Hetzelfde dat Selmar hier ook wel broodkruimels heeft gestrooid dat er opnames bezig waren dacht ik...
Als ik de volgende opnames iets zie zal ik hier wel een berichtje droppen 
Alleen als ik zelf iemand meeneem zeg ik natuurlijk helemaal niks, lijkt me wel echt grappig een keer.
Alleen als ik zelf iemand meeneem zeg ik natuurlijk helemaal niks, lijkt me wel echt grappig een keer.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Dan kun je beter via Twitter sturen, dan krijg ik tenminste een push bericht (en zelf die zag ik deze keer pas twee uur te laat)Ozzie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:30:
Als ik de volgende opnames iets zie zal ik hier wel een berichtje droppen
Inderdaad heShinji schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:05:
Flauw hoor van die mannen, dat ze niet tegen de dames zeiden wat het was “omdat ze hun ook niet hielpen”. Ze hadden hun verteld over het licht mannetje, dat het niks is kunnen hun niks aan doen. Ze hadden hun info gedeeld.
"Zij zeggen ook niks"
Nou, Sylvana zei zeker wel wat, ze zochten het 'lichtmannetje'. En ik snapte volledig dat ze daarna zei dat ze hun redenering daarvoor later nog wel zouden uitleggen; Stel er staan hunters, dan kun je beter eerst doen waarvoor je komt en pas daarna gaan keuvelen.
Dat die mannen vervolgens wel wat vinden en niet delen, is wel flauw inderdaad.
Het lijkt nu gelukkig dat Sandra en Sylvana alsnog het goede spoor ontdekt hebben, maar dan pas een dag later gaan vinden...
Dan alleen hopen dat de hunters ook niet net die ene dag extra nodig hadden om hun conclusies te trekken
Leeg - Sinds 20180907
Niet alleen flauw, maar ook dom. Je wil helemaal niet dat de medevluchters in een vroeg stadium worden gepakt. Dit geeft de hunters alleen maar meer informatie waarmee jijzelf gepakt kan worden.Shinji schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:05:
Flauw hoor van die mannen, dat ze niet tegen de dames zeiden wat het was “omdat ze hun ook niet hielpen”. Ze hadden hun verteld over het licht mannetje, dat het niks is kunnen hun niks aan doen. Ze hadden hun info gedeeld.
@SelmarSmit Helaas kan ik je op Mastodon niet vinden, dus tippen met pushbericht gaat niet lukken.SelmarSmit schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:44:
[...]
Dan kun je beter via Twitter sturen, dan krijg ik tenminste een push bericht (en zelf die zag ik deze keer pas twee uur te laat)
Heb ik ook 😃voorstad schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:11:
[...]
@SelmarSmit Helaas kan ik je op Mastodon niet vinden, dus tippen met pushbericht gaat niet lukken.
https://mastodon.nl/@selmar
[ Voor 6% gewijzigd door SelmarSmit op 28-02-2023 09:14 ]
Gevonden! Dan hou ik nu mijn ogen open.....SelmarSmit schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:13:
[...]
Heb ik ook 😃
https://mastodon.nl/@selmar
Wat ik mij afvraag, het is vrij gemakkelijk voor de Hunters om een WhatsApp-koppeling met WhatsApp Web te maken zodat zij mee kunnen (blijven) lezen met ontvangen berichten. Echter kan een gebruiker van de telefoon toch vrij simpel alle actieve sessies beëindigen en daarmee ook de web-sessie? Of wordt dit alleen gebruikt om de historie tot dat moment door te nemen/lezen?
Daarnaast zijn er nog tal van andere communicatiemiddelen zoals een Telegram, Discord, Kik, besloten fora of zelfs de Playstation. Daarvan is het toch veel minder laagdrempelig om op afstand mee te kunnen kijken?
Ik neem de voorbereiding van de VIP's niet zo serieus, maar van de reguliere seizoenen zou je toch denken dat je van tevoren zoiets kunt opzetten met een aantal personen binnen je intieme kring (met enig verstand) die je gaandeweg kunnen helpen?
Het mooiste is natuurlijk volledig te verdwijnen zoals Evert Kramer in 2017.
Daarnaast zijn er nog tal van andere communicatiemiddelen zoals een Telegram, Discord, Kik, besloten fora of zelfs de Playstation. Daarvan is het toch veel minder laagdrempelig om op afstand mee te kunnen kijken?
Ik neem de voorbereiding van de VIP's niet zo serieus, maar van de reguliere seizoenen zou je toch denken dat je van tevoren zoiets kunt opzetten met een aantal personen binnen je intieme kring (met enig verstand) die je gaandeweg kunnen helpen?
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Zou jij eerder de Hunters helpen dan de voortvluchtigen? Of is dat maar net afhankelijk van of ze jou daadwerkelijk om hulp vragen dan dat je ze van een afstandje ziet?voorstad schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:24:
[...]
Gevonden! Dan hou ik nu mijn ogen open.....
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
In een eerder seizoen is de PS al een keer gebruikt voor communicatie. Daar waanden ze zich dusdanig veilig, dat het juist hun ondergang betekende. De zwakste schakel bij elke vorm van directe communicatie blijft dat er altijd iemand anders meeleest waarbij je geen controle over diens beveiliging hebt.Slappyjoez schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:43:
Wat ik mij afvraag, het is vrij gemakkelijk voor de Hunters om een WhatsApp-koppeling met WhatsApp Web te maken zodat zij mee kunnen (blijven) lezen met ontvangen berichten. Echter kan een gebruiker van de telefoon toch vrij simpel alle actieve sessies beëindigen en daarmee ook de web-sessie? Of wordt dit alleen gebruikt om de historie tot dat moment door te nemen/lezen?
Ja, precies. Je wil ook überhaupt niet dat je collega vluchters gepakt worden. Ten eerste kan dat meer info opleveren voor de hunters en ten tweede hebben de hunters dan meer tijd te besteden om jezelf te pakken. De hunters hoeven dan hun tijd/capaciteit te verdelen onder minder voortvluchtigen.Ojjorz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:06:
[...]
Niet alleen flauw, maar ook dom. Je wil helemaal niet dat de medevluchters in een vroeg stadium worden gepakt. Dit geeft de hunters alleen maar meer informatie waarmee jijzelf gepakt kan worden.
Ik heb me ook voor mijn kop geslagen tot ik zag dat de hunter een tip binnen kregen waarin een koppel gespot was. Ik zou het zelf nooit initiëren. Ik sta in het kamp van de voortvluchtigen en vind het mooi om te zien hoe de hunters door allerlei vindingrijke tactieken tot meer info en wellicht een aanhouding kunnen komen.
Nu ik hier lees dat het een bekende was van Selmar kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Daarnaast de hunters tippen met een valse tip lijkt wellicht in eerste instantie slim, maar ik denk toch niet dat dat een handige zet is. Erg grote kans dat de hunters er toch achter komen waar daadwerkelijk de foto is gemaakt en komen ze uiteindelijk meer te weten dan wanneer ze de valse tip niet hadden gegeven.
Kanttekening wel dat het, zoals als nu, midden in het spel niet zo handig is. Als je de hunters, net zoals vorig regulier seizoen, naar een verkeerd extractie punt stuurt is het geniaal.
Ik zie dat het morgen best lekker weer wordt, ik ga dus even met een rugzak naar de plaatselijke vliegvereniging hier. Roep je 2x “Ik ben op de vlucht” en hatsa je mag zo gratis mee de lucht in.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wel nog even snel BN-er wordenDonstil schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 00:03:
Ik zie dat het morgen best lekker weer wordt, ik ga dus even met een rugzak naar de plaatselijke vliegvereniging hier. Roep je 2x “Ik ben op de vlucht” en hatsa je mag zo gratis mee de lucht in.
En een cameraman mee hebben
Leeg - Sinds 20180907
Je zou serieus eens moeten weten wat mensen doen als er een tv camera bij staat. Echt bizar. Daar heeft SBS ooit een programma op gebaseerd (over de rooie met een jonge Wendy van Dijk).
Scheelde ook dat je bij Over de rooie 1000 gulden kon verdienen.jongetje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:09:
[...]
Je zou serieus eens moeten weten wat mensen doen als er een tv camera bij staat. Echt bizar. Daar heeft SBS ooit een programma op gebaseerd (over de rooie met een jonge Wendy van Dijk).
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Prachtige tv was dat.Ozzie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:08:
[...]
Scheelde ook dat je bij Over de rooie 1000 gulden kon verdienen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Degene die de opdracht kreeg, kreeg als hij vaak 3 mensen kon vinden die hetzelfde deden. En die kregen er niets voor (behalve dat je het op tv doet, zonder er geld voor te krijgen).Ozzie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:08:
[...]
Scheelde ook dat je bij Over de rooie 1000 gulden kon verdienen.
Heb ooit eens een camera klusje gedaan in een discotheek. En als je dan met de camera langs bijv. vrouwen kwam gingen ze meteen voor de camera sexy dansen enzo. De camera heeft blijkbaar een aantrekkingskracht. Net zoals bekende mensen.
Maargoed, we gaan offtopic.
Donna heeft via Trouw gereageerd op een column:Slasher schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:43:
Die twitter tip is wel een hele mazzel voor het hunted team, echt een wilde gok om dat naar @SelmarSmit te tweeten, want toen waren de deelnemers natuurlijk nog helemaal niet bekend,
https://www.trouw.nl/cult...bij-hunted-vips~ba61fd66/
Eventueel te bekijken via 1 *knip*
[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 06-03-2023 10:08 . Reden: Het omzeilen van paywalls is niet toegestaan. ]
Vind het zelf ook leuker om de hunted te helpen dan de hunters maar wat een ontzettend stom artikel van trouw. Bijna een heksenjacht.SelmarSmit schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:56:
[...]
Donna heeft via Trouw gereageerd op een column:
Eventueel te bekijken via *knip*
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 06-03-2023 10:08 . Reden: Quote aangepast ]
Het is ook een column, geen artikel. Gewoon glimlachen, je er het zijne van denken en door.Erwin537 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:38:
[...]
Vind het zelf ook leuker om de hunted te helpen dan de hunters maar wat een ontzettend stom artikel van trouw. Bijna een heksenjacht.
Wat een bizarre column en Donna heeft helemaal gelijk. Wat zij heeft gedaan is gewoon hoe het hoort te gaan als voortvluchtigen gesignaleerd zijn. Voor het spel is het leuker denk ik dat de hunted redelijk wat hulp krijgen van Jan en alleman ook al is dat niet geheel realistisch.SelmarSmit schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:56:
[...]
Donna heeft via Trouw gereageerd op een column:
Eventueel te bekijken via *knip*
Ik twijfel nog wat ik zelf zou doen, misschien adres van de studio opzoeken en de hunted bij de hunters droppen
[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 06-03-2023 10:08 . Reden: Quote aangepast ]
Als iedereen de voortvluchtigen zou aangeven heb je geen programma, maar juist het feit dat iedereen het zou kunnen doen zorgt voor de juiste spanning bij de kandidatenShinji schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:16:
[...]
Wat een bizarre column en Donna heeft helemaal gelijk. Wat zij heeft gedaan is gewoon hoe het hoort te gaan als voortvluchtigen gesignaleerd zijn. Voor het spel is het leuker denk ik dat de hunted redelijk wat hulp krijgen van Jan en alleman ook al is dat niet geheel realistisch.
Ik twijfel nog wat ik zelf zou doen, misschien adres van de studio opzoeken en de hunted bij de hunters droppen
Hoezo is dat niet geheel realistisch? De drijfveer zal in het echt alleen anders zijn. Nu worden ze geholpen omdat het een spelletje is en mensen het dus leuk vinden om de opgejaagde te helpen. In het echt heb je de maken met bedreiging, risico op vergelding als je ze verlinkt en hulp door handlangers die zelf ook risico lopen op vervolging als een deel van hun bende gepakt wordt of zo.Shinji schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:16:
[...]
Wat een bizarre column en Donna heeft helemaal gelijk. Wat zij heeft gedaan is gewoon hoe het hoort te gaan als voortvluchtigen gesignaleerd zijn. Voor het spel is het leuker denk ik dat de hunted redelijk wat hulp krijgen van Jan en alleman ook al is dat niet geheel realistisch.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat is toch heel wat anders? Jij denkt dat dat een voortvluchtige keer op keer zomaar even bij Henk en Ingrid kan logeren zonder dat ergens iemand de politie tipt.Orion84 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:13:
[...]
Hoezo is dat niet geheel realistisch? De drijfveer zal in het echt alleen anders zijn. Nu worden ze geholpen omdat het een spelletje is en mensen het dus leuk vinden om de opgejaagde te helpen. In het echt heb je de maken met bedreiging, risico op vergelding als je ze verlinkt en hulp door handlangers die zelf ook risico lopen op vervolging als een deel van hun bende gepakt wordt of zo.
Misschien is het realistisch zolang ze ik hun eigen vriendenkring blijven, maar ja, dan worden ze meestal ook zo gepakt.
Dat zeg ik niet. In het echt lopen ze ook het risico dat iemand ze wel verlinkt. Maar zal ook lang niet iedereen dat willen / durven om uiteenlopende redenen.
En zeker stoere praat als “ik lever ze af bij de hunters” is in zo’n spel leuk, maar in het echt piep je wel anders als je een pistool of mes in je zij hebt tijdens het rijden.
Het gaat om zware jongens hè, niet een derderangs dealertje die op de vlucht is.
En zeker stoere praat als “ik lever ze af bij de hunters” is in zo’n spel leuk, maar in het echt piep je wel anders als je een pistool of mes in je zij hebt tijdens het rijden.
Het gaat om zware jongens hè, niet een derderangs dealertje die op de vlucht is.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Juist daarom omdat het zware jongens zijn. en dat afleveren staat een knipoog achter. Het zou denk ik in elk geval grappige tv opleveren. Minder leuk voor de kandidaten natuurlijk.Orion84 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:32:
Dat zeg ik niet. In het echt lopen ze ook het risico dat iemand ze wel verlinkt. Maar zal ook lang niet iedereen dat willen / durven om uiteenlopende redenen.
Als je een pistool of mes tegen je hoofd krijgt en ze stappen uit voor een volgende lift kan je dan natuurlijk direct de politie bellen of je wordt vermoord maar dat is dan ook gelijk een lead. Die zitten er dan veel sneller bij in de buurt dan nu bij Hunted gebeurd. Dat bedoel ik met dat het niet realistisch is in die zin maar wel leuker voor het spel.
Lekker egoïstisch dit, omdat jij aan de kant van de Hunters staat, moet het voor andere (voorstanders van de voortvluchtige) ook maar direct minder leuk gemaakt worden?Shinji schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:16:
[...]
Die kun je net zo makkelijk omdraaien.joostmakaay schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:47:
[...]
Lekker egoïstisch dit, omdat jij aan de kant van de Hunters staat, moet het voor andere (voorstanders van de voortvluchtige) ook maar direct minder leuk gemaakt worden?
Namens de productie mag ik zeggen dat ze zowel het helpen van de voortvluchtigen als ons aanmoedigen en onderdeel van het spel zien.
SelmarSmit schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:26:
[...]
Die kun je net zo makkelijk omdraaien.
Namens de productie mag ik zeggen dat ze zowel het helpen van de voortvluchtigen als ons helpen, aanmoedigen en onderdeel van het spel zien.
Deels eens, echter hebben jullie al aardig wat manieren/tools om de voortvluchtigen (makkelijker) op te sporen toch?SelmarSmit schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:26:
[...]
Die kun je net zo makkelijk omdraaien.
Namens de productie mag ik zeggen dat ze zowel het helpen van de voortvluchtigen als ons aanmoedigen en onderdeel van het spel zien.
En voortvluchtigen hebben ook allerlei manieren om aan de dans te ontspringen toch?joostmakaay schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:34:
[...]
Deels eens, echter hebben jullie al aardig wat manieren/tools om de voortvluchtigen (makkelijker) op te sporen toch?
Ik zeg niet per se dat ik het zou doen, maar ik zou het wel grappig vinden als iemand het zou doen, en dat hoort dan ook gewoon bij het spel net als helpen dat hoort.
Ja bijvoorbeeld als iemand al in de helikopter van het extractie punt zit voordat deze uberhaupt op het extractie punt aangekomen is.Shinji schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:41:
[...]
En voortvluchtigen hebben ook allerlei manieren om aan de dans te ontspringen toch?
Ik zeg niet per se dat ik het zou doen, maar ik zou het wel grappig vinden als iemand het zou doen, en dat hoort dan ook gewoon bij het spel net als helpen dat hoort.
Ik heb alleen de Hunted VIPS edities gezien, zijn er kandidaten geweest die in het dagelijkse leven veel met privacy/cyber security bezig zijn?
Dat is in mijn ogen nog altijd de grootste bazen-actie die ooit is gedaan. Dat was echt geweldig.Koen Hendriks schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:04:
Ja bijvoorbeeld als iemand al in de helikopter van het extractie punt zit voordat deze uberhaupt op het extractie punt aangekomen is.
De MTB actie met de VIPs editie van vorig jaar vond ik ook erg goed gedaan!Kroesss schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:01:
[...]
Dat is in mijn ogen nog altijd de grootste bazen-actie die ooit is gedaan. Dat was echt geweldig.
Oh absoluut. Er zijn nog wel meer voorbeelden, maar gewoon aankomen in het extractievoertuig en na een paar minuten zwaaien als je weer wegvliegt is voor mij wel de uitschieter geweest.Shinji schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:02:
De MTB actie met de VIPs editie van vorig jaar vond ik ook erg goed gedaan!
Het is nu nog de vraag hoeveel het extractiepunt ook gaan vinden. Er is nog maar 1 duo dat de sleutels heeft om het te ontcijferen, de dames lopen een beetje te paniekeren waardoor het misschien niet lukt. En die anderen zijn met hele andere dingen bezig...
Hoewel in het programma mijn sympathie bij de vluchters ligt, vind ik het nog steeds vreemd dat het intussen bijna vanzelfsprekend is dat "wij zijn op de vlucht" garant staat voor een lift, overnachting en gratis eten en bier.SelmarSmit schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:49:
[...]
Als iedereen de voortvluchtigen zou aangeven heb je geen programma, maar juist het feit dat iedereen het zou kunnen doen zorgt voor de juiste spanning bij de kandidaten
Een echte boef zonder camerateam zou denk ik toch minder medewerking krijgen na zo'n vraag en in het gunstigste geval alleen maar gerapporteerd worden op de buurtwacht-whatsappgroep.
Vergis je niet in hoe vaak ze afgewezen worden, dat zie je natuurlijk niet echt terug komen in het programma.
Nou het stereotype is weer bevestigd, Patty Brard is nog te dom om te poepen, waarom zou in hemelsnaam een onbekend gesprek opnemen als je Hunters in huis hebt. Dit komt echt totaal niet geloofswaardig over ook.
Haha, ik denk dat de volgende editie hunted VIPs direct alle juice kanalen worden ingezet en iedereen binnen 48 uur gepakt is.
LifeOfYvonne vs Hunters, wie de voortvluchtige als eerst opgespoord heeft?Shinji schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:12:
Haha, ik denk dat de volgende editie hunted VIPs direct alle juice kanalen worden ingezet en iedereen binnen 48 uur gepakt is.
Opgepakt worden in Exmorra…. Ik had er nog nooit van gehoord.
Kia Niro-EV 2024
Aan de hoeveelheid uitzendtijd voor Dilan en Guido kon je al merken dat ze gepakt gingen worden, de manier waarop is wel enorm treurig en hoort imo niet bij het format van het programma.
Waarom hoort het er niet bij dan?joostmakaay schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:39:
Aan de hoeveelheid uitzendtijd voor Dilan en Guido kon je al merken dat ze gepakt gingen worden, de manier waarop is wel enorm treurig en hoort imo niet bij het format van het programma.
Als ze zouden doen wat ik in mijn vorige post zei is het wat flauw. Maar als ze het zo spaarzaam gebruiken is het juist een mooie aanvulling.
Spaarzaam gebruiken? Ze komen Mark en Niels en dus ook Dylan en Guido enkel op het spoor door ingelicht te worden via de juicechannels.Shinji schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:41:
[...]
Waarom hoort het er niet bij dan?
Als ze zouden doen wat ik in mijn vorige post zei is het wat flauw. Maar als ze het zo spaarzaam gebruiken is het juist een mooie aanvulling.
Ik vond het anders prima passen binnen het VIPS format. Als BN'er loop je gewoon meer in de kijker en het is uiteraard te verwachten dat mensen het niet kunnen laten om vrienden en familie te vertellen wie ze aan het helpen zijn.joostmakaay schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:39:
Nu de Hunters de code van Patty hadden was de kans dat ze het gingen redden sowieso al klein.
Die van Mark en Niels heb ik gemist dat dat via een juice kanaal ging. Dacht dat een DM naar Selmar was van een (via via) bekende van Selmar. Maar wellicht heb ik het mis.joostmakaay schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:43:
[...]
Spaarzaam gebruiken? Ze komen Mark en Niels en dus ook Dylan en Guido enkel op het spoor door ingelicht te worden via de juicechannels.
Maar dan nog, als de juice kanalen zelf besluiten het te melden, moeten de hunters dat dan maar negeren? Ze hebben 1 verzoek gedaan aan dat ene juice kanaal in een aantal seizoenen Hunted VIPs dus ja, dat vind ik spaarzaam.
[edit]
En die laatste twee begonnen zelf met social media in te zetten om de hunters op het verkeerde spoor te brengen. Wie kaatst….
[ Voor 9% gewijzigd door Shinji op 06-03-2023 22:06 ]
Tenzij mijn Twitter ook een juice-channel is, heb je helemaal gelijk.Shinji schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:04:
[...]
Die van Mark en Niels heb ik gemist dat dat via een juice kanaal ging. Dacht dat een DM naar Selmar was van een (via via) bekende van Selmar. Maar wellicht heb ik het mis.
[edit]
En die laatste twee begonnen zelf met social media in te zetten om de hunters op het verkeerde spoor te brengen. Wie kaatst….
En ik weet dat ik enige bias heb, maar bij VIPs (die maar een week hoeven weg te blijven) vind ik het er juist enorm bij horen.
Party had die brief natuurlijk ook ergens kunnen wegstoppen ipv zo op tafel te leggen. Ze geeft vervolgens zelf nog aan dat die voor Dilan en Guido is...
Nu die gepakt zijn hebben ze wel de code van Mark en Niels ontcijferd bij zich...
Nu die gepakt zijn hebben ze wel de code van Mark en Niels ontcijferd bij zich...
Ik vergelijk de zoektocht via het juice kanaal als een opsporing die vermeld wordt in het journaal. Past volgens mij prima in het format waarbij je de meute waarschuwt voor topcriminelen. Hunted zal echter niet de mogelijkheid hebben om een 8 uur journaal te claimen
Ik ook niet meteen wereldberoemd in NLFreak187 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:27:
Opgepakt worden in Exmorra…. Ik had er nog nooit van gehoord.
En die actie van Patty Brard echt enorm handig om die enveloppe op tafel te hebben waar de Hunters nota bene bij zitten. Verstop het dan op zijn minst.

Elect a clown, expect a circus.
Geven de voortvluchtigen zelf op wie contactpersoon is? In dat geval is het Guido zijn eigen fout dat ie voor Patty heeft gekozen. Dat je niet kunt liegen is één ding, maar die brief op tafel en de telefoon opnemen is wel echt de domste actie ooit.
Het voordeel is dat we nu Patty tenminste niet nog een keer op TV gaan zien.
Ze geven een lijst opmillerman_sf schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:18:
Geven de voortvluchtigen zelf op wie contactpersoon is? In dat geval is het Guido zijn eigen fout dat ie voor Patty heeft gekozen. Dat je niet kunt liegen is één ding, maar die brief op tafel en de telefoon opnemen is wel echt de domste actie ooit.
Ach, in Klopjacht (Belgische Hunted) hebben ze een tiplijn geopend, en dat in een uitzending van Wie is de Mol gepresenteerd. Hoort dat dan ook niet bij het format?
Volgens mij is het format dat ze alle middelen inzetten die je in het echt ook kunt gebruiken. Nu zal je een juicy kanaal niet zo snel inzetten als een massamoordenaar gezocht wordt, maar het journaal zal weer niet zo snel meewerken aan Hunted lijkt me. Dus in die zin wel weer vergelijkbaar. Wel erg jammer dat ze op die manier gepakt worden, maar het geeft ook maar weer aan hoe makkelijk het mis kan gaan. Ze hadden toen die telefoon van de helper aan ging, natuurlijk ook gewoon direct weg kunnen gaan maar ze wilden zelf blijven zitten. Terwijl ze ook wel hadden kunnen bedenken dat een telefoon die in vliegtuigstand is gegaan, even aangaat, en daarna snel weer uit, te traceren is (tenzij ze nog nooit Hunted gezien hebben). Dus, in plaats van een beetje gitaar te blijven tokkelen, opzouten zo snel mogelijk dat huis uit.
Wel mooi om te zien dat de vliuchtelingen elkaar toch hielpen met die code en de tip van het radio luisteren.
Volgens mij is het format dat ze alle middelen inzetten die je in het echt ook kunt gebruiken. Nu zal je een juicy kanaal niet zo snel inzetten als een massamoordenaar gezocht wordt, maar het journaal zal weer niet zo snel meewerken aan Hunted lijkt me. Dus in die zin wel weer vergelijkbaar. Wel erg jammer dat ze op die manier gepakt worden, maar het geeft ook maar weer aan hoe makkelijk het mis kan gaan. Ze hadden toen die telefoon van de helper aan ging, natuurlijk ook gewoon direct weg kunnen gaan maar ze wilden zelf blijven zitten. Terwijl ze ook wel hadden kunnen bedenken dat een telefoon die in vliegtuigstand is gegaan, even aangaat, en daarna snel weer uit, te traceren is (tenzij ze nog nooit Hunted gezien hebben). Dus, in plaats van een beetje gitaar te blijven tokkelen, opzouten zo snel mogelijk dat huis uit.
Wel mooi om te zien dat de vliuchtelingen elkaar toch hielpen met die code en de tip van het radio luisteren.
Exact expert nodig?
^^ DitPTish schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:45:
Ik vergelijk de zoektocht via het juice kanaal als een opsporing die vermeld wordt in het journaal. Past volgens mij prima in het format waarbij je de meute waarschuwt voor topcriminelen.
Dat die brief op tafel lag was niet zo handig, nee.millerman_sf schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:18:
maar die brief op tafel en de telefoon opnemen is wel echt de domste actie ooit.
Maar dat Patty de telefoon opneemt, vond ik echt zo gek nog niet...
Sowieso, als de Hunters een vermoeden hebben dat jij iets met een vlucht te maken hebt, en je krijgt op het moment dat ze er zijn een Whatsapp videocall van een onbekend nummer, dan gaan ze het juist alleen maar vreemd vinden als je er géén aandacht aan besteed. Opnemen zullen ze dan echt wel aanmoedigen; als blijkt dat het niks met het programma te maken heeft, komt het gewoon niet in de uitzending.
En als ze al bij je thuis zijn, kun je er vanuit gaan dat je ook onder de tap staat. Dus opnemen of niet, het nummer aan de andere kant zal toch wel even door de tracing gehaald worden.
Plús, voor Guido en Dilan lijkt het me juist goed om te horen van Patty dat de hunters daar op visite zijn. Dan kunnen ze gelijk een inschatting maken hoever ze hun op de hielen zitten en welke info ze hebben.
In andere gevallen wordt er soms een systeem afgesproken... Zet een bepaalde foto op Instagram, of verander iets in je bio als ze langsgeweest zijn... Nu is dat niet meer nodig, ze weten het gelijk
Alleen nadat ze hoorden dat ze op een juicekanaal gezet zijn, had ik het idee dat ze te weinig stappen hebben genomen. 2 liftjes en vervolgens in een eetcafe tussen de mensen gaan zitten. Leek mij niet zo slim, hoe meer mensen ergens zijn, hoe groter de kans dat er iemand (via-via in dit geval) de publiciteit opzoekt

Leeg - Sinds 20180907
Zoals de setting was op de camerabeelden van de uitzetting had Patty prima even snel op haar scherm kunnen kijken en het weg kunnen drukken zonder dat de Hunters hadden gezien wie of wat het was. Als ik met wie dan ook in een gesprek zit en mijn telefoon gaat, kijk ik snel wat het is. Als ik denk dat het iets belangrijks is, verexcuseer ik mij, maar de rest druk ik gewoon weg.Chillz schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:00:
[...]
Sowieso, als de Hunters een vermoeden hebben dat jij iets met een vlucht te maken hebt, en je krijgt op het moment dat ze er zijn een Whatsapp videocall van een onbekend nummer, dan gaan ze het juist alleen maar vreemd vinden als je er géén aandacht aan besteed.
Denk aan de advocate van een paar seizoenen terug die met de hunters op bezoek in een andere kamer ging staan om te bellen. Die had duidelijk een iets beter stel hersens.
Als Patty slim was geweest had ze nog even een foto van de inhoud gemaakt voordat die in beslag werd genomen
Verbaast me dat de hunters daar ook niet voor zorgde.RobWest schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:30:
Als Patty slim was geweest had ze nog even een foto van de inhoud gemaakt voordat die in beslag werd genomen
Er vanuit gaan dat ze (hunters en voorvluchtige) de code kunnen kraken, is de kans dat je ze kan oppakken groter.
Gratis tip voor de volgende deelnemers: ga naar Texel. Daar mogen de hunters (luchtmacht) waarschijnlijk niet meer stoer doen met apaches
https://www.villamedia.nl...rnalisten-en-nvj-ontstemd

Wat volgens mij niet klopt is dat ongeopende post never de nooit niet door opsporingsinstanties geopend mag worden. Dat heet brief geheim, grondwettelijk geregeld. Jammer, dat ze dat dat zo hebben gedaan anders had ze nog tijd gehad om dit te kopiëren of een deal kunnen maken dat zij dit eerst kon kopiëren.
Die is al een jaar of wat geleden afgezwakt: instanties hoeven niet langs de rechter tegenwoordig. Met een beroep op de nationale veiligheid mogen "aangewezen" instanties zoals de AIVD tegenwoordig zelf besluiten het brief- en telecommunicatiegeheim van personen op te heffen.wsilverr schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:16:
Wat volgens mij niet klopt is dat ongeopende post never de nooit niet door opsporingsinstanties geopend mag worden. Dat heet brief geheim, grondwettelijk geregeld. Jammer, dat ze dat dat zo hebben gedaan anders had ze nog tijd gehad om dit te kopiëren of een deal kunnen maken dat zij dit eerst kon kopiëren.
Bron: https://www.privacybarome...n_briefgeheim_in_grondwet
[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 08-03-2023 19:36 ]
En verder is het niet door een ‘postvervoerdienst’ bezorgtrenegrunn schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:35:
[...]
Die is al een jaar of wat geleden afgezwakt: instanties hoeven niet langs de rechter tegenwoordig. Met een beroep op de nationale veiligheid mogen "aangewezen" instanties zoals de AIVD tegenwoordig zelf besluiten het brief- en telecommunicatiegeheim van personen op te heffen.
Bron: https://www.privacybarome...n_briefgeheim_in_grondwet
Eindelijk tijd gehad om de aflevering terug te kijken.
Ik erger mij heel erg aan hoe ze gepakt zijn. De brief van Patty openen en meenemen op grond van wat? Ze had de Hunters niet eens binnen hoeven laten.
En dan die juicechannel vind ik teveel misbruik maken van het feit dat het bnners zijn.
Ik erger mij heel erg aan hoe ze gepakt zijn. De brief van Patty openen en meenemen op grond van wat? Ze had de Hunters niet eens binnen hoeven laten.
En dan die juicechannel vind ik teveel misbruik maken van het feit dat het bnners zijn.
Ze heeft ons vrijwillig binnengelaten, wij zien de brief liggen, en vragen dus een inbeslagname aan en krijgen die. Dat is heel normaal.Extrix schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:19:
Eindelijk tijd gehad om de aflevering terug te kijken.
En verder, BNers mogen wel gebruik maken van het feit dat ze BNer zijn, maar wij niet? Ze hebben al vrijwel geen nadeel van hun BNer-schap; gaan van villawijk naar villawijk en voelen zich nauwelijks opgejaagd. Of dit een beetje te krachtig was is wat anders, maar de BNers een beetje extra opjagen mag wel (zij hoeven ook maar een weekje ipv 3)
Daar moet ik je gelijk in geven. Hulp krijgen gaat bnnrs wel makkelijk af! Misschien ben en was ik ook wel een beetje pro sjoerde en dingetje.SelmarSmit schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:32:
[...]
Ze heeft ons vrijwillig binnengelaten, wij zien de brief liggen, en vragen dus een inbeslagname aan en krijgen die. Dat is heel normaal.
En verder, BNers mogen wel gebruik maken van het feit dat ze BNer zijn, maar wij niet? Ze hebben al vrijwel geen nadeel van hun BNer-schap; gaan van villawijk naar villawijk en voelen zich nauwelijks opgejaagd. Of dit een beetje te krachtig was is wat anders, maar de BNers een beetje extra opjagen mag wel (zij hoeven ook maar een weekje ipv 3)
Bedankt voor de toelichting. Eigenlijk is het dus gewoon oliedom dat Patty het allemaal zo open en bloot laat liggen terwijl ze Hunters binnen laat
Hoezo? Als Willem Holleeder (toch ook een BN-er) nog op vrije voeten was zou ik blij zijn als hij ook via een dergelijke methode opgepakt zou worden.Extrix schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:19:
[ Voor 3% gewijzigd door BreadFan op 09-03-2023 13:31 ]
Klopt hoor bekeek het van 1 kant, maar kan me voorstellen dat bij hun de motivatie wel weg was nadat ze niet meer bij die brief konden trouwens.BreadFan schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:31:
[...]
Hoezo? Als Willem Holleeder (toch ook een BN-er) nog op vrije voeten was zou ik blij zijn als hij ook via een dergelijke methode opgepakt zou worden.
En ze hebben geen bewijs verbrand, helaas dus ben ook heel benieuwd wat ze met het briefje gedaan hebben waar ze op hadden geschreven "Ontmoet Ymke" wat dus de hint was voor de andere koppel.
Gaat spannend worden
Ben wel heel erg blij dat die Famke er bij aflevering 1 al uit lag. Mijn God wat is dat een d*m wijf zeg. En die stem. Vreselijk. Er zitten nu gelukkig leukere mensen in om naar te kijken!
Professioneel Heftruck Syndroom
Ymke gaat opgezocht en gevolgd worden. Hopelijk zijn er in de sociale netwerken meerdere Ymke's die gekoppeld zijn aan de deelnemers, als er maar 1 in het het netwerk van alle deelnemers te vinden is wordt dat wel een eitje.Extrix schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:17:
[...]
Klopt hoor bekeek het van 1 kant, maar kan me voorstellen dat bij hun de motivatie wel weg was nadat ze niet meer bij die brief konden trouwens.
En ze hebben geen bewijs verbrand, helaas dus ben ook heel benieuwd wat ze met het briefje gedaan hebben waar ze op hadden geschreven "Ontmoet Ymke" wat dus de hint was voor de andere koppel.
Gaat spannend worden
Het is niet te hopen dat de hunters het extractiepunt te letterlijk gaan vinden (zoals bij de laatste Klopjacht in BE) want dan wordt het gewoon een walk in the park voor de hunters.
Exact expert nodig?
Daar zal de productie altijd voor zorgen. Zelfs het jaar dat we iedereen hadden, hebben we het extractiepunt geraden omdat we aan de hand van de ANPR en de bedrijfsnaam (die we op dag 1 hadden), tot de waarschijnlijke locatie kwamen. En productie had niet gedacht dat we daar 1) zo makkelijk achter kwamen, en 2) durfden te gokken om daar alle teams heen te sturen.Crazy D schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:24:
[...]
Ymke gaat opgezocht en gevolgd worden. Hopelijk zijn er in de sociale netwerken meerdere Ymke's die gekoppeld zijn aan de deelnemers, als er maar 1 in het het netwerk van alle deelnemers te vinden is wordt dat wel een eitje.
Het is niet te hopen dat de hunters het extractiepunt te letterlijk gaan vinden (zoals bij de laatste Klopjacht in BE) want dan wordt het gewoon een walk in the park voor de hunters.
SelmarSmit schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:15:
[...]
Daar zal de productie altijd voor zorgen. Zelfs het jaar dat we iedereen hadden, hebben we het extractiepunt geraden omdat we aan de hand van de ANPR en de bedrijfsnaam (die we op dag 1 hadden), tot de - waarschijnlijke - (we wisten het niet zeker) locatie kwamen. En productie had niet gedacht dat we daar 1) zo makkelijk achter kwamen, en 2) durfden te gokken om daar alle teams heen te sturen.
Oh dat was dat seizoen dat ze gedropt werden in een container onder de Euromast? Was beetje naïef van de productie om te denken dat jullie daar niet op aan zouden gaan. Als ik het me goed herinner hadden jullie die ANPR erop gezet, een paar weken lang wordt dat ding niet verplaatst en op de dag van extractie wordt ie gespot in de regio waarvan jullie hadden ontdekt/vermoed waar het extractiepunt zich zou bevinden. Dat was wel heel naïef om te denken dat er dan niet 30000000 alarmbellen bij jullie af zouden gaanSelmarSmit schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:15:
[...]
Daar zal de productie altijd voor zorgen. Zelfs het jaar dat we iedereen hadden, hebben we het extractiepunt geraden omdat we aan de hand van de ANPR en de bedrijfsnaam (die we op dag 1 hadden), tot de waarschijnlijke locatie kwamen. En productie had niet gedacht dat we daar 1) zo makkelijk achter kwamen, en 2) durfden te gokken om daar alle teams heen te sturen.

Maar goed, volgens mij zijn jullie er nu (nou ja, "nu" op de tv dan) nog niet achter dat die OTP niet bij iedereen hetzelfde resultaat oplevert, dus hopelijk kost dat nog wat tijd zodat de informatie bij Ymke opgehaald kan worden voordat jullie weten wie dat is
Exact expert nodig?
Volgens mij hadden ze een paar koppels tegelijk op beeld in schokland toch? Of op dezelfde dag / moment. Als dat net de koppels zijn die de OTP met elkaar hebben gedeeld en de hunters leggen de link, vrees ik voor ze....
[ Voor 22% gewijzigd door PTish op 09-03-2023 20:22 ]
Nou, het was wel iets complexer. Want er staan niet zo heel veel ANPRs daar. We moesten dus gokken aan de hand van de laatste ANPR, de richting en de naam van het bedrijf (dat ook nog meerdere vestigingen heeft en natuurlijk niet noodzakelijk naar een vestiging gaat) waar we heen moesten. Het was niet alsof we een baken onder die truck hadden.Crazy D schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:23:
[...]
Oh dat was dat seizoen dat ze gedropt werden in een container onder de Euromast? Was beetje naïef van de productie om te denken dat jullie daar niet op aan zouden gaan. Als ik het me goed herinner hadden jullie die ANPR erop gezet, een paar weken lang wordt dat ding niet verplaatst en op de dag van extractie wordt ie gespot in de regio waarvan jullie hadden ontdekt/vermoed waar het extractiepunt zich zou bevinden. Dat was wel heel naïef om te denken dat er dan niet 30000000 alarmbellen bij jullie af zouden gaanHet had pas een mooie stunt geweest als die oplegger toen naar de verkeerde plaats werd gereden
(wat jullie natuurlijk ook niet zeker wisten, maar als ik het mij goed herinner waren jullie toen ook 1 auto aan het volgen van de vluchters die ook diezelfde richting op ging?).
Overigens konden we hebben wel live volgen, want hij had een GPS aan boord die live de locatie doorgeeft aan het transportbedrijf. Maar die mochten we niet gebruiken van productie 😃
[ Voor 6% gewijzigd door SelmarSmit op 10-03-2023 19:22 ]
We weten nog niet eens wat we er mee moeten, laat staan of iedereen hetzelfde heeft 😃Crazy D schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:23:
[...]
Maar goed, volgens mij zijn jullie er nu (nou ja, "nu" op de tv dan) nog niet achter dat die OTP niet bij iedereen hetzelfde resultaat oplevert, dus hopelijk kost dat nog wat tijd zodat de informatie bij Ymke opgehaald kan worden voordat jullie weten wie dat is
Hoorde vandaag op de radio dat de gemeenteraad dit heeft afgewezen. @SelmarSmit mag dus gewoon weer met z'n Apaches naar Texelrenegrunn schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:32:
Gratis tip voor de volgende deelnemers: ga naar Texel. Daar mogen de hunters (luchtmacht) waarschijnlijk niet meer stoer doen met apaches![]()
Hold my beerWild Chocolate schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:24:
[...]
Hoorde vandaag op de radio dat de gemeenteraad dit heeft afgewezen. @SelmarSmit mag dus gewoon weer met z'n Apaches naar Texel
Nog even hierop terugkomen want ik vond het stuk met Sjoerd en Jeroen erg verwarrend. Kunnen jullie realtime whatsapp telefoongesprekken (via data) decrypten en meeluisteren?SelmarSmit schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:38:
[...]
Deze is al wat verouderd - maar openbaar -, en geeft een goed beeld van de wijze waarop het ongeveer kan (en hoe het echt gaat kan ik natuurlijk niet delen)
https://www.fit.vut.cz/re...n-file/10979/WhatsApp.pdf
“Wat een sukkels [..]” - Selmar, 2022. Mooie quote.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Nee dat gaat om signalling als ik het even snel goed zie, dus wanneer is van wie naar wie gebeld etc. Maar geen inhoud van de gesprekken.Mathijs14 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:08:
[...]
Nog even hierop terugkomen want ik vond het stuk met Sjoerd en Jeroen erg verwarrend. Kunnen jullie realtime whatsapp telefoongesprekken (via data) decrypten en meeluisteren?
CorrectShinji schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:22:
[...]
Nee dat gaat om signalling als ik het even snel goed zie, dus wanneer is van wie naar wie gebeld etc. Maar geen inhoud van de gesprekken.
Dit seizoen zijn er veel close calls met de hunters, mooi om te zien
. Hoe voelt dat voor jou @SelmarSmit en de rest van het team om terug te kijken?
Ik zat erop te wachten dat de aflevering zou eindigen met de aanhouding van Mark en Niels. De heren hebben mooi geluk. (En pech dat de moeder van Niels een niet heel erg gangbare naam heeft)
@SelmarSmit, waren de namen van de contactpersonen nou de enige verschillen tussen die briefjes of waren alle ongerelateerde letters ook random op die briefjes? Het was me even onduidelijk hoe jullie die naam er nu uit haalden.
@SelmarSmit, waren de namen van de contactpersonen nou de enige verschillen tussen die briefjes of waren alle ongerelateerde letters ook random op die briefjes? Het was me even onduidelijk hoe jullie die naam er nu uit haalden.
Is toch genieten voor de heren dat ze nog uit handen weten te blijven van die Hunters ..
Scheelde echt niks! Volgens mij hebben de Hunters ook nog steeds het bewijs niet.
En lijkt me sterk dat ze dit kunnen krijgen? Lekker het huis uit trappen haha
Wat spannend gaat het worden!
Scheelde echt niks! Volgens mij hebben de Hunters ook nog steeds het bewijs niet.
En lijkt me sterk dat ze dit kunnen krijgen? Lekker het huis uit trappen haha
Wat spannend gaat het worden!
Vol ergenis 😃consolefreak schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:36:
Dit seizoen zijn er veel close calls met de hunters, mooi om te zien. Hoe voelt dat voor jou @SelmarSmit en de rest van het team om terug te kijken?
Ja, dat was het enige verschil.Farmerwood schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:38:
Ik zat erop te wachten dat de aflevering zou eindigen met de aanhouding van Mark en Niels. De heren hebben mooi geluk. (En pech dat de moeder van Niels een niet heel erg gangbare naam heeft)
Maar de radiouitzending was voor iedereen hetzelfde toch? Wat nou als het ene team een helper heeft met de naam Jan en de andere met de naam Djavairinho? Of is ervoor gezorgd dat de contactpersonen allemaal een naam met hetzelfde aantal letters hadden?
Dan staan er ‘-‘ als opvullingVld1989 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:00:
[...]
Maar de radiouitzending was voor iedereen hetzelfde toch? Wat nou als het ene team een helper heeft met de naam Jan en de andere met de naam Djavairinho? Of is ervoor gezorgd dat de contactpersonen allemaal een naam met hetzelfde aantal letters hadden?
Kennelijk waren dus alle niet gebruikte letters óók hetzelfde bij iedereen. Dat is wel heel jammer en ronduit lui en dom van de programmamakers. Het was denk ik niet eens heel moeilijk geweest om voor iedereen de boodschap iets anders te maken, met een vergelijkbare context. Maar de niet gebruikte letters hadden helemaal makkelijk gerandomized kunnen worden...Farmerwood schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:38:
Je had ook de getal<>letter combinaties kunnen roteren. Dus het geluidsfragment begin met getallen g1,g2,g3,g4,g5, maar dat is niet altijd het begin van de zin, maar kan ook halverwege beginnen. Dus wat 'ontmoe' is voor een is "finale" voor een ander…Wild Chocolate schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:14:
[...]
Kennelijk waren dus alle niet gebruikte letters óók hetzelfde bij iedereen. Dat is wel heel jammer en ronduit lui en dom van de programmamakers. Het was denk ik niet eens heel moeilijk geweest om voor iedereen de boodschap iets anders te maken, met een vergelijkbare context. Maar de niet gebruikte letters hadden helemaal makkelijk gerandomized kunnen worden...
Ik weet niet goed wat ik van die Mark moet vinden, maar hoe zij het met z'n tweeën spelen vind ik hilarisch om te zien.
Wat ik dit seizoen wel een beetje jammer vind is dat het nu volgens mij al een paar keer is geweest dat de hunted hun clues hadden opgelost en informatie gingen halen, maar die informatie er nog niet is.
Wat ik dit seizoen wel een beetje jammer vind is dat het nu volgens mij al een paar keer is geweest dat de hunted hun clues hadden opgelost en informatie gingen halen, maar die informatie er nog niet is.
Ze zijn soms redelijk komisch inderdaad. Hun manier van spelen laat mooi zien dat het ook allemaal maar een spelletje is en dat een brutaal mens de halve wereld heeft. Het vinden van helpers lijkt ze goed af te gaan zover we kunnen zien in de afleveringen. Hier en daar wel wat foutjes die fataal hadden kunnen zijn maar voor een stel dat zonder bagage leek te zijn vertrokken zijn ze verder gekomen dan ik van te voren had gedacht.Erwin537 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:36:
Ik weet niet goed wat ik van die Mark moet vinden, maar hoe zij het met z'n tweeën spelen vind ik hilarisch om te zien.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Nou ze moesten wel de letters van ‘ONTMOET XXXXXX VOOR DE FINALE’ gelijk houden voor alle OTPs, dus als ze de rest random hadden gemaakt hadden we juist deze tekst weten te vinden (want die waren gelijk op beiden). Dat had ik overigens juist een leuke hulp voor ons gevonden, want daar hadden we niet noodzakelijk iets aan gehad.Wild Chocolate schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:14:
[...]
Kennelijk waren dus alle niet gebruikte letters óók hetzelfde bij iedereen. Dat is wel heel jammer en ronduit lui en dom van de programmamakers. Het was denk ik niet eens heel moeilijk geweest om voor iedereen de boodschap iets anders te maken, met een vergelijkbare context. Maar de niet gebruikte letters hadden helemaal makkelijk gerandomized kunnen worden...
Stel dat de OTP's inderdaad op die manier opgezet waren. Jullie hebben de code van de radiouitzending uiteindelijk niet in handen gekregen toch?SelmarSmit schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 06:12:
[...]
Nou ze moesten wel de letters van ‘ONTMOET XXXXXX VOOR DE FINALE’ gelijk houden voor alle OTPs, dus als ze de rest random hadden gemaakt hadden we juist deze tekst weten te vinden (want die waren gelijk op beiden). Dat had ik overigens juist een leuke hulp voor ons gevonden, want daar hadden we niet noodzakelijk iets aan gehad.
Dus dan hadden jullie door 2 OTP's te vergelijken die tekst ‘ONTMOET XXXXXX VOOR DE FINALE’ eruit gehaald met een Y aantal letters tussen de T en V waarvan je dan weet dat er een naam zal staan. Vrijwel zeker van een goede bekende van een van de voortvluchtigen.
Dan hadden jullie kunnen proberen om een lijst voornamen te genereren voor combinaties van de tussenliggende letters en die kunnen vergelijken met een lijst bekenden van de voortvluchtigen.
Doordat je 2 OTP's hebt moeten beiden op dezelfde posities een naam opleveren, dus dat vergemakkelijkt het zoeken.
Dat was al veel meer een puzzel geweest dan nu het geval was en doordat jullie bij voorbaat niet wisten dat een van de OTP's eigenlijk bij een ander koppel hoorde had dat het proces voor jullie nog wel kunnen vertragen omdat je waarschijnlijk eerst (automatisch) gaat vergelijken met een lijst namen van de inner circle van de betreffende voortvluchtigen.
Leerpuntje voor de regie denk ik zo.
[ Voor 9% gewijzigd door Farmerwood op 14-03-2023 09:00 ]