Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:22
Zit zelf nu ook flink te kijken om over te stappen naar ADSL (zit ook bij Ziggo).
NLEx heb ik op mijn lijstje staan maar als ik naar Online kijk die kan een hogere upload bieden. En de prijs is gewoon hetzelfde (voor alleen internet). Wil je tv erbij dan kun je die erbij nemen voro iets meer dan 10 euro.
https://www.online.nl/abonnement/samenstellen/

Echter zoals velen wil ik eigenlijk eerst even testen hoe mijn ADSL verbinding is. De meest slechte schatting van KPN website is 67Mbit/s aan download.

Ik vind het jammer dat je niet zoals bij Ziggo een maand kunt testen maar direct vast zit aan een jaar contract.

Mogelijke opties die ik heb bedacht
- Downgrade bij Ziggo naar 40/4. (Ik ga van 150/15 dan naar 40/4. De prijs is lager maar niet zo laag als ADSL.) Als Ziggo ok is kan ik die stoppen (per maand opzegbaar) en dan ADSL nemen.
- Router instellen op max bandbreedte van 50/10 .(is ruim onder de schatting van KPN )

Ik denk dat ik voor de laatste keuze ga. Dit omdat ik momenteel zo min mogelijk met Ziggo wil doen.

(Oja gebruik: Netflix/, internet (veel websites ) en af toe wat download).

Is dit een juiste gedachten gang die klopt? Heb ik ergens foutjes?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Gadgeteer schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:02:
[...]
Je krijgt bij NLE de maximale snelheid die je op je adres kan krijgen volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ zonder pair bonding. Vooralsnog wordt pairbonding niet door NLE aangeboden. Ze bestaan echter nog geen jaar als provider en wat niet is, kan zeker nog komen.
Even gekeken:
Koper/DSL: 14 Mbit/s

Zelfs de meest minimale internet gebruiker vind dat tegenwoordig te laag. Het kan wel, maar omdat het ook meteen de max is moet je heel goed weten of je daar de komende minimaal 12 maanden genoeg aan hebt.
riick schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:06:
[...]
Hun haalbare snelheid op DSL is 100mbits. Die prijs van 29,95 euro geld daar dan ook nog altijd voor.

Ik zelf zal nooit het duurste pakket van Ziggo nemen aangezien ik het nooit zal gebruiken.

Dus ik maak dan de vergelijking met het middelste pakket, 59,95 voor 150mbits.

Dan is in mijn geval NLE toch voordeliger dan Ziggo en mis ik enkel die 50mbits die voor mij te verwaarlozen zijn ;)

Kortom er valt wel degelijk voordeel te halen, je moet alleen geluk hebben met de locatie van eventuele straatkasten en centrales.
Dat is een keuze en dus ook wat ik zeg.
Als je genoeg hebt aan lagere maximale snelheden is ADSL goedkoper. Wil je meer, los van dat ADSL dan niet meer mogelijk is, ben je met kabel internet of glasvezel in de regel voordeliger uit.

Daarbij moet om 100MBit over ADSL te halen, je huis zo'n beetje bovenop de wijkcentrale zijn gebouwd. Dat is voor heel weinig mensen realistisch. De snelheid van ADSL neemt zo gruwelijk snel af, daarbij is het in mijn beleving behoorlijk storingsgevoelig. Het zijn 2 of 4 niet afgeschermde koperdraadjes waar de rek wel zo'n beetje uit lijkt te zijn.

Coax haalt nu al snelheden van 500MBit/s en kan volgens mij nog veel harder.

Blijft dat als je de snelste pakketten vergelijkt, de prijs per MBit van kabel internet veel lager ligt dan de prijs per MBit van ADSL. De absolute prijs ligt dan alleen wel hoger omdat je nu eenmaal een hogere bandbreedte krijgt en daar betaal je logischerwijs voor. Het zou raar en onrealistisch zijn om 300/30 te krijgen voor een lagere prijs dan 10/1 bij een partij als NLE.

Waarbij NLE ook geen eigen netwerk heeft volgens mij en gewoon KPN Wholesale is. Dan loont het om niet alleen naar NLE te kijken maar naar alle KPN Wholesale prijsvechters, inclusief hun eigen labels.
Mexikola schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:12:
[...]
Voor mij geld hetzelfde en ik stap dus ook over. Word die prijsverhogingen beetje zat bij ziggo. Zelfs hun goedkoopste 40/4 aboo is duurder dan NLE. Ik heb het geluk dat ik dicht op een telefooncentrale woon dus ik haal die 100mbit wel.

Mijn ouders daarin tegen hebben pech met max 12mbit dsl verbinding. Die hebben dus eigenlijk geen keuze behalve ziggo. Maarja volgens acm is dat geen monopoly. Je hebt immers keuze. |:(
Pest is een beetje dat NLE zich nog verre van bewezen heeft.
Ex-Collega van me heeft ooit eens gekozen voor Fiber, die zogenaamd glasvezel deden. Deden ze stiekem toch niet want niet leverbaar op zijn adres. Het heeft 'm heel wat tijd en energie gekost om weer onder dat contract uit te komen en iedere keer kwamen ze met een andere kutsmoes.

Ik heb persoonlijk niet zo veel vertrouwen in van dit soort nieuwe KPN Wholesale partijtjes.

Het grappige is, over Ziggo word heel veel gezeurd en de consumenten helpdesk is een totale ramp. De lijn zelf is alleen over het algemeen achterlijk stabiel en Ziggo Zakelijk is fantastisch. Goede service, persoonlijk contact, razendsnelle levering. We hebben op kantoor als extra lijn nu Ziggo Zakelijk afgesloten en ik ben echt diep onder de indruk hoe goed de service van hen is op zakelijke lijnen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:01
unezra schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:34:
[...]

Daarbij moet om 100MBit over ADSL te halen, je huis zo'n beetje bovenop de wijkcentrale zijn gebouwd. Dat is voor heel weinig mensen realistisch. De snelheid van ADSL neemt zo gruwelijk snel af, daarbij is het in mijn beleving behoorlijk storingsgevoelig. Het zijn 2 of 4 niet afgeschermde koperdraadjes waar de rek wel zo'n beetje uit lijkt te zijn.
Nee.
ADSL gaat niet tot 100Mbit. VVDSL echter wel en het mooie daaraan is dat de afstand naar de central niet meer interessant is. De afstand naar de straatkast is hiervoor belangrijk en die is vaak niet te lang voor een prima snelheid.
Helaas is VVDSL echter nog niet overall beschikbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:53
[...]

Even gekeken:

Zelfs de meest minimale internet gebruiker vind dat tegenwoordig te laag. Het kan wel, maar omdat het ook meteen de max is moet je heel goed weten of je daar de komende minimaal 12 maanden genoeg aan hebt.

[...]

Als je genoeg hebt aan lagere maximale snelheden is ADSL goedkoper. Wil je meer, los van dat ADSL dan niet meer mogelijk is, ben je met kabel internet of glasvezel in de regel voordeliger uit.

Blijft dat als je de snelste pakketten vergelijkt, de prijs per MBit van kabel internet veel lager ligt dan de prijs per MBit van ADSL. De absolute prijs ligt dan alleen wel hoger omdat je nu eenmaal een hogere bandbreedte krijgt en daar betaal je logischerwijs voor. Het zou raar en onrealistisch zijn om 300/30 te krijgen voor een lagere prijs dan 10/1 bij een partij als NLE.

Waarbij NLE ook geen eigen netwerk heeft volgens mij en gewoon KPN Wholesale is. Dan loont het om niet alleen naar NLE te kijken maar naar alle KPN Wholesale prijsvechters, inclusief hun eigen labels.

[...]

Ex-Collega van me heeft ooit eens gekozen voor Fiber, die zogenaamd glasvezel deden. Deden ze stiekem toch niet want niet leverbaar op zijn adres. Het heeft 'm heel wat tijd en energie gekost om weer onder dat contract uit te komen en iedere keer kwamen ze met een andere kutsmoes.

Ik heb persoonlijk niet zo veel vertrouwen in van dit soort nieuwe KPN Wholesale partijtjes.

Het grappige is, over Ziggo word heel veel gezeurd en de consumenten helpdesk is een totale ramp. De lijn zelf is alleen over het algemeen achterlijk stabiel en Ziggo Zakelijk is fantastisch. Goede service, persoonlijk contact, razendsnelle levering. We hebben op kantoor als extra lijn nu Ziggo Zakelijk afgesloten en ik ben echt diep onder de indruk hoe goed de service van hen is op zakelijke lijnen.
Hier heb ik de overstap van kabel naar ADSL (nou ja, VDSL) een paar jaar terug al gemaakt. En nog altijd geen spijt van. Let wel: dit is dus op VDSL gebaseerd en dat moet er dan al wel zijn. Dus als dat niet beschikbaar is voor je dan zit je "vast" aan Ziggo.

VDSL is ook heel stabiel. In 2,5 jaar tijd heb ik 1x een paar uur storing gehad. Verder niets. Helpdesk van Tele2 wel nodig gehad maar die hebben mij keurig geholpen. Het ligt er natuurlijk aan wie je aan de lijn krijgt, maar ik had toch een heel specifiek lastig geval en daar ben ik prima geholpen. (Tele 2 is mijn 3e provider al, want ik wissel eigenlijk elk jaar)

Ik ben bekend met de zakelijke Ziggo-helpdesk en die werkt inderdaad top. Al heb je daar als consument natuurlijk niets aan. En ook bij Ziggo Zakelijk gaat het wel eens mis (door Ziggo verkeerd adres opgegeven, monteur kan het niet vinden en denkt "fuck it". 10 minuten later bel je waar die blijft en monteur vertikt om om te keren "want het was niet zijn fout". Nee maar wel van jouw werkgever oen).

Als je de topsnelheid wil zit je zeker vast aan Ziggo. Maar voor heel, HEEL veel mensen is 100/30 mbit prima. En als er VDSL op je adres te krijgen is, zou ik het zeker aanraden. Vooral om de 30 mbit upload! Mijn Ziggo 120/12 voelde echt een stuk trager aan in browsen etc dan mijn 50/30 via VDSL. Puur door de upload. En 58 euro vs 30 euro enkel voor een hogere download is een best bedrag. Voor dat bedrag kan je elke 2 jaar een nieuwe high-end smartphone halen :9 .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35
[...]

Even gekeken:

[...]

[...]

Met 14Mbit kun je alles doen zonder haperingen. Ik zit dagelijks op een 10Mbit VPN te werken en merk weinig verschil dan wanneer ik thuis zit en 50Mbit down heb. 14Mbit is over het algemeen zat voor de meeste basis dingen voldoende. Netflix HD en Youtube werken er prima op.

Tot 600 meter is 100Mb VDSL op een enkel aderpaar mogelijk, en met bonding zelfs tot 200Mb. Je hoeft dus niet in de wijkcentrale te wonen om die snelheden te krijgen. Ik heb een 50Mb pakket op 600 meter van de wijkcentrale, en die snelheid krijg ik ook gewoon. Kabel ligt hier niet, en dan woon ik nog in een dorp.

NLE neemt alles van KPN af qua apparatuur; maar omdat er zoveel belangstelling voor is, hebben ze het druk en kunnen er fouten gemaakt worden. Meestal wordt het netjes opgelost.

Probleem met Fiber is dat ze eerst wel alleen glasvezel deden, maar later ook DSL. Dat geeft Fiber ook gewoon aan op hun website. Want iedereen kan nagaan dat als er geen glas in de meterkast hangt, het op een ander medium binnen komt. Partijen als Fiber en Online doet veel nog via een eigen netwerk, apparatuur en helpdesk, en daar gaat het vaak mis.

Hier is Ziggo Zakelijk op kantoor een ramp. De hoge snelheden van 500Mbit haal ik nooit, en elke week is er storing. Ziggo komt wel langs maar doet niks. De 20Mbit backup ADSL doet het altijd zonder problemen, en die wordt ook vaak gebruikt. De zakelijke helpdesk is prima, maar de problemen worden niet opgelost. Wat dat betreft is COAX ook niet heilig. De vele storingen die Ziggo laatst heeft gehad in de afgelopen tijd bewijzen het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:20
[...]

..knip..

Snap je punt dat ze zich nog niet bewezen hebben en heb zelf ook geen klachten over de verbinding van ziggo. Die heeft ook bij mij ook altijd goed gewerkt. Ik heb de mazzel dat 100mbit haalbaar is op mijn adres en het is puur een kosten overweging waardoor ik nu naar NLE ga overstappen. We zullen zien wat het word en anders stap ik na een jaartje weer over naar ziggo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:02
krakendmodem schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:06:
[...]

Met 14Mbit kun je alles doen zonder haperingen. Ik zit dagelijks op een 10Mbit VPN te werken en merk weinig verschil dan wanneer ik thuis zit en 50Mbit down heb. 14Mbit is over het algemeen zat voor de meeste basis dingen voldoende. Netflix HD en Youtube werken er prima op.
Nouja... thuis zit ik op 13 mbit voor het gehele gezin (er ligt hier geen coax en zeker geen glas, dit is de enige optie hier). En dat is inderdaad genoeg als ik alleen thuis ben, zeker voor webbrowsen, mail, video tot 1080p etc. Echt geen probleem.
Firmware updates, Windows updates en Steam-games downloaden doe je gewoon in de nacht. Games van 50gb laten gewoon 2 dagen op zich wachten, maar dat is in een tijd van pre-loaden sowieso niet echt een probleem. Kwestie van planning.

Totdat er meerdere mensen thuis zijn. Iemand kijkt Youtube en de ander iets op Netflix? Dan kan je beide 1080p vergeten. Spotify streampje erbij en zit er tot slot iemand een spelletje te doen op een smartphone? Dat gaat gewoon niet over 13 mbit. Gelukkig is dat in ons gezin uitzonderlijk en heb ik eigenlijk altijd 10 van de 13 mbit volledig voor mezelf - en da's inderdaad 'genoeg' :)

Wat veel mensen hier nog wel vergeten is dat NLE (en KPN) ook hun TV over het koperkabeltje leveren als je interactieve TV neemt. TV kijken gaat dan ten koste van je internetsnelheid. Een HD-zender kost je zo'n 6 tot 8 mbit. TV + FHD Youtube? Dat gaat echt niet lukken met de hier boven genoemde 14 mbit.
Thuis kijken we TV via de schotel. Ik krijg regelmatig telefoon of ik wil overstappen naar alles-in-1, en dan vraag ik hoeveel TV's we uberhaupt kunnen aansluiten en of ik tegelijkertijd dan nog kan gamen. "Ohja, nee dat kan inderdaad niet" :F

Ik ben het met veel geluiden hier eens hoor: de 100+ mbit die half Nederland van Ziggo afneemt puur omdat het 't middelste pakket is, dat is gewoon onzin. Ieder gemiddeld gezin moet overweg kunnen met 40 mbit. Maar overstappen naar NLE terwijl er maximaal 14 mbit bij je thuis komt? Doe het NIET!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-10-2022
Nu ik tegenwoordig alles zowat stream (muziek, films, series) en ik bijna niets meer download heb ik in principe meer dan genoeg aan mijn huidige 50Mbit. Dat is wat NLE blijkbaar maximaal kan leveren op mijn adres, terwijl in theorie 100Mbit mogelijk is. Dus mocht NLE in de toekomst overstappen op bonded pair dan is het alleen maar mooi meegenomen.

Wat ik me nog afvraag, ik heb (nog) geen email ontvangen van Ziggo over of ik ook een prijsverhoging aan mijn broek krijg. Misschien, omdat ik een 'oud' UPC abonnement heb, word ik deze ronde wel overgeslagen. Zijn er meer mensen die nog geen bericht hebben gehad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cave_Boy
Davith78 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:19:
Nu ik tegenwoordig alles zowat stream (muziek, films, series) en ik bijna niets meer download heb ik in principe meer dan genoeg aan mijn huidige 50Mbit. Dat is wat NLE blijkbaar maximaal kan leveren op mijn adres, terwijl in theorie 100Mbit mogelijk is. Dus mocht NLE in de toekomst overstappen op bonded pair dan is het alleen maar mooi meegenomen.

Wat ik me nog afvraag, ik heb (nog) geen email ontvangen van Ziggo over of ik ook een prijsverhoging aan mijn broek krijg. Misschien, omdat ik een 'oud' UPC abonnement heb, word ik deze ronde wel overgeslagen. Zijn er meer mensen die nog geen bericht hebben gehad?
Sorry ik ben uit oud UPC gebied (en ook oud abonnement) en heb de e-mail al mogen ontvangen.
(Alle abonnementen zijn een paar maanden terug trouwens allemaal omgezet naar nieuwe namen)

[Voor 6% gewijzigd door Cave_Boy op 09-05-2017 10:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• riick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-02 17:00
[...]

Als Ziggo 100Mbit/s aanbood voor een fatsoenlijke prijs dan had ik waarschijnlijk niet eens naar NLE gekeken. Helaas is dit niet het geval en heb ik het geluk dat ik dicht bij een straatkast zit :) We gaan het zien hoe NLE het doet, anders na een jaartje weer overstappen naar waarschijnlijk het basis abonnement van Ziggo (geen glas beschikbaar bij mij).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-12-2022
riick schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:36:
[...]

Als Ziggo 100Mbit/s aanbood voor een fatsoenlijke prijs dan had ik waarschijnlijk niet eens naar NLE gekeken. Helaas is dit niet het geval en heb ik het geluk dat ik dicht bij een straatkast zit :) We gaan het zien hoe NLE het doet, anders na een jaartje weer overstappen naar waarschijnlijk het basis abonnement van Ziggo (geen glas beschikbaar bij mij).
Voor mij ook. Ik had Ziggo met 40/4. Nu overgestapt op NLE met 100/10 (terwijl ik volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ 111Mbit kan halen) voor 3/4e van het geld.

We gaan het zien! Na 3 jaar Ziggo (voormalig ook nog 3 jaar UPC) ben ik het wel beu. Zeker de ongeïnteresseerde berichten die ik kreeg via Ziggo op Facebook. Ik ben er klaar mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-02 20:32
Heeft er iemand ervaring met de combinatie van:

1. overstappen wegens prijsverhoging
2. gebruik maken van de overstapservice?

Bij wie zeg ik op? Via NLE kan je overstapservice aanvragen, maar ik acht de kans dat het daarna fout loopt bij Ziggo gezien de ervaring daar met spookfacturen vrij groot.

Via Ziggo opzeggen kan ook, maar nummer porteren heeft wel de voorkeur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
Je kan je nummer laten porteren naar een Voip aanbieder zoals cheapconnect. Dan heb je zelf alle vrijheid met je nummer.
psnepvangers schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:08:
[...]

Voor mij ook. Ik had Ziggo met 40/4. Nu overgestapt op NLE met 100/10 (terwijl ik volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ 111Mbit kan halen) voor 3/4e van het geld.

We gaan het zien! Na 3 jaar Ziggo (voormalig ook nog 3 jaar UPC) ben ik het wel beu. Zeker de ongeïnteresseerde berichten die ik kreeg via Ziggo op Facebook. Ik ben er klaar mee.
111Mb == 100Mb. Overhead gaat er nog vanaf, dus dat klopt wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-02 20:32
Wat is dan volgens jou de overstapservice als het via Cheapconnect gaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
amx schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:23:
Wat is dan volgens jou de overstapservice als het via Cheapconnect gaat?
https://www.cheapconnect.nl/hulp/faq/

Duurt ongeveer 15 dagen, maar dan heb je alleen je nummer geporteerd naar CC. Dan heb je je nummer nog zonder dat een andere provider het mogelijk kan verkloten.

Vervolgens kun je NLE Ziggo laten opzeggen of zelf opzeggen, dan weet je tenminste zeker dat je geen dag zonder internet zit.

[Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 09-05-2017 15:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psnepvangers
krakendmodem schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:16:
Je kan je nummer laten porteren naar een Voip aanbieder zoals cheapconnect. Dan heb je zelf alle vrijheid met je nummer.

[...]

111Mb == 100Mb. Overhead gaat er nog vanaf, dus dat klopt wel.
Zeker. Al is het min overhead nog steeds een stuk beter (en ook voor de portemonnee) vergeleken met de 40mbit van Ziggo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:40
Ik heb gisteren de overstap naar NLE gemaakt, of nouja, 19 juni moet ik om zijn.
Hierdoor werd ik vandaag gebelt door ziggo om de overstap te regelen en uiteraard probeerden ze mij nog over te halen om te blijven.
Ze kwamen met het volgende aanbod, misschien dat iemand het interessant vind om te weten(ik wou sowieso al weg bij ziggo dus voor mij niet interessant).

6 Maanden 18,70 en daarna reguliere prijs.

Misschien dat iemand er wat aan heeft.

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb zojuist in mijn router de max doorvoersnelheid aan de wan kant gelimiteerd tot even iets lager dan de laagste schatting die ik via verschillende meet websites heb gekregen (fourstack zit met de schatting zelfs een beetje bovenin).

Moet melden dat ik met wat Netflix etc niet een merkbare vertraging bemerk. Zag wel in de grafieken van me router dat ik me lijn eigenlijk beter benut dan met mijn 150mb/s van Ziggo. (Heb hem gelimiteerd op 55mb/s).

Nu nog even dit zo aankijken en dan een beslissing doen.

Nog 1 vraag:
De TV gaat ook over het internet. Dit kost natuurlijk bandbreedte. Hoeveel bandbreedte neemt een normale HD zender ongeveer in? Ik lees geregeld antwoorden dat dit 8MB/s maar ook 8mb/s. hier zit een behoorlijk verschil in. Dit omdat ik met een 55mb/s lijn de 8MB/s niet zal behalen.

(Mijn vermoeden is 8mb/s (mbit).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-01 18:33

Bisamrat

komt wel goed schatje

Zo ik heb net de aanvraag voor NLE gedaan, ooit moet je de stap eens wagen. Nu tot 23 juni wachten tot de installateur langskomt (zal wel druk zijn na de recente Ziggo verhoging).
Spekker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:21:
Ik heb gisteren de overstap naar NLE gemaakt, of nouja, 19 juni moet ik om zijn.
Hierdoor werd ik vandaag gebelt door ziggo om de overstap te regelen en uiteraard probeerden ze mij nog over te halen om te blijven.
Ze kwamen met het volgende aanbod, misschien dat iemand het interessant vind om te weten(ik wou sowieso al weg bij ziggo dus voor mij niet interessant).

6 Maanden 18,70 en daarna reguliere prijs.

Misschien dat iemand er wat aan heeft.
Dus ziggo gaat bellen, dan kan het ineens wel |:(. Ze zijn mij gewoon een jaartje kwijt, misschien daarna weer terug maar dat zien we dan wel weer. Kon je ziggo tot eind juni aanhouden? Mocht het toch niet zo voorspoedig gaan, dan heb je nog twee weken ziggo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
[...]

Even gekeken:

VDSL is afhankelijk van waar je woont, maar de upgrades worden nu met rap tempo uitgerold binnen Nederland. En je hoeft niet zo'n beetje bovenop de wijkcentrale te wonen, tegenwoordig telt de afstand tot de straatkast. En die is in de praktijk geen belemmering meer. Hier al lange tijd geen enkel probleem om betrouwbaar en snel internet te halen.

NLE biedt voor € 29,95 een zwaar concurrerend pakket aan: de volle 100 Mbit/s, 117 televisiezenders, radio + bellen + een WiFi versterker er ook nog bij. Ze zijn niet voor niets uitgeroepen tot Beste Alles-in-1 provider 2016.

Tenzij je de pech hebt geen snelle VDSL toegang op je adres te hebben zijn er weinig redenen te bedenken om zo'n mooie deal als die van de NLE te laten lopen.

En wees blij dat er nu steeds meer serieuze concurrentie komt dan dat kabel monopolie. Dan leert Ziggo hopelijk eens dat ze niet altijd kunnen doorgaan met dat eeuwige gegraai met die waanzinnige prijsverhogingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:17
Veigenlijk sta ik te springen om te stemmen met mijn voeten en naar NLE over te gaan. Voor de 29,95 per maand moet je bij NLE wel met wat zaken rekening houden: slechts 1 ontvanger voor TV inbegrepen. Een extra ontvanger kost 4,- euro per maand. Wil je TV kunnen opnemen, dan moet je een opnemen pakket van 5,- per maand er bij kopen. Dan zit je al op 39,95 per maand. Nog steeds netjes natuurlijk in vergelijking met de prijs van alles in 1 van Ziggo.

Volgens mij moet je de TV signalen bij het KPN netwerk naar je decoder/Tv transporteren via een netwerkkabel of een powerline set (=extra kosten) als je geen UTP hebt bij je TV. Bij Ziggo is je TV kabel voldoende.

Ik heb nog zitten broeden om op Marktplaats een TV ontvanger er bij te kopen, maar blijkbaar kan je die niet nogmaals activeren zonder afmelding door de oude gebruiker. Daarnaast blijkt er in je profiel aangegeven te worden hoeveel ontvangers je bij je abonnement hebt, dus een 2e eigen ontvanger activeren zonder de abonnementsprijs te gaan betalen lukt dan niet.

Ook nog iets om rekening mee te houden: heb je nu Ziggo Ci+ modules in je TV met een smartcard, dan kan je die nog gratis blijven gebruiken. Ga je nu naar NLE en kom je over een jaar terug naar Ziggo, dan moet je opeens huur gaan betalen voor CI+ modules/smartcads of een (Horizon) ontvanger voor lief nemen.

[Voor 17% gewijzigd door ucsdcom op 09-05-2017 22:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:40
Bisamrat schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:30:

[...]

