Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

€29,95 is toch standaard internet 20-1Mb/s ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:15
Hackus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:18:
Tot 100Mb down en 30Mb. Moet het wel
Leverbaar zijn op je adres natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door krakendmodem op 17-05-2017 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
tiguan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:12:
@Barre73 Bij mij staat er SDF, MDF , wat is het dan?
Zeer waarschijnlijk de SDF, dat is de straatkast die ergens in je buurt staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Jammer dat de prijs dus vanaf 7 juni weer omhoog gaat, was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bron?

Edit: spuit 11

[ Voor 71% gewijzigd door Imperium op 17-05-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:55
PauseBreak schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:10:
[...]

Waarom benoem je expliciet dat het geen nieuwbouwadressen zijn? Zit daar een verschil in met bestaande bouw, anders dan dat het een wel al en het ander nog niet gebouwd is? De berichtgeving is namelijk dat in geen van beide gevallen nog glasvezel wordt aangesloten (behalve dan naar de straatkast).
Omdat nieuwbouwprojecten nog wel degelijk glasvezel krijgen. Moet het wel een minimaal aantal woningen binnen dat project zijn. Vroeger 250, toen werd het 100 en nu al bij nog kleinere projecten. Hengelose Es bijvoorbeeld. Daar wordt straks FttH aangelegd in de nieuwbouw woningen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:22
Hackus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:18:
Het bedrag is voor de maximaal haalbare snelheid op je adres (via xDSL zonder pairbonding) Een indicatie van wat er op je adres haalbaar is, kun je vinden via de al vaak benoemde https://netco-fpi-info.fourstack.nl/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 00:25
een volle straatkast zou wel jammer zijn, want een die belachelijke prijsverhoging van 9% die ziggo me na een half jaar door mijn strot wil duwen pik ik niet. (kabeltv + tientje internet €28,70 wordt ook €2,50 duurder)

is het ook mogelijk dat mijn aansluiting preventief van de straatkast naar de wijkkast is gezet om ruimte te maken en dat er in de straatkast nog wel een paar aansluitingen vrij zijn of werkt dat niet zo?

edit> hoe werkt het eigenlijk als een straatkast vol zit, is er dan een wachtlijst wie als eerste weer naar de straatkast mag? en hoe wordt de volgorde daarvan bepaald? Een paar maanden op 17Mbit is natuurlijk ook geen ramp, zit nu op 25Mb....

[ Voor 21% gewijzigd door Rrob op 18-05-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PauseBreak schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:14:
Wat krijg je hier te zien? https://thd-fpi-info.fourstack.nl/

Daarnaast is fourstack voor zover ik weet een database die handmatig wordt bijgehouden en bijgewerkt. Daardoor is het dus ook niet volledig foutloos en soms niet up-to-date. Zo staat er hier nog steeds glasvezel op de planning (inmiddels Q3 ipv Q2) terwijl KPN al heeft aangegeven in Hengelo geen glasvezel meer aan te gaan leggen.
Zou je mij misschien in een DM postcode/huisnr willen sturen van het adres waar je het hier over hebt? Ik kan op dit moment namelijk geen adressen vinden die in een project staan dat inmiddels niet meer actief zou zijn. Met andere woorden: Wat jij beschrijft zou niet moeten kunnen, tenzij het adres dus werkelijk glasvezel krijgt. Maar dat is dan vanuit een nieuwbouwproject zoals ik hierboven al aangaf,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 12-07 07:31
Nu een tijdje getest thuis met een lagere snelheid en zaterdag of zondag gaan we overstappen naar een andere provider. Ik vermoed NLEX maar Online is ook nog een optie. Online lijkt een hogere upload aan te bieden? Of is bij NLEX ook gewoon de maximale snelheid die mogelijk is? Bij online hebben ze een pakket met 100/30. Die download ga ik niet halen maar die hogere upload vind ik persoonlijk wel interessant. Dat is namelijk meer dan bij mijn huidige Ziggo abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Cave_Boy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:41:
Nu een tijdje getest thuis met een lagere snelheid en zaterdag of zondag gaan we overstappen naar een andere provider. Ik vermoed NLEX maar Online is ook nog een optie. Online lijkt een hogere upload aan te bieden? Of is bij NLEX ook gewoon de maximale snelheid die mogelijk is? Bij online hebben ze een pakket met 100/30. Die download ga ik niet halen maar die hogere upload vind ik persoonlijk wel interessant. Dat is namelijk meer dan bij mijn huidige Ziggo abonnement.
NLE werkt niet met abonnementen op basis van snelheid. Je krijgt automatisch de maximale download en upload die technisch mogelijk is op je adres (met 1 aderpaar, dus zonder pairbonding). Dus je kan nooit meer bij Online krijgen dan bij NLE.

Check hier even je technisch maximale snelheid:

OT: Online staat niet bekend om haar klant tevredenheid. NLE (op het gebied van telecom) tot nu tot nog wel vrij aardig gezien dat wat ik hier allemaal lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Barre73 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:01:
[...]

NLE werkt niet met abonnementen op basis van snelheid. Je krijgt automatisch de maximale download en upload die technisch mogelijk is op je adres (met 1 aderpaar, dus zonder pairbonding). Dus je kan nooit meer bij Online krijgen dan bij NLE.

Check hier even je technisch maximale snelheid:

OT: Online staat niet bekend om haar klant tevredenheid. NLE (op het gebied van telecom) tot nu tot nog wel vrij aardig gezien dat wat ik hier allemaal lees.
Dankje voor het verduidelijken. Meer dan 1 aderpaar heb ik ook niet. Meer snelheid zal er voorlopig dan ook niet inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

lxz

Ooit een tijd bij KPN gewerkt (klantenservice internet+bellen) en daardoor nooit de overstap naar *DSL gewaagd :), Maar door het enorme prijsverschil heb ik me toch ook maar aangemeld bij NLE.

Nu alleen nog uitvogelen of het mogelijk is om de tv-ontvanger achter mijn eigen router te hangen, zodat ik zo veel mogelijk de bestaande 'infrastructuur' kan blijven behouden (modem in meterkast, rest in de woonkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 13:44

PauseBreak

derp!

Barre73 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Zou je mij misschien in een DM postcode/huisnr willen sturen van het adres waar je het hier over hebt? Ik kan op dit moment namelijk geen adressen vinden die in een project staan dat inmiddels niet meer actief zou zijn. Met andere woorden: Wat jij beschrijft zou niet moeten kunnen, tenzij het adres dus werkelijk glasvezel krijgt. Maar dat is dan vanuit een nieuwbouwproject zoals ik hierboven al aangaf,
Ik zal je een dm sturen, maar je zou verwachten dat het - aangezien dit inderdaad projectmatige nieuwbouw is - dan al opgeleverd zou zijn samen met het huis / opleveren coax/telefonie. Coax en telefonie zijn braaf opgeleverd eind 2016, maar van glasvezel geen spoor. Vandaar mijn verbazing :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

SMSfreakie schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:03:
je kan ook als je internetsnelheid je niet heel veel boeit gewoon je Ziggo downgraden naar 40/4 ( en eventueel telefoon er uit werken ?)

en als je het handig aan pakt kan je er nog wel een leuke tijdelijke extra korting scoren
Maar dan ben je wel gelijk van je oude abbo af en mag je kastjes gaan huren. Humax/smartcard bye bye is het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

MsG schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:22:
Wat was dan de aanleiding? Los van prijscomponent vind ik Ziggo superieur, gegarandeerde snelheid (inherent aan kabel) relatief open instellingen routers, mogelijkheid tot bridgemodus, goede klantenservice. Maar ja t werd me te duur.

Viel me wel op dat de decoder van NLE niet heel mooi beeld gaf op de buren hun tv. Kan ook aan de tv liggen of klopt het dat de digitale tv van Ziggo optisch wel superieur is aan de IP-tv van de Adsl-providers? Immers het kost anders teveel bandbreedte.
Klopt helemaal. TV beeld van NLE/KPN heeft een veel lagere bitrate dan Ziggo en op een goede tv zie je dat. Dit in combo met stabiel internet "dwingt" mij al jaren niet te switchen. Ellende is dat ook downgraden in internetsnelheid niet kan want dan val ik in het nieuwe abbo systeem met die huurdozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
445033 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:02:
[...]

