Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:23

The Legend

*Plop*

Goed item voor Lubach :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:48
Maar dit is iets nieuws, wat nog moet komen, wat niet onder de sleepwet valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:01
Shinji schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:23:
[...]

Maar dit is iets nieuws, wat nog moet komen, wat niet onder de sleepwet valt.
Dat is het ergste.... die WIV ging al te ver, laat staan waar ze nu mee bezig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:20
Ha, nou dat was wel de meest makkelijke aanhouding ooit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 15:42
En de beste acteeraward gaat voor mij deze keer naar Leen, stuurt ze naar een carpoolplek in the middle of nowhere, zonder ook maar een greintje van argwaan op te wekken :) helaas voor de heren dat het richting de familie wijst, maar toch.

Karlijn ook een heldin, enige nadeel dat het chatverkeer te vorderen is. Maar dat weten we uit eerdere jaren ook. Was er niet iemand via xbox live of playstation in contact met familie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja ik snap dat ook nooit. Waarom niet chatten via 1 of andere buitenlandse chatdienst waarbij toch niks te vorderen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
Hahaha heeft China nog wat fatsoenlijke chatrooms? Dat wordt lastig vorderen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
Kroesss schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:43:
Hahaha heeft China nog wat fatsoenlijke chatrooms? Dat wordt lastig vorderen inderdaad.
Mijn idee zou gewoon protonmail zijn. Inloggen in incognito modus, en geen wachtwoord opslaan, maar gewoon zelf onthouden.
Voor zover ik weet geeft protonmail alleen gehoor aan: "Proton Mail makes it clear that if you violate Swiss laws, and they receive a Swiss court order, they will have to turn over whatever information they have on you to the Swiss authorities."

Dat zou je als programmamaker kunnen "simuleren", door te zeggen dat de nederlandse politie samenwerkt.. maar Protonmail geeft geen inhoud van mails, alleen zender en ontvanger en subject van de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Wh4ck0 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 00:48:
[...]

Mijn idee zou gewoon protonmail zijn. Inloggen in incognito modus, en geen wachtwoord opslaan, maar gewoon zelf onthouden.
Voor zover ik weet geeft protonmail alleen gehoor aan: "Proton Mail makes it clear that if you violate Swiss laws, and they receive a Swiss court order, they will have to turn over whatever information they have on you to the Swiss authorities."

Dat zou je als programmamaker kunnen "simuleren", door te zeggen dat de nederlandse politie samenwerkt.. maar Protonmail geeft geen inhoud van mails, alleen zender en ontvanger en subject van de mail.
Protonmail is een goede optie inderdaad. Die is in het programma veelvuldig al gebruikt door de productie, en daar is nooit iets van gevorderd voor zover ik weet. Het kan ook zijn dat dat een regel was voor de Hunters op dat moment, net zoals ze deze keer schijnbaar niet met gereedschap in de buurt van de cryptex (of hoe heet dat ding) mochten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21
Zelfs whatsapp is gewoon end-to-end encrypted dus behalve hoe ze dat nu doen door via die QR code in te loggen kan je dat in principe ook gewoon niet meelezen.

Of gewoon in Signal en de berichten automatisch laten verdwijnen na 30s.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Weet iemand trouwens waarom die twee dames geen SMS kregen? Volgens mij stonden ze wel op de juiste locatie, en was daar ook nog niemand anders geweest namelijk... Dit zag er wel heel vaag uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTBoy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 14:51
Ze stonden toch in Maastricht? Daar was al een ander team geweest toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Die opgepakte vader en zoon stonden voor een kasteel kan ik me herinneren, en er was ook een SMS opgehaald bij een grot door die twee jongens met hun anonieme VPN (die het schijnbaar best goed doet in dit soort situaties bedenk ik me nu).

Maar misschien stonden ze wel op een andere plek op dezelfde locatie, dat zou kunnen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:26
Die grot is de Duivelsgrot, terwijl de dames eerst bij een andere grot stonden, volgens mij de Grotten Noord bij Fort Sint-Pieter. Daarna stonden ze bij de ENCI-groeve.

Dus sowieso stonden ze verkeerd. Maar als ze goed hadden gestaan, waren ze niet de eerste. De vraag is alleen of je dan helemaal geen SMS krijgt of een bericht dat iemand je voor was. Dat weten we nu niet. Maar voor het team is het effect hetzelfde eigenlijk.

Overigens niet gek dat dat andere team naar Maastricht is gegaan, daar liggen de roots van één van beide heren.

[ Voor 7% gewijzigd door millerman_sf op 19-10-2023 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:34
Precies dat ja, die heren stonden bij de Duivelsgrot en de dames bij de deur van de
Rijksbewaarplaats, welke van de twee nu de echte juiste locatie van de opdracht was weet ik niet (de laatste is waar hij echt opgeslagen was afaik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
PTBoy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:58:
Ze stonden toch in Maastricht? Daar was al een ander team geweest toch?
Precies, de twee heren waren aan het begin van de aflevering al in Maastricht geweest. Dus die plek was al "gebruikt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:02
kizke schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:41:
Precies dat ja, die heren stonden bij de Duivelsgrot en de dames bij de deur van de
Rijksbewaarplaats, welke van de twee nu de echte juiste locatie van de opdracht was weet ik niet (de laatste is waar hij echt opgeslagen was afaik).
De duivelsgrot stond op de foto, dus daar moesten ze zijn. En Wilco en Bas waren daar dus goed (en als eerste). De dames kregen dus geen SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Okee, helder! Dan had ik niet goed opgelet. Daarvoor is dit topic toch wel ideaal, anders blijf je de komende aflevering daar toch ook nog een beetje over nadenken.

Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ligflits
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-06 11:51
Staat ook ergens in de regels dat je niet een ander voor je mag laten pinnen of een aanwijzing laten ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
ligflits schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:26:
Staat ook ergens in de regels dat je niet een ander voor je mag laten pinnen of een aanwijzing laten ophalen?
Nee, pinnen is sowieso vaker door handlangers gedaan. Aanwijzingen ophalen weet ik niet heel zeker, maar lijkt me geen probleem, als jij de persoon vertrouwt met de "gevoelige informatie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:14

Woohooo

Smilie, James Smilie

Leuke aflevering weer. Waren die 2 dames nou echt op de verkeerde plek of was er nou iemand anders al geweest?

Hoe kwam dat verwijderen van de berichten van Marktplaats nou naar voren? Zag wel iets van iphone stats, zelf geen ios, maar kan je dat daar zo in details zien waar veel data is verwijderd?

@SelmarSmit Hoe gaat zo een verzoek dan met de fotos en sms. Het is wel een vrij diepe search, al wordt het in de aflevering afgedaan als 1 simpel belletje. If deze en deze gps locatie(s) en if nieuwe burner en if sms. Is de persoon die belt uit naar van 'de officier' dan gewoon iemand van het productie team die ook op de achtergrond deze info wel weet wat er gaande is of zit daar echt een stukje politiewerk achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
Woohooo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:38:
Leuke aflevering weer. Waren die 2 dames nou echt op de verkeerde plek of was er nou iemand anders al geweest?
Staat letterlijk 4 berichten hierboven, Wilco en Bas waren er al geweest, dus kregen de dames geen SMS
Hoe kwam dat verwijderen van de berichten van Marktplaats nou naar voren? Zag wel iets van iphone stats, zelf geen ios, maar kan je dat daar zo in details zien waar veel data is verwijderd?
De iPhone houdt stats bij van hoeveel tijd je in elke app doorbrengt. De marktplaats app was heel vaak gebruikt, dat viel op omdat Karlijn maar een paar artikelen op marktplaats heeft staan en dus niet zoveel zou hoeven communiceren met potentiele kopers.
Uit voorzorg is de informatie bij Marktplaats gevorderd omdat ze niet weten of er berichten zijn verwijderd.
@SelmarSmit Hoe gaat zo een verzoek dan met de fotos en sms. Het is wel een vrij diepe search, al wordt het in de aflevering afgedaan als 1 simpel belletje. If deze en deze gps locatie(s) en if nieuwe burner en if sms. Is de persoon die belt uit naar van 'de officier' dan gewoon iemand van het productie team die ook op de achtergrond deze info wel weet wat er gaande is of zit daar echt een stukje politiewerk achter?
De "officier" is de productie van het programma, die geven de informatie door indien daar aanleiding voor is, de camerabeelden worden ook door productie gemaakt op locatie, er worden dus geen echte beelden gevorderd.

EDIT: een hoop van deze info is al vaker gevraagd, kunnen we niet een wiki opzetten ofzo waar de algemene spelinformatie terug te vinden is?

[ Voor 4% gewijzigd door Wh4ck0 op 19-10-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Kroesss schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:43:
Ik denk dat, zolang het niet om een Chinees staatsburger gaat, maar om een Nederlander die een aanslag hier heeft gepleegd bijvoorbeeld ook de Chinezen gewoon netjes mee werken eerlijk gezegd. Creëren ze ook weer goodwill mee voor een dienst de andere kant op en het treft hun zelf toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:28
Selmar, heb je ergens alle spelregels voor de deelnemers beschikbaar voor ons ,of blijven die alleen beschikbaar voor de deelnemers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Theswitch schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:42:
Selmar, heb je ergens alle spelregels voor de deelnemers beschikbaar voor ons ,of blijven die alleen beschikbaar voor de deelnemers?
Dat laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Wh4ck0 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:46:
[...]

De iPhone houdt stats bij van hoeveel tijd je in elke app doorbrengt. De marktplaats app was heel vaak gebruikt, dat viel op omdat Karlijn maar een paar artikelen op marktplaats heeft staan en dus niet zoveel zou hoeven communiceren met potentiele kopers.
Uit voorzorg is de informatie bij Marktplaats gevorderd omdat ze niet weten of er berichten zijn verwijderd.
Android doet precies hetzelfde. Die houdt ook stats bij qua gebruiksduur van alle apps.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Eigenlijk vond ik 30 minuten per dag de Marktplaats-app gebruiken (als ik het mij goed herinner) helemaal niet zo verdacht.

Zelf gebruik ik deze app nauwelijks. Ik ken wel meerdere mensen om mij heen die zelf weinig eigen advertenties hebben, maar Marktplaats toch veel gebruiken op zoek naar mooie dealtjes. Onderdelen voor hun hobbyproject meestal, zoals een motorfiets, oldtimer of paardenspullen. Het speuren naar onderdelen is voor deze mensen onderdeel van de hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 13:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom is dat? Het kunnen inzien van de spelregels is wel zo transparant en kan misschien ook inzicht geven rond de veelgehoorde opmerkingen dat het geheel "staged" is. De spelregels zoals deze op bv Wikipedia staan zijn duidelijk niet de enige.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 21-10-2023 10:27 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Bor schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

Waarom is dat? Het kunnen inzien van de spelregels is wel zo transparant en kan misschien ook inzicht geven rond de veelgehoorde opmerkingen dat het geheel "staged" is. De spelregels zoals deze op bv Wikipedia staan zijn duidelijk niet de enige.
Omdat AvroTros de illusie van een vlucht wil rond het programma, niet van een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Bor schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

*knip*
Hou het constructief aub.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 21-10-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nee hoor. Google maar eens of kijk op X. Dit is echt een veel gehoorde opmerking. Juist door openheid te geven zou je hier iets mee kunnen doen als producent.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 21-10-2023 15:18 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Bor schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

Nee hoor. Google maar eens of kijk op X. Dit is echt een veel gehoorde opmerking. Juist door openheid te geven zou je hier iets mee kunnen doen als producent.
Ik doelde uiteraard op dit forum.

En waarom zouden ze er iets mee moeten doen? Kijken wekelijks meer dan een half miljoen mensen met blijkbaar plezier naar, want elke aflevering kijken er iets meer.

[ Voor 20% gewijzigd door renegrunn op 21-10-2023 12:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

Dan stort naar mijn idee het gehele programma juist in elkaar. Een beetje alsof de illusionist zijn geheimen prijs geeft. Je weet bij beiden dat je naar een strak geregisseerde uitvoering zit te kijken, maar als je de geheimen kent is er geen bal meer aan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Haha zouden ze met WIDM moeten doen, ervaren kijkers hebben het er al moeilijk mee; wetende dat je de mol toch haast niet ontdekt tijdens het kijken. Wanneer je alle schijn wegneemt is er geen bal meer aan.

Kudos voor de regie van dit soort programma’s.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
renegrunn schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:23:
[...]

Ik doelde uiteraard op dit forum.

En waarom zouden ze er iets mee moeten doen? Kijken wekelijks meer dan een half miljoen mensen met blijkbaar plezier naar, want elke aflevering kijken er iets meer.
1.2 miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
HyperTrophy schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:52:
Haha zouden ze met WIDM moeten doen, ervaren kijkers hebben het er al moeilijk mee; wetende dat je de mol toch haast niet ontdekt tijdens het kijken. Wanneer je alle schijn wegneemt is er geen bal meer aan.

Precies waar ik ook aan dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Dat zeg ik, meer dan een half miljoen O-)

Maar inderdaad, zie het. Wordt dus steeds populairder.

[ Voor 15% gewijzigd door renegrunn op 21-10-2023 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
SelmarSmit schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:23:
[...]

Omdat AvroTros de illusie van een vlucht wil rond het programma, niet van een spelletje.
Dan zoud je elk stel unieke puzzels en locaties moeten geven waar een ander stel niets aan heeft. Als er nu een stel uitvalt hebben jullie al veel info wat bij een normale vlucht natuurlijk niet zo is. Netzoals het spelelement dat er maar 1 stel per locatie informatie ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

HyperTrophy schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:52:

Dat is toch een heel ander soort programma? Zijn daar de spelregels ook niet bekend vraag ik mij oprecht af? Spelregels zijn iets anders dan de invulling van een spel / simulaitie en programma. En spel / programma waarbij de regels niet duidelijk zijn is op allerlei manieren te sturen zoals vaak gebeurt bij TV programma's. Juist met bekende regels houd je het spel en het programma zo eerlijk mogelijk. Je voorkomt in ieder geval bepaalde discussies. Wanneer de regels angstvallig geheim worden gehouden weet je eigenlijk al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Bor schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:23:
[...]
Je voorkomt in ieder geval bepaalde discussies.
Welke discussie doel je precies op? Ik zie hier overwegend mensen in dit topic die naar het programma kijken en er plezier aan beleven. Dat het een simulatie is, ook dat weet iedereen hier wel.
[...]
Juist met bekende regels houd je het spel en het programma zo eerlijk mogelijk.
De regels zijn bekend. Voor de deelnemers, en daarmee maakt elke deelnemer evenveel kans om te winnen. Als kijker doe je niet mee, dus geen kwestie van wel of niet eerlijk naar mijn idee.

@Bor, kijk jij naar dit programma?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:13
[...]
Je voorkomt in ieder geval bepaalde discussies. Wanneer de regels angstvallig geheim worden gehouden weet je eigenlijk al genoeg.
De enige die hier elk jaar opnieuw komt discussiëren over dit programma ben jij. Ik ben zo vrij geweest om even terug te zoeken, en je hebt de volgende results:
23 december 2021.
12 oktober 2022.
21 oktober 2023.
Elk jaar kom je hier om een "bijdrage" te leveren dat het programma niet echt is. Ga alsjeblieft wat anders doen met je tijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• renegrunn
HappyPinguin schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:12:
[...]

De enige die hier elk jaar opnieuw komt discussiëren over dit programma ben jij. Ik ben zo vrij geweest om even terug te zoeken, en je hebt de volgende results:
23 december 2021.
12 oktober 2022.
21 oktober 2023.
Elk jaar kom je hier om een "bijdrage" te leveren dat het programma niet echt is. Ga alsjeblieft wat anders doen met je tijd.
Precies wat ik eerder vandaag ook al aangaf. Maar mocht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

renegrunn schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:11:
[...]

Welke discussie doel je precies op? Ik zie hier overwegend mensen in dit topic die naar het programma kijken en er plezier aan beleven. Dat het een simulatie is, ook dat weet iedereen hier wel.
Zoals al al zei is er veel discussie rond dit programma, o.a. op Internet. Je vind echt veel reacties van mensen die het programma in twijfel trekken. Nou moet ik hierbij wel zeggen dat veel mensen ook lijken te denken dat het allemaal echt is. Google vult nota bene zelf al een paar zoekwoorden aan die precies deze kant op wijzen.Dat lijkt mij niet nieuw voor de actievere mensen in dit topic.
De regels zijn bekend. Voor de deelnemers, en daarmee maakt elke deelnemer evenveel kans om te winnen.
Is dat wel zo? Er is geen manier om dit te controleren wanneer de regels niet duidelijk zijn. Of elke deelnemer evenveel kans heeft om te winnen of überhaupt kans heeft om te "winnen" (voor zover daar sprake van is) is ook een punt waarover je kan discussiëren.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 21-10-2023 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Bor schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:16:
[...]
Is dat wel zo? Er is geen manier om dit te controleren wanneer de regels niet duidelijk zijn. Of elke deelnemer evenveel kans heeft om te winnen of überhaupt kans heeft om te "winnen" (voor zover daar sprake van is) is ook een punt waarover je kan discussiëren.
Over alles kun je discussiëren en alles kun je kapot analyseren. En soms willen mensen gewoon geëntertaind worden zonder ergens over na te hoeven denken. Wellicht is een apart topic hiervoor een idee? Start deze met alle liefde.

