG 42UF640V) en de kwaliteit is hetzelfde, dus dat kijken we via de tv-doos in het vervolg. Het kastje is ook mooi klein, dus makkelijk weg te werken i.t.t. de Humax die toch wat groter was en dus meer aanwezig.
Extra zenderpakket (Ziggo Sport Totaal) werkte ook direct, dus ook daar geen klachten.

Internet:

Dat is ook zo ongeveer het gemiddelde van de verschillende tests. Het voelt ook veel responsiever aan dan met Ziggo. Alsof er minder vertraging op de lijn zit. Bijzonder prettig. VPN-verbinding klapt er ook niet meer constant uit, ook fijn.

De Experiabox v10 kan ik niet veel over zeggen. Die is op ons verzoek zo dom mogelijk gemaakt, want alles loopt verder via onze eigen router. Dat dom maken ging echter wel snel en tot op heden is het modem stabiel. Het ding is wel iets groter dan de Technicolor TC7210 die ik van Ziggo had hangen, maar in de meterkast merk ik daar verder weinig van. Het ophangen van de Experiabox is wel beter geregeld dan de TC7210, die op twee schroeven hing terwijl de EB in een heel huisje hangt als het ware.

Al met al wat mij betreft een geslaagde overstap.

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• egbert-jan
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:43
Ik zit er over te denken om over te stappen naar NLE. Zeker gezien de laatste prijsverhoging en niet altijd topervaringen gehad met ziggo. Er is alleen één probleem: wij hebben nu meer dan een jaar een nieuwbouw huis waarbij de aansluitingen in de meterkast wel alleen gemaakt lijken voor Ziggo.

De kabel uit de grond wordt via een wit kastje gelijk omgezet naar een cai aansluiting in de woonkomer. Nou weet ik dat KPN gebruik maakt van de telefoon aansluiting, kan dit door de monteur omgezet worden en moet ik hiervoor NLE/ KPN inlichten?

Via de postcodecheck zag ik wel dat er een 100Mb/s verbinding mogelijk is. Dan ga ik er achteraf gezien 50Mb/s omlaag, wordt nu niet maximaal gebruik van gemaakt vandaar mijn twijfel om over te stappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
Ik ben ook van 150MBit naar 100MBit gegaan en ik kan niet zeggen dat ik die extra 50MBit nou mis :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• egbert-jan
Dat lijkt mij ook. Ik heb ook het idee dat mijn signaal van ziggo niet constant is. Soms zie ik hapering of lag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
egbert-jan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:53:
Ik zit er over te denken om over te stappen naar NLE. Zeker gezien de laatste prijsverhoging en niet altijd topervaringen gehad met ziggo. Er is alleen één probleem: wij hebben nu meer dan een jaar een nieuwbouw huis waarbij de aansluitingen in de meterkast wel alleen gemaakt lijken voor Ziggo.

De kabel uit de grond wordt via een wit kastje gelijk omgezet naar een cai aansluiting in de woonkomer. Nou weet ik dat KPN gebruik maakt van de telefoon aansluiting, kan dit door de monteur omgezet worden en moet ik hiervoor NLE/ KPN inlichten?

Via de postcodecheck zag ik wel dat er een 100Mb/s verbinding mogelijk is. Dan ga ik er achteraf gezien 50Mb/s omlaag, wordt nu niet maximaal gebruik van gemaakt vandaar mijn twijfel om over te stappen.
Het punt is is dat KPN al een paar jaar bij nieuwbouwwoningen geen kabel naar binnen legt. Dat gebeurt pas als er een aanvraag tot abonnement komt. Vandaar dat jij alleen een kabel van Ziggo ziet (waarschijnlijk groen) en geen blauwe van KPN uit de grond ziet komen. Dus antwoord op je eerste vraag: KPN of NLE kan niets met die kabel uit de grond in het witte kastje. Dat is COAX en is van en voor Ziggo alleen.

Op zich kan je gewoon bestellen bij een DSL provider (alles behalve Ziggo dus) en dan kan Netwerkbeheerder KPN alsnog bij jou de aansluiting in orde maken vanaf de straat, onder de tuin door naar je meterkast.

Het probleem is echter dat ik er laatst achter kwam dat NLE die aansluitingen schijnbaar niet wenst te bestellen bij KPN. Misschien omdat het ze meer geld kost of zoiets, dat weet ik niet precies. Je kan dus wel aanvragen bij NLE maar de kans is groot dat je een bericht krijgt (of al tijdens het bestelproces) dat ze niet kunnen leveren omdat er geen ISRA punt in de woning is (dat klopt want die moet dus nog vanaf de straat gemaakt worden)
Het is de keuze van NLE zelf om zo te doen.
Mocht dat gebeuren dan zou je nog kunnen overwegen om van Ziggo naar Telfort te gaan. Is volgens mij niet veel duurder dan NLE en zij regelen wel de KPN-ondergrondse monteur om je ISRA punt aan te leggen.
Een jaar later kan je dan alsnog naar elke andere provider die je zou willen.

Maar kijk eerst eens of het lukt bij NLE. Zo ja, dan heb je altijd nog je termijn van 2 weken om er op terug te komen, mocht je van gedachten veranderen.

NB: Kan je die 100 Mbit überhaupt wel halen thuis? Wat zegt deze website?: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
@Barre73: Dat klopt niet helemaal. Hier ook nieuwbouw met hetzelfde probleem als @egbert-jan. Ik heb bij NLE besteld, en vervolgens is er ongeveer een week voordat de NLE-monteur langs zou komen door KPN de kabel naar binnen getrokken en netjes het ISRA-punt aangelegd. Hoefde ik niks voor te doen behalve thuis zijn, koffie zetten en wat ouwehoeren met de beste man.

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
PauseBreak schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:48:
@Barre73: Dat klopt niet helemaal. Hier ook nieuwbouw met hetzelfde probleem als @egbert-jan. Ik heb bij NLE besteld, en vervolgens is er ongeveer een week voordat de NLE-monteur langs zou komen door KPN de kabel naar binnen getrokken en netjes het ISRA-punt aangelegd. Hoefde ik niks voor te doen behalve thuis zijn, koffie zetten en wat ouwehoeren met de beste man.
Ik ben alleen maar blij om dat te horen. Ik had het van twee personen gehoord en was bang dat NLE alleen de makkelijke aansluitingen zou leveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• egbert-jan
Ik zal wel eerst contact opnemen en kijken wat hun zeggen. Ik zag wel bij het bestellen dat er al gevraagd word van welke provider je komt en daarna:

Wil je het pakket zelf installeren of wil je dat een professionele NLEx-installateur dit voor je doet? Lees hier meer over de installatiekeuzes of hier over eventuele extra kosten. Woon je op een Waddeneiland? Dan kun je helaas niet kiezen voor een NLEx-installateur.

Let op: zonder ISRA-punt kunnen wij helaas niet aan je leveren. Meer informatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:35

Speedmaster

Make my day...

PauseBreak schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:14:

De tv-kwaliteit zelf is wel iets minder dan bij Ziggo, maar daar kan ik mee leven. Veel tv kijken we toch niet en met wat veranderingen aan de instellingen van de tv zelf is het verschil een stuk minder merkbaar. Het verschil zit met name in meer fletse kleuren en wat mindere kwaliteit overall van het beeld (vagere scherpe lijnen bijv.).
Je weet dat HD kanalen op 701 en hoger zitten.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Speedmaster schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:44:
[...]

Je weet dat HD kanalen op 701 en hoger zitten.....
Dit is een vergelijking tussen de HD kanalen van Ziggo en NLE/KPN. Ziggo's HD kanalen zijn gewoon beter.

Nee, merp!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tiguan
Eens, maar om daar nou pak 'm beet €25,- per maand voor neer te leggen, ik heb 't er niet voor over.

[Voor 6% gewijzigd door tiguan op 04-07-2017 12:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Precies mijn gedachte. Ik kan ook prima leven met de HD-kwaliteit van NLE/KPN. Daarbij moet ik eigenlijk wel vermelden, bedenk ik me nu, dat dit de HD-kwaliteit is via VDSL. Via glasvezel ligt de kwaliteit hoger als ik KPN mag geloven.

Overigens wel nog een smetje op het overstapproces: NLEx had per abuis alleen de telefoniedienst opgezegd. Met hulp van beide klantenservices (waaronder @Ziggo-Webcare alhier) is dat keurig opgelost zoals het er nu naar uitziet. Pluimpje voor Ziggo. Nette actie van ze waardoor ze zeker weer op het lijstje van kanshebbers staan voor volgend jaar.

Nee, merp!

• Waah
Het installatiekosten binnen gekregen. Kan ik de router alvast instellen? (Port forwarding Ed)
Of gaat die resetten bij installatie? Iemand ervaring?

Donderdag over van Tele2 naar NLE

[Voor 10% gewijzigd door Waah op 08-07-2017 16:58]

• tiguan
Je kan beter ff wachten, want zolang het modem geen verbinding krijgt, slaat ie ook de instellingen niet op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jordi1345
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:56
Even gekeken op fourstack en zie dat de pairbonding snelheid waarschijnlijk 72 Mbit/s is. Levert Nle ook bonding of alleen enkel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
jordi1345 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 02:03:
Even gekeken op fourstack en zie dat de pairbonding snelheid waarschijnlijk 72 Mbit/s is. Levert Nle ook bonding of alleen enkel?
Alleen enkel, geen pairbonding.

• Waah
Gisteren oplevering gehad van NLE. Pakket 5 dagen voor oplevering gekregen na een navraag op Facebook. Gisterochtend geinstalleerd. S'avonds wat gedoe gehad om alles werkend te krijgen (IP-adres en gateway-adres aanpassen) en TV te installeren. Totaal een uurtje werk gehad.

Van tele2 (35€ p/m):

Naar NLEx ( €30 p/m)

Beide via WiFi getest (maar op directe LAN vergelijkbare snelheden)

Naast dit nog een aantal andere voordelen:
  • Mijn Synology Cloud Sync zorgde ervoor dat de oude Tele2 router over de zeik ging, en ik op afstand niet meer bij de NAS kon komen, VPN kon opzetten of online kon gamen (connection issue). Met de V10 is dit allemaal opgelost.
  • Mijn Synology kan de Port-forwarding-rules direct op de V10 instellen. Een stuk simpeler dan de interface van de router zelf.
  • Wifi-dekking is een stuk beter
enige nadeel vind ik dat de HD kanalen vanaf 701 beginnen. Maar gelukkig is dat met de Harmony Remote niet echt een probleem. Pauzeren en begin gemist is wel fijn (al zal ik dat weinig gebruiken, aangezien ik nauwelijks ouderwetse TV kijk)

[Voor 7% gewijzigd door Waah op 14-07-2017 09:16]

Anoniem: 525568

Wel prettig, al die positieve berichten hier. En gezien ze nu toch weer een leuke actie hebben met negen maanden voor 30 euro per maand en daarna 40 euro per maand, ga ik de switch ook maar eens maken.

• Binky11
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 17:23
Heeft iemand hier problemen met de WiFi. Ik ben sinds 1,5 bij NLE, maar ik heb regelmatig dat internet niet bereikbaar is (drops van 1 minuut) heb wel verbinding, maar geen internet.

Ben ook al 1 maand om dit te proberen op te lossen, monteur is ook al langs geweest. En dit is me 3de nieuwe modem al.

Het stomme is dat ik hiervoor KPN had, zelfde modem, geen problemen!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:18
Binky11 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:27:
Heeft iemand hier problemen met de WiFi. Ik ben sinds 1,5 bij NLE, maar ik heb regelmatig dat internet niet bereikbaar is (drops van 1 minuut) heb wel verbinding, maar geen internet.

Ben ook al 1 maand om dit te proberen op te lossen, monteur is ook al langs geweest. En dit is me 3de nieuwe modem al.

