[Serie] Hunted!

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Er moet nu echt wel wat aangepast worden. Echt heel zuur dat ze altijd gepakt worden door fouten, of luiheid van de andere duos en hun netwerken.

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

@SelmarSmit Kunnen we niet een keer een speciale "Tweakers edition" laten maken, dan kunnen alle betweters laten zien wat we in onze mars hebben ;-)

EDIT: Battle tussen Nerds/Betweters en Profie's die waarschijnlijk ook Nerd zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door xxs op 12-01-2026 22:29 ]

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 16:08

Freak187

geen

THE_BASE schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:32:
Anti-climax. Wat een aanfluiting. Totaal onbegonnen werk. Al had Ricardo beter richting water kunnen rennen.

Jammer voor het harde werk, maar dit was het minst spannende seizoen ooit.
Ja het is jammer dat de terug moesten naar bekenden dus dan is het lastig om verborgen te blijven.

Lessons learned moet zijn dat ze direct hun bewijs moeten vernietigen en op een of andere manier moeten coderen voor het geval ze gepakt worden. Anders wordt de puzzel te makkelijk gelegd.

Kia Niro-EV 2024

• Gerben1111
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:14
@SelmarSmit misschien https://main.XXX.amplifyXXX.com even wat beter dicht tikken (: De URL was zichtbaar in de aflevering (:

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:03
RegularJohn schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:34:
Er moet nu echt wel wat aangepast worden. Echt heel zuur dat ze altijd gepakt worden door fouten, of luiheid van de andere duos en hun netwerken.
Met 10 mogelijke extractiepunten en 4 hunter teams snap ik niet goed waarom iedereen op het eind vol voor de spoorbrug ging.

Waarom vielen die andere punten eerder af?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17

jdh009

FP ProMod
Wat mij betreft een prima einde voor het minste seizoen in jaren (op enkele 'VIP' seizoenen na), echter de winst naar Ricardo en Ilse zou helemaal een aanfluiting zijn geweest voor het programma. Jammer dat het een week korter was dan normaal en daar lijkt in het spel ook rekening mee te zijn gehouden mbt de pakkans... Komt dat door de bezuinigingen op de NPO, die inkorting?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• hoevenpe
jdh009 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:56:
Wat mij betreft een prima einde voor het minste seizoen in jaren (op enkele 'VIP' seizoenen na), echter de winst naar Ricardo en Ilse zou helemaal een aanfluiting zijn geweest voor het programma.
Wat hebben Ricardo en Ilse verkeerd gedaan? Ze zijn relatief goed onder de radar gebleven, hebben de NFC sticker meegenomen en waren vlak voor tijd bij het extractiepunt.

Met een hunterteam voor hun neus hadden ze geen schijn van kans.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Het is ook wel lastig om het goed te doen he :p
Ik vond het leuk seizoen maar ik kijk het ook met een simulatie bril

Je zet wat raadsels van tevoren op en je kan als regie maar aan een paar variabelen draaien. Ik denk dat er in de laatst aflevering flink aan die variabelen is gedraaid
- net doen alsof ilse/ricardo het nummer net eerder hadden gebeld toen ze het juiste antwoord hadden
- heli inhuren en rondjes laten vliegen
- infuisteren om signal te gebruiken om te bellen

Erg? Nee denk het niet, ik kijk het ter lering en vermaak dus toch nog een spannend einde. Wel sneu om te zien dat Ilse fysiek iets overkwam, ze hadden zo te zien niet heel ver gerend.

Ik vond de decoy van audi mevrouw wel goud en fascinerend hoe selmar in de gedachten van de voortvluchtigen weet te kruipen :)

Tof weer

CISSP! Drop your encryption keys!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:07
De afleidingen op het einde waren leuk gedaan. Wel duidelijk dat ze uiteindelijk Ilse en Ricardo tot de finale hebben laten komen, er was genoeg capaciteit om daar dichter op te gaan zitten. Op deze manier nog wel spanning tot het eind, met behulp van wat trucjes inderdaad. Dat er een onervaren spelleiding op zat zag je stiekem toch wel behoorlijk doorschemeren in veel dingen, maar daar is hopelijk ook van geleerd..

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jammer dat Ricardo en Ilse het net niet konden redden, ze hebben het spel best heel goed gespeeld volgens mij, met wat geluk deels natuurlijk.

Als ze iedereen 10 (deels) andere coordinaten zouden geven, wordt het voor de hunters alleen maar makkelijker, dan zouden ze kunnen wegstrepen welke er niet dubbel voorkomen (want de extractie plek is voor iedereen het zelfde, of dat zouden ze los moeten gaan laten)

[ Voor 4% gewijzigd door Le Mol op 13-01-2026 03:33 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• xxs
  • Niet online

xxs

THE_BASE schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:24:
Jammer dat de meiden gepakt zijn. Sterk verhaal van hun helper dat ze de Hunters om de tuin aan het leiden was.
Selmar gokte goed met zijn 50/50, Manege of Groeweg, daar waar ze al geweest waren en geen meiden hadden aangetroffen en waar notabene 'niks' was. M.i. zou een logischer keuze de manege met onderdak geweest zijn. Maar ik ben dan ook geen Hunter 8)7

• laurens0619
  • Nu online
Ze kwamen wel heel gemakkelijk aan die coordinaten via de usb stick.

Aan de ene kant een realistische truuc, susanne die tussendoor komt en de setting zo maakt dat je het snel automatisch doet

Anderzijds als je in andere afleveringen kijkt hoe lastig gepakte mensen iets los lieten ongeloofwaardig.
Dus denk toch ook wel dat in dit geval hunters beetje hulp van regie hebben gehad, finale zonder die inhoud van usb was lastig geweest

Opnieuw niet erg.
Denken dat je en een leuke serie kunt neerzetten met een zo spannend mogelijke finale zonder tussentijdse beïnvloeding is gewoon niet realistisch

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 12-01-2026 22:31 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik vermoed dat @SelmarSmit geen tap op de coördinaten bij googlemaps mocht doen. Anders hadden ze dat gedaan en was er geen finale geweest.

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:04
Mathijs14 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:51:
Oh de camera-auto was toevallig net verplaatst :+
Dat zag je mij (inclusief mijn redenering) vorige week doen.

• SelmarSmit
hoevenpe schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:37:
[...]

Met 10 mogelijke extractiepunten en 4 hunter teams snap ik niet goed waarom iedereen op het eind vol voor de spoorbrug ging.

Waarom vielen die andere punten eerder af?
Er stond 1 team

• SelmarSmit
hoevenpe schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:00:
[...]

Wat hebben Ricardo en Ilse verkeerd gedaan? Ze zijn relatief goed onder de radar gebleven, hebben de NFC sticker meegenomen en waren vlak voor tijd bij het extractiepunt.

Later aankomen. Beter plan voor extractie eventueel. Maar zoals ik altijd zeg: als je de laatste dag haalt ben je een winnaar. De extractie is als een penalty-serie; een loterij.

• xxs
  • Niet online

xxs

laurens0619 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:01:
Het is ook wel lastig om het goed te doen he :p
Ik vond het leuk seizoen maar ik kijk het ook met een simulatie bril

Je zet wat raadsels van tevoren op en je kan als regie maar aan een paar variabelen draaien. Ik denk dat er in de laatst aflevering flink aan die variabelen is gedraaid
- net doen alsof ilse/ricardo het nummer net eerder hadden gebeld toen ze het juiste antwoord hadden
- heli inhuren en rondjes laten vliegen
Heli's kan je gemakkelijk monitoren (mits transponder aanstaat wat volgens mij verplicht is voor burger toestellen) op b.v. https://www.adsbexchange.com/ dus dat ze eerst een melding van het veld team moesten krijgen dat er een heli rond vloog is wel vreemd.

• SelmarSmit
jongetje schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:28:
Ik vermoed dat @SelmarSmit geen tap op de coördinaten bij googlemaps mocht doen. Anders hadden ze dat gedaan en was er geen finale geweest.
Jawel, maar ze gebruikten een offline versie van Google earth (?)

• hoevenpe
SelmarSmit schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:36:
Jawel, maar ze gebruikten een offline versie van Google earth (?)
Was dat ingegeven door de spelleiding? Anders best slim verzonnen van ze net als Signal.

• laurens0619
  • Nu online
xxs schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:34:
[...]

Heli's kan je gemakkelijk monitoren (mits transponder aanstaat wat volgens mij verplicht is voor burger toestellen) op b.v. https://www.adsbexchange.com/ dus dat ze eerst een melding van het veld team moesten krijgen dat er een heli rond vloog is wel vreemd.
True dat was wel gek die hielde ze voorgaande jaren wel pro actief in de gaten

Ook gek was dat ze niet, met een drone ofzo, hebben afgezocht naar locaties waar de rib vandaan kon komen en die volgen. Alles lag toch aan de rivier? Kon niet uit heel veel kanten komen

Dat deden ze vorig jaar wel toen in scheveningen (maar was ook wel jammer)

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 12-01-2026 22:41 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:04

3DDude

I void warranty's

SelmarSmit schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:34:
[...]

Later aankomen. Beter plan voor extractie eventueel. Maar zoals ik altijd zeg: als je de laatste dag haalt ben je een winnaar. De extractie is als een penalty-serie; een loterij.
Ik weet niet of dat mag; 10 man meenemen om je heen te staan en alle hunters tegenhouden. Of idd decoy sturen met 3 stellen die op je lijken naar de andere punten hahah.

Maargoed ze waren vrij kansloos.
Offline maps zou ik een gedownloade variant van openstreetmap ofzo pakken.
Maarja er viel weinig aan te doen.
Dat ze op dr werk signal gebruikt geloof ik niks van haha. :+ Die gebruiken gewoon whatsapp net als de rest van NL.

Be nice, You Assholes :)

• SelmarSmit
3DDude schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:46:
[...]

Ik weet niet of dat mag; 10 man meenemen om je heen te staan en alle hunters tegenhouden. Of idd decoy sturen met 3 stellen die op je lijken naar de andere punten hahah.
Dat mag prima en is in eerdere jaren ook al gedaan. Bijvoorbeeld bij Sofie en Eileen

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:32
Voor mijn gevoel ging het een beetje mis bij die Markplaats advertenties.

Dit was gewoon veel te makkelijk voor de hunters vooral als je van die inspiratieloze fake advertenties plaatst.

Voor rest waren de deelnemers best naïef en zagen veel over het hoofd

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:04
Maar gefeliciteerd @SelmarSmit!

Het is jullie weer gelukt.
Goed gedaan Hunters jullie mogen trots zijn op jullie prestatie!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:49

sjaool

Every life should have 9 cats

Tip voor de volgenden die op de vlucht gaat. Als je in een boomgaard gaat staan en de weg kunt zien, kun je er ook vanuit gaan dat degenen die op de weg rijden jou ook zien staan.

En onderhand moet het ook wel duidelijk zijn dat je beter helpers kunt hebben met oude bakkies van auto's.

Ook denken medekandidaten niet echt na. Een vingerafdruk geven zonder enige tegenwerking is wel zwak.

En als laatste vluchten is praktisch onmogelijk blijkt maar weer. Ik hoop op een seizoen waarbij de voortvluchtigen niet hoeven teruggrijpen op hun interne cirkel want het blijkt dat de hunters toch wel aan info over de teams en hun positie kunnen komen zonder dat dit nodig is.

"When you grow up your heart dies"

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:04

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

xxs schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:34:
@SelmarSmit Kunnen we niet een keer een speciale "Tweakers edition" laten maken, dan kunnen alle betweters laten zien wat we in onze mars hebben ;-)

EDIT: Battle tussen Nerds/Betweters en Profie's die waarschijnlijk ook Nerd zijn.
"Hoi mogen we vannacht op jouw zolderkamer overnachten?"

:+

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Beetje gemengde gevoelens bij dit seizoen.
Het voelde hier en daar, zoals eerder opgemerkt, alsof het de Hunters wel makkelijk gemaakt werd, maar anderzijds hebben kandidaten ook hulp gehad. (Iets met microdot en gras)

Desondanks hebben de Hunters het wel gewoon voor elkaar gekregen iedereen te pakken en daar kwam ook gewoon goed speurwerk bij kijken. Dus is een felicitatie ook op absoluut zijn plaats voor de Hunters / @SelmarSmit.

Een speciale "Tweakers edition" zal er vast niet van komen, maar aanmelden voor seizoen 11 lijkt hier nog wel te kunnen. Er staat niks specifieks bij over 14 vs 21 dagen. Misschien na het aanmaken van een account...

• xxs
  • Niet online

xxs

Natuurlijk felicitaties voor de Hunters en voor alweer een vermakelijke serie. Ik geef het je te doen om zoiets 100% waterdicht inelkaar te timmeren.

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Werd het toch nog spannender dan ik dacht. Dat Ricardo en Ilse via Signal gingen bellen vond ik niet raar, heel het seizoen zag je ze al best goed nadenken over hun digitale acties. Ook goed om wat foutjes van de hunters te zien, zoals het heen en weer sturen van teams in Zeeland en het verplaatsen van de camera-auto. Ik ben wel benieuwd naar de tijd tussen het krijgen van de info door Ricardo en Ilse en de voicemail bij de hunters. De montage was wel erg spannend, de werkelijkheid vast iets minder.

Ondanks alles hadden de hunters uiteindelijk geen zekerheid over de locatie, dus stonden ze met een beetje geluk en goede intuitie op de goede plek. Goed gespeeld dus, gefeliciteerd @SelmarSmit en co!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-01 20:10

aap

Vorige week zei ik nog hoopvol dat Roxanne mijn held kon worden, maar ze brak toch teleurstellend snel toen ze zag dat haar kandidaten gearresteerd waren.

Het net leek zich te sluiten om Lisanne en Nadine, maar er was opeens een sprankje hoop toen de hunters trapten in de leugen van de liftgever. Maar met een helper die onder de tap zat en een liftgever die tot op de minuut gevolgd kon worden, mocht dit eigenlijk niet fout gaan voor de hunters en dat ging het ook niet.
Van de andere kant waren de dames ook zo gefocust op de ontmoeting met Jacco, dat ze helemaal gestopt waren met nadenken over of ze misschien niet te makkelijk vindbaar waren. Als je je de hele dag door één en dezelfde helper laat rondrijden in een luxe auto met LTE, waarmee je bij twee bij de hunters bekende addressen langsgaat, dan verdien je de finale ook niet.

Ilse en Ricardo deden op het einde eigenlijk niets fout en hadden geluk dat de aandacht van de hunters net even niet op hen lag. Maar in de finale waren ze ook kansloos tegen 4 hunterteams. Waren er 2 koppels over geweest, dan hadden wellicht 1 of 2 personen het tot in de boot kunnen redden.

En dat bruidspaar! Was dat nou toeval of was het net als de helikopter een helpend handje van de redactie? (Staat er misschien in het draaiboek dat er extra afleidingen vrijgespeeld worden als er 5 koppels opgepakt zijn?)

Ik begrijp dat de hunters ook een goede kans moeten hebben om kandidaten op te sporen, maar ook dit seizoen was het weer te makkelijk om met informatie van één koppel ook de andere op het spoor te komen.
Het lekken van de radiohints kan nog als stommiteit van de vluchters aangerekend worden, maar ik hoop dat ook de redactie onderschat had hoe makkelijk het voor de hunters was om de marktplaatsadvertenties te vinden. Want het bekend worden van alle helpers van alle voortvluchtigen, was voor mij toch wel de fun killer van dit seizoen. Het gevolg was het real-life equivalent van campen en dat is nooit leuk.

Ik begreep ook niet goed wat het nut was van de tip om het telefoonnummer te verbranden, wanneer dat telefoonnummer voor alle kandidaten hetzelfde is en er dus een gerede kans is dat de hunters hier toch wel achterkomen. Dan had het zo ingestoken moeten worden dat de helpers het nummer al hadden moeten vernietigen, zodat het alleen mondeling overgedragen kon worden aan de vluchters. Dat het de hunters toch niet lukte om de definitieve extractielocatie te achterhalen, was of heel gelukkig voor I&R, of misschien toch de hand van god van de redactie?

• MaVeNwg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:44
Er zat een tap op het 06 nummer dat de laatste 3 uur gebeld moest worden. Er werd al gezegd dat de inhoud van Whatsapp gesprekken niet te horen zal zijn (dus alleen meta gegevens), gesprekken via normale lijn dus blijkbaar wel.
Volgens mij belden ze met de telefoon van de laatste helper naar het 06 nummer. Dan moeten de meta gegevens van deze beller, dan de auto (volgens mij ook vrij nieuw dus LTE kaart) tevoorschijn komen dus dan zijn ze beter peilen.
@SelmarSmit Hebben jullie van het belletje van de vluchters met Signal naar het nummer onder de tap wel de meta gegevens gekregen of is Signal hierin voor vluchters wel veilig?

• SelmarSmit
MaVeNwg schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 04:05:
Er zat een tap op het 06 nummer dat de laatste 3 uur gebeld moest worden. Er werd al gezegd dat de inhoud van Whatsapp gesprekken niet te horen zal zijn (dus alleen meta gegevens), gesprekken via normale lijn dus blijkbaar wel.
Volgens mij belden ze met de telefoon van de laatste helper naar het 06 nummer. Dan moeten de meta gegevens van deze beller, dan de auto (volgens mij ook vrij nieuw dus LTE kaart) tevoorschijn komen dus dan zijn ze beter peilen.
@SelmarSmit Hebben jullie van het belletje van de vluchters met Signal naar het nummer onder de tap wel de meta gegevens gekregen of is Signal hierin voor vluchters wel veilig?
Signal werkt wel mee, maar wel met zo veel haken, ogen, regelgezeur dat als je de info uiteindelijk hebt, die meestal niet meer relevant is.

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:32
Farmerwood schreef op maandag 12 januari 2026 @ 23:25:
Beetje gemengde gevoelens bij dit seizoen.
Het voelde hier en daar, zoals eerder opgemerkt, alsof het de Hunters wel makkelijk gemaakt werd, maar anderzijds hebben kandidaten ook hulp gehad. (Iets met microdot en gras)

Desondanks hebben de hunter het wel gewoon voor elkaar gekregen iedereen te pakken en daar kwam ook gewoon goed speurwerk bij kijken. Dus is een felicitatie ook op absoluut zijn plaats voor de Hunters / @SelmarSmit.

Een speciale "Tweakers edition" zal er vast niet van komen, maar aanmelden voor seizoen 11 lijkt hier nog wel te kunnen. Er staat niks specifieks bij over 14 vs 21 dagen. Misschien na het aanmaken van een account...
21 dagen :)

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:59
hoevenpe schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:37:
[...]

Was dat ingegeven door de spelleiding? Anders best slim verzonnen van ze net als Signal.
Volgens mij was dat ingegeven door die helper. Ze waren daar eerder geweest om de gevonden coördinaten (van de code op de envelop icm het periodiek systeem) op te zoeken en die gebruikte een offline versie. Daardoor keerden ze hier nu terug om de 10 coördinaten wederom offline op te zoeken. Dat was best slim gedaan van ze.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 13:58
Farmerwood schreef op maandag 12 januari 2026 @ 23:25:

Het is wel een beetje jammer dat 1 van de hunters al meeleest op tweakers en al heel veel ideeen kan teruglezen ;)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Vond het nog best spannend met Ricardo en Ilse :D

Wat mij opviel in de montage: ze begonnen met 3 uur op de klok. Gaan bellen met dat nummer en krijgen een vraag. Vervolgens bellen ze nogmaals maar toen stond de klok op 1,5 uur ofzo. Daar is dus wel wat tijd overheen gegaan ;)

Kreeg wel sterk het vermoeden dat de spelleiders R&I nog een kans wilde geven. Tevens wat @laurens0619 zegt: waarom niet een drone de lucht in sturen? Of mag dat niet?

