Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 22:05

The Legend

*Plop*

Hersenvocht schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:18:
[...]

De coordinaten zijn:
51°35'29.28"N 3°38'36.79"E / 51°55'54.60"N 4°4'48.69"E (Eerste lijn)
51°38'24.54"N 4°17'41.01"E / 51°50'35.61"N 3°34'3.57"E (Tweede lijn)

Alle coordinaten staan ergens tijdens de afleveringen in beeld maar je moet wel even zoeken.

De heren hebben de cruciale fout gemaakt om de telefoon zo laat aan te zetten als het klopt wat @millerman_sf zegt. Als je deze twee lijnen had getekend dan had je gewonnen. Wat dat betreft vind ik dit wel een betere locatie dan die steiger waar ze uitkwamen, dat is toch een open vlakte en kun je makkelijk opgewacht worden. Als je vooraf de locaties opgezocht had kon je ook wel zien dat de KNRM steiger in principe niet toegankelijk is voor publiek en 24u per dag die boot klaar ligt. Lijkt me dan niet dat ze dat gebruiken voor een tv-show. Maar je zag al in eerdere afleveringen al dat ze de steiger van de KNRM bij Neeltje Jans heel interessant vonden dus ik denk dat het ook wel tunnelvisie is.
Idd, lijntje tekenen, huisje boeken (door buren van je helpers) bij CenterParcs en er mooi op tijd heen :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-10 12:12
Ja, dat was mooit geweest, maar dat kon niet want ze kregen de laatste coordinaten pas op de ochtend zelf (als ik het goed heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hersenvocht schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:18:
[...]

De coordinaten zijn:
51°35'29.28"N 3°38'36.79"E / 51°55'54.60"N 4°4'48.69"E (Eerste lijn)
51°38'24.54"N 4°17'41.01"E / 51°50'35.61"N 3°34'3.57"E (Tweede lijn)

Alle coordinaten staan ergens tijdens de afleveringen in beeld maar je moet wel even zoeken.
Als dat de goede coördinaten zijn (in DMS) dan kom ik niet precies op die pier uit, maar juist op de haven eronder. Ik was dan ook aan de kant jachthaven gaan staan en niet aan de kant van Center Parcs.

Zie dit kaartje: https://jsfiddle.net/h51ofkdb/1/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4siWbZCtvGBGwILqKYjgXL2ryuc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H7JyGU5oVgyJG81qKvHzwmdd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6b9sExKCCnMdR7iyhn1mUWuf6o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZCM1uLtoySlxHAATzEyZ5Jm0.png?f=user_large

edit: luchtfoto ipv OSM

[ Voor 18% gewijzigd door bartbh op 16-11-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:13
bartbh schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:39:
[...]

Als dat de goede coördinaten zijn (in DMS) dan kom ik niet precies op die pier uit, maar juist op de haven eronder. Ik was dan ook aan de kant jachthaven gaan staan en niet aan de kant van Center Parcs.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik ze in Google My Maps teken dan kom ik wel goed uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TSMQCwKoVr70Bac5Vo37hCE3gI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TAXSN8BQ5c8urbZ569x65UCo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THSrxd4XKmkWQoVzPguBps1FHGg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SJvMOapiORTTvV9cQZhXvc3P.png?f=fotoalbum_large

Dus ik vermoed dat jij iets fout heb gedaan.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:31
bartbh schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou dan nog steeds de pier gokken maar wellicht de verkeerde kant. Ik vraag me af wat er was gebeurd als ze daar hadden gestaan en in het water waren gesprongen. Wellicht had de boot ze dan alsnog opgepikt. Of het zou worden beschouwd als je ze staat op de verkeerde plek dus pech.

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Ozzie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:13:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe voer jij de coördinaten in Google maps in en trek je rechte lijnen? Het lukt mij niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 10:13
kraanwagen schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:18:
[...]

Hoe voer jij de coördinaten in Google maps in en trek je rechte lijnen? Het lukt mij niet.
op https://mymaps.google.com en dan kan je een nieuwe kaart maken, zoeken op punt, punt opslaan dat voor elk punt en daarna kan je lijnen trekken van punt naar punt.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• kraanwagen
Ozzie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:22:
[...]

op https://mymaps.google.com en dan kan je een nieuwe kaart maken, zoeken op punt, punt opslaan dat voor elk punt en daarna kan je lijnen trekken van punt naar punt.
Dank. Ik was niet ingelogd, dan heb je blijkbaar minder opties.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:07
Shinji schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:16:
[...]

Ik zou dan nog steeds de pier gokken maar wellicht de verkeerde kant. Ik vraag me af wat er was gebeurd als ze daar hadden gestaan en in het water waren gesprongen. Wellicht had de boot ze dan alsnog opgepikt. Of het zou worden beschouwd als je ze staat op de verkeerde plek dus pech.
Zo lang je op het juiste tijdstip bij het extractie-vervoermiddel bent, lijkt het me verder niet uitmaken hóe je daar gekomen bent. Of dat nu te voet, met een boot of zwemmend is. Dat zou dus volgens mij een prima optie geweest zijn.

iRacing Profiel

• Shinji
Wild Chocolate schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:49:
[...]

Zo lang je op het juiste tijdstip bij het extractie-vervoermiddel bent, lijkt het me verder niet uitmaken hóe je daar gekomen bent. Of dat nu te voet, met een boot of zwemmend is. Dat zou dus volgens mij een prima optie geweest zijn.
Ik bedoel meer, als je 12 uur aan de overkant staat, dan het water in springt dan duurt het nog even voor je aan de andere kant bent. Dus in principe te laat, tenzij ze coulant zijn en met de boot naar je toe komen want ze zien je.

• bartbh
  • Niet online
Ozzie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:13:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INRmFKQzVbihzJIcLDC_0tnwhDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gJ55oXi5KkMd5RPz6BVAZkrB.png?f=fotoalbum_large

Via ESRI tool inderdaad wel beter. Zal wellicht met een bepaalde projectie te maken hebben.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:07
Shinji schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:02:
[...]

Ik bedoel meer, als je 12 uur aan de overkant staat, dan het water in springt dan duurt het nog even voor je aan de andere kant bent. Dus in principe te laat, tenzij ze coulant zijn en met de boot naar je toe komen want ze zien je.
Het is 35 m van de ene pier naar de andere, dat is minder dan een minuut zwemmen. Dus je moet wel heel erg exact op tijd zijn, wil je het niet redden naar de overkant. Lijkt me niet dat het daar op mis gaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hersenvocht
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-09 00:15
Ik denk dat Nick en Sissy daarom ook zwemspullen bij zich hadden, konden ze eventueel aan beide kanten komen.

Ik blijf het wel een mooie locatie vinden met twee mogelijkheden aan beide kanten. Die lange aanloop vanuit Center Parcs zou voor mooie beelden hebben gezorgd als de Hunters aan de andere kant hadden gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
Tijnoz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Goed speurwerk dit! Helemaal correct. Het nummer heb ik geregistreerd via MessageBird.

Andere acties die niet op TV zijn gekomen zal ik even over na moeten denken!
(Zozeer serie nu pas:) Hadden jullie Marktplaats opdracht kunnen geven om een eerdere aanmaakdatum van de advertentie te kunnen plaatsen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:31
Ik heb de afgelopen tijd de 2 seizoenen van Hunted Australie gekeken, wat naast veel overeenkomsten ook wat interessante verschillen opleverde. Naast het cinematische verschil (bij beelden vanuit Hunted HQ vliegen volcontinue de stoere one-liners je om de oren) viel mij wel 1 belangrijk verschil in de organisatie van het spel op. De kandidaten hoeven niet te puzzelen om het extractiepunt te achterhalen. Ze kunnen 24 uur voor de extractie naar een specifiek telefoonnummer bellen, en dan krijgen ze te horen hoe laat de extractie is, en waar.

Dat maakt het hele spel uiteraard flink anders. Er zijn geen gedwongen momenten waarbij de kandidaten terug in hun eigen netwerk worden gedwongen om informatie op te halen, en ze hoeven zich dus ook niet op specifieke plekken te begeven zoals bijvoorbeeld de Nachtwacht-locaties in het laatste NL-seizoen. Een ander voordeel hiervan is dat de extractielocatie dus ook niet "verspeeld" kan worden door kandidaten die eerder zijn opgepakt. Je ziet dan ook dat na een arrestatie de kandidaten even bedankt worden voor hun deelname, en dat is het dan. Er valt toch niets te halen. Wel heel verfrissend moet ik zeggen.

@SelmarSmit Weet jij of een dergelijke opzet ook al eens is overwogen voor Hunted Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25
Kroesss schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:30:

@SelmarSmit Weet jij of een dergelijke opzet ook al eens is overwogen voor Hunted Nederland?
Zo is Hunted in NL ooit min of meer begonnen. Ik zou het moeten terugkijken maar meen dat eigenlijk alleen het geld pinnen in het eerste seizoen tot 'gedwongen contactmomenten' zorgde. En mogelijk was het pinnen zelfs optioneel.
De kandidaten hadden toen ook geen informatie uit eerdere seizoenen en maakten dus met de kennis van nu redelijk basale fouten.
En daardoor kreeg je dus een deelnemer die het minimum aan verplaatsingen deed in de kofferbak in vooraf geregeld vervoer naar vooraf geregelde adressen binnen een behoorlijk gesloten netwerk, waarover tijdens de vlucht dus ook niet over hoeft te worden afgestemd (de marinier).
Dat is natuurlijk leuk voor de deelnemer maar geeft niet echt spannende tv. In de begintijd kon dat nog wel maar in volgende seizoenen leren de kandidaten natuurlijk ook van de opsporingsmogeljjkheden.
Ben nu wel nieuwschierig naar de Austraiische versie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-10 18:28
Ik kijk toevallig met een maat het eerste seizoen terug. Ze krijgen inderdaad een pinpas maar zelfs pinnen is niet vereist. Er is zelfs een kandidaat die met een vriend van pinpas wisselt het gehele seizoen. Verder ook geen opdrachten of wat dan ook. Moet laatste episode nog kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-10 13:54
Hallo allemaal,

Ik ben rijkelijk laat op dit feestje want ik had tot vorige week nog nooit naar Hunted gekeken! Ik kijk sowieso weinig tv, dus enerzijds begrjipelijk. Toch kan ik me ook herinneren dat ik dit bij de "première" ooit heb afgedaan als onrealistisch en gescript. Zoals veel mensen doen blijkt uit dit topic O-)

Een vriend heeft mij afgelopen tijd toch overgehaald en ik heb het seizoen van 2023 teruggekeken. Gelukkig was dit topic er en heb ik na de eerste aflevering dit topic synchroon gelezen met de afleveringen _/-\o_ . Dat hielp enorm om te begrijpen hoe dingen werken en zorgde ervoor dat mijn frustraties als sneeuw voor de zon verdwenen. Maar als niet-frequente Tweaker was ik dus actief op zoek gegaan naar een dergelijk topic omdat zoveel dingen mij frustreerden dat ik het programma niet meer wilde kijken. Natuurlijk ben ik niet de maat der dingen, maar het zou toch te denken moeten geven dat er in de montage dingen beter kunnen zodat ongeïnformeerde kijkers de boel beter begrijpen.

TL;DR Heel leuk programma, lastig te begrijpen zonder Tweakers!

Ik probeer seizoen 1 terug te kijken, maar kan het niet op de Hunted pagina S1E01 van de NPO zien. Programma niet (meer) beschikbaar. Iemand een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 14:14

Ypho

Allround Nerd

RedBad9 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:07:
Ik probeer seizoen 1 terug te kijken, maar kan het niet op de Hunted pagina S1E01 van de NPO zien. Programma niet (meer) beschikbaar. Iemand een linkje?
Via NPO zelf hebben ze vanaf seizoen 3. Via NLZiet ook geen S1 of S2 te vinden: https://npo.nl/start/seri...zoen-3/hunted_40/afspelen

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Seizoen 2 kon ik nergens vinden, behalve een paar afleveringen (de laatsten) op Youtube. Seizoen 1 is met moeite nog wel te vinden op usenet. Dat eerste seizoen is overigens niet zo boeiend: hunters en voortvluchtenden zijn nog zoekende. En voortvluchtenden konden lange tijd onder de radar blijven. (edit: je hoefde niet online te gaan om extractiepunt te weten.)

In seizoen 3 brengt de programmaleiding helaas overduidelijk een element (haperend baken) in om hunters een spectaculaire actie te kunnen laten uitvoeren. Maar voor de rest vind ik de seizoenen steeds geloofwaardiger en spannender worden. Ik kijk al weer uit naar het seizoen dit jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Tha Deo op 02-01-2024 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Tha Deo schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:19:
Seizoen 2 kon ik nergens vinden, behalve een paar afleveringen (de laatsten) op Youtube. Seizoen 1 is met moeite nog wel te vinden op usenet. Dat eerste seizoen is overigens niet zo boeiend: hunters en voortvluchtenden zijn nog zoekende. En voortvluchtenden konden lange tijd onder de radar blijven. (edit: je hoefde niet online te gaan om extractiepunt te weten.)

In seizoen 3 brengt de programmaleiding helaas overduidelijk een element (haperend baken) in om hunters een spectaculaire actie te kunnen laten uitvoeren. Maar voor de rest vind ik de seizoenen steeds geloofwaardiger en spannender worden. Ik kijk al weer uit naar het seizoen dit jaar.
Wat bedoel je met dat de voortvluchtigen uit seizoen 1 nog zoekende zijn? Dat was toch het helikopter seizoen met die (ex-)militair als winnaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25
Shinji schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:12:
[...]

Wat bedoel je met dat de voortvluchtigen uit seizoen 1 nog zoekende zijn? Dat was toch het helikopter seizoen met die (ex-)militair als winnaar?
Klopt, was het seizoen met die militair. Wat hij bedoelt met 'zoekende' is neem ik aan het feit dat het voor iedereen nieuw was, zowel hunters als voortvluchtigen dus geen geoliede machine, zelf ontdekken wat wel en niet werkt etc. Er was nog geen referentie van eerdere seizoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Wally2002 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:53:
[...]

Klopt, was het seizoen met die militair. Wat hij bedoelt met 'zoekende' is neem ik aan het feit dat het voor iedereen nieuw was, zowel hunters als voortvluchtigen dus geen geoliede machine, zelf ontdekken wat wel en niet werkt etc. Er was nog geen referentie van eerdere seizoenen.
Haha, ik las het als “ze zijn nog steeds bezig”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Alle partijen (deelnemers, hunters en productie) waren zeker nog zoekende. Maar het was wel de meest fantastische extractie-actie! Waarschijnlijk ook niet meer mogelijk daarna, dat is het voordeel van het eerste seizoen waar alles nog niet ontdekt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:53:
[...]

Idd.

[ Voor 28% gewijzigd door Tha Deo op 03-01-2024 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-10 12:12
Ik weet de link niet meer, maar ik heb die vorige maand op Youtube gekeken. Alleen aflevering 2 miste, maar die vond ik op een andere site door de datum van die aflevering af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:15
108rogar schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:08:

Ik weet de link niet meer, maar ik heb die vorige maand op Youtube gekeken. Alleen aflevering 2 miste, maar die vond ik op een andere site door de datum van die aflevering af te leiden.
Bij YouTube kan je tot behoorlijk ver terug je kijk-geschiedenis zien (en in zoeken)

(moet je misschien wel voor ingelogd zijn, dat weet ik niet, maar het valt te bekijken)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Hallo allemaal,

Ik ben rijkelijk laat op dit feestje want ik had tot vorige week nog nooit naar Hunted gekeken! Ik kijk sowieso weinig tv, dus enerzijds begrjipelijk. Toch kan ik me ook herinneren dat ik dit bij de "première" ooit heb afgedaan als onrealistisch en gescript. Zoals veel mensen doen blijkt uit dit topic O-)

Een vriend heeft mij afgelopen tijd toch overgehaald en ik heb het seizoen van 2023 teruggekeken. Gelukkig was dit topic er en heb ik na de eerste aflevering dit topic synchroon gelezen met de afleveringen _/-\o_ . Dat hielp enorm om te begrijpen hoe dingen werken en zorgde ervoor dat mijn frustraties als sneeuw voor de zon verdwenen. Maar als niet-frequente Tweaker was ik dus actief op zoek gegaan naar een dergelijk topic omdat zoveel dingen mij frustreerden dat ik het programma niet meer wilde kijken. Natuurlijk ben ik niet de maat der dingen, maar het zou toch te denken moeten geven dat er in de montage dingen beter kunnen zodat ongeïnformeerde kijkers de boel beter begrijpen.

TL;DR Heel leuk programma, lastig te begrijpen zonder Tweakers!

Die kun je hier bekijken.

https://www.dailymotion.com/video/x4ydv5y

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Laatst online: 10:36
Zijn er al datums bekend wanneer Hunted ITW begint?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SelmarSmit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 14:33
NL_NaToR schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:36:
Zijn er al datums bekend wanneer Hunted ITW begint?
1 april

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Not sure if serious...

Bij 1 april wordt ik altijd wat wantrouwig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
Technisch gezien wel een maandag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-10 18:28
Vorige seizoen begon in maart , wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

Ik zit Celebrity Hunted Duitsland te kijken op Amazon. Het lijkt wel echt een heel ander programma hoor. Kijken of er camera's hangen? Welnee joh, nergens voor nodig. Maar ook de hunters, het lijkt wel of die sowieso gewoon continue doorkrijgen waar die hunteds rondhangen en ze krijgen ze enkel niet te pakken omdat DE zo groot is.... Vrouwtje zit in de trein, compleet geschminkt en verkleed en zo. Camerabeelden komen binnen de kortste keren binnen, 1 of andere facial herkenningding dat er superfancy uitziet en hop, ze weten wie het is. Ze weten welke trein ze zit. Maar, ze "ontkomt" omdat ze na 2 uur in de trein overstapt op een kleinere trein waar geen camera in zit. Ze weten waar ze heen gaat in welke trein |:(

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SelmarSmit
sjaool schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:09:
[...]

Not sure if serious...

Bij 1 april wordt ik altijd wat wantrouwig. :+
Serieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SelmarSmit
Crazy D schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:00:
Ik zit Celebrity Hunted Duitsland te kijken op Amazon. Het lijkt wel echt een heel ander programma hoor. Kijken of er camera's hangen? Welnee joh, nergens voor nodig. Maar ook de hunters, het lijkt wel of die sowieso gewoon continue doorkrijgen waar die hunteds rondhangen en ze krijgen ze enkel niet te pakken omdat DE zo groot is.... Vrouwtje zit in de trein, compleet geschminkt en verkleed en zo. Camerabeelden komen binnen de kortste keren binnen, 1 of andere facial herkenningding dat er superfancy uitziet en hop, ze weten wie het is. Ze weten welke trein ze zit. Maar, ze "ontkomt" omdat ze na 2 uur in de trein overstapt op een kleinere trein waar geen camera in zit. Ze weten waar ze heen gaat in welke trein |:(
De series van Amazon (Duitsland, Italië, Frankrijk) zijn heel anders gemaakt dan die van de andere landen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Daar ging mijn avond... :P

Wat heerlijk ongecompliceerd zonder al die opdrachten, traceerbare auto's en beperkt gebruik van mobieltjes. Die marinier was op het eind ze aan het dollen gewoon...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
SMSfreakie schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:46:
Wat zal ik het eerste seizoen nog eens terug kijken... Maar die is nergens meer te zien volgens mij?
inmiddels heb ik de afleveringen in 1080i formaat weten op te scharrelen uit de duisterste hoekjes van het internet! *O*

* SMSfreakie is happy

en wat een verschil met de latere seizoenen, niet alleen bij de deelnemers, maar ook bij het HQ

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

SelmarSmit schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:23:
[...]

De series van Amazon (Duitsland, Italië, Frankrijk) zijn heel anders gemaakt dan die van de andere landen.
Ja dat merkte ik. Heb de DE wel afgekeken bij gebrek aan beter, maar is de macht van de politie daar zoveel groter dat ze direct al met gezichtsherkenning in het hele land mensen kunnen volgen? Of is dat echt show en niet op de waarheid gebaseerd? Want hoe makkelijk de hunters continue weten waar de voortvluchtigen zijn.. die ook geen enkele moeite deden om camera's te ontwijken. Compleet in het eigen netwerk blijven.... ongeveer alles waardoor je in NL in aflevering 1 direct gepakt wordt zeg maar :P Wel vermakelijk, want Hunted, maar je moet wel echt even je eigen verstand uitzetten en gewoon kijken en het daar bij laten :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04:16
Betekent dat er dit jaar geen Hunted vips zal zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
marijn15 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:58:
Betekent dat er dit jaar geen Hunted vips zal zijn?
Geen reguliere, maar Into The Wild is een VIPs editie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vanaf 1 april dus...Hunted VIPS Into the Wild.
Benieuwd naar hoe dat gaat worden... Concept van Into the Wild kan erg leuk zijn, maar toch kon ik er vorig seizoen maar moeilijk inkomen. Leek meer op een survival programma dan op Hunted. Alles valt en staat bij de kandidaten, of die een beetje interessant.

Benieuwd dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
TripleQ schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:07:
Benieuwd naar hoe dat gaat worden... Concept van Into the Wild kan erg leuk zijn, maar toch kon ik er vorig seizoen maar moeilijk inkomen. Leek meer op een survival programma dan op Hunted. Alles valt en staat bij de kandidaten, of die een beetje interessant.

Benieuwd dus!
In elk geval hebben de VIPs hun voordeel van het BNer zijn niet meer op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:52
Wil het toch even hier droppen. Gaan de opnames weer beginnen?

https://twitter.com/selmarsmit/status/1762836776987636166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Dat is wel vroeg volgens mij, meestal is het in de zomer dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:52
.

[ Voor 99% gewijzigd door SlideR NL op 05-03-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Dan heeft Selmar een kledingsponsor. Dit is een minder subtiele vorm van product placement :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:20
Achja, ik gun iedereen zijn extraatje.
Ik draag met mijn lange nek sowieso geen overhemden zonder kraag 😉.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SelmarSmit
😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
TripleQ schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:07:

Benieuwd dus!
Het eerste seizoen was ook voor de makers wat wennen had ik het idee. Bijvoorbeeld gewoon vasthouden aan familiebezoekjes bijvoorbeeld in Nederland had ik niet het idee dat wat toevoegde (aan het programma, of de zoektocht). Die twee boswachters die aan het spoorzoeken waren dat was wat mij betreft het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
nietorigineel schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:08:
[...]
Het eerste seizoen was ook voor de makers wat wennen had ik het idee. Bijvoorbeeld gewoon vasthouden aan familiebezoekjes bijvoorbeeld in Nederland had ik niet het idee dat wat toevoegde (aan het programma, of de zoektocht). Die twee boswachters die aan het spoorzoeken waren dat was wat mij betreft het mooist.
Oh ja, die waren leuk. Daar konden ze echt niets uit halen. Ze beweerden op een gegeven moment wel een of andere brug uit de geschiedenis van de computer te hebben gehaald, maar er werd ook beweerd dat de kandidaten niet wisten naar welk land ze gingen, dus dat was sowieso nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Nu online
Waren er vorige week opnames in nl, of wellicht iets vergelijkbaars van een andere tv concurrent?
Was wat "activiteit" in Brummen ....

Zie wel dat volgende maand "hunted into the wild" uitgezonden gaat worden, maar dat is in Noorwegen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:16
Ted038 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:10:
Waren er vorige week opnames in nl, of wellicht iets vergelijkbaars van een andere tv concurrent?
Was wat "activiteit" in Brummen ....

Zie wel dat volgende maand "hunted into the wild" uitgezonden gaat worden, maar dat is in Noorwegen ....
Even een paar posts terug kijken.

Zou heel goed mogelijk zijn dat er vorige week voor Hunted gedraaid werd inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WorldWideWait
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:50
Ah.. de media wordt ingezet... Dus de hunters hebben blijkbaar hulp nodig! (Maar daardoor eigenlijk vooral de deelnemers nu... Succes! :) )

https://www.rtvdrenthe.nl...unted-mogelijk-in-drenthe

[ Voor 14% gewijzigd door WorldWideWait op 25-03-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Nou, op Do na zijn de hunters meer BNer dan de deelnemers wat mij betreft. En Do had ik er op de mug shots niet uit gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 20:50
Net de reünie van Expeditie Robinson dit, wel enorm benieuwd naar dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hoe doen ze dat met telefoons die leeggaan?
Steeds naar bereik zoeken slurpt toch batterij.

Hebben ze 20 powerbanks ofzo?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
"hebben we geen gebruiksaanwijzing van de tent?" echt man wat een volk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Laatst online: 09:13
Weet er iemand welke app ze op de telefoon gebruiken, ik meen MapOut te herkennen maar kan het niet goed zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Die blauwe hoezen om de rugtassen zijn wel sjiek hendig…. Not :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Damn, mijn gok van de vorige Into The Wild klopt nu wel. Ze zitten dus in Noorwegen.
Al lukt het me nog niet deze map correct te plaatsen.
Rullan is een plaat in Zweden, maar Øygardshei lijkt weer Zuid-Noorwegen... En enkele andere name ook. Lijkt dus Zuid-Noorwegen en dat komt ook overeen met die lokale man die de Hunters spraken.

Wel aparte keus, want het zuiden is voor Noorse begrippen een best drukbevolkt gebied.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSQZ-IgfVTiZ_1bysmx0DBw5-kk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AW8pcHcbLVFXzStEsDv1QZrs.jpg?f=fotoalbum_large

En, zoals verwacht, geen safecamps meer maar een andere opzet. Helaas wel weer met telefoons die regelmatig aan moeten.

[ Voor 68% gewijzigd door Farmerwood op 01-04-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Farmerwood schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:31:
Damn, mijn gok van de vorige Into The Wild klopt nu wel. Ze zitten dus in Noorwegen/Zweden lijkt het.

En, zoals verwacht, geen safecamps meer maar een andere opzet. Helaas wel weer met telefoons die regelmatig aan moeten.
Maar ze hebben allemaal een keer ‘bereik’ gehad maar er zijn geen beelden geweest van dat dat “ontdekt” is of iets dergelijks. Dus kan ook zijn dat er voor gekozen is daar niks mee te doen.

Wellicht omdat @SelmarSmit er niet bij is :+

In de intro stond trouwens gewoon Noorwegen, dus er valt weinig te raden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Shinji op 01-04-2024 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Shinji schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:56:
[...]

Maar ze hebben allemaal een keer ‘bereik’ gehad maar er zijn geen beelden geweest van dat dat “ontdekt” is of iets dergelijks. Dus kan ook zijn dat er voor gekozen is daar niks mee te doen.

Wellicht omdat @SelmarSmit er niet bij is :+

In de intro stond trouwens gewoon Noorwegen, dus er valt weinig te raden ;)
Ik heb de intro gemist, dus dat had ik niet gezien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Neem aan dat die mobieltjes niet te peilen zijn, ze staan 24/7 aan.

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 01-04-2024 22:16 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:16:
Neem aan dat die mobieltjes niet te peilen zijn, ze staan 24/7 aan.
Ze hebben ze allemaal zoveel mogelijk op vliegtuigmode staan leek het. Hoorde je ook meerdere keren voorbij komen.
Maar ze moesten natuurlijk dat eerste bericht binnen krijgen.

Ook wel een verbetering trouwens dat dat bericht na 24 uur automatisch verwijderd wordt. Dat is toch weer info die niet direct bij de Hunters komt. (Of juist wel als iedereen het 1 op 1 overgeschreven heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Farmerwood schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:31:
Damn, mijn gok van de vorige Into The Wild klopt nu wel. Ze zitten dus in Noorwegen.
Al lukt het me nog niet deze map correct te plaatsen.
Rullan is een plaat in Zweden, maar Øygardshei lijkt weer Zuid-Noorwegen... En enkele andere name ook. Lijkt dus Zuid-Noorwegen en dat komt ook overeen met die lokale man die de Hunters spraken.

Wel aparte keus, want het zuiden is voor Noorse begrippen een best drukbevolkt gebied.

[Afbeelding]

Ze zitten in de buurt van de Øygardshei en dat is niet zo dichtbevolkt hoor. Het is een gebied van 20 vierkant kilometer en dat heb je daar zomaar zonder dat je ook maar iemand tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Toch maar weer een poging aan gewaagd. Ik was compleet afgehaakt na seizoen 2022, waarbij één van de telefoons van de deelnemers gehacked werd door de hunters, waardoor ze letterlijk iedereen op het extractiepunt stonden op te wachten.

Ik hoop dan ook iets meer kat en muis spel, dan gewoon maar afwachten en digitaal opsporen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Na een teleurstellend seizoen 1 gisteren ook weer gekeken.
Vooralsnog vinden we het leuk. De opzet is een beetje gewijzigd, en inderdaad hopelijk doen ze dit keer niks met de telefoons die te tracken zijn, dat maakt het veels te makkelijk voor de hunters.

Zin in de volgende afleveringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
greatgonzo schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:29:
Toch maar weer een poging aan gewaagd. Ik was compleet afgehaakt na seizoen 2022, waarbij één van de telefoons van de deelnemers gehacked werd door de hunters, waardoor ze letterlijk iedereen op het extractiepunt stonden op te wachten.

Ik hoop dan ook iets meer kat en muis spel, dan gewoon maar afwachten en digitaal opsporen
Ik heb dan een keer into the wild gemist volgens mij. Vorige keer was best spannend en er is ook een team of ik meen zelfs anderhalf team ontsnapt.

Het reguliere seizoen in 2022 is ook een stel ontsnapt trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Shinji op 02-04-2024 09:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Hebben jullie al een favoriet koppel voor de eindoverwinning?

Ik nog niet, al kan ik het wel waarderen dat Loiza en Do in elk geval hebben nagedacht over hun camouflage. In tegenstelling tot de Amsterdamse dj's, die in elk shot duidelijk laten blijken dat ze weinig in de natuur komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Die camouflagenetten zijn inderdaad slim gekozen. Je noemt de DJ's, maar de Tiktokkers met blauwe regenhoezen staan daar nog een stapje boven wat mij betreft. Niet over nagedacht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pricing
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 21:46
Voor wie graag mee wil kijken op de kaart:

Dropoff point: (te zien op 8min29s)
https://opentopomap.org/#map=15/58.60629/7.57726

Kaartje met hele gebied: (te zien op 11min02s)
https://opentopomap.org/#marker=12/58.6071/7.5768

En hieronder de kaart van hierboven met de zoekpunten (ongeveer) ingetekend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eI0PLm_ITA5AnVn58SEM-pkt_XY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLfi8tmiCZ1VQq7lAE6EnFpU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Nu online
Zou men mogen liften ? die punten liggen alle 3 " redelijk" aan doorgaande wegen
( Je moet t wel durven ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Lijkt me buiten het concept van Into the wild vallen. Daarnaast zou het me niks verbazen als die wegen bij de deelnemers zijn aangegeven als de grens van het gebied waarin ze zich mogen begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Vind dit wel een beetje veel van hetzelfde tov de vorige into the wild niet VIPs.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Shinji schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:01:
[...]

Ik heb dan een keer into the wild gemist volgens mij. Vorige keer was best spannend en er is ook een team of ik meen zelfs anderhalf team ontsnapt.

Het reguliere seizoen in 2022 is ook een stel ontsnapt trouwens.
Hij haalt het normale seizoen Hunted en Hunted into the Wild door elkaar. Bij het normale seizoen is dit namelijk een keer voorgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
sjaool schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:56:
[...]

Hij haalt het normale seizoen Hunted en Hunted into the Wild door elkaar. Bij het normale seizoen is dit namelijk een keer voorgevallen.
Maar ook dat niet in 2022, misschien een ander jaar, volgens mij toen met die container wagen die zowel voor drop-off als pick up werd gebruikt dat ze er stonden te wachten. Maar dat had dan weer weinig met een telefoon hacken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik vind VIP niets toevoegen voor Hunted into the Wild. Ze komen toch niemand tegen die ze hulp moeten vragen, of op de foto gezet kunnen worden. Dat is natuurlijk in NL op straat anders (en daarom vind ik het voor de gewone Hunted wel leuk). Heb pas stukje gekeken, is sowieso wel vermakelijk om te kijken :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Shinji schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:10:
[...]

Maar ook dat niet in 2022, misschien een ander jaar, volgens mij toen met die container wagen die zowel voor drop-off als pick up werd gebruikt dat ze er stonden te wachten. Maar dat had dan weer weinig met een telefoon hacken te maken.
Klopt inderdaad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Ik zet alleen wel hele grote vraagtekens bij die camera op het schuurtje( eind aflevering 1 begin 2). Ooit een echte camera met een rood knipperend lampje gezien? Dat hebben alleen de dummy's....
Ook de locatie van de camera is heel vreemd.
Dit lijkt mij overduidelijk in scene gezet.

Wat kleinere vraagtekens bij de wildcamera's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Er zijn wel meer zaken waar je je vraagtekens bij kunt zetten.

Het ging gisteren ook een paar keer over de telefoons en dat de Hunters die gegevens dus wel opgevraagd hebben, maar niks vonden. Kudo's voor de regie als alle voortvluchtigen een lokale Noorse simkaart gekregen hebben die al een tijdje in de regio in gebruik is. Want als ze daar met een (nieuwe) NL simkaart in hun telefoons rond lopen, dan hadden de Hunters ze toch echt wel eruit gepikt lijkt me.

Ben wel benieuwd wat het spoorzoeken uiteindelijk op gaat leveren. Dat was natuurlijk een veelbesproken punt van de vorige Into The Wild dat dat te weinig gebeurde. Ze lagen nu dacht ik 6 km achter, dus nog wel wat inhaalwerk te doen, maar zeker haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skate master
  • Laatst online: 05-10 20:54

skate master

Autodesk Educator Expert

Farmerwood schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:22:
Er zijn wel meer zaken waar je je vraagtekens bij kunt zetten.

Het ging gisteren ook een paar keer over de telefoons en dat de Hunters die gegevens dus wel opgevraagd hebben, maar niks vonden. Kudo's voor de regie als alle voortvluchtigen een lokale Noorse simkaart gekregen hebben die al een tijdje in de regio in gebruik is. Want als ze daar met een (nieuwe) NL simkaart in hun telefoons rond lopen, dan hadden de Hunters ze toch echt wel eruit gepikt lijkt me.
Werdt er niet gezegd dat het zeer waarschijnlijk was dat de telefoons niet waren opgemerkt omdat ze bij het drop off punt geen van allen bereik hadden en dat ze dit pas uren later wel hadden waardoor het rondom het tijdstip van de drop off geen verdachte signalen waren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
BlueSS50 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:05:
Ik zet alleen wel hele grote vraagtekens bij die camera op het schuurtje( eind aflevering 1 begin 2). Ooit een echte camera met een rood knipperend lampje gezien? Dat hebben alleen de dummy's....
Ook de locatie van de camera is heel vreemd.
Dit lijkt mij overduidelijk in scene gezet.
Ook het feit dat die DJ broers (irritant druk stel overigens) daar liepen, maar zonder cameraman, is vreemd.

Maar goed, zoals vaker gezegd in dit topic. Het betreft allemaal een simulatie van de werkelijkheid ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
BreadFan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:55:
[...]

Ook het feit dat die DJ broers (irritant druk stel overigens) daar liepen, maar zonder cameraman, is vreemd.

Maar goed, zoals vaker gezegd in dit topic. Het betreft allemaal een simulatie van de werkelijkheid ;)
O ja, de cameraman! Respect voor die man/vrouw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
skate master schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:47:
[...]

Werdt er niet gezegd dat het zeer waarschijnlijk was dat de telefoons niet waren opgemerkt omdat ze bij het drop off punt geen van allen bereik hadden en dat ze dit pas uren later wel hadden waardoor het rondom het tijdstip van de drop off geen verdachte signalen waren?
Dat is precies mijn punt. Als het NL simkaarten zijn en/of gloednieuwe (Noorse) simkaarten die nooit eerder gebruikt zijn, dan zouden ze door de Hunters wel opgemerkt moeten zijn in die regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Farmerwood schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:21:
[...]

Dat is precies mijn punt. Als het NL simkaarten zijn en/of gloednieuwe (Noorse) simkaarten die nooit eerder gebruikt zijn, dan zouden ze door de Hunters wel opgemerkt moeten zijn in die regio.
Ik weet niet of ze "ergens vandaag aangestraald" mogen opvragen of dat ze het concreet moeten maken. Als om 10u die choppers op het scherm komen, kun je wellicht wel vragen "aangestraald op die plek tussen 10 en 10:30" maar niet "ergens vandaag een keer aangestraald terwijl die hier normaal niet is" oid. Dat laatste is wel erg ruim. En omdat er geen signaal is opgepikt, weten ze wellicht ook niet zeker of er telefoons zijn. Dat zag je ook toen ze die beelden bekeken van die KirssKross broertjes, dat ze twijfelden of het nou een mobiel is of niet die werd vastgehouden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
[...]

Wat is daar vreemd aan dan? Wat denk je dat die cameraman aan het doen is? De beelden maken natuurlijk, want de echte mogen ze (waarschijnlijk) niet gebruiken.

Is inderdaad een irritant stel ja, en inderdaad gewoon meer van hetzelfde van de vorige into the wilds maar die vond ik ook best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Shinji schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:53:
[...]

Wat is daar vreemd aan dan? Wat denk je dat die cameraman aan het doen is? De beelden maken natuurlijk, want de echte mogen ze (waarschijnlijk) niet gebruiken.
Mja oke. Neem aan dat er met elk stel een cameraman meeloopt, en ik was in de veronderstelling dat die beelden van het vertrekpunt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
BreadFan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:58:
[...]

Mja oke. Neem aan dat er met elk stel een cameraman meeloopt, en ik was in de veronderstelling dat die beelden van het vertrekpunt waren.
Nee, die camera hing op een huisje wat ze onderweg tegen kwamen.

Over die rode lampjes, ik vermoed dat dat de infrarood is, al snap ik dat niet overdag maar ik weet niet of ze niet overdag ook aan staan. Dat is voor ons niet zichtbaar licht maar een camera pakt dat wel op, wellicht dat het daarom is dat je dat normaal niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

het blijft idd een simulatie. Want hoe zinvol is het om onder een zijl te gaan liggen als de cameraman er gewoon naast staat.

volgens mij heeft @SelmarSmit al eens eerder uitgelegd dat de spelregels zijn dat de hunters de voortvluchtigen echt moeten spotten, en niet de cameraman. Is in eerdere seizoenen ook al eens geweest dat ze achter een bosje zaten, en dat de camera dat leuk stond te filmen

Nu vraag ik me af in hoeverre dat stand houdt. Als je bovenop een heuvel staat, de cameraman ziet, maar de voortvluchtigen niet, mogen de hunters dan echt niet naar die omgeving toe lopen om het te inspecteren?

[ Voor 20% gewijzigd door greatgonzo op 10-04-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
greatgonzo schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:42:
het blijft idd een simulatie. Want hoe zinvol is het om onder een zijl te gaan liggen als de cameraman er gewoon naast staat.

volgens mij heeft @SelmarSmit al eens eerder uitgelegd dat de spelregels zijn dat de hunters de voortvluchtigen echt moeten spotten, en niet de cameraman. Is in eerdere seizoenen ook al eens geweest dat ze achter een bosje zaten, en dat de camera dat leuk stond te filmen

Nu vraag ik me af in hoeverre dat stand houdt. Als je bovenop een heuvel staat, de cameraman ziet, maar de voortvluchtigen niet, mogen de hunters dan echt niet naar die omgeving toe lopen om het te inspecteren?
Mijn vermoeden is tot daar vast wel spelregels over gemaakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Je mag ervan uitgaan dat er sommige stukjes in scène gezet zijn voor het mooie shot. Zoals ook dat beeld van de zogenaamde camera die beide heren in beeld kreeg. Dan is het op zich logisch dat de cameraman niet in beeld was. Er zal bij alle teams toch een soort regie gevoerd worden over de gemaakte beelden etc. lijkt mij.

Ik begin het na aflevering 2 pas een beetje interessant te vinden wat de verschillende teams ondernemen. Bij aflevering 1 had ik nog zoiets van meh, dit wordt hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Waarom gebruiken de hunters eigenlijk Telegram? Zou eerder verwachten dat ze juist privacy vriendelijke alternatieven zoals Signal zouden gebruiken.

Eerste stel dat gepakt is, waren ook wel erg met andere dingen (diertjes) bezig. Begrijpelijk gezien hun achtergrond maar niet echt handig.

Ik vraag me ook af hoe die jongen met lang haar zijn voorraadje wit poeder heeft mee gesmokkeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Shinji op 15-04-2024 21:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Wat voegt het toe dat de telefoonnummers van de andere deelnemers in elkaars telefoon staan?

Behalve om het spel te verzieken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Inderdaad, dat is echt een matige actie van de spelleiding. Mits er verder geen nut voor gaat zijn in het spel.

En goed dat die het papiertje heeft opgegeten!

[ Voor 18% gewijzigd door Shinji op 15-04-2024 21:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticLight
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 10:25
Dat kan ik dus ook niet begrijpen van de productie waarom ze die beslissing hebben genomen. Misschien wordt dat later nog relevant maar dan zijn er ook andere manieren om die nummers te communiceren.

Juist vanwege het 'Into the Wild' gedeelte zou het mijn inziens voornamelijk over survivallen moeten gaan, wat mij betreft laten ze die hele mobiele communicatie buiten de scope van het spel. Ik begrijp dat het nou eenmaal het makkelijkste middel is om de kandidaten te helpen navigeren en het bemachtigen van de hints (dat met dat bellen en dat de kokers geluid gaan maken vind ik overigens wel tof gedaan), maar op dat aspect na lijken de telefoons nu alleen in het spel te zitten om de Hunters in de kaart te spelen. Dan kun je als kandidaten nog alles perfect uitvoeren, je bent gedwongen die telefoon een keer aan te zetten om verdere, cruciale informatie te bemachtigen. En dan wordt je dus genaaid omdat een ander duo is opgepakt. Dat voelt echt heel oneerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:20
Mathijs14 schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:25:
Wat voegt het toe dat de telefoonnummers van de andere deelnemers in elkaars telefoon staan?
Ze zouden ipv elkaar als tegenstanders te zien, ook meer kunnen samenwerken. Als elk team naar een ander punt gaat en je deelt de info met elkaar via een groepsgesprek kom je veel sneller tot het extractiepunt. Lijkt mij juist veel handiger om samen te werken, de enige vijand zijn de hunters, niet de andere teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:31:
[...]

Ze zouden ipv elkaar als tegenstanders te zien, ook meer kunnen samenwerken. Als elk team naar een ander punt gaat en je deelt de info met elkaar via een groepsgesprek kom je veel sneller tot het extractiepunt. Lijkt mij juist veel handiger om samen te werken, de enige vijand zijn de hunters, niet de andere teams.
Wellicht is dat inderdaad de intentie geweest, maar als iemand dan 'in een vlaag van verstandsverbijstering' de code van de telefoon aan de Hunters geeft...

Dan hadden ze die nummers beter op papier met de voortvluchtigen kunnen delen zodat die zelf kunnen kiezen wat ze ermee doen.

Tot nu toe vindt ik de opzet van dit seizoen beter dan het vorige seizoen, maar van die telefoons blijft jammer.
Laat de voortvluchtigen dan op z'n minst b.v via Bluetooth een verbinding maken met die capsules die ze moeten vinden i.p.v. ze te bellen. Dat kan gewoon met vliegtuigmode aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Farmerwood schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:39:
[...]

Wellicht is dat inderdaad de intentie geweest, maar als iemand dan 'in een vlaag van verstandsverbijstering' de code van de telefoon aan de Hunters geeft...

Dan hadden ze die nummers beter op papier met de voortvluchtigen kunnen delen zodat die zelf kunnen kiezen wat ze ermee doen.

Tot nu toe vindt ik de opzet van dit seizoen beter dan het vorige seizoen, maar van die telefoons blijft jammer.
Laat de voortvluchtigen dan op z'n minst b.v via Bluetooth een verbinding maken met die capsules die ze moeten vinden i.p.v. ze te bellen. Dat kan gewoon met vliegtuigmode aan.
Ja ben het er ook mee eens dat de opzet van dit seizoen beter is dan vorig seizoen. Naar mijn idee is het ook helemaal niet nodig dat de spelleiding die info deelt. De hunters hebben zonder gebruik ervan te maken al 1 team opgepakt, en zaten voordat (team 2 volgens mij) ook bijsloot op die verharde weg toch aardig in de buurt van 2 andere teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik verwacht dat de kandidaten nog wel iets moeten doen met elkaar bellen of zo. Vraag me af of ze door hebben dat de nummers van de andere kandidaten er eigenlijk wel in staat. Vind het ook niet zo leuk dat ze dat gedaan hebben hoor, net zo min als dat die doos gewoon direct de code geeft. Maar goed met survivallen heeft dit op zich nou ook niet echt heel veel te maken, volgens mij hebben ze een rugzak vol met reepjes en ander instant voedsel. Tentje opzetten in een bos is nou ook weer niet mega-survivallen te noemen.

Enige is natuurlijk wel, dat er zo weinig zendmasten zijn dat de locatiebepaling natuurlijk niet zo specifiek is als hij de normale hunted. Ja, ze komen daarmee wel in de buurt, maar het is ook niet zo dat ze daar op de boom nauwkeurig kunnen bepalen waar ze stonden. En ze gaan er volgens mij wel allemaal vanuit dat ze onder de tap staan.

Exact expert nodig?

Pagina: 1 ... 37 ... 49 Laatste