Is de Belgische variant ergens terug te kijken vanuit Nederland?
Dat kan alleen met een VPN (is al besproken).Kroesss schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:34:
Is de Belgische variant ergens terug te kijken vanuit Nederland?
Jammer... had me leuk geleken.jongetje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:58:
[...]
Dat kan alleen met een VPN (is al besproken).
Dank voor je reactie, ik had niet gezien dat het al besproken was, dit topic is inmiddels ook al toe aan pagina 109
Ik dacht eerst ook dat de floppy achtergelaten werd. Die floppy was in een later shot in een boekje met aantekeningen te zien._ferry_ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:39:
[...]
En ook zij vergaten de floppy mee te nemen? Althans, als ik het zo zag zat hij er nog in bij vertrek
Mooi en gevarieerd seizoen IIG. Leuker einde dan de vorige.
Het gehele seizoen terug gekeken en tegelijk in dit topic meegelezen. Ik vroeg mij af hoe de Hunters aan de ANPR camera locaties komen, dit komt namelijk elk jaar terug een behoorlijke valkuil.
@Joyous-P De locatielijst staat ook openbaar op de website van de politie:
https://www.politie.nl/bi...te-politie-01-10-2022.pdf
Dan had je vast ook gezien dat het vaker gevraagd is: SelmarSmit in "[Serie] Hunted!"Joyous-P schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:42:
Het gehele seizoen terug gekeken en tegelijk in dit topic meegelezen. Ik vroeg mij af hoe de Hunters aan de ANPR camera locaties komen, dit komt namelijk elk jaar terug een behoorlijke valkuil.
Inmiddels ben ik bij, inderdaad een leuk seizoen weer. Mede dankzij de finale, maar ook de vele slimme en minder slimme acties van deelnemers en Hunters incl. de 'digi's' hier.
Ook Klopjacht heb ik weer gezien. Als je beiden naast elkaar legt, zie je toch wel een verschil in Hunter/Speurder-kwaliteit. In Nederland wordt meer doorgepakt in het veld, ook bij tegenslag (doorvragen, open vragen stellen, verder zoeken ipv afdruipen). En wordt veel meer digitaal analysewerk uitgevoerd (het welke auto's en welke telefoons waren aanwezig op die locaties is een goed uitgangspunt). Dus complimenten Selmar en Tijnoz!
Misschien hebben de montage en de beschikbare gesimuleerde digitale bevoegdheden ook invloed, maar dat kan ik niet inschatten. Of is het een cultuurverschil wat je hier versterkt ziet?
Op HQ verwacht ik eigenlijk nog is een visuele weergave van alle informatie. Nu ben je veel tijd kwijt met vragen wie/wat was waar wanneer, dat kan toch ook makkelijker?
Dus bijvoorbeeld op de kaart alle informatiepunten weergeven (sighting individuele telefoon, auto, persoon, etc.). Met daarbij een tijdsweergave door bijvoorbeeld de kleur. Dan ben je een paar stappen vooruit in de analyze.
Over de Speurders in Klopjacht, die Jeremy (rechts) is wel de held van het stel daar. Wat een karakter, dat is zeker wel een doorpakker!

Ook Klopjacht heb ik weer gezien. Als je beiden naast elkaar legt, zie je toch wel een verschil in Hunter/Speurder-kwaliteit. In Nederland wordt meer doorgepakt in het veld, ook bij tegenslag (doorvragen, open vragen stellen, verder zoeken ipv afdruipen). En wordt veel meer digitaal analysewerk uitgevoerd (het welke auto's en welke telefoons waren aanwezig op die locaties is een goed uitgangspunt). Dus complimenten Selmar en Tijnoz!
Misschien hebben de montage en de beschikbare gesimuleerde digitale bevoegdheden ook invloed, maar dat kan ik niet inschatten. Of is het een cultuurverschil wat je hier versterkt ziet?
Op HQ verwacht ik eigenlijk nog is een visuele weergave van alle informatie. Nu ben je veel tijd kwijt met vragen wie/wat was waar wanneer, dat kan toch ook makkelijker?
Dus bijvoorbeeld op de kaart alle informatiepunten weergeven (sighting individuele telefoon, auto, persoon, etc.). Met daarbij een tijdsweergave door bijvoorbeeld de kleur. Dan ben je een paar stappen vooruit in de analyze.
Over de Speurders in Klopjacht, die Jeremy (rechts) is wel de held van het stel daar. Wat een karakter, dat is zeker wel een doorpakker!

spoiler: Klopjacht
Ook geinig dat een van de eerdere winnaars (politieagente Stacey) meedoet als Speurder. Helaas komt haar deelname niet echt uit de verf.
Ik ben ook wel benieuwd,schaduw schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:52:
als ik even snel denk zijn er al meerdere oorzaken te verzinnen natuurlijk
- Klopjacht is 'pas' het 2e seizoen, dus qua groei van programma/ format en mogelijkheden daarin lopen ze achter op Hunted
- Wellicht loopt België technologisch (/infrastructureel) sowieso wel achter op NL
- Qua wetgeving kan het allemaal langzamer verlopen. Wat wil je als je 6 (eigenlijk 7) regeringen hebt waar je langs moet voor goedkeuring...
- Cultuur zeker; Nederlanders staan onder de Belgen bijvoorbeeld bekend om hun 'directheid'. Maar ook doorpakken ipv gemoedelijke aanpak is verschillend.
Zo krijg je toch makkelijk onder het zelfde format een ander programma als resultaat.
Jeremy is wel sfeermaker ja!Over de Speurders in Klopjacht, die Jeremy (rechts) is wel de held van het stel daar. Wat een karakter, dat is zeker wel een doorpakker!
[Afbeelding]
spoiler: KlopjachtOok geinig dat een van de eerdere winnaars (politieagente Stacey) meedoet als Speurder. Helaas komt haar deelname niet echt uit de verf.
altijd goed voor een leuk setje quotes
Leeg - Sinds 20180907
Voor de volgende ronde, hier een overzichtje voor de voortvluchtigenSquawk schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:45:
@Joyous-P De locatielijst staat ook openbaar op de website van de politie:
:strip_exif()/f/image/hNd6vjFlldEgtVQxQBTpCE0D.jpg?f=fotoalbum_large)
Blijf uit de randstad lijkt een goed advies…
Of pak de binnenweggetjes in de Randstad. En dus zeker geen A of N wegen.
[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 29-11-2022 22:41 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Daar staat dan vaak wel ANPR van ARS, krijgt de politie niet automatisch binnen, maar is wel te vorderen.AW_Bos schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:41:
Of pak de binnenweggetjes in de Randstad. En dus zeker geen A of N wegen.
Mag een particuliere organisaties "zomaar" een ANPR camera neerzetten dan?SelmarSmit schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:45:
[...]
Daar staat dan vaak wel ANPR van ARS, krijgt de politie niet automatisch binnen, maar is wel te vorderen.
Zit dus vertraging in! Dat risico zou ik dan wel durven te nemen.SelmarSmit schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:45:
[...]
Daar staat dan vaak wel ANPR van ARS, krijgt de politie niet automatisch binnen, maar is wel te vorderen.
Volgens mij wel. Ik lees hier dat de gegevens maar 15 weken bewaard mogen worden. Mijn vader is ooit eens benaderd door [iets, moet het hem eens vragen] via een brief. Daarin werd vermeld dat hij diverse keren rond Rotterdam gespot was, en aanspraak maakte op een tegemoetkoming als hij voortaan buiten de spits zou reizen. Ik denk dat dit ook zo'n camera was.duvekot schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:04:
[...]
Mag een particuliere organisaties "zomaar" een ANPR camera neerzetten dan?
En kijk ook eens bij de parkeergarages, parkeerplaatsen en de P&R bij een aantal stations. Ook daar wordt je op kenteken geregistreerd om er in te mogen, en er uit te rijden zonder gedoe met papieren kaartjes.
[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 03-12-2022 00:00 ]
Een particuliere organisatie mag echt niet zomaar camera's langs de openbare weg plaatsen. Daar liggen besluiten aan ten grondslag, en het zal in alle gevallen in opdracht zijn van een overheid cq. van de wegbeheerder. Het doel van de camera's zal gemotiveerd moeten worden en ook hoe er met de verkregen informatie wordt omgegaan.AW_Bos schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:58:
[...]
Volgens mij wel. Ik lees hier dat de gegevens maar 15 weken bewaard mogen worden. Mijn vader is ooit eens benaderd door [iets, moet het hem eens vragen] via een brief. Daarin werd vermeld dat hij diverse keren rond Rotterdam gespot was, en aanspraak maakte op een tegemoetkoming als hij voortaan buiten de spits zou reizen. Ik denk dat dit ook zo'n camera was.
En kijk ook eens bij de parkeergarages, parkeerplaatsen en de P&R bij een aantal stations. Ook daar wordt je op kenteken geregistreerd om er in te mogen, en er uit te rijden zonder gedoe met papieren kaartjes.
Parkeergarages e.d. zijn veelal particulier terrein, maar dan nog lijkt me dat bij de ingang er wel iets van informatie/voorwaarden beschikbaar moeten zijn rondom dit gebruik.
En dan moeten ze ook nog weten dat je in de auto zit. Anders hebben de hunters alsnog niets aan die gegevens.AW_Bos schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:56:
[...]
Zit dus vertraging in! Dat risico zou ik dan wel durven te nemen.
@SelmarSmit Wat is dit precies? Is dit een soort van auditie voor het echte programma waar je aan deel kunt nemen, of is een losstaand iets wat speciaal voor het glazen huis wordt opgezet?
Normaal doen de laatste paar afvallers in het selectieproces mee met de testdagen. En die testdagen zijn om alle techniek te testen, en eventuele nieuwe camjo’s etc. ervaring op te laten doen voordat we het voor het ‘echie’ gaan doen.Kroesss schreef op woensdag 21 december 2022 @ 07:50:
@SelmarSmit Wat is dit precies? Is dit een soort van auditie voor het echte programma waar je aan deel kunt nemen, of is een losstaand iets wat speciaal voor het glazen huis wordt opgezet?
Aaaah, testdagen voor de productie dus. Ik snap hem.
Wel een leuk item!
Wel een leuk item!
Ah hij is al afgelopen. Zo'n 1300 euro opgehaald. Netjes! Veel plezier diegene die 'm heeft binnen gehaald. (Iemand van hier toevallig?)
Worden de opnames van die testdagen nog meegenomen in de uitzending, of bijv. YouTube special ofzo?
Leuk om te zien natuurlijk, en sowieso backstage beelden en een inkijk in hoe deze productie gemaakt wordt, en hoe dingen geregeld zijn om bijv realiteit te simuleren, zal ook goed zijn voor het programma lijkt me, voor de kritische kijkers die niet meelezen hier, met alle antwoorden van oa Selmar. Hopelijk ooit een achter-de-schermen serie, of uitzending. (Maar da's al vaker gezegd hier volgens mij
Small reminder voor iedereen. Vanavond begint het nieuwe seizoen van Hunted: VIPS.
Toch stiekem wel weer nieuwsgierig
Toch stiekem wel weer nieuwsgierig
In de categorie snuggere BNers. Er wordt nog niet veel geleerd van vorige seizoenen.
Jammer als kandidaten kennelijk echt geen enkele voorbereiding hebben gedaan door even een vorig seizoen te kijken. Snel eruit en focus op leukere teams.
Dat die gierige gasten zelfs hebben opgezocht hoe oud een auto minstens moet zijn is dan wel weer jammer 😃millerman_sf schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:47:
Jammer als kandidaten kennelijk echt geen enkele voorbereiding hebben gedaan door even een vorig seizoen te kijken. Snel eruit en focus op leukere teams.
Blijft een interessant kat-en-muis-spel
Moet zeggen die twee gasten met hun auto's uit 2010 wel enige voorbereiding hadden gedaan. Evenals Sylvana die wel goed doorhad dat een telefoon die in de buurt aangaat - welke al een jaar niet is gebruikt - verdacht kan worden gezien door Selmar-ET- schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:25:
In de categorie snuggere BNers. Er wordt nog niet veel geleerd van vorige seizoenen.
Die Famke en Denzel kan niet lang meer duren toch, zijn de hele tijd aan het bellen en gaan vervolgens ook nog eens naar hun eigen huis. Als die volgende uitzending niet gepakt worden doen de Hunters iets fout.
Ik hoop alleen dat ze nog geen waardevolle informatie hebben zodat de andere teams daardoor straks ook de pineut zijn.
Ik hoop alleen dat ze nog geen waardevolle informatie hebben zodat de andere teams daardoor straks ook de pineut zijn.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Waar willen jullie heen?
"Ergens waar het wat hipper is"
Japie. Waarschijnlijk bedoelt hij naar een plek met meer beton dan bomen.
"Ergens waar het wat hipper is"
Japie. Waarschijnlijk bedoelt hij naar een plek met meer beton dan bomen.
Nog even wat tegenwind tijdens de jacht en Famke zegt tegen de productie:
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/DYddKYokH27uqE4EQxv6H4cn.gif?f=user_large)
Dit soort bekende Nederlanders zorgen er bij ons thuis altijd voor dat we veel tv-programma's tegenwoordig overslaan. Wie is de mol, Het perfecte plaatje, Hunted en dergelijke. Stuk voor stuk leuke formats die vallen of staan bij de keuze van deelnemers. Voor de kijkcijfers is het ongetwijfeld een slimme keuze, en de bekende deelnemers zélf staan weer een keertje in de spotlights en voelen zich weer even relevant. Wij slaan deze editie over en kijken uit naar de volgende reguliere Hunted.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/DYddKYokH27uqE4EQxv6H4cn.gif?f=user_large)
Dit soort bekende Nederlanders zorgen er bij ons thuis altijd voor dat we veel tv-programma's tegenwoordig overslaan. Wie is de mol, Het perfecte plaatje, Hunted en dergelijke. Stuk voor stuk leuke formats die vallen of staan bij de keuze van deelnemers. Voor de kijkcijfers is het ongetwijfeld een slimme keuze, en de bekende deelnemers zélf staan weer een keertje in de spotlights en voelen zich weer even relevant. Wij slaan deze editie over en kijken uit naar de volgende reguliere Hunted.
Misschien leuk om in de toekomst het aantal machtigingen tot binnentreden woning te beperken voor de hunters? Iets van 1 machtiging te gebruiken door de hunters per op de vlucht zijnde team. Zou het wel leuker maken denk ik, i.p.v. onbeperkt ergens naar binnen kunnen stormen.SelmarSmit schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:48:
[...]
Dat die gierige gasten zelfs hebben opgezocht hoe oud een auto minstens moet zijn is dan wel weer jammer 😃
Famke en Denzel maken hen naam ook direct waar, waren alle criminelen maar zo

[ Voor 7% gewijzigd door Trank00l op 14-02-2023 10:37 ]
Wow, sorry dat ik het zo uitdruk maar wat zijn sommigen ontzettend egocentrische minkukels. Die Denzel na een telefoon geeist te hebben in dat restaurant daarna weer naar binnenstormen met: "Kan iemand ons nog brengen, offe...."
Ze functioneren ook totaal niet autonoom, en hebben geen uitstellend vermogen door al een paar uur later meteen weer te bellen met of de informatie er al is. Of door ook meteen te bellen met moeder. (Die niet onder de tap stond?) Het gedrag wat ik zie is typerend voor pubers; het lijkt wel alsof ze nooit hebben geleerd volwassen te zijn...
(Wellicht kan er in een volgende editie geselecteerd worden op kandidaten met wat meer compassie en zelfinzicht.)
Ze functioneren ook totaal niet autonoom, en hebben geen uitstellend vermogen door al een paar uur later meteen weer te bellen met of de informatie er al is. Of door ook meteen te bellen met moeder. (Die niet onder de tap stond?) Het gedrag wat ik zie is typerend voor pubers; het lijkt wel alsof ze nooit hebben geleerd volwassen te zijn...
(Wellicht kan er in een volgende editie geselecteerd worden op kandidaten met wat meer compassie en zelfinzicht.)
Misschien maakt dát wel dat ze een goede afspiegeling zijn van het denkniveau en de ontwikkeling van een gemiddelde voortvluchtige? Daar kan ik inhoudelijk echter niet over oordelen.Intercity schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:50:
Wow, sorry dat ik het zo uitdruk maar wat zijn sommigen ontzettend egocentrische minkukels. Die Denzel na een telefoon geeist te hebben in dat restaurant daarna weer naar binnenstormen met: "Kan iemand ons nog brengen, offe...."
Dat kwam bij mij ook behoorlijk onbeschoft over.Intercity schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:50: Die Denzel na een telefoon geeist te hebben in dat restaurant daarna weer naar binnenstormen met: "Kan iemand ons nog brengen, offe...."
Na al te hebben gezegd dat ze naar een “hippere” plek moeten. En dan later zeggen dat het zo vervelend is dat iedereen naar ze kijkt. Dat is het enige waar het om draait bij die lui. Aandacht. En dat is nou net waar je niet op zit te wachten als je op de vlucht bent.
PSN: Sluuz
Wat een kneuzen. Hopelijk die Famke er de volgende aflevering na 30 seconden uit (incl de intro muziek). Die zijn echt tenenkrommend slecht zeg. De rest ken ik niet dus geen verschil met de Hunted-zonder-VIP uitzendingen. Maar die andere teams lijken wel iets normaler,. Hoewel die 2 gasten zonder rugtas maar wel met potje gel...
Maar goed, so far doen die het ook niet zo verkeerd.

Exact expert nodig?
Ik denk juist zeker dat er bewust voor deze teams is gekozen, voor de diversiteit.
- Sjoerd en Jeroen - Serieuze kandidaten - Sluit wat meer aan bij de oudere doelgroep
- Guido en Dilan - Ook serieus, maar dat wat jongere doelgroep
- Sylvana en Sandra - De underdogs. Men verwacht misschien niet direct veel van 2 blonde dames. Maar hadden gisteren toch al een paar goede acties.
- Niels en Slijptol - Niet serieus in gedrag, maar kunnen nog wel goede kandidaten zijn.
- Famke en Denzel - Waarschijnlijk niet zo goede kandidaten, die vooral zichzelf heel serieus nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Chillz op 14-02-2023 15:10 ]
Leeg - Sinds 20180907
Dat is toch onrealistisch?Trank00l schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:20:
[...]
Misschien leuk om in de toekomst het aantal machtigingen tot binnentreden woning te beperken voor de hunters? Iets van 1 machtiging te gebruiken door de hunters per op de vlucht zijnde team. Zou het wel leuker maken denk ik, i.p.v. onbeperkt ergens naar binnen kunnen stormen.
Los van het commentaar was er deze aflevering eindelijk eens iemand die niet zomaar zijn telefoon gaf aan een van de hunters.
Gisteravond ook eindelijk tijd gehad om de eerste aflevering terug te kijken. Een erg afwisselend gezelschap aan kandidaten dit keer, altijd leuk!
Ik mag wel hopen dat Famke en Denzel snel uitgespeeld zijn. Die krijgen door hun ronduit domme acties wel extreem veel zendtijd. Dat snap ik vanuit de televisie-gedachte, maar op een gegeven moment is dat voor mij wel leuk geweest. Ik begon me ook een beetje te ergeren toen Denzel voor zichzelf tot de conclusie kwam dat het handig is om na te denken voordat ze iemand opbellen. Dat is volgens mij toch wel zo'n beetje de grootste boodschap geweest van Hunted sinds de allereerste aflevering. Een heel klein beetje voorbereiding was toch wel handig geweest...
In mijn ogen zijn Jeroen en Sjoerd de overduidelijke favorieten. Ze lijken de boel gestructureerd aan te pakken, en niet overhaast beslissingen te maken. Ook Sandra en Sylvana lijken erg scherp te zijn op alles (bijvoorbeeld het aanzetten van de oude telefoon), dus die zijn ook favoriet.
En ondanks de yolo-sfeer die rondom Slijptol en Niels hangt, zouden die ook zomaar eens kunnen verbazen. Het niet meenemen van schone kleding en het meenemen van de morse-poster zijn denk ik meer dingen die gedaan zijn vanuit hun imago. Op andere momenten lijken ze echter wel goed na te denken, zoals het uitzoeken van auto's van voor 2010.
Ik ben benieuwd, de start is in ieder geval mooi!
Ik mag wel hopen dat Famke en Denzel snel uitgespeeld zijn. Die krijgen door hun ronduit domme acties wel extreem veel zendtijd. Dat snap ik vanuit de televisie-gedachte, maar op een gegeven moment is dat voor mij wel leuk geweest. Ik begon me ook een beetje te ergeren toen Denzel voor zichzelf tot de conclusie kwam dat het handig is om na te denken voordat ze iemand opbellen. Dat is volgens mij toch wel zo'n beetje de grootste boodschap geweest van Hunted sinds de allereerste aflevering. Een heel klein beetje voorbereiding was toch wel handig geweest...
In mijn ogen zijn Jeroen en Sjoerd de overduidelijke favorieten. Ze lijken de boel gestructureerd aan te pakken, en niet overhaast beslissingen te maken. Ook Sandra en Sylvana lijken erg scherp te zijn op alles (bijvoorbeeld het aanzetten van de oude telefoon), dus die zijn ook favoriet.
En ondanks de yolo-sfeer die rondom Slijptol en Niels hangt, zouden die ook zomaar eens kunnen verbazen. Het niet meenemen van schone kleding en het meenemen van de morse-poster zijn denk ik meer dingen die gedaan zijn vanuit hun imago. Op andere momenten lijken ze echter wel goed na te denken, zoals het uitzoeken van auto's van voor 2010.
Ik ben benieuwd, de start is in ieder geval mooi!
Veel zendtijd betekent in het geval van Hunted vaak dat die niet zo lang meer te zien zullen zijn...Kroesss schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:32:
Ik mag wel hopen dat Famke en Denzel snel uitgespeeld zijn. Die krijgen door hun ronduit domme acties wel extreem veel zendtijd.
Dit dus. Niet vaak maar zelfs altijd durf ik wel te zeggen. Het is denk ik wel duidelijk wie er het eerst uit gaan.Gurbuh schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:48:
[...]
Veel zendtijd betekent in het geval van Hunted vaak dat die niet zo lang meer te zien zullen zijn...
En terecht in mijn ogen. Ze nodigen met al hun telefoontjes de Hunters gewoon uit.Wally2002 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:53:
[...]Het is denk ik wel duidelijk wie er het eerst uit gaan.
Ik denk dat dat voor de hunters ook beter is. Door alle sporen die ze achterlaten zijn ze er denk ik best druk mee, en zou het voor hun dus ook veel tijd schelen als ze deze twee zsm uit het spel halen.
Wat ik van hun niet zo dom vond, was om iig een aantal telefoontjes direct achter elkaar te plegen. Als je toch een aantal belletjes doet, doe het dan vanaf 1 plek, dan is het toch weer lastiger om daarna het spoor op te pakken. Maar goed echt snugger doen ze sowieso niet...
Exact expert nodig?
Dat was wel dom, want daardoor linkten ze de mensen aan elkaar en hunzelf, die ze achter elkaar vanaf hetzelfde toestel belden. Inclusief degene waar ze aanwijzingen van gaan krijgen. Die staat nu dus ook in de belangstelling. Niet dat ze dat moment gaan halen, maar goed...Crazy D schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:43:
Wat ik van hun niet zo dom vond, was om iig een aantal telefoontjes direct achter elkaar te plegen. Als je toch een aantal belletjes doet, doe het dan vanaf 1 plek, dan is het toch weer lastiger om daarna het spoor op te pakken. Maar goed echt snugger doen ze sowieso niet...
@SelmarSmit Heb je tijdens de opnames ook nog tijd om te goochelen? Je had het Svengali-deck voor je neus liggen zag ik.
Op zich hoop ik dat Famke en Denzel last minute toch besluiten om niet naar huis te gaan. Zo naïef zullen ze toch niet zijn? 
Ook niet erg slim om met degene mee te blijven rijden. Als je dan toch naar huis gaat stap, dan in ieder geval bij iemand in de auto waar je nog geen contact mee hebt gehad. Ook al blijft het gewoon dom.
Ook niet erg slim om met degene mee te blijven rijden. Als je dan toch naar huis gaat stap, dan in ieder geval bij iemand in de auto waar je nog geen contact mee hebt gehad. Ook al blijft het gewoon dom.
"When you grow up your heart dies"
Zeker! En scherp gespot, is een kleine hobby.D1bbes schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:00:
@SelmarSmit Heb je tijdens de opnames ook nog tijd om te goochelen? Je had het Svengali-deck voor je neus liggen zag ik.
Vandaar dat Famke en Danzel nog niet gepakt zijn, zat gewoon een spelletje te spelenSelmarSmit schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:16:
[...]
Zeker! En scherp gespot, is een kleine hobby.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Waar zijn wij dan als Tweakers meer bang voor? Selmar en Tijnoz met hun skills of een hunter team die behoorlijk hard kunnen blaffen?
Dat is een kwestie van locatie denk ik.NL_NaToR schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:05:
Waar zijn wij dan als Tweakers meer bang voor? Selmar en Tijnoz met hun skills of een hunter team die behoorlijk hard kunnen blaffen?
Als mijn locatie overeen zou komen met die van een blaffend Hunter-team, dan ben ik banger voor dat Hunter-team. Maar als die niet in de buurt zijn ben ik banger voor Selmar en Tijnoz...
Zonder Selmar en Tijnoz zouden die andere hunters weinig te blaffen hebben, denk ik
Maar ja, Selmar en Tijnoz zouden ook weinig voortvluchtigen pakken vanachter hun computer
Maar blaffende honden bijten niet, dus ik zou banger zijn voor Selmar en Tijnoz. Al was het maar omdat je die niet hoort aankomen.
Maar ja, Selmar en Tijnoz zouden ook weinig voortvluchtigen pakken vanachter hun computer
Maar blaffende honden bijten niet, dus ik zou banger zijn voor Selmar en Tijnoz. Al was het maar omdat je die niet hoort aankomen.
Hmmm ... dat nooit niemand nog op het idee is gekomen om Hunted HQ te hacken. Zal vast wel wat regels voor zijn, maar zoiets zou in real life scenario's ook voor kunnen komen vermoed ik.
Disclaimer: Ik ben absoluut geen voorstander van hacks/ddos/etc...RED/BLUE tests echter wel. Dit zou ik zelf kunnen verklaren daaronder.
Disclaimer: Ik ben absoluut geen voorstander van hacks/ddos/etc...RED/BLUE tests echter wel. Dit zou ik zelf kunnen verklaren daaronder.
Er zal vast iets in de regels staan dat dat niet mag.NL_NaToR schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:45:
Hmmm ... dat nooit niemand nog op het idee is gekomen om Hunted HQ te hacken. Zal vast wel wat regels voor zijn, maar zoiets zou in real life scenario's ook voor kunnen komen vermoed ik.
PSN: Sluuz
Ik zie niet in waarom, wat mij betreft proberen ze het een keer.Sluuz schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:36:
[...]
Er zal vast iets in de regels staan dat dat niet mag.
Vraag me af hoe je voor je ziet dat mensen die op de vlucht zijn waarvoor elke interactie met apparatuur een gevaar is ivm met het genereren van sporen even lekker de tijd moeten nemen een digitaal rechercheurs team gaan hacken? En met welke informatie om vandaan te werken? De publieke tiplijn?NL_NaToR schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:45:
Als nou tijdens het opnemen van de volgende serie 1 van de kandidaten in contact staat met Tweakers dan moeten we ze toch wel kunnen helpen op 1 of andere manier
Gewoon al een paar maanden voordat je begint geprepareerde usb sticks op @SelmarSmit zijn stoep leggen. Wachten tot hij er 1 pakt en je in zijn computer zit. Dan heb je al zijn wachtwoorden, en kan je tijdens de opnames ergens een computer gebruiken om mee te kijken met Selmar en zijn analyses zo aanpassen dat hij totaal op het verkeerde spoor komt. Simpel toch?!Erwin537 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:46:
[...]
Vraag me af hoe je voor je ziet dat mensen die op de vlucht zijn waarvoor elke interactie met apparatuur een gevaar is ivm met het genereren van sporen even lekker de tijd moeten nemen een digitaal rechercheurs team gaan hacken? En met welke informatie om vandaan te werken? De publieke tiplijn?
Het stukje hoe is misschien wel een belangrijk punt. En de aanname dat ze het digitaal netjes op orde bij HQ is denk ik ook wel op zijn plaats.Erwin537 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:46:
[...]
Vraag me af hoe je voor je ziet dat mensen die op de vlucht zijn waarvoor elke interactie met apparatuur een gevaar is ivm met het genereren van sporen even lekker de tijd moeten nemen een digitaal rechercheurs team gaan hacken? En met welke informatie om vandaan te werken? De publieke tiplijn?
Assumption is the mother of all fuckups.NL_NaToR schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:09:
[...]
Het stukje hoe is misschien wel een belangrijk punt. En de aanname dat ze het digitaal netjes op orde bij HQ is denk ik ook wel op zijn plaats.
En ze wanen zich veilig daar in HQ
En Selmar vermaakt zich soms met een spelletje...
Genoeg kansen om toe te slaan
Er was toch een regel dat je de wet niet mag overtreden? Nou is dat sowieso al vaag voor voortvluchtigen maar snap dat die regel er is vanwege dat het een gespeeld scenario is.SelmarSmit schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:41:
[...]
Ik zie niet in waarom, wat mij betreft proberen ze het een keer.
Ik denk vooral als reden dat niet iemand met 200 over de snelweg probeert te ontsnappen etc. Maar als de regel is dat ze wet volgen dan mag hacken ook niet lijkt me.
Maar het blijft een spel hé. Met 200 over de snelweg levert gevaar op voor andere. Het HQ hacken niet ;-)Shinji schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:55:
[...]
Er was toch een regel dat je de wet niet mag overtreden? Nou is dat sowieso al vaag voor voortvluchtigen maar snap dat die regel er is vanwege dat het een gespeeld scenario is.
Ik denk vooral als reden dat niet iemand met 200 over de snelweg probeert te ontsnappen etc. Maar als de regel is dat ze wet volgen dan mag hacken ook niet lijkt me.
Dat snap ik, maar volgens mij wordt tijdens de eerste aflevering altijd gezegd dat ze de wet moeten volgen, dus niet slechts delen van de wet.RobWest schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:03:
[...]
Maar het blijft een spel hé. Met 200 over de snelweg levert gevaar op voor andere. Het HQ hacken niet ;-)
In liefde en oorlogspel is alles geoorloofdShinji schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:05:
[...]
Dat snap ik, maar volgens mij wordt tijdens de eerste aflevering altijd gezegd dat ze de wet moeten volgen, dus niet slechts delen van de wet.
Geen idee welk voordeel je met een hack oid zou kunnen behalen, maar een tracker in de auto van de hunters of samenwerking tussen verschillende teams lijkt me wel een aanvulling van het programma.NL_NaToR schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:45:
Stel dat alle teams afspreken op een vast tijdstip te pinnen en/of bellen, moeten ze op HQ toch keuzes maken.
Zodra er een bepaald patroon onstaat, spelen ze er op in. Dat hebben we eerder gezien. HQ uitdagen heeft zelden geleid tot een goed resultaat voor de 'hunted' ;-).
Uitdagen is zeker niet mijn idee, maar als bv iedereen tegelijk geld pint, is de kans dat je hierdoor gepakt wordt toch kleiner. (tenzij ze allemaal bij de zelfde automaat staanconsolefreak schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:19:
Zodra er een bepaald patroon onstaat, spelen ze er op in. Dat hebben we eerder gezien. HQ uitdagen heeft zelden geleid tot een goed resultaat voor de 'hunted' ;-).
Wel een goede actie!TheoQ schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:23:
Uitdagen is zeker niet mijn idee, maar als bv iedereen tegelijk geld pint, is de kans dat je hierdoor gepakt wordt toch kleiner. (tenzij ze allemaal bij de zelfde automaat staan)
Zeker voor de eerste keer pinnen ofzo, dat kunnen ze onderling nog afspreken als ze bij vertrek nog samenzijn.
Er zijn maar 3 teams in het veld. Als er dan ineens 4/5/6 leads tegelijkertijd zijn, kunnen ze nooit allemaal opvolgen.
Beetje samenwerking onderling... zou dat uberhaubt niet in de spelregels staan ofzo?
Ik vond het ook al zo opvallen dat ze daar bij Radio Kootwijk niet gewoon met zn allen even die morse deelden. In plaats daarvan geheimzinnig doen en zo snel mogelijk (met morse-kaart) er vandoor.
Doel is toch voor iedereen hetzelfde. Dan zou samen daar aan werken toch handig zijn..
Leeg - Sinds 20180907
Vond het inderdaad erg opmerkelijk dat er met de morsecode niet samen werd gewerkt. Het is toch een wedstrijd tegen de Hunters, niet tegen elkaar. Ik zou samenwerken op die code op te lossen zeker voorgesteld hebben.Chillz schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:01:
[...]
Wel een goede actie!
Zeker voor de eerste keer pinnen ofzo, dat kunnen ze onderling nog afspreken als ze bij vertrek nog samenzijn.
Er zijn maar 3 teams in het veld. Als er dan ineens 4/5/6 leads tegelijkertijd zijn, kunnen ze nooit allemaal opvolgen.
Beetje samenwerking onderling... zou dat uberhaubt niet in de spelregels staan ofzo?
Ik vond het ook al zo opvallen dat ze daar bij Radio Kootwijk niet gewoon met zn allen even die morse deelden. In plaats daarvan geheimzinnig doen en zo snel mogelijk (met morse-kaart) er vandoor.
Doel is toch voor iedereen hetzelfde. Dan zou samen daar aan werken toch handig zijn..
Wat ik trouwens wel een erg grappig/ironisch/leuk detail vond is dat de allereerste lift van Guido en Dilan in een zwarte Range Rover was. Waarschijnlijk zou ik veel te achterdochtig zijn om zo'n auto aan te houden
Verder uiteraard hopen dat Famke en Denzel er snel uitliggen, wat een aanfluiting was dat...
Hm... zou Selmar in social hacking trappen?Bartske schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:55:
[...]
Gewoon al een paar maanden voordat je begint geprepareerde usb sticks op @SelmarSmit zijn stoep leggen. Wachten tot hij er 1 pakt en je in zijn computer zit. Dan heb je al zijn wachtwoorden, en kan je tijdens de opnames ergens een computer gebruiken om mee te kijken met Selmar en zijn analyses zo aanpassen dat hij totaal op het verkeerde spoor komt. Simpel toch?!
"When you grow up your heart dies"
De regie volgt jullie toch met camera’s en microfoons?SelmarSmit schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:41:
[...]
Zou wel een stunt zijn als kandidaten ook toegang zouden weten te krijgen tot die beelden en geluid. En het zou voor jullie misschien niet eens opvallen want er hangt geen extra apparatuur.
En een GPS-tracker onder de auto’s idem dito, maar kan me ergens wel voorstellen dat dat wel met regelmaat gecontroleerd worden want zoiets is natuurlijk betrekkelijk eenvoudig te doen als de Hunters bij familie/bekenden van de voortvluchtigen op bezoek zijn.
Tracker onder de auto van de hunters is al een keer gedaan, maar diegene die hem moest plakken viel teveel op 😃TheoQ schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:16:
[...]
Geen idee welk voordeel je met een hack oid zou kunnen behalen, maar een tracker in de auto van de hunters of samenwerking tussen verschillende teams lijkt me wel een aanvulling van het programma.
Stel dat alle teams afspreken op een vast tijdstip te pinnen en/of bellen, moeten ze op HQ toch keuzes maken.
Ehm, ik zou niets willen uitsluiten (ben ook maar een mens), maar een willekeurige usb stick gaat mijn pc niet in. Ik werk op een locatie waar zelfs geen telefoons naar binnen mogen, dus ik ben mij redelijk van alle risico’s bewust 😃sjaool schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:59:
[...]
Hm... zou Selmar in social hacking trappen?
Nou exit van het eerste stel was te verwachten. Maar na hoeveel uur was dit nu? Nog geen overnachting dacht ik, zal ergens tussen de 6 en 12 uur zijn lijkt me?
Is er een record van snelste inrekening?
Deze staat denk ik sowieso hoog net als die VIPs in Amsterdam vorig jaar of twee jaar terug.
De twee blonde dames met hun belletje van Kazan was wel goed gedaan trouwens, die verassen mij tot nu toe positief!
Is er een record van snelste inrekening?
Deze staat denk ik sowieso hoog net als die VIPs in Amsterdam vorig jaar of twee jaar terug.
De twee blonde dames met hun belletje van Kazan was wel goed gedaan trouwens, die verassen mij tot nu toe positief!
[ Voor 16% gewijzigd door Shinji op 20-02-2023 20:45 ]
Hebben we deze aflevering nou (ook) de primeur van de eerste toevallige ontmoeting tussen Hunters en voortvluchtigen waarbij beide kanten de anderen daar niet verwachten/zochten?
Beide beide ‘blonde dames’ verbazen idd positief. Ik hoop dat ze ver komen.
Staat er niet in de regels dat je geen strafbare feiten mag plegen tijdens het spel? Kan mee voorstellen dat zomaar iets of iemand gaan hacken daar prima onder te scharen valt, zeker als je er ruim voor de start van de officiële speeltijd mee begint. Verder dan OSINT werk kun je, lijkt mij, dus niet gaan of je moet het kunnen afstemmen met de spelleiding van het programma zoals een honeypot actie. Maar denk dat jullie daar niet snel ik zullen trappen als je weet dat een team wat meer technische kennis hierover heeft en normale procedures volgen.SelmarSmit schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:41:
[...]
Is navragen of zoiets echt mag voor jou eigenlijk een fluitje van een cent of heb je helemaal geen direct contact met medewerkers die het spel leiden?
[ Voor 10% gewijzigd door jdh009 op 20-02-2023 22:11 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Volgens mij wel. Het komt wel vaker voor dat je op camerabeelden/getuigen/etc. opeens een ander duo ziet, maar echt toegekomen kan ik mij niet herinneren.Farmerwood schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:06:
Hebben we deze aflevering nou (ook) de primeur van de eerste toevallige ontmoeting tussen Hunters en voortvluchtigen waarbij beide kanten de anderen daar niet verwachten/zochten?
Natuurlijk ken ik die, en dat is de reden waarom ik vermoed dat die het zouden toelaten 😃. Maar op zich maken ze vooral op het moment zelf die beslissing en is de context (en schade) van belang.jdh009 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:09:
[...]
Staat er niet in de regels dat je geen strafbare feiten mag plegen tijdens het spel? Kan mee voorstellen dat zomaar iets of iemand gaan hacken daar prima onder te scharen valt, zeker als je er ruim voor de start van de officiële speeltijd mee begint. Verder dan OSINT werk kun je, lijkt mij, dus niet gaan of je moet het kunnen afstemmen met de spelleiding van het programma zoals een honeypot actie. Maar denk dat jullie daar niet snel ik zullen trappen als je weet dat een team wat meer technische kennis hierover heeft en normale procedures volgen.
Is navragen of zoiets echt mag voor jou eigenlijk een fluitje van een cent of heb je helemaal geen direct contact met medewerkers die het spel leiden?
Ik had op het eind wel een beetje mijn twijfels of die hunters dat echt niet gezien hadden. De cameraman staat al buiten de auto hun te filmen, er is toch maar 1 cameraman per koppel? Uitgaande daarvan, cameraman stapt uit om een shot van achteren te maken wanneer ze uitstappen. Op dat moment zijn ook de hunters te zien, die moeten die cameraman dan ook wel zien lijkt mij en dan moet die nog instappen in de auto...
Op zich heeft die camera man geen enorm grote camera bij. Kan best met een DSLR gefilmd worden. Als je die voor je borst houdt, valt dat op die afstand ook niet op. En ze zijn er in dit geval totaal niet op bedacht natuurlijk.
Er is 1 cameraman per koppel, maar die heeft wel een direct lijntje met productie die op dat moment waarschijnlijk in zijn oren aan het schreeuwen waren dat hij 1) dekking moest zoeken, en 2) dat hij moest blijven filmen 😃Woohooo schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:28:
Ik had op het eind wel een beetje mijn twijfels of die hunters dat echt niet gezien hadden. De cameraman staat al buiten de auto hun te filmen, er is toch maar 1 cameraman per koppel? Uitgaande daarvan, cameraman stapt uit om een shot van achteren te maken wanneer ze uitstappen. Op dat moment zijn ook de hunters te zien, die moeten die cameraman dan ook wel zien lijkt mij en dan moet die nog instappen in de auto...
Ze zouden nog een backstage filmpje moeten vrijgeven hoe dat moment er bij de regie aan toe gingSelmarSmit schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:44:
[...]
Er is 1 cameraman per koppel, maar die heeft wel een direct lijntje met productie die op dat moment waarschijnlijk in zijn oren aan het schreeuwen waren dat hij 1) dekking moest zoeken, en 2) dat hij moest blijven filmen 😃
@SelmarSmit was er ook geen gentlemens agreement als alleen de cameraman wordt gespot door de hunters , maar niet het koppel dat er dan geen sprake mag zijn van een visual? Of vergis ik mij nu met een andere serie?
Even wat luchtigs tussendoor van Comedy Central... Hunted Senior.
[ Voor 7% gewijzigd door Squawk op 21-02-2023 11:48 ]
@SelmarSmit vanwaar die zwarte handschoentjes, nemen jullie ook de vingerafdrukken af bij de voortvluchtigen en hun tas-inhoud?
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Ja, maar in dit geval zijn ze gewoon echt niet gezienNL_NaToR schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:55:
@SelmarSmit was er ook geen gentlemens agreement als alleen de cameraman wordt gespot door de hunters , maar niet het koppel dat er dan geen sprake mag zijn van een visual? Of vergis ik mij nu met een andere serie?
Weet je wat ik al allemaal uit tassen heb moeten halen…?Slappyjoez schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:06:
@SelmarSmit vanwaar die zwarte handschoentjes, nemen jullie ook de vingerafdrukken af bij de voortvluchtigen en hun tas-inhoud?
Nee, maar 'ik vraag het voor een vriend' -> "Wat heb jij allemaal al uit tassen gehaald @SelmarSmit ?"SelmarSmit schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:39:
[...]
Weet je wat ik al allemaal uit tassen heb moeten halen…?
Net de aflevering gekeken, gelukkig Famke Louise is uit het spel, wat een dom wicht. Leuke aflevering, ben benieuwd naar de 2 dames die zijn goed bezig.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
@SelmarSmit wat ik me nog afvraag; In aflevering 2 krijgen jullie een taphit op Ellen Hoog omdat er 10 minuten met haar gevideobeld wordt. Gaat een tap op iemand daadwerkelijk zo ver dat dat inzichtelijk is voor de opsporingsdiensten? Want videobellen (WhatsApp/Facetime) staat denk ik los van een telefoontap omdat dat gewoon via 'regulier' internetverkeer plaatsvindt? Zeker als iemand met wifi verbonden is zou dat betekenen dat al het dataverkeer van één adres gemonitord moet worden. Of denk ik hier te moeilijk?
Leuk seizoen tot nu toe!
Leuk seizoen tot nu toe!
Via de WiFi hadden we het niet kunnen zien, maar over de mobiele datatap wel.ArcticLight schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:06:
@SelmarSmit wat ik me nog afvraag; In aflevering 2 krijgen jullie een taphit op Ellen Hoog omdat er 10 minuten met haar gevideobeld wordt. Gaat een tap op iemand daadwerkelijk zo ver dat dat inzichtelijk is voor de opsporingsdiensten? Want videobellen (WhatsApp/Facetime) staat denk ik los van een telefoontap omdat dat gewoon via 'regulier' internetverkeer plaatsvindt? Zeker als iemand met wifi verbonden is zou dat betekenen dat al het dataverkeer van één adres gemonitord moet worden. Of denk ik hier te moeilijk?
Leuk seizoen tot nu toe!
Overigens is ‘zien’ relatief, want we zien geen inhoud
[ Voor 3% gewijzigd door SelmarSmit op 23-02-2023 16:43 ]
Hoezo want bv een whatsapp call is e2e dus voor mobiele data zie je dat er data richting whatsapp gaat (zoals dat ook bij WiFi gebeurd).SelmarSmit schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:42:
[...]
Via de WiFi hadden we het niet kunnen zien, maar over de mobiele datatap wel.
Overigens is ‘zien’ relatief, want we zien geen inhoud
Of zou in het echie Facebook/Meta/Whatever de metadata aanleveren? Ook dan maakt 4g/WiFi niet uit
Deze is al wat verouderd - maar openbaar -, en geeft een goed beeld van de wijze waarop het ongeveer kan (en hoe het echt gaat kan ik natuurlijk niet delen)bluewalk schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:40:
[...]
Hoezo want bv een whatsapp call is e2e dus voor mobiele data zie je dat er data richting whatsapp gaat (zoals dat ook bij WiFi gebeurd).
Of zou in het echie Facebook/Meta/Whatever de metadata aanleveren? Ook dan maakt 4g/WiFi niet uit
https://www.fit.vut.cz/re...n-file/10979/WhatsApp.pdf
[ Voor 13% gewijzigd door SelmarSmit op 23-02-2023 20:42 ]
..
[ Voor 98% gewijzigd door SelmarSmit op 23-02-2023 20:41 ]
Flauw hoor van die mannen, dat ze niet tegen de dames zeiden wat het was “omdat ze hun ook niet hielpen”. Ze hadden hun verteld over het licht mannetje, dat het niks is kunnen hun niks aan doen. Ze hadden hun info gedeeld.
1. Nooit aandacht trekken door een afleiding, gewoon nooit doen.
2. Mark lijkt op Thierry.
3. Wat een enorm toevallige hit via Twitter! Lijken ze nog redelijk goed van weg te komen.
2. Mark lijkt op Thierry.
3. Wat een enorm toevallige hit via Twitter! Lijken ze nog redelijk goed van weg te komen.
Die twitter tip is wel een hele mazzel voor het hunted team, echt een wilde gok om dat naar @SelmarSmit te tweeten, want toen waren de deelnemers natuurlijk nog helemaal niet bekend,
Elect a clown, expect a circus.
Klopt, maar het is de tante van een goede vriend, en ze wist dat we bezig waren met opnames.Slasher schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:43:
Die twitter tip is wel een hele mazzel voor het hunted team, echt een wilde gok om dat naar @SelmarSmit te tweeten, want toen waren de deelnemers natuurlijk nog helemaal niet bekend,