Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik ben groot fan van de show en weet ook dat alles 'nep' is, maar vond deze laatste aflevering matig.

De link Harreveld --> Ruurlo --> vertrekkende auto was wel erg toevallig. De hunters waren logischerwijs op weg naar die boerderij in het buitengebied en toen werd twee keer zonder echte lead de koers gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

THE_BASE schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:04:
[...]

Een Dacia Jumper met LTE-kaart? Zoiets hoor ik voor het eerst.
Dusters kunnen best een LTE-kaart hebben hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
[...]

Iedere auto na 2018 heeft een simkaart

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-07 18:24
Ojjorz schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:07:
Ik ben groot fan van de show en weet ook dat alles 'nep' is, maar vond deze laatste aflevering matig.

De link Harreveld --> Ruurlo --> vertrekkende auto was wel erg toevallig. De hunters waren logischerwijs op weg naar die boerderij in het buitengebied en toen werd twee keer zonder echte lead de koers gewijzigd.
De speeltijd begon die dag om 10:00, en er gaat een telefoon uit om 10:00 en de bijbehorende auto gaat daarna rijden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
laurens0619 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:10:
[...]

Iedere auto na 2018 heeft een simkaart
Ik blij met een auto uit 2017. Wel iets om rekening mee te houden als je een auto aanhoudt.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SelmarSmit schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:12:
[...]

De speeltijd begon die dag om 10:00, en er gaat een telefoon uit om 10:00 en de bijbehorende auto gaat daarna rijden…
Ik snap wat je zegt, maar het voelt qua onderbuik toch wel heel erg toevallig. Ruurlo is niet enorm groot, maar de kans dat er rond 10u maar 1 auto het dorp uit rijdt is wel klein.

Verder track je/jullie een lte kaart, dus volg je die via de gsm mast triangulatie, niet echt via exacte GPS, toch? (Maw niet super nauwkeurig)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Le Mol schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:47:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar het voelt qua onderbuik toch wel heel erg toevallig. Ruurlo is niet enorm groot, maar de kans dat er rond 10u maar 1 auto het dorp uit rijdt is wel klein.

Verder track je/jullie een lte kaart, dus volg je die via de gsm mast triangulatie, niet echt via exacte GPS, toch? (Maw niet super nauwkeurig)
Als ik het goed herinner zien we een telefoon uitgaan, en de LTE kaart vertrekken.
En triangulatie is in bebouwde omgeving (met meer die dan 3 palen binnen bereik en geen bergen/heuvels/etc echt mega nauwkeurige)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
Dat het in stedelijk gebied echt nauwkeurig is geloof ik direct, maar dat is het buitengebied tussen Ruurlo en Zutphen natuurlijk niet. Ik heb in die hoek wel eens een simkaart laten uitpeilen (omdat we het apparaat waarin die zat kwijt waren) en dat gaf een goede hint, maar echt geen exacte juiste plek.

De beide dames hebben door structureel gebruik te maken van contacten rond hun werk, wel duidelijk een voorspelbaar gedrag gecreëerd en snap dat ze daardoor gepakt zijn en dat is prima, maar misschien door de montage voelt het wel erg toevallig, zeker in de laatste ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

SelmarSmit schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:12:
[...]

Ah, dat werd niet helemaal duidelijk uit de uitzending! Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
RedNas74 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:10:
Beste Hunted. Ouddorp ligt in Zuid-Holland. Niet in Zeeland :)
Helaas niet de eerste keer dat ze de Zuid-Hollandse eilanden onjuist Zeeland noemen.
In eerdere uitzending, toen de lijn tussen de twee punten voor het eerst werd getoond, had men het al over Zeeland, terwijl een aanzienlijk deel van die lijn dus Zuid-Holland is. Volgens mij begon de lijn al in of bij Brielle.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Le Mol schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:12:
Dat het in stedelijk gebied echt nauwkeurig is geloof ik direct, maar dat is het buitengebied tussen Ruurlo en Zutphen natuurlijk niet. Ik heb in die hoek wel eens een simkaart laten uitpeilen (omdat we het apparaat waarin die zat kwijt waren) en dat gaf een goede hint, maar echt geen exacte juiste plek.

De beide dames hebben door structureel gebruik te maken van contacten rond hun werk, wel duidelijk een voorspelbaar gedrag gecreëerd en snap dat ze daardoor gepakt zijn en dat is prima, maar misschien door de montage voelt het wel erg toevallig, zeker in de laatste ochtend.
Eens, en het is zelfs nu al enorm geknipt, en echt mooie herleidingen (in mijn ogen dan) zijn er buiten gehouden. Maar ze gaven aan het wel echt binnen 1 aflevering te willen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wally2002 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:16:
[...]

Helaas niet de eerste keer dat ze de Zuid-Hollandse eilanden onjuist Zeeland noemen.
In eerdere uitzending, toen de lijn tussen de twee punten voor het eerst werd getoond, had men het al over Zeeland, terwijl een aanzienlijk deel van die lijn dus Zuid-Holland is. Volgens mij begon de lijn al in of bij Brielle.
Alles buiten de A10 is Zeeland, Brabant of Groningen toch? 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
SelmarSmit schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:18:
[...]

Alles buiten de A10 is Zeeland, Brabant of Groningen toch? 😜
Jullie zouden toch wel beter moeten weten dat het geen Zeeland is, jullie zitten nota bene in de buurt, aan de Wilhelminakade in Rotterdam ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wally2002 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:21:
[...]

Jullie zouden toch wel beter moeten weten dat het geen Zeeland is, jullie zitten nota bene in de buurt, aan de Wilhelminakade in Rotterdam ;)
Ik vraag voor elke opnameperiode dan ook een visum voor het buitenland aan 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Mol
  • Niet online
De mensen op het HQ hebben al vrij vaak bewezen dat hun topo kennis buiten de randstad niet zo heel accuraat is ;-)

@SelmarSmit en ze mogen de landsgrens niet eens over :-P

[ Voor 21% gewijzigd door Le Mol op 01-11-2023 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07 14:17
Ik vond het wel een mooie aflevering. Met behulp van camera's, en het leggen van connecties met bijvoorbeeld familieleden zijn alle overstappen gevolgd. Het scheelt natuurlijk dat de dames eigenlijk bijna niet buiten hun podo-netwerk zijn gekomen, dat merkte je ook wel aan de beelden vanuit HQ. Op een gegeven moment was er een stop van een van hun lift-auto's gezien, en het eerste wat Denise vroeg was welke podotherapeuten daar in de buurt zaten.

De heren hebben geluk gehad, die hadden zomaar achterin plaats kunnen nemen bij de hunters met hun actie van het aanzetten van de telefoon. Was wel jammer geweest, ik vind namelijk dat ze het tot op heden echt goed doen. Ze lijken (buiten deze ene actie) niet echt in beeld te zijn bij de hunters.

En Nick en Sissy doen het ook niet verkeerd. Ze komen in de afleveringen vaak een beetje ongeorganiseerd over, maar op 1 of 2 momenten na zijn ze volgens mij toch ook aardig buiten beeld gebleven voor de hunters. Alleen een beetje pech dat ze de link dus niet leggen tussen het blaadje uit het geldkistje en de sleutel die ze hier online voor gevonden hebben. Dat is ook echt zo'n ding dat je ineens als een soort eureka-moment moet zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Le Mol schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:12:
Op dat moment waren ze de LTE-kaart van de auto al aan het volgen. Je weet dan dus dat het een route over wegen is. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan het bewegende "ongeveer"-signaal prima kunt koppelen aan het wegennet om te weten waar ze rijden. Vooral in het buitengebied heb je niet continue 2 wegen die maar tien of twintig meter naast elkaar liggen en dezelfde richting in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 14:18

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vind dat de dames het nog lang hebben volgehouden aangezien ze stoïcijns hun netwerk bleven gebruiken. En als ze toch meerdere autootjes hebben bij zo'n therapeut, waarom dan niet even met 2 of 3 auto's tegelijk wegrijden? Vond het wel flink voorspelbaar gedrag en het was eerder schijtmazzel dan dat ze echt goed bezig waren, dat ze nog zover gekomen zijn. Op zich wel goed bedacht om via de parkeergarage Amsterdam te willen verlaten, maar volgens mij was het vooral timing dat ze daar echt mee weg kwamen (gaat immers tijd overheen voordat HQ de beelden kan zien), want onzichtbaar ging dat zeker niet.

Wel mooie actie om de codes bij een buurman achter te laten 'los maar op, en leg maar ergens in een bloempot als het gelukt is' 8)7 Maar bij Sissy en de Hagenees heb ik ook het niet het gevoel dat die echt de puzzel weten te ontcijferen. Zitten te turen naar de codes, laten nog even dat andere papier zien 'ja, maar dit heeft er vast niets mee te maken, we gaan nog wel een tip krijgen waar we dit tegenaan moeten houden en dan wordt het opeens duidelijk'. Dude... Weet wel dat ik vanaf de bank makkelijk praten heb, maar je kunt met 10 man naar dat andere papier zitten staren, maar als je toch hulp inschakelt, toon dan wel alles wat je hebt zodat je helpers ook echt mee kunnen denken.

Maar waarom gingen die 2 gasten nou op hun fietsje naar dat punt in Zeeland (of Zuid Holland, whatever, 1 pot nat :P). Het was 1 van de mogelijke punten die op de lijn op de elkaar staan, waarom dan precies daarheen? En waarom er zo van overtuigd zijn dat ze daar nog een SMS gaan ontvangen? Dat is me even niet heel duidelijk. Was leuke tv maar vond het vooral oerdom. Wel weer slim trouwens om de helper een stuk verderop te laten wachten, weet even niet of die vrouw op een plek stond waar meer auto's staan maar dat was wel weer slim, maakt het voor @SelmarSmit weer moeilijker met z'n LTE kaartjes :P Wel leuk om te zien dat er in HQ dan een aanname gedaan wordt: oh, ze zijn aan het voorverkennen. Ze zijn nu daar, Port Zeelande gaan we niet halen, dus ga maar alvast naar Neeltje Jans, daar zullen ze daarna wel heen gaan. Interessante gedachtegang, en vervolgens snel schakelen: als zij eerder bij Port Zeelande zijn en waarschijnlijk weer weg zijn tegen de tijd dat wij daar aan komen, heeft het ook geen zin om daarheen te rijden. Gok dan 1 plaats verder,

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Crazy D schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:41:
Op zich wel goed bedacht om via de parkeergarage Amsterdam te willen verlaten, maar volgens mij was het vooral timing dat ze daar echt mee weg kwamen (gaat immers tijd overheen voordat HQ de beelden kan zien), want onzichtbaar ging dat zeker niet.
Sluit ik me bij aan, het enige voordeel was dat de hunters niet direct toegang hadden tot de camerabeelden waardoor er tijd was om weg te komen. elke (publieke) garage hangt vol met camera's.
En was de keuze om die garage in te vluchten sowieso niet meer toeval dan dat dit zo bewust van te voren bedacht was, ik had het idee dat ze pas toen ze de (voetgangers)ingang van de garage zagen ter plekke bedachten om erin te gaan.
Maar waarom gingen die 2 gasten nou op hun fietsje naar dat punt in Zeeland (of Zuid Holland, whatever, 1 pot nat :P). Het was 1 van de mogelijke punten die op de lijn op de elkaar staan, waarom dan precies daarheen? En waarom er zo van overtuigd zijn dat ze daar nog een SMS gaan ontvangen? Dat is me even niet heel duidelijk. Was leuke tv maar vond het vooral oerdom.
Zuid-Holland, om precies te zijn Ouddorp op Goeree-Overflakkee :)

Kon ik ook niet helemaal volgen. De nadere info zou toch via de contactpersoon 2 dagen voor extractie volgen? Ze waren heel erg gefocust op een SMS, dat zou dan de definitieve info moeten zijn m.b.t. extractiepunt...
Wel weer slim trouwens om de helper een stuk verderop te laten wachten, weet even niet of die vrouw op een plek stond waar meer auto's staan maar dat was wel weer slim, maakt het voor @SelmarSmit weer moeilijker met z'n LTE kaartjes :P Wel leuk om te zien dat er in HQ dan een aanname gedaan wordt: oh, ze zijn aan het voorverkennen. Ze zijn nu daar, Port Zeelande gaan we niet halen, dus ga maar alvast naar Neeltje Jans, daar zullen ze daarna wel heen gaan. Interessante gedachtegang, en vervolgens snel schakelen: als zij eerder bij Port Zeelande zijn en waarschijnlijk weer weg zijn tegen de tijd dat wij daar aan komen, heeft het ook geen zin om daarheen te rijden. Gok dan 1 plaats verder,
Inderdaad mooi om te zien, de aanname dat het een voorverkenning zou zijn is m.i. de meest logische. Ook mooi om te zien dat ze, eenmaal ter plaatse, tot de conclusie komen dat ze daar niet in staat blijken te zijn om de voortvluchtigen waar te kunnen nemen.

Wat betreft de Harreveld actie met die ene auto sluit ik me aan bij eerdere posts hier dat het nogal toevallig overkwam, het was allemaal nogal snel achter elkaar waardoor je niet goed de overwegingen van de hunters mee kreeg.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Marcel's quote van de week
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqTxPZdmF_EJsybw8cvOO028eOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agjpYwv9jqzpDbZVckSzRGJm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wally2002 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:12:
[...]

Sluit ik me bij aan, het enige voordeel was dat de hunters niet direct toegang hadden tot de camerabeelden waardoor er tijd was om weg te komen. elke (publieke) garage hangt vol met camera's.
En was de keuze om die garage in te vluchten sowieso niet meer toeval dan dat dit zo bewust van te voren bedacht was, ik had het idee dat ze pas toen ze de (voetgangers)ingang van de garage zagen ter plekke bedachten om erin te gaan.

[...]

Zuid-Holland, om precies te zijn Ouddorp op Goeree-Overflakkee :)

Kon ik ook niet helemaal volgen. De nadere info zou toch via de contactpersoon 2 dagen voor extractie volgen? Ze waren heel erg gefocust op een SMS, dat zou dan de definitieve info moeten zijn m.b.t. extractiepunt...

[...]

Inderdaad mooi om te zien, de aanname dat het een voorverkenning zou zijn is m.i. de meest logische. Ook mooi om te zien dat ze, eenmaal ter plaatse, tot de conclusie komen dat ze daar niet in staat blijken te zijn om de voortvluchtigen waar te kunnen nemen.

Wat betreft de Harreveld actie met die ene auto sluit ik me aan bij eerdere posts hier dat het nogal toevallig overkwam, het was allemaal nogal snel achter elkaar waardoor je niet goed de overwegingen van de hunters mee kreeg.
Ik vond het zelf ook een chaos. Ik krijg ook heel veel vragen er over. Meestal heb ik aan de aflevering genoeg informatie om mijn eigen herinneringen boven te halen, maar nu lopen er ook gebeurtenissen, dagen en locaties dwars door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 23:19
Marcel mag dan af en toe leuke uitspraken doen, in mijn optiek trapt hij vooral heel veel open deuren in. "Naar binnen met die hap", "ik ben die twee onderhand spuugzat", "niet wachten, we gaan er direct heen", enz. enz. Naar mijn idee voegt het allemaal niet heel veel toe. Of is het zo dat hij eindverantwoordelijk is en hij op deze manier zijn opdrachten aan het team communiceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:58
Allebei, maar ik denk vooral die die oneliners het beter doen op TV dan de gedetailleerde overleggen. Soms zie je hem ook verhoren uitvoeren. Zover ik kan zien is hij eindverantwoordelijk voor de besluiten die genomen worden. @SelmarSmit kan hier natuurlijk meer over vertellen.

Sander was pas echt een nutteloze toevoeging voor het programma. Die keek in de uitzending alleen mee naar de schermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:23
peterkuli schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:39:
[...]
Marcel mag dan af en toe leuke uitspraken doen, in mijn optiek trapt hij vooral heel veel open deuren in. "Naar binnen met die hap", "ik ben die twee onderhand spuugzat", "niet wachten, we gaan er direct heen", enz. enz. Naar mijn idee voegt het allemaal niet heel veel toe. Of is het zo dat hij eindverantwoordelijk is en hij op deze manier zijn opdrachten aan het team communiceert?
Ik stoor me er ook aan, ik geloof best dat hij een goede bijdrage levert aan het team, maar die oneliners mogen wat mij betreft wel weg gelaten worden. Een keertje is leuk natuurlijk, maar niet elke aflevering. En als hij zo is, prima hoor, maar het hoeft niet telkens de montage te halen zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
millerman_sf schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:42:
Allebei, maar ik denk vooral die die oneliners het beter doen op TV dan de gedetailleerde overleggen. Soms zie je hem ook verhoren uitvoeren. Zover ik kan zien is hij eindverantwoordelijk voor de besluiten die genomen worden. @SelmarSmit kan hier natuurlijk meer over vertellen.

Sander was pas echt een nutteloze toevoeging voor het programma. Die keek in de uitzending alleen mee naar de schermen ;)
Hij is volgens mij eindverantwoordelijk. Ik heb vorig jaar of 2 jaar geleden ook wel eens aan Selmar gevraagd naar de rol van Sander. Toen was zijn (politieke) antwoord dat de rol van Sander puur cinematisch was, oftewel: alleen voor het beeld en verder geen echte inbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
peterkuli schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:39:
[...]

Die one-liners zijn voor TV, niet voor ons. Er zijn heel wat mensen (mijzelf incluis) die dat wel mooi vinden, maar ik kan mij ook verstellen dat het mensen irriteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:58
Shinji schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:58:
[...]

Ik stoor me er ook aan, ik geloof best dat hij een goede bijdrage levert aan het team, maar die oneliners mogen wat mij betreft wel weg gelaten worden. Een keertje is leuk natuurlijk, maar niet elke aflevering. En als hij zo is, prima hoor, maar het hoeft niet telkens de montage te halen zeg maar ;)
Mooi om te zien dat jouw standpunt in anderhalf jaar tijd niet gewijzigd is ten aanzien van Marcel. :+

Ik vind het wel geinig, hoort toch ook een beetje bij televisie.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:58
Als je de uitspraken zelf negeert, vind ik de verandering in dynamiek bij de Hunters altijd erg mooi om te zien. Hoe enthousiast en fanatiek ze kunnen worden als ze merken dat ze dichtbij komen. Bij de teams op locatie zie je dat het beste bij Tommy. Hangt soms de joviale brabander uit om mensen mee te laten praten en kan ineens switchen naar een havik. Of in de auto, scherpe blik ineens als er beet lijkt te zijn. En al helemaal als er een 'visual' is, riemen vast los en scherp rijden. Zoals bij de dames gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
SelmarSmit schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:12:
[...]

Die one-liners zijn voor TV, niet voor ons. Er zijn heel wat mensen (mijzelf incluis) die dat wel mooi vinden, maar ik kan mij ook verstellen dat het mensen irriteert.
Als in, hij zou die anders niet doen? Want dat is dan wellicht waar ik me aan stoor, dat het niet 'echt' overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:46
Ojjorz schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:07:
Mij bekruipt ook het gevoel dat elke aflevering exact één team gepakt moet worden, wat is de kans dat ze de juiste forens uit Ruurlo volgen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
hoevenpe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:58:
[...]

Mij bekruipt ook het gevoel dat elke aflevering exact één team gepakt moet worden, wat is de kans dat ze de juiste forens uit Ruurlo volgen?
Dat lijkt me nogal wiedes dat ze er in knippen om per aflevering een team er uit laten vallen (of in elk geval het een beetje verdelen om de spanning er in te houden). Soms zie je van sommige teams ook weken niks of vrijwel niks.

Maar dat is gewoon een stukje montage achteraf, en staat verder los van hoe de opsporing en het pakken verloopt. In theorie kunnen alle teams in twee dagen gepakt zijn bijvoorbeeld ergens de laatste week en dan kan je het natuurlijk zo knippen door de verhaal lijnen per team strategisch te plaatsen dat er elke aflevering iemand uit vliegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Shinji op 02-11-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
je moet er als regisseur niet aan denken dat alle teams in een week al gepakt worden, om dan vervolgens met het beperkte/beschikbare materiaal een heel seizoen moet afleveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

hoevenpe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:58:
[...]

Nou, best groot. Aangezien Ruurlo een dorp is met amper 8000 inwoners. Hoeveel mensen zullen er op een bepaald tijdstip tegelijkertijd wegrijden?
De kans dat in Amsterdam 8000 hits tegelijk krijgt, is een stuk groter maar ook een stuk onhandiger :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Crazy D schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:38:
[...]

Nou, best groot. Aangezien Ruurlo een dorp is met amper 8000 inwoners. Hoeveel mensen zullen er op een bepaald tijdstip tegelijkertijd wegrijden?
De kans dat in Amsterdam 8000 hits tegelijk krijgt, is een stuk groter maar ook een stuk onhandiger :P
En we wisten toch ook het gebied in Ruurlo? (Sorry, ik ben echt alles kwijt, het was echt zo’n chaos)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
SelmarSmit schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:25:
En we wisten toch ook het gebied in Ruurlo? (Sorry, ik ben echt alles kwijt, het was echt zo’n chaos)
Voor mij als neutrale kijker ging het opeens heel snel: veel plaatsnamen, motoren, verschillende helpers, etc.

Kan zijn dat het genoemd is maar het voelde als redelijk willekeurig 'wie rijdt er weg uit Ruurlo nu'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
hoevenpe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:40:
[...]

Voor de mij als neutrale kijker ging het opeens heel snel: veel plaatsnamen, motoren, verschillende helpers, etc.

Kan zijn dat het genoemd is maar het voelde als redelijk willekeurig 'wie rijdt er weg uit Ruurlo nu'.
Het was voor mij zelfs chaos, en ik was er bij. Ik heb ook het gevoel dat er een heel stuk mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

SelmarSmit schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:25:
[...]

Ja vanuit dat Hereveld waren jullie bij de boerderij uitgekomen waar de brommers naartoe waren gegaan, weet even niet meer hoe de link naar Ruurlo werd gelegd maar goed, dat is een dorp verder :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
HyperTrophy schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:21:
je moet er als regisseur niet aan denken dat alle teams in een week al gepakt worden, om dan vervolgens met het beperkte/beschikbare materiaal een heel seizoen moet afleveren :D
Het is me al vaker opgevallen dat er qua montage veel nadruk ligt op de eerste week (waarbij de meeste hints worden gevonden) en de laatste dagen. Van de tweede week haalt vaak vrijwel niks de uitzending.

Bijvoorbeeld: vorige week gingen de Helmonders na 3 dagen ontwikkelen hun foto's ophalen, terwijl ze het rolletje waarschijnlijk al na een paar dagen te pakken hadden. Dan zit je dus op ongeveer een week speeltijd op het moment van arrestatie, misschien iets meer. Op het eind van de aflevering van deze week zitten we ineens nog maar 2,5 dag voor de finale.

Dus ook al wordt bijna iedereen in week 1 opgepakt, dan kan dat in de montage nog prima opgerekt worden om er een leuke serie van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Crazy D schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:57:
[...]

Ja vanuit dat Hereveld waren jullie bij de boerderij uitgekomen waar de brommers naartoe waren gegaan, weet even niet meer hoe de link naar Ruurlo werd gelegd maar goed, dat is een dorp verder :P
Eigenaar/bewoners van het pand opgezocht, met links naar o.a. Ruurlo wat als enige optie in de regio lag, of was er een telefoon van de broer gevolgd?

Wat misschien meespeelt: ik heb het vermoeden dat soms de Hunters geen BRP info krijgen van een adres en daarmee weten dat het niet relevant is. Als het wel een hit is heeft de productie de info gekregen, dus weet je puur op basis van het feit dát je info krijgt, dat het een spoor is.

Als ik het me goed herinner heeft in een eerder seizoen een opmerking de montage gehaald van de hunters dat er van een adres geen info kwam, dus het was niks (ze vroegen van meerdere woningen in een buurt gegevens op).

Op die manier kan dan in dit geval de boerderij als kloppend spoor bevestigd worden, om dan verder te gaan zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door tszcheetah op 02-11-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

tszcheetah schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:31:
[Eigenaar/bewoners van het pand opgezocht, met links naar o.a. Ruurlo wat als enige optie in de regio lag, of was er een telefoon van de broer gevolgd?
Ja dat weet ik ff niet meer, heb 2 uur geslapen vanacht. Ben wat details vergeten :P Misschien omdat die boerderij op de weg naar Ruurlo ligt dus is het niet onlogisch om te denken als je vanuit dorp X, op een doorgaande weg naar dorp Y, halverwege stopt, dat je dan of op die lokatie bent, of doorgaat. En als dat richting einde speel-tijd gaat, dat je dan ook kunt denken dat ze in dat dorp een slaapplek zoeken. Maar misschien was het wel dat de broer van 1 van die scooterrijders in Ruurlo woont.
Wat misschien meespeelt: ik heb het vermoeden dat soms de Hunters geen BRP info krijgen van een adres en daarmee weten dat het niet relevant is. Als het wel een hit is heeft de productie de info gekregen, dus weet je puur op basis van het feit dát je info krijgt, dat het een spoor is.
Dat zou kunnen natuurlijk. Het wordt gesimuleerd, dus als ze info opvragen van een woning die er niets mee te maken heeft, kan de productie simpelweg niets geven. Dus weten de hunters meteen, dat ze daar dus niets te zoeken hebben. Misschien kijk ik 1 dezer dagen nog even terug wat er in de uitzending over gezegd werd. Maar, uit de reactie van Selmar hier begrijp ik ook dat er wat meer geknipt is wellicht dan normaal.
@SelmarSmit Of heeft de productie dat wel iets slimmer opgelost? (al kun je natuurlijk moeilijk van 5 miljoen huizen de info opvragen zo van, alle adressen waarvan we niets krijgen, zijn ze dus niet :+).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Crazy D schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:38:
[...]

@SelmarSmit Of heeft de productie dat wel iets slimmer opgelost? (al kun je natuurlijk moeilijk van 5 miljoen huizen de info opvragen zo van, alle adressen waarvan we niets krijgen, zijn ze dus niet :+).
Ja, die faken gewoon die info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:32

Woohooo

Smilie, James Smilie

Deze aflevering was alles wel een beetje te toevallig. Scooters die toevallig in beeld kwamen, binnen een paar minuten al 'beelden' hebben. De lte search query gaat zo diep en dan al heel snel antwoord op de vraag kijken is verre van realistisch.

Ik snap dat camera beelden niet echt zijn, maar op deze manier had het hunter team ook het hele spoor op Ouddorp kunnen maken met fake beelden, hele specifieke LTE trace, nummerbord van helper, huis in Sint Philipsland. Bam opgerold.

Nick en Sissy hadden jullie via die website met nachtwachtxxxx.nl kunnen vinden, server in beslag nemen, alle hits kunnen terug herleiden.

Stop aub met die deep search LTE queries die binnen 5min een result geven. Top programma is het voor de rest ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Woohooo op 02-11-2023 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Woohooo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:23:

Stop aub met die deep search LTE queries die binnen 5min een result geven. Top programma is het voor de rest ;)
Dat is montage, meestal (maar deze keer niet inderdaad) moeten we daar ook een paar uur op wachten.

Overigens komen de meeste ‘toevalligheden’ ook door montage, ze zenden 90% van wat we doen niet uit. Zeker niet in zo’n lange chaotische achtervolging als deze.

En dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SelmarSmit
Woohooo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:23:

Nick en Sissy hadden jullie via die website met nachtwachtxxxx.nl kunnen vinden, server in beslag nemen, alle hits kunnen terug herleiden.
Yep, maar dat mocht niet van de spelleiding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
Ik heb de aflevering gisteren gezien en toch vol verbazing (en enige irritatie) gekeken naar de manier waarop Sissy en Nick beide blaadjes omhoog houden en vol overtuiging kunnen zeggen dat ze niets met elkaar te maken hebben. |:( :F En dan in een boot onder een brug de versleutelde code proberen te kraken, waarom? Nick checkt in eerste instantie wel gelijk de broncode van de nachtwacht-website, dus om nou te stellen dat ze mentaal achtergesteld zijn zou overdreven zijn.

Zoals @Crazy D eerder stelt:
Dude... Weet wel dat ik vanaf de bank makkelijk praten heb
Sommige acties van de deelnemers frustreren enorm, ik heb totaal geen ambitie om aan het programma mee te doen maar het gevoel bekruipt mij dat het zo veel beter kan. En ja, zelfs onder stress en achtervolgingswaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Slappyjoez schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:31:
Ik heb de aflevering gisteren gezien en toch vol verbazing (en enige irritatie) gekeken naar de manier waarop Sissy en Nick beide blaadjes omhoog houden en vol overtuiging kunnen zeggen dat ze niets met elkaar te maken hebben. |:( :F En dan in een boot onder een brug de versleutelde code proberen te kraken, waarom? Nick checkt in eerste instantie wel gelijk de broncode van de nachtwacht-website, dus om nou te stellen dat ze mentaal achtergesteld zijn zou overdreven zijn.

Zoals @Crazy D eerder stelt:

[...]

Sommige acties van de deelnemers frustreren enorm, ik heb totaal geen ambitie om aan het programma mee te doen maar het gevoel bekruipt mij dat het zo veel beter kan. En ja, zelfs onder stress en achtervolgingswaan.
Dat is al in het eerste seizoen duidelijk gemaakt door die militair ;)

Ik denk dat voor veel deelnemers de kunst is om de grens op te zoeken van toch zo normaal mogelijk te leven en er mee weg te komen. Als je echt onder de radar wil blijven zijn er een aantal regels die je moet volgen en is het denk ik echt wel goed te doen. De meeste mensen vallen echter terug op oude patronen en bekenden en dat is risicovol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-04 14:16
Als je een paar seizoenen hebt gekeken (en ik neem aan dat deelnemers dat doen) dan kan je een paar regels rond het liften toch al snel bedenken:
  1. laat de bestuurder dan minimaal 3 keer stoppen voor de eindbestemming en stap op een van die stops uit. Nu is het gewoon bij de enige tussenstop raak
  2. stap nooit uit in de buurt van een contact uit je netwerk, beter een kwartiertje lopen of op een locatie waar meer contacten in de buurt wonen
  3. blijf nooit hangen in de buurt van de locatie waar je bent uitgestapt, maar ga zo snel mogelijk op in de omgeving. Rugzak om en gaan.
In 99 van de 100 gevallen doe je dat voor niets en is er geen hunter in de buurt, maar je doet het voor die ene keer dat het wel raak is. Het wordt hier nog niet zo benoemd, maar ik vind die vouwfietsen echt een briljante keuze. Je bent dan gelijk weg van de plek en je doorbreekt de Selmar-LTE-Chain.

Wat ik ook nooit snap: een liftgever kan binnen de context van een lift bij elkaar liegen wat 'ie wil - zeker met een aantal stops valt dat niet door te prikken. Hoezo geeft die ene jongen op enig moment 'Harreveld' op? Het was al lang duidelijk uit de vraagstelling dat de hunters geen idee hadden. Hij had werkelijk elke plek op de kaart kunnen aangeven en bijvoorbeeld kunnen vasthouden aan Varseveld.

Overigens valt het mij op dat er, door de montage, geen peil op te trekken is waar de hunters zijn en dat helpt niet voor de geloofwaardigheid. Het duo dat dichtbij Zeeland zat (maar eigenlijk in Zuid-Holland... :) ) heeft een hunter team op 40mn afstand zitten. Tegelijkertijd is er een duo via Amsterdam, Leusden en Harreveld naar Ruurlo en daar zitten maar liefst twee hunter-teams dicht op. Die verdeling van de hunters over het land komt nu als te toevallig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-07 18:24
Frank071 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:30:

Overigens valt het mij op dat er, door de montage, geen peil op te trekken is waar de hunters zijn en dat helpt niet voor de geloofwaardigheid. Het duo dat in Zeeland zit heeft een hunter team op 40mn afstand zitten. Tegelijkertijd is er een duo via Amsterdam, Leusden en Harreveld naar Ruurlo en daar zitten maar liefst twee hunter-teams dicht op. Die verdeling van de hunters over het land komt nu als te toevallig over.
Het kan ook maar zo zijn dat die twee verhaallijnen niet synchroon gelopen hebben. Het in de kraag vatten van de dames kan net zo goed 4 dagen voor het voorval in Zeeland Zuid-Holland plaatsgevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:52
@Frank071 Je moet je gewoon realiseren dat het gemonteerd is, uit de montage blijkt niet:
- Of wat je kort na elkaar ziet, daadwerkelijk kort na elkaar is.
- Of de dingen die met de verschillende teams gebeuren uberhaupt op dezelfde dag hebben plaatsgevonden.

Voor wat betreft die mannen in Ouddorp (nogmaals, dit ligt op Goeree Overflakkee, dat is niet Zeeland!11!1!!): Ouddorp ligt binnen 40 min. van Delft, groot Rotterdam en het westen van Brabant. Het is met de aanwijzingen die er waren niet gek dat daar ergens een team rondrijdt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
Wild Chocolate schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:47:
@Frank071 Je moet je gewoon realiseren dat het gemonteerd is
SpelFaut schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:43:
Het kan ook maar zo zijn dat die twee verhaallijnen niet synchroon gelopen hebben.
Ja... dat was ook precies wat ik schreef:
Overigens valt het mij op dat er, door de montage, ... Die verdeling van de hunters over het land komt nu als te toevallig over.
Ik trek het dus niet in twijfel, maar de montage zou iets meer recht kunnen doen aan de tijdlijn en zo ook wat meer laten zien dat het soms gewoon lang zoeken is voor de hunters.
Ouddorp ligt binnen 40 min. van Delft, groot Rotterdam en het westen van Brabant. Het is met de aanwijzingen die er waren niet gek dat daar ergens een team rondrijdt.
Dat het niet moeilijk is om binnen 40 minuten van het Zuid-Hollandse Ouddorp te zitten is ook niet gek, het ging mij er (nog steeds gelieerd aan de montage) er om dat ze daar 'toevallig' lijken te zitten, terwijl de rest heel ergens anders zit. Zoals Wild Chocolate al aangeeft: de zoektochten hoeven niet synchroon te lopen - maar zo lijkt het, door de montage, wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez

Wat ik ook nooit snap: een liftgever kan binnen de context van een lift bij elkaar liegen wat 'ie wil - zeker met een aantal stops valt dat niet door te prikken. Hoezo geeft die ene jongen op enig moment 'Harreveld' op? Het was al lang duidelijk uit de vraagstelling dat de hunters geen idee hadden. Hij had werkelijk elke plek op de kaart kunnen aangeven en bijvoorbeeld kunnen vasthouden aan Varseveld.
Ik denk dat je dus ook niet ziet hoelang de Hunters iemand staande houden en diegene doorzagen tot ze de informatie hebben die ze nodig hebben. Bij enige twijfel blijven ze denk ik wel doorvragen en met een stukje mensenkennis (wat mooi terugkwam bij dat stel met die camper) valt het ook op wanneer iemand niet de volledige waarheid vertelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Als je een paar seizoenen hebt gekeken (en ik neem aan dat deelnemers dat doen) dan kan je een paar regels rond het liften toch al snel bedenken:
  1. laat de bestuurder dan minimaal 3 keer stoppen voor de eindbestemming en stap op een van die stops uit. Nu is het gewoon bij de enige tussenstop raak
  2. stap nooit uit in de buurt van een contact uit je netwerk, beter een kwartiertje lopen of op een locatie waar meer contacten in de buurt wonen
  3. blijf nooit hangen in de buurt van de locatie waar je bent uitgestapt, maar ga zo snel mogelijk op in de omgeving. Rugzak om en gaan.
In 99 van de 100 gevallen doe je dat voor niets en is er geen hunter in de buurt, maar je doet het voor die ene keer dat het wel raak is. Het wordt hier nog niet zo benoemd, maar ik vind die vouwfietsen echt een briljante keuze. Je bent dan gelijk weg van de plek en je doorbreekt de Selmar-LTE-Chain.

Overigens valt het mij op dat er, door de montage, geen peil op te trekken is waar de hunters zijn en dat helpt niet voor de geloofwaardigheid. Het duo dat dichtbij Zeeland zat (maar eigenlijk in Zuid-Holland... :) ) heeft een hunter team op 40mn afstand zitten. Tegelijkertijd is er een duo via Amsterdam, Leusden en Harreveld naar Ruurlo en daar zitten maar liefst twee hunter-teams dicht op. Die verdeling van de hunters over het land komt nu als te toevallig over.
Eens dat die strategie goed werkt, en die 99% van de gevallen dat je het voor niets doet is juist de reden waarom je op een gegeven moment arrogant wordt. Zou niet moeten, maar gebeurt wel. Dat vraagt echt heel veel discipline om vol te houden.

Wat betreft Harreveld, dat was iets complexer. Hij gaf op een gegeven moment weg dat hij ze had afgezet bij een café met een zwart/rode gevel bij een kerk. Hij dacht er daarmee vanaf te zijn, en dat wie die locatie toch niet konden vinden. Maar wij zijn op HQ natuurlijk met man en macht op zoek gegaan naar een locatie die daar aan voldeed. En kwamen toen op Harreveld uit; en toen kon hij het niet meer ontkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
SelmarSmit schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:01:
Dat vraagt echt heel veel discipline om vol te houden.
Ook weer waar... ook al omdat je natuurlijk nooit weet of het gewerkt heeft (want dan ben je niet gepakt...). Je ziet het ook aan die jongens die rondjes gaan rijden op dat punt bij Ouddorp.
Maar wij zijn op HQ natuurlijk met man en macht op zoek gegaan naar een locatie die daar aan voldeed. En kwamen toen op Harreveld uit; en toen kon hij het niet meer ontkennen
Mooi zoekwerk! _/-\o_ Jammer dat zoiets dan de montage niet haalt. Maar goed, ik herhaal mijzelf ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Qua montage vinden wij dit denk ik wel interessant, maar het programma wordt natuurlijk ook gemaakt voor "de gemiddelde Nederlander". En ik denk dat de meeste kijkers gewoon lekker entertainment willen, en zich helemaal niet zo verdiepen in de exacte technieken die gebruikt worden.

Alsnog jammer van de montage, maar wellicht helpt een reden om het te accepteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
het is zo wel duidelijk dat de montage een pittig klusje omvat.

we zijn met dit programma ook best wel verwend, dat er wel zes koppels op de vlucht zijn, ieder met z'n eigen vluchtstijl en tempo.

Tel daar drie/vier hunter teams op, en dan nog het HQ met allerlei door elkaar lopende hits/hunch/second guesses en overig speurwerk.

Ik vind het reuze knap wat ze nog gemonteerd hebben per aflevering, en kan als kijker die er iets meer van snapt toch enorm van genieten;

genieten van de successen van de zes teams ( minus 3 ) en de fanatieke hunters.

ps. Een tijdlijn per shot zou kunnen, maar ik denk dat je dat als kijker ook niet goed mee gaat krijgen...

de podcast "goed gemaakt" met de regisseur van dit programma geeft hierin ook leuke inzichten

[ Voor 7% gewijzigd door HyperTrophy op 03-11-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
HyperTrophy schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:47:
we zijn met dit programma ook best wel verwend, dat er wel zes koppels op de vlucht zijn, ieder met z'n eigen vluchtstijl en tempo.
Toch zit daar iets wat knelt: zonder de informatie van het eerste team (foto's, symbolen, etc.) waren de hunters de meeste andere teams nooit op het spoor gekomen. Hadden ze geen idee gehad wat de locaties waren geweest, geen lijn in Zeeland om te monitoren.

De laatste teams hebben vrijwel niets verkeerd gedaan maar komen in de knel door deze informatie: de mobiel bij de Sint Pietersberg of het Trippenhuis nooit gevonden, de link met Port Zeelande nooit gelegd.

Eigenlijk is het een gezamenlijke vlucht, kom je als team in het vizier mede door het falen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Dat laatste weten ze immers al wanneer ze het foto rolletje hebben afgedrukt... 'ze krijgen alleen een SMS wanneer ze het eerste team zijn, dat aanwezig is "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wh4ck0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 15:42
Ik denk dat je het hele montage verhaal anders moet zien. JA het ls niet in te schatten hoeveel tijd er tussen bepaalde momenten zit. maar is dat nodig?
In principe kun je ook zeggen, ok, DIT zijn de puzzelstukjes in chronologische volgorde, die lijden tot een arrestatie. Als je het zo bekijkt, dan maakt de tijd niet meer uit. En in feite is dat ook het enige dat telt.
Het enige dat de "tijd" doet is het spannender maken: ze zijn net 5 minuten eerder weggegaan en net de hunters ontglipt. de hints waren er al, dus DAAR moet je als voortvluchtige aan denken. De tijd is niet van belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
hoevenpe schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:08:
[...]

Toch zit daar iets wat knelt: zonder de informatie van het eerste team (foto's, symbolen, etc.) waren de hunters de meeste andere teams nooit op het spoor gekomen. Hadden ze geen idee gehad wat de locaties waren geweest, geen lijn in Zeeland om te monitoren.

De laatste teams hebben vrijwel niets verkeerd gedaan maar komen in de knel door deze informatie: de mobiel bij de Sint Pietersberg of het Trippenhuis nooit gevonden, de link met Port Zeelande nooit gelegd.

Eigenlijk is het een gezamenlijke vlucht, kom je als team in het vizier mede door het falen van anderen.
Ja, je bent wel redelijk afhankelijk van de andere teams inderdaad ook en ondervind daar nadeel van. Maar dat is ook volgens mij wat de spelleiding ieder jaar probeert te balanceren. Hoeveel nadeel je daarvan hebt om zowel de vluchters als de hunters de kans te geven om te winnen.

Dat is volgens mij lastiger dan het lijkt. Je moet als hunter team ook je aandacht verdelen natuurlijk, en als elke vluchter een compleet ander extractiepunt heeft (en de weg daar naar toe) heb je eigenlijk ook per vluchter een groep hunters nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claes Maarten
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:44
[...]

Ja daar verbaaste ik mij ook al over. Hebben deze budget auto's een lte kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Claes Maarten schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:19:
[...]

Ja daar verbaaste ik mij ook al over. Hebben deze budget auto's een lte kaart?
Volgens mij is het sinds een paar jaar verplicht voor automatische 112 meldingen bij een ongeluk maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
Shinji schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:33:
Volgens mij is het sinds een paar jaar verplicht voor automatische 112 meldingen bij een ongeluk maar weet het niet zeker.
Dat systeem heet eCall, is inactief zolang niet getriggered en draait op 2G/3G netwerken (niet LTE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Frank071 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:53:
[...]

Dat systeem heet eCall, is inactief zolang niet getriggered en draait op 2G/3G netwerken (niet LTE).
Voor locatie bepaling maakt het denk ik niet heel veel uit of het 2G of 5G lijkt me overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:37:
[...]

Voor locatie bepaling maakt het denk ik niet heel veel uit overigens of het 2G of 5G lijkt me overigens.
Klopt, voor de duidelijkheid noem ik alles een LTE kaart, maar een heel aantal hebben nog gewoon edge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:47:
Voor wat betreft die mannen in Ouddorp (nogmaals, dit ligt op Goeree Overflakkee, dat is niet Zeeland!11!1!!):
Haha ja dat was mooie jeugd sentiment in de uitzending, ik heb zelf lang in de Hoeksche Waard gewoond en daar was het geintje altijd “De haringvlietbrug over is Zeeland”. Altijd leuk hoe fanatiek mensen van Goeree Overflakkee daar op happen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:02
Re: continue terugkerende discussie over toevalligheden, montage, tijdlijnen, ...

Volgens mij moeten een paar tweakers zich eens aanmelden bij Selmar om stilletjes in een hoekje op HQ te gaan zitten en elke actie chronologisch per team te noteren. Ik denk dat heel veel mensen in dit topic dat fantastische informatie zullen vinden.

Wil ik me best een paar dagen voor opofferen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
SelmarSmit schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:03:
Klopt, voor de duidelijkheid noem ik alles een LTE kaart, maar een heel aantal hebben nog gewoon edge.
Snap ik, maar eCall werkt (nog) met een (akoestisch) modem over een audioverbinding. En op basis van de Europese regelgeving is het verboden om 'aan een mast' te hangen als er geen eCall trigger actief is. Dus anders dan bij een netwerkverbinding is er geen sprake van een volgbaar mastenpatroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
Frank071 schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:55:
[...]

Snap ik, maar eCall werkt (nog) met een (akoestisch) modem over een audioverbinding. En op basis van de Europese regelgeving is het verboden om 'aan een mast' te hangen als er geen eCall trigger actief is. Dus anders dan bij een netwerkverbinding is er geen sprake van een volgbaar mastenpatroon.
Dus hiermee trek je de spelsimulatie in twijfel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank071
Slappyjoez schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:52:
Dus hiermee trek je de spelsimulatie in twijfel?
Nee, helemaal niet. Het ging er om dat iemand hier opperde (*) dat alle voertuigen waren uitgerust met LTE vanwege de verplichting automatisch 112 in te schakelen bij een incident. Dat is, voor zover het om eCall gaat, niet zo - of althans: zo werkt het niet.

Maar veel moderne auto's zijn wel degelijk uitgerust met systemen die constant 'aan internet' hangen. Denk aan navigatie, contact met de fabriek, in-car entertainment, etc. Daar is sprake van een actieve verbinding en die is gewoon van mast tot mast te volgen.

(*) het opperen kwam omdat de vraag gesteld werd of een Dacia Duster wel van zo'n systeem voorzien zou zijn. Ik ga ervan uit dat de redactie dat (via het productieteam) even checkt in het voertuig. Selmar heeft geen toegang tot de uitgebreide RDW gegevens waar dat eventueel in te vinden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
@Frank071 Ik ben het wel met je eens. Dacia heeft/had standaard geen navigatie een aantal jaar geleden en zeker geen online connectiviteit. Zeker omdat ze op alle fronten een minimale auto leveren kan ik me niet voorstellen dat ze kosten maken voor een lte abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

jongetje schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:38:
@Frank071 Ik ben het wel met je eens. Dacia heeft/had standaard geen navigatie een aantal jaar geleden en zeker geen online connectiviteit. Zeker omdat ze op alle fronten een minimale auto leveren kan ik me niet voorstellen dat ze kosten maken voor een lte abonnement.
Eens, maar ik denk ook in het kader van het spel dat gewoon alle auto's nieuwer dan X, gevolgd kunnen worden. Op een enkele tweaker na, gaat geen normale Nederlander dat merken en maakt voor het spelletje ook niet heel erg uit. Die gasten zijn niet in een Dacia gestapt omdat ze dachten dat ze daarmee niet gevolgd kunnen worden en als er al een boodschap is, is dat volgens mij de boodschap: je kunt op heel veel manieren gevolgd worden. Noem dit de 'vrijheid van de regie' of zo :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Crazy D schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:01:
[...]

Eens, maar ik denk ook in het kader van het spel dat gewoon alle auto's nieuwer dan X, gevolgd kunnen worden. Op een enkele tweaker na, gaat geen normale Nederlander dat merken en maakt voor het spelletje ook niet heel erg uit. Die gasten zijn niet in een Dacia gestapt omdat ze dachten dat ze daarmee niet gevolgd kunnen worden en als er al een boodschap is, is dat volgens mij de boodschap: je kunt op heel veel manieren gevolgd worden. Noem dit de 'vrijheid van de regie' of zo :P
Daar ben ik het niet mee eens. Als het volgens de wet of de werking van een systeem iets niet kan dan moet dat ook niet gesimuleerd worden alsof het ineens wel kan.

Als het technisch kan om eCall te volgen maar volgens de wet mag het niet bijvoorbeeld en je kan bijvoorbeeld onder het mom van nationale veiligheid via een rechter daar een ontheffing voor krijgen is het wat anders maar dan moet dat gesimuleerd worden, met de eventuele tijdspaden hoe snel dat zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Shinji schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:05:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Als het volgens de wet of de werking van een systeem iets niet kan dan moet dat ook niet gesimuleerd worden alsof het ineens wel kan.

Als het technisch kan om eCall te volgen maar volgens de wet mag het niet bijvoorbeeld en je kan bijvoorbeeld onder het mom van nationale veiligheid via een rechter daar een ontheffing voor krijgen is het wat anders maar dan moet dat gesimuleerd worden, met de eventuele tijdspaden hoe snel dat zou kunnen gaan.
Ik snap wat je zegt maar ik denk dat in deze situatie, waarin het voor de productie erg lastig (of onmogelijk?) om met zekerheid te kunnen zeggen welke optie je hebt bij dit type auto van deze leeftijd, er een grens is getrokken: het kan of het kan niet. En die vind ik prima. Ik snap dat het technisch en juridisch gesproken dan net niet helemaal klopt maar het zit ook niet heel ver van de waarheid af.

Er gaat sowieso tijd overheen maar die wachttijden zie je nooit. Het zou best een leuk idee zijn denk ik (@SelmarSmit ?) als je in een terugblik aflevering ook eens een moment ziet waaruit blijkt, er wordt nu iets opgevraagd, er gebeurt heel veel tussendoor, en 2 uur laten komen de beelden. Zodat je als kijker even goed beseft dat er soms veel meer tijd overheen gaat dan dat het in de uitzending lijkt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Crazy D schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:35:
[...]

Ik snap wat je zegt maar ik denk dat in deze situatie, waarin het voor de productie erg lastig (of onmogelijk?) om met zekerheid te kunnen zeggen welke optie je hebt bij dit type auto van deze leeftijd, er een grens is getrokken: het kan of het kan niet. En die vind ik prima. Ik snap dat het technisch en juridisch gesproken dan net niet helemaal klopt maar het zit ook niet heel ver van de waarheid af.

Er gaat sowieso tijd overheen maar die wachttijden zie je nooit. Het zou best een leuk idee zijn denk ik (@SelmarSmit ?) als je in een terugblik aflevering ook eens een moment ziet waaruit blijkt, er wordt nu iets opgevraagd, er gebeurt heel veel tussendoor, en 2 uur laten komen de beelden. Zodat je als kijker even goed beseft dat er soms veel meer tijd overheen gaat dan dat het in de uitzending lijkt.
Ze rijden er in dus het team dat mee gaat kan de exacte specificaties en functies doorgeven aan de spelleiding, die kunnen dan de mast info doorgeven als die er zou zijn, en anders is het resultaat null.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
Frank071 schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:05:
[...]

Nee, helemaal niet. Het ging er om dat iemand hier opperde (*) dat alle voertuigen waren uitgerust met LTE vanwege de verplichting automatisch 112 in te schakelen bij een incident. Dat is, voor zover het om eCall gaat, niet zo - of althans: zo werkt het niet.

Maar veel moderne auto's zijn wel degelijk uitgerust met systemen die constant 'aan internet' hangen. Denk aan navigatie, contact met de fabriek, in-car entertainment, etc. Daar is sprake van een actieve verbinding en die is gewoon van mast tot mast te volgen.

(*) het opperen kwam omdat de vraag gesteld werd of een Dacia Duster wel van zo'n systeem voorzien zou zijn. Ik ga ervan uit dat de redactie dat (via het productieteam) even checkt in het voertuig. Selmar heeft geen toegang tot de uitgebreide RDW gegevens waar dat eventueel in te vinden valt.
Je hebt helemaal gelijk, eCall maakt geen verbinding met een paal, dus kun je ook niet volgen. En ook dat een Dacia standaard geen LTE kaart aan boord heeft, maar deze had dat wel (after market), en daar kon ik inderdaad maar op 1 manier achter komen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
SelmarSmit schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:52:
[...]
deze had dat wel (after market), en daar kon ik inderdaad maar op 1 manier achter komen 😀
Los van de hele simulatie. Hoe kom je achter een aftermarket LTE kaart? Dat is toch iets wat iemand prive (of zakelijk) inbouwt en nergens officieel geregistreerd staat? Dan zou je de leverancier moeten weten van de software/hardware van dat systeem om het op te kunnen halen. Dat lijkt me best een lastige klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:57
Selmar kan alles aanvragen, redactie zoekt dan uit of het kan en geeft resultaat door. Negatief of positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:43:
[...]

Los van de hele simulatie. Hoe kom je achter een aftermarket LTE kaart? Dat is toch iets wat iemand prive (of zakelijk) inbouwt en nergens officieel geregistreerd staat? Dan zou je de leverancier moeten weten van de software/hardware van dat systeem om het op te kunnen halen. Dat lijkt me best een lastige klus.
als het door een garage is ingebouwd is daar hoogstwaarschijnlijk wel goede documentatie over.
En grote kans dat het kaartje gewoon geregistreerd wordt, gekoppeld aan de betreffende auto.
Hangt denk ik ook een beetje af met welk doel die LTE kaart aftermarket is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank071
Wally2002 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:03:
[als het door een garage is ingebouwd is daar hoogstwaarschijnlijk wel goede documentatie over.
En grote kans dat het kaartje gewoon geregistreerd wordt, gekoppeld aan de betreffende auto.
Hangt denk ik ook een beetje af met welk doel die LTE kaart aftermarket is ingebouwd.
Ik denk dat je een iets te positief beeld hebt van wat er wel en niet geregistreerd wordt. Daarbij is 'aftermarket' een heel breed begrip en hoeft inbouw niet bij een garage te gebeuren. Soms is er zelfs geen inbouw nodig.

Dit lijkt me een gevalletje 'simulatie-voordeel'. Of een auto wel of geen LTE heeft, kan het Hunted team niet zelf opvragen, dus dat wordt in het voertuig bepaald door iemand van de productie. Ik gok dat alles wat een beetje los erin hangt, gezien zal worden als aftermarket. Alles wat er een beetje ingebouwd uitziet (en live data heeft) zal worden aangemerkt als 'is traceable'. Is dat erg? Niet zo, want de kandidaten zien ongeveer hetzelfde en kunnen (als ze nog kunnen nadenken) dat ook zelf bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:58
Frank071 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:58:
[...]
Dit lijkt me een gevalletje 'simulatie-voordeel'. Of een auto wel of geen LTE heeft, kan het Hunted team niet zelf opvragen, dus dat wordt in het voertuig bepaald door iemand van de productie.
Volgens mij beschouwt het team van Hunted dat alle auto's na 2018 LTE hebben: dat bleek m.i. uit het gesprek tussen Marcel & @SelmarSmit in de voorlaatste uitzending.

En die opmerking slaat wellicht op eCall, wat per 1 april 2018 verplicht is voor nieuwe auto's: https://www.ad.nl/auto/ac...in-nieuwe-autos~ad6df722/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
renegrunn schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:12:
[...]

Volgens mij beschouwt het team van Hunted dat alle auto's na 2018 LTE hebben: dat bleek m.i. uit het gesprek tussen Marcel & @SelmarSmit in de voorlaatste uitzending.

En die opmerking slaat wellicht op eCall, wat per 1 april 2018 verplicht is voor nieuwe auto's: https://www.ad.nl/auto/ac...in-nieuwe-autos~ad6df722/
Daar gaat het hele gesprek over, misschien even terug lezen. De vraag is echter of eCall op deze manier te traceren is.

De Dacia in kwestie had blijkbaar een aftermarket media ding met lte. Dus daar is op getraceerd, niet op de eCall.

De vraag is echter, hoe kunnen autoriteiten weten als ik zelf in mijn auto zo’n media center inbouw?

[ Voor 15% gewijzigd door Shinji op 07-11-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Shinji schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:15:
[...]

Daar gaat het hele gesprek over, misschien even terug lezen. De vraag is echter of eCall op deze manier te traceren is.

De Dacia in kwestie had blijkbaar een aftermarket media ding met lte. Dus daar is op getraceerd, niet op de eCall.

De vraag is echter, hoe kunnen autoriteiten weten als ik zelf in mijn auto zo’n media center inbouw?
"EU law requires all new cars and light commercial vehicles registered after 31 March 2018 to be equipped with GPS-enabled automated eCall emergency call technology."

Ik denk het wel...

https://transport.ec.euro...utomated-ecall-system.pdf

Edit: ik zag jouw edit te laat... snap nu de context beter :+

[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 07-11-2023 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:22
Het punt is dus dat eCall pas verbinding maakt als er een ongeluk is gebeurd en dan worden GPS-gegevens gedeeld. Zolang er geen ongeluk is gebeurd, lijkt me een auto met alleen eCall niet traceerbaar, want die heeft geen continue paalverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Kanseleur schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:22:
Het punt is dus dat eCall pas verbinding maakt als er een ongeluk is gebeurd en dan worden GPS-gegevens gedeeld. Zolang er geen ongeluk is gebeurd, lijkt me een auto met alleen eCall niet traceerbaar, want die heeft geen continue paalverbinding.
Nee, eCall is niet traceerbaar by design

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:09
Hoe kan iemand controleren of zijn/haar auto continue te traceren is met LTE wanneer er een eCall systeem aanwezig is? Ik vraag dit voor een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wh4ck0
voorstad schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:06:
Hoe kan iemand controleren of zijn/haar auto continue te traceren is met LTE wanneer er een eCall systeem aanwezig is? Ik vraag dit voor een vriend.
Ik denk dat als je opties hebt op je boordcomputer/ media systeem om verbinding te maken met internet (of wifi delen in de auto), dat je er bijna vanuit kan gaan dat deze continu in verbinding staat met servers van de fabrikant. en dus "LTE" heeft, wat te traceren is na aanvragen van een bevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:09
Wh4ck0 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:36:
[...]

Ik denk dat als je opties hebt op je boordcomputer/ media systeem om verbinding te maken met internet (of wifi delen in de auto), dat je er bijna vanuit kan gaan dat deze continu in verbinding staat met servers van de fabrikant. en dus "LTE" heeft, wat te traceren is na aanvragen van een bevel.
Mijn "vriend" heeft alleen een eCall (CarSOS) systeem en geen mediasysteem dat continu in verbinding staat (want AppleCarplay/AndroidAuro/MirrorLink). Het systeem staat verder op maximale privacy.

Kan de AIVD dan aslnog een "stealth" sturen naar deze auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wh4ck0
voorstad schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:42:
[...]

Mijn "vriend" heeft alleen een eCall (CarSOS) systeem en geen mediasysteem dat continu in verbinding staat (want AppleCarplay/AndroidAuro/MirrorLink). Het systeem staat verder op maximale privacy.

Volgens mij werkt een "stealth" in de SIM zelf, en niet de telefoon. een SIM is ook een kleine computer eigenlijk en heeft bepaalde applicaties van de provider runnen. Denk dat Selmar dat kan bevestigen. Als de SIM verbinding heeft met een toren, dan kan er een "stealth" in geupload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Van wat ik lees zijn er ook twee varianten van eCall, de officiële, maar fabrikanten kunnen ook eigen implementaties doen met aanvullende eigen diensten. Het kan in dat laatste geval zijn dat die sim dan wel altijd verbinding heeft en bij de officiële standaard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Wh4ck0 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:47:
[...]

Volgens mij werkt een "stealth" in de SIM zelf, en niet de telefoon. een SIM is ook een kleine computer eigenlijk en heeft bepaalde applicaties van de provider runnen. Denk dat Selmar dat kan bevestigen. Als de SIM verbinding heeft met een toren, dan kan er een "stealth" in geupload worden.
Correct, al hebben ook heel wat fabrikanten een virtuele sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Shinji schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:27:
Van wat ik lees zijn er ook twee varianten van eCall, de officiële, maar fabrikanten kunnen ook eigen implementaties doen met aanvullende eigen diensten. Het kan in dat laatste geval zijn dat die sim dan wel altijd verbinding heeft en bij de officiële standaard niet.
Klopt, maar de reguliere fabrikanten hebben hem netjes gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
voorstad schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:42:
[...]

Dat is zo niet te zeggen, heel wat fabrikanten hebben geen zin om meerdere systemen te maken en zetten de lte kaart softwarematig ’uit’, en dat is meestal niet meer dan enkel “niet bereikbaar via het menuutje”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:14
Ik vraag me heel erg af of de spelleiding niet te snel JA zegt op een LTE verzoek.

Zelfs mijn Volvo V90 uit 2018 heeft zo'n kaart niet.

Ja dat weet ik zeker.
Want ik had het graag gehad, omdat ik dan in de app mijn deuren/ramen kan openen/sluiten en nog belangrijker de auto in de winter kan voorverwarmen en zomers kan voorkoelen.

Ik heb ook gekeken of ik het achteraf kan inbouwen, maar dat is helaas niet mogelijk. (Wel mogelijk om de spullen in te bouwen, maar niet om te activeren)
Modem zit fysiek niet in de auto.

Nu moet ik dat op het scherm instellen.

Het was een optie van ~1500? Euro die de vorige eigenaar niet aangevinkt heeft.
Ik heb dus ook geen SOS knop bij de binnenspiegel.

Lijkt me ook een optie die mensen niet snel kiezen, of hij moet toevallig in een pakket zitten.

Betwijfel dus behoorlijk of alle auto's die getraceerd worden zo'n kaartje hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door FRANQ op 07-11-2023 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
FRANQ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:29:
Ik vraag me heel erg af of de spelleiding niet te snel JA zegt op een LTE verzoek.

Zelfs mijn Volvo V90 uit 2018 heeft zo'n kaart niet.
Ook bij Volvo was 2018 een omslagpunt: vanaf modeljaar 2019 (te bestellen vanaf april '18) was dit een optie die standaard tot de uitrusting behoorde voor de V90. Tot modeljaar 2018 was on call inderdaad nog een losse optie, of onderdeel van de Scandinavian line.

Ook Volvo rijder hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
renegrunn schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:09:
[...]

Ook bij Volvo was 2018 een omslagpunt: vanaf modeljaar 2019 (te bestellen vanaf april '18) was dit een optie die standaard tot de uitrusting behoorde voor de V90. Tot modeljaar 2018 was on call inderdaad nog een losse optie, of onderdeel van de Scandinavian line.

Ook Volvo rijder hier ;)
Ja, klopt.

Maar dan heeft een oud model opel corsa of een dacia duster hem ook niet.

Ze tracken gewoon de fake LTE gegevens van de cameraman. Die zal vast een telefoon met een app hebben waar ze dit soort gegevens mee faken.

Hij zal doorgeven wanneer ze wegrijden en stoppen.
En in wat voor auto ze rijden.

Een stop in hartje Amsterdam bij die ondergrondse parkeergarage valt bij hun op in de LTE gegevens.

Maar zie maar eens meer dan 300m te rijden in Amsterdam zonder dat je moet stoppen. Je staat zovaak stil voor stoplichten, lossende vrachtwagens, inparkerende voorliggers en zoveel andere redenen.

Even uitstappen midden op de weg kan je daar nooit uitfilteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

FRANQ schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:41:
Ze tracken gewoon de fake LTE gegevens van de cameraman. Die zal vast een telefoon met een app hebben waar ze dit soort gegevens mee faken.
En weer terug bij af. Ja, natuurlijk is het de cameraman die verteld waar ze zijn, want het tv programma heeft gelukkig geen rechten om dit echt te doen! :o

De vraag was ergens: "tracken" ze alleen auto's die echt een LTE kaart hebben, of gaan ze er vanuit dat een bepaalde set aan auto's dat heeft, en tracken ze dus alles vanaf bv jaar X. De productie heeft geen mogelijkheid om te zien of jouw auto echt een LTE kaart heeft of niet.

(hint: ANPR hits zijn ook geen echte hits...)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Crazy D schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:51:
[...]

En weer terug bij af. Ja, natuurlijk is het de cameraman die verteld waar ze zijn, want het tv programma heeft gelukkig geen rechten om dit echt te doen! :o

De vraag was ergens: "tracken" ze alleen auto's die echt een LTE kaart hebben, of gaan ze er vanuit dat een bepaalde set aan auto's dat heeft, en tracken ze dus alles vanaf bv jaar X. De productie heeft geen mogelijkheid om te zien of jouw auto echt een LTE kaart heeft of niet.

(hint: ANPR hits zijn ook geen echte hits...)
Ja ik bedoelde dus dat er niet goed gekeken word of een auto daadwerkelijk die technologie heeft.

En de cameraman standaard die gegevens doorgeeft als de auto er enigszins nieuw uit ziet.

We zijn een paar seizoenen geleden gestopt met kijken omdat we het te onrealistisch vonden worden.

Nu dachten we geven het weer eens een kans, maar helaas is het nog steeds te "makkelijk" voor de hunters.

[ Voor 11% gewijzigd door FRANQ op 08-11-2023 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
FRANQ schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:59:
[...]

Ja ik bedoelde dus dat er niet goed gekeken word of een auto daadwerkelijk die technologie heeft.
We doen ons best om dat zo goed mogelijk vast te stellen, en zeker niet met de regel: alle voertuigen nieuwer dan X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
SelmarSmit schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:19:
We doen ons best om dat zo goed mogelijk vast te stellen, en zeker niet met de regel: alle voertuigen nieuwer dan X
Je plaatje lijkt erg op degene die in hunted de officier belt, ben jij dat of toevallig iemand die op je lijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
hoevenpe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:55:
[...]

Je plaatje lijkt erg op degene die in hunted de officier belt, ben jij dat of toevallig iemand die op je lijkt?
Haha, dat is dus die jongen die aaaaaltijd in een wit overhemd loopt :+
Pagina: 1 ... 35 ... 49 Laatste