Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:27

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Hey Tijnoz!

Gaaf dat je het thread gevonden hebt! Hopelijk kun je ons net zoals Selmar van inside informatie en verheldering voorzien.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Koen Hendriks schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:08:
Hey Tijnoz!

Gaaf dat je het thread gevonden hebt! Hopelijk kun je ons net zoals Selmar van inside informatie en verheldering voorzien.
Heeft nog lang geduurd voor een digitaal rechercheur 😇

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:23
Tof om te zien dat sinds het eerste seizoen de digitale opsporing door o.a. Selmar en Martijn steeds belangrijker is geworden in het succes van de Hunters. In de eerste seizoenen ging het veel meer over verhoringen in mijn herinnering, nu kunnen ze amper zonder de modellen van Selmar en de hacks/traps van Martijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tijnoz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-04 14:14
ZeRoC00L schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:21:
[...]

Heeft nog lang geduurd voor een digitaal rechercheur 😇
Ik weet van alles over digitaal forensisch onderzoek… maar ben echt een kneus met social media en fora 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ha floppy factory!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:39

Woohooo

Smilie, James Smilie

Was dit nou volledig in scène gezet telefoontje waar er niemand aan de andere kant vd lijn zat?

Selmar; ja hoi Officier, we willen van Nel op marktplaats die ons net dit en dat heeft gestuurd alles weten zoals ipadres, wat er gisteren op zn boterham zat en wat hij met zn laatste rolo heeft gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het heeft niet zoveel met het programma inhoudelijk te maken, maar de topo kennis over oost NL was wel erg treurig om te zien… Eibergen in Twente en Drente en Eibergen-Delden in iets van 10min (lopend!?), dat moet echt allemaal binnendoor en is minimaal 20 a 25min met de auto. (Iets van 23km)

Eibergen ligt nog net in de Achterhoek, voor de duidelijkheid, vanaf Haaksbergen is het Twente. Delden is wel net Twente.

Verder vond ik het wel een toffe aflevering.

@Woohooo die gesprekken zijn een simulatie, ze praten tegen de tegenspel-redactie om het verzoek te faken, zodat ze de info van de tegenspel-redactie krijgen die bij dat verzoek zou (kunnen) passen en vervolgens kunnen gebruiken bij verdere vragen/onderzoek, als ze die info niet (fictief) uitvragen krijgen ze die ook niet.
Die tegenspel-redactie geeft ook alle andere tap achtige info als pin hits, gsm info, anpr, beelden etc, zolang er maar eerst om gevraagd is door de hunters.

Ik blijf het wel jammer vinden dat de teams het voor elkaar echt flink kunnen verpesten, iedereen had wel ergens die 5,25” floppy kunnen uitlezen als die eerste er niet mee gepakt waren of het gedoe dat mensen toch thuis telefoons moesten ophalen e.d.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:07
Le Mol schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 00:34:
Het heeft niet zoveel met het programma inhoudelijk te maken, maar de topo kennis over oost NL was wel erg treurig om te zien… Eibergen in Twente en Drente en Eibergen-Delden in iets van 10min (lopend!?), dat moet echt allemaal binnendoor en is minimaal 20 a 25min met de auto. (Iets van 23km)

Eibergen ligt nog net in de Achterhoek, voor de duidelijkheid, vanaf Haaksbergen is het Twente. Delden is wel net Twente.

Verder vond ik het wel een toffe aflevering.

@Woohooo die gesprekken zijn een simulatie, ze praten tegen de tegenspel-redactie om het verzoek te faken, zodat ze de info van de tegenspel-redactie krijgen die bij dat verzoek zou (kunnen) passen en vervolgens kunnen gebruiken bij verdere vragen/onderzoek, als ze die info niet (fictief) uitvragen krijgen ze die ook niet.
Die tegenspel-redactie geeft ook alle andere tap achtige info als pin hits, gsm info, anpr, beelden etc, zolang er maar eerst om gevraagd is door de hunters.

Ik blijf het wel jammer vinden dat de teams het voor elkaar echt flink kunnen verpesten, iedereen had wel ergens die 5,25” floppy kunnen uitlezen als die eerste er niet mee gepakt waren of het gedoe dat mensen toch thuis telefoons moesten ophalen e.d.
Ja dat is wel even opvallend om te horen hoe rommelig de voice over was, ik kom zelf uit Haaksbergen en ken de regio goed. Ik vond het wel grappig hoe over de Achterhoek en Twente werd gepraat, beetje typisch :P. Ik vond de edit ook wel raar, ze sprongen van Delden naar Eibergen en terug weer naar Delden. Net of het allemaal in één plaats is, terwijl je toch wel een half uur bezig bent. Het meest bijzondere vond ik toch wel dat de Voice over het vorig week gewoon goed had en nu volledig de plank mis sloeg.

Ben nu wel benieuwd of dit vaker gebeurt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tijnoz
Zelf in Doetinchem op de middelbare school gezeten en in Enschede gestudeerd - jammer iid! Maar op HQ ging dat gewoon goed hoor.

@Woohooo Gesprek is gewoon echt, maar iets simpeler gemaakt voor de kijker. Ik bel met onze OvJ om een vordering uit te zetten bij Marktplaats. Alle relevante info die dan te vorderen is onder bijv 126n, 126nc en 126nd zijn interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51
Mooi dat die gasten argwaan kregen bij de aanmaakdatum van die Marktplaats advertentie. En daardoor daar niet op in zijn gegaan.
Hoe het vervolgplan met Nel loopt moeten we maar zien. Maar dat zal ook niet zoveel uitmaken, het is puur afleiden van de hunters.

---
Overigens was afgelopen zondag de laatste aflevering van het Vlaamse seizoen (Klopjacht).
(terug te zien op Goplay.be/klopjacht - wel met Geoblock, dus niet voor iedereen beschikbaar helaas)
Ook wel weer een leuke jacht om te volgen!

En als we ons in Nederland mochten ergeren aan kandidaten die binnen hun eigen netwerk blijven en "te veel" contact met bekenden zoeken... Dan ga je je over Klopjacht helemaal verbazen. Ik geloof dat ieder team daar wel (zonder dat het echt nodig was voor een opdracht) naar huis/ directe familie geweest is en gebeld heeft...
Je zou toch denken dat ieder ondertussen weet dat dat regel 1 is. Maar toch blijft t gebeuren
(en in een aantal gevallen kwamen ze er ook nog gewoon goed mee weg, dus eigenlijk niks aan de hand :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Chillz op 25-10-2022 09:54 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:16
Chillz schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:52:
Mooi dat die gasten argwaan kregen bij de aanmaakdatum van die Marktplaats advertentie. En daardoor daar niet op in zijn gegaan.
Hoe het vervolgplan met Nel loopt moeten we maar zien. Maar dat zal ook niet zoveel uitmaken, het is puur afleiden van de hunters.
Ik zet mijn geld op deze 2 inderdaad. Die zijn vanaf dag 1 al goed bezig, en naast elke stap vooruit te denken, gaan ze ook na hoe de hunters zouden denken.

Ohja, en een voetbalvriend van 1 van de hunters op een parkeerplaats bij een willekeurig tankstation tegenkomen??? _/-\o_ Als deelnemer had ik het direct op een rennen gezet, was mij veel te toevallig geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door renegrunn op 25-10-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:38

The Legend

*Plop*

Chillz schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:52:
Dit kan ook het ongewenste effect hebben dat de Hunters via Nel bij de helper (ff z’n naam kwijt) komen waar ze 2 dagen gezeten hebben en die het nodige van ze weet.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:01
The Legend schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

Dit kan ook het ongewenste effect hebben dat de Hunters via Nel bij de helper (ff z’n naam kwijt) komen waar ze 2 dagen gezeten hebben en die het nodige van ze weet.
Ik denk dat we in de komende aflevering(en) die "Paul" nog wel gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:45
Begrijp de drang wel om de hunters te "kakken" te zetten, of het nu met saamfie van vriend van hunter te maken, of compleet onnodig op floppy factory te gaan reageren, maar best case snenario schiet je er niets mee op, en aan de andere kant trek je de focus naar jou toe, naast wat extra motivatie.
Iedere "teken van leven" is er 1 teveel .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocomellover
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-10-2022
Ted038 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:55:
Het is en blijft een zwaar geregisseerde spelshow.

In het begin zullen er vast wat castingfouten gemaakt zijn, maar heden ten dage gaat men gewoon niet meer mensen casten die er goed in zijn, omdat dat gewoon saaie tv oplevert.

Het zou me niets verbazen als bij mogelijke deelnemers gewoon de vraag gesteld wordt : Als je de mogelijkheid krijgt om de hunters voor gek te zetten, zou je dit dan doen? En de mensen die ja antwoorden die hebben dan weer meer kans om kandidaat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:17
Begrijp de drang wel om de hunters te "kakken" te zetten, of het nu met saamfie van vriend van hunter te maken, of compleet onnodig op floppy factory te gaan reageren, maar best case snenario schiet je er niets mee op, en aan de andere kant trek je de focus naar jou toe, naast wat extra motivatie.
Wat jij beschrijft is wel de meest waarschijnlijke uitkomst inderdaad, maar in theorie zou je er wel wat mee op kunnen schieten. Als de hunters heel erg naar 1 kant kijken door een reactie op hun nieuwe side-business heb jij misschien wel beter de mogelijkheid om de andere kant op te vluchten. Er zijn gewoon minder inzetbare hunter-teams over, en ook Selmar en Martijn (die overigens wel heel erg blij was dat er een reactie kwam) zullen die dag meer tijd besteden aan het valse spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-07 16:15
Ik denk juist dat het je kan helpen, kijk naar de pintransactie en vervolgens met een heli naar Amsterdam. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocomellover
  • Laatst online: 25-10-2022
@SelmarSmit en @Tijnoz : Hebben jullie eigenlijk enige inzage / meespraak op de beelden die uiteindelijk op tv worden uitgezonden?

Want iets als een fake-website opzetten dat is iets wat heel begrijpelijk is voor veel mensen en wat dus een grote kans heeft om in de show te komen, alleen als er niemand op reageert dan is het wel snel een domper.

En ik begrijp dat jullie uiteraard geen minuut tot minuut invloed hebben op de uitzending, maar kunnen jullie bijv vragen om zoiets als de fake-website eruit te laten (met een redelijke kans dat het gebeurt dan uiteraard, want vragen staat altijd vrij :) )

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Tijnoz
chocomellover schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:05:
@SelmarSmit en @Tijnoz : Hebben jullie eigenlijk enige inzage / meespraak op de beelden die uiteindelijk op tv worden uitgezonden?

Want iets als een fake-website opzetten dat is iets wat heel begrijpelijk is voor veel mensen en wat dus een grote kans heeft om in de show te komen, alleen als er niemand op reageert dan is het wel snel een domper.

En ik begrijp dat jullie uiteraard geen minuut tot minuut invloed hebben op de uitzending, maar kunnen jullie bijv vragen om zoiets als de fake-website eruit te laten (met een redelijke kans dat het gebeurt dan uiteraard, want vragen staat altijd vrij :) )
Goeie vraag. Ik denk dat als we zouden vragen om iets niet uit te zenden (met goede reden), dat daar zeker naar geluisterd zou worden, maar, dan is het dus ook niet gebeurd. Ik kan me niet echt voorstellen dat ik dat zou doen, misschien als ik achteraf zou denken "Die techniek willen we niet onthullen op TV", maar daar denken we altijd van tevoren al over na.

Voor de rest is de hele montage net zo nieuw voor mij als voor jullie, en het hele verhaal van de deelnemers ook - geen idee wat die allemaal hebben uitgespookt buiten de sporen die wij hebben gezien van ze!

Er zijn ook enorm veel dingen die we doen die de TV niet halen! Zo heeft Marinus in een vorig seizoen een keer de hash weten te kraken van een timemachine backup om zo in te kunnen loggen in een mac (redelijk veel geld uitgegeven aan een GPU machine in AWS...) Wij een feestje in de digihoek, maar er kwam geen relevante info uit, dus is nooit op TV gekomen. |:(

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-07 15:03
Tijnoz schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:36:
[...]

Goeie vraag. Ik denk dat als we zouden vragen om iets niet uit te zenden (met goede reden), dat daar zeker naar geluisterd zou worden, maar, dan is het dus ook niet gebeurd. Ik kan me niet echt voorstellen dat ik dat zou doen, misschien als ik achteraf zou denken "Die techniek willen we niet onthullen op TV", maar daar denken we altijd van tevoren al over na.

Voor de rest is de hele montage net zo nieuw voor mij als voor jullie, en het hele verhaal van de deelnemers ook - geen idee wat die allemaal hebben uitgespookt buiten de sporen die wij hebben gezien van ze!

Er zijn ook enorm veel dingen die we doen die de TV niet halen! Zo heeft Marinus in een vorig seizoen een keer de hash weten te kraken van een timemachine backup om zo in te kunnen loggen in een mac (redelijk veel geld uitgegeven aan een GPU machine in AWS...) Wij een feestje in de digihoek, maar er kwam geen relevante info uit, dus is nooit op TV gekomen. |:(
Of die keer dat we via de gelekte wachtwoorden konden inloggen… ook nog steeds eeuwig jammer (uit het oogpunt van publieke informatievoorziening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Wel jammer! Dat zijn inderdaad dingen die hier door de Tweakers waarschijnlijk heel gaaf gevonden wordt.

Maar het is natuurlijk heel Nederland als doelgroep en daar moet de regie afweging in maken.

Mochten er nog meer gave dingen zijn gedaan afgelopen seizoenen waar we niet vanaf weten ben ik daar wel heel benieuwd naar @SelmarSmit & @Tijnoz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Leuk topic, dit. De serie maakt je echt bewust van alle sporen die je nalaat.
Ik denk ook niet dat @Tijnoz en @SelmarSmit hier via dm's bespreken wat ze loslaten over hunted 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

SelmarSmit schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:10:
[...]

Of die keer dat we via de gelekte wachtwoorden konden inloggen… ook nog steeds eeuwig jammer (uit het oogpunt van publieke informatievoorziening)
Ik kan mij wel herinneren dat in een van de vorige seizoenen een wachtwoord vergeten werd te blurren, of de blur was er te kort.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

koelkast schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:17:
Leuk topic, dit. De serie maakt je echt bewust van alle sporen die je nalaat.
Ik denk ook niet dat @Tijnoz en @SelmarSmit hier via dm's bespreken wat ze loslaten over hunted 8)
Ik bedoelde ook in dit topic haha, niet per DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:17
Koen Hendriks schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Ik bedoelde ook in dit topic haha, niet per DM
Koelkast bedoeld denk ik dat ze dat onderling niet bespreken via DM's op Tweakers omdat dat ook weer sporen achterlaat. Hij bedoeld niet dat ze het via DM's aan jou zouden sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:30
Je vraagt je bijna af of er niet een tweakerseditie kan komen, met bepaalde challenges zodat je sporen achter moet laten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:17
Het is nu ook duidelijk dat HQ in Hilversum is met hun 036 nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
jongetje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:44:
Daar is aan gedacht ;)
SelmarSmit schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:57:
[...]

Ja, zelfs elk willekeurig netnummer, maar we hadden een duidelijke reden voor dat netnummer (ga je nog zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
We zitten niet in Hilversum, is hetzelfde netnummer als Soest (waar onze hinderlaag lag).

Als je wilt weten waar we zitten kun je onze tiplijn opzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door SelmarSmit op 27-10-2022 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:24
Dat het geen Rotterdam is was al meerdere seizoenen duidelijk toch? Dat willen ze zo laten lijken in de edit.

Ik zou m'n geld inzetten op de MediArena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:38

The Legend

*Plop*

Idd, ik meen dat de tiplijn van een paar seizoenen geleden een 020 nummer was.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:24
Klopt ja!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rfn36vjy1wfBKarbbk06wT_kNLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5mMUCMLbcrD1QfJwUoLeMoCM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De bedragen zijn door de jaren heen gestegen. In seizoen 1 kreeg je slechts 150 euro voor een gouden tip. :+
YouTube: Gemaakt in opdracht van Anton Jongstra Eindredacteur 'Hunted' seizoe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

036 is Almere, je bedoelt 035.
Het telefoonnummer van de Floppy Factory is 035 744 06 00, en begint in het abonneenummer met een 7. Voor zover ik weet wordt dit blok gebruikt voor niet geografische telefoonnummers via VOIP-telco's. Dus het kan net zo goed aangevraagd zijn voor iemand uit Lutjebroek. Als ik meedeed zou ik al om deze reden argwaan krijgen als ik Floppy Factory zou vinden. Niks voor een hobbyist die vaak gewoon zijn 06-nummer gebruikt. Het kan wel, maar ik vind het te opvallend... :P

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 27-10-2022 21:47 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SelmarSmit schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:26:
[...]

We zitten niet in Hilversum, is hetzelfde netnummer als Soest (waar onze hinderlaag lag).

Als je wilt weten waar we zitten kun je onze tiplijn opzoeken.
Gebouw van Endemol naast Johan Cruijff ArenA, het Big Brother huis en de studio van GTST toch? Althans. Daar zag ik de hunters vorig jaar met spoed uitrennen, wat weer vreemd is met de shots van een gebouw in Rotterdam. :)

[ Voor 7% gewijzigd door THE_BASE op 27-10-2022 22:27 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijnoz
AW_Bos schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:44:
[...]

036 is Almere, je bedoelt 035.
Het telefoonnummer van de Floppy Factory is 035 744 06 00, en begint in het abonneenummer met een 7. Voor zover ik weet wordt dit blok gebruikt voor niet geografische telefoonnummers via VOIP-telco's. Dus het kan net zo goed aangevraagd zijn voor iemand uit Lutjebroek. Als ik meedeed zou ik al om deze reden argwaan krijgen als ik Floppy Factory zou vinden. Niks voor een hobbyist die vaak gewoon zijn 06-nummer gebruikt. Het kan wel, maar ik vind het te opvallend... :P
Goed speurwerk dit! Helemaal correct. Het nummer heb ik geregistreerd via MessageBird.

Andere acties die niet op TV zijn gekomen zal ik even over na moeten denken!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vld1989
  • Laatst online: 17:22
Die zogenaamde anonieme kennis van Marcel wist wel HEEL erg veel te vertellen, geloof er helemaal niks van dat dat echt was.
Ook zonde dat Rob en Demy eruit liggen door hun allereerste slordigheidje maar ook weer opvallend dat de Hunters op de meter nauwkeurig hun auto parkeren en dat label vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat jammer van die jongens. Ze waren zo goed bezig maar toch te veel risico's genomen op het eind met dat bellen. Hun plan van de juiste kapsalon opzoeken was niet slecht, helaas liep dat net verkeerd allemaal.

Het valt op dat het drop-off punt vaak veel te obvious is. Je zou eigenlijk de kortste route van A naar B moeten nemen en dan onderweg op een natuurlijk punt snel eruit springen...

[ Voor 13% gewijzigd door user109731 op 31-10-2022 21:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 15:25
Jammer dat je al weet wie ver gaat komen; degenen die je niet ziet zodat iedereen evenveel screentime krijgt

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Het lijkt erop dat de heren er totaal niet aan gedacht hebben dat de auto live te volgen kon zijn. Anders waren ze vast niet zo overduidelijk gestopt bij dat bospad.

Mooie vangst voor de Hunters, maar vindt het wel jammer dat ze gepakt zijn. Zeker nu ze eerder gepakt zijn dan onze 'treinreizigers'...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Vld1989 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:27:
Die zogenaamde anonieme kennis van Marcel wist wel HEEL erg veel te vertellen, geloof er helemaal niks van dat dat echt was.
Ook zonde dat Rob en Demy eruit liggen door hun allereerste slordigheidje maar ook weer opvallend dat de Hunters op de meter nauwkeurig hun auto parkeren en dat label vinden.
We lopen hartstikke dood op dat spoor, dus zou een vrij kansloze tip zijn geweest.

Dit was iemand die één van ons goed kende, maar ook diegene kende die in geuren en kleuren heeft lopen vertellen dat ze hebben geholpen. Dan weet je dus ook waarom er een stemvervormer op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 18:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

SelmarSmit schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:55:
[...]

Niets verslikken aan, is net zo’n bewuste keuze als we ook doen met Google ip/zoek/etc verzoeken.. ik snap de ophef (en vooral het verschil in ophef) niet.
Die ophef komt doordat er dingen geregisseerd en gefabriceerd worden welke niet hebben plaatsgevonden zoals is vastgesteld. Dat lijkt mij niet zo moeilijk te volgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 31-10-2022 21:59 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 08:39

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik heb wel een beetje te doen met Yasmin en Melvin. Je ziet aan alles dat ze al meerdere afleveringen de hunted mentaliteit niet waar kunnen maken om buiten hun comfortzone te stappen. Zeker Melvin heeft hier duidelijk nog meer moeite mee. Door dan meermaals OV fouten te maken en 'liever gepakt worden dan buiten slapen' gaan ze het einde niet halen denk ik. Volgens mij zijn ze er ook een beetje klaar mee...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SelmarSmit
Farmerwood schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:30:
Het lijkt erop dat de heren er totaal niet aan gedacht hebben dat de auto live te volgen kon zijn. Anders waren ze vast niet zo overduidelijk gestopt bij dat bospad.

Mooie vangst voor de Hunters, maar vindt het wel jammer dat ze gepakt zijn. Zeker nu ze eerder gepakt zijn dan onze 'treinreizigers'...
Wat vrij knullig is, want we volgen niet de auto, maar de telefoon die ze de hele tijd aan (en in hun eigen handen) hebben gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
Bor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:58:
[...]
Die ophef komt doordat er dingen geregisseerd en gefabriceerd worden welke niet hebben plaatsgevonden zoals is vastgesteld. Dat lijkt mij niet zo moeilijk te volgen.
Waarom doe je zo vervelend? Kijk dan niet, maar ga niet hier het plezier van anderen vergallen die het programma wel kunnen waarderen.

[ Voor 14% gewijzigd door renegrunn op 31-10-2022 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Bor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:58:
[...]

Heb je daar ook bewijs van?

Prima als je het niet geloofd dat een spelletje zo gaat, maar als je zulke dingen beweert kom dan in elk geval met bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Shinji schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:57:
[...]

Prima als je het niet geloofd dat een spelletje zo gaat, maar als je zulke dingen beweert kom dan in elk geval met bewijs.
Ach laat diegene maar… loopt hier al weken bijdehand te doen. Nu ook weer, terugkomen op een post van 2 weken oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
SelmarSmit schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:40:
[...]

We lopen hartstikke dood op dat spoor, dus zou een vrij kansloze tip zijn geweest.

Dit was iemand die één van ons goed kende, maar ook diegene kende die in geuren en kleuren heeft lopen vertellen dat ze hebben geholpen. Dan weet je dus ook waarom er een stemvervormer op zat.
Dat is dan maar goed ook, want dit kwam wel heel nep/flauw/geregisseerd over op tv, al is een helper die tijdens de looptijd van de vlucht er al (allerlei) mensen erover verteld wel ergens een mogelijk realistisch risico…

Rob en Damy hadden hun plan om via Paul zijn partner met Paul in contact te komen moeten doorzetten ipv Paul zelf meerdere keren te laten bellen, hoe jammer ook, hun eigen schuld en pech helaas, zeker na dat 2de belletje was technisch een eitje om ze te traceren…

Zat nog wel even tenenkrommend toen de hunters zeiden dat ze door die bospad balk niet verder konden, maar dat werd iets later gelukkig rechtgetrokken, bij tripple A criminelen (en ook veel mindere) zal zo’n balk best even open kunnen met wat gereedschap als je er toch al met een range rover bent.

Ben benieuwd hoe het trein duo zich er vanaf gaat brengen, die zitten behoorlijk in de danger zone…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijnoz
Le Mol schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:08:
[...]

Dat is dan maar goed ook, want dit kwam wel heel nep/flauw/geregisseerd over op tv, al is een helper die tijdens de looptijd van de vlucht er al (allerlei) mensen erover verteld wel ergens een mogelijk realistisch risico…

Rob en Damy hadden hun plan om via Paul zijn partner met Paul in contact te komen moeten doorzetten ipv Paul zelf meerdere keren te laten bellen, hoe jammer ook, hun eigen schuld en pech helaas, zeker na dt 2de belletje was technisch een eitje om ze te traceren…

Zat nog wel even tenenkrommend toen de hunters zeiden dat ze door die bospad balk niet verder konden, maar dat werd iets later gelukkig rechtgetrokken, bij tripple A criminelen (en ook veel mindere) zal zo’n balk best even open kunnen met wat gereedschap als je er toch al met een range rover bent.

Ben benieuwd hoe het trein duo zich er vanaf gaat brengen, die zitten behoorlijk in de danger zone…
Een van de realiteiten voor ons, die balk mag niet zomaar kapot inderdaad ;) Jammer wel ghehe.

Je ziet vaak dat vluchters erg netjes te werk gaan in één gebied van hun vlucht (verplaatsen) maar niet in een ander (contact leggen, of zoals we vorig jaar met de finale zagen, extractie). Voor ons de taak om die foutjes te zien en teams op strategische plekken te hebben zodat ze er ook nog wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Tijnoz schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:12:
[...]

Een van de realiteiten voor ons, die balk mag niet zomaar kapot inderdaad ;) Jammer wel ghehe.
Ik heb me in de realiteit recent al wel eens verbaasd over de basis uitrusting van een normale politieauto, een simpel setje “sleutels” om van de verwijderbare paaltjes in hun werkgebied uit een stoep of fietspad te halen blijken ze niet op de wagen te hebben… (ze kwamen voor een ambu uit)

Maar ik mag toch hopen dat het type team dat ze achter zulke zware criminelen aansturen wel iets bij zich heeft dat de afsluiting van zo’n balk vrij/relatief schadeloos kan verbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Shinji schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:57:
[...]

Het bewijs is dat er geen enkel contact met NordVPN in deze case is geweest zoals o.a. te lezen op de volgende plek en in een ander topic; TV-programma Hunted van AVROTROS lijkt opsporingsmethoden te verzinnen

Zie ook de reactie van NordVPN op Twitter welke vrij duidelijk is:
Deze aflevering van Hunter geeft niet weer hoe NordVPN werkt. De hele opzet was geënsceneerd en onze merknaam werd zonder onze toestemming gebruikt.
renegrunn schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:06:
[...]

Ach laat diegene maar… loopt hier al weken bijdehand te doen. Nu ook weer, terugkomen op een post van 2 weken oud.
Niemand doet hier bijdehand toch? Van "weken bijdehand doen" is ook geen sprake. Ik heb amper posts in dit topic ervan uitgaande dat je op mij doelt.

Prima wanneer jij gelooft dat alles op waarheid berust maar we kunnen minstens open staan voor elkaars argumenten lijkt mij? In het geval waar we het nu over hebben is volgens mij al voldoende aangetoond dat het geheel geregisseerd is en dat is slechts één voorbeeld. Volgens mij mag ook dat hier besproken worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 31-10-2022 23:41 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Bor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:35:
[...]

Het bewijs is dat er geen enkel contact met NordVPN in deze case is geweest zoals o.a. te lezen op de volgende plek en in een ander topic; https://www.vpngids.nl/ni...ngsmethoden-te-verzinnen/

Zie ook de reactie van NordVPN op Twitter welke vrij duidelijk is:
[...]
Bor je mag dan mod zijn, maar kap eens met deze discussie: het is al jaren zo klaar als een klontje dat alle taps en andere input info in huntend niet daadwerkelijk uit een reallife situatie komt, maar uit de tegenspelleiding.

Die geven de info af die er verzameld wordt of had kunnen zijn, als de voortvluchtigen echt tripple-A criminelen waren geweest en als er door de hunters naar die specifieke gevraagd wordt.

De eerste reactie van “nordvpn” (=dus het tegenspel) was ook simpel, dat hebben we niet, pas na het eerste verzoek heeft de tegenspel-nordvpn er een hit op gezet en die doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Le Mol schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:45:
[...]

Bor je mag dan mod zijn, maar kap eens met deze discussie: het is al lang zo klaar als een klontje dat alle taps en andere input info in huntend niet daadwerkelijk uit reallife situatie komt, maar uit de tegenspelleiding.

Die geven de info af die er verzameld wordt of had kunnen zijn, als de voortvluchtigen echt tripple-A criminelen waren geweest en als er door de hunters naar die specifieke gevraagd wordt.

De eerste reactie van “nordvpn” (=dus het tegenspel) was ook simpel, dat hebben we niet, pas na het eerste verzoek heeft de tegenspel-nordvpn er een hit op gezet en die doorgezet.
Moderator zijn heeft hier toch niets mee te maken? Ik reageer hier uit persoonlijke titel.
Kortom; je bevestigt hier dat het spel geregisseerd is en dus minimaal gedeeltelijk niet op daadwerkelijke gebeurtenissen en feiten gebaseerd? Voor jou en mij is dat wellicht duidelijk maar gezien de reacties die ik krijg is dat voor lang niet iedereen zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 01-11-2022 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Bor schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:48:
[...]
Kortom; je bevestigt hier dat het spel geregisseerd is en dus minimaal gedeeltelijk niet op daadwerkelijke gebeurtenissen en feiten gebaseerd? Voor jou en mij is dat wellicht duidelijk maar gezien de reacties die ik krijg is dat voor lang niet iedereen zo.
Volgens mij staat dat letterlijk op de site en uitleg van het concept van het programma: iets als: we bootsen de werkelijkheid na als of onze voortvluchtigen tripple-A criminelen zijn en passen hiervoor alle toegestane wettelijke opsporingsmogelijkheden toe.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• renegrunn
*knip*

Punt is duidelijk, maak de volgende keer een topic report aub.

[ Voor 97% gewijzigd door tweakduke op 02-11-2022 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Als ze een geregiseerde tip hadden willen geven, zouden ze dan zo’n ingewikkelde omschrijving hebben verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:36
Ik denk dat het treinstel het een beetje zat is en naar huis wilt. Een pin transactie in het ov lijkt niet echt op vluchten 🥸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Le Mol schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:08:
[...]
Rob en Damy hadden hun plan om via Paul zijn partner met Paul in contact te komen moeten doorzetten ipv Paul zelf meerdere keren te laten bellen, hoe jammer ook, hun eigen schuld en pech helaas, zeker na dat 2de belletje was technisch een eitje om ze te traceren…
Dit inderdaad. Ze gingen zo goed, waarom moest er per se gebeld worden? Achterhaal die kapsalon zoals je van plan was en geef dat briefje af bij die vrouw. Zonde. Maar wat @Tijnoz zegt: één foutje is precies waar de Hunters op azen natuurlijk.

Het treinstel mag er wel uit. Dat is gewoon vervelend om naar te kijken, zo weinig moeite dat ze lijken te willen en kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29

St@m

@ Your Service

millerman_sf schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 06:43:
[...]

Het treinstel mag er wel uit. Dat is gewoon vervelend om naar te kijken, zo weinig moeite dat ze lijken te willen en kunnen doen.
En volgens mij heb je in Nederland met 10x aanbellen echt wel een slaapplek. Natuurlijk hoeven we niet alle pogingen te zien, maar ik heb ook niet het idee dat ze erg veel moeite doen :p

Heb liever dat ze er nog even inblijven zodat de overige koppels wat meer kans hebben.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
SelmarSmit schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:23:
[...]
Wat vrij knullig is, want we volgen niet de auto, maar de telefoon die ze de hele tijd aan (en in hun eigen handen) hebben gehad.
Heb het nog even terug gekeken en blijkbaar niet op zitten letten idd. Had die hele telefoon even gemist. Dat maakt het wel extra knullig idd.
St@m schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 06:48:
[...]
En volgens mij heb je in Nederland met 10x aanbellen echt wel een slaapplek. Natuurlijk hoeven we niet alle pogingen te zien, maar ik heb ook niet het idee dat ze erg veel moeite doen :p

Heb liever dat ze er nog even inblijven zodat de overige koppels wat meer kans hebben.
Ze hebben het er een paar keer over dat ze blijkbaar niet in een goede wijk lopen voor een slaapplek.
Vergis je er ook niet in wat je in huis haalt als je 2 'vluchtelingen' bij je laat logeren. Je haalt ook het 'hele circus' met o.a de camjo erbij en iedereen wil natuurlijk graag even mee eten en ontbijten. De papierwinkel voor toestemming om te mogen filmen in huis en het mogelijke bezoek van Hunters erna.

Oftewel je bent volgens mij in de steden het best af in de wat duurdere wijken met grotere huizen waar mensen Hunted kennen en het wel leuk vinden dat ze op TV kunnen komen.

Ben ook wel benieuwd hoe het ze 'in het echt' afgegaan is. In het begin dacht ik dat ze gewoon lui waren, maar de uitzending gisteren gaf toch wel het idee dat het iets genuanceerder ligt en ze er inmiddels aardig doorheen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Farmerwood schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:10:
[...]

Heb het nog even terug gekeken en blijkbaar niet op zitten letten idd. Had die hele telefoon even gemist. Dat maakt het wel extra knullig idd.

[...]

Ze hebben het er een paar keer over dat ze blijkbaar niet in een goede wijk lopen voor een slaapplek.
Vergis je er ook niet in wat je in huis haalt als je 2 'vluchtelingen' bij je laat logeren. Je haalt ook het 'hele circus' met o.a de camjo erbij en iedereen wil natuurlijk graag even mee eten en ontbijten. De papierwinkel voor toestemming om te mogen filmen in huis en het mogelijke bezoek van Hunters erna.

Oftewel je bent volgens mij in de steden het best af in de wat duurdere wijken met grotere huizen waar mensen Hunted kennen en het wel leuk vinden dat ze op TV kunnen komen.

Ben ook wel benieuwd hoe het ze 'in het echt' afgegaan is. In het begin dacht ik dat ze gewoon lui waren, maar de uitzending gisteren gaf toch wel het idee dat het iets genuanceerder ligt en ze er inmiddels aardig doorheen zitten.
"Ik begrijp dat het bij u niet kan, kent u wellicht iemand waar het eventueel wel zou kunnen?"

Zou met een keer of 10 wel een goed resultaat moeten opleveren gok ik. Maar ik weet ook niet wat de conversie aanballen/blijven slapen is bij de andere stellen.

Wellicht leuk om te analyseren @SelmarSmit ? :p

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Vanaf het begin zoeken ze het al in de eigen kringen en op bekende plekken. Dat lijkt me niet niets van de laatste aflevering. Als iemand aanbelt met een lang gezicht, omdat ie er van uitgaat dat ie toch geen slaapplek krijgt, ben je ook minder geneigd 'ja' te zeggen dan tegen iemand met een positieve uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Die leken zich prettiger te voelen bij een slaapplek in een luxe villawijk dan in een sociale buurt. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

THE_BASE schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:20:
[...]

Die leken zich prettiger te voelen bij een slaapplek in een luxe villawijk dan in een sociale buurt. :)
Ja, je moet wel een wijk uitzoeken waar mensen ook daadwerkelijk plek hebben _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

SelmarSmit schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 05:40:
Als ze een geregiseerde tip hadden willen geven, zouden ze dan zo’n ingewikkelde omschrijving hebben verzonnen?
Waarom niet? Het wordt immers "gesimuleerd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

*off-topic*

[ Voor 102% gewijzigd door tweakduke op 02-11-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]

En volgens mij heb je in Nederland met 10x aanbellen echt wel een slaapplek.
Denk je? Ik verwacht dat je dat behoorlijk tegen zal vallen afhankelijk van de regio / omgeving waar je dit probeert. Veel Nederlanders zijn niet zo open en gastvrij als het op vreemden aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Bor schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:52:
[...]

Denk je? Ik verwacht dat je dat behoorlijk tegen zal vallen afhankelijk van de regio / omgeving waar je dit probeert. Veel Nederlanders zijn niet zo open en gastvrij als het op vreemden aankomt.
Maar er is 'altijd' wel iemand in de omgeving die wél gastvrij is, of iemand die iemand kent. Je moet ook doorvragen.
Dus ja, dat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:27:
Die tip valt natuurlijk niet onder de simulatie en was gewoon echt.

(Dat gezegd hebbende, als kijker vond ik het anonieme karakter niet super. Het was leuker geweest als we hadden gehoord dat het de overbuurman of ex van Marcel was die wat had gehoord op het schoolplein van deze helper etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijnoz
Bor schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:27:
[...]

Het was simpelweg een echt belletje. Er wordt niets gescript of in scene gezet. We mogen niet eens lunchen of avondeten aan dezelfde tafel als productiemensen daarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Tijnoz schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:00:
[...]

Er wordt niets gescript of in scene gezet.
Uit o.a. de NordVPN case blijkt dat dit simpelweg niet waar is @Tijnoz
Ik wil niet als een "broken record" klinken maar er wordt zo te zien van alles bedacht onder de noemer "simulatie".

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:39
Bor schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:02:
[...]

Ik wil niet als een "broken record" klinken maar er wordt zo te zien van alles bedacht onder de noemer "simulatie".
*knip*

Ja, NordVPN is gesimuleerd, zoals in dit topic al honderd keer aangegeven (want voor een spelletje hebben ze uiteraard geen bevoegdheden om "echte" data vorderen).
De telefonische tipgever is niet gesimuleerd, maar een echte tip (want de tipgever is een bekende van een van de hunters op HQ).

Beide zaken zijn door mede-tweakers en twee werknemers meerdere malen uitgelegd. Wat is hier nou zo moeilijk aan, dat je dit blijkbaar nog steeds niet snapt en er telkens op terug komt?

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 01-11-2022 20:45 . Reden: Rustig aan aub. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
user109731 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:59:
[...]

Die tip valt natuurlijk niet onder de simulatie en was gewoon echt.

(Dat gezegd hebbende, als kijker vond ik het anonieme karakter niet super. Het was leuker geweest als we hadden gehoord dat het de overbuurman of ex van Marcel was die wat had gehoord op het schoolplein van deze helper etc)
Begrijp ik, maar onze tipgever is ook goed bevriend met de familie van Barbara

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@Bor
Het komt zeer weinig keren voor dat ik zo'n reactie geeft, maar bij deze.
Er zijn meerdere mensen die een bepaalde reactie geven naar je die in lijn is met het programma concept. De uitzondering hierop de laatste tijd ben jij naar mijn mening.
Er zijn 2 mensen aanwezig die van binnenuit een verhaal bevestigen en soms ook ontkennen in bepaalde situaties.

Zou het kunnen zijn dat je ergens in een zijstraat bent gekomen?
Of moet ik nu concluderen dat je een beroemde zin van een voetbal coach mag zeggen en dat zo wel de personen die werken in het concept als een deel van de Tweakers hier het toch helemaal mis hebben.

Misschien enige (oude) relevante informatie.
Het is best wel wat jaren geleden dat ik opdrachten heb gehad van een OvJ maar ik denk te weten hoe "dit spel" in real life werkt. Mocht je wat willen weten over mijn werk verleden, lees het boek van Kees Sietsma of kijk de uitzending van afgelopen zondag van WNL op zondag. Vlakbij waar 2 gevluchte personen waren op een station in West-Brabant hier heeft zich eind jaren 80 ook een (daadwerkelijke) hunt voortgedaan waarbij er ook iemand is opgepakt toen deze net uit een telefooncel kwam en wegliep....... Overigens de meeste credits van dit verhaal laat ik aan mijn oud collega specialisten van de AXE centrale.

[ Voor 0% gewijzigd door ollie1965 op 01-11-2022 08:38 . Reden: typo ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

peterkuli schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:25:
[...]

*knip*

Ja, NordVPN is gesimuleerd, zoals in dit topic al honderd keer aangegeven (want voor een spelletje hebben ze uiteraard geen bevoegdheden om "echte" data vorderen).
De telefonische tipgever is niet gesimuleerd, maar een echte tip (want de tipgever is een bekende van een van de hunters op HQ).

Beide zaken zijn door mede-tweakers en twee werknemers meerdere malen uitgelegd. Wat is hier nou zo moeilijk aan, dat je dit blijkbaar nog steeds niet snapt en er telkens op terug komt?
*off-topic*
Als iets wordt gesimuleerd heeft iets niet daadwerkelijk plaatsgevonden. Het wordt min of meer in scene gezet. Wanneer iemand komt met de opmerking
Er wordt niets gescript of in scene gezet.
geef je aan dat alles echt wordt uitgevoerd. Dat is gewoon niet waar. Informatie hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt komt niet, lijkt niet (zie de quote) overeen te komen met de realiteit of wordt subtiel ontweken. Volgens mij snap ik het prima.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 01-11-2022 20:46 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:39
Bor schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:32:
[...]

*off-topic*
Als iets wordt gesimuleerd heeft iets niet daadwerkelijk plaatsgevonden. Het wordt min of meer in scene gezet. Wanneer iemand komt met de opmerking
[...]
geef je aan dat alles echt wordt uitgevoerd. Dat is gewoon niet waar. Informatie hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt komt niet, lijkt niet (zie de quote) overeen te komen met de realiteit of wordt subtiel ontweken. Volgens mij snap ik het prima.
*knip*
Maak de volgende keer aub een topic report.

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 01-11-2022 21:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tijnoz
Bor schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:02:
[...]

Ik krijg de informatie precies zo terug als ik van een echte vordering zou verwachten. Dus ja, geen scene, geen script.

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Er is één ding wat ik kwijt wil over de discussie en dat is dat iedereen zich volgens mij prima realiseert dat het een televisieprogramma betreft waarin de criminelen geen echte criminelen zijn. Het hoofdkantoor helemaal niet in Rotterdam maar in Amsterdam zit. De auto's geen echte politieauto's zijn. NordVPN niet daadwerkelijk betrokken is. Dat de opgevraagde camerabeelden vaak door het programma zelf zijn opgenomen. De taps geen echte taps zijn. Dat niemand zit te wachten op een eindeloze discussie over zaken waar reeds algemeen overeenstemming over is. Et cetera. Daar hoeft niemand ons meer op te wijzen. ;)

We vinden het allemaal een leuk programma en discussiëren juist graag over andere zaken die gerelateerd zijn aan het programma. Ik waardeer het daarom ook enorm dat @Tijnoz en @SelmarSmit tijd vrijmaken om hierover met ons van gedachten te wisselen. Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als zij afhaken door de recente ontwikkelingen in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjan Rietveld
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-05 15:45
Hi @SelmarSmit @Tijnoz ,

Kunnen jullie toelichten waarom jullie zo 'aan' gingen bij de taphit van de kapper naar Paul? Dat was toch niet zo'n verdacht gesprek? Kapper uit dorp A belt naar persoon in dorp B vlakbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 15:25
Jurjan Rietveld schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:59:
Hi @SelmarSmit @Tijnoz ,

Kunnen jullie toelichten waarom jullie zo 'aan' gingen bij de taphit van de kapper naar Paul? Dat was toch niet zo'n verdacht gesprek? Kapper uit dorp A belt naar persoon in dorp B vlakbij.
Ik denk dat ze aangaan bij elke taphit en doordat je niet alles kan laten zien, lijkt het dan alsof ze "alleen" aan gaan op specifieke taphits (de belangrijke).

Ik vraag me dan af of je bij het uitzetten van een taphit op persoon X ook een soort patroon verzamelt van welke nummers vaak contact hebben met persoon X zodat nummers die nieuw zijn ineens meer opvallen. Of werkt het zo niet?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Hi @SelmarSmit @Tijnoz ,

Tapkamer luistert in principe alle gesprekken uit, en de inhoud van dit gesprek was wel heel verdacht toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Sluuz schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:02:
[...]

Ik denk dat ze aangaan bij elke taphit en doordat je niet alles kan laten zien, lijkt het dan alsof ze "alleen" aan gaan op specifieke taphits (de belangrijke).

Ik vraag me dan af of je bij het uitzetten van een taphit op persoon X ook een soort patroon verzamelt van welke nummers vaak contact hebben met persoon X zodat nummers die nieuw zijn ineens meer opvallen. Of werkt het zo niet?
Zeker doe je dat, en niet alleen van nummers, maar ook van locaties en tijdstippen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
Squawk schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:54:
Er is één ding wat ik kwijt wil over de discussie en dat is dat iedereen zich volgens mij prima realiseert dat het een televisieprogramma betreft waarin de criminelen geen echte criminelen zijn. Het hoofdkantoor helemaal niet in Rotterdam maar in Amsterdam zit. De auto's geen echte politieauto's zijn. NordVPN niet daadwerkelijk betrokken is. Dat de opgevraagde camerabeelden vaak door het programma zelf zijn opgenomen. De taps geen echte taps zijn. Dat niemand zit te wachten op een eindeloze discussie over zaken waar reeds algemeen overeenstemming over is. Et cetera. Daar hoeft niemand ons meer op te wijzen. ;)

We vinden het allemaal een leuk programma en discussiëren juist graag over andere zaken die gerelateerd zijn aan het programma. Ik waardeer het daarom ook enorm dat @Tijnoz en @SelmarSmit tijd vrijmaken om hierover met ons van gedachten te wisselen. Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als zij afhaken door de recente ontwikkelingen in dit topic. :)
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:34

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik zou als ik mee zou doen mijn E-sim QR-code doorgeven aan bekenden en die elke gekozen moment mijn sim activeren.
Kunnen de Hunters rondzoeken naar mijn aanmelding op een zendmast. :+ :+
En voor de zekerheid meerdere telefoons op plekken hebben die ze niet verwachten a la John Wick.

Sanne & Siedo hebben wel de bazigste move gedaan -> Helikopter wegvliegen. _/-\o_ :o
Wauw wat heb ik gelachen om de hunters en wat heb ik genoten van die actie.

[ Voor 3% gewijzigd door crzyhiphopazn op 01-11-2022 09:13 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
crzyhiphopazn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:12:
Sanne & Siedo hebben wel de bazigste move gedaan -> Helikopter wegvliegen. _/-\o_ :o
Weet zo niet meer welk seizoen dat was, maar gok een jaar of 6 geleden, toen kwam een deelnemer per helicopter op het extractiepunt aan, en daarmee vervolgens ook er weer vandoor gaan _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
renegrunn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:21:
[...]

Weet zo niet meer welk seizoen dat was, maar gok een jaar of 6 geleden, toen kwam een deelnemer per helicopter op het extractiepunt aan, en daarmee vervolgens ook er weer vandoor gaan _/-\o_
Seizoen 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 16:02
Als ik het me goed herinner was dat een oud-militair die nog connecties had in het leger. Ik geloof dat jullie toen ook weinig aanknopingspunten hadden toen hij meedeed :+

Die zat 2 weken lang in het bos geloof ik haha

[ Voor 7% gewijzigd door YaaD op 01-11-2022 09:27 ]

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
YaaD schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:27:
[...]

Als ik het me goed herinner was dat een oud-militair die nog connecties had in het leger. Ik geloof dat jullie toen ook weinig aanknopingspunten hadden toen hij meedeed :+

Die zat 2 weken lang in het bos geloof ik haha
Bedoel je marinier Evert Kramer? Die geholpen werd door een 'leger' oud-mariniers? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 16:02
Squawk schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:29:
[...]

Bedoel je marinier Evert Kramer? Die geholpen werd door een 'leger' oud-mariniers? :D
Ja mooi seizoen was dat toen. Heb wel het idee dat ze destijds minder middelen hadden om een verdachte op te sporen.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
YaaD schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:30:
[...]

Ja mooi seizoen was dat toen. Heb wel het idee dat ze destijds minder middelen hadden om een verdachte op te sporen.
Dat is inderdaad misschien ook wel interessant om te begrijpen, of, en zo ja welke technologische of juridische mogelijkheden er door de jaren heen bij zijn gekomen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51
crzyhiphopazn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:12:
Tja, voor het beeld zeker leuk dat het een helikopter was...

Maar voor de vlucht maakt het naar mijn idee niet eens zo heel veel uit.
Het principe is natuurlijk gewoon, dat zodra je ergens een spoor achterlaat, je zo snel mogelijk weg moet van die plek, zonder een nieuw spoor te creeren.
En of je dat nou doet met een helikopter, met 3x liften met vreemden, of gewoon ongezien 1km verderop gaat schuilen, dat maakt dan niet zo heel veel uit.

Ja, okay, met een heli leg je wel ineens veel kilometers af, en is je nieuwe plek minder waarschijnlijk.
Maar eigenlijk is een schuilplaats 3 straten verderop van je pinactie ook niet heel waarschijnlijk en daarmee dus net zo goed... zo lang er geen spoor naar leidt... :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Laatst online: 08:34

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Chillz schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:43:
[...]

Tja, voor het beeld zeker leuk dat het een helikopter was...

Maar voor de vlucht maakt het naar mijn idee niet eens zo heel veel uit.
Het principe is natuurlijk gewoon, dat zodra je ergens een spoor achterlaat, je zo snel mogelijk weg moet van die plek, zonder een nieuw spoor te creeren.
En of je dat nou doet met een helikopter, met 3x liften met vreemden, of gewoon ongezien 1km verderop gaat schuilen, dat maakt dan niet zo heel veel uit.

Ja, okay, met een heli leg je wel ineens veel kilometers af, en is je nieuwe plek minder waarschijnlijk.
Maar eigenlijk is een schuilplaats 3 straten verderop van je pinactie ook niet heel waarschijnlijk en daarmee dus net zo goed... zo lang er geen spoor naar leidt... :)
Klopt is ook zo.
Maar het is niet dat je eventjes ene heli fikst

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-07 11:36
En met een heli heb je minder ANPR hits :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:58

jdh009

FP ProMod
Gurbuh schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:59:
En met een heli heb je minder ANPR hits :)
* jdh009 mompelt iets over een transponder.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:05
Chillz schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:43:
[...]
Ja, maar daar zit wel een beste 'maar' aan vast. Ik denk ook vaak, de meeste dorpen en steden zijn zo groot en ze hebben relatief beperkte capaciteit. Maar je ziet wel dat met in de buurt kijken naar camera's, bij mensen beelden opvragen en zeker als je schuiladres te maken heeft met een contactpersoon die al op de radar was dat ze vaak zo close komen dat het (hoe het soms op mij overkomt) toestemming vragen om een huis te doorzoeken. Als daar een ja op komt weet je al dat daar voortvluchtigen zitten of op z'n minst gezeten hebben. Worst case weten de hunters dus of ze warm zitten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:58

jdh009

FP ProMod
@SelmarSmit de voortvluchtige hadden het over zwartrijden toen ze op het station waren, mag dat eigenlijk wel volgens de regels? Ik dacht dat, ondanks ze ‘op de vlucht zijn’ ze zich toch aan de de Nederlandse wet moeten houden.

(Al doen de hunters dat ook niet altijd lettende op hun snelheidsmeter in de auto.)

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:08
Hi @SelmarSmit @Tijnoz ,

Het gesprek was ook vrij knullig, zie je overigens bij de meeste. Er wordt een super vaag verhaal opgehangen en op de achtergrond staan de voortvluchtigen zich nog te bemoeien met het gesprek. Echt jammer, want dit stel had goede potentie maar hier lieten ze zich toch opjagen.

Hebben de gevonden notities nog iets concreets opgeleverd? Uiteindelijk kwamen er in de uitzending vrij globale aantekeningen naar voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 20:54
renegrunn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:32:
[...]

Dat is inderdaad misschien ook wel interessant om te begrijpen, of, en zo ja welke technologische of juridische mogelijkheden er door de jaren heen bij zijn gekomen (y)
Dit, maar ik denk ook dat er in de volgende seizoenen maatregelen zijn genomen om de voortvluchtige een aantal keer boven water te laten komen, bijvoorbeeld om de extractie locatie te weten te komen. Als je dat niet doet voor een tv-programma gaat een voortvluchtige gewoon 3 weken in het bos zitten met af en toe een bevoorradingsuitstapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Laatst online: 17:22
Dank voor alle reacties @SelmarSmit, die anonieme beller klinkt op deze manier alweer een stuk geloofwaardiger!
Alleen de manier waarop het in beeld kwam vind ik nog steeds erg knullig, het kwam echt totaal niet spontaan over terwijl ik dat van bijvoorbeeld de belletjes over taphits en pinhits wel vind. Nu was het een verhaal in de trant van "ja, ze zouden zijn geweest bij iemand die Barbara zou heten, waarschijnlijk zijn ze naar Bloemendaal gebracht" etc, heel vaag verhaal maar elk detail klopte omdat die beller het gewoon allemaal blijkt te weten. Waarom kon die beller het niet gewoon brengen in de trant van "een kennis van me heeft een van de voortvluchtigen geholpen, ze heet Barbara en ze heeft dit gedaan"? Dat zou het voor mij een stuk geloofwaardiger en spontaner gemaakt hebben. Keuze van de productie geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 15:54

ralpje

Deugpopje

@Vld1989 De beller was natuurlijk niet zeker dat het verhaal klopte; hij was er niet zelf bij. Dat het achteraf allemaal blijkt te kloppen is mooi, maar had ook gewoon door die helper volledig uit de duim gezogen kunnen zijn. Ik snapte de toonzetting dus wel :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1 ... 25 ... 49 Laatste