B-Class was niet echt een productie model zoals de i-Pace,. en de Smart ForTwo/Four is natuurlijk wel een leuke vingeroefening, maar slechts spielerei in vergelijking met de i-Pace. Kijk eens naar het bereik van zo'n Smart ForFour, en zet dat eens naast de Renault Zoë. Dan zie je gelijk dat het niet gek is dat Renault de Twingo niet elektrificeert. De Twingo is gelijk aan de Smart ForFour. Accupakketje erin, klaar? Ohnee, beroerde range ten opzichte van de Zoë,..
Laat ik het dan zo stellen:
Mercedes Benz heeft op dit moment geen serieuze elektrische auto die zich kan meten met de Tesla Model S, de Jaguar i-Pace, noch de Nissan Leaf, Hyundai Ioniq, Opel Ampera-e usw. De B-klasse was dat wel, maar leunde sterk op Tesla, en is inmiddels zonder een waardige opvolger van de markt gehaald.
Ik heb in mijn relaas van gisteravond nog overwogen om zelfs BMW te noemen, omdat ze geen reguliere auto hebben, maar de i3 is natuurlijk wel een serieus ontwikkelde auto. Geen 3 of 5 serie, maar wel een serieuze EV, met met veel durf en lef. En in mijn optiek, doordacht als aparte lijn op de markt gezet. Eerst even spelen, en als de techniek zich ontwikkeld, dan échte auto's bouwen.
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker