Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraag me dan toch af, @SelmarSmit. Het zou ook kunnen dat Sanne en Siedo al in de gaten werden gehouden en zelfs gepakt hadden kunnen worden, maar als je alle deelnemers oppakt is er geen finale. Of is dat dan jammer? :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Shinji schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:14:
Gaf die nou alsnog Rotterdam aan waar de hunters zitten? Ondanks dat ze daar niet zitten?

Of zit HQ met een VPN via een verbinding in Rotterdam op internet? :+
Ik dacht net precies hetzelfde ja. Punt werd idd in Rotterdam gezet op de kaart..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22
THE_BASE schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:19:
Vraag me dan toch af, @SelmarSmit. Het zou ook kunnen dat Sanne en Siedo al in de gaten werden gehouden en zelfs gepakt hadden kunnen worden, maar als je alle deelnemers oppakt is er geen finale. Of is dat dan jammer? :)
Je bedoeld dat de uitkomst van te voren vast staat? Dat er zelfs ook niet een spel element in zit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Well played door Sanne en Siedo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:12
Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:03
Lékker hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 20:57
Netjes gedaan met fake locatie slim gespeeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ligflits
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:14
De vips op radio Kootwijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:05
Heerlijke finale! Sanne en Siedo, legends! Om zo op de finaledag ook nog even de hunters het bos in te sturen, dan ben je wel scherp hoor.

Sneu voor dat andere stel, wellicht te snel toegehapt om in dat huis te blijven. Scene bij de sluis was wel episch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Leuke aflevering! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Shinji schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:20:
[...]

Je bedoeld dat de uitkomst van te voren vast staat? Dat er zelfs ook niet een spel element in zit? 8)7
Nee, dat bedoel ik niet. Misschien hadden de Hunters ze een dag eerder al kunnen pakken omdat ze een locatie hadden. Maar dan is er dus geen finale. En dat maakt het toch minder spannend.

Ze hebben het wel echt geweldig gedaan, hulde aan Sanne en Siedo. En aan de Hunters, toch 5 van de 6 gepakt.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Mooie finale!

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Dit was misschien wel de beste aflevering van alle seizoenen! Super spannend op die sluis en decoy heel slim gespeeld. *O*

Dacht eerst nog dat ze daarmee ook wel meer info prijs zouden geven wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

Mooi gespeeld van de winnaars. Dat duo wat deze aflevering gepakt werd, ook wel heel toevallig dat die surfer klein grijs autotje noemt, als hij een andere kleur had gezegd waren die ook niet gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
The_Scarabial schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:35:
Mooi gespeeld van de winnaars. Dat duo wat deze aflevering gepakt werd, ook wel heel toevallig dat die surfer klein grijs autotje noemt, als hij een andere kleur had gezegd waren die ook niet gepakt.
Ja of als ze niet direct had gezegd dat ze ze bij dr moeder had afgezet maar op punt x of y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Spannende finale en prima gespeeld door die afleiding.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De laatste die gepakt werden hadden wel erg pech met die surfer inderdaad, maar mooi gespeeld door Sanne en Siedo. Er goed in elkaar gezet deze aflevering!

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
THE_BASE schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:28:
[...]

Nee, dat bedoel ik niet. Misschien hadden de Hunters ze een dag eerder al kunnen pakken omdat ze een locatie hadden. Maar dan is er dus geen finale. En dat maakt het toch minder spannend.
Maar dat is dan toch wat ik zeg, er wordt dan een kunstmatig naar een bepaalde uitkomst gewerkt. Ofwel, de uitkomst staat vast, er is een finale.

Er zijn overigens ook seizoenen geweest zonder finale volgens mij, maar wel heel dicht er op dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
The_Scarabial schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:35:
En als die dame niet volslagen in paniek was geraakt, zoals het in ieder geval leek, en alles eruit gegooid had, dan waren ze ook niet gevonden.
als, als als... :)

Mooie finale idd zo. Zeker een van de leukere afleveringen tot zover.

Volgens mij kwam ik Sanne gisteren nog tegen toen ik in Groningen was. Ze leek er in ieder geval heel erg op en ze keek me ook echt terug aan met zo'n blik van. 'ja, je hebt het goed gezien.'
Was graag nog in Groningen geweest om, zoals op Sikkom stond, met ze mee te kijken in de Groote Griet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:51
Farmerwood schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:20:
[...]

Ik dacht net precies hetzelfde ja. Punt werd idd in Rotterdam gezet op de kaart..
😎

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
THE_BASE schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:19:
Dat is dan jammer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jurjan Rietveld
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-07 12:20
Heel nice! Volgende keer beter boys @SelmarSmit @Tijnoz ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• renegrunn
pricing schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:00:
Aan de hand van de luchtfoto in de intro heb ik na even zoeken kunnen vinden waar het extractiepunt dit seizoen is:

[Afbeelding]

spoiler:
[Afbeelding]

Dit is nabij Itteren in Zuid-Limburg, zie: https://goo.gl/maps/N7jQyCHnfbWKscMn7
Goed gevonden dus. Zelfs die rode kano die je zag liggen in de aflevering zie je op google maps terug. Mag wel een keer opgeruimd worden :+
Shinji schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:10:
Das weer eens wat anders, onder toeziend oog van van de hunters alles proberen te vernietigen. Mooie poging.
Mijn vriendin stond bijna op de bank te schreeuwen: "gooi het in die frituur!!!!" _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door renegrunn op 14-11-2022 21:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Shinji schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:10:
Das weer eens wat anders, onder toeziend oog van van de hunters alles proberen te vernietigen. Mooie poging.
Ik ben benieuwd alsof ze echt die deur hadden ingetrapt. Wat geniet ik zo van die intimidatie van die Hunters. Net alsof ze die een vrouw die ondervraagd werd ook echt twee dagen zouden meenemen 8)7.

Ik vond die beheerder van die bootverhuur wel tof. Die hield zich lekker aan de AVG-regeltjes en had maling aan de opdringerigheid en intimidatie van de Hunters. Ook de sluiswachters leken weinig medewerking te leveren aan de hunters. :D.

Het liegen en achterhouden van belangrijke informatie zie ik steeds vaker terug in Hunted. Blijkbaar weet iedereen inmiddels dat Hunted een tv-programma is, en dat de Hunters echt 0,0 rechten hebben om een helper mee te nemen naar HQ. In het eerste seizoen was dat wel anders.

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 14-11-2022 22:00 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mooie aflevering :)

Sanne en Siedo hadden geluk dat ze net die onzichtbare tekst selecteerden. Ik vraag me af hoeveel mensen dat door zouden hebben? Ik verwachtte dat de hunters dit zouden vinden door de html van die pagina uit te pluizen oid.

Sneu voor dat andere team. Blijkt weer dat je de schakel met vorige helpers eigenlijk zo snel mogelijk moet verbreken zodra ze uit zicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
user109731 schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:58:

Sanne en Siedo hadden geluk dat ze net die onzichtbare tekst selecteerden. Ik vraag me af hoeveel mensen dat door zouden hebben? Ik verwachtte dat de hunters dit zouden vinden door de html van die pagina uit te pluizen oid.

Sneu voor dat andere team. Blijkt weer dat je de schakel met vorige helpers eigenlijk zo snel mogelijk moet verbreken zodra ze uit zicht zijn.
Was het niet gewoon een .txt file? Dus dan moet je dat inderdaad net toevallig even allemaal selecteren....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
user109731 schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:58:

Het was een MS Word bestand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Daar zit wel XML in :+

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012

jurroen

Security en privacy geek

Volgens mij snapt die gare text editor van macOS geen doc en docx bestanden. Zag eruit als een RTF bestandje.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
jurroen schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:06:
[...]

Volgens mij snapt die gare text editor van macOS geen doc en docx bestanden. Zag eruit als een RTF bestandje.
Oh jawel hoor, dat kan prima: opmaak e.d. worden ook gewoon overgenomen.

[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 14-11-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

renegrunn schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:10:
[...]

Oh jawel hoor, dat kan prima: opmaak e.d. worden ook gewoon overgenomen.
Dat nieuw? Dat kon in eerdere versies van macOS niet. Zeg maar in de tijd dat het nog Mac OS X was.

(voel me nu een dino, met deze uitspraak)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maar ook al hadden de Hunters dat nr gezien, ze hadden er niks aan zonder de controlevraag/antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosat
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 18:57
TripleQ schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:13:
Maar ook al hadden de Hunters dat nr gezien, ze hadden er niks aan zonder de controlevraag/antwoord
Nee ze hadden pagina’s aantekeningen van andere deelnemers en dit konden ze daar uithalen. Dus doordat ze het telefoonnummer niet gezien hebben, hebben Sanne en Siedo gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
jurroen schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:12:
[...]

Dat nieuw? Dat kon in eerdere versies van macOS niet. Zeg maar in de tijd dat het nog Mac OS X was.

(voel me nu een dino, met deze uitspraak)
Klopt hoor, je bedoelt OS X Cheetah? ;)

Heb nog even snel terug gekeken, ze gebruikten inderdaad de standaard text editor om het docx bestand te openen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAzElBHklKJYJZnNNAj96bEdy0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QcIuUk2cIkVChKNy8P2LwkTn.png?f=fotoalbum_large

Overigens, hun (de helpers) veelbezochte websites waren ook even in beeld. Dus weet nu iedereen bij welke bank die mensen zitten, dat er iemand lid is van de hockeyclub en welk merk auto ze waarschijnlijk rijden :+

[ Voor 11% gewijzigd door renegrunn op 14-11-2022 22:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
TripleQ schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:13:
Tuurlijk wel, dan gooien we dat onder de tap en krijgen we de inhoud van het gesprek mee.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wel jammer dat ons puzzelen de uitzending niet meer heeft gehaald, want we hadden ALLE notitieblaadjes weer netjes aan elkaar gepuzzeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

renegrunn schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:17:
[...]

Klopt hoor, je bedoelt OS X Cheetah? ;)

Heb nog even snel terug gekeken, ze gebruikten inderdaad de standaard text editor om het docx bestand te openen:

[Afbeelding]

Overigens, hun veelbezochte websites waren ook even in beeld. Dus weet nu iedereen bij welke bank die mensen zitten, dat er iemand lid is van de hockeyclub en welk merk auto ze waarschijnlijk rijden :+
Geloof tot en met Tiger. Deed toen iets met forensics. Dank voor het uitzoeken/screencappen!

Die info in beeld - dat is niet fijn maar ook niet genoeg om ellende te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:52

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Yep, mega mooie locatie maar ook knap lastig weg te komen zonder vervoer.
Ken het complex nog van toen het een opleidingscentrum was van een niet nader te noemen (staats)telecombedrijf :+
Het is er redelijk stil in die omgeving, als het geen mooi weer of weekend is.
Alleen Radio Kootwijk (de paar huizen voor de zendergebouwen) is wat bewoning, en verder is het een behoorlijk eind stiefelen om weer mensen tegen te komen om een vluchtrit te regelen.
Of je moet van wandelen houden en over de zandvlakte een eind willen lopen.

Enfin, we gaan het zien over 3 maanden

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik wil echt een keer een stel goede tweakers in dit programma zien. Lijkt me een mooie uitdaging voor de Hunters: een duo dat niet zo snel digitale sporen achterlaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnoz
  • Laatst online: 06-04 14:14
jurroen schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:06:
[...]

Ja dit was het precies. Was wel echt balen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12

The Legend

*Plop*

Mooie finale, leek ook langer dan vorig seizoen. Was die decoy op het einde nog cruciaal achteraf gezien @SelmarSmit ? Aangezien jullie op het einde toch het juiste punt met drie andere opties te pakken hadden. Als de overige teams niet vast hadden gezeten bij het pontje had je die wellicht alle vier kunnen afdekken? Of was dat sowieso lastig geworden qua tijd.

Ik vond zowel de ‘kleine grijze auto’ als de boot daarvoor weer een sterk staaltje digitaal rechercheren trouwens d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door The Legend op 14-11-2022 22:53 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tijnoz
Overigens hadden we de info nog wel gevonden in de XML op t laatst, maar zoals jullie al hadden bedacht, konden we daar niets mee meer. Is dus ook niet meer uitgezonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
The Legend schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:51:
Mooie finale, leek ook langer dan vorig seizoen. Was die decoy op het einde nog cruciaal achteraf gezien @SelmarSmit ? Aangezien jullie op het einde toch het juiste punt met drie andere opties te pakken hadden. Als de overige teams niet vast hadden gezeten bij het pontje had je die wellicht alle vier kunnen afdekken? Of was dat sowieso lastig geworden qua tijd.

Ik vond zowel de ‘kleine grijze auto’ als de boot daarvoor weer een sterk staaltje digitaal rechercheren trouwens d:)b
We gingen het nooit meer halen, teveel punten, te ver uit elkaar. Dat het juiste punt er nog bij zat was omdat we dachten dat we die eventueel nog konden aanrijden (wat dus niet meer ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:53
Mooi werk van jullie, jammer dat je dan zo dichtbij zit maar het net niet haalt. Met de vips een nieuwe kans.

@SelmarSmit zag ik het goed op je bureau en ben je ook een goochelaar? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
consolefreak schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:32:
Mooi werk van jullie, jammer dat je dan zo dichtbij zit maar het net niet haalt. Met de vips een nieuwe kans.

@SelmarSmit zag ik het goed op je bureau en ben je ook een goochelaar? :)
Zeker, goed gezien! Ik gebruik het invisible deck (gemixt met echte cold-reading) in mijn keynotes. Tegenwoordig gebruik ik ook Steam2 voor mind-reading illusies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 10:58
Farmerwood schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:42:
[...]

Volgens mij kwam ik Sanne gisteren nog tegen toen ik in Groningen was. Ze leek er in ieder geval heel erg op en ze keek me ook echt terug aan met zo'n blik van. 'ja, je hebt het goed gezien.'
Was graag nog in Groningen geweest om, zoals op Sikkom stond, met ze mee te kijken in de Groote Griet.
Volgens mij zag ik Siedo na Heerenveen - Cambuur :+

Gefeliciteerd aan hen, en jammer dat dat andere duo niet iets meer deed. Ik zou niet als ik zo dicht bij gepakt was gekomen een slaapplek van de eerste de beste liftgever aannemen. Even paar schakels maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Farmerwood schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:42:
[...]

Yep, mensen zijn erg slecht in stiekem kijken 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
Kruip je zo door het oog van de naald in die sluizen, wordt je gepakt omdat je ergens rustig een kaassoufflé gaat zitten knagen terwijl je misschien wel weet, diep van binnen, dat je deze schakel weer zou moeten verbreken. Na drie weken rennen en vliegen kan ik me voorstellen dat je niet helemaal helder meer nadenkt, naar zonde is het wel.

Goed opgespoord overigens dat gekke vrouwtje met haar Fiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
SelmarSmit schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 00:36:
[...]

Yep, mensen zijn erg slecht in stiekem kijken 😀
Ik heb een paar jaar in Groningen gewoond, dus ik loop eigenlijk altijd wel een beetje met een 'zoekende blik' rond of er nog bekenden te zien zijn.

Hoor van mijn zusje ook nog wel regelmatig dat ze herkend wordt al is dat na afloop van het seizoen ook wel weer flink afgenomen. Je vergeet de gezichten toch wel weer snel als je ze niet elke week meer op TV ziet.

Zat me gisteren nog af te vragen waarom Sadra en Michel die USB-stick niet gewoon vernietigd hebben door als een idioot verkeerde code in te typen. Dat had waarschijnlijk minder tijd gekost dan die poging om de afvoer te verstoppen.
Of zouden ze serieus nog hoop gehad hebben dat ze hem nog konden gebruiken met de Hunters voor de deur?

Overigens wel compliment aan meerdere deelnemers dat ze eraan denken om bewijsmateriaal te vernietigen als ze door hebben dat ze gepakt gaan worden.
Ben benieuwd of toekomstige vluchtelingen daar nog eens pro-actief mee om gaan door bv een soort mobiele 'kluis' mee te nemen waarin je dit soort zaken kunt bewaren. Al heb ik zelf niet direct een goed idee ervoor...

[ Voor 18% gewijzigd door Farmerwood op 15-11-2022 07:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:33
Ik dacht dat er speeltijd is en er niet na een bepaalde tijd nog gezocht mag worden. Mag Selmar dan wel een nacht doorhalen om e.e.a. te analyseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
jongetje schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:33:
Ik dacht dat er speeltijd is en er niet na een bepaalde tijd nog gezocht mag worden. Mag Selmar dan wel een nacht doorhalen om e.e.a. te analyseren?
Er zijn wisselende speeltijden per dag ( ook voor afwisselende beelden). Deze dag was tot 24:00. En dat is inderdaad niet de nacht door, maar ze wilden het een beetje aandikken denk ik 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:33
SelmarSmit schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:05:
[...]
maar ze wilden het een beetje aandikken denk ik 😀
De stoere mannentaal dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Je zou bijna denken dat het voor de TV is. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@SelmarSmit gebeurt het vaak dat een helper of ooggetuige bewust liegt over details? In de afleveringen zien we vooral dat mensen of helemaal niets (nuttigs) zeggen, of alles vertellen, maar niet vaak dat iemand bijvoorbeeld "kleine rode auto" zegt ipv "kleine grijze auto". Misschien halen dat soort dingen de uitzending niet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:36
Ik weet niet of het hier voorbij gekomen is, maar ik vond het dit seizoen heel fijn dat de Hunters niet met 1 arrestatie alle informatie over het extractiepunt konden achterhalen. In eerdere seizoenen was het nog wel eens dat ze met de aantekeningen/spullen van één, vroeg opgespoord, koppel genoeg in handen hadden om gewoon te gaan opwachten. En dat de stick ook in het voordeel gebruikt kon worden, was ook een mooie twist.

Overigens: wat niet in de uitzending te zien was - hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat Wilco aan de rand van het water stond, terwijl er 4 (vier!) man stonden te posten bij zijn woning? Was hij daar niet of is posten toch niet hun ding? In datzelfde dossier: dit is uiteindelijk maar een TV programma, dus ik vond het wel fijn om te merken dat de sluiswachter gewoon haar/zijn werk deed. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wat ze nou precies wilden doen bij die sluis - als het bootje gewoon in het midden was gaan liggen dan kom je niet zo heel gemakkelijk aan boord en een keer moet die sluis toch echt open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-09 20:54
Als ik Sandra en Michel was had ik deur echt niet open gemaakt hoor, alsof die Hunters voor een tv-spel echt die deur of een raam kapot gaan beuken... Sterker, ik zou denk ik na aankomst direct boven in de slaapkamer zijn gaan zitten met de gordijnen dicht en als er aangebeld wordt doen alsof er niemand thuis is.

Verder misschien dom om bij de moeder van die helpster te gaan slapen, maar die was wel HEEL erg bang en gooide alles er snel uit. Dat verwacht je ook niet. Wel leuke scene dat ze bijna die Hunters omver reed :+
Frank071 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:44:
Ik weet niet of het hier voorbij gekomen is, maar ik vond het dit seizoen heel fijn dat de Hunters niet met 1 arrestatie alle informatie over het extractiepunt konden achterhalen. In eerdere seizoenen was het nog wel eens dat ze met de aantekeningen/spullen van één, vroeg opgespoord, koppel genoeg in handen hadden om gewoon te gaan opwachten. En dat de stick ook in het voordeel gebruikt kon worden, was ook een mooie twist.

Overigens: wat niet in de uitzending te zien was - hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat Wilco aan de rand van het water stond, terwijl er 4 (vier!) man stonden te posten bij zijn woning? Was hij daar niet of is posten toch niet hun ding? In datzelfde dossier: dit is uiteindelijk maar een TV programma, dus ik vond het wel fijn om te merken dat de sluiswachter gewoon haar/zijn werk deed. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wat ze nou precies wilden doen bij die sluis - als het bootje gewoon in het midden was gaan liggen dan kom je niet zo heel gemakkelijk aan boord en een keer moet die sluis toch echt open.
Dat laatste over Wilco vraag ik me ook af inderdaad.

Verder volgens mij voor het eerst sinds ik kijk (wat overigens nog niet zo lang is) dat de Hunters niet klaar stonden op de extractielocatie, dat vond ik wel verfrissend moet ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Vld1989 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:21:
Als ik Sandra en Michel was had ik deur echt niet open gemaakt hoor, alsof die Hunters voor een tv-spel echt die deur of een raam kapot gaan beuken... Sterker, ik zou denk ik na aankomst direct boven in de slaapkamer zijn gaan zitten met de gordijnen dicht en als er aangebeld wordt doen alsof er niemand thuis is.
Het blijft wel een simulatie he. Als ze echte criminelen waren geweest en de Hunters echte agenten, dan hadden ze die deur in mogen beuken.
Dus ik denk niet dat Sandra en Michel hier een keuze hadden en die deur gewoon open moesten doen. Waarschijnlijk dat de Camjo dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 18:14
Frank071 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:44:

Ik dacht op de Twitter van Selmar te lezen dat alleen zijn telefoon thuis was en hijzelf niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Farmerwood schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:36:
[...]

Het blijft wel een simulatie he. Als ze echte criminelen waren geweest en de Hunters echte agenten, dan hadden ze die deur in mogen beuken.
Dus ik denk niet dat Sandra en Michel hier een keuze hadden en die deur gewoon open moesten doen. Waarschijnlijk dat de Camjo dit doet.
Heb jij ook weer een punt. Zou het verschuilen in de slaapkamer dan ook niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Vld1989 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:10:
[...]
Heb jij ook weer een punt. Zou het verschuilen in de slaapkamer dan ook niet mogen?
Dat zal wel mogen, want de camjo loopt ook rond in het huis.
Maar in dit geval vind ik het prijzenswaardig dat ze hun tijd besteed hebben aan een poging bewijsmateriaal te vernietigen, want verstoppertje spelen had alleen de arrestatie met minuten vertraagd. De hunters wisten tenslotte dat ze binnen zaten.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqHlzjmfZgclhjdYhPBs8dBBgWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WamXIaeyUuGuFL31XiYDL8sb.png?f=fotoalbum_large

Jeuj, ik ben ook in beeld geweest :+

Ze hebben het netjes op beeld gezet in ieder geval. Sanne en Siedo waren niet het toonbeeld van netheid hier in het museum. Zij zijn letterlijk hier het museum binnengestormd en liepen direct door naar achteren (zonder te vragen) om daarna via de achterdeur weer te verdwijnen.

Omdat we vrij vaak hier mensen hebben in het museum die denken dat ze gratis naar binnen mogen hebben we hier wel over geklaagd dat we zo niet op beeld gezet willen worden. Dus dat hebben ze uiteindelijk wel netjes gemonteerd.

In tegenstelling tot Sandra en Michel die eerst gebeld hebben en netjes hier binnen kwamen om respectvol te vragen aan ons of wij ze konden helpen (en zelfs nog een flesje wijn als dank gekregen)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
WHiZZi schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:25:
[Afbeelding]

Ze hebben het netjes op beeld gezet in ieder geval. Sanne en Siedo waren niet het toonbeeld van netheid hier in het museum. Zij zijn letterlijk hier het museum binnengestormd en liepen direct door naar achteren (zonder te vragen) om daarna via de achterdeur weer te verdwijnen.

Omdat we vrij vaak hier mensen hebben in het museum die denken dat ze gratis naar binnen mogen hebben we hier wel over geklaagd dat we zo niet op beeld gezet willen worden. Dus dat hebben ze uiteindelijk wel netjes gemonteerd.

In tegenstelling tot Sandra en Michel die eerst gebeld hebben en netjes hier binnen kwamen om respectvol te vragen aan ons of wij ze konden helpen (en zelfs nog een flesje wijn als dank gekregen)
Ik snap je helemaal hoor, maar als ze hadden gebeld hadden we geen leuke finale gehad ;) Of waren jullie niet onder de musea die onder een tap stonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Farmerwood schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:15:
[...]

Dat zal wel mogen, want de camjo loopt ook rond in het huis.
Maar in dit geval vind ik het prijzenswaardig dat ze hun tijd besteed hebben aan een poging bewijsmateriaal te vernietigen, want verstoppertje spelen had alleen de arrestatie met minuten vertraagd. De hunters wisten tenslotte dat ze binnen zaten.
Nou ja, je kan denken "het wordt me toch te heet onder de voeten, we gaan weer weg" waardoor het huis daadwerkelijk leeg staat. Dat zou niet voor het eerst zijn dat dat gebeurt. In die zin had je MISSCHIEN weg kunnen komen met verstoppen en doen alsof je er niet bent, met de nadruk op "misschien" weliswaar :+

Blijft jammer, want ik vond dit in principe wel het beste duo, het was puur en alleen doordat die vrouw zo enorm bang was dat ze gepakt zijn. Al hebben Sanne en Siedo het ook uitstekende gedaan deze laatste aflevering, de actie met de USB-stick was top!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

renegrunn schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:29:
[...]

Ik snap je helemaal hoor, maar als ze hadden gebeld hadden we geen leuke finale gehad ;) Of waren jullie niet onder de musea die onder een tap stonden?
Jawel, we stonden onder de tap (blijkbaar, kwam ik ook pas achter bij de uitzending), dat was een aantal afleveringen terug al gedaan. Het was ook niet erg dat ze onaangekondigd hier aan de deur stonden (we waren sowieso open), maar het feit dat ze naar binnen rennen zonder zich te melden aan de balie.

Bovendien is dit een aantal maanden geleden al opgenomen hè, dus we kende ze niet. We wisten het wel vanwege Sandra en Michel enkele weken eerder. Ik zag ze stoppen en er stappen 2 mensen en een camera uit, dus toen wisten we al hoe laat het was.

Je loopt ook niet zomaar voorbij de balie van het Rijksmuseum om er van uit te gaan dat je daar geholpen wordt ("ik kom alleen maar effe kijken"). We hebben hier al vrij vaak dat zoiets gebeurd en dat willen we natuurlijk niet op nationale TV zo hebben. Bezoekers moeten netjes betalen hier ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tijnoz
WHiZZi schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:41:
[...]

Jawel, we stonden onder de tap (blijkbaar, kwam ik ook pas achter bij de uitzending), dat was een aantal afleveringen terug al gedaan. Het was ook niet erg dat ze onaangekondigd hier aan de deur stonden (we waren sowieso open), maar het feit dat ze naar binnen rennen zonder zich te melden aan de balie.

Bovendien is dit een aantal maanden geleden al opgenomen hè, dus we kende ze niet. We wisten het wel vanwege Sandra en Michel enkele weken eerder. Ik zag ze stoppen en er stappen 2 mensen en een camera uit, dus toen wisten we al hoe laat het was.

Je loopt ook niet zomaar voorbij de balie van het Rijksmuseum om er van uit te gaan dat je daar geholpen wordt ("ik kom alleen maar effe kijken"). We hebben hier al vrij vaak dat zoiets gebeurd en dat willen we natuurlijk niet op nationale TV zo hebben. Bezoekers moeten netjes betalen hier ;)
Ik vond het mega leuk dat jullie zo op TV kwamen hiermee! Een paar maand voor de uitzending was ik nog bij jullie langs geweest haha. Ik ben braaf naar het NFI gegaan met mn floppy maar daar hebben ze geen kamer met oude games om nog even mee te vermaken, jullie waren optie 2 geweest als ze nee hadden gezegd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Tijnoz schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:46:
[...]

Ik vond het mega leuk dat jullie zo op TV kwamen hiermee! Een paar maand voor de uitzending was ik nog bij jullie langs geweest haha. Ik ben braaf naar het NFI gegaan met mn floppy maar daar hebben ze geen kamer met oude games om nog even mee te vermaken, jullie waren optie 2 geweest als ze nee hadden gezegd! ;)
Wel weer grappig dat Marc (die met de C128 bezig was) van het NFI ook weer verbonden is met het museum. Die is een paar maanden geleden mee geweest om een grote collectie op te halen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:49

aap

Nilltris schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:40:
Ik wil echt een keer een stel goede tweakers in dit programma zien. Lijkt me een mooie uitdaging voor de Hunters: een duo dat niet zo snel digitale sporen achterlaat
Er hebben al verschillende keren mensen in gezeten die denken dat ze Tweakers zijn. Maar die denken dan te weten wat wel en niet veilig te gebruiken is en gaan dan binnen die vermeende veiligheid juist helemaal los met technologie. En dan laten ze toch ergens een steek vallen en worden ze juist als een van de eerste gepakt.

Zoals die kerel van een paar seizoenen terug die nog een collega van de hunters geweest was. Hij daagde ze nog uit door een een taart te sturen, maar was al snel opgepakt.
Of zoals die vader dit seizoen die zich veilig waande met zijn VPN, maar zo gauw hij ergens over de drempel was zijn Gmail ging checken.

Ik denk dat je beter een sociaal sterk persoon kan zijn (misschien niet direct het sterkste punt van de gemiddelde Tweaker?). Als je makkelijk lifts en slaapadressen van volslagen vreemden kunt regelen, zit je veel dieper onder de radar dan iemand die denkt dat zijn VPN waterdicht is.

SelmarSmit schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:17:
[...]

Tuurlijk wel, dan gooien we dat onder de tap en krijgen we de inhoud van het gesprek mee.
Dat was inderdaad een zwak punt en ik zou het heel jammer gevonden hebben als Sanne en Siedo zo gepakt zouden zijn. De organisatie mag voor een volgend seizoen van mij iets meer zijn best te doen om de uitdagingen voor de voortvluchtigen zo te maken, dat ze niet praktisch onmogelijk worden zo gauw als een van de andere teams opgepakt worden met hun deel van de sleutels.

Edit:
Maar ik vraag me nu af, misschien was er een ander telefoonnummer voor ieder koppel? Dus als de hunters het nummer van Sandra en Michel onder de tap zouden zetten, ze dan toch het telefoontje van Sanne en Siedo niet konden onderscheppen?

[ Voor 25% gewijzigd door aap op 15-11-2022 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
user109731 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:57:
@SelmarSmit gebeurt het vaak dat een helper of ooggetuige bewust liegt over details? In de afleveringen zien we vooral dat mensen of helemaal niets (nuttigs) zeggen, of alles vertellen, maar niet vaak dat iemand bijvoorbeeld "kleine rode auto" zegt ipv "kleine grijze auto". Misschien halen dat soort dingen de uitzending niet?
Constant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank071
Naar aanleiding van het relaas van @WHiZZi :

- het is een simulatie, dus derden staan niet echt onder de tap. Dat betekent dat de hunters de specifieke gesprekken doorgeleverd krijgen vanuit de redactie. Is het in de werkelijke onderzoekswereld ook zo dat de tapkamer de gesprekken analyseert en alleen relevante taps doorgeeft? Of krijgen de hunters een gesimuleerd lijstje en moeten ze zelf zoeken?

- ik ging er vanuit dat voorafgaand aan ieder gefilmd contact de camjo met de betrokkenen bespreekt of ze mee willen doen (inclusief quitclaim). Anders zouden Sanne en Siedo bijvoorbeeld die laatste actie hebben kunnen uitvoeren bij iemand die helemaal niet mee wilde werken en dan kan je ook niet binnentreden. Veel van het andere, zogenaamd privacy gevoelige, kan je nog wel simuleren op basis van terugmeldingen van de camjo. Dus het verbaast me een beetje dat ze bij het computermuseum onaangekondigd kwamen binnenstormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Frank071 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:01:

- het is een simulatie, dus derden staan niet echt onder de tap. Dat betekent dat de hunters de specifieke gesprekken doorgeleverd krijgen vanuit de redactie. Is het in de werkelijke onderzoekswereld ook zo dat de tapkamer de gesprekken analyseert en alleen relevante taps doorgeeft? Of krijgen de hunters een gesimuleerd lijstje en moeten ze zelf zoeken?
Ja, dat is precies het werk van de tapkamer, en zo werkt het dus ook bij ons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

- ik ging er vanuit dat voorafgaand aan ieder gefilmd contact de camjo met de betrokkenen bespreekt of ze mee willen doen (inclusief quitclaim). Anders zouden Sanne en Siedo bijvoorbeeld die laatste actie hebben kunnen uitvoeren bij iemand die helemaal niet mee wilde werken en dan kan je ook niet binnentreden. Veel van het andere, zogenaamd privacy gevoelige, kan je nog wel simuleren op basis van terugmeldingen van de camjo. Dus het verbaast me een beetje dat ze bij het computermuseum onaangekondigd kwamen binnenstormen.
In beide gevallen niet. De eerste keer werden we dus gebeld door de vriend van Sandra en Michel en die kwamen de dag erna ook hier binnen.

Sanne en Siedo kwamen geheel onaangekondigd, maar sinds Sandra en Michel hier geweest waren was het wel duidelijk dat we meer konden verwachten.

Nadat de opname en nog wat extra shots waren gedaan kregen we wel een papiertje wat we mochten ondertekenen dat we akkoord gingen met uitzending en dat we herkenbaar in beeld gebracht zouden worden. Mijn collega heeft in de laatste opname aangegeven dit laatste niet te willen, dus die was onherkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
WHiZZi schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:36:
[...]
Nadat de opname en nog wat extra shots waren gedaan kregen we wel een papiertje wat we mochten ondertekenen dat we akkoord gingen met uitzending en dat we herkenbaar in beeld gebracht zouden worden. Mijn collega heeft in de laatste opname aangegeven dit laatste niet te willen, dus die was onherkenbaar.
Ik had verwacht dat die toestemming op voorhand gevraagd zou worden. Wat nu als jullie allemaal nergens mee akkoord gegaan zouden zijn? Dan valt er niks uit te zenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
aap schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:33:
[...]

Ik denk dat je beter een sociaal sterk persoon kan zijn (misschien niet direct het sterkste punt van de gemiddelde Tweaker?). Als je makkelijk lifts en slaapadressen van volslagen vreemden kunt regelen, zit je veel dieper onder de radar dan iemand die denkt dat zijn VPN waterdicht is.

[...]
Of een duo waarbij één iemand juist sociaal sterk is en de ander juist technologisch kan nadenken. Daar heb je dan een echte kluif aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Farmerwood schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:39:

Ik had verwacht dat die toestemming op voorhand gevraagd zou worden. Wat nu als jullie allemaal nergens mee akkoord gegaan zouden zijn? Dan valt er niks uit te zenden.
Dan hadden ze inderdaad geen beelden om uit te zenden.

Als de actie wel bruikbaar was geweest, hadden ze het wellicht opgelost met wat sfeerbeelden van buiten en/of een andere actie met daarbij een goede uitleg door de voiceover.
- ik ging er vanuit dat voorafgaand aan ieder gefilmd contact de camjo met de betrokkenen bespreekt of ze mee willen doen (inclusief quitclaim).
Vaak is het juist achteraf.
Je ziet bijvoorbeeld als mensen ergens aanbellen of op straat aanspreken dat de cameraman een beetje verborgen, van achter een hoekje probeert te filmen, vaak met de mensen die aangesproken worden nog buiten beeld.

Zodoende zorg je dat het gesprek zelf nog redelijk spontaan blijft. Zonder er direct een camera op te zetten en Hunted te benoemen.
Eerst de (spontane) reactie filmen, daarna de legal-stuff afhandelen. :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[Afbeelding]

Ja dat viel me ook al op dat ze nogal onbeschoft deden. Er kwam geen vriendelijkheid aan te pas zo leek het in ieder geval. Het zal wel met de spanning te maken hebben.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

[...]
Dan lijkt mij dat ze geen mensen herkenbaar in beeld zouden brengen. Het zou raar zijn als een publiekelijk toegankelijk museum niet wil dat ze op beeld komen, maar de mensen in het museum kunnen hier wel problemen mee hebben. Dan hadden ze vermoedelijk hun niet in beeld gebracht, maar het museum wel.

Of ze hadden geen materiaal gehad, want ik vind het opvallend dat de vorige aflevering van Sanne en Siedo afgesloten werd met de melding dat ze naar een vriend gingen die een 5,25" drive had. De finale uitzending begon er mee dat ze 'ineens andere plannen hadden en zijn afgereisd naar het HomeComputerMuseum'. Ze zaten in het hoge noorden in NL (zeker een 2,5 uur rijden). Dus mogelijk dat hier wel het probleem van niet in beeld komen speelde.

Ook opvallend was dat Sanne en Siedo direct wisten dat het een diskette was die werkte in de Commodore 128, iets wat niet op de diskette stond en ook Sandra en Michel wisten dit niet. Dus het is ook mogelijk dat er inderdaad een probleem is ontstaan en vanuit de productie de hint is gegeven voor het HomeComputerMuseum. Geen idee hierover.. hoe dan ook, betere reclame had ik niet kunnen hebben als museum dus ik ben tevreden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:49

aap

WHiZZi schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:53:
[...]
Ook opvallend was dat Sanne en Siedo direct wisten dat het een diskette was die werkte in de Commodore 128, iets wat niet op de diskette stond en ook Sandra en Michel wisten dit niet.
Het viel me eerder op dat bij tenminste één koppel een stickertje op de floppy zat waar "Commodore" o.i.d. stond.
Sommige teams leken zich desondanks niet bewust van het feit dat ze specifiek een Commodore-computer nodig zouden hebben. Komt dat doordat niet iedereen die sticker had of waren sommige koppels zo jong dat de naam Commodore hen niks zei?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

aap schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:15:
[...]

Het viel me eerder op dat bij tenminste één koppel een stickertje op de floppy zat waar "Commodore" o.i.d. stond.
Sommige teams leken zich desondanks niet bewust van het feit dat ze specifiek een Commodore-computer nodig zouden hebben. Komt dat doordat niet iedereen die sticker had of waren sommige koppels zo jong dat de naam Commodore hen niks zei?
Bij de 2 diskettes bij ons zat geen sticker van Commodore. Ook bij de NFI was dat ook onduidelijk, dus daar zijn ook meerdere pogingen gedaan om de juiste machine te vinden. Op TV hebben ze direct laten zien dat het de C128 was, maar ik heb vernomen dat ze eerst ook andere pogingen hebben gedaan.

Daarom hebben wij eerst met een standaard drive op een IBM PC-compatible getest, later op de P2000C (niet uitgezonden) en als laatste dus op de Commodore 64. Deze laatste had ook problemen, maar de C128 las hem wel goed. Achteraf heb ik begrepen dat de diskettes gemaakt zijn met een Commodore 128, dus dat verklaart waarom de C64 er moeite mee had met lezen.

Het was wel een uitdaging, want het hadden nog veel andere formaten kunnen zijn (Apple II, Tandy, Osborne, Kaypro, Victor etc etc :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
Chillz schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:48:
Vaak is het juist achteraf.
[...]
Zodoende zorg je dat het gesprek zelf nog redelijk spontaan blijft. Zonder er direct een camera op te zetten en Hunted te benoemen. Eerst de (spontane) reactie filmen, daarna de legal-stuff afhandelen. :)
Bij "normale" programma's ben ik ook gewend dat de quitclaim na afloop komt, het enige risico dat de productie dan loopt is dat ze dat stukje niet kunnen uitzenden. Maar omdat het bij Hunted soms ook betekent dat er acties op volgen, had ik eigenlijk gedacht dat het eerder zou gebeuren. Maar inderdaad, dat neemt wel veel spontaniteit weg.
SelmarSmit schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:11:
Ja, dat is precies het werk van de tapkamer, en zo werkt het dus ook bij ons.
Ah grappig, ik dacht dat de tapkamer beperkter was en "alleen" de gesprekken rubriceerde en doorgaf, daarbij de relevantie-bepaling overlatend aan het recherche-team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Frank071 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:42:
[...]

Bij "normale" programma's ben ik ook gewend dat de quitclaim na afloop komt, het enige risico dat de productie dan loopt is dat ze dat stukje niet kunnen uitzenden. Maar omdat het bij Hunted soms ook betekent dat er acties op volgen, had ik eigenlijk gedacht dat het eerder zou gebeuren. Maar inderdaad, dat neemt wel veel spontaniteit weg.

[...]

Ah grappig, ik dacht dat de tapkamer beperkter was en "alleen" de gesprekken rubriceerde en doorgaf, daarbij de relevantie-bepaling overlatend aan het recherche-team.
Klopt, maar ze schrijven enkel een transcriptie van gesprekken met enige relevantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:06

jdh009

FP ProMod
[...]

Volgens mij is dit vrij gebruikelijk en kan ik uit ervaring vertellen dat bij verschillende programma's (Hello goodbye, en een ander waar ik zo even niet op de naam kan komen) dit ook zo gedaan is. Bij beide wel eerst een kort een vrouwtje vooruit gestuurd om te vragen wat je aan het doen bent waarna de presentator met rollende camera's 'zomaar' komt aanstuiken. Wat ik als persoon ook fijner vind omdat je naafloop nog kunt zeggen dat je het niet op tv wilt hebben.

Als het computermuseum achteraf niet zou willen meewerken kunnen ze er altijd nog een spin aan geven door te melden ze dicht waren of nadien een 'alternatief' scenario opnemen. @SelmarSmit Weet jij of er op deze wijze al eens cruciale shots zijn 'gemist'? Er wordt namelijk wel vaker achteraf extra materiaal opgenomen zoals hieronder vrij duidelijk in beeld kwam bij de Belgische versie (Klopjacht).

https://www.hln.be/showbi...een-harnas-meer~a219d660/

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Zag ik nou Famke Louise in het voorstukje van de nieuwe hunted? Weet niet of ze het goed gaat doen, maar ze heeft wel super veel respect voor corona, ofzo… 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
dr.lowtune schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:41:
Zag ik nou Famke Louise in het voorstukje van de nieuwe hunted? Weet niet of ze het goed gaat doen, maar ze heeft wel super veel respect voor corona, ofzo… 8)7
Zag het ook.. Heb de popcorn al besteld >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:07
Zag ik nou Famke Louise in het voorstukje van de nieuwe hunted?
Ja!
  • Guido Spek en Dilan Yurdakul
  • Famke Louise en Denzel Slager
  • Mark Baanders en Niels Oosthoek
  • Sylvana IJsselmuiden en Sandra Ysbrandy
  • Sjoerd van Ramshorst en Jeroen Stomphorst
Zie voor kleine omschrijving per duo: https://www.npo3.nl/dit-zijn-de-voortvluchtige-vips

(Ik ben benieuwd, hoop dat er weer een Kalvijn tussen zit. Met goede plannen, nog betere uitvoering, niet doet aan acteren maar wel stiekem beetje gevoel voor wat goede tv is, met oa z'n mountainbike-actie :) )

Overigens wel jammer dat het (dit keer) nog 3 maand duurt, direct de volgende week lijkt me veel logischer. Het is tenslotte toch al lang opgenomen. Houdt je ook de kijkers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:11:
[...]

Volgens mij is dit vrij gebruikelijk en kan ik uit ervaring vertellen dat bij verschillende programma's (Hello goodbye, en een ander waar ik zo even niet op de naam kan komen) dit ook zo gedaan is. Bij beide wel eerst een kort een vrouwtje vooruit gestuurd om te vragen wat je aan het doen bent waarna de presentator met rollende camera's 'zomaar' komt aanstuiken. Wat ik als persoon ook fijner vind omdat je naafloop nog kunt zeggen dat je het niet op tv wilt hebben.

Als het computermuseum achteraf niet zou willen meewerken kunnen ze er altijd nog een spin aan geven door te melden ze dicht waren of nadien een 'alternatief' scenario opnemen. @SelmarSmit Weet jij of er op deze wijze al eens cruciale shots zijn 'gemist'? Er wordt namelijk wel vaker achteraf extra materiaal opgenomen zoals hieronder vrij duidelijk in beeld kwam bij de Belgische versie (Klopjacht).

https://www.hln.be/showbi...een-harnas-meer~a219d660/
Nee, geen idee, want dat zouden wij dan ook nooit meekrijgen. Wij nemen inderdaad nog wel eens iets opnieuw op, vooral de aanhoudingen omdat die zo chaotisch zijn. Bij Sophie en Aileen zag je bijvoorbeeld dat Sophie opeens een pet weer op had die ze vlak daarvoor was kwijtgeraakt. Maar we verzinnen niet opeens andere gebeurtenissen, echt enkel extra materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
WorldWideWait schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:08:
[...]
Ja!
  • Guido Spek en Dilan Yurdakul
  • Famke Louise en Denzel Slager
  • Mark Baanders en Niels Oosthoek
  • Sylvana IJsselmuiden en Sandra Ysbrandy
  • Sjoerd van Ramshorst en Jeroen Stomphorst
Zie voor kleine omschrijving per duo: https://www.npo3.nl/dit-zijn-de-voortvluchtige-vips

(Ik ben benieuwd, hoop dat er weer een Kalvijn tussen zit. Met goede plannen, nog betere uitvoering, niet doet aan acteren maar wel stiekem beetje gevoel voor wat goede tv is, met oa z'n mountainbike-actie :) )

Overigens wel jammer dat het (dit keer) nog 3 maand duurt, direct de volgende week lijkt me veel logischer. Het is tenslotte toch al lang opgenomen. Houdt je ook de kijkers.
Direct volgende week is het WK 😃

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 17:07
SelmarSmit schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:16:
[...]

Direct volgende week is het WK 😃
Ach, wie kijkt dat nou?! Hunted willen we zien!! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[Afbeelding]

En ook zij vergaten de floppy mee te nemen? Althans, als ik het zo zag zat hij er nog in bij vertrek :P

Mooi en gevarieerd seizoen IIG. Leuker einde dan de vorige.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 17:03
Net de aflevering terug gekregen, erg knap gedaan van sanne en siedo.

Snap wel dat die vrouw in het autootje helemaal in paniek raakte met een redelijk aggresieve man met een motorhelm op aan haar raampje terwijl ze langs een opbreking probeert te rijden. Kwam wel over als een gevaarlijke situatie zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Ugh, ik hoop dat ze in alflevering 1 zegt: "IK! Doe niet meer mee". Of helpers die zeggen niet mee te doen en ze geen lift geven >:)

Wel benieuwd naar de rest, al ken ik er niet veel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:53
Ik moet zeggen dat Famke in de laatste Verraders Halloween editie mij hartstikke is meegevallen. Ben benieuwd of ze op haar eigen kracht vertrouwd of meegaat in haar partners gedachten bij Hunted VIPS.

[ Voor 6% gewijzigd door consolefreak op 16-11-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
bluewalk schreef op woensdag 16 november 2022 @ 06:45:
[...]

Ugh, ik hoop dat ze in alflevering 1 zegt: "IK! Doe niet meer mee". Of helpers die zeggen niet mee te doen en ze geen lift geven >:)

In de VIP editie blijven ze toch vaak in bekende kringen hangen is mijn beeld. Meer dan de reguliere editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
bluewalk schreef op woensdag 16 november 2022 @ 06:45:
[...]
Het is dat ik elk jaar met een half oog mee kijk met mijn vrouw naar Expeditie Robinson, want anders had ik er maar 1 (FL) herkent…

VIPS zal wel hetzelfde verkorte format zijn als vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Echt top gespeeld om last minute nog even een dwaalspoor op te zetten. Als ze meer tijd hadden gehad en een paar dorpen verder hadden kunnen gaan, hadden de Hunters misschien helemaal geen tijd meer gehad om naar die kapel te rijden. Erg netjes gespeeld. Maar ook dat de Hunters (al dan niet met een mazzeltje door iets te gokken) toch nog zo close waren gekomen. 10 minuten eerder was het waarschijnlijk nog wel heel spannend geweest.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kroesss
  • Laatst online: 11-09 10:22
Ik moet zeggen dat ik het een geweldig seizoen vond! Ik vond het altijd wel een leuk concept, maar ik stoorde mij (net als meerdere anderen in dit topic) in het verleden vaker aan dat de extractie-locatie te eenvoudig bekend was geworden bij de hunters. En dat iedereen die het spel 3 weken lang perfect gespeeld had daardoor doodleuk door 8 hunters op een paar vierkante meter werd opgewacht. Dat die mensen dus gewoon verloren omdat andere teams het allemaal niet heel serieus hadden genomen.

Dit keer was het voor de hunters echt een uitdaging om de locatie te vinden (wat dus ook maar half/half was gelukt uiteindelijk). Ze hadden van alles nodig: De inhoud van een floppy, de inhoud van een USB-stick en daarvoor ook een code voor het ontsleutelen van die stick, en ook nog een geheime vraag/antwoord aan de telefoon. Nog steeds mogelijk geweest, alleen niet met het oppakken van 1 of 2 teams.

Ook echt respect voor Sanne en Siedo. Ik dacht in het begin dat (vooral Siedo) iets te nonchalant zou zijn, maar ze zijn wel echt goed na blijven denken. Top-seizoen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kroesss schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:05:
Ik moet zeggen dat ik het een geweldig seizoen vond! Ik vond het altijd wel een leuk concept, maar ik stoorde mij (net als meerdere anderen in dit topic) in het verleden vaker aan dat de extractie-locatie te eenvoudig bekend was geworden bij de hunters. En dat iedereen die het spel 3 weken lang perfect gespeeld had daardoor doodleuk door 8 hunters op een paar vierkante meter werd opgewacht. Dat die mensen dus gewoon verloren omdat andere teams het allemaal niet heel serieus hadden genomen.

Dit keer was het voor de hunters echt een uitdaging om de locatie te vinden (wat dus ook maar half/half was gelukt uiteindelijk). Ze hadden van alles nodig: De inhoud van een floppy, de inhoud van een USB-stick en daarvoor ook een code voor het ontsleutelen van die stick, en ook nog een geheime vraag/antwoord aan de telefoon. Nog steeds mogelijk geweest, alleen niet met het oppakken van 1 of 2 teams.

Ook echt respect voor Sanne en Siedo. Ik dacht in het begin dat (vooral Siedo) iets te nonchalant zou zijn, maar ze zijn wel echt goed na blijven denken. Top-seizoen!
Fijn te horen! Ik vond zelf overigens dat het niet half gelukt was, we hadden 19 locaties over en door die actie van S&S hebben we maar gegokt op de middelste 8, maar eigenlijk hadden we geen flauw idee.

Eigenlijk zou ik het leukste vinden als er 4-6 locaties voor ons over blijven die elk meerdere aanlooproutes hebben. Dan hebben wij een kans, en hebben de kandidaten (als ze het enigszins voorbereiden) het toch nog helemaal in eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Laatst online: 11-09 10:22
SelmarSmit schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:48:
[...]

Fijn te horen! Ik vond zelf overigens dat het niet half gelukt was, we hadden 19 locaties over en door die actie van S&S hebben we maar gegokt op de middelste 8, maar eigenlijk hadden we geen flauw idee.

Eigenlijk zou ik het leukste vinden als er 4-6 locaties voor ons over blijven die elk meerdere aanlooproutes hebben. Dan hebben wij een kans, en hebben de kandidaten (als ze het enigszins voorbereiden) het toch nog helemaal in eigen hand.
Ik snap dat je het niet echt geslaagd vond, en dat jullie uiteindelijk door wat geluk nog 1 auto naar het juiste punt hebben gekregen, maar zoals ik het bekijk misten jullie nog maar 1 ding, en dat was het telefoontje. Als jullie dat nummer hadden gehad, dan hadden jullie zoals je zelf al eerder aangaf een tap op dat nummer gezet en had je de locatie gehoord. Dat was best heel dichtbij in mijn ogen.

Maar misschien is dat ook het verschil van benadering doordat jij uiteraard volle bak in het spel zit, en ik een toeschouwer ben. Onze beleving zal absoluut niet te vergelijken zijn.

Edit: eens met je laatste scenario trouwens, dat zou een fantastische finale opleveren inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Kroesss op 16-11-2022 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
SelmarSmit schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:48:
[...]

Beetje als bij de extractie van Klopjacht dit jaar. Vond ik goed gedaan.

3/4 locaties waar ze uiteindelijk terecht konden. (Hunters verdeelden over 3)
Alle locaties konden vanuit meerdere kanten benaderd worden. Dus ookal wisten ze waar ze moesten zijn, dan nog moesten de hunters alle richtingen in de gaten houden.

spoiler:
Helaas werd het uiteindelijke punt toch bekend. Door 'toedoen' van kandidaten (eigenlijk door helpers die te verdacht aan het scouten waren op de locatie) en oplettendheid van de hunters daarop.
Hierdoor konden alle teams toch nog op tijd voor de extractie op dezelfde locatie verzamelen...
Maar ja, dat is het spel :) (wel zonde voor het andere team, wat daardoor ook in de val liep overigens)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Wat ik nu zo jammer vind van Hunted dat het na de finale ook in een keer is afgelopen. Ik zou toch graag wat meer horen van de teams en de hunters in een nabespreking in een afzonderlijk programma zonder dat je dit online hoeft op te zoeken. Volgens mij is het al eens gedaan kan ik mij herinneren. Nu is het wel heel erg cold turkey. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
sjaool schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:50:
Wat ik nu zo jammer vind van Hunted dat het na de finale ook in een keer is afgelopen. Ik zou toch graag wat meer horen van de teams en de hunters in een nabespreking in een afzonderlijk programma zonder dat je dit online hoeft op te zoeken. Volgens mij is het al eens gedaan kan ik mij herinneren. Nu is het wel heel erg cold turkey. :)
Hier hetzelfde, al is het een online aflevering.

En klopt, werd vorig jaar gedaan na de vips serie.
Pagina: 1 ... 27 ... 49 Laatste