Acties:
  • +3 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18
Op linkedin kwam ik een post tegen van Tijme. Hij geeft weer hoe hij een social media account van een VIP heeft kunnen 'kraken'.
Dit zag je NIET in #Hunted VIPS, maar het gebeurde wel!

De productie kort honderden uren aan opnames in tot 6 afleveringen. Daarom halen sommige van de coolste hacks de TV niet, omdat ze niet altijd tot een aanhouding leiden.

In het afgelopen Hunted VIPS seizoen hackte Martijn Hoogesteger en ik de social media accounts van een van de VIPS. Absoluut tot mijn verbazing 😲. Misschien naïef, maar ik had gedacht dat VIPS professionele ondersteuning krijgen in het beveiligen van hun online identiteit.

Onderstaand kort het aanvalsnarratief.

1. De officier gaf toestemming de online accounts van een van de voortvluchtigen te hacken.
2. Middels gelekte databases met daarin persoonsgegevens, onder andere het TicketMaster datalek, konden we verschillende e-mailadressen van de VIP achterhalen.
3. In een andere gelekte database, van een social media platform dat ooit gehackt is, vonden we een wachtwoordhash van een oud account/e-mailadres van de VIP.
4. Middels tools als hashcat.net was het mogelijk de wachtwoordhash te kraken en het wachtwoord in te zien.
5. Ik neem het wachtwoord hier niet op, maar stel je even voor dat het wachtwoord "MijnKatHeetXYZ2015" was. Dit wachtwoord was helaas niet meer geldig.
6. Natuurlijk probeerde we ook "MijnKatHeetXYZ2023" (huidige jaartal). Deze bleek geldig voor Facebook 😱! Maar inloggen lukte helaas niet, gezien een extra identiteitsverificatie. Deze verificatie konden we niet omzeilen. Op andere platformen werkte het wachtwoord helaas niet.
7. We weten echter hoe Jan Modaal (maar blijkbaar ook VIPS) wachtwoorden bedenken. Na vele pogingen komen we achter een werkend wachtwoord "MijnKatHeetXYZ2023!" voor een aantal andere social media platformen, zoals onder andere Instagram 🚀.
8. We zijn ingelogd en proberen informatie te vinden over de vlucht, maar helaas tevergeefs. Wel lukt het ons om in gesprek te komen met de partner van de VIP, om zo informatie over de vlucht in te winnen.

Ik vraag me af in hoeverre organisaties afdwingen dat een wachtwoord aanzienlijk veranderd wordt tijdens een reset. Er zijn technisch gezien mogelijkheden voor. Zo slaat Facebook verschillende hashes op van permutaties van een wachtwoord, om te checken of de hashes overeenkomen met een nieuwe wachtwoordhash.

Wil je weten of jouw wachtwoorden zijn gelekt? Check dan eens haveibeenpwned.com. Er zijn zelfs platformen waarmee je gelekte wachtwoorden ook daadwerkelijk kunt inzien 😉.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:35
Er staat nu ook een Japanse 'hunted' op Netflix. De opzet is anders dan de hunted, meer een soort kruising tussen tikkertje en fortnite, opgenomen in het Nederlandse pretpark in Japan zo te zien:

https://www.netflix.com/nl-en/title/81480089
Wikipedia: Huis Ten Bosch (theme park)

[ Voor 21% gewijzigd door Bartske op 29-03-2023 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 14:33
Farmerwood schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:34:
@SelmarSmit, uit wat voor en hoeveel mensen bestaat de regie/spelredactie eigenlijk? Zitten daar ook mensen in met een vergelijkbare achtergrond als de Hunters bv?
Heel veel (tientallen) en eigenlijk allemaal tv makers behalve de scheidsrechter(s), die hebben een vergelijkbare achtergrond als wij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

Op Belgie heb je ook de VIPS editie, maar dan heet het Klopjacht Celebs, 2 koppels, 50 uur. Ze moeten zich wel wat meer exposen dan in de Hunted VIPS versie. Korte afleveringen ook, maar best wel vermakelijk. Geen weggegooid uur om die 4 afleveringen even te kijken :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Oh, goede mededeling
Kan me niet herinneren dat ik die al gekeken heb. Op de lijst voor volgende week!

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 12:44
@Crazy D Bedankt voor de tip! Ik heb hem net gekeken, en ik vond het een erg leuke afwisseling. De tijd (50 uur) is te kort om echt de paranoia te gaan zien die kandidaten van het reguliere hunted op een gegeven moment krijgen, maar deze "snelkookpan" is wel leuk in elkaar gezet, en mooi om te zien!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:58
Volgens mij staat er weer een draai periode op punt van beginnen... :)

https://twitter.com/selmarsmit/status/1655455973593559040

https://twitter.com/selmarsmit/status/1655517455198871552

[ Voor 8% gewijzigd door WorldWideWait op 08-05-2023 12:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ok dus goed je ogen open houden voor duo's die met rugzakken bedelen om autoritjes :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 07:13
Ben benieuwd, een van de deelnemers dit jaar is een goede bekende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Succes @SelmarSmit en @Tijnoz! Maar ook niet weer niet teveel, het moet wel spannend blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:13
Oeh ogen open houden. Zou wel leuk zijn om een paar 'voortvluchtigen' te helpen in hun vlucht. Al heb ik net een nieuwe auto dus die kan Selmar waarschijnlijk in 5 min tracken. Zelfs mijn vrouw heeft me al eens getracked met de Hyundai app om te kijken waar ik uithing :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 17:44
Ozzie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:18:
Oeh ogen open houden. Zou wel leuk zijn om een paar 'voortvluchtigen' te helpen in hun vlucht. Al heb ik net een nieuwe auto dus die kan Selmar waarschijnlijk in 5 min tracken. Zelfs mijn vrouw heeft me al eens getracked met de Hyundai app om te kijken waar ik uithing :)
Voor iedereen hier: Zoek @Ozzie

PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Een maandje verder, dus volgens mij zouden de opnames klaar moeten zijn.

Ben erg benieuwd naar het nieuwe seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Kroesss schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:51:
Een maandje verder, dus volgens mij zouden de opnames klaar moeten zijn.

Ben erg benieuwd naar het nieuwe seizoen!
Helaas zal je (en wij allen) dan toch waarschijnlijk moeten wachten tot ergens begin 2024…

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Chillz schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:52:
[...]

Helaas zal je (en wij allen) dan toch waarschijnlijk moeten wachten tot ergens begin 2024…
Ja, dat weet ik.

Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De uitzendingen van het reguliere seizoen begint doorgaans in het najaar (oktober/november). Scheelt toch weer een kwartaaltje wachten :) VIPS is wel pas in januari/februari.

Of is ergens bekendgemaakt dat komend seizoen pas later begint dan normaal?

En voor wie NPO+ heeft en het tot nu toe gemist heeft: het 1e seizoen van België (Klopjacht) is daar nu ook nog te kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
tszcheetah schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:45:
De uitzendingen van het reguliere seizoen begint doorgaans in het najaar (oktober/november). Scheelt toch weer een kwartaaltje wachten :) VIPS is wel pas in januari/februari.

Of is ergens bekendgemaakt dat komend seizoen pas later begint dan normaal?

En voor wie NPO+ heeft en het tot nu toe gemist heeft: het 1e seizoen van België (Klopjacht) is daar nu ook nog te kijken.
Uitzending van reguliere seizoen is natuurlijk weer dit najaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Zou er ook dit jaar een VIPS hunted gemaakt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Theswitch schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:52:
Zou er ook dit jaar een VIPS hunted gemaakt zijn?
Nee, die nog niet gemaakt 😉

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• SelmarSmit
Het nieuwe seizoen start op WOENSDAG 20 september 20:20!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:35
SelmarSmit schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:39:
Het nieuwe seizoen start op WOENSDAG 20 september 20:20!
Leuk, is het weer de 'oude formule' of is er een nieuwe draai aan het concept gegeven?

• NL_NaToR
  • Laatst online: 08-10 15:22
Dat is sneller dan verwacht! Over hoeveel afleveringen spreken we dit keer @SelmarSmit ? Meer afleveringen is altijd beter, mits goed gevuld natuurlijk.

En stiekem ook nu alweer nieuwsgierig over een after-aflevering komt waarin samen gekeken wordt naar de leukste/mooiste acties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
Bartske schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:42:
[...]

Leuk, is het weer de 'oude formule' of is er een nieuwe draai aan het concept gegeven?
Een gewoon seizoen, met gewone Nederlanders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
NL_NaToR schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:07:
Dat is sneller dan verwacht! Over hoeveel afleveringen spreken we dit keer @SelmarSmit ? Meer afleveringen is altijd beter, mits goed gevuld natuurlijk.

En stiekem ook nu alweer nieuwsgierig over een after-aflevering komt waarin samen gekeken wordt naar de leukste/mooiste acties.
Volgens mij gewoon weer 8. En geen after-the-hunt, die doen we enkel na het VIPs seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

https://www.goplay.be/vid...en-van-het-nieuwe-seizoen

In Belgie begint het nieuwe seizoen zondag.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

SelmarSmit schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:57:
[...]

Volgens mij gewoon weer 8. En geen after-the-hunt, die doen we enkel na het VIPs seizoen.
Jammer, die nabesprekingen zijn nu juist ook zo leuk om te zien. Niet alleen VIPS zijn namelijk interessant, vaak zijn de "gewone" Nederlanders veel inventiever in hun acties. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Leuke 1e aflevering hoor op GoPlay. Verrassend begin wel. Iemand al iets gekeken of ben ik de enige? :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:36
sjaool schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 02:17:
[...]

Jammer, die nabesprekingen zijn nu juist ook zo leuk om te zien. Niet alleen VIPS zijn namelijk interessant, vaak zijn de "gewone" Nederlanders veel inventiever in hun acties. ;)
Volledig mee eens. Ik vind het 'gewone' seizoen ook veel leuker dan de VIPS variant. Ik snap überhaupt niet waarom elk programma tegenwoordig een 'VIPS' variant heeft, maar dat is een andere discussie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Crazy D schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:45:
Leuke 1e aflevering hoor op GoPlay. Verrassend begin wel. Iemand al iets gekeken of ben ik de enige? :P
Ik wilde hem ook kijken, maar ik moet nu ook een belgisch 06-nummer opgeven om te verifieren dat ik Belg ben (wat ik dus niet ben...).

Jammer, was erg leuk om te zien namelijk. De eerste twee seizoenen heb ik wel op die manier kunnen zien destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:49:
[...]

Ik wilde hem ook kijken, maar ik moet nu ook een belgisch 06-nummer opgeven om te verifieren dat ik Belg ben (wat ik dus niet ben...).

Jammer, was erg leuk om te zien namelijk. De eerste twee seizoenen heb ik wel op die manier kunnen zien destijds.
VPN werkt gewoon. In ieder geval met NordVPN geen probleem.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Crazy D schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:50:
[...]

VPN werkt gewoon. In ieder geval met NordVPN geen probleem.
Ah, okee. Ik heb zelf geen vpn, maar ik zal eens kijken of ik er eentje kan vinden die ik iedere week een uurtje kan gebruiken :)

Edit: de gratis vpn van Hola werkt!

[ Voor 5% gewijzigd door Kroesss op 04-09-2023 15:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xutovlip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 13:39
Kroesss schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:49:
[...]

Het is mij gelukt om via https://sms24.me/en/countries/be een willekeurig telefoonnummer te kiezen en een sms naartoe te laten versturen. Daarmee kwam ik vrij eenvoudig om de telefoonnummervraag heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Xutovlip schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:22:
[...]

Het is mij gelukt om via https://sms24.me/en/countries/be een willekeurig telefoonnummer te kiezen en een sms naartoe te laten versturen. Daarmee kwam ik vrij eenvoudig om de telefoonnummervraag heen.
SMS dienst werkt prima (y)
Aflevering op GoPlay weigert daarna echter nog steeds om te starten met afspelen :|
Later nog maar ns proberen

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 21:13
Chillz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:42:
[...]

SMS dienst werkt prima (y)
Aflevering op GoPlay weigert daarna echter nog steeds om te starten met afspelen :|
Later nog maar ns proberen
Dat had ik ook, maar kwam door adblocker kwam ik later achter. Dus misschien moet je die uitzetten.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Weet iemand welke portofoons de Hunters gebruiken?

Lijkt heel veel op type: Motorola TLK100

Kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 42% gewijzigd door freestyler2 op 06-09-2023 23:03 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:54
freestyler2 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:40:

I.i.g. Motorola's: SelmarSmit in "[Serie] Hunted!"

• SelmarSmit
freestyler2 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:40:

Lijkt hem wel te zijn, maar ik heb nooit het typenummer bekeken 😀

• freestyler2
  • Niet online
Jammer van het verplichte abonnement en is het niet beschikbaar als Sim Only

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22
freestyler2 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:04:
Jammer van het verplichte abonnement en is het niet beschikbaar als Sim Only
Dat is voor de bedrijven die dit gebruiken geen issue lijkt me. Voor de overige mensen is misschien een mobiel handiger met een push to talk app.

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-10 11:23
In de serie komt geregeld naar voren dat er bij een huis- of kantoorzoeking gegevensdragers van de kandidaten in beslag worden genomen. In hoeverre wordt er actief gezocht door de Hunters naar deze spullen? Er zijn zoveel plekken om persoonlijke spullen onder te brengen, of zou hierover iets in de spelregels zijn opgenomen? Het is toch simpel om ze even ergens onder te brengen of te verstoppen van tevoren?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• freestyler2
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:49:
[...]

Dat is voor de bedrijven die dit gebruiken geen issue lijkt me. Voor de overige mensen is misschien een mobiel handiger met een push to talk app.
Het is wellicht meer voor zakelijk dan particulier gebruik. Ik kan mijzelf echter wel situaties indenken waarin het particulier ook handig kan zijn.

Welliswaar zou ik dan graag wel de WiFi/4g gecombineerd willen zien met reguliere walkie talkie functie - waarin je dus niet afhankelijk bent van een netwerk. Dit zou met name praktisch zijn in afgelegen gebieden waarin je dan toch met elkaar kan blijven communiceren. Echter zijn de goedkope Walkie talkies gewoon ruk - en zijn de baofeng uv-5r nog steeds niet te combineren met 4g :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Slappyjoez schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:02:
In de serie komt geregeld naar voren dat er bij een huis- of kantoorzoeking gegevensdragers van de kandidaten in beslag worden genomen. In hoeverre wordt er actief gezocht door de Hunters naar deze spullen? Er zijn zoveel plekken om persoonlijke spullen onder te brengen, of zou hierover iets in de spelregels zijn opgenomen? Het is toch simpel om ze even ergens onder te brengen of te verstoppen van tevoren?
Dat kan vast, maar we zijn wel echt een paar uur aan het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Wauw wat hebben die gasten in Klopjacht echt schijtmazzel zeg. Vorige week echt bij toeval iemand tegenkomen, en vandaag weer 8)7 Wel netjes hoe ze die 2 gasten vandaag pakten. Paar lessen:
1. VPN houdt niet tegen dat je gsm gewoon op de zendmast uitstraalt (hoe zou je anders op internet kunnen |:( )
2. Niet elke 3 uur je telefoon aanzetten 8)7
3. Zie 1 en 2
4. Zie 3
5. Als je de speurders wilt verwarren door iemand anders met je auto te laten rijden, laat diegene dan niet filmen dat ie (alleen) rijdt, dan kun je natuurlijk op je vingers natellen dat ze diegene gaan uitpluizen, en als je dan net de dag ervoor met zijn telefoon hebt gebeld... Oh ja, en daarnaast: doe niet, ik herhaal, niet steeds je telefoon aan |:(
6. Blijkbaar kun je als je telefoon onder de tap wordt gezet, ook de nummers van de laatste dagen opvragen. Kan dat in NL ook @SelmarSmit ?
7. Had ik al genoemd dat je niet zo vaak op je eigen telefoon moet kijken, vooral niet als je een dwaalspoor uitzet je even google maps nodig hebt om een adres op te zoeken.

Wel jammer, ze maakten de speurders flink gek, maar zoals altijd: "te" is nooit goed, als ze iets minder hadden gedaan (bijvoorbeeld door tijdens puntje 5 niet hun eigen telefoon te gebruiken) waren ze er mee weggekomen.

Nog 10 dagen *O*

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Crazy D schreef op zondag 10 september 2023 @ 23:13:
Wauw wat hebben die gasten in Klopjacht echt schijtmazzel zeg. Vorige week echt bij toeval iemand tegenkomen, en vandaag weer 8)7 Wel netjes hoe ze die 2 gasten vandaag pakten.
Echt he
Vorige week redelijk toevallig. Alhoewel die gast nog in de buurt van de dropoff liep, dus is tegenkomen nog best te verwachten als ze zo de buurt wat doorkammen.
En nu gewoon flink toevalig. Je zoekt duo x, maar toevallig loopt daar nu net duo y rond :D

En dan die broers. Grappig waren ze zeker. Met hun opmerkingen over "HQ to Bravo" en grond uit Willebroek in de tas willen doen.
Ze dachten alleen de boel net wat meer onder controle te hebben dan ze daadwerkelijk hadden.

Ook precies wat je zegt, te veel aandacht zoeken is ook nooit goed. Dan zijn de speurders er alleen maar meer op gebrand je te gaan vinden.

Er blijven nu wel ineens weinig teams over voor de komende afleveringen. Op dit tempo zijn ze na volgende week klaar ;)
6. Blijkbaar kun je als je telefoon onder de tap wordt gezet, ook de nummers van de laatste dagen opvragen. Kan dat in NL ook @SelmarSmit ?
Ja, was mij toch al wel bekend.
Bij inzage van een telefoonnummer kun je ook de belgeschiedenis opvragen/ inzien. Maar dan alleen naar welk nummer en hoelang bijvoorbeeld.
Pas op het moment dat de tap actief wordt kunnen er ook gesprekken opgenomen/ meegeluisterd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Chillz op 11-09-2023 10:45 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Ja, die broers waren wel heel erg overtuigd van zichzelf. Alleen bij die opmerkingen van "HQ to Bravo" en dergelijke had ik wel de indruk dat we meerdere keren dezelfde beelden hebben gezien, dus dat het wellicht in de praktijk een stuk minder was dan dat het in de aflevering overkomt.

Maar goed, als je denkt dat een VPN je beschermd tegen het aanstralen van GSM-masten, dan heb je domweg niet de technische know-how om de hunters op IT-gebied te kunnen misleiden. Ik denk een klassiek gevalletje van zelf-overschatting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
De spreekwoordelijke kop is eraf! Leuk!

Ik ben wel benieuwd waarom Dominique Schreinemachers (helikopterpiloot bij de Luchtmacht) een hunter is geworden. Lijkt mij niet echt de juiste achtergrond voor de functie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Gaat weer leuk worden dit seizoen! :9

Zag al weer wat mooie denkfoutjes.

[ Voor 33% gewijzigd door Spacecowboy op 20-09-2023 21:52 ]

HENG HENG

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:16
Omdat er op onze publieke omroep alleen voor bigtech reclame gemaakt wordt, heb ik hashtag #huntednl ook op de fediverse (mastodon) even afgetrapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Squawk schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:21:

Ik ben wel benieuwd waarom Dominique Schreinemachers (helikopterpiloot bij de Luchtmacht) een hunter is geworden. Lijkt mij niet echt de juiste achtergrond voor de functie. :)
Ze is echt heel goed

• Crazy D

Crazy D

Mooie 1e aflevering. Moet nog ff inkomen en kijken wie wie is, maar vond die meiden met hun poco-netwerk van 1200 salons en 3500 podo-mensen (hoe noem je zoiets?) wel leuk, en dat is wel een immens netwerk dat je echt niet zomaar even uitkamt. Wordt wel weer een leuk seizoen zo te zien.

Exact expert nodig?

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 09:19
Was een mooie start inderdaad! En je ziet het aankomen met die twee gasten die alles zo ontzettend goed hebben uitgedacht met (weer...) VPN en trucjes en toestanden. Die Hunters zitten ze, vrij analoog, nogal dicht op het spoor, met vooral ouderwets recherchewerk. Ben benieuwd of ze door het oog van de naald kruipen of dat ze zometeen als eerste binnen zijn, met VPN en al.

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 14:51
Beetje jammer van het continue shaky-cam gebruik. Wordt het echt niet spannender of echter van, eerder nepper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
jackaubrey schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:44:
Beetje jammer van het continue shaky-cam gebruik. Wordt het echt niet spannender of echter van, eerder nepper.
Dat zou je zeggen, maar als je de series van Amazon bekijkt (Hunted Duitsland, Frankrijk en Italië), zie je hoe nep het er uitziet als ze elke scène steeds overdoen vanaf statief.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

jackaubrey schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:44:
Shaky cam valt wel mee vindt ik. Het voegt toch een behoorlijk stuk realisme toe. Bodycam en handheld beelden zijn nu eenmaal niet erg stabiel alhoewel de camera's wel steeds beter worden om dit te compenseren.

"When you grow up your heart dies"

• Crazy D

Crazy D

Kanseleur schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:43:
Was een mooie start inderdaad! En je ziet het aankomen met die twee gasten die alles zo ontzettend goed hebben uitgedacht met (weer...) VPN en trucjes en toestanden. Die Hunters zitten ze, vrij analoog, nogal dicht op het spoor, met vooral ouderwets recherchewerk. Ben benieuwd of ze door het oog van de naald kruipen of dat ze zometeen als eerste binnen zijn, met VPN en al.
Dat klonk idd redelijk doordacht, ze waren alleen de camera's even vergeten.. waardoor ze idd toch flink gevolgd konden worden. Leuk, van die mensen met een complete camera installatie bij hun huis :o (wat me welk doet afvragen, wtf heb je voor leven als je een complete camera installatie nodig hebt, die dus ook op de straat filmt, wat helemaal niet mag...).

Exact expert nodig?

• millerman_sf
Kanseleur schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:43:
Die Hunters zitten ze, vrij analoog, nogal dicht op het spoor, met vooral ouderwets recherchewerk.
Mwah, vooral door de pinhit. Alle andere trucjes hadden daar weinig mee te maken. Dat was een duidelijk bewuste keuze van ze, waarbij ze ook al aangaven dat ze weten dat ze daardoor nu op de hielen gezeten worden. Het lijkt me een gecalculeerd risico. Vroeg of laat moet je toch een keer pinnen, dan kun je dat misschien maar beter heel snel doen en dan ontsnappen in plaats van heel lang goed onder de radar te blijven en ineens een megasignaal af te moeten geven met risico dat je allerlei andere hints over je tactiek of helpers moet vrijgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 09:19
Crazy D schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:59:
[...]

Dat klonk idd redelijk doordacht, ze waren alleen de camera's even vergeten.. waardoor ze idd toch flink gevolgd konden worden. Leuk, van die mensen met een complete camera installatie bij hun huis :o (wat me welk doet afvragen, wtf heb je voor leven als je een complete camera installatie nodig hebt, die dus ook op de straat filmt, wat helemaal niet mag...).
Tja, dat op straat filmen mag niet, maar tegelijkertijd maakt de politie daar graag gebruik van. Er wordt tijdens deze aflevering specifiek gevraagd naar Ring-deurbellen, maar veel mensen hebben allerlei camera's hangen. In mijn familie is er ook een gezin dat binnen én buiten ronddraaiende camera's heeft. Voelt echt vrij vervelend als je daar op bezoek bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Ik vond vooral het begin van de aflevering wel grappig. De kandidaten loslaten als de hunters nog niet op kantoor zijn is wel een nieuwe! Dan geef je ze wel wat extra kans om weg te komen omdat de reactietijd altijd wat langer gaat zijn. Dat was trouwens geen overbodige luxe als je midden in Amsterdam wordt afgezet, er zijn makkelijkere plekken om te beginnen aan je vlucht.

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:16
SelmarSmit schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:34:
[...]

Dat zou je zeggen, maar als je de series van Amazon bekijkt (Hunted Duitsland, Frankrijk en Italië), zie je hoe nep het er uitziet als ze elke scène steeds overdoen vanaf statief.
Maar van Klopjacht België kan de producent nog wat leren, stukken minder voorspelbaar (ja, het kan zijn dat er mensen opgepakt worden aan de eind van een uitzending / dat er niemand de eindstreep haalt) daar zat ik echt op het puntje van mij stoel. En de lol van de mobiele hunters is erg vermakelijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticLight
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 10:25
Leuke eerste aflevering! "We are on the flight" :D

Vermoed dat de heren die de VPN gebruikten binnen de kortste keren tegen de lamp gaan lopen omdat ze het allemaal een beetje onderschatten (of zichzelf overschatten). Zeker gezien de hunters er nu al dichtbij zitten.

De dames met hun cybersecurity-vriend vertrouwen wel echt volledig op zijn kunnen. Gelukkig zaten ze tijdens de Jitsi Meet wel in een incognito venster :+

Vraag me wel af hoe de Hunters aan die foto kwamen van die cryptexen (cryptexes? cryptexi?) in het Rijksmuseum. Ik geloof wel dat er met software nog wat aan beeldverbetering gedaan kan worden, maar op basis van de camerabeelden die er in de aflevering werden getoond lijkt het me sterk dat ze daar zo'n haarscherpe close-up foto uit kunnen toveren. Of werden de hunters hier door de productie een handje geholpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
vond ik ook al, het leek er zelfs even op dat deze close-up haaks genomen was ten opzichte van de eerdere bewakingsbeelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
ArcticLight schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:36:
De dames met hun cybersecurity-vriend vertrouwen wel echt volledig op zijn kunnen. Gelukkig zaten ze tijdens de Jitsi Meet wel in een incognito venster :+
Ik verbaasde me er vooral over dat ze hem doodleuk bellen en tijdens het gesprek afspreken welke website en welk wachtwoord er gebruikt moet worden. Als ik het goed heb onthouden, is het niet zomaar een vriend, maar de partner van 1 van de dames. Dan moet je er vanuit gaan dat hij onder de tap staat vanaf de allereerste minuut dat je uit het rijksmuseum bent gerend.

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:57
Crazy D schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:59:wtf heb je voor leven als je een complete camera installatie nodig hebt, die dus ook op de straat filmt, wat helemaal niet mag...).
Dat was in Hoef en Haag toch? Vrienden van mij wonen daar; in die buurt draait de voordeurenleverancier overuren vanwege de explosies. Laatste maanden wel wat rustiger, maar ik snap dat je die camera's wilt hebben.

• Crazy D

Crazy D

Chorro schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:53:
[...]

Dat was in Hoef en Haag toch? Vrienden van mij wonen daar; in die buurt draait de voordeurenleverancier overuren vanwege de explosies. Laatste maanden wel wat rustiger, maar ik snap dat je die camera's wilt hebben.
Nee dat was volgens mij toen ze in zo'n dorp onder Utrecht uiteindelijk dus zagen dat die 2 gasten in de aanhanger van die traktor zaten.

Exact expert nodig?

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:57
@Crazy D Hoef en Haag ligt onder Utrecht direct naast Vianen, dus dat zou nog steeds kunnen. Zou het terug moeten kijken om zeker te zijn of die scene daar in Hoef en Haag was.

• Crazy D

Crazy D

Chorro schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:57:
@Crazy D Hoef en Haag ligt onder Utrecht direct naast Vianen, dus dat zou nog steeds kunnen. Zou het terug moeten kijken om zeker te zijn of die scene daar in Hoef en Haag was.
Oh ja ik zie het dat is idd zo'n gehucht. Ja zou kunnen, dat kan ik op basis van streetview niet zo snel herkennen :P Nooit van die explosies gehoord, misschien moet ik vaker het nieuws kijken :D

Exact expert nodig?

• Chillz
Crazy D schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:19:
maar vond die meiden met hun poco-netwerk van 1200 salons en 3500 podo-mensen (hoe noem je zoiets?) wel leuk, en dat is wel een immens netwerk dat je echt niet zomaar even uitkamt
Tja, Leuke meiden en ambitieus plan
Maar ik vind het wel een beetje overmoedig klinken als je zegt: ik ken ze allemaal (3500) en ze zullen dus zeker helpen

Ik denk overigens ook niet dat je dat moet willen. Geeft te veel ruimte voor ruis en/of mensen die contact op kunnen nemen met de hunters
Beter enkele van je contacten nemen. Die misschien wat verder weg staan, maar wel te vertrouwen zijn.
En verder vooral buiten je eigen netwerk blijven
millerman_sf schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:00:
Vroeg of laat moet je toch een keer pinnen, dan kun je dat misschien maar beter heel snel doen en dan ontsnappen
Inderdaad (y)
En het feit dat ze in een zaak binnenstappen om "bij" te pinnen vind ik slim. Veel minder kans op camera's dan bij een geldautomaat waar er gegarandeerd wel eentje bij zit.

Op zich maakt het niet uit dat je gefilmd wordt bij het pinnen, of je eerste vervoer daarna...
als je je spoor maar zo snel mogelijk wist :)

Leeg - Sinds 20180907

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14
Kroesss schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:51:
[...]

Ik verbaasde me er vooral over dat ze hem doodleuk bellen en tijdens het gesprek afspreken welke website en welk wachtwoord er gebruikt moet worden. Als ik het goed heb onthouden, is het niet zomaar een vriend, maar de partner van 1 van de dames. Dan moet je er vanuit gaan dat hij onder de tap staat vanaf de allereerste minuut dat je uit het rijksmuseum bent gerend.
Haha ik had precies hetzelfde!

Volgens mij is les 1 als je aan dit programma meedoet om de vorige seizoenen te bekijken.

• Kroesss
Weet iemand trouwens welke VPN die heren gebruiken? Ze hadden het erover dat er geen login nodig was, dus dat zou eenzelfde scenario moeten voorkomen als vorig seizoen met die vader en dochter die ook met een VPN werkten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:49:
Weet iemand trouwens welke VPN die heren gebruiken? Ze hadden het erover dat er geen login nodig was, dus dat zou eenzelfde scenario moeten voorkomen als vorig seizoen met die vader en dochter die ook met een VPN werkten.
1.1.1.1

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 14:14

Saninl

Iemand iets over het verdienmodel?

• Kroesss
Blijkbaar is het een model waar je een gratis basis-service hebt, en een betaalde versie met extra functionaliteiten.

Maar het lijkt mij haast meer op een DNS-server dan een echte VPN, dus hoe dat precies werkt (en hoe dat uitpakt voor deze twee heren) weet ik niet.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Squawk schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:21:

Waarschijnlijk vanuit haar bedrijf https://www.theboostcompany.com/ waar ook staat dat ze gedragsbeïnvloedingspsycholoog is. Zit een beetje in het zelfde hoekje als Ray en Dai van Kamp van Koningsbrugge zo te zien.
Chorro schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:53:
[...]

Leek meer een boerenbedrijf, daar word nog wel eens wat geroofd omdat schuren veelal niet supergoed op slot zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door jip_86 op 21-09-2023 16:09 ]

• Sinees
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Leuke eerste aflevering van het nieuwe seizoen!

Ik zie dat er ten opzichte van het vorige seizoen nieuwe gezichten erbij zijn gekomen / oude gezichten vertrokken zijn bij het hoofdkantoor en de hunters.
Was dat vanwege de beschikbaarheid van desbetreffende personen of 'tijd voor verandering'?

• SelmarSmit
Sinees schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:18:
Leuke eerste aflevering van het nieuwe seizoen!

Ik zie dat er ten opzichte van het vorige seizoen nieuwe gezichten erbij zijn gekomen / oude gezichten vertrokken zijn bij het hoofdkantoor en de hunters.
Was dat vanwege de beschikbaarheid van desbetreffende personen of 'tijd voor verandering'?
Beide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 02:32
Wat bij mij direct vragen oproept is dat die app vanuit de Play Store werd geïnstalleerd.
Dat betekent dat Google 'gewoon' kan zien op welk apparaat en vanaf welk IP-adres deze is geïnstalleerd, en dat de maker van de app een bedrijf moet zijn die ook moet meewerken bij een verzoek vanuit Politie/Justitie en de gegevens zou kunnen aanleveren.

Dit is toch simpelweg nooit veilig te noemen.
Lijkt mij een scenario als vorig seizoen met de vader en dochter, zet een verzoek uit bij het bedrijf dat elke keer dat via die app protonmail.com bezocht word in Nederland er een ping bij het hoofdkantoor binnenkomt, dan kan het nooit lang duren voor de Hunters ze in beeld hebben.
Nog afgezien van de data in die app die evt. leesbaar gaat zijn voor de Hunters.

• millerman_sf
Crazy D schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:00:
[...]

Oh ja ik zie het dat is idd zo'n gehucht. Ja zou kunnen, dat kan ik op basis van streetview niet zo snel herkennen :P Nooit van die explosies gehoord, misschien moet ik vaker het nieuws kijken :D
https://maps.app.goo.gl/7LBhCidCKkzmBucz9
Yep, dat was daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnnaWieTie
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-11-2024
Iemand al bezig geweest met het extractiepunt? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-JQKBH6txQKbfbUBv-vGp0X8yM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flwmRtwuibwmzTEhdlUsn6RZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
AnnaWieTie schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:05:
Iemand al bezig geweest met het extractiepunt? [Afbeelding]
Zou het ergens langs de Rijn zijn? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Waar haal je deze afbeelding vandaan? @AnnaWieTie Aan de schaduw te zien is de afbeelding gedraaid zeker 180

[ Voor 30% gewijzigd door HyperTrophy op 21-09-2023 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnnaWieTie
HyperTrophy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:20:
Waar haal je deze afbeelding vandaan? @AnnaWieTie Aan de schaduw te zien is de afbeelding gedraaid zeker 180
Uit de uitzending! Op minuut 2:02 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:00
Kroesss schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:49:
WARP van Cloudflare

nieuws: CloudFlare maakt vpn-dienst Warp en betaalde Warp Plus-variant beschi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Chillz schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:33:

Inderdaad (y)
En het feit dat ze in een zaak binnenstappen om "bij" te pinnen vind ik slim. Veel minder kans op camera's dan bij een geldautomaat waar er gegarandeerd wel eentje bij zit.

Op zich maakt het niet uit dat je gefilmd wordt bij het pinnen, of je eerste vervoer daarna...
als je je spoor maar zo snel mogelijk wist :)
Ja dat was idd een goede actie! En sporen wissen na pinnen is supermoeilijk, je ziet altijd dat er overal camera's zijn ook vanuit de buurt, vrijwel altijd zijn ze n de pin-actie wel een heel stuk te volgen. Dat was nu een stuk lastiger (of nou ja, had kunnen zijn, als er niet overal ring deurbellen en complete camera installaties zijn :P).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Crazy D schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:58:
[...]
Ja dat was idd een goede actie! En sporen wissen na pinnen is supermoeilijk, je ziet altijd dat er overal camera's zijn ook vanuit de buurt, vrijwel altijd zijn ze n de pin-actie wel een heel stuk te volgen. Dat was nu een stuk lastiger (of nou ja, had kunnen zijn, als er niet overal ring deurbellen en complete camera installaties zijn :P).
Dit zet mij even aan het denken. Zou het handig zijn om een vriend ergens in een anoniem natuurgebied te laten komen met zo'n mobiel pinapparaat van sumup of iets soortgelijks? Ik ken wel een paar mensen met een eigen zaak die zo'n ding hebben. Dan pin je 50 euro, krijg je dat cash van hem, en je gaat weer verder op weg. Geen camera's in de buurt, en ook geen andere mensen voor een buurtonderzoek.

In de basis zal de locatie te achterhalen zijn, omdat er met 4G verbinding gemaakt moet worden voor de PIN-transactie, maar je zou zelfs nog kunnen proberen of wellicht een van de werknemers zijn/haar prive-telefoon daar even voor wil inzetten aangezien de hunters zich denk ik eerst op het toestel van de eigenaar van de zaak zullen focussen. Maar goed, zelfs als de locatie bekend is, zullen de hunters er eerst heen moeten, en jij kunt gelijk weg zonder dat je vanuit daar te traceren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Des te trotser voorvluchtigen in de eerste afleveringen vertellen over alle technische handigheidjes die ze gaan gebruiken, des te sneller liggen ze vaak uit het spel. :D

Vaak worden slordige fouten gemaakt in het gebruik ervan, of overschat men de eigen technische kennis/onderschat men de technische vaardigheid van de hunters van HQ. Een Tor-browser of VPN-verbinding is niet heilig. Al helemaal niet als je niet goed weet waar je mee bezig bent. Daarnaast houden dergelijke tools je zeker niet onder de radar als je tegelijkertijd tegen elke willekeurige helper je complete plan vertelt, of slaapt bij mensen in je directe netwerk omdat je jezelf veilig waant vanwege je 'slimme' plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
AnnaWieTie schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:05:
Iemand al bezig geweest met het extractiepunt? [Afbeelding]
lijkt een beetje op zo'n lichtbaken :

Afbeeldingslocatie: https://cdn-thumbs.ohmyprints.net/1/797ec5f365d6e6dd7760093fbff9584d/817x600/thumbnail/fit.jpg
(deze staat in West-kapelle)

je ziet overigens in het uitzoomen van dit punt, dat je rechts een betonnen kade ziet, of iets dergelijks waar mogelijk bootjes kunnen aanleggen.

( nogmaals, ik heb het idee dat dit niet de noord orientatie is van de video; zie de windrichting aan de golven, en de richting van de schaduw )

[ Voor 9% gewijzigd door HyperTrophy op 22-09-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
HyperTrophy schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:56:
[...]

lijkt een beetje op zo'n lichtbaken :

[Afbeelding]
(deze staat in West-kapelle)

je ziet overigens in het uitzoomen van dit punt, dat je rechts een betonnen kade ziet, of iets dergelijks waar mogelijk bootjes kunnen aanleggen.

( nogmaals, ik heb het idee dat dit niet de noord orientatie is van de video; zie de windrichting aan de golven, en de richting van de schaduw )
Is het gek om te denken dat dit eerder aan zee ligt dan een rivier/meer gezien het gebrek aan vegetatie?

Edit: Denk het trouwens niet, voorbeeld van een rivierkrib aan de Beneden-Merwede
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfqXsRV8NupN4dsSI4b61aCXnO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ePTlbbDELIgJ3XrmjExJWk40.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Slappyjoez op 22-09-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:17

JanB

Het ken rotter !!!

Wat best wel typisch is, is dat het licht niet op het dammetje zelf staat, maar in het verlengde op een stalen contructie.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SO6LM3u0PaWtakqUBUjVVav4zfI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5rKg73MUiY0CNPvsDlRFFaIO.png?f=fotoalbum_large

bij het analyseren van de video zie ik overigens nog net ( voordat het beeld pixelig wordt ) dat er buiten de strook ( links op mn afbeelding ) nog iets van een object/kade/steiger zit
JanB schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:38:
Wat best wel typisch is, is dat het licht niet op het dammetje zelf staat, maar in het verlengde op een stalen contructie.
ik gok dat dit gedaan is ivm de waterstand, zie ook die 'betonstrook'?

[ Voor 23% gewijzigd door HyperTrophy op 22-09-2023 14:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
HyperTrophy schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:03:
[Afbeelding]

bij het analyseren van de video zie ik overigens nog net ( voordat het beeld pixelig wordt ) dat er buiten de strook ( links op mn afbeelding ) nog iets van een object/kade/steiger zit

[...]

ik gok dat dit gedaan is ivm de waterstand, zie ook die 'betonstrook'?
Zou de 'betonstrook' niet een zwart-witte lijn kunnen zoals onderstaande?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLwP83scI4FEqQ24xTQYmZNM9_Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1SoLq8BN1vTQ0TfgEzixfCQA.png?f=user_large

Ik heb net vele digitale kilometers langs de Rijn en Waal afgelegd, maar kan het nog niet vinden. Om kribbig van te worden. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Slappyjoez op 22-09-2023 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
De Waal heeft idd kenmerkende 'golfbrekers', maar niet met dergelijke bakens.

Ik vind het idd erg aannemelijk dat het zo'n zwart witte lijn kan zijn, net als de parallelle lijn die ik daar nog net buiten zag, echter zie ik wel boulders ( waar een scheepstouw aan geknoopt wordt) staan op vaste afstanden

Ben ook vele kusten en rivieren al langsgegaan, maar nog geen hit. Ik was al stiekem de Belgische grens en kust afgegaan, maar ook daar nog niets. Heb echter wel geconcentreerd op die mogelijke betonstrook naast een golfbreker

Heb daarnaast nog naar voorgaande extraction points gekeken, het merendeel van de seizoenen bevonden deze zich aan de west zijde van Nederland, en een enkele keer aan de oostzijde ( uitgezonder de VIP afleveringen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1IEFfyi7f3dh-q36yjPERpkYnhI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WmDPAZIwhy4GdvFpR9d1BLwu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQFKwNNEI5x8qzrfr0j9j-UEwXs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sgXvo8HaY30idFQEfzz7aSsM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
In de aflevering ging het erover dat de reis die de Nachtwacht heeft gemaakt belangrijk is om het extractiepunt te bepalen - of in ieder geval informatie te krijgen. Zie ook wikipedia. Dat is vooral in Amsterdam geweest, met tijdens de tweede wereldoorlog uitstapjes naar Medemblik, Castricum, Heemskerk en Maastricht.

Ik kon in de paar minuten dat ik heb gezocht nog niet echt iets vinden wat op de beelden lijkt, maar het zijn wel allemaal plaatsen aan het water (Noordzee, IJsselmeer en de Maas; en in Amsterdam is natuurlijk ook genoeg water te vinden).

Geen idee of dit helpt, maar wie weet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:34
Squawk schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:57:
Des te trotser voorvluchtigen in de eerste afleveringen vertellen over alle technische handigheidjes die ze gaan gebruiken, des te sneller liggen ze vaak uit het spel. :D
Daar hoeven ze nog geen eens over te vertellen. De mensen die de eerste aflevering het meest gevolgd worden liggen er sowieso het eerste uit :)

Althans dat is tot nu toe wel het stramien in alle seizoenen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:17

JanB

Het ken rotter !!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3AjG5zZdUmHDZAMHtEPxuqnBWg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u37Ne1Sm3Ux2Mqerd8jhYtck.png?f=user_large

Zo te zien Marina Port Zélande

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:18
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt :D

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnnaWieTie
Wilde oprecht net hetzelfde zeggen! :) lekker gewerkt allemaal! ♥️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
@JanB nice. Ben de schier eilanden allemaal wel langs gegaan, maar dit stuk overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
😎
Pagina: 1 ... 31 ... 49 Laatste