Nogmaals de vraag, kijk je zelf naar dit programma?

[ Voor 10% gewijzigd door renegrunn op 21-10-2023 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Bor schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:16:
[...]

Zoals al al zei is er veel discussie rond dit programma, o.a. op Internet. Je vind echt veel reacties van mensen die het programma in twijfel trekken. Nou moet ik hierbij wel zeggen dat veel mensen ook lijken te denken dat het allemaal echt is. Google vult nota bene zelf al een paar zoekwoorden aan die precies deze kant op wijzen.Dat lijkt mij niet nieuw voor de actievere mensen in dit topic.

[...]

De spelregels worden natuurlijk wel aan de deelnemers verstrekt, dus die kunnen dat zelf controleren.

Of iedereen evenveel kans heeft om te winnen kunnen jullie toch niet controleren. Wie weet geeft productie wel gewoon af en toe de exacte coördinaten door van het team dat alfabetisch dan aan de beurt is…

[ Voor 5% gewijzigd door SelmarSmit op 21-10-2023 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
En juist dat is hetgeen mensen betwijfelen, of het wel echt is of dat wij HQ gewoon achteraf in een middagje opnemen.

[ Voor 65% gewijzigd door SelmarSmit op 21-10-2023 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Dat is toch een heel ander soort programma? Zijn daar de spelregels ook niet bekend vraag ik mij oprecht af? Spelregels zijn iets anders dan de invulling van een spel / simulaitie en programma. En spel / programma waarbij de regels niet duidelijk zijn is op allerlei manieren te sturen zoals vaak gebeurt bij TV programma's. Juist met bekende regels houd je het spel en het programma zo eerlijk mogelijk. Je voorkomt in ieder geval bepaalde discussies. Wanneer de regels angstvallig geheim worden gehouden weet je eigenlijk al genoeg.
Nooit WIDM gezien? De mol heeft als enige ‘deelnemer’ voorkennis. De macht die deze ‘speler’ daarmee heeft is als kijker niet te overzien. Je ziet over verschillende seizoenen door de mate van bluf en bepaalde mate van hoogmoed dat ze deze rol best wel ver doorzetten.

De regie bepaalt dus wel degelijk ook hier in hoeverre de spelers en en overige deelnemers iets doen en met welk doel. Daarnaast begrijp ik dat het ook te ‘slikken’ zijn voor de kijkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:30
Het werd in dit topic eerder al gevraagd, en ik zag geen reactie erop. Maar er komt weer een hunted into the wild!

https://www.linkedin.com/...-7117964776844005377-97OD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
consolefreak schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 01:36:
Het werd in dit topic eerder al gevraagd, en ik zag geen reactie erop. Maar er komt weer een hunted into the wild!

Klopt, dat mocht toen nog niet bekend gemaakt worden dus ik heb maar gedaan of ik die vraag had gemist 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Heel vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 20:11

Ypho

Allround Nerd

SelmarSmit schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 06:03:
[...]

Klopt, dat mocht toen nog niet bekend gemaakt worden dus ik heb maar gedaan of ik die vraag had gemist 😀
Kun je ons vertellen wanneer deze begint? Meteen na het huidige seizoen? Of komt er eerst nog een “VIPS”?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 16:43
renegrunn schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:26:
Over alles kun je discussiëren en alles kun je kapot analyseren. En soms willen mensen gewoon geëntertaind worden zonder ergens over na te hoeven denken.
Precies dit

En vergeet niet dat we met z'n allen hier al flink bevoorrecht zijn.
Selmar (en Martijn) komt hier al meepraten en vragen beantwoorden. _/-\o_

De standaard gemiddelde kijker op de bank heeft dat niet hoor... Die blijft met nóg meer vragen zitten :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Chillz schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:45:
[...]

Precies dit

En vergeet niet dat we met z'n allen hier al flink bevoorrecht zijn.
Selmar (en Martijn) komt hier al meepraten en vragen beantwoorden. _/-\o_

De standaard gemiddelde kijker op de bank heeft dat niet hoor... Die blijft met nóg meer vragen zitten :)
Juist, het moet wel leuk blijven.

Hooguit dat @SelmarSmit een 'special huntedteam' in de vorm van "Tweakers" (of bijhorende soort van app-groep) kan gebruiken in de toekomstige acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:30
Ypho schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Kun je ons vertellen wanneer deze begint? Meteen na het huidige seizoen? Of komt er eerst nog een “VIPS”?
Als je historisch kijkt zie je dat hunted vips aangekondigd wordt aan het einde van het normale seizoen en de uitzendingen starten dan in Februari. In maart start ITW. Of dat nu ook gaat zijn zal de tijd leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-05 16:13

Zijn die bomen wel echt? Kan iemand daar een echtheidscertificaat van aanleveren!!1! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-06 17:24

Ik hoop wel op meer interessante deelnemers dan de vorige keer. Toen ben ik afgehaakt doordat ik de casting erg slecht vond, het concept is uiteraard wel heel vet.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Slappyjoez schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:57:
[...]

Ik hoop wel op meer interessante deelnemers dan de vorige keer. Toen ben ik afgehaakt doordat ik de casting erg slecht vond, het concept is uiteraard wel heel vet.
Hele andere casting dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

SelmarSmit schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:08:
En juist dat is hetgeen mensen betwijfelen, of het wel echt is of dat wij HQ gewoon achteraf in een middagje opnemen.
Er zit heel erg veel ruimte tussen "echt" en achteraf in een middagje opnemen. Ik houd het zelf maar bij een strak geregisseerd spel; mede omdat er tot nu toe nog steeds geen openheid van zaken wordt gegeven rond de "simulaties" en voorwaarden waaraan de deelnemers moeten voldoen. Dat is op zich prima en de duidelijke keuze van de producent. Voor de mensen die daar doorheen kunnen kijken of dit kunnen negeren is het zeker een leuk programma. Ik had niet verwacht dat het programma zo veel seizoenen zou draaien. Dat het nu al zo lang te zien is, is al een succes op zich wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 20:37
Inmiddels hebben we in Amsterdam wel een echte Hunted met als subject Bretly Dorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kanseleur schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:01:
Inmiddels hebben we in Amsterdam wel een echte Hunted met als subject Bretly Dorder.
Dit soort situaties laten direct zien hoe complex en moeilijk opsporing soms in het echt werkelijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:02:
[...]

Dit soort situaties laten direct zien hoe complex en moeilijk opsporing soms in het echt werkelijk is.
Zeker omdat hij niet hoeft te pinnen noch informatie bij familieleden/vrienden hoeft af te halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Laatst online: 12:08
[...]

Hij hoeft zich niet aan de wet te houden, in Nederland te blijven, Max 48 uur ergens te blijven, een telefoon zien te scoren met sim kaart, naar bepaalde locaties te gaan, een cameraman met zich mee te brengen, etc

Lekkere vergelijking…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
[...]

Want wij hebben ook alle voortvluchtigen altijd binnen een paar dagen? Opsporing is altijd en voor iedereen lastig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
bluewalk schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 06:37:
[...]

Zeker omdat hij niet hoeft te pinnen noch informatie bij familieleden/vrienden hoeft af te halen O-)
Ik denk juist dat hij heel veel gebruik maakt van vrienden en familie, want hij kan niet net als onze kandidaten zeggen “ik ben op de vlucht voor hunters, mag ik hier slapen?”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 20:37
Zijn gezicht staat echt overal nu, willekeurig aanbellen lijkt me onmogelijk voor hem. Ieder normaal mens belt de politie als hij gezien wordt. Maar de profilering en het in kaart brengt van zijn mogelijkheden zal wel zo’n beetje net zo gaan als in Hunted te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kanseleur schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:08:
Zijn gezicht staat echt overal nu, willekeurig aanbellen lijkt me onmogelijk voor hem. Ieder normaal mens belt de politie als hij gezien wordt. Maar de profilering en het in kaart brengt van zijn mogelijkheden zal wel zo’n beetje net zo gaan als in Hunted te zien is.
Nou, vergis je niet: echt niet iedereen leest kranten, kijkt op nu.nl of ziet het nieuws.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

bluewalk schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 06:37:
[...]

Komt het juist niet vaak voor dat voortvluchtigen juist door vrienden of mensen uit het milieu worden geholpen / daar onderduiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

THE_BASE schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:22:
[...]

Nou, vergis je niet: echt niet iedereen leest kranten, kijkt op nu.nl of ziet het nieuws.
Of werkt mee met politie en justitie. Een aardig deel zal misschien ook een "niet mee bemoeien" houding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bor schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:43:
[...]

Of werkt mee met politie en justitie. Een aardig deel zal misschien ook een "niet mee bemoeien" houding hebben.
En aangehouden in Amsterdam. _/-\o_

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

THE_BASE schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:28:
[...]

En aangehouden in Amsterdam. _/-\o_
Ik lees het net, niet bij familie maar gewoon in een hotel zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
SelmarSmit schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:35:
[...]

Ik denk juist dat hij heel veel gebruik maakt van vrienden en familie, want hij kan niet net als onze kandidaten zeggen “ik ben op de vlucht voor hunters, mag ik hier slapen?”.
Misschien een leuke tip voor toekomstige echte voortvluchtigen: Neem een cameraman mee

:+ :+

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Pendora schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 06:39:
[...]

Hij hoeft zich niet aan de wet te houden, in Nederland te blijven, Max 48 uur ergens te blijven, een telefoon zien te scoren met sim kaart, naar bepaalde locaties te gaan, een cameraman met zich mee te brengen, etc

Lekkere vergelijking…
Klopt maar aan de andere kant is er nu wel echte opsporingsbevoegdheid met inzet van middelen, verregaande media aandacht inclusief het in het nieuws tonen van foto's, het noemen van naam en toenaam inclusief oproep aan alle Nederlanders om waakzaam te zijn, worden er onder tijdsdruk en stress in een echte situatie soms grotere of andere fouten gemaakt, kan er nu worden gewerkt met echte data, is er geen regie die andere belangen heeft dan het zo snel mogelijk oppakken, hoeven er geen zaken bedacht te worden die niet plaats hebben gevonden zoals indertijd met NordVPN wat tot ophef, o.a. hier op het forum en tot media aandacht heeft geleid. Ook hier zie je dat de voortvluchtige gewoon in Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Bor schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

Klopt maar aan de andere kant is er nu wel echte opsporingsbevoegdheid met inzet van middelen, verregaande media aandacht inclusief het in het nieuws tonen van foto's, het noemen van naam en toenaam inclusief oproep aan alle Nederlanders om waakzaam te zijn, worden er onder tijdsdruk en stress in een echte situatie soms grotere of andere fouten gemaakt, kan er nu worden gewerkt met echte data, is er geen regie die andere belangen heeft dan het zo snel mogelijk oppakken, hoeven er geen zaken bedacht te worden die niet plaats hebben gevonden zoals indertijd met NordVPN wat tot ophef, o.a. hier op het forum en tot media aandacht heeft geleid. Ook hier zie je dat de voortvluchtige gewoon in Nederland is.
Effectief voor zowel opsporingskant als voortvluchtige kant is er qua mogelijkheden minimaal verschil. Enige is inderdaad misschien het niet vrolijk kunnen aankloppen bij Jan en alleman en om hulp vragen.

Als verdachte NordVPN had gebruikt waar ze achter kwamen en ze hadden met een gerechtelijk bevel bij hun aangeklopt hadden ze net zo goed mee gewerkt als een paar seizoenen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Laatst online: 07-04 14:16
Wat, volgens mij, sowieso een verschil is tussen de wereld van Hunted en de echte wereld is dat in die laatste veel meer gegevens zijn. In een van de vorige afleveringen kwamen ze de auto met Prince op het spoor 'omdat die dezelfde route reed als de telefoon'. Zo'n analyse doe je niet zomaar even, zeker niet overdag met veel verkeer op (gedeeltelijk) dezelfde route. De tijd die dat kost is bijna niet te simuleren en ook niet leuk voor het format. Die doorlooptijd-simplificatie zit ook op andere punten: er is bijvoorbeeld wel een (niet volledige) database met camera's, maar het is niet zo dat je van alle camera's binnen 5 minuten de contactpersoon te pakken hebt. Laat staan de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Frank071 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:16:
Wat, volgens mij, sowieso een verschil is tussen de wereld van Hunted en de echte wereld is dat in die laatste veel meer gegevens zijn. In een van de vorige afleveringen kwamen ze de auto met Prince op het spoor 'omdat die dezelfde route reed als de telefoon'. Zo'n analyse doe je niet zomaar even, zeker niet overdag met veel verkeer op (gedeeltelijk) dezelfde route. De tijd die dat kost is bijna niet te simuleren en ook niet leuk voor het format. Die doorlooptijd-simplificatie zit ook op andere punten: er is bijvoorbeeld wel een (niet volledige) database met camera's, maar het is niet zo dat je van alle camera's binnen 5 minuten de contactpersoon te pakken hebt. Laat staan de beelden.
Over dat laatste voorbeeld, ze krijgen die beelden ook niet binnen 5 minuten. Bij pin acties misschien wel (of in elk geval geen uren) want met de banken zullen goede afspraken zijn (in real life). En de redactie houdt ook gewoon de beelden vast tot een realistische tijd. Dus kan ook 8 uur vertraging in zitten. Dat wachten is alleen niet interessant om uit te zenden.

Over dat eerste weet ik dat zonet nog niet, volgens mij kunnen ze daar best al standaard tools voor klaar hebben staan. En wellicht stopt de redactie ook de data die ze doorspelen vol met bogus data zodat het net zo goed/slecht zoeken is als in het echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

Even wat luchtigs tussendoor.

Recent item van het Jeugdjournaal (5:41 minuten) met als titel: Hunters over geheim agent zijn en tips om niet opgepakt te worden :)
In het tv-programma Hunted moeten twaalf deelnemers drie weken vluchten voor een speciaal opsporingsteam (de Hunters). Het zijn agenten die bijvoorbeeld ervaring hebben bij de politie en het leger.

Marcel van de Ven is de leider van het team van Hunters. Vanuit het hoofdkwartier stuurt hij de rechercheurs aan om de vluchters te vinden. Ze luisteren telefoons af, doorzoeken huizen en bekijken camerabeelden. Marcel is jarenlang geheim agent geweest.
Legerpiloot

En Dominique Schreinemachers wist op haar elfde al wat ze wilde worden: helikopterpiloot bij het leger. Ze is een van de weinige vrouwelijke piloten van de luchtmacht.

Hoe spannend is het leven van een geheim agent? Gaan ze dit jaar met de helikopter achter vluchters aan? Je ziet het in de video hierboven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank071
  • Laatst online: 07-04 14:16
Shinji schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:44:
[...]
Over dat laatste voorbeeld, ze krijgen die beelden ook niet binnen 5 minuten. Bij pin acties misschien wel (of in elk geval geen uren) want met de banken zullen goede afspraken zijn (in real life). En de redactie houdt ook gewoon de beelden vast tot een realistische tijd. Dus kan ook 8 uur vertraging in zitten. Dat wachten is alleen niet interessant om uit te zenden.
Er is wel eens vaker gezegd in dit topic dat het aardig zou zijn om een klok mee te laten lopen, of in ieder geval een notie van tijd weer te geven. Dat zal montage-technisch wel lastig zijn, want er lopen wel wat tijdslijnen door elkaar...
Over dat eerste weet ik dat zonet nog niet, volgens mij kunnen ze daar best al standaard tools voor klaar hebben staan. En wellicht stopt de redactie ook de data die ze doorspelen vol met bogus data zodat het net zo goed/slecht zoeken is als in het echt.
Tools of geen tools, er is gewoon heel veel data waarin patronen herkenbaar zijn. Die LTE kaarten zijn op mastniveau te volgen, dus het is geen plain sailing, zeker niet in een omgeving waar veel dezelfde routes gereden worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, wij wachten ons ook vaak een ongeluk op beelden. Daarom zie je ons ook zo vaak bij mensen aanbellen om hun ring-doorbel uit te kijken, dat blijkt vele malen sneller te gaan.

En die mastanalyse is echt een eitje en kan met behulp van specifieke tools heel eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Nou, dat waren Jort en Tim. Ik moet zeggen dat ik die voor deze aflevering niet had zien aankomen. Ze waren volgens mij best wel goed bezig namelijk. Maar deze aflevering lieten ze echt de teugels los: ze bleven in hun eigen netwerk, en hadden schijnbaar de telefoon dus ook nog continue aan. Ze zeiden het zelf op een gegeven moment ook nog tegen elkaar, toen ze net in die Mercedes waren gestapt. Ze waren zich er dus ook van bewust. Gevalletje gegokt en verloren lijkt het dus.

En gewoon 2 stellen die de SMS midden in Amsterdam ophalen. Dan heb je wel lef hoor. Ik had denk ik zo'n beetje alle andere locaties geprobeerd voordat ik die stad in was gegaan. Iedere vierkante centimeter wordt daar door minstens 3 camera's vastgelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:04

Crazy D

I think we should take a look.

Kroesss schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:21:
Nou, dat waren Jort en Tim. Ik moet zeggen dat ik die voor deze aflevering niet had zien aankomen. Ze waren volgens mij best wel goed bezig namelijk. Maar deze aflevering lieten ze echt de teugels los: ze bleven in hun eigen netwerk, en hadden schijnbaar de telefoon dus ook nog continue aan. Ze zeiden het zelf op een gegeven moment ook nog tegen elkaar, toen ze net in die Mercedes waren gestapt. Ze waren zich er dus ook van bewust. Gevalletje gegokt en verloren lijkt het dus.

En gewoon 2 stellen die de SMS midden in Amsterdam ophalen. Dan heb je wel lef hoor. Ik had denk ik zo'n beetje alle andere locaties geprobeerd voordat ik die stad in was gegaan. Iedere vierkante centimeter wordt daar door minstens 3 camera's vastgelegd...
Ja maar aan de andere kant, rij je naar Limburg, is daar al iemand geweest... De kans dat je in Amsterdam die SMS ontvangt is wel flink groter. De verkleedpartij was erg netjes, maar de dames waren ook slim door de telefoon al eerder aan te zetten. Amsterdam is altijd druk, dus de kans dat er tegelijk met jou op 1 zendmast meerdere nummers een SMS ontvangen is ook groot. Plus, de kans dat een telefoon uitgaat is daar ook wat groter dan zeg bij die grot in Limbug. Wel een flink risico, en vond wel dat ze wel heel weinig deden om een beetje anoniemer te lijken (lees: niets...). Nog geen eens een petje of zo.

Die gasten waren gewoon dom. Binnen hun eigen netwerk... dat is gewoon vragen om problemen. Dat zou je toch wel moeten beseffen als deelnemer, heel veel seizoenen hoef je niet terug te kijken daarvoor :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-06 17:24

Ik zou misschien juist de drukte opzoeken, opgaan in de massa. Even je veel te grote backpacks ergens stallen om de kans op herkenning te minimaliseren. Alhoewel met een cameraman/-vrouw achter je aan is de kans groter dat iemand @SelmarSmit weer een PB stuurt. :X

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
Slappyjoez schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:59:
[...]

Ik zou misschien juist de drukte opzoeken, opgaan in de massa. Even je veel te grote backpacks ergens stallen om de kans op herkenning te minimaliseren. Alhoewel met een cameraman/-vrouw achter je aan is de kans groter dat iemand @SelmarSmit weer een PB stuurt. :X
Ook dat is in Amsterdam "gewoner" dan in bijvoorbeeld Castricum denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Jort en Tim bleven continu berichtjes sturen en afhankelijk van het thuisfront. Met helpers vooral binnen hun eigen netwerk. Met een slim trucje via Marktplaats bleven ze even onder de radar, maar vanaf het moment dat dat gevonden was, werd hun voorspelbare gedrag hen fataal.

Ik snap oprecht niet waarom je zoveel berichten naar thuis moet sturen om zaken te regelen. Voor een enkele keer is het prima onopvallend, maar dit was gewoon teveel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SelmarSmit
Ik zou zelf altijd naar Amsterdam zijn gegaan. Misschien ook omdat ik daar vandaan kom, maar vooral ook omdat de locaties voor ons echt onmogelijk dicht te houden waren, je kon ze benaderen van alle kanten, etc. En ja, er hangen meer camera’s, maar voor de rest ga je juist veel meer op in de massa. Ali je goed nadenkt over welke sporen je achter laat, en veel ‘ruimte’ laat tussen je verschillende stappen, dan is het in het beste geval onmogelijk voor ons om je te volgen, en in het slechtste geval heel veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Crazy D schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:37:

Die gasten waren gewoon dom. Binnen hun eigen netwerk... dat is gewoon vragen om problemen. Dat zou je toch wel moeten beseffen als deelnemer, heel veel seizoenen hoef je niet terug te kijken daarvoor :)
Dat binnen je eigen netwerk blijven snap ik ook niet. Dat hebben meerdere seizoenen Hunted wel bewezen. Ja het is makkelijk, maar handig en veilig? Nee :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
SelmarSmit schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:59:
[...]

Ik zou zelf altijd naar Amsterdam zijn gegaan. Misschien ook omdat ik daar vandaan kom, maar vooral ook omdat de locaties voor ons echt onmogelijk dicht te houden waren, je kon ze benaderen van alle kanten, etc. En ja, er hangen meer camera’s, maar voor de rest ga je juist veel meer op in de massa. Ali je goed nadenkt over welke sporen je achter laat, en veel ‘ruimte’ laat tussen je verschillende stappen, dan is het in het beste geval onmogelijk voor ons om je te volgen, en in het slechtste geval heel veel werk.
Interessant om deze te lezen! Het is voor mijn gevoel tegenstrijdig maar ik ben (gelukkig) een leek op het gebied van vluchten voor de autoriteiten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Dat zijn zeker interessante overwegingen!

Overigens leert dit seizoen opnieuw weer dat je als deelnemer echt alle opdrachten zo snel mogelijk moet zien te doen. Dan is de kans kleiner dat de Hunters al kennis hebben of dat andere deelnemers het voor je verkloot hebben. In dat kader is 3 dagen wachten op het ontwikkelen van foto's ook echt enorm suf.

Dit seizoen speelt trouwens bovenmatig veel in Brabant af, ik zie veel herkenbare punten als Brabander. Ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
Zeker veel Brabant inderdaad, nooit geweten dat mensen op "de Zeg" zo mee werken met de opsporingsdiensten. Als je het dorp kent is het wel leuk om de Hunters blij te zien zijn met "de Onze Lieve Vrouwenstraat" als tip, dat is zo ongeveer heel het dorp :). Voor een high-tech stad als Eindhoven is 3 dagen ontwikkeltijd ook wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
kizke schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:38:
Voor een high-tech stad als Eindhoven is 3 dagen ontwikkeltijd ook wel bijzonder.
Een fotorolletje is niet bepaald high-tech, dus dat het een high-tech stad is werkt in dit geval denk ik zelfs tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
3 dagen betekent simpelweg dat het opgestuurd wordt. Maar voor een bedrijf dat zich 'Analog Space' noemt en een 'fotolaboratorium', is dat wel wat gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-05 16:13
Ze hadden gewoon een beetje moeten pushen, dat het voor TV was etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
millerman_sf schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:53:
Jort en Tim bleven continu berichtjes sturen en afhankelijk van het thuisfront. Met helpers vooral binnen hun eigen netwerk. Met een slim trucje via Marktplaats bleven ze even onder de radar, maar vanaf het moment dat dat gevonden was, werd hun voorspelbare gedrag hen fataal.

Ik snap oprecht niet waarom je zoveel berichten naar thuis moet sturen om zaken te regelen. Voor een enkele keer is het prima onopvallend, maar dit was gewoon teveel.
Snap ik ook helemaal niet.
Ookal denk je een handige "nieuwe" truc gevonden te hebben door Marktplaats te gebruiken. Dan nog is (te veel) contact met bekenden vragen om problemen.

(een truc die blijkbaar zo heel nieuw toch niet was, aangezien meer teams het deden... of zouden ze vooraf samen contact gehad en overlegd hebben?)

Overigens ook hulde voor de speurders in deze! _/-\o_
Zo vast blijven houden en blijven zoeken naar contact dat er toch iets boven water komt.
Geen berichten, okay; hmm, hoe zit het dan met de schermtijd, hoog op Marktplaats; hmm, hoog gebruik, weinig berichten, zou hier dan wat verwijderd zijn...?
Slim
kizke schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:38:
Voor een high-tech stad als Eindhoven is 3 dagen ontwikkeltijd ook wel bijzonder.
Ik vind 3 dagen voor een fotorolletje nog best snel... :D

Aangezien tegenwoordig "niemand" meer gebruik maakt van rolletjes, alles digitaal gaat, is de vraag naar ontwikkelen laag. Dus weinig aanbod, dus weinig nood voor snelle service.

En waarschijnlijk stonden ze dan ook gewoon bij de verkeerde zaak. Want er zal in een stad met omvang Eindhoven vast wel een zaakje zijn waar het wel sneller kan. Maar die moet je dan maar net weten. Dat weet de plaatselijke vergevorderde foto-hobbyist, maar niet een voortvluchtige toerist die een willekeurige straat binnenwandeld.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Aan de andere kant van het centrum zit de zaak waar een ander team wel goed werd geholpen met een provisorisch ontwikkelstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:04

Crazy D

I think we should take a look.

millerman_sf schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:27:
Aan de andere kant van het centrum zit de zaak waar een ander team wel goed werd geholpen met een provisorisch ontwikkelstation.
Ja, maar ga je heel de stad doorzoeken, alle zaken af en dan een keuze maken? Of pak je de 1e de beste. Volgens mij is het ook nieuw dat je op 1 lokatie maar 1 keer info krijgt, dus dat je daar geen rekening mee houdt snap ik ook wel. Je kunt natuurlijk wel snappen dat het fotorolletje info bevat, maar niet dat het wel serieus "bloedspoed" is om het zo snel mogelijk te ontwikkelen. Al zou ik denk ik ook wel even gegoogeld hebben (en gebeld?) voor een plek waar het snel kan maar dit is vooral de nieuwsgrierigheids factor. Want qua tijd, tenzij er heel fucked up gemonteerd is, hebben nog niet alle teams de info op het moment dat zij na die 3 dagen de foto's hebben (of is dit een montage dingetje, @SelmarSmit ?). Alleen die 2 ondernemers zijn duidelijk veel sneller geweest (en hebben de code al gekraakt, helden).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Het is niet nieuw dat anderen gepakt worden met dezelfde info en het voor jou ernstig kunnen verpesten door de Hunters naar een juiste doel te leiden. Als eerste een volgende stap kunnen zetten, is altijd nuttig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Crazy D schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:43:
[...]

Ja, maar ga je heel de stad doorzoeken, alle zaken af en dan een keuze maken? Of pak je de 1e de beste. Volgens mij is het ook nieuw dat je op 1 lokatie maar 1 keer info krijgt, dus dat je daar geen rekening mee houdt snap ik ook wel. Je kunt natuurlijk wel snappen dat het fotorolletje info bevat, maar niet dat het wel serieus "bloedspoed" is om het zo snel mogelijk te ontwikkelen. Al zou ik denk ik ook wel even gegoogeld hebben (en gebeld?) voor een plek waar het snel kan maar dit is vooral de nieuwsgrierigheids factor. Want qua tijd, tenzij er heel fucked up gemonteerd is, hebben nog niet alle teams de info op het moment dat zij na die 3 dagen de foto's hebben (of is dit een montage dingetje, @SelmarSmit ?). Alleen die 2 ondernemers zijn duidelijk veel sneller geweest (en hebben de code al gekraakt, helden).
W&B en J&P hadden hun informatie inderdaad heel erg snel en veel eerder dan de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 11:11

jdh009

FP ProMod
SelmarSmit schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:42:
[...]

W&B en J&P hadden hun informatie inderdaad heel erg snel en veel eerder dan de rest
Is er eigenlijk al eens nagedacht over een versie in samenwerking met het Belgische Klopjacht? Lijkt me tot om te zien, zeker nu er recent een verbreding van de regels is doorgevoerd is waardoor politie nu de grens over mag bij achtervolgingen. Is dat iets waar jij ook oren naar zou hebben mochten ze dat format ‘bedenken’?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:03:
[...]

Is er eigenlijk al eens nagedacht over een versie in samenwerking met het Belgische Klopjacht? Lijkt me tot om te zien, zeker nu er recent een verbreding van de regels is doorgevoerd is waardoor politie nu de grens over mag bij achtervolgingen. Is dat iets waar jij ook oren naar zou hebben mochten ze dat format ‘bedenken’?
Ik zie niet direct wat dat echt zou toevoegen aan het format, maar wij hebben al veel contact met de “speurders” daar, dus ik zou niet weten waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:01
Waarom wordt Klopjacht België niet ook ergens in NL uitgezonden?
Pagina: 1 ... 33 ... 49 Laatste