Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:14
Precies, je kunt ook een ander bericht met dezelfde strekking maken. Dan is het echt een brei voor de Hunters en kunnen ze niets vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:49
Ik had even gemist of die klikocamera nou al geplaatst was in dat steegje, met andere woorden: kunnen de Hunters nu achteraf zien dat Niels daar door de poort heeft staan gluren?

Overigens heb ik zelf wel eens een fietshelm op, maar die doe ik altijd zo snel mogelijk weer af als het kan. Verbaasde me hoe lang dit duo de helm op heeft gehouden bij alles wat ze deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
millerman_sf schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:25:
Ik had even gemist of die klikocamera nou al geplaatst was in dat steegje, met andere woorden: kunnen de Hunters nu achteraf zien dat Niels daar door de poort heeft staan gluren?
Ik vermoed dat dat in de volgende aflevering wel duidelijk gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:43
millerman_sf schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:25:

Overigens heb ik zelf wel eens een fietshelm op, maar die doe ik altijd zo snel mogelijk weer af als het kan. Verbaasde me hoe lang dit duo de helm op heeft gehouden bij alles wat ze deden.
Aangezien iedereen op de fiets met een helm gefietst heeft vermoed ik dat dit iets van een verplicht dingetje was. Verwacht niet dat die gasten in het "ecchie" met een helm op gaan fietsen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:23
Misschien is het met een helm eenvoudiger een gopro te monteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 21:32
Farmerwood schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:09:
[...]

Stel dat de OTP's inderdaad op die manier opgezet waren. Jullie hebben de code van de radiouitzending uiteindelijk niet in handen gekregen toch?

Dus dan hadden jullie door 2 OTP's te vergelijken die tekst ‘ONTMOET XXXXXX VOOR DE FINALE’ eruit gehaald met een Y aantal letters tussen de T en V waarvan je dan weet dat er een naam zal staan. Vrijwel zeker van een goede bekende van een van de voortvluchtigen.

Dan hadden jullie kunnen proberen om een lijst voornamen te genereren voor combinaties van de tussenliggende letters en die kunnen vergelijken met een lijst bekenden van de voortvluchtigen.
Doordat je 2 OTP's hebt moeten beiden op dezelfde posities een naam opleveren, dus dat vergemakkelijkt het zoeken.

Dat was al veel meer een puzzel geweest dan nu het geval was en doordat jullie bij voorbaat niet wisten dat een van de OTP's eigenlijk bij een ander koppel hoorde had dat het proces voor jullie nog wel kunnen vertragen omdat je waarschijnlijk eerst (automatisch) gaat vergelijken met een lijst namen van de inner circle van de betreffende voortvluchtigen.

Leerpuntje voor de regie denk ik zo.
Maar we horen toch niet de OTP te hebben van een duo dat niet gepakt is? Dus dan kunnen we normaal ook niet puzzelen met de letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-05 04:46
SelmarSmit schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 06:12:
[...]

Nou ze moesten wel de letters van ‘ONTMOET XXXXXX VOOR DE FINALE’ gelijk houden voor alle OTPs, dus als ze de rest random hadden gemaakt hadden we juist deze tekst weten te vinden (want die waren gelijk op beiden). Dat had ik overigens juist een leuke hulp voor ons gevonden, want daar hadden we niet noodzakelijk iets aan gehad.
Ja, ok. Maar met een beetje creativiteit hadden ze die zinnen ook kunnen laten verschillen, bijvoorbeeld "Ga naar XXXXXX voor info" "XXXXXX heeft info voor de pick-up" "Extractie info via XXXXXX".

Misschien had de redactie "The imitation game" moeten kijken 8) Enigma werd ook gekraakt (mede) doordat een aantal zaken steeds hetzelfde voorbij kwamen, zoals het weerbericht en sommige operators hadden een soort "signature" groet.

[ Voor 14% gewijzigd door Wild Chocolate op 14-03-2023 15:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wild Chocolate schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:01:
[...]

Ja, ok. Maar met een beetje creativiteit hadden ze die zinnen ook kunnen laten verschillen, bijvoorbeeld "Ga naar XXXXXX voor info" "XXXXXX heeft info voor de pick-up" "Extractie info via XXXXXX".

Misschien had de redactie "The imitation game" moeten kijken 8) Enigma werd ook gekraakt (mede) doordat een aantal zaken steeds hetzelfde voorbij kwamen, zoals het weerbericht en sommige operators hadden een soort "signature" groet.
Dat had gekund maar is wel erg complex voor het doel 😃. Ze hadden ook gewoon hun OTP beter kunnen beschermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
SelmarSmit schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:57:
[...]

Maar we horen toch niet de OTP te hebben van een duo dat niet gepakt is? Dus dan kunnen we normaal ook niet puzzelen met de letters.
Je zou in de situatie kunnen komen dat je een van de 2 (van één duo) wel te pakken hebt incl hun OTP, maar dat de ander is ontkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
SelmarSmit schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:12:
[...]

Dat had gekund maar is wel erg complex voor het doel 😃. Ze hadden ook gewoon hun OTP beter kunnen beschermen
Dat teams hun OTP gedeeld hebben, is wat dommig, inderdaad. Maar linksom of rechtsom is dergelijke informatie uiteindelijk meestal toch wel in handen van de hunters gevallen, dus moet men daar wel rekening mee houden. Dus als je het uniek kan maken per team, is dat wel een hele grote plus. Is een terugkerend thema dat de teams die gepakt worden het verkloten voor degenen die nog wel in het spel zijn.

Net zoiets als de NOS-sport mannen die nog net op tijd gewaarschuwd worden dat ze beter niet vanaf 1 telefoon zowel een bekende als het volgende contact bellen. En dan vervolgens dat 2e gesprek op het toestel van de partner doen... Als ze een paar km verder gereden waren en weer iemand aangeschoten hadden voor het 2e gesprek, dan was het niet te koppelen geweest... (Ok, nu levert het waarschijnlijk ook weinig op omdat het vliegen niet door ging, maar goed)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Het is natuurlijk sowieso aan te raden om het gesprek dan ook te doen zodat de mensen van de telefoon niet mee kunnen luisteren. Nu was het natuurlijk wel zo dat de man zelf al zei dat ze de telefoon van zijn vrouw ook hadden gebruikt....

Daarbij blijf ik me verbazen hoe makkelijk mensen hun telefoon afgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:29
Wild Chocolate schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:18:
Net zoiets als de NOS-sport mannen die nog net op tijd gewaarschuwd worden dat ze beter niet vanaf 1 telefoon zowel een bekende als het volgende contact bellen. En dan vervolgens dat 2e gesprek op het toestel van de partner doen... Als ze een paar km verder gereden waren en weer iemand aangeschoten hadden voor het 2e gesprek, dan was het niet te koppelen geweest... (Ok, nu levert het waarschijnlijk ook weinig op omdat het vliegen niet door ging, maar goed)
Ja, dat ging ook z'n doel voorbij :)

Tijdens een rit een random voorbijganger vragen om een belletje te plegen. - Slim
Het aansluitende belletje doen met de telefoon van die z'n partner. - Minder handig
Diezelfde partner die nog even snel een paar selfies schiet met de BN'ers... - 8)7
jongetje schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:49:
Het is natuurlijk sowieso aan te raden om het gesprek dan ook te doen zodat de mensen van de telefoon niet mee kunnen luisteren. Nu was het natuurlijk wel zo dat de man zelf al zei dat ze de telefoon van zijn vrouw ook hadden gebruikt....
Dat was ook een slechte move van 'm ja :F
Daarbij blijf ik me verbazen hoe makkelijk mensen hun telefoon afgeven.
Dat hoort er nou eenmaal bij
Als ze eenmaal betrokken zijn en meehelpen (dus ook formulieren getekend voor meewerken en tv uitzending), dan weten ze ook dat ze daarmee al de toestemmingen hebben gegeven voor de hunters. Dan kan je wel even moeilijk doen, of proberen, maar uiteindelijk hoort het er toch bij

Dan kan je beter zelf zorgen dat je op tijd alles gewist hebt, waarvan je niet wilt dat het zichtbaar is
Wild Chocolate schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:18:
Dat teams hun OTP gedeeld hebben, is wat dommig, inderdaad. Maar linksom of rechtsom is dergelijke informatie uiteindelijk meestal toch wel in handen van de hunters gevallen, dus moet men daar wel rekening mee houden.
Maar wie moet daar dan rekening mee houden?
De productie?
Of juist de kandidaten

De kandidaten mogen er ook wel rekening mee houden dat ze niet alleen zijn. En dat de info die zij hebben, zodra ze gepakt worden ook belastend kan zijn voor de anderen.
Of andersom dus; dat ze achterhaald kunnen worden door info die bij anderen verkregen is.

Ook dat is iets wat in het echte leven kan gebeuren...
Hennepkwekerij bij toeval ontdekt in oplichtingszaak, verdachten opgepakt
Ze komen voor het een, maar vinden het ander :)

[ Voor 19% gewijzigd door Chillz op 14-03-2023 15:58 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Chillz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:54:
[...]

Maar wie moet daar dan rekening mee houden?
De productie?
Of juist de kandidaten

De kandidaten mogen er ook wel rekening mee houden dat ze niet alleen zijn. En dat de info die zij hebben, zodra ze gepakt worden ook belastend kan zijn voor de anderen.
Of andersom dus; dat ze achterhaald kunnen worden door info die bij anderen verkregen is.
(...)
De productie, die weten ondertussen vrij goed wat ze kunnen verwachten. De kandidaten gaan fouten maken, dat is onvermijdelijk. De productie kan dit van tevoren uitdenken en gedurende de opnamen nog bijsturen indien nodig.

Ga een uurtje zitten, bedenk synoniemen voor elk woord in je boodschap en hussel die synoniemen door elkaar om de boodschap aan ieder team anders te maken. Als je er nog ff bij zet hoeveel letters ze hebben, kan je nog spelen met de lengte bij teams waar de naam langer of korter is. Is echt niet zo moeilijk...

Of voortbordurend op wat eerder geopperd werd, geef in de OTP een startpunt aan, en laat de boodschap voor ieder team ergens anders in de reeks beginnen. Het hergebruiken van 1 OTP is ook een extra risico.

Aan de andere kant, ik snap ook wel dat de productie ook wel wat aanknopingspunten over wil houden voor de hunters...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

aap

Chillz schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:54:
[...]

Tijdens een rit een random voorbijganger vragen om een belletje te plegen. - Slim
Het aansluitende belletje doen met de telefoon van die z'n partner. - Minder handig
Diezelfde partner die nog even snel een paar selfies schiet met de BN'ers... - 8)7
Initeel wilden ze het tweede telefoontje met hetzelfde toestel gaan doen; dat zou nog veel dommer gweest zijn. Ik schreeuwde letterlijk naar mijn TV dat dat niet slim was en gelukkig zei hun chauffeur het toen ook.
Het kon goed gaan met die tweede telefoon, maar dan moet je helper niet doorslaan bij het verhoor met de hunters...
Als voortvluchtige denk je wsl. dat iemand die je helpt aan jouw kant staat, maar je ziet dat veel helpers er weinig moeite mee hebben om de hunters alles te vertellen.
Ik blijf me erover verbazen dat kandidaten elkaar meestal als concurrenten behandelen. Geen informatie delen met elkaar - waarom niet samen de morsecode decoderen bij de start? - en juist wel "belastende" informatie bij zich blijven dragen als ze gepakt worden; Guido en Dilan hadden de OTP toch meteen kunnen (nee, moeten!) vernietigen toen ze erachter kwamen dat die specifiek voor Mark en Niels was?

Hoe meer voortvluchtigen er nog rond lopen, hoe meer de hunters hun aandacht moeten spreiden. En wie weet kom je elkaar nog eens tegen en kun je iets nuttigs leren van een ander team.

Zover ik weet is er ook geen prijs voor de eerste of enige extractie. En in het verleden hebben we juist al eens gezien dat de extractie bijna onmogelijk wordt als er maar één team op het extractiepunt aankomt, omdat de hunters dan alles dicht kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
aap schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 00:25:
[...]

Initeel wilden ze het tweede telefoontje met hetzelfde toestel gaan doen; dat zou nog veel dommer gweest zijn. Ik schreeuwde letterlijk naar mijn TV dat dat niet slim was en gelukkig zei hun chauffeur het toen ook.
Het kon goed gaan met die tweede telefoon, maar dan moet je helper niet doorslaan bij het verhoor met de hunters...
Als voortvluchtige denk je wsl. dat iemand die je helpt aan jouw kant staat, maar je ziet dat veel helpers er weinig moeite mee hebben om de hunters alles te vertellen.

[...]

Ik blijf me erover verbazen dat kandidaten elkaar meestal als concurrenten behandelen. Geen informatie delen met elkaar - waarom niet samen de morsecode decoderen bij de start? - en juist wel "belastende" informatie bij zich blijven dragen als ze gepakt worden; Guido en Dilan hadden de OTP toch meteen kunnen (nee, moeten!) vernietigen toen ze erachter kwamen dat die specifiek voor Mark en Niels was?

Hoe meer voortvluchtigen er nog rond lopen, hoe meer de hunters hun aandacht moeten spreiden. En wie weet kom je elkaar nog eens tegen en kun je iets nuttigs leren van een ander team.

Zover ik weet is er ook geen prijs voor de eerste of enige extractie. En in het verleden hebben we juist al eens gezien dat de extractie bijna onmogelijk wordt als er maar één team op het extractiepunt aankomt, omdat de hunters dan alles dicht kunnen zetten.
In Nederland niet, in veel andere landen gaat de prijzenpot / #winnaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
@SelmarSmit Waar gaat in NL de prijzenpot naar toe dan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
millerman_sf schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:12:
@SelmarSmit Waar gaat in NL de prijzenpot naar toe dan? ;)
Er is geen prijzenpot

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:08
En laten we dat vooral zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:02
Het zou voornamelijk ook een eer moeten zijn om te winnen. Zowel aan de Hunters als Hunted kant.

Eigenlijk zou het een grote test moeten zijn over de werking van ons systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:46

jdh009

FP ProMod
NL_NaToR schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:26:
Het zou voornamelijk ook een eer moeten zijn om te winnen. Zowel aan de Hunters als Hunted kant.

Eigenlijk zou het een grote test moeten zijn over de werking van ons systeem.
Voor onbekende Nederlanders kun je nog wel een casus maken waarom ze bij winst (of deelname) prijzen krijgen gezien de investering van drie weken. De 'vips' krijgen al betaald in de vorm van zendtijd, die hen waarschijnlijk nieuwe boekingen/followers/andere voordelen op zullen leveren. Echter, ben blij dat er geen prijzenpot is, gezien zo'n pot ook vaak gehyped wordt in het programma en de beweegredenen van de deelnemers anders is. Daarnaast kan de pot onbedoeld ook als extra smeermiddel gaan dienen doordat het mogelijk is om beloftes te maken om een deel van de pot na afloop aan de helpers te geven.

TLDR: Geen pot = goed iets.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:25:
[...]

Voor onbekende Nederlanders kun je nog wel een casus maken waarom ze bij winst (of deelname) prijzen krijgen gezien de investering van drie weken. De 'vips' krijgen al betaald in de vorm van zendtijd, die hen waarschijnlijk nieuwe boekingen/followers/andere voordelen op zullen leveren. Echter, ben blij dat er geen prijzenpot is, gezien zo'n pot ook vaak gehyped wordt in het programma en de beweegredenen van de deelnemers anders is. Daarnaast kan de pot onbedoeld ook als extra smeermiddel gaan dienen doordat het mogelijk is om beloftes te maken om een deel van de pot na afloop aan de helpers te geven.

TLDR: Geen pot = goed iets.
Er is natuurlijk wel een dagvergoeding, maar geen ‘grote prijs’. Ook omdat risicomijding niet noodzakelijk tot betere tv leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
SelmarSmit schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:16:
[...]

Er is natuurlijk wel een dagvergoeding, maar geen ‘grote prijs’. Ook omdat risicomijding niet noodzakelijk tot betere tv leidt.
Voor zowel de VIPS als de 'normale' deelnemers?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:02
Inmiddels bij met de uitzendingen en ondanks dat het het programma al een aantal jaar bestaat en het gevaar bestaat van 'meer van hetzelfde' tot nu toe goed vermaakt. De close calls dit seizoen maakt het spannend.

In aanvulling op de discussie over het gemakkelijk afstaan van telefoons door de helpers:
Is het aannemelijk dat de hunters ook zonder inzage van de telefoon kunnen achterhalen naar welke nummers gebeld is? Technisch lijkt dit me redelijk simpel:
- als op de naam van betreffende helper een telefoonabonnement of prepaid geregistreerd is, en daarvan de belgeschiedenis wordt opgevraagd bij de telco;
- ofwel paalgegevens worden opgevraagd van de dichtstbijzijnde mast, alhoewel je dan wel een tijdstip moet hebben dat gebeld is en/of niet teveel uitgaande telefoontjes bekend zijn.

Ik heb het dan over de 'normale' belfunctie, niet spraakoproepen via andere apps.

Naast het technische aspect moet er natuurlijk ook tostemming zijn. Hoe zit dat, mag men deze bel gegevens vorderen als er met een vreemd nummer naar iemand onder de tap gebeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:21:
[...]

Voor zowel de VIPS als de 'normale' deelnemers?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wally2002 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:00:
Inmiddels bij met de uitzendingen en ondanks dat het het programma al een aantal jaar bestaat en het gevaar bestaat van 'meer van hetzelfde' tot nu toe goed vermaakt. De close calls dit seizoen maakt het spannend.

In aanvulling op de discussie over het gemakkelijk afstaan van telefoons door de helpers:
Is het aannemelijk dat de hunters ook zonder inzage van de telefoon kunnen achterhalen naar welke nummers gebeld is? Technisch lijkt dit me redelijk simpel:
- als op de naam van betreffende helper een telefoonabonnement of prepaid geregistreerd is, en daarvan de belgeschiedenis wordt opgevraagd bij de telco;
- ofwel paalgegevens worden opgevraagd van de dichtstbijzijnde mast, alhoewel je dan wel een tijdstip moet hebben dat gebeld is en/of niet teveel uitgaande telefoontjes bekend zijn.

Ik heb het dan over de 'normale' belfunctie, niet spraakoproepen via andere apps.

Naast het technische aspect moet er natuurlijk ook tostemming zijn. Hoe zit dat, mag men deze bel gegevens vorderen als er met een vreemd nummer naar iemand onder de tap gebeld wordt?
Er zijn geen echte ‘vreemde’ nummers. Als de voortvluchtigen bij die ‘vreemde’ zijn moet ook die toestemming geven aan het programma om zijn/haar gegevens te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
SelmarSmit schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:25:
[...]

Er zijn geen echte ‘vreemde’ nummers. Als de voortvluchtigen bij die ‘vreemde’ zijn moet ook die toestemming geven aan het programma om zijn/haar gegevens te delen.
Dank Selmar, ik bedoelde eigenlijk de bevoegdheden in ‘real life’ van de opsporingsdiensten/recherche. Hoe ver gaat dat? Loopt het spoor dan dood als zo iemand z’n telefoon niet geeft of mag men daar omheen werken via de telco’s? Waar ligt de grens.

Het is wel duidelijk dat voor het spel/programma alles met toestemming wordt verkregen/gesimuleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wally2002 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 04:24:
[...]

Dank Selmar, ik bedoelde eigenlijk de bevoegdheden in ‘real life’ van de opsporingsdiensten/recherche. Hoe ver gaat dat? Loopt het spoor dan dood als zo iemand z’n telefoon niet geeft of mag men daar omheen werken via de telco’s? Waar ligt de grens.

Het is wel duidelijk dat voor het spel/programma alles met toestemming wordt verkregen/gesimuleerd.
Duidelijk.

Dan is het antwoord: dat hangt af van de proportionaliteit en subsidiariteit. Kortom: is de misdaad zwaar genoeg om een dergelijk middel in te zetten; en; is er een andere manier om dezelfde informatie te verkrijgen die minder zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Is vanavond de finale al of hebben we na vanavond nog een aflevering tegoed? Terugkijkend krijg ik niet het idee dat het heel erg vordert gezien ze zo lang bezig zijn geweest met Schokland en er volgens mij voor ons als kijker nog niets is geweest waaruit wij het extractiepunt kunnen achterhalen. Had het idee dat we als kijker vorige vips edities al meer wisten over het mogelijke einde en welke opties/locaties het zouden kunnen zijn dan nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claes Maarten
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-05 22:50
@jdh009 als ik de posts op instagram moet geloven wel ja. Er schijnt zelfs een after the hunt te zijn, direct na de finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Claes Maarten schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:06:
@jdh009 als ik de posts op instagram moet geloven wel ja. Er schijnt zelfs een after the hunt te zijn, direct na de finale.
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:01
Damn! Kan vanavond niet kijken.
Maar een dag uit topic blijven dan. Veel plezier vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 19:19
Wat ik dan wel weer apart vind is dat ze eerst vol inzetten op extractie via het water, om dat vervolgens compleet los te laten.

Wel een leuk seizoen verder, deze 2 duo’s namen het spel tenminste serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Leuk en vermakelijk VIPS seizoen, met terechte winnaars.

Ohja, wel goed dat het productie team (heet dat zo?) de letters BMW op Sandra haar pet hebben afgeplakt, want met die blauw/witte cirkel alleen herkent niemand dat merk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCooz
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is wel eens andersom geweest, maar deze keer te moelijk voor de Hunters. Knap dat ze nog zo dichtbij kwamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 23:26
TheCooz schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:23:
Het is wel eens andersom geweest, maar deze keer te moelijk voor de Hunters. Knap dat ze nog zo dichtbij kwamen!
Ze kregen de feed uit de helikopter nog cadeau, maar inderdaad was lastig.

Aan de andere kant, als ze op een of ander manier wel de locatie hadden achterhaald dan was het in zo'n open veld bijna onmogelijk ontsnappen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:51

The Legend

*Plop*

Leuke finale, en leuke terugblik met beide partijen! Goed geluisterd productie :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07

Royz

Kleurenblind!!

Geweldig leuke finale en after the hunt blijft super om beide kampen te confronteren met de gebeurtenissen. Bij sommigen valt het kwartje nog steeds niet haha. Genoten weer :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Mathijs14 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:18:
Wat ik dan wel weer apart vind is dat ze eerst vol inzetten op extractie via het water, om dat vervolgens compleet los te laten.

Wel een leuk seizoen verder, deze 2 duo’s namen het spel tenminste serieus.
Dat kwam door die heli, die stond er duidelijk niet voor niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:17
Hele leuke finale ook al had ik gehoopt dat de Hunters er toch nog iets dichterbij waren gekomen.

Maar de twee koppels hebben ontzettend goed gedaan en weinig kruimels achter gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55
Echt heel gaaf seizoen en mooie finale :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
Oh en trouwens wat is er gebeurd met de Hunters die de vliegplannen ging checken bij Hilversum? Hadden ze dan niet meer info kunnen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07

Royz

Kleurenblind!!

Wat ik me wel afvroeg, hoe konden ze die heli volgen met live feed vanuit de heli :?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Royz schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:19:
Wat ik me wel afvroeg, hoe konden ze die heli volgen met live feed vanuit de heli :?
Ik denk dat het een soort trigger was 5 minuten voor de deadline.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extrix
Voor de show:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Dat was waarschijnlijk een keuze van de regie om die stream door te zetten naar de Hunters in een poging er nog een spannende eindstrijd van te maken.

Leuke finale idd met wel verdiende winst voor beide koppels.

Er is ook wel iemand helemaal los gegaan met de After the Hunt. Vooral dat stukje van Sander die verliefd naar Yvonne kijkt. _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
Inderdaad, krijgen we elk jaar. Moeten we verplicht de laatste minuut meekijken hoe we kansloos zijn 😃

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
We hebben hier ook echt gelachen om de aftershow. Wat me daarvoor wel een leuker format lijkt, is om de deelnemers en hunters onder het genot van een hapje en een drankje bij elkaar te zetten en gezamenlijk de beelden terug te kijken...

Paar observaties:
De teams die gewonnen hebben hadden ook een goede chemie samen. Vulden elkaar goed aan, luisterden naar elkaar.
Mark en Niels hebben een paar keer gewoon teringmazzel gehad, terwijl ze hele domme beslissingen namen. Mark deed elke keer een dom voorstel, en als Niels dan zij dat het een dom voorstel was, ging Mark stampvoeten en deden ze het toch. Op het laatst gewoon als een stel hertjes die in een paar aanstormende koplampen staan te staren...
Paranoia loont.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b-e-e
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-04 13:11
Vond het ook zeker een mooie en spannende finale
Zeker doordat de Hunters steeds een duidelijker beeld van de extractielocatie kregen door de aanvliegtijd van de heli

Moet toegeven dat ik de eerste 1,5e aflevering regelmatig tenenkrommend vond, maar de overige afleveringen maakte dat meer dan goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:36

Woohooo

Smilie, James Smilie

Wederom een top seizoen! Erg genoten en gelachen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Eigenlijk hadden ze die Famke en Denzel niet hoeven pakken. Die hadden de extractie locatie nooit gevonden want die kregen de puzzels nooit opgelost.

Wel leuk de reactie van Famke op de terugblik. Waarbij hij doodleuk zegt dat hij geen idee heeft wat die piepjes waren. Of haar ogen als die 2 jongens in bad liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
@SelmarSmit zie paar vragen hierboven. Er was een team bij Hilversum.

Oh en trouwens wat is er gebeurd met de Hunters die de vliegplannen ging checken bij Hilversum? Hadden ze dan niet meer info kunnen krijgen waar de hele heen zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:45
Extrix schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:41:
@SelmarSmit zie paar vragen hierboven. Er was een team bij Hilversum.

Oh en trouwens wat is er gebeurd met de Hunters die de vliegplannen ging checken bij Hilversum? Hadden ze dan niet meer info kunnen krijgen waar de hele heen zou gaan?
Volgens mij kwamen ze naar buiten met dat er niks gevonden was maar ze moesten ook naar een andere locatie dus misschien niet lang genoeg door gezocht.

Of pas op laatste moment vlucht plan gemeld (nadat ze er waren) al weet ik niet of dat mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Extrix schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:16:
Oh en trouwens wat is er gebeurd met de Hunters die de vliegplannen ging checken bij Hilversum? Hadden ze dan niet meer info kunnen krijgen?
Er was (of wij kregen) geen vliegplan. Soms merk je dat dingen niet de bedoeling zijn, en daar hebben we het dan mee te doen. Normaal leg je die heli natuurlijk aan de ketting

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 12:45

Haan

dotnetter

Ik had gehoopt dat de hunters in de heli waren gaan zitten om zo de teams op te wachten. SUPRISE! >:)
Maar dat mocht waarschijnlijk niet.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Geen idee hoe dat werkt.
Moet er altijd een vluchtplan zijn? Als iemand prive een vluchtje maakt, moet hij dan vooraf al zn plannen al ergens vastleggen? En mag dat dan openbaar gemaakt worden?
jongetje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 06:57:
Eigenlijk hadden ze die Famke en Denzel niet hoeven pakken. Die hadden de extractie locatie nooit gevonden want die kregen de puzzels nooit opgelost.

Wel leuk de reactie van Famke op de terugblik. Waarbij hij doodleuk zegt dat hij geen idee heeft wat die piepjes waren. Of haar ogen als die 2 jongens in bad liggen.
Inderdaad
Het bevestigde gewoon maar weer dat ze totaal geen idee hadden waar ze aan begonnen.
Wild Chocolate schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:33:
Mark en Niels hebben een paar keer gewoon teringmazzel gehad, terwijl ze hele domme beslissingen namen.
Dat wel, flink geluk gehad en het spel niet echt serieus aangepakt.
Maar wel een heel eind gekomen daarmee

En (ze zeggen het zelf ook in de terugblik) eigenlijk zijn ze gepakt, doordat Guido en Dilan hun informatie hadden. (die ze dan weer zelf aan hun gegeven hadden ;) )
Hadden ze dat niet gedeeld, of waren Guido en Dilan niet gepakt (met die info). Dan hadden ze het nog best tot in de heli kunnen redden

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Haan schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:55:
Ik had gehoopt dat de hunters in de heli waren gaan zitten om zo de teams op te wachten. SUPRISE! >:)
Maar dat mocht waarschijnlijk niet.
Nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Chillz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:06:
En (ze zeggen het zelf ook in de terugblik) eigenlijk zijn ze gepakt, doordat Guido en Dilan hun informatie hadden. (die ze dan weer zelf aan hun gegeven hadden ;) )
Hadden ze dat niet gedeeld, of waren Guido en Dilan niet gepakt (met die info). Dan hadden ze het nog best tot in de heli kunnen redden
Daarom moet je als deelnemer ook alle informatie onthouden en vernietigen en niet vrolijk allemaal in je rugzak meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:24
jongetje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:04:
[...]

Daarom moet je als deelnemer ook alle informatie onthouden en vernietigen en niet vrolijk allemaal in je rugzak meenemen.
Dat is leuk voor namen van contacten waar je langs moet, maar zo'n OTP encryptie of zelfs al dat "C8"... als je dat even snel aan het begin verteld krijgt. Ik zou het denk ik vergeten zijn of niet meer 100% zeker zijn na een week van stress over hunters en andere puzzels.

Verder: vond dit echt een gave finale. Ik denk vooral omdat de hunters echt wel in de buurt zaten, maar geen exacte locatie hadden. De nabeschouwing was ook echt heel leuk.Ik snap op zich de reacties op Famke en Denzel wel, maar vind het ook wel leuk dat zij er in zaten. Zij gingen er waarschijnlijk gewoon in met het idee dat het een soort verstoppertje is. Ze worden snel gepakt en geven de hunters wat context en inzicht. Zo heb je een beetje van naïef tot paranoïde en nog wat andere karakter eigenschappen in de mix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002

DaWaN

'r you wicked ??

Leuke finale! Moest ook echt lachen om Jeroen die ging aanbellen en later zijn schoenen ging uitdoen _O-
Ook de info voor de finale was goed gedaan, info kwam echt pas op het laatste moment en kon lastig in het bezit komen van de hunters :)
De after the hunt was ook leuk, Mark en Niels zijn echt zo vaak door het oog van de naald gekropen :D
Al met al een top seizoen (y)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Nu online

aap

Erwin537 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:26:
Ik snap op zich de reacties op Famke en Denzel wel, maar vind het ook wel leuk dat zij er in zaten. Zij gingen er waarschijnlijk gewoon in met het idee dat het een soort verstoppertje is. Ze worden snel gepakt en geven de hunters wat context en inzicht. Zo heb je een beetje van naïef tot paranoïde en nog wat andere karakter eigenschappen in de mix.
Je zou bijna denken dat ze erop geselecteerd waren. Dat de reactie dacht "welke BN'ers kennen we die echt dom zijn? Oh ja, Famke Louise!" >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Volgens mij valt Hilversum Airport niet onder "controlled airspace" en hoef je dus (voor VFR-vluchten, "op zicht", niet te hoog) geen vliegplan in te dienen. Ook is een ADS-B niet verplicht voor vliegtuigen met minder dan 5700 kg Max Takeoff Weight, of sneller dan 250 knopen. Vandaar waarschijnlijk, dat de hunters deze heli niet via internet konden volgen.
De Eurocopter EC130 waar ze mee vlogen, heeft een MTOW van 2500 of 3050 kg, en geen enkele helikopter gaat sneller dan 250 knopen.

Althans, zelfs een Carpaccio gevechtshelikopter heeft een "never exceed speed" van 197 knopen.... Ik zag dat de snelste helikopter ooit, 274,6 knopen gevlogen heeft, maar dat is met heel veel kunstgrepen om te voorkomen dat de wieken door de geluidsbarrière gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:10

Crazy D

I think we should take a look.

Mooi speur- en gokwerk hoe de Hunters ontdekten in welk gebied extractie logischerwijs zou moeten zijn. Dat maakte het natuurlijk wel flink kansrijker om toch nog iemand te pakken. Als 1 van de hulpjes in Den Haag had gewoond, had het al lastiger geweest om de gok goed te kunnen maken dat het het Gooi is. Dat papier met het watermerk was mooi gevonden, maar zou @SelmarSmit ook hebben gezien dat het het Gooi was als hij al niet dacht aan die regio?

Het maakte het wel leuk en spannend.

Dat de 2 yuppen gepakt werden vond ik jammer, maar wel logisch. Helemaal toen ze de hunters hadden gezien bij mams thuis, hadden ze gewoon plankgas weg moeten wezen de wijk uit. Nou wisten zij natuurlijk niet dat ze 1 minuut voorsprong hadden, maar als ze niet zo hadden getwijfeld maar gewoon, wijk uit en even 10 km wegrijden om daar te stoppen en na te denken, hadden ze er denk ik wel mee weg gekomen. Dan moet je daarna natuurlijk alsnog terug naar moeders om de enveloppe te halen, maar door in de buurt te blijven hangen en te discussiëren ging dat gewoon mis, Makkelijk, vanaf de bank :P

Vind de 2 koppels die het hebben gered ook wel terecht. Die waren alle aflevering slim en redelijk doordacht bezig. Inderdaad, elkaar goed aanvullend. Helder blijven denken (hoewel urenlang door Kortenhoef lopen in de hoop een straat te herkennen misschien minder handig was, maar goed, dat had geen gevolgen). Goede plannen (kreeg met het 'vermommen' als hardloopster wel een déjà vu). Echt top gedaan.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
Crazy D schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:24:
Dan moet je daarna natuurlijk alsnog terug naar moeders om de enveloppe te halen, ...
En achteraf bleek dat het helemaal niet om die enveloppe ging

Het pakketje met de informatie voor het extractiepunt was een doosje met een usb stick erin. Dat past niet in die envelop.
Dus Niels z'n moeder had met die brief toch wel een goede afleiding bedacht voor de hunters.
Én de usb stick hebben ze niet gevonden. (waarschijnlijk niet verder naar gezocht, omdat de brief te interessant leek) d:)b

(Ymkje, stuk slimmer dan Patty Brard, die de aanwijzingen gewoon het zicht op tafel laat liggen :D )

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Nu online

aap

Chillz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:06:

En achteraf bleek dat het helemaal niet om die enveloppe ging
Ik vraag me af of ze de USB-stick op dat moment al had. Het leek dat de andere helpers de USB-stick pas op de ochtend van de extractie (of tenminste later op de middag/avond van de dag ervoor) ontvingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:33
Wat een geweldig einde van dit VIP seizoen, leuke kandidaten en goede speuracties van de hunters. Ik kijk uit naar het volgende seizoen. De terugblik daarna was ook erg mooi om te zien. Zo'n all-stars seizoen zie ik ook wel zitten voor de normale kandidaten. Alle winnaars nog eens terug laten komen, eens kijken of ze het kunstje nogmaals kunnen flikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wij hebben gisteravond ook dubbel gelegen om de diverse acties van de kandiaten.
Erg leuk ook die nabeschouwing! Vooral ook de terugblik op dat het duo langs 3 verschillende hunter teams was gereden zonder dat ze het doorhadden...Hilarisch!

Komt er eigenlijk nog een nieuwe hunted into the wild?
Vond dat ook wel wat hebben (uiteraard naast de gewone Hunted seizoenen)

[ Voor 48% gewijzigd door TripleQ op 21-03-2023 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Laatst online: 07:13
Waar ik me wel over verbaasde is dat de hunters vol op de regio ten noordoosten van vliegveld Hilversum gingen.
Op basis waarvan werd die beslissing genomen?
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat er richting het zuidwesten van het vliegveld ook zat weilanden zijn die nog binnen het gebied van het watermerk in de brief vielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
aap schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:32:
[...]

Ik vraag me af of ze de USB-stick op dat moment al had. Het leek dat de andere helpers de USB-stick pas op de ochtend van de extractie (of tenminste later op de middag/avond van de dag ervoor) ontvingen.
Klopt die kwam pas op de ochtend van extractie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
cOOlrUnnINgs schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:55:
Waar ik me wel over verbaasde is dat de hunters vol op de regio ten noordoosten van vliegveld Hilversum gingen.
Op basis waarvan werd die beslissing genomen?
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat er richting het zuidwesten van het vliegveld ook zat weilanden zijn die nog binnen het gebied van het watermerk in de brief vielen.
Dat stuk viel niet in het gebied van het ‘watermerk’. vliegveld Hilversum lag al aan de uiterste linkerkant van het gebied en ook al behoorlijk aan de onderkant

[ Voor 9% gewijzigd door SelmarSmit op 21-03-2023 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
SelmarSmit schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:57:
[...]

Dat stuk viel niet in het gebied van het ‘watermerk’. vliegveld Hilversum lag al aan de uiterste linkerkant van het gebied en ook al behoorlijk aan de onderkant
Dit was het plaatje voor de voortvluchtigen. Het plaatje van Shaun weet meer had ongeveer dezelfde ligging, maar een stukje noordelijker Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fN215rhCYRPXFIHCnqO4tjeSoY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d8rEYwdc1iEq5zkiewfFBQaL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door SelmarSmit op 21-03-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Laatst online: 07:13
SelmarSmit schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:00:
[...]

Dit was het plaatje voor de voortvluchtigen. Het plaatje van Shaun weet meer had ongeveer dezelfde ligging, maar een stukje noordelijker [Afbeelding]
Op basis van dit plaatje hadden ze dan ook de helicopter in de weilanden bij Maartensdijk kunnen laten landen, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consolefreak
cOOlrUnnINgs schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:05:
[...]

Op basis van dit plaatje hadden ze dan ook de helicopter in de weilanden bij Maartensdijk kunnen laten landen, of zie ik dat verkeerd?
Deze kaart hadden de hunters niet tijdens de aflevering. Als je de aflevering bekijkt dan verwijzen ze terug naar de tip uit aflevering 1 die elke kandidaat kreeg in radio Kootwijk: c8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
cOOlrUnnINgs schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:05:
[...]

Op dit plaatje wel, maar ik zei al dat die van ‘Shaun weet mee’ hoger lag. Maar wel ongeveer even groot en juiste oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
SelmarSmit schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:00:
Dit was het plaatje voor de voortvluchtigen. Het plaatje van Shaun weet meer had ongeveer dezelfde ligging, maar een stukje noordelijker [Afbeelding]
Als jullie eerder dit overzicht hadden gehad, had jij dan ook ingezet op C8 voor een helicopter, denk je @SelmarSmit ?

Gezien die 5 rode punten zou ik namelijk denken dat
- de bovenste 2 te dicht bij snelweg/ afrit liggen. Wellicht niet toegestaan om te landen, maar ook gewoon te veel kans op creeren van onveilige situaties.
- de onderste 2 te dicht op bossen. Ook niet verstandig met een heli, die heeft toch liever iets meer open veld.
- C8 = open veld :)

Maar goed... dan hadden jullie het eerst moeten bemachtigen. En dat hadden jullie niet 8)

Overigens,
Het kaartje komt van een website. (URL nog altijd actief: http://12-uur.nl :) )

Had daar voor jullie eventueel nog een mogelijkheid gezeten?
Kijken naar nieuw geregistreerde domeinnamen bijvoorbeeld?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Chillz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:31:
[...]

Als jullie eerder dit overzicht hadden gehad, had jij dan ook ingezet op C8 voor een helicopter, denk je @SelmarSmit ?

Had daar voor jullie eventueel nog een mogelijkheid gezeten?
Kijken naar nieuw geregistreerde domeinnamen bijvoorbeeld?
Ik zou dan 1 team op de bovenste drie locaties zetten, 1 team op de onderste twee. En 1 team mobiel ertussen (en liefst langs een logische aanrijroute )

En ik zie geen manier om iets met dan domein te doen (behalve als we die kende)

[ Voor 7% gewijzigd door SelmarSmit op 21-03-2023 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Laatst online: 14:02
@SelmarSmit -> Kortom er komt dus een crawler die gaat checken op vreemde pagina's die iets te maken hebben met de einddatum / eindtijd / eindlocatie?

Volgens mij zijn daar scriptjes genoeg voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een all star seizoen met een aantal winnaars uit vorige seizoenen zou wel erg leuk zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Eindelijk ook kunnen kijken, een toffe finale inderdaad! Maar waarom die dames per se een koksbuis aan wilde doen, snapten wij niet. Want een kok die door een weiland rent, is ook niet bepaald onopvallend. In de nabeschouwing werd het wel duidelijk, Sandra dacht dat ze een pannenkoek moest bestellen 8)7

Desalniettemin erg goed gedaan door beide teams. Terechte winnaars die het spel serieus namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Goede en spannende finale, met terechte winnaars.

Hadden de kandidaten kunnen weten dat ze een USB stick met vingerafdruksensor zouden krijgen, aangezien ze neem ik aan voor de vlucht hun vingerafdruk moesten geven om de sticks te beveiligen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 12:52
Trank00l schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:07:
Een all star seizoen met een aantal winnaars uit vorige seizoenen zou wel erg leuk zijn inderdaad.
Dat kan erg interessant worden. Hunters zullen alles uit de kast moeten halen, geen Famkes meer die gelijk hun moeder bellen. Top level Hunted!

PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:24
NL_NaToR schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:14:
@SelmarSmit -> Kortom er komt dus een crawler die gaat checken op vreemde pagina's die iets te maken hebben met de einddatum / eindtijd / eindlocatie?

Volgens mij zijn daar scriptjes genoeg voor :).
Lijkt me lastig, je moet dan naar domein registraties gaan kijken (opvragen bij sidn?) en die dan geautomatiseerd checken.

Lijkt me behoorlijk veel werk voor een kleine kans er iets mee op te schieten.

Daarnaast denk ik dat het in gaat tegen de gedachte achter het spel. Het is natuurlijk al geen echte opsporing omdat er puzzels in het spel verwerkt zitten, op die manier zou je alle opsporing en puzzels voorbij gaan en word het een heel saai verhaal. Dus ik gok dat de regie daar niet mee akkoord zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:12
Erwin537 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:46:
[...]

Lijkt me lastig, je moet dan naar domein registraties gaan kijken (opvragen bij sidn?) en die dan geautomatiseerd checken.

Lijkt me behoorlijk veel werk voor een kleine kans er iets mee op te schieten.

Daarnaast denk ik dat het in gaat tegen de gedachte achter het spel. Het is natuurlijk al geen echte opsporing omdat er puzzels in het spel verwerkt zitten, op die manier zou je alle opsporing en puzzels voorbij gaan en word het een heel saai verhaal. Dus ik gok dat de regie daar niet mee akkoord zou gaan.
Plus dat je als programmamaker natuurlijk ook een random domeinnaam kan kopen die al langer actief is en te koop aangeboden wordt. Dan maar geen toepasselijke domeinnaam.

Of een .com of een .org of een ...... Alleen SIDN scannen is dus ook niet genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Kroesss op 22-03-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
@SelmarSmit Het valt me op de jullie altijd dezelfde kleren dragen tijdens de Hunted periode. Is dat een afspraak voor herkenning voor de kijker?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Laatst online: 16:59
Dean Martin schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:13:
@SelmarSmit Het valt me op de jullie altijd dezelfde kleren dragen tijdens de Hunted periode. Is dat een afspraak voor herkenning voor de kijker?
Het is niet voor herkenning van de kijker maar zodat de producties achteraf makkelijker kan bepalen in welke volgorde ze wat willen uitzenden. Als je goed oplet zie je nog wel eens een paar schoenen, broek of riem wisselen tussen de shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Pendora schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:17:
[...]

Het is niet voor herkenning van de kijker maar zodat de producties achteraf makkelijker kan bepalen in welke volgorde ze wat willen uitzenden. Als je goed oplet zie je nog wel eens een paar schoenen, broek of riem wisselen tussen de shots.
Klopt, de dagen van de kandidaten in de uitzending lopen niet altijd 100% synchroon namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik zag een paar seizoenen terug dit op Facebook voorbij komen met de best mogelijke reactie van @SelmarSmit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfWRyzycS25JWM2JY9wbO3pyxbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YF1WYfDM8KlPSqYlkLSy3Pio.jpg?f=fotoalbum_large

En de oplettende kijker heeft de outfit van zijn avatar op Facebook vast ook al herkend.

[ Voor 8% gewijzigd door Farmerwood op 23-03-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ach, Mark en Niels lopen toch ook gewoon elke dag in dezelfde kleding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Is die Mark echt zo dom als hij zich voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:30

sjaool

Every life should have 9 cats

Trank00l schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:39:
Is die Mark echt zo dom als hij zich voordoet?
Een echte korpsbal. Ik heb mij rot gelachen om hem.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
sjaool schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:38:
[...]

Een echte korpsbal. Ik heb mij rot gelachen om hem.
Precies, en 1 die van het van zichzelf ook weet en tegelijkertijd naar mijn idee zichzelf niet al te serieus neemt.

Lift afslaan want de auto was niet dik genoeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
renegrunn schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:48:
[...]

Precies, en 1 die van het van zichzelf ook weet en tegelijkertijd naar mijn idee zichzelf niet al te serieus neemt.

Lift afslaan want de auto was niet dik genoeg _/-\o_
Lijkt me een zeer vervelende man, volgens mij was Niels blij dat ze gepakt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Ik zit momenteel het tweede seizoen van klopjacht te kijken, en ik heb een vraagje voor @SelmarSmit .

Op een gegeven moment zijn de speurders daar binnen bij een helpster die bij hoog en laag beweert niets te weten. Op een gegeven moment wordt er dan gezegd dat alle kasten overhoop gehaald worden. Loopt met een sisser af, maar het zette mij wel aan het denken: is het wel eens gebeurd dat jullie bij mensen in huis zitten die er echt niets mee te maken hebben? En hoever is de ondervraging toen gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:01
Je moet je vraag zien in de context van een TV-productie denk ik. Er wordt op de achtergrond het een en ander gesimuleerd / afgestemd. Simpelweg omdat de hunters niet de mogelijkheden / rechten hebben die een normale opsporingsdienst wel heeft.

Degene waar ze in jouw vraag naar binnen zijn gegaan is een helpster. Deze zal dus medewerking aan het programma hebben verleend. (Misschien zelfs iets voor hebben getekend?)

Een adres van iemand die er niks mee te maken heeft zal een televisieprogramma ook gewoon niet binnen komen.
De hunters zullen door de productie af en toe ook gewoon ingefluisterd worden dat ze op een verkeerd spoor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
De hunters krijgen dan geen machtiging tot binnentreding, daarvoor moeten ze toestemming vragen aan de officier. Als die aanvraag negatief is dan kijken ze verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:54:
Ik zit momenteel het tweede seizoen van klopjacht te kijken, en ik heb een vraagje voor @SelmarSmit .

Op een gegeven moment zijn de speurders daar binnen bij een helpster die bij hoog en laag beweert niets te weten. Op een gegeven moment wordt er dan gezegd dat alle kasten overhoop gehaald worden. Loopt met een sisser af, maar het zette mij wel aan het denken: is het wel eens gebeurd dat jullie bij mensen in huis zitten die er echt niets mee te maken hebben? En hoever is de ondervraging toen gegaan?
Als wij van de productie toestemming krijgen om het “huis overhoop te trekken”, dan is er dus wat. (Het blijft namelijk een spel). Aanbellen en vragen mogen we altijd doen. Het is één keer gebeurd dat we bij de verkeerde naar binnen zijn gegaan, er daar zonder toestemming (aan ons) van de eigenaar door zijn huis zijn gejakkerd, maar dat was omdat een helper van de voortvluchtigen het verkeerde adres had opgeschreven. Dat is opgelost met een hele grote bos bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
SelmarSmit schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:01:
[...]

Als wij van de productie toestemming krijgen om het “huis overhoop te trekken”, dan is er dus wat. (Het blijft namelijk een spel). Aanbellen en vragen mogen we altijd doen. Het is één keer gebeurd dat we bij de verkeerde naar binnen zijn gegaan, er daar zonder toestemming (aan ons) van de eigenaar door zijn huis zijn gejakkerd, maar dat was omdat een helper van de voortvluchtigen het verkeerde adres had opgeschreven. Dat is opgelost met een hele grote bos bloemen.
Duidelijk, dank voor je antwoord!

Wel mooi om te horen dat het (ondanks de regie) toch een keer gebeurd is. Geeft wel aan hoe fanatiek jullie in het spel zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52

dr.lowtune

Deugt niet

Geniaal hoe Michael er de pest in had dat het niet gelukt was, we moesten best hard lachen om zijn reactie, maar het toont wel hoe bloedfanatiek de hunters in de wedstrijd zitten.

@SelmarSmit wat ik me afvraag; de hunters krijgen elk seizoen meer ervaring, de hunted kunnen natuurlijk wel wat leeswerk verrichten, maar voor elk van hen is het de eerste keer. Zijn jullie niet bang dat er een punt komt waarop het "te makkelijk " wordt voor de hunters?

Had trouwens graag Michael nog even in de nabeschouwing gezien, jammer dat hij er niet in zat. De reactie van Thijs op z'n collega (toen in beeld kwam hoe dichtbij Mark en Niels waren geweest) was ook wel echt grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
dr.lowtune schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:48:
@SelmarSmit wat ik me afvraag; de hunters krijgen elk seizoen meer ervaring, de hunted kunnen natuurlijk wel wat leeswerk verrichten, maar voor elk van hen is het de eerste keer. Zijn jullie niet bang dat er een punt komt waarop het "te makkelijk " wordt voor de hunters?
De spelredactie speelt hier al op in door de manier van verspreiding van aanwijzingen voor de hunted te wijzigen bijvoorbeeld. Of te spelen met de reactie(tijd) van de 'officier van justitie'. Genoeg spelregels met wat marges waaraan ze kunnen sleutelen op basis van de ervaring van de voorgaande seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
millerman_sf schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:18:
[...]

De spelredactie speelt hier al op in door de manier van verspreiding van aanwijzingen voor de hunted te wijzigen bijvoorbeeld. Of te spelen met de reactie(tijd) van de 'officier van justitie'. Genoeg spelregels met wat marges waaraan ze kunnen sleutelen op basis van de ervaring van de voorgaande seizoenen.
Dat dus 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
@SelmarSmit, uit wat voor en hoeveel mensen bestaat de regie/spelredactie eigenlijk? Zitten daar ook mensen in met een vergelijkbare achtergrond als de Hunters bv?
Pagina: 1 ... 30 ... 49 Laatste