Klopt helemaal. TV beeld van NLE/KPN heeft een veel lagere bitrate dan Ziggo en op een goede tv zie je dat. Dit in combo met stabiel internet "dwingt" mij al jaren niet te switchen. Ellende is dat ook downgraden in internetsnelheid niet kan want dan val ik in het nieuwe abbo systeem met die huurdozen.
Er zullen altijd mensen zijn die klagen dat internet via een bepaald medium niet stabiel zou kunnen zijn. VDSL werkt over het algemeen prima en het is gewoon stabiel. Hier is het juist Ziggo die al jaren problemen geeft en weigert de problemen op te lossen. Leuk die hogere snelheden, maar het klapt eruit zodra je een download start.

Via elk medium kunnen storingen optreden. Internet via Coax is wat dat betreft niet veel beter. Het enige nadeel van xDSL is de snelheid, afhankelijk van je locatie kun je misschien net op een plek zitten dat de snelheden nog ruk zijn.

Je oordeel over xDSL is dus niet altijd waar. Coax kan ook ruk zijn.

TV beeld is -nog- iets minder dan die van Ziggo. KPN voert daar nog steeds verbeteringen in door en de meeste mensen zien het verschil niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 18-05-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

krakendmodem schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Er zullen altijd mensen zijn die klagen dat internet via een bepaald medium niet stabiel zou kunnen zijn. VDSL werkt over het algemeen prima en het is gewoon stabiel. Hier is het juist Ziggo die al jaren problemen geeft en weigert de problemen op te lossen. Leuk die hogere snelheden, maar het klapt eruit zodra je een download start.

Via elk medium kunnen storingen optreden. Internet via Coax is wat dat betreft niet veel beter. Het enige nadeel van xDSL is de snelheid, afhankelijk van je locatie kun je misschien net op een plek zitten dat de snelheden nog ruk zijn.

Je oordeel over xDSL is dus niet altijd waar. Coax kan ook ruk zijn.

TV beeld is -nog- iets minder dan die van Ziggo. KPN voert daar nog steeds verbeteringen in door en de meeste mensen zien het verschil niet meer.
Ik zit hier al 20 jaar op Coax (voormalig @home) en helemaal top. 1x een forse storing maar dat bleek een breuk in de kabel buiten. Ziggo heeft wat mij betreft, helaas, nog steeds geen echte concurrent. En op mijn 55 inch komt dat brakke beeld van KPN er nooit op. Zelfs op een 40 inch low budget tv van mijn schoonvader ziet het er niet uit.

NB: waarom zou Ziggo weigeren een probleem op te lossen? Lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Tja, hier werkt het prima. Ik vraag me dan wel af of je bij KPN wel in HD hebt gekeken als dat beeld zo brak was. Want de HD zenders zijn eigenlijk prim, maar ze beginnen nog niet op kanaal 1. Met glasvezel zijn de HD zenders overigens gewoon gelijk aan Ziggo.

Wij hebben overigens TV via de schotel, vanwege het gemak van de CI. Kabel is hier al meer dan 10 jaar niet stabiel meer, de hele buurt zit inmiddels al bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banballa
  • Laatst online: 11-07 16:08

Banballa

(>'_')>

Barre73 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Dan vermoed ik dat hier alleen de kabel in de straat is gelegd en de huiskabel pas bij afname van een abonnement wordt gelegd. Zitten meestal geen kosten aan.
Hou ons hier even op de hoogte. Als de order blijft mislukken dan kan ik misschien helpen.
Ik heb een reactie van NLE:
Ik heb de aansluitgegevens nagekeken, maar zie dat er geen beschikbare lijnen geregistreerd staan op jouw adres. Vandaar dat je bij de tweede check ook een melding te zien krijgt.

Dat is jammer, want we hebben je er natuurlijk wel graag bij! Alleen zonder een ISRA- of FTU/NT-punt kunnen wij helaas niet leveren.
Bummer! Dit zou dus betekenen dat er eerst een lijn aangelegd zou moeten worden :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Banballa schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:46:
[...]

Ik heb een reactie van NLE:

[...]

Bummer! Dit zou dus betekenen dat er eerst een lijn aangelegd zou moeten worden :'(
Stuur mij je adresgegevens even in een DM. Dan kijk ik ook in de database van KPN. Ik vermoed namelijk dat NLE de order verkeerd inlegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:07:
[...]

Stuur mij je adresgegevens even in een DM. Dan kijk ik ook in de database van KPN. Ik vermoed namelijk dat NLE de order verkeerd inlegt.
Wij hadden ook geen ISRA punt, maar hebben via het forum van NLE toch het voor elkaar gekregen dat KPN in opdracht van NLE een lijn naar ons huis en een ISRA punt heeft aangelegd (kosteloos). Sindsdien een tevreden klant van NLE. Vraag dus via het forum van NLE of dit wellicht ook voor jou mogelijk is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik ben zonet gebeld door Ziggo n.a.v. mijn opzegging. Het was verder een prettig gesprek hoor, maar ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik de prijsverhogingen zat was en nu eens een uitstapje wou maken naar een andere provider. Ik heb beleefd het 'NLE heeft geen helpdesk', het 'de tv beeldkwaliteit is beter bij Ziggo' en 'veel andere serviceverlenende bedrijven voeren ook jaarlijkse prijsverhogingen door' aangehoord en het aanbod van een halfjaar lagere maandkosten afgeslagen.

Hopelijk dringt het daar bij Ziggo eens door dat ze trouwe klanten heel lang telkens een oor kunnen aannaaien, totdat de maat een keer vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:05

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

445033 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:51:
[...]

Maar dan ben je wel gelijk van je oude abbo af en mag je kastjes gaan huren. Humax/smartcard bye bye is het dan.
Ik kon na een abbo vernieuwing gewoon mijn bestaande humax recorder blijven gebruiken. Ben van het middelste naar het laagste (40/4) abonnement gegaan en de horizon play box die ik daarbij kreeg ligt ongebruikt in de kast.

De humanx is wel mijn eigendom, weet niet over je daar op doelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cave_Boy
Mijn buren hebben de overstap naar VDSL inmiddels al gemaakt en kregen gisteren van Ziggo het inmiddels welbekende telefoontje. Voordat ze de overstap gingen maken was er vrij weinig mogelijk met de prijs en of andere producten (ongeveer €2,50 per maand eraf voor 6 maanden). Nu ze weggaan was het opeens mogelijk om 12 maanden lang €10,00 korting op het abonnement te geven.

8)7 Ziggo waar ben je mee bezig..

Ben wel benieuwd naar de volgende kwartaal/ half jaar cijfers van NLE en Ziggo. En dan vooral die van het aantal gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Blijkbaar heeft ziggo mijn mobiele nummer niet, want ik ben nog niet lastig gevallen buiten de mail en brief om sinds mijn opzegging. Nog een maandje wachten en dan gaan we het meemaken of NLE echt de 100mbit kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:54
Ik werd gister na het invullen van het formulier van NLE ook vrijwel direct door Ziggo gebeld. Kon toen niet opnemen ivm werk.

Daarna belden ze 15 minuten later weer, en toen nam ik maar op. Na het zeggen van mijn naam was het stil, en hoorde ik collega medewerkers praten met andere mensen. Ik heb nog een paar keer hallo geroepen, maar geen gehoor. Toen hoorde ik de microfoon wat kraken en werd er opgehangen. Ik heb dit eerder gelezen, gebeld worden door Ziggo en vervolgens niets horen. Heb het nummer maar geblokkeerd, geen zin aan dit gedoe.

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Ziggo is al veel klanten verloren: http://nos.nl/artikel/215...ezen-tarieven-omhoog.html

3% in 2016 en dat zal in 2017 vermoedelijk nog wel meer zijn aangezien de prijzen weer verhoogd zijn en NLE aan het stunten is.

Toch fijn wat stevige concurrentie op de markt!

[ Voor 37% gewijzigd door Leolinedance op 19-05-2017 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:30
Grappig, "Om de trend te keren heeft Ziggo van alles geprobeerd". Wat dacht je van een aantrekkelijk geprijsd internet abonnement met een degelijke snelheid van rond de 100MBit (niet 40, niet 150) met een basis tv pakket erbij voor rond de 30~40 euro. Dan blijf ik wel. Maar nee hoor, alleen maar tv-zenders, die ik toch niet kijk, erbij plakken voor meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

@tiguan wacht maar tot je kids hebt, als je die al niet hebt. Dan wil je graag kinderzenders en die zitten allemaal achter een extra pakket á dik over de tien Euro. Ik betaal nu €58,09 per maand maar dat gaat snel voorbij als ik straks ook overstap naar NLEx. Automatische incasso's gaan helemaal niet goed terwijl er knaken zat op de bank staan. Vervolgens krijg je wel herinneringskosten van €25,00 omdat er nog niet betaald is.

Daarnaast diverse malen aangeven dat ik scrambled beeld heb op diverse zenders, vooral Veronica. Alle kabels vervangen, AOP vervangen, decoder vervangen, monteurs zijn langs geweest maar niemand die het kan oplossen.

Het is een keer mooi geweest en schijnbaar denken heel veel andere mensen er ook zo over en zijn de verhogingen voor velen de druppel van de spreekwoordelijke emmer. En waarom zou je ook niet? Als je een vdsl snelheid kan halen van meer dan 30mbit kan je als gezin goed vooruit. Ik red het goed met de 40/4 die ik nu heb van Ziggo. En als je dan over kan bespaar je gewoon heel veel geld. In mijn geval €25,00 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Laatst online: 11-07 22:09
Kan je eigenlijk je eigen SIP providers instellen in het NLEx modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

tiguan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:37:
Grappig, "Om de trend te keren heeft Ziggo van alles geprobeerd". Wat dacht je van een aantrekkelijk geprijsd internet abonnement met een degelijke snelheid van rond de 100MBit (niet 40, niet 150) met een basis tv pakket erbij voor rond de 30~40 euro. Dan blijf ik wel. Maar nee hoor, alleen maar tv-zenders, die ik toch niet kijk, erbij plakken voor meer geld.
Wat je beschrijft is eigenlijk min of meer de oude situatie van Alles in Een Plus. Daar ben ik ooit mee begonnen op 80mbit (geloof ik) voor €42,95/mnd. Op zich was dat ideaal. Meer snelheid is leuk, maar niet echt noodzakelijk. Jammer genoeg is 40/4 dan weer net niet genoeg.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoAtomic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:52
Gister de overstap aangevraagd van Ziggo naar NLE. Grootste overweging was de kosten. Ik ben geen groot internet verbruiker en kijk alleen de standaard zenders. Dus al dat luxe en extra's hoeven van mij niet.

Hoor hier in de buurt (kop van Overijsel) veel klachten over Ziggo. Sinds ik de humax box heb omgeruild voor een CI+ module helemaal geen klachten heb over Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 00:04

RobertowNL

For your gear!

NeoAtomic schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:50:
Gister de overstap aangevraagd van Ziggo naar NLE. Grootste overweging was de kosten. Ik ben geen groot internet verbruiker en kijk alleen de standaard zenders. Dus al dat luxe en extra's hoeven van mij niet.

Hoor hier in de buurt (kop van Overijsel) veel klachten over Ziggo. Sinds ik de humax box heb omgeruild voor een CI+ module helemaal geen klachten heb over Ziggo.
Helaas is het in deze regio voor veel klanten niet mogelijk over te stappen naar NLE. Met 8 mbit KPN lijntje kan je niet eens HD tv kijken.

Binnenkort maar over op glasvezel mocht dat hier komen :+

Overstap van een een persoon uit mijn familie naar NLE ging overigens prima, ook bijna geen gezeur gehad van Ziggo op de bekende brief na. Aansluiten was ook een eitje en het draait stabiel.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PauseBreak schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:43:
[...]

Wat je beschrijft is eigenlijk min of meer de oude situatie van Alles in Een Plus. Daar ben ik ooit mee begonnen op 80mbit (geloof ik) voor €42,95/mnd. Op zich was dat ideaal. Meer snelheid is leuk, maar niet echt noodzakelijk. Jammer genoeg is 40/4 dan weer net niet genoeg.
Ligt eraan wat je ermee doet. Wij redden ons er prima mee als gezin. Laptop, telefoons, pc, mediaspeler... alles gaat over die lijn. Downloaden van films gaat wat langzamer maar ik wacht wel wat langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
PauseBreak schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:43:
[...]

40/4 zou hier meer dan genoeg zijn aangezien TV er niet vanaf gesnoept wordt. Misschien is het met opgroeiende kinderen die gamen en netflixen etc. een andere situatie. Naar mijn beleving moet je al aardig gek doen om die lijn vol te trekken. Een 4K stream trekt 15 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Leolinedance schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:34:

Toch fijn wat stevige concurrentie op de markt!
Best grappig. Meestal zijn de reacties op verhogingen en bij gasten die problemen hebben: Er, is geen alternatief. Ziggo is een monopolist.

Zit zelf ook wel eens te overwegen om een andere provider te nemen. Echter ik ben er van overtuigd dat het gras bij de buren echt niet groener is dan dat bij mij.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
210667 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 07:35:
[...]

Best grappig. Meestal zijn de reacties op verhogingen en bij gasten die problemen hebben: Er, is geen alternatief. Ziggo is een monopolist.

Zit zelf ook wel eens te overwegen om een andere provider te nemen. Echter ik ben er van overtuigd dat het gras bij de buren echt niet groener is dan dat bij mij.. 8)
Hoezo is er geen alternatief als je VDSL of glasvezel kunt krijgen?

Dat het gras financieel groener is is een feit. De rest moet ik nog even afwachten, al is het nu ook bagger bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

Leolinedance schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:56:
[...]

Dat het gras financieel groener is is een feit.
Nah, niet echt hoor. En zeker niet in alle gevallen. In deze appartementen heb je de keus tussen glasvezel en coax. Als ik dan check naar de prijzen, ook die op NLE, dan ben ik voor een gelijkwaardig pakket [voor zover je dat kan benaderen] ruim 30 euro meer kwijt dan nu bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
210667 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:08:
[...]

Nah, niet echt hoor. En zeker niet in alle gevallen. In deze appartementen heb je de keus tussen glasvezel en coax. Als ik dan check naar de prijzen, ook die op NLE, dan ben ik voor een gelijkwaardig pakket [voor zover je dat kan benaderen] ruim 30 euro meer kwijt dan nu bij Ziggo.
Omdat je geen ADSL kunt krijgen blijkbaar. Daar kan NLE niets aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Waarschijnlijk kan hij het wel krijgen, maar als er glas ligt "dwingt" NLE/KPN je daarvan gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-06 20:45
210667 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 07:35:
[...]

Hoezo monopolist? Dat wordt rap minder. wij hebben inmiddels glasvezel binnenliggen waar Ziggo niets op aanbied maar de concullega's wel. Echter nog ruim tevreden met Ziggo dus ga voorlopig nog niet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:57

jdh009

FP ProMod
krakendmodem schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:46:
Waarschijnlijk kan hij het wel krijgen, maar als er glas ligt "dwingt" NLE/KPN je daarvan gebruik te maken.
Kun je deze uitspraak ook hard maken? Ik heb net zelf alle zaken uitgezocht en kon gewoon bij NLE een abonnement kiezen waarbij gebruik werd gemaakt van ADSL ipv glasvezel. Het is dat ik uiteindelijk de uploadsnelheid in combinatie met de prijs van ADSL die mij voor iets anders heeft doen kiezen maar kon het dus wel gewoon afnemen bij ze.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jdh009 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:56:
[...]

Kun je deze uitspraak ook hard maken? Ik heb net zelf alle zaken uitgezocht en kon gewoon bij NLE een abonnement kiezen waarbij gebruik werd gemaakt van ADSL ipv glasvezel. Het is dat ik uiteindelijk de uploadsnelheid in combinatie met de prijs van ADSL die mij voor iets anders heeft doen kiezen maar kon het dus wel gewoon afnemen bij ze.
Dat is knap, dat is mij niet gelukt. Mij werd verteld dat als er glas lag, ze dat gebruikten ipv dsl. En dus ook de hogere prijzen die gerekend worden bij glas.

Alle andere providers laten met ook meteen glas pakken ipv dsl.

Edit: Oké, dit is nieuw voor me. Je kan dus kiezen welk netwerk je wilt gebruiken. Ik las van de week nog dat Ziggo klanten met glasvezel op hun adres alleen glasvezel konden kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 20-05-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

krakendmodem schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:33:
[...]

Dat is knap, dat is mij niet gelukt. Mij werd verteld dat als er glas lag, ze dat gebruikten ipv dsl. En dus ook de hogere prijzen die gerekend worden bij glas.

Alle andere providers laten met ook meteen glas pakken ipv dsl.

Edit: Oké, dit is nieuw voor me. Je kan dus kiezen welk netwerk je wilt gebruiken. Ik las van de week nog dat Ziggo klanten met glasvezel op hun adres alleen glasvezel konden kiezen.
Dat ligt ook aan of het glasvezelnetwerk van KPN is of niet. Bij mijn ouders is het een 'lokaal' glasvezelnetwerk en als ik dan het aanbod bekijk dan is het ADSL, maximaal 7Mbit :')

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Dat hoor je mij toch ook niet zeggen. Dat wordt vaak gebruikt als er weer eens een verhoging of een storingstopic is door luitjes die niets beters te doen hebben dan kankeren op Ziggo.

Toevallig een uurtje geleden ook de verhoging van €2,50 aangekondigd gekregen per 01-07. Was net verhuisd naar dit appartement en kreeg bij de verhuizing al 3 mnd voor €34,95. Nu vanaf 01-07
nog eens 6 mnd voor €34,95. Uiteraard dan weer het contract met een jaar verlengd. Over een jaar in 2018 begint het spelletje weer opnieuw. Best leuk.. 8)
krakendmodem schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:46:
Nope, het ordinaire oude KPN-koper ligt hier niet meer. Alleen FttH van Reggefiber. Glasvezel ligt er tot in de meterkast. Voor Ziggo de 'groene kabel'. Ik ga er vanuit dat voor Ziggo het glasvezel tot aan de wijkkast loopt en daarna via de groene kabel de woning inkomt.

[ Voor 27% gewijzigd door 210667 op 20-05-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mja hier is het maximaal 50Mbit. Maar hier ligt geen glas of kabel. :P

Maar ik dacht dus dat er voor je werd bepaald welk netwerk je mocht gebruiken. Als er glas ligt, dan levert KPN daar sowieso op ipv koper.

Je moet maar net geluk hebben dat er zowel op dsl als glas op hetzelfde adres 100Mb kan worden afgenomen. In gebieden met glasvezel doet KPN niks meer aan het dsl netwerk en krijg je direct ook glasvezelpakket aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:07

vr6-only

Blub Blub

KPN en dochtermaatschappijen doen het niet, maar NLE en Online bijvoorbeeld weer wel. Daar kun je kiezen voor koper of glasvezel. Veelal is de snelheid, waar glasvezel beschikbaar is, van koper niet denderend.

Maar als je bijvoorbeeld het "geluk" hebt dichtbij de centrale te wonen, haal je alsnog 50Mbit op koper. Voor veel mensen wegen de kosten meer tegenover meer bandbreedte.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
eggda schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:31:
Kan je eigenlijk je eigen SIP providers instellen in het NLEx modem?
In het modem niet, maar een losse ATA er achter werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

210667 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:06:
[...]

Dat hoor je mij toch ook niet zeggen. Dat wordt vaak gebruikt als er weer eens een verhoging of een storingstopic is door luitjes die niets beters te doen hebben dan kankeren op Ziggo.
De term 'monopolist' wordt losjes gebruikt hé. Op bepaalde plekken in het land is Ziggo de facto monopolist omdat er simpelweg geen realistisch alternatief is. Zo hebben grote delen van Groningen-stad nog steeds alleen ADSL2 en om nu te zeggen dat 7-10mbit een realistisch alternatief is voor zelfs het goedkoopste Ziggo-pakket vind ik wel erg gedurfd.
Sommige mensen zitten dus gewoon vast aan Ziggo.
Toevallig een uurtje geleden ook de verhoging van €2,50 aangekondigd gekregen per 01-07. Was net verhuisd naar dit appartement en kreeg bij de verhuizing al 3 mnd voor €34,95. Nu vanaf 01-07
nog eens 6 mnd voor €34,95. Uiteraard dan weer het contract met een jaar verlengd. Over een jaar in 2018 begint het spelletje weer opnieuw. Best leuk.. 8)
Niet via opzeggingen gebeld? Of beter, gewoon overstappen. Ziggo biedt je 6*€18,70 + 6*59.95 (C&P Complete) wanneer je alsnog blijft namelijk. Als je verder tevreden bent over Ziggo is dat gewoon een goede aanbieding.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:20
Via opzeggingen kreeg ik geen aanbod, hij denk ik dan ook niet. Ze zetten slechts een overstap opmerking in het dossier, zodat mijn overstap vrijgegeven werd als NLE zich zou melden. Daar moet ik wel bij vermelden dat ik vorig najaar 6 maanden korting heb gekregen voor het verlengen van mijn contract bij Ziggo. Die korting isvorige maand verlopen. Dus juist prettig om nu contractbreuk te mogen plegen en over te stappen. Verder verwezen ze mij naar een website waar iedereen zijn gal spuugt over NLE internet een een niet werkende aansluiting/overstap/TV etc. Je zou haast gaan denken dat Ziggo die site even flink geholpen heeft in de negatieve berichtgeving. Juist omdat hier op Tweakers over het algemeen best positief gereageerd lijkt te worden op wat NLE biedt.

Hoe zit dat trouwens bij anderen: zijn er anderen die al korting hadden gebeld met opnieuw een kortingsaanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
En zojuist mijn bericht gekregen dat ik begin maand 7 ook mag genieten van NLE.

Enige puntje dat ik vond was dat je het modem niet in bridge kan zetten maar een DMZ moet aanmaken. Vind ik niet heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
PauseBreak schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:45:
[...]

De term 'monopolist' wordt losjes gebruikt hé. Op bepaalde plekken in het land is Ziggo de facto monopolist omdat er simpelweg geen realistisch alternatief is. Zo hebben grote delen van Groningen-stad nog steeds alleen ADSL2 en om nu te zeggen dat 7-10mbit een realistisch alternatief is voor zelfs het goedkoopste Ziggo-pakket vind ik wel erg gedurfd.
Sommige mensen zitten dus gewoon vast aan Ziggo.

[...]

Niet via opzeggingen gebeld? Of beter, gewoon overstappen. Ziggo biedt je 6*€18,70 + 6*59.95 (C&P Complete) wanneer je alsnog blijft namelijk. Als je verder tevreden bent over Ziggo is dat gewoon een goede aanbieding.
Nu vind ik Ziggo in Groningen stad ook niet denderend. Veel te vaak dipjes in de verbinding. Met ziggo zakelijk halen we die 500Mb al niet. (Rademarkt)

Ook daar mag Ziggo nog even naar gaan kijken. Het coax netwerk begint daar ook aardig te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krakendmodem schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:59:
[...]

Nu vind ik Ziggo in Groningen stad ook niet denderend. Veel te vaak dipjes in de verbinding. Met ziggo zakelijk halen we die 500Mb al niet. (Rademarkt)

Ook daar mag Ziggo nog even naar gaan kijken. Het coax netwerk begint daar ook aardig te kraken.
Komt door je modem. Die kraakt af en toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Cave_Boy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:52:

Enige puntje dat ik vond was dat je het modem niet in bridge kan zetten maar een DMZ moet aanmaken. Vind ik niet heel erg.
Dat is inderdaad jammer, maar wat is een DMZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

PauseBreak schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14ij:45:
[...]

Neu, er was een optie "vragen over de prijsverhoging".

Aangegeven dat ik niet vrolijk wordt van de verhoging [alhoewel ik die wel begrijp] en gezegd dat ik eventueel zou opteren/informeren wat de mogelijkheden waren met glasvezel en aan de medewerker gevraagd wat zijn mogelijkheden waren om mij te behouden voor Ziggo. Daar kwam dit dus uitrollen.

Ik zit eigenlijk sinds de KTA [voor de jonkies: KabelTelevisie Amsterdam] bij Ziggo en haar voorgangers. Enkele uitstapjes gedaan, maar val toch elke keer weer terug op deze provider. Prijs-kwaliteitverhouding zijn in mijn optiek op zich in orde. Uiteraard zullen er mensen zijn die problemen hebben. Is ook normaal bij zoveel aansluitingen. Aan de andere kant worden problemen ook vaak veroorzaakt door de end-user achter de AOP. Maar goed dat is voor een ieder anders.
Bisamrat schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:39:
[...]

Dat is inderdaad jammer, maar wat is een DMZ?
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

[ Voor 11% gewijzigd door 210667 op 20-05-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:49
Heb eindelijk de overstap gemaakt naar NLEx maar de alles in 1 app werkt niet. En wil naderhand toch meer tv pakketten

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Via shopkorting.nl kan je op dit moment 25,- cashback krijgen op een NLE alles in 1 abonnement. NLE neem je op basis van de prijs, dus dan is dat ook weer mooi meegenomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alwaysleft
ucsdcom schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:01:
Via shopkorting.nl kan je op dit moment 25,- cashback krijgen op een NLE alles in 1 abonnement. NLE neem je op basis van de prijs, dus dan is dat ook weer mooi meegenomen.
Via Cashbackxl 35 euro :> ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Nog beter! Sowieso zou ik bij het aangaan van abonnementen sowieso even kijken bij dit soort cashback sites. Anders ben je dief van eigen portemonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Even een waarschijnlijk simpele vraag maar is meer ivm aanleg van twee utp kabels voor de tv decoders. Ik heb al een router en wil deze blijven gebruiken. Was van plan om het modemrouter van NLE in te stellen met dmz naar mijn router. Kan ik voor tv gewoon de decoders op mijn switch aansluiten of moeten die kabels op het modemrouter van NLE?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:59
https://www.spaarwinkelen...-energie-maatschappij.php
40 euro bij Spaarwinkelen....

Cashback checken? kijk even op cashbacksvergelijken.nl (geen aandelen). Daar staan alle cashbacksites op een rij en zie je waar de beste cashback is.

Kan je leuk mee besparen als je elk jaar overstapt van energie/TV/verzekering/elkeabboterwereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Waah schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:40:
https://www.spaarwinkelen...-energie-maatschappij.php
40 euro bij Spaarwinkelen....

Cashback checken? kijk even op cashbacksvergelijken.nl (geen aandelen). Daar staan alle cashbacksites op een rij en zie je waar de beste cashback is.

Kan je leuk mee besparen als je elk jaar overstapt van energie/TV/verzekering/elkeabboterwereld
En over spaarwinkelen lees je niet zo een goede reviews in tegenstelling tot Cashbackxl en Shopkorting. Ieder zijn ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:59
offtopic:
5x besteld en allemaal goedgekeurd.... ook 1 keer niet in mijn lijst na bestellen en toch toegekend

Ik hoop dat NLE de actie nog even doorzet... Kan zelf pas (als non-ziggo) pas in September overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Waah schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:45:
offtopic:
5x besteld en allemaal goedgekeurd.... ook 1 keer niet in mijn lijst na bestellen en toch toegekend

Ik hoop dat NLE de actie nog even doorzet... Kan zelf pas (als non-ziggo) pas in September overstappen
Je kan nu ook al een overstap aanvragen. Als ik KPN invul als provider, dan wordt 28 september gewoon geaccepteerd in het invulscherm van NLE. Dus waarom wachten tot de actie is afgelopen?

De kans is trouwens ook best aanwezig dat de actie opeens op het laatst nog weer 1 of 2 weken verlengd wordt, maar je weet maar nooit.

Je leest op internet ook reviews dat ze het te druk hebben en het niet aan kunnen. Door het aankondigen van het stoppen van de actie zal weer een stormloop kunnen komen, dus of dat zo positief is? Je komt nu al in de eerste week van juli uit als je "zo snel mogelijk overstappen" kiest, terwijl opzegtermijnen slechts 1 maand zijn bij de andere providers.

Ookal kost deze actie vermoedelijk veel geld om te houden, uiteindelijk wordt KPN weer de lachende derde die opeens toch Ziggo klanten naar haar netwerk ziet komen, die normaal niet over overstappen zouden peinzen. En valt het tegen: door de vele internet en alles in 1 prijsverhogingen mag iedereen vast binnen het jaar weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Cave_Boy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:36:
Even een waarschijnlijk simpele vraag maar is meer ivm aanleg van twee utp kabels voor de tv decoders. Ik heb al een router en wil deze blijven gebruiken. Was van plan om het modemrouter van NLE in te stellen met dmz naar mijn router. Kan ik voor tv gewoon de decoders op mijn switch aansluiten of moeten die kabels op het modemrouter van NLE?
Iemand idee? Heb zelf mijn bedenkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udo_dance
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik was aan het kijken welke snelheid er mogelijk was op fourstack . Bij het invullen van het adres doe ik eigenlijk altijd voor de proef de buren invullen (don't ask me why). Dat zag er allemaal goed uit: 111Mbit/s (SDF, MDF) echter bij het invullen van mijn eigen adres klapt de boel terug naar... 5Mbit/s (MDF)!

Ik heb nu de gehele straat ingevuld en allemaal zitten ze rond de 110Mbit/s en zitten ze op de straatkast. Bij mijn adres staat dus alleen de wijkkast. Hoe kan dit? is dit een fout van de website of hebben ze ons als jarenlange ziggo/upc klant overgeslagen in de kast? Met deze situatie kan ik niet eens overstappen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Cave_Boy schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Iemand idee? Heb zelf mijn bedenkingen.
Misschien kan je die vraag beter hier stellen: [Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 16:35
Toch weer mooi meegenomen d:)b Gelijk maar de overstap van ziggo gemaakt, scheelt me toch weer €200 op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik heb dus NLE aangevraagd via CashbackXL en kreeg 25 euro korting. Maar ik zat net het contract door te lezen, daar stond de 25 euro als 'combikorting' bij met een *. Het * verwijst naar een regeltje onderaan het contract waar staat dat de korting alleen wordt uitgekeerd als aan de voorwaarden wordt voldaan.

Deze voorwaarden staan in https://www.nle.nl/alles-...oorwaarden_2017M03D20.pdf

Daarin lees ik dat je tevens een energiecontract moet hebben om in aanmerking te komen voor de combikorting. Dat wist ik al, maar ik dacht dat de cashbackactie daar los van stond. Dus nu vraag ik me af, is de actie van CashbackXL een wassen neus? Ik heb het idee dat CashbackXL nu net alsof doet dat je die korting via hun krijgt, maar dat die korting later alsnog door NLE wordt afgewezen omdat ik geen energiecontract heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
Davith78 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 15:52:
Ik heb dus NLE aangevraagd via CashbackXL en kreeg 25 euro korting. Maar ik zat net het contract door te lezen, daar stond de 25 euro als 'combikorting' bij met een *. Het * verwijst naar een regeltje onderaan het contract waar staat dat de korting alleen wordt uitgekeerd als aan de voorwaarden wordt voldaan.

Deze voorwaarden staan in https://www.nle.nl/alles-...oorwaarden_2017M03D20.pdf

Daarin lees ik dat je tevens een energiecontract moet hebben om in aanmerking te komen voor de combikorting. Dat wist ik al, maar ik dacht dat de cashbackactie daar los van stond. Dus nu vraag ik me af, is de actie van CashbackXL een wassen neus? Ik heb het idee dat CashbackXL nu net alsof doet dat je die korting via hun krijgt, maar dat die korting later alsnog door NLE wordt afgewezen omdat ik geen energiecontract heb.
Dat zijn 2 losstaande kortingen. Sites als CashbackXL, shopkorting etc. verdienen een bonus van ca. 50,- per aangebrachte nieuwe klant. Daarvan geven ze 35,- aan jou door (25,- in het geval van shopkorting). De 25,- extra korting op NLE die in je contract staat wordt door NLE hier bovenop nog gegeven als je ook een energiecontract bij ze hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davith78
ucsdcom schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:38:
[...]

Dat zijn 2 losstaande kortingen. Sites als CashbackXL, shopkorting etc. verdienen een bonus van ca. 50,- per aangebrachte nieuwe klant. Daarvan geven ze 35,- aan jou door (25,- in het geval van shopkorting). De 25,- extra korting op NLE die in je contract staat wordt door NLE hier bovenop nog gegeven als je ook een energiecontract bij ze hebt.
Ah, op die manier. Dus de uiteindelijke korting krijg ik t.z.t. terug van CashbackXL, en niet via NLE. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ondanks dat Fourstack en diverse websites erg positief zijn met snelheid (tussen de 60Mb/s en 90Mb/s heb ik toch mijn order geannuleerd.

Ik spreek gister een van mijn buren die had zonder dat ik wist ook een overstap gedaan van Ziggo naar in dit geval Online. Deze buuf was niet te spreken over de snelheid. Volgens Online die ze een paar keer heeft gesproken is dit echt de maximale snelheid die behaald kan worden. Er is gewoon veel verlies op de lijn. De snelheid die bekabeld behaald word is tussen de 14Mb/s tot 20Mb/s download met ongeveer 1Mb/s upload.

Andere buren hebben zojuist een oplevering van hun lijn gehad door een KPN monteur (KPN als provider). En die hebben flinke bedenkingen. Ze kregen van de KPN monteur ook te horen dat de lijn slechter was dan gedacht. Hij ging dit melden maar vooralsnog hebben ze ook zo'n lage snelheid.

Ik wacht eerst wel tot de buren hogere snelheden behalen. De gegevens van de websites kloppen in dit geval dus niet...

Nadeel van de ADSL / VDSL providers vind ik dat je direct een jaarcontract hebt. Bij de kabelmonopolist (Ziggo) kan dit ook een maandcontract zijn. (wel eerst bellen). Als ik voor een maandcontract 5 euro meer zou moeten betalen had ik het denk ik wel even getest.

[ Voor 12% gewijzigd door Cave_Boy op 22-05-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Cave_Boy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:48:
Ondanks dat Fourstack en diverse websites erg positief zijn met snelheid (tussen de 60Mb/s en 90Mb/s heb ik toch mijn order geannuleerd.

Ik spreek gister een van mijn buren die had zonder dat ik wist ook een overstap gedaan van Ziggo naar in dit geval Online. Deze buuf was niet te spreken over de snelheid. Volgens Online die ze een paar keer heeft gesproken is dit echt de maximale snelheid die behaald kan worden. Er is gewoon veel verlies op de lijn. De snelheid die bekabeld behaald word is tussen de 14Mb/s tot 20Mb/s download met ongeveer 1Mb/s upload.

Andere buren hebben zojuist een oplevering van hun lijn gehad door een KPN monteur (KPN als provider). En die hebben flinke bedenkingen. Ze kregen van de KPN monteur ook te horen dat de lijn slechter was dan gedacht. Hij ging dit melden maar vooralsnog hebben ze ook zo'n lage snelheid.

Ik wacht eerst wel tot de buren hogere snelheden behalen. De gegevens van de websites kloppen in dit geval dus niet...

Nadeel van de ADSL / VDSL providers vind ik dat je direct een jaarcontract hebt. Bij de kabelmonopolist (Ziggo) kan dit ook een maandcontract zijn. (wel eerst bellen). Als ik voor een maandcontract 5 euro meer zou moeten betalen had ik het denk ik wel even getest.
Het zou kunnen dat je buren toch in de wijkcentrale aangesloten zijn, dat zou de lagere snelheden kunnen verklaren. Anders zou ik de boel opzeggen. Online is nou niet echt een provider met een superstabiel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
@krakendmodem Die kans is aanwezig maar het gaat in mijn geval om een flat en de een woont naast me en de ander boven me. Ik heb het idee dat er een kleine kans is dat die op een ander punt zijn aangesloten.

Wel netjes door NLE te woord gestaan trouwens. En heb inmiddels ook de annulering-email mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 11-07 13:22
Cave_Boy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:41:
lol, het antwoord staat 3 posts boven je vraag :s.
Cave_Boy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:52:

Valt volgens mij mee te leven inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik vind 't wel apart dat je een maand van tevoren al betaald voor een dienst. Wordt dat weer verrekend als je opzegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
tiguan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:49:
Ik vind 't wel apart dat je een maand van tevoren al betaald voor een dienst. Wordt dat weer verrekend als je opzegt?
Serieus, apart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-07 18:51
Net contact met NLE op Facebook hierover gehad. Mijn eerste afschrijving gebeurt 25 mei, maar mijn ingangsdatum is vanaf 19 juni. 19 juli zal mijn tweede afschrijving gebeuren.

Had wat beter verwoord kunnen zijn in de e-mail, maar vrij snel opgehelderd door NLE. Klopt gewoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 16:35
krakendmodem schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:27:
[...]

Het zou kunnen dat je buren toch in de wijkcentrale aangesloten zijn, dat zou de lagere snelheden kunnen verklaren. Anders zou ik de boel opzeggen. Online is nou niet echt een provider met een superstabiel netwerk.
zou een andere provider het in zo'n geval echt beter doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Carfanatic schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:43:
[...]

zou een andere provider het in zo'n geval echt beter doen?
Online heeft vaker problemen dat de snelheden compleet onderuit gaan door weinig capaciteit. Ook al heb je een 15Mb lijntje, soms komt er niet eens meer 2Mb binnen.

En de service bij online is om te janken zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:38
Dat doet Ziggo ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nee hoor. Bij Ziggo krijg je de spullen al na ongeveer een week binnen en kan je aan de slag. Betalen doe je pas na de eerste maand. Je betaalt dan welliswaar 2 maanden in een keer.

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 24-05-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:38
tiguan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:52:
[...]

Nee hoor. Bij Ziggo krijg je de spullen al na ongeveer een week binnen en kan je aan de slag.
Nu trek jij het uit zijn verband. Ik reageerde op dat je een maand vooruit moet betalen. Dat is bij Ziggo ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Cave_Boy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:44:
@krakendmodem Die kans is aanwezig maar het gaat in mijn geval om een flat en de een woont naast me en de ander boven me. Ik heb het idee dat er een kleine kans is dat die op een ander punt zijn aangesloten.

Wel netjes door NLE te woord gestaan trouwens. En heb inmiddels ook de annulering-email mogen ontvangen.
Hoe heb je je annulering doorgegeven? Er zit een annuleringsformulier bij de order. Heb je die ingestuurd? Dat heb ik namelijk gedaan, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen. Ik wil er niet aan vast zitten. Of heb je telefonisch kunnen annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
ucsdcom schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:03:
[...]

Hoe heb je je annulering doorgegeven? Er zit een annuleringsformulier bij de order. Heb je die ingestuurd? Dat heb ik namelijk gedaan, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen. Ik wil er niet aan vast zitten. Of heb je telefonisch kunnen annuleren?
Heb telefonisch gewoon geannuleerd en later ontving ik via de e-mail een bevestiging van de annulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Cave_Boy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:40:
[...]

Heb telefonisch gewoon geannuleerd en later ontving ik via de e-mail een bevestiging van de annulering.
Dat is interessant, omdat ze juist geen telefonische klantenservice voor NLEx alles in 1 klanten vermelden.

Heb je een tip welk nummer ik moet pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
Op NLEx heb je inderdaad geen telefoonnummer. Echter je kan gewoon hun standaard nummer bellen op algemene energie site. Je krijgt dan ook een menu ook over NLEx. https://www.nle.nl/energie/contactgegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Cave_Boy schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:48:
Op NLEx heb je inderdaad geen telefoonnummer. Echter je kan gewoon hun standaard nummer bellen op algemene energie site. Je krijgt dan ook een menu ook over NLEx. https://www.nle.nl/energie/contactgegevens
Dank je, dan zal ik ze eens lastig vallen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Inmiddels ben ik 1 minder leuke stap verder.
Heb in de tussentijd nadat ik mijn bevestiging van afmelding heb mogen ontvangen tot nu 2e-mails mogen ontvangen over mijn overstap naar NLEx.

Nadat ik weer gebeld had kreeg ik keurig bevestigd dat ik keurig op geannuleerd sta en dat ik de e-mails heb mogen ontvangen snappen ze ook niet. Ik gaf aan dat ik het plezierig vond dat het wel goed in het systeem staat maar jammer date r dus ergens een foutje is gemaakt. Hierop heb ik dan ook gevraagd hoelang mijn gegevens nog bij hun in de database staan. Dit wist de vriendelijke dame niet maar heeft dit wel voor me nagevraagd, Van het antwoord schrok ik een beetje. Haar antwoord was dat ze zei ruim 5 jaar.

Jezelf laten verwijderen kan niet kreeg ik als antwoord. Als ik nog verdere e-mails krijg kan ik die als onverzonden zien. Als er rekeningen volgen dan moet ik opnieuw bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Cave_Boy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:40:
[...]

Gisteren telefonisch contact gehad. Een weinig bemoedigende medewerker die mij vooral probeerte te overtuigen maar af te wachten. Niet akkoord! Dat doe ik dus niet gezien de vele verhalen van personen die er ondanks toezeggingen toch opeens aan vast zitten.

Met allemaal smoezen dat mijn mail adres niet gekoppeld was etc. Probeerden ze mij er van te weerhouden om er echt werk van te maken. De annulering had ik gelukkig vanaf 2 mailadressen, via het online annuleringsformulier op hun website en per post opgestuurd. Dus hoezo " we hebben niets ontvangen, omdat uw mailadres niet gekoppeld is". Stop met onzin aan mij te verkopen! Vervolgens ging deze diva het toch uitzoeken. Na een minuut of 6 kwam zij bij mij terug dat de annulering gevonden was en nu gekoppeld + naar de afdeling annuleringen doorgezet was. Ik kon de bevestigingsmail tegemoet zien.

Gisteravond nog geen mail, het zal mij benieuwen.

Als NLE de annuleringstermijn op 2 weken zet en klanten daar ook strikt aan houdt, zoals uit vele klachten blijkt, dan moeten ze er ook voor zorgen dat je de bevestiging van de bijna directe annulering binnen die 2 weken ontvangt. Al is het maar een email nav. het webformulier dat je annuleringsverzoek ontvangen is. Dat zou toch wat klantvriendelijker zijn.

Als de bevestiging maandag niet binnen is toch maar aangetekend met ontvangstbevestiging opsturen, dat heb ik wel vaker nodig gehad als een provider niet reageerde en je uiteindelijk bij de geschillencommissie uit komt. Winnen + toewijzing van een beperkte "schadevergoeding" als straf voor de provider is dan verzekerd. NLEx eat your heart out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:40
@ucsdcom Wat is eigenlijk de reden dat je de bestelling annuleert? Ben zelf bezig met overstappen en even nieuwsgierig. :)

Van mij zouden ze wel wat vaker mogen mailen. Ben zelf bezig met overstappen van Ziggo naar NLE. Heb geen gebruik gemaakt van de overstap service maar gewoon zelf Ziggo opgezegd en NLE afgesloten. (Heb liever zelf het beheer van opzeggingen) De verwachte datum zou 15 juni zijn maar wil de definitieve datum eigenlijk al wel willen weten. Vooral nadat ik betaald heb verwacht ik in ieder geval een actie. Wacht nog even af voordat ik zelf maar een forum post ga maken bij NLE

Momenteel de communicatie van NLE:
4mei -> Aanmelding mail met contract. (verwachte oplevering 15 juni)
11mei -> Waarschuwingsmail onjuiste info provider.
19mei -> Update mail dat ze 23e geld afschrijven, dat ze installatiepakket max 9 werkdagen voor activatie opsturen en dat ik de definitieve activatie datum nog per mail krijg.
23 mei -> Geld afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:00
Mexikola schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:58:
@ucsdcom Wat is eigenlijk de reden dat je de bestelling annuleert? Ben zelf bezig met overstappen en even nieuwsgierig. :)

Van mij zouden ze wel wat vaker mogen mailen. Ben zelf bezig met overstappen van Ziggo naar NLE. Heb geen gebruik gemaakt van de overstap service maar gewoon zelf Ziggo opgezegd en NLE afgesloten. (Heb liever zelf het beheer van opzeggingen) De verwachte datum zou 15 juni zijn maar wil de definitieve datum eigenlijk al wel willen weten. Vooral nadat ik betaald heb verwacht ik in ieder geval een actie. Wacht nog even af voordat ik zelf maar een forum post ga maken bij NLE

Momenteel de communicatie van NLE:
4mei -> Aanmelding mail met contract. (verwachte oplevering 15 juni)
11mei -> Waarschuwingsmail onjuiste info provider.
19mei -> Update mail dat ze 23e geld afschrijven, dat ze installatiepakket max 9 werkdagen voor activatie opsturen en dat ik de definitieve activatie datum nog per mail krijg.
23 mei -> Geld afgeschreven.
Bij mij hetzelfde idd. Maar helaas kunnen ze volgens mij niet echt een volgende actie doen toch? Een eventuele mail met 'Betaling gelukt' zou kunnen inderdaad, maar helaas zal het aansluiten niet sneller gaan... 9 dagen voor ingang zullen we het pakket ontvangen, dat is de volgende actie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
pelt schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Bij mij hetzelfde idd. Maar helaas kunnen ze volgens mij niet echt een volgende actie doen toch? Een eventuele mail met 'Betaling gelukt' zou kunnen inderdaad, maar helaas zal het aansluiten niet sneller gaan... 9 dagen voor ingang zullen we het pakket ontvangen, dat is de volgende actie denk ik.
Ah. nouja dat stelt in ieder geval gerust dat dit de standaard gang van zaken is en dat er niet iets mis is gegaan. :)

Aansluiten hoeft ook niet sneller te gaan inderdaad. Ze hebben 15 juni aangegeven en daar ben ik mee akkoord gegaan. Wat ik bedoelt met actie is dat ze in ieder geval al een definitieve datum kunnen doorgeven. zoiets als "Betaling is gelukt en we gaan je dienst dd-mm-jjjj activeren"

Vooral een gevoelskwestie denk ik. Dat ik in ieder geval het gevoel heb dat ze in ieder geval aan het werk zijn nu ze mijn geld hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Mexikola schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:58:

Van mij zouden ze wel wat vaker mogen mailen. Ben zelf bezig met overstappen van Ziggo naar NLE. Heb geen gebruik gemaakt van de overstap service maar gewoon zelf Ziggo opgezegd en NLE afgesloten. (Heb liever zelf het beheer van opzeggingen) De verwachte datum zou 15 juni zijn maar wil de definitieve datum eigenlijk al wel willen weten. Vooral nadat ik betaald heb verwacht ik in ieder geval een actie.
Vandaag weer gebeld en nu kreeg ik binnen 5 minuten iemand die de annulering zag staan, de aanvraag ook echt annuleerde en mij een bevestigingsemail stuurde. Dus ook bij NLEx is het de individuele medewerker die het maakt of breekt.

Waarom ik nu zsm. weer annuleer? Ik heb niet al te goede ervaringen met het vaste netwerk van KPN. Voor ik Ziggo had, lage snelheden en een klapperende lijn. Met XS4all op de lijn was dit samen met de klantenservice op te lossen en nu regelen de Experiaboxen dat zelf de eerste dagen al veel beter in. Kans op een lagere snelheid dan aagegeven is dus wel duidelijk aanwezig. Maar daarna een keer de overstap naar KPN zelf als provider gedaan en dat ging stukken slechter. Door een tariefsverhoging kon ik halverwege de strijd met KPN weg. Bij NLEx verwacht ik het eerste jaar geen tariefsverhoging, zoals dat bij KPN zelf vast nog wel gaat gebeuren. Dus nu aansluiten = ook echt er 12 maanden aan vast zitten. Dus wat dat betreft mag je mijn overstap gok naar NLEx wel als "dapper" aanmerken.

Ziggo was een verademing, maar intussen is het KPN net hier ook flink in snelheid geupgrade. De overstap was bijna geheel ingegeven door de prijs. Voor mij heeft NLE/KPN verder alleen maar risico's en nadelen, maar als de prijs er tegen op weegt, dan neem je tijdelijk wel met minder genoegen. Nadelen van NLE/KPN: nu bij Ziggo gebruik ik zonder huurkosten nog Ci+ insteekkaarten in de beide TV's waarmee je zapt en opneemt op de TV en niet via een losse decoder of Horizon box. Ook heb ik een harddisk recorder met Ci+ kaart en kabeltuner voor opnemen. Daarnaast heb ik dan nog kabelradio. Ook gaat TV kijken niet ten koste van mijn internet snelheid bij Ziggo. Mijn ouders hebben wel internet via het KPN netwerk (XS4all) en continu problemen met internet of de TV ontvangers. Nu staat XS4all wat service betreft nog redelijk aangeschreven. Maar een definitieve oplossing komt er niet. Niet echt een goede indruk van dus.

Bij NLE/KPN betaal je 4,- per maand bij voor een extra TV ontvanger en kost opnemen ook 5,- per maand. Ik had als vervanging voor een extra ontvanger een digitenne insteekkaartje voor gratis ontvangst van Nederland 1,2 en 3 via DVB-T (Digitenne). Een abonnementssmartcard is te duur, maar 1,2 en 3 kan iedereen met een insteekkaart en antenne gratis ontvangen. Het werkt prima, maar niet akkoord voor mijn vriendin!

Verder geldt dat ik mijn Ziggo Ci+ kaarten gratis kan blijven gebruiken, zolang ik klant ben. Vertrek ik en kom ik later terug, dan zal ik net als alle nieuwe abonnees ook abonnementsgeld moeten gaan betalen voor een Ci+ module en smartcard die ik al heb. Ook een Horizon box zie ik niet zo zitten.

Kortom: met het Ziggo tegenbod van 6 mnd 18,70 houd ik mijn voordelen + pak ik zoveel korting dat de NLE/KPN haken en ogen er voor mij niet tegen opwegen. En dan heb ik het er nog niet eens over dat NLE volgens mij best overvoerd is met klanten. Bij mijn buurman die hier net kwam wonen is levering al uitgesteld. Hij heeft dus nu helemaal geen internet. Ik kreeg al meteen een oplever indicatie met een datum over 2 maanden. Ik hoop dat jouw echte aansluitdatum niet te ver in de toekomst zal liggen.

Het zou mij niets verbazen als NLEx over niet al te lange tijd bij Radar, Kassa etc. aan moet sluiten wegens grote logistieke problemen. Orange en Tele2 hadden precies hetzelfde toen ze opeens flink groeiden. NLE kan van alles beloven, maar is wel afhankelijk van anderen om dit na te komen. Ik kan mij niet voorstellen dat die andere partijen alles uit de kast halen om een nieuwkomende prijsvechtende aanbieder een 10 en een griffel als klantbeoordeling te laten krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 29-05-2017 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
We gaan het zien. Ik ben wel benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken. Grote voordeel van NLE is dat alle apparatuur van KPN is. Bij Tele2 en Orange/Online werd eigen apparatuur (modems/DSLAM) gebruikt waar KPN niks mee te maken had, dan duurt het veel langer voordat KPN aangestuurd wordt, mocht het probleem aan de infrastructuur liggen.

Misschien dat ze over een jaartje nog steeds een goede aanbieding hebben of gaan doen en ze het niet meer zo druk hebben met nieuwe klanten aansluiten.

Het idee van NLE om alles op de kop te zetten is gelukt; niet lang daarna werd er gestrooid met aanbiedingen van andere aanbieders en zelfs "leugens" verspreid door een boze Ziggo die alleen maar klanten ziet vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexikola
ucsdcom schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:30:
[...]

..knip..

Kortom: met het Ziggo tegenbod van 6 mnd 18,70 houd ik mijn voordelen + pak ik zoveel korting dat de NLE/KPN haken en ogen er voor mij niet tegen opwegen. En dan heb ik het er nog niet eens over dat NLE volgens mij best overvoerd is met klanten. Bij mijn buurman die hier net kwam wonen is levering al uitgesteld. Hij heeft dus nu helemaal geen internet. Ik kreeg al meteen een oplever indicatie met een datum over 2 maanden. Ik hoop dat jouw echte aansluitdatum niet te ver in de toekomst zal liggen.

Het zou mij niets verbazen als NLEx over niet al te lange tijd bij Radar, Kassa etc. aan moet sluiten wegens grote logistieke problemen. Orange en Tele2 hadden precies hetzelfde toen ze opeens flink groeiden. NLE kan van alles beloven, maar is wel afhankelijk van anderen om dit na te komen. Ik kan mij niet voorstellen dat die andere partijen alles uit de kast halen om een nieuwkomende prijsvechtende aanbieder een 10 en een griffel als klantbeoordeling te laten krijgen.
Ah goed tegenbod van ziggo vs trammelant die je eerder op het netwerk had. Logische reden. Ikzelf heb ook dat bod gehad van Ziggo maar voor iemand die geen tv kijkt en eigenlijk alleen maar een simpel internet lijntje wil is dat nog 90,- euro duurder dan NLE. Kpn heeft bij mij in de buurt iets geupgrade dus volgens fourstack kan ik 108 halen. Ook zit ik in redelijke nieuwbouw (2008 gebouwd) dus de bekabeling is ook vrij nieuw allemaal dus heb goede hoop dat de verbinding wel ok zal zijn.

Overstap is ook een beetje protest naar ziggo toe vanwege prijsverhogingen en geen internet zonder tv mogelijkheden. Niet vanwege de kwaliteit internetlijn want die was prima en wat je kan verwachten van een consumentenlijn.

Enige zorgenkindje is opleverdatum maar is ook weer niet zo'n ramp. Leef momenteel alleen en kan best even zonder internet. Heb altijd nog op werk internet of een 4g verbinding. Als het echt nodig is heb ik aardige buren waar ik wel even op hun wifi mag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik vroeg me ineens af: is er eigenlijk een overbruggingsperiode als je van Ziggo naar NLE gaat en gebruik maakt van de overstapservice?

Dus stel NLE zegt dat ik 16 juni wordt aangesloten. Heb ik dan per die datum geen Ziggo internet meer, of loopt het nog even door? Want mijn vrees is nu een beetje dat als NLE op de één of andere reden die datum niet haalt en het wordt uitgesteld, of ik dan een poos zonder internet kan komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

lxz

Ja, daar was ik ook bang voor, dus heb het even via de chat nagevraagd bij NLE. Zie hier:
Dude 8:05
Super leuk dat je naar ons overstapt!

Ik 8:05
Maar mocht er onverhoopt vertraging optreden bij de levering, hoe zit het dan met mijn Ziggo-aansluiting? Per wanneer wordt dat stop gezet?

Dude 8:06
Heb je voor onze overstapservice gekozen?

Ik 8:06
Ja

Dude 8:07
Top! We zeggen Ziggo pas voor je op zodra je online bent via ons en gebruik maakt van onze diensten.

Ik 8:08
Ah ok. Dus het opzeggen gebeurt als de installateur is geweest? of is dat als er een signaal op de lijn staat? Ik ben een beetje bang voor 1 of meerdere dagen zonder internet, ivm mijn werk

Dude 8:10
Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het wordt pas opgezegd wanneer je Alles-in-1-pakket geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lxz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:14:
Ja, daar was ik ook bang voor, dus heb het even via de chat nagevraagd bij NLE. Zie hier:
[...]
Bij Ziggo is er een maand opzegtermijn, gaat NLE dat dan betalen?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste