Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:52

Crazy D

I think we should take a look.

jdh009 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:03:
[...]

Is er eigenlijk al eens nagedacht over een versie in samenwerking met het Belgische Klopjacht? Lijkt me tot om te zien, zeker nu er recent een verbreding van de regels is doorgevoerd is waardoor politie nu de grens over mag bij achtervolgingen. Is dat iets waar jij ook oren naar zou hebben mochten ze dat format ‘bedenken’?
Ik denk dat het niet veel toevoegt. Behalve dat het misschien een keer leuk is om te zien hoe Nederlanders dat in Belgie zouden doen omdat je dan (voor de meesten in ieder geval) wel echt heel ver buiten je eigen kring zit. Maar goed, sommige deelnemers blijven nu ook buiten hun eigen netwerk ondanks dat het in NL is. Maar verder, het betekend vooral een groter gebied waarin mensen kunnen reizen, dus bij een hit zal het vaak langer duren voordat de hunters/speurders er zijn.

@voorstad vorige seizoen werd toch wel uitgezonden? OP NLZiet staat een seizoen in ieder geval, maar ik kijk al jaren geen normale TV dus geen idee of dat ook echt op een zender is uitgezonden. Maar GoPlay.be met een klein hulpmiddeltje werkt als een tierelier.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Chillz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:20:
[...]
Overigens ook hulde voor de speurders in deze! _/-\o_
Zo vast blijven houden en blijven zoeken naar contact dat er toch iets boven water komt.
Geen berichten, okay; hmm, hoe zit het dan met de schermtijd, hoog op Marktplaats; hmm, hoog gebruik, weinig berichten, zou hier dan wat verwijderd zijn...?
Slim
Ik vond die eigenlijk redelijk vergezocht. Er zijn genoeg mensen die lekker rond scrollen voor leuke dealtjes zonder berichten te sturen (staan ook genoeg telefoonnummers bij om ff te bellen of te appen bv).

Ook het vorderen van verwijderde berichten, er moet dus ergens in de voorwaarden van marktplaats staan dat verwijderde berichten bewaard worden en inzichtbaar zijn, zo niet dan is het niet echt top reclame voor marktplaats 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0rt
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-06 10:47
Net als de taps die niet echt geplaatst worden, maar simpelweg door de redactie gedaan wordt, verwacht ik ook dat de berichten niet echt bij marktplaats opgevraagd zijn, maar simpelweg door de redactie doorgegeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

pd0rt schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:41:
Net als de taps die niet echt geplaatst worden, maar simpelweg door de redactie gedaan wordt, verwacht ik ook dat de berichten niet echt bij marktplaats opgevraagd zijn, maar simpelweg door de redactie doorgegeven zijn.
Een programma als dit heeft geen opsporingsbevoegdheid. Taps en vorderingen kunnen niet en zal je moeten "simuleren". Dat hebben we al eerder gezien bij het NordVPN punt waar eerder naar werd verwezen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:56
Crazy D schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:46:
[...]

@voorstad vorige seizoen werd toch wel uitgezonden? OP NLZiet staat een seizoen in ieder geval, maar ik kijk al jaren geen normale TV dus geen idee of dat ook echt op een zender is uitgezonden. Maar GoPlay.be met een klein hulpmiddeltje werkt als een tierelier.
Ah, dan zal ik die opzoeken. Ik ben met dat "kleine hulpmiddeltje" tot S3 aflevering 8 gekomen, maar knalt nu in een foutcode 9999: Uncaught referenceError fbq not defined.

Ze willen we heel veel weten bij Goplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

bluewalk schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:47:
[...]

Ik vond die eigenlijk redelijk vergezocht. Er zijn genoeg mensen die lekker rond scrollen voor leuke dealtjes zonder berichten te sturen (staan ook genoeg telefoonnummers bij om ff te bellen of te appen bv).
Tuurlijk, kan ook heel goed verdedigbaar zijn. Maar met een klein beetje creativiteit om te bedenken dat je kunt chatten via dat platform... In het verleden was er al iemand die via 1 of ander gaming platform contact zocht. Om out of the blue te gokken "oh, die zou weleens via Marktplaats kunnen chatten" is ver gezocht. Maar op basis van de schermtijd van de app (had ze de browser gebruikt, was het niet opgevallen...) kan dat best in je hoofd oppoppen. Had daar de Vinted app gestaan hadden ze het in die hoek gezocht. En het had idd heel legitiem rondkijken voor leuke deals geweest kunnen zijn, absoluut. En dan was het spoor daar gewoon doodgelopen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

voorstad schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:03:
[...]

Ah, dan zal ik die opzoeken. Ik ben met dat "kleine hulpmiddeltje" tot S3 aflevering 8 gekomen, maar knalt nu in een foutcode 9999: Uncaught referenceError fbq not defined.

Ze willen we heel veel weten bij Goplay.
Ik heb een paar afleveringen in oudere seizoenen niet kunnen kijken omdat ik halverwege een error bleef krijgen. Voor de rest is het een beetje volharden, maar heb het idee dat de site door dezelfde mensen is gebouwd als de ViaPlay app 8)7 Ruimte voor verbetering, zeg maar. Dit seizoen tot nu toe gewoon kunnen kijken zonder problemen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:08
bluewalk schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:47:
[...]

Ook het vorderen van verwijderde berichten, er moet dus ergens in de voorwaarden van marktplaats staan dat verwijderde berichten bewaard worden en inzichtbaar zijn, zo niet dan is het niet echt top reclame voor marktplaats 8)7
pd0rt schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:41:
Bor schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:55:
[...]
Een programma als dit heeft geen opsporingsbevoegdheid. Taps en vorderingen kunnen niet en zal je moeten "simuleren". Dat hebben we al eerder gezien bij het NordVPN punt waar eerder naar werd verwezen.
Net als NordVPN heeft zal Marktplaats gewoon meewerken aan verzoeken tot informatie zolang daar juridische basis voor is.

Afhankelijk van hoe vaak ze backups maken zou ik sowieso nooit uit gaan van dat verwijderde berichten daadwerkelijk overal verwijderd zijn. Ik zie het meer als service dat de tegenpartij je bericht niet meer kan lezen.

Daarbij denk ik dat Marktplaats het ook gewoon verplicht is dat te bewaren, en zolang het niet encrypted is (blijkbaar) kunnen ze zich daar ook niet op beroepen. Dat laatste vind ik nog wel interessant, is de redactie nagegaan of bij Marktplaats de berichten encrypted worden opgeslagen of niet. @SelmarSmit Weten jullie of dat soort zaken bij bedrijven wordt nagevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Shinji schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:22:
[...]
Net als NordVPN heeft zal Marktplaats gewoon meewerken aan verzoeken tot informatie zolang daar juridische basis voor is.
Daar komt het stuk "simulatie" om de hoek kijken. Dit voor zowel het feit als de tijd die het in beslag neemt. Je ziet hiervoor al en mooi voorbeeld dat mensen denken dat het meer is / kan zijn dan dat. Er worden onder de noemer soms zaken geclaimed / namen genoemd waarbij er geen medewerking door het betreffende bedrijf is verleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Bor schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

Daar komt het stuk "simulatie" om de hoek kijken. Dit voor zowel het feit als de tijd die het in beslag neemt. Je ziet hiervoor al en mooi voorbeeld dat mensen denken dat het meer is / kan zijn dan dat. Er worden onder de noemer soms zaken geclaimed / namen genoemd waarbij er geen medewerking door het betreffende bedrijf is verleend.
Simulatie is dat het (zo goed als mogelijk) zo gaat zoals het in het echt gaat.

Dat er geen medewerking is geleverd door de betreffende bedrijven wil nog niet zeggen dat er geen contact geweest kan zijn over hoe ze handelen in zulke situaties. Met NordVPN is gewoon uit gegaan wat ze er zelf publiekelijk in hun privacy statement over zeiden (die hebben ze wel daarna aangepast dacht ik ergens gelezen te hebben). Bij Marktplaats zal dat ook zo zijn maar is er wellicht ook aanvullend contact geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Shinji schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:39:
[...]

Simulatie is dat het (zo goed als mogelijk) zo gaat zoals het in het echt gaat.

Dat er geen medewerking is geleverd door de betreffende bedrijven wil nog niet zeggen dat er geen contact geweest kan zijn over hoe ze handelen in zulke situaties. Met NordVPN is gewoon uit gegaan wat ze er zelf publiekelijk in hun privacy statement over zeiden (die hebben ze wel daarna aangepast dacht ik ergens gelezen te hebben). Bij Marktplaats zal dat ook zo zijn maar is er wellicht ook aanvullend contact geweest.
Ik wil het hele NordVPN debacle niet weer oprakelen, dat topic is niet voor niets gesloten lijkt mij, maar of het in dat geval wel zo makkelijk zou zijn gegaan is maar de vraag (no-log (geaudit) dus alleen mogelijk nadat je vooraf iets regelt om dat wel te doen / te tappen, in het buitenland gevestigd etc).

Het probleem met het woord "simulatie" is dat het behoorlijk wat ruimte overlaat. Ook volledig gescript kan je daar onder vatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:40
*knip*
Rustig aan, het is nu wel even genoeg geweest.

[ Voor 121% gewijzigd door tweakduke op 27-10-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Crazy D schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:04:
[...]

Tuurlijk, kan ook heel goed verdedigbaar zijn. Maar met een klein beetje creativiteit om te bedenken dat je kunt chatten via dat platform... In het verleden was er al iemand die via 1 of ander gaming platform contact zocht. Om out of the blue te gokken "oh, die zou weleens via Marktplaats kunnen chatten" is ver gezocht. Maar op basis van de schermtijd van de app (had ze de browser gebruikt, was het niet opgevallen...) kan dat best in je hoofd oppoppen. Had daar de Vinted app gestaan hadden ze het in die hoek gezocht. En het had idd heel legitiem rondkijken voor leuke deals geweest kunnen zijn, absoluut. En dan was het spoor daar gewoon doodgelopen.
Het gebruiken van platformen als communicatiemiddel is niet nieuw. Ik vind dat idee helemaal nog niet zo ver gezocht. In principe kan je elk platform wat een DM / chat functie heeft hiervoor gebruiken wetende dat de berichten meestal niet prive / encrypted zijn en opgevraagd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 05:48
voorstad schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:39:
Waarom wordt Klopjacht België niet ook ergens in NL uitgezonden?
Komt vast ook nog op NPO plus:
https://www.npostart.nl/VPWON_1349904

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
[b]Shinji schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:22
@SelmarSmit Weten jullie of dat soort zaken bij bedrijven wordt nagevraagd?
Ja, dat is gecheckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
talin schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:13:
[...]

ik wil de boel niet verzieken maar ik heb lang genoeg in de televisie wereld gewerkt ( bijna alle Eyeworks, Blue Circle, CCCP of CZAR producties ) dat ik na 1x kijken wist dat het een compleet "gescript" programma was.

alle apparatuur werkt, altijd! er is altijd spanning en sensatie, nooit auto pech of iets waardoor ze binnen 10 minuten klaar zijn etc.
Want het is o zo interessant om een defecte camera, die uurtje later vervangen wordt uit te zenden?

Wie zou er dan autopech moeten hebben? En waarom zouden ze dan ineens binnen 10 minuten klaar zijn.

Laat me duidelijk zijn, het is een spel, er wordt geprobeerd te balanceren in de mogelijkheden van de teams en de hunters om het interessant te maken (door bijvoorbeeld verplichte pin acties, dingen ophalen bij bekenden, niet in de nacht reizen etc). De data die aangeboden wordt aan de hunters wordt gefabriceerd zodat het zo goed als mogelijk niet van echt te onderscheiden is.

Maar volledig gescript houdt in dat de uitslag van te voren vast staat. Daar geloof ik echt niet in, het is een spel dat je kan winnen of verliezen, net zoveel als we een potje zouden voetballen of lasergamen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Onderhand is het wel duidelijk dat Hunted niet helemaal echt is.

De discussie hierover is dan 1) niet helemaal zinvol en gebeurd niet constructief. De lange tenen zijn te zien en voelbaar en jullie rapporteren dat ook over en weer.

Dus of we houden het constructief, of we discussiëren hierover niet meer. Gezien men het gezellig over de serie wil discussiëren, neig ik naar het laatste. Feedback hierover mag in het FTM feedback topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

Want het is o zo interessant om een defecte camera, die uurtje later vervangen wordt uit te zenden?

Wie zou er dan autopech moeten hebben? En waarom zouden ze dan ineens binnen 10 minuten klaar zijn.

Laat me duidelijk zijn, het is een spel, er wordt geprobeerd te balanceren in de mogelijkheden van de teams en de hunters om het interessant te maken (door bijvoorbeeld verplichte pin acties, dingen ophalen bij bekenden, niet in de nacht reizen etc). De data die aangeboden wordt aan de hunters wordt gefabriceerd zodat het zo goed als mogelijk niet van echt te onderscheiden is.

Maar volledig gescript houdt in dat de uitslag van te voren vast staat. Daar geloof ik echt niet in, het is een spel dat je kan winnen of verliezen, net zoveel als we een potje zouden voetballen of lasergamen.
Volgens mij is er toen we die Tv-kok achtervolgde trouwens in beeld geweest dat we de achtervolging moesten afbreken omdat we moesten tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

SelmarSmit schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:25:
[...]

Volgens mij is er toen we die Tv-kok achtervolgde trouwens in beeld geweest dat we de achtervolging moesten afbreken omdat we moesten tanken.
Ja, dat is waar. Nu je dat zegt. Maar goed, lekker interessant om te laten zien hoe ze dan vervolgens gaan tanken :+

Vind overigens de reacties op Facebook treuriger... "ja, handig, al die camera's in Amsterdam. Heeft dat koppel zich verkleed maar de cameraman staat er toch ook gewoon bij". Zucht :D

Jullie hebben toch die code al wel in bezit? Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat jullie 'm kraken :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
De hunters hebben de code toch al gekraakt? Volgens mij hadden ze die eerste lijn door Zeeland al gevonden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:41:
De hunters hebben de code toch al gekraakt? Volgens mij hadden ze die eerste lijn door Zeeland al gevonden namelijk.
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Best wel interessant, hoe je als 'onwetende' kijker begint te kijken naar deze serie, dan gaandeweg meer erachter komt hoe het programma werkelijk werkt.

Ik ging er in het begin dan ook volledig vanuit dat de hunters werkelijk inzage hadden, danwel van beroep dezelfde functies hadden als in de werkelijkheid. En dat dit programma daardoor naast de actie ook een soort van documentaire was van hoe de Nederlandse recherche/opsporingsdienst opereert bij zoekacties naar verdachte personen.

Desalniettemin heeft het wel bijgedragen aan de waardering van deze instanties, en daarnaast kennis gegeven van je eigen online profilering.

Hetzelfde effect had ik ook eerder met WIDM, zodra je de truukjes wat kent, en weet hoe de rollen daar gespeeld worden, is het als kijker ook anders om naar te kijken.

Op sommige momenten moet je gewoon even je hoofd 'uitschakelen' en gewoon relaxed op de bank tv-kijken. :D

Wel mooi dat er hier directe feedback is van enkele hunters!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 23:01

talin

ES-MA

Shinji schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

*knip*
voor elke aflevering word een draaiboek gemaakt, wat de hoogtepunten moeten zijn, welke hoofdregels ze er in willen zien en dan zal er 10% toevaligheden in zitten die je niet in de hand hebt.

geloof mij er zit een hele redactievloer die dit soort dingen in elkaar zet.

je wil niet dat er een flaw in het programma zit, en je wil niet dat elke uitzending dezelfde handelingen bevat.
dat moet je van te voren regelen.
geheimhoudingsclausule en 15 minutes of fame voor de gezichten die op tv komen.

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 27-10-2023 18:46 . Reden: Passief agressieve opmerkingen zijn niet constructief ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 18:51
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje geschrokken ben van bepaalde zaken. Ik begrijp dat een boel gefabriceerd / gescript is, maar ik heb nu wel vragen.

1. In de laatste aflevering wordt zomaar even een database dump van Marktplaats weergegeven met de berichten, als ik delete druk, verwacht ik dat het echt weg is en dat is blijkbaar niet zo. Maar dat dit ook zo even opgelepeld wordt vind ik ook schrikbarend, ik vond het erg inventief van dat stel en dacht zeker dat ze hier niets mee konden.

2. Schijnbaar kan er (zonder moeite) achterhaalt worden welk soort dataverkeer er over de lijn gaat, dus bij videobellen wordt dat ook direct herkend en doorgegeven? Daarvan was ik ook overtuigd dat dit versleuteld zou zijn.

3. LTE data, vooral de locaties, van auto's lijken erg lang te worden bewaard. Dat was nu ook weer het geval, een willekeurige NL'er geeft een lift in zijn auto en een paar dagen later kan daar vrolijk in detail nog gevolgd worden waar deze heeft gereden. Ik hoop dat dit niet echt is, maar ik vrees het ergste.

Ik weet dat de overheid veel rechten heeft gekregen onder de noemer terrorisme en pedofielen, maar dat dat zo ver gaat vind ik best shocking.
Elke medaille heeft een keerzijde, maar het voelt op de één of andere manier niet goed. Stel dat er een regime komt dat deze gegevens voor compleet andere doeleinden zou gaan gebruiken. (In '39 - '45 hadden ze dit bijv. geweldig gevonden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
DeMolT. schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:19:
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje geschrokken ben van bepaalde zaken. Ik begrijp dat een boel gefabriceerd / gescript is, maar ik heb nu wel vragen.

1. In de laatste aflevering wordt zomaar even een database dump van Marktplaats weergegeven met de berichten, als ik delete druk, verwacht ik dat het echt weg is en dat is blijkbaar niet zo. Maar dat dit ook zo even opgelepeld wordt vind ik ook schrikbarend, ik vond het erg inventief van dat stel en dacht zeker dat ze hier niets mee konden.
Waarom denk je dat het ook van overal uit verwijderd is als je op delete drukt? Als je het bericht 5 minuten geleden geplaatst heb zou dat nog kunnen bijvoorbeeld. Maar zeker als er bijvoorbeeld een dag overheen gaat dan staat dat bericht geheid in de dagelijkse backup.

Marktplaats zou dat niet aan jan en alleman oplepelen natuurlijk, maar als Bretly Marktplaats zou gebruiken voor communicatie had dit net zo kunnen gaan (diezelfde status hebben de deelnemers qua opsporingsbevoegdheden).

Enige dat je als bedrijf daar aan kan doen als je dat niet wil is al het berichten verkeer encrypted opslaan, en daar valt zeker wat voor te zeggen. Maar ik denk dat Marktplaats, wat niet privacy als speerpunt heeft, meer belang hecht aan het kunnen opsporen en bestrijden van marktplaats fraude en dus graag de inzage wil kunnen houden en het daarom bewaard.
2. Schijnbaar kan er (zonder moeite) achterhaalt worden welk soort dataverkeer er over de lijn gaat, dus bij videobellen wordt dat ook direct herkend en doorgegeven? Daarvan was ik ook overtuigd dat dit versleuteld zou zijn.
Er zijn gewoon lijsten bekend van welke IP adressen gebruikt worden voor bijvoorbeeld Facetime, Whatsapp etc. De metadata is vaak wel bekend (welk IP connect met welk IP) dus dat is dan vrij gemakkelijk opgezocht wat er gebruikt wordt.
3. LTE data, vooral de locaties, van auto's lijken erg lang te worden bewaard. Dat was nu ook weer het geval, een willekeurige NL'er geeft een lift in zijn auto en een paar dagen later kan daar vrolijk in detail nog gevolgd worden waar deze heeft gereden. Ik hoop dat dit niet echt is, maar ik vrees het ergste.

Ik weet dat de overheid veel rechten heeft gekregen onder de noemer terrorisme en pedofielen, maar dat dat zo ver gaat vind ik best shocking.
Elke medaille heeft een keerzijde, maar het voelt op de één of andere manier niet goed. Stel dat er een regime komt dat deze gegevens voor compleet andere doeleinden zou gaan gebruiken. (In '39 - '45 hadden ze dit bijv. geweldig gevonden...)
Wat is lang? In de uitzendingen gaat het hooguit een dag terug volgens mij, of misschien een week. Ik denk dat de data veel langer bewaard wordt. Of dat wenselijk is is inderdaad een andere discussie ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:20
Wellicht is het wel leuk om deze podcast aflevering hier een keer delen, in het licht van de discussie die er in dit topic loopt.
De podcast die 'Goed Gemaakt' heeft een aflevering waarin ze met de eindredacteur van Hunted een gesprek hebben.

De aflevering van de podcast is van april 2023 en daarin wordt onder andere ingegaan op het aspect 'scripten' van afleveringen, met hele leuke anekdotes. Met als voorbeeld het voorval bij de Oranjesluizen, van vorig seizoen.
Verder geeft het leuke inzichten in hoe het programma geproduceerd wordt. Één van de podcastmakers is namelijk zelf als cameraman bij het programma betrokken.

https://open.spotify.com/...CCKZb?si=8f5d923f1ea24171 met vanaf 21:00 voor het stuk over Hunted.

Voor iedereen in dit topic sowieso een aanrader om eens de tijd te nemen om de hele aflevering te luisteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

talin schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:58:
[...]

*knip*
voor elke aflevering word een draaiboek gemaakt, wat de hoogtepunten moeten zijn, welke hoofdregels ze er in willen zien en dan zal er 10% toevaligheden in zitten die je niet in de hand hebt.

je wil niet dat er een flaw in het programma zit, en je wil niet dat elke uitzending dezelfde handelingen bevat.
dat moet je van te voren regelen.
geheimhoudingsclausule en 15 minutes of fame voor de gezichten die op tv komen.
Uh... natuurlijk gebeurt dat. Ze filmen 2 of 3 weken, en knippen het daarna op in afleveringen. Nogal logisch dat ze hier en daar wat knippen of juist tijd er tussen stoppen. Het is niet leuk om 2 afleveringen niets te zien, en dan opeens 3 aanhoudingen in 1 aflevering. Daar hoef je niet voor te scripten.

Maar, het is geen documentaire! Dus eigenlijk interesseert het me geen ene reet wat er uitgedacht is en wat er toevallig spontaan gebeurt. En er wordt ook nergens de indruk gewerkt dat het een documentaire is. Het enige dat ze zeggen is dat ze de opsporingsmethoden gebruiken die in het echt ook gebruikt kunnen worden. Prima, erg vermakelijke tv.

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 27-10-2023 18:47 . Reden: Quote aangepast ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
DeMolT. schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:19:

als ik alle opmerkingen hier nu goed begrepen heb, is er in werkelijkheid geen contact met Marktplaats over opvragen van dit soort data uit de database van marktplaats, maar wordt dit gescript/in scene gezet.

in werkelijkheid zijn de berichten eerst vastgelegd/gefilmd, en daarna verwijderd ? ( aanname-check? )

waarschijnlijk is er opde achtergrond wel gechecked met Marktplaats naar de mogelijkheden van opsporingsdiensten qua toegang en informatieverschaffing bij diensten zoals Marktplaats? @SelmarSmit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

Crazy D schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:08:
[...]

Uh... natuurlijk gebeurt dat. Ze filmen 2 of 3 weken, en knippen het daarna op in afleveringen. Nogal logisch dat ze hier en daar wat knippen of juist tijd er tussen stoppen. Het is niet leuk om 2 afleveringen niets te zien, en dan opeens 3 aanhoudingen in 1 aflevering. Daar hoef je niet voor te scripten.

Maar, het is geen documentaire! Dus eigenlijk interesseert het me geen ene reet wat er uitgedacht is en wat er toevallig spontaan gebeurt. En er wordt ook nergens de indruk gewerkt dat het een documentaire is. Het enige dat ze zeggen is dat ze de opsporingsmethoden gebruiken die in het echt ook gebruikt kunnen worden. Prima, erg vermakelijke tv.
rustaag!
er is wat gemerged waardoor mijn toevoeging nu niet meer helemaal hier hoort te staan zie: Hunted! Simulatie, spel of gescript?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
HyperTrophy schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:28:
[...]

als ik alle opmerkingen hier nu goed begrepen heb, is er in werkelijkheid geen contact met Marktplaats over opvragen van dit soort data uit de database van marktplaats, maar wordt dit gescript/in scene gezet.

in werkelijkheid zijn de berichten eerst vastgelegd/gefilmd, en daarna verwijderd ? ( aanname-check? )

waarschijnlijk is er opde achtergrond wel gechecked met Marktplaats naar de mogelijkheden van opsporingsdiensten qua toegang en informatieverschaffing bij diensten zoals Marktplaats? @SelmarSmit
Die laatste vraag was al beantwoordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

talin schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:28:
[...]

rustaag!
er is wat gemerged waardoor mijn toevoeging nu niet meer helemaal hier hoort te staan zie: Hunted! Simulatie, spel of gescript?
Dat andere topic is weer gesloten. Maar goed weet ook niet hoeveel in het heeft over te discussiëren wat er nu gescript is, wat er spontaan ontstaat, en hoe het geknipt is in de montage. Dat weet uiteindelijk hier niemand zeker (behalve wellicht Selmar) en voor de rest is het gokken (al dan niet een educated guess).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SelmarSmit
Crazy D schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:36:
[...]

Dat andere topic is weer gesloten. Maar goed weet ook niet hoeveel in het heeft over te discussiëren wat er nu gescript is, wat er spontaan ontstaat, en hoe het geknipt is in de montage. Dat weet uiteindelijk hier niemand zeker (behalve wellicht Selmar) en voor de rest is het gokken (al dan niet een educated guess).
Er wordt niet gescript, er wordt gesimuleerd dat is echt iets heel anders. Alles ontstaat uit het gedrag van de kandidaten, ons gedrag en de uitdagingen die productie heeft verzonnen rond start, extractie en de aanwijzingen om bij extractie te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
talin schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:58:
[...]

*knip*

je wil niet dat er een flaw in het programma zit, en je wil niet dat elke uitzending dezelfde handelingen
Als je bedoeld dat ze het monteren tot mooie lopende verhalen, ja dat klopt. Maar dat is nog iets heel anders dan een draaiboek. Dat zou iemand die “ lang genoeg in de televisie wereld gewerkt ” heeft toch moeten weten. Het is namelijk niet live hoor… we hebben het eerder opgenomen.

En je mag die 10% toevalligheden vervangen door 100% (oké, met een beetje minder door de opdrachten)

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 27-10-2023 18:48 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

SelmarSmit schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

Als je bedoeld dat ze het monteren tot mooie lopende verhalen, ja dat klopt. Maar dat is nog iets heel anders dan een draaiboek. En je mag die 10% toevalligheden vervangen door 100% (oké, met een beetje minder door de opdrachten)
*knip*
Ga iemand niet zo veroordelen en de maat nemen.

dat draaiboek is er, de opdrachten om mooie shots te maken zijn er, drone beelden, close ups, dramatisch inzoomen, stills en action shots.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 27-10-2023 18:50 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SelmarSmit
talin schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:38:
[...]

*knip*
dat draaiboek is er, de opdrachten om mooie shots te maken zijn er, drone beelden, close ups, dramatisch inzoomen, stills en action shots.
Echt onzin. We maken het programma al jaren en weten hartstikke goed hoe een reality programma maakt met genoeg interessante beelden. En drone shoots en al die andere trucs die je beschrijft zitten vrijwel niet in het programma.

*knip*

[ Voor 47% gewijzigd door tweakduke op 27-10-2023 18:50 . Reden: Niet op de man spelen aub. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:16
SelmarSmit schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:22:
En je mag die 10% toevalligheden vervangen door 100% (oké, met een beetje minder door de opdrachten)
In hoeverre is aangehouden worden onderdeel van het script?

Die ingeschakelde mobiel in de laatste aflevering was zo knullig, alsof elke aflevering er een team uit moet om het spannend te houden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
talin schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:00:
[...]

wow, dat je door een posthistory moet gaan om je punt te maken.
goed weekend en een fijne productie!
Kijk maar uit straks zit je ongewild in Hunted! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

SelmarSmit schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:44:
[...]

Echt onzin. We maken het programma al jaren en weten hartstikke goed hoe een reality programma maakt met genoeg interessante beelden.
Oprechte vraag; Is Hunted, gezien het gesimuleerde deel en de zaken die niet daadwerkelijk plaatsvinden wel een reality programma? In mijn ogen voldoe je daar echt niet aan maar kom je ergens tussen reality en scripted reality in uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:56
Bor schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:44:
[...]

Oprechte vraag; Is Hunted, gezien het gesimuleerde deel en de zaken die niet daadwerkelijk plaatsvinden wel een reality programma? In mijn ogen voldoe je daar echt niet aan maar kom je ergens tussen reality en scripted reality in uit.
Het is een simulatie....

Ik begrijp niet zo goed waarom het meteen moet polariseren. Iedereen snapt toch dat geen reality is wanneer Selmar met 'de officier' belt? Maar dat de productie probeert de werkelijkheid zoveel als mogelijk na te bootsen? Zal vast wel een keertje net niet helemaal kloppen, maar zoveel als mogelijk naar wat er in het echt kan (of niet kan).

Ik vind het top amusement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

voorstad schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:53:
[...]

Het is een simulatie....

Ik begrijp niet zo goed waarom het meteen moet polariseren. Iedereen snapt toch dat geen reality is wanneer Selmar met 'de officier' belt? Maar dat de productie probeert de werkelijkheid zoveel als mogelijk na te bootsen? Zal vast wel een keertje net niet helemaal kloppen, maar zoveel als mogelijk naar wat er in het echt kan (of niet kan).

Ik vind het top amusement.
Het is een oprechte vraag. @SelmarSmit claimed hiervoor dat Hunted een reality programma is. Dat is het in mijn ogen echt niet. Dat heeft weinig met polariseren te maken maar meer met oprechte interesse in de vraag waarom een tv producent denkt een reality show te maken terwijl er gestuurd en "gesimuleerd" wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zaken opvragen bij de OvJ = zaken opvragen bij de spelleiding. Men simuleert hoe men beelden opvraagt qua pin hit, gps/sim hit, telefoon tap etc. De berichten op marktplaats idem. Men simuleert een aanvraag bij marktplaats en krijgt door de cameraman per koppel voortvluchtige natuurlijk inzicht in elke verzonden bericht.

Het is meer bedoeld om te laten zien wat er in het echt mogelijk zou zijn voor politie, justitie. En omdat elke aflevering 50min aan footage heeft zul je moeten knippen in wat eindigt er wel in een aflevering en wat niet. Kan me dus best voorstellen dat een uitvraag bij de spelleiding niet zsm binnen is en wat tijd overheen gaat. Maar je gaat niet beelden uitzenden waarin het HQ team zit te duimen draaien terwijl het pin moment wordt gesimuleerd.

Dan nog blijft staan dat centrale aanwijzingen laten slingeren door een team de rest op achterstand zet. En waarom het idee van geld pinnen er in laten als geen enkel koppel dat geld ook echt gebruikt voor het betalen van de overnachting, vervoer, eten. Maakt dat het lastiger voor de hunters? Natuurlijk. Maar met stealth SMS, telefoon tap, camerabeelden op elke snelweg en in elke stad kom je al een heel eind. Zeker als er tipgevers zijn die Selmar en co inlichten over de where abouts van de deelnemers. En deelnemers gaan vanzelf fouten maken. Toch in je eigen netwerk rondreizen/slapen, toch die eigen mobiel meenemen en aanlaten etc etc. Dat zijn fouten die gemaakt worden en waar de hunters van mogen profiteren.

Dus ik zie het programma meer ter promotie van politie en justitie. En omdat het concept blijf wat drie weken uit handen van een team hunters gewoon een mooi idee is.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:24
Bor schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:55:
[...]

Het is een oprechte vraag. @SelmarSmit claimed hiervoor dat Hunted een reality programma is. Dat is het in mijn ogen echt niet. Dat heeft weinig met polariseren te maken maar meer met oprechte interesse in de vraag waarom een tv producent denkt een reality show te maken terwijl er gestuurd en "gesimuleerd" wordt.
Oprechte interesse in een programma waar je ieder jaar weer een discussie over wil starten of het echt of nep is. Nu gaan we weer de discussie voeren of het "simulatie" of een "reality" programma is. Please...

Kunnen we gewoon terug naar het bespreken van de afleveringen, leuke vragen stellen aan @SelmarSmit die gelukkig bereid is om ons van antwoorden te voorzien? Dank je wel in ieder geval @SelmarSmit dat je tijd en moeite steekt om ons van antwoorden te voorzien over de inhoud van het programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

PTish schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:13:
[...]

Oprechte interesse in een programma waar je ieder jaar weer een discussie over wil starten of het echt of nep is. Nu gaan we weer de discussie voeren of het "simulatie" of een "reality" programma is. Please...
Dat lijkt mij gewoon ontopic en een terechte vraag? Mede gezien hier een persoon zit die betrokken is bij het programma wat mij betreft interessant. Er is niets mis met een kritische blik lijkt mij. Of moeten we alle "pr" voor zoete koek slikken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:00
Ik weet niet of je weet hoe 'reality'-programma's gemaakt worden, maar daar is echt alles aan gescript.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Bor schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:44:
[...]

Oprechte vragen mag altijd. Maar ik zie het al een echt reality programma omdat er geen script is, en alles wat je ziet het gevolg is van het gedrag van de deelnemers (inclusief hunters) gestuurd door de regels en de context van het spel.
Wat mij betreft noem je het een spelprogramma ipv reality, is wat mij betreft ook goed, maar het heeft echt niets te maken met scripted reality.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Joosie200 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:02:
En waarom het idee van geld pinnen er in laten als geen enkel koppel dat geld ook echt gebruikt voor het betalen van de overnachting, vervoer, eten.
Maar dat doen ze wel, je ziet vorige aflevering Jort en Tim zelfs de Mac in lopen voor lunch. Alleen haalt het halen van lunch bij de Appie meestal de aflevering niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:39

The Legend

*Plop*

Ik ben het programma pas later gaan volgen, omdat ik in eerste instantie dacht dat het scripted was. Want hoe kun je anders ANPR-data krijgen als Tv-programma. Pas toen ik begreep dat het gesimuleerd werd begon ik het leuk te vinden, omdat je zo wel een beeld krijgt van de opsporingsmogelijkheden van justitie. Je moet wel in je achterhoofd houden dat de simulatie (en dus de beschikbare bevoegdheden) draait op basis van Taghi-achtige subjecten, en niet op basis van die gezellige kandidaten die het zijn :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:34

St@m

@ Your Service

Ik kijk dit jaar voor het eerst met mn dochters van 10, die heb ik 1 keer het begrip 'simuleren' moeten uitleggen. Ik gok dat ze het al beter begrijpen dan posters hier die al jaren kijken.. man man.. hoe kan dit ieder jaar weer terugkomen, van dezelfde user(s) notabene.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
St@m schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:19:
Ik kijk dit jaar voor het eerst met mn dochters van 10, die heb ik 1 keer het begrip 'simuleren' moeten uitleggen. Ik gok dat ze het al beter begrijpen dan posters hier die al jaren kijken.. man man.. hoe kan dit ieder jaar weer terugkomen, van dezelfde user(s) notabene.
Die ruzie tussen Sissy en Nick afgelopen week, zou die ook gescript zijn? Je vraagt het je toch af hè als je berichten hier zo leest :+

Ik zet mijn geld op die 2, zou mij niets verbazen als ze nog wat trucjes uithalen als toen met zijn broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 22:34

St@m

@ Your Service

renegrunn schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 00:48:
[...]

Die ruzie tussen Sissy en Nick afgelopen week, zou die ook gescript zijn? Je vraagt het je toch af hè als je berichten hier zo leest :+

Ik zet mijn geld op die 2, zou mij niets verbazen als ze nog wat trucjes uithalen als toen met zijn broer.
Ik denk dat iedereen deze keer gepakt wordt, het exitpunt is in Zeeland, lijkt het op. De hunters hebben teveel informatie nu, denk ik.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

St@m schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 05:14:
[...]

Ik denk dat iedereen deze keer gepakt wordt, het exitpunt is in Zeeland, lijkt het op. De hunters hebben teveel informatie nu, denk ik.
Ik gooi uitzendingen, vakantie en cocktails door elkaar :P De hunters weten nu de lijn, maar dat is tussen 2 punten. Net als voor de kandidaten is het dan toch nog steeds gokken welk punt het precies is? Wel een educated guess want je moet een punt hebben waarbij je zogenaamd echt weg kunt, dus een visvijver gaat m niet worden :+
Het maakt het natuurlijk een stuk makkelijker voor de Hunters dan wanneer ze die lijn helemaal niet hebben, maar zeker dat koppel met hun verkleedtruukjes...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Crazy D schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

Ik gooi uitzendingen, vakantie en cocktails door elkaar :P De hunters weten nu de lijn, maar dat is tussen 2 punten. Net als voor de kandidaten is het dan toch nog steeds gokken welk punt het precies is? Wel een educated guess want je moet een punt hebben waarbij je zogenaamd echt weg kunt, dus een visvijver gaat m niet worden :+
Het maakt het natuurlijk een stuk makkelijker voor de Hunters dan wanneer ze die lijn helemaal niet hebben, maar zeker dat koppel met hun verkleedtruukjes...
De deelnemers krijgen nog informatie 2 of 3 dagen voor extractie, volgens mij van dezelfde persoon als de eerste code. Een aantal hebben dat er bij gezegd bij de eerste overdracht.

De deelnemers zullen als alles goed gaat wel een exacte locatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
St@m schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 05:14:
[...]

Dat is in het verleden ook wel eens geweest. Maar dan kwamen de vluchters bv met een bootje aanzetten, en ontkwamen ze alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
renegrunn schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

Dat is in het verleden ook wel eens geweest. Maar dan kwamen de vluchters bv met een bootje aanzetten, en ontkwamen ze alsnog.
Of die militair uit (volgens mij) het allereerste seizoen met die helikopter. Dat was pas een bazenactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Kroesss schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:26:
[...]

Of die militair uit (volgens mij) het allereerste seizoen met die helikopter. Dat was pas een bazenactie!
Ja die wordt denk ik niet meer overtroffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:19
Ik was verbaasd dat Marktplaats blijkbaar complete chathistorie bewaart, ook al verwijder je die als gebruiker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
jongetje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:55:
Ik was verbaasd dat Marktplaats blijkbaar complete chathistorie bewaart, ook al verwijder je die als gebruiker...
Ik niet, ik kan het me echt heel goed voorstellen om marktplaatsfraude te bestrijden. Dan wil je in rechtzaken dingen kunnen bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:35
Verbaas mij ook niks

Verwijderen doe je in eerste plaats voor je zelf. Als iets online op een server gestaan heeft, dan is de kans ruim aanwezig dat er een back-up van is. En die wordt bewaard. Soms een dag, vaak een paar weken/maanden, maar kan ook voor jaren zijn…

(en hoe goedkoper opslag wordt, hoe langer dingen worden opgeslagen)

[slightly offtopic]
In dezelfde categorie denken veel mensen ook dat Incognito surfen geen sporen achterlaat…
Niet binnen je eigen browser nee.
Maar je provider heeft wel verkeer heen en weer gestuurd, dus die heeft (meta) data opgeslagen.
En je IP adres wordt nog altijd met bv je Google opdracht meegestuurd. Dus Google weet nog altijd dat jij/ iemand in jouw huis de opdracht gedaan heeft, gaat zo in je profiel.

Op micro-niveau ben je veilig/beschermd
Maar info is er altijd

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minaaj
  • Nu online
Als je beetje nadenkt en bekijkt hoe de opsporingsdiensten en politie/arrestatie eenheden als kippen zonder kop willekeurige woningen binnenvielen afgelopen weken.

Kan je wel concluderen dat ze beter het Hunted team achter Bretly D hadden kunnen aansturen. :D Dat liet wel zien hoe kansloos eigenlijk onze opsporingsdiensten zijn en achter de feiten aanlopen.

Bretly D stond gewoon voor Amsterdam Centraal een peukie te roken zonder enige vermomming en niemand had het door.

Uit de wanvertoning van Bretly D kan je al gewoon de conclusie trekken dat veel van Hunted's situaties vrijwel niet mogelijk zijn. Het is TV. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Minaaj op 29-10-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Minaaj schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:23:
Als je beetje nadenkt en bekijkt hoe de opsporingsdiensten en politie/arrestatie eenheden als kippen zonder kop willekeurige woningen binnenvielen afgelopen weken.

Kan je wel concluderen dat ze beter het Hunted team achter Bretly D hadden kunnen aansturen. :D Dat liet wel zien hoe kansloos eigenlijk onze opsporingsdiensten zijn en achter de feiten aanlopen.

Bretly D stond gewoon voor Amsterdam Centraal een peukie te roken zonder enige vermomming en niemand had het door.

Uit de wanvertoning van Bretly D kan je al gewoon de conclusie trekken dat veel van Hunted's situaties vrijwel niet mogelijk zijn. Het is TV. :+
Ik vind het nogal wat uitmaken of je zoekt naar twee 'verdachten' met rugzakken en een cameraploeg of naar iemand die zich heeft geschoren en niet meer lijkt op de foto die we hebben gezien. ;)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 22:50
Minaaj schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:23:

Volgens mij hebben ze hem toch vrij snel gepakt, en lopen er bij hunted nog 3 stellen vrij rond... Wat mij betreft mag je wel wat meer respect tonen aan onze echte opsporingsdiensten , ipv leuk Dumpert cops bashen filmpjes te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Nu online
jurjen_g schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:41:
[...]

Volgens mij hebben ze hem toch vrij snel gepakt, en lopen er bij hunted nog 3 stellen vrij rond... Wat mij betreft mag je wel wat meer respect tonen aan onze echte opsporingsdiensten , ipv leuk Dumpert cops bashen filmpjes te pluggen.
Hij heeft wel erg lang vrij rond kunnen lopen hoor, tevens hoe zou jij het vinden als DSI arrestatie team je huis binnenvalt omdat je toevallig dezelfde achternaam hebt als een voortvluchtige? Riekt niet echt naar professionaliteit. Ze hebben tegenwoordig apparatuur (thermal imaging) waarmee ze precies kunnen zien hoeveel mensen in het huis zijn. Wellicht hadden ze ook gewoon kunnen aanbellen. :+

Als je Hunted zou geloven zouden ze hem vanaf Amsterdam Centraal via camera's kunnen volgen, welke trein hij inging, welke kant van Amsterdam hij opliep, hangt vol met camera's die stad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 22:50
Minaaj schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:06:
[...]

Hij heeft wel erg lang vrij rond kunnen lopen hoor, tevens hoe zou jij het vinden als DSI arrestatie team je huis binnenvalt omdat je toevallig dezelfde achternaam hebt als een voortvluchtige? Riekt niet echt naar professionaliteit.
Ik zou dat bijzonder onprettig vinden en er boos om worden, maar als mij daarna werd uitgelegd dat men alles in het werk stelde om een voortvluchtige moordenaar te vinden, zou ik het begrijpen en wellicht achteraf zelfs waarderen. Overal waar snel beslissingen moeten worden gemaakt, worden ook makkelijker fouten gemaakt die achteraf heel suf lijken. Ik viel vooral over het wegzetten van ons opsporingsapparaat als 'kippen zonder kop'. Ik vind dat ze juist een groot compliment verdienen dat ze de man hebben gepakt, uiteraard met hulp van tips van het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Minaaj schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:06:
[...]
Als je Hunted zou geloven zouden ze hem vanaf Amsterdam Centraal via camera's kunnen volgen, welke trein hij inging, welke kant van Amsterdam hij opliep, hangt vol met camera's die stad.
Als ze hem eenmaal in beeld hebben zou dat ook gewoon kunnen. Dan moet je ergens in de mensenmassa opgaan en kijken of je zo de politie kwijt kan raken. Maar als ze vermoeden dat die richting station ging hadden ze hem waarschijnlijk gewoon kunnen volgen en kunnen achterhalen waar hij heen ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:35:
[...]

Als ze hem eenmaal in beeld hebben zou dat ook gewoon kunnen. Dan moet je ergens in de mensenmassa opgaan en kijken of je zo de politie kwijt kan raken. Maar als ze vermoeden dat die richting station ging hadden ze hem waarschijnlijk gewoon kunnen volgen en kunnen achterhalen waar hij heen ging.
Klopt, men roept vaak al heel snel: “bij Hunted kunnen ze het wel”, maar heel vaak zijn die helemaal niet vergelijkbaar, omdat de politie bijvoorbeeld helemaal geen idee heeft wie het is, of, zoals hier, helemaal geen enkele beginnetje heeft. Dat is precies waarom er bij Hunted de extra opdrachten in zitten. Dan heb je (vaak) een nieuw beginnetje en is de strijd veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:01
SelmarSmit schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:21:
[...]

Klopt, men roept vaak al heel snel: “bij Hunted kunnen ze het wel”, maar heel vaak zijn die helemaal niet vergelijkbaar, omdat de politie bijvoorbeeld helemaal geen idee heeft wie het is, of, zoals hier, helemaal geen enkele beginnetje heeft. Dat is precies waarom er bij Hunted de extra opdrachten in zitten. Dan heb je (vaak) een nieuw beginnetje en is de strijd veel leuker.
Wat mij wel iedere keer opvalt is dat op de camera beelden die opgevraagd worden geen cameraman zichtbaar is.

Is de cameraman we altijd aanwezig?

Hoe zit dat met het opvragen van camerabeelden in het programma? Hoe doen jullie dat?

Want ook bij Ring deurbellen zie je uitsluitend de subjecten lopen.

Ik ben echt fan van het programma, super leuk! Al vanaf eerste seizoen fan! Lijkt mij zo lastig om uit handen van de hunters te blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweak_ers op 29-10-2023 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Tweak_ers schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:20:
[...]

Wat mij wel iedere keer opvalt is dat op de camera beelden die opgevraagd worden geen cameraman zichtbaar is.

Is de cameraman we altijd aanwezig?

Hoe zit dat met het opvragen van camerabeelden in het programma? Hoe doen jullie dat?

Want ook bij Ring deurbellen zie je uitsluitend de subjecten lopen.
Ja, die is 24/7 bij de kandidaten, maar loopt meestal op een beetje afstand zodat kandidaten meestal alleen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:01
SelmarSmit schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:22:
[...]

Ja, die is 24/7 bij de kandidaten, maar loopt meestal op een beetje afstand zodat kandidaten meestal alleen lopen.
Ja, lijkt mij nog het lastigste van de voortvluchtigen. Vermommingen en alles, maar wel een cameraman ernaast 😅

Anyway, super leuk programma! Al ben ik stiekem toch voor de voortvluchtigen 🤣

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:20
Ik juich altijd voor diegene die het slim aanpakt. Dat kunnen voortvluchtigen zijn die slim handelen of de Hunters die goede opsporing toepassen.

Voortvluchtigen die dom handelen, mogen opgepakt worden. Dat is niet leuk om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:04
SelmarSmit schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:22:
[...]

Maar neem aan dat de cameraman niet ook hoeft mee te overnachten?
Dus als ze een slaapplek hebben geregeld is dat voor 2 mensen en niet voor 2 + camera/geluid mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:55
Joostje123 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:15:
[...]

Dus als ze een slaapplek hebben geregeld is dat voor 2 mensen en niet voor 2 + camera/geluid mensen
Het gaat dan ook niet 24/7 door, anders zouden ze ook om 5u 's ochtends ergens binnen kunnen vallen. Ik vermoed dat bepaalde spelgerelateerde activiteiten tussen bepaalde tijdstippen plaats moeten vinden. Dan verwacht ik dat de cameraman op een bepaald moment ook aftaait. Hoe dat logistiek geregeld wordt is mij echter een raadsel, laten ze zich oppikken door iemand van de productie of regelen ze zelf een über naar huis? :+

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Er rijdt altijd een auto/busje mee voor de crew bij een team. Denk ook aan praktische zaken zoals eten voor de crew, want dat hoeven ze niet zelf bij elkaar te bietsen of door de kandidaten te laten regelen. Maar dat eten mag de crew weer niet delen met de kandidaten natuurlijk. Ik weet even niet hoe groot de groep is die meereist, maar het is in ieder geval meer dan alleen een cameraman/-vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:40
Misschien dat iemand het hier weet: mijn vrouw en ik kijken al een aantal seizoenen naar Hunted en ons valt 1 zaak op: Indien je veilig wil bellen zou je altijd middels een advocatenkantoor kunnen bellen. Deze zijn verboden om af te tappen. Daar zal het "spelletje" ook geen toestemming voor krijgen. Is dit een ongeschreven regel dat het niet mag? Of zullen deze in verband met de privacy gevoeligheid gekoppeld aan het programma niet meewerken?

Heb gezocht in dit topic, maar kon er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hotman schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:48:
Misschien dat iemand het hier weet: mijn vrouw en ik kijken al een aantal seizoenen naar Hunted en ons valt 1 zaak op: Indien je veilig wil bellen zou je altijd middels een advocatenkantoor kunnen bellen. Deze zijn verboden om af te tappen. Daar zal het "spelletje" ook geen toestemming voor krijgen. Is dit een ongeschreven regel dat het niet mag? Of zullen deze in verband met de privacy gevoeligheid gekoppeld aan het programma niet meewerken?

Gokje: geen van de kandidaten heeft hieraan gedacht, het is denk ik niet heel algemene kennis. Als je ziet hoe weinig sommige kandidaten weten over wat de hunters kunnen achterhalen adhv communicatiemiddelen (ondanks de vele seizoenen inmiddels) lijkt het me sterk dat ze deze juridische achterdeur kennen.

Uiteindelijk draait een groot deel van het programma om technische middelen en de sporen die ze achterlaten. Van de juridische "trucjes" kan ik me alleen het verschoningsrecht herinneren in de afgelopen seizoenen, wat dan ook nog vooral in de voice-over benoemd wordt (en niet direct door deelnemers/handlangers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Een van de vorige seizoenen was een helper een advocate. De Hunters stonden bij haar thuis, omdat een team er had geslapen. Zij liep al bellend met diezelfde voortvluchtigen naar de werkkamer en riep boos naar de Hunters dat ze haar als advocaat niet mochten afluisteren. Dat was tamelijk geniaal en brutaal van haar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
[...]

Ja wel dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:35
Het valt natuurlijk niet 1-op-1 te vergelijken,
Maar Het Jachtseizoen zit een beetje in diezelfde strekking;

Daar vraagt de ‘voortvluchtige’ altijd om vervoer voor zichzelf, maar er moet ook altijd plek zijn voor de cameraman. Die moet ook mee kunnen.

Bij dat programma wordt dat zo nodig ook wel benoemd, en ritjes afgeslagen als het niet kan.
Dat is het programma ook wel naar. De vluchter kan/mag ook gewoon zeggen dat het voor het programma is.

Hunted is natuurlijk een heel andere/ serieuzere productie.
Maar het gelijke blijft, als mensen een lift krijgen zal minimaal de cameraman ook op plaats van bestemming moeten komen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:04
Ja je had ook voor kunnen kiezen om altijd een busje mee te laten rijden. Waar de cameraman in kan vervoerd worden. Als er geen plek is en dan de kandidaten zelf een gopro mee te geven ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Joostje123 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:58:
Ja je had ook voor kunnen kiezen om altijd een busje mee te laten rijden. Waar de cameraman in kan vervoerd worden. Als er geen plek is en dan de kandidaten zelf een gopro mee te geven ofzo
Er gaan flink wat mensen mee per duo, zie ook SelmarSmit in "[Serie] Hunted!". Afgaande op de shots van (weg)rijdende auto's van buitenaf zit daar ook wel een camera in een productiebusje, nog los van de camerajongen bij het duo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08

Pelle

🚴‍♂️

Shinji schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Ik niet, ik kan het me echt heel goed voorstellen om marktplaatsfraude te bestrijden. Dan wil je in rechtzaken dingen kunnen bewijzen.
Mijn vrouw is een paar jaar geleden opgelicht via Marktplaats. Ze had zelf al wat berichten/conversaties verwijderd voordat dat duidelijk werd.

Als je dan zelf contact opneemt met Marktplaats en zegt aangifte te willen doen dan heb je mooi pech, die verwijderde berichten kregen we niet terug. Dus blijkbaar moet er echt een verzoek van een opsporingsinstantie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

Het verschoningsrecht van advocaten is wel beperkt. Zij mogen dit niet misbruiken door (criminele) communicatie te faciliteren. Voorbeeld daarvan is Inez Weski die ervan verdacht wordt als doorgeefluik voor Taghi te hebben gefunctioneerd. Eerder werd de neef van Ridouan (die eerder als zijn advocaat optrad) voor een vergelijkbaar vergrijp veroordeeld:
https://nos.nl/collectie/...sleutelrol-in-organisatie

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor misbruik van de derdengeldenrekening van een advocaat, waarvoor Paul Acda onlangs geschorst is door de Raad van discipline:
https://www.advocatie.nl/...roep-half-jaar-geschorst/

Als het OM dus sterke aanwijzingen heeft dat de telefoon van een advocaat misbruikt wordt, kunnen zij wel toestemming krijgen voor een tap (en vervolgens kan de officier dan weer geschorst worden, wanneer de verkeerde informatie gedeeld wordt met de verkeerde mensen in de organisatie...)

Kortom, het is niet zonder haken en ogen, maar ook advocaten kunnen afgesluisterd worden wanneer daar voldoende aanleiding toe is. (En het actief ondersteunen van de vlucht van een client lijkt me wel een mogelijke aanleiding daarvoor...).

Overigens luister ik graag de podcast "Napleiten", waarin diverse advocaten ook aangeven nooit telefonisch zaken inhoudelijk te bespreken. De kans dat er meegeluisterd wordt, vindt men toch te groot. (Het kan zijn dat de client onder de tap staat, zo'n gesprek moet dan wel gewist worden, maar ze nemen het risico gewoon niet).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:40
Wild Chocolate schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:05:
[...]

Het verschoningsrecht van advocaten is wel beperkt. Zij mogen dit niet misbruiken door (criminele) communicatie te faciliteren. Voorbeeld daarvan is Inez Weski die ervan verdacht wordt als doorgeefluik voor Taghi te hebben gefunctioneerd. Eerder werd de neef van Ridouan (die eerder als zijn advocaat optrad) voor een vergelijkbaar vergrijp veroordeeld:
https://nos.nl/collectie/...sleutelrol-in-organisatie

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor misbruik van de derdengeldenrekening van een advocaat, waarvoor Paul Acda onlangs geschorst is door de Raad van discipline:
https://www.advocatie.nl/...roep-half-jaar-geschorst/

Als het OM dus sterke aanwijzingen heeft dat de telefoon van een advocaat misbruikt wordt, kunnen zij wel toestemming krijgen voor een tap (en vervolgens kan de officier dan weer geschorst worden, wanneer de verkeerde informatie gedeeld wordt met de verkeerde mensen in de organisatie...)

Kortom, het is niet zonder haken en ogen, maar ook advocaten kunnen afgesluisterd worden wanneer daar voldoende aanleiding toe is. (En het actief ondersteunen van de vlucht van een client lijkt me wel een mogelijke aanleiding daarvoor...).

Overigens luister ik graag de podcast "Napleiten", waarin diverse advocaten ook aangeven nooit telefonisch zaken inhoudelijk te bespreken. De kans dat er meegeluisterd wordt, vindt men toch te groot. (Het kan zijn dat de client onder de tap staat, zo'n gesprek moet dan wel gewist worden, maar ze nemen het risico gewoon niet).
Met volgens mij het verschil dat de vluchters in dit geval geen "client" van die advocaat zijn. Als ik de websites namelijk heb doorgelezen (en correct heb begrepen) mogen ze de client niet helpen te vluchten of de criminele zaken voort te zetten via de advocaat (zoals bij Inez).

In mijn voorbeeld vragen ze bij een advocatenkantoor om een telefoontje te plegen richting de helper voor informatie. Ze vragen niet aan de advocaat voor verdediging en daarna het helpen faciliteren van de communicatie kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-04 14:16
Zoals @tszcheetah al memoreerder heb jij ooit een inkijkje gegeven in de crew grootte:
1 camjo + 3xproductie per koppel.
Betekent dit dat ze op zoek moeten naar een locatie met 6 (!) slaapplaatsen? Dat is nogal een beperking... Ook als het alleen de camjo is, is het lastiger zoeken naar slaapplek voor 2+1 of voor 2 goede bekenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Frank071 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:38:
[...]

[...]

Zoals @tszcheetah al memoreerder heb jij ooit een inkijkje gegeven in de crew grootte:

[...]

Betekent dit dat ze op zoek moeten naar een locatie met 6 (!) slaapplaatsen? Dat is nogal een beperking... Ook als het alleen de camjo is, is het lastiger zoeken naar slaapplek voor 2+1 of voor 2 goede bekenden.
Het valt me wel op dat ze meestal in de wat grotere woningen overnachten. Niet zo vaak de standaard rijtjeshuizen uit de jaren 80 of eerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit

Nee hoor, zou mogen. Wel naar het zakelijke nummer bellen, anders ga je nog nat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Frank071 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:38:
[...]

[...]

[...]

Nee, alleen de camjo blijft 24/7 er bij. De rest heeft een hotel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
@SelmarSmit wat was dat met dat telefoonnummer wat in beeld was?

In de podcast (bedankt voor de tip hier) “op de vlucht” ging het hier ook over (het 06 nummer wat in beeld kwam tijdens deze aflevering;

De hunters (HQ) kwamen met het idee om zelf een burner telefoonnummer op te sturen naar het Proton mailadres, en dan zelf naar zo’n locatie te gaan om erachter te komen of ze zelf ook een sms’je zouden krijgen.

Tijdens deze actie is er een 06 nummer in beeld gekomen.

De gasten van de podcast hebben dit nummer in deze uitzending (“Dopper op je neus”) zeg gebeld.
Echter nam een “random guy” op, die aangaf al meerdere appjes/sms’jes zegt te hebben gekregen sinds deze tv uitzending. En gaf ook aan niks te weten van het tv programma.

De makers van de podcast concluderen zelf dat het gebruikte telefoonnummer in de tussentijd tussen de opname en deze podcast het nummer is opgegeven, en nu wederom weer uitgegeven is…

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:24
De makers van de podcast concluderen zelf dat het gebruikte telefoonnummer in de tussentijd tussen de opname en deze podcast het nummer is opgegeven, en nu wederom weer uitgegeven is…

De meeste providers hanteren toch een afkoelperiode hiervoor? Schijnt niet verplicht te zijn, maar een paar maanden is wel gangbaar. Zou dan nog kunnen van mei/juni tot oktober, maar toch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
HyperTrophy schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:15:
@SelmarSmit wat was dat met dat telefoonnummer wat in beeld was?

In de podcast (bedankt voor de tip hier) “op de vlucht” ging het hier ook over (het 06 nummer wat in beeld kwam tijdens deze aflevering;

De hunters (HQ) kwamen met het idee om zelf een burner telefoonnummer op te sturen naar het Proton mailadres, en dan zelf naar zo’n locatie te gaan om erachter te komen of ze zelf ook een sms’je zouden krijgen.

Tijdens deze actie is er een 06 nummer in beeld gekomen.

De gasten van de podcast hebben dit nummer in deze uitzending (“Dopper op je neus”) zeg gebeld.
Echter nam een “random guy” op, die aangaf al meerdere appjes/sms’jes zegt te hebben gekregen sinds deze tv uitzending. En gaf ook aan niks te weten van het tv programma.

Het was de bedoeling dat Martijn/Thijme dat nummer in stand hielden (en dan een bandje als voicemail inspreken), maar blijkbaar is iemand vergeten de rekening te betalen 😀

Dus het klopt, hij is in de tussentijd opnieuw uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Goeie actie met de parkeer garage! Zo kom je dus uit Amsterdam ;)

En ook goed doorgepakt met weer een nieuwe lift daarna.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hoe toevallig is het dat die man en vrouw bij die camper toevallig buiten staan en toevallig worden aangehouden. Hoe werkt dit dan? Kan toch niet zo zijn dat zie die echt tegen het lief lopen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:48
Beste Hunted. Ouddorp ligt in Zuid-Holland. Niet in Zeeland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
THE_BASE schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:05:
Hoe toevallig is het dat die man en vrouw bij die camper toevallig buiten staan en toevallig worden aangehouden. Hoe werkt dit dan? Kan toch niet zo zijn dat zie die echt tegen het lief lopen?
Waarom niet? Als ze met de camper weg gaan of net terug komen? Hier staat een buurman ook om de paar weken een paar dagen dat ding te preppen en weer uit te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
RedNas74 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:10:
Beste Hunted. Ouddorp ligt in Zuid-Holland. Niet in Zeeland :)
Als je de Heinenoord tunnel door ben, ben je in Zeeland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Shinji schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:18:
[...]

Waarom niet? Als ze met de camper weg gaan of net terug komen? Hier staat een buurman ook om de paar weken een paar dagen dat ding te preppen en weer uit te laden.
En de informatie ‘auto komt tot stilstand’? Hoe kunnen ze dat weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 15:42
THE_BASE schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:26:
[...]

En de informatie ‘auto komt tot stilstand’? Hoe kunnen ze dat weten?
Ze tracken de auto met LTE kaart, die geeft dus GPS signaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-06 21:46
Ik kijk hunter pas vanaf dit seizoen maar waarom stappen ze in nieuwe auto’s (LTE) en zorgen ze niet dat helpers hun telefoon thuis laten? Volgens mij heb je dan veel meer kans, vrij simpele regels toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 15:42
nextnext schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:36:
Ik kijk hunter pas vanaf dit seizoen maar waarom stappen ze in nieuwe auto’s (LTE) en zorgen ze niet dat helpers hun telefoon thuis laten? Volgens mij heb je dan veel meer kans, vrij simpele regels toch?
Ja dat is inderdaad bekend, snap ook nooit waarom ze dat niet doen. Maar in the heat of the moment lijken de meesten dat gewoon te vergeten omdat ze in paniek zijn om zo snel mogelijk weg te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wh4ck0 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:38:
[...]

Ja dat is inderdaad bekend, snap ook nooit waarom ze dat niet doen. Maar in the heat of the moment lijken de meesten dat gewoon te vergeten omdat ze in paniek zijn om zo snel mogelijk weg te komen.
Volgens mij is dat tot nu toe nooit uitgezonden, maar ik vraag ook altijd aan of er ANPR hits zijn op voertuigen uit die buurt zonder dat de telefoons ook op de paal bij de ANPR aanstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wh4ck0 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:27:
[...]

Ze tracken de auto met LTE kaart, die geeft dus GPS signaal door.
Een Dacia Jumper met LTE-kaart? Zoiets hoor ik voor het eerst.

Pagina: 1 ... 34 ... 49 Laatste