Wat was trouwens de reden dat er twee boten waren i.p.v. 1? Dit viel nog meer op dan eentje.

Uiteindelijk prima vermaakt met dit seizoen ondanks de Marktplaats flater.

Dank aan @SelmarSmit voor zijn bijdrages hier d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Shadow_Agent op 13-01-2026 09:11 ]

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:58
Gewoon 1 tweakers-team, en dan @SelmarSmit Selmar als mol laten opereren die de hunters telkens de verkeerde kant opstuurt >:)

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Pat911 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:55:
[...]

Gewoon 1 tweakers-team, en dan @SelmarSmit Selmar als mol laten opereren die de hunters telkens de verkeerde kant opstuurt >:)
Dit begint 24-achtige vormen aan te nemen! Daar zat ook in ieder seizoen een mol bij CTU _O-

• Joster
Pat911 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:55:
[...]

Hahah ja, corrupte agenten is ook niet helemaal onrealistisch uiteindelijk :Y)

• Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
Ik wil het Hunterteam wel op de vlucht zien gaan en dan door een niet gepensioneerd Hunterteam gezocht worden.

• Crazy D
  • Laatst online: 09:08

Crazy D

I think we should take a look.

aap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 00:04:
Ilse en Ricardo deden op het einde eigenlijk niets fout en hadden geluk dat de aandacht van de hunters net even niet op hen lag. Maar in de finale waren ze ook kansloos tegen 4 hunterteams. Waren er 2 koppels over geweest, dan hadden wellicht 1 of 2 personen het tot in de boot kunnen redden.
Er was 1 team op die plek, en dat een beetje een educated guess. Dat echtpaartje was mooie afleiding, maar snel geredeneerd dat je dat niet doet op een plek naast de echte extractie dus vallen die punten daaromheen weg. En uiteindelijk gokken, welke van de 2 punten gaan we op af? En ze gokten de juiste. Met maar 1 team, dus er was echt nog wel een kans.

De Google Earth offline gebruiken was volgens mij vooral dat de 1e keer dat ze daar waren die bewoner zei dat ie google earth had (goed meegedacht) en dat hadden die meiden onthouden. Wel slim ook van die helper dus.

Ik heb ook wat gemengde gevoelens, vooral de marktplaats advertentie heeft veel verziekt. Daardoor had het gewoon inkoppen moeten zijn bij de helpers. Dat dat niet gebeurde was meer mazzel.

Voor de rest weer de nodige ondoordachte acties van de koppels, slim redeneren door de hunters. Vond het op zich overall wel een vermakelijk seizoen, maar dat na zoveel seizoenen mensen nog steeds die klote WhatsApp profielfoto's in de gaten houden |:(

Exact expert nodig?

• hoevenpe
Joster schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:36:
Volgens mij was dat ingegeven door die helper. Ze waren daar eerder geweest om de gevonden coördinaten (van de code op de envelop icm het periodiek systeem) op te zoeken en die gebruikte een offline versie. Daardoor keerden ze hier nu terug om de 10 coördinaten wederom offline op te zoeken. Dat was best slim gedaan van ze.
Volgend jaar als team een tablet in de rugzak met daarop offline kaarten (google earth offline) en zoveel mogelijk andere informatie? Kan je gebruiken om rustig coordinaten te zoeken, verder in te zoomen dan op een fysieke kaart en zaken als usb-sticks af te spelen zonder connectie met de buitenwereld. Maak je een keer connectie met een openbaar wifi-punt dan zal dat niet gelijk opvallen zolang je niet heel specifiek zoekt.

Als ik de speelleiding iets zou mogen meegeven is het dit: zorg dat het extractiepunt van meerdere zijden bereikbaar is, deze pier was eenvoudig volledig af te sluiten en slechts op één manier te benaderen. Altijd prijs voor de hunters, verschillende richtingen om af te dekken maakt het een stuk spannender/eerlijker.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:51
Shadow_Agent schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:55:
(...)
Wat was trouwens de reden dat er twee boten waren i.p.v. 1? Dit viel nog meer op dan eentje.
(...)
Met de 2e boot kan je wel nog voor enige afleiding zorgen, op 2 verschillende punten aanmeren, bijvoorbeeld. En één zo'n grote RIB was net zo opvallend geweest, zoveel varen er daar niet van in die omgeving.

@SelmarSmit Kan jij de volgende keer in het gelegenheidsteam op locatie? Zoveel mensen op kantoor heb je de laatste dag toch geen hol aan, en het lijkt me leuk om jou voor de verandering achter de kandidaten aan te zien rennen :*) En bedankt voor jouw aanwezigheid in dit topic!

[ Voor 24% gewijzigd door Wild Chocolate op 13-01-2026 09:41 ]

iRacing Profiel

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:57:
[...]

Dit begint 24-achtige vormen aan te nemen! Daar zat ook in ieder seizoen een mol bij CTU _O-
Dacht al het 24 geluidje te herkennen in de klok :P

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-01 20:37
Wild Chocolate schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:38:
@SelmarSmit Kan jij de volgende keer in het gelegenheidsteam op locatie? Zoveel mensen op kantoor heb je de laatste dag toch geen hol aan, en het lijkt me leuk om jou voor de verandering achter de kandidaten aan te zien rennen :*) En bedankt voor jouw aanwezigheid in dit topic!
Heel veel mensen op HQ heb je op dat moment inderdaad wat minder aan op dat moment, maar juist Selmar is iemand waar je dan nog wel wat aan hebt.
En hij moet natuurlijk voorkomen dat zijn mooie overhemd vies wordt he ;)

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
Uiteindelijk hebben Ricardo & Ilse eigenlijk maar vrij weinig steken laten vallen, op het verliezen van de microdot na. Bellen via Signal, de coördinaten offline opzoeken en terug gaan naar diezelfde persoon en ze waren heel goed in het verbreken van schakels. Jammer dat ze het niet gered hebben.

Verder gemengde gevoelens. Het achterhalen van de extractieinfo was niet enorm geraffineerd opgezet waardoor het de Hunters redelijk makkelijk werd gemaakt, maar aan de andere kant vond ik de andere koppels allemaal dusdanig matig dat ik mijn geld er wel op in durf te zetten dat ze het ook niet gered hadden met een hele slimme opzet.

• Kroesss
De laatste aflevering was leuker dan ik had verwacht. Het bellen via Signal voelt alsof het was ingefluisterd, maar goed. Verder was het wel vermakelijk. Ik denk dat de hunters maar 1 camera-auto per koppel in mochten zetten, dat was een gelukje voor Ricardo en Ilse. Anders hadden ze die van een ander koppel dat was opgepakt gewoon bij het werk van die Brandon gezet en hadden ze zowel zijn werk als zijn huis in de gaten gehouden.

Dat die vingerafdruk door Mitchel/Darryl (geen idee welke van de twee hij is) werd gegeven verbaasd mij niet echt. Tijdens hun vlucht gaven ze mij nou niet direct de indruk dat ze heel veel over dingen nadachten. zoals bijvoorbeeld de actie bij Roxanne waar ze gewoon alsnog zelf heen fietsten terwijl ze wisten dat er een camera-auto stond. Of de (beruchte) actie van het weggooien van de microdot nadat de helper deze de eerste keer in het gras "terugvond".

Dat Roxanne die aanwijzing weggeeft is heel jammer, maar ik snap het van haar ergens ook wel. Ze doet het om die jongens te helpen, en die zijn klaar. Hoeveel gezeik ga je jezelf dan nog op de hals halen voor een paar compleet onbekenden, terwijl je net een teleurstelling hebt gehad toen je hoorde dat jou vrienden eruit zijn.

Per saldo heeft de productie denk ik alleen echt een fout gemaakt met de marktplaats-advertenties. Die waren te makkelijk te vinden voor de Hunters. Die hadden iets meer variatie moeten hebben dan ze nu hadden, en ik denk dat het handig was geweest om die NFC-sticker naar een eigen link te laten vverwijzen die gewoon doorverwijst naar de advertentie. Als er dan een koppel wordt opgepakt, en de sticker was al geplaatst zoals nu, dan kun je die doorverwijzing per direct de nek omdraaien en dan hadden de Hunters helemaal niet geweten dat het via Marktplaats liep. Buiten dat stukje waren er nog wel wat kleine schoonheidsfoutjes, maar dat is ook niet te voorkomen.

En ondanks de foutjes van de productie, vond ik de Hunters ook bijzonder scherp! Bedenk dat ze het periodiek systeem niet nodig hebben gehad om te ontcijferen dat ze die moesten gebruiken op de stempel. Ook het deduceren van de uiteindelijke extractielocatie is gewoonweg erg goed gedaan! Felicitaties dus aan de Hunters

• aap

aap

Nog een tipje voor je redactie: als ik het goed begreep was het filmpje met de extractiecoordinaten voor alle kandidaten hetzelfde, dus ook de volgorde.
Door de volgorde voor ieder koppel anders te maken, zou het voor de hunters al moeilijker te zijn om de extractielocatie te achterhalen.

Zoals het nu was, als de hunters het gesprek van Ilse en Ricardo hadden kunnen onderscheppen of als ze succesvol hadden kunnen doen alsof ze zelf Ilse waren, dan hadden ze geweten dat het de 2e coordinaat was. Maar als de volgorde van de coordinaten voor iedereen gelijk was geweest, dan hadden ze niets aan die informatie gehad, tenzij ze ook de USB stick van I&R in handen hadden gehad.

• Kroesss
@aap Sterke suggestie! Ik weet alleen niet of het dan misschien wel te moeilijk was geworden voor de Hunters. Het moet natuurlijk ook voor hen wel mogelijk blijven om iets te achterhalen. Dat is een beetje hetzelfde als wat er in de vorige jaren vaak is geroepen: ieder koppel een eigen extractielocatie geven zodat de informatie van een opgepakt koppel er niet voor zorgt dat een koppel wat nog op de vlucht is gepakt kan worden. Erg leuk, maar dan wordt het voor de Hunters zo goed als onmogelijk natuurlijk.

• Jean-Bob
hoevenpe schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:33:
[...] Als ik de speelleiding iets zou mogen meegeven is het dit: zorg dat het extractiepunt van meerdere zijden bereikbaar is, deze pier was eenvoudig volledig af te sluiten en slechts op één manier te benaderen. Altijd prijs voor de hunters, verschillende richtingen om af te dekken maakt het een stuk spannender/eerlijker.
Over water het punt benaderen was volgens mij ook goed te doen. Aan de Lek liggen meerdere jachthavens en ze hadden ook met sups/kano's vanaf de overkant een poging kunnen wagen. Als ze dat gecombineerd hadden met een afleidingsmanoeuvre per auto vanaf land had het prima kunnen lukken. Beste stuurlui staan natuurlijk weer aan wal, zeker in dit topic, maar dit leek vooral een God zegene de greep poging en weinig uitgedacht.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
Inderdaad,
met een beetje creativiteit was ook dit extractiepunt wel op meerdere manieren te bereiken.

Wat zouden de "ophalers" bijvoorbeeld doen als je als kandidaat aan de overkant zou staan?
Zouden ze je dan laten staan, "want je staat niet exact op het aangegeven coordinaat", of varen ze even naar de overkant en pikken je daar op, want redden is redden...
Benieuwd!

De grootste valkuil voor R&I rond het extractiepunt zat hem er denk ik in dat ze maar weinig tijd hadden tussen ontdekken waar de eindlocatie was en de eindtijd.
De rest van de rit zijn ze nog best goed bezig geweest (ondanks bijv teruggaan naar en blijven bij helpers waar ze horen dat de hunters al geweest zijn). Dus met iets meer tijd hadden ze misschien ook over een betere exit-strategie na kunnen denken...

Leeg - Sinds 20180907

• Joster
Jean-Bob schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:40:
[...]

Over water het punt benaderen was volgens mij ook goed te doen. Aan de Lek liggen meerdere jachthavens en ze hadden ook met sups/kano's vanaf de overkant een poging kunnen wagen. Als ze dat gecombineerd hadden met een afleidingsmanoeuvre per auto vanaf land had het prima kunnen lukken. Beste stuurlui staan natuurlijk weer aan wal, zeker in dit topic, maar dit leek vooral een God zegene de greep poging en weinig uitgedacht.
Dat je pas een paar uur voor de extractie weet welke van de 10 locaties het exact is maakt het natuurlijk wel lastiger om iets 'groots' te plannen waarmee je op de juiste tijd op de juiste plaats bent. Verder wel eens dat ze dit zeker beter hadden kunnen doen ja.

• tszcheetah
  • Niet online
aap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:11:
Zoals het nu was, als de hunters het gesprek van Ilse en Ricardo hadden kunnen onderscheppen of als ze succesvol hadden kunnen doen alsof ze zelf Ilse waren, dan hadden ze geweten dat het de 2e coordinaat was. Maar als de volgorde van de coordinaten voor iedereen gelijk was geweest, dan hadden ze niets aan die informatie gehad, tenzij ze ook de USB stick van I&R in handen hadden gehad.
Maar de USB stick krijg je niet zonder het koppel op te pakken... dus dan wordt het haast onmogelijk voor hunters. Ik weet niet hoe laat Ricardo en Ilse uiteindelijk hadden gebeld, maar ze hadden de kans om rond 9:00 direct te bellen en het nummer onbruikbaar te maken voor de hunters. Wachten met bellen gaf de hunters nu een kans (maar heeft ze ook tijd gekost). Ze hadden de voorbereiding natuurlijk ook een avondje eerder kunnen doen, ipv op de ochtend zelf :)

Wat je ook zag: veel van de 10 locaties waren als geschikt aangemerkt door hunters; dit is eerder ook wel eens anders geweest, waardoor veel locaties door redeneren al afvielen. Het bleef dus enigszins een gok. Wat de hunters nu wel iets hielp is dat de locaties in clusters bij elkaar lagen, waardoor (zo lijkt het) in elk gebied in ieder geval een team aanwezig kon zijn. Maar dan nog: als je als hunter een paar honderd meter verderop staat heb je snel alsnog het nakijken.

Al met al: de marktplaatsadvertentie dit seizoen was een beetje jammer, maar de balans van de finale was prima.

• aap

aap

tszcheetah schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:51:
[...]
Maar de USB stick krijg je niet zonder het koppel op te pakken... dus dan wordt het haast onmogelijk voor hunters.
ik denk dat de situatie zoals hij nu in de finale was optimaal is: de hunters weten wel ongeveer waar ze moeten zijn, maar niet precies.

Als de hunters achter de exacte locatie hadden kunnen komen, dan was het helemaal kansloos geweest voor de kandidaten, zelfs als er nog meer op vrije voeten waren geweest. Dan hadden de hunters al hun teams op één locatie kunnen concentreren en ook Selmar nog in kunnen vliegen.
Nu hadden de kandidaten in principe nog een kans.

Als de hunters helemaal geen coordinaten hadden gehad, dan hadden zo op het hoofdkwartier naar de aftellende klok zitten kijken; dat zou ook voor niemand leuk zijn geweest.

• jdh009
  • Laatst online: 23:17

jdh009

FP ProMod
hoevenpe schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:00:
[...]

aap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:58:
[...]

ik denk dat de situatie zoals hij nu in de finale was optimaal is: de hunters weten wel ongeveer waar ze moeten zijn, maar niet precies.
Inderdaad. Een beetje voorbereiding was dit mogelijk prima te doen geweest. Zeker gezien achteraf bleek dat er maar één hunterteam in de buurt was. In deze casus hadden dus meerdere geslaagde tactieken die reeds uitgevoerd zijn bij extracties in vorige versies van Hunted NL en Hunted-versies buiten Nederland hergebruikt kunnen worden. Daarbij komt het ook regelmatig voor dat de hunters bij een extractie geen mogelijkheid hebben om zelf het water op te gaan, wat dit keer ook zo was, waardoor een overstap van boot op boot op het water ook prima tot de mogelijkheden behoorde. Daar hadden ze niets tegen kunnen doen. Ik zie ze niet snel een rivier in springen en ernaartoe zwemmen... Spelers weten dat de extractie lastig kan zijn, dus dan zorg je er toch voor dat je in ieder geval een paar scenario’s hebt uitgewerkt. Dit was gewoon op de gok ernaartoe gaan en hopen dat je niet gepakt wordt... geen afleiding, geen extra mensen, tot het laatst bij elkaar. Daarmee lag het risico volledig bij henzelf en was dit geen onvermijdelijke uitkomst, maar een gevolg van gemaakte keuzes. Is het lastig? Zeker, maar helemaal niets doen behalve komen aanwandelen... dan verdien je de winst ook niet.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-01 13:22
Kroesss schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:30:
@aap Sterke suggestie! Ik weet alleen niet of het dan misschien wel te moeilijk was geworden voor de Hunters. Het moet natuurlijk ook voor hen wel mogelijk blijven om iets te achterhalen. Dat is een beetje hetzelfde als wat er in de vorige jaren vaak is geroepen: ieder koppel een eigen extractielocatie geven zodat de informatie van een opgepakt koppel er niet voor zorgt dat een koppel wat nog op de vlucht is gepakt kan worden. Erg leuk, maar dan wordt het voor de Hunters zo goed als onmogelijk natuurlijk.
Hoezo was dat te moeilijk geweest? Ze hadden de informatie nu ook niet, en moesten dus over meerdere locaties spreiden, en ze hebben iedereen opgepakt. Het voordeel van de coordinaten husselen is dat de hunters EVENTUEEL no in de war hadden kunnen worden gebracht als ze bijvoorbeeld maar 1 USB stick hadden, en wel een gesprek hadden kunnen horen. Dan hadden ze mogelijk ingezet op totaal de verkeerde locatie. Nu wisten ze eigenlijk al veel meer.

• tszcheetah
  • Niet online
Wh4ck0 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:00:
[...]

Hoezo was dat te moeilijk geweest? Ze hadden de informatie nu ook niet, en moesten dus over meerdere locaties spreiden, en ze hebben iedereen opgepakt. Het voordeel van de coordinaten husselen is dat de hunters EVENTUEEL no in de war hadden kunnen worden gebracht als ze bijvoorbeeld maar 1 USB stick hadden, en wel een gesprek hadden kunnen horen. Dan hadden ze mogelijk ingezet op totaal de verkeerde locatie. Nu wisten ze eigenlijk al veel meer.
In het spel hebben de hunters altijd de mogelijkheid om de locatie te achterhalen door fouten van kandidaten die nog in het spel zitten (in dit geval bijv. door gewoon te bellen, ipv via Signal) in combinatie met eerder verkregen info. Het helemaal uniek maken per kandidatenkoppel maakt dat compleet onmogelijk.

Net zoals we niet willen dat hunters teveel geholpen worden door fouten van eerder afgevallen koppels, zou het ook niet leuk of eerlijk zijn als hunters op deze manier misleid worden omdat de puzzel voor hun onoplosbaar (of zelfs misleidend) wordt gemaakt.

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:22
jdh009 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:34:
[...]

[...]

Inderdaad. Een beetje voorbereiding was dit mogelijk prima te doen geweest. Zeker gezien achteraf bleek dat er maar één hunterteam in de buurt was. In deze casus hadden dus meerdere geslaagde tactieken die reeds uitgevoerd zijn bij extracties in vorige versies van Hunted NL en Hunted-versies buiten Nederland hergebruikt kunnen worden. Daarbij komt het ook regelmatig voor dat de hunters bij een extractie geen mogelijkheid hebben om zelf het water op te gaan, wat dit keer ook zo was, waardoor een overstap van boot op boot op het water ook prima tot de mogelijkheden behoorde. Daar hadden ze niets tegen kunnen doen. Ik zie ze niet snel een rivier in springen en ernaartoe zwemmen... Spelers weten dat de extractie lastig kan zijn, dus dan zorg je er toch voor dat je in ieder geval een paar scenario’s hebt uitgewerkt. Dit was gewoon op de gok ernaartoe gaan en hopen dat je niet gepakt wordt... geen afleiding, geen extra mensen, tot het laatst bij elkaar. Daarmee lag het risico volledig bij henzelf en was dit geen onvermijdelijke uitkomst, maar een gevolg van gemaakte keuzes. Is het lastig? Zeker, maar helemaal niets doen behalve komen aanwandelen... dan verdien je de winst ook niet.
Ergens wel jammer dat het voor de kandidaten pas drie uur van tevoren bekend was wat de extractielocatie was. Dan is het regelen van een boot, een groep mensen of iets anders creatiefs lastig (dat ga je natuurlijk niet voor 10 locaties kunnen fixen).
Maar iets meer creativiteit dan nu had wel gemogen inderdaad.

• hoevenpe
noodgang schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:33:
Met reistijd erbij nog minder tijd, op deze plek was iets anders dan een bootje de enige optie geweest en dat regel je niet zomaar.

• Kroesss
noodgang schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:33:
[...]

Ergens wel jammer dat het voor de kandidaten pas drie uur van tevoren bekend was wat de extractielocatie was. Dan is het regelen van een boot, een groep mensen of iets anders creatiefs lastig (dat ga je natuurlijk niet voor 10 locaties kunnen fixen).
Dat doe je niet 10 keer natuurlijk. Net zoals jijzelf niet op 10 plekken tegelijk bent. Een groep personen kun je van tevoren regelen. Je zorgt dat die 's ochtends naar een centrale plek gaan, en dan geef je de definitieve locatie door zodra je het weet. Dan ontmoet je ze daar.
Een boot had je ook van tevoren kunnen regelen aangezien er best veel punten aan het water lagen. Deze is wel ietsje lastiger dan een groep helpers inderdaad, maar ook niet onmogelijk.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
aap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:58:
[...]

Als de hunters achter de exacte locatie hadden kunnen komen, dan was het helemaal kansloos geweest voor de kandidaten, zelfs als er nog meer op vrije voeten waren geweest. Dan hadden de hunters al hun teams op één locatie kunnen concentreren en ook Selmar nog in kunnen vliegen.
Nu hadden de kandidaten in principe nog een kans.

Als de hunters helemaal geen coordinaten hadden gehad, dan hadden zo op het hoofdkwartier naar de aftellende klok zitten kijken; dat zou ook voor niemand leuk zijn geweest.
Precies, vond het ook nog een prima eind van het seizoen zo. Als van de 4 teams toevallig niet 1 bij die brug was geweest hadden Ricardo en Ilse het misschien wel gewoon gehaald. Daar hadden ze dan wel een dosis geluk voor nodig, maar aan de andere kant worden er ook kandidaten opgepakt met een dosis pech.

Enige dat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of het nu echt gepland was van tevoren als 2 weken hunt dit keer, of dan toen er na een week nog wel erg weinig koppels overwaren het ingekort is omdat anders de hunters wel erg veel tijd zouden hebben om voor de finale iedereen binnen te halen.

• Crazy D

Crazy D

Chillz schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:50:
Wat zouden de "ophalers" bijvoorbeeld doen als je als kandidaat aan de overkant zou staan?
Zouden ze je dan laten staan, "want je staat niet exact op het aangegeven coordinaat", of varen ze even naar de overkant en pikken je daar op, want redden is redden...
Benieuwd!
Laten staan. Afspraak is tijdstip + lokatie. Ze blijven ook niet een minuut langer wachten omdat een voortvluchtige er bijna is. Je moet op tijd zijn op de afgesproken plek.
Chillz schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:50:
De grootste valkuil voor R&I rond het extractiepunt zat hem er denk ik in dat ze maar weinig tijd hadden tussen ontdekken waar de eindlocatie was en de eindtijd.
Maar dat was misschien ook hun beste kans. Hoe vroeger je in de buurt bent, hoe langer je je moet verstoppen.
tszcheetah schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:51:
Maar de USB stick krijg je niet zonder het koppel op te pakken... dus dan wordt het haast onmogelijk voor hunters. Ik weet niet hoe laat Ricardo en Ilse uiteindelijk hadden gebeld, maar ze hadden de kans om rond 9:00 direct te bellen en het nummer onbruikbaar te maken voor de hunters. Wachten met bellen gaf de hunters nu een kans (maar heeft ze ook tijd gekost). Ze hadden de voorbereiding natuurlijk ook een avondje eerder kunnen doen, ipv op de ochtend zelf :)
Zij wisten natuurlijk niet dat het nummer onbruikbaar zou worden, dat alle kandidaten hetzelfde nummer moesten bellen, en dat de hunters daardoor konden doen alsof ze Ilse waren...
Wat je ook zag: veel van de 10 locaties waren als geschikt aangemerkt door hunters; dit is eerder ook wel eens anders geweest, waardoor veel locaties door redeneren al afvielen. Het bleef dus enigszins een gok. Wat de hunters nu wel iets hielp is dat de locaties in clusters bij elkaar lagen, waardoor (zo lijkt het) in elk gebied in ieder geval een team aanwezig kon zijn. Maar dan nog: als je als hunter een paar honderd meter verderop staat heb je snel alsnog het nakijken.
Goed punt. Het waren eigenlijk allemaal wel serieus mogelijke extractielocaties. Dat is zeker weleens anders geweest.

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

nietorigineel schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:47:
Precies, vond het ook nog een prima eind van het seizoen zo. Als van de 4 teams toevallig niet 1 bij die brug was geweest hadden Ricardo en Ilse het misschien wel gewoon gehaald. Daar hadden ze dan wel een dosis geluk voor nodig, maar aan de andere kant worden er ook kandidaten opgepakt met een dosis pech.
Als de hunters niet goed hadden gegokt had er geen enkel team gestaan en waren die 2 gewoon vrolijk weggevaren.
Enige dat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of het nu echt gepland was van tevoren als 2 weken hunt dit keer, of dan toen er na een week nog wel erg weinig koppels overwaren het ingekort is omdat anders de hunters wel erg veel tijd zouden hebben om voor de finale iedereen binnen te halen.
Wat ik begreep is dat het bewust korter was omdat het lastig was voor alle hunters om vrij te nemen. Of het waar is, geen idee...

Exact expert nodig?

• aap

aap

Crazy D schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:50:
[...]
Zij wisten natuurlijk niet dat het nummer onbruikbaar zou worden, dat alle kandidaten hetzelfde nummer moesten bellen, en dat de hunters daardoor konden doen alsof ze Ilse waren...
De instructie om het nummer na lezen te vernietigen was wel een sterke hint dat het nummer niet uniek was.
Edit:
Het is me niet helemaal duidelijk wat de redactie beoogd had met deze instructie. Als ze wilden dat het ene team niet het andere team kon verlinken, dan hadden ze unieke telefoonnummers kunnen gebruiken. Als ze de hunters wel een kans wilden geven, waarom zou je dan benadrukken dat het vernietigd moest worden?
Heeft de redactie het dan zo bedacht dat alleen als de hunters erin zouden slagen het nummer te onderscheppen voordat het overgedragen was (wat ze ironisch gezien zelfs tweemaal gelukt is), zij verdiend hadden het telefoonnummer te bemachtigen?

Ik zou wel eens een vlieg op de muur willen zijn bij hoe de redactie het spel ontwerpt. Want het lijkt me heel moeilijk om het precies zo te ontwerpen, zodanig dat het spel zich ontvouwt zoals het meestal gaat: een paar koppels worden vroeg gepakt, een paar later met kritieke informatie over de extractie en een paar blijven over tot tenminste de finale.
Er zijn te veel variabelen en onvoorspelbare dingen om dit ieder seizoen weer voor mekaar te krijgen. Toch hebben we nog nooit een seizoen gezien waarin iedereen in de eerste week opgepakt wordt of waar juist iedereen de finale haalt. Dus het moet haast wel zo zijn dat de redactie af en toe de hunters of de kandidaten stiekem helpt om de balans te herstellen. Maar dat zullen ze wel nooit publiekelijk toegeven om de betovering van het TV programma niet te verstoren...

[ Voor 63% gewijzigd door aap op 13-01-2026 14:15 ]

• Kroesss
aap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:59:
[...]
Ik zou wel eens een vlieg op de muur willen zijn bij hoe de redactie het spel ontwerpt. Want het lijkt me heel moeilijk om het precies zo te ontwerpen, zodanig dat het spel zich ontvouwt zoals het meestal gaat: een paar koppels worden vroeg gepakt, een paar later met kritieke informatie over de extractie en een paar blijven over tot tenminste de finale.
Er zijn te veel variabelen en onvoorspelbare dingen om dit ieder seizoen weer voor mekaar te krijgen. Toch hebben we nog nooit een seizoen gezien waarin iedereen in de eerste week opgepakt wordt of waar juist iedereen de finale haalt. Dus het moet haast wel zo zijn dat de redactie af en toe de hunters of de kandidaten stiekem helpt om de balans te herstellen. Maar dat zullen ze wel nooit publiekelijk toegeven om de betovering van het TV programma niet te verstoren...
Ik denk dat je als productie bij het ontwerpen van de opdrachten niet teveel moet plannen om een paar mensen vroeg te laten pakken. Dat plan je min of meer in bij de selectie van de deelnemers. Als je dan 1 of 2 koppels selecteert waarvan je het idee hebt dat ze wat minder gedisciplineerd zijn, dan weet je eigenlijk wel zeker dat er een paar vroeg opgepakt worden. En als het wat langer duurt, kun je in de editing achteraf de eerste week gewoon snel voorbij laten gaan, dan is het in de serie alsnog goed verdeeld.

Maar inderdaad, ik geloof ook wel dat er soms geholpen wordt door de productie. Afhankelijk van de situatie een hint aan de kandidaten of juist aan de Hunters. Uiteindelijk is het natuurlijk ook gewoon een TV-programma.

[ Voor 16% gewijzigd door Kroesss op 13-01-2026 15:04 ]

• SelmarSmit
Wild Chocolate schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:38:
[...]

Met de 2e boot kan je wel nog voor enige afleiding zorgen, op 2 verschillende punten aanmeren, bijvoorbeeld. En één zo'n grote RIB was net zo opvallend geweest, zoveel varen er daar niet van in die omgeving.

Ik denk dat ik de aller aller allerlaatste ben die HQ uit mag 🤣

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
tszcheetah schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:16:
[...]
In het spel hebben de hunters altijd de mogelijkheid om de locatie te achterhalen door fouten van kandidaten die nog in het spel zitten (in dit geval bijv. door gewoon te bellen, ipv via Signal) in combinatie met eerder verkregen info. Het helemaal uniek maken per kandidatenkoppel maakt dat compleet onmogelijk.
Was dat niet een paar jaar terug dat de regie uiteindelijk zelf het extractiepunt verraden had met die dieplader die bij de start en extractie gebruikt werd en waarvan het kenteken door de Hunters in de ANPR gezet was?
M@cer schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:54:
[...]
Het is wel een beetje jammer dat 1 van de hunters al meeleest op tweakers en al heel veel ideeen kan teruglezen ;)
Kun je ook als een uitdaging zien. Met @SelmarSmit volledig op de hoogte van je tactiek toch de finish zien te halen.
Al vrees ik dat het een illusie is om te denken dat de Hunters welke tactiek dan ook niet al meenemen in hun analyses.

En de vraag is of elke tactiek wel mogelijk is. Stel je bent van plan om zsm ergens een racefiets te regelen omdat je topfit bent en daarmee het land door te rijden i.p.v. liften. Dan moet je maar net het geluk hebben dat je een sportieve camjo treft die dat ook ziet zitten EN er de conditie voor heeft EN er iets te regelen valt voor de spullen van de camjo. En zelfs als dat allemaal lukt zal er wel iets verzonnen worden door de regie waardoor ook jij je een keer bloot moet geven richting de Hunters.

Aka je kunt een hoop richtlijnen voor jezelf opschrijven, maar een volledige tactiek uitschrijven EN volgen zal echt niet gaan lukken. Daarvoor ben je te afhankelijk van zaken die je niet kunt sturen.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:24

Met in het achterhoofd de bezuinigingen bij de publieke omroep: wie zet een crowdfundingactie op? :)

• Sieben
  • Niet online
Leuk en interessant, Hunted, maar we werken vrijwillig mee aan het dichttimmeren van onze privacy en vrijheid, dus een crowdfundingactie hiervoor is nogal bizar.

• hoevenpe
SelmarSmit schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:15:
Ik denk dat ik de aller aller allerlaatste ben die HQ uit mag 🤣
Je snapt dat een wit overhemd onder de grasvlekken en modder bij voorbaat het hoogtepunt van het seizoen is toch? Kom op, alles voor de kijkcijfers... :P

• Sieben
  • Niet online
Selmar heeft er tóch 38.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Elk shot weer een nieuwe aan :+

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-01 20:25

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Sieben schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 07:18:
Leuk en interessant, Hunted, maar we werken vrijwillig mee aan het dichttimmeren van onze privacy en vrijheid, dus een crowdfundingactie hiervoor is nogal bizar.
Ik heb niets te verbergen, dus ik doneer wel. Vermaak me elk jaar opnieuw, dat is best een paar vijfjes waard. :P

Steam ID = Ackerfiets

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb vooral het idee dat ook de spelleiding werd overvallen door het dit jaar wel ernstig naieve spel van veel van de deelnemers. Alsof ze werkelijk nog nooit een aflevering hadden gezien. Ik weet het niet, maar het voelt wel alsof er zonder flinke hulp al na 5 afleveringen niemand meer over was geweest.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-01 20:25

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

FirePuma142 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:13:
Ik heb vooral het idee dat ook de spelleiding werd overvallen door het dit jaar wel ernstig naieve spel van veel van de deelnemers. Alsof ze werkelijk nog nooit een aflevering hadden gezien. Ik weet het niet, maar het voelt wel alsof er zonder flinke hulp al na 5 afleveringen niemand meer over was geweest.
Ja, ook eens. De ICT'er met zijn linux had een leuk ideetje, maar dacht verder helemaal niet na over de acties en waande zich continu veilig. De dames, die het wonderbaarlijk lang volgehouden hebben, hadden ook vrij weinig strategie behalve vooral hopen dat ze niet gepakt worden.

De jongens die in aflevering 2 gepakt werden toonden wederom weer aan dat je digitaal gewoon ontzettend fragiel bent, vooral als je specifieke informatie op gaat zoeken (profielfoto's, websites, plaatsen op Maps etc.). Wanneer dat noodzaak is, is het zaak om direct daarna direct je biezen te pakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Family Guy op 14-01-2026 11:18 ]

Steam ID = Ackerfiets

• xxs
  • Niet online

xxs

Family Guy schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:17:
[...]

Ja, ook eens. De ICT'er met zijn linux had een leuk ideetje, maar dacht verder helemaal niet na over de acties en waande zich continu veilig. De dames, die het wonderbaarlijk lang volgehouden hebben, hadden ook vrij weinig strategie behalve vooral hopen dat ze niet gepakt worden.
Ik denk dat mensen met een plan ook een patroon hanteren en daar zit het gevaar, juist de onvoorspelbaarheid zou wel eens goed uit kunnen pakken.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Family Guy schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:17:
[...]

Die dames hebben ergens een scene in een tuin, waarin ze ineens heel planmatig en bewust hun volgende stappen bespreken. Ontzettend out-of-character, ze doen daarna ook weer dingen die daar totaal niet mee in lijn zijn. Dat voelde wel echt als een flinke zet in de rug van de spelleiding.

• Kroesss
xxs schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:22:
[...]
Ik denk dat mensen met een plan ook een patroon hanteren en daar zit het gevaar, juist de onvoorspelbaarheid zou wel eens goed uit kunnen pakken.
Een plan hoeft natuurlijk niet direct te betekenen dat je een herkenbaar patroon achterlaat. Als je kijkt naar die USB-stick, dan is dat een plan, maar hoe je dat inzet is gewoon afhankelijk van de dingen die je tegenkomt tijdens je vlucht.
Overigens zie je het meest dat kandidaten soms hele mooie plannen hebben, maar als op dag 2 de paranoia toeslaat het plan gelijk weggegooid wordt en men terugvalt op wat vertrouwd voelt. En dat is precies waar de hunters zich dan ook in het begin op richten. Het samenstellen van een beeld van de personen en hun omgeving, zodat ze op basis daarvan kunnen proberen te gokken wat ze gaan doen in bepaalde situaties.

• Crazy D

Crazy D

Ik denk dat we wellicht ook onderschatten hoeveel impact het geheel heeft. Ook al is het een spelletje, je wordt wel achterna gezeten. Volgens mij moet je echt een boekje meenemen waarin je wat uitgangspunten opschrijft (zoals het niet-checken van profielfoto's op WhatsApp :P) en dat steeds weer openslaan. Ik denk dat je na een paar dagen echt paranoia wordt, en dan moet je sterk zijn en het "plan" (geen plan is ook een plan) aanhouden.

Ik denk op zich niet dat de productie heel veel gestuurd heeft eigenlijk. Ja, die microdot bij de 2 broers in de tuin ben ik ook wel van overtuigd. Je zou kunnen denken bij Brandon die camera auto weghalen, maar goed, als je daar na 2 dagen posten niets uit krijgt is de gok om 'm te verplaatsen naar het werk van die knul ook niet zo heel gek. Maar met een dosis geluk uiteindelijk op het juiste extractiepunt staan om de laatste deelnemers te pakken... (of onderbuikgevoel, ze hadden in ieder geval geen aantoonbare reden om die uit te kiezen). Ik denk dat de spelleiding wel ervoor heeft gekozen om deelnemers terug te laten gaan naar hun helper, omdat het maar 2 weken was en het is uiteindelijk toch een tv programma. Selmar zei al eens eerder: iemand 3 weken laten verdwijnen in een tentje op de hei is supereffectief, maar geen leuke TV. Het is een TV programma. Dus om te zorgen dat het ook leuke TV is moet je wel wat opdrachten bedenken waarmee de Hunters een kans maken. En dus zeker als het maar 2 weken is. Natuurlijk had het leuker geweest als de marktplaats advertenties niet zo makkelijk gevonden waren (of als de link die ze te pakken hadden nergens heen ging in plaats van "deze advertentie is verwijdert"). En dat elk telefoonnummer hetzelfde was. Misschien hadden ze in de 3-weken variant van dit seizoen die marktplaats link ook anders gedaan.

En de Zeeuwse meisjes... als die iets beter verstopt waren in die boomgaard, is er een redelijke kans dat ze niet eens opgemerkt waren. Is het nog even de vraag of ze Jacco wel zouden ontmoeten want die was natuurlijk wel zwaar onder de aandacht. Dat hadden ze beter kunnen door-denken door bv op het werk te zeggen: laat Jacco geven wat hij heeft en laat iemand anders rijden, en laat Jacco naar z'n tante in Den Haag rijden in z'n Golfje. Maar doordat de meisjes niet opletten op het verkeer ('goh wat rijden ze hard hier') en dus bij oplettendheid wel zichtbaar waren (en de Hunters zijn natuurlijk wel getraind om op te letten....) werden ze gepakt. Die helpster die ff naar de Mac rijdt, vervolgens ergens anders staat te wachten. Vrolijk zegt "ja, ik ben lekker aan het rondrijden om jullie af te lij/eiden" echt helemaal goud. Maar net niet goud genoeg zeg maar ;) En, ook daar weer, even snel een keuze van Selmar: hierheen of daarheen.. doe toch die boomgaard maar. Onderbuikgevoel wellicht? Maar als hij daar een andere keuze had gemaakt was het totaal anders geweest. En opnieuw dus, een mazzeltje.

Misschien vind ik het allergrootste negatieve punt het feit dat het 2 weken was, en dat dit niet duidelijk was. Waardoor het in aflevering 6 leek, ok, nu pas dag 8. Bijna 2 weken speeltijd in 2 afleveringen? Dat gaat m niet worden.... Terwijl als in het begin gewoon was gezegd "2 weken op de vlucht voor Hunters" was die "mood" al meteen wat anders geweest. De rest vind ik, als ik er zo over terug denk, vooral gevolgen van het feit dat het korter was.

Ik vond het toch een leuk seizoen :) En jammer dat zo te lezen @SelmarSmit dus niet in zijn trainingspakkie door het gras heen kruipt om de boeven te pakken :+

Exact expert nodig?

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vond het ook een leuk seizoen, ik merk dat ik in latere seizoenen eigenlijk een neutrale kijker ben geworden, met in het achterhoofd, op TV is alles nep. Niet kniezen op regeltjes hier en missertjes daar, gewoon go-with-the-flow.

• Crazy D

Crazy D

Farmerwood schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:40:
Was dat niet een paar jaar terug dat de regie uiteindelijk zelf het extractiepunt verraden had met die dieplader die bij de start en extractie gebruikt werd en waarvan het kenteken door de Hunters in de ANPR gezet was?
Oplegger ja. Al wisten ze natuurlijk niet dat die gebruikt zou worden bij de extractie, dankzij de ANPR hit werd dat wel een stuk makkelijker toen.
En de vraag is of elke tactiek wel mogelijk is. Stel je bent van plan om zsm ergens een racefiets te regelen omdat je topfit bent en daarmee het land door te rijden i.p.v. liften. Dan moet je maar net het geluk hebben dat je een sportieve camjo treft die dat ook ziet zitten EN er de conditie voor heeft EN er iets te regelen valt voor de spullen van de camjo. En zelfs als dat allemaal lukt zal er wel iets verzonnen worden door de regie waardoor ook jij je een keer bloot moet geven richting de Hunters.
Paar jaar terug was er een team dat heel veel op de fiets deed. Maar in de opzet van Hunted zit dat je altijd wel ergens informatie moet ophalen, en dan weer ergens heen om vervolg-info te halen. Dus dat hoeft de regie niet te verzinnen, dat gebeurt juist al. Dat is de opzet :) En zodra je dan toch een keer gaat pinnen, komen ze er snel achter dat je op de fiets zit en gaan ze dus camera's afspeuren naar 2 fietsers met flinke rugtassen.

Exact expert nodig?

• Pendora
  • Laatst online: 09:44
Ik had wel het idee (onderbuik) dat er dit jaar bovengemiddeld veel hulp vanuit de burgers kwam. Niet alleen vanuit de helpers maar ook van buitenstaanders. Ik weet niet of er juist minder digitale sporen waren waardoor het analoge gewoon meer aanwezig was dan normaal of dat er veel mensen waren die graag hun zegje wilden doen.

• Joster
FirePuma142 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:13:
En toch vond ik dat ook Jesse en Jelle het niet onaardig deden, ook al zijn ze vrij snel gepakt. Die hadden vooral de pech dat ze dit keer niet wandelden tussen 2 liften in (hoeft soms niet zoveel uit te maken) én dat de hunters op dat moment behoorlijk veel tijd vrij hadden / maakten voor hen. Anders had ik hen ook wel ver zien komen.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Joster schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:27:
[...]

En toch vond ik dat ook Jesse en Jelle het niet onaardig deden, ook al zijn ze vrij snel gepakt. Die hadden vooral de pech dat ze dit keer niet wandelden tussen 2 liften in (hoeft soms niet zoveel uit te maken) én dat de hunters op dat moment behoorlijk veel tijd vrij hadden / maakten voor hen. Anders had ik hen ook wel ver zien komen.
Die hadden pech dat ze toevallig bij een coach waren aanbeland, die helemaal niet uit het eigen netwerk kwam. Tenzij ik iets gemist heb. Ik vond ze wel vrij nonchalant. Ik vond het wel aan een godswonder grenzen dat Darryl en Mitchell er niet in 10 minuten uit lagen. Een Boissevainnetje zeg maar. Ik hoop dat het zo gemonteerd was, maar deze mannen leken echt een stel kippen zonder kop.

• tszcheetah
  • Niet online
Pendora schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:25:
Ik had wel het idee (onderbuik) dat er dit jaar bovengemiddeld veel hulp vanuit de burgers kwam. Niet alleen vanuit de helpers maar ook van buitenstaanders. Ik weet niet of er juist minder digitale sporen waren waardoor het analoge gewoon meer aanwezig was dan normaal of dat er veel mensen waren die graag hun zegje wilden doen.
Die trend was vorig jaar al een beetje ingezet wat betreft tips via social media, en leek dit jaar inderdaad ook weer iets meer aanwezig. Vooral aan het begin van het seizoen.

Een deel zal ook tactiek zijn, ik heb het idee dat Kalile iets meer inzet op buurtonderzoeken dan z'n voorgangers.

• Jean-Bob
Joster schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:27:
[...]

Het voelde random dat er zoveel capaciteit tegelijk op hun werd ingezet. Dat is voor mij ook het onbevredigende aan dit seizoen. Ze kwamen op de radar door informatie afgeleid uit fouten van anderen en kregen vervolgens alle hunter-teams achter zich aan, waardoor minder sterke spelers die zelf meer/grotere fouten maakten langer in het spel bleven.

Het programma zou wat mij betreft ook baat hebben bij wat meer transparantie over en wellicht strengere spelregels voor de hunters. Niet per sé qua (simulatie van) bevoegdheden maar meer in de trant van: maximaal 2 teams tegelijk achter 1 stel aan, geen huisbezoek bij informanten van opgepakte spelers etc.

• Kroesss
Dat huisbezoek nadat de bijbehorende kandidaten waren opgepakt is niet nieuw. Op zich vind ik dat ook prima. Er wordt gesimuleerd dat er criminelen op de vlucht zijn, en de hunters zoeken naar aanwijzingen.

Die heftige inzet op 1 stel is wel iets wat je nu meer ziet dan eerder. Ietsje later gebeurde dat in mijn optiek ook bij Darryl en Mitchel, zij het in net iets minder heftige mate. Toen waren er 3 koppels over, en van alledrie was de contactpersoon bekend. In plaats van 1 hunter-team op ieder koppel werd er besloten om er 2 bij die Roxanne in de buurt te zetten, en dus geen bij die Brandon. Maar misschien is dat ook iets wat komt door de wisseling van de persoon die leiding geeft bij de Hunters. Eerst was dat Marcel, toen 1(?) seizoen Sander, en nu dus Kalile. Wellicht dat hij meer dan Marcel en Sander meerwaarde ziet in heftiger inzetten op 1 specifiek stel in de hoop ze zo ook daadwerkelijk binnen te trekken, dan de teams meer verdelen en het risico lopen dat ze allemaal ontkomen?

• tszcheetah
  • Niet online
Jean-Bob schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:13:
[...]

Het voelde random dat er zoveel capaciteit tegelijk op hun werd ingezet. Dat is voor mij ook het onbevredigende aan dit seizoen. Ze kwamen op de radar door informatie afgeleid uit fouten van anderen en kregen vervolgens alle hunter-teams achter zich aan, waardoor minder sterke spelers die zelf meer/grotere fouten maakten langer in het spel bleven.
Heel random was het denk ik niet: ze zorgden voor een directe lead (langsgaan bij de informant) een paar dagen voordat de rest actief werd. Andere kandidaten hielden zich schuil op dat moment, dus daar is weinig inzet nodig door de mobiele teams.

Ze deden het verder waarschijnlijk ook best goed (afgaand op hoe weinig we ze gezien hebben in de voorafgaande afleveringen). Als dit een van de weinige leads was op Jesse en Jelle tot dat moment, snap ik ook dat de hunters zwaarder inzetten om de kans op arrestatie te vergroten.

• Jean-Bob
tszcheetah schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:32:
[...]

Heel random was het denk ik niet: ze zorgden voor een directe lead (langsgaan bij de informant) een paar dagen voordat de rest actief werd. Andere kandidaten hielden zich schuil op dat moment, dus daar is weinig inzet nodig door de mobiele teams.

Ze deden het verder waarschijnlijk ook best goed (afgaand op hoe weinig we ze gezien hebben in de voorafgaande afleveringen). Als dit een van de weinige leads was op Jesse en Jelle tot dat moment, snap ik ook dat de hunters zwaarder inzetten om de kans op arrestatie te vergroten.
Maar die lead kwam via een camera-auto op basis van de marktplaatsadvertenties die door een combinatie van opgepakte deelnemers, matig spelontwerp en, toegegeven, goed speurwerk achterhaald was. Voelt toch wat flauw om daar vervolgens full pull op te gaan. Dat de andere deelnemers op dat moment volledig onder de radar waren is niet zeker omdat de tijdslijnen niet duidelijk zijn. Uitleggen dat ze volle bak gaan omdat het de enige lead is en ze met sterke spelers te maken denken te hebben zou voor mij een verbetering van de kijkervaring zijn, dat bedoel ik met transparantie. Dat Ilse en Ricardo met rust worden gelaten na het pakken van Lisanne en Nadine kan je verklaren omdat ze op dat moment geen leads meer op ze hebben (lijkt me onwaarschijnlijk) en zich willen concentreren op de extractie. Maar ook dat blijft in het midden en het voelt voor de kijker logischer om te blijven jagen met drie mobiele teams in plaats van met vier teams tien mogelijke extractielocaties proberen af te dekken. Een toelichting op een spelregel als: laatst overgebleven team krijgt de mogelijkheid om de finale te spelen voelt voor mij dan beter.

• aap

aap

Kroesss schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:25:
Dat huisbezoek nadat de bijbehorende kandidaten waren opgepakt is niet nieuw. Op zich vind ik dat ook prima. Er wordt gesimuleerd dat er criminelen op de vlucht zijn, en de hunters zoeken naar aanwijzingen.

Die heftige inzet op 1 stel is wel iets wat je nu meer ziet dan eerder. Ietsje later gebeurde dat in mijn optiek ook bij Darryl en Mitchel, zij het in net iets minder heftige mate. Toen waren er 3 koppels over, en van alledrie was de contactpersoon bekend. In plaats van 1 hunter-team op ieder koppel werd er besloten om er 2 bij die Roxanne in de buurt te zetten, en dus geen bij die Brandon.
Het was misschien (zeker achteraf gezien) ook gewoon een slimme strategie: zet sterk in op een koppel waarop je een goede lead hebt, pak ze op en bemachtig zo informatie die je weer op het spoor van de andere koppels kan zetten.

Dit werkt misschien beter dan een hunterteam op ieder koppel en riskeren dat je geen van allen te pakken krijgt.

• Crazy D

Crazy D

Jean-Bob schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:03:
Dat Ilse en Ricardo met rust worden gelaten na het pakken van Lisanne en Nadine kan je verklaren omdat ze op dat moment geen leads meer op ze hebben (lijkt me onwaarschijnlijk) en zich willen concentreren op de extractie. Maar ook dat blijft in het midden en het voelt voor de kijker logischer om te blijven jagen met drie mobiele teams in plaats van met vier teams tien mogelijke extractielocaties proberen af te dekken. Een toelichting op een spelregel als: laatst overgebleven team krijgt de mogelijkheid om de finale te spelen voelt voor mij dan beter.
Waarschijnlijk is er wel gezegd op HQ: geen idee waar die zijn, we gaan vol voor de extractielokatie. Als we die hebben, hebben we hun ook :) Er was ook geen lead meer, ze hadden geen sporen achtergelaten die je in het programma zag in ieder geval. En waarom zou je met 24 uur op de klok nog volle bak een team willen laten zoeken? Duik dan vol op de mogelijke lokaties. Tenzij er natuurlijk een duidelijke pinhit of zo voorbij komt, dan duik je er wel vol op. Ik vind dat heel logisch.

Exact expert nodig?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Het zou toch weleens leuk zijn als de Hunters 1 seizoen geen idee hebben wat de extractielocatie is. Dan kunnen de overgebleven kandidaten helemaal vol adrealine naar het punt, en uiteindelijk rustig in het vervoersmiddel stappen. En telt de klok bij de Hunters rustig richting 0.

Al zou je elk team al een eigen extractielocatie met hun eigen 9 dummies geven. Dan moeten de Hunters echt de info van de betreffende teams achterhalen.

[ Voor 21% gewijzigd door jongetje op 14-01-2026 18:40 ]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
jongetje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:39:
Het zou toch weleens leuk zijn als de Hunters 1 seizoen geen idee hebben wat de extractielocatie is. Dan kunnen de overgebleven kandidaten helemaal vol adrealine naar het punt, en uiteindelijk rustig in het vervoersmiddel stappen. En telt de klok bij de Hunters rustig richting 0.

Al zou je elk team al een eigen extractielocatie met hun eigen 9 dummies geven. Dan moeten de Hunters echt de info van de betreffende teams achterhalen.
Is al eens gebeurd, ik dacht toen in Limburg aan de Maas. Toen stonden ze op een andere locatie te wachten. Het werd ontzettend spannend in beeld gebracht maar viel volgens mij wel mee.

• Joster
Shinji schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:00:
[...]

Is al eens gebeurd, ik dacht toen in Limburg aan de Maas. Toen stonden ze op een andere locatie te wachten. Het werd ontzettend spannend in beeld gebracht maar viel volgens mij wel mee.
Was dat met die extractie met al die auto's toen? Hele rij aan verkeer, landbouwvoertuigen, overal opstoppingen en op HQ konden ze enkel naar de klok kijken >:)

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:21
Joster schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:44:
[...]

Was dat met die extractie met al die auto's toen? Hele rij aan verkeer, landbouwvoertuigen, overal opstoppingen en op HQ konden ze enkel naar de klok kijken >:)
Waren allemaal 2cv´s in Drenthe toch?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:44

The Legend

*Plop*

Ik vond het wel weer een leuk seizoen. Als de kandidaten iets minder sterk zijn, dan haal ik het plezier meer uit de recherche kant. Hoe maak je een opsporingsstrategie, welke beslissingen neem je. Het is soms gokken voor de Hunters, maar wel altijd beredeneerd en je ziet gewoon dat ervaring echt telt. De split-second beslissingen op HQ (gaan we op locatie A of B, wat zou het meest logisch zijn?), maar ook in het veld zoals de wijze van scannen van de omgeving door bv. Ricardo en Tommy. Dit seizoen gewoon +1 voor de Hunters :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• jmvriesen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-01 17:24
The Legend schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:06:
Ik vond het wel weer een leuk seizoen. Als de kandidaten iets minder sterk zijn, dan haal ik het plezier meer uit de recherche kant. Hoe maak je een opsporingsstrategie, welke beslissingen neem je. Het is soms gokken voor de Hunters, maar wel altijd beredeneerd en je ziet gewoon dat ervaring echt telt. De split-second beslissingen op HQ (gaan we op locatie A of B, wat zou het meest logisch zijn?), maar ook in het veld zoals de wijze van scannen van de omgeving door bv. Ricardo en Tommy. Dit seizoen gewoon +1 voor de Hunters :)
Terugblikkend op dit seizoen ben ik het met je eens. Petje af voor de speurders. Het zou leuk zijn om weer eens een oud-overheids dienaar als kandidaat te hebben. De marinier Evert uit seizoen 1 blijft legendarisch.

Het zou tof zijn als bijvoorbeeld Ray en Dai bij een Hunted VIPS mee zouden doen, die zie je hopelijk pas in beeld op de dagen van de hint en extractie :+ hoewel hun bekendheid gigantisch tegen zou kunnen werken -O- Of partijleiders: degene die wint mag premier worden , maar dan worden de hunters vast erg goed geholpen >:)

Merely a passerby in this world

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:16
Nog liever dan bij Hunted VIPS, zou ik Ray en Dai bij Hunted Into The Wild willen zien. Succes voor de camjo dan ook.

Ik heb dit seizoen ook gewoon weer genoten. Genoeg domme acties van de teams, waarmee ze wonderwel wegkomen en goed speurwerk. Dat er hier en daar geholpen wordt (microdot) en dat het niet altijd precies zo gaat als in het eggie kan mij minder boeien. Het is ook entertainment.

Vooral leuk dat ik het ene moment voor de hunters ben en het andere moment voor de teams. Als kijker 'win' ik atlijd.

• jmvriesen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-01 17:24
Sleepoog schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:39:
Nog liever dan bij Hunted VIPS, zou ik Ray en Dai bij Hunted Into The Wild willen zien. Succes voor de camjo dan ook.

Ik heb dit seizoen ook gewoon weer genoten. Genoeg domme acties van de teams, waarmee ze wonderwel wegkomen en goed speurwerk. Dat er hier en daar geholpen wordt (microdot) en dat het niet altijd precies zo gaat als in het eggie kan mij minder boeien. Het is ook entertainment.

Vooral leuk dat ik het ene moment voor de hunters ben en het andere moment voor de teams. Als kijker 'win' ik atlijd.
Hunted Into The Wild ... die was ik helemaal vergeten. Dat zou idd een PERFECT MATCH zijn ... _/-\o_ met een voice over a "There is a plot twist ... the hunters are being HUNTED now..." :+

Merely a passerby in this world

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
The Legend schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:06:
In het begin staan we altijd wat meer aan de kant van kandidaten, maar als kandidaten domme dingen doen, shift onze voorkeur en aandacht ook meer naar de Hunters inderdaad. Ik kan niet juichen voor een ontsnapping van de rijschoolhouders, wetende dat ze gewoon oneindig meer geluk dan wijsheid hebben gehad bijvoorbeeld.
Pagina: 1 ... 55 56 Laatste