Ik denk dat we wellicht ook onderschatten hoeveel impact het geheel heeft. Ook al is het een spelletje, je wordt wel achterna gezeten. Volgens mij moet je echt een boekje meenemen waarin je wat uitgangspunten opschrijft (zoals het niet-checken van profielfoto's op WhatsApp

) en dat steeds weer openslaan. Ik denk dat je na een paar dagen echt paranoia wordt, en dan moet je sterk zijn en het "plan" (geen plan is ook een plan) aanhouden.
Ik denk op zich niet dat de productie heel veel gestuurd heeft eigenlijk. Ja, die microdot bij de 2 broers in de tuin ben ik ook wel van overtuigd. Je zou kunnen denken bij Brandon die camera auto weghalen, maar goed, als je daar na 2 dagen posten niets uit krijgt is de gok om 'm te verplaatsen naar het werk van die knul ook niet zo heel gek. Maar met een dosis geluk uiteindelijk op het juiste extractiepunt staan om de laatste deelnemers te pakken... (of onderbuikgevoel, ze hadden in ieder geval geen aantoonbare reden om die uit te kiezen). Ik denk dat de spelleiding wel ervoor heeft gekozen om deelnemers terug te laten gaan naar hun helper, omdat het maar 2 weken was en het is uiteindelijk toch een tv programma. Selmar zei al eens eerder: iemand 3 weken laten verdwijnen in een tentje op de hei is supereffectief, maar geen leuke TV. Het is een TV programma. Dus om te zorgen dat het ook leuke TV is moet je wel wat opdrachten bedenken waarmee de Hunters een kans maken. En dus zeker als het maar 2 weken is. Natuurlijk had het leuker geweest als de marktplaats advertenties niet zo makkelijk gevonden waren (of als de link die ze te pakken hadden nergens heen ging in plaats van "deze advertentie is verwijdert"). En dat elk telefoonnummer hetzelfde was. Misschien hadden ze in de 3-weken variant van dit seizoen die marktplaats link ook anders gedaan.
En de Zeeuwse meisjes... als die iets beter verstopt waren in die boomgaard, is er een redelijke kans dat ze niet eens opgemerkt waren. Is het nog even de vraag of ze Jacco wel zouden ontmoeten want die was natuurlijk wel zwaar onder de aandacht. Dat hadden ze beter kunnen door-denken door bv op het werk te zeggen: laat Jacco geven wat hij heeft en laat iemand anders rijden, en laat Jacco naar z'n tante in Den Haag rijden in z'n Golfje. Maar doordat de meisjes niet opletten op het verkeer ('goh wat rijden ze hard hier') en dus bij oplettendheid wel zichtbaar waren (en de Hunters zijn natuurlijk wel getraind om op te letten....) werden ze gepakt. Die helpster die ff naar de Mac rijdt, vervolgens ergens anders staat te wachten. Vrolijk zegt "ja, ik ben lekker aan het rondrijden om jullie af te lij/eiden" echt helemaal goud. Maar net niet goud genoeg zeg maar

En, ook daar weer, even snel een keuze van Selmar: hierheen of daarheen.. doe toch die boomgaard maar. Onderbuikgevoel wellicht? Maar als hij daar een andere keuze had gemaakt was het totaal anders geweest. En opnieuw dus, een mazzeltje.
Misschien vind ik het allergrootste negatieve punt het feit dat het 2 weken was, en dat dit niet duidelijk was. Waardoor het in aflevering 6 leek, ok, nu pas dag 8. Bijna 2 weken speeltijd in 2 afleveringen? Dat gaat m niet worden.... Terwijl als in het begin gewoon was gezegd "2 weken op de vlucht voor Hunters" was die "mood" al meteen wat anders geweest. De rest vind ik, als ik er zo over terug denk, vooral gevolgen van het feit dat het korter was.
Ik vond het toch een leuk seizoen

En jammer dat zo te lezen @
SelmarSmit dus niet in zijn trainingspakkie door het gras heen kruipt om de boeven te pakken