Ja, had het net gepost en dacht erna, ik kijk nog één keer en toen was die er wel inderdaad.
Ik snap dat het een tv-programma is en het een entertainment waarde heeft maar na 6:45 waren ze mij al kwijt.
“We hebben satellietbeelden!” Yeah sure. Waarna je wat droneshots van het landgoed te zien krijgt.
Schoenmaker, blijf bij je leest!
“We hebben satellietbeelden!” Yeah sure. Waarna je wat droneshots van het landgoed te zien krijgt.
Khalile noemt alles van boven “satelliet”JRR schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:49:
Ik snap dat het een tv-programma is en het een entertainment waarde heeft maar na 6:45 waren ze mij al kwijt.
Slaby en Ayoub lijken wel te denken dat ze met Jachtseizoen meedoen, met steeds die snelle liften achter elkaar regelen via de telefoon. Dit is alleen wel even andere koek. Schermtijd in de eerste aflevering is altijd wel een goede graadmeter, dus ze zullen ook wel snel gepakt worden in de volgende aflevering.
Barend en Nellie denk ik als tweede, die zijn ook alweer veel te veel met een telefoon in de weer gegaan.
En wederom omdat schermtijd een goede graadmeter is verwacht ik dat Joris en Jetske het ver gaan schoppen.
Barend en Nellie denk ik als tweede, die zijn ook alweer veel te veel met een telefoon in de weer gegaan.
En wederom omdat schermtijd een goede graadmeter is verwacht ik dat Joris en Jetske het ver gaan schoppen.
Als ze de gegevens opvragen van autos die bij de start locatie stopten waren dat precies de autos waarin de voortvlichtigen zaten. Terwijl er ook een aantal stopten die niemand meenamen niet genoemd worden.
Ik vraag me af hoe je dit op dit detail niveau kunt opvragen (en is vastgelegd).
Ik vraag me af hoe je dit op dit detail niveau kunt opvragen (en is vastgelegd).
Ik vond deze ook wel schuren met het randje van wel of niet realistisch eerlijk gezegd. Puur omdat een auto (iets) langer binnen het bereik van een zendmast was geweest moest die wel de voortvluchtigen hebben opgepikt....jongetje schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:32:
Als ze de gegevens opvragen van autos die bij de start locatie stopten waren dat precies de autos waarin de voortvlichtigen zaten. Terwijl er ook een aantal stopten die niemand meenamen niet genoemd worden.
Het moet natuurlijk wel een significante vertraging opleveren. Even stoppen, "Nee" en weer door zie je natuurlijk niet.One-eye864 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:09:
[...]
Ik vond deze ook wel schuren met het randje van wel of niet realistisch eerlijk gezegd. Puur omdat een auto (iets) langer binnen het bereik van een zendmast was geweest moest die wel de voortvluchtigen hebben opgepikt....
Even stoppen en wel instappen scheelt in mijn ogen seconden die je volgens mij niet van zulke generieke data kunt afleiden in de realiteit.SelmarSmit schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:36:
[...]
Het moet natuurlijk wel een significante vertraging opleveren. Even stoppen, "Nee" en weer door zie je natuurlijk niet.
Maargoed, de vips gaan toch meteen hun familie en vrienden bellen dus is helemal niet nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 19-05-2026 18:19 ]
Maar wel als het naast vragen om een lift is: uitleggen met camera, vervolgen uitleggen zonder camera, daarna camera's plaatsen in de auto, vervolgens wegrijden zonder cameraman/vrouw, stoppen en cameraman/vrouw weer oppikken...jongetje schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:18:
[...]
Even stoppen en wel instappen scheelt in mijn ogen seconden die je volgens mij niet van zulke generieke data kunt afleiden in de realiteit.
Maargoed, de vips gaan toch meteen hun familie en vrienden bellen dus is helemal niet nodig.
Is toch niet zo moeilijk om die tijd niet mee te nemen, het blijft een gesimuleerd speldisheaver schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:06:
[...]
Maar wel als het naast vragen om een lift is: uitleggen met camera, vervolgen uitleggen zonder camera, daarna camera's plaatsen in de auto, vervolgens wegrijden zonder cameraman/vrouw, stoppen en cameraman/vrouw weer oppikken...
Nou, gisteravond laat de tweede aflevering ook gekeken, dus ik ben zowaar bij op dit moment!
Slaby en Ayoub gingen wel echt voor het recordaantal belletjes volgens mij. Dat Ayoub nog steeds rondloopt is een godswonder, en dan dus ook nog praatjes hebben terwijl hij zijn neef en zijn bagage is kwijtgeraakt. Man man man.
En Kiki heeft overduidelijk nog nooit 1 minuut Hunted gekeken. Als ze er heilig van overtuigd is dat je gevoerde gesprekken alleen in de telefoon zelf terug kunt vinden en dat de operator dit niet bijhoud... Volgens mij kon ik 10 jaar geleden al online inzien wanneer ik met welke nummers had gebeld en voor hoelang. En dan dus iedere keer bellen, en 10 minuten later in de auto bedenken dat dat niet zo handig was, en het vervolgens net zo hard weer gaan doen... Die houden het ook echt niet lang uit.
En de enige VIP die ik daadwerkelijk herken (ik weet het, hier verraad ik mijn leeftijd): Joris! Aangezien we die niet meer hebben gezien nadat hij linksaf het bos in liep direct na de start, neem ik aan dat zij het ver gaan schoppen. Ik kan me wel indenken dat het voor de Hunters op dit moment ook bijna geen doen is om onderzoek te doen naar andere koppels dan de twee die ik hierboven noemde. Die laten zoveel steken vallen dat de Hunters denk ik wel bijna overbelast zijn met het bijhouden daarvan.
Slaby en Ayoub gingen wel echt voor het recordaantal belletjes volgens mij. Dat Ayoub nog steeds rondloopt is een godswonder, en dan dus ook nog praatjes hebben terwijl hij zijn neef en zijn bagage is kwijtgeraakt. Man man man.
En Kiki heeft overduidelijk nog nooit 1 minuut Hunted gekeken. Als ze er heilig van overtuigd is dat je gevoerde gesprekken alleen in de telefoon zelf terug kunt vinden en dat de operator dit niet bijhoud... Volgens mij kon ik 10 jaar geleden al online inzien wanneer ik met welke nummers had gebeld en voor hoelang. En dan dus iedere keer bellen, en 10 minuten later in de auto bedenken dat dat niet zo handig was, en het vervolgens net zo hard weer gaan doen... Die houden het ook echt niet lang uit.
En de enige VIP die ik daadwerkelijk herken (ik weet het, hier verraad ik mijn leeftijd): Joris! Aangezien we die niet meer hebben gezien nadat hij linksaf het bos in liep direct na de start, neem ik aan dat zij het ver gaan schoppen. Ik kan me wel indenken dat het voor de Hunters op dit moment ook bijna geen doen is om onderzoek te doen naar andere koppels dan de twee die ik hierboven noemde. Die laten zoveel steken vallen dat de Hunters denk ik wel bijna overbelast zijn met het bijhouden daarvan.
gemiste kans om geen warmtebeeldcamera in te zetten toen ze die slaby en ayoub zochten in de bosjes. die gasten zijn echt geen meerwaarde voor het spel. Blijf me er over verbazen hoe weinig kennis er is over het spel bij de voortvluchtigen. Dat komt regelmatig terug in de VIPS editie, gewoon 0,0 inlezen, yolo we zien het wel. Jammer voor ons als geavanceerde kijker.
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Dat is met vrijwel ieder programma zo waar "BN'ers" worden ingevlogen. Zorgt vaak voor iets meer sensatie en grappige ondertoon dan dat iets technisch wordt aangepakt en 100% serieus wordt genomen. Zorgt er dan wel weer voor dat de minder geavanceerde kijker wel meer aansluiting vindt bij dit programma, en mogelijk dan ook bij de reguliere editie.pc_freak1 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:00:
gemiste kans om geen warmtebeeldcamera in te zetten toen ze die slaby en ayoub zochten in de bosjes. die gasten zijn echt geen meerwaarde voor het spel. Blijf me er over verbazen hoe weinig kennis er is over het spel bij de voortvluchtigen. Dat komt regelmatig terug in de VIPS editie, gewoon 0,0 inlezen, yolo we zien het wel. Jammer voor ons als geavanceerde kijker.
Fallout | TES | CIV | Lego | PS5 | Switch
Onze drone heeft nou eenmaal geen IR camerapc_freak1 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:00:
ja die drone was wel een interessante nieuwe toevoeging (volgens mij nieuw?). al moet hij zijn nut nog bewijzenSelmarSmit schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:54:
[...]
