Jetske en Joris waren de verdiende winnaars! Ik had het Sanne en Fleur ook graag gegund. Een klein foutje met de burnertelefoon werd ze fataal. En die contactpersoon zou ik nog niet op mijn kat laten passen! (Ik vraag me wel af: hoe wisten de hunters dat ze bij de Albert Heijn was?)
De actie om nog een nep-zoekactie op de burner te doen van de dames heeft J&J wel gered. Ik snap niet zo goed dat de hunters niet voor de zekerheid tenminste één team in Workum gelaten hadden. Het was niet zo duidelijk in de montage, maar dachten de hunters dat Sanne en Fleur hun juist van Stavoren wilden afleiden door opzichtig iets over het notitieblokje te zeggen (@
SelmarSmit)?
Maar ik denk zelfs dat met een hunterteam in Workum bij het genoemde punt, J&J nog een goede kans gehad zouden hebben, want het genoteerde uitzichtpunt ligt toch zo'n 500 m van de daadwerkelijke extractielocatie.
After the Hunt geeft altijd minder nieuwe inzichten dan ik gehoopt had, maar het is altijd wel leuk om te zien hoe de kandidaten reageren op hun eigen blunders. (Om terug te komen op mijn eerdere reactie
aap in "[Serie] Hunted!": Barend stak wel sportief zijn hand in eigen boezem toen hij geconfronteerd werd met hun vaak niet-zo-slimme gedrag.) Ik kreeg verder de indruk dat er ook lang na de opnames weinig liefde is tussen de kandidaten en de hunters
En ook fantastisch die reactie van Lucia als Ayoub zit te bellen in de auto "gaat hij nu iedereen bellen die hij kent???"
Hoewel (of juist doordat?) veel VIP kandidaten weer niet echt leken te begrijpen wat precies de bedoeling van Hunted was, heb ik me goed vermaakt met dit seizoen. De formule was dit seizoen wel goed gebalanceerd, in de zin dat het voor de hunters niet te makkelijk was om kandidaten op het spoor te komen door fouten van andere kandidaten.
Ik ben er nog niet over uit of ik het prettig vond dat alles in twee weken uitgezonden was. In ieder geval hadden ze wat mij betreft de samenvattingen aan het begin van ieder aflevering wel weg mogen laten, want ik herinner me nog wel wat er gisteren gebeurd was!