[NLE / Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste
Acties:
  • 307.053 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrossYY
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 16:40
kwon schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:38:
[...]

Grappig, ik stap ook (weer) over naar NLEx, deze keer ook vanaf Youfone. Per 7 maart.

Op 16 januari vroeg ik (via breedbandwinkel.nl) het nieuwe NLEx-abonnement aan. Van breedbandwinkel.nl ontving ik meteen de bevestiging. Via NLEx ging het vervolgens zo:

- 7 februari: pincode voor de interactieve tv ontvangen (diezelfde dag Youfone officieel opgezegd per 7 maart)
- 21 februari: contract ontvangen
- 25 februari: aankondiging eerste incasso

Beetje rare volgorde, maar het zal wel.

Mijn NLEx doet het bij mij overigens niet; bij het instellen van een nieuw wachtwoord kan ik niet op de knop 'wachtwoord wijzigen' klikken. Die omgeving heeft het trouwens nooit bij mij gedaan, ook niet toen ik er ongeveer 2 jaar geleden klant was. Nog steeds even ruk dus. Maar ben wel blij dat ik Youfone achter me kan laten.
Ik heb mijn TV codes al, overigens eerste incasso ook al voltooid. Inlog NLEx werkt ook gewoon bij mij (wellicht heb ik mijn wachtwoord wel gereset?).

Met name TV software van Youfone is echt dramatisch slecht. Internet wel wat issues met downtime gehad, maar volgens mij lag dat aan het KPN netwerk.

NLEx is iets goedkoper, sneller internet en volgens mij de TV hardware van KPN? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:08
krakendmodem schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:35:
[...]

Bij Ziggo staat er al signaal op de kabel, je kan immers als het goed is al TV kijken. Modem hoeft alleen maar aangesloten te worden, en die komt vervolgens online.

DSL dient handmatig in de wijkcentrale te worden aangesloten. Bij KPN zou dit ook prima binnen een week kunnen, maar de goedkopere providers staan dan achteraan. NLE kan je best morgen nog aansluiten, maar dan moet NLE ook meer betalen aan KPN.

Je moet niet naar die 2,5KM gaan kijken. Er staat ergens in je straat een wijkkast waardoor de afstand hooguit een paar 100 meter is. En daardoor ligt de max snelheid ook hoger dan voorheen.
Dit hangt ervan af of Ziggo al langs geweest is voor het afsluiten van analoog. Toen hebben ze meteen de verbindingen afgesloten van de niet-klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el_paolo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-12-2024
i7x schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:26:
Hoi iedereen, ik ben overgestapt van NLE naar T-Mobile. Nu heb ik van NLE nooit echt iets gehoord hierover. Moet ik mijn router nog gaan terugsturen of is dat niet nodig? Hij staat hier maar en als ik er toch niets meer mee kan ben ik er liever vanaf.
Modem en interactieve tv-box zijn in bruikleen dus die moeten zeker retour. Stuur je niks terug dan krijg je hier een aardige rekening voor gepresenteerd. Ik zou even een mail sturen naar NLEx of de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinkeLwagentje2
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05 14:55
WinkeLwagentje2 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:29:
Ik heb op 21 december NLE aangevraagd met overstapservice. Na enkele seconden mail gekregen van Ziggo waarin ze mijn overstap bevestigen. Eerst weken niets gehoord, geen afschrijving, geen MijnNLE omgeving niets. Oplevering zou 2 februari zijn. Rond die tijd gebeld door NLE dat ze problemen hebben met een of andere systeemmigratie. Datum zou 28 februari worden. Gelukkig levert Ziggo nog door.

Vandaag installatiepakket ontvangen met brief waarin staat dat ik 22 februari online kan, maar in mijnNLE staat 28 februari. Daarnaast nu weer een mail van NLE dat de overstapservice niet mogelijk is en ik zelf mijn oude provider moet opzeggen. Ik snap er niks meer van. Verder zouden ze eerst een termijn afschrijven voor ze ook maar iets doen maar dat is nog niet gebeurd. Ik ben benieuwd of ik 22 februari daadwerkelijk online kan en of Ziggo dan stopt of niet.

Bij de telefonische klantenservice is een wachttijd van 40 minuten tot een uur trouwens geen uitzondering.
De overstap is afgerond. Ik ben sinds 25 februari online bij NLE Internet+TV. Helaas heeft men, door hun systeemmigratie een nieuwe order aangemaakt en daarbij mijn overstapservice geannuleerd en dit pas last minute aan mij doorgegeven. Hierdoor heb ik van 2 providers diensten. Ik had al het gevoel dat het niet klopte en heb Ziggo gebeld en zij bevestigden dat NLE de overstapservice heeft geannuleerd en dat ik zelf moet opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Uit coulance heeft Ziggo mij toch beëindigd per 28 februari waardoor ik maar 3 dagen voor dubbele diensten betaal. Complimenten aan Ziggo!

Conclusie:
De overstap naar NLE verliep moeizaam vanwege hun systeemmigratie.
Overstapservice is door NLE last minute geannuleerd.
De internet snelheid bij NLE is geweldig (108/30 Mb/s over VDSL verwacht, 101/29 Mb/s behaald)
Interactieve TV werkt perfect en de decoder is fijn in gebruik en snel
De prijs is geweldig laag, zeker door de 9 maanden korting.
Het blijft "fingers crossed" dat je geen klantenservice van NLE nodig hebt, de wachttijd is enorm en de administratie is een puinhoop.
Ziggo is duur, maar heeft erg goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:20
Mooi dat het goed gegaan is.
Ik zit nog altijd te wachten op iets van een teken van leven vanuit NLE..
11 december aangevraagd en originele aansluitdatum zou 22 januari zijn. Dit zou met 3-4 weken vertraagd worden (werd ik over gebeld 4 week geleden).
En tot op heden helemaal niks meer van hun gehoord. Bellen heeft weinig zijn (na een half uur in de wacht vind ik het mooi genoeg geweest). Via facebook krijg je na een week een reactie: Ik zie dat er telefonisch contact is geweest, doei! (welk telefonisch contact? dat van 4 weken geleden). Vervolgens reageer je erop en kun je weer een week wachten op een reactie..

Kansloze tent daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 17:07
Nu een dikke 2 maanden lid van nlex, tot nu toe zeer tevreden! Op de dag van activatie kwam er niks online. Na een belletje met de klantenservice werd ik opgebeld door een kpn? medewerker, die kwam er achter dat het in de wijkkast niet goed zat, dat verholpen, ikke blij.

Heb voordat ik geactiveerd was 2 keer een vraag gesteld via Facebook, dat duurde meer dan een week voor ik een standaard reactie terug kreeg, en na mijn antwoord daarop, weer een week voor de volgende reactie.

Ik hoop de klantenservice verder maar weinig nodig te hebben, en anders bel ik wel. Ookal moet ik een half uur in de wacht staan, gelukkig onbeperkt belminuten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:16
i7x schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:26:
Hoi iedereen, ik ben overgestapt van NLE naar T-Mobile. Nu heb ik van NLE nooit echt iets gehoord hierover. Moet ik mijn router nog gaan terugsturen of is dat niet nodig? Hij staat hier maar en als ik er toch niets meer mee kan ben ik er liever vanaf.
Moet zeker terug. De TP-Link versterker/repeater mag je houden, ik heb die gelijk na ontvangst al doorverkocht omdat ik al goede wifi-dekking in huis had.

Zie ook: ThinkPadd in "[NLE] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 20:57
Wij zijn bijna een jaar geleden naar NLe gegaan en dat bevalt op zich prima. Je krijgt gewoon KPN geleverd, maar voor minder geld. De helpdesk is daar ook naar. Heel vriendelijk en behulpzaam, maar lang wachten. Ze leveren wel heel snel nieuwe hardware als er een probleem is, daarvoor wel een compliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:33
Ben overgestapt van NLEx naar T-Mobile, heb totaal niets gehoord over het retourneren van het modem en volgens hun administratie ben ik nog steeds klant van ze. Telefonisch krijg ik geen contact, en social media doe ik niet aan, tja dan blijft er niets anders over helaas.

De diensten werken prima, maar de bereikbaarheid van de klantenservice is zo goed als 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 19:45

terabyte

kan denken als een computer

Ik kreeg vanuit het niets een e-mail dat mijn aanmelding (van inmiddels 2 maanden geleden!) is geannuleerd, door mij. WTF? Ik heb niets gedaan.

En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
Contact opnemen met de klantenservice

Dit zal door NLE rechtgezet moeten worden. Ze hadden problemen met enkele orders, daar zal jouw aanvraag dan ook bij zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
terabyte schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:48:
Ik kreeg vanuit het niets een e-mail dat mijn aanmelding (van inmiddels 2 maanden geleden!) is geannuleerd, door mij. WTF? Ik heb niets gedaan.