Onze drone heeft nou eenmaal geen IR camera
Die drone is al een aantal jaar mee zover ik weet.pc_freak1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:27:
[...]
ja die drone was wel een interessante nieuwe toevoeging (volgens mij nieuw?). al moet hij zijn nut nog bewijzen
Hoe heet het systeem waarme de hunters de positie van een telefoon via het mobiele netwerk kunnen bepalen? Gezien de precisie vermoed ik dat het werkt met TDoA / PDoA.
(Sorry als dit al een keer aan de orde is gekomen hier, ik heb dit topic pas recent ontdekt)
(Sorry als dit al een keer aan de orde is gekomen hier, ik heb dit topic pas recent ontdekt)
de hunters simuleren. het zal dus gebaseerd zijn op de werking van die systemen. maar dan gesimuleerd o.b.v. gps positie van de cameraman door de regie.Cumulus-1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:16:
Hoe heet het systeem waarme de hunters de positie van een telefoon via het mobiele netwerk kunnen bepalen? Gezien de precisie vermoed ik dat het werkt met TDoA / PDoA.
Telco’s gebruiken TDoApc_freak1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:41:
[...]
de hunters simuleren. het zal dus gebaseerd zijn op de werking van die systemen. maar dan gesimuleerd o.b.v. gps positie van de cameraman door de regie.
Ik zorg in Januari altijd dat ik een grote lego set te bouwen heb en dat doe ik dan altijd tijdens Hunted.
Voor mij dus wel een leuke toevoeging dat er nu meerdere per week komen, kan ik lekker doorbouwen
Voor mij dus wel een leuke toevoeging dat er nu meerdere per week komen, kan ik lekker doorbouwen
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Beetje niche;
Heb de tijdlijn niet helemaal helder, maar Tim heeft in het najaar een haar transplantatie gedaan. In de serie heeft ie dan dus ook nog inhammen, maar zijn foto op het bord heeft hij wel de haarlijn die hij nu heeft. Die foto lijkt dus na zijn proces en voor de montage van het programma genomen. Goed knip en plakwerk? @SelmarSmit
Heb de tijdlijn niet helemaal helder, maar Tim heeft in het najaar een haar transplantatie gedaan. In de serie heeft ie dan dus ook nog inhammen, maar zijn foto op het bord heeft hij wel de haarlijn die hij nu heeft. Die foto lijkt dus na zijn proces en voor de montage van het programma genomen. Goed knip en plakwerk? @SelmarSmit
Ik weet echt niet meer 100% zeker dat die foto er destijds exact zo uit zag, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat ze al dat werk in montage hebben gedaan om Tim er net iets beter uit te laten zien 😂boostie schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 00:40:
Beetje niche;
zoals verwacht de social media verslaafden opgepakt. maar zo makkelijk nog zonder veel vragen al je gegevens weggeven. bizar. gelukkig hadden ze een geweldige helper die veel bewijs verduisterd heeft. hopen dat ayub en de dj's niet meer in dat account gaan kijken, anders zijn ze er nu meteen gloeiend bij.
Ja, dus mijn verwachting is nu dat in de volgende aflevering Ayoub dat dus wel gaat doenpc_freak1 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:37:
... hopen dat ayub en de dj's niet meer in dat account gaan kijken, anders zijn ze er nu meteen gloeiend bij.
Leeg - Sinds 20180907
als ze hem niet al hebben volgende aflevering door het tracen van de telefoon van zijn chauffeur.Chillz schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:55:
[...]
Ja, dus mijn verwachting is nu dat in de volgende aflevering Ayoub dat dus wel gaat doen
Haha precies dit ja, die dachten echt dat ze in een compleet ander programma bezig warenVld1989 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:55:
Slaby en Ayoub lijken wel te denken dat ze met Jachtseizoen meedoen, met steeds die snelle liften achter elkaar regelen via de telefoon. Dit is alleen wel even andere koek.
wow in de historie van hunted is die helper van tim en kiki echt de mvp. nog nooit heeft iemand zo sneaky bewijsmateriaal weten veilig te stellen. chapeau
Recent jachtseizoen ontdekt, ook best een leuk format. Zo'n opvallend pak helpt blijkbaar erg goed bij het liften.Vld1989 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:55:
Slaby en Ayoub lijken wel te denken dat ze met Jachtseizoen meedoen, met steeds die snelle liften achter elkaar regelen via de telefoon.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Kiki daarentegenWh4ck0 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:11:
wow in de historie van hunted is die helper van tim en kiki echt de mvp. nog nooit heeft iemand zo sneaky bewijsmateriaal weten veilig te stellen. chapeau
Ik ben toch malle pietje niet!
Het is weer tenenkrommend. Lekker veel bellen, eigen netwerk, de vinkjes kunnen alweer gezet worden. Het lijkt wel alsof die gasten nooit meer dan de titel van het programma gezien hebben joh
Exact expert nodig?
Fijn dat
Raar dat bij het radiostel niet is besloten om dat hun verblijfplaats binnen te vallen.
spoiler:
is opgepakt.Ayoub de boer
Raar dat bij het radiostel niet is besloten om dat hun verblijfplaats binnen te vallen.
Ayoub de domme boer bedoel je. Keer op keer dezelfde fouten maken, die heeft geen enkel seizoen Hunted gekeken klaarblijkelijk.
Het radiostel is ook niet helemaal up-to-date met hun 3FM-app; vorig jaar was er een reserveringssysteem van een restaurant wat zelfs onder de tap stond ergens. Dan kun je er m.i. ook vanuit gaan dat 3FM onder de tap staat, omdat dat een heel stuk netwerk van dit radiokoppel afdekt.
Het radiostel is ook niet helemaal up-to-date met hun 3FM-app; vorig jaar was er een reserveringssysteem van een restaurant wat zelfs onder de tap stond ergens. Dan kun je er m.i. ook vanuit gaan dat 3FM onder de tap staat, omdat dat een heel stuk netwerk van dit radiokoppel afdekt.
Steam ID = Ackerfiets
Hij doet iig wel de moeite om de spoiler tag te gebruiken
Maar die is met jou antwoordpost weer overbodig
Dat vond ik juist een weloverwogen keuze, de hunters hebben vrijwel nooit voor het einde alle voortvluchtigen gepakt, dus de extractielocatie is essentieel om te bemachtigen. Als je 'weet' dat een team bij een bepaalde helper moet komen, is het in dat geval toch juist handig die overdracht gecontroleerd te laten plaatsvinden en dan in te grijpen. Dan heb je garantie op de meest waardevolle informatie.Pat911 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:04:
Fijn datspoiler:is opgepakt.Ayoub de boer
Mbt Ayoub, het was hem bijna gelukt, want hij ging eindelijk naar een voor hem 'onbekende'. Als de helper het dorpje niet in z'n navigatie had staan, ANPR had ze vast naar midden-friesland gebracht, maar 4 boerderijen in een dorp, of 40 in een regio is toch een groot verschil qua zoekwerk.
[ Voor 17% gewijzigd door kizke op 26-05-2026 11:43 ]
Ja, binnenvallen was misschien te overdreven geweest. Maar niet posten/fysiek volgen was wel een missertje. Nu waren ze te veraf om iets te doen toen de telefoon uit ging.kizke schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:42:
Dat vond ik juist een weloverwogen keuze, de hunters hebben vrijwel nooit voor het einde alle voortvluchtigen gepakt, dus de extractielocatie is essentieel om te bemachtigen. Als je 'weet' dat een team bij een bepaalde helper moet komen, is het in dat geval toch juist handig die overdracht gecontroleerd te laten plaatsvinden en dan in te grijpen. Dan heb je garantie op de meest waardevolle informatie.
Aan de andere kant weten ze al wie de contactpersoon is en volgen ze die nu ook al, dus nog genoeg mogelijkheden voor de Hunters.
[ Voor 8% gewijzigd door Pat911 op 26-05-2026 12:06 ]
Maakt niets uit. De hunters hoeven alleen maar te wachten tot die contactpersoon zijn profielfoto verandert en dan te zorgen dat ze eerder bij hem op de stoep staan dan dan de DJs. Omdat ze een tap op die profielfoto hebben, weten ze ook precies het moment waarop de DJs gaan weten dat ze langs kunnen komen. En dan weten ze ook hun positie weer.Pat911 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:55:
[...]
Ja, binnenvallen was misschien te overdreven geweest. Maar niet posten/fysiek volgen was wel een missertje. Nu waren ze te veraf om iets te doen toen de telefoon uit ging.
We hebben vorig seizoen gezien hoe kansloos je bent als de hunters campen bij je contactpersoon, dus Barend en Nellie beschouw ik alvast als opgepakt. Het enige wat nog spannend is, of de informatie die ze bij de contactpersoon gaan aantreffen voldoende is om ook de overgebleven koppels te traceren. Want op de laatste twee koppels hebben de hunters zover ik kon zien nog geen enkele lead.
Op zich is het juist wel slim om dat soort communicatiesystemen te gebruiken in plaats van het geeikte Facetime/Whatsapp/Signal etc toch? Dat reserveringssysteem van dat restaurant kwam bijvoorbeeld pas in zicht op het moment dat de Hunters besloten fysiek in dat restaurant te gaan kijken. Toen zagen ze dat dat systeem bestond en gingen ze ter plaatse erin kijken naar de berichten. Anders hadden ze het nooit gevonden.Family Guy schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:06:
Klopt, het checken van whatsapp foto's daarentegen is dan weer erg dom en al veel langer bekend als "niet veilig". Vind sowieso dat het radiostel zich wel erg veilig waant (lang bij dezelfde mensen blijven, veel acties met / bij dezelfde mensen doen, de verkregen pre-paid telefoon veilig achten ook al check je er een profielfoto mee, etc..).Vld1989 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:54:
[...]
Op zich is het juist wel slim om dat soort communicatiesystemen te gebruiken in plaats van het geeikte Facetime/Whatsapp/Signal etc toch? Dat reserveringssysteem van dat restaurant kwam bijvoorbeeld pas in zicht op het moment dat de Hunters besloten fysiek in dat restaurant te gaan kijken. Toen zagen ze dat dat systeem bestond en gingen ze ter plaatse erin kijken naar de berichten. Anders hadden ze het nooit gevonden.
Snap sowieso niet wat voor meerwaarde het heeft om te checken of de Hunters al dan niet bij je helpers zijn langs geweest. Plan je volgende stappen gewoon alsof ze bij iedereen al langs zijn geweest.Joster schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:30:
[...]
Klopt, het checken van whatsapp foto's daarentegen is dan weer erg dom en al veel langer bekend als "niet veilig". Vind sowieso dat het radiostel zich wel erg veilig waant (lang bij dezelfde mensen blijven, veel acties met / bij dezelfde mensen doen, de verkregen pre-paid telefoon veilig achten ook al check je er een profielfoto mee, etc..).
In het normale seizoen ben ik vaak voor de voortvluchtigen. Maar nu met die eerste die gepakt zijn ben ik echt voor de Hunters. Als je alleen maar in je netwerk blijft en daarin ook nog eens gaat communiceren via alle mogelijke kanalen verdien je het om (snel) gepakt te worden. Zo zie je ook hoe het leven van die mensen is. Speelt zich enorm af in de media en online en is voor veel toch lastig om los te laten.
Ik vond het mooi bij die boerderij dat die roldeur openging op het moment dat de hunters aankwamen lopen en ze zo oog in oog stonden met Ayoup
Ik vond het mooi bij die boerderij dat die roldeur openging op het moment dat de hunters aankwamen lopen en ze zo oog in oog stonden met Ayoup
[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 26-05-2026 13:59 ]
In dit geval werd het wel nuttiger gebruikt, nl. om te checken of een contactpersoon (al) informatie heeft.Vld1989 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:54:
[...]
Snap sowieso niet wat voor meerwaarde het heeft om te checken of de Hunters al dan niet bij je helpers zijn langs geweest. Plan je volgende stappen gewoon alsof ze bij iedereen al langs zijn geweest.
Desalniettemin, als deze voortvluchtigen ook maar één of twee afleveringen uit een recent seizoen gekeken hadden, dan hadden ze kunnen weten dat de profielfoto-truc al lang en breed bekend is bij de hunters en dat ze profielfoto's ook onder de tap kunnen zetten.
Als je dit niet weet, heb je nul moeite gedaan om je voor te bereiden en verdien je het om direct opgepakt te worden. De VIPs zijn altijd al slechter voorbereid dan de "gewone" voortvluchtigen, maar de meerderheid van de VIP deelnemers van dit seizoen zijn wel heel bedroevend naief. Als je al profielfoto's gaat checken, dan doe je dat op de telefoon van een vreemdeling 10 seconden voordat je een lift van iemand anders gaat krijgen, niet terwijl je 's avonds aan de borrel zit op je logeeradres, niet op de telefoon van iemand die je een lift geeft en al helemaal niet met de burnertelefoon die je continu (aangeschakeld!) bij je draagt.
Het verbaast me ook hoeveel er gewoon gebeld wordt in dit seizoen. In voorgaande seizoenen kwam dat eigenlijk nooit meer voor. Ik wed dat de hunters als de camera's even niet lopen zich helemaal kapot lachen om deze VIPs.
Oh ja, en dan Barend en Nellie die in de auto (met LTE) hun burner gebruiken, vervolgens blijven slapen bij dezelfde liftgever, maar zich dan alleen zorgen maken over de ring-deurbel.
En dan na 2 dagen zetten ze dan eindelijk hun telefoon toch maar even in vliegtuigstand en dan zijn ze zo in hun nopjes met hun gewiekstheid!
En dan na 2 dagen zetten ze dan eindelijk hun telefoon toch maar even in vliegtuigstand en dan zijn ze zo in hun nopjes met hun gewiekstheid!
Sowieso, stap in de auto, doe dan pas de roldeur open en rij gelijk weg. Is toch wel 'hoe gedraag ik me op de vlucht 101'jongetje schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:58:
Ik snap ‘m, zal er op letten.hgwj1983 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:13:
Hij doet iig wel de moeite om de spoiler tag te gebruikenMaar die is met jou antwoordpost weer overbodig
[ Voor 8% gewijzigd door Family Guy op 26-05-2026 15:52 ]
Steam ID = Ackerfiets
Gisteravond alle afleveringen bijgekeken... Deze VIPs hebben echt nog nooit naar dit programma gekeken, maarja - screentime is voornamelijk belangrijk, denk ik dan. Het is tenenkrommend om enkele acties te zien gebeuren.
Ook ik ben dit seizoen maar voor de Hunters. @SelmarSmit, tip van flip: stop gewoon met de VIPs zou ik zeggen en doe met onbekende kandidaten. Veel leuker
.
Ook ik ben dit seizoen maar voor de Hunters. @SelmarSmit, tip van flip: stop gewoon met de VIPs zou ik zeggen en doe met onbekende kandidaten. Veel leuker
Maar dinges en Joris zijn wel super bezig. Die zie je dus ook amper in beeld, want die doen het heel goed.
Verder snap ik er ook geen reet van hoor, zelf als je enkel een seizoen van 6 jaar terug een keer kijkt kom je al zoveel dingen tegen die je niet moet doen en die ze nu wel doen... De social media profiel foto een tap op kunnen zetten is dan pas van relatief kort, maar dat is gewoon fucking zinloos. Je weet dat het een week duurt, je weet dat je op dag 4 aangekomen bent. Dan ga je gewoon naar die dude z'n huis, stop briefje in de bus als ie niet thuis is. Waar die radio dj nu rondloopt is op zich een prima plek (als je tenminste niet via zowel de auto van de helper als je burner phone te traceren bent tot die plek). Daar kun je echt heel goed een hele dag wachten. Is die knakker eind van de dag daar niet geweest, zoek je een slaapplaats daar een stukje vandaan, en ga je de volgende dag daar weer zitten wachten. Je hebt toch geen reet te doen. Behalve dan met je kop in beeld komen om screentime te krijgen blijkbaar
|:(Maar dankzij hun getrut acht ik de kans groot dat de hunters de info in handen gaan krijgen, en aangezien we al op dag 4 (of 5 ondertussen?) zitten, zal dit denk ik geen persoonlijke info zijn, maar gewoon een hint over de lokatie die voor iedereen gelijk is.
Vond de manier met bushaltes en dat witte busje, en dat niet elke voortvluchtige dezelfde route had (wat de hunters wel dachten) overigens leuk bedacht van de spelleiding. Eindelijk eens iets waar de hunters niet meteen iedereen kunnen pakken als ze 1 lokatie goed hadden. En de initialen op de telefoon van het contact, daarmee weet je dus ook niet bij wie anderen moeten zijn als ze 1 telefoon hebben. Dus wat dat aangaat vind ik het tot nu toe wel weer top in elkaar zitten.
Verder snap ik er ook geen reet van hoor, zelf als je enkel een seizoen van 6 jaar terug een keer kijkt kom je al zoveel dingen tegen die je niet moet doen en die ze nu wel doen... De social media profiel foto een tap op kunnen zetten is dan pas van relatief kort, maar dat is gewoon fucking zinloos. Je weet dat het een week duurt, je weet dat je op dag 4 aangekomen bent. Dan ga je gewoon naar die dude z'n huis, stop briefje in de bus als ie niet thuis is. Waar die radio dj nu rondloopt is op zich een prima plek (als je tenminste niet via zowel de auto van de helper als je burner phone te traceren bent tot die plek). Daar kun je echt heel goed een hele dag wachten. Is die knakker eind van de dag daar niet geweest, zoek je een slaapplaats daar een stukje vandaan, en ga je de volgende dag daar weer zitten wachten. Je hebt toch geen reet te doen. Behalve dan met je kop in beeld komen om screentime te krijgen blijkbaar
Vond de manier met bushaltes en dat witte busje, en dat niet elke voortvluchtige dezelfde route had (wat de hunters wel dachten) overigens leuk bedacht van de spelleiding. Eindelijk eens iets waar de hunters niet meteen iedereen kunnen pakken als ze 1 lokatie goed hadden. En de initialen op de telefoon van het contact, daarmee weet je dus ook niet bij wie anderen moeten zijn als ze 1 telefoon hebben. Dus wat dat aangaat vind ik het tot nu toe wel weer top in elkaar zitten.
Exact expert nodig?
Geduld is een wapen dat nooit weigert...jongetje schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:58:
- Selmar Smit
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Man man man die Barend, wat een droeftoeter. Als het allemaal niks kan schelen, waarom doe je dan mee?
Ook irritant dat hij Nellie telkens overruled/overschreeuwt. Misplaatste zelfverzekerdheid.
Ook irritant dat hij Nellie telkens overruled/overschreeuwt. Misplaatste zelfverzekerdheid.
[ Voor 31% gewijzigd door Sluuz op 26-05-2026 22:26 ]
PSN: Sluuz
@SelmarSmit
Kunnen jullie echt een track zetten op een instagram account dat door wie dan ook dat profiel wordt bekeken?
Kunnen jullie echt een track zetten op een instagram account dat door wie dan ook dat profiel wordt bekeken?
Eigenlijk is die van Marcelhoevenpe schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:55:
[...]
Geduld is een wapen dat nooit weigert...
- Selmar Smit
🤣SpelFaut schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:04:
[...]
Oneliners gooien is toch de rol van operationeel leiders? Ik zie iemand doorschuiven volgend seizoen
@SelmarSmit ik zie ook een promotie voor jou in het verschiet. Je kunt mij niet wijsmaken dat iemand die op de manier in beeld wordt gebracht zoals jij deze laatste aflevering op 8:05 én op 9:10, niet "next in line" is. Ik kreeg gewoon de neiging om diepe levensvragen aan je te stellen met die blik.
Maar even over Barend: hoe slecht geinformeerd kun je beginnen aan Hunted? gewoon met een stalen gezicht beweren dat iemand pas onder de tap kan zitten als de Hunters langs zijn geweest. Beweren dat het checken van een email-adres geen gevaar kan zijn.
En het dan hebben over het B-team, terwijl ze op dat moment gewoon al een dag live in de gaten worden gehouden.
Maar even over Barend: hoe slecht geinformeerd kun je beginnen aan Hunted? gewoon met een stalen gezicht beweren dat iemand pas onder de tap kan zitten als de Hunters langs zijn geweest. Beweren dat het checken van een email-adres geen gevaar kan zijn.
En het dan hebben over het B-team, terwijl ze op dat moment gewoon al een dag live in de gaten worden gehouden.
Ging dat niet over hunzelf? Dat zij het B-team zijnKroesss schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:27:
@SelmarSmit ik zie ook een promotie voor jou in het verschiet. Je kunt mij niet wijsmaken dat iemand die op de manier in beeld wordt gebracht zoals jij deze laatste aflevering op 8:05 én op 9:10, niet "next in line" is. Ik kreeg gewoon de neiging om diepe levensvragen aan je te stellen met die blik.
Exact expert nodig?
Bij het weergaven van de deelnemers stond Ayoub een aantal keer zonder kruis in beeld. Mogelijk dat hij in werkelijkheid pas later werd gepakt dan de beelden die we zagen van de andere deelnemers, maar dat geeft ook een vreemd beeld.
Ook vertrekt Susanne als team 4 in een blauw shirt, maar nadat ze uit het park komt en te voet verder gaat heeft ze witte kleding aan?
Ook vertrekt Susanne als team 4 in een blauw shirt, maar nadat ze uit het park komt en te voet verder gaat heeft ze witte kleding aan?
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Nee, is gewoon een foutje. Het is chronologisch.SWINX schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 00:22:
Bij het weergaven van de deelnemers stond Ayoub een aantal keer zonder kruis in beeld. Mogelijk dat hij in werkelijkheid pas later werd gepakt dan de beelden die we zagen van de andere deelnemers, maar dat geeft ook een vreemd beeld.
En je ziet Suzanne in de auto omkleden.
@SelmarSmit Hoeveel hebben jullie ervan genoten om Barend en Nellie op deze manier te volgen? Ze lijken echt he-le-maal niets door te hebben
.
spoiler:
Barend herkent de meneer op het terras toch. Ze geven ook aan ‘stuk’ te zijn. Dus ‘ze hebben niks door’ is niet helemaal waar
Die cameraman bij Nellie en Barend zal zich toch ook bescheurd hebben. Krijgt die van de regie nog door dat de hunters er zo dicht op zitten?
@hgwj1983 Dat is pas helemaal aan het eind, dan worden ze volgens mij al meer dan een dag live gevolgd, continue door dezelfde 2 mensen en volgens mij ook in dezelfde auto.
Ja, hij herkent hem, maar extreem scherp is het niet te noemen... Ik denk ook dat ik het zelf niet door zou hebben om eerlijk te zijn, vooral in een grote stad als den Haag is het gewoon druk waardoor het per definitie minder zal opvallen, maar ik doe dan ook niet mee aan Hunted denk ik dan.
Ja, hij herkent hem, maar extreem scherp is het niet te noemen... Ik denk ook dat ik het zelf niet door zou hebben om eerlijk te zijn, vooral in een grote stad als den Haag is het gewoon druk waardoor het per definitie minder zal opvallen, maar ik doe dan ook niet mee aan Hunted denk ik dan.
Ik kwam hier om te vertellen dat ik die Barend ontzettend sneu vind. Wat een onverdiende zelfverzekerdheid! Ik hoop dat hij een zeffstudie nederigheid doet wanneer hij deze uitzendingen terugziet.
Maar jullie waren me hier al voor
Overigens Kudos voor de moeder van Jetske! Toen de hunters op bezoek kwamen, veronderstelde ik dat ze nog niets ontvangen had en misschien niet eens wist dat ze contactpersoon was, want zo relaxed liegen, dat heb ik in alle seizoenen van Hunted nog nooit gezien!
Overigens Kudos voor de moeder van Jetske! Toen de hunters op bezoek kwamen, veronderstelde ik dat ze nog niets ontvangen had en misschien niet eens wist dat ze contactpersoon was, want zo relaxed liegen, dat heb ik in alle seizoenen van Hunted nog nooit gezien!
Ben wel benieuwd naar de after the hunt beelden van Nellie en Barend als ze zien hoe lang en hoe kort de hunters al op ze zaten
Dat ging inderdaad ongelooflijk natuurlijk. In de edit was het bezoek nadat Jetske het briefje door de bus had gegooid maar voordat de andere contactpersonen iets hadden gekregen. Nou weet ik niet of dat in werkelijkheid ook in die chronologische volgorde is geweest, maar dan zou ze op dat moment dus wel weten via het briefje dat ze iets moet doen/doorgeven, en dan heeft ze inderdaad een stalen gezicht.aap schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:06:
Zelfs Lucia zei op een gegeven moment dat haar hart smolt, en Lucia prikt normaal gesproken wel door leugens heen.
Ik vraag me wel af wat we nog kunnen verwachten van de finale vanavond.
Barend en Nellie zijn nog niet opgepakt, maar ik verwacht dat dat wel gaat gebeuren. Dan zullen we wel een lange scene krijgen van hoe de hunters Justin onder druk gaan zetten om de envelop af te geven. Dan blijft er nog maar weinig tijd over om te laten zien hoe de overige kandidaten naar Friesland reizen, erachter moeten komen waar de extractie gaat plaatsvinden en proberen de extractie te doen. Normaliter zou men hier wel twee aflveringen mee kunnen vullen.
Ik zou bijna denken dat de kandidaten misschien dit jaar al voor de extractie opgepakt worden, maar dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk, aangezien de hunters vooralsnog geen leads hebben naar de 2 J's en de influencervrouwen.
Barend en Nellie zijn nog niet opgepakt, maar ik verwacht dat dat wel gaat gebeuren. Dan zullen we wel een lange scene krijgen van hoe de hunters Justin onder druk gaan zetten om de envelop af te geven. Dan blijft er nog maar weinig tijd over om te laten zien hoe de overige kandidaten naar Friesland reizen, erachter moeten komen waar de extractie gaat plaatsvinden en proberen de extractie te doen. Normaliter zou men hier wel twee aflveringen mee kunnen vullen.
Ik zou bijna denken dat de kandidaten misschien dit jaar al voor de extractie opgepakt worden, maar dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk, aangezien de hunters vooralsnog geen leads hebben naar de 2 J's en de influencervrouwen.
Ik gok dat die reis naar het noorden min of meer overgeslagen wordt. Zoals je zegt zijn er geen echte leads op de twee teams die dan waarschijnlijk nog over zijn, dus onderweg zal er ook niet direct iets heftigs gebeuren. De laatste aanwijzing kan ook domweg een cryptisch bericht zijn op de burnerphone. Er stond al Signal op geïnstalleerd, dus ik gok dat dat het communicatiemiddel gaat zijn om op een of andere manier de laatste hint te krijgen.aap schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:03:
Ik vraag me wel af wat we nog kunnen verwachten van de finale vanavond.
Wellicht dat de Hunters er ook gewoon naast zitten dit keer qua extractielocatie. Dat is wel eens eerder gebeurd (hoewel niet heel vaak). Als dat zo is, dan is de finale ook vrij vlot af te wikkelen natuurlijk. Dan is er een locatie waar de voortvluchtigen even in de bosjes liggen, zich verbazen dat er niets te zien is qua Hunters en vervolgens de laatste meters rennend afleggen zonder enige tegenstand.
Ja, dat klinkt niet onwaarschijnlijk, want ik zou ook niet weten hoe de kandidaten anders aan meer informatie over de extractielocatie zouden moeten komen.Kroesss schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:29:
[...]
De laatste aanwijzing kan ook domweg een cryptisch bericht zijn op de burnerphone. Er stond al Signal op geïnstalleerd, dus ik gok dat dat het communicatiemiddel gaat zijn om op een of andere manier de laatste hint te krijgen.
Wellicht dat de Hunters er ook gewoon naast zitten dit keer qua extractielocatie.
Maar welke kans hebben de hunters dan nog om ook de extractielocatie te vinden? Met de gaatjeskaart die ze wellicht nog bij Justin weten te gaan claimen zullen ze niet verder komen dat het bij van van de Friese Elfsteden is. En dan zal Selmar nog wel een griezelig correcte gok kunnen maken over waar er daar in de buurt geschikte locaties zijn, maar het lijkte me dat dat zonder meer informatie wel heel moeilijk gaat worden. En steden zijn ook niet locaties die je met een team in het zicht kunt houden.
Dan zou de enige kans voor de hunters nog zijn als ze toch nog een spoor van één van de kandidatenkoppels kunnen vinden om die dan te volgen naar de extractielocatie.
We gaan het zien vanavond!
daar zou je zelf ook nog wel een eind in kunnen komenaap schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:44:
[...]
Maar welke kans hebben de hunters dan nog om ook de extractielocatie te vinden? Met de gaatjeskaart die ze wellicht nog bij Justin weten te gaan claimen zullen ze niet verder komen dat het bij van van de Friese Elfsteden is. En dan zal Selmar nog wel een griezelig correcte gok kunnen maken over waar er daar in de buurt geschikte locaties zijn, ...

De voornaamste en meest verwachte manier om weg te komen is over het water.
Maar dan moet je wel snel bij open water kunnen zijn. Een kleine/ smalle sloot is niet voldoende.
Dus een aantal van de 11 zal afvallen.
Ik gok dat je dan overhoudt: Sloten, Stavoren, Hindelopen, Workum en Harlingen
Waarbij de eersten nog binnen het IJsselmeer vallen, dus niet echt "open" water.
Dus zou ik voor extractie over water Harlingen de meeste kans geven.
Voor eventuele extractie via de lucht zou Leeuwarden hier nog een optie zijn.
Dat is een van de 11 met een vliegveld.
(Sneek en Dokkum hebben een helipad zo te zien, maar die horen bij de ziekenhuizen daar, ik gok niet dat ze die gaan gebruiken voor een tv-programma)
Maar of het ook zo zal lopen... we gaan het vanavond zien zeker
Leeg - Sinds 20180907
Ze hebben vaker een helikopter landing op een grasveld gedaan en bij elke stad is meer dan genoeg ruimte daarvoor 😉Chillz schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:23:
[...]
daar zou je zelf ook nog wel een eind in kunnen komen
[Afbeelding]
De voornaamste en meest verwachte manier om weg te komen is over het water.
Maar dan moet je wel snel bij open water kunnen zijn. Een kleine/ smalle sloot is niet voldoende.
Dus een aantal van de 11 zal afvallen.
Ik gok dat je dan overhoudt: Sloten, Stavoren, Hindelopen, Workum en Harlingen
Waarbij de eersten nog binnen het IJsselmeer vallen, dus niet echt "open" water.
Dus zou ik voor extractie over water Harlingen de meeste kans geven.
Voor eventuele extractie via de lucht zou Leeuwarden hier nog een optie zijn.
Dat is een van de 11 met een vliegveld.
(Sneek en Dokkum hebben een helipad zo te zien, maar die horen bij de ziekenhuizen daar, ik gok niet dat ze die gaan gebruiken voor een tv-programma)
Maar of het ook zo zal lopen... we gaan het vanavond zien zeker
What a fine day for Science! | Specs
In de intro van deze reeks is te zien dat de extractielocatie aan een oever is. Dus een heli lijkt me uitgesloten.
Waarom zo oordelend? Onverdiende zelfverzekerdheid? Wanneer verdien je dan zelfzekerdheid? Hij doet toch niemand kwaad of wel?aap schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:06:
Ik kwam hier om te vertellen dat ik die Barend ontzettend sneu vind. Wat een onverdiende zelfverzekerdheid! Ik hoop dat hij een zeffstudie nederigheid doet wanneer hij deze uitzendingen terugziet.
Ik heb een aantal standaard negatieve mensen in mijn indirecte omgeving (gym, familie) en ik zou liever een Barend, meer een extraverte positivo, in mijn leven hebben.
Steam ID = Ackerfiets
Omdat het weer ter sprake komt. 52°57'47.9"N 5°24'45.4"ESluuz schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:29:
In de intro van deze reeks is te zien dat de extractielocatie aan een oever is. Dus een heli lijkt me uitgesloten.
SpelFaut schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:41:
Extractiepunt zal strand Workum worden
Misschien niet onverdiend inderdaad, ik zou het zelf eerder misplaatst zelfvertrouwen noemen.Family Guy schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:31:
[...]
Waarom zo oordelend? Onverdiende zelfverzekerdheid? Wanneer verdien je dan zelfzekerdheid? Hij doet toch niemand kwaad of wel?
Ik heb een aantal standaard negatieve mensen in mijn indirecte omgeving (gym, familie) en ik zou liever een Barend, meer een extraverte positivo, in mijn leven hebben.
In het algemene leven ben ik het met je eens, maar Hunted is niet het algemene leven. Barend heeft nu meerdere keren Nellie overruled met een beslissing omdat hij er heel zeker van was, maar dat het achteraf fout bleek te zijn. Denk alleen in de laatste aflevering al aan het checken van de mail, of er van overtuigd zijn dat Justin niet onder de tap kan staan omdat de Hunters nog niet bij hem langs zijn geweest. En in het spelletje Hunted is dat in mijn ogen misplaatst zelfvertrouwen. Waar ik mij ook aan stoor overigens, omdat het ook gewoon laat zien dat ze zich totaal niet hebben voorbereid. Als ze het eerste kwartier van de eerste aflevering van welk seizoen dan ook maar hadden bekeken, dan hadden ze al geweten dat iedereen onder de tap kan komen te staan onder dat de Hunters fysiek langs moeten komen.
Ligt eraan hoe je "kwaad doen" definieert. Met zijn "zelfverzekerdheid/onwetendheid" doet hij dusdanig kwaad dat hun kans de finale te halen aanzienlijk afneemt.Family Guy schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:31:
[...]
Waarom zo oordelend? Onverdiende zelfverzekerdheid? Wanneer verdien je dan zelfzekerdheid? Hij doet toch niemand kwaad of wel?
Nellie heeft al een aantal keer getwijfeld aan dingen die ze deden/wilden doen, maar dan kwam hij eroverheen walsen dat het onmogelijk was en het zo niet werkt. Terwijl het zo dus wel werkt.
Je kan het inderdaad ook zien als enthousiasme, maar zo kwam het op mij niet over.
Fair enough. Barends attitude raakte bij mij een (valse) snaar, maar misschien zegt dat meer over mij dan over hem?Family Guy schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:31:
[...]
Maar ik mag toch hopelijk wel stellen dat hij toch wel een aantal incorrecte aannames gemaakt heeft over hoe zichtbaar hij en Nellie waren voor de hunters.
Opvallend hoe snel dat Sanne en Fleur gepakt zijn! Eén ping in Balk en dan onderweg naar Woudsend op een rotonde een vrij kleine afslag naar Elahuizen pakken. Dat de hunters dat toch weten te volgen is wel echt geluk hebben. Of was er meer info?
Eneh; geef dat hele Hunter team even een cursus Fries, het is gvd geen Duits met je Fugel utziktpunkt. 😂😂
Eneh; geef dat hele Hunter team even een cursus Fries, het is gvd geen Duits met je Fugel utziktpunkt. 😂😂
Maximaal mazzel, ik had graag goed recherchewerk geclaimd, maar het was pure mazzelSpelFaut schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:58:
Opvallend hoe snel dat Sanne en Fleur gepakt zijn! Eén ping in Balk en dan onderweg naar Woudsend op een rotonde een vrij kleine afslag naar Elahuizen pakken. Dat de hunters dat toch weten te volgen is wel echt geluk hebben. Of was er meer info?
Wat was er met je oog?SelmarSmit schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:22:
[...]
Maximaal mazzel, ik had graag goed recherchewerk geclaimd, maar het was pure mazzel
Selmar hebben jullie nooit iets van Joris en Elske op de radar gehad, want zo lijkt het uit de montage?
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Nee, volgens mij nietLe Mol schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:40:
Selmar hebben jullie nooit iets van Joris en Elske op de radar gehad, want zo lijkt het uit de montage?
Wel mooi hoe Joris en Elske al die tijd geen lead weggaven aan de hunters. En dat de moeder van Elske zo natuurlijk als kan glashard stond te liegen. En toch nog een plan B, een decoy bedenken voor op het strand. Het bleek nergens voor nodig te zijn.
Al vond ik de berekende gok die Selmar maakte niet gek. Zelf leek mij Harlingen het meest kansrijk. Of je nu met wat jetski's, een rib zou langs komen je bent zo foetsie. Sanne en Fleur, wel tot aan de finale geraakt maar gestrand in zicht van de finish. Soms heb je die pech.
Er komt nog een after the hunt zie ik. Dan zou ik graag van Elske en Joris horen hoe zij het gespeeld hebben bij gebrek aan zo weinig screentime in de voorgaande afleveringen.
Al vond ik de berekende gok die Selmar maakte niet gek. Zelf leek mij Harlingen het meest kansrijk. Of je nu met wat jetski's, een rib zou langs komen je bent zo foetsie. Sanne en Fleur, wel tot aan de finale geraakt maar gestrand in zicht van de finish. Soms heb je die pech.
Er komt nog een after the hunt zie ik. Dan zou ik graag van Elske en Joris horen hoe zij het gespeeld hebben bij gebrek aan zo weinig screentime in de voorgaande afleveringen.
After the hunt was gelijk na de uitzending dus die is al geweest. Uiteraard wel terug te kijken.
Jetske en Joris waren de verdiende winnaars! Ik had het Sanne en Fleur ook graag gegund. Een klein foutje met de burnertelefoon werd ze fataal. En die contactpersoon zou ik nog niet op mijn kat laten passen! (Ik vraag me wel af: hoe wisten de hunters dat ze bij de Albert Heijn was?)
De actie om nog een nep-zoekactie op de burner te doen van de dames heeft J&J wel gered. Ik snap niet zo goed dat de hunters niet voor de zekerheid tenminste één team in Workum gelaten hadden. Het was niet zo duidelijk in de montage, maar dachten de hunters dat Sanne en Fleur hun juist van Stavoren wilden afleiden door opzichtig iets over het notitieblokje te zeggen (@SelmarSmit)?
Maar ik denk zelfs dat met een hunterteam in Workum bij het genoemde punt, J&J nog een goede kans gehad zouden hebben, want het genoteerde uitzichtpunt ligt toch zo'n 500 m van de daadwerkelijke extractielocatie.
After the Hunt geeft altijd minder nieuwe inzichten dan ik gehoopt had, maar het is altijd wel leuk om te zien hoe de kandidaten reageren op hun eigen blunders. (Om terug te komen op mijn eerdere reactie aap in "[Serie] Hunted!": Barend stak wel sportief zijn hand in eigen boezem toen hij geconfronteerd werd met hun vaak niet-zo-slimme gedrag.) Ik kreeg verder de indruk dat er ook lang na de opnames weinig liefde is tussen de kandidaten en de hunters
En ook fantastisch die reactie van Lucia als Ayoub zit te bellen in de auto "gaat hij nu iedereen bellen die hij kent???"
Hoewel (of juist doordat?) veel VIP kandidaten weer niet echt leken te begrijpen wat precies de bedoeling van Hunted was, heb ik me goed vermaakt met dit seizoen. De formule was dit seizoen wel goed gebalanceerd, in de zin dat het voor de hunters niet te makkelijk was om kandidaten op het spoor te komen door fouten van andere kandidaten.
Ik ben er nog niet over uit of ik het prettig vond dat alles in twee weken uitgezonden was. In ieder geval hadden ze wat mij betreft de samenvattingen aan het begin van ieder aflevering wel weg mogen laten, want ik herinner me nog wel wat er gisteren gebeurd was!
De actie om nog een nep-zoekactie op de burner te doen van de dames heeft J&J wel gered. Ik snap niet zo goed dat de hunters niet voor de zekerheid tenminste één team in Workum gelaten hadden. Het was niet zo duidelijk in de montage, maar dachten de hunters dat Sanne en Fleur hun juist van Stavoren wilden afleiden door opzichtig iets over het notitieblokje te zeggen (@SelmarSmit)?
Maar ik denk zelfs dat met een hunterteam in Workum bij het genoemde punt, J&J nog een goede kans gehad zouden hebben, want het genoteerde uitzichtpunt ligt toch zo'n 500 m van de daadwerkelijke extractielocatie.
After the Hunt geeft altijd minder nieuwe inzichten dan ik gehoopt had, maar het is altijd wel leuk om te zien hoe de kandidaten reageren op hun eigen blunders. (Om terug te komen op mijn eerdere reactie aap in "[Serie] Hunted!": Barend stak wel sportief zijn hand in eigen boezem toen hij geconfronteerd werd met hun vaak niet-zo-slimme gedrag.) Ik kreeg verder de indruk dat er ook lang na de opnames weinig liefde is tussen de kandidaten en de hunters
En ook fantastisch die reactie van Lucia als Ayoub zit te bellen in de auto "gaat hij nu iedereen bellen die hij kent???"
Hoewel (of juist doordat?) veel VIP kandidaten weer niet echt leken te begrijpen wat precies de bedoeling van Hunted was, heb ik me goed vermaakt met dit seizoen. De formule was dit seizoen wel goed gebalanceerd, in de zin dat het voor de hunters niet te makkelijk was om kandidaten op het spoor te komen door fouten van andere kandidaten.
Ik ben er nog niet over uit of ik het prettig vond dat alles in twee weken uitgezonden was. In ieder geval hadden ze wat mij betreft de samenvattingen aan het begin van ieder aflevering wel weg mogen laten, want ik herinner me nog wel wat er gisteren gebeurd was!
Couldn't agree moreaap schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:31:
Jetske en Joris waren de verdiende winnaars! Ik had het Sanne en Fleur ook graag gegund. Een klein foutje met de burnertelefoon werd ze fataal. En die contactpersoon zou ik nog niet op mijn kat laten passen! (Ik vraag me wel af: hoe wisten de hunters dat ze bij de Albert Heijn was?)
Ze hadden daar met haar afgesproken, omdat ze onderweg was naar een feestjeaap schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:31:
Als een aflevering uitgezonden is hoef je over de inhoud geen spoiler tags te gebruiken.hgwj1983 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:44:spoiler:Barend herkent de meneer op het terras toch. Ze geven ook aan ‘stuk’ te zijn. Dus ‘ze hebben niks door’ is niet helemaal waar
Ik vond het wel frappant
Barend: "Ik weet zeker dat ik die gast eerder heb zien zitten, dit klopt niet blabla 10000"
Justin: "Zijn jullie veilig?"
Barend: "Ja"
Ik denk dat je "in het spel" overal aan twijfelt. Ze zien ook regelmatig "Hunters" terwijl het geen Hunters zijn. Vermoed dat er ook veel buiten de montage gelaten word, en dit was dan wel leuk in de montage. Vermoedelijk als het geen Hunter was geweest, dan was het eruit gelaten.Shinji schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:12:
[...]
Als een aflevering uitgezonden is hoef je over de inhoud geen spoiler tags te gebruiken.
Ik vond het wel frappant
Barend: "Ik weet zeker dat ik die gast eerder heb zien zitten, dit klopt niet blabla 10000"
Justin: "Zijn jullie veilig?"
Barend: "Ja"
Dit was in mijn optiek wel totaal wat anders dan de standaard paranoia waar ze inderdaad wel eens aan lijden. Dit was iets heel concreets en duidelijk, niet een vaag gevoel ofzo.bramassendorp schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:50:
[...]
Ik denk dat je "in het spel" overal aan twijfelt. Ze zien ook regelmatig "Hunters" terwijl het geen Hunters zijn. Vermoed dat er ook veel buiten de montage gelaten word, en dit was dan wel leuk in de montage. Vermoedelijk als het geen Hunter was geweest, dan was het eruit gelaten.
Ik vond dit een van de amusantere edities van Hunted, vooral dankzij het ongekende digitale geklungel van de meeste vips. Opvallend dat juist de jongere deelnemers digitaal naïef en onwetend bleken. Kiki, die meende dat ze digitale sporen kon wissen door de belhistorie te wissen… Dit deed me denken aan een van de eerste edities van Hunted, toen een deelnemer zijn spoor dacht te wissen door zijn mobiel in het water te gooien (zeker gezien in een of andere B-film).
Barend van Deelen vind ik een geval apart. Hij is kandidaat voor de titel onsympathiekste Hunted-deelnemer ooit. Met elke aflevering kreeg ik een grotere hekel aan hem. Een windbuil die zich duidelijk niet had verdiept in het spel en vermoedelijk nooit een aflevering had bekeken. De hunters noemden hem “een wandelend baken”. Ik zou zeggen: een wandelend baken van onbenulligheid. Het pleit dan weer voor BvD dat hij in After the Hunt zelfinzicht toonde door zichzelf als “sukkel” te bestempelen.
Barend van Deelen vind ik een geval apart. Hij is kandidaat voor de titel onsympathiekste Hunted-deelnemer ooit. Met elke aflevering kreeg ik een grotere hekel aan hem. Een windbuil die zich duidelijk niet had verdiept in het spel en vermoedelijk nooit een aflevering had bekeken. De hunters noemden hem “een wandelend baken”. Ik zou zeggen: een wandelend baken van onbenulligheid. Het pleit dan weer voor BvD dat hij in After the Hunt zelfinzicht toonde door zichzelf als “sukkel” te bestempelen.
Op zich wel verklaarbaar omdat de 'oudere' generatie nog de oude computers, Operating Systems etc kent waar je zelf nog veel moest weten hoe het werkte, denk aan bestandssysteem, verbinden met netwerken, internet etc. Tegenwoordig wordt dit allemaal door de smartphone of tablet geregeld. De jongere generatie weet soms nog geen eens waar een document wordt opgeslagen.Cumulus-1 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:14:
Opvallend dat juist de jongere deelnemers digitaal naïef en onwetend bleken.
Met alle respect voor Joris, maar ik denk niet dat hij zijn weg weet op de Windows PC anders dan "Documenten" kunnen vinden in het menu aan de linkerkant.... Ik denk dat het vooral komt omdat "ouderen" niet zo innig met een telefoon leven. De jeugd kent niet beter, die zijn geboren met een mobiel in hun hand. Jongeren zul je ook niet zo snel zonder telefoon op pad gaan, of zelfs maar de telefoon op de eettafel leggen terwijl ze zelf op de bank zitten. Ouderen hebben vaak minder de behoefte om aan de mobiel geplakt te zitten.Wally2002 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:38:
[...]
Op zich wel verklaarbaar omdat de 'oudere' generatie nog de oude computers, Operating Systems etc kent waar je zelf nog veel moest weten hoe het werkte, denk aan bestandssysteem, verbinden met netwerken, internet etc. Tegenwoordig wordt dit allemaal door de smartphone of tablet geregeld. De jongere generatie weet soms nog geen eens waar een document wordt opgeslagen.
Ik vond het vermakelijke TV maar veheug me weer op een seizoen met normale mensen die wel hun best doen. Natuurlijk was het lachen om de "bro's" bezig te zien en Ayoub te zien rennen alsof ie de 100 meter sprint deed op het WK, maar zijn gedrag sloeg echt nergens op. Ik vond alleen de ouwetjes en die 2 comedienes echt goed bezig, de rest was weer toppunt van domheid.
De oplossing met de pre-paid telefoon was wel leuk maar realiseer me na de after the hunt ook wel dat dat wel weer iets makkelijker was om te checken door Selmar. De kans dat een telefoon die je net hebt gekregen (maximaal 1 week oud, dus de pre-paid zal niet al 6 maanden geleden gekocht zijn) op veel lokaties in het land al een keer heeft aangestraald, is niet heel groot. Dus zodra je dan een tijdstip weet, checken welke nieuwe telefoons er zijn aangestraald op een bepaald moment, maakt het dan toch weer wat makkelijker. Maar goed. Als ze die telefoon gewoon uit hadden gelaten, was dat ook geen probleem dus in dat opzicht was dat ook wel een beetje dom. En dan schijtpech dat je natuurlijk net in de middle of nowhere sowieso maar 2 wegen hebt
Workum in het boekje schrijven (waarom eigenlijk??) maar zoeken op Stavoren, tjah. Vanuit huis kun je makkelijk zeggen, dom dat ze voor Stavoren gingen, maar in de heat of the moment... Ik snap het wel. Had ook een mooie afleidingsmanouvre kunnen zijn. 2 kanten op dus. Nu ligt het dicht bij elkaar dus de hunters hadden kunnen splitsen daar, maar ik snap de twijfel en als Stavoren dan toch al op je radar stond bevestigd die zoekopdracht dat je daar moet zijn.
Exact expert nodig?
Ik durf zelfs wel te zeggen dat als de hunters een team bij dat volgelkijkpunt bij Workum had gezet, waren ze te ver weg geweest om Jente en Joris te pakken, het ligt hemelsbreed ruim 300m vanaf de bovenkant vh strand en bijna 1km vanaf het zuiden ervan en over het pad is het nog flink wat verder om.Crazy D schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:19:
[...]
Workum in het boekje schrijven (waarom eigenlijk??) maar zoeken op Stavoren, tjah. Vanuit huis kun je makkelijk zeggen, dom dat ze voor Stavoren gingen, maar in de heat of the moment... Ik snap het wel. Had ook een mooie afleidingsmanouvre kunnen zijn. 2 kanten op dus. Nu ligt het dicht bij elkaar dus de hunters hadden kunnen splitsen daar, maar ik snap de twijfel en als Stavoren dan toch al op je radar stond bevestigd die zoekopdracht dat je daar moet zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Le Mol op 28-05-2026 23:32 ]
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Ik denk dat alleen Jetske en Joris het echt goed hebben gedaan. En dat de influencers een aantal keer echt mazzel hebben gehad omdat andere kandidaten zóveel pings achterlieten, dat de hunters vooral focusten op die teams.
Als je dan als die influencers ergens één pingetje hebt, dan is er toch te weinig om op in te zetten.
Wel vraag ik me af: waarom geen After the Hunt bij de "normale" kandidaten? Behalve de ervaringen van de kandidaten is het ook leuk om te zien hoe de hunters het hebben ervaren en hun reactie te zien op de domme/slimme acties van de kandidaten.
Als je dan als die influencers ergens één pingetje hebt, dan is er toch te weinig om op in te zetten.
Wel vraag ik me af: waarom geen After the Hunt bij de "normale" kandidaten? Behalve de ervaringen van de kandidaten is het ook leuk om te zien hoe de hunters het hebben ervaren en hun reactie te zien op de domme/slimme acties van de kandidaten.
Die waren wel het sterkste inderdaad, maar dat andere duo die als ena laatste gepakt werden hebben eigenlijk ook heel weinig steken laten vallen. Die zijn slachtoffer geworden van dat ze door het pakken van andere teams van de burner phones af wisten, en ze hadden de contactpersoon van dat team achterhaald. Ze hebben zelf weinig echt duidelijke fouten gemaakt.Sluuz schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:27:
Ik denk dat alleen Jetske en Joris het echt goed hebben gedaan. En dat de influencers een aantal keer echt mazzel hebben gehad omdat andere kandidaten zóveel pings achterlieten, dat de hunters vooral focusten op die teams.
Voornaamste fout was het aan hebben staan van die telefoon toen ze 2 x bij de helper waren. Dat gecombineerd met de helper die zich direct verlult, kon het nummer achterhaalt worden. Als dat de grootste fout is, vind ik dat ook heel keurig. Zou het niet eens slachtoffer willen noemen van de andere deelnemers die gepakt waren, maar eerder klein beetje dom, en pech. Grootste pech was dat ze op een N weg rijden waarvan er denk ik maar 2 zijn in Friesland en dat de hunters die weg doorkrijgen dat de telefoon daar aanstraalt. In de Randstad hadden ze telefoon uit kunnen zetten en 43 andere wegen kunnen pakken. Wel goed speurwerk, geluk dwing je ook een beetje af denk ik dan.Shinji schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:38:
[...]
Die waren wel het sterkste inderdaad, maar dat andere duo die als ena laatste gepakt werden hebben eigenlijk ook heel weinig steken laten vallen. Die zijn slachtoffer geworden van dat ze door het pakken van andere teams van de burner phones af wisten, en ze hadden de contactpersoon van dat team achterhaald. Ze hebben zelf weinig echt duidelijke fouten gemaakt.
