Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:17

Ypho

Allround Nerd

Wat ik me afvraag is hoe lang het duurt voordat de kandidaten bekend zijn (naam) en hoe snel hun pinpas onder de tap zit.

Stel nou dat ze bijvoorbeeld direct vanuit het Rijksmuseum de metro in waren gestapt (al dan niet kaartje gepind), zouden ze dan niet al (bij wijze van spreke) de hele noord-zuid lijn hebben kunnen afleggen voordat de Hunters ook maar een hit via een camera/pintap hadden gehad?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Wat ik niet snap: kandidaten hebben toestemming gegeven voor allerhande privacy schendingen, stel dat ik als toevallige voorbijganger mijn mobiel uitleen mogen ze toch niets?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 14:33
Ypho schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:04:
Wat ik me afvraag is hoe lang het duurt voordat de kandidaten bekend zijn (naam) en hoe snel hun pinpas onder de tap zit.

Stel nou dat ze bijvoorbeeld direct vanuit het Rijksmuseum de metro in waren gestapt (al dan niet kaartje gepind), zouden ze dan niet al (bij wijze van spreke) de hele noord-zuid lijn hebben kunnen afleggen voordat de Hunters ook maar een hit via een camera/pintap hadden gehad?
Uur tot twee uur, en dan hebben we direct ook de pinpas onder controle. Dus ja, dat kan makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:23
hoevenpe schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:09:
Wat ik niet snap: kandidaten hebben toestemming gegeven voor allerhande privacy schendingen, stel dat ik als toevallige voorbijganger mijn mobiel uitleen mogen ze toch niets?
Jawel, want er wordt aan je gevraagd of je mee wil doen, daar horen dat soort ‘schendingen’ bij. Je mag daar niet mee akkoord gaan, maar dan mag je ze ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Shinji schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:16:
Jawel, want er wordt aan je gevraagd of je mee wil doen, daar horen dat soort ‘schendingen’ bij. Je mag daar niet mee akkoord gaan, maar dan mag je ze ook niet helpen.
Maar hoe gaat dat dan?

Iemand vraagt gehaast een lift, voordat ik ze meeneem mag je eerst een half uur juridisch papierwerk doorspitten? Dan laat je ze gewoon staan.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Als jij dat tot in de detail wil doorspitten prima, dan zijn de kandidaten misschien al door dus hoef je niet verder te lezen.

Daarbij gaan sommige dingen ook gewoon in overleg. Je zag bijvoorbeeld dat een team allerlei apparatuur ging halen bij een van de kandidaten thuis. Maar ze had er nog wel een melding over dat bepaalde apparaten puur voor werk waren. Die hebben ze ook niet mee genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:23:
Als jij dat tot in de detail wil doorspitten prima, dan zijn de kandidaten misschien al door dus hoef je niet verder te lezen.
Correct, en overigens niet alleen voor het doorspitten van jou, maar vooral ook tekenen voor het feit dat je herkenbaar in beeld gebracht mag worden.

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 07:13
Wally2002 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:37:
[...]

Daar hoeven ze nog geen eens over te vertellen. De mensen die de eerste aflevering het meest gevolgd worden liggen er sowieso het eerste uit :)

Althans dat is tot nu toe wel het stramien in alle seizoenen.
Dit dacht ik normaal ook, maar aangezien er nu een pinhit was en ze daarmee redelijk dichtbij kwamen, is dit natuurlijk ook gewoon een spannende verhaallijn voor een eerste aflevering en dus logisch dat daar meer aandacht naar toe gaat dan de andere kandidaten. Op het einde leken ze toch echt het spoor kwijt te zijn.

Maar we gaan het zien woensdag.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

Wally2002 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:37:
[...]

Daar hoeven ze nog geen eens over te vertellen. De mensen die de eerste aflevering het meest gevolgd worden liggen er sowieso het eerste uit :)

Althans dat is tot nu toe wel het stramien in alle seizoenen.
Niet per se in de 1e aflevering, maar gewoon, diegenen die het meeste in beeld zijn in een aflevering zijn meestal de lul.

@SelmarSmit op Facebook zei je dat je niet verplicht bent om te pinnen. Maar waarom pint iedereen dan? Want ik kan me vaag herinneren dat iemand weleens treinkaartjes of zo heeft betaald met dat cash, maar ik heb niet het idee dat er veel cash wordt uitgegeven. Zelfs een kopje koffie op een terrasje wordt gebietst. Waarom zouden ze dan sowieso gaan pinnen? Of wordt het geld wel gebruikt maar haalt dat de afleveringen gewoon niet zo vaak?

Exact expert nodig?

• SelmarSmit
Crazy D schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:43:
[...]

Niet per se in de 1e aflevering, maar gewoon, diegenen die het meeste in beeld zijn in een aflevering zijn meestal de lul.

@SelmarSmit op Facebook zei je dat je niet verplicht bent om te pinnen. Maar waarom pint iedereen dan? Want ik kan me vaag herinneren dat iemand weleens treinkaartjes of zo heeft betaald met dat cash, maar ik heb niet het idee dat er veel cash wordt uitgegeven. Zelfs een kopje koffie op een terrasje wordt gebietst. Waarom zouden ze dan sowieso gaan pinnen? Of wordt het geld wel gebruikt maar haalt dat de afleveringen gewoon niet zo vaak?
Dat laatste, meestal voor lunch, drinken etc. als bietsen niet is gelukt

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
- Duo koopt flesje cola en flesje water bij lokale snackbar van eigen geld
- Duo is ten einde raad en vraagt voorbijgangers voor wat kleingeld om 2 flesjes drinken te kunnen kopen bij lokale snackbar

Beide zullen tijdens de vluchtperiode wel gebeuren...
maar welke is het interessantste beeldmateriaal voor de kijker...?

:)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Wat een aflevering weer in BE. Wat een mazzel heeft die Chloe zeg. En hoe dommig was dat telefoontje, al dacht ik eerst dat ze via WhatsApp belde maar dat kan niet afgeluisterd worden. Echt door het oog van de naald!

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 12:44
Crazy D schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:25:
Wat een aflevering weer in BE. Wat een mazzel heeft die Chloe zeg. En hoe dommig was dat telefoontje, al dacht ik eerst dat ze via WhatsApp belde maar dat kan niet afgeluisterd worden. Echt door het oog van de naald!
Ik dacht dus precies hetzelfde. Ze weet dat die vriendin een interessant doel is voor de hunters, waarom zou je anders de profielfoto checken, en als die dan niet gewijzigd is even bellen om exact datzelfde nog even te vragen: "zijn ze niet geweest?"

Man man man... Dan heb je echt de vorige seizoenen niet goed op zitten letten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:52:
[...]

Ik dacht dus precies hetzelfde. Ze weet dat die vriendin een interessant doel is voor de hunters, waarom zou je anders de profielfoto checken, en als die dan niet gewijzigd is even bellen om exact datzelfde nog even te vragen: "zijn ze niet geweest?"

Man man man... Dan heb je echt de vorige seizoenen niet goed op zitten letten hoor.
Nou ja punt is dat ze de profielfoto niet had gewijzigd, want ze waren immers niet geweest. Dus dacht ze veilig te zijn. Maar als je dan toch iemand op WhatsApp hebt opgezocht, bel dan op zijn minst even via WhatsApp en niet vervolgens via een normale lijn. Nog handiger zou zijn om dan toch even een paar huizen verderop een telefoon te lenen om te bellen. Maar ja, dan wordt je vervolgens onzeker omdat je gebeld hebt, wil je weg, maar blijf je nog wel even rustig een soepje en wat broodjes eten. Daar haak ik dan met mijn verstand echt even helemaal af. Smeer die broodjes en hop, wegwezen. "ja dan zijn ze hier met een uurtje, dus ik kan best 55 minuten wachten 8)7". Nou ja maakt wel leuke beelden en ben benieuwd hoe de hunters daarop reageren als ze zien dat die range rover (waavan ze note bene ook nog hadden gemeld dat dat 1 van de 3 auto's is die die mensen hebben) gewoon tussen hun door rijdt :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Crazy D schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:24:
"ja dan zijn ze hier met een uurtje, dus ik kan best 55 minuten wachten 8)7". Nou ja maakt wel leuke beelden
Echt he, inderdaad
Dan doe je al iets doms, waarbij je zelf de heldere ingeving krijgt "ah, dat was misschien niet slim geweest"
Om dan vervolgens toch te denken "och, we hebben nog wel n uurtje"

maak toch gewoon dat je weg bent! :F
en ben benieuwd hoe de hunters daarop reageren als ze zien dat die range rover (waavan ze note bene ook nog hadden gemeld dat dat 1 van de 3 auto's is die die mensen hebben) gewoon tussen hun door rijdt :o
Steken laten vallen langs beide kanten in deze ja

Je hebt een telefoontje, waardoor je met 99% zekerheid kan zeggen dat ze daar zit. En vervolgens ga je eerst op de Pijpeweg 10 minuten staan wachten tot er meer teams zijn...
En dan inderdaad. HQ geeft aan: 3 autos. En ook niet de minst opvallende: Range Rover Evoque, Audi A6 en Mercedes GLC. Geen standaard Golfjes waar er elke 5 minuten 3 van voorbij komen. Dan sta je om de hoek van de locatie, en dan let je niet op die autos... Jammer toch

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Te druk met gniffelen over de straatnaam 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-10 11:42
SelmarSmit schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:34:
[...]

Dat zou je zeggen, maar als je de series van Amazon bekijkt (Hunted Duitsland, Frankrijk en Italië), zie je hoe nep het er uitziet als ze elke scène steeds overdoen vanaf statief.
Thanks voor deze rabbithole waar ik een paar dagen in ga blijven hangen waarschijnlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Gurbuh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:24:
[...]

Thanks voor deze rabbithole waar ik een paar dagen in ga blijven hangen waarschijnlijk O-)
Kun je daarna België, UK en Australië kijken, en dan denk ik dat ze in Polen ook klaar zijn met monteren, en kun je ook Polen gaan kijken 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Als iemand weet waar je (als Nederlander) die series kunt zien, hou ik me aanbevolen! Belgie lukt dus inmiddels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:16
SelmarSmit schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:02:
[...]

Kun je daarna België, UK en Australië kijken, en dan denk ik dat ze in Polen ook klaar zijn met monteren, en kun je ook Polen gaan kijken 😀
@SelmarSmit Is er een nieuwe Hunted UK dan? Ik zie seizoen 6 als laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
voorstad schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:56:
[...]

@SelmarSmit Is er een nieuwe Hunted UK dan? Ik zie seizoen 6 als laatste.
Celebrity Hunted seizoen 5 is de laatste

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:13:
Als iemand weet waar je (als Nederlander) die series kunt zien, hou ik me aanbevolen! Belgie lukt dus inmiddels :D
UK en Aus zijn te bekijken via de All4 app en de standaard manier om er voor te zorgen dat je in de UK bent. Het laatste seizoen van Aus kun je op die zelfde manier zien, of te downloaden op de standaard manier om “Linux distros” te downloaden 😜

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@SelmarSmit - Zo fout die opmerking "auto's met ingebouwde LTE kaart..."
Mijn auto heeft zelfs 2 "ingebouwde' LTE kaarten. 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18
@SelmarSmit heb jij enig idee hoe geleende fietsen ed weer terugkomen bij de rechtmatige eigenaar? Regelt de productie dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb nu nog een reden om geen iPhone te willen hebben. :+ _O-

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 27-09-2023 21:12 ]

"When you grow up your heart dies"

• sjaool

sjaool

SelmarSmit schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:43:
[...]

UK en Aus zijn te bekijken via de All4 app en de standaard manier om er voor te zorgen dat je in de UK bent. Het laatste seizoen van Aus kun je op die zelfde manier zien, of te downloaden op de standaard manier om “Linux distros” te downloaden 😜
Boefje... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:56

The Legend

*Plop*

Goede helpers dit keer, hadden ze geluk mee! En eh, welke nsb’er hier heeft via Twitter lopen klikken bij @SelmarSmit? :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 19:27

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hunter team uitgelachen door een stel kalkoenen :')

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48

Freak187

geen

Hunted UK is echt turbo gemonteerd. In 6 afleveringen wordt alles afgekaart. Wordt ontzettend veel in geknipt. In seizoen 6 zijn ook een aantal ongeloofwaardige ‘captures’. Dat is bijna in scene gezet.

Vind Hunted AUS wel goed gefilmd. Net zoals Hunted NL overigens.

Kia Niro-EV 2024

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben benieuwd of de dames uit hun eigen netwerk durven te gaan. Maar wel als eerste de cryptex open. En is dat baken/peilen van iPhones met OS 15 en hoger niet de find my functie? Nog een reden om het lekker bij Android te houden. En het beste dus liftjes regelen in oude auto's zonder SOS functie / antidiefstal optie.

Die Prince doet me trouwens denken aan een oud deelnemer Prince in Wie is de Mol serie 2002 in Portugal. Wat is de kans op het bricken van die cryptex als je er al hebt lopen pielen?

• sjaool

sjaool

Joosie200 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:31:
Wat is de kans op het bricken van die cryptex als je er al hebt lopen pielen?
Ik denk geen enkele kans omdat het een mechanisch ding is.

Ze staan trouwens bij bosjes te koop op AliExpress. :)

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 27-09-2023 21:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Joosie200 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:31:
Ben benieuwd of de dames uit hun eigen netwerk durven te gaan. Maar wel als eerste de cryptex open. En is dat baken/peilen van iPhones met OS 15 en hoger niet de find my functie? Nog een reden om het lekker bij Android te houden. En het beste dus liftjes regelen in oude auto's zonder SOS functie / antidiefstal optie.

Die Prince doet me trouwens denken aan een oud deelnemer Prince in Wie is de Mol serie 2002 in Portugal. Wat is de kans op het bricken van die cryptex als je er al hebt lopen pielen?
Dat is dezelfde Prince, en die heeft ook Expeditie Robinson gedaan. Noem het de grand slam😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
sjaool schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:34:
[...]

De code kraken lukt niet, maar een schroevendraaier lost alles op. * voor de duidelijkheid: dat mochten wij dus niet *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:34:
[...]

Ja en ook Amazon heeft er genoeg staan.
YouTube: Hack and Break into a Cryptex
Kennelijk kun je de rechterzijde deels demonteren en zo per letterring op zoek gaan naar de juiste combinatie.
SelmarSmit schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:46:
[...]

Dat is dezelfde Prince, en die heeft ook Expeditie Robinson gedaan. Noem het de grand slam😀
Ha, dus toch goed gezien. ER volg ik niet standaard, maar WIDM en Hunted sinds het begin.
SelmarSmit schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:47:
[...]

De code kraken lukt niet, maar een schroevendraaier lost alles op. * voor de duidelijkheid: dat mochten wij dus niet *
Goed om te weten. En slim om moderne auto's ook te peilen. Gewoon voortaan terug naar een Toyota starlet als getaway car als je meedoet dus ;)

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:11:
Ik heb nu nog een reden om geen iPhone te willen hebben. :+ _O-
Lol nee hoor, ze moeten toegang krijgen tot jouw iCloud of een device waarbij ook Find My is ingelogd.

Heb je bv een iPad zonder lock code en is deze ingelogd in iCloud; sja dan ben je gewoon dom bezig. Dus wel leuk gevonden van Selmar. :)

• Crazy D

Crazy D

Leuke aflevering weer. "8 minuten aanrij tijd" damn, denk je ergens redelijk veilig af te spreken zitten ze gewoon op steenworpafstand.

Wel grappig dat de dames ook wilde pinnen bij een niet-pin-automaat, slim. Maar, beetje dom om eerst te pinnen en dan nog even te blijven babbelen. En dan helemaal zeggen "het kan zijn dat er hunters komen, zeg dan maar dat we naar Doetinchem rijden". Serieus, hoe debiel denk je dat de hunters zijn... dat ze dan met 3 auto's die kant op rijden of zo. Echt, gewoon, ff pinnen, misschien vragen "wil je je profielfoto wijzigen" en verder niets uit jezelf vertellen maar gewoon, weg wezen!

Onhandig dat Prince nogal ongeduldig was met dat crypto ding, en dus niet de naam van hun helper heeft gezien.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

bluewalk schreef op donderdag 28 september 2023 @ 06:36:
[...]

Lol nee hoor, ze moeten toegang krijgen tot jouw iCloud of een device waarbij ook Find My is ingelogd.

Heb je bv een iPad zonder lock code en is deze ingelogd in iCloud; sja dan ben je gewoon dom bezig. Dus wel leuk gevonden van Selmar. :)
Het ging mij meer om de opmerking dat het apparaat niet aan hoefde te staan. ;)

• Kroesss
Crazy D schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:44:
Onhandig dat Prince nogal ongeduldig was met dat crypto ding, en dus niet de naam van hun helper heeft gezien.
Onhandig inderdaad, maar als je niet weet waar je naar moet kijken kan ik me goed voorstellen dat je zoals hij te snel gaat draaien. Zou mij ook kunnen overkomen denk ik.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:58
Leuk seizoen weer tot dusver! Ook grappig om te zien dat het programma meer bekend is dan ik had gedacht: dat in de afgelopen aflevering meerdere mensen op straat of in het bos Hunted kennen en daarmee de voortvluchtigen willen helpen. Wat weer mooi in balans is met de tips die Selmar krijgt via Twitter.

• sjaool

sjaool

Kroesss schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:32:
[...]

Onhandig inderdaad, maar als je niet weet waar je naar moet kijken kan ik me goed voorstellen dat je zoals hij te snel gaat draaien. Zou mij ook kunnen overkomen denk ik.
Over het algemeen inspecteer je zo'n ding voordat je in het wilde weg gaat draaien. Tenminste ik zou dat wel doen.

• Kroesss
sjaool schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:40:
[...]
Over het algemeen inspecteer je zo'n ding voordat je in het wilde weg gaat draaien. Tenminste ik zou dat wel doen.
Op zich mee eens, maar je moet wel onthouden dat je in een situatie zit die verre van normaal is. En dat ding is wel heel uitnodigend om te gaan draaien. En misschien waren er wel een paar van die wielen versprongen bi het in de tas stoppen/er weer uit halen, en was er dus op het eerste gezicht niet iets te zien.

Ik snap wel dat het gebeurd, ook al is het misschien niet handig. Dan ken ik nog wel een paar andere acties waarbij ik meer twijfels heb, zoals het bellen met een vriend en over de telefoon afspreken welke chat-website je gaat gebruiken en wat het wachtwoord zou moeten zijn (zoals in de 1e aflevering dus gebeurde).

[ Voor 10% gewijzigd door Kroesss op 28-09-2023 15:11 ]

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:09

jdh009

FP ProMod
Mogen ze dat ding niet openbreken? Als er alleen een sleutel in zit lijkt me het redelijk waardeloos om het in zo’n container te stoppen.

Zonder zelfvernietigingsmechanisme (zoals azijn in The Da vinci code, waarvan geen historisch bewijs is dat zulke apparaten in het verleden daadwerkelijk op die manier werden gebruikt.) zou je het geheel zo open kunnen slijpen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 03:19:
Mogen ze dat ding niet openbreken? Als er alleen een sleutel in zit lijkt me het redelijk waardeloos om het in zo’n container te stoppen.

Zonder zelfvernietigingsmechanisme (zoals azijn in The Da vinci code, waarvan geen historisch bewijs is dat zulke apparaten in het verleden daadwerkelijk op die manier werden gebruikt.) zou je het geheel zo open kunnen slijpen.
Nee, dat mag niet. En je hoeft niet eens de slijpen, het is Chinese kwaliteit en gaat al open met een schroevendraaier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

SelmarSmit schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 06:11:
[...]

Nee, dat mag niet. En je hoeft niet eens de slijpen, het is Chinese kwaliteit en gaat al open met een schroevendraaier
Tjah je moet toch wat regels houden om het spel een beetje eerlijk te kunnen laten verlopen :)
renegrunn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:37:
Leuk seizoen weer tot dusver! Ook grappig om te zien dat het programma meer bekend is dan ik had gedacht: dat in de afgelopen aflevering meerdere mensen op straat of in het bos Hunted kennen en daarmee de voortvluchtigen willen helpen. Wat weer mooi in balans is met de tips die Selmar krijgt via Twitter.
Ja dat viel me ook opeens op ja. Maakt het wel iets minder realistisch (hoeveel mensen zouden een crimineel helpen die op de vlucht is? Tenzij die samen met iemand anders + cameraman/vrouw is :+ ) maar goed, blijft reteleuk programma :9

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat zal ik het eerste seizoen nog eens terug kijken... Maar die is nergens meer te zien volgens mij?

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
SMSfreakie schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:46:
Wat zal ik het eerste seizoen nog eens terug kijken... Maar die is nergens meer te zien volgens mij?
YouTube (geen idee welke aflevering dit is):
YouTube: HUNTED AVROTROS 1 17-10-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Nou, gisteren weer de Belgische aflevering gekeken, en het is wel een leuke serie aan het worden! Ik vind het ook goed dat de site van iemand die gepakt is stopt met werken zodat de hunters niet met 1 arrestatie alledrie de "levels" kunnen krijgen. Volgens mij heeft de Nederlandse editie dit in het verleden ook weleens gehad, maar dat weet ik niet zeker. Het geeft de overgebleven deelnemers in ieder geval een eerlijke kans om verder te komen in plaats van dat iedereen eigenlijk al virtueel kansloos is als er 1 iemand wordt opgepakt.

Verder niet een heel spectaculaire aflevering. De arrestatie die er was kon je uiteraard al aan zien komen na vorige week, dat kon niet meer goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:14
SelmarSmit schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 06:11:
[...]

Dan vind ik dit wel een betje crappy gedaan. Ook dat kistje waar de sleutel van in de cryptex zit, die heb je anders ook binnen 30 seconden open. Beetje jammer dat ze zo veel info/dingen bij één persoon droppen (waarvan je zelf de naam had moeten hebben gezien voor je aan de cryptex begon).

In één van de eerdere seizoenen was er eens een fingerprint-usb. Die werkte volgens mijn herinnering foutloos om de hunters buiten de extractie-informatie te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:19:
Nou, gisteren weer de Belgische aflevering gekeken, en het is wel een leuke serie aan het worden! Ik vind het ook goed dat de site van iemand die gepakt is stopt met werken zodat de hunters niet met 1 arrestatie alledrie de "levels" kunnen krijgen. Volgens mij heeft de Nederlandse editie dit in het verleden ook weleens gehad, maar dat weet ik niet zeker. Het geeft de overgebleven deelnemers in ieder geval een eerlijke kans om verder te komen in plaats van dat iedereen eigenlijk al virtueel kansloos is als er 1 iemand wordt opgepakt.
Dit, en dat Chloe stukjes van het papier had opgegeten met de hint was ook wel slim. En idd mooi van de regie dat die link niet meer werkt, anders zouden de overige teams wel flink kanslozer zijn om te kunnen winnen.
Verder niet een heel spectaculaire aflevering. De arrestatie die er was kon je uiteraard al aan zien komen na vorige week, dat kon niet meer goed gaan.
Ja dat was erg voorspelbaar. Helemaal toen ze moesten keren en zagen, shit, camera. Minder handig dat ze dan niet iets verder de P op waren gereden zodat het nog kon lijken alsof ze was uitgestapt maar goed, met een vriendin 1 km verderop waren ze daar dan sowieso nog wel heen gegaan.

Vond het wel vermakelijk. Die 2 dames in het busje waar die hunter op de fiets toch even nieuwsgierig naar was. Ik gok omdat hij een camera of zo zag hangen, want het was onmogelijk om naar binnen te kijken. En dat homo-stel die meerdere studenten op pad stuurden, erg slim. Die nep-zwangere die gewoon straal langs de hunter loopt (was netjes verkleed!). Niet spectaculair, maar toch wel vermakelijke aflevering.

Maar uh die oude barvrouw met die dude, die zijn dus de link kwijt? |:(

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Crazy D schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:03:
Maar uh die oude barvrouw met die dude, die zijn dus de link kwijt? |:(
Daar lijkt het wel op ja. Dan kun je net zo goed naar huis gaan volgens mij, die link is voor zover ik het nu zie de enige manier om echt belangrijke hints voor het extractiepunt te krijgen namelijk. Ik vind het wel toepasselijk bij hun, ze komen sowieso niet heel erg georganiseerd over namelijk. Maar misschien dat het wel een cliffhanger blijkt, en dat volgende aflevering dat kaartje alsnog ergens uit een tas komt vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Crazy D schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Dit, en dat Chloe stukjes van het papier had opgegeten met de hint was ook wel slim. En idd mooi van de regie dat die link niet meer werkt, anders zouden de overige teams wel flink kanslozer zijn om te kunnen winnen.
Chloe had beter het hele papier weggedaan... :D

Die link werkt niet meer, dat is inderdaad goed!
Maar wie weet zit er nog een patroon in de uitgegeven URL's, waardoor ze met een beetje speuren nu toch de URL's van de overige koppels kunnen achterhalen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Chillz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Chloe had beter het hele papier weggedaan... :D

Die link werkt niet meer, dat is inderdaad goed!
Maar wie weet zit er nog een patroon in de uitgegeven URL's, waardoor ze met een beetje speuren nu toch de URL's van de overige koppels kunnen achterhalen.
Ja, net als toen met die proton email adressen en de wachtwoorden van het niveau Welkom123 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

Daar lijkt het wel op ja. Dan kun je net zo goed naar huis gaan volgens mij, die link is voor zover ik het nu zie de enige manier om echt belangrijke hints voor het extractiepunt te krijgen namelijk. Ik vind het wel toepasselijk bij hun, ze komen sowieso niet heel erg georganiseerd over namelijk. Maar misschien dat het wel een cliffhanger blijkt, en dat volgende aflevering dat kaartje alsnog ergens uit een tas komt vallen.
Nou ja, wel die tattoo met die chat-room-link waar hun helpers ook bij kunnen, dat lijkt dan best wel weer doordacht.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Crazy D schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:55:
[...]

Nou ja, wel die tattoo met die chat-room-link waar hun helpers ook bij kunnen, dat lijkt dan best wel weer doordacht.
Ook die vind ik niet echt doordacht eerlijk gezegd. Die kun je toch gewoon meenemen op papier in je bagage? Als je gepakt wordt, kunnen de hunters er ook niks mee omdat er alleen dingen van jouzelf in die chatroom staan. Om daar nou een tattoo voor te laten zetten vind ikzelf erg overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 13:14
Joosie200 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:53:
[...]

Ja en ook Amazon heeft er genoeg staan.
YouTube: Hack and Break into a Cryptex
Kennelijk kun je de rechterzijde deels demonteren en zo per letterring op zoek gaan naar de juiste combinatie.

[...]
Ik heb er toevallig een een tijd geleden besteld. Ik denk dat de kwaliteit behoorlijk verschilt. Die van mij krijg ik met geen mogelijkheid open geschroefd, om de ringen meer speling te geven. Nou wil ik hem ook niet slopen. Maar het klopt wel dat je op gevoel sommige letters wel kunt kraken door druk te zetten. (zoals combination locks van Master Lock , zie filmpjes van LockPickingLawyer op Youtube.

ook die vrouw op het eind "Ja ze moest iets bij haar broer ophalen", echt... waarom geven ze nou die informatie weer weg.
Ik zou echt niemand iets laten weten van mijn plan, ook niet als ik veilig aan tafel zit in een huis. en alleen waypoints afspreken als iemand me wegbrengt. Noit eindbestemming. En natuurlijk altijd eerst een andere kant op bewegen.

@SelmarSmit Deze aflevering werd het wachtwoord van de icloud gekraakt, door wat slim "gokwerk" neem ik aan, maar kunnen jullie ook in een Mac komen als die een lang wachtwoord heeft en FileVault is ingeschakeld bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wh4ck0 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:31:
[...]

Ik heb er toevallig een een tijd geleden besteld. Ik denk dat de kwaliteit behoorlijk verschilt. Die van mij krijg ik met geen mogelijkheid open geschroefd, om de ringen meer speling te geven. Nou wil ik hem ook niet slopen. Maar het klopt wel dat je op gevoel sommige letters wel kunt kraken door druk te zetten. (zoals combination locks van Master Lock , zie filmpjes van LockPickingLawyer op Youtube.

ook die vrouw op het eind "Ja ze moest iets bij haar broer ophalen", echt... waarom geven ze nou die informatie weer weg.
Ik zou echt niemand iets laten weten van mijn plan, ook niet als ik veilig aan tafel zit in een huis. en alleen waypoints afspreken als iemand me wegbrengt. Noit eindbestemming. En natuurlijk altijd eerst een andere kant op bewegen.

@SelmarSmit Deze aflevering werd het wachtwoord van de icloud gekraakt, door wat slim "gokwerk" neem ik aan, maar kunnen jullie ook in een Mac komen als die een lang wachtwoord heeft en FileVault is ingeschakeld bijvoorbeeld?
Wel als je een variatie gebruikt op een wachtwoord uit één van de bekende lekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Het viel me deze aflevering ook op hoeveel kandidaten bespreken in het bijzijn van helpers. Of na een lift direct aanbellen bij het eerste huis.

Je wil sporen elkaar niet op laten volgen, lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
millerman_sf schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 02:39:
Het viel me deze aflevering ook op hoeveel kandidaten bespreken in het bijzijn van helpers. Of na een lift direct aanbellen bij het eerste huis.

Klopt, maar dat vraagt een grote discipline

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

SelmarSmit schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:50:
[...]

Wel als je een variatie gebruikt op een wachtwoord uit één van de bekende lekken.
Was dat serieus dat je zonder de 2FA in te voeren, wel find my phone kunt gebruiken? :X Of zit hier een stukje redactionele editting in?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 13:14
Crazy D schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:12:
[...]

Was dat serieus dat je zonder de 2FA in te voeren, wel find my phone kunt gebruiken? :X Of zit hier een stukje redactionele editting in?
Ja ik heb het net even getest. Dat kan ja. Ik krijg netjes een 2 factor code op mijn telefoon en mac. Maar kan op FindMyIphone er gewoon langs zonder deze in te voeren.
Je zou denken dat het een beveiligingslek is. Maar als ik er even over nadenk, zijn er natuurlijk ook mensen die ALLEEN een iPhone hebben bijvoorbeeld. Stel je bent hem kwijt of hij is gejat, dan zou je hem niet kunnen terugvinden omdat de 2-fa alleen op je iPhone komt.
Dus vanuit gebruikersperspectief handig, maar in dit geval een sneaky manier om iemand te traceren als je zijn iCloud weet.... beetje creepy wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Wh4ck0 op 05-10-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
millerman_sf schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 02:39:

Vooral het bespreken in bijzijn van helpers kan ook (enigszins) vertekend zijn. We zien natuurlijk maar een fractie van wat er gebeurd, en als ze 3 autoritten hebben waarin ze niet iets zeggen behalve koetjes en kalfjes, dan is dat geen interessante TV natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Ik vond het een leuke aflevering.

Melissa en Sharon stonden al vanaf de eerste uitzending op mijn short list om snel opgepakt te worden. Het jaarlijkse etentje met de familie bij de Chinees deed ze de das om. Wel mooi dat één van de dames nog in het spel zit. Ik ben erg benieuwd hoe ze het er alleen vanaf brengt de komende uitzending(en).

Prince en Jesse spraken af met hun helper. Mooi om de stemmingswisseling bij Prince te zien zodra hun plan eventjes in duigen valt vanwege een envelop die al dan niet overgedragen moest worden. De rustige vader was even niet meer zo rustig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 22:38
Aan het eind van de aflevering is een bepaald nummer te horen (iets ambient achtigs) wanneer er een korte samenvatting is waar welke teams zitten. Weet iemand welk nummer dat is? Het staat niet op de “Hunted” album op spotify voor zover ik kon horen

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Kijken jullie via NPO start dat je voor loopt? Ik heb nog niks voorbij zien komen met een bus namelijk. Dacht verder wel bij te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-10 12:12
Nee, er lopen hier 2 discussies door elkaar, Nederlandse en Belgische serie. Misschien kunnen we er een vlaggetje aan hangen om verwarring te vermijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kroesss schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:30:
Gisteren weer een nieuwe aflevering van Klopjacht. Het blijft wel opvallend hoeveel van de deelnemers denken dat een bepaalde contactpersoon toch wel niet onder de tap zal staan. Dat telefoontje van die twee dames hadden ze gewoon echt niet mogen doen.

Dat onze vrolijke cafe-gangers gepakt zijn is niet zo verwonderlijk. Ook daar het onderschatten van wie gevolgd worden, maar sowieso waren die voor mijn gevoel iets te ongeorganiseerd om het einde te gaan halen. Maar eerlijk is eerlijk: ze zijn wel verder gekomen dan ik had verwacht. En het was wel leuke TV :)
Ik snap nog steeds niet hoe mensen onder een tap kunnen staan van een tv programma? Ze kunnen toch ook niet toestemming vragen aan iedereen die je kent?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan het topic dan niet beter gesplitst worden, dit lees wat vreemd zo doorelkaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
Marzman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

Ik snap nog steeds niet hoe mensen onder een tap kunnen staan van een tv programma? Ze kunnen toch ook niet toestemming vragen aan iedereen die je kent?
Volgens mij juist wel, ze staan niet letterlijk onder de tap volgens mij, maar dat wordt gespeeld. Helemaal zeker weten hoe dat gaat weet ik niet. Maar ik denk zoiets van als jij als bekende mee speelt (ze helpt of contact hebt) dat je dat dan aan de spelleiding door geeft. Die geven het dan eventueel door aan de hunters als die een tap hebben op jou.

Voor andere gespreken die de deelnemers zelf doen lopen er camera mensen bij die natuurlijk de inhoud weten van de gespreken en dit door kunnen geven aan de spelleiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
[...]

Het is inderdaad een simulatie. Tapgesprekken worden dus door de productie opgenomen. Als je gaat deelnemen ga je daarmee akkoord, en mensen die jou helpen moeten er ook mee akkoord gaan. Het is dus inderdaad geen officiele tap van de overheid.

Hetzelfde gebeurd met bijvoorbeeld de camerabeelden bij pin-automaten. Die zijn niet van de echte camera, maar daar wordt door de productie (in dat geval de cameraman/vrouw die mee is op de vlucht) een gopro-achtige camera opgehangen, en die beelden vervolgens naar de regie doorgestuurd. De regie verstrekt die beelden dan aan de hunters na een korte wachtperiode (omdat camerabeelden in de echte wereld ook niet binnen een minuut beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:14:
[...]

Het is inderdaad een simulatie. Tapgesprekken worden dus door de productie opgenomen. Als je gaat deelnemen ga je daarmee akkoord, en mensen die jou helpen moeten er ook mee akkoord gaan. Het is dus inderdaad geen officiele tap van de overheid.

Hetzelfde gebeurd met bijvoorbeeld de camerabeelden bij pin-automaten. Die zijn niet van de echte camera, maar daar wordt door de productie (in dat geval de cameraman/vrouw die mee is op de vlucht) een gopro-achtige camera opgehangen, en die beelden vervolgens naar de regie doorgestuurd. De regie verstrekt die beelden dan aan de hunters na een korte wachtperiode (omdat camerabeelden in de echte wereld ook niet binnen een minuut beschikbaar zijn.
Volgens mij heeft Selmar ook al weleens gezegd dat het soms een telefoontje van de productie is waarin verteld wordt wat je zou zien op die beelden.

En daarom bellen ze altijd handsfree, zodat de cameraman idd de opname kan maken en beide kanten hoort. Alsof het een tap is.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18
Wat een fantastische afleidingsmanoeuvre!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Na al die jaren hebben ze nog steeds erin gelaten dat 1 opgepakt team de rest verlinkt. De hunters hebben al overmacht, kunnen op meer plekken posten, fixen de tap, alle info die je nodig hebt. Elk team zou eigen instructies moeten krijgen. Wordt dat team opgepakt door eigen toedoen hebben de andere teams nog vrij spel. Nu is het wederom dezelfde info voor alle teams. Jammer dat die weeffout er blijft.

Volgende week is het game over voor Melissa. Lastig vluchten ook in een portiekflat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:04

skate master

Autodesk Educator Expert

Joosie200 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:28:
Na al die jaren hebben ze nog steeds erin gelaten dat 1 opgepakt team de rest verlinkt. De hunters hebben al overmacht, kunnen op meer plekken posten, fixen de tap, alle info die je nodig hebt. Elk team zou eigen instructies moeten krijgen. Wordt dat team opgepakt door eigen toedoen hebben de andere teams nog vrij spel. Nu is het wederom dezelfde info voor alle teams. Jammer dat die weeffout er blijft.

Volgende week is het game over voor Melissa. Lastig vluchten ook in een portiekflat.
Eens, erg jammer. Zo is het volgens mij verrekte lastig om ongezien bij de locaties te komen.

Ook stom om de telefoon de hele rit aan te hebben. Dacht dat dat toch inmiddels wel bekend was dat Selmar je dan gaat vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
skate master schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:33:
[...]

Eens, erg jammer. Zo is het volgens mij verrekte lastig om ongezien bij de locaties te komen.

Ook stom om de telefoon de hele rit aan te hebben. Dacht dat dat toch inmiddels wel bekend was dat Selmar je dan gaat vinden.
Ja, stealth ping mogelijk maken op je eigen burner telefoon is niet slim. Dus terecht dat je daarmee je eigen ondergang tegemoet gaat. Maar om daarmee direct ook de andere teams het onmogelijk te maken om bij het extractiepunt te geraken hoeft niet. Nu is het wederom: zet op de overige punten teams neer ter observatie en koffie drinken maar. De kandidaten komen vanzelf want kunnen niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Het lijkt zomaar een kort seizoen te zijn, jammer dat er gedeelde informatie is die andere teams kan treffen.

Zullen volgende week op z’n minst 2 teams gaan vallen ben ik bang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:18
HyperTrophy schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:00:
Kan het topic dan niet beter gesplitst worden, dit lees wat vreemd zo doorelkaar
Dat zou wel heel prettig zijn. Topic gaat over hunted en niet over klopjacht. Daarnaast volg ik hunted elke week en kijk ik klopjacht seizoen 3 later in 1x. Dus heel vervelend om al dingen over klopjacht te lezen. Dus een apart topic voor klopjacht zou erg welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticLight
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 10:25
Joosie200 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:28:
Dat snap ik inderdaad ook niet. Als ze toch al al die locaties hebben, dan kunnen ze die toch wel verdelen onder de voortvluchtige teams zou je zeggen.

Je moet als voortvluchtige eigenlijk zsm de hints oplossen, want de kans dat de hunters ondertussen dezelfde informatie hebben bemachtigd door een ander team op te pakken wordt steeds groter naarmate de tijd verstrijkt.

Verder leek het alsof de hunters bijna instant een ping kregen dat Melissa met Yari aan het Facetimen was. Kan dat dataverkeer zo specifiek getapt worden? Lijkt me toch dat dat allemaal versleuteld is. Maar dat kan natuurlijk de montage zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Joosie200 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:38:
[...]

Ja, stealth ping mogelijk maken op je eigen burner telefoon is niet slim. Dus terecht dat je daarmee je eigen ondergang tegemoet gaat. Maar om daarmee direct ook de andere teams het onmogelijk te maken om bij het extractiepunt te geraken hoeft niet. Nu is het wederom: zet op de overige punten teams neer ter observatie en koffie drinken maar. De kandidaten komen vanzelf want kunnen niet anders.
We hebben drie teams, en de meeste locaties zijn al bijna niet met drie teams dicht te zetten. Om alles dicht te krijgen hadden we 15 teams nodig gehad. Maar natuurlijk gaan we kijken wat we kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
ArcticLight schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:01:
[...]

Dat snap ik inderdaad ook niet. Als ze toch al al die locaties hebben, dan kunnen ze die toch wel verdelen onder de voortvluchtige teams zou je zeggen.

Je moet als voortvluchtige eigenlijk zsm de hints oplossen, want de kans dat de hunters ondertussen dezelfde informatie hebben bemachtigd door een ander team op te pakken wordt steeds groter naarmate de tijd verstrijkt.

Verder leek het alsof de hunters bijna instant een ping kregen dat Melissa met Yari aan het Facetimen was. Kan dat dataverkeer zo specifiek getapt worden? Lijkt me toch dat dat allemaal versleuteld is. Maar dat kan natuurlijk de montage zijn
Dat was montage, het was niet eens 1 telefoongesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Prince en Jesse hebben inderdaad een ernorm stomme fout gemaakt door die telefoon aan te laten, als ze hem alleen in Medemblik even aangezet hadden was er niets gebeurd (hoogstens de tap info vd sms)
De teams waren veel te ver weg geweest, om ze in Medemblik te kunnen pakken.

Dat had de rest van de teams het lekken van alle info bespaard en de beide heren een prima kans om het einde te halen, zo zonde :-<

En Melissa die Jari in alle constarnatie ging bellen, zal haar doodsteek wel worden, vermoed ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Le Mol op 11-10-2023 22:24 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

[...]

De cameraman die overal bij is, speelt vast de hoofdrol. Die is eigenlijk onzichtbaar voor de hunters en de deelnemers (alhoewel je ze soms even ziet). Zij zullen aan de hand van een spel-reglement bepaalde details doorgeven aan de spelleiding die weer in contact staan met de Hunters (ook bekend als de officier). Denk aan een pin-hit, bezoek aan bepaalde locatie, schieten wat camerabeelden alsof het van een CC-TV komt, melden de ritten in de auto's etc....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

De cameraman die overal bij is, speelt vast de hoofdrol. Die is eigenlijk onzichtbaar voor de hunters en de deelnemers (alhoewel je ze soms even ziet). Zij zullen aan de hand van een spel-reglement bepaalde details doorgeven aan de spelleiding die weer in contact staan met de Hunters (ook bekend als de officier). Denk aan een pin-hit, bezoek aan bepaalde locatie, schieten wat camerabeelden alsof het van een CC-TV komt, melden de ritten in de auto's etc....
Volgens mij is dat al meerdere malen uitgelegd, de spelleiding = de officier en de camera-persoon is ook een bron van de spelleiding, voor dingen als een pin hit e.d.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
SelmarSmit schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:18:
[...]

We hebben drie teams, en de meeste locaties zijn al bijna niet met drie teams dicht te zetten. Om alles dicht te krijgen hadden we 15 teams nodig gehad. Maar natuurlijk gaan we kijken wat we kunnen doen.
Klinkt redelijk, echter met de middelen die je ter beschikking hebt is het dadelijk eenvoudiger koppels te volgen; zodra je een reis richting herkent richting een van de doelen wordt het voor jullie wel makkelijker.

Ps. Moest hier toch even juichen toen jullie ze gepakt hadden, Hunted of hunters; ik duim voor beide. Kan het speurwerk en teamwork wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
HyperTrophy schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:34:
[...]

Klinkt redelijk, echter met de middelen die je ter beschikking hebt is het dadelijk eenvoudiger koppels te volgen; zodra je een reis richting herkent richting een van de doelen wordt het voor jullie wel makkelijker.

Ps. Moest hier toch even juichen toen jullie ze gepakt hadden, Hunted of hunters; ik duim voor beide. Kan het speurwerk en teamwork wel waarderen.
Zeker, er is een verschil tussen “ongezien” en “binnen handbereik”

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
[Serie] Klopjacht

Ik heb een paar reacties afgesplitst. Nu volg ik beide series helaas niet, dus ik hoop dat ik nu alles heb. Zo nee, maak even een topic report of stuur een DM naar mij.

Dat kan ook als jij de topic start verder wil maken. Ik heb er een post voor gereserveerd.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
Het is prima als Melissa er volgende aflevering uit is. Als iemand zo overduidelijk aan het stuntelen is, mag diegene er van mij wel uit. Dan kijk ik liever naar geslaagde acties van de andere teams, dat is interessanter.

Wat dat betreft was de jacht op Prince en Jesse wel lekker snel beslecht. En inderdaad eeuwig zonde voor de andere teams. Niks lulligers dan alles goed doen en dan gepakt worden op stupiditeit van andere teams.

Al moest ik wel hardop lachen om 'OUWE SMIKKELBEVER!' :D

[ Voor 6% gewijzigd door millerman_sf op 12-10-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
heeft Melissa overigens wel de telefoon, waarop ze uiteindelijk benaderd kan worden?

[hypothetisch]
en stel nu dat sharon die telefoon had, en die is dus opgepakt:

- hebben de hunters dan de mogelijkheid om een locatie te bezoeken en de code te ontvangen?

- Melissa zou dus geen telefoon kunnen hebben, hoe kan ze dit oplossen?
[/hypothetisch]

[ Voor 5% gewijzigd door HyperTrophy op 12-10-2023 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

SelmarSmit schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:18:
[...]

Maar je kunt nu wel makkelijk een check uitvoeren op die locaties: welke telefoons gaan daar aan, en welke telefoons daarvan zijn redelijk nieuwe nummers. En/of, welke telefoons hebben daar een bericht ontvangen en zijn ook een vrij nieuw nummer. Daarmee ga je in ieder geval alle deelnemers pakken, en misschien een toerist die net vorige week een nieuwe telefoon (of eigenlijk voor nieuwe simkaart) heeft gekocht :P Dus het fysiek pakken op die lokatie zal nog gokken worden, maar jullie weten straks wel van alle deelnemers hun nummer waarop ze meer info gaan ontvangen, dat kan haast niet missen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
HyperTrophy schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:48:
heeft Melissa overigens wel de telefoon, waarop ze uiteindelijk benaderd kan worden?

[hypothetisch]

- hebben de hunters dan de mogelijkheid om een locatie te bezoeken en de code te ontvangen?

[/hypothetisch]
Ze hebben de code al ontvangen omdat ze een tap hadden op de telefoon van de twee heren en dus ook de SMS binnen zagen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:23

aap

Als Melissa en Sharon het slim gedaan hebben, dan hadden ze alle materialen die nodig waren om het extractiepunt te vinden bij Melissa gelaten. Sharon ging immers haar broer bezoeken en dat was (zoals bleek) een risico, dus je wilt de gevoelige materialen dan niet op zak hebben.

Vorige week dacht ik dat Melissa wel zo ontgoocheld zou zijn dat ze alleen verder moest dat ze zich bewust of onbewust snel zou laten pakken, maar ik vind dat ze nog goed doorgepakt heeft in de aflevering van gisteren.

Maar omdat de hunters nu weten dat er iets met die broer uitgewisseld moeten worden, is het nu praktisch onmogelijk geworden, dus ik denk toch weer dat ze volgende week snel gepakt gaat worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit

[hypothetisch]

[/hypothetisch]
Ja, dat hadden we kunnen doen, maar we hebben de inhoud al gewoon over de tap gekregen

Edit: eerst alles lezen Selmar, eerst alles lezen

[ Voor 4% gewijzigd door SelmarSmit op 12-10-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Crazy D schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

Maar je kunt nu wel makkelijk een check uitvoeren op die locaties: welke telefoons gaan daar aan, en welke telefoons daarvan zijn redelijk nieuwe nummers. En/of, welke telefoons hebben daar een bericht ontvangen en zijn ook een vrij nieuw nummer. Daarmee ga je in ieder geval alle deelnemers pakken, en misschien een toerist die net vorige week een nieuwe telefoon (of eigenlijk voor nieuwe simkaart) heeft gekocht :P Dus het fysiek pakken op die lokatie zal nog gokken worden, maar jullie weten straks wel van alle deelnemers hun nummer waarop ze meer info gaan ontvangen, dat kan haast niet missen.
Maar als je netjes met die telefoon om gaat en hem alleen aan zet als dat echt niet anders kan, dat is Nederland nog wel erg groot 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
@SelmarSmit : Wanneer de Europese Unie de chatcontrol daadwerkelijk weet in te voeren, en de AIVD dus elk gesprek op ieders smartphone kan meelezen (wat mij betreft een ramp in wording), kunnen jullie wel stoppen met Hunted. Dan is er helemaal niets meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
voorstad schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:06:
@SelmarSmit : Wanneer de Europese Unie de chatcontrol daadwerkelijk weet in te voeren, en de AIVD dus elk gesprek op ieders smartphone kan meelezen (wat mij betreft een ramp in wording), kunnen jullie wel stoppen met Hunted. Dan is er helemaal niets meer aan.
Dat valt denk ik nog wel mee, maar ik ben het met je eens dat we de kandidaten daar van wel echt heel goed van op de hoogte moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:21
SelmarSmit schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 12:16:
[...]

Dat valt denk ik nog wel mee, maar ik ben het met je eens dat we de kandidaten daar van wel echt heel goed van op de hoogte moeten stellen.
Begrijp ik goed dat jullie kandidaten e.a vertellen over wat jullie kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Erwin537 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:10:
[...]

Als je ziet hoe kandidaten zich af en toe kunnen gedragen, verwacht je van niet :D

Maar als er grote veranderingen zijn in wet-/regelgeving is het natuurlijk wel zo netjes om even een update gesprekje te doen :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:05
Er zal in ieder geval aan hen verteld worden, welke invloed het heeft op hunzelf, de mensen in hun directe omgeving, en degenen waar ze onderweg hulp aan vragen.

Auto's en telefoons "uitpeilen" * maakt geen inbreuk op de privacy. Bij mensen in hun telefoons de berichten gaan doorspitten wel... Die mogelijkheden zullen dus vooraf wel toegelicht worden. Naast de deelnemers, moeten tenslotte ook hun naasten akkoord gaan.

* Zoals het in het spel georganiseerd is, dat de productie die gegevens aanlevert op basis van wat de cameramensen en productiemedewerkers vaststellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Erwin537 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:10:
[...]

Normaal niet (al kunnen ze dat zonder problemen zien in de afgelopen seizoenen), maar bij iets dergelijks groots is het natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen na 3 dagen thuis zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Ik snap nog steeds niet hoe mensen onder een tap kunnen staan van een tv programma?
Dat kunnen ze ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 15-10-2023 20:29 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
SelmarSmit schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:58:
[...]

Normaal niet (al kunnen ze dat zonder problemen zien in de afgelopen seizoenen), maar bij iets dergelijks groots is het natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen na 3 dagen thuis zit
Ik zou graag willen dat de politiek nu ook alvast het eerlijke verhaal zou vertellen over chatcontrole: massa-surveillance onder alle Europeanen.
Pagina: 1 ... 32 ... 49 Laatste