Het stomme is dat ik hiervoor KPN had, zelfde modem, geen problemen!
[Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen - Deel 1

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:22
Oeps ik had onbedoeld in verkeerde topic van overstap Ziggo naar NLE gepost dus hierbij het goede:

Gisteravond was de maat vol. Heb inmiddels sinds de upgrade naar 200Mb/s problemen met mijn snelheid. Ik behaalde altijd vroeger keurig 170MB/s en nu is dit net aan 100Mb/s. Ziggo gaf aan dit ligt aan de bekabeling. Heb mijn modem (Cisco 3208 ) ook keurig de factory reset gegeven (wat Ziggo deed aanraden) en de nieuwe bekabeling die Ziggo had opgestuurd toegepast. Hierna ook nieuw modem mogen ontvangen maar ook dit heeft niet mogen helpen.
De snelheid die ik nu behaal is net 100Mb/s en het modem staat pal naast de aansluiting.

Eerder had ik al getest of ik het red met 60Mb/s en heb nu NLE aanvraag gedaan. Ik hoop dat ik minimaal 60Mb/s ga behalen. In totaal ga ik tegenover Ziggo dan ruim 380 euro besparen in het jaar. Dit vind ik persoonlijk een pittig bedrag (TV ook direct weggedaan).

13-12-2017 is de datum van overzetten. Nog even geduld dus.

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 20:01
Ook even een duit in het zakje:

Onlangs overgestapt van Ziggo alles in 1 naar NLE alles in 1. Het bevalt érg goed! Snelheid van het mediakastje (Tv kijken) is zoveel beter met zappen, zoeken, terugkijken van programma's. Veel gebruiksvriendelijker.

Wel goed om te weten dat je 5euro p/m extra moet betalen als je wilt kunnen opnemen, dat zit standaard niet in het pakket. Wél kan je net als bij Ziggo gebruik maken van replayTV zodat je programma's kan terugkijken. Wij nemen niks op, dus hebben dat pakket niet erbij afgenomen.

Internetsnelheid komt voor mij neer op 100mbit DL en 30mbit UL, dit is ruimschoots voldoende voor binnen het huishouden. Nog geen problemen gehad als de ipad + tv + pc + 2 smartphones er gebruik van maakten tegelijk.

Uiteindelijk maak ik gebruik van de NLE modem/router, niet meer van mijn aparte router - de snelheid was beter met het apparaat van NLE zelf. Ook de WiFi extender werkt perfect, zodat we nu zelfs in de garage WiFi hebben.

Blij met de overstap, zeker gezien het ENORME prijsverschil!

[Voor 0% gewijzigd door Symphony-X op 02-11-2017 14:55. Reden: typo]

" Play the violent strings of my symphony "

• Barre73
Cave_Boy schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:47:
Oeps ik had onbedoeld in verkeerde topic van overstap Ziggo naar NLE gepost dus hierbij het goede:

Gisteravond was de maat vol. Heb inmiddels sinds de upgrade naar 200Mb/s problemen met mijn snelheid. Ik behaalde altijd vroeger keurig 170MB/s en nu is dit net aan 100Mb/s. Ziggo gaf aan dit ligt aan de bekabeling. Heb mijn modem (Cisco 3208 ) ook keurig de factory reset gegeven (wat Ziggo deed aanraden) en de nieuwe bekabeling die Ziggo had opgestuurd toegepast. Hierna ook nieuw modem mogen ontvangen maar ook dit heeft niet mogen helpen.
De snelheid die ik nu behaal is net 100Mb/s en het modem staat pal naast de aansluiting.

Eerder had ik al getest of ik het red met 60Mb/s en heb nu NLE aanvraag gedaan. Ik hoop dat ik minimaal 60Mb/s ga behalen. In totaal ga ik tegenover Ziggo dan ruim 380 euro besparen in het jaar. Dit vind ik persoonlijk een pittig bedrag (TV ook direct weggedaan).

13-12-2017 is de datum van overzetten. Nog even geduld dus.
Waarom geef je aan dat je hoopt 60 Mbit te kunnen halen? Is dat wat deze site aangeeft als maximale snelheid?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:22
Barre73 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:51:
[...]

Waarom geef je aan dat je hoopt 60 Mbit te kunnen halen? Is dat wat deze site aangeeft als maximale snelheid?
Nee daar wordt momenteel 93Mb/s maar de buren onder me hebben ook VDSL en die halen 65 a70. Is oude flat.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee