Jij bent zo’n goede speurneus. Misschien kun je wel lid worden van het Hunter-team.hoevenpe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:55:
[...]
Je plaatje lijkt erg op degene die in hunted de officier belt, ben jij dat of toevallig iemand die op je lijkt?
Mijn auto is uit 2016, dat zit wel goed...Squawk schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:53:
Jij bent zo’n goede speurneus. Misschien kun je wel lid worden van het Hunter-team.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Mooie actie van de Hunters, iedereen bellen in de omgeving van de twee overgebleven teams!
Mijn V40 uit 2016 had ook al een "LTE" kaart. 🙈hoevenpe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:58:
[...]
Mijn auto is uit 2016, dat zit wel goed...
@SelmarSmit
Heeft een algehele vordering op zoekopdrachten naar coördinaten geen zin voor jullie? Zo veel zal daar ook niet op gezocht worden lijkt me. En als er een aantal mensen op dezelfde coördinaten zoeken kan je al snel een hit hebben.
[edit]
Het e-mail adres is dus bekend bij de hunters. Was dit door een eerder opgepakt team ‘gelekt’?
Heeft een algehele vordering op zoekopdrachten naar coördinaten geen zin voor jullie? Zo veel zal daar ook niet op gezocht worden lijkt me. En als er een aantal mensen op dezelfde coördinaten zoeken kan je al snel een hit hebben.
[edit]
Het e-mail adres is dus bekend bij de hunters. Was dit door een eerder opgepakt team ‘gelekt’?
[ Voor 18% gewijzigd door Shinji op 08-11-2023 21:09 ]
Oh wat vals van de Hunters, nep locatie doorsturen. Maar mooie vangst
Echt knap, gefeliciteerd Hunters!
en geen aankondiging voor hunted vips!
[ Voor 35% gewijzigd door consolefreak op 08-11-2023 21:25 ]
Toch een anticlimax, met 3 hunter teams op het exacte moment op die pier had niemand een kans wat ze ook deden.
Heel vreemd dat ze alles zo goed uitzoeken, en nu blind op knrm gaan. Maar toch weer een vermakelijk seizoen geweest.
Clean sweep is een keer wat anders
Toch voelt dit als een anti climax. Nick en Sissy maakten geen kans: elke plek was gecovered. En dat Bas en Wilco erin zijn getuind naar Neeltje Jans had ik niet verwacht. Ze bespraken terecht: xxx zijn geen cijfers. Dus ze hadden argwaan moeten hebben en houden.
Toch voelt dit als een anti climax. Nick en Sissy maakten geen kans: elke plek was gecovered. En dat Bas en Wilco erin zijn getuind naar Neeltje Jans had ik niet verwacht. Ze bespraken terecht: xxx zijn geen cijfers. Dus ze hadden argwaan moeten hebben en houden.
Hoe was inhoud van het mailtje nou gevorderd? Begreep ik het goed dat alles wat naar en van een protonmail adres komt ook gevorderd kan worden?
Blijft helaas wel typisch voor de serie, ook al heb je de perfecte vlucht staan de hunters mooi op je te wachten op het eind. Niet dat er iemand was die geen steken heeft laten vallen, maar toch een beetje een anti climax.
Ik snap ook niet waarom ze voor de verkeerde locatie hebben gekozen terwijl ze wel met goede redenatie de goede leken te kiezen, maar dat zal wel montage zijn.
Ik snap ook niet waarom ze voor de verkeerde locatie hebben gekozen terwijl ze wel met goede redenatie de goede leken te kiezen, maar dat zal wel montage zijn.
Feli @SelmarSmit en team 
momentje. Het had niet eens een lastig wachtwoord hoeven te zijn om te onthouden...
Tja, je hoeft alleen maar de mails van die Hotmail/Outlook mailbox te vorderen. ProtonMail lukt niet, dus dan pak je de zwakste van de twee schakels.Woohooo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:31:
Hoe was inhoud van het mailtje nou gevorderd? Begreep ik het goed dat alles wat naar en van een protonmail adres komt ook gevorderd kan worden?
Dat was wel eenPossible schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:33:
Toch ook bijzonder dat als je aan zo’n belangrijk programma mee doet, het wachtwoord vergeet van protonmail welke blijkbaar niet gevorderd kan worden, en dus maar met je Hotmail gaat sturen ??

[ Voor 35% gewijzigd door PD2JK op 08-11-2023 21:37 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
Nick en Sissy hebben niets verkeerd gedaan, zelfs de vluchtboot was getagged. Zie niet wat ze beter/anders hadden kunnen doen.HaNS1443 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:32:
Blijft helaas wel typisch voor de serie, ook al heb je de perfecte vlucht staan de hunters mooi op je te wachten op het eind.
Was weer een mooie ontknoping. Zat op het puntje van de stoel. Maar toch wel een beetje anti-climax. De teams hadden geen schijn van kans met zoveel Hunters... Maar mooi werk!
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik vond de ontknoping een beetje teleurstellend, omdat volledig onduidelijk bleek wat nu precies de extractie had moeten zijn. Normaal zie je de laatste minuut wel wat gebeuren, maar nu had zelfs het team dat op 12 seconden van het einde zat nog geen idee. Dat had beter in beeld gebracht / verteld kunnen worden.
Geen after the hunt trouwens?
Geen after the hunt trouwens?
[ Voor 5% gewijzigd door The Legend op 08-11-2023 21:38 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Gefeliciteerd hunters! Had Sissy op het eind nou Denise in de houdgreep?
Het was mijn nou niet duidelijk of het bekende protonadres bekend was bij de hunter teams. Klonk mij een onrealistisch verzoek; doemaar alle inhoud van alle hotmail of gmail mails richting any protonadresPD2JK schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:34:
[...]
Tja, je hoeft alleen maar de mails van die Hotmail/Outlook mailbox te vorderen. ProtonMail lukt niet, dus dan pak je de zwakste van de twee schakels.
Volgens mij hadden ze het specifieke emailadres al. Dan is het logischer.Woohooo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:38:
[...]
Het was mijn nou niet duidelijk of het bekende protonadres bekend was bij de hunter teams. Klonk mij een onrealistisch verzoek; doemaar alle inhoud van alle hotmail of gmail mails richting any protonadres
Als ze gewoon naar de pier waren gelopen - waar de extractie was - hadden ze gewoon gewonnenhoevenpe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:26:
Toch een anticlimax, met 3 hunter teams op het exacte moment op die pier had niemand een kans wat ze ook deden.
Die hadden weOjjorz schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:42:
[...]
Volgens mij hadden ze het specifieke emailadres al. Dan is het logischer.
Ze zijn niet naar het juiste extractiepunt gegaan, dat lijkt mij toch een vrij grote fouthoevenpe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:34:
[...]
Nick en Sissy hebben niets verkeerd gedaan, zelfs de vluchtboot was getagged. Zie niet wat ze beter/anders hadden kunnen doen.
Die komt nog welconsolefreak schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:24:
Echt knap, gefeliciteerd Hunters!en geen aankondiging voor hunted vips!
Wel spannend gemonteerd de laatste aflevering, maar wel jammer dat Nick en Sissy niet exacter gekeken hadden waar ze hadden moeten zijn en dat de 2 heren in de nep sms’jes zijn getrapt, apart…
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Maar was er dan nog een boot gekomen oid? Dat had wat mij betreft wel wat beter in beeld worden gebracht. Of zaten ze echt compleet verkeerd, en betekende dat dus feitelijk dat de laatste minuten van de uitzending totaal spanningsloos waren geworden? Dan zou het dus een edit-keuze zijn.SelmarSmit schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:55:
[...]
Als ze gewoon naar de pier waren gelopen - waar de extractie was - hadden ze gewoon gewonnen
Die boot was toch te zien? Eerste shot met de neus tegen de extractiepier, tweede shot als ie weg vaart.The Legend schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:05:
[...]
Maar was er dan nog een boot gekomen oid? Dat had wat mij betreft wel wat beter in beeld worden gebracht. Of zaten ze echt compleet verkeerd, en betekende dat dus feitelijk dat de laatste minuten van de uitzending totaal spanningsloos waren geworden? Dan zou het dus een edit-keuze zijn.
-Dubbelpost-
[ Voor 127% gewijzigd door SpelFaut op 08-11-2023 22:09 ]
Jep en gezien die pier en omgeving, zaten ze tussen de boten / haven best wel uit de richting.SpelFaut schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:08:
[...]
Die boot was toch te zien? Eerste shot met de neus tegen de extractiepier, tweede shot als ie weg vaart.
:strip_exif()/f/image/qgtZTIr1mBCrA2dGu1rE9QyF.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar de marker staat liepen ze ongeveer en gepakt, rechtsboven de pier en het extractiepunt volgens mij.
[ Voor 43% gewijzigd door renegrunn op 08-11-2023 22:15 ]
Ze hadden een RIB getagged, er is niet duidelijk gemaakt dat dit ook daadwerkelijk de vlucht boot was.hoevenpe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:34:
[...]
Nick en Sissy hebben niets verkeerd gedaan, zelfs de vluchtboot was getagged. Zie niet wat ze beter/anders hadden kunnen doen.
Niet met een Hotmail adres mailen, maak desnoods even een nieuw proton mail account aan, zo gedaan.
:strip_exif()/f/image/c0GCWzgcsBSKmaC6dUzWZmLR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze zijn ergens in het gele vlak gepakt. Extractiepier was het oranje bolletje.
Voor zover ik heb denk te heb kunnen zien waren er alleen maar hunters aan de westzijde van die haven/water. Als de vluchters nou een paar uur vantevoren in één van de huizen aan de oostzijde waren gaan zitten, hadden ze misschien wel weg kunnen komen.
Maar ja, dan moet je wel de juist extratielocatie hebben..
[ Voor 12% gewijzigd door SpelFaut op 08-11-2023 22:23 ]
In alle hectiek kwam dat niet goed in beeld, het leek alsof ze bij de pier opgewacht werden.SelmarSmit schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:56:
Ze zijn niet naar het juiste extractiepunt gegaan, dat lijkt mij toch een vrij grote fout
Althans zo kwam het op mij over.
Bij mij totaal niet. Ze liepen voor mijn gevoel in de haven rond als kippen zonder kop zonder een idee te hebben waar ze heen moesten.hoevenpe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:19:
[...]
In alle hectiek kwam dat niet goed in beeld, het leek alsof ze bij de pier opgewacht werden.
Althans zo kwam het op mij over.
Idee had ik ook. Ook geen idee wat ze met al die spullen wilden. Een sup oppompen?Shinji schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:21:
[...]
Bij mij totaal niet. Ze liepen voor mijn gevoel in de haven rond als kippen zonder kop zonder een idee te hebben waar ze heen moesten.
Laten we het erop houden dat het nogal chaotisch wasShinji schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:21:
Ze liepen voor mijn gevoel in de haven rond als kippen zonder kop zonder een idee te hebben waar ze heen moesten.
Misschien een shot van boven een idee voor de volgende keer, zoals op het kaartje hierboven? Niet alleen een tikkende klok maar ook waar ze zijn, waar ze heen moeten en waar de hunters zijn. @SelmarSmit
Niet opvallen, met een wetsuit aan en wat sup spullen lijken ze misschien minder op de verdachtes en dat leek ook best even te werken :-)
Ja, ehm geen idee mee hoeShinji schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:04:
@SelmarSmit
[edit]
En we hadden niet genoeg info voor een echt snelle zoekopdracht (die ook nog op tijd verwerkt zou zijn)
Waar is dit misgegaan?SpelFaut schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:19:
Voor zover ik heb denk te heb kunnen zien waren er alleen maar hunters aan de westzijde van die haven/water.
...
Blijkbaar dachten zowel Nick en Sissy als de hunters dat het aan de westkant was. Coördinaat niet precies genoeg, tikfout?
Behalve dat je met een cameramens loopt. Wel fantastisch dat ze d’r in de houtgreep hield.Le Mol schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:25:
Niet opvallen, met een wetsuit aan en wat sup spullen lijken ze misschien minder op de verdachtes en dat leek ook best even te werken :-)
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
@SelmarSmit Gefeliciteerd, uiteraard aan het hele team. De actie met de neplocatie bleek goud waard, en ook de verkenningen waardoor Port Zeelande werd opgemerkt door jullie. Verdiend gewonnen!
Nick en Sissy hebben de tweede lijn nooit erg netjes getekend. Ze deden het op basis van een papieren landkaart.hoevenpe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:29:
[...]
Waar is dit misgegaan?
Blijkbaar dachten zowel Nick en Sissy als de hunters dat het aan de westkant was. Coördinaat niet precies genoeg, tikfout?
De enige info die ze hadden was Port Zelande.
De lijnen zullen obv de coordinaten vast precies kruisen op de kop van die pier.
NatuurlijkSpelFaut schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:31:
[...]
De lijnen zullen obv de coordinaten vast precies kruisen op de kop van die pier.
Dat is hun valkuil geweest ja, aan de port zeelande kant liepen geen hunters volgens mij?SpelFaut schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:31:
[...]
Nick en Sissy hebben de tweede lijn nooit erg netjes getekend. Ze deden het op basis van een papieren landkaart.
De enige info die ze hadden was Port Zelande.
Het was in ieder geval weer amusant, bedankt @SelmarSmit voor de mooie afleveringen!
De hunters hadden toch wel de volledige coördinaten? Waarom zaten die dan ook aan de westkant, niemand op de goede plek.Le Mol schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:32:
Dat is hun valkuil geweest ja, aan de port zeelande kant liepen geen hunters volgens mij?
Wij hadden niets meer dan de lijn en een RIB die rondjes aan het cirkelen was rond Port Zeelandehoevenpe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:36:
[...]
De hunters hadden toch wel de volledige coördinaten? Waarom zaten die dan ook aan de westkant, niemand op de goede plek.
Ik denk idd dat de rootcause was dat ze niet wisten hoe je een lijn trekt met google maps en dat dus op papier deden.
Ik ken die plek vrij goed en als je geen exact punt hebt is het een doolhof.
slimme actie van de spoofed sms maar toch had ik liever gezien dat de heren wel op de echte boot hadden gezeten, hadden het verdiend!
En zo is het nooit goed
Ik ken die plek vrij goed en als je geen exact punt hebt is het een doolhof.
slimme actie van de spoofed sms maar toch had ik liever gezien dat de heren wel op de echte boot hadden gezeten, hadden het verdiend!
En zo is het nooit goed
CISSP! Drop your encryption keys!
De enige echte fout vd heren was volgens mij alleen die telefoon aanzetten bij dat eco park als verkenning, daardoor hadden de hunters hun nummer…
[ Voor 6% gewijzigd door Le Mol op 08-11-2023 22:41 ]
Had ergens ook wel hoop dat nick en sissy naar het extractiepunt waren gekite en daar op de boot waren gestapt
CISSP! Drop your encryption keys!
We hadden hun nummer bij Maastricht. Waren ze naar Amsterdam gegaan, dan was dat heel moeilijk geworden.Le Mol schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:40:
De enige echte fout vd heren was volgens mij alleen die telefoon aanzetten bij dat eco park als verkenning, daardoor hadden de hunters hun nummer…
Nee, hun grootste fout is dat ze allemaal (halve) cijfers krijgen van productie en dan gaan voor de sms die zegt “Neeltje Jans”
Dat hun nummer in Maastricht al bekend werd was me ontschoten. Dat ze voor die valse sms zijn gegaan was zeker hun grootste fout inderdaad, maar ik bedoelde meer in hun 3 weken hunted als op alleen het laatste uur.SelmarSmit schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:46:
[...]
We hadden hun nummer bij Maastricht. Waren ze naar Amsterdam gegaan, dan was dat heel moeilijk geworden.
Nee, hun grootste fout is dat ze allemaal (halve) cijfers krijgen van productie en dan gaan voor de sms die zegt “Neeltje Jans”
Netjes gedaan
. Het blijft jammer dat via de opgepakte voortvluchtigen zoveel relevante info in handen van de Hunters komt. Want beide overblijvende koppels hadden het relatief goed gedaan met hun omgeving. Bij Bas en Wilco hadden ze de verkeerde contactpersoon en bij Nick en Sissy was Wesley (op dat blocnote na) ook lekker bezig met misleiden.
Wat dat blocnote betreft... @SelmarSmit - nooit vroeger met de zijkant van een potlood over een blaadje gewreven? ;-)
Wat dat blocnote betreft... @SelmarSmit - nooit vroeger met de zijkant van een potlood over een blaadje gewreven? ;-)
Ja... dat was wel een slippertje - maar jullie hadden daarvoor toch ook een SMS gestuurd met fake coordinaten? Of was jullie SMS alleen die 'KNRM Neeltje Jans'? Want schrap dan 'tje;...SelmarSmit schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:46:
Format moet wel wat wijzigingen krijgen om het nog leuk/interessant voor de voortvluchtige te houden, je bent zo vreselijk afhankelijk van de kunde van de andere voortvluchtige.
Ja, dat dacht ik gelijk toen ik dat blocnoteje zag, "die gaat even een potlood halen!"...Frank071 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 23:01:
Netjes gedaan. Het blijft jammer dat via de opgepakte voortvluchtigen zoveel relevante info in handen van de Hunters komt. Want beide overblijvende koppels hadden het relatief goed gedaan met hun omgeving. Bij Bas en Wilco hadden ze de verkeerde contactpersoon en bij Nick en Sissy was Wesley (op dat blocnote na) ook lekker bezig met misleiden.
(...)
Als productie na het sturen van de coördinaten - net als in Klopjacht - erbij gezet had "Dit was het laatste bericht.", dan hadden de mannen nooit naar Neeltje Jans gegaan.Frank071 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 23:01:
Ja... dat was wel een slippertje - maar jullie hadden daarvoor toch ook een SMS gestuurd met fake coordinaten? Of was jullie SMS alleen die 'KNRM Neeltje Jans'? Want schrap dan 'tje;...
Vind het knullig van zowel de productie (niet de opdracht sluiten) als de mannen; die hele SMS paste niet in de context van alle andere berichten. Maar ja, iets met beste stuurlui
Volgens mij zaten we juist in het zuidelijke gebeurd van de haven, maar dat weet ik niet meer zeker. (Dus als jij het hebt herkent, zul je wel gelijk hebben)SpelFaut schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:19:
[Afbeelding]
Ze zijn ergens in het gele vlak gepakt. Extractiepier was het oranje bolletje.
Voor zover ik heb denk te heb kunnen zien waren er alleen maar hunters aan de westzijde van die haven/water. Als de vluchters nou een paar uur vantevoren in één van de huizen aan de oostzijde waren gaan zitten, hadden ze misschien wel weg kunnen komen.
Zeker wel, maar we hadden eerst alleen een foto. En dan hadden we het de hunters moeten laten doen. En als je eenmaal het met een potlood hebt geprobeerd kun je geen andere trucs meer doen; dus die proberen we eerst.Frank071 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 23:01:
Netjes gedaan. Het blijft jammer dat via de opgepakte voortvluchtigen zoveel relevante info in handen van de Hunters komt. Want beide overblijvende koppels hadden het relatief goed gedaan met hun omgeving. Bij Bas en Wilco hadden ze de verkeerde contactpersoon en bij Nick en Sissy was Wesley (op dat blocnote na) ook lekker bezig met misleiden.
Nee andersom, we stuurden eerst een bericht met “Neeltje Jans”, daarna onderschepte we het bericht waaruit bleek dat er iets was met de laatste vier cijfers, en toen hebben we vanaf een ander nummer nog coördinaten gestuurd met XXXX als laatste cijfers. Maar wel op zo veel decimalen achter de komma dat het echt geen klap uit zou maken wat daar kwam te staanFrank071 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 23:01:
[...]
Ja... dat was wel een slippertje - maar jullie hadden daarvoor toch ook een SMS gestuurd met fake coordinaten? Of was jullie SMS alleen die 'KNRM Neeltje Jans'? Want schrap dan 'tje;...
/f/image/DS16CfjglCJPcGlWIxUNT854.png?f=fotoalbum_large)
volgens het extractiepunt, wat we al vroeg in dit topic hebben ontleed, zouden ze niet vanaf de haven kant, maar vanaf de zijde vanaf de camping naar het extractiepunt ( einde pier ) moeten lopen.
Pech van Nick en Sissy kwam onder andere dan ook doordat ze onnauwkeurig met een kaart en pen en (geen liniaal?) het punt hebben vastgesteld.
Het lijkt me dat, maar deze reactie is dus een grote aanname, naar aanleiding van het eerder gevonden extractiepunt, dat ze gewoon aan de verkeerde kant stonden.
Toch?
daarnaast is het als kijker gewoon jammer dat de deelnemers toch in de valstrik zijn getrapt, ze hadden hun kansen ook kunnen spreiden ( maar snap dat je het met z'n tweeën ook af wilt maken )
Dat klopt volgens mij ja. Wat ik dan wel vreemd vind, is dat die pier niet op openbaar gebied ligt. Om daar te komen moet je over Center Parcs Port Zelande. Dat is wel een merkwaardige keuze van de productie. Dat is vermoedelijk ook de reden dat Nick en Sissy dat nooit hebben overwogen, ze wisten het exacte punt niet en gingen er vanuit dat het dus in de haven zou moeten zijn waar je ‘gewoon’ kunt komen.
De heren waren uiteindelijk net iets te overtuigd van zichzelf en konden door de adrenaline en de tijdsdruk niet meer even de stap terugzetten wat ze eerder wel konden. Wel knap gespeeld want naast deze fout hebben ze de Hunters nauwelijks een kans gegeven.
Hunters goed gedaan. Laatst actie van Martijn was redelijk geniaal. Wel jammer dit natuurlijk niet verder af kan staan van ‘echte’ opsporingstechnieken, en dat laatste vind ik toch leuker om te zien.
De heren waren uiteindelijk net iets te overtuigd van zichzelf en konden door de adrenaline en de tijdsdruk niet meer even de stap terugzetten wat ze eerder wel konden. Wel knap gespeeld want naast deze fout hebben ze de Hunters nauwelijks een kans gegeven.
Hunters goed gedaan. Laatst actie van Martijn was redelijk geniaal. Wel jammer dit natuurlijk niet verder af kan staan van ‘echte’ opsporingstechnieken, en dat laatste vind ik toch leuker om te zien.
[ Voor 68% gewijzigd door The Legend op 09-11-2023 08:36 ]
Ik vermoed dat het een keuze was om er voor te zorgen dat wij juist (dichtbij maar) verkeerd stonden. Want wij konden natuurlijk nooit het exacte punt weten.The Legend schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:29:
Dat klopt volgens mij ja. Wat ik dan wel vreemd vind, is dat die pier niet op openbaar gebied ligt. Om daar te komen moet je over Center Parcs Port Zelande. Dat is wel een merkwaardige keuze van de productie. Dat is vermoedelijk ook de reden dat Nick en Sissy dat nooit hebben overwogen, ze wisten het exacte punt niet en gingen er vanuit dat het dus in de haven zou moeten zijn waar je ‘gewoon’ kunt komen.
Ja dat klinkt wel logisch.SelmarSmit schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:36:
[...]
Ik vermoed dat het een keuze was om er voor te zorgen dat wij juist (dichtbij maar) verkeerd stonden. Want wij konden natuurlijk nooit het exacte punt weten.
Nog een vraag: konden de deelnemers de afzender van de SMS’jes met informatie zien? En kenden jullie die ook en hebben jullie die afzender gespoofed om het “neeltje jans”-bericht te sturen? Anders hadden ze toch kunnen zien dat de afzenders van de berichten niet gelijk waren, en zouden ze moeten hebben kunnen bedenken dat de tekst een valstrik was.
[ Voor 13% gewijzigd door The Legend op 09-11-2023 08:41 ]
Oh, vind ik niet jammerThe Legend schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:29:
Met de 'echte'/ 'normale' methodes kan je een hoop. Maar het laat ook juist zien dat je er alleen daarmee niet komt. En dat ze het juist ook van zulke vindingrijke dingetjes moeten hebben.
Juist bij kandidaten die hebben bewezen de vaste methodes door te hebben en te omzeilen. Die moet je op een andere manier verrassen en pakken
Maar we hoorden ze toch over "de pier" praten? En zelfs aan iemand daar vragen waar die was/ hoe ze daar konden komen?The Legend schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:29:
Dat is vermoedelijk ook de reden dat Nick en Sissy dat nooit hebben overwogen, ze wisten het exacte punt niet en gingen er vanuit dat het dus in de haven zou moeten zijn waar je ‘gewoon’ kunt komen.
Ze wisten dus wel over een pier. Of hadden een vermoeden dat ze daar moesten zijn.
Ze waren gewoon net op een verkeerd punt.
(of verkeerd afgezet, of zelf inderdaad verkeerd gekeken op de kaarten - Misschien kwam het wel doordat ze die Volvo gezien hadden, en toen te snel wilden handelen)
Wel gewoon jammer dat beide duo's net voor het einde gesneuveld zijn.
De mannen zaten gewoon verkeerd en hebben zich in de val laten lokken.
Nick en Sissy zeker jammer. Maar waarschijnlijk door het te snelle/ verkeerde kaarten kijken zichzelf toch net met een foutje in de locatie in de vingers gesneden.
Leeg - Sinds 20180907
Ze konden de locatie niet weten, want ze hebben het alleen opgelost met een potlood streep.Chillz schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:16:
[...]
Maar we hoorden ze toch over "de pier" praten? En zelfs aan iemand daar vragen waar die was/ hoe ze daar konden komen?
Ze wisten dus wel over een pier. Of hadden een vermoeden dat ze daar moesten zijn.
Ze waren gewoon net op een verkeerd punt.
(of verkeerd afgezet, of zelf inderdaad verkeerd gekeken op de kaarten - Misschien kwam het wel doordat ze die Volvo gezien hadden, en toen te snel wilden handelen)
Nee, we hebben niet de moeite van het spoofen genomen. Dus ze hadden het gewoon gemakkelijk kunnen zien. Ik vermoed alleen dat ze het vorige berichtje hebben gewist (om geen sporen achter te laten mochten ze gepakt worden), dus konden het niet vergelijkenThe Legend schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:40:
[...]
Ja dat klinkt wel logisch.
Nog een vraag: konden de deelnemers de afzender van de SMS’jes met informatie zien? En kenden jullie die ook en hebben jullie die afzender gespoofed om het “neeltje jans”-bericht te sturen? Anders hadden ze toch kunnen zien dat de afzenders van de berichten niet gelijk waren, en zouden ze moeten hebben kunnen bedenken dat de tekst een valstrik was.
In dat geval hebben ze gewoon zelf slim beredeneerd dat ze wellicht op de pier moesten zijn.SelmarSmit schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:51:
Ze konden de locatie niet weten, want ze hebben het alleen opgelost met een potlood streep.
Helaas dan dat ze daar niet waren
Leeg - Sinds 20180907
Ik snap niet dat die gasten erin trapten dat de naam Neeltje Jans los werd genoemd. Alles gaat met coordinaten, en dan ook nog eens lastig te achterhalen. Laatste deel van het coördinaat in stukjes. En dan krijg je een SMS "joh je moet bij Neeltje Jans zijn" en daar ga je blind heen. Uitgerekend het team dat heel weinig fout deed, gaat dan in de haast en de stress van het laatste moment dik de mist in.
Dat stelletje was gewoon niet nauwkeurig genoeg geweest. "Ja daar naast dat watertje" om de lijn op de kaart te trekken. Prima dat je dat ook doet, maar doe dan wel even heel nauwkeurig op de computer checken. Maar goed, dit was ook het team dat nogal moeite had met het ontcijferen. Dus dat ze op de kaart de lijn hebben getrokken kun je ook als positief zien
Vond het daardoor wel een soort anti-climax einde. De gasten die het heel de tijd echt top deden lopen met open ogen in een val, en het andere team is niet nauwkeurig genoeg met het extractiepunt.
Wel jammer dat Sissy niet even tegen die broer had gezegd, joh, als je iets moet opschrijven, vernietig de papiertjes die er achter zitten. Dat had ze zelf immers wel gedaan. En handig voor het volgende seizoen: als je via beeldbellen contact zoekt, spreek af dat je altijd even je gezicht laat zien. Prima om eerst even papiertje te tonen "niets zeggen' maar even de beller in beeld nemen. Als je dat met iedereen in je omgeving doet, had dat weer gescheelt. Hoewel de hunters uiteindelijk naar de broer toegingen omdat ie niet opnam, en daar het kladblok zagen liggen dus in dit geval had het eigenlijk ook weer niets uitgemaakt.
Maar vakwerk van de Hunters, wat creatief denken gecombineerd met diverse opsporingsmiddelen ze gepakt.
Dat stelletje was gewoon niet nauwkeurig genoeg geweest. "Ja daar naast dat watertje" om de lijn op de kaart te trekken. Prima dat je dat ook doet, maar doe dan wel even heel nauwkeurig op de computer checken. Maar goed, dit was ook het team dat nogal moeite had met het ontcijferen. Dus dat ze op de kaart de lijn hebben getrokken kun je ook als positief zien
Vond het daardoor wel een soort anti-climax einde. De gasten die het heel de tijd echt top deden lopen met open ogen in een val, en het andere team is niet nauwkeurig genoeg met het extractiepunt.
Wel jammer dat Sissy niet even tegen die broer had gezegd, joh, als je iets moet opschrijven, vernietig de papiertjes die er achter zitten. Dat had ze zelf immers wel gedaan. En handig voor het volgende seizoen: als je via beeldbellen contact zoekt, spreek af dat je altijd even je gezicht laat zien. Prima om eerst even papiertje te tonen "niets zeggen' maar even de beller in beeld nemen. Als je dat met iedereen in je omgeving doet, had dat weer gescheelt. Hoewel de hunters uiteindelijk naar de broer toegingen omdat ie niet opnam, en daar het kladblok zagen liggen dus in dit geval had het eigenlijk ook weer niets uitgemaakt.
Maar vakwerk van de Hunters, wat creatief denken gecombineerd met diverse opsporingsmiddelen ze gepakt.
Exact expert nodig?
Dank! Maar echt, mocht je meedoen, dat met papiertjes voor de camera houden is echt totaal onzinnig. Als we (hoewel onmogelijk) de audio zouden hebben, krijgen we beeld en audio. Er is echt geen enkele meerwaarde. En nee, dat soort bedrijven doen ook geen automatisch transcriberen want we daarna zouden kunnen doorzoeken. Het enige wat je doet is ons de mogelijkheid te geven het ook te doen 😀Crazy D schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:07:
Prima om eerst even papiertje te tonen "niets zeggen' maar even de beller in beeld nemen. Als je dat met iedereen in je omgeving doet, had dat weer gescheelt. Hoewel de hunters uiteindelijk naar de broer toegingen omdat ie niet opnam, en daar het kladblok zagen liggen dus in dit geval had het eigenlijk ook weer niets uitgemaakt.
Jammer dat de kandidaten wat steekjes (nou ja... flinke steken) hebben laten vallen op het eind. Terechte winst voor de hunters, gefeliciteerd @SelmarSmit!
Na het kijken van de Belgische versie (Klopjacht) merk ik wel dat ik een paar dingen daar erg prettig vind tijdens het kijken, wat in Nederland beter kan:
- Meer kaartjes! Op beeld is soms niet goed in te schatten hoe ver hunters van de deelnemers af zitten. Bij Klopjacht worden best vaak kaartjes toegevoegd om het overzicht te geven. Daarmee had de regie nu veel duidelijker kunnen maken dat Nick en Sissy sowieso op de verkeerde plek zaten en dus niet hadden kunnen winnen. De uitzending zelf liet dat nu een beetje open.
- De mobiele teams hebben in België namen (Alfa/Bravo/Charlie) wat de herkenbaarheid vergroot. Als het in Nederland op HQ over "Team 1" gaat dat weggestuurd wordt naar Neeltje Jans, weet ik niet direct over welk team het gaat. Door namen te gebruiken en dat af en toe ook in beeld te brengen is het als kijker makkelijker te volgen, wat weer helpt als dat team in beeld gebracht wordt. Maar goed, misschien is dat ook gewoon een tekortkoming van mijzelf
Natuurlijk wel weer heel erg genoten van het seizoen, met een goede afwisseling van leuke puzzels, domme acties van kandidaten, slimme acties van hunters en kandidaten en spectaculaire arrestaties. Nu wachten op de VIPs
Na het kijken van de Belgische versie (Klopjacht) merk ik wel dat ik een paar dingen daar erg prettig vind tijdens het kijken, wat in Nederland beter kan:
- Meer kaartjes! Op beeld is soms niet goed in te schatten hoe ver hunters van de deelnemers af zitten. Bij Klopjacht worden best vaak kaartjes toegevoegd om het overzicht te geven. Daarmee had de regie nu veel duidelijker kunnen maken dat Nick en Sissy sowieso op de verkeerde plek zaten en dus niet hadden kunnen winnen. De uitzending zelf liet dat nu een beetje open.
- De mobiele teams hebben in België namen (Alfa/Bravo/Charlie) wat de herkenbaarheid vergroot. Als het in Nederland op HQ over "Team 1" gaat dat weggestuurd wordt naar Neeltje Jans, weet ik niet direct over welk team het gaat. Door namen te gebruiken en dat af en toe ook in beeld te brengen is het als kijker makkelijker te volgen, wat weer helpt als dat team in beeld gebracht wordt. Maar goed, misschien is dat ook gewoon een tekortkoming van mijzelf
Natuurlijk wel weer heel erg genoten van het seizoen, met een goede afwisseling van leuke puzzels, domme acties van kandidaten, slimme acties van hunters en kandidaten en spectaculaire arrestaties. Nu wachten op de VIPs
Hoe konden de hunters een e-mail onderscheppen vanuit een "random" publieke mailservice? De hunters wisten het e-mailadres van de ontvangende partij toch niet? huntedxxx@protonmail.com.
Idem met locaties van telefoons, dat je dan op een meter afstand ook de LTE kaart ziet van een auto. Kan dit zonder diepgaande analyze of zien wij gewoon heel weinig van het daadwerkelijke onderzoek.
Idem met locaties van telefoons, dat je dan op een meter afstand ook de LTE kaart ziet van een auto. Kan dit zonder diepgaande analyze of zien wij gewoon heel weinig van het daadwerkelijke onderzoek.
[ Voor 35% gewijzigd door Zackito op 09-11-2023 14:42 ]
@Zackito Als je mailt vanuit je eigen hotmail adres waar een tap op staat...
Ze mailden toch vanaf een random hotmail adres van een random persoon?jongetje schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:42:
@Zackito Als je mailt vanuit je eigen hotmail adres waar een tap op staat...
Ik miste gisteren even hoe de vier cijfers die de kandidaten kregen gebruikt konden worden om het extractiepunt te vinden.
De hunters hadden de helft van de code en leken te kunnen raden wat de cijfers moesten zijn (of hadden ze fout gegokt?).
Ik neem aan dat in de mail twee GPS coordinaten stonden waarin de vier cijfers aangevuld moesten worden om nog een lijn te krijgen en het snijpunt is dan het extractiepunt.
Waarom konden de hunters daar dan niets mee, want ze hadden toch zowel een onderschepte mail als de helft van de vier cijfers?
En waren de hunters vooral in Port Zelande vanwege het baken op de boot?
(Het was al laat toen ik gisteren terugkeek, dus ik was niet helemaal scherp meer.)
De hunters hadden de helft van de code en leken te kunnen raden wat de cijfers moesten zijn (of hadden ze fout gegokt?).
Ik neem aan dat in de mail twee GPS coordinaten stonden waarin de vier cijfers aangevuld moesten worden om nog een lijn te krijgen en het snijpunt is dan het extractiepunt.
Waarom konden de hunters daar dan niets mee, want ze hadden toch zowel een onderschepte mail als de helft van de vier cijfers?
(Het was al laat toen ik gisteren terugkeek, dus ik was niet helemaal scherp meer.)
Ja, maar naar een bekend proton adres. Dus bij MS opgevraagd, we willen het weten als iemand naar dat protonmail adres mailt.Zackito schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:43:
[...]
Ze mailden toch vanaf een random hotmail adres van een random persoon?
Ik vraag mij echt oprecht af of je dit soort requests kan doen als politie zijnde bij Microsoft of Google. Als het uberhaubt al kan zal je nooit zo snel als dat in de aflevering wordt 'gespeeld' dat je dan binnen pak em beet 30min antwoord hebt.Shinji schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:25:
[...]
Ja, maar naar een bekend proton adres. Dus bij MS opgevraagd, we willen het weten als iemand naar dat protonmail adres mailt.
hoe kom je op 30minuten? op 28:34 in de aflevering Komt Martijn met het idee om een "tap" te zetten op het protonmail adres, door bekende providers te vragen het te laten weten wanneer er NAAR dit adres wordt gemaild. Dit is op de dag ERVOOR, of misschien wel eerder, dat is niet duidelijk.Woohooo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:41:
[...]
Ik vraag mij echt oprecht af of je dit soort requests kan doen als politie zijnde bij Microsoft of Google. Als het uberhaubt al kan zal je nooit zo snel als dat in de aflevering wordt 'gespeeld' dat je dan binnen pak em beet 30min antwoord hebt.
Vervolgens is er 10 minuten later in de aflevering dat deze "tap" resultaat oplevert wanneer Nick En Sissy de dag ERNA bij de finale naar dit mailadres een mail sturen. Zo'n berichtgeving kan natuurlijk instant zijn he. Zo'n tap verzoek kan ook snel ingewilligd worden in het echt. Hier wordt gesimuleerd dat dit topcriminelen zijn, waardoor er heel snel een bevel wordt geleverd en bedrijven zeer snel zullen meewerken.
De wet geldt voor deze bedrijven niet?Woohooo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:41:
[...]
Ik vraag mij echt oprecht af of je dit soort requests kan doen als politie zijnde bij Microsoft of Google.
Wat een zonde einde voor de kandidaten inderdaad! Maar goed gespeeld door de Hunters.
Hoe het zat met het extractiepunt en de locatie van iedereen was mij ook niet duidelijk in de chaos. Iets meer overzicht met een kaartje zou inderdaad erg welkom zijn!
Hoe het zat met het extractiepunt en de locatie van iedereen was mij ook niet duidelijk in de chaos. Iets meer overzicht met een kaartje zou inderdaad erg welkom zijn!
Was dat mailadres bekend, niet toch?Shinji schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:25:
[...]
Ja, maar naar een bekend proton adres. Dus bij MS opgevraagd, we willen het weten als iemand naar dat protonmail adres mailt.
Volgens mij is dat ook helemaal niet zichtbaar geweest, maar de hulp heeft een papier gekregen met daarop de aanwijzing:aap schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:12:
Ik miste gisteren even hoe de vier cijfers die de kandidaten kregen gebruikt konden worden om het extractiepunt te vinden.
52.853783
4.7826625
En in de sms zat:
51.25X56X
4.95X2X5
(De cijfers zijn verzonnen, maar dit was ongeveer de vorm)
Dat was de andere kruisende lijn met vier missende cijfers
Via het doorgedrukte notitieblok van een helper? Dat is waar ook.
Het gaat soms erg snel en af en toe vraag ik me echt af hoe dan? Kan me voorstellen dat niet alles op TV komt.
Ik volg de Belgische versie niet, maar de eerste 2 punten zou ik zeker ook verbeteringen vinden!tszcheetah schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:17:
Jammer dat de kandidaten wat steekjes (nou ja... flinke steken) hebben laten vallen op het eind. Terechte winst voor de hunters, gefeliciteerd @SelmarSmit!
De derde, Alpha, Bravo, Charlie zijn internationaal/nato spellingsalfabet voor A, B en C. Dus dat voorstel komt voor mij neer op: "Ik vind 1, 2 en 3 niet handig, A, B en C is duidelijker" poteto, potato, tometo, tomato
Aan de andere kant, het klinkt wel heel professioneel natuurlijk, en het zou me ook niet storen, dus van mij mag het!
Jammer, ik had het de heren gegund om te winnen. En inderdaad vreemd dat je argwaan hebt en dan toch in een gewoon bericht trapt en naar Neeltje Jans gaat.
Het was een vermakelijk seizoen en aan het einde van aflevering zit je weer cold turkey. Ik had graag weer een aflevering met nabesprekingen gezien met de hunters en de kandidaten. Dat rond het seizoen toch wat beter af dan eindigen met het oppakken van de kandidaten.
Ik heb nu alweer zin in Hunted into the Wild.
Het was een vermakelijk seizoen en aan het einde van aflevering zit je weer cold turkey. Ik had graag weer een aflevering met nabesprekingen gezien met de hunters en de kandidaten. Dat rond het seizoen toch wat beter af dan eindigen met het oppakken van de kandidaten.
"When you grow up your heart dies"
Intussen nog een beetje extra context bij de beslissing van de heren: ze wilden hun telefoon zo laat mogelijk aanzetten om geen locatie prijs te geven. Dus om 11.30 ging de telefoon aan en ontvingen ze de SMS'jes. Neeltje Jans was vanaf hun locatie 20 minuten rijden. Die tijdsdruk is ze fataal geworden in de besluitvorming. Toen Bas bovenop de boot stond te juichen, was ie nog een fractie van een seconde overtuigd van zijn overwinning
Extra overwinningspunten voor het koppel dat het volgende seizoen een pak likkoekjes af laat leveren op HQ.
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Ik ook, maar dan kun je zien wat tijdsdruk met je doet + spanning voor de finale. Het blijft dus extreem lastig om in zo'n situatie het hoofd koel te houden. Maar ze mogen verder wel echt tevreden zijn over hun vlucht, dat was echt prima georganiseerd!sjaool schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 00:38:
Jammer, ik had het de heren gegund om te winnen. En inderdaad vreemd dat je argwaan hebt en dan toch in een gewoon bericht trapt en naar Neeltje Jans gaat.
Er blijken 2 minuten uit de aflevering verdwenen die zijn. Die staat nu online vanaf 36:26
Kijk, dat stukje maakt een hoop helderder.SelmarSmit schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:14:
Er blijken 2 minuten uit de aflevering verdwenen die zijn. Die staat nu online vanaf 36:26
EDIT: zelfs ZO veel helderder dat het bijna lijkt alsof dit nog even snel is gemaakt naar aanleiding van de vragen hier
[ Voor 27% gewijzigd door Wh4ck0 op 10-11-2023 17:20 ]
Op de tv uitzending? Miste deze ook?SelmarSmit schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:14:
Op NPO Start? Dit stukje zat er gisterenavond ook al in dan denk ik?SelmarSmit schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:14:
Nee, deze nieuwe beelden zijn nu pas voor het eerst te zien. Ze misten zowel ‘live’ als bij gemistJoster schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:27:
[...]
Op NPO Start? Dit stukje zat er gisterenavond ook al in dan denk ik?
Hmm vreemd, ik heb net op NPO Start gekeken vanaf 36:26 en ik weet 100% zeker dat ik dat stukje gisterenavond ook al gezien had toen ik de gehele aflevering keek.SelmarSmit schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:29:
[...]
Nee, deze nieuwe beelden zijn nu pas voor het eerst te zien. Ze misten zowel ‘live’ als bij gemist
Op 36:31 zien we dit beeld, correct?
:fill(white):strip_exif()/f/image/PZDiyvkwmtJCZmRJVqg5GkGg.png?f=user_large)
Ja, ik kreeg door dat die pas net online was gezet. Ik heb ‘live’ gekekenJoster schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:38:
[...]
Hmm vreemd, ik heb net op NPO Start gekeken vanaf 36:26 en ik weet 100% zeker dat ik dat stukje gisterenavond ook al gezien had toen ik de gehele aflevering keek.
Op 36:31 zien we dit beeld, correct?
[Afbeelding]
@SelmarSmit Gefeliciteerd, was een mooie overwinning !!! Was dit nu de 2de x dat jullie wonnen?
Yep, maar nog nooit met VIPs #goalsPEBKAC schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:20:
@SelmarSmit Gefeliciteerd, was een mooie overwinning !!! Was dit nu de 2de x dat jullie wonnen?
Of voorkennis, gezien dat seizoen al opgenomen moet zijn.
Die 2 extra minuten maken wel net het verschil ja, iig de duidelijke uitleg van het exacte extractiepunt.
De coordinaten zijn:aap schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:12:
51°35'29.28"N 3°38'36.79"E / 51°55'54.60"N 4°4'48.69"E (Eerste lijn)
51°38'24.54"N 4°17'41.01"E / 51°50'35.61"N 3°34'3.57"E (Tweede lijn)
Alle coordinaten staan ergens tijdens de afleveringen in beeld maar je moet wel even zoeken.
De heren hebben de cruciale fout gemaakt om de telefoon zo laat aan te zetten als het klopt wat @millerman_sf zegt. Als je deze twee lijnen had getekend dan had je gewonnen. Wat dat betreft vind ik dit wel een betere locatie dan die steiger waar ze uitkwamen, dat is toch een open vlakte en kun je makkelijk opgewacht worden. Als je vooraf de locaties opgezocht had kon je ook wel zien dat de KNRM steiger in principe niet toegankelijk is voor publiek en 24u per dag die boot klaar ligt. Lijkt me dan niet dat ze dat gebruiken voor een tv-show. Maar je zag al in eerdere afleveringen al dat ze de steiger van de KNRM bij Neeltje Jans heel interessant vonden dus ik denk dat het ook wel tunnelvisie is.