De Tweede Kamerverkiezingen 2017 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 92 Laatste
Acties:
  • 220.081 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 19:24
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Dat debat is er toch om zoveel mogelijk kiezers voor je te winnen? Dan is het toch logisch dat je voor eigen aanhang preekt? Onderhandelen en de middenweg zoeken komt later wel. Overigens zit D66 een stuk rechts van GL dus die slaan uiteraard makkelijker bruggen naar, in dit geval, de VVD.
Ja en nee. Het grote probleem links is dat de drie partijen in eigen en elkaars vijvers vissen, maar Links als geheel niet groter krijgen. Uiteindelijk is dat wat er nodig is voor een verwezenlijking van de (veelal gedeelde) standpunten. Je hebt gelijk, voor GL is het goed nieuws, maar voor de standpunten moet er macht zijn, en macht komt pas als een linkse coalitie meer dan 75 zetels heeft. Die gaat er zo niet of onvoldoende komen. Dat doet de VVD dus beter: door wat dingen te beloven aan werkenden heeft het best veel in principe linkse kiezers weten te winnen. Uiteindelijk is de VVD op basis van de belangen die het dient helemaal niets voor een sub 2x modale gewone werker, en toch wordt er door hen op gestemd. Klaver zou bij de volgende verkiezingen dus eens verder moeten denken: hoe spreekt hij mensen in het midden aan? Of misschien ondernemers, via groene industrie. Met de stemmen die hij er zo bij zou pakken, is er een veel betere kans op het verwezenlijken van zijn standpunten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:48:
[...]

Heb ik ook gezeten, na 3 maanden toedelidokie gezegd. De enorme brij aan kansloosheid in de spits in dat gebied (idem Amsterdam, Den Haag) daar krijg ik de koude rillingen van. En het OV is daar zelfs een factor 10 beter dan in Eindhoven en omstreken.
Klopt inderdaad, Maar je maakt aanzienlijke dagen (4:30 - 20:00 schreef je toch?). Dit is op termijn toch ook niet uit te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 10:47

Wailing_Banshee

You're Next

EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:45:
[...]
Heb je het over de stad Groningen? Daar is een zelfde gekte aan de gang als in Amsterdam. Het gaat alleen om andere prijsklassen...

Volgens mij is 700 helemaal niet zo heel veel (hoeveel huizen zijn er in totaal?)
Nee, 700 is zelfs extreem weinig. Van mij mogen ze ze houden, ik woon liever wat verder weg, dan maar carpoolen.
Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:48:
[...]

Heb ik ook gezeten, na 3 maanden toedelidokie gezegd. De enorme brij aan kansloosheid in de spits in dat gebied (idem Amsterdam, Den Haag) daar krijg ik de koude rillingen van. En het OV is daar zelfs een factor 10 beter dan in Eindhoven en omstreken.
Eigenlijk is dat iets wat ik nergens echt gelezen heb: het OV, en dan met name buiten de drukbewoonde gebieden.
Boerekool_ schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:49:
[...]

Mee, eens. Maar alles onbetaalbaar maken is toch niet de oplossing zeker.

Weet je trouwens dat ik al extra betaal voor mijn reizen? Ik betaal nu al 64% extra voor mijn brandstof!
Duurder maken is geen probleem, zorg dan wel voor echte alternatieven (en verhuizen is zeker niet altijd een alternatief!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Anoniem: 147126 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:42:
[...]

Wat je wil is niet zo relevant. Het is niet ethisch om miljoenen tonnen broeikasgas de atmosfeer in te keilen, en de aarde te vern**ken voor 1000en jaren in de toekomst. Klimaatverandering is irreversibel! (althans, ik zie geen technische manier 'hoe dan'). Je kunt wel veel dingen willen, maar het kan gewoon niet meer. Vervoer is niet vanzelfsprekend, niet zolang het niet op een duurzame manier kan. Over 200 jaar kijken ze tegen ons verbruik van fossiele brandstoffen zoals wij nu tegen slavernij aankijken!
We kunnen beter de wereldpopulatie decimeren, scheelt het meeste. Dan kunnen we kiezen ook, anders doet de planeet het wel voor ons. ~6,5% van alle mensen ooit leeft nu.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
Overigens is de opkomst nu zo'n 33%. Fors hoger dan in 2012 (27%) Volgens Ipsos lijkt het vooralsnog op de verkiezingen in 2006 (opkomst 80%). Lijkt mij iig een goede zaak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
garriej schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:49:
[...]

Ten eerste, wat IK wil vindt ik één van de meest relevante dingen in m'n leven. Mijn hele leven is zo'n beetje gebaseerd op wat ik wil. Waar WIL ik wonen, waar WIL ik werken, hoe WIL ik naar dat werk.
Dat is de klassieke denkfout waar menig groen linkser nog wel eens een dichte deur op hun neus kunnen verwachten. Ze weten het beter (en wellicht is dat ook zo) maar het valt of staat bij de bereidheid van de burger om al die gekke plannetjes te accepteren (draagvlak). En eerlijkheidshalve, wanneer ik ergens slechter van wordt zal ik daar niet achter gaan staan, ik heb één leven en daar haal ik het meeste uit.

*knip* onnodig provocerend, excuus.

[ Voor 5% gewijzigd door Migrator op 15-03-2017 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06 14:04

The Inquisitor

Greetings weaklings

Prosac schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:30:
[...]

Ik ben ook van de "36 uur op mijn contract, maar wordt afgerekend op resultaat, niet op aanwezigheid". Ik heb nu 3 jaar bij een werkgever gezeten waar het niet uitmaakte waar je je werk deed. Waren een paar afspraken waarbij je aanwezig diende te zijn, verder werd je afgerekend op het tijdig afleveren van je productie of geaccepteerde verklaring waarom het wat langer ging duren. Dat vond ik heerlijk werken na 2 jaar klokken en min of meer een aanwezigheidsplicht van 9-17. :')
Geloof dat mijn productie zonder klokken ook hoger lag, omdat je wilde aantonen dat je die vrijheid aan kon. :)
Heb je nog een vacature vrij? :) Dit voorbeeld zouden meer werkgevers moeten volgen. Ik heb mijn werk ook al rond 4 uur af, soms eerder, als ik hard werk. Maar nu ben ik verplicht om tot 5 uur te wachten voordat ik weg mag. Waarom? Ik ben even effectief, maar helaas zien ze dat hier niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-06 16:23
emnich schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Extra asfalt neerleggen is ook niet iets van de korte termijn.

Je kan natuurlijk best op een bepaald moment oude auto's weren uit de spits, net als dat al met milieuzones gebeurt.
Klopt ik ben ook zeker niet voor meer asfalt, gooi liever die miljarden naar innovaties enz. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
ReRichard schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:53:
[...]

Dat is de klassieke denkfout waar menig groen linkser nog wel eens een dichte deur op hun neus kunnen verwachten. Ze weten het beter (en wellicht is dat ook zo) maar het valt of staat bij de bereidheid van de burger om al die gekke plannetjes te accepteren (draagvlak). En eerlijkheidshalve, wanneer ik ergens slechter van wordt zal ik daar niet achter gaan staan, ik heb één leven en daar haal ik het meeste uit.

*knip*
en je kinderen een toekomst geven?

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 15-03-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:54:
[...]

En als je bewust voor geen kinderen hebt gekozen?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Aangezien mijn zoontje verzot op auto's is, lijkt me dat extra asfalt wel prettig. Hoeft de volgende generatie wat minder in de file te staan. ;)

Beter voor het milieu is overigens geen kinderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 15-03-2017 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:55:
[...]

Dat dus. Hierdoor ben ik waarschijnlijk nog stukken beter voor het mileu dan menig hardcore hippy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:51:
We kunnen beter de wereldpopulatie decimeren, scheelt het meeste.
Dit dus. Maar dat wil een boomknuffelaar niet lezen, we moeten wel met z'n allen die boom kunnen knuffelen.
Overigens kan de politiek daar