Dus ziggo gaat bellen, dan kan het ineens wel |:(. Ze zijn mij gewoon een jaartje kwijt, misschien daarna weer terug maar dat zien we dan wel weer. Kon je ziggo tot eind juni aanhouden? Mocht het toch niet zo voorspoedig gaan, dan heb je nog twee weken ziggo
Voor zo ver ik weet kun je gewoon eind juni als overstap datum bij NLE aangeven en dan krijgt ziggo dat ook door.
Ik had bij NLE zsm overstappen aangegeven en dat resulteerde in 19 juni :)

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:19

vr6-only

Blub Blub

Cave_Boy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:03:
Heb zojuist in mijn router de max doorvoersnelheid aan de wan kant gelimiteerd tot even iets lager dan de laagste schatting die ik via verschillende meet websites heb gekregen (fourstack zit met de schatting zelfs een beetje bovenin).

Moet melden dat ik met wat Netflix etc niet een merkbare vertraging bemerk. Zag wel in de grafieken van me router dat ik me lijn eigenlijk beter benut dan met mijn 150mb/s van Ziggo. (Heb hem gelimiteerd op 55mb/s).

Nu nog even dit zo aankijken en dan een beslissing doen.

Nog 1 vraag:
De TV gaat ook over het internet. Dit kost natuurlijk bandbreedte. Hoeveel bandbreedte neemt een normale HD zender ongeveer in? Ik lees geregeld antwoorden dat dit 8MB/s maar ook 8mb/s. hier zit een behoorlijk verschil in. Dit omdat ik met een 55mb/s lijn de 8MB/s niet zal behalen.

(Mijn vermoeden is 8mb/s (mbit).
SD = 4 Mbit
HD = 7 Mbit
HD Glas (enkel FttH) = 13 Mbit

HD zenders vind je vanaf kanaal >701.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Spekker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:26:
[...]

Voor zo ver ik weet kun je gewoon eind juni als overstap datum bij NLE aangeven en dan krijgt ziggo dat ook door.
Ik had bij NLE zsm overstappen aangegeven en dat resulteerde in 19 juni :)
Hier is dat 20 juni geworden. Ik ben benieuwd of het allemaal vlekkeloos gaat. De datum is wel met installatie door monteur trouwens. Dat was toch gratis, dus waarom niet hé.

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davith78
Ik woon dus in de binnenstad, de fourstack site zegt maximaal 50mbit over single pair en er zijn geen geplande upgrades. Voorlopig geen vdsl voor me ben ik bang en dus geen 100mbit single pair. Op zich geen ramp, maar de hogere snelheid zou wel een extra incentive voor me zijn over te stappen naar NLE. Nu scheelt het (nog) maar 8 euro in prijs, ik ben er nog niet over uit of ik daar de gok voor ga wagen.

Weet iemand dat eigenlijk, hoe ingewikkeld is het voor KPN om straat/wijkkasten te upgraden in binnensteden, is dat relatief duur en lastiger ten opzichte van een nieuwbouw- of buitenwijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:28
Davith78 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:12:
Weet iemand dat eigenlijk, hoe ingewikkeld is het voor KPN om straat/wijkkasten te upgraden in binnensteden, is dat relatief duur en lastiger ten opzichte van een nieuwbouw- of buitenwijk?
Jup, de straatkast zelf niet zo, maar de kabel tussen de straatkast en de wijkcentrale moet glasvezel zijn en dat betekend dat de straat open moet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fiber_to_the_curb

[Voor 6% gewijzigd door hackerhater op 09-05-2017 23:45]

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:54
vraagje met betrekking tot het ziggo email adres.

ik heb ziggo tot 19 juni daarna nle hoe zit het met mijn email accounts blijven die geldig of moet ik ergens anders nieuwe aanmaken en alle instanties en websites een ander email adres doorgeven.?

ik las ergens dat je bij nle geen email had?

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

zwerfkater schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 02:16:
vraagje met betrekking tot het ziggo email adres.

ik heb ziggo tot 19 juni daarna nle hoe zit het met mijn email accounts blijven die geldig of moet ik ergens anders nieuwe aanmaken en alle instanties en websites een ander email adres doorgeven.?

ik las ergens dat je bij nle geen email had?
Je Ziggo mail vervalt. Het gemakkelijkste is om een Outlook of Gmail adres aan te maken, om zodoende in de toekomst hier überhaupt niet over na hoeven te denken.

Zelf gebruik ik nooit het email adres van de provider. Facturatie etc. gaat ook standaard naar mijn Gmail.

• Davith78
Of neem meteen een veilige en gratis mailprovider als Protonmail, dan wordt je tenminste niet bespioneerd.
hackerhater schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:43:
[...]

Jup, de straatkast zelf niet zo, maar de kabel tussen de straatkast en de wijkcentrale moet glasvezel zijn en dat betekend dat de straat open moet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fiber_to_the_curb
Dank!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:58
Ik ben zelf ook bezig om een provides switch te maken van ziggo naar....... geen idee nog .

Inderdaad NLE is erg voordelig maar als je even googled op ervaring NLE dan zakt je broek echt af...

Ik zoek nog even verder maar NLE gaat het voor mij niet worden.

• CR2032
  • Niet online
DvD77 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:58:
Ik ben zelf ook bezig om een provides switch te maken van ziggo naar....... geen idee nog .

Inderdaad NLE is erg voordelig maar als je even googled op ervaring NLE dan zakt je broek echt af...

Ik zoek nog even verder maar NLE gaat het voor mij niet worden.
Die google resultaten moet je vooral met een flinke korrel zout nemen.
Als je dit topic op tweakers volgt dan lees je heel andere en positieve ervaringen:
[Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1

• DvD77
CR2032 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:46:
[...]

Die google resultaten moet je vooral met een flinke korrel zout nemen.
Als je dit topic op tweakers volgt dan lees je heel andere en positieve ervaringen:
[Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1
Ik zag het inderdaad, iets te vroeg mijn oordeel klaar gehad :) Ik ga het topic eens doorspitten

• krakendmodem
DvD77 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:46:
[...]

Ik zag het inderdaad, iets te vroeg mijn oordeel klaar gehad :) Ik ga het topic eens doorspitten
Aangezien ze gewoon de KPN apparatuur gebruiken, zit daar het probleem niet in. Het probleem bij NLE is dat het enorm druk hebben door veel overstappers. Dan gaat het wel eens mis.

• DvD77
twijfel toch wel hoor :

Mijn situatie nu :
Ziggo Connect en Play Complete
150/15
na de prijsverhoging wordt het 62,50 pm

NLE :
Met een tweede tv kom ik op de 38 euro uit maar.......
Ik ga van 150 Mbit naar 55Mbit down en 5up , meer kan er niet geleverd worden.

Ik heb mijn router al gecapt op die snelheid om te kijken of ik er mee kan leven. Al moet 55Mbit genoeg zijn voor mijn eisen / wensen.

Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
MDF
iTV
2 HD

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
55 Mbit/s

• Gadgeteer
ucsdcom schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:23:
Veigenlijk sta ik te springen om te stemmen met mijn voeten en naar NLE over te gaan. Voor de 29,95 per maand moet je bij NLE wel met wat zaken rekening houden: slechts 1 ontvanger voor TV inbegrepen. Een extra ontvanger kost 4,- euro per maand. Wil je TV kunnen opnemen, dan moet je een opnemen pakket van 5,- per maand er bij kopen. Dan zit je al op 39,95 per maand. Nog steeds netjes natuurlijk in vergelijking met de prijs van alles in 1 van Ziggo.

Volgens mij moet je de TV signalen bij het KPN netwerk naar je decoder/Tv transporteren via een netwerkkabel of een powerline set (=extra kosten) als je geen UTP hebt bij je TV. Bij Ziggo is je TV kabel voldoende.

Ik heb nog zitten broeden om op Marktplaats een TV ontvanger er bij te kopen, maar blijkbaar kan je die niet nogmaals activeren zonder afmelding door de oude gebruiker. Daarnaast blijkt er in je profiel aangegeven te worden hoeveel ontvangers je bij je abonnement hebt, dus een 2e eigen ontvanger activeren zonder de abonnementsprijs te gaan betalen lukt dan niet.

Ook nog iets om rekening mee te houden: heb je nu Ziggo Ci+ modules in je TV met een smartcard, dan kan je die nog gratis blijven gebruiken. Ga je nu naar NLE en kom je over een jaar terug naar Ziggo, dan moet je opeens huur gaan betalen voor CI+ modules/smartcads of een (Horizon) ontvanger voor lief nemen.
Als je van Ziggo komt, wordt e.e.a. gratis door een monteur aangesloten als je dat wilt. Heb nergens gelezen dat je dan voor een netwerkkabel moet betalen?
Verder moet je bij Ziggo 5 euro betalen voor een 2e ontvanger (of zelf een regelen met smartcard voor zolang ze die nog ondersteunen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:12
Davith78 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:12:
Ik woon dus in de binnenstad, de fourstack site zegt maximaal 50mbit over single pair en er zijn geen geplande upgrades. Voorlopig geen vdsl voor me ben ik bang en dus geen 100mbit single pair. Op zich geen ramp, maar de hogere snelheid zou wel een extra incentive voor me zijn over te stappen naar NLE. Nu scheelt het (nog) maar 8 euro in prijs, ik ben er nog niet over uit of ik daar de gok voor ga wagen.

Als je max 50 Mbit kan halen is de kans heel groot dat je direct zit aangesloten op de centrale zonder andere kabelverdelers. Door technische belemmeringen is het voor geen enkele operator mogelijk om Vectoring toe te passen op een VDSL lijn. Daardoor zit je op max 50 Mbit. Vectoring zou kunnen zorgen voor 100 Mbit.
In de loop van 2017 worden deze technische belemmeringen opgelost waardoor ook aansluitingen direct op de centrale VVDSL kunnen krijgen en dus meer dan 50 Mbit.
Dus het is niet altijd nodig om een straatkast te upgraden en voor veel mensen ook niet nuttig omdat ze direct op de centrale aangesloten zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Davith78
Barre73 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:03:
[...]

Als je max 50 Mbit kan halen is de kans heel groot dat je direct zit aangesloten op de centrale zonder andere kabelverdelers. Door technische belemmeringen is het voor geen enkele operator mogelijk om Vectoring toe te passen op een VDSL lijn. Daardoor zit je op max 50 Mbit. Vectoring zou kunnen zorgen voor 100 Mbit.
In de loop van 2017 worden deze technische belemmeringen opgelost waardoor ook aansluitingen direct op de centrale VVDSL kunnen krijgen en dus meer dan 50 Mbit.
Dus het is niet altijd nodig om een straatkast te upgraden en voor veel mensen ook niet nuttig omdat ze direct op de centrale aangesloten zijn.
Dank voor de info. Dus als ik het goed begrijp zeg je dat er een goede kans is dat ik t.z.t. alsnog 100Mbit kan halen via single pair, zonder dat KPN de straat hoeft open te maken? Dat is goed nieuws.

• Barre73
Davith78 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:14:
[...]

Dank voor de info. Dus als ik het goed begrijp zeg je dat er een goede kans is dat ik t.z.t. alsnog 100Mbit kan halen via single pair, zonder dat KPN de straat hoeft open te maken? Dat is goed nieuws.
Die kans is er inderdaad. Helaas kan je nu niet zien of je direct op de centrale zit of niet. Maar gezien die 50 Mbit lijkt de kans wel aanwezig dat het zo is.

• Davith78
En ja hoor, zonet zag ik dat ik vandaag een email heb gekregen van Ziggo. Vanaf juli 2,55 euro duurder. Dan wordt het bijna 41 euro voor 50/5 en tv basis.

Overstappen naar NLE gaat nu vrijwel zeker gebeuren, scheelt toch weer een tientje per maand en bovendien potentieel 100Mbit snelheid i.p.v. 50.

• PauseBreak
  • Nu online
Haha, ze hebben bij NLE ook door hoe Ziggo te werk gaat. Ik kreeg vandaag dit mailtje:
Je hebt je aangemeld voor Alles-in-1 van NLEx. Supertof! We gaan ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk kunt genieten van internet, tv en/of bellen via NLEx. En het mooie is dat je daar zelf helemaal niets voor hoeft te doen! Wij regelen het voor je. Met onze overstapservice.

Nu hebben we begrepen dat de oude provider in sommige gevallen contact met onze nieuwe klanten zoekt en dat dan niet altijd juiste informatie wordt gegeven. Het gaat onder meer om het volgende:

Er wordt gezegd dat je contact met de oude provider moet opnemen “om de opzegging te controleren” of “over de aansluiting”. Dat is nergens voor nodig. Wij regelen de opzegging voor je;

Er wordt beweerd dat de internetsnelheid die je bij ons kunt halen heel laag is, omdat wij over de “ADSL-lijn” leveren. Dit klopt niet, wij leveren ook over de VDSL-lijn en daar kunnen veel hogere snelheden behaald worden. Tijdens je aanmelding hebben we transparant vermeld welke snelheid je op jouw adres kunt halen. We vinden het namelijk wél belangrijk daar duidelijk over te zijn;

We zouden gebruikmaken van een kopernetwerk dat al meer dan 50 jaar oud is en er zou een grote kans zijn dat dit niet meer werkt. Dat is flauwekul. Wij maken gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN, hier is helemaal niks mis mee;

We zouden geen klantenservice hebben. Ha! Laat het nou nét zo zijn dat wij een top klantenservice hebben. De NLE-klantenservice bewijst zichzelf al jaren in de energiemarkt. En ook voor Alles-in-1 staan zij altijd voor je klaar. Natuurlijk óók als je een storing hebt!
Dus hierbij even een heads up: laat je alsjeblieft niet van de wijs brengen door onjuiste informatie. Bij het openbreken van een markt is het kennelijk normaal dat traditionele partijen zo reageren. Dat weten we nog vanuit onze energie-ervaring ;-)

Tot binnenkort!

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mexikola
PauseBreak schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:25:
Haha, ze hebben bij NLE ook door hoe Ziggo te werk gaat. Ik kreeg vandaag dit mailtje:

[...]
Dit verhaaltje ook te horen gekregen van Ziggo. Heb zelf opgezegd ipv NLE te laten doen. Inderdaad beetje bashen en veelal verouderde informatie aangezien providers moeten melden wat de verwachte snelheid is.

Kreeg ook nog een aanbieding van ziggo. 18,95 voor alles in 1 pakket voor 6 maanden en daarna 57,95. mijn reactie was dat is nog altijd duurder dan NLE en ik hoef geen TV dus doe een ander aanbod en haal dat er af. Dat kon dus niet. Ze hebben geen scherpe aanbieding voor degene die alleen behoefte aan internet hebben. Heb nooit problemen gehad met ziggo en als ze een goed aanbod hadden gedaan dan was ik best bereid te blijven.

Nouja we zullen het zien hoe het bij NLE gaat. Hoop heel erg dat ik 100/30 haal op mijn adres. Site van kpn geeft 108 aan dus heb goede hoop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

PauseBreak schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:25:

[...]
Die mail heb ik ook gehad, één dag na de Ziggo mail dat er een opzegging was gedaan door NLE, of ik even contact met ze wil opnemen over de procedure. Dacht het niet Ziggo, je stuurt het maar per mail want anders hoor ik ook niks van jullie :). Het lange wachten op de NLE aansluiting is begonnen, hopelijk gaat alles voorspoedig, aangezien er op het NLE forum ook wat ramp scenario's staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:04
Dat vind ik wel jammer, dat dat aansluiten van DSL zo lang duurt. Daar mogen ze wat mij betreft de procedure weleens van gaan aanpassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

De eerste 14 dagen zijn zogenaamde afkoeldagen. Daarin is de aanvrager vrij om zonder opgave van redenen de aanvraag te annuleren. De werkelijk aansluiting duurt 10 dagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
Dat weet ik. Ik word op 19 juni pas aangesloten en mijn bedenktijd eindigt op 22 mei. Da's bijna een maand verder na de bedenktijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:53
vr6-only schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:08:
De eerste 14 dagen zijn zogenaamde afkoeldagen. Daarin is de aanvrager vrij om zonder opgave van redenen de aanvraag te annuleren. De werkelijk aansluiting duurt 10 dagen.
Ik kon destijds de afkoeldagen niet nemen. Moest ik wel een brief schrijven (destijds naar Vodafone VDSL) dat ik afzag van het recht. Maar toen hebben ze het sneller in gang gezet.

Of NLE dat ook doet geen idee :+

[Voor 3% gewijzigd door Waah op 12-05-2017 10:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mexikola
Waah schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Ik kon destijds de afkoeldagen niet nemen. Moest ik wel een brief schrijven (destijds naar Vodafone VDSL) dat ik afzag van het recht. Maar toen hebben ze het sneller in gang gezet.

Of NLE dat ook doet geen idee :+
Op het forum van NLE las ik dat er geen mogelijkheid is om af te zien van die afkoeldagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:00

Ryan1981

Je ne sais pas

Ook ik ben van plan over te stappen, maar ik weet niet zo goed wat nu de beste manier van aanpak is als ik wil voorkomen dat ik zonder internet kom te zitten.

Is de overstap service handig? Of is dat juist gevoelig voor problemen en kun je beter zelf datums en tijdstippen opgeven van aansluiting/afsluiting?

Ook wil ik nog wel proberen om te kjiken of Ziggo een aanbieding kan doen. Ik heb nu 40/4mbit (en heb helemaal geen tv of bellen nodig eigenlijk). Maarja ik zie hier al berichten voorbij komen dat ze toch niets doen, en heb ooit wel een bericht gelezen dat iemand afgesloten was terijl die alleen maar ter informatie belde en niet daadwerkelijk afgesloten wilde worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ryan1981 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:23:
Ook ik ben van plan over te stappen, maar ik weet niet zo goed wat nu de beste manier van aanpak is als ik wil voorkomen dat ik zonder internet kom te zitten.

Is de overstap service handig? Of is dat juist gevoelig voor problemen en kun je beter zelf datums en tijdstippen opgeven van aansluiting/afsluiting?

Ook wil ik nog wel proberen om te kjiken of Ziggo een aanbieding kan doen. Ik heb nu 40/4mbit (en heb helemaal geen tv of bellen nodig eigenlijk). Maarja ik zie hier al berichten voorbij komen dat ze toch niets doen, en heb ooit wel een bericht gelezen dat iemand afgesloten was terijl die alleen maar ter informatie belde en niet daadwerkelijk afgesloten wilde worden.
Zonder jezelf in allerlei bochten te wringen kun je ook Ziggo bellen, afdeling opzeggingen en dan vragen om een aanbod. Als ze weigeren, dan weet je genoeg.

Overstapservice kun je inderdaad benutten, maar je kan ook prima zelf alles opzeggen en daarbij kun je wel bepalen wanneer je nieuwe provider in moet en wanneer de oude moet stoppen. Dat weet je zeker dat je niet zonder Internet zit, als je nieuwe provider vanaf dag 1 niet goed werkt of zo.

Bijvoorbeeld:

Nieuwe provider levert op: 12 juni 2017
Oude provider stopt op: 19 juni 2017

[Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 12-05-2017 15:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:00

Ryan1981

Je ne sais pas

Wat ik me ook afvraag, heeft het nog zin om b.v. naar KPN te bellen met de vraag of ze een aanbieding kunnen doen vergelijkbaar met NLE?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Ryan1981 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:41:
Wat ik me ook afvraag, heeft het nog zin om b.v. naar KPN te bellen met de vraag of ze een aanbieding kunnen doen vergelijkbaar met NLE?
Je kunt het altijd proberen maar mijn ervaring is dat je van kpn een antwoord zult krijgen in de trant van "Wij gaan voor kwaliteit en dat kost meer."

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08-2020
Ik ben overgestapt naar NLE en ontving direct een mail van Ziggo dat ik ze moet bellen om de afhandeling van de opzegging door te nemen. Dit doe ik natuurlijk niet, nergens voor nodig.

Nu hebben die schoften zelfs het lef om een SMS te sturen met volgende tekst:
Beste klant, wij hebben een overstapverzoek ontvangen. Wij informeren u graag over de afhandeling en vervolgstappen. U kunt ons bereiken via 020-2252405. Ziggo.
Uiteraard ga ik zo ook nu niet bellen. Ben benieuwd wanneer ze zelf de telefoon gaan pakken om mij te bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unezra

unezra

Leolinedance schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:23:
Ik ben overgestapt naar NLE en ontving direct een mail van Ziggo dat ik ze moet bellen om de afhandeling van de opzegging door te nemen. Dit doe ik natuurlijk niet, nergens voor nodig.

Nu hebben die schoften zelfs het lef om een SMS te sturen met volgende tekst:

[...]

Uiteraard ga ik zo ook nu niet bellen. Ben benieuwd wanneer ze zelf de telefoon gaan pakken om mij te bellen.
Hoezo, je zegt je contract op.

Dan is het toch logisch dat je even met de partij waar je dat contract mee hebt belt om je contract formeel op te zeggen en de opzegging technisch en administratief af te handelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:17
Ik kan het me heel goed voorstellen. Als je de opzegging laat regelen door NLE is het nergens voor nodig om nog te moeten bellen met iemand van Ziggo.
De reden dat Ziggo dat doet, is om je als klant proberen te behouden. Je hebt namelijk herroepingsrecht en mag je bestelling bij NLE binnen 14 dagen nog annuleren.
Ik vind dat Ziggo schriftelijke opzeggingen gewoon moet doorvoeren. Jij hebt NLE gemachtigd om op te zeggen, dat is voldoende. Ziggo kan natuurlijk met een tegenaanbod komen, maar het 'on hold' zetten van een opzegging vind ik niet correct.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
unezra schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:55:
[...]

Dan is het toch logisch dat je even met de partij waar je dat contract mee hebt belt om je contract formeel op te zeggen en de opzegging technisch en administratief af te handelen?
Nee, dat is niet logisch. Formeel zegt NLE op namens jou bij Ziggo inclusief alle administratie afhandelingen. Formeel hoef jij dus niets te doen.

Ziggo geeft aan dat ze je willen 'informeren'. Dat is puur informeel en alleen om je proberen over te halen om te blijven. Op zich niks mis mee natuurlijk als het maar eerlijk verloopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra

unezra

CR2032 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:22:
[...]

Nee, dat is niet logisch. Formeel zegt NLE op namens jou bij Ziggo inclusief alle administratie afhandelingen. Formeel hoef jij dus niets te doen.

Ziggo geeft aan dat ze je willen 'informeren'. Dat is puur informeel en alleen om je proberen over te halen om te blijven. Op zich niks mis mee natuurlijk als het maar eerlijk verloopt.
Ik vind termen als "schoften" en "het gore lef" vooral een beetje bizar.

Je zegt je contract op bij een partij, direct of door dat door een andere partij te laten doen en die partij wil graag even met je praten om te kijken of ze je kunnen houden. Lijkt me prima en een net gebaar. Zolang ze dat niet overdrijven, is het heel gezond.

Ziggo is gewoon een tripple play aanbieder die niet meer de diensten bied die bij je passen, niet je aardsvijand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leolinedance
unezra schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:55:
[...]

Nee joh, wordt allemaal door NLE geregeld. Dit is enkel en alleen om je te kunnen overtuigen toch te blijven. Het is bekend dat ze dit sinds ze veel klanten aan NLE verliezen nogal agressief doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leolinedance
unezra schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:27:
[...]

Je zegt je contract op bij een partij, direct of door dat door een andere partij te laten doen en die partij wil graag even met je praten om te kijken of ze je kunnen houden. Lijkt me prima en een net gebaar. Zolang ze dat niet overdrijven, is het heel gezond.

Ziggo is gewoon een tripple play aanbieder die niet meer de diensten bied die bij je passen, niet je aardsvijand.
Was het maar zo simpel. Zo veel gezeik gehad, problemen niet oplossen en doodleuk prijzen blijven verhogen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leolinedance
En daar had ik ze al aan de lijn.

Binnen 24 uur een mail, sms en telefoontje :')

[Voor 39% gewijzigd door Leolinedance op 15-05-2017 19:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-01 07:10
Mijn vader vandaag ook aangemeld voor NLE. Scheelt hem al snel 20 euro per maand, en mij weer tijd aangezien ze de installatie gratis doen. Zeer Tweaker friendly dat NLE ;)

PVOutput | Solaredge SE3000H - 13 x Jinko Solar 350N - 4550Wp - 7x OZO [3 x 29º & 4 x 10º] / 6x WNW [1 x 10º & 5 x 29º]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leolinedance
Meauses schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:37:
Mijn vader vandaag ook aangemeld voor NLE. Scheelt hem al snel 20 euro per maand, en mij weer tijd aangezien ze de installatie gratis doen. Zeer Tweaker friendly dat NLE ;)
Ze doen de installatie alleen gratis als je nu nog klant bent bij Ziggo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

[...]

Leuk dit verhaal. Maar providers hebben jaren terug onderling afspraken gemaakt, min of meer onder druk van de staat, om overstappen gemakkelijk te maken. Hieruit komt voort dat de nieuwe provider dus namens de klant de opzegging mag doorvoeren. Hierdoor is tussenkomst nergens voor nodig.

Ziggo mag uiteraard proberen hun klanten te behouden. Maar de manier waarop is juist van hun kant uit "schofterig, asociaal etc". Gewoon liegen dat je barst noem ik niet bepaald netjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-01 07:10
Leolinedance schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 07:39:
[...]

Ze doen de installatie alleen gratis als je nu nog klant bent bij Ziggo.
Ik post toch in het overstap van Ziggo naar NLE topic? Dus dan is die conclusie simpel ;)

PVOutput | Solaredge SE3000H - 13 x Jinko Solar 350N - 4550Wp - 7x OZO [3 x 29º & 4 x 10º] / 6x WNW [1 x 10º & 5 x 29º]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:32
[...]

Ze vertellen je halve waarheden en hele leugens (dubbele kosten want je hebt nog contract tot datum x) als je eindelijk opneemt nadat ze je 10x bellen.

Ik vind dat echt schofterig gedrag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
Hmm, ze (Ziggo) hebben mij geen één keer gebeld. Ik moest hun bellen. Ik vind 't ook een vrij normale gang van zaken dat je nog even telefonisch contact hebt om het een en ander kort te sluiten. Kan er wel van uitgaan dat NLE de opzegging regelt, maar ik wil zelf toch altijd wel de regie in handen houden. Het is mij te vaak fout gegaan in 't verleden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psnepvangers
Ik ben hier ook gebeld door Ziggo, onder het mom van telefonisch contact om de overstap verder af te ronden. Vervolgens ook een aanbod gekregen, en de argumenten dat:
  • NLE ADSL is, en ADSL onstabiel is en inferieur aan hun netwerk
  • NLE geen klantenservice heeft
  • NLE een hele slechte waardering heeft, terwijl zij (Ziggo) alles goed voor elkaar hebben. Direct citaat uit het gesprek: "Waarom zou je een Mercedes inruilen voor een Dacia?"
Nou vind ik het niet zo erg dat ze mij op deze agressieve manier proberen te overtuigen, het lukt toch niet. Maar ik heb mijn moeder ook overtuigd om over te stappen terwijl zij er niet veel verstand van heeft. De "normale" consument heeft geen idee bij het hele IT gebeuren eromheen en deze praten ze wel zo om.

Vrij laf als je het mij vraagt om op deze manier je klanten te behouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leolinedance
tiguan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:05:
Hmm, ze (Ziggo) hebben mij geen één keer gebeld. Ik moest hun bellen. Ik vind 't ook een vrij normale gang van zaken dat je nog even telefonisch contact hebt om het een en ander kort te sluiten. Kan er wel van uitgaan dat NLE de opzegging regelt, maar ik wil zelf toch altijd wel de regie in handen houden. Het is mij te vaak fout gegaan in 't verleden.
Ik vind dat niet normaal. Als ze de opzegging binnen hebben is het gewoon klaar.

En ze liegen ook nog, dat bleek wel toen Ziggo mij gisteren belde. Ze proberen je enkel over te halen om toch te blijven, verder helemaal niets over de opzegging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadgeteer
psnepvangers schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:33:
Ziggo laat hier zijn ware aard zien blijkbaar. Jammer dat hier geen media aandacht aan besteed wordt. Kijken hoe ze zich daar dan uitpraten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leolinedance
Ik ben hier ook gebeld door Ziggo, onder het mom van telefonisch contact om de overstap verder af te ronden. Vervolgens ook een aanbod gekregen, en de argumenten dat:
  • NLE een hele slechte waardering heeft, terwijl zij (Ziggo) alles goed voor elkaar hebben. Direct citaat uit het gesprek: "Waarom zou je een Mercedes inruilen voor een Dacia?"
Nou vind ik het niet zo erg dat ze mij op deze agressieve manier proberen te overtuigen, het lukt toch niet. Maar ik heb mijn moeder ook overtuigd om over te stappen terwijl zij er niet veel verstand van heeft. De "normale" consument heeft geen idee bij het hele IT gebeuren eromheen en deze praten ze wel zo om.

Citaat uit mijn gesprek: "De modems van NLE zijn heel slecht! Ik zorg er persoonlijk voor dat u het nieuwste modem krijgt. Deze is echt super, ik heb hem zelf ook!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psnepvangers
Gadgeteer schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:40:
[...]

Ziggo laat hier zijn ware aard zien blijkbaar. Jammer dat hier geen media aandacht aan besteed wordt. Kijken hoe ze zich daar dan uitpraten.
Helemaal mee eens. Ik ben toch wel eigenlijk benieuwd hoeveel consumenten ze nog omgepraat krijgen om toch bij Ziggo te blijven met deze valse beschuldigingen.
Prachtig verkoperspraatje! ;)

[Voor 17% gewijzigd door psnepvangers op 16-05-2017 13:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:52

Hah grappig. Het ironische hier is dat Ziggo zelf een steeds brozer koper netwerk begint te krijgen.
Want dat is coax gewoon.

• Banballa
  • Laatst online: 08:32

Banballa

(>'_')>

Ik heb het ook gehad met Ziggo en de continue prijsverhogingen en wilde ook kijken of ik kan overstappen naar NLE. Bij het aanvragen van het abonnement kom ik prima door de eerste check heen.
Vul ik vervolgens mijn gegevens in dan komt er een tweede check en hier krijg ik de volgende melding:

'Oei… We hebben een extra check gedaan op je postcode en het blijkt dat we tóch niet kunnen leveren op jouw adres. Je aansluiting is niet geschikt. Superjammer!'

Weet iemand waarom mijn aansluiting opeens niet geschikt zou zijn? Ik heb in mijn meterkast ook geen IS/RA-punt of lasdop kunnen vinden, zou dat er wat mee te maken kunnen hebben?

• Gadgeteer
Banballa schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:28:
Ik heb het ook gehad met Ziggo en de continue prijsverhogingen en wilde ook kijken of ik kan overstappen naar NLE. Bij het aanvragen van het abonnement kom ik prima door de eerste check heen.
Vul ik vervolgens mijn gegevens in dan komt er een tweede check en hier krijg ik de volgende melding:

'Oei… We hebben een extra check gedaan op je postcode en het blijkt dat we tóch niet kunnen leveren op jouw adres. Je aansluiting is niet geschikt. Superjammer!'

Weet iemand waarom mijn aansluiting opeens niet geschikt zou zijn? Ik heb in mijn meterkast ook geen IS/RA-punt of lasdop kunnen vinden, zou dat er wat mee te maken kunnen hebben?
Het is uiteraard mogelijk dat je geen telefoonaansluiting hebt in je huis. In dat geval kunnen ze nergens hun dienst over leveren. Wellicht kun je eens contact opnemen met NLE om te vragen waarom ze niet kunnen leveren, misschien kunnen ze je dan ook adviseren in wat je kunt doen om alsnog van hun dienst gebruik te kunnen maken?

• Banballa

Banballa

(>'_')>

Daar zit wat in. Jammer dat ik dan wel door de eerste check kom. Ik ga contact opnemen met NLE.

• eggda
  • Laatst online: 07-02 19:56
Trof dit vanochtend aan in mijn mailbox.... Lijkt erop dat de prijs van 29,95 eindig is:

Beste eggda,
Een half jaar geleden brak NLE, na de energiemarkt, ook de telecommarkt open. En met succes. Al ruim 30.000 Nederlanders stapten over naar NLEx voor internet, tv en/of bellen. Ook voor u is er nu meer keuzevrijheid en lagere prijzen.

U heeft aangegeven op te hoogte te willen blijven van ons aanbod. Het superscherpe introductieaanbod eindigt over 3 weken. We willen u nog één keer de kans geven om te profiteren van knetterscherpe prijzen. Stap vóór 7 juni 2017 over op internet, tv en/of bellen via NLEx en join the circle!

[Voor 0% gewijzigd door eggda op 17-05-2017 09:12. Reden: typo]

• Barre73
Banballa schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:28:

Wat komt er uit deze checker?:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

• Banballa

Banballa

(>'_')>

Wat - Koper
Beschikbaar - Small green check
Distributiepunt(en) - MDF

Technologie Internet Snelheid
Koper/DSL 55 Mbit/s
Bonded Koper/DSL -

• Barre73
Banballa schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:34:
[...]

Wat - Koper
Beschikbaar - Small green check
Distributiepunt(en) - MDF

Koper/DSL 55 Mbit/s
Bonded Koper/DSL -
Dan zou ik zo even niet weten waarom er niet besteld kan worden. Ook al zou je geen ISRA in huis hebben, dan nog kan via KPN de aannemer aangestuurd worden om alsnog aan te sluiten.
Nieuwbouwwoning? Of een paar jaar oud?

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

eggda schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:12:
Trof dit vanochtend aan in mijn mailbox.... Lijkt erop dat de prijs van 29,95 eindig is:

Beste eggda,
Een half jaar geleden brak NLE, na de energiemarkt, ook de telecommarkt open. En met succes. Al ruim 30.000 Nederlanders stapten over naar NLEx voor internet, tv en/of bellen. Ook voor u is er nu meer keuzevrijheid en lagere prijzen.

