• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
@SelmarSmit Hoeveel hebben jullie ervan genoten om Barend en Nellie op deze manier te volgen? Ze lijken echt he-le-maal niets door te hebben :9~ .

  • hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:01
spoiler:
Barend herkent de meneer op het terras toch. Ze geven ook aan ‘stuk’ te zijn. Dus ‘ze hebben niks door’ is niet helemaal waar

  • Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-06 22:14
Die cameraman bij Nellie en Barend zal zich toch ook bescheurd hebben. Krijgt die van de regie nog door dat de hunters er zo dicht op zitten?

  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
@hgwj1983 Dat is pas helemaal aan het eind, dan worden ze volgens mij al meer dan een dag live gevolgd, continue door dezelfde 2 mensen en volgens mij ook in dezelfde auto.

Ja, hij herkent hem, maar extreem scherp is het niet te noemen... Ik denk ook dat ik het zelf niet door zou hebben om eerlijk te zijn, vooral in een grote stad als den Haag is het gewoon druk waardoor het per definitie minder zal opvallen, maar ik doe dan ook niet mee aan Hunted denk ik dan.

  • aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-06 20:31

aap

Ik kwam hier om te vertellen dat ik die Barend ontzettend sneu vind. Wat een onverdiende zelfverzekerdheid! Ik hoop dat hij een zeffstudie nederigheid doet wanneer hij deze uitzendingen terugziet.

Maar jullie waren me hier al voor :)

Overigens Kudos voor de moeder van Jetske! Toen de hunters op bezoek kwamen, veronderstelde ik dat ze nog niets ontvangen had en misschien niet eens wist dat ze contactpersoon was, want zo relaxed liegen, dat heb ik in alle seizoenen van Hunted nog nooit gezien!

  • Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:02
Ben wel benieuwd naar de after the hunt beelden van Nellie en Barend als ze zien hoe lang en hoe kort de hunters al op ze zaten :D

  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
aap schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:06:
Overigens Kudos voor de moeder van Jetske! Toen de hunters op bezoek kwamen, veronderstelde ik dat ze nog niets ontvangen had en misschien niet eens wist dat ze contactpersoon was, want zo relaxed liegen, dat heb ik in alle seizoenen van Hunted nog nooit gezien!
Dat ging inderdaad ongelooflijk natuurlijk. In de edit was het bezoek nadat Jetske het briefje door de bus had gegooid maar voordat de andere contactpersonen iets hadden gekregen. Nou weet ik niet of dat in werkelijkheid ook in die chronologische volgorde is geweest, maar dan zou ze op dat moment dus wel weten via het briefje dat ze iets moet doen/doorgeven, en dan heeft ze inderdaad een stalen gezicht.

Zelfs Lucia zei op een gegeven moment dat haar hart smolt, en Lucia prikt normaal gesproken wel door leugens heen.

  • aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-06 20:31

aap

Ik vraag me wel af wat we nog kunnen verwachten van de finale vanavond.
Barend en Nellie zijn nog niet opgepakt, maar ik verwacht dat dat wel gaat gebeuren. Dan zullen we wel een lange scene krijgen van hoe de hunters Justin onder druk gaan zetten om de envelop af te geven. Dan blijft er nog maar weinig tijd over om te laten zien hoe de overige kandidaten naar Friesland reizen, erachter moeten komen waar de extractie gaat plaatsvinden en proberen de extractie te doen. Normaliter zou men hier wel twee aflveringen mee kunnen vullen.

Ik zou bijna denken dat de kandidaten misschien dit jaar al voor de extractie opgepakt worden, maar dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk, aangezien de hunters vooralsnog geen leads hebben naar de 2 J's en de influencervrouwen.

  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
aap schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:03:
Ik vraag me wel af wat we nog kunnen verwachten van de finale vanavond.
Barend en Nellie zijn nog niet opgepakt, maar ik verwacht dat dat wel gaat gebeuren. Dan zullen we wel een lange scene krijgen van hoe de hunters Justin onder druk gaan zetten om de envelop af te geven. Dan blijft er nog maar weinig tijd over om te laten zien hoe de overige kandidaten naar Friesland reizen, erachter moeten komen waar de extractie gaat plaatsvinden en proberen de extractie te doen. Normaliter zou men hier wel twee aflveringen mee kunnen vullen.

Ik zou bijna denken dat de kandidaten misschien dit jaar al voor de extractie opgepakt worden, maar dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk, aangezien de hunters vooralsnog geen leads hebben naar de 2 J's en de influencervrouwen.
Ik gok dat die reis naar het noorden min of meer overgeslagen wordt. Zoals je zegt zijn er geen echte leads op de twee teams die dan waarschijnlijk nog over zijn, dus onderweg zal er ook niet direct iets heftigs gebeuren. De laatste aanwijzing kan ook domweg een cryptisch bericht zijn op de burnerphone. Er stond al Signal op geïnstalleerd, dus ik gok dat dat het communicatiemiddel gaat zijn om op een of andere manier de laatste hint te krijgen.

Wellicht dat de Hunters er ook gewoon naast zitten dit keer qua extractielocatie. Dat is wel eens eerder gebeurd (hoewel niet heel vaak). Als dat zo is, dan is de finale ook vrij vlot af te wikkelen natuurlijk. Dan is er een locatie waar de voortvluchtigen even in de bosjes liggen, zich verbazen dat er niets te zien is qua Hunters en vervolgens de laatste meters rennend afleggen zonder enige tegenstand.

  • aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-06 20:31

aap

Kroesss schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:29:
[...]

De laatste aanwijzing kan ook domweg een cryptisch bericht zijn op de burnerphone. Er stond al Signal op geïnstalleerd, dus ik gok dat dat het communicatiemiddel gaat zijn om op een of andere manier de laatste hint te krijgen.

Wellicht dat de Hunters er ook gewoon naast zitten dit keer qua extractielocatie.
Ja, dat klinkt niet onwaarschijnlijk, want ik zou ook niet weten hoe de kandidaten anders aan meer informatie over de extractielocatie zouden moeten komen.

Maar welke kans hebben de hunters dan nog om ook de extractielocatie te vinden? Met de gaatjeskaart die ze wellicht nog bij Justin weten te gaan claimen zullen ze niet verder komen dat het bij van van de Friese Elfsteden is. En dan zal Selmar nog wel een griezelig correcte gok kunnen maken over waar er daar in de buurt geschikte locaties zijn, maar het lijkte me dat dat zonder meer informatie wel heel moeilijk gaat worden. En steden zijn ook niet locaties die je met een team in het zicht kunt houden.

Dan zou de enige kans voor de hunters nog zijn als ze toch nog een spoor van één van de kandidatenkoppels kunnen vinden om die dan te volgen naar de extractielocatie.

We gaan het zien vanavond!

  • Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
aap schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:44:
[...]

Maar welke kans hebben de hunters dan nog om ook de extractielocatie te vinden? Met de gaatjeskaart die ze wellicht nog bij Justin weten te gaan claimen zullen ze niet verder komen dat het bij van van de Friese Elfsteden is. En dan zal Selmar nog wel een griezelig correcte gok kunnen maken over waar er daar in de buurt geschikte locaties zijn, ...
daar zou je zelf ook nog wel een eind in kunnen komen

Afbeeldingslocatie: https://www.frieslandhollandtravel.nl/wp-content/uploads/2023/12/1b-11StedenrouteAfstanden.jpg

De voornaamste en meest verwachte manier om weg te komen is over het water.
Maar dan moet je wel snel bij open water kunnen zijn. Een kleine/ smalle sloot is niet voldoende.

Dus een aantal van de 11 zal afvallen.
Ik gok dat je dan overhoudt: Sloten, Stavoren, Hindelopen, Workum en Harlingen
Waarbij de eersten nog binnen het IJsselmeer vallen, dus niet echt "open" water.
Dus zou ik voor extractie over water Harlingen de meeste kans geven. :)


Voor eventuele extractie via de lucht zou Leeuwarden hier nog een optie zijn.
Dat is een van de 11 met een vliegveld.
(Sneek en Dokkum hebben een helipad zo te zien, maar die horen bij de ziekenhuizen daar, ik gok niet dat ze die gaan gebruiken voor een tv-programma)


Maar of het ook zo zal lopen... we gaan het vanavond zien zeker 8)

Leeg - Sinds 20180907


  • Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:16
Chillz schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:23:
[...]

daar zou je zelf ook nog wel een eind in kunnen komen

[Afbeelding]

De voornaamste en meest verwachte manier om weg te komen is over het water.
Maar dan moet je wel snel bij open water kunnen zijn. Een kleine/ smalle sloot is niet voldoende.

Dus een aantal van de 11 zal afvallen.
Ik gok dat je dan overhoudt: Sloten, Stavoren, Hindelopen, Workum en Harlingen
Waarbij de eersten nog binnen het IJsselmeer vallen, dus niet echt "open" water.
Dus zou ik voor extractie over water Harlingen de meeste kans geven. :)


Voor eventuele extractie via de lucht zou Leeuwarden hier nog een optie zijn.
Dat is een van de 11 met een vliegveld.
(Sneek en Dokkum hebben een helipad zo te zien, maar die horen bij de ziekenhuizen daar, ik gok niet dat ze die gaan gebruiken voor een tv-programma)


Maar of het ook zo zal lopen... we gaan het vanavond zien zeker 8)
Ze hebben vaker een helikopter landing op een grasveld gedaan en bij elke stad is meer dan genoeg ruimte daarvoor 😉

What a fine day for Science! | Specs


  • Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 20:23
In de intro van deze reeks is te zien dat de extractielocatie aan een oever is. Dus een heli lijkt me uitgesloten.

PSN: Sluuz


  • Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-06 11:06

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

aap schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:06:
Ik kwam hier om te vertellen dat ik die Barend ontzettend sneu vind. Wat een onverdiende zelfverzekerdheid! Ik hoop dat hij een zeffstudie nederigheid doet wanneer hij deze uitzendingen terugziet.

Maar jullie waren me hier al voor :)

Overigens Kudos voor de moeder van Jetske! Toen de hunters op bezoek kwamen, veronderstelde ik dat ze nog niets ontvangen had en misschien niet eens wist dat ze contactpersoon was, want zo relaxed liegen, dat heb ik in alle seizoenen van Hunted nog nooit gezien!
Waarom zo oordelend? Onverdiende zelfverzekerdheid? Wanneer verdien je dan zelfzekerdheid? Hij doet toch niemand kwaad of wel?

Ik heb een aantal standaard negatieve mensen in mijn indirecte omgeving (gym, familie) en ik zou liever een Barend, meer een extraverte positivo, in mijn leven hebben.

Steam ID = Ackerfiets


  • SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:41
Sluuz schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:29:
In de intro van deze reeks is te zien dat de extractielocatie aan een oever is. Dus een heli lijkt me uitgesloten.
Omdat het weer ter sprake komt. 52°57'47.9"N 5°24'45.4"E
SpelFaut schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:41:
Extractiepunt zal strand Workum worden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqEcdt1JB4tzksxhLqAhc87GRZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZRdJYSdI5yUcNS3eJe53SD2.jpg?f=fotoalbum_large

  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
Family Guy schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:31:
[...]

Waarom zo oordelend? Onverdiende zelfverzekerdheid? Wanneer verdien je dan zelfzekerdheid? Hij doet toch niemand kwaad of wel?

Ik heb een aantal standaard negatieve mensen in mijn indirecte omgeving (gym, familie) en ik zou liever een Barend, meer een extraverte positivo, in mijn leven hebben.
Misschien niet onverdiend inderdaad, ik zou het zelf eerder misplaatst zelfvertrouwen noemen.

In het algemene leven ben ik het met je eens, maar Hunted is niet het algemene leven. Barend heeft nu meerdere keren Nellie overruled met een beslissing omdat hij er heel zeker van was, maar dat het achteraf fout bleek te zijn. Denk alleen in de laatste aflevering al aan het checken van de mail, of er van overtuigd zijn dat Justin niet onder de tap kan staan omdat de Hunters nog niet bij hem langs zijn geweest. En in het spelletje Hunted is dat in mijn ogen misplaatst zelfvertrouwen. Waar ik mij ook aan stoor overigens, omdat het ook gewoon laat zien dat ze zich totaal niet hebben voorbereid. Als ze het eerste kwartier van de eerste aflevering van welk seizoen dan ook maar hadden bekeken, dan hadden ze al geweten dat iedereen onder de tap kan komen te staan onder dat de Hunters fysiek langs moeten komen.

  • Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 20:23
Family Guy schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:31:
[...]

Waarom zo oordelend? Onverdiende zelfverzekerdheid? Wanneer verdien je dan zelfzekerdheid? Hij doet toch niemand kwaad of wel?

Ik heb een aantal standaard negatieve mensen in mijn indirecte omgeving (gym, familie) en ik zou liever een Barend, meer een extraverte positivo, in mijn leven hebben.
Ligt eraan hoe je "kwaad doen" definieert. Met zijn "zelfverzekerdheid/onwetendheid" doet hij dusdanig kwaad dat hun kans de finale te halen aanzienlijk afneemt.
Nellie heeft al een aantal keer getwijfeld aan dingen die ze deden/wilden doen, maar dan kwam hij eroverheen walsen dat het onmogelijk was en het zo niet werkt. Terwijl het zo dus wel werkt.

Je kan het inderdaad ook zien als enthousiasme, maar zo kwam het op mij niet over.

PSN: Sluuz


  • aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-06 20:31

aap

Family Guy schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:31:
[...]

Waarom zo oordelend? Onverdiende zelfverzekerdheid? Wanneer verdien je dan zelfzekerdheid? Hij doet toch niemand kwaad of wel?
Fair enough. Barends attitude raakte bij mij een (valse) snaar, maar misschien zegt dat meer over mij dan over hem?

Maar ik mag toch hopelijk wel stellen dat hij toch wel een aantal incorrecte aannames gemaakt heeft over hoe zichtbaar hij en Nellie waren voor de hunters.

  • SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:41
Opvallend hoe snel dat Sanne en Fleur gepakt zijn! Eén ping in Balk en dan onderweg naar Woudsend op een rotonde een vrij kleine afslag naar Elahuizen pakken. Dat de hunters dat toch weten te volgen is wel echt geluk hebben. Of was er meer info?

Eneh; geef dat hele Hunter team even een cursus Fries, het is gvd geen Duits met je Fugel utziktpunkt. 😂😂

  • SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:13
SpelFaut schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:58:
Opvallend hoe snel dat Sanne en Fleur gepakt zijn! Eén ping in Balk en dan onderweg naar Woudsend op een rotonde een vrij kleine afslag naar Elahuizen pakken. Dat de hunters dat toch weten te volgen is wel echt geluk hebben. Of was er meer info?

Eneh; geef dat hele Hunter team even een cursus Fries, het is gvd geen Duits met je Fugel utziktpunkt. 😂😂
Maximaal mazzel, ik had graag goed recherchewerk geclaimd, maar het was pure mazzel

  • kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:32
SelmarSmit schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:22:
[...]

Maximaal mazzel, ik had graag goed recherchewerk geclaimd, maar het was pure mazzel
Wat was er met je oog?

  • SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:13
kizke schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:31:
[...]

Wat was er met je oog?
Ontsteking onder mijn jukbeen, vet irritant

  • Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Selmar hebben jullie nooit iets van Joris en Elske op de radar gehad, want zo lijkt het uit de montage?

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere


  • SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:13
Le Mol schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:40:
Selmar hebben jullie nooit iets van Joris en Elske op de radar gehad, want zo lijkt het uit de montage?
Nee, volgens mij niet

  • Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wel mooi hoe Joris en Elske al die tijd geen lead weggaven aan de hunters. En dat de moeder van Elske zo natuurlijk als kan glashard stond te liegen. En toch nog een plan B, een decoy bedenken voor op het strand. Het bleek nergens voor nodig te zijn.

Al vond ik de berekende gok die Selmar maakte niet gek. Zelf leek mij Harlingen het meest kansrijk. Of je nu met wat jetski's, een rib zou langs komen je bent zo foetsie. Sanne en Fleur, wel tot aan de finale geraakt maar gestrand in zicht van de finish. Soms heb je die pech.

Er komt nog een after the hunt zie ik. Dan zou ik graag van Elske en Joris horen hoe zij het gespeeld hebben bij gebrek aan zo weinig screentime in de voorgaande afleveringen.

  • hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:01
After the hunt was gelijk na de uitzending dus die is al geweest. Uiteraard wel terug te kijken.

  • aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-06 20:31

aap

Jetske en Joris waren de verdiende winnaars! Ik had het Sanne en Fleur ook graag gegund. Een klein foutje met de burnertelefoon werd ze fataal. En die contactpersoon zou ik nog niet op mijn kat laten passen! (Ik vraag me wel af: hoe wisten de hunters dat ze bij de Albert Heijn was?)

De actie om nog een nep-zoekactie op de burner te doen van de dames heeft J&J wel gered. Ik snap niet zo goed dat de hunters niet voor de zekerheid tenminste één team in Workum gelaten hadden. Het was niet zo duidelijk in de montage, maar dachten de hunters dat Sanne en Fleur hun juist van Stavoren wilden afleiden door opzichtig iets over het notitieblokje te zeggen (@SelmarSmit)?

Maar ik denk zelfs dat met een hunterteam in Workum bij het genoemde punt, J&J nog een goede kans gehad zouden hebben, want het genoteerde uitzichtpunt ligt toch zo'n 500 m van de daadwerkelijke extractielocatie.

After the Hunt geeft altijd minder nieuwe inzichten dan ik gehoopt had, maar het is altijd wel leuk om te zien hoe de kandidaten reageren op hun eigen blunders. (Om terug te komen op mijn eerdere reactie aap in "[Serie] Hunted!": Barend stak wel sportief zijn hand in eigen boezem toen hij geconfronteerd werd met hun vaak niet-zo-slimme gedrag.) Ik kreeg verder de indruk dat er ook lang na de opnames weinig liefde is tussen de kandidaten en de hunters :)

En ook fantastisch die reactie van Lucia als Ayoub zit te bellen in de auto "gaat hij nu iedereen bellen die hij kent???"

Hoewel (of juist doordat?) veel VIP kandidaten weer niet echt leken te begrijpen wat precies de bedoeling van Hunted was, heb ik me goed vermaakt met dit seizoen. De formule was dit seizoen wel goed gebalanceerd, in de zin dat het voor de hunters niet te makkelijk was om kandidaten op het spoor te komen door fouten van andere kandidaten.

Ik ben er nog niet over uit of ik het prettig vond dat alles in twee weken uitgezonden was. In ieder geval hadden ze wat mij betreft de samenvattingen aan het begin van ieder aflevering wel weg mogen laten, want ik herinner me nog wel wat er gisteren gebeurd was!

  • Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:02
aap schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:31:
Jetske en Joris waren de verdiende winnaars! Ik had het Sanne en Fleur ook graag gegund. Een klein foutje met de burnertelefoon werd ze fataal. En die contactpersoon zou ik nog niet op mijn kat laten passen! (Ik vraag me wel af: hoe wisten de hunters dat ze bij de Albert Heijn was?)

De actie om nog een nep-zoekactie op de burner te doen van de dames heeft J&J wel gered. Ik snap niet zo goed dat de hunters niet voor de zekerheid tenminste één team in Workum gelaten hadden. Het was niet zo duidelijk in de montage, maar dachten de hunters dat Sanne en Fleur hun juist van Stavoren wilden afleiden door opzichtig iets over het notitieblokje te zeggen (@SelmarSmit)?

Maar ik denk zelfs dat met een hunterteam in Workum bij het genoemde punt, J&J nog een goede kans gehad zouden hebben, want het genoteerde uitzichtpunt ligt toch zo'n 500 m van de daadwerkelijke extractielocatie.

After the Hunt geeft altijd minder nieuwe inzichten dan ik gehoopt had, maar het is altijd wel leuk om te zien hoe de kandidaten reageren op hun eigen blunders. (Om terug te komen op mijn eerdere reactie aap in "[Serie] Hunted!": Barend stak wel sportief zijn hand in eigen boezem toen hij geconfronteerd werd met hun vaak niet-zo-slimme gedrag.) Ik kreeg verder de indruk dat er ook lang na de opnames weinig liefde is tussen de kandidaten en de hunters :)

En ook fantastisch die reactie van Lucia als Ayoub zit te bellen in de auto "gaat hij nu iedereen bellen die hij kent???"

Hoewel (of juist doordat?) veel VIP kandidaten weer niet echt leken te begrijpen wat precies de bedoeling van Hunted was, heb ik me goed vermaakt met dit seizoen. De formule was dit seizoen wel goed gebalanceerd, in de zin dat het voor de hunters niet te makkelijk was om kandidaten op het spoor te komen door fouten van andere kandidaten.

Ik ben er nog niet over uit of ik het prettig vond dat alles in twee weken uitgezonden was. In ieder geval hadden ze wat mij betreft de samenvattingen aan het begin van ieder aflevering wel weg mogen laten, want ik herinner me nog wel wat er gisteren gebeurd was!
Couldn't agree more d:)b Even denken of ik er nog wat aan toe te voegen heb haha.

  • marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:26
aap schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:31:
Jetske en Joris waren de verdiende winnaars! Ik had het Sanne en Fleur ook graag gegund. Een klein foutje met de burnertelefoon werd ze fataal. En die contactpersoon zou ik nog niet op mijn kat laten passen! (Ik vraag me wel af: hoe wisten de hunters dat ze bij de Albert Heijn was?)

De actie om nog een nep-zoekactie op de burner te doen van de dames heeft J&J wel gered. Ik snap niet zo goed dat de hunters niet voor de zekerheid tenminste één team in Workum gelaten hadden. Het was niet zo duidelijk in de montage, maar dachten de hunters dat Sanne en Fleur hun juist van Stavoren wilden afleiden door opzichtig iets over het notitieblokje te zeggen (@SelmarSmit)?

Maar ik denk zelfs dat met een hunterteam in Workum bij het genoemde punt, J&J nog een goede kans gehad zouden hebben, want het genoteerde uitzichtpunt ligt toch zo'n 500 m van de daadwerkelijke extractielocatie.

After the Hunt geeft altijd minder nieuwe inzichten dan ik gehoopt had, maar het is altijd wel leuk om te zien hoe de kandidaten reageren op hun eigen blunders. (Om terug te komen op mijn eerdere reactie aap in "[Serie] Hunted!": Barend stak wel sportief zijn hand in eigen boezem toen hij geconfronteerd werd met hun vaak niet-zo-slimme gedrag.) Ik kreeg verder de indruk dat er ook lang na de opnames weinig liefde is tussen de kandidaten en de hunters :)

En ook fantastisch die reactie van Lucia als Ayoub zit te bellen in de auto "gaat hij nu iedereen bellen die hij kent???"

Hoewel (of juist doordat?) veel VIP kandidaten weer niet echt leken te begrijpen wat precies de bedoeling van Hunted was, heb ik me goed vermaakt met dit seizoen. De formule was dit seizoen wel goed gebalanceerd, in de zin dat het voor de hunters niet te makkelijk was om kandidaten op het spoor te komen door fouten van andere kandidaten.

Ik ben er nog niet over uit of ik het prettig vond dat alles in twee weken uitgezonden was. In ieder geval hadden ze wat mij betreft de samenvattingen aan het begin van ieder aflevering wel weg mogen laten, want ik herinner me nog wel wat er gisteren gebeurd was!
Ze hadden daar met haar afgesproken, omdat ze onderweg was naar een feestje

  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
hgwj1983 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:44:
spoiler:
Barend herkent de meneer op het terras toch. Ze geven ook aan ‘stuk’ te zijn. Dus ‘ze hebben niks door’ is niet helemaal waar
Als een aflevering uitgezonden is hoef je over de inhoud geen spoiler tags te gebruiken.

Ik vond het wel frappant

Barend: "Ik weet zeker dat ik die gast eerder heb zien zitten, dit klopt niet blabla 10000"

Justin: "Zijn jullie veilig?"

Barend: "Ja"

  • bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:28
Shinji schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:12:
[...]

Als een aflevering uitgezonden is hoef je over de inhoud geen spoiler tags te gebruiken.

Ik vond het wel frappant

Barend: "Ik weet zeker dat ik die gast eerder heb zien zitten, dit klopt niet blabla 10000"

Justin: "Zijn jullie veilig?"

Barend: "Ja"
Ik denk dat je "in het spel" overal aan twijfelt. Ze zien ook regelmatig "Hunters" terwijl het geen Hunters zijn. Vermoed dat er ook veel buiten de montage gelaten word, en dit was dan wel leuk in de montage. Vermoedelijk als het geen Hunter was geweest, dan was het eruit gelaten.

  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
bramassendorp schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:50:
[...]

Ik denk dat je "in het spel" overal aan twijfelt. Ze zien ook regelmatig "Hunters" terwijl het geen Hunters zijn. Vermoed dat er ook veel buiten de montage gelaten word, en dit was dan wel leuk in de montage. Vermoedelijk als het geen Hunter was geweest, dan was het eruit gelaten.
Dit was in mijn optiek wel totaal wat anders dan de standaard paranoia waar ze inderdaad wel eens aan lijden. Dit was iets heel concreets en duidelijk, niet een vaag gevoel ofzo.

  • Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 13:24
Ik vond dit een van de amusantere edities van Hunted, vooral dankzij het ongekende digitale geklungel van de meeste vips. Opvallend dat juist de jongere deelnemers digitaal naïef en onwetend bleken. Kiki, die meende dat ze digitale sporen kon wissen door de belhistorie te wissen… Dit deed me denken aan een van de eerste edities van Hunted, toen een deelnemer zijn spoor dacht te wissen door zijn mobiel in het water te gooien (zeker gezien in een of andere B-film).

Barend van Deelen vind ik een geval apart. Hij is kandidaat voor de titel onsympathiekste Hunted-deelnemer ooit. Met elke aflevering kreeg ik een grotere hekel aan hem. Een windbuil die zich duidelijk niet had verdiept in het spel en vermoedelijk nooit een aflevering had bekeken. De hunters noemden hem “een wandelend baken”. Ik zou zeggen: een wandelend baken van onbenulligheid. Het pleit dan weer voor BvD dat hij in After the Hunt zelfinzicht toonde door zichzelf als “sukkel” te bestempelen.

  • Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:20
Cumulus-1 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:14:
Opvallend dat juist de jongere deelnemers digitaal naïef en onwetend bleken.
Op zich wel verklaarbaar omdat de 'oudere' generatie nog de oude computers, Operating Systems etc kent waar je zelf nog veel moest weten hoe het werkte, denk aan bestandssysteem, verbinden met netwerken, internet etc. Tegenwoordig wordt dit allemaal door de smartphone of tablet geregeld. De jongere generatie weet soms nog geen eens waar een document wordt opgeslagen.

  • Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31

Crazy D

I think we should take a look.

Wally2002 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:38:
[...]


Op zich wel verklaarbaar omdat de 'oudere' generatie nog de oude computers, Operating Systems etc kent waar je zelf nog veel moest weten hoe het werkte, denk aan bestandssysteem, verbinden met netwerken, internet etc. Tegenwoordig wordt dit allemaal door de smartphone of tablet geregeld. De jongere generatie weet soms nog geen eens waar een document wordt opgeslagen.
Met alle respect voor Joris, maar ik denk niet dat hij zijn weg weet op de Windows PC anders dan "Documenten" kunnen vinden in het menu aan de linkerkant.... Ik denk dat het vooral komt omdat "ouderen" niet zo innig met een telefoon leven. De jeugd kent niet beter, die zijn geboren met een mobiel in hun hand. Jongeren zul je ook niet zo snel zonder telefoon op pad gaan, of zelfs maar de telefoon op de eettafel leggen terwijl ze zelf op de bank zitten. Ouderen hebben vaak minder de behoefte om aan de mobiel geplakt te zitten.

Ik vond het vermakelijke TV maar veheug me weer op een seizoen met normale mensen die wel hun best doen. Natuurlijk was het lachen om de "bro's" bezig te zien en Ayoub te zien rennen alsof ie de 100 meter sprint deed op het WK, maar zijn gedrag sloeg echt nergens op. Ik vond alleen de ouwetjes en die 2 comedienes echt goed bezig, de rest was weer toppunt van domheid.

De oplossing met de pre-paid telefoon was wel leuk maar realiseer me na de after the hunt ook wel dat dat wel weer iets makkelijker was om te checken door Selmar. De kans dat een telefoon die je net hebt gekregen (maximaal 1 week oud, dus de pre-paid zal niet al 6 maanden geleden gekocht zijn) op veel lokaties in het land al een keer heeft aangestraald, is niet heel groot. Dus zodra je dan een tijdstip weet, checken welke nieuwe telefoons er zijn aangestraald op een bepaald moment, maakt het dan toch weer wat makkelijker. Maar goed. Als ze die telefoon gewoon uit hadden gelaten, was dat ook geen probleem dus in dat opzicht was dat ook wel een beetje dom. En dan schijtpech dat je natuurlijk net in de middle of nowhere sowieso maar 2 wegen hebt :+ Dus de kans dat de hunters dan net langsrijden en vermoeden "hey dat zouden ze kunnen zijn" omdat er meerdere mensen in de auto zitten. Scherp van de hunters, maar ook dikke mazzel. Maar dat hoort er ook bij. Zonder die telefoon aan te laten stralen in Eindhoven was dat niet gebeurt.

Workum in het boekje schrijven (waarom eigenlijk??) maar zoeken op Stavoren, tjah. Vanuit huis kun je makkelijk zeggen, dom dat ze voor Stavoren gingen, maar in de heat of the moment... Ik snap het wel. Had ook een mooie afleidingsmanouvre kunnen zijn. 2 kanten op dus. Nu ligt het dicht bij elkaar dus de hunters hadden kunnen splitsen daar, maar ik snap de twijfel en als Stavoren dan toch al op je radar stond bevestigd die zoekopdracht dat je daar moet zijn.

Exact expert nodig?


  • Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Crazy D schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:19:
[...]

Workum in het boekje schrijven (waarom eigenlijk??) maar zoeken op Stavoren, tjah. Vanuit huis kun je makkelijk zeggen, dom dat ze voor Stavoren gingen, maar in de heat of the moment... Ik snap het wel. Had ook een mooie afleidingsmanouvre kunnen zijn. 2 kanten op dus. Nu ligt het dicht bij elkaar dus de hunters hadden kunnen splitsen daar, maar ik snap de twijfel en als Stavoren dan toch al op je radar stond bevestigd die zoekopdracht dat je daar moet zijn.
Ik durf zelfs wel te zeggen dat als de hunters een team bij dat volgelkijkpunt bij Workum had gezet, waren ze te ver weg geweest om Jente en Joris te pakken, het ligt hemelsbreed ruim 300m vanaf de bovenkant vh strand en bijna 1km vanaf het zuiden ervan en over het pad is het nog flink wat verder om.

[ Voor 3% gewijzigd door Le Mol op 28-05-2026 23:32 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere


  • Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 20:23
Ik denk dat alleen Jetske en Joris het echt goed hebben gedaan. En dat de influencers een aantal keer echt mazzel hebben gehad omdat andere kandidaten zóveel pings achterlieten, dat de hunters vooral focusten op die teams.
Als je dan als die influencers ergens één pingetje hebt, dan is er toch te weinig om op in te zetten.

Wel vraag ik me af: waarom geen After the Hunt bij de "normale" kandidaten? Behalve de ervaringen van de kandidaten is het ook leuk om te zien hoe de hunters het hebben ervaren en hun reactie te zien op de domme/slimme acties van de kandidaten.

PSN: Sluuz


  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
Sluuz schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:27:
Ik denk dat alleen Jetske en Joris het echt goed hebben gedaan. En dat de influencers een aantal keer echt mazzel hebben gehad omdat andere kandidaten zóveel pings achterlieten, dat de hunters vooral focusten op die teams.
Als je dan als die influencers ergens één pingetje hebt, dan is er toch te weinig om op in te zetten.

Wel vraag ik me af: waarom geen After the Hunt bij de "normale" kandidaten? Behalve de ervaringen van de kandidaten is het ook leuk om te zien hoe de hunters het hebben ervaren en hun reactie te zien op de domme/slimme acties van de kandidaten.
Die waren wel het sterkste inderdaad, maar dat andere duo die als ena laatste gepakt werden hebben eigenlijk ook heel weinig steken laten vallen. Die zijn slachtoffer geworden van dat ze door het pakken van andere teams van de burner phones af wisten, en ze hadden de contactpersoon van dat team achterhaald. Ze hebben zelf weinig echt duidelijke fouten gemaakt.

  • Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31

Crazy D

I think we should take a look.

Shinji schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:38:
[...]

Die waren wel het sterkste inderdaad, maar dat andere duo die als ena laatste gepakt werden hebben eigenlijk ook heel weinig steken laten vallen. Die zijn slachtoffer geworden van dat ze door het pakken van andere teams van de burner phones af wisten, en ze hadden de contactpersoon van dat team achterhaald. Ze hebben zelf weinig echt duidelijke fouten gemaakt.
Voornaamste fout was het aan hebben staan van die telefoon toen ze 2 x bij de helper waren. Dat gecombineerd met de helper die zich direct verlult, kon het nummer achterhaalt worden. Als dat de grootste fout is, vind ik dat ook heel keurig. Zou het niet eens slachtoffer willen noemen van de andere deelnemers die gepakt waren, maar eerder klein beetje dom, en pech. Grootste pech was dat ze op een N weg rijden waarvan er denk ik maar 2 zijn in Friesland en dat de hunters die weg doorkrijgen dat de telefoon daar aanstraalt. In de Randstad hadden ze telefoon uit kunnen zetten en 43 andere wegen kunnen pakken. Wel goed speurwerk, geluk dwing je ook een beetje af denk ik dan.

En wat ik gewoon nog steeds top vind, is dat de hunters ondanks alle info het laatste puzzelstukje niet kregen waardoor het niet, zoals in voorgaande jaren, kat in het bakkie was. Nu moesten ze gokken (en mis gegokt, al waren ze close). Ik vind dat een heel goede verdeling van pakkans vs. kans om te winnen van de deelnemers.

Enige wat tricky blijft is het contact op moeten nemen met iemand van de inner circle, maar afhankelijk van wie van de inner circle mee wil doen aan het programma is dit echt heel inner, of iets verder weg zoals een collega. Die initieel "zo ver weg" werd beschouwd dat die niet onder de tap ging. Programma-technisch snap ik het, helemaal met maar een week speeltijd. En dan ook hier weer, als 1 team wordt gepakt hoeven de hunters niet enkel maar te verschuilen om de rest te pakken (hoewel een paar seizoenen terug op dat Pieterpad en toen bij dat 'middelpunt van Nederland' het ook niet kat in het bakkie was). Maar ik zou het toch leuk vinden als een volgend seizoen dat anders wordt opgelost.

Had ook het idee dat dit 1 van de 1e keren (zo niet de 1e?) was dat er zo expliciet werd gezegd: niet aanhouden, wachten tot ze info hebben. Vond ik een leuke tactiek die aan de ene kant soort open doel werd, maar als die dj's wat slimmer waren geweest hadden ze nog wel een kans gehad om de info te krijgne en niet gepakt te worden.

Exact expert nodig?


  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
Ja, leuk seizoen. Ik heb me wel geërgerd aan de slechte voorbereiding waar anderen het ook al over hadden. Dat Ayoub tot twee keer toe een aardige Usain Bolt-imitatie doet is leuke TV, maar ik kijk in het geval van Hunted toch liever naar kandidaten die zich beter voorbereid hebben.

Dat vond ik juist bij Joris & Jetske juist zo mooi om te zien. Vanaf het startpunt gewoon linksaf het bos in en lopend kilometers maken, niet in blinde paniek proberen een lift te krijgen. Bij iedere beslissing die ze nemen eerst echt samen overleg en goed nadenken wat de eventuele risico's zouden kunnen zijn. En ook slim om dat stel te regelen om met rugzakken op aan de andere kant van het strand te gaan lopen. Als er dan een team Hunters staat, heb je een goede kans dat ze eerst naar de andere kant van het strand lopen om die mensen te bekijken. Dat Selmar aangeeft dat ze de complete week eigenlijk geen enkele lead hebben gehad op hun geeft het al wel aan in mijn optiek.

En de Hunters hadden ook verdomd weinig kans om de extractielocatie exact te achterhalen. Het was sowieso onmogelijk om te doen tot 2 uur voor extractie, omdat de kandidaten ook pas toen de locatie kregen. En dan moeten ze dus in die 2 uur iemand pakken die én toegang geeft tot de telefoon (waarvan ze verteld is dat ze die helemaal uit moeten zetten), én ook nog het bericht niet heeft gewist (wat ze ook expliciet verteld is dat ze dat moeten doen). Goed om een keer te zien, bij veel seizoenen zie je toch dat ze al 1 of soms zelfs 2 dagen voor de extractie precies weten waar ze moeten zijn, en dat haalt voor mij toch wel wat glans van het programma. Kandidaten, die de hele hunt geen stap verkeerd hebben gezet, worden dan gewoon 10 meter voor het extractievoertuig opgewacht en verliezen. Vaak knap speurwerk, daar wil ik niets aan afdoen, maar om te kijken wel iets minder leuk op dat moment.

  • aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-06 20:31

aap

Crazy D schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:51:
[...]

Had ook het idee dat dit 1 van de 1e keren (zo niet de 1e?) was dat er zo expliciet werd gezegd: niet aanhouden, wachten tot ze info hebben.
Ik meen mij te herinneren dat dit wel ooit eerder gedaan is. Het was volgens mij wel een first dat ze een koppel "op de voetjes" gingen schaduwen. Ik vond het grappig om te zien hoe dit hunters een beetje nonchalant in dat park rondhingen. En het bleek ook nog niet zo makkelijk te zijn, want die mannelijke hunter werd herkend door Barend toen hij opeens ook bij de deur van Justin opdook.
Vond ik een leuke tactiek die aan de ene kant soort open doel werd, maar als die dj's wat slimmer waren geweest hadden ze nog wel een kans gehad om de info te krijgne en niet gepakt te worden.
Dat was nooit gelukt. Zelfs als Barend en Nellie zo wijs geweest waren om het bezoek aan Justin af te breken, dan zouden de hunters of zelf bij Justin binnengaan om de info op te halen of ze zouden hem schaduwen totdat Barend en Nellie opnieuw contact zouden zoeken.

Het hoogst haalbare was dat ze Justin een bericht zouden sturen om hem te vertellen de info te vernietigen, zodat de hunters er ook niets mee zouden kunnen. Maar een dergelijk onbaatzuchtig gedrag hebben we zviw nog nooit in Hunted mogen zien.

  • Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 20:23
Shinji schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:38:
[...]

Die waren wel het sterkste inderdaad, maar dat andere duo die als ena laatste gepakt werden hebben eigenlijk ook heel weinig steken laten vallen. Die zijn slachtoffer geworden van dat ze door het pakken van andere teams van de burner phones af wisten, en ze hadden de contactpersoon van dat team achterhaald. Ze hebben zelf weinig echt duidelijke fouten gemaakt.
Eens, weinig steken laten vallen, maar toch wel een paar, zoals hierboven ook al opgemerkt.
Ze hadden denk ik in eerste instantie ook mazzel dat hun contactpersoon (Iris) iemand was die niet onder de tap stond. Hierdoor is dat hele Ring deurbelgesprek met haar vriend niet doorgekomen, net als het aanbellen bij die flat. Dat bedoel ik met dat ze "mazzel" hebben gehad. Nadeel was dan weer dat die Iris direct alle informatie doorspeelde aan de hunters, daar hadden ze dan weer pech.
Ik vraag me ook af wat er was gebeurd als ze in die VW Touran op de achterbank/grond waren gaan liggen. Dan hadden de hunters maar 1 persoon in de auto gezien en wellicht toch nog doorgereden.

Bij Jetske en Joris hadden ze de pech dat hun contactpersoon de moeder van Jetske was, die natuurlijk onder de tap stond. Maar die was dan weer heel goed in liegen.

PSN: Sluuz


  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
Sluuz schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:38:
[...]

Bij Jetske en Joris hadden ze de pech dat hun contactpersoon de moeder van Jetske was, die natuurlijk onder de tap stond. Maar die was dan weer heel goed in liegen.
Ja, die was zeker goed in liegen, maar ook daarbij zag je de voorzichtigheid van Joris en Jetske. Onderweg naar het huis ging Jetske zelfs kruipen als er een video-deurbel was. Dat gaf Lucia ook nog aan in After the Hunt: ze hadden de camera's wel uitgevraagd, maar daar was niets op te zien geweest.

  • joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-06 00:20
Erg vet seizoen, Jetske en Joris laten zien dat je ondanks alle digitale middelen (taps, stealths 4g-kaarten van auto's) heel goed onder de radar kunt blijven als je weet wat te doen, en niet te veel in je eigen kring gaat wroeten.

Nellie en Barend had ik echt slimmer ingeschat, ook overal blijven hangen voor een bakje koffie, en als je de nattigheid voelt waarom blijf je dan in godsnaam in dezelfde straat. Erg genoten van Boer Ayoub, hoe hij al die tijd in z'n eentje (en zonder een deel van zijn spullen) nog de Hunters bezig heeft weten te houden is heel erg knap.

  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
joostmakaay schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 02:33:
Erg genoten van Boer Ayoub, hoe hij al die tijd in z'n eentje (en zonder een deel van zijn spullen) nog de Hunters bezig heeft weten te houden is heel erg knap.
Echt? Volgens mij had hij zich totaal niet voorbereid. Kijk alleen al naar het aantal telefoontjes dat hij deed naar zijn familie/vrienden terwijl ze net in de allereerste auto zaten. Toen Slaby werd gepakt is hij weggekomen doordat hij toevallig een bekende zag. Dat de Hunters nog zo lang met hem zijn bezig geweest is niet knap, dat is geluk geweest.

Wat ik eerder ook zei: ik snap dat het leuke TV is. Maar ervan genieten kan ik niet echt. Ik wil graag kandidaten zien die een serieuze poging doen.

  • Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-06 11:06

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Boer Ayoub deed zowat alles fout wat je fout kon doen, en moest het inderdaad hebben van een grote dosis geluk. Maar bleef binnen zijn patronen van eigen netwerk en koeienboerderijen.

Had ook totaal geen ‘kennis’ uit vorige seizoenen opgedaan, dat was duidelijk.

Steam ID = Ackerfiets


  • bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:28
Kroesss schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:04:
[...]

Echt? Volgens mij had hij zich totaal niet voorbereid. Kijk alleen al naar het aantal telefoontjes dat hij deed naar zijn familie/vrienden terwijl ze net in de allereerste auto zaten. Toen Slaby werd gepakt is hij weggekomen doordat hij toevallig een bekende zag. Dat de Hunters nog zo lang met hem zijn bezig geweest is niet knap, dat is geluk geweest.

Wat ik eerder ook zei: ik snap dat het leuke TV is. Maar ervan genieten kan ik niet echt. Ik wil graag kandidaten zien die een serieuze poging doen.
Weet ook niet of ze de tijd kunnen vullen met gasten zoals die beroepsmilitair van toen (Evert ofzo). Maar idd, beetje specialisme zou een mooie uitdaging zijn.

  • Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-06 11:06

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

bramassendorp schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:54:
[...]

Weet ook niet of ze de tijd kunnen vullen met gasten zoals die beroepsmilitair van toen (Evert ofzo). Maar idd, beetje specialisme zou een mooie uitdaging zijn.
Was dat die guy die vóór extractie al in de extractie-helicopter zat? _/-\o_ _/-\o_

Steam ID = Ackerfiets


  • bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:28
Family Guy schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:56:
[...]

Was dat die guy die vóór extractie al in de extractie-helicopter zat? _/-\o_ _/-\o_
Yes!

  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
bramassendorp schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:54:
[...]

Weet ook niet of ze de tijd kunnen vullen met gasten zoals die beroepsmilitair van toen (Evert ofzo). Maar idd, beetje specialisme zou een mooie uitdaging zijn.
Die man was inderdaad wel echt de absolute top!

Maar zonder gekheid: ik zeg niet dat er alleen maar specialisten mee zouden moeten doen. Ik zeg alleen dat ik graag kijk naar kandidaten die een serieuze poging doen. Dat betekent dat je in ieder geval je inleest in wat je te wachten staat. Als je direct na de start, tijdens je eerste lift, al 5 of 10 telefoontjes pleegt naar de familie dan heb je je domweg totaal niet voorbereid.

Joris en Letske zijn ook geen experts op dit gebied, maar die hadden zich goed voorbereid. En in mijn optiek geldt dat ook voor de Sanne en Fleur, hoewel daar de uitvoering net ietsje minder was, hadden zij zich wel goed voorbereid. Het kan wel gewoon, ook met BN-ers.

[ Voor 15% gewijzigd door Kroesss op 01-06-2026 10:20 ]


  • bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:28
Kroesss schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:17:
[...]

Die man was inderdaad wel echt de absolute top!

Maar zonder gekheid: ik zeg niet dat er alleen maar specialisten mee zouden moeten doen. Ik zeg alleen dat ik graag kijk naar kandidaten die een serieuze poging doen. Dat betekent dat je in ieder geval je inleest in wat je te wachten staat. Als je direct na de start, tijdens je eerste lift, al 5 of 10 telefoontjes pleegt naar de familie dan heb je je domweg totaal niet voorbereid.

Joris en Letske zijn ook geen experts op dit gebied, maar die hadden zich goed voorbereid. En in mijn optiek geldt dat ook voor de Sanne en Fleur, hoewel daar de uitvoering net ietsje minder was, hadden zij zich wel goed voorbereid. Het kan wel gewoon, ook met BN-ers.
True, lijkt er soms op dat ze mee doen om maar op tv te komen. Jachtseizoen is dan een beter format.

  • Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 20:23
Volgens mij is hier al eens gemeld (of in die podcast aflevering met de vorige spelleider) dat er bij het selecteren van kandidaten ook gezocht wordt naar een goede mix. Een aantal lui die heel serieus zijn en zich goed voorbereiden, en een aantal die dat wat minder doen.

Ik vraag me ook wel af wat er zou gebeuren als je 5 serieuze teams zou hebben zoals Joris en Jetske, waarbij er gewoon heel weinig gebeurt in het begin en de hunters echt moeten gaan schrapen naar stukjes informatie.

PSN: Sluuz


  • Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:03
Ik vond het een leuk seizoen, wat mij betreft was de mix van kandidaten goed gelukt. Joris en Jetske namen het spel serieus maar hadden ook nog de juiste dosis zelfspot, net als Fleur en Sanne. Dat is het voordeel zo'n VIP-seizoen, de deelnemers weten ook allemaal wat het goed doet op camera. Ayoub en Slaby zorgden voor het nodige spektakel en bravoure. Zonder die achtervolgingen was deze editie misschien een beetje te gezapig geweest. Het enige duo van wie ik blij was dat ze er (snel) uit lagen was Tim en Kiki. Kom je zo goed weg met een spontane helper en ben je eigenlijk weer helemaal onder de radar, ga je vervolgens weer meteen je netwerk zitten checken. En het laten hangen van Barend en Nellie was natuurlijk goud, dat misplaatste zelfvertrouwen van Barend werd wel mooi afgestraft zo.

Viel me trouwens op dat de mobiele teams wat minder doortastend te werk gingen in het onder druk zetten van helpers dit keer. Denk dat als ze er zo fel op hadden gezeten als vorig seizoen dat die spontane helper die het boekje had verduisterd wel wat meer info prijs had moeten geven, net zoals die gast met de witte Tesla en wellicht de ouders van Jetske. Persoonlijk vond ik dat ook wel fijn voor de balans in het spel.

  • Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31

Crazy D

I think we should take a look.

Sluuz schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:01:
Volgens mij is hier al eens gemeld (of in die podcast aflevering met de vorige spelleider) dat er bij het selecteren van kandidaten ook gezocht wordt naar een goede mix. Een aantal lui die heel serieus zijn en zich goed voorbereiden, en een aantal die dat wat minder doen.

Ik vraag me ook wel af wat er zou gebeuren als je 5 serieuze teams zou hebben zoals Joris en Jetske, waarbij er gewoon heel weinig gebeurt in het begin en de hunters echt moeten gaan schrapen naar stukjes informatie.
Een deel van de reden dat de hunters niet op hun afgingen is ook omdat ze druk met die anderen bezig waren. Waarom zou je 1 dag zoeken naar sporen, terwijl je in een uur ook sporen van een ander koppel kunt vinden, zeg maar. Dat idee.

Exact expert nodig?


  • Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 20:23
Crazy D schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:56:
[...]

Een deel van de reden dat de hunters niet op hun afgingen is ook omdat ze druk met die anderen bezig waren. Waarom zou je 1 dag zoeken naar sporen, terwijl je in een uur ook sporen van een ander koppel kunt vinden, zeg maar. Dat idee.
Dat is precies wat ik bedoel ja. Maar als je dus 5 goeie teams hebt, dan heb je in z'n totaliteit weinig sporen. Door de "slechtere" teams, worden vaak ook hints verkregen waarmee de goede teams kunnen worden opgespoord.

PSN: Sluuz


  • Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
Precies ja,
Als de informatie richting Slaby en Ayoub en Tim en Kiki bijna voor het oprapen ligt, dan ga je eerst daar snel achteraan.
Inzoomen op en speuren naar de rest komt dan later wel.

Leeg - Sinds 20180907


  • Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:48
Kroesss schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:17:
[...]

Die man was inderdaad wel echt de absolute top!

Maar zonder gekheid: ik zeg niet dat er alleen maar specialisten mee zouden moeten doen. Ik zeg alleen dat ik graag kijk naar kandidaten die een serieuze poging doen. Dat betekent dat je in ieder geval je inleest in wat je te wachten staat. Als je direct na de start, tijdens je eerste lift, al 5 of 10 telefoontjes pleegt naar de familie dan heb je je domweg totaal niet voorbereid.

(...)
Maar de kans dat ze op dat moment al onder de tap staan, is nagenoeg nul. Dus als je ze wilt bellen, kan je het maar beter zo snel mogelijk doen :+

Ik vond de reactie daarop van de hunters in After the hunt geweldig, trouwens. _O-

iRacing Profiel


  • Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Mooi seizoen weer. Twee dingen die me opvielen:
  1. Moeder van Jetske: kan niet anders dan dat de hunters op bezoek waren, vóórdat ze de informatie (de envelop) van de spelleiding had gekregen. Alles wat ze zei wees namelijk in die richting.
  2. Sanne en Fleur op de weg gepakt. Toevallig reden hunters in de buurt, dat geloof ik wel. Maar achter de auto waar Sanne en Fleur zaten, reed waarschijnlijk een auto van de spelleiding. Daar mogen de hunters geen rekening mee houden, maar doen ze (onbewust?) wel. Of klopt mijn aanname niet dat er een volgauto van de spelleiding achter voortvluchtigen aan rijdt?
Iemand die bovenstaande punten kan bevestigen of ontkennen?

  • Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:48
Tha Deo schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:35:
Mooi seizoen weer. Twee dingen die me opvielen:
  1. Moeder van Jetske: kan niet anders dan dat de hunters op bezoek waren, vóórdat ze de informatie (de envelop) van de spelleiding had gekregen. Alles wat ze zei wees namelijk in die richting.
  2. Sanne en Fleur op de weg gepakt. Toevallig reden hunters in de buurt, dat geloof ik wel. Maar achter de auto waar Sanne en Fleur zaten, reed waarschijnlijk een auto van de spelleiding. Daar mogen de hunters geen rekening mee houden, maar doen ze (onbewust?) wel. Of klopt mijn aanname niet dat er een volgauto van de spelleiding achter voortvluchtigen aan rijdt?
Iemand die bovenstaande punten kan bevestigen of ontkennen?
Volgens mij gaat er alleen een camerapersoon mee. En die gaat dan mee in dezelfde auto volgens mij.

De betreffende hunter gaf wel aan dat de auto hem opviel vanwege het aantal inzittenden. Daarbij had ik ook wel zoiets van "dan negeer je de camerapersoon niet..."

iRacing Profiel


  • bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:28
Sluuz schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:01:
Volgens mij is hier al eens gemeld (of in die podcast aflevering met de vorige spelleider) dat er bij het selecteren van kandidaten ook gezocht wordt naar een goede mix. Een aantal lui die heel serieus zijn en zich goed voorbereiden, en een aantal die dat wat minder doen.

Ik vraag me ook wel af wat er zou gebeuren als je 5 serieuze teams zou hebben zoals Joris en Jetske, waarbij er gewoon heel weinig gebeurt in het begin en de hunters echt moeten gaan schrapen naar stukjes informatie.
Ja, 5 serieuze teams en alle afleveringen Selmar alleen maar zien koffie drinken en waar er helemaal niks gebeurd en ze op het eind alleen maar horen dat ze allemaal zijn ontsnapt :+

  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
Wild Chocolate schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:15:
[...]

Maar de kans dat ze op dat moment al onder de tap staan, is nagenoeg nul. Dus als je ze wilt bellen, kan je het maar beter zo snel mogelijk doen :+

Ik vond de reactie daarop van de hunters in After the hunt geweldig, trouwens. _O-
Die kans daarop is zeker niet nagenoeg nul. Dat bleek nu wel weer. Op het moment dat ze weten wie het zijn gaat gelijk de directe kring familie onder de tap, dat kost echt geen uur. En het nadeel bij VIPS is dat de Hunters eigenlijk direct weten wie ze zijn omdat ze ze gewoon herkennen.

  • Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31

Crazy D

I think we should take a look.

Kroesss schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:10:
[...]

Die kans daarop is zeker niet nagenoeg nul. Dat bleek nu wel weer. Op het moment dat ze weten wie het zijn gaat gelijk de directe kring familie onder de tap, dat kost echt geen uur. En het nadeel bij VIPS is dat de Hunters eigenlijk direct weten wie ze zijn omdat ze ze gewoon herkennen.
En aan de ene kant zou je kunnen zeggen: bel direct, al staat de inner circle wel supersnel onder de tap. In de chaos van het begin heb je misschien kans dat je belletje nog gemist wordt (door code taal bv). Maar aan de andere kant (en dat is net als met direct pinnen): je laat direct sporen achter, waardoor jij misschien de 1e bent waar ze op af gaan. En kun je misschien beter wachten tot je in een uithoek van NL zit (en hopen dat de hunters dan niet net in de buurt zijn....). Kortom, je weet het niet :D Beste is gewoon niet bellen en niet pinnen :P

Exact expert nodig?


  • Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-06 11:06

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Crazy D schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:58:
[...]

En aan de ene kant zou je kunnen zeggen: bel direct, al staat de inner circle wel supersnel onder de tap. In de chaos van het begin heb je misschien kans dat je belletje nog gemist wordt (door code taal bv). Maar aan de andere kant (en dat is net als met direct pinnen): je laat direct sporen achter, waardoor jij misschien de 1e bent waar ze op af gaan. En kun je misschien beter wachten tot je in een uithoek van NL zit (en hopen dat de hunters dan niet net in de buurt zijn....). Kortom, je weet het niet :D Beste is gewoon niet bellen en niet pinnen :P
Is pinnen geen verplichte actie?
Dat gezegd hebbende, heb ik Joris en Jetski ( _/-\o_ ) niet zien pinnen volgens mij.

Steam ID = Ackerfiets


  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
Family Guy schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:13:
[...]

Is pinnen geen verplichte actie?
Dat gezegd hebbende, heb ik Joris en Jetski ( _/-\o_ ) niet zien pinnen volgens mij.
Mij staat bij dat Selmar ergens in het verleden heeft gezegd dat het niet echt verplicht is, maar dat eigenlijk iedereen wel gaat pinnen omdat je dan ook een keer een flesje water kunt kopen of iets dergelijks. Verreweg het meeste krijgen de deelnemers van helpers, maar vooral bij de normale versie waar je drie weken onderweg bent, wil je soms even gewoon wat water zonder 10 man te gaan vragen.

  • One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:27
Family Guy schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:13:
[...]

Is pinnen geen verplichte actie?
Dat gezegd hebbende, heb ik Joris en Jetski ( _/-\o_ ) niet zien pinnen volgens mij.
Nee is geen verplichte actie maar (zeker in reguliere seizoen) wel noodzakelijk vaak ivm levensonderhoud. Enige keer dat het een "verplichting" is geweest was met Pizza Peppi

  • Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:48
Kroesss schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:10:
[...]

Die kans daarop is zeker niet nagenoeg nul. Dat bleek nu wel weer. Op het moment dat ze weten wie het zijn gaat gelijk de directe kring familie onder de tap, dat kost echt geen uur. En het nadeel bij VIPS is dat de Hunters eigenlijk direct weten wie ze zijn omdat ze ze gewoon herkennen.
Hoeveel clowntjes moet ik achter mijn opmerking zetten om duidelijk te maken dat je hem niet te letterlijk moet nemen?

iRacing Profiel


  • Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:33
Zojuist pas de laatste aflevering gekeken (moet nog wel After The Hunt kijken overigens). Erg leuk seizoen. Hoogtepunt wat mij betreft de schaduwactie op Barend en Nellie, ik geloof niet dat ik ooit zoiets eerder heb gezien dus daar heb ik wel erg van genoten. Ook omdat ik het erg flauw zou vinden om na het oppakken van spelers nog bij een helper binnen te vallen voor de info, dus wat dat betreft leuk om te zien dat ze het zo aanpakten.

Sanne en Fleur ook goed gedaan, al hadden ze ook wel dikke mazzel dat Iris niet als inner circle was aangemerkt. Zo hebben ze toch nog een paar keer ongestraft Insta en andere sociale media van haar kunnen checken. Barend en Nellie deden het dan weliswaar niet goed en waren veel en veel te overmoedig, maar als die datzelfde mazzeltje hadden gehad was dat misschien wel weer HEEL anders gelopen.

Jetske en Joris absoluut verdiende winnaars, uitstekend gedaan zonder ook maar 1 foutje te maken.

  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
Wild Chocolate schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 19:32:
[...]

Hoeveel clowntjes moet ik achter mijn opmerking zetten om duidelijk te maken dat je hem niet te letterlijk moet nemen?
Sorry, die had ik niet opgepikt inderdaad. My bad.

  • Sieben
  • Registratie: Oktober 2025
  • Niet online
Ja, goed seizoen. De Hunters gebruikten ook meer mogelijkheden. Interessant.

Pinnen niet verplicht. Die jongen, een flink aantal seizoenen geleden, vergat op een grasveld zijn tas met van alles erin, waaronder zijn bankpas. Hij ging auto's wassen voor geld. Hij won toch? Bij het extractiepunt lag hij toch onder een auto te wachten? Prima.

Bij de Hunters lijkt het me veel interessanter om achter een bureau te zitten met laptop en alle toeters en bellen daarbij (Selmar), dan leiding te geven. Beetje roepen, "Gas erop nu, ik wil hem binnen halen!" stomme rol.

Edit:
O ja, ik wilde nog vragen: Waar kun je Jachtseizoen en Hunted België kijken?

[ Voor 7% gewijzigd door Sieben op 04-06-2026 15:56 ]


  • One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:27
Sieben schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:55:
Edit:
O ja, ik wilde nog vragen: Waar kun je Jachtseizoen en Hunted België kijken?
Jachtseizoen (Most Wanted) Videoland
Klopjacht (Belgische Hunted) via de site van Play maar zit wel een geo block op voor België

  • Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
Op de Youtube van Stuk staan ook de oude afleveringen van Jachtseizoen nog allemaal.
De reeks op Videoland is inderdaad "Jachtseizoen - Most Wanted". Dat is een wat grootser opgezet concept.

Er is ook nog Jachtseizoen België (onder Geoblock op VTM Go). 2 seizoenen die niet zijn doorgezet.
Heb ooit ns 1 of 2 afleveringen gezien in het begin. Dat heeft me niet geinteresseerd. (misschien is het daarna beter geworden.....)
Vld1989 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:54:
...
Ook omdat ik het erg flauw zou vinden om na het oppakken van spelers nog bij een helper binnen te vallen voor de info,
Ik vind dat dat wel zou kunnen

De kandidaten worden behandeld als AAA-criminelen. Als ze er daar in real life een van oppakken, dan stopt het onderzoek toch ook niet direct? Dan gaan ze (hoop ik toch) ook alle connecties en losse eindjes nog even na.
Dan vind ik dat dat in Hunted ook moet kunnen.


Nog altijd hulde voor die ene helper die tijdens het inrekenen van Tim en Kiki nog wat bewijsmateriaal stond weg te werken en daarna zich volledig van de domme hield _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door Chillz op 05-06-2026 11:17 ]

Leeg - Sinds 20180907


  • Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-06 22:14
Chillz schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:13:
Ik vind dat dat wel zou kunnen

De kandidaten worden behandeld als AAA-criminelen. Als ze er daar in real life een van oppakken, dan stopt het onderzoek toch ook niet direct? Dan gaan ze (hoop ik toch) ook alle connecties en losse eindjes nog even na.
Dan vind ik dat dat in Hunted ook moet kunnen.
Sta hier wel dubbel in, want dan beschouw je dus alle deelnemers als lid van dezelfde misdaadbende.

Ik snap trouwens niet dat deelnemers niet meer samenwerken. Althans niet op zo'n knullige manier waarbij je informatie digitaal upload zodat de hunters er bij kunnen als ze 1 team hebben opgepakt dat die informatie ook direct deelt.

  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
Pat911 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:50:
[...]

Sta hier wel dubbel in, want dan beschouw je dus alle deelnemers als lid van dezelfde misdaadbende.
Aangezien ze van plan zijn allemaal tegelijk het land uit te vluchten, is dat niet eens zo'n hele gekke gedachte.
Pat911 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:50:
[...]

Ik snap trouwens niet dat deelnemers niet meer samenwerken. Althans niet op zo'n knullige manier waarbij je informatie digitaal upload zodat de hunters er bij kunnen als ze 1 team hebben opgepakt dat die informatie ook direct deelt.
Het probleem is dat je als kandidaten elkaar normaal gesproken niet weer ziet. Als je contact wil onderhouden, zul je dus iets digitaals moeten doen omdat dat de enige manier is waarbij je niet op de hoogte hoeft te zijn van elkaars locatie/plannen. Ik denk dat de Hunters dit keer wat scherper waren op een mailadres omdat het niet de eerste keer is dat dit gedaan is. Volgens mij was het bij de vorige VIPS-editie dat dit ook al gedaan is, en toen een koppel kandidaten heeft geholpen tot aan de extractielocatie.

  • Bedge85
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13:18
Mij lijkt Hunted Tweakers Editie wel een leuk idee :). Een editie met mensen met een sterke I.T. achtergrond op basis van bijvoorbeeld werk of studie.

  • Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31

Crazy D

I think we should take a look.

Pat911 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:50:
[...]

Sta hier wel dubbel in, want dan beschouw je dus alle deelnemers als lid van dezelfde misdaadbende.

Ik snap trouwens niet dat deelnemers niet meer samenwerken. Althans niet op zo'n knullige manier waarbij je informatie digitaal upload zodat de hunters er bij kunnen als ze 1 team hebben opgepakt dat die informatie ook direct deelt.
Niet per dezelfde misdaadbende. Maar misschien dat er nog meer bewijs tegen de verdachte gevonden kan worden, en in werkelijkheid zijn er natuurlijk veel criminelen (zeker de AAA's) die niet solo werken, dus wellicht kom je nog een hint richting iemand anders tegen.

Exact expert nodig?


  • Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-06 22:14
Kroesss schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:23:
Het probleem is dat je als kandidaten elkaar normaal gesproken niet weer ziet. Als je contact wil onderhouden, zul je dus iets digitaals moeten doen omdat dat de enige manier is waarbij je niet op de hoogte hoeft te zijn van elkaars locatie/plannen. Ik denk dat de Hunters dit keer wat scherper waren op een mailadres omdat het niet de eerste keer is dat dit gedaan is.
Of je spreekt af op de 2e dag om 12 uur onder de Dom in Utrecht. Als je er dan niet bent, dan om 18 uur 's avonds op de dam in Amsterdam etc. Een paar locaties en tijdstippen om in ieder geval iets uit te kunnen wisselen.
Crazy D schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:29:
Niet per dezelfde misdaadbende. Maar misschien dat er nog meer bewijs tegen de verdachte gevonden kan worden, en in werkelijkheid zijn er natuurlijk veel criminelen (zeker de AAA's) die niet solo werken, dus wellicht kom je nog een hint richting iemand anders tegen.
Snap ik, maar dat vind ik een beetje het jammere aan Hunted, alle deelnemers moeten naar 1 plek. Dus je kunt nog zo je best doen, maar als je in hetzelfde jaar meedoet als zo'n influencer die niet snapt dat ze dit keer eens haar mond moet houden, kun je alsnog opgepakt worden.
Extra leuk dat ze dit keer allemaal op een andere route aan een hint moesten komen.

  • Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31

Crazy D

I think we should take a look.

Pat911 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:17:
[...]

Of je spreekt af op de 2e dag om 12 uur onder de Dom in Utrecht. Als je er dan niet bent, dan om 18 uur 's avonds op de dam in Amsterdam etc. Een paar locaties en tijdstippen om in ieder geval iets uit te kunnen wisselen.
Dat lijken mij 2 uitermate geschikte ontmoetingsplaatsen ;) :P
Snap ik, maar dat vind ik een beetje het jammere aan Hunted, alle deelnemers moeten naar 1 plek. Dus je kunt nog zo je best doen, maar als je in hetzelfde jaar meedoet als zo'n influencer die niet snapt dat ze dit keer eens haar mond moet houden, kun je alsnog opgepakt worden.
Extra leuk dat ze dit keer allemaal op een andere route aan een hint moesten komen.
Ja maar je zag dit jaar (gebeurde volgens mij ook niet veel vaker) dat de plaatsen waar info gevonden konden worden, niet hetzelfde waren. En terwijl ik dit type bedenk ik me, dat ik seizoen 2023 (of 2022, waarbij ze hints in PostNL afhaalpunten kregen) dat dit toen dus ook al verschillende plekken waren. En ook pizza peppi was wel in dezelfde stad maar niet dezelfde plek. Dus alleen het echte extractiepunt is gelijk. En, volgens mij is het zo dat zodra de deelnemers gepakt zijn, de informatiestroom stopt. Alleen als een helper die info al wel heeft en de hunters staan voor de deur, kan de regie moeilijk ff de boel pauzeren om de info weer terug te halen. Denk als de hunters ver weg zijn, dat dit wel gebeurt? Maar sms-jes die de deelnemers zouden moeten krijgen worden niet meer verzonden, mail adres weg, etc.

Exact expert nodig?


  • SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:13
Crazy D schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:29:
[...]

Niet per dezelfde misdaadbende. Maar misschien dat er nog meer bewijs tegen de verdachte gevonden kan worden, en in werkelijkheid zijn er natuurlijk veel criminelen (zeker de AAA's) die niet solo werken, dus wellicht kom je nog een hint richting iemand anders tegen.
Voor opsporing (in tegenstelling tot recherche) is het helemaal niet nodig om bewijs te vergaren: “hebben is hebben”.

  • SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:13
Crazy D schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:22:
[...]

Dat lijken mij 2 uitermate geschikte ontmoetingsplaatsen ;) :P


[...]

Ja maar je zag dit jaar (gebeurde volgens mij ook niet veel vaker) dat de plaatsen waar info gevonden konden worden, niet hetzelfde waren. En terwijl ik dit type bedenk ik me, dat ik seizoen 2023 (of 2022, waarbij ze hints in PostNL afhaalpunten kregen) dat dit toen dus ook al verschillende plekken waren. En ook pizza peppi was wel in dezelfde stad maar niet dezelfde plek. Dus alleen het echte extractiepunt is gelijk. En, volgens mij is het zo dat zodra de deelnemers gepakt zijn, de informatiestroom stopt. Alleen als een helper die info al wel heeft en de hunters staan voor de deur, kan de regie moeilijk ff de boel pauzeren om de info weer terug te halen. Denk als de hunters ver weg zijn, dat dit wel gebeurt? Maar sms-jes die de deelnemers zouden moeten krijgen worden niet meer verzonden, mail adres weg, etc.
Over het algemeen (maar is geen regel), heeft het nog zin om bij een helper binnen te vallen als dat echt in dezelfde actie nog gebeurt. Dus laten we zeggen, max 30min.

  • SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:13
Pat911 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:17:
[...]

Of je spreekt af op de 2e dag om 12 uur onder de Dom in Utrecht. Als je er dan niet bent, dan om 18 uur 's avonds op de dam in Amsterdam etc. Een paar locaties en tijdstippen om in ieder geval iets uit te kunnen wisselen.


[...]

Snap ik, maar dat vind ik een beetje het jammere aan Hunted, alle deelnemers moeten naar 1 plek. Dus je kunt nog zo je best doen, maar als je in hetzelfde jaar meedoet als zo'n influencer die niet snapt dat ze dit keer eens haar mond moet houden, kun je alsnog opgepakt worden.
Extra leuk dat ze dit keer allemaal op een andere route aan een hint moesten komen.
Tja, ik zeg het vaak: “het is geen sportdag”. Als je wilt winnen moet je met alles rekening houden, dus ook met fouten van anderen. Als het niet moeilijk zou zijn om te winnen, is het ook geen prestatie. Aan de andere kant zeg ik ook altijd dat de extractie zelf is als een penalty serie, je kunt je goed voorbereiden, maar het blijft ook wat geluk.

Daarom tel ik iedereen die de extractielocatie haalt wel ook als winnaar.

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toch wel weer genoten van dit seizoen, net als velen hier deel ik de mening over Ajoub en Barend, maar vind het vooral geweldig dat de 2J’s hebben gewonnen. Heel erg verdiend en knap om zo onder de radar te blijven.

Wat het VIPS verhaal betreft: lekker met onbekenden doen. Daarover gesproken: wanneer komt die op tv?

Hier een foto van de productie voor m’n deur, de deelnemers zal ik natuurlijk niet delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXT78X7HQFmY76lHrb082D3yK_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UVdfelI29LiJwrFdrQThBWi.jpg?f=fotoalbum_large

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
THE_BASE schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:38:
Toch wel weer genoten van dit seizoen, net als velen hier deel ik de mening over Ajoub en Barend, maar vind het vooral geweldig dat de 2J’s hebben gewonnen. Heel erg verdiend en knap om zo onder de radar te blijven.

Wat het VIPS verhaal betreft: lekker met onbekenden doen. Daarover gesproken: wanneer komt die op tv, benieuwd hoe ik er in ben gemonteerd. :)

Hier een foto van de productie voor m’n deur, de deelnemers zal ik natuurlijk niet delen.

[Afbeelding]
Wat maakt het dan VIPs als het onbekenden zijn?


Maar het is al uitgezonden hoor :)

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Shinji schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:09:
[...]

Wat maakt het dan VIPs als het onbekenden zijn?


Maar het is al uitgezonden hoor :)
Huh? Ik vraag wanneer het seizoen met onbekenden begint? ;)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
THE_BASE schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:22:
[...]

Huh? Ik vraag wanneer het seizoen met onbekenden begint? ;)
Dan staat het er wat krom denk ik, het gaat over VIPs met onbekenden doen en dan wanneer dat uitgezonden wordt, dat kan zowel dan slaan op VIPs als op met onbekenden, wat dan geen VIPs is als het met onbekenden is :+

  • SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:13
THE_BASE schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:22:
[...]

Huh? Ik vraag wanneer het seizoen met onbekenden begint? ;)
😎

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Shinji schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:01:
[...]

Dan staat het er wat krom denk ik, het gaat over VIPs met onbekenden doen en dan wanneer dat uitgezonden wordt, dat kan zowel dan slaan op VIPs als op met onbekenden, wat dan geen VIPs is als het met onbekenden is :+
Ah, ik snap je. Ik bedoelde meer: wat Hunted betreft. Je hebt helemaal gelijk, moest wel ook drie keer lezen!

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
THE_BASE schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:38:
Hier een foto van de productie voor m’n deur, de deelnemers zal ik natuurlijk niet delen.

[Afbeelding]
Heeft Selmar jou beelden al gevorderd voor het onderzoek? 8)

  • THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kroesss schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:27:
[...]

Heeft Selmar jou beelden al gevorderd voor het onderzoek? 8)
Ik zeg niets. :)

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line


  • SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:13
Ik ook niet, maar we doen niets meer met “tips”, ik heb teveel fans tegenwoordig

[ Voor 7% gewijzigd door SelmarSmit op 11-06-2026 17:34 ]


  • Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 14:35
SelmarSmit schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:33:
[...]

Ik ook niet, maar we doen niets meer met “tips”, ik heb teveel fans tegenwoordig
Dat is vast een reactie op de hints die de Hunters de afgelopen seizoenen vaak kregen in het begin van het seizoen. Volgens mij 2 of 3 keer gebeurd, en iedere keer gaf je ook aan dat na die eerste tip was besloten om de rest van dat seizoen daar niet meer naar te kijken, maar dat is nu dus al gelijk vanaf het begin.

  • The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:24

The Legend

*Plop*

SelmarSmit schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:33:
[...]

Ik ook niet, maar we doen niets meer met “tips”, ik heb teveel fans tegenwoordig
Dat is wel beter idd, maar hoe werkt dat dan precies, zie je de informatie wel maar mag je het niet gebruiken? Dat is natuurlijk nog steeds lastig, immers: what has been seen, cannot be unseen B)

Of lever je al je media devices een maand in en gaat je social media offline? :P

Ik ben toch malle pietje niet!


  • Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik zat vorige week ofzo de aflevering "After the hunt" te kijken, maar het leek wel of @SelmarSmit iets met zijn linkeroog had, die kwam niet echt in beeld en je zag dat er iets mee was, klopt dat? ;)

How bad is it on a scale from one to Spurs


  • skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:36

skate master

Autodesk Educator Expert

Slasher schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:46:
Ik zat vorige week ofzo de aflevering "After the hunt" te kijken, maar het leek wel of @SelmarSmit iets met zijn linkeroog had, die kwam niet echt in beeld en je zag dat er iets mee was, klopt dat? ;)
Zie eerder bericht van Selmar
SelmarSmit schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:38:
[...]

Ontsteking onder mijn jukbeen, vet irritant

  • SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:13
The Legend schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:33:
[...]

Dat is wel beter idd, maar hoe werkt dat dan precies, zie je de informatie wel maar mag je het niet gebruiken? Dat is natuurlijk nog steeds lastig, immers: what has been seen, cannot be unseen B)

Of lever je al je media devices een maand in en gaat je social media offline? :P
Ik lever ze in bij productie

  • SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:13
Slasher schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:46:
Ik zat vorige week ofzo de aflevering "After the hunt" te kijken, maar het leek wel of @SelmarSmit iets met zijn linkeroog had, die kwam niet echt in beeld en je zag dat er iets mee was, klopt dat? ;)
Klopt, ontsteking aan mijn jukbeen. Vet irritant

  • Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:48
SelmarSmit schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:33:
[...]

Ik ook niet, maar we doen niets meer met “tips”, ik heb teveel fans tegenwoordig
Maar dat is dan een keuze van jullie zelf, niet van de productie? Ik kan me voorstellen dat het niet effectief meer is, wanneer je teveel onbruikbare tussen de serieuze tips krijgt?

iRacing Profiel


  • SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:13
Wild Chocolate schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:43:
[...]

Maar dat is dan een keuze van jullie zelf, niet van de productie? Ik kan me voorstellen dat het niet effectief meer is, wanneer je teveel onbruikbare tussen de serieuze tips krijgt?
Ik ben er redelijk goed in om goed van onbruikbaar te kunnen onderscheiden, dus het was gewoon veel te effectief. Productie en wij hebben samen dus besloten dat we het daarom dus niet meer gebruiken.
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste