De Tweede Kamerverkiezingen 2017 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 92 Laatste
Acties:
  • 220.073 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

SuBBaSS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:09:
[...]

:D
Niet helemaal. Mijn achternaam eindigt op een -d waar het merk met een -t eindigt. Ik maak er dan ook altijd maar van dat ik niet van de jonge maar de oude klare ben. :P

Geintje of niet, volgens mij is het de bedoeling dat het anoniem gebeurt. Lekker anoniem als zo'n ouwe dan je naam hardop door de zaal kraait, niet? ;)
Woon eens in een klein dorp zou ik zeggen, welke anonimiteit? :P

Overigens, hoe moet je anoniem stemmen als iemand je ID bekijkt? Volgens mij heb je alleen maar stemgeheim.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Arrne schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:11:
[...]

Ga je ook met een bivakmuts op naar het stembureau omdat je anoniem wil stemmen? :P
Ja, jij niet? :?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:53
St@m schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:03:
[...]

Ja, helemaal eens. Wat mij betreft schaffen we religie sowieso af :P

[...]

Nee, omdat ze een gebrek aan opvoeding hebben, omdat ze vrouwen minachten en omdat het hun cultuur is. Daarom.
"Een beetje respect in hun flikker rammen" dat lost het probleem op.

(en dat is wel heel hard gezegd uiteraard, en daarom staat het ook tussen aanhalingstekens)
Nee, omdat ze een gebrek aan opvoeding hebben, omdat ze vrouwen minachten en omdat het hun cultuur is.

Zo is die beter. En dat over de vrouwen is ook opvoeding.
Verder is gewoon op controleren, en straffen uitdelen (met een redelijke pakkans) de beste oplossing daarvoor. Daarnaast moet je wel zorgen dat ze ook kansen in de maatschappij krijgen. Op die manier zorg je ervoor dat de volgende generaties niet hetzelfde gedrag gaan vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:43

St@m

@ Your Service

SuBBaSS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:09:
[...]

:D
Niet helemaal. Mijn achternaam eindigt op een -d waar het merk met een -t eindigt. Ik maak er dan ook altijd maar van dat ik niet van de jonge maar de oude klare ben. :P

Geintje of niet, volgens mij is het de bedoeling dat het anoniem gebeurt. Lekker anoniem als zo'n ouwe dan je naam hardop door de zaal kraait, niet? ;)
Dat wat anoniem gebeurd? Dat je daar binnen bent?
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:12:
[...]

Nee, omdat ze een gebrek aan opvoeding hebben, omdat ze vrouwen minachten en omdat het hun cultuur is.

Zo is die beter. En dat over de vrouwen is ook opvoeding.
Verder is gewoon op controleren, en straffen uitdelen (met een redelijke pakkans) de beste oplossing daarvoor. Daarnaast moet je wel zorgen dat ze ook kansen in de maatschappij krijgen. Op die manier zorg je ervoor dat de volgende generaties niet hetzelfde gedrag gaan vertonen.
Kansen krijg je niet, kansen creëer je. Als je op straat gaat hangen creëer je geen kansen voor jezelf. Mentaliteitskwestie, cultuurkwestie of een opvoedingskwestie. Maakt me geen reet uit, maar ga niet mij (of de maatschappij in z'n geheel) de schuld geven van je eigen mislukkingen in het leven en dat als reden gebruiken om je te gedragen zoals je je gedraagt (en dan niet jij natuurlijk he ;) ).

[ Voor 49% gewijzigd door St@m op 15-03-2017 16:15 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-06 10:58

Mx. Alba

hen/die/zij

Arrne schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:11:
Ga je ook met een bivakmuts op naar het stembureau omdat je anoniem wil stemmen? :P
Nee, in boerka! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
Meestal wel, maar ik kon dit jaar mijn bivakmuts niet vinden. Nog even kijken of ik het nu wel aandurf om te gaan stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:10:
[...]

Het stemmen is anoniem, je aanwezigheid hoeft natuurlijk niet anoniem te zijn :D
Nee natuurlijk, daarvoor moest ik me identificeren. :P
In theorie is min stembiljet nu wel naar mij te herleiden hè? Stel dat er iemand ergens "op zat te letten".
Ik zei al, maakte er verder geen punt van maar het hoort gewoon niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:06:
[...]
Zaken als terrorisme komen in deze eeuw aanzienlijk minder voor dan in de vorige, wat erop duidt dat onze samenleving steevast veiliger wordt.
geen idee waar je dat vandaan haalt, maar kijk de grafiek na van prodemos.nl en zie vanaf 1970 de stijgende lijn qua terreuraanslagen, en kijk dan met name vanaf 2004 tot op heden. 9x zoveel!!
Maar goed, het valt allemaal reuze mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

St@m schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:12:
[...]

Tja het "anoniem" is niet goed gekozen, dat ben ik daar natuurlijk niet.
Laat ik het dan op privacy houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
SuBBaSS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:13:
[...]

In theorie is min stembiljet nu wel naar mij te herleiden hè? Stel dat er iemand ergens "op zat te letten".
Alleen als je de enige bent die vandaag in dat stemlokaal gestemd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 09:38
Ik ook, in een buurthuis in Appingendam waar ze muziek van zanger Rinus op hadden staan en posters van verWildersde meneren aan de muur hadden.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat Forum voor Democratie's Baudet ("De realiteit is dat vrouwen niet met respect behandeld willen worden") ondanks dat toch populair is onder bepaalde Tweakers? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 15-03-2017 16:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 21:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

SuBBaSS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:13:
[...]

In theorie is min stembiljet nu wel naar mij te herleiden hè?
#Hoedan :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:13:
[...]

geen idee waar je dat vandaan haalt, maar kijk de grafiek na van prodemos.nl en zie vanaf 1970 de stijgende lijn qua terreuraanslagen, en kijk dan met name vanaf 2004 tot op heden. 9x zoveel!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j0itWAL9SlAKy0bEWsSlwqw3/full.png

9x zo veel als wat? Inderdaad een flinke piek in 2015, maar nog steeds slechts een derde van 1988...

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 15-03-2017 16:16 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:46
Arrne schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:14:
Alleen als je de enige bent die vandaag in dat stemlokaal gestemd heeft.
Ook als iedereen toevallig hetzelfde gestemd heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:11:
Ja maar hoe zit het dan met vlaggen van andere andere mogendheden? Engelse, Amerikaanse, Franse, Belgische vlaggen bijvoorbeeld? Die hangen ook her en der.
Niet in stemlokalen.
Ik snap zeker je punt wel, daar niet van, maar pak even Henk Krols helicoptertje om het eens van een afstand te bekijken en je ziet in dat er geen enkele legitieme grond is om specifiek daar die Turkse vlaggen weg te halen...
Jawel. Het gaat om een vlag van een vreemde mogendheid in een verkiezingslokaal. Die hoort daar niet, van welk land dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

In europa is de trend omgekeerd (als je verder doorscrollt)
Daarnaast merkten we in de jaren 70-90 groeperingen anders aan. Een oorlog (als met IS) is dan opeens elke keer een terroristische aanslag. Terwijl dat tussen de jaren 70-90 het dan om opstandelingen gaat. Of een burgeroorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
je laat nu een grafiekje zien van het aantal doden.... Wil je dan ook zo netjes zijn een grafiek van het aantal aanslagen te plaatsen (1970-2014)

of komt dat even niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Inderdaad, we leven in de veiligste jaren in tijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rNkaTRwcLdoA8ksYHziNErvX/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:17
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:16:
[...]

je laat nu een grafiekje zien van het aantal doden.... Wil je dan ook zo netjes zijn een grafiek van het aantal aanslagen te plaatsen?

U vraagt, wij draaien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AAEdZyB.png

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:15:
[...]

Dat Forum voor Democratie's Baudet ("De realiteit is dat vrouwen niet met respect behandeld willen worden") ondanks dat toch populair is onder bepaalde Tweakers? ;)
Voor mij al 1 reden om daar niet op te stemmen (al heb ik volgens de stemwijzer nog ~30 punten :P)

En Tweakers en vrouwen? Computers zijn binair dat snappen wij tweakers prima. Maar vrouwen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

je laat nu een grafiekje zien van het aantal doden.... Wil je dan ook zo netjes zijn een grafiek van het aantal aanslagen te plaatsen?

Want jij vindt dus dat één aanslag waarbij 1000 doden vallen veel minder erg is dan 10 aanslagen waarbij intotaal 100 doden vallen? Het aantal doden lijkt mij een perfecte indicatie van de impact van een aanslag.

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 15-03-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:17:
[...]

Inderdaad, we leven in de veiligste jaren in tijden.

[afbeelding]
ook voor jou, dat zijn het aantal doden, zet dan ook ff dat grafiekje neer van het aantal aanslagen tussen 1970 en 2014.

Of komt dat even niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je laat nu een grafiekje zien van het aantal doden.... Wil je dan ook zo netjes zijn een grafiek van het aantal aanslagen te plaatsen (1970-2014)

Zie hierboven.

Maar goed, wat maakt het aantal aanslagen je uit als de effecten er niet zijn? :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.datagraver.com/thumbs/1300x1300r/2015-11/t-attacks.png

NB. Ik heb de bron niet verified, maar als jij te lui bent om te Googlen, doe ik dat wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:03
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:08:
[...]

Nou ja, kennelijk is het een enorm probleem dat er stembureaus in moskeeën en islamitische buurtcentra zijn. Terwijl dat zelfde bezwaar ook geldt voor stembureaus in kerken en pastorieën, waar al die decennia geen haan naar heeft gekraaid. Dan is het wat mij betreft alles of niets. Gelijke behandeling. :)
Volgens mij is dit de verkeerde vergelijking.

Het ging er bij de bewuste stembureaus niet om dat er religieuze posters hingen, maar juist dat er posters hingen van organisaties die verwezen naar een land die zich in de afgelopen dagen actief met de Nederlandse politiek probeert te bemoeien.

Dat heeft helemaal niets met een moskee of een kerk te maken, maar met een stembureau waar de voornamelijk Turkse stemmers er nog even fijntjes aan herinnerd wordt dat de Grote Boze Leider een stemadvies heeft gegeven.

Dat lijkt me niet de bedoeling in een neutraal stembureau.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:18:
Want jij vindt dus dat één aanslag waarbij 1000 doden vallen veel minder erg is dan 10 aanslagen waarbij intotaal 100 doden vallen? Het aantal doden lijkt mij een perfecte indicatie van de impact van een aanslag.
Iets met statistieken en leugens :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:18:
[...]

Zoiets?
[afbeelding]

NB. Ik heb de bron niet verified, maar als jij te lui bent om te Googlen, doe ik dat wel :P
En zo zie je ook meteen de reden waarom de nadruk teveel op de islam ligt. Zoek het rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
[...]

Misschien toch eens een lesje geschiedenis volgen ;) terrorisme bestaat niet alleen vanuit de Moslim terrorisme die we nu vaak zien. Kijk maar even in Ierland, Spanje, Frankrijk etc.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:19:
En zo zie je ook meteen de reden waarom de nadruk teveel op de islam ligt. Zoek het rood?
We gaan ons geroeptoeter natuurlijk niet laten bederven door feiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Hoewel ik opzettelijke Turkse inmenging afwijs vind ik dit dan wel weer een leuke vergelijking:

https://twitter.com/datastreamr/status/842012402858229760

Een piraten thema hoek op een basisschool wat wordt aangezien als opzettelijke propaganda voor de Piratenpartij. Onacceptabel uiteraard. Gotspe. Ongeloveloos. Grappig dan vooral :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:15:
[...]

Was dat het citaat maar :/

"...dat ze helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert: de realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden"

Da's echt nog wel een tandje of wat erger dan "vrouwen willen niet met respect behandeld worden" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
https://www.prodemos.nl/w...oads/2016/06/In-Beeld.pdf

1a. die foto

en sorry, ik heb (nog) geen idee hoe ik zo n foto moet plaatsen hier. Wil je me daar op afrekenen, prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

nocalimero schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:19:
[...]

Volgens mij is dit de verkeerde vergelijking.

Het ging er bij de bewuste stembureaus niet om dat er religieuze posters hingen, maar juist dat er posters hingen van organisaties die verwezen naar een land die zich in de afgelopen dagen actief met de Nederlandse politiek probeert te bemoeien.

Dat heeft helemaal niets met een moskee of een kerk te maken, maar met een stembureau waar de voornamelijk Turkse stemmers er nog even fijntjes aan herinnerd wordt dat de Grote Boze Leider een stemadvies heeft gegeven.

Dat lijkt me niet de bedoeling in een neutraal stembureau.
Op zich heb je daar gelijk in. Maar moet de Kiesraad dan voorafgaand aan elke verkiezing gaan publiceren welke symbolen er allemaal niet aanwezig mogen zijn in stemlokalen? En ga je dan een bibliotheek bestraffen omdat er ergens een Turks woordenboek ligt als de Turkse vlag deze keer verboden is ivm een recente diplomatieke rel? #hoedan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik vulde net even de exitpoll in. En ik ben blij verrast door het aantal FVD stemmers. Die partij heeft echt iets goed gedaan. Voor "geen enkel" debat uitgenodigd en toch zo op de kaart staan :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Tja, kan zo wel wat methoden bedenken (die, eerlijk is eerlijk, allemaal nogal vergezocht zijn).

Zal dan wel aan mij liggen dat ik er even vreemd van op keek in die setting en blijkbaar zou het voor anderen geen punt te zijn zo begroet te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

Appie

F1RST Racing

Is het mogelijk om de uitslag live te volgen via feeds?

Ik woon in Amerika, en ten tijde van de presidentsverkiezingen hier kon je mooi de telling volgen (elke media bedrijf had hun eigen tracker).

Het lijkt erop dat wij dat niet in nederland hebben (althans niet als live feed), maar de Amerikanen (en ikzelf) hier zijn nogal nieuwsgierig naar dit process en de mogelijkheid om de verkiezingen uitslagen live te volgen.

p.s. Laatste paar dagen veel gediscussierd met mijn Amerikaanse collega's over the gedoe met Turkije, Nederland en het verschil in verkiezingstelsel tussen de US en Nederland.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
martinusz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:19:
[...]

Misschien toch eens een lesje geschiedenis volgen ;) terrorisme bestaat niet alleen vanuit de Moslim terrorisme die we nu vaak zien. Kijk maar even in Ierland, Spanje, Frankrijk etc.
ik reageer op een stelling van een ander zojuist hier dat het veiliger is geworden deze eeuw in tegenstelling tot vorige eeuw. Ik zeg nergens dat ik het over Moslims heb wat betreft die grafiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NiGeLaToR schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:21:
Hoewel ik opzettelijke Turkse inmenging afwijs vind ik dit dan wel weer een leuke vergelijking:

https://twitter.com/datastreamr/status/842012402858229760

Een piraten thema hoek op een basisschool wat wordt aangezien als opzettelijke propaganda voor de Piratenpartij. Onacceptabel uiteraard. Gotspe. Ongeloveloos. Grappig dan vooral :+
Dat is inderdaad ook niet helemaal correct. Even los van hoe groot de daadwerkelijke impact zou zijn. Dat laatste geldt overigens ook voor vlaggen van andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
St@m schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:21:
Ik vulde net even de exitpoll in. En ik ben blij verrast door het aantal FVD stemmers. Die partij heeft echt iets goed gedaan. Voor "geen enkel" debat uitgenodigd en toch zo op de kaart staan :)
Net als de PP; toch ook een partij voor Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

[...]

Kansen krijg je niet, kansen creëer je. Als je op straat gaat hangen creëer je geen kansen voor jezelf. Mentaliteitskwestie, cultuurkwestie of een opvoedingskwestie. Maakt me geen reet uit, maar ga niet mij (of de maatschappij in z'n geheel) de schuld geven van je eigen mislukkingen in het leven en dat als reden gebruiken om je te gedragen zoals je je gedraagt (en dan niet jij natuurlijk he ;) ).
Het gaat niet om de schuld geven....
Als je nooit geleerd is hoe je je kansen moet pakken en dat dat kan (plus dat er ook nog wel degelijk discriminatie is op basis van naam etc bij solicitatie), zul je zien dat het probleem blijft.

Het is juist ook in JOUW belang, dat wij zorgen dat ze de handvaten krijgen om wel de kansen te pakken. Want dat zorgt voor minder nafluiten/seksuele intimidatie/criminaliteit. En daar heb jij voordeel van.

Maar dat dringt niet zo vaak door blijkt. Stelen gebeurt enkel als je daar aanleiding voor nodig hebt. Als je gewoon een baan hebt en een redelijke opvoeding heb je dat niet nodig.

Tenzij je kleptomaan bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:22:
ik reageer op een stelling van een ander zojuist hier dat het veiliger is geworden deze eeuw in tegenstelling tot vorige eeuw. Ik zeg nergens dat ik het over Moslims heb wat betreft die grafiek
Je hebt net tal van grafieken gezien die dat onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Appie schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:22:
Is het mogelijk om de uitslag live te volgen via feeds?

Ik woon in Amerika, en ten tijde van de presidentsverkiezingen hier kon je mooi de telling volgen (elke media bedrijf had hun eigen tracker).

Het lijkt erop dat wij dat niet in nederland hebben (althans niet als live feed), maar de Amerikanen (en ikzelf) hier zijn nogal nieuwsgierig naar dit process en de mogelijkheid om de verkiezingen uitslagen live te volgen.

p.s. Laatste paar dagen veel gediscussierd met mijn Amerikaanse collega's over the gedoe met Turkije, Nederland en het verschil in verkiezingstelsel tussen de US en Nederland.
Waarschijnlijk is het wel, met een VPN, te volgen via NOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Wordt mijn tweede paspoort ingenomen als ik vraag waar die exit poll is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NiGeLaToR schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:23:
Frontpage. En ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:18:
[...]

Ik wel, en het in onlogisch als je daar anders over denkt. 1 mafkees is minder erg dan 10. Ik weet dat je graag tegen zaken ingaat (ik ook, takes one to know one), maar dit had je zelf ook kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:31
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:21:
https://www.prodemos.nl/w...oads/2016/06/In-Beeld.pdf

1a. die foto

en sorry, ik heb (nog) geen idee hoe ik zo n foto moet plaatsen hier. Wil je me daar op afrekenen, prima
Dat zijn aanslagen wereldwijd versus (West)-Europa uit de andere grafieken (zelfde document, grafieken 2a en b). In de grafiek 1a zit dus ook al het geweld in het Midden-Oosten van de afgelopen jaren.

[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 15-03-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:45

Quad

Doof

NiGeLaToR schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:23:
Ja, daarnaast wordt je nog eens dubbel genaaid.

Volgens mij wordt de poll bedoeld die bij TPO staat.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ReRichard schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:24:
[...]

Ik wel, en het in onlogisch als je daar anders over denkt. 1 mafkees is minder erg dan 10. Ik weet dat je graag tegen zaken ingaat (ik ook, takes one to know one), maar dit had je zelf ook kunnen bedenken.
nee joh, de effectiviteit (aantal doden) van een aanslag is relevanter dan het aantal zeer toegenomen aanslagen afgelopen jaren

|:( |:( |:( |:(

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 22:03
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:21:
[...]

Op zich heb je daar gelijk in. Maar moet de Kiesraad dan voorafgaand aan elke verkiezing gaan publiceren welke symbolen er allemaal niet aanwezig mogen zijn in stemlokalen? En ga je dan een bibliotheek bestraffen omdat er ergens een Turks woordenboek ligt als de Turkse vlag deze keer verboden is ivm een recente diplomatieke rel? #hoedan?
Dat vind ik van wel. Gewoon de dag van tevoren even checken.

Overigens heeft de eerstelijns-zorgonderneming van mijn vrouw een zaaltje verhuurd als stembureau. Daar is gisteren van alles opgebouwd om het geschikt te maken als stemlokaal. Ik neem aan dat dit ook bij andere stembureaus gebeurd. Lijkt me niet zo moeilijk ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Echt?
Ik heb toch liever 10 mafkezen die hun werk slecht uitvoeren.
Want er is 10x meer kans dat iemand die ik ken dus omkomt bij 1 aanslag met 1000 mensen.... dan met 10 aanslagen op 100 mensen.

Gekken heb je in elke samenleving. En uit de grafiek van net zie je dat dat bijna allemaal niks met moslims te maken heeft. Zoek daar een oplossing voor, ipv afschuifpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Quad schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:24:
[...]

Inderdaad http://tpo.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 19:24
Soms dan denk ik dat mensen die hier posten ook af en toe lezen :X In de herhaling: https://www.ftm.nl/artikelen/thierry-baudet-net-als-trump
tldr: betaalde social media aanwezigheid...

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 15-03-2017 16:27 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ruwe data van die exitpoll in ieder geval zo goed als nutteloos denk ik... PVV 1, FvD 2, VVD 3... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die gaat lekker representatief worden joh :X

Laten we ook even een exitpoll houden op socialisme.nu, kijken hoeveel FvD'ers daar zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:26:
[...]

Soms dan denk ik dat mensen die hier posten ook af en toe lezen :X In de herhaling: https://www.ftm.nl/artikelen/thierry-baudet-net-als-trump
Je begint in herhaling te vallen. Er is een reden dat er nog maar weinigen ingingen op de vorige keer dat je die link poste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 21:45

Quad

Doof

[...]

Het is een beetje lastig lezen die pagina.. Ik moet inloggen..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-06 11:09
anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:18:
[...]

Zoiets?
[afbeelding]

Mooi lijstje, maar is deze aanslag niet meegenomen? Of waren deze 4 islamitsche extremisten niet genoeg door de islam geïnspireerd?

Nvm, dit was de grafiek met aantal aanslagen.

[ Voor 5% gewijzigd door mcbacon0 op 15-03-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:27:
[...]

Ruwe data van die exitpoll in ieder geval zo goed als nutteloos denk ik... PVV 1, FvD 2, VVD 3... :D
Niet mee eens, lijkt me een heel goed mogelijke uitslag van de daadwerkelijke verkiezingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Maakt het uit? Die jongens willen ook graag een normaal leven, een baan, een huis. Die kiezen er niet voor om achter te blijven en uitgekotst te worden door de maatschappij. Ze weten simpelweg de wegen die er zijn niet te bewandelen. Dan kan je met je vuist zwaaien dat iedereen kansen heeft en dat ze die maar moeten pakken, maar je kunt ook pragmatischer zijn en zorgen dat iedereen de aangeboden kansen zoveel mogelijk kan benutten.

Wij zijn samen de maatschappij en we zullen dus ook samen tot een oplossing moeten komen. Met de vinger wijzen dat zij het lekker zelluf hebben gedaan lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:26

servies

Veni Vidi Servici

Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:25:
[...]

nee joh, de effectiviteit (aantal doden) van een aanslag is relevanter dan het aantal aanslagen
Ik snap de opmerking wel. ik heb liever 1 aanslag met 1000 doden dan 1000 aanslagen met 1 dode. Het resultaat is botgezegd hetzelfde maar de oorzaak is totaal anders... In het laatste geval zit er misschien wel een grote beweging achter of heerst er erg veel onvrede onder een grote groep mensen en zul je er nog veel meer kunnen verwachten... in het 1e geval is het waarschijnlijk een eenling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Crap. Hoe kom ik nu weer aan een tweede paspoort. :F
Quad schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:24:
[...]

Dubbel genaaid? Gaat GL toch winnen dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcbacon0 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:27:
Mooi lijstje, maar is deze aanslag niet meegenomen? Of waren deze 4 islamitsche extremisten niet genoeg door de islam geïnspireerd?
Hoe kom je erbij dat die niet is meegenomen? Let wel dat die grafiek op aandringen van Greet1976 over het aantal aanslagen gaat en niet over het aantal slachtoffers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mcbacon0 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:27:
[...]

Volgens mij staat dat er gewoon tussen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:27:
[...]

Neuh, 1 op 1 werkelijkheid vanaf morgen. :D

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Die kan je nog vaker invullen ook.

Wie wil er "rechts" pesten en heel vaak op de SP stemmen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

[...]

Maar de stelling was dat Nederland onveiliger is geworden. En veiligheid wordt uitgedrukt in termen van risico. En in een risicoberekening wordt ook de impact meegewogen, waardoor 1 aanslag met 1000 slachtoffers tot een veel hogere risicoscore leidt dan 10 aanslagen met in 10 slachtoffers per keer.

Bovendien is ondertussen ook de toename van het aantal aanslagen ontkracht. Oftewel, West-Europa is nu veel veiliger dan pak 'm beet 20-30 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:25:
nee joh, de effectiviteit (aantal doden) van een aanslag is relevanter dan het aantal zeer toegenomen aanslagen afgelopen jaren

|:( |:( |:( |:(
servies schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:28:
Ik snap de opmerking wel. ik heb liever 1 aanslag met 1000 doden dan 1000 aanslagen met 1 dode. Het resultaat is botgezegd hetzelfde maar de oorzaak is totaal anders... In het laatste geval zit er misschien wel een grote beweging achter of heerst er erg veel onvrede onder een grote groep mensen en zul je er nog veel meer kunnen verwachten... in het 1e geval is het waarschijnlijk een eenling...
Het probleem met die stelling is dat het aantal doden ook significant afgenomen is. Minder aanslagen, minder doden. Wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:25:
[...]

Echt?
Ik heb toch liever 10 mafkezen die hun werk slecht uitvoeren.
Want er is 10x meer kans dat iemand die ik ken dus omkomt bij 1 aanslag met 1000 mensen.... dan met 10 aanslagen op 100 mensen.

Gekken heb je in elke samenleving. En uit de grafiek van net zie je dat dat bijna allemaal niks met moslims te maken heeft. Zoek daar een oplossing voor, ipv afschuifpolitiek.
1. Als de grafiek '14 , '15 en '16 mee zou nemen was het een stuk roder.
2. 1 Gek = 1 Gek. Bij 10 gekken (helaas zijn het er wel wat meer) moet je de oorzaak aan gaan pakken.
3. Ik roep niet dat ik terrorisme het grootste probleem van de Islam vind. Ik vindt het veel problematischer dat ze een demografische groei meemaken waardoor ze medoen in het democratisch process. Ik was best tevreden dat we de kerk steeds verder uit huis gezet hebben in dit land. Komt er een nog dogmatischere variant voor terug. Dikke pret!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

RobinHood schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:27:
[...]

Die gaat lekker representatief worden joh :X

Laten we ook even een exitpoll houden op socialisme.nu, kijken hoeveel FvD'ers daar zitten :+
Snap ik niet, ik ken de hele site verder niet. Rechts georiënteerd?
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:27:
[...]

Maakt het uit? Die jongens willen ook graag een normaal leven, een baan, een huis. Die kiezen er niet voor om achter te blijven en uitgekotst te worden door de maatschappij. Ze weten simpelweg de wegen die er zijn niet te bewandelen. Dan kan je met je vuist zwaaien dat iedereen kansen heeft en dat ze die maar moeten pakken, maar je kunt ook pragmatischer zijn en zorgen dat iedereen de aangeboden kansen zoveel mogelijk kan benutten.

Wij zijn samen de maatschappij en we zullen dus ook samen tot een oplossing moeten komen. Met de vinger wijzen dat zij het lekker zelluf hebben gedaan lost niets op.
Ja, al dat uitschot in Zaandam (bijvoorbeeld), wil allemaal een baan en een huis. Maar ze snappen gewoon niet hoe het werkt :') En dat is onze schuld, want wij hebben ze niet verteld hoe ze op de juiste weg moeten lopen.
[...]

tldr: betaalde social media aanwezigheid...
Jij denkt dat ik serieus tijd heb om op het moment dat ik me over iets verwonder dit hele topic door ga lezen om te kijken of jij een linkje hebt gepost over Thierry Baudet :? :P

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 15-03-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
ReRichard schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:27:
[...]

Je begint in herhaling te vallen.
Dat zeg ik toch ook bij? Kennelijk leest men het niet.
Quad schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:27:
[...]

Het is een beetje lastig lezen die pagina.. Ik moet inloggen..
*knip* dat mag niet

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 15-03-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
servies schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:28:
[...]

ik hoop dat je begrijpt dat het doel van een aanslag is zoveel mogelijk slachtoffers te maken? of dat uiteindelijk lukt is aan diegene die het voorbereid en uitvoert.

Iemand die het echt goed uitvoert bij die 1000 aanslagen waar jij het over hebt, kan er,mits goed voorbereid, tienduizenden maken....maar goed, het aantal aanslagen is gewoonweg toegenomen sinds 2004, ongeacht moslim of niet......het valt wederom allemaal reuze mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

St@m schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:30:
Ja, al dat uitschot in Zaandam (bijvoorbeeld), wil allemaal een baan en een huis.
Ja.
Maar ze snappen gewoon niet hoe het werkt :') En dat is onze schuld, want wij hebben ze niet verteld hoe ze op de juiste weg moeten lopen.
Nee. Dat verzin je er zelf bij. We kunnen echter wel helpen het probleem op te lossen, in plaats van onze vingers in onze oren stoppen, doen alsof het er niet is en er over jaren nog steeds mee zitten. Wij zijn de samenleving. Niet hullie en ons.

Een beetje pragmatisme is soms zoveel effectiever ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 15-03-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

St@m schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:30:
[...]

Snap ik niet, ik ken de hele site verder niet. Rechts georiënteerd?
De telegraaf is rechts georiënteerd, TPO is een soort Nederlandse Breitbart, met dus 50% onzin, en 50% radicaal-rechtse onzin.

Het is dezelfde website waar Bidet kan blaten dat vrouwen verkracht overmand willen worden, om eens een leuk voorbeeld te geven van wat je zoal kan aantreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:30:
[...]

Dat zeg ik toch ook bij? Kennelijk leest men het niet.
[...]

[mbr]*knip* dat mag niet[/]
Laat ik mijn opmerking veranderen in een vraag.

Wat denk je te bereiken door wederom in herhaling te vallen? Welke resultaten heb je voor oog? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:32:
[...]

Ja.

[...]

Nee. Dat verzin je er zelf bij. We kunnen echter wel helpen het probleem op te lossen, in plaats van onze vingers in onze oren stoppen, doen alsof het er niet is en er over jaren nog steeds mee zitten.

Een beetje pragmatisme is soms zoveel effectiever ;)
Dat zeg jij toch?
Ze weten simpelweg de wegen die er zijn niet te bewandelen.
Die wegen krijgen ze van de maatschappij, of misschien nog concreter: school. Maar op de scholen waar zij zitten krijgen ze alleen maar te horen hoe je een buurt moet terroriseren en hoe je je moet opstellen t.o.v. politie.

Kom op zeg, als je wat wil maken van je leven kun je gewoon je best doen. Thuis studeren ipv rondhangen bij het winkelcentrum, je haar kammen ipv een petje opdoen, normaal praten ipv met een aangemeten accent, luisteren naar de politie ipv een grote bek te geven of achter de rug doen alsof je ze in elkaar slaat.

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 15-03-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
grafiek 1a. in 1970 ong 1500 aanslagen, 2014 ruim 16.000

ja inderdaad, het aantal aanslagen(wereldwijd) is afgenomen, zoals iemand eerder hier aangaf

:? :?

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
RobinHood schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:33:
[...]

De telegraaf is rechts georiënteerd, TPO is een soort Nederlandse Breitbart, met dus 50% onzin, en 50% radicaal-rechtse onzin.

Het is dezelfde website waar Bidet kan blaten dat vrouwen verkracht overmand willen worden, om eens een leuk voorbeeld te geven van wat je zoal kan aantreffen.
Even thuis gecheckt, ja mijn partner vind het masculine wel aantrekkelijk. Dus dat overmand willen worden kan in sommige gevallen kloppen. Zolang er maar een grens (nee = nee) gerespecteerd wordt.

TPO is geen breitbart. Komop jongens, dit soort leugens verwacht ik van Joop en andere links extremisten, niet van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:35:
grafiek 1a. in 1970 ong 1500 aanslagen, 2014 ruim 16.000

ja inderdaad, het aantal aanslagen is afgenomen, zoals iemand eerder hier aangaf

:? :?
En wat is de bron hiervoor? Hoe zag 1969 vs 2013 eruit? Gewoon een loze kreet die eruit ziet alsof het gecopypaste is is geen bron. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Dit topic gaat over de Tweede Kamer-verkiezingen van vandaag, niet over 'aanslagen'

Stoppen daarmee nu.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

St@m schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:35:
[...]

Dat zeg jij toch?

[...]

Die wegen krijgen ze van de maatschappij, of misschien nog concreter: school.
Dat blijkt in de praktijk niet genoeg, wel? Daarom is het tijd voor pragmatisme.
Maar op de scholen waar zij zitten krijgen ze alleen maar te horen hoe je een buurt moet terroriseren en hoe je je moet opstellen t.o.v. politie.
Zoveel tendentieuze beweringen dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Kan je dit toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 01:28
RobinHood schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:33:
[...]

TPO zou ik ook niet verder weg zetten dan 'rechts georiënteerd'. Onzin vind je daar echt niet.
Wellicht verwar je TPO met DDS.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
ReRichard schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:34:
[...]

Laat ik mijn opmerking veranderen in een vraag.

Wat denk je te bereiken door wederom in herhaling te vallen? Welke resultaten heb je voor oog? 8)
Misschien de ijdele hoop dat mensen zich informeren ;) Bovendien was het in specifieke geval een direct antwoord op de vraag. Er wordt gezien het bureau dat men in dienst heeft naar alle waarschijnlijkheid actief gebruik gemaakt van bubbeleffecten op social media, dus kan het soms lijken alsof er onverwacht hoog gescoord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ReRichard schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:35:
[...]

Even thuis gecheckt, ja mijn partner vind het masculine wel aantrekkelijk. Dus dat overmand willen worden kan in sommige gevallen kloppen. Zolang er maar een grens (nee = nee) gerespecteerd wordt.
en juist die grens wordt dus betwist, als je op je eerste date direct al een "nee" negeert, wat Bidet een goed idee vind.

Overigens was mijn ex ook wel into "overmand" worden, maar dat betekend nooit dat je over grenzen gaat.
TPO is geen breitbart. Komop jongens, dit soort leugens verwacht ik van Joop en andere links extremisten, niet van Tweakers.
Ik zie anders behoorlijke overeenkomsten:

Radicaal rechts
Tegen links
Neemt het minder nauw met de waarheid
Podium voor mensen met vreemde uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Richh schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:38:
[...]

TPO zou ik ook niet verder weg zetten dan 'rechts georiënteerd'. Onzin vind je daar echt niet.
Wellicht verwar je TPO met DDS.
Uhm tjah, tis net wat je als onzin definieert, maar ze doen in ieder geval hun best om vooringenomen, stemming makend en polariserend te zijn. Dus dan zijn ze wellicht nog het beste te vergelijken met een blogje zoals GeenStijl? Prima - al doet GeenStijl niet alsof ze een serieus medium zijn, TPO - tussen alle reclame door - op zich wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55

Jumpiefox

Hoi ?

Weer ff wat vrienden/familie gesproken over waar zij op hebben gestemd..en tjonge tjonge tjonge wat droevig. Ik zou bijna pleiten voor een soort "automatisch" stem, een soort kieswijzer systeem maar dan een stuk "nauwkeuriger" waarbij dan automatisch een stem voor je wordt uitgevoerd ofzo. De helft weet niet eens waarop ze stemmen, de andere helft noemt punten op waar de partij zelf tegen is...net zoiets als die youtube filmpjes waarop ze mensen punten voorleggen en ze dan eigenlijk erachter komen dat ze het met een ander partij "eens" zijn.

Wie vindt nog meer dat het stemmen in zijn huidige vorm eigenlijk best wel onlogisch is en vooral niks zegt? Heb echt het gevoel dat de meeste mensen al die verschillende programma's niet eens lezen en analyseren.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:37:
[...]

Dat blijkt in de praktijk niet genoeg, wel? Daarom is het tijd voor pragmatisme.

[...]

Zoveel tendentieuze beweringen dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Kan je dit toelichten?
Sarcasme. Iedereen krijgt hier in Nederland normaal les op school. Krijg je gewoon de geldende normen en waarden mee. Ja, die kunnen een beetje afwijken her en der. Maar zoals dat volk zich gedraagt zijn dat niet de normen en waarden die wij hanteren hier in Nederland.

En verder mijn edit:

Kom op zeg, als je wat wil maken van je leven kun je gewoon je best doen. Thuis studeren ipv rondhangen bij het winkelcentrum, je haar kammen ipv een petje opdoen, normaal praten ipv met een aangemeten accent, luisteren naar de politie ipv een grote bek te geven of achter de rug doen alsof je ze in elkaar slaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReRichard
RobinHood schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:39:
[...]

en juist die grens wordt dus betwist, als je op je eerste date direct al een "nee" negeert, wat Bidet een goed idee vind.

Overigens was mijn ex ook wel into "overmand" worden, maar dat betekend nooit dat je over grenzen gaat.

[...]

Radicaal rechts
Tegen links
Radicaal rechts = bewijzen niet zomaar roepen
Tegen links = gaan we weldenkendheid nu bestraffen? ;)
Neemt het minder nauw met de waarheid = bewijs!
Podium voor mensen met vreemde uitspraken. = Je bedoelt zoals hier een aantal mensen reageren met zeer vreemde levensopvattingen? Maakt tweakers niet extreem rechts/links toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik82
  • Laatst online: 12-12-2024
RobinHood schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:39:
[...]

[...]

Radicaal rechts
Tegen links
Onzin omdat het niet in je straatje past is het niet de waarheid hou toch op. dat jij het niet plezierig vindt om te lezen prima maar ga geen onzin verkondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 18-06 16:21
Voor heel veel, net zoals ik, kiezers die bijna uit pure wanhoop richting PVV gingen, is dit nog een acceptabele alternatief. Bij nader inzien had een VNL GP zich moeten fuseren met FvD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13
Los daarvan : polls op blogs zou ik niet serieus nemen als maat voor de verkiezingsuitslag. Bij TPO of Joop niet maar ook bij de reguliere kranten niet.

[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 15-03-2017 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

muffstuff schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:42:
[...]

Voor heel veel, net zoals ik, kiezers die bijna uit pure wanhoop richting PVV gingen, is dit nog een acceptabele alternatief. Bij nader inzien had een VNL GP zich moeten fuseren met FvD.
Eens, ik twijfelde tussen VNL, VVD en FVD. Omdat VVD zich toch gaat inlaten met het linkse geluid van een GL en D66 (ben ik bang) bij een coalitievorming heb ik besloten om op FVD te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:42:
Los daarvan : polls op blogs zou ik niet serieus nemen als maat voor de verkiezingsuitslag
Precies - op de site van de Partij van de Dieren zal de Partij van de Dieren er in de 'exit poll' ook best goed uitkomen :+ TPO is de site van ene Thierry Bidet en die is ook van een partij toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

St@m schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:41:
Jouw oplossing voor de maatschappelijke problemen die we nu zien is gewoon je best doen? Heus waar?
St@m schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:41:
Sarcasme. Iedereen krijgt hier in Nederland normaal les op school. Krijg je gewoon de geldende normen en waarden mee. Ja, die kunnen een beetje afwijken her en der. Maar zoals dat volk zich gedraagt zijn dat niet de normen en waarden die wij hanteren hier in Nederland.
Welk volk is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
Jumpiefox schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:41:
Weer ff wat vrienden/familie gesproken over waar zij op hebben gestemd..en tjonge tjonge tjonge wat droevig. Ik zou bijna pleiten voor een soort "automatisch" stem, een soort kieswijzer systeem maar dan een stuk "nauwkeuriger" waarbij dan automatisch een stem voor je wordt uitgevoerd ofzo. De helft weet niet eens waarop ze stemmen, de andere helft noemt punten op waar de partij zelf tegen is...net zoiets als die youtube filmpjes waarop ze mensen punten voorleggen en ze dan eigenlijk erachter komen dat ze het met een ander partij "eens" zijn.

Wie vindt nog meer dat het stemmen in zijn huidige vorm eigenlijk best wel onlogisch is en vooral niks zegt? Heb echt het gevoel dat de meeste mensen al die verschillende programma's niet eens lezen en analyseren.
Je kunt het helaas niet afdwingen dat mensen nadenken bij hun stem. Zo zijn er mensen die blind op de kieswijzer afgaan (zoals mijn vrouw :/ ), zijn er mensen die puur op geroep afgaan of onderbuik gevoelens, mensen die denken tactisch te stemmen etc..

Een soort toets zou mooi zijn, maar niet realiseerbaar :P je hebt het recht om zomaar iets te stemmen ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55

Jumpiefox

Hoi ?

muffstuff schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:42:
[...]

Mensen die op Wilders stemmen begrijp ik gewoon bijna niet. Die gast heeft zijn kansen gehad maar pakte ze niet en liet het kabinet vallen (ontwijken van verantwoordelijkheden). zijn programma is bijna een grap te noemen en als kiezer zou ik me niet serieus genomen voelen, draagt nooit oplossingen voor en als hij wat wilt dan is het onuitvoerbaar want grondwet etc. Wat verwachten mensen nou van Geert eigenlijk, hij heeft een track-record die uitermate slecht is. 0,0 resultaat geboekt en toch geniet hij best wel van wat populariteit..

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-06 15:31
Iedereen met petjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

St@m schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:43:
Eens, ik twijfelde tussen VNL, VVD en FVD. Omdat VVD zich toch gaat inlaten met het linkse geluid van een GL en D66 (ben ik bang) bij een coalitievorming heb ik besloten om op FVD te stemmen.
Wat de... Ik moet een captcha invullen voordat ik de site überhaupt mag zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
martinusz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:44:
[...]

Je kunt het helaas niet afdwingen dat mensen nadenken bij hun stem. Zo zijn er mensen die blind op de kieswijzer afgaan (zoals mijn vrouw :/ ), zijn er mensen die puur op geroep afgaan of onderbuik gevoelens, mensen die denken tactisch te stemmen etc..

Een soort toets zou mooi zijn, maar niet realiseerbaar :P je hebt het recht om zomaar iets te stemmen ;)
Praten jullie er niet over met familie en vrienden? Doe ik altijd - vind het leuk om te horen welke keuze ze maken. Geen van allen zei voor de PVV te gaan, dat deed me deugt. Een enkele SP'er, VVD'ers en zo nog wat mensen. Ik heb aardig wat mensen op google laten zoeken naar ene Ancilla. Dat gaf niet altijd het gewenste resultaat - qua politieke keuzes, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Jumpiefox schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:44:
[...]

Mensen die op Wilders stemmen begrijp ik gewoon bijna niet. Die gast heeft zijn kansen gehad maar pakte ze niet en liet het kabinet vallen (ontwijken van verantwoordelijkheden). zijn programma is bijna een grap te noemen en als kiezer zou ik me niet serieus genomen voelen, draagt nooit oplossingen voor en als hij wat wilt dan is het onuitvoerbaar want grondwet etc. Wat verwachten mensen nou van Geert eigenlijk, hij heeft een track-record die uitermate slecht is. 0,0 resultaat geboekt en toch geniet hij best wel van wat populariteit..
Moet je nagaan wat een indruk de alternatieven dan hebben achtergelaten bij die mensen. ;)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Pagina: 1 ... 90 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.