U heeft aangegeven op te hoogte te willen blijven van ons aanbod. Het superscherpe introductieaanbod eindigt over 3 weken. We willen u nog één keer de kans geven om te profiteren van knetterscherpe prijzen. Stap vóór 7 juni 2017 over op internet, tv en/of bellen via NLEx en join the circle!
Benieuwd wat de nieuwe prijs wordt, juist omdat ze zo goedkoop zijn ben ik overgestapt (altans dat gebeurd over een maand).

• Banballa

Banballa

(>'_')>

Barre73 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:18:
[...]

Dan zou ik zo even niet weten waarom er niet besteld kan worden. Ook al zou je geen ISRA in huis hebben, dan nog kan via KPN de aannemer aangestuurd worden om alsnog aan te sluiten.
Nieuwbouwwoning? Of een paar jaar oud?
Ja, een huis uit 2013. Dat aansluiten zal dan wel extra kosten met zich meebrengen.. Ik snap dat ze daar misschien niet zo happig op zijn.

• Barre73
Banballa schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:34:
[...]

Ja, een huis uit 2013. Dat aansluiten zal dan wel extra kosten met zich meebrengen.. Ik snap dat ze daar misschien niet zo happig op zijn.
Dan vermoed ik dat hier alleen de kabel in de straat is gelegd en de huiskabel pas bij afname van een abonnement wordt gelegd. Zitten meestal geen kosten aan.
Hou ons hier even op de hoogte. Als de order blijft mislukken dan kan ik misschien helpen.

• Leolinedance
Mijn god, Ziggo doet wel héél erg zijn best om mij in te lichten over de afwikkeling van de overstap.
Gisterenavond 5x gebeld en vandaag alweer 2x.

• Davith78
Zonet overgestapt naar NLE, met gebruikmaking van de extra korting via CashbackXL. Per 28 juni ben ik verlost van Ziggo :)

• unezra

unezra

Leolinedance schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:15:
Mijn god, Ziggo doet wel héél erg zijn best om mij in te lichten over de afwikkeling van de overstap.
Gisterenavond 5x gebeld en vandaag alweer 2x.
Als je gewoon op neemt ben je d'r met 5 minuten vanaf.
Het kost je nu meer tijd en energie. :)

• Leolinedance
unezra schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Ik heb geen enkele behoefte om die smoesjes wederom aan te moeten horen.
Het zou toch over de procedure van het opzeggen moeten gaan volgens de sms en mail?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra

unezra

Leolinedance schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:42:
[...]

Ik heb geen enkele behoefte om die smoesjes wederom aan te moeten horen.
Het zou toch over de procedure van het opzeggen moeten gaan volgens de sms en mail?
Mijn punt is, het kost je nu tijd en energie door er niet op te reageren. Je ergert je aan dat ze het zo vaak proberen. Als je 1x op neemt, ben je als je een beetje vlot en correct handelt, 60 seconden later van ze af.

Long story short: Het is op alle mogelijke manieren inefficiënter ze NIET te woord te staan dan ze WEL te woord te staan. :)

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 23:53
Ik krijg op 29 september de sleutels van mijn nieuwe huis, met NLE zou ik daar 100/30 kunnen halen. Is het handig om nu alvast te bestellen?

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:52
peligro2k schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:02:
Ik krijg op 29 september de sleutels van mijn nieuwe huis, met NLE zou ik daar 100/30 kunnen halen. Is het handig om nu alvast te bestellen?
Zie:
eggda in "Overstap van Ziggo naar NLE"

Net even voor 7 juni bestellen is mogelijk 3 maandjes te vroeg. Maar kan nog voordeliger zijn.
Gewoon ff bellen en vragen wat de nieuwe prijs wordt.

• PauseBreak
  • Nu online
unezra schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Ziggo gebruikt twee telefoonnummers. Die simpelweg blokkeren en je bent er vanaf. Kost je helemaal geen tijd en energie meer :)

Nee, merp!

• Davith78
Mij mogen ze best bellen, dan zeg ik ze glashard dat ik genoeg had van de prijsverhogingen terwijl ik er niets op vooruit ging. Misschien komt de boodschap dan uiteindelijk terecht bij de hoge bobo's van Ziggo.

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 23:53
Zojuist besteld, ik ga er vanuit dat de prijs 29,- is op het moment dat mijn abonnement in gaat.

• Rrob
  • Laatst online: 06-02 19:02
ik zie de link naar fourstack vaak langskomen (https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search) maar heb nogal mijn twijfels over de correctheid ervan. Ik had t/m december tele2 50/5 en kreeg dat ook (49/5 ofzo) Als ik mijn adres nu invul krijg ik te zien dat ik maar 17 kan halen...
Wat Koper
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) MDF (gekke afkorting voor Groningen)

Koper/DSL 17 Mbit/s
Bonded Koper/DSL -

-specs-

• PauseBreak
  • Nu online
Wat krijg je hier te zien? https://thd-fpi-info.fourstack.nl/

Daarnaast is fourstack voor zover ik weet een database die handmatig wordt bijgehouden en bijgewerkt. Daardoor is het dus ook niet volledig foutloos en soms niet up-to-date. Zo staat er hier nog steeds glasvezel op de planning (inmiddels Q3 ipv Q2) terwijl KPN al heeft aangegeven in Hengelo geen glasvezel meer aan te gaan leggen.

Nee, merp!

• unezra

unezra

Davith78 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:01:
Mij mogen ze best bellen, dan zeg ik ze glashard dat ik genoeg had van de prijsverhogingen terwijl ik er niets op vooruit ging. Misschien komt de boodschap dan uiteindelijk terecht bij de hoge bobo's van Ziggo.
Lijkt me heel wat zinniger dan ze compleet negeren en je vervolgens ergeren dat ze je blijven bellen. :)

• krakendmodem
Rrob schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:58:
ik zie de link naar fourstack vaak langskomen (https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search) maar heb nogal mijn twijfels over de correctheid ervan. Ik had t/m december tele2 50/5 en kreeg dat ook (49/5 ofzo) Als ik mijn adres nu invul krijg ik te zien dat ik maar 17 kan halen...

[...]
Dan kan het zijn dat je straatkast vol zit en je signaal dus uit de wijkcentrale moet komen die verder weg staat.

• Barre73
PauseBreak schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:14:

Daarnaast is fourstack voor zover ik weet een database die handmatig wordt bijgehouden en bijgewerkt. Daardoor is het dus ook niet volledig foutloos en soms niet up-to-date. Zo staat er hier nog steeds glasvezel op de planning (inmiddels Q3 ipv Q2) terwijl KPN al heeft aangegeven in Hengelo geen glasvezel meer aan te gaan leggen.
Dat bewijst alleen maar dat het niet handmatig is. Die planning komt direct uit de database van Reggefiber dus blijkbaar staan daar nog plandata in voor adressen in Hengelo (die geen nieuwbouw zijn).

• Barre73
Rrob schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:58:
Wat Koper
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) MDF (gekke afkorting voor Groningen)

Koper/DSL 17 Mbit/s
Bonded Koper/DSL -

[...]
Dat MDF is geen afkorting (meer) voor je centrale of wijkkast. Dat wordt tegenwoordig niet meer getoond. MDF betekent dat je op de centrale bent aangesloten met je lijn. SDF staat voor straatkast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
PauseBreak schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:14:

Nope, die database leert ook automatisch. Aan de hand van de lijnwaardes die de modems in de buurt doorgeven maakt die database een schatting over de mogelijke snelheid. Heb je al een dsl lijn liggen, dan past de database zich aan op de maximale snelheid die op die aansluiting mogelijk is.

Er kan natuurlijk wel handmatig aanpassingen gedaan worden.

Het handmatig bijhouden van een paar miljoen aansluitingen lijkt me niet te doen :P

[Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 17-05-2017 22:10]

• PauseBreak
  • Nu online
Barre73 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:54:
[...]

Dat bewijst alleen maar dat het niet handmatig is. Die planning komt direct uit de database van Reggefiber dus blijkbaar staan daar nog plandata in voor adressen in Hengelo (die geen nieuwbouw zijn).
Waarom benoem je expliciet dat het geen nieuwbouwadressen zijn? Zit daar een verschil in met bestaande bouw, anders dan dat het een wel al en het ander nog niet gebouwd is? De berichtgeving is namelijk dat in geen van beide gevallen nog glasvezel wordt aangesloten (behalve dan naar de straatkast).

Nee, merp!

• tiguan
@Barre73 Bij mij staat er SDF, MDF , wat is het dan?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee