[Serie] Hunted!

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:23

Crazy D

I think we should take a look.

Wippie1234 schreef op zondag 7 december 2025 @ 08:51:
[...]

Ik deel dat gevoel volledig niet. Het technische voordeel is nauwelijks bruikbaar wanneer kandidaten zelf technologie tot het minimum beperken.
Ja dit. Volgens mij zijn er nog steeds meer dan genoeg mogelijkheden om te reizen zonder gevolgd te worden. En je _hoeft_ niet te pinnen. Je _hoeft_ niet steeds met telefoons van helpers in de weer om te kijken hoe het met afbeeldingen of andere statusmeldingen staat. En met een beetje verstandig gebruik van de telefoons (en ze niet te pas en te onpas uit laten zetten...) valt dat ook niet op. En je _hoeft_ je niet af te laten zetten in de bewoonde wereld, en je _hoeft_ ook niet letterlijk op die plek het volgende vervoer te zoeken....

Exact expert nodig?

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:41
Crazy D schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:44:
[...]

Ja dit. Volgens mij zijn er nog steeds meer dan genoeg mogelijkheden om te reizen zonder gevolgd te worden. En je _hoeft_ niet te pinnen. Je _hoeft_ niet steeds met telefoons van helpers in de weer om te kijken hoe het met afbeeldingen of andere statusmeldingen staat. En met een beetje verstandig gebruik van de telefoons (en ze niet te pas en te onpas uit laten zetten...) valt dat ook niet op. En je _hoeft_ je niet af te laten zetten in de bewoonde wereld, en je _hoeft_ ook niet letterlijk op die plek het volgende vervoer te zoeken....
Nouja op het "je hoeft niet te pinnen". Kandidaten mogen geen geld lenen en alleen het geld gebruiken die op rekening staat, toch? Of eigenlijk voor het einde van de hunt terugbetalen. Wat m.i. neerkomt op hetzelfde.

Vorig seizoen met Pizza Peppi moesten ze het wel dus pinnen, want men kon alleen contant betalen. Dusja...

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:16
Crazy D schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:37:
[...]

Nah dat denk ik eigenlijk niet. Waarom zou de regie dat tegenhouden? Als er 5 keer een melding is en 4 keer was het onzin, dan gaan de hunters de 5e keer daar toch niet weer op af? Zo dom zijn ze niet ;). Het idee kan best werken, maar als ze normaal amper dit soort tips krijgen, is opeens een handje vol tips ook argwanend. En als dat over meerdere dagen heen gaat, is dat al een heel stuk minder zinvol. 1 team 1 keer per dag ver weg laten rijden win je niet veel mee als kandidaten. Dan kun je die tijd misschien beter steken in het regelen van voertuigen 'via via'. Maar ik weet niet in hoeverre het wordt toegestaan als je vooraf echt een team van tig auto's verdeelt over het land hebt geregeld.

Ik geloof ook niet dat de regie erop aan stuurt dat minimaal de helft van de teams gepakt wordt of zo. Moet je je voorstellen, een finale met 5 duo's. Hoe gestoord is dat :+
We krijgen best af en toe valse tips binnen hoor, we bellen daarom altijd terug om details te krijgen (en dat is meestal al genoeg om het te beoordelen). En als diegene wel de juiste details kent, dan is er waarschijnlijk contact geweest en dat kunnen we dan weer gebruiken.

• SelmarSmit
Dartlink schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:35:
[...]

Nouja op het "je hoeft niet te pinnen". Kandidaten mogen geen geld lenen en alleen het geld gebruiken die op rekening staat, toch? Of eigenlijk voor het einde van de hunt terugbetalen. Wat m.i. neerkomt op hetzelfde.

Vorig seizoen met Pizza Peppi moesten ze het wel dus pinnen, want men kon alleen contant betalen. Dusja...
Was ook echt de eerste keer dat er gepind moest worden. Je mag gewoon alles bietsen.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:43
Crazy D schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 07:35:
[...]

Eigenlijk zou je, als je zo nodig je helper de telefoon uit wilt laten zetten, dat meteen met 10 anderen moeten laten doen (en die 'm dan ook echt een uurtje uit laten staan...) :) En ook dat die mensen vervolgens een andere kant op rijden. Moeten ze ineens 5 auto's volgen ipv 1 :)
Ik vind dit wel een goede :D

Leeg - Sinds 20180907

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:58
SelmarSmit schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:33:
[...]

Was ook echt de eerste keer dat er gepind moest worden. Je mag gewoon alles bietsen.
Maar mag je ook bij de start al een knip met cash geld bij je hebben?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:00
WizzlerNL schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:44:
[...]

Maar mag je ook bij de start al een knip met cash geld bij je hebben?
Nee, anders hoefden ze niet te pinnen...

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Nou. theoretisch hoef je ook niet te pinnen. Het is geen harde eis.

Toen met Pizza Peppi was volgens mij ook de enige keer dat de kandidaten echt cash geld moesten hebben. Dat dat een keer gebeurt is, betekent niet dat het ieder jaar zo is, maar ik snap wel dat je als nieuwe kandidaat dan het veilige voor het onveilige neemt, en maar vast pint voor als er weer zoiets gedaan wordt.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:44
Kroesss schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:42:
Nou. theoretisch hoef je ook niet te pinnen. Het is geen harde eis.

Toen met Pizza Peppi was volgens mij ook de enige keer dat de kandidaten echt cash geld moesten hebben. Dat dat een keer gebeurt is, betekent niet dat het ieder jaar zo is, maar ik snap wel dat je als nieuwe kandidaat dan het veilige voor het onveilige neemt, en maar vast pint voor als er weer zoiets gedaan wordt.
Het gaat meer om, als iedereen een sloot cash mag meenemen dan zou nooit iemand uberhaupt gepint hebben waarschijnlijk.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
Shinji schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:00:
Het gaat meer om, als iedereen een sloot cash mag meenemen dan zou nooit iemand uberhaupt gepint hebben waarschijnlijk.
In het eerste seizoen had die marinier gelijk 100 euro laten pinnen en 250 euro geleend (dat mocht toen nog). Die zagen ze inderdaad nooit meer terug.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:41
SelmarSmit schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:33:
[...]

Ah, omdat je vorig jaar het volgende zei, vandaar mijn conclusie :)

SelmarSmit in "[Serie] Hunted!"

• Kroesss
  • Nu online
Dartlink schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:11:
[...]

Ah, omdat je vorig jaar het volgende zei, vandaar mijn conclusie :)

SelmarSmit in "[Serie] Hunted!"
Ik lees "bietsen" niet als geld lenen. Bietsen is in mijn ogen dingen gratis krijgen. Dus dat je mee mag eten, een voorwerp mee krijgt van een helper, dat soort dingen.

• SelmarSmit
Kroesss schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:28:
[...]

Ik lees "bietsen" niet als geld lenen. Bietsen is in mijn ogen dingen gratis krijgen. Dus dat je mee mag eten, een voorwerp mee krijgt van een helper, dat soort dingen.
Klopt, dat bedoelde ik.

• jongetje
Hoe komen de voortvluchtigen aan eten en drinken gedurende dag? Is dat echt alleen maar door alles aan iedereen te vragen (of kopen met gepint geld) of krijgen ze van de productie drinken oid? Bij sommige kandidaten zie ik ze namelijk echt niet een lunch ergens regelen, of eten en drinken die de hele dag niet?

• SelmarSmit
jongetje schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:01:
Hoe komen de voortvluchtigen aan eten en drinken gedurende dag? Is dat echt alleen maar door alles aan iedereen te vragen (of kopen met gepint geld) of krijgen ze van de productie drinken oid? Bij sommige kandidaten zie ik ze namelijk echt niet een lunch ergens regelen, of eten en drinken die de hele dag niet?
Ja, daarom gaan er ook een heel aantal pinnen. Omdat ze gek worden van het bedelen.

• Shinji
Het zal je maar gebeuren zeg, dat je helper de info ergens kwijt raakt. Gelukkig hebben ze nog wat gekregen maar volgens mij ontbrak wel die kaart met postzegel.

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:52
Shinji schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:53:
Het zal je maar gebeuren zeg, dat je helper de info ergens kwijt raakt. Gelukkig hebben ze nog wat gekregen maar volgens mij ontbrak wel die kaart met postzegel.
Ik had de indruk dat hij de hint, die hij moest onthouden en mondeling doorgeven, gewoon op de buitenkant van de envelop had geschreven. Ik hoop het voor de jongens, maar niet voor de rest want als ze zometeen een keer gepakt worden weten de hunters alles, inclusief het deel wat de spelleiding waarschijnlijk bewust niet heeft opgeschreven om het de hunters moeilijker te maken om de extractielocatie te achterhalen...

• Shinji
evil_lemon schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:59:
[...]

Ik had de indruk dat hij de hint, die hij moest onthouden en mondeling doorgeven, gewoon op de buitenkant van de envelop had geschreven. Ik hoop het voor de jongens, maar niet voor de rest want als ze zometeen een keer gepakt worden weten de hunters alles, inclusief het deel wat de spelleiding waarschijnlijk bewust niet heeft opgeschreven om het de hunters moeilijker te maken om de extractielocatie te achterhalen...
Ik dacht dat het gewoon een notitieblok papiertje was maar kon het niet goed zien.

Ben wel benieuwd wat het plan is van die AI operations engineer met zijn linux live USB sticky.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Helaas Berend en Mees. Niet genoeg onder de radar gebleven. Dat is één.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• evil_lemon
Shinji schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:02:
[...]

Ik dacht dat het gewoon een notitieblok papiertje was maar kon het niet goed zien.

Ben wel benieuwd wat het plan is van die AI operations engineer met zijn linux live USB sticky.
Ik zag net de envelop van het andere team, en je hebt inderdaad gelijk denk ik. Wellicht toch een gelukje voor de rest, en dan hopen dat ze niet van iemand anders nog een keer een envelop pakken.

Ik had precies hetzelfde, heel benieuwd naar het hele Linux usb verhaal. Klinkt als ofwel een briljante zet, ofwel onderschatting van de hunters en de manier waarop je gepakt gaat worden omdat je denkt niet traceerbaar te zijn.

• evil_lemon
Ai, dat pinnen vlak bij huis lijkt me niet slim. Als je later in het spel nog een keer terug moet naar dezelfde helper geef je alleen maar extra info weg.

• Shinji
My goodness, verpesten ze het (deels) hier mee voor de rest met die opname, slecht hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Shinji op 08-12-2025 21:12 ]

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:22
Opnames en script van alle berichten… bizar

• evil_lemon
CarpeVentum schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:12:
En om het af te maken nog even op die opname zeggen dat dit stukje over jou gaat.

Hopelijk hebben ze dat briefje met de hint over de koningin nog ergens weten te dumpen, anders geven ze wel heel erg veel puzzelstukjes weg.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:54

Woohooo

Smilie, James Smilie

Elk seizoen hetzelfde grapje dat 1 team een deel verklapt voor de rest. Onderdeel van het spel moet je maar denken...

• Shinji
Woohooo schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:40:
Elk seizoen hetzelfde grapje dat 1 team een deel verklapt voor de rest. Onderdeel van het spel moet je maar denken...
Ja, maar vaak is het dan 1 aanwijzing die alle teams hebben. Nu waren het de aanwijzingen van alle teams die individueel waren.

Dus na hun eigen er uit gehaald te hebben hadden ze dat filmpje gewoon moeten wissen. Misschien hadden ze er dan met wat recovery tools er alsnog achter gekomen maar het had in elk geval langer geduurd.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

CarpeVentum schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:12:
Dan vraag ik me af of ze überhaubt wel voorgaande seizoenen hebben gekeken als je zo’n rookie mistake maakt.

Elect a clown, expect a circus.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Dit is niet best, die beeldopnames van die opgepakte jongens... Hopelijk is het dit keer weer een Pizza Peppi-achtige puzzel, die zat wel heel goed in elkaar en voorkwam wel dat opgepakte duo's het verpestten. Lijkt er vooralsnog alleen niet op...

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:08

The Legend

*Plop*

Leuk seizoen tot nu toe! Ik kan het opsporingsinzicht van de Hunter-teams wel waarderen. Dat is toch knap dat je heel snel in staat bent de voor de vluchter ‘meest logische keuze’ te beredeneren. Het zijn uiteindelijk educated guesses, maar Dominique, Dennis en Renaldo waren lekker bezig deze aflevering :P En hoewel ze het in de schoot geworpen kregen, had Selmar het ook weer rap uitgedokterd :+

Ik ben toch malle pietje niet!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:41
Vld1989 schreef op maandag 8 december 2025 @ 23:16:
Dit is niet best, die beeldopnames van die opgepakte jongens... Hopelijk is het dit keer weer een Pizza Peppi-achtige puzzel, die zat wel heel goed in elkaar en voorkwam wel dat opgepakte duo's het verpestten. Lijkt er vooralsnog alleen niet op...
De hints zijn natuurlijk per team verschillend, maar als je alle hints gewoon aan de hunters geeft....

Maar goed dat ze niet echt lid zijn van een criminele bende. Dan eindigden ze met een blok beton aan de voeten als vissenvoer.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

The Legend schreef op maandag 8 december 2025 @ 23:21:
Leuk seizoen tot nu toe! Ik kan het opsporingsinzicht van de Hunter-teams wel waarderen. Dat is toch knap dat je heel snel in staat bent de voor de vluchter ‘meest logische keuze’ te beredeneren. Het zijn uiteindelijk educated guesses, maar Dominique, Dennis en Renaldo waren lekker bezig deze aflevering :P En hoewel ze het in de schoot geworpen kregen, had Selmar het ook weer rap uitgedokterd :+
Heel sterk gehunt inderdaad! Het geluk dwing je ook alleen af omdat je al goed zit. Zowel de ondervraging van die moeder in Lunteren (ze liegt, ze waren hier, ze zijn met een auto), de redenatie voor Rhenen (sterk van Selmar) als het zoeken toen de jongens gingen rennen waren echt goed.

• Vld1989
  • Nu online
Pat911 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:18:
[...]

De hints zijn natuurlijk per team verschillend, maar als je alle hints gewoon aan de hunters geeft....

Maar goed dat ze niet echt lid zijn van een criminele bende. Dan eindigden ze met een blok beton aan de voeten als vissenvoer.
Om nog maar te zwijgen over hun contactpersoon :+

De radiohints zijn inderdaad anders per team, maar het is nog maar te hopen dat de informatie op de microdot ook verschillend is per team. Dat vond ik heel sterk aan Pizza Pepi, dat elk team zijn eigen telefoonnummer had en dat dat ook uitgeschakeld werd zodra het team opgepakt was. Dan is de kans dat een ander team het voor je verpest natuurlijk veel kleiner.

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:07
Vld1989 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:38:
[...]

Om nog maar te zwijgen over hun contactpersoon :+

De radiohints zijn inderdaad anders per team, maar het is nog maar te hopen dat de informatie op de microdot ook verschillend is per team. Dat vond ik heel sterk aan Pizza Pepi, dat elk team zijn eigen telefoonnummer had en dat dat ook uitgeschakeld werd zodra het team opgepakt was. Dan is de kans dat een ander team het voor je verpest natuurlijk veel kleiner.
Eens!

Plus ik heb het idee dat de microdot naar een vervolgstap leidt en niet naar het extractiepunt omdat je in de trailer iemand (ik weet even niet wie) onder een steiger ziet duiken om iets te zoeken. Als de info in de microdot voor iedereen die locatie is zijn de andere teams de klos.

Het lijkt er wel sterk op dat Berend en Mees hun kaart niet hadden maar enkel de aanwijzing dus dan zijn de andere teams voorlopig nog veilig wat dat betreft. Het is niet 100% in beeld maar als ze wel de postkaart hadden gehad dan hadden ze bij de hint over de koningin hopelijk sneller aan de postzegel gedacht dan aan 1 van de twee moeders....

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:57

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Kan iemand een korte samenvatting van het Pizza-Pepi verhaal geven? Ik herinner met het niet echt meer en het werkt voor mij nu even verwarrend in dit topic dat er zo vaak naar verwezen wordt.
Thx alvast :)

[ Voor 3% gewijzigd door Family Guy op 09-12-2025 11:49 ]

Steam ID = Ackerfiets

• Shinji
Family Guy schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:48:
Kan iemand een korte samenvatting van het Pizza-Pepi verhaal geven? Ik herinner met het niet echt meer en het werkt voor mij nu even verwarrend in dit topic dat er zo vaak naar verwezen wordt.
De teams moesten bellen, en een specifieke pizza doorgeven die ze van tevoren hadden bedacht, en dan kregen ze een bezorgplek en tijd door, die pizza moesten ze dan contant afrekenen (verplichte pin dus). De pizzadoos bevatte de verdere hints.

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:03
Family Guy schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:48:
Dat was gewoon een erg goed uitgedachte manier om informatie bij de kandidaten te brengen met de nodige spelelementen. Zo was er een koppelgebonden telefoonnummer waarmee de bezorger kon worden gebeld. de kandidaat moest een specifieke pizza doorgeven, op een afgesproken tijd op een plek op de Grote Markt in Groningen staan en de pizza moest contant betaald worden. Daarnaast zat op de pizzadoos ook nog een 'vetvlek', die uiteindelijk een kaart bleek te zijn.

• One-eye864
Shinji schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:13:
[...]

De teams moesten bellen, en een specifieke pizza doorgeven die ze van tevoren hadden bedacht, en dan kregen ze een bezorgplek en tijd door, die pizza moesten ze dan contant afrekenen (verplichte pin dus). De pizzadoos bevatte de verdere hints.
Plus dat ze op de dag van de extractie nogmaals moesten bellen welke pizza in de aanbieding was omdat die op de menukaart correspondeerde met een locatie. Echter waren er bij het bellen 3 pizza's in de aanbieding maar 1 lag er in Lauwersoog waarvan een afbeelding op de pizzadoos stond als "vetvlek"

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

aap

One-eye864 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:15:
Het lijkt er wel sterk op dat Berend en Mees hun kaart niet hadden maar enkel de aanwijzing dus dan zijn de andere teams voorlopig nog veilig wat dat betreft. Het is niet 100% in beeld maar als ze wel de postkaart hadden gehad dan hadden ze bij de hint over de koningin hopelijk sneller aan de postzegel gedacht dan aan 1 van de twee moeders....
Die vriend is gewoon toch de kaart kwijtgeraakt met zijn dronken kop. Wij zaten echt "you had one job!" naar de TV te schreeuwen. Dan doe je mee aan hunted en dan worden je kansen verprutst door een vriend die zijn prioriteiten even anders gesteld heeft.

Ik was getroost door het feit dat alles er op wees dat ze toch ieder moment gepakt gingen worden, want dan maakte het voor hen toch niet uit en hebben de hunters weer wat minder informatie in handen.
Maar goed, doordat de heren zo slim waren de radioboodschappen op te nemen, zullen de hunters de kaart van een ander team (de rijschoolmannen?) wel weten te onderscheppen en komen ze zo alsnog aan de info.

Over de rijschoolmannen gesproken, ik had even gemist hoe het zat: de hunters hadden een tracker onder de (luxe-)auto van de helper geplakt en konden hem zo volgen, maar bij de kaart-overhandiging kwam hij in een vrachtwagen aanrijden. Zaten de hunters achter de verkeerde helper aan of is er ergens buiten beeld een wisseling van voertuig geweest?
Daar leek de helper juist alleen de kaart te hebben en zich er niet van bewust te zijn dat er ook een boodschap bij hoorde. Er is nog de kans dat ze zonder hint de microdot alsnog vinden, maar ook hier vraag ik me af of de redactie de helpers wel goed selecteert en/of instrueert.

@SelmarSmit : weet jij hoe die helpers gekozen worden? Mogen deelnemers een lijstje van kandidaat-helpers aanleveren of zoekt de redactie zelf in het sociaal netwerk van de vluchters?

• Shinji
Ze hadden tracker geplakt op privé auto van helper. Maar die geeft rijles, dus reed met de vrachtwagen, die ze wel gingen volgen maar ze waren net te laat daar om ze direct te pakken.

• tszcheetah
  • Niet online
De hunters hielden ook de telefoon van de helper in de gaten (er werd volgens mij benoemd dat ze een app daarvoor hadden geïnstalleerd tijdens het verhoor). Vervolgens was wel snel duidelijk in welke vrachtwagen hij zat, dus konden ze die fysiek volgen.

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:06
Selmar, het viel mij wel op dat je je collega vol vertrouwen de camera gaf.... Wat als er iets van ransomware/virus op die SD-kaart stond?

Of hebben jullie daar netjes geisoleerde omgevingen / VM's voor?

• SelmarSmit
aap schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 16:23:
[...]

Over de rijschoolmannen gesproken, ik had even gemist hoe het zat: de hunters hadden een tracker onder de (luxe-)auto van de helper geplakt en konden hem zo volgen, maar bij de kaart-overhandiging kwam hij in een vrachtwagen aanrijden.

@SelmarSmit : weet jij hoe die helpers gekozen worden? Mogen deelnemers een lijstje van kandidaat-helpers aanleveren of zoekt de redactie zelf in het sociaal netwerk van de vluchters?
We hadden een speciale app op zijn telefoon gezet die constant zijn locatie doorgaf.

En ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat ze een lijst va contacten opgeven en productie daar zelf uit kiest.

• SelmarSmit
NL_NaToR schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:10:
Selmar, het viel mij wel op dat je je collega vol vertrouwen de camera gaf.... Wat als er iets van ransomware/virus op die SD-kaart stond?

Of hebben jullie daar netjes geisoleerde omgevingen / VM's voor?
Daar hebben we een geïsoleerde omgeving voor

• Crazy D

Crazy D

aap schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 16:23:
[...]

Die vriend is gewoon toch de kaart kwijtgeraakt met zijn dronken kop. Wij zaten echt "you had one job!" naar de TV te schreeuwen. Dan doe je mee aan hunted en dan worden je kansen verprutst door een vriend die zijn prioriteiten even anders gesteld heeft.
Ja dat was dus wel echt _het_moment van Hunted van dit seizoen, dit overtreffen ze echt niet meer. Ja, misschien als @SelmarSmit in een aflevering opeens een t-shirt met een grappige tekst aan doet. Maar anders... Jezus wat een dombo. Maar echt he. En dat is dan de toekomst van ons land 8)7 "oh dan ben ik die verloren". Gast, dude. Als dit echte boeven waren, lagen ze nu ondertussen zelf onderin het noord-zee kanaal met betonnen schoentjes maar was hij ook ergens licht beschadigd teruggevonden (of juist nog niet gevonden...). Nou ja, voor de serie is het weer wel leuk en prettig want de hunters hebben die kaart in ieder geval nog niet.
Maar helaas was door die opname de rijschool wel een makkelijke.
Daar leek de helper juist alleen de kaart te hebben en zich er niet van bewust te zijn dat er ook een boodschap bij hoorde.
Ik denk dat afhankelijk van het moment waarop ze komen met die info, en je hoort iets van "koningin heeft het geheim" dat je ook wel denkt, ach dat onthoudt ik wel. Iets met koningin, komt goed, we hebben jarenlang Bea gehad en zij was... koningin! En dan ben je net ondervraagd door de hunters, moet je nog een lesje doen, zie je je broers daar opeens... Ik snap wel dat je het dan juist even vergeet (en daarom moet je zo'n hint dus opschrijven .... 8)7 ).

Een leuke cliffhanger (of boothanger...) of die gasten het gaan redden of toch net niet. Wel scherp in ieder geval dat je ze nog hoort zeggen "nee niet naar de sluizen" maar of het genoeg is?

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

SelmarSmit schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:28:
[...]

We hadden een speciale app op zijn telefoon gezet die constant zijn locatie doorgaf.

En ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat ze een lijst va contacten opgeven en productie daar zelf uit kiest.
Er staat me iets van bij dat dat ook in een podcast een keer gezegd is. Lijkt me ook wel de meest logische. De deelnemers kunnen moeilijk zelf aanwijzen wie hun helper moet zijn :D Dat maakt het op zijn minst iets minder lastig :+

Exact expert nodig?

• jongetje
Crazy D schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:31:
[...]

Er staat me iets van bij dat dat ook in een podcast een keer gezegd is. Lijkt me ook wel de meest logische. De deelnemers kunnen moeilijk zelf aanwijzen wie hun helper moet zijn :D Dat maakt het op zijn minst iets minder lastig :+
En dan kies je de meest chaotische vriend uit als helper...
"Het zit in mijn broek", hele vloer vol met kleding, gelukkig is het geen geur televisie.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 10-12-2025 07:41 ]

• Crazy D

Crazy D

jongetje schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:40:
[...]

En dan kies je de meest chaotische vriend uit als helper...
"Het zit in mijn broek", hele vloer vol met kleding, gelukkig is het geen geur televisie.
Misschien wilde niemand anders :+

Exact expert nodig?

• aap
  • Nu online

aap

Crazy D schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:28:

Ik denk dat afhankelijk van het moment waarop ze komen met die info, en je hoort iets van "koningin heeft het geheim" dat je ook wel denkt, ach dat onthoudt ik wel. Iets met koningin, komt goed, we hebben jarenlang Bea gehad en zij was... koningin! En dan ben je net ondervraagd door de hunters, moet je nog een lesje doen, zie je je broers daar opeens... Ik snap wel dat je het dan juist even vergeet (en daarom moet je zo'n hint dus opschrijven .... 8)7 ).
Ik kan nog begrijpen dat je de (precieze) inhoud van de boodschap kunt vergeten, zeker in zo'n stressvol moment. Maar goed, zelfs die dronken vriend van die andere jongens was zo helder om het op te schrijven.

Maar volgens mij was de helper heel stellig dat er uberhaupt geen bericht was en ik kan me niet voorstellen dat je kunt vergeten dat er een bericht overgedragen was.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
En ook weer de klassieke fout maken om info in handen te krijgen en dan volledig je omgeving te vergeten. Lekker bovenop een dijk blijven staan en de info gaan bekijken/onderzoeken.

PSN: Sluuz

• Kroesss
  • Nu online
Heel eerlijk gezegd vond ik ze nog niet eens zo heel verkeerd staan. Er was best wel wat groen rond om hen heen, en je staat niet op een punt waar auto's komen. Tuurlijk is het achteraf niet handig geweest, maar op dat moment zelf snap ik het nog wel enigszins.

• Family Guy

Family Guy

Ze stonden volgens mij ook te kijken of ze de hunters zouden zien, of ze de vrachtwagen zouden volgen?

Steam ID = Ackerfiets

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:41
Crazy D schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:28:
Ik snap wel dat je het dan juist even vergeet (en daarom moet je zo'n hint dus opschrijven .... 8)7 ).
Niets opschrijven, niets opnemen, niets vastleggen wat in handen kan komen van de tegenstanders.

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:52
volgende x een oude tablet nemen of telefoon op permanente vliegtuigstand ipv al dat papier, en die grondig stukslaan op het moment dat je gepakt word...

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

• Kroesss
  • Nu online
pc_freak1 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:34:
volgende x een oude tablet nemen of telefoon op permanente vliegtuigstand ipv al dat papier, en die grondig stukslaan op het moment dat je gepakt word...
Daar heb je op dat moment geen tijd meer voor. Je kunt niet even je rugtas afdoen, open maken, een tablet onderuit de tas halen en stuk gaan slaan. Dan ben je 5 keer tegen de grond gewerkt en geboeid.

• Jodokus58
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 00:32
ben ook wel nieuwsgierig naar die USB linux stick van Annique en Robert

• tszcheetah
  • Niet online
Jodokus58 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:06:
ben ook wel nieuwsgierig naar die USB linux stick van Annique en Robert
Ik vond het vooral een verwarrend verhaal... de uitleg leek te wijzen op een destructieve USB-stick (data jatten of iets dergelijks, het klonk in ieder geval heel spannend), maar later zag je ze simpelweg Linux booten vanaf een USB drive. Handig om geen sporen op de laptop/PC zelf achter te laten natuurlijk, en ik denk ook wel nieuw in Hunted, maar toch iets minder spannend. Of hebben ze er 2?

• Kroesss
  • Nu online
tszcheetah schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:13:
[...]

Ik vond het vooral een verwarrend verhaal... de uitleg leek te wijzen op een destructieve USB-stick (data jatten of iets dergelijks, het klonk in ieder geval heel spannend), maar later zag je ze simpelweg Linux booten vanaf een USB drive. Handig om geen sporen op de laptop/PC zelf achter te laten natuurlijk, en ik denk ook wel nieuw in Hunted, maar toch iets minder spannend. Of hebben ze er 2?
Nee, dat is het. Maar hij weet het inderdaad wel spannend te verkopen. Iets in de trant van "als je hem in een computer stopt, neemt hij hem gelijk helemaal over". Heel hacker-achtig, maar uiteindelijk gewoon een linux-omgeving om sporen op de betreffende laptop te voorkomen inderdaad.

• Ozzie
  • Laatst online: 10:02
Kan me niet voorstellen dat een bootable linux echt effectief is. Uiteindelijk laat je toch online dezelfde sporen na. Zelfs een kans dat ze zich daardoor te veilig gaan voelen en daardoor bijvoorbeeld in hun eigen google account gaan inloggen of zoiets.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• jongetje
Ozzie schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:27:
Kan me niet voorstellen dat een bootable linux echt effectief is. Uiteindelijk laat je toch online dezelfde sporen na. Zelfs een kans dat ze zich daardoor te veilig gaan voelen en daardoor bijvoorbeeld in hun eigen google account gaan inloggen of zoiets.
Het voordeel is dat als je iets moet opzoeken het via een vpn gaat. En als je er een aantal hebt dan kunnen ze er 1 vorderen na onderzoek maar dan zit je de keer erna via een andere.

• Crazy D

Crazy D

Ozzie schreef op woensdag 10 december 2025 @ 21:27:
Maar sowieso niet _op_ de computer van je helper. Enkel misschien dat er daar vandaan een VPN is opgezet. En ik neem aan dat als je met zo'n USB stick aankomt, je slim genoeg bent om dan niet op je eigen accounts in te loggen ;)

Exact expert nodig?

• Ozzie
  • Laatst online: 10:02
Crazy D schreef op donderdag 11 december 2025 @ 06:13:
[...]

Maar sowieso niet _op_ de computer van je helper. Enkel misschien dat er daar vandaan een VPN is opgezet. En ik neem aan dat als je met zo'n USB stick aankomt, je slim genoeg bent om dan niet op je eigen accounts in te loggen ;)
Tja, we hebben wel vaker gekke dingen gezien in Hunted van mensen die dachten goed bezig te zijn. Als de druk hoog genoeg wordt kan het zomaar makkelijk fout gaan. Maar we gaan het zien deze reeks, misschien doen ze wel alles goed.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Kroesss
  • Nu online
Ozzie schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:59:
[...]

Tja, we hebben wel vaker gekke dingen gezien in Hunted van mensen die dachten goed bezig te zijn. Als de druk hoog genoeg wordt kan het zomaar makkelijk fout gaan. Maar we gaan het zien deze reeks, misschien doen ze wel alles goed.
Dit is het vooral volgens mij. Als kijker, met een kopje koffie in de hand op de bank is het heel makkelijk om te zeggen "wat dom zeg, dat moet je niet doen", maar hoe reageer je als de paranoia toeslaat omdat je al een week lang opgejaagd wordt.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Kroesss schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:36:
[...]

Dit is het vooral volgens mij. Als kijker, met een kopje koffie in de hand op de bank is het heel makkelijk om te zeggen "wat dom zeg, dat moet je niet doen", maar hoe reageer je als de paranoia toeslaat omdat je al een week lang opgejaagd wordt.
dit dus, de koppels die vasthouden aan hun vooraf bedachte plan en dat niet zomaar overboord gooien houden het meestal redelijk lang uit.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:45
@SelmarSmit

Voor het opsoren van de Witte Reanault Symbioz maakte jullie gebruik van 2 gegevens: de mensen die hebben aangestraalt op een telefoon paal en daarna gekeken of deze personen een Witte SUV van Renault op naam hadden staan. Nu was er natuurlijk een match.. in theorie natuurlijk, want in werkelijkheid heeft de auto een zakelijke tenaamstelling en is er dus iig geen direct match met een prive persoon. Dat zal gewoon een leasemaatschappij zijn of een groot bedrijf. Dan word het maken van een match al een stuk lastiger niet waar?

• Shinji
BasvanS schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:55:
@SelmarSmit

Voor het opsoren van de Witte Reanault Symbioz maakte jullie gebruik van 2 gegevens: de mensen die hebben aangestraalt op een telefoon paal en daarna gekeken of deze personen een Witte SUV van Renault op naam hadden staan. Nu was er natuurlijk een match.. in theorie natuurlijk, want in werkelijkheid heeft de auto een zakelijke tenaamstelling en is er dus iig geen direct match met een prive persoon. Dat zal gewoon een leasemaatschappij zijn of een groot bedrijf. Dan word het maken van een match al een stuk lastiger niet waar?
Hoe weet jij dat de auto zakelijk is dan?

• BasvanS
Shinji schreef op donderdag 11 december 2025 @ 15:17:
[...]

Hoe weet jij dat de auto zakelijk is dan?
Gewoon even het kenteken door de RDW halen ;)

• Chillz
Echt lastiger misschien niet,
maar in de praktijk zal het zeker een vertragende factor zijn.

- Kenteken - RDW - Eigenaar
naar mogelijk:
- Kenteken - RDW - Leasemaatschappij - Werkgever - Wagenparkbeheerder - Bereider

Voordat je dan de info bij elkaar hebt die je zoekt ben je wel even verder

Ach, in het geval van verkeersboetes heeft het CJIB je ook altijd zonder moeite gevonden, ook al is het een leaseauto :D :D

Leeg - Sinds 20180907

• jongetje
Chillz schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:06:

naar mogelijk:
- Kenteken - RDW - Leasemaatschappij - Werkgever - Wagenparkbeheerder - Bereider

Ach, in het geval van verkeersboetes heeft het CJIB je ook altijd zonder moeite gevonden, ook al is het een leaseauto :D :D
De leasemaatschappij heeft de gegevens van de berijder al, daar zit geen wagenparkbeheerder of werkgever tussen.
Verder komen de boetes van het CJIB bij de leasemaatschappij en die plaatst ze in de berichtenbox van de berijder.

• BasvanS
Chillz schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:06:

naar mogelijk:

Dan moet je wel weten van wie je de gegevens op moet vragen, je krijgt echt niet de hele database van elke LM opgestuurd? Als jij een Match probeert te zoeken is die match er niet, wat LM <> Persoon dat die LM weer bestaand uit 100000 verschillende personen zit niet in jou database. Tenzijn je de elke database van elke LM vordert om 1 iemand te zoeken.. ik wens je succes!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

JanB

Het ken rotter !!!

Bij mijn vorige werkgever (en het is al even geleden dat ik daar geleased heb) werden de leaseauto's op naam van de berijder gezet.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• Chillz
jongetje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:18:
[...]

De leasemaatschappij heeft de gegevens van de berijder al, daar zit geen wagenparkbeheerder of werkgever tussen.
Wanneer een leaseauto een vaste bereider heeft wel
Is niet altijd het geval

De meeste (vaste) leaseauto's die ik heb gehad stonden bij de LM op mijn naam.
Voor tijdelijke auto's stonden vaak op naam van LM/ tussenpartij/ bedrijf. Met een tankpas met soms hooguit alleen het kenteken erop.

[ Voor 26% gewijzigd door Chillz op 11-12-2025 16:38 ]

Leeg - Sinds 20180907

• tszcheetah
  • Niet online
Als je een kenteken hebt geloof ik wel dat je de bereider kunt vinden, ook bij leasewagens; zelfs als het een tijdelijke auto is, is denk ik vaak wel te achterhalen wie op welk moment de bereider is (via bijv. reserveringssystemen, Excelsheets, e.d.), maar kost het hooguit iets meer tijd.

Maar de zoekopdracht gaat hier wel enigszins omgekeerd: je hebt een aantal personen (adhv telefoonnummers), en daar moet je een auto (kenteken) bij gaan zoeken. Het lijkt me dan wel lastiger toevallig bij de juiste leasemaatschappij uit te komen, als de auto niet direct op naam/adres van degene met het telefoonnummer staat.

Dus moet je alle leasemaatschappijen vragen of ze van de bereiders van een witte Renault ook iemand met het juiste telefoonnumer (of naam) bij zit., denk ik? Klinkt niet direct heel praktisch of snel, maar ook niet onmogelijk.

Maar goed, het is een spel, dus dat antwoorden iets sneller dan in het echt terugkomen (vanwege de beperkte speeltijd) vind ik niet heel erg gek... en in de montage blijft daar doorgaans al helemaal niks meer van over.

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-12 09:37
De les blijft dus: zodra je een opdracht krijgt, meteen uitvoeren. Dan is de kans kleiner dat je genaaid wordt door de nalatigheid van een ander team. Waarom neem je dat op, maar waarom heb je die opname nog als je het niet meer nodig hebt? Zelfs na ontdekking dat de Hunters dichtbij zijn, je nog zo zeker wanen. Ik ben blij dat die mannen zijn opgepakt, zoveel gepruts met enorm hoogmoedig gezever. Hopelijk valt de schade voor andere teams mee, want zowel de helper in Groningen als de broer van de rijschoolhouders zijn ontdekt door de nalatigheid van deze mannen.

• Family Guy

Family Guy

Eens, en dan met 500m verschil ook gewoon nog erg lang in die auto blijven zitten . Ik zou al rijdend (wanneer kort uit zicht) eruit gesprongen zijn, een paar struiken in. En dan tegen de chauffeur zeggen dat hij moet blijven wegvlammen.

[ Voor 15% gewijzigd door Family Guy op 12-12-2025 10:12 ]

Steam ID = Ackerfiets

• Wceend
  • Nu online
tszcheetah schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:27:
Als je een kenteken hebt geloof ik wel dat je de bereider kunt vinden, ook bij leasewagens; zelfs als het een tijdelijke auto is, is denk ik vaak wel te achterhalen wie op welk moment de bereider is (via bijv. reserveringssystemen, Excelsheets, e.d.), maar kost het hooguit iets meer tijd.

Maar de zoekopdracht gaat hier wel enigszins omgekeerd: je hebt een aantal personen (adhv telefoonnummers), en daar moet je een auto (kenteken) bij gaan zoeken. Het lijkt me dan wel lastiger toevallig bij de juiste leasemaatschappij uit te komen, als de auto niet direct op naam/adres van degene met het telefoonnummer staat.

Dus moet je alle leasemaatschappijen vragen of ze van de berijders van een witte Renault ook iemand met het juiste telefoonnummer (of naam) bij zit., denk ik? Klinkt niet direct heel praktisch of snel, maar ook niet onmogelijk.

Maar goed, het is een spel, dus dat antwoorden iets sneller dan in het echt terugkomen (vanwege de beperkte speeltijd) vind ik niet heel erg gek... en in de montage blijft daar doorgaans al helemaal niks meer van over.
In de praktijk is dit mogelijk maar enorm ingewikkeld.
- Lijst opvragen van telefoonnummers die weggegaan zijn bij een zendmast in de buurt op dat tijdstip.
Er zijn 3 providers in Nederland met een eigen netwerk dus je moet 3 providers bevragen met zendmasten in de buurt. Hier komt een lange lijst uit met nummers die in bijvoorbeeld 15 minuten de zone van de zendmast(en) hebben verlaten.

- Je vraagt van al die nummers op van wie het telefoonnummer is en of ze een voertuig op naam hebben staan. Daarnaast moet je van iedereen opvragen waar ze werken via de belastingdienst. Van sommige nummers kom je direct bij een zakelijke eigenaar van het telefoonnummer uit en moet je het bedrijf benaderen wie het telefoonnummer gebruikt.

- Als je weet wie ze zijn en waar ze werken moet je via de werkgever opvragen of ze een voertuig tot hun beschikking hebben en welk voertuig dat is. Samen met de gegevens van het RDW van de privé voertuigen moet je dan vervolgens alle modellen en kleuren gaan vergelijken en daarna komt er hopelijk een match.
Heb je meer matches dan moet je meerdere sporen uitlopen.

In de praktijk is het dus mogelijk maar kost het heel veel tijd en mensen. Reken maar dat je niet iedere werkgever direct te pakken hebt of direct de juiste medewerker die je kan voorzien van informatie. Ik verwacht dat zo'n onderzoek werkelijkheid minimaal 48 uur duurt en dan zijn de voortvluchtige al lang weer weg uit Almelo.

• SelmarSmit
Wceend schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:32:
[...]

In de praktijk is dit mogelijk maar enorm ingewikkeld.
- Lijst opvragen van telefoonnummers die weggegaan zijn bij een zendmast in de buurt op dat tijdstip.
Er zijn 3 providers in Nederland met een eigen netwerk dus je moet 3 providers bevragen met zendmasten in de buurt. Hier komt een lange lijst uit met nummers die in bijvoorbeeld 15 minuten de zone van de zendmast(en) hebben verlaten.

- Je vraagt van al die nummers op van wie het telefoonnummer is en of ze een voertuig op naam hebben staan. Daarnaast moet je van iedereen opvragen waar ze werken via de belastingdienst. Van sommige nummers kom je direct bij een zakelijke eigenaar van het telefoonnummer uit en moet je het bedrijf benaderen wie het telefoonnummer gebruikt.

- Als je weet wie ze zijn en waar ze werken moet je via de werkgever opvragen of ze een voertuig tot hun beschikking hebben en welk voertuig dat is. Samen met de gegevens van het RDW van de privé voertuigen moet je dan vervolgens alle modellen en kleuren gaan vergelijken en daarna komt er hopelijk een match.
Heb je meer matches dan moet je meerdere sporen uitlopen.

In de praktijk is het dus mogelijk maar kost het heel veel tijd en mensen. Reken maar dat je niet iedere werkgever direct te pakken hebt of direct de juiste medewerker die je kan voorzien van informatie. Ik verwacht dat zo'n onderzoek werkelijkheid minimaal 48 uur duurt en dan zijn de voortvluchtige al lang weer weg uit Almelo.
Het kenteken van je leaseauto is bekend bij de belastingdienst.

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:02
SelmarSmit schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:51:
[...]

Een prive lease ja. Maar van een auto die gekocht is of geleased wordt door werkgever is niet zo makkelijk te achterhalen welke werknemer(s) daar mee rijden.
Alleen als je een verklaring geen privegebruik ingevuld hebt bij de Belastingdienst.

• rvrrr
Ik vind het format overigens vrij saai worden. HQ is inmiddels getraind in het slinks bevragen van de redactie. Waardoor informatie veel sneller aan elkaar geknoopt kan worden dan in real time. Ook bijv. die simcards van 'moderne' auto's kunnen altijd perfect uitgepeild worden, nooit zijn er storingen. Niet erg realistisch lijkt mij.

En nu worden ze ook in het zadel geholpen een deelnemer ook de hints van andere kandidaten in de bus heeft opgenomen. Waarom wordt dat toegestaan door redactie?

[ Voor 5% gewijzigd door rvrrr op 13-12-2025 23:05 ]

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
rvrrr schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 22:55:
[...]

Een prive lease ja. Maar van een auto die gekocht is of geleased wordt door werkgever is niet zo makkelijk te achterhalen welke werknemer(s) daar mee rijden.
Alleen als je een verklaring geen privegebruik ingevuld hebt bij de Belastingdienst.
Dat klopt lang niet altijd. Het CJIB wistvme prima te vinden (helaas). Lease auto via werkgever.

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
rvrrr schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 23:04:
Ik vind het format overigens vrij saai worden. HQ is inmiddels getraind in het slinks bevragen van de redactie. Waardoor informatie veel sneller aan elkaar geknoopt kan worden dan in real time. Ook bijv. die simcards van 'moderne' auto's kunnen altijd perfect uitgepeild worden, nooit zijn er storingen. Niet erg realistisch lijkt mij.

En nu worden ze ook in het zadel geholpen een deelnemer ook de hints van andere kandidaten in de bus heeft opgenomen. Waarom wordt dat toegestaan door redactie?
Hoe vaak heb jij storing op jou simkaart? Ik vrij weinig

Hier vind juist geen interventie plaats door redactie. Slordige kandidaten zijn al vaker een reden geweest dat andere kandidaten niet of nauwelijks konden winnen.

• Vld1989
  • Nu online
[...]

Waarom zou de belastingdienst op de hoogte moeten zijn van een privélease? Dat is toch heel onlogisch? Voor een zakelijke lease is dat veel logischer, bij zowel privégebruik als geen privégebruik, aangezien ze toch moeten of je loonbelasting over je auto moet betalen of niet.

Zelf heb ik wel eens een private lease gehad en die stond niet eens op naam van de leasemaatschappij maar gewoon op m'n eigen naam. Zakelijke lease heb ik nooit gehad maar vanuit mijn functie als Financial controller zie ik wel vaak facturen van leasemaatschappijen voorbij komen. Daar staat op elke factuur bij elk kenteken keurig de naam van de berijder vermeld, dus via de leasemaatschappij er achter komen lijkt me ook geen al te lastige route.
rvrrr schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 23:04:

Snap wel wat je hier zegt, maar ik meen me te herinneren dat @SelmarSmit weleens heeft aangegeven dat storingen, leads die tot niets leiden en dergelijke zaken de uitzending niet zo snel halen aangezien dat niet als leuke tv wordt beschouwd. Waar ik het overigens niet mee eens ben, ik zou dat best vaker willen zien omdat het idd een realistischer en ook veel waarheidsgetrouw beeld geeft.

• rvrrr
Wippie1234 schreef op zondag 14 december 2025 @ 00:21:
[...]

Dat klopt lang niet altijd. Het CJIB wistvme prima te vinden (helaas). Lease auto via werkgever.
CJIB is niet de belastingdienst. Cjib krijgt die data gewoon van jouw leasemaatschappij en vaak gaat daar dagen overheen.

• rvrrr
[

[ Voor 99% gewijzigd door rvrrr op 14-12-2025 06:49 ]

• rvrrr
Vld1989 schreef op zondag 14 december 2025 @ 01:02:
[...]

Waarom zou de belastingdienst op de hoogte moeten zijn van een privélease? Dat is toch heel onlogisch? Voor een zakelijke lease is dat veel logischer, bij zowel privégebruik als geen privégebruik, aangezien ze toch moeten of je loonbelasting over je auto moet betalen of niet.

Zelf heb ik wel eens een private lease gehad en die stond niet eens op naam van de leasemaatschappij maar gewoon op m'n eigen naam. Zakelijke lease heb ik nooit gehad maar vanuit mijn functie als Financial controller zie ik wel vaak facturen van leasemaatschappijen voorbij komen. Daar staat op elke factuur bij elk kenteken keurig de naam van de berijder vermeld, dus via de leasemaatschappij er achter komen lijkt me ook geen al te lastige route.

[...]

Snap wel wat je hier zegt, maar ik meen me te herinneren dat @SelmarSmit weleens heeft aangegeven dat storingen, leads die tot niets leiden en dergelijke zaken de uitzending niet zo snel halen aangezien dat niet als leuke tv wordt beschouwd. Waar ik het overigens niet mee eens ben, ik zou dat best vaker willen zien omdat het idd een realistischer en ook veel waarheidsgetrouw beeld geeft.
Private lease staat het kenteken, zoals bij jou ook het geval geef je aan, gewoon op jouw naam. Dit kan automatisch bevraagd worden.

Bij leaseauto van een werkgever houdt de belastingdienst niet bij wie in welke auto rijdt, de inhoudsplicht van de juiste bijtelling en controle op geen verklaring privégebruik ligt bij werkgever. Controle daar op vindt achteraf plaats.

Het klopt wel dat Leasemaatschappij een actuele berijder administratie hebben, maar Selmar geeft aan dat ze die vd belastingdienst krijgen - dat vind ik vreemd.

[ Voor 7% gewijzigd door rvrrr op 14-12-2025 07:13 ]

• WizzlerNL
Maar in hoeverre is dit programma nou gestuurd dan? Want ik lees hier dat er allemaal voor opgezette situaties zijn maar dan is de lol er toch wel een beetje af als deelnemer?

• Shinji
WizzlerNL schreef op zondag 14 december 2025 @ 09:05:
Maar in hoeverre is dit programma nou gestuurd dan? Want ik lees hier dat er allemaal voor opgezette situaties zijn maar dan is de lol er toch wel een beetje af als deelnemer?
Ligt er aan wat je vooropgezet vind. Ze moeten bij een kennis langs om info over het extractiepunt te krijgen. Later zal daar nog een opdracht voor zijn. Maar hoe je dat verder doet is aan ieder team.

Net als met een bordspel, daar zitten ook vooraf opgezette situaties in ("ga naar gevangenis"). Maakt dat een spel ineens niet meer leuk?

En de spelleiding probeert altijd een balans te vinden waarbij het voor beide kanten een uitdaging is maar niet onmogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Shinji op 14-12-2025 09:17 ]

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:16
WizzlerNL schreef op zondag 14 december 2025 @ 09:05:
Dan krijg je wat de marinier in het eerste seizoen deed: verplaatsen in de kofferbak tussen vooraf geregelde adressen zorgend dat aan de spelregel van de maximale overnachtingsduur wordt voldaan.
Dat is geen interessante TV omdat de hunters geen enkele aanwijzing hadden.

• WizzlerNL
Ja Nee ik snap het spel wel dat je ergens info moet ophalen maar ik lees hier dat de Hunters bepaalde info krijgen over telefoons aan en uit terwijl dat url niet zo zou werken. Klopt dat? In hoeverre is de Hunt overeenkomstig met de realiteit?

• Shinji
WizzlerNL schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:11:
Ja Nee ik snap het spel wel dat je ergens info moet ophalen maar ik lees hier dat de Hunters bepaalde info krijgen over telefoons aan en uit terwijl dat url niet zo zou werken. Klopt dat? In hoeverre is de Hunt overeenkomstig met de realiteit?
In principe is alles realistisch gesimuleerd, zou een tap verzoek in het echt 4 uur duren dan krijgen ze van de spelleiding dat ook 4 uur later etc. De wachttijd zie je alleen niet want dat is geen interessante televisie.

• WizzlerNL
Shinji schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:31:
[...]

In principe is alles realistisch gesimuleerd, zou een tap verzoek in het echt 4 uur duren dan krijgen ze van de spelleiding dat ook 4 uur later etc. De wachttijd zie je alleen niet want dat is geen interessante televisie.
Maar wat bedoel je dan met gesimuleerd? Kijken ze echt welke nummers in een bepaalde zone zijn aan/uit geschakeld of is dat fictieve info die van de spelleiding komt?

• Shinji
WizzlerNL schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:58:
[...]

Maar wat bedoel je dan met gesimuleerd? Kijken ze echt welke nummers in een bepaalde zone zijn aan/uit geschakeld of is dat fictieve info die van de spelleiding komt?
Ze weten wanneer de telefoons van deelnemers of helpers aan en uit gaan. Want er loopt een cameraploeg mee die dat waarschijnlijk noteert. Die zullen ook de 'taps' doen als in opname van een gesprek, maken beelden vanuit dezelfde hoek als ergens een camera hangt enzo.

Ik ga er vanuit dat de spelleiding dat eventueel aanvult met dummy data zodat een verzoek realistisch is, bijv in geval van een welke telefoons ergens hebben aangestraald, en de hunters daar in moeten gaan spitten eventueel.

• evil_lemon
WizzlerNL schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:58:
[...]

Ze mogen uiteraard niet voor een tv programma zomaar telefoongegevens etc. opvragen, dus dit is gesimuleerd, maar wel met het idee dat alles zo dicht mogelijk komt bij hoe het in werkelijkheid zou gaan.

• aap
  • Nu online

aap

millerman_sf schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:33:
Hopelijk valt de schade voor andere teams mee, want zowel de helper in Groningen als de broer van de rijschoolhouders zijn ontdekt door de nalatigheid van deze mannen.
Vooralsnog hebben de vluchters hun enveloppen nog kunnen krijgen, hoewel de hunters de rijschoolhouders wel erg dicht op de hielen zitten.

Mochten ze ontkomen, dan hoop ik dat de helpers niet later nog een rol hebben (zoals vaak het geval is), want we hebben in een vorig seizoen al eens gezien dat het heel moeilijk is om een ontdekte helper nog fysiek te benaderen.

Ik vraag me af of de vluchters elkaar na de uitzending nog ontmoeten, misschien op een afsluitende borrel? Ik zou dan niet diegene willen zijn die de hunters op het spoor van alle anderen gezet heeft, want dat maakt het allemaal wel awkward.

• SelmarSmit
[...]

https://mijn.bovag.nl/act...lledige-wagenparkgegevens

Er is zelfs een Wagenpark-portaal bij de site van de belastingdienst

• SelmarSmit
Shinji schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:13:
[...]
Ik ga er vanuit dat de spelleiding dat eventueel aanvult met dummy data zodat een verzoek realistisch is, bijv in geval van een welke telefoons ergens hebben aangestraald, en de hunters daar in moeten gaan spitten eventueel.
Enkel als het heel beperkt is, want realistische dummy data maken is veel werk. Meestal maak ik zelf al de beoordeling of een dergelijk verzoek minder dan 5 hits zou opleveren.

• SelmarSmit
aap schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:36:
[...]

Ik vraag me af of de vluchters elkaar na de uitzending nog ontmoeten, misschien op een afsluitende borrel? Ik zou dan niet diegene willen zijn die de hunters op het spoor van alle anderen gezet heeft, want dat maakt het allemaal wel awkward.
Enkel de voortvluchtigen die de finaledag hebben gehaald.

• Kroesss
  • Nu online
SelmarSmit schreef op maandag 15 december 2025 @ 12:48:
[...]

Enkel de voortvluchtigen die de finaledag hebben gehaald.
Dat zal bij sommige seizoenen een eenzame bijeenkomst zijn geweest dan.

• SelmarSmit
Kroesss schreef op maandag 15 december 2025 @ 12:50:
[...]

Dat zal bij sommige seizoenen een eenzame bijeenkomst zijn geweest dan.
Wij zijn er ook 🤣

• One-eye864
En vorig seizoen Pizza Peppi voor de catering :9

• Wceend
  • Nu online
SelmarSmit schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:51:
[...]

geloof ik best bij een leasemaatschappij maar niet bij een bedrijfsauto.
Bovendien moet je dan eerst maar eens achterhalen van wie dat mobiele nummer is van een bedrijf met 40.000 werknemers. (bijvoorbeeld).
Ik snap heel goed dat jullie de redactie ondertussen heel slim kunnen bevragen maar misschien moeten zij een kopie Selmar neerzetten die gaten in je gesloten vragen schiet >:)
Pagina: 1 ... 51 52 Laatste