De Tweede Kamerverkiezingen 2017 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 92 Laatste
Acties:
  • 220.078 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 22:55

Jumpiefox

Hoi ?

hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:19:
[...]

Er hing een vlag van Diyanet, de lange arm van Erdogan. Er hing een poster met een tekst in een taal die voor Nederlanders niet te lezen was. Turkse vlaggen, etc. Niets aan de hand inderdaad... 8)7
Nee inderdaad niks aan de hand. Die dingen hangen daar altijd al. Het zou vreemd zijn als ze er opeens hangen op de dag van verkiezing dan kan je zeggen mjah...wat is hier aan de hand. Als de regels ook niet voorschrijven dat dat soort "dingen" op de dag van stemmen verwijderd moeten worden dan is er niks aan de hand. Beetje schreeuwen om niks imo..slappe onderbroeken gedoe zeg. Als je je door zoiets laat beïnvloeden stem dan liever niet..teveel mensen die eigenlijk niet eens waarom/waarop zet stemmen maar goed dat is ene hele andere discussie.

Edit:
Ik zie dat er aan dezelfde muur ook gewoon een Nederlandse vlag hangt...maar goed paniek is altijd leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpiefox op 15-03-2017 15:30 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:27:
Ja wat is eerlijker idd. Bedoelde meer dat er partijen zijn die het voornemen hebben dat de burger er in de portemonnee weinig van merkt. Hoe en wat precies weet ik niet...
Als de burger het niet merkt dan is het ook niet effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 19:53
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:28:
[...]

Als de burger het niet merkt dan is het ook niet effectief.
Ik gok dat ze de gemiddelde burger bedoelen.
Want iemand die weinig rijd merkt het wel degelijk (positief)
En iemand die veel rijd merkt het ook wel degelijk (negatief).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 14:37
Nat-Water schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:27:
[...]

Er is een vlag van Diyanet weggehaald - dat staat nota bene in het artikel. Verder is er niks mis. Zet trouwens een spreuk in het Frans neer, en het gros kan het niet lezen. En geen haan die er naar kraait.

Het is hysterie aangezien het nu om iets is wat met Turkije te maken heeft, en we op dit moment een akkefietje hebben met Turkije.
Ik denk eerder dat we een structureel probleem hebben dat integratie heet. We hebben op dit moment een aantal parallelle samenlevingen lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:18

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:26:
Nogmaals, brooohoooon!

Als je zo stellig bent moet je ook met overtuigende en relevante bewijzen komen.
Sorry de enige bron die ik zo kon vinden is die uit Arizona, de rest moet ik je schuldig blijven. Maar als je een beetje kennis van de werking van het menselijke brein hebt dan weet je dat onbewuste en half bewuste dingen veel invloed hebben op onze beslissingen. Vooral als je nog twijfelt tussen twee partijen kan het gevoel dat je hebt bij de locatie waar gestemd wordt aardig wat invloed uitoefenen op je uiteindelijke beslissing.

Zo zal iemand die twijfelt tussen VVD en PVV bij dat stemlokaal in die Turkse moskee waarschijnlijk naar de PVV neigen... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 15-03-2017 15:30 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:24:
[...]

Snap je zorgen, maar willen de meeste partijen dit ook niet compenseren. Dus eerder eerlijker dan duurder maken (gebruiker betaald). Misschien je daar eens in verdiepen, of hun OV-plannen.
km heffing zou prima kunnen als de bedrijven beter (verplicht?) gespreid zouden worden over het land in plaats van geconcentreerd rond de grote steden. Provinciequotum ofzo. Dat vermindert ook de druk op het overbelaste OV. Spreiden van migranten kan ook zeg ik dan. :+

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Eigenlijk niet nee. Want bijna elke (semi-)publieke locatie roept wel voor bepaalde mensen bepaalde gedachtes op die een nog (licht) zwevende kiezer kunnen beïnvloeden.

Maar al die andere invloeden (dat bij stemlokalen in scholen vaker wordt gestemd op partijen die goed zijn voor het onderwijs, dat bij kerken vaker gestemd wordt op christelijke partijen, dat bij bejaardentehuizen vaker wordt gestemd op partijen die de ouderenzorg een warm hart toedragen, dat op stadhuizen vaker wordt gestemd op partijen die in die gemeenteraad het best vertegenwoordigd zijn) daar kraait geen haan naar.
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Delerium schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:22:
Rotterdam, utrecht en groningen doen aan realtime opkomst meten:

https://groningen.tweedekamer15maart.nl/#/
Leuk initiatief, maar ik snap de websites niet.
Ik zie alleen maar 'Tweede Kamerverkiezingen 2017' en dan een wisselende achtergrond. In zowel Chrome, FF en IE.

Oh wacht... Na een tiental keer F5en zie ik nu opeens een opkomst meter... Ik snap er weinig van.

[ Voor 11% gewijzigd door shdx op 15-03-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:26:
[...]

Hoe maak je dat eerlijker? Door kilometers in de stad zwaarder te belasten dan die erbuiten? Dan stevenen we ook nog eens af op de grootste privacyschending in, ehm, drie weken ofzo?
Haha. Volgens mij hangt ons wegennet al helemaal vol met camera's. Maar technisch is het geen probleem om in het kastje in de auto te laten waar iemand gereden heeft. Om af te kunnen rekenen heb je alleen de kilometers per tarief nodig.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
shdx schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:30:
[...]

Ik zie alleen maar 'Tweede Kamerverkiezingen 2017' en dan een wisselende achtergrond. In zowel Chrome, FF en IE.
Adblock oid? want ik zie een grafiek ;-) met opkomst per uur en een percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:29:
Niemand is de gemiddelde burger, dus dan zijn verhalen over het niet merken ook gelijk praatjes.

Daarnaast gaan grote hervormingen steevast gepaard met een extra kostenpost (lees: extra inkomsten) voor de overheid. Men wil uiteraard heel zeker dat de schatkist er niet op achteruit gaat, dus de kans is aanzienlijk dat die er wel op vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

defiant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Dat zou is normaliter ook het geval, maar we lopen het risico dat dat niet meer gaat gebeuren omdat effecten van klimaatverandering een te grote impact hebben gaan hebben op de economie en levens van mensen. Sommige gebieden in het M-O importeren bijna al hun voedsel (Saudi-Arabië 80%), stijgende wereldvoedselprijzen zullen enorme crisis veroorzaken.

Vandaar dat het vreemd is dat klimaat zo weinig aandacht heeft gekregen binnen deze verkiezingen, ik durf bijna te wedden at binnen dit decennium het onderwerp en vooral de gevolgen hoog op de politieke agenda zullen komen te staan van de politiek. Waarbij sommigen de gevolgen alsnog niet proberen te linken aan de oorzaak.
ik denk ook dat we rijkelijk laat zijn met überhaupt het serieus erkennen van het klimaatprobleem. en eerlijk gezegd, als ik dan de laatste paar pagina's van dit topic lees zakt de moed me nog wat verder in de schoenen, v.w.b. de hoop dat we het binnen de perken weten te houden. :)
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Eigenlijk niet nee. Want bijna elke (semi-)publieke locatie roept wel voor bepaalde mensen bepaalde gedachtes op die een nog (licht) zwevende kiezer kunnen beïnvloeden.

Maar al die andere invloeden (dat bij stemlokalen in scholen vaker wordt gestemd op partijen die goed zijn voor het onderwijs, dat bij kerken vaker gestemd wordt op christelijke partijen, dat bij bejaardentehuizen vaker wordt gestemd op partijen die de ouderenzorg een warm hart toedragen, dat op stadhuizen vaker wordt gestemd op partijen die in die gemeenteraad het best vertegenwoordigd zijn) daar kraait geen haan naar.

De gemeente is zelfs langsgeweest bij dat bewuste stemlokaal en heeft er niets gevonden wat niet door de beugel kon. Kous af, toch?
nouja, weet je wat het is? ik denk dat heel veel stemlokalen nog uit de tijd van de verzuiling komen, vandaar dat er niet zo naar gekeken wordt als in die moskee. en gezien het feit dat er nogal een focus ligt in deze verkiezingen op "vreemdelingen" wordt dat extra uitgelicht.

kous af inderdaad.

[ Voor 33% gewijzigd door dawg op 15-03-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
shdx schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:30:
[...]

Misschien een Javascript of adblock dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
[...]

Dit dus idd. Zat op mn telefoon. Was beetje kortaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:31:
Niemand is de gemiddelde burger, dus dan zijn verhalen over het niet merken ook gelijk praatjes.
Inderdaad. De enige mensen die überhaupt in de buurt kunnen komen van "de gemiddelde burger" zijn, dat zijn hermafrodieten. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 16:07

superwashandje

grofheid alom

[...]

ja, op deze manier zullen de mensen die zich aan kunnen passen er niets van merken (door dichterbij huis te werken, carpoolen, thuiswerken) en de mensen die er niets aan kunnen doen nog eens extra hard gepakt worden...goed plan inderdaad.

Misschien dat er gekeken zou moeten worden naar de combinatie van autobezit en gebruik :P als ik een (fatsoenlijk) alternatief had om op mijn werk te komen had ik namelijk helemaal geen auto nodig gehad.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

T-MOB schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:31:
Haha. Volgens mij hangt ons wegennet al helemaal vol met camera's. Maar technisch is het geen probleem om in het kastje in de auto te laten waar iemand gereden heeft. Om af te kunnen rekenen heb je alleen de kilometers per tarief nodig.
De treurige waarheid is natuurlijk dat het zo niet gaat werken. Kijk alleen maar naar de OV-chipkaart - iemand volgen is technisch gezien helemaal niet nodig. Toch heeft men zijn kans schoon gezien om dat er ook doorheen te drukken onder het mom van betere planning en dergelijke.

Uiteraard zijn treinen niet meer op tijd gaan rijden na de invoering van de OV-chipkaart en zijn de kosten voor de burger wel toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:03
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:29:
[...]
Ik denk eerder dat we een structureel probleem hebben dat integratie heet. We hebben op dit moment een aantal parallelle samenlevingen lijkt het wel.
Nee, we hebben een probleem wat media heet, en dat we massaal op de bandwagon springen. Iedereen kopieert maar van elkaar en praat elkaar na. Even een ander artikel:

De Gelderlander
NIJMEGEN - Kiezers worden bij het Turks Cultureel Centrum in Nijmegen begroet door een grote poster van een Turkse nationalistische leider. Dat schiet bij veel Nijmegenaren in het verkeerde keelgat.
De voorzitter van het stembureau verweert zich tegen de klacht van de man. Zij werpt tegen dat een beeltenis van Beatrix, de voormalige koningin, ook in het centrum hangt. Het is volgens haar de eerste keer dat hierover een klacht komt. „Ik zit hier nu voor de zesde keer en heb er nooit opmerkingen over gehad. Het zal wel te maken hebben met alle commotie rond Turkije en Nederland.”
1e keer klachten in 6 keer stemmen, wat meer dan 4+ jaar is. Ik vind het ietsjes te toevallig.

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 15-03-2017 15:38 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:29:
[...]

Sorry de enige bron die ik zo kon vinden is die uit Arizona, de rest moet ik je schuldig blijven. Maar als je een beetje kennis van de werking van het menselijke brein hebt dan weet je dat onbewuste en half bewuste dingen veel invloed hebben op onze beslissingen. Vooral als je nog twijfelt tussen twee partijen kan het gevoel dat je hebt bij de locatie waar gestemd wordt aardig wat invloed uitoefenen op je uiteindelijke beslissing.

Zo zal iemand die twijfelt tussen VVD en PVV bij dat stemlokaal in die Turkse moskee waarschijnlijk naar de PVV neigen... ;)
Het is wel iets dat ik heel veel zie, bij elke gebeurtenis komt er meteen een relativerende reactie die stellig beweert dat het Nederlandse ding Z net zo erg is als het niet Nederlandse ding Y waar kritiek op is. En zoals nu is die stelligheid niet op feiten gebaseerd maar een vurige wens dat Nederland net zo slecht is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Nat-Water schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:33:
[...]

Nee, we hebben een probleem wat media heet, en dat we massaal op de bandwagon springen. Even een ander artikel:

De Gelderlander

[...]

[...]
Je hebt gedeeltelijk gelijk, echter verwacht ik dat je iets meer de nuance op zou zoeken als als je een paar jaar in een "migrantie achtergrondwijk" gewoond heb. Het was voor mij een eye-opener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:29:
Voor zo'n herhaald stellig standpunt had ik eerlijk gezegd meer verwacht. Die werking van het menselijk brein blijkt steevast onnoemelijk veel complexer dan A in, A uit, dus hoe de omgeving het brein beïnvloedt voorspellen is ontzettend gewaagd.

De stelling dat de omgeving van een basisschool de kiezer zou beïnvloeden bij het kiezen van een partij voor de Tweede Kamer (of landelijke partij, zo je wilt) is daarmee dan ook twijfelachtig en niet onderbouwd. Er wordt al zoveel disinformatie verspreid, laten we de feiten de feiten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:51:
[...]
Het grote probleem links is dat de drie partijen in eigen en elkaars vijvers vissen, maar Links als geheel niet groter krijgen.
Dat snap ik. Ik verwijt niet voor niets de PvdA dat ze die strijd ook steeds weer oprakelen. Maar het onderwerp "vluchtelingen" van gisteren was denk ik niet het onderwerp waarop Klaver dan kan scoren.
Klaver zou bij de volgende verkiezingen dus eens verder moeten denken: hoe spreekt hij mensen in het midden aan?
Ben ik met je eens maar dat is niet zo makkelijk kennelijk. Denk aan de HRA discussie van een aantal jaren terug. Alleen al het woord noemen en de paniek brak uit. Hoe vecht je tegen het geschapen beeld dat het huis van Jan Modaal ook onder de beperking valt, ook als daar totaal geen sprake van is?

Je ziet het ook met de milieuplannen van Klaver: hij wil belasting verschuivingen maar wat blijft hangen zijn verhogingen.
Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:49:
[...]
Taal verbindt, of niet. Je maakt er gebruik van, of niet. Als er nu juist niets in het midden is, zal je bruggen moeten slaan. Dit is een instrument om dat te doen. Met als bonus groter draagvlak.
Maar wat had Klaver dan bij dit onderwerp moeten doen? Vergeet niet dat dit de keuze van Rutte was. Die wilde hier de staatsman uithangen die de deals voor ons land regelt.

Ik vind overigens dat je qua beeldvorming juist eerder Roemer aan zou kunnen spreken. Die wordt door de PVV kiezer als even "soft" gezien als GL terwijl dat, zonder enige beleidswijziging, niet nodig zou zijn.

Overigens vind ik dat links niet al jouw adviezen zou moeten opvolgen. Ze zouden zich vooral wat zelfbewuster moeten opstellen. Met name de PvdA heeft zich veel te makkelijk bij de heersende consensus neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:37:
[...]

Voor zo'n herhaald stellig standpunt had ik eerlijk gezegd meer verwacht. Die werking van het menselijk brein blijkt steevast onnoemelijk veel complexer dan A in, A uit, dus hoe de omgeving het brein beïnvloedt voorspellen is ontzettend gewaagd.

De stelling dat de omgeving van een basisschool de kiezer zou beïnvloeden bij het kiezen van een partij voor de Tweede Kamer (of landelijke partij, zo je wilt) is daarmee dan ook twijfelachtig en niet onderbouwd. Er wordt al zoveel disinformatie verspreid, laten we de feiten de feiten houden :)
Feit is dat als de locatie van een stemlokaal bij een kerk of bij een school dan geen noemenswaardige invloed zou hebben op het stemgedrag, een locatie bij een moskee dat ook niet zou moeten hebben, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

686932

[...]

Nee, we hebben een probleem wat media heet, en dat we massaal op de bandwagon springen. Iedereen kopieert maar van elkaar en praat elkaar na. Even een ander artikel:

De Gelderlander

[...]

[...]

1e keer klachten in 6 keer stemmen, wat meer dan 4+ jaar is. Ik vind het ietsjes te toevallig.
Toen ik in Nijmegen op de universiteit ging stemmen, lager er flyers van de SP op de tafels daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:38:
Feit is dat als de locatie van een stemlokaal bij een kerk of bij een school dan geen noemenswaardige invloed zou hebben op het stemgedrag, een locatie bij een moskee dat ook niet zou moeten hebben, toch? ;)
De kerk en de moskee lijken inderdaad gelijkgeschakeld te kunnen worden. De basisschool dan weer niet. Een ruimte met vlaggen van een ander land ook niet, of dat dan een moskee of kerk is.

Bwah, wat een nuance! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:40:
De kerk en de moskee lijken inderdaad gelijkgeschakeld te kunnen worden. De basisschool dan weer niet. Een ruimte met vlaggen van een ander land ook niet, of dat dan een moskee of kerk is.

Bwah, wat een nuance! :P
Het is ook heel moeilijk om nuance aan te brengen in de 140 karakters die verkiezingsprogramma's tegenwoordig maximaal lang zijn... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
[...]

De locatie is toch ook niet het probleem :z
Maar goed. Have it your way :Y)

Gezien de spanningen met turkije liggen die folders van dujian-dinges of hoe het maar heet gewoon gevoelig. De vlaggen etc is IMHO niet het probleem, maar dat soort folders (politieke folders) horen bij een verkiezingsdag daar niet te liggen.

Maar dat is nu ook opgelost, en we kunnen weer door _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 15-03-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
ReRichard schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:36:
[...]

Je hebt gedeeltelijk gelijk, echter verwacht ik dat je iets meer de nuance op zou zoeken als als je een paar jaar in een "migrantie achtergrondwijk" gewoond heb. Het was voor mij een eye-opener.
Het was niet juist om te ontkennen dat we geen probleem hebben met integratie, en met het integreren van mensen. Daarvoor was mijn post hiervoor te kort door de bocht. Waarvan akte :)

Even buiten het feit dat je me niet kent, en ook niet weet waar ik woon..

Maar waar het nu om gaat - stemmen in een moskee die wat vlaggen, posters, folders heeft hangen - moeten we ook niet groter maken dan wat het is. Dat is een bandwagon. Er was niks aan de hand geweest als we niet die diplomatieke rel met Turkije hadden gehad.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:41:
Gezien de spanningen met turkije liggen die folders van dujian-dinges of hoe het maar heet gewoon gevoelig. De vlaggen etc is IMHO niet het probleem, maar dat soort folders (politieke folders) horen bij een verkiezingsdag daar niet te liggen.
Enigszins eens, maar dan nog gaat het om Turkse politiek, niet om Nederlandse. Stel dat er een aantal folders van de Franse UMP (hun "VVD") zouden liggen, zou dat wel mogen? Inderdaad, twijfelachtig. Maar ik vraag me af of het echt invloed heeft.

En trouwens, aan iedereen die mij om bronnen vroeg... Waar zijn dan de bronnen dat de ambiance in dat stemlokaal in die Turkse moskee de stemmen beïnvloedt? Kom maar op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:28

backupdevice

Boeh!

[...]

Je moet toch wel inzien dat het in ieder geval niet handig is he?

Ongeveer hetzelfde om tijdens een Artikel 1 bijeenkomst in nov/dec een sinterklaas feest een deur verder te organiseren en vol de sinterklaas beats de straat op te blazen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:05
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:41:
De vlaggen etc is IMHO niet het probleem, maar dat soort folders (politieke folders) horen bij een verkiezingsdag daar niet te liggen.
Sowieso mogen er geen folder of andere zaken te liggen die gerelateerd kunnen worden aan welke partij dan ook (in dit geval DENK).

Ben het alleen niet met je eens over vlaggen: als er al een vlag hangt dan de Nederlandse en niet die van een ander land. Bij het referendum in april mogen ze de vlag hangen die ze willen maar nu zijn het onze verkiezingen. Wij zijn ook een trots volk :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

backupdevice schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:44:
[...]

Je moet toch wel inzien dat het in ieder geval niet handig is he?

Ongeveer hetzelfde om tijdens een Artikel 1 bijeenkomst in nov/dec een sinterklaas feest een deur verder te organiseren en vol de sinterklaas beats de straat op te blazen.
Handig? Misschien niet inderdaad. Maar moet daar nou echt zoveel lawaai over gemaakt worden dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
een dame van Omroep Powned vroeg Kuzu of hij ook achter de uitspraak stond van Erdogan of wij in Nederland facisten en nazi's zijn....

Hij ontweek die vraag meerdere malen.

Waarom zou hij die stelling niet gewoon duidelijk krachtig met een 'nee' beantwoorden??

iemand een idee?

Ik vind als politiek leider van een Nederlandse partij zo'n serieuze vraag beantwoorden een soort van verplichting naar je eigen kiezers en de rest van Nederland.

eng...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
686932 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:40:
[...]
Toen ik in Nijmegen op de universiteit ging stemmen, lager er flyers van de SP op de tafels daar.
Dat vind ik toch raar... Is er juist niet een regel/afspraak dat we geen politieke uitingen meer doen in het stemlokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:28

backupdevice

Boeh!

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:46:
[...]

Handig? Misschien niet inderdaad. Maar moet daar nou echt zoveel lawaai over gemaakt worden dan?
Blijkbaar wel.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
686932 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:40:
[...]

de officiële Instagram van de Radboud uni was tot (eer)gisteren een uithangbord voor GroenLinks omdat de 'toevallig' bij toerbeurt wisselende studentbeheerder ook GL campagnemedewerker bleek.

Stemadvies, al dan niet bindend, zit daar ook in de bestuurscultuur ingebakken (zoek Kortmann maar terug eerder in dit topic).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03:37
Dit zijn twee afbeeldingen die ik graag eerder had gedeeld ivm de verkiezingen die veelzeggend zijn imho, en een probleem schetsen in ons land.

Afbeeldingslocatie: https://www.ftm.nl/wp-content/uploads/2015/03/fransman-10.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.ftm.nl/wp-content/uploads/2015/03/fransman-8.jpg

Bron + meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:44:
[...]

Enigszins eens, maar dan nog gaat het om Turkse politiek, niet om Nederlandse. Stel dat er een aantal folders van de Franse UMP (hun "VVD") zouden liggen, zou dat wel mogen? Inderdaad, twijfelachtig. Maar ik vraag me af of het echt invloed heeft.

En trouwens, aan iedereen die mij om bronnen vroeg... Waar zijn dan de bronnen dat de ambiance in dat stemlokaal in die Turkse moskee de stemmen beïnvloedt? Kom maar op. ;)
het verhaal dat Erdogan een duidelijk stemadvies heeft gegeven voor Turken in Nederland. En dat de folders van zijn mensen dus in dat stemlokaal liggen kunnen een signaal afgeven. Dat gecombineerd met het feit dat de pro-erdogan mensen vrij ver gaan om anti-erdogan turken op te zoeken (paar maanden geleden nog een puntje) zorgt ervoor dat je niet met een veilig gevoel je vakje kan roodkleuren.

De combi is gewoon niet handig. *zelf-knip*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
shdx schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:46:
[...]

Dat vind ik toch raar... Is er juist niet een regel/afspraak dat we geen politieke uitingen meer doen in het stemlokaal?
Dat mag dus niet. Artikel J36 van de kieswet:
In het stemlokaal worden geen activiteiten ontplooid die erop gericht zijn de kiezers in hun keuze te beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:44:
Dit bedenk je je net iets te laat :+

Maar goed, als je het nieuws hebt gevolgd dan zal je weten dat het niet gewenst geacht wordt dat een buitenlandse mogendheid campagne voert tijdens onze verkiezingen. Dat staat verder los van de daadwerkelijke invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 19:24
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:38:
[...]

Overigens vind ik dat links niet al jouw adviezen zou moeten opvolgen. Ze zouden zich vooral wat zelfbewuster moeten opstellen. Met name de PvdA heeft zich veel te makkelijk bij de heersende consensus neergelegd.
Dat ook, maar dat kan ook eigenlijk pas zodra je macht hebt. Als junior partner kun je nu eenmaal de bal minder hard spelen. Macht == zetels.

Al met al doet Klaver het prima, maar zoals je kunt zien ongeveer 1:1 ten koste van PvdA. Vanuit GL perspectief prima, maar als het hem om links te doen was, moet hij verder denken. Misschien als eerste campagne prima resultaat, maar uiteindelijk moet het linkse zeteltal omhoog als hij niet net als de PvdA wil hoeven buigen, en evt zelfs als seniorpartner in een kabinet terecht komen. Er zijn dringend wat nieuwe goudaders nodig op links. En een goed begin zou zijn eens buiten de steden te komen en progressieve/groene ondernemers aan te spreken. De SP doet het eerst, D66 een beetje het tweede. Kan meer uit gehaald worden denk ik.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-06 15:31
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:46:
een dame van Omroep Powned vroegen Kuzu of hij ook achter de uitspraak stond van Erdogan of wij in Nederland facisten en nazi's zijn....

Waarom zou hij die stelling niet gewoon duidelijk krachtig met een 'nee' beantwoorden??

iemand een idee?

Ik vind als politiek leider van een Nederlandse partij zo'n serieuze vraag beantwoorden een soort van verplichting naar je eigen kiezers en de rest van Nederland.

eng...
Ik vind dat hij best geduld heeft met Powned lui. Ik irriteerde me meer aan hun 'journalistiek', dan het stil blijven van Kuzu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
een dame van Omroep Powned vroeg Kuzu of hij ook achter de uitspraak stond van Erdogan of wij in Nederland facisten en nazi's zijn....

iemand een idee?

eng...
Nederlandse partij?

Ik zie het meer als een NL dependance van de AKP met bijbehorende politiek.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

686932

Er wordt geklaagd over vlaggen en posters van buitenlandse politieke partijen. Ondertussen zag ik gezellig "Pak de Macht!"-flyers liggen op de tafels, terwijl ik in de rij stond bij het stembureau in de Refter!

De Refter is een universiteitsrestaurant. Op dat moment is het ook careerweek, met allerlei ballonetjes etc. Misschien moeilijk om de flyers te zien, maar deze waren letterlijk op de tafels achter de stemhokken. Ik snap dat je de hele restaurant niet kunt gaan uitkleden, maar dit was wel opvallend. Heb ik het misschien verkeerd gezien? Ik heb geen foto's gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
fast-server schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:49:
[...]

Nederlandse partij?

jouw woorden, mijn gedachte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

iemand een idee?
1. Dat zou hem stemmen uit de Turkse gemeenschap kosten;
2. Dat zou hem anti-Erdogan doen lijken en stemmen kosten.

En naast deze laaghangende stukken fruit, weet ik zeker:

3. Dat Denk een extensie is van de Turkse politiek en zich afzetten tegen zijn eigenlijke president is natuurlijk verraad.

eng...
Daarom was hij er gisteravond ook niet bij, want hij zou worden aangevallen op de huidige omstandigheden, en hij zou er niet op in kunnen gaan. Want dan moet hij kiezen VOOR Nederland, of TEGEN Turkije. Het is een lose/lose-situatie voor hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
[...]Nee, we hebben een probleem wat media heet
Nee, het probleem is politieke correctheid waardoor kritiek op de integratie veel te lang een nog go was en daardoor problemen alleen maar erger zijn geworden.

Veel mensen hebben er genoeg van hoe het gaat.

Kon je je in de jaren 70/80/90 voorstellen dat vrouwen nadenken over wat ze aantrekken als ze naar buiten gaan, omdat ze bang zijn om lastig gevallen te worden? Helaas wel de realiteit van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo is dat een serieuze vraag? Het heeft geen enkele inhoudelijke lading. Pure semantiek kan je toch nauwelijks serieus noemen. Het is niet meer dan brallerig gegooi met woorden van een trol.

Eerlijk is eerlijk, we hebben wel met serieuzere kwesties te maken. Even los van dat je niet uitspreken inderdaad wel vragen oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
fast-server schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:49:
[...]

Nederlandse partij?

Had de PVV dat probleem de vorige keer ook niet met die kerel van Likoed Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

686932 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:50:
Er wordt geklaagd over vlaggen en posters van buitenlandse politieke partijen. Ondertussen zag ik gezellig "Pak de Macht!"-flyers liggen op de tafels, terwijl ik in de rij stond bij het stembureau in de Refter!

De Refter is een universiteitsrestaurant. Op dat moment is het ook careerweek, met allerlei ballonetjes etc. Misschien moeilijk om de flyers te zien, maar deze waren letterlijk op de tafels achter de stemhokken. Ik snap dat je de hele restaurant niet kunt gaan uitkleden, maar dit was wel opvallend. Heb ik het misschien verkeerd gezien? Ik heb geen foto's gemaakt.
Kijk, dat is veel duidelijkere beïnvloeding. Om bij die Turkse moskee van beïnvloeiding te spreken moet je meerdere redenatieslagen maken (van een poster daar naar de AK-partij naar Erdogan naar zijn "stemadvies") terwijl van die foldertjes direct een stemadvies geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:52:
Kon je je in de jaren 70/80/90 voorstellen dat vrouwen nadenken over wat ze aantrekken als ze naar buiten gaan, omdat ze bang zijn om lastig gevallen te worden?
Ja? Hoe kom je erbij dat mannen toen niet naar meisjes floten? Omdat vroeger alles beter was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReRichard
Silversin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:49:
[...]

Ik vind dat hij best geduld heeft met Powned lui. Ik irriteerde me meer aan hun 'journalistiek', dan het stil blijven van Kuzu.
Dat vind ik ronduit opmerkelijk.

Powned = simpel (hardschreeuwend en poltiek gekleurd) nieuwssite. Terwijl Kuzu een groot aanhanger van een dictator is. Ik weet wel wie ongewenst is in deze maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2022
die eikels van Powned vroegen Kuzu of hij ook achter de uitspraak stond van Erdogan of wij in Nederland facisten en nazi's zijn....

iemand een idee?

eng...
De lange arm van Erdogan. Dat is waarom hij ontwijkt vermoed ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Foxhound83 op 15-03-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Blue-eagle schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:51:
3. Dat Denk een extensie is van de Turkse politiek en zich afzetten tegen zijn eigenlijke president is natuurlijk verraad.
Maar in hoeverre is dit te bewijzen?

Stel dat de AIVD nu weet dat Kuzu aangestuurd wordt door Erdogan, welke juridische middelen hebben wij om een iemand die 'vijandig' is tegenover Nederland uit ons parlement te weren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Ja? Hoe kom je erbij dat mannen toen niet naar meisjes floten? Omdat vroeger alles beter was?
Fluiten a-la, maar nu gaat dat HELAAS veel verder. Maar je kunt natuurlijk ook je kop in het zand steken en denken dat het allemaal wel meevalt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Als ik PVV-stemmer was dan zou ik juist smullen van zo'n stemlokaal in een moskee en zou ik al mijn PVV-vriendjes oproepen om daar te gaan stemmen zodat de PVV de grootste partij is bij een stembureau in een moskee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:52:
[...]
Nee, het probleem is politieke correctheid waardoor kritiek op de integratie veel te lang een nog go was en daardoor problemen alleen maar erger zijn geworden.

Veel mensen hebben er genoeg van hoe het gaat.

Kon je je in de jaren 70/80/90 voorstellen dat vrouwen nadenken over wat ze aantrekken als ze naar buiten gaan, omdat ze bang zijn om lastig gevallen te worden? Helaas wel de realiteit van nu.
Komt natuurlijk ook wel omdat de mannen van onze maatschappij nogal feminien geworden zijn. En dat staat haaks tegen de macho cultuur van de migratieachtergrondiers waar we maatschappelijke last van ondervinden (dat zijn dus bij langerna niet alle of überhaupt de meeste allochtonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:53:
[...]

er is een verschil tussen meisjes uitfluiten en ze een ernstige ziekte toewensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

686932

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:52:
[...]

Kijk, dat is veel duidelijkere beïnvloeding. Om bij die Turkse moskee van beïnvloeiding te spreken moet je meerdere redenatieslagen maken (van een poster daar naar de AK-partij naar Erdogan naar zijn "stemadvies") terwijl van die foldertjes direct een stemadvies geven...
De flyers zaten in 'n soort plastic houdertje. Toen ik 't zag staan, waren een paar dames aan het eten aan die tafels. Misschien hadden zij het daar neer gezet? Ik ben benieuwd of de flyers er nog staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
twerk schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:46:
Dit zijn twee afbeeldingen die ik graag eerder had gedeeld ivm de verkiezingen die veelzeggend zijn imho, en een probleem schetsen in ons land.

[afbeelding]

[afbeelding]

Bron + meer
Verbaasd mij niet met, sinds de 2e wereldoorlog, enkel rechtse en middenkabinetten.
Maar leg dit maar eens uit aan de gemiddelde nederlander met 0,0 interesse in politiek en cijfers. Die horen alleen maar de VVD roepen dat er minder belasting betaald gaat worden als zij het voor het zeggen hebben. Ze bedenken alleen niet, dat dit vooral voor de bedrijven is. En niet zozeer voor de burger.

Afbeeldingslocatie: https://www.ftm.nl/wp-content/uploads/2015/03/fransman-14.jpg

Die vind ik ook wel typisch ja. Zie dat ook bij mijn ouders. En maar klagen over de belastingen etc. Maar ze hebben een huis gekocht voor bijna niks (70.000 gulden), zijn hypotheekvrij en vaderlief heeft een salaris waar ik jaloers op kan zijn, terwijl die enkel MBO heeft.

Maar wel klagen dat ouderen het zo slecht hebben. Ouderen uit de tijd van WOII hebben het nu inderdaad slecht ja. Maar de groep 50-65 heeft het enorm getroffen.

Al gun ik het hem met liefde :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:54:
Fluiten a-la, maar nu gaat dat HELAAS veel verder. Maar je kunt natuurlijk ook je kop in het zand steken en denken dat het allemaal wel meevalt....
Als het probleem zo groot is, zal je geen probleem hebben de cijfers op tafel te leggen die het allemaal helder onderbouwen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:54:
[...]

Maar je kunt natuurlijk ook je kop in het zand steken en denken dat het allemaal wel meevalt....
de bittere realiteit helaas bij veel Nederlanders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:52:
[...]

Voor iemand die niet erg in de Turkse cultuur leeft is het inderdaad niet echt beinvloeding. Maar als je als Turks Nederlander daar nu gaat stemmen, weet je direct op wie de man op die poster zou willen dat je stemt, en wat Erdogan wil, en wat misschien je Imam wil dat je stemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:48:
[...]
Dat ook, maar dat kan ook eigenlijk pas zodra je macht hebt. Als junior partner kun je nu eenmaal de bal minder hard spelen. Macht == zetels.
Maar het gaat ook om beeldvorming. Als de PvdA in een coalitie met de VVD gaat uitleggen dat de plannen van Schippers nodig zijn om de zorg betaalbaar te houden gelooft niemand je meer als je later zegt van de marktwerking af te willen. Zeg dan dat het een compromis was. Nu hielden ze het beeld in stand dat het niet anders kan. En daarmee beschadigen ze niet alleen zichzelf maar ook de SP en GL.
Er zijn dringend wat nieuwe goudaders nodig op links. En een goed begin zou zijn eens buiten de steden te komen en progressieve/groene ondernemers aan te spreken. De SP doet het eerst, D66 een beetje het tweede. Kan meer uit gehaald worden denk ik.
De SP heeft de roots in Brabant dus daar kan men meer mee doen ja. Ik zie Roemer ook nog wel het veld ruimen. Voor de PvdA is dat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:55:
er is een verschil tussen meisjes uitfluiten en ze een ernstige ziekte toewensen
Strikt genomen niet. Of ja, het ene is seksuele intimidatie, het andere is onvriendelijk. Je bedoelt te zeggen dat het er beter op is geworden, gezien de seksuele component verminderd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Als het probleem zo groot is, zal je geen probleem hebben de cijfers op tafel te leggen die het allemaal helder onderbouwen. Ik ben benieuwd.
"Van de ernstiger vorm, seksuele straatintimidatie, heeft 44 procent van de ondervraagde vrouwen vorig jaar last gehad. Bijna 90 procent van de vrouwen past zijn gedrag aan om dit soort toenaderingen te voorkomen – ze vermijden oogcontact, lopen niet langs groepen mannen of jongens, of passen zelfs hun kleding aan."

Zie: https://www.nrc.nl/nieuws...a-gewoon-6871264-a1547015

En nu? Wat is je reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Verbaasd mij niet met, sinds de 2e wereldoorlog, enkel rechtse en middenkabinetten.
Maar leg dit maar eens uit aan de gemiddelde nederlander met 0,0 interesse in politiek en cijfers. Die horen alleen maar de VVD roepen dat er minder belasting betaald gaat worden als zij het voor het zeggen hebben. Ze bedenken alleen niet, dat dit vooral voor de bedrijven is. En niet zozeer voor de burger.

[afbeelding]

Die vind ik ook wel typisch ja. Zie dat ook bij mijn ouders. En maar klagen over de belastingen etc. Maar ze hebben een huis gekocht voor bijna niks (70.000 gulden), zijn hypotheekvrij en vaderlief heeft een salaris waar ik jaloers op kan zijn, terwijl die enkel MBO heeft.

Maar wel klagen dat ouderen het zo slecht hebben. Ouderen uit de tijd van WOII hebben het nu inderdaad slecht ja. Maar de groep 50-65 heeft het enorm getroffen.

Al gun ik het hem met liefde :D
Dat is dus de spagaat waarin ik ook zit. Ik gun het mijn ouders, dat zij na een leven lang hard werken nu van hun pensioen genieten... Maar tegelijkertijd realiseer ik me ook dat ik het lang zo goed niet zal hebben, en dat wringt. Zij hebben tijdens hun werkzame leven een vastgoedkapitaal van een half miljoen opgebouwd - ik mag blij zijn als ik van mijn schulden af ben als ik met pensioen ga... Als ik ooit nog pensioen krijg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:11

St@m

@ Your Service

Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:56:
[...]

de bittere realiteit helaas bij veel Nederlanders...
Klopt, ik hoop op minder dan de helft van de stemgerechtigden in ieder geval :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:57:
[...]

"Van de ernstiger vorm, seksuele straatintimidatie, heeft 44 procent van de ondervraagde vrouwen vorig jaar last gehad. Bijna 90 procent van de vrouwen past zijn gedrag aan om dit soort toenaderingen te voorkomen – ze vermijden oogcontact, lopen niet langs groepen mannen of jongens, of passen zelfs hun kleding aan."

geloof me, mensen gaan deze ondervraging in twijfel trekken. Het valt echt allemaal reuze mee

|:( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

rikpro schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:57:
Voor iemand die niet erg in de Turkse cultuur leeft is het inderdaad niet echt beinvloeding. Maar als je als Turks Nederlander daar nu gaat stemmen, weet je direct op wie de man op die poster zou willen dat je stemt, en wat Erdogan wil, en wat misschien je Imam wil dat je stemt.
Stel je hebt afgelopen zondag in je gereformeerde kerk naar een ellenlange preek geluisterd waarin de dominee iedereen oproept om op Van der Staaij te stemmen. Op woensdag ga je naar het stemlokaal - in de pastorie van je kerk.

Dat is toch de zelfde beïnvloeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:00:
[...]

Stel je hebt afgelopen zondag in je gereformeerde kerk naar een ellenlange preek geluisterd waarin de dominee iedereen oproept om op Van der Staaij te stemmen. Op woensdag ga je naar het stemlokaal - in de pastorie van je kerk.

Ja, en dat is een slechte zaak. Of het nou Christenen zijn of Moslims.

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 15-03-2017 16:01 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 19:32
Bah net toch nog maar even de stemwijzer gedaan, en dan allerlei vragen overgeslagen (verhuurdersheffing enzo), kom ik op 92% VVD....
WTF, ze zijn nou niet de meest integere partij geweest de laatste tijd.
Wellicht dan toch maar een paar plakbadjes en een dartpijltje meenemen |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
[...]

Nogmaals, ja dat is een probleem. Maar tevens false equivalence. Turkijke/DENK (one and the same) is vele malen kwaadaardiger dan de andere religekkies die dit land rijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 15:30
Blue-eagle schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:51:
[...]

1. Dat zou hem stemmen uit de Turkse gemeenschap kosten;
2. Dat zou hem anti-Erdogan doen lijken en stemmen kosten.

En naast deze laaghangende stukken fruit, weet ik zeker:

[...]

Daarom was hij er gisteravond ook niet bij, want hij zou worden aangevallen op de huidige omstandigheden, en hij zou er niet op in kunnen gaan. Want dan moet hij kiezen VOOR Nederland, of TEGEN Turkije. Het is een lose/lose-situatie voor hem.
Dat heb je mooi verwoord, precies wat ik dacht maar veel mensen niet snappen.

[ Voor 10% gewijzigd door inf3rno89 op 15-03-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

ja, want van der Staaij kan je ook echt vergelijken met die vriendelijke leiders uit Turkijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 19:24
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:57:
[...]

Maar het gaat ook om beeldvorming. Als de PvdA in een coalitie met de VVD gaat uitleggen dat de plannen van Schippers nodig zijn om de zorg betaalbaar te houden gelooft niemand je meer als je later zegt van de marktwerking af te willen. Zeg dan dat het een compromis was. Nu hielden ze het beeld in stand dat het niet anders kan. En daarmee beschadigen ze niet alleen zichzelf maar ook de SP en GL.
Dit is overigens precies waarom ik graag zou zien dat ze samengingen, ook met SP: je verzand onherroepelijk in zulk spel. Nu is het voor een partij als VVD, maar ook het CDA als ze hun verstand ooit weer hervinden, makkelijk voor het blok zetten en uitspelen. De salamitaktiek. Met meer eenheid, en daarna meer stemmen, kan dat voorkomen worden. Zonder is en blijft het te waarschijnlijk dat je naar de pijpen van de handigste partij moet dansen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-06 15:31
ReRichard schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Dat vind ik ronduit opmerkelijk.

Powned = simpel (hardschreeuwend en poltiek gekleurd) nieuwssite. Terwijl Kuzu een groot aanhanger van een dictator is. Ik weet wel wie ongewenst is in deze maatschappij.
Ik begrijp het wel. Kuzu had gewoon een statement moeten afleggen dat hij de situatie ten zeerste betreurt ofzo. Door stil te blijven beledigt hij gewoon het Nederlandse volk, en door te praten waarschijnlijk zijn achterban.

Duidelijk waar zijn loyaliteit ligt en dat is niet Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:01:
[...]

ja, want van der Staaij kan je ook echt vergelijken met die vriendelijke leiders uit Turkijke
Maar we stemmen hier niet op die vriendelijke leiders in Turkije, maar op die vriendelijke leiders hier, zoals Van der Staaij en Kuzu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

St@m schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:00:
[...]

Ja, en dat is een slechte zaak. Of het nou Christenen zijn of Moslims.
Goed, dus gewoon geen stembureaus meer in religieus getinte gebouwen. Makkelijk te onderbouwen middels scheiding van kerk en staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Uit je eigen verhaal:
"Fischer vroeg de vrouwen ook naar de daders. Dat waren even vaak mannen in groepen als individuen. Ze waren iets vaker jong, en relatief vaak uit een andere etnische groep dan de eigen. Ze vroeg niet naar de etniciteit van de daders. „Dat is niet betrouwbaar te meten door alleen de vrouwen hun observaties te vragen, en hun perceptie is mogelijk gekleurd”, zegt Fischer. Bovendien is het niet nodig voor het zoeken naar maatregelen. De groepen waar het om gaat zijn zo aan te wijzen. Die springen er uit omdat ze bijvoorbeeld op straat hangen, werkloos zijn, of niet naar school gaan."

Helemaal mee eens. Ten eerste kan je niet objectiviteit verwachten.
Ten tweede moet je het probleem dan aanpakken, door maatregelen te nemen. Om aan te geven dat het niet normaal is.
en ten derde: Ze springen eruit omdat ze op straat hangen, werkeloos zijn of niet naar school gaan.

En daar zit het echte probleem. Het is een sociaal economisch probleem en een opvoedingsprobleem. NIET omdat ze allochtoon zijn of een ander etnisch uiterlijk hebben. Maar omdat ze door gebrek aan scholing, werk en opvoeding (door ouders die zelf ook een gebrek hebben aan scholing, werk etc) dit soort gedrag vertonen.

De oplossing moet je dus zoeken in een sociale. Zorg voor werk, verplicht scholing en zorg dat ze daar ook heengaan. Zo niet, jeugdzorg inschakelen. Daar ga je problemen mee oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:30

Quad

Doof

[...]

Mijn dominee gaf afgelopen maandagavond bij de catechisatie enkel als advies om te gaan stemmen, niet op welke partij. (Hervormde kerk)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ArcticTiger schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:01:
Bah net toch nog maar even de stemwijzer gedaan, en dan allerlei vragen overgeslagen (verhuurdersheffing enzo), kom ik op 92% VVD....
92% is toch echt veel...
Wellicht gewoon doen wat 'goed' voor je is en de bonnetjes even vergeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:02:
[...]

Goed, dus gewoon geen stembureaus meer in religieus getinte gebouwen. Makkelijk te onderbouwen middels scheiding van kerk en staat.
Ja, helemaal eens. Wat mij betreft schaffen we religie sowieso af :P
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:02:
[...]

Helemaal mee eens. Ten eerste kan je niet objectiviteit verwachten.
Ten tweede moet je het probleem dan aanpakken, door maatregelen te nemen. Om aan te geven dat het niet normaal is.
en ten derde: Ze springen eruit omdat ze op straat hangen, werkeloos zijn of niet naar school gaan.

En daar zit het echte probleem. Het is een sociaal economisch probleem en een opvoedingsprobleem. NIET omdat ze allochtoon zijn of een ander etnisch uiterlijk hebben. Maar omdat ze door gebrek aan scholing, werk en opvoeding (door ouders die zelf ook een gebrek hebben aan scholing, werk etc) dit soort gedrag vertonen.

De oplossing moet je dus zoeken in een sociale. Zorg voor werk, verplicht scholing en zorg dat ze daar ook heengaan. Zo niet, jeugdzorg inschakelen. Daar ga je problemen mee oplossen.
Nee, omdat ze een gebrek aan opvoeding hebben, omdat ze vrouwen minachten en omdat het hun cultuur is. Daarom.
"Een beetje respect in hun flikker rammen" dat lost het probleem op.

(en dat is wel heel hard gezegd uiteraard, en daarom staat het ook tussen aanhalingstekens)

[ Voor 65% gewijzigd door St@m op 15-03-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwachten jullie dat rond middernacht wel zo goed als de definitieve uitslagen bekend zullen zijn, dit omdat alles handmatig geteld wordt ?
Ik las dat het nog wel een weekje kan duren alvorens alles is geteld, maar dat zullen hooguit +1 of -1 zetels worden lijkt me

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:14:
[...]
Eh, juist niet. De stemmentracker is daar heel handig voor. Brengt heel makkelijk in kaart hoe het echte stemgedrag van een partij is. Valt meteen ook op met welke partij(en) de PVV in haar stemgedrag het meest overeenkomt.

Er is eigenlijk op dit moment geen middenpartij in het politieke spectrum. Dat is jammer, want balans vereist dat je in het midden werkt.
Als je in die stemmentracker kijkt waarvoor de PVV heeft gestemd zie je juist dat ze regelmatig zowel met rechts als links mee stemmen. Er zitten wat uitschieters bij (Islam ;) ) maar over het algemeen zit de PVV dus juist heel erg in het midden. Zonder het gemekker over de Islam en als ze een volledig programma zouden hebben zou het dus goed een extra keuze kunnen zijn voor mensen die erg liberaal zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Hoppetee, weer aan de democratische plicht voldaan.
Net nog wel even een kleine WTF in het stemlokaal: aantal (voornamelijk 50+ers) vrijwilligers aan de tafel daar en wat andere stemmers. Op het zien van mijn naam op de stempas, kraait de senior luid uit "[Mijn achternaam], van de jonge jenever!
Ik zat nog even te bedenken of ik daar wat van zou zeggen, aangezien ik het eigenlijk niet vind kunnen in die setting. Toch maar besloten het erbij te laten, want die associatie hebben senioren blijkbaar met mijn naam ( is verre van de eerste keer namelijk)..

[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 15-03-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:02:
[...]

Wat heeft de scheiding van kerk en staat precies te maken met het openstellen van een zaaltje als stembureau? M.i. hebben veel mensen geen (of het verkeerde) idee van wat de scheiding van kerk en staat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mijn reactie is dat je zou aantonen dat het landelijk zoveel erger is geworden dan vroeger. Dit gaat alleen over Rotterdam. Waar zijn de resultaten van de de rest van Nederland en, veel belangrijker, waar is het representatieve en vergelijkbare onderzoek dat aantoont dat dit vroeger niet gebeurde?

Dat laatste is cruciaal om het geen veel te simpele vroeger was alles beter te laten zijn. Zaken als terrorisme komen in deze eeuw aanzienlijk minder voor dan in de vorige, wat erop duidt dat onze samenleving steevast veiliger wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:04:
Verwachten jullie dat rond middernacht wel zo goed als de definitieve uitslagen bekend zullen zijn, dit omdat alles handmatig geteld wordt ?
Ik las dat het nog wel een weekje kan duren alvorens alles is geteld, maar dat zullen hooguit +1 of -1 zetels worden lijkt me
Juist omdat het volgens de meeste peilingen zodicht bijelkaar zit kan het juist lastig worden en lang duren. En er zijn veel partijen dus ook veel rest zetels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

SuBBaSS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:05:
Hoppetee, weer aan de democratische plicht voldaan.
Net nog wel even een kleine WTF in het stemlokaal: aantal (voornamelijk 50+ers) vrijwilligers aan de tafel daar en wat andere stemmers. Op het zien van mijn naam op de stempas, kraait de senior luid uit "[Mijn achternaam], van de jonge jenever!
Ik zat nog even te bedenken of ik daar wat van zou zeggen, aangezien ik het eigenlijk niet vind kunnen in die setting. Toch maar besloten het erbij te laten, want die associatie hebben senioren blijkbaar met mijn naam.
Je heet Bols van de achternaam en kan niet tegen een geintje?
"Jazeker, met de fles grootgebracht!" hoor je dan te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

ArnevdS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:05:
[...]

Wat heeft de scheiding van kerk en staat precies te maken met het openstellen van een zaaltje als stembureau? M.i. hebben veel mensen geen (of het verkeerde) idee van wat de scheiding van kerk en staat is.
Nou ja, kennelijk is het een enorm probleem dat er stembureaus in moskeeën en islamitische buurtcentra zijn. Terwijl dat zelfde bezwaar ook geldt voor stembureaus in kerken en pastorieën, waar al die decennia geen haan naar heeft gekraaid. Dan is het wat mij betreft alles of niets. Gelijke behandeling. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Mijn reactie is dat je zou aantonen dat het landelijk zoveel erger is geworden dan vroeger. Dit gaat alleen over Rotterdam. Waar zijn de resultaten van de de rest van Nederland en, veel belangrijker, waar is het representatieve en vergelijkbare onderzoek dat aantoont dat dit vroeger niet gebeurde?
Flut uitvlucht, sorry.

Je schreef "Als het probleem zo groot is, zal je geen probleem hebben de cijfers op tafel te leggen die het allemaal helder onderbouwen. Ik ben benieuwd."

En ja, het probleem IS zo groot. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:08:
[...]

Nou ja, kennelijk is het een enorm probleem dat er stembureaus in moskeeën en islamitische buurtcentra zijn. Terwijl dat zelfde bezwaar ook geldt voor stembureaus in kerken en pastorieën, waar al die decennia geen haan naar heeft gekraaid. Dan is het wat mij betreft alles of niets. Gelijke behandeling. :)
Je legt mensen nu woorden in de mond.
We hadden het over 1 moskee, waar dus turkse vlaggen, muziek en politiek gekleurde folders lagen. Vooral die laatste is niet handig.

Je maakt er nu zelf van dat het om alle moskeeën gaat. Dat is hier door niemand gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:08:
Het probleem was hier dat er een vlag van een andere mogendheid hing en mogelijk campagne werd gevoerd, niet dat het in een moskee was. Dat scheelt nogal wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

St@m schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:07:
[...]

Je heet Bols van de achternaam en kan niet tegen een geintje?
"Jazeker, met de fles grootgebracht!" hoor je dan te antwoorden.
:D
Niet helemaal. Mijn achternaam eindigt op een -d waar het merk met een -t eindigt. Ik maak er dan ook altijd maar van dat ik niet van de jonge maar de oude klare ben. :P

Geintje of niet, volgens mij is het de bedoeling dat het anoniem gebeurt. Lekker anoniem als zo'n ouwe dan je naam hardop door de zaal kraait, niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 10:47

Wailing_Banshee

You're Next

SuBBaSS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:09:
[...]

Niet helemaal. Mijn achternaam eindigt op een -d waar het merk met een -t eindigt. Ik maak er dan ook altijd maar van dat ik niet van de jonge maar de oude klare ben. :P

Geintje of niet, volgens mij is het de bedoeling dat het anoniem gebeurt. Lekker anoniem als zo'n ouwe dan je naam hardop door de zaal kraait, niet? ;)
Het stemmen is anoniem, je aanwezigheid hoeft natuurlijk niet anoniem te zijn :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:09:
[...]

Het probleem was hier dat er een vlag van een andere mogendheid hing en mogelijk campagne werd gevoerd, niet dat het in een moskee was. Dat scheelt nogal wat.
Ja maar hoe zit het dan met vlaggen van andere andere mogendheden? Engelse, Amerikaanse, Franse, Belgische vlaggen bijvoorbeeld? Die hangen ook her en der.

Ik snap zeker je punt wel, daar niet van, maar pak even Henk Krols helicoptertje om het eens van een afstand te bekijken en je ziet in dat er geen enkele legitieme grond is om specifiek daar die Turkse vlaggen weg te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Dat heeft wat mij betreft niet eens iets te maken met Nederland. Als Erdogan de Duitsers uitscheldt voor nazi's moet je daar ook afstand van nemen.
Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:01:
[...]
Dit is overigens precies waarom ik graag zou zien dat ze samengingen, ook met SP: je verzand onherroepelijk in zulk spel. Nu is het voor een partij als VVD, maar ook het CDA als ze hun verstand ooit weer hervinden, makkelijk voor het blok zetten en uitspelen. De salamitaktiek. Met meer eenheid, en daarna meer stemmen, kan dat voorkomen worden. Zonder is en blijft het te waarschijnlijk dat je naar de pijpen van de handigste partij moet dansen.
In principe zou twee partijen in de linkse hoek genoeg moeten zijn, waarbij de ene dan bijvoorbeeld een wat intellectuelere uitstraling heeft. Je zou er ook eentje kunnen opheffen natuurlijk ;) De PvdA heeft zo'n slechte naam. Alleen een geweldige stemmentrekker als leider zou dit kunnen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-06 16:19
SuBBaSS schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:09:
[...]

Hij schreeuwt er toch niet achteraan wat je gestemd hebt toch?

Ga je ook met een bivakmuts op naar het stembureau omdat je anoniem wil stemmen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:09:
Flut uitvlucht, sorry.

Je schreef "Als het probleem zo groot is, zal je geen probleem hebben de cijfers op tafel te leggen die het allemaal helder onderbouwen. Ik ben benieuwd."

En ja, het probleem IS zo groot. Helaas.
Jouw verhaal is inderdaad een flutuitvlucht (één woord, overigens). Je onderbouwt niets. Je roeptoetert vanuit de onderbuik dat het nu zoveel erger is, maar kunt niet aantonen dat het vroeger beter was. Daarmee wordt je verhaal niets anders dan populistisch geleuter. Zonder cijfers is je verhaal niets waard.

Dat zat er met zo'n post overigens wel in, maar het is goed dat nog even expliciet onderzocht en benoemd te hebben.
Pagina: 1 ... 89 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.