Kroesss schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:02:
[...]
Ze hebben zeker niet slecht gespeeld, en het uitwisselen van het mailadres was absoluut een enorm goede zet. Maar het verliezen van de burner was niet de enige grote fout. Ze vonden het ook niet nodig om de blacklight op te halen, en daar hebben ze zowel tijd mee verspeeld (bij meerdere bedrijven langs die wellicht een UV-lamp hebben, zelf proberen zo'n ding te maken van Action-pruttel), en ze hebben ook de informatie van de steen daardoor gemist.
Die UV lamp had nog opgelost kunnen zijn doordat ze bij toeval die dames daar tegenkwamen, alleen zelf 4 hoofden bedachten niet: opvallende schone witte steen, en jullie hebben wel die lamp

Wat mij betreft 2 fouten die je normaliter zeker de mogelijkheid van het winnen ontnemen. Dat ze het mailadres hadden uitgewisseld was domweg hun redding. Britte heeft hun via de facetime en later in het mailtje letterlijk verteld waar ze moeten zijn, anders hadden ze domweg geen flauw idee gehad.
De burner verliezen was wel echt heel heel heel dom. Maar, zonder de hint van de steen hadden ze het ook niet gevonden... Ik vond het wel slim dat ze niet het risico namen om terug te gaan naar Amsterdam om die lamp op te halen, maar zoek dan iets langer door voor een echte blacklight (al was het idee om er zelf eentje te maken wel een aardige poging). Dat in ieder geval 1 van hun het heeft gered was 100% dank aan Britte en Willem.
Ik vond ze diverse dingen wel redelijk doordacht doen, maar dat is dan puur het uit handen blijven en weinig sporen nalaten. Zonder hulp waren ze net zo kansloos geweest als Mart en dinges (ach stel je eens voor dat die de hint "precies in het midden" gekregen hadden, ik zie de paniek bij Mart al toeslaan, hoe wat waar huh). En stel dat die 2 knakkers op 1 of andere magische manier het Pieterpad hadden gevonden..., ik zie echt een soort Laurel en Hardy scene voor me waarin die 2 overal rondkijken

Ik vind Mart een leuke kerel (jammer van z'n muziek

), kun je volgens mij erg mee lachen, maar echt totaal ongeschikt voor Hunted. De enige reden dat ze niet na 3 uur gepakt zijn was de snelheid waarin ze op de vlucht waren.
Britte en Willem waren wel een heel mooi voorbeeld voor de deelnemers van de volgende seizoenen hoe je Hunted moet winnen. Op het einde een beetje mazzel toen die blonde hunter naast hun boot stond, maar voor de rest alles mooi doordacht. En, ook goede vermomming en niet 1 of andere pruik van de carnavalswinkel. Gewoon een serieuze vermomming. Nog grote kans dat als ze waren gaan wandelen met die vermomming op dat de hunters ze niet eens herkent hadden.