En wat ik gewoon nog steeds top vind, is dat de hunters ondanks alle info het laatste puzzelstukje niet kregen waardoor het niet, zoals in voorgaande jaren, kat in het bakkie was. Nu moesten ze gokken (en mis gegokt, al waren ze close). Ik vind dat een heel goede verdeling van pakkans vs. kans om te winnen van de deelnemers.
Enige wat tricky blijft is het contact op moeten nemen met iemand van de inner circle, maar afhankelijk van wie van de inner circle mee wil doen aan het programma is dit echt heel inner, of iets verder weg zoals een collega. Die initieel "zo ver weg" werd beschouwd dat die niet onder de tap ging. Programma-technisch snap ik het, helemaal met maar een week speeltijd. En dan ook hier weer, als 1 team wordt gepakt hoeven de hunters niet enkel maar te verschuilen om de rest te pakken (hoewel een paar seizoenen terug op dat Pieterpad en toen bij dat 'middelpunt van Nederland' het ook niet kat in het bakkie was). Maar ik zou het toch leuk vinden als een volgend seizoen dat anders wordt opgelost.
Had ook het idee dat dit 1 van de 1e keren (zo niet de 1e?) was dat er zo expliciet werd gezegd: niet aanhouden, wachten tot ze info hebben. Vond ik een leuke tactiek die aan de ene kant soort open doel werd, maar als die dj's wat slimmer waren geweest hadden ze nog wel een kans gehad om de info te krijgne en niet gepakt te worden.
Exact expert nodig?
Ja, leuk seizoen. Ik heb me wel geërgerd aan de slechte voorbereiding waar anderen het ook al over hadden. Dat Ayoub tot twee keer toe een aardige Usain Bolt-imitatie doet is leuke TV, maar ik kijk in het geval van Hunted toch liever naar kandidaten die zich beter voorbereid hebben.
Dat vond ik juist bij Joris & Jetske juist zo mooi om te zien. Vanaf het startpunt gewoon linksaf het bos in en lopend kilometers maken, niet in blinde paniek proberen een lift te krijgen. Bij iedere beslissing die ze nemen eerst echt samen overleg en goed nadenken wat de eventuele risico's zouden kunnen zijn. En ook slim om dat stel te regelen om met rugzakken op aan de andere kant van het strand te gaan lopen. Als er dan een team Hunters staat, heb je een goede kans dat ze eerst naar de andere kant van het strand lopen om die mensen te bekijken. Dat Selmar aangeeft dat ze de complete week eigenlijk geen enkele lead hebben gehad op hun geeft het al wel aan in mijn optiek.
En de Hunters hadden ook verdomd weinig kans om de extractielocatie exact te achterhalen. Het was sowieso onmogelijk om te doen tot 2 uur voor extractie, omdat de kandidaten ook pas toen de locatie kregen. En dan moeten ze dus in die 2 uur iemand pakken die én toegang geeft tot de telefoon (waarvan ze verteld is dat ze die helemaal uit moeten zetten), én ook nog het bericht niet heeft gewist (wat ze ook expliciet verteld is dat ze dat moeten doen). Goed om een keer te zien, bij veel seizoenen zie je toch dat ze al 1 of soms zelfs 2 dagen voor de extractie precies weten waar ze moeten zijn, en dat haalt voor mij toch wel wat glans van het programma. Kandidaten, die de hele hunt geen stap verkeerd hebben gezet, worden dan gewoon 10 meter voor het extractievoertuig opgewacht en verliezen. Vaak knap speurwerk, daar wil ik niets aan afdoen, maar om te kijken wel iets minder leuk op dat moment.
Dat vond ik juist bij Joris & Jetske juist zo mooi om te zien. Vanaf het startpunt gewoon linksaf het bos in en lopend kilometers maken, niet in blinde paniek proberen een lift te krijgen. Bij iedere beslissing die ze nemen eerst echt samen overleg en goed nadenken wat de eventuele risico's zouden kunnen zijn. En ook slim om dat stel te regelen om met rugzakken op aan de andere kant van het strand te gaan lopen. Als er dan een team Hunters staat, heb je een goede kans dat ze eerst naar de andere kant van het strand lopen om die mensen te bekijken. Dat Selmar aangeeft dat ze de complete week eigenlijk geen enkele lead hebben gehad op hun geeft het al wel aan in mijn optiek.
En de Hunters hadden ook verdomd weinig kans om de extractielocatie exact te achterhalen. Het was sowieso onmogelijk om te doen tot 2 uur voor extractie, omdat de kandidaten ook pas toen de locatie kregen. En dan moeten ze dus in die 2 uur iemand pakken die én toegang geeft tot de telefoon (waarvan ze verteld is dat ze die helemaal uit moeten zetten), én ook nog het bericht niet heeft gewist (wat ze ook expliciet verteld is dat ze dat moeten doen). Goed om een keer te zien, bij veel seizoenen zie je toch dat ze al 1 of soms zelfs 2 dagen voor de extractie precies weten waar ze moeten zijn, en dat haalt voor mij toch wel wat glans van het programma. Kandidaten, die de hele hunt geen stap verkeerd hebben gezet, worden dan gewoon 10 meter voor het extractievoertuig opgewacht en verliezen. Vaak knap speurwerk, daar wil ik niets aan afdoen, maar om te kijken wel iets minder leuk op dat moment.
Ik meen mij te herinneren dat dit wel ooit eerder gedaan is. Het was volgens mij wel een first dat ze een koppel "op de voetjes" gingen schaduwen. Ik vond het grappig om te zien hoe dit hunters een beetje nonchalant in dat park rondhingen. En het bleek ook nog niet zo makkelijk te zijn, want die mannelijke hunter werd herkend door Barend toen hij opeens ook bij de deur van Justin opdook.Crazy D schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:51:
[...]
Had ook het idee dat dit 1 van de 1e keren (zo niet de 1e?) was dat er zo expliciet werd gezegd: niet aanhouden, wachten tot ze info hebben.
Dat was nooit gelukt. Zelfs als Barend en Nellie zo wijs geweest waren om het bezoek aan Justin af te breken, dan zouden de hunters of zelf bij Justin binnengaan om de info op te halen of ze zouden hem schaduwen totdat Barend en Nellie opnieuw contact zouden zoeken.Vond ik een leuke tactiek die aan de ene kant soort open doel werd, maar als die dj's wat slimmer waren geweest hadden ze nog wel een kans gehad om de info te krijgne en niet gepakt te worden.
Het hoogst haalbare was dat ze Justin een bericht zouden sturen om hem te vertellen de info te vernietigen, zodat de hunters er ook niets mee zouden kunnen. Maar een dergelijk onbaatzuchtig gedrag hebben we zviw nog nooit in Hunted mogen zien.
Eens, weinig steken laten vallen, maar toch wel een paar, zoals hierboven ook al opgemerkt.Shinji schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:38:
[...]
Die waren wel het sterkste inderdaad, maar dat andere duo die als ena laatste gepakt werden hebben eigenlijk ook heel weinig steken laten vallen. Die zijn slachtoffer geworden van dat ze door het pakken van andere teams van de burner phones af wisten, en ze hadden de contactpersoon van dat team achterhaald. Ze hebben zelf weinig echt duidelijke fouten gemaakt.
Ze hadden denk ik in eerste instantie ook mazzel dat hun contactpersoon (Iris) iemand was die niet onder de tap stond. Hierdoor is dat hele Ring deurbelgesprek met haar vriend niet doorgekomen, net als het aanbellen bij die flat. Dat bedoel ik met dat ze "mazzel" hebben gehad. Nadeel was dan weer dat die Iris direct alle informatie doorspeelde aan de hunters, daar hadden ze dan weer pech.
Ik vraag me ook af wat er was gebeurd als ze in die VW Touran op de achterbank/grond waren gaan liggen. Dan hadden de hunters maar 1 persoon in de auto gezien en wellicht toch nog doorgereden.
Bij Jetske en Joris hadden ze de pech dat hun contactpersoon de moeder van Jetske was, die natuurlijk onder de tap stond. Maar die was dan weer heel goed in liegen.
Ja, die was zeker goed in liegen, maar ook daarbij zag je de voorzichtigheid van Joris en Jetske. Onderweg naar het huis ging Jetske zelfs kruipen als er een video-deurbel was. Dat gaf Lucia ook nog aan in After the Hunt: ze hadden de camera's wel uitgevraagd, maar daar was niets op te zien geweest.Sluuz schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:38:
[...]
Bij Jetske en Joris hadden ze de pech dat hun contactpersoon de moeder van Jetske was, die natuurlijk onder de tap stond. Maar die was dan weer heel goed in liegen.