Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 14:35
Sommige mensen praten ook gewoon zo, ondanks dat ze iets zeker weten zwakken ze het af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
crzyhiphopazn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:12:
Ik zou als ik mee zou doen mijn E-sim QR-code doorgeven aan bekenden en die elke gekozen moment mijn sim activeren.
Kunnen de Hunters rondzoeken naar mijn aanmelding op een zendmast. :+ :+
En voor de zekerheid meerdere telefoons op plekken hebben die ze niet verwachten a la John Wick.

Sanne & Siedo hebben wel de bazigste move gedaan -> Helikopter wegvliegen. _/-\o_ :o
Wauw wat heb ik gelachen om de hunters en wat heb ik genoten van die actie.
Of een desinformatiestrategie bedenken met de mensen uit je inner circle. In andere woorden, de mensen in je nabije omgeving die hoogstwaarschijnlijk afgeluisterd zullen worden zodra de opnames starten. Zoals, maar dan in een veel simpelere vorm, bij operatie 'Mincemeat' tijdens de Tweede Wereldoorlog, waarin twee inlichtingenofficieren de opdracht kregen om een geniale en bijzondere desinformatiestrategie te verzinnen. Onlangs nog verfilmd. :)

Bijvoorbeeld door vóór de opnames beginnen alvast iedereen te instrueren om af en toe in codetaal naar elkaar te bellen. Zoals het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog: "De geit is gemolken. Ik herhaal... de geit is gemolken." Of: "De gans is gevlogen. Wie haalt hem op?" Vervolgens even naar een benzinepomp in de buurt rijden om te tanken en weer terug naar huis. Die telefoongesprekken staan natuurlijk helemaal los van jou als voortvluchtige. Je trekt gewoon je eigen plan met onbekenden die je onderweg tegenkomt.

Of een andere optie: de inner circle af en toe naar elkaar laten sms'en in codetaal die bijvoorbeeld ook bij geocachen wordt gebruikt om puzzels te coderen. Gemakkelijk te kraken door het hoofdkantoor, maar er staat toch niets relevants in. Al lijkt het in eerste instantie wel relevant voor het onderzoek vanwege de codering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-06 20:35
renegrunn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:32:
[...]

Dat is inderdaad misschien ook wel interessant om te begrijpen, of, en zo ja welke technologische of juridische mogelijkheden er door de jaren heen bij zijn gekomen (y)
Ik ben er bij gekomen in seizoen 2, met een heleboel technische trucs onder de arm die niet bekend waren bij het team van destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:10:
@SelmarSmit de voortvluchtige hadden het over zwartrijden toen ze op het station waren, mag dat eigenlijk wel volgens de regels? Ik dacht dat, ondanks ze ‘op de vlucht zijn’ ze zich toch aan de de Nederlandse wet moeten houden.

(Al doen de hunters dat ook niet altijd lettende op hun snelheidsmeter in de auto.)
We gedogen het, maar als ze worden gesnapt, ben je ‘gepakt’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Vld1989 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:41:
Dank voor alle reacties @SelmarSmit, die anonieme beller klinkt op deze manier alweer een stuk geloofwaardiger!
Alleen de manier waarop het in beeld kwam vind ik nog steeds erg knullig, het kwam echt totaal niet spontaan over terwijl ik dat van bijvoorbeeld de belletjes over taphits en pinhits wel vind. Nu was het een verhaal in de trant van "ja, ze zouden zijn geweest bij iemand die Barbara zou heten, waarschijnlijk zijn ze naar Bloemendaal gebracht" etc, heel vaag verhaal maar elk detail klopte omdat die beller het gewoon allemaal blijkt te weten. Waarom kon die beller het niet gewoon brengen in de trant van "een kennis van me heeft een van de voortvluchtigen geholpen, ze heet Barbara en ze heeft dit gedaan"? Dat zou het voor mij een stuk geloofwaardiger en spontaner gemaakt hebben. Keuze van de productie geweest?
Nee, van de beller. Die ging het verhaal zo vertellen, daar hebben wij noch productie invloed op. Ik vermoed dat diegene echt vooral probeerde niets weg te geven dat naar hem/haar of de relatie met Barbara kon leiden (voor Barbara later op tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-06 11:46
Squawk schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:57:
[...]

Of een desinformatiestrategie bedenken met de mensen uit je inner circle. In andere woorden, de mensen in je nabije omgeving die hoogstwaarschijnlijk afgeluisterd zullen worden zodra de opnames starten. Zoals, maar dan in een veel simpelere vorm, bij operatie 'Mincemeat' tijdens de Tweede Wereldoorlog, waarin twee inlichtingenofficieren de opdracht kregen om een geniale en bijzondere desinformatiestrategie te verzinnen. Onlangs nog verfilmd. :)

Bijvoorbeeld door vóór de opnames beginnen alvast iedereen te instrueren om af en toe in codetaal naar elkaar te bellen. Zoals het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog: "De geit is gemolken. Ik herhaal... de geit is gemolken." Of: "De gans is gevlogen. Wie haalt hem op?" Vervolgens even naar een benzinepomp in de buurt rijden om te tanken en weer terug naar huis. Die telefoongesprekken staan natuurlijk helemaal los van jou als voortvluchtige. Je trekt gewoon je eigen plan met onbekenden die je onderweg tegenkomt.

Of een andere optie: de inner circle af en toe naar elkaar laten sms'en in codetaal die bijvoorbeeld ook bij geocachen wordt gebruikt om puzzels te coderen. Gemakkelijk te kraken door het hoofdkantoor, maar er staat toch niets relevants in. Al lijkt het in eerste instantie wel relevant voor het onderzoek vanwege de codering.
Dat hadden een paar seizoenen geleden ook 2 mensen gepland. Die zijn toen gepakt omdat ze terug naar huis gingen en via Google Home muziek aanzetten en de Hunters dus al toegang hadden tot het Google-account. Maar die hadden via een game-community allerlei desinformatie gepland. Ze noemen het zelf de "smoke and mirrors"-tactiek volgens mij. Leek mij heel leuk om te zien hoe dat zou zijn afgelopen, maar zover zijn ze dus nooit gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Gurbuh schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:51:
Sommige mensen praten ook gewoon zo, ondanks dat ze iets zeker weten zwakken ze het af.
Klopt. Gebeurt veel bij inlichtingendiensten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 23:05

ralpje

Deugpopje

SelmarSmit schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:58:
[...]

We gedogen het, maar als ze worden gesnapt, ben je ‘gepakt’.
Als in: als ze controle van conducteur krijgen?

Logisch ook wel, eigenlijk.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 21:55
dan kan je beter vragen of er toevallig iemand is die je een treinkaartje wil sponsoren

Als mensen al openstaan voor autoritjes of slaapplaatsen, dan moet een treinkaartje ook best lukken.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 09:25
Chillz schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:21:
dan kan je beter vragen of er toevallig iemand is die je een treinkaartje wil sponsoren

Als mensen al openstaan voor autoritjes of slaapplaatsen, dan moet een treinkaartje ook best lukken.
Als Melvin en Yasmin zo goed waren in het vragen van gunsten van vreemden dan waren ze waarschijnlijk niet eens op dat station terecht gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08
Kanseleur schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:28:
[...]

Dit, maar ik denk ook dat er in de volgende seizoenen maatregelen zijn genomen om de voortvluchtige een aantal keer boven water te laten komen, bijvoorbeeld om de extractie locatie te weten te komen. Als je dat niet doet voor een tv-programma gaat een voortvluchtige gewoon 3 weken in het bos zitten met af en toe een bevoorradingsuitstapje.
Dit denk ik ook, mij staat bij dat de voortvluchtigen in het eerste seizoen in ieder geval eens in de 48 uur moesten verplaatsen, en ze kregen een pinpas mee (maar of het gebruik daarvan een eigen keuze was, weet ik niet zeker), maar verder waren er geen specifieke opdrachten zoals pakketjes ophalen, dat kwam in latere seizoenen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Voor het weer opnieuw begint: We laten de kwestie rondom Nord VPN en simulatie nu liggen. Dit is immers een TV-serie ter vermaak, schrijvers kunnen hun eigen draai eraan geven.

De achtergrond werd besproken in NordVPN "logt niets", maar Hunted vordert wel IP maar is onderhand gesloten. Hier blijven we er niet over doorgaan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
jdh009 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:00:
[...]

* jdh009 mompelt iets over een transponder.
Tuurlijk is een heli (of vliegtuig) prima te volgen of tracken, alleen dan moet je wel eerst weten dat de deelnemers erin zitten/gezeten hebben, anders is het gewoon een helicoptervlucht over NL, zoals er best wel wat van plaats vinden.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33

dr.lowtune

Deugt niet

Net weer even wat afleveringen ingehaald. Tot nu toe vermaken we ons prima! Die jongens die gepakt zijn waren wel stom bezig met die telefoon, vond ze ook best respectloos over hun “slome” collega (exacte woordkeuze weet ik niet), zal leuk ontvangen zijn in dat bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dr.lowtune schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:09:
Net weer even wat afleveringen ingehaald. Tot nu toe vermaken we ons prima! Die jongens die gepakt zijn waren wel stom bezig met die telefoon, vond ze ook best respectloos over hun “slome” collega (exacte woordkeuze weet ik niet), zal leuk ontvangen zijn in dat bedrijf.
Ik snap je, maar ik snap ook de frustraties van de twee heren. Hoeveel hints moet je geven tot het doordringt dat je nodig bent ergens bij te helpen. Kwam blijkbaar niet binnen. Had ook niet het idee dat de beste man het allemaal snapte toen Roy vertelde wat er ging gebeuren.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 21:23
THE_BASE schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:48:
[...]

Ik snap je, maar ik snap ook de frustraties van de twee heren. Hoeveel hints moet je geven tot het doordringt dat je nodig bent ergens bij te helpen. Kwam blijkbaar niet binnen. Had ook niet het idee dat de beste man het allemaal snapte toen Roy vertelde wat er ging gebeuren.
Maar ze wisten zelf ook geeneens zeker of dit de Paul was die ze nodig hadden of waar hij precies woonde.. Maar dan wel zulke wanhopige acties uitzetten om hem een briefje te overhandigen.

Heel gek maar ze kwamen er mee weg. Tot ze vervolgens ook nog in het bos een rondje gingen lopen ipv te schuilen. 8)7

Ook vreemd dat ze niet wisten hoe groot Uden is (terwijl ze in de buurt wonen/werken). Op goed geluk daar een kapsalon van "de vrouw van Paul" proberen te vinden is ook niet echt een geweldig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:24
rvrrr schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 23:46:
[...]

Maar ze wisten zelf ook geeneens zeker of dit de Paul was die ze nodig hadden of waar hij precies woonde.. Maar dan wel zulke wanhopige acties uitzetten om hem een briefje te overhandigen.

Heel gek maar ze kwamen er mee weg. Tot ze vervolgens ook nog in het bos een rondje gingen lopen ipv te schuilen. 8)7

Ook vreemd dat ze niet wisten hoe groot Uden is (terwijl ze in de buurt wonen/werken). Op goed geluk daar een kapsalon van "de vrouw van Paul" proberen te vinden is ook niet echt een geweldig idee.
Dat was juist wel een goed idee vind ik. Dat bleek ook wel toen ze eigenlijk direct beet hadden. Wat ze erna deden was gewoon stom. Ze hadden vol op die vriendin van Paul moeten gaan, aangezien die waarschijnlijk niet onder de tap staat. Nog beter was natuurlijk geweest dat ze gewoon naar die kapsalon van die vriendin van Paul waren gegaan ipv bellen.

Alle collega's stonden onder de tap zag je eerder, maar worden dan ook direct de mensen rond die collega's (partners/ouders etc) onder de tap gezet? Waar eindigt zo'n tapaanvraag normaliter?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb het idee dat er bij het gepakte koppel door hun behoedzaamheid en bijvoorbeeld het opmerken van de Floppy Factory-valkuil er een soort van onaantastbaarheidsgevoel is ontstaan. Om vanuit het niets (zo is het in ieder geval gemonteerd) van een heel laag risicoprofiel ineens een serie bewuste keuzes te maken met heel hoog risicoprofiel, vind ik anders erg lastig verklaarbaar.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
rvrrr schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 23:46:
Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar ze hadden vanuit die eerste kapsalon een belronde kunnen doen naar andere kappers. Je kunt best snel zo'n lijst afwerken. Het ging te snel van "we kunnen Paul zelf niet bereiken dus via z'n vriendin" naar "we gaan hem toch bellen".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
user109731 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:59:
[...]

Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar ze hadden vanuit die eerste kapsalon een belronde kunnen doen naar andere kappers. Je kunt best snel zo'n lijst afwerken. Het ging te snel van "we kunnen Paul zelf niet bereiken dus via z'n vriendin" naar "we gaan hem toch bellen".
Dat is dan ook juist de hele uitdaging. Vanaf de bank en met alle rust in je hoofd kun je gemakkelijk een goede oplossing/tactiek verzinnen, maar dat is juist datgene dat niet meer lukt na 7 dagen (ongeveer, sommige wat eerder, sommige wat later) op de vlucht. Daarom zie je ook juist nu alle koppels fouten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnoz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-04 14:14
jdh009 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:00:
[...]

* jdh009 mompelt iets over een transponder.
Even uit mn hoofd, maar volgens mij hoeft die pas aan boven een bepaalde hoogte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tijnoz
renegrunn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:32:
[...]

Dat is inderdaad misschien ook wel interessant om te begrijpen, of, en zo ja welke technologische of juridische mogelijkheden er door de jaren heen bij zijn gekomen (y)
Sinds 1 maart 2019 is er de hackbevoegdheid onder de politiewet. Ook de nieuwe inlichtingenwet (Wiv) is er bij gekomen door de seizoenen heen (is toen nog extra aandacht aan besteed). Wel een belangrijke: wij mogen dus ook bevoegdheden uit de Wiv inzetten. Daar was nog niet echt gebruik van gemaakt tot ik er bij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:35
@SelmarSmit en @Tijnoz even een andere vraag. Misschien hebben jullie dit nog meegepakt, misschien niet. Maar in eerdere seizoenen (in ieder geval S1) werd er wel eens afluisterapparatuur ingezet (uit mijn hoofd o.a. in het woonhuis van Evert (S1)). Hoe wordt dat bij jullie binnen gebracht? Komt dat direct binnen of gaat dat (om bijvoorbeeld privacy-redenen) via de OvJ/redactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Drucchi schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:01:
@SelmarSmit en @Tijnoz even een andere vraag. Misschien hebben jullie dit nog meegepakt, misschien niet. Maar in eerdere seizoenen (in ieder geval S1) werd er wel eens afluisterapparatuur ingezet (uit mijn hoofd o.a. in het woonhuis van Evert (S1)). Hoe wordt dat bij jullie binnen gebracht? Komt dat direct binnen of gaat dat (om bijvoorbeeld privacy-redenen) via de OvJ/redactie?
Wij hebben een aantal OVC’s, en ‘plakken’ die op een slimme plek. Daarna kunnen we inbellen op dat apparaat en meeluisteren (en dat doen we zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Ik moest OVC even opzoeken, dus voor gelijksoortigen zal ik de moeite besparen. OVC staat voor Opname Vertrouwelijke Communicatie.

Maar goed, daar belt men dus als het ware in. Is dat dan uitsluitend onder spel/werktijd of beperkt tot momenten dat jullie denken iets op te kunnen vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnoz
Drucchi schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:58:
Ik moest OVC even opzoeken, dus voor gelijksoortigen zal ik de moeite besparen. OVC staat voor Opname Vertrouwelijke Communicatie.

Maar goed, daar belt men dus als het ware in. Is dat dan uitsluitend onder spel/werktijd of beperkt tot momenten dat jullie denken iets op te kunnen vangen?
Die dingen hebben geen geweldige batterijduur.. dus dat is altijd gericht. Er zijn natuurlijk ook andere afluistermogelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Owja, vorig seizoen deden jullie ook iets met tracker-apps en find my friend ofzo. Maar een smartphone is een erg praktisch afluisterapparaat. En hacken hoeft niet eens, want je krijgt hem gewoon unlocked aangereikt.

Gaat dat ook zo met die camera-auto's? Kan dagen duren voordat er iets te zien is. Zit er dan gedurende speeltijd constant iemand op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Drucchi schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:58:

Op zich altijd (lees tijdens spel tijd), maar de accu is snel leeg, en het is een ongelofelijke k** klus om uit te luisteren, want de kwaliteit is vaak heel slecht. Daarom zoeken we echt een juist moment en setting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Drucchi schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:09:
En hacken hoeft niet eens, want je krijgt hem gewoon unlocked aangereikt.
Hier verbaas ik mij echt elke keer weer over; komt die grote man op bezoek en ze geven direct de telefoon af, unlocked en al.

Volgens mij is er maar een keer iemand geweest die zei; kom maar met het bevel op papier, je krijgt mijn telefoon anders echt niet!

Is dit onderdeel van de spelregels tegenwoordig of is iedereen zo "slap"?

Wat ik ook niet snap is dat niemand even in Whatsapp ed kijkt welde devices er ingelogd zijn na het uit handen geven van de telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door bluewalk op 03-11-2022 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijnoz
bluewalk schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:21:
[...]

Hier verbaas ik mij echt elke keer weer over; komt die grote man op bezoek en ze geven direct de telefoon af, unlocked en al.

Volgens mij is er maar een keer iemand geweest die zei; kom maar met het bevel op papier, je krijgt mijn telefoon anders echt niet!

Is dit onderdeel van de spelregels tegenwoordig of is iedereen zo "slap"?

Wat ik ook niet snap is dat niemand even in Whatsapp ed kijkt welde devices er ingelogd zijn na het uit handen geven van de telefoon.
Slap! En we worden bij de helft er wel uitgekicked hoor, helaas ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Tijnoz schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:22:
[...]

Verbazingwekkend, hoewel het misschien wel anders is als twee van die gasten opeens aan de deur staan :/

Maar wel leuk om te weten dat je er toch af en toe uitgekickt worden.
Is misschien wel iets om in de montage te laten meenemen, mits interessant voor het verhaal natuurlijk. Ik snap dat het allemaal in afleveringen van 50 minuten gepropt moet worden, maar om verwarring te voorkomen misschien wel leuk.

Denk dat wij - als fans - een aflevering van 60 a 70 minuten ook wel kunnen waarderen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Hoe doen jullie dat als er communicatie via Signal wordt ontdekt? Dat heeft geen web-variant of manier om met een ander device in te loggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Drucchi op 03-11-2022 09:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:02
bluewalk schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:31:
[...]

Verbazingwekkend, hoewel het misschien wel anders is als twee van die gasten opeens aan de deur staan :/

Maar wel leuk om te weten dat je er toch af en toe uitgekickt worden.
Is misschien wel iets om in de montage te laten meenemen, mits interessant voor het verhaal natuurlijk. Ik snap dat het allemaal in afleveringen van 50 minuten gepropt moet worden, maar om verwarring te voorkomen misschien wel leuk.

Denk dat wij - als fans - een aflevering van 60 a 70 minuten ook wel kunnen waarderen O-)
Ik zou zeggen, maak een webserie of iets anders buiten de main show op TV waar de fans dit soort details zien. Ik zou waarschijnlijk elke week wel naar 20 minuten "Hunted talk" kijken. Laat een paar beelden achter de schermen zien, misschien wat persoonlijke reacties van de Hunters en kandidaten, een item over technische details, een (oud) deelnemer aan tafel, een kijkersvraag, etc, dat lijkt mij best geinige tv en niet zo ingewikkeld om op te tuigen. Het hoeft voor mij ook helemaal niet big budget of met BN'ers :r

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijnoz
ph4ge schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:06:
[...]

Ik zou zeggen, maak een webserie of iets anders buiten de main show op TV waar de fans dit soort details zien. Ik zou waarschijnlijk elke week wel naar 20 minuten "Hunted talk" kijken. Laat een paar beelden achter de schermen zien, misschien wat persoonlijke reacties van de Hunters en kandidaten, een item over technische details, een (oud) deelnemer aan tafel, een kijkersvraag, etc, dat lijkt mij best geinige tv en niet zo ingewikkeld om op te tuigen. Het hoeft voor mij ook helemaal niet big budget of met BN'ers :r
Ik ben met een collega een klein podcastje begonnen, maar ik relateer Hunted vooral aan wat we dagdagelijks doen :) Misschien plak ik er wel een extra achteraan met vragen die ik hier vind!

Verder ben ik het wel met je eens, maar het programma is natuurlijk voor de 1.2-1.5M kijkers, niet de 100k die dat stukje misschien boeiend vinden. Ik vraag er vaak naar though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnoz
Drucchi schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:34:
Hoe doen jullie dat als er communicatie via Signal wordt ontdekt? Dat heeft geen web-variant of manier om met een ander device in te loggen.
Signal heeft Signal for Desktop, en zet een individuele verbinding op. Je kan dan niet door de historie kijken, alleen berichten vanaf de koppelling. Betekent wss dat ik de Hunter ter plaatse wat meer zou coachen om door de apps te kijken.

We hebben ook wat technieken om op afstand een telefoon onder controle te nemen, maar daar krijg ik bijna nooit toestemming voor omdat de privacyimpact niet opweegt tegen de rol van het subject in de vlucht. Subsidiariteit en Proportionaliteit wordt erg sterk op gelet door onze officier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:57
Tijnoz schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:22:
[...]

Ik ben met een collega een klein podcastje begonnen, maar ik relateer Hunted vooral aan wat we dagdagelijks doen :) Misschien plak ik er wel een extra achteraan met vragen die ik hier vind!

Verder ben ik het wel met je eens, maar het programma is natuurlijk voor de 1.2-1.5M kijkers, niet de 100k die dat stukje misschien boeiend vinden. Ik vraag er vaak naar though :P
Klinkt leuk! Hoe heet je podcast? En waar te vinden?

Als Expeditie Robbinson Eilandpraat heeft, dan zou Hunted hier zeker een vorm van verdienen. Jullie hebben ze immers qua kijkcijfers al ingehaald :)

https://www.mediacourant....d-door-hunted-valt-tegen/
Tijnoz schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:24:
[...]

maar daar krijg ik bijna nooit toestemming voor omdat de privacyimpact niet opweegt tegen de rol van het subject in de vlucht. Subsidiariteit en Proportionaliteit wordt erg sterk op gelet door onze officier.
Persoonlijk zou ik dit aspect graag in de montage eens voorbij zien komen.
Zoals het nu gemonteerd wordt lijkt 'alles' wat het HQ verzint toestemming te krijgen. Zou (met name voor de 1.3M niet-tweaker kijkers) een mooie nuance zijn om een of twee keer per seizoen iets te zien wat dan niet lukt vanwege de regels/wetten waar de opsporing aan gebonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
SpelFaut schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:57:
Ben ook benieuwd!

Over Hunted is al wel de podcast "Op de vlucht"
Is niet officieel (als in door AvroTros), maar er hebben al wel een aantal hunters (oa Selmar en Marcel) en kandidaten aan meegewerkt. Ook leuk! (y)
Zoals het nu gemonteerd wordt lijkt 'alles' wat het HQ verzint toestemming te krijgen. Zou (met name voor de 1.3M niet-tweaker kijkers) een mooie nuance zijn om een of twee keer per seizoen iets te zien wat dan niet lukt vanwege de regels/wetten waar de opsporing aan gebonden is.
Inderdaad!
Lijkt me bv ook voor de geloofwaardigheid van het programma goed.
Laten zien dat niet alles (zomaar) kan. Dat er soms een 'OvJ' terugfluit omdat je niet alles kan maken.

Blijkbaar ook niet bij Triple-A-criminelen (of mensen die voor een programma zo gezien worden).
Wat me soms ook verbaast, maar soms ook begrijpelijk is...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:21

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

[...]

Ja hier ben ik het ook mee eens!

Een andere tip die ik de redactie nog zou willen geven:

Soms lijkt het alsof kandidaten die gepakt zijn (of helpers) echt heel simpel en meteen in een verhoor informatie delen. Maar hier geeft @SelmarSmit dan aan dat ze misschien wel 3 uur(!!) in verhoor hebben gezeten. Ik zou zeggen; voeg een kleine overlay toe aan die 'scenes' met een klokje of timer hoe lang de persoon al in verhoor zit. Dat geeft het veel beter aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijnoz
Chillz schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:07:
[...]

Ben ook benieuwd!

Over Hunted is al wel de podcast "Op de vlucht"
Is niet officieel (als in door AvroTros), maar er hebben al wel een aantal hunters (oa Selmar en Marcel) en kandidaten aan meegewerkt. Ook leuk! (y)

[...]

Inderdaad!
Lijkt me bv ook voor de geloofwaardigheid van het programma goed.
Laten zien dat niet alles (zomaar) kan. Dat er soms een 'OvJ' terugfluit omdat je niet alles kan maken.

Blijkbaar ook niet bij Triple-A-criminelen (of mensen die voor een programma zo gezien worden).
Wat me soms ook verbaast, maar soms ook begrijpelijk is...
Bij de 'triple A criminelen' mogen we echt wel vanalles, maar van een willekeurige burger moet je wel aantonen dat ze er iets mee te maken hebben, en ook dan kan je niet zomaar -alles-.

Gelukkig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tijnoz
[...]

Als Expeditie Robbinson Eilandpraat heeft, dan zou Hunted hier zeker een vorm van verdienen. Jullie hebben ze immers qua kijkcijfers al ingehaald :)

https://www.mediacourant....d-door-hunted-valt-tegen/

[...]

YouTube: Inzichten van Hunted | Wie is de digitale hunter | S-RM’s Martijn Ho... is de videoversie. Als podcast kan je hem ook vinden onder S-RM Insider. Komen nog drie afleveringen (marketing afdeling moet nog editten haha)

Het gebeurt niet heel vaak, omdat wij ook wel weten wat we aan kunnen vragen en wat niet, maar mijzelf gebeurt het zeker wel een aantal keer per seizoen dat ik een techniek niet mag inzetten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pricing
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 19:19
Aan de hand van de luchtfoto in de intro heb ik na even zoeken kunnen vinden waar het extractiepunt dit seizoen is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upubjLeHDh0tpjzgCnfH15aoqjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhsKvD1Yrkr50znOeVa5Ftii.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wbmo7ohEdEC-BjnzQfmVlYR70tQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elMymrhrDu4ITdeNasez1OEe.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is nabij Itteren in Zuid-Limburg, zie: https://goo.gl/maps/N7jQyCHnfbWKscMn7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:40
pricing schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:00:
Aan de hand van de luchtfoto in de intro heb ik na even zoeken kunnen vinden waar het extractiepunt dit seizoen is:

[Afbeelding]

spoiler:
[Afbeelding]

Dit is nabij Itteren in Zuid-Limburg, zie: https://goo.gl/maps/N7jQyCHnfbWKscMn7
Ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen. Het kan natuurlijk ook een random ander punt zijn om nieuwsgierige kijkers op het verkeerde been te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
Shinji schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:05:
[...]

Ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen. Het kan natuurlijk ook een random ander punt zijn om nieuwsgierige kijkers op het verkeerde been te zetten.
Vorige jaren bleek het steeds te kloppen. Bijvoorbeeld het vliegveld Teuge wat in het intro te zien was vorige keer.

[Afbeelding]

spoiler:
[Afbeelding]

Vind het wel knap dat je deze locatie gevonden hebt, helemaal omdat de beelden in het intro dus geen noord zuid oriëntatie hebben.
Hoe heb je deze plek gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 15:42

[Afbeelding]

spoiler:
[Afbeelding]

Als dat de locatie is, dan denk ik dat ze misschien instructies gaan krijgen om zelf een (opblaas)boot of zwemkleding te regelen om dan naar de overkant te varen of te zwemmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
Wh4ck0 schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:23:
[...]

Als dat de locatie is, dan denk ik dat ze misschien instructies gaan krijgen om zelf een (opblaas)boot of zwemkleding te regelen om dan naar de overkant te varen of te zwemmen :P
Ik zou de Maas overzwemmen toch wel heel erg sterk afraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
[...]

Eerdere seizoenen was het volgens mij normaal gesproken zo dat wanneer je op het extractie-punt in het voertuig zit (boot/vliegtuig/whatever) dat je dan "veilig" bent. Zou ook lullig zijn dat je van de kunsten van bijvoorbeeld een bestuurder van de boot afhankelijk bent of je wint of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pricing
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 19:19
SpelFaut schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:14:
[...]

Vind het wel knap dat je deze locatie gevonden hebt, helemaal omdat de beelden in het intro dus geen noord zuid oriëntatie hebben.
Hoe heb je deze plek gevonden?
Er zijn niet veel grensrivieren van ongeveer deze breedte. Wat overbleef heb ik gescand op zandkleur, en dat was eigenlijk alleen de Maas. En vervolgens is het scrollen ;). Achteraf had ik het sneller kunnen vinden als ik niet google gebruikt had maar de luchtfoto uit pdokviewer (https://app.pdok.nl/viewer/) die de programmamakers blijkbaar zelf gebruikt hebben (kom ik net pas achter).
[...]

Er zitten veel kano/kajakverhuurders in de buurt zo te zien... zou zomaar iets mee gedaan kunnen worden. Als je goed kijkt op de luchtfoto van google dan zie je er zelfs één liggen vlak naast het afwateringskanaaltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
pricing schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:19:
[...]

Er zitten veel kano/kajakverhuurders in de buurt zo te zien... zou zomaar iets mee gedaan kunnen worden. Als je goed kijkt op de luchtfoto van google dan zie je er zelfs één liggen vlak naast het afwateringskanaaltje.
Eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren. Het is een TV-programma en dus zal de extractie visueel aantrekkelijk moeten zijn. 2 man die zitten te peddellen in een kanotje is toch iets anders dan de vliegtuigen/helicopters/RIBs die ze eerder hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 14:09

neanderthaler

Are friends electric?

Tijnoz schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:22:
[...]

Ik dacht eens in dit topic gelezen te hebben dat de deelnemers een contract moeten tekenen waarbij ze akkoord gaan met verregaande schending van hun privacy en ook dat de helpers niet zomaar alles mogen?

Ik snap dat de hunters vanuit hun achtergrond heel overtuigend kunnen overkomen (oftewel intimiderend) en waarschijnlijk wel wat trainingen hebben gekregen hoe ze het best mensen kunnen laten praten die dat eigenlijk niet van plan waren. Bijvoorbeeld die 2 deelnemers die ergens hadden gelogeerd, in de haast moesten vertrekken en hun helpers vergeten waren het opblaasbed op te ruimen. De hunter vroeg wie daar geslapen hadden, de vrouw des huizes zei 2 vrienden van mijn zoon en vervolgens zei de zoon 'niemand'. Wanneer je dan iemand meteen met diens leugen confronteert, zullen er velen zijn die dan toch uit de school klappen.

Laten de hunters buiten beeld iets aan de helpers zien qua spelregels ofzo waarin iets vermeld staat over plichten om de hunters te woord te staan? Ik kan me nog herinneren dat die tv-kok (vorig seizoen?) het best lastig kreeg. Of die keer dat men op die gay camping was en dreigde anders alle gasten lastig te vallen. Als je een simulatie wil laten zien van een stel 'topcriminelen' op de vlucht, kan je immers mensen die hen helpen daarvoor voor de rechter brengen.

En dan trouwens nog die 'anonieme tip' die men in dit seizoen telefonisch kreeg? Iemand die ergens iets heeft gezien of gehoord over voortvluchtigen en dan weet hoe hij in contact moet komen met de hunters? Hoe dan? Door de NPO te bellen en het nummer van de producent of de redactie te vragen?

[ Voor 9% gewijzigd door neanderthaler op 07-11-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
neanderthaler schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:03:
[...]

En dan trouwens nog die 'anonieme tip' die men in dit seizoen telefonisch kreeg? Iemand die ergens iets heeft gezien of gehoord over voortvluchtigen en dan weet hoe hij in contact moet komen met de hunters? Hoe dan? Door de NPO te bellen en het nummer van de producent of de redactie te vragen?
Dit was al uitgelegd. Dat was schijnbaar een bekende van Marcel. Die had dus gewoon zijn nummer, net als dat jij en ik telefoonnummers hebben van kennissen van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:54
[...]

(...)
Er is eerder in dit topic ook de Hunted tiplijn ter sprake gekomen:
Er wordt volgens mij tijdens de hunt ook wel wat info verspreid via social-media, en als ik zoek op de tiplijn kom ik ook wel wat (oudere) regionale mediaberichten tegen:
https://www.omropfryslan....ee-voortvluchtige-friezen
https://www.rtvdrenthe.nl...an-tv-pogramma-hunted-aan

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
[...]

Laten de hunters buiten beeld iets aan de helpers zien qua spelregels ofzo waarin iets vermeld staat over plichten om de hunters te woord te staan? Ik kan me nog herinneren dat die tv-kok (vorig seizoen?) het best lastig kreeg. Of die keer dat men op die gay camping was en dreigde anders alle gasten lastig te vallen. Als je een simulatie wil laten zien van een stel 'topcriminelen' op de vlucht, kan je immers mensen die hen helpen daarvoor voor de rechter brengen.
Als het helpers zijn, dan zijn ze op het moment dat wij aankomen natuurlijk al op de hoogte van de spelregels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 16:13
Ik hoop dat die Yasmin en Melvin snel gepakt worden, proberen het spel geeneens te spelen.

Edit: Mooi! Wordt daar ook geen zendtijd meer aan verspild. Hopelijk besteden ze volgend jaar wat meer tijd aan de casting.

[ Voor 41% gewijzigd door Mathijs14 op 07-11-2022 21:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:38
Mathijs14 schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:52:
Ik hoop dat die Yasmin en Melvin snel gepakt worden, proberen het spel geeneens te spelen.

Edit: Mooi! Wordt daar ook geen zendtijd meer aan verspild. Hopelijk besteden ze volgend jaar wat meer tijd aan de casting.
Toch iets proberen te verbranden. Beter dan de gemiddelde gepakte verdachte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:00
Hahaha, lekker die vader van de broer en zus 8)7

En dat gezicht van die ene hunter ook, kan nauwelijks zijn lachen verbergen. _/-\o_

Dat wordt een gezellige kerst in die familie.

[ Voor 22% gewijzigd door renegrunn op 07-11-2022 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 16:13
Pendora schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:06:
[...]

Ja dat viel me nog weer mee. Maar dit zat er natuurlijk al een paar afleveringen aan te komen want dat stel durfde niet buiten hun eigen kring te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mathijs14 schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:52:

Ja steeds maar bewegen in je eigen netwerk, die hebben echt nooit Hunted gekeken. Liep me daar al tijden aan te ergeren.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:21

St@m

@ Your Service

Wat een vader heb je dan.. jammer hoor dat je zoveel loslippige mensen hebt..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:58

zeroday

There is no alternative!

St@m schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:16:
Wat een vader heb je dan.. jammer hoor dat je zoveel loslippige mensen hebt..
totdat je hoort dat er een vooropgezet plan is. Waardoor het niet meer uitmaakt dat je de auto kwijtraakt want je hebt hem al gedumpt. Ik zei hier ook: wat dom .. .. totdat ze de auto parkeerden. Slim !

De beste leugen is de leugen die het dichts bij de waarheid zit.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:27

JRR

Humor!

Zijn die hunters in de jachthaven van Lemmer met dat meisje aan de praat over Sanne en Siedo, krijgen ze van haar het adres waar Sandra en Michel zitten/zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijnoz
zeroday schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:24:
[...]

totdat je hoort dat er een vooropgezet plan is. Waardoor het niet meer uitmaakt dat je de auto kwijtraakt want je hebt hem al gedumpt. Ik zei hier ook: wat dom .. .. totdat ze de auto parkeerden. Slim !

Een overduidelijk dwaalspoor gaan we niet volgen. Dit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
JRR schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:27:
Humor!

Zijn die hunters in de jachthaven van Lemmer met dat meisje aan de praat over Sanne en Siedo, krijgen ze van haar het adres waar Sandra en Michel zitten/zaten.
“Ik weet wel iets, maar ik weet niet of ik dat moet zeggen…” Komt vervolgens met steeds meer details en concrete aanwijzingen voor de Hunters. _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpelFaut
Wat mij deze aflevering op begint te vallen zijn de enorme hoeveelheid 'toevalligheden' die zich achter elkaar afspelen.

- Semi-willekeurig naar het werk van pa Sanne & Siedo in Gorredijk. (Uitleg van voice-over is goed te volgen)
Maar dan;
- Ander team krijgt opdracht om in de wijde omgeving Gorredijk te gaan zoeken. Belanden op een of andere manier in Vierhuis (of all places), wat dus echt geen omgeving Gorredijk is.
-Volgende moment zijn ze in jachthaven Lemmer (Tacozijl). Wat aan de 'verkeerde' kant van Lemmer ligt, ten opzichte van Vierhuis. Betekent dat ze heel Lemmer zijn door gecrossed om naar een relatieve uithoek te gaan. Inmiddels dan 30km vanaf Gorredijk. Ter vergelijk, dan hadden ze ook in Assen kunnen staan.
-Plots vinden ze daar een loslippige medewerker die een adres weet te produceren van Sandra/Michel.

Waarom deze vage route naar een onlogische plek in Lemmer? Waarom de route naar het zuiden maken, als ze het vermoeden hebben dat info bij 1e graads familie in Friesland terecht gaat komen?

Durf er verder geen conclusies aan te binden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxO5kRAC2YoviaQaO8HDm_rk7G4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aBIuIm51PqRxpaJvoIB1lgs6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SelmarSmit
SpelFaut schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:45:
Wat mij deze aflevering op begint te vallen zijn de enorme hoeveelheid 'toevalligheden' die zich achter elkaar afspelen.

- Semi-willekeurig naar het werk van pa Sanne & Siedo in Gorredijk. (Uitleg van voice-over is nog te volgen)
Maar dan;
- Ander team krijgt opdracht om in de wijde omgeving Gorredijk te gaan zoeken. Belanden op een of andere manier in Vierhuis (of all places), wat dus echt geen omgeving Gorredijk is.
-Volgende moment zijn ze in jachthaven Lemmer (Tacozijl). Wat aan de 'verkeerde' kant van Lemmer ligt, ten opzichte van Vierhuis. Betekent dat ze heel Lemmer zijn door gecrossed om naar een relatieve uithoek te gaan. Inmiddels dan 30km vanaf Gorredijk. Ter vergelijk, dan hadden ze ook in Assen kunnen staan.
-Plots vinden ze daar een loslippige medewerker die een adres weet te produceren van Sandra/Michel.

Waarom deze vage route naar een onlogische plek in Lemmer? Waarom de route naar het zuiden maken, als ze het vermoeden hebben dat info bij 1e graads familie in Friesland terecht gaat komen?

Durf er verder geen conclusies aan te binden..

[Afbeelding]
Met het risico alle Friezen over mij heen te krijgen, we dachten Fries, dus dat ze iets met een boot gingen doen (werd ook naar gevraagd in het interview bij de vriendin). Daarom moesten ze maar wat rondrijden en in jachthavens rondvragen. Daarom zie je ze dus op de verschillende plaatsen, en laat dat dus juist zien dat het echt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 00:14

jdh009

FP ProMod
[...]

Naast dat ze niet direct iets hadden aan deze tip is hier al toelichting over geweest. En, waarom is dat zo raar? Je kunt toch even vragen aan de productie die eromheen loopt hoe dit zou kunnen werken of, zoals in dit geval, omdat je iemand kent uit het team.

Als de voortvluchtige voor mijn deur staan zou ik ook even @SelmarSmit en/of @Tijnoz even een DM sturen met een voorstel om deze ‘last’ van me over te nemen voor een paar euro. Uit nieuwsgierigheid zou ik, als ik de kans zou krijgen, ook mijn (werk)telefoon of AirTag in de bagage van de voortvluchtige stoppen om hen te volgen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
jdh009 schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:56:
[...]

Naast dat ze niet direct iets hadden aan deze tip is hier al toelichting over geweest. En, waarom is dat zo raar? Je kunt toch even vragen aan de productie die eromheen loopt hoe dit zou kunnen werken of, zoals in dit geval, omdat je iemand kent uit het team.

Als de voortvluchtige voor mijn deur staan zou ik ook even @SelmarSmit en/of @Tijnoz even een DM sturen met een voorstel om deze ‘last’ van me over te nemen voor een paar euro. Uit nieuwsgierigheid zou ik, als ik de kans zou krijgen, ook mijn (werk)telefoon of AirTag in de bagage van de voortvluchtige stoppen om hen te volgen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
SelmarSmit schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:47:
[...]

Met het risico alle Friezen over mij heen te krijgen, we dachten Fries, dus dat ze iets met een boot gingen doen (werd ook naar gevraagd in het interview bij de vriendin). Daarom moesten ze maar wat rondrijden en in jachthavens rondvragen. Daarom zie je ze dus op de verschillende plaatsen, en laat dat dus juist zien dat het echt is.
Met deze uitleg is de route wel te volgen ja. Of het echt is wil ik ook niet aan twijfelen, ben enkel opzoek naar de beweegredenen. In Vierhuis was het ook een jachthaven die ze aandeden, als ik me goed herinner.

Maar zou je vanaf Gorredijk, en zoekende naar de dichstbijzijnde jachthaven niet richting het noord-oosten trekken?

De afgelegde route blijft op zijn minst zijn vraagtekens hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhQHA4IbmKMGwNAr7VYbqeJxwek=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jJcDij7OQorbeLH0DzJ993xA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 00:14

jdh009

FP ProMod
Het zijn zijn toch criminelen, die zou je in het echt ook niet (vrijwillig) helpen als ze aanbellen bij je. :p

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
[...]

Ik dacht eens in dit topic gelezen te hebben dat de deelnemers een contract moeten tekenen waarbij ze akkoord gaan met verregaande schending van hun privacy en ook dat de helpers niet zomaar alles mogen?

Ik snap dat de hunters vanuit hun achtergrond heel overtuigend kunnen overkomen (oftewel intimiderend) en waarschijnlijk wel wat trainingen hebben gekregen hoe ze het best mensen kunnen laten praten die dat eigenlijk niet van plan waren. Bijvoorbeeld die 2 deelnemers die ergens hadden gelogeerd, in de haast moesten vertrekken en hun helpers vergeten waren het opblaasbed op te ruimen. De hunter vroeg wie daar geslapen hadden, de vrouw des huizes zei 2 vrienden van mijn zoon en vervolgens zei de zoon 'niemand'. Wanneer je dan iemand meteen met diens leugen confronteert, zullen er velen zijn die dan toch uit de school klappen.

Gaat de productie echt met hints strooien terwijl er maar zo weinig teams over zijn? Ik denk dat die eerder peentjes aan het zweten waren op dat moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
SpelFaut schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:02:
[...]

Maar zou je vanaf Gorredijk, en zoekende naar de dichstbijzijnde jachthaven niet richting het noord-oosten trekken?

[Afbeelding]
Dan ken jij de navigatie-skills van Michael en Bo nog niet 😀

[ Voor 16% gewijzigd door SelmarSmit op 07-11-2022 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-07 15:31
Is dit seizoen langer of liggen ze de volgende aflevering er straks allemaal uit? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Erwin537 schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:23:
Is dit seizoen langer of liggen ze de volgende aflevering er straks allemaal uit? :o
Nou, aan het einde van volgende aflevering is het voor iedereen afgelopen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:27
SelmarSmit schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:27:
[...]

Nou, aan het einde van volgende aflevering is het voor iedereen afgelopen 😀
Tenzij er ineens wat vips op de vlucht slaan, dan moeten jullie nog ff verder jagen ... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
nagynl schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:39:
[...]

Tenzij er ineens wat vips op de vlucht slaan, dan moeten jullie nog ff verder jagen ... ;-)
Dat zou wel eens kunnen gebeuren ja 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Stel: Sandra en Michel worden nu gepakt voordat ze bij Wilco aankomen, mogen de hunters dan nog de info van Wilco onderscheppen? Of ligt die info dan ook uit het spel om Sanne en Siedo nog een kans te geven het eind te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosat
  • Laatst online: 23:06
tszcheetah schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:47:
Stel: Sandra en Michel worden nu gepakt voordat ze bij Wilco aankomen, mogen de hunters dan nog de info van Wilco onderscheppen? Of ligt die info dan ook uit het spel om Sanne en Siedo nog een kans te geven het eind te halen?
Ik neem aan dat de hunters de info kunnen en zullen gebruiken. Anders hadden ze dat ook niet met die floppy’s mogen doen en zouden ze ook niet azen op de info dmv het sturen van al die berichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
tszcheetah schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:47:
Dan mogen we die nog proberen te onderscheppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosat
SelmarSmit schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:42:
[...]

Dat zou wel eens kunnen gebeuren ja 😀
In januari begint hunted VIPS toch weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:54
[...]

Met deze uitleg is de route wel te volgen ja. Of het echt is wil ik ook niet aan twijfelen, ben enkel opzoek naar de beweegredenen. In Vierhuis was het ook een jachthaven die ze aandeden, als ik me goed herinner.

[Afbeelding]
Ik kan me juist ook wel voorstellen dat ze gekozen hebben voor de richting van het Ijsselmeer, omdat je aan die kant het makkelijkst naar plekken buiten Friesland kan varen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zo dat is ook lekker, heb je net je kind van school gehaald, rij je niets vermoedend door een straat, steekt ineens een deelnemer van een spelshow zijn “grote” zwarte auto schuin voor je.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43
Gosat schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:52:
[...]

In januari begint hunted VIPS toch weer?
https://www.tvgids.nl/nie...eizoen-hunted-vips-bekend

Volgens deze website verwachten ze dat het er direct achterna gezonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 00:06:
Zo dat is ook lekker, heb je net je kind van school gehaald, rij je niets vermoedend door een straat, steekt ineens een deelnemer van een spelshow zijn “grote” zwarte auto schuin voor je.
Vond het sowieso heftig wat er gebeurde allemaal voor die basisschool. Niet echt over nagedacht om daar zo'n situatie voor de deur te laten afspelen als je het mij vraagt.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
Pendora schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:06:

Hadden ze tóch nog een slimme actie! 8)

Haha, kan me nog herinneren van een van de eerste seizoenen, dat zo'n meid haar papier met instructies in stukjes scheurde, maar vervolgens wel alles bij elkaar weggooide (in iets van een verder lege bak bij het huis van bekenden waar ze zat)...
Hunters hoefden alleen maar de stukjes aan elkaar te plakken en het hele plan was vergeven :D
jdh009 schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:56:
[...]
Uit nieuwsgierigheid zou ik, als ik de kans zou krijgen, ook mijn (werk)telefoon of AirTag in de bagage van de voortvluchtige stoppen om hen te volgen.
AirTag is wel een goed plan! Kun je op de achtergrond toch nog een beetje volgen hoe het ze vergaat
[...]

Maar je weet toch ook niet of alles in beeld is geweest?
Misschien hebben ze die dag wel 15 jachthavens bezocht. Dan laten ze die ene zien met interessante beelden en daarnaast een paar random shots.
THE_BASE schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 08:32:
[...]

Vond het sowieso heftig wat er gebeurde allemaal voor die basisschool. Niet echt over nagedacht om daar zo'n situatie voor de deur te laten afspelen als je het mij vraagt.
Er waren niet veel kinderen te zien op het schoolplein, dus het zal wel mee vallen.
Er waren ook geen echte politiewagens/ sirenes/ etc. Dat maakt het ook al minder aangrijpend voor die kinderen.

Daarbij, als je tegen die kids zegt, kijk het is voor een tv programma, kijken jullie maar in november naar Hunted, dan zie je je eigen school en juffen misschien nog wel voorbij komen... dan vinden ze het alleen maar geweldig :) (zou die van mij wel hebben, die wil dan kijken voor die paar seconden school in beeld)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 08:32:
[...]

Ja dat had ik ook wel een beetje, als het zich zo heeft afgespeeld dan tenminste.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Laatst online: 07-04 14:16
In de aflevering van gisteren meldt het Hunter team dat het ze opvalt dat de vader van Ellen "heel veel belt" op het moment dat zij het huis binnenstappen. Op basis van die informatie wordt (a) het nummer van de vader bepaald en (b) een tap aangevraagd. En die tap is er al heel snel, want even later komen de voortvluchtigen langs en is het bingo.
In hoeverre zou dat in een werkelijke (niet tegenspel) situatie ook kunnen? Het bepalen van een 06 op basis van aanstralen in een dichtbevolkte woonwijk lijkt me niet eenduidig en het opvragen van een 06 bij providers is ook geen kwestie van een paar minuten (als het telefoonnummer al op naam staat). Vervolgens moet je bij de OvJ een goed beslagen vordering indienen, waarbij de vorderingsgrond in dit geval licht twijfelachtig is ("hij ging bellen toen we binnenkwamen"). En vervolgens moet die tap gezet worden. Al met al gaat daar toch wel een paar uur overheen (als je het daarin al redt)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Frank071 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:11:
Het bepalen van een 06 op basis van aanstralen in een dichtbevolkte woonwijk lijkt me niet eenduidig en het opvragen van een 06 bij providers is ook geen kwestie van een paar minuten (als het telefoonnummer al op naam staat).
Dat kan tegenwoordig direct op de systemen van de providers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Ten eerste: ik heb weer genoten van de aflevering. Zat weer van alles in, van goed gelukte ontsnappingen tot aanhoudingen en verhoren die veel opleveren en die weinig opleveren. Zelfs een eerste glimp van de nieuwe manier van communiceren over het extractiepunt.

Alleen de vader van Sanne en Siedo heeft volgens mij niet helemaal begrepen wat de bedoeling was dat hij zou gaan doen. Ik snap dat de hunter-teams goed opgeleid zijn, en je dus van goede huize moet komen om ze niets te vertellen (of zelfs een dwaalspoor), maar hij begon al zo ongeveer te vertellen toen ze een hand hadden gegeven en hun naam hadden gezegd... Dat wordt nog wel een momentje waarbij hij of Sanne of Siedo (of alledrie) een facepalm-beweging maakt bij het terugkijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 09:01
Het is de eerste slimme vraag van Hunter-teams die bekenden op het verkeerde been zet: "je weet vast wel waar we voor komen?". Het antwoord is vaak "ja!" om vervolgens te vragen "waarvoor denk je dat we komen dan?". En vervolgens geven mensen meer details dan alleen dat personen X&Y op de vlucht zijn, omdat ze er vanuit gaan dat de Hunters dat ook wel zullen weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
Misschien was dit wel afgesproken. Je ziet veel helpers namelijk ook lastig kunnen liegen. Gewoon de waarheid vertellen kan dan prima, als je weet dat de bus toch tijdig gedumpt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07 10:03

Crazy D

I think we should take a look.

zeroday schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:24:
[...]

Niet helemaal, want als je weet welke bus het is, kunnen ze mooi gevolgd worden via camera's, waar zijn ze geweest. Maar goed, als je weet dat je niet zo goed kunt liegen is het wel reteslim want je hoeft maar 1 dingetje niet te melden (namelijk dat de bus geparkeerd wordt ergens, waarschijnlijk al gedaan is) en de rest kun je gewoon eerlijk over zijn. Met het risico dat je ongeloofwaardig ben, juist omdat je zo snel zoveel info geeft.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Het zit m ook in de tijdswinst,

We zagen dat het einde (werk-)dag was, toen de hunters terug gingen naar het bedrijf was het al dicht.
Dus zullen ze voor meer info van daar de volgende ochtend terug komen komen. Om er dan pas achter te komen om welke bus het gaat, waar die mogelijk geweest is (en achter gelaten).
Tegen de tijd dat ze dat weten hebben Sanne en Siedo al flink tijd gehad om weg te komen. (nieuwe sporen te maken en uit te wissen)

[ Voor 4% gewijzigd door Chillz op 09-11-2022 11:52 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07 10:03

Crazy D

I think we should take a look.

Chillz schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:52:
Het zit m ook in de tijdswinst,

We zagen dat het einde (werk-)dag was, toen de hunters terug gingen naar het bedrijf was het al dicht.
Dus zullen ze voor meer info van daar de volgende ochtend terug komen komen. Om er dan pas achter te komen om welke bus het gaat, waar die mogelijk geweest is (en achter gelaten).
Tegen de tijd dat ze dat weten hebben Sanne en Siedo al flink tijd gehad om weg te komen. (nieuwe sporen te maken en uit te wissen)
Maar dat was meer toeval. Als ze eerst naar die man zijn huis waren gegaan, waren ze misschien wel op tijd geweest (ze waren nu eerst bij het bedrijf, een uur of zo nadat hij al weg was).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
Interview met Sanne en Siedo: https://www.sikkom.nl/actueel/Stadjers-Sanne-en-Siedo-shinen-vanavond-in-finale-tv-programma-Hunted-“Het-was-een-fantastisch-avontuur”-28047548.html

Ook eerlijke pa wordt even besproken :)

[ Voor 26% gewijzigd door renegrunn op 14-11-2022 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Spannend! :D

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ligflits
  • Registratie: Maart 2015
"vluchtnavigatie software" ja ja, ze gebruiken gewoon de geweldige coördinaten reken tool van javawa. https://geo.javawa.nl/coordcalc/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shinji
Das weer eens wat anders, onder toeziend oog van van de hunters alles proberen te vernietigen. Mooie poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43
Wel een van de spannendste finales tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Anders leg je die usb-stick voor het oprapen in de tuin… ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
Gaf die nou alsnog Rotterdam aan waar de hunters zitten? Ondanks dat ze daar niet zitten?

Of zit HQ met een VPN via een verbinding in Rotterdam op internet? :+

[ Voor 29% gewijzigd door Shinji op 14-11-2022 21:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• juiced01
  • Laatst online: 20:12
"We hebben waarschijnlijk 1 kans om ze te pakken en die moeten we benutten". Die man heeft echt altijd van die inkoppertjes)
Pagina: 1 ... 26 ... 49 Laatste