En nu?
Dit heb ik eergisteren ook ontvangen en ik kon geen gebruik maken van de overstapservice. NLe zou volgende week starten met leveren. Eerste maand heb ik inmiddels al betaald. Heb 1.5 uur aan de telefoon gezeten vandaag. Kwam ik bij de sales afdeling terecht die me een nieuwe abo wou aanpraten per 4 april. Zijn tip, mijn huidige provider vragen om nog 1 maand te wachten totdat ze mijn abo stoppen. Nu hoop ik dat mijn huidige mijn abonnement voortzet. Was sowieso van plan om over te stappen, dan ga ik wel ergens anders dan NLe.

• terabyte

terabyte

Ik krijg nu vanuit het niets melding dat aansluiting op mijn adres niet mogelijk is...
Binnenkort toch maar eens een uurtje in de wacht staan...

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:54
Wachttijd was de laatste keer 25 minuten.

Hier gaat echt alles fout wat fout kan gaan haha. Fox Sports Eredivisie is netjes opgezegd, maar krijg er nu ineens Fox Sport van 6 euro duurder voor terug.

Volgende week maar eens bellen, ben op vakantie en geen zin om een half uur in de wacht te gaan staan nu.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• frakato
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 18:22
Inmiddels, ga ik mijn 3e jaar in bij nle en tot nu toe niks te klagen gehad.
In het begin wel effe getwijfeld, maar het maandbedrag was zoveel lager dan bij ziggo dat ik het toch maar heb gedaan, en dus totaal geen spijt van gehad.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb NLe een jaartje en had ook geen problemen. Het overstappen terug naar NLe geeft nu issues. Vooral het niet tijdig vermelden dat ze de leverdata niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 14:49
Cheezborger schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:32:
Ik ben overgestapt en de aansluiting zal actief worden in april.

Zojuist kreeg ik een best wel opmerkelijke mail van NLEx met de titel: 'Pas op: mogelijk onjuiste informatie over aanmelding via vorige provider'

[...]
Twee jaar geleden was ik als een van de eerste klant bij NLEx. Super tevreden toen. Helaas was hun aanbod voor een nieuw contract niet goed genoeg, dus toen naar T-Mobile Thuis gegaan. Nu ga ik weer terug naar NLEx. ;-)
Via Shopbuddies.nl een extra €45 cashback.

[ Voor 48% gewijzigd door Cheezborger op 05-03-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 09:04

OgWok

U.N.C.L.E.

Cheezborger schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:09:
[...]

Twee jaar geleden was ik als een van de eerste klant bij NLEx. Super tevreden toen. Helaas was hun aanbod voor een nieuw contract niet goed genoeg, dus toen naar T-Mobile Thuis gegaan. Nu ga ik weer terug naar NLEx. ;-)
Via Shopbuddies.nl een extra €45 cashback.
T-Mobile OK?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:14
MarkieNL schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:18:
Order ingeschoten op 22-01-2019.
Vanochtend het alles-in-1 pakket mogen ontvangen via PostNL.
Oplevering van het pakket staat gepland op 27-02-2019.

Vanavond toch ff stiekem gekeken of er al geen sync op de lijn staat.
Tot mijn verbazing deed ie het al! Dus ook ff de TV ontvanger uitgepakt en uitgeprobeerd > werkt als een malle.

[...]

Ben nu van een Ziggo Internet+TV abonnement a 48,50 (40mb/4mb) naar NLEx Alles-in-een Internet+TV abonnement a 29,95 (eerste 9 maanden) (100mb/30mb) gegaan.

Alles is probleemloos verlopen.
Als de overstapservice ook nog eens vlekkeloos verloopt zeg ik, NLEx: goed bezig!
Inmiddels nu iets meer dan 2 weken online met NLE en tot nu toe nog steeds dik tevreden.
Het Experiabox modem inmiddels opgehangen aan de muur en alle bekabeling netjes weggewerkt.

Sindsdien veel haperingen tijdens het TV kijken gemerkt. Dus even naar de vDSL status gekeken op het modem. Veel CRC errors. Had ik eerder geen last van.
Wat bleek, door het ophangen en wegwerken van de bekabeling zat er iets niet meer goed in de ISRA lasdop. Ik vond de lasdop er al niet erg mooi uitzien, maar voor de zekerheid toch maar het prutswerk van de vorige wooneigenaar losgemaakt en opnieuw aangesloten.
24 uur later nogmaals de CRC errors gecontroleerd. 0 errors. En de TV heeft ook niet meer gehaperd. Mooi!

Gister wel iets opgemerkt waar ik nog niet helemaal de oorzaak van weet.
Mijn verbinding haalt 100Mbps download en 30Mbps upload.

Een speedtest via speedtest.net geeft de volgende waarden via de Wi-Fi (5Ghz ac op de Experiabox).
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8094753538.png

Ik moest gister een HP ThinClient image op USB maken dus ik wilde de bestanden downloaden van ftp.hp.com.
Deze server van HP (ik weet, die zijn over het algemeen altijd drama, maar hier op NLE helemaal) behaalt slechts een snelheid van 30Kb/s. Zowel op de kabel als op de Wi-Fi.
Een bestand downloaden van bijna 2GB duurt dus hier een volle dag 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lvEGWt0.png

Even ingelogd op het netwerk van een klant, een zakelijke 100mb/40mb RoutIT vDSL lijn, en daar de download gestart.
Die behaalt een snelheid van 2.5MB/s.

Een tracert levert niet veel resultaat op, omdat ze op beiden verbindingen ergens na 12 hops vastlopen met een time-out.
Zou het een routerings probleem zijn met Amerika?

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe snel de download van het volgende bestand bij jullie gaat op de NLE lijn: ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp68001-68500/sp68318.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
MarkieNL schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:22:
[...]
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe snel de download van het volgende bestand bij jullie gaat op de NLE lijn: ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp68001-68500/sp68318.exe
Ca. 15kb/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Mijn avontuur met NLEx is voorbij, ik kan geen klant worden omdat er 'onvoldoende beschikbare lijnen' zijn.
Hmm.

Tweakers, bedankt voor de entertainment in deze thread, het was gezellig, maar ik ga jullie nu weer verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

Inmiddels nu iets meer dan 2 weken online met NLE en tot nu toe nog steeds dik tevreden.
Het Experiabox modem inmiddels opgehangen aan de muur en alle bekabeling netjes weggewerkt.

Sindsdien veel haperingen tijdens het TV kijken gemerkt. Dus even naar de vDSL status gekeken op het modem. Veel CRC errors. Had ik eerder geen last van.
Wat bleek, door het ophangen en wegwerken van de bekabeling zat er iets niet meer goed in de ISRA lasdop. Ik vond de lasdop er al niet erg mooi uitzien, maar voor de zekerheid toch maar het prutswerk van de vorige wooneigenaar losgemaakt en opnieuw aangesloten.
24 uur later nogmaals de CRC errors gecontroleerd. 0 errors. En de TV heeft ook niet meer gehaperd. Mooi!

Gister wel iets opgemerkt waar ik nog niet helemaal de oorzaak van weet.
Mijn verbinding haalt 100Mbps download en 30Mbps upload.

Een speedtest via speedtest.net geeft de volgende waarden via de Wi-Fi (5Ghz ac op de Experiabox).
[Afbeelding]

Ik moest gister een HP ThinClient image op USB maken dus ik wilde de bestanden downloaden van ftp.hp.com.
Deze server van HP (ik weet, die zijn over het algemeen altijd drama, maar hier op NLE helemaal) behaalt slechts een snelheid van 30Kb/s. Zowel op de kabel als op de Wi-Fi.
Een bestand downloaden van bijna 2GB duurt dus hier een volle dag 8)7
[Afbeelding]

Even ingelogd op het netwerk van een klant, een zakelijke 100mb/40mb RoutIT vDSL lijn, en daar de download gestart.
Die behaalt een snelheid van 2.5MB/s.

Een tracert levert niet veel resultaat op, omdat ze op beiden verbindingen ergens na 12 hops vastlopen met een time-out.
Zou het een routerings probleem zijn met Amerika?

Hier met KPN DSL: 1,5MB/s op de WiFi.

Via KPN 4G: 6MB/s :P

Via een VPS in Frankrijk (OVH): 11,7MB/s (100Mbit verbinding). De VPS loopt via de UK met Cogento, KPN loopt via Eurorings (UK) naar de VS. Is dus niet duidelijk aan te geven waar het precies misgaat. In de VS zie ik ATT namelijk weer in de traceroute verschijnen, zowel hier thuis als op de VPS.

[ Voor 101% gewijzigd door krakendmodem op 07-03-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
terabyte schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:47:
Mijn avontuur met NLEx is voorbij, ik kan geen klant worden omdat er 'onvoldoende beschikbare lijnen' zijn.
Hmm.

Tweakers, bedankt voor de entertainment in deze thread, het was gezellig, maar ik ga jullie nu weer verlaten.
En wat houd dit in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otter-tweakers
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:12
[...]

$ wget ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp68001-68500/sp68318.exe
--2019-03-07 23:07:10-- ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp68001-68500/sp68318.exe
=> ‘sp68318.exe’
Resolving ftp.hp.com (ftp.hp.com)... 15.72.188.127, 15.73.48.55
Connecting to ftp.hp.com (ftp.hp.com)|15.72.188.127|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done. ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done. ==> CWD (1) /pub/softpaq/sp68001-68500 ... done.
==> SIZE sp68318.exe ... 2059198536
==> PASV ... done. ==> RETR sp68318.exe ... done.
Length: 2059198536 (1,9G) (unauthoritative)

sp68318.exe 100%[=====================================================================================================================>] 1,92G 6,97MB/s in 5m 44s

2019-03-07 23:12:57 (5,71 MB/s) - Control connection closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Gaat hier inmiddels ook met 6,2MB/s (50Mbit KPN lijn).

Denk dat het gewoon de drukte op internet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:03
kwon schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:38:
[...]

Grappig, ik stap ook (weer) over naar NLEx, deze keer ook vanaf Youfone. Per 7 maart.

Op 16 januari vroeg ik (via breedbandwinkel.nl) het nieuwe NLEx-abonnement aan. Van breedbandwinkel.nl ontving ik meteen de bevestiging. Via NLEx ging het vervolgens zo:

- 7 februari: pincode voor de interactieve tv ontvangen (diezelfde dag Youfone officieel opgezegd per 7 maart)
- 21 februari: contract ontvangen
- 25 februari: aankondiging eerste incasso

Beetje rare volgorde, maar het zal wel.

Mijn NLEx doet het bij mij overigens niet; bij het instellen van een nieuw wachtwoord kan ik niet op de knop 'wachtwoord wijzigen' klikken. Die omgeving heeft het trouwens nooit bij mij gedaan, ook niet toen ik er ongeveer 2 jaar geleden klant was. Nog steeds even ruk dus. Maar ben wel blij dat ik Youfone achter me kan laten.
Overstap is soepeltjes verlopen. Uiteindelijke switch (vanaf YoufoneTV) vond vanochtend plaats. Eén dag later dan dat ik had aangevraagd, maar de 'oude' internetverbinding bleef gewoon actief. Vanochtend zat ik uiteindelijk hoogstens een uurtje zonder internet. Snelheid is nog steeds 100/30. Mijn NLEx doet het nu ook.

En pffft, wat een verademing om weer op het tv-platform van KPN te zitten. Echt heerlijk! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ik heb zojuist mijn overstap naar Online.nl ingediend. Scheelt 2 tientjes per maand na cashback+actiekorting.

Benieuwd hoe het platform van Canal Digitaal gaat bevallen. Het ziet er allemaal netjes uit in ieder geval op de foto's.

En niet dat ik boos ben op NLEx, maar de chaos die er al tijden heerst en die zich bij mij uit in al maanden verkeerde facturen en nu al weken geen Fox Eredivisie hangt mij wel mijn strot uit. Snap dat er dingen fout gaan hoor, maar op zijn minst een juiste factuur en Fox Eredivisie is wel wat ik verwacht.

[ Voor 39% gewijzigd door Drardollan op 08-03-2019 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:20
Lieuwe15 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:31:
Mooi dat het goed gegaan is.
Ik zit nog altijd te wachten op iets van een teken van leven vanuit NLE..
11 december aangevraagd en originele aansluitdatum zou 22 januari zijn. Dit zou met 3-4 weken vertraagd worden (werd ik over gebeld 4 week geleden).
En tot op heden helemaal niks meer van hun gehoord. Bellen heeft weinig zijn (na een half uur in de wacht vind ik het mooi genoeg geweest). Via facebook krijg je na een week een reactie: Ik zie dat er telefonisch contact is geweest, doei! (welk telefonisch contact? dat van 4 weken geleden). Vervolgens reageer je erop en kun je weer een week wachten op een reactie..

Kansloze tent daar...
Na 1,5 uur aan de lijn gehangen te hebben is de conclusie: Ja, sorry, uw aanmelding is niet doorgezet.. Als u toch nog klant wil worden van ons, moeten we de aanmelding opnieuw doen.. 8)7
Oftewel wederom 6 weken wachten voor de aansluiting en dan maar hopen dat het wel goed gaat..
Die gok ga ik niet nogmaals wagen en dus maar op zoek naar een andere provider om naar over te stappen, want dit is echt prutserij eerste klas. Zo bont heeft een bedrijf het nog nooit gemaakt bij mij. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ik lees net op hun website dat verlengen ook niet meer mogelijk is 8)7

Ik begrijp best veel en loop al een tijdje mee in de IT, maar als je je systemen zo slecht opbouwt en migreert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
otter-tweakers schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 23:13:
[...]

$ wget ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp68001-68500/sp68318.exe
--2019-03-07 23:07:10-- ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp68001-68500/sp68318.exe
=> ‘sp68318.exe’
Resolving ftp.hp.com (ftp.hp.com)... 15.72.188.127, 15.73.48.55
Connecting to ftp.hp.com (ftp.hp.com)|15.72.188.127|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done. ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done. ==> CWD (1) /pub/softpaq/sp68001-68500 ... done.
==> SIZE sp68318.exe ... 2059198536
==> PASV ... done. ==> RETR sp68318.exe ... done.
Length: 2059198536 (1,9G) (unauthoritative)

sp68318.exe 100%[=====================================================================================================================>] 1,92G 6,97MB/s in 5m 44s

2019-03-07 23:12:57 (5,71 MB/s) - Control connection closed.
En dit is op een NLE vdsl lijn met de originele experiabox?
krakendmodem schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:23:
[...]

Hier met KPN DSL: 1,5MB/s op de WiFi.

Via KPN 4G: 6MB/s :P

Via een VPS in Frankrijk (OVH): 11,7MB/s (100Mbit verbinding). De VPS loopt via de UK met Cogento, KPN loopt via Eurorings (UK) naar de VS. Is dus niet duidelijk aan te geven waar het precies misgaat. In de VS zie ik ATT namelijk weer in de traceroute verschijnen, zowel hier thuis als op de VPS.
Is dat op een ‘echte’ KPN DSL lijn of de NLE vdsl lijn?
Die klant waar ik op inlogde haalde ook 2.5Mb/s en was een routit lijn. Dat is ook KPN.

Maar op mijn NLE lijn kom ik nog altijd niet hoger dan 30Kb/s. Ook niet met gigabit op de experiabox aangesloten.

Niet dat het mij wat uitmaakt, zoveel download ik niet vanaf de HP FTP maar het viel mij gewoon op en leek mij wel de moeite waard om hier te vragen.

[ Voor 29% gewijzigd door MarkieNL op 08-03-2019 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otter-tweakers
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:12
MarkieNL schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:41:
[...]

En dit is op een NLE vdsl lijn met de originele experiabox?
Yup. Traint net boven de 100Mbit/s.

-- Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
MarkieNL schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:41:
[...]

[...]

Is dat op een ‘echte’ KPN DSL lijn of de NLE vdsl lijn?
Die klant waar ik op inlogde haalde ook 2.5Mb/s en was een routit lijn. Dat is ook KPN.

Maar op mijn NLE lijn kom ik nog altijd niet hoger dan 30Kb/s. Ook niet met gigabit op de experiabox aangesloten.

Niet dat het mij wat uitmaakt, zoveel download ik niet vanaf de HP FTP maar het viel mij gewoon op en leek mij wel de moeite waard om hier te vragen.
Een echte KPN lijn, voor ter vergelijking. Snelheid kruipt wel langzaam omhoog tot 2,5MB/s, soms uitschieters naar de 6MB/s

Ik gooi de traceroute hier zo wel even neer, kan je het eventueel vergelijken.

Tracing route to g4t7985.houston.hp.com [15.72.188.127]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.254
  2    15 ms    15 ms    15 ms  195.190.x.x
  3     *        *       18 ms  139.156.98.100
  4    17 ms    17 ms    17 ms  asd2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.129.236]
  5    97 ms    96 ms    97 ms  rt2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.48.205]
  6    29 ms    28 ms    29 ms  ldn-s2-rou-1101.UK.eurorings.net [134.222.48.200]
  7    97 ms    96 ms    97 ms  nyk-s2-rou-1021.US.eurorings.net [134.222.48.92]
  8   129 ms    96 ms    95 ms  12.250.255.9
  9   207 ms   211 ms   211 ms  cr2.n54ny.ip.att.net [12.122.105.90]
 10   208 ms     *      210 ms  wswdc22crs.ip.att.net [12.122.28.42]
 11   207 ms   207 ms   207 ms  attga21crs.ip.att.net [12.122.2.29]
 12   207 ms   207 ms   207 ms  cr2.attga.ip.att.net [12.122.2.134]
 13   209 ms   214 ms   214 ms  nwrla21crs.ip.att.net [12.122.28.30]
 14   208 ms   206 ms   206 ms  hs1tx21crs.ip.att.net [12.122.28.161]
 15   207 ms   207 ms     *     12.122.147.69
 16   210 ms   209 ms   209 ms  12.247.246.14
 17     *        *        *     Request timed out.
 18     *        *        *     Request timed out.
 19     *        *        *     Request timed out.
 20     *        *        *     Request timed out.
 21     *        *        *     Request timed out.
 22     *        *        *     Request timed out.
 23     *        *        *     Request timed out.
 24     *        *        *     Request timed out.
 25     *        *        *     Request timed out.
 26     *        *        *     Request timed out.
 27     *        *        *     Request timed out.

[ Voor 52% gewijzigd door krakendmodem op 08-03-2019 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:02
ThinkPadd schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:50:
Fritzbox is ook wel populair als vervanger van Experiabox. Maar valt volgens mij ook niet te bridgen.

Je kunt ook kijken naar een oudere Experiabox op Marktplaats / kringloopwinkel. Volgens mij zijn er ook modellen waar DD-WRT / OpenWRT op geflashed kan worden. Dan moet het bridgen zeker lukken.
Afgelopen week begon het weer te kriebelen. Ik had geen zin meer in NAT achter NAT, maar ook geen zin om 50+ euro uit te geven voor een "dom" modem.

Voor € 17,50 incl verzendkosten een V8 (nog nieuw in doos, inclusief folie en al) op marktplaats gescoord. Zonet aangesloten en mijn Ubiquiti USG krijgt netjes een extern ip-adres. *O* Dit vind ik nog een schappelijke prijs hiervoor. :P
INTERNET
VDSL: Physical Up
Mode: PROFILE_17A
Download: 109120 Kbps.
Upload: 31168 Kbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ik heb gisteren de knuppel in het hoenderhok gegooid en ze tot aankomende dinsdag 17:00 de tijd te geven om te zorgen dat mijn factureren kloppen, mijn Eredivisie weer werkt en mijn Fox Eredivisie Go ook weer werkt. Na 8 weken ellende en enkele uren bellen (voornamelijk in de wacht staan).

Klacht ingediend, krijg je doodleuk terug dat ze er met 4 weken wel naar zouden kunnen gaan kijken. Aansluitend maar via elk mogelijk kanaal mijn klacht onder de aandacht gebracht, opvallend genoeg nog geen minuut wachttijd aan de telefoon _O-
Ben er een beetje klaar mee dat alle personele en technische problemen maar simpel op de klant afgewenteld worden.

Benieuwd of het nu voor dinsdag opgelost is. Gok van niet. En dan eens kijken hoe we Online.nl zo snel mogelijk kunnen laten opleveren.

Wel jammer, was meer dan tevreden over NLEx. Totdat er een probleem ontstond. Sindsdien gaat werkelijk alles mis wat mis kan gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 10-03-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markjb
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-05 00:12
Ik zie ook net dat Foxsports Eredivisie sinds de prijsverhoging bij mij 2 x in een maand gefactureerd is. Staat ook opeens 2 x in het systeem. Bij het afmelden in het systeem van een van de dubbele pakketten is Eredivisie opeens helemaal weg! Morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
31 dec 18 1e maand geïncasseerd (€29.95)
Eind januari is nle-x opgeleverd.

Tot nu toe is er niks meer afgeschreven, niet echt normaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Markjb schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:25:
Ik zie ook net dat Foxsports Eredivisie sinds de prijsverhoging bij mij 2 x in een maand gefactureerd is. Staat ook opeens 2 x in het systeem. Bij het afmelden in het systeem van een van de dubbele pakketten is Eredivisie opeens helemaal weg! Morgen maar eens bellen.
Alvast sterkte.

Het resultaat zal, verwacht ik, zijn dat ze het niet meer kunnen aanzetten. Aangezien de koppelingen tussen NLEx en KPN volgens mij al (minstens) weken niet meer naar behoren werken. Ze kunnen dan wel iets uitzetten, je pakket verdwijnt dan ook, maar iets aanzetten is geen optie meer omdat in de systemen nog steeds staat dat je Fox Eredivisie hebt.

Bij mij was het overigens al maanden verkeerd, niet sinds de verhoging pas.

Dacuuu schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:30:
31 dec 18 1e maand geïncasseerd (€29.95)
Eind januari is nle-x opgeleverd.

Tot nu toe is er niks meer afgeschreven, niet echt normaal toch?
Niet normaal, maar wel realistisch momenteel bij NLEx.
Ik raad je aan contact op te nemen en te zorgen dat je het geld tijdelijk wegzet mocht je het niet al te breed hebben. Vroeger of later gaan ze het ongetwijfeld opeisen.

[ Voor 22% gewijzigd door Drardollan op 10-03-2019 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Drardollan schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:33:

Niet normaal, maar wel realistisch momenteel bij NLEx.
Ik raad je aan contact op te nemen en te zorgen dat je het geld tijdelijk wegzet mocht je het niet al te breed hebben. Vroeger of later gaan ze het ongetwijfeld opeisen.
Thanks, we hebben de administratie op orde, dus het gaat geen verassing worden. Als het te lang gaat duren trek ik zelf even aan de bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:38
Dacuuu schreef op zondag 10 maart 2019 @ 15:12:
[...]

Thanks, we hebben de administratie op orde, dus het gaat geen verassing worden. Als het te lang gaat duren trek ik zelf even aan de bel.
Netjes van je, ik heb inmiddels lang genoeg ervaring met computersystemen van bepaalde bedrijven die je zomaar ineens vergeten zijn en dat je jarenlang wel de dienst krijgt zonder factuur... Ik gok dat ze er zelf achter komen maar je kan ook voor de grap eens wachten hoe lang het duurt. Daarom is vaak de waarheid als het abonnement gewoon goed werkt vooral géén contact opnemen of wijzigingen doorvoeren anders is de hele administratie weer een ramp later.

[ Voor 14% gewijzigd door Deezers op 10-03-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Deezers schreef op zondag 10 maart 2019 @ 15:24:
[...]

Netjes van je, ik heb inmiddels lang genoeg ervaring met computersystemen van bepaalde bedrijven die je zomaar ineens vergeten zijn en dat je jarenlang wel de dienst krijgt zonder factuur... Ik gok dat ze er zelf achter komen maar je kan ook voor de grap eens wachten hoe lang het duurt. Daarom is vaak de waarheid als het abonnement gewoon goed werkt vooral géén contact opnemen of wijzigingen doorvoeren anders is de hele administratie weer een ramp later.
Dat heb ik met digitenne ook geen had. De afschrijvingen varieerde, ongeveer 2 jaar maar 50% van de prijs betaald. Na het opzeggen nooit meer iets van gehoord. :+
Ook geen medelijden mee, de 100% prijs is belachelijk duur voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:29
Vraag, wanneer kregen jullie het modem en de decoder(s) binnen?

Volgende week maandag zou de dienst moeten starten vanuit NLE maar er is nog niets verstuurd. De vraag heb ik al gesteld via Faceboek afgelopen vrijdag maar dat is natuurlijk weer wachten.

Moet ze eigenlijk even bellen vandaag maar dat is weer een half uur in de wacht staan. Denk dat ik dat wel even doe deze middag

[ Voor 6% gewijzigd door Mexflex1980 op 11-03-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
Mexflex1980 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:42:
Vraag, wanneer kregen jullie het modem en de decoder(s) binnen?

Volgende week maandag zou de dienst moeten starten vanuit NLE maar er is nog niets verstuurd. De vraag heb ik al gesteld via Faceboek afgelopen vrijdag maar dat is natuurlijk weer wachten.

Moet ze eigenlijk even bellen vandaag maar dat is weer een half uur in de wacht staan. Denk dat ik dat wel even doe deze middag
Ik ontving het modem en decoder 1 week voor activatiedatum.
Ik had er wel voor gekozen om geen monteur in te laten plannen.
Zelfde dag van ontvangst deed alles het ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
MarkieNL schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:40:
[...]

Ik ontving het modem en decoder 1 week voor activatiedatum.
Ik had er wel voor gekozen om geen monteur in te laten plannen.
Zelfde dag van ontvangst deed alles het ook al.
Dank je wel voor je reactie.
Gisteren heb ik gebeld en maar liefst 55 minuten in de wacht gestaan. Voor mij een persoonlijk record :) De medwerkster gaf aan dat alles deze week verstuurd zou moeten worden.
Vandaag inmiddels een email en een track & trace met de zending dus dit lijkt goed te gaan. Ik stap over van XS4ALL DSL dus ik verwacht dat ik echt pas op de migratiedatum omgezet word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Mexflex1980 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:37:
[...]
Gisteren heb ik gebeld en maar liefst 55 minuten in de wacht gestaan. Voor mij een persoonlijk record :)
Beginner 8)

Mijn langste wachttijd: 1 uur en 25 minuten.
Kortste wachttijd: 5 seconden (afgelopen zaterdag)

Maar ze hebben nog 56 minuten om de boel te fixen. Ik ben benieuwd. Anders gaat er morgen een spoedaanvraag naar Online.nl uit.

--
En zoals verwacht, 0,0 reactie of actie. Ik ben er helemaal klaar mee. Heb Online.nl de opdracht gegeven om de verbinding zo snel mogelijk over te nemen. Heb NLEx voor de zoveelste mail een mail gestuurd, klacht ingestuurd en via Facebook gecontacteerd.

Als ze voor de laatste 3 contractmaanden geld willen zien dan mogen ze naar de rechter stappen, en dan krijgen ze een golf aan bewijsstukken te verwerken van al mijn contacten.

Sorry, ff stoom afblazen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Drardollan op 12-03-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 11:40
Wij willen graag overstappen van Ziggo naar iets goedkopers. Mede omdat we geen gebruik meer maken van het reguliere TV aanbod.

Echter lees ik verschillende dingen. Mijn huidige Ziggo modem staat in Bridge modes zodat ik mijn eigen router kan gebruiken.

Is dit met het standaard modem van NLE (Experiabox V10) nu wel, of niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nee, bridge mode is niet mogelijk.
Je kunt wel je eigen router er op aansluiten en in DMZ zetten op de Experiabox. Daarmee staan alle poorten richting je eigen router open. Je krijgt echter nog wel steeds een 192.168.x.x adres op je eigen router, ipv een extern IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Of een ander modem scoren (Fritzbox oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
krakendmodem schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:54:
Of een ander modem scoren (Fritzbox oid)
Gewoon een experiabox v8 is goedkoper heb ik gemerkt. Heb je al voor minder dan twee tientjes inclusief verzendkosten op marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
sylvesterrr schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:23:
[...]

Gewoon een experiabox v8 is goedkoper heb ik gemerkt. Heb je al voor minder dan twee tientjes inclusief verzendkosten op marktplaats.
Ik heb gisteren in de kringloop een Experiabox V10 en V8 voor twee euro gescoord ;). Altijd handig om mee te troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
krakendmodem schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:52:
[...]

Ik heb gisteren in de kringloop een Experiabox V10 en V8 voor twee euro gescoord ;). Altijd handig om mee te troubleshooten.
Nog beter haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
1 ding heeft NLEx wel geleerd, het verbergen van contactgegevens moet ophouden. Sinds van de week is er eindelijk een nette pagina met daarop de gegevens zoals telefoonnummer en mail adres: https://www.nle.nl/alles-in-1/contactgegevens

Ook nog eens eenvoudig te vinden met een directe link rechtsonder op de pagina en via de 'hulp robot' Anna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1191754

Bij mijn vorige provider had ik 4 tv’s actief zonder enig probleem. Nu bij mijn overstap naar NLE is dat niet mogelijk. Toch hoor ik in mijn omgeving die ook zijn overgestapt van KPN naar NLE dat het wel ka en werkt.
Heb momenteel bij NLE 2 actieve poorten en 2 modems , van KPN had ik ook nog 2 modems. Deze zijn goed alleen ik blijf foutcode 64 krijgen?? Weet iemand hoe je dit kan oplossen??
Want van de wachttijden bij NLE wordt ik ook niet vrolijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
net maar weer eens gepoogd om met NLE te bellen om te kunnen verlengen nadat het in December/Januari niet gelukt was.

Had ze wonderwel binnen 30 seconden aan de lijn (had mijn headset al aangesloten voor een lange zit)
Aanbod was 3 maanden 29,95 en 9 maanden 42,50 voor een 12 maanden verlenging.
Op het moment betaal ik 39.95.
Als ik dat over 12 maanden uitsmeer kom is het aanbod iets meer als 7,- goedkoper.

Ik blijf nog wel even zitten zonder verlening en zie wel wat er gebeurd.
De dame aan de telefoon gaf nog wel aan dat er een prijsverhoging aan zit te komen (naar 42,50?), maar wist niet wanneer.
Als dat relevant wordt kan ik dan alsnog verlengen of opzeggen.
Vindt de flexibiliteit wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 17:28
Het staat idd ook ook op de website die 42,50. Zouden ze al rekening houden met het feit dat Telfort gaat verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
jan groen schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:30:
Het staat idd ook ook op de website die 42,50. Zouden ze al rekening houden met het feit dat Telfort gaat verdwijnen?
Als ik kijk op breedbandwinkel.nl lijken ze allemaal een beetje meer op te schuiven naar de verkeerde kant van de €40,- (bij internet en TV met 100mb verbinding).
Of dat te maken heeft of Telfort verdwijnt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:51
Momenteel zit ik bij T-Mobile Thuis, opzich prima maar ik word gek van het feit dat internet en tv over een aparte kabel moeten. Op de 1e verdieping (woonkamer) kan ik max 1 kabel doortrekken en heb ik wel tv signaal maar geen bedraad internet. Het Wifi signaal is zo slecht dat Netflix naar de lage kwaliteit terugschakeld :(

Kan ik met NLE wel gewoon een switch plaatsen op de 1e verdieping en vanaf daar de settopbox in?

Hoop dat de situatie begrijpelijk is.... drukke week gehad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 15:24
Djeen84 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:38:
Momenteel zit ik bij T-Mobile Thuis, opzich prima maar ik word gek van het feit dat internet en tv over een aparte kabel moeten. Op de 1e verdieping (woonkamer) kan ik max 1 kabel doortrekken en heb ik wel tv signaal maar geen bedraad internet. Het Wifi signaal is zo slecht dat Netflix naar de lage kwaliteit terugschakeld :(

Kan ik met NLE wel gewoon een switch plaatsen op de 1e verdieping en vanaf daar de settopbox in?

Hoop dat de situatie begrijpelijk is.... drukke week gehad..
Ja dat kan. Het is exact gelijk aan KPN maar dan met een ander logo erop.
De betreffende switch moet wel IGMP snooping ondersteunen als je met de andere apparaten geen rare problemen wil krijgen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 14:10
Keurig opgezegd via overstapservice met bevestiging via email door nle. Ze blijven gewoon door factureren. Een blikop zowel de factuur als op de nle website geeft het beeld van een administratieve puinhoop. Zo heeft o.a. mijn contract als einddatum 31-12-9999.

Roept associaties op met de boekclubs van vroeger, ECI e.d. Dan kocht je een paar boeken vooreen zacht prijsje, maar je kwam uiteindelijk bijna niet meer van dat gespuis af.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ik heb ze dinsdag via alle mogelijke kanalen verteld dat ik geen zaken meer met ze doe.
Mogen jullie raden hoeveel reactie ik heb gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

@Drardollan Ik zou eigenlijk willen zeggen "wat een faal weer". Maar aangezien jij vindt dat je peanuts betaalt en daarom monkeys mag krijgen beperk ik me tot een "niet klagen hier he!" ;)

@anderen: inmiddels al meerdere weken aan het wachten op een korte en duidelijke vraag via social media over het inleveren van een ontvanger en geen enkel antwoord gehad, zelfs niet van de chat robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Cap schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:12:
@Drardollan Ik zou eigenlijk willen zeggen "wat een faal weer". Maar aangezien jij vindt dat je peanuts betaalt en daarom monkeys mag krijgen beperk ik me tot een "niet klagen hier he!" ;)

@anderen: inmiddels al meerdere weken aan het wachten op een korte en duidelijke vraag via social media over het inleveren van een ontvanger en geen enkel antwoord gehad, zelfs niet van de chat robot.
Ik verwacht ook niet veel voor dit geld, vandaar dat ik ook vertrek als ik het zat ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexflex1980
Vandaag omgezet naar NLEx.
Om 07:30 uur viel XS4ALL weg, om 8 uur kwam de nieuwe experiabox online en had ik internet. Alles volgens de specs (net zoals bij XS4ALL)
TV werkt, alles werkt dus ik ben blij. Merk (nog) geen enkel verschil tov XS4ALL, maar ik hoop de helpdesk niet nodig te hebben in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:27
Meer mensen waarvan de Netflix app moeilijk doet op de KPN ontvanger?. Wanneer iets afgespeeld moet worden al enkele dagen een melding dat de video op dit moment niet afgespeeld kan worden. Via de Chromecast werkt het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Drardollan schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 21:45:
[...]

Ik verwacht ook niet veel voor dit geld, vandaar dat ik ook vertrek als ik het zat ben.
Nou voor wat ik aan NLE betaal, denk ik dat ze daarvoor wel iets behoorlijks moeten kunnen leveren.
Slechte helpdesk en site? In deze tijd eigenlijk absurd.
Eerlijk is eerlijk, heb geen klachten. Prijs is alleen te hoog (eigenlijk van alle providers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
OgWok schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Nou voor wat ik aan NLE betaal, denk ik dat ze daarvoor wel iets behoorlijks moeten kunnen leveren.
Slechte helpdesk en site? In deze tijd eigenlijk absurd.
Eerlijk is eerlijk, heb geen klachten. Prijs is alleen te hoog (eigenlijk van alle providers).
Ik vond de prijs-kwaliteit prima. En heb ook echt geen moeite met wat problemen, snap dat er wel eens iets fout gaat.

Maar meer dan 1,5 maand bepaalde zenders niet kunnen zien, dubbele kosten in rekening brengen, uren in de wacht en vooral nooit een reactie zijn voor mij wel de druppel.

--
Haha, mailtje van NLE dat de opzegging gedaan is en ze de resterende maanden in rekening gaan brengen. Met daarbij hun algemene voorwaarden om mee te schermen.

Jammer genoeg voor ze heb ik ze maar even om hun oren geslagen met:
6.4 Zowel jij als NLEX kunnen de Overeenkomst ontbinden indien de andere partij één of meer van zijn verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst niet behoorlijk nakomt, voor zover deze tekortkoming ontbinding rechtvaardigt. Indien nakoming nog mogelijk is, kan de Overeenkomst slechts worden ontbonden nadat de andere partij schriftelijk is aangemaand en de tekortkoming niet binnen de daarbij aangegeven termijn is hersteld.

6.5 Indien de Overeenkomst als gevolg van een aan jou toerekenbare tekortkoming (waaronder, maar niet beperkt tot het geval dat er sprake is van achterstallige betaling(en) en bij voortijdige contract beëindiging) tussentijds eindigt, ben je een onmiddellijk opeisbare boete verschuldigd ter hoogte van de periodieke vergoedingen bedoeld in artikel 16 van deze Algemene Voorwaarden die je bij regelmatige opzegging over de resterende duur van de Overeenkomst verschuldigd zou zijn. NLEX is gerechtigd in plaats van de boete de volledige schade als gevolg van beëindiging van de Overeenkomst op grond van een toerekenbare tekortkoming van jou, op jou te verhalen.
Ik heb ze schriftelijk gemaand, termijn gegeven, niets gebeurd. Dus geen tekortkoming van mij, succes met je punt 6.5.

[ Voor 52% gewijzigd door Drardollan op 18-03-2019 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
Ryan_ schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:54:
Meer mensen waarvan de Netflix app moeilijk doet op de KPN ontvanger?. Wanneer iets afgespeeld moet worden al enkele dagen een melding dat de video op dit moment niet afgespeeld kan worden. Via de Chromecast werkt het wel gewoon.
Ik heb er nog geen last van gehad. Misschien de ontvanger even een reset geven? Wellicht heb je dit al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:00
Ryan_ schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:54:
Afgelopen weekend wel even gehad in regio Groningen zaterdag avond opeens uit mijn serie gegooid, zondag ochtend nog even de melding en even later werkte het weer naar behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
Mexflex1980 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:50:
[...]

Ik heb er nog geen last van gehad. Misschien de ontvanger even een reset geven? Wellicht heb je dit al gedaan?
Nog niet gedaan. Zal ik vanavond inderdaad even doen. :)
Gadgeteer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:48:
[...]

Afgelopen weekend wel even gehad in regio Groningen zaterdag avond opeens uit mijn serie gegooid, zondag ochtend nog even de melding en even later werkte het weer naar behoren.
Bedankt voor je reactie. Zal de ontvanger vanavond even aan/uit zetten. Hopelijk is het probleem dan opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Ryan_ schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:08:
[...]

Nog niet gedaan. Zal ik vanavond inderdaad even doen. :)

[...]

Bedankt voor je reactie. Zal de ontvanger vanavond even aan/uit zetten. Hopelijk is het probleem dan opgelost.
Resetten is wat meer dan alleen uit en aan zetten:

https://www.kpn.com/faq/16848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:00
Barre73 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:20:
[...]

Resetten is wat meer dan alleen uit en aan zetten:

https://www.kpn.com/faq/16848
Ik heb niet ge-reset of uit en aan gezet. Bij mij is dit spontaan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Drardollan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:11:
[...]

Ik vond de prijs-kwaliteit prima. En heb ook echt geen moeite met wat problemen, snap dat er wel eens iets fout gaat.

Maar meer dan 1,5 maand bepaalde zenders niet kunnen zien, dubbele kosten in rekening brengen, uren in de wacht en vooral nooit een reactie zijn voor mij wel de druppel.

--
Haha, mailtje van NLE dat de opzegging gedaan is en ze de resterende maanden in rekening gaan brengen. Met daarbij hun algemene voorwaarden om mee te schermen.

Jammer genoeg voor ze heb ik ze maar even om hun oren geslagen met:

[...]

Ik heb ze schriftelijk gemaand, termijn gegeven, niets gebeurd. Dus geen tekortkoming van mij, succes met je punt 6.5.
Ik ben benieuwd hoe NLE hier op gaat reageren. Dit is een "leuke" case namelijk.

Mijn broertje zit zowel voor energie (gas/licht) en internet bij NLE, zal hem wel op de hoogte stellen dat ze momenteel even niks moeten aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
krakendmodem schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:36:
[...]

Ik ben benieuwd hoe NLE hier op gaat reageren. Dit is een "leuke" case namelijk.
Ik vermoed zoals op alles: niet.

Ik denk dat ze hun 'verlies' (gaat misschien om 2 maanden, Online.nl is ook niet in 1 week klaar voor levering tenslotte) gewoon nemen. Anders zullen ze naar een rechter moeten, ook al gaat het om 100 of 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:56
NLE stopt dus met twitter als klantenservice

"Geen zorgen. Het kan kloppen dat je de 2e tv-ontvanger nog ziet staan. We zullen deze kosten voor je crediteren. Mijn collega heeft al een verzoek voor je ingediend. Ik ga ervan uit dat je zo voldoende geïnformeerd bent. Omdat we tijdelijk zijn gestopt met Twitter als servicekanaal, kunnen we hierna niet meer op je berichtjes reageren. Heb je nog een vervolgvraag? Antwoorden op veelgestelde vragen vind je op http://www.nle.nl/klantenservice . Ook kun je een heleboel zelf regelen via Mijn NLE of Mijn NLEx. ^PG"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
kevertje1977 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:32:
NLE stopt dus met twitter als klantenservice

"Geen zorgen. Het kan kloppen dat je de 2e tv-ontvanger nog ziet staan. We zullen deze kosten voor je crediteren. Mijn collega heeft al een verzoek voor je ingediend. Ik ga ervan uit dat je zo voldoende geïnformeerd bent. Omdat we tijdelijk zijn gestopt met Twitter als servicekanaal, kunnen we hierna niet meer op je berichtjes reageren. Heb je nog een vervolgvraag? Antwoorden op veelgestelde vragen vind je op http://www.nle.nl/klantenservice . Ook kun je een heleboel zelf regelen via Mijn NLE of Mijn NLEx. ^PG"
Deze stap kan ik momenteel wel (deels) begrijpen. Blijkbaar hebben ze de boel zo slecht op orde dat ze nu eerst via de hoofdkanalen de service gaan verlenen (wat schijnbaar ook goed fout gaat).

Jammer, toen NLE hiermee startte, hadden ze de boel op enkele puntjes na wel goed geregeld. Ze gaan ten onder aan hun eigen succes lijkt het zo? Ook al zijn de prijzen niet meer zo competitief als toen ze begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-04 19:20
Ze stoppen ook met Facebook. Hopelijk zetten ze al 5 medewerkers die social media bemanden om daar standaard antwoorden te serveren nu wel in de lijn en nog meer hopelijk hoef ik ze nooit te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-06 15:56
Dat gaat lekker dan bij NLE! ;) gaan ze niet gewoon over in het moederbedrijf en dat NLE verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Laatst online: 02-06 16:11
Ik lees veel dezelfde ervaringen als wat ik heb/had met NLE. Ik was voorheen altijd erg tevreden over NLEx. Prima verbinding met de beloofde 100 mbit down/30 mbit up snelheid en nooit storingen gehad. Vorig jaar meerdere malen telefonisch en via Facebook contact gezocht en altijd snel en netjes geholpen. Sinds enkele maanden is het helaas wel echt een drama geworden qua bereikbaarheid. Geen/erg late reactie op FB, problemen worden niet opgelost. Telefonisch niet/zeer slecht bereikbaar en problemen worden wederom niet opgelost. De FB- en schijnbaar ook de Twitter helpdesk hebben ze inmiddels niet meer.

In november 2018 heb ik mijn contract opgezegd. Bevestiging per mail gekregen dat per eind december 2018 mijn contract beëindigd zal worden. De lijn was ook inderdaad afgesloten rond die tijd. Prima geregeld, dacht ik toen nog. Januari 2019 echter weer een factuur gekregen voor dit abonnement. In mijn NLEx zag ik ook dat de lijn nog op active stond tot het jaar 9999, die willen hun klanten wel erg lang houden daar. Het bedrag heb ik direct gestorneerd.

In februari hetzelfde, weer een factuur, wederom gestorneerd en maar eens gebeld. Toen al de lange wachtrij ervaren van zo'n 40 minuten + 10 minuten in de wacht tijdens het nakijken waar het probleem zat. Er werd gezegd dat de fout bij NLE ligt; het contract stond nog op actief bij hun. Vervolgens heb ik de belofte gekregen dat de facturen zouden komen te vervallen. Dit is niet gebeurd, sterker nog ik ontvang een aanmaning wegens het te laat betalen. Gisteravond weer geprobeerd te bellen, na 55 minuten in de wacht heb ik het opgegeven, met de gedachte "In de ochtend zal het wel rustiger zijn". Niet dus. Wederom zo'n 40 minuten in de wacht gestaan en weer 10 minuten voor het probleem onderzoek. Een vriendelijke en nette dame vertelde dat de aanmaningen geblokkeerd zouden worden en ik nog een eindnota ontvang waarin alles recht getrokken wordt. Wanneer ik deze ontvang kon ze mij niet zeggen. Dus het is weer afwachten.

Tevens heb ik gevraagd hoe het kan dat die wachttijden zo ontzettend lang zijn. Dit zou komen door de overgang naar nieuwe systemen en er zouden nieuwe collega's worden opgeleid om de drukte op te vangen. Nou, ik hoop dat dat wat gaat schelen, want dit gaat nergens over zo.

[ Voor 36% gewijzigd door Neofloppy op 20-03-2019 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
Neofloppy schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:35:

Tevens heb ik gevraagd hoe het kan dat die wachttijden zo ontzettend lang zijn. Dit zou komen door de overgang naar nieuwe systemen en er zouden nieuwe collega's worden opgeleid om de drukte op te vangen. Nou, ik hoop dat dat wat gaat schelen, want dit gaat nergens over zo.
Wij geloven in écht goede service, altijd en overal. Antwoorden op je vragen wanneer het jou uitkomt. En daarom zetten wij met NLEx in op volledig digitale service. Zo heb je altijd binnen no time antwoord op je vraag!
bron

;(

Sterkte! Ik wacht nog steeds op mijn DSL upgrade (al een maandje lang ongeveer). 50 Mb/s voor €32.45 terwijl voor hetzelfde bedrag ook 100 Mb/s beschikbaar was. We wachten nog maar even af. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H7QR3QcfswdnhXduSWRHq4GS/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Laatst online: 02-06 16:11
Ryan_ schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:50:
[...]

[...]

bron

;(

Sterkte! Ik wacht nog steeds op mijn DSL upgrade (al een maandje lang ongeveer). 50 Mb/s voor €32.45 terwijl voor hetzelfde bedrag ook 100 Mb/s beschikbaar was. We wachten nog maar even af. :)

[Afbeelding]
Thanks! En ja, voor dat bedrag hoor je inderdaad gewoon 100 Mbit te krijgen mits dat beschikbaar is op je adres. Heel apart dat dat dan op 50 Mbit wordt gezet. Jij ook sterkte/succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:06
Ik heb hier veel geklaag gelezen. Was dus een beetje bang geworden. Maar alles is goed gekomen zonder helpdesk nodig te hebben. Het heeft wel ruim een maand geduurd en feitelijk nog 1 dag later dan toegezegd. Staat tegenover dat ik wel een week eerder, dus gratis internet en tv had. Een prima 100/30 mbit verbinding. Een onverwachte meevaller was de prima tv-app en tv kunnen kijken op pc/laptop. Ik vind het zeker zijn geld waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 17:32

GieltjE

Niks te zien...

Hugo50 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:11:
Ik heb hier veel geklaag gelezen. Was dus een beetje bang geworden. Maar alles is goed gekomen zonder helpdesk nodig te hebben. Het heeft wel ruim een maand geduurd en feitelijk nog 1 dag later dan toegezegd. Staat tegenover dat ik wel een week eerder, dus gratis internet en tv had. Een prima 100/30 mbit verbinding. Een onverwachte meevaller was de prima tv-app en tv kunnen kijken op pc/laptop. Ik vind het zeker zijn geld waard.
Mensen klagen altijd sneller en makkelijker als wanneer iets zonder problemen gaat, eigenlijk moet je de userbase vergelijken met het aantal klachten (klachten per 1000 gebruikers ofzo).

Zit hier net geen 2 jaar op glasvezel (heerlijk), nooit klachten gehad (naja IPv6 zou anno 2019 wel een keer fijn zijn, maar dat is KPN en Ziggo's pakkie aan).

[ Voor 10% gewijzigd door GieltjE op 22-03-2019 13:32 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Hugo50 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:11:
.......

Een onverwachte meevaller was de prima tv-app en tv kunnen kijken op pc/laptop. Ik vind het zeker zijn geld waard.
Bedoel je de Interactieve TV site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:06
Ja. https://interactievetv.nl en ook de android app KPN iTV

[ Voor 34% gewijzigd door Hugo50 op 22-03-2019 22:27 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Kleine update, de grootste ellende lijkt verholpen. Eredivisie doet het weer en NLEx heeft bevestigd dat ik per 1 april boetevrij weg kan. Facturen zijn nog niet op orde, maar ik ga niet storneren. Ze kwamen vandaag na maanden voor het eerst een afspraak na.

Jammer dat het zo moest lopen, bijna 2 jaar zonder 1 probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 18:12
MarkvdKlundert schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:56:
^^ Ik zou eerst even een snelheidscheck doen. Met Ziggo haal je vrijwel altijd je maximum, met VDSL is het erg afhankelijk van de afstand tot het wijkverdeelpunt. Ziggo heeft een bereikbaarder klantenservice als dat belangrijk voor je is. Ik vond de mediabox xl van Ziggo een onding (Traag en nauwelijks intuïtieve bediening heeft een ventilator die altijd aanstaat tenzij je het ding op ECO zet en dan duurt het opstarten langer dan een TV uit de jaren zeventig (letterlijk een paar minuten). Ik weet niet hoe hun normale box werkt. Qua prijs kan Ziggo in ieder geval niet tegen NLE op.
Ik heb nu bijna een jaar NLE en kan enkel zeggen: TOP! d:)b
Ik had bij Ziggo een basis-abbo all-in-one en stapte over naar NLE all-in-one. Dit betekende voor mij en mijn gezin een upgrade van 40/4 naar 100/30, terwijl het maandbedrag zakte van 65 naar 29,95! *O* *O*
De snelheden van NLE zijn MEER dan in orde, mijn modem traint in op 105Mbit attainable speed d:)b
Dit is mogelijk tegenwoordig, omdat KPN inmiddels overal FttC heeft liggen en deze snelheden dus zonder problemen kan aanbieden. Daarnaast is de back-end van KPN tegenwoordig ook dik in orde: KPN / Telfort / NLE bieden op TV tegenwoordig de mogelijkheid om ELK willekeurig programma op een ander moment, of als het programma al bezig is, vanaf het begin te bekijken. Gratis kun je tot een week terug alles bekijken met alle zenders, alle programma's, zonder uitzondering. Dit is ECHT stukken beter dan wat Ziggo biedt en voor een veel lager bedrag. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@poktor Dat is niet helemaal correct; heb hier een verbinding 20/4 en de enige manier om daar meer snelheid in te krijgen is glasvezel. Geen FttC hier. Geen glasvezel aansluiting in huis aanwezig en grote tuin. Kon ooit een glasvezel aansluiting krijgen icm. een abo bij een andere provider.

"ELK willekeurig programma", binnen een week, terugkijken klopt ook niet (vb. BRT1, Canvas, BBC1, BBC2, Duitse zenders, Arte en nog andere)

[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 23-03-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik probeer m'n rekeningnummer te wijzigen van mijn abonnement en NLE geeft aan dat dat via mijn NLE kan maar ik zie die optie niet. Je andere hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
Ranja_Ranja schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:56:
Ik probeer m'n rekeningnummer te wijzigen van mijn abonnement en NLE geeft aan dat dat via mijn NLE kan maar ik zie die optie niet. Je andere hier ervaring mee?
Als je bent ingelogd op https://mijn.nlex.nl open je je serviceaccount en ga je naar tabblad Betaalgegevens.
Je kunt daar kiezen voor acceptgiro of een nieuwe automatische incasso door een IBAN in te vullen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NQlKifZ.png
poktor schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:34:
[...]

Ik heb nu bijna een jaar NLE en kan enkel zeggen: TOP! d:)b
Ik had bij Ziggo een basis-abbo all-in-one en stapte over naar NLE all-in-one. Dit betekende voor mij en mijn gezin een upgrade van 40/4 naar 100/30, terwijl het maandbedrag zakte van 65 naar 29,95! *O* *O*
De snelheden van NLE zijn MEER dan in orde, mijn modem traint in op 105Mbit attainable speed d:)b
Dit is mogelijk tegenwoordig, omdat KPN inmiddels overal FttC heeft liggen en deze snelheden dus zonder problemen kan aanbieden. Daarnaast is de back-end van KPN tegenwoordig ook dik in orde: KPN / Telfort / NLE bieden op TV tegenwoordig de mogelijkheid om ELK willekeurig programma op een ander moment, of als het programma al bezig is, vanaf het begin te bekijken. Gratis kun je tot een week terug alles bekijken met alle zenders, alle programma's, zonder uitzondering. Dit is ECHT stukken beter dan wat Ziggo biedt en voor een veel lager bedrag. d:)b
Ik woon in Midden-West Brabant, in een klein dorpje omringd door polders en weilanden.
KPN heeft hier ongeveer 1.5 jaar geleden FttC gerealiseerd en alle inwoners een brief gestuurd.
Via fourstack kom ik uit om een mogelijke snelheid van 181Mbps.

Veel Ziggo afnemers zijn hier overgestapt naar KPN of in mijn geval naar NLE.
Ook ik ben tot nu toe dik tevreden over NLE.
Dit mag van mij zo wel blijven! :)

[ Voor 57% gewijzigd door MarkieNL op 25-03-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 18:12
OgWok schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:21:
@poktor Dat is niet helemaal correct; heb hier een verbinding 20/4 en de enige manier om daar meer snelheid in te krijgen is glasvezel. Geen FttC hier. Geen glasvezel aansluiting in huis aanwezig en grote tuin. Kon ooit een glasvezel aansluiting krijgen icm. een abo bij een andere provider.

"ELK willekeurig programma", binnen een week, terugkijken klopt ook niet (vb. BRT1, Canvas, BBC1, BBC2, Duitse zenders, Arte en nog andere)
Al n's gekeken op fourstack?
netco-fpi-info.fourstack.nl
Hier zie je wat de haalbare snelheid is op basis van je postcode. Dit zijn gegarandeerde snelheden, dus als je daar ver onder zit, is er iets mis met je aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

poktor schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:25:
[...]

Al n's gekeken op fourstack?
netco-fpi-info.fourstack.nl
Hier zie je wat de haalbare snelheid is op basis van je postcode. Dit zijn gegarandeerde snelheden, dus als je daar ver onder zit, is er iets mis met je aansluiting.
Zekers. Daar staat, op mijn adres, al jaren koper, MDF, 24 Mbit en "geen geplande upgrades". Bonded kan niet bij NLE, dat zou 49 Mbit opleveren.
Overigens is het met koper heel lastig een gegarandeerde snelheid te geven....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Daar is hij weer, het moment dat NLEx de facturen uitstuurt. Natuurlijk wéér een incorrecte factuur :-( Heb ooit eens een korting onderhandeld bij overstap van hun VDSL naar glasvezel, maar volgens staat dat gewoon niet goed in hun systeem, heb al zo vaak dat moeten laten uitzoeken/corrigeren. Zal er eens achteraan bellen, maar zie nu al op tegen die telefonische wachttijden die ik hierboven lees :/

Het is jammer dat er geen partij is met vergelijkbare prijzen en KPN televisieplatform, over het netwerk en apparatuur ben ik namelijk prima tevreden. Ik denk dat ik als m'n contract bijna afloopt het maar opzeg en dan weer VDSL neem via NLEx (glasvezel biedt voor mij niet veel meerwaarde eigenlijk), maar dit keer op naam van m'n vriendin zodat het administratief niet meer aan voorgaande contracten kan worden gekoppeld. Iets als Youfone/Tele2 zie ik niet zitten, dan krijg je een totaal andere TV-box.

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 28-03-2019 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ThinkPadd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:43:
Daar is hij weer, het moment dat NLEx de facturen uitstuurt. Natuurlijk wéér een incorrecte factuur :-( Heb ooit eens een korting onderhandeld bij overstap van hun VDSL naar glasvezel, maar volgens staat dat gewoon niet goed in hun systeem, heb al zo vaak dat moeten laten uitzoeken/corrigeren. Zal er eens achteraan bellen, maar zie nu al op tegen die telefonische wachttijden die ik hierboven lees :/

Het is jammer dat er geen partij is met vergelijkbare prijzen en KPN televisieplatform, over het netwerk en apparatuur ben ik namelijk prima tevreden. Ik denk dat ik als m'n contract bijna afloopt het maar opzeg en dan weer VDSL neem, maar dit keer op naam van m'n vriendin zodat het administratief niet meer aan voorgaande contracten kan worden gekoppeld. Iets als Youfone/Tele2 zie ik niet zitten, dan krijg je een totaal andere TV-box.
Oxxio is sinds kort ook begonnen met hetzelfde als NLE. Dus ook met Experiabox, KPN decoders etc... Misschien de moeite waard om te checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:57:
[...]

Oxxio is sinds kort ook begonnen met hetzelfde als NLE. Dus ook met Experiabox, KPN decoders etc... Misschien de moeite waard om te checken?
Dat kan op het moment alleen als je ook Energie bij hun afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Precies. En Oxxio schijnt ook geen hele fijne partij te zijn :P Ooit eens energiecontract gehad, maar dat is al weer jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Gisteren NLE gebeld over de factuur. Toch is hun telefoonnummer niet vlot te vinden, echt minpunt. Na ruim een half uur heb ik het opgegeven.
"Uitzonderlijk goede service. Daar gaan we voor." Staat op de site. Tsja, dat lijkt nog nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
OgWok schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:31:
Gisteren NLE gebeld over de factuur. Toch is hun telefoonnummer niet vlot te vinden, echt minpunt. Na ruim een half uur heb ik het opgegeven.
"Uitzonderlijk goede service. Daar gaan we voor." Staat op de site. Tsja, dat lijkt nog nergens op.
Dat ligt niet aan NLEx hoor.

Als je naar https://www.nle.nl gaat klik je vervolgens op Alles-in-1 bovenin en dan rechtsonder op Contactgegevens. Dan kom je direct op https://www.nle.nl/alles-in-1/contactgegevens waar alles staat waar je nodig hebt.

Je kan hetzelfde bereiken door naar https://www.nle.nl te gaan, Alles-in-1 te kiezen en dan wederom rechtsonder op Contactgegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Drardollan Ben nog niet helemaal wakker. Ik bedoelde: na een half uur aan de lijn gewacht te hebben, heb ik het op gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
OgWok schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:52:
@Drardollan Ben nog niet helemaal wakker. Ik bedoelde: na een half uur aan de lijn gewacht te hebben, heb ik het op gegeven...
Ah, dat verklaart ;)

Pro-tip: ruim minimaal 1,5 uur vrije tijd in om ze te bellen. Beste moment om te bellen wat ik heb ondervonden is direct bij opening, liefst op een zaterdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ThinkPadd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:09:
Precies. En Oxxio schijnt ook geen hele fijne partij te zijn :P Ooit eens energiecontract gehad, maar dat is al weer jaren geleden.
Zoals je zegt: jaren geleden. Jij gaf aan dat er geen anderen waren met die prijzen en het KPN product.
Ik geef je in ieder geval een alternatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:39
ThinkPadd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:43:
Het is jammer dat er geen partij is met vergelijkbare prijzen en KPN televisieplatform, over het netwerk en apparatuur ben ik namelijk prima tevreden.
Als ik me goed herinner ben je destijds overgestapt van Telfort naar NLE. Telfort bestaat nog steeds (zo lang het duurt), dus welkom terug!
Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Overname Robin Mobile: [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie[Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie~~~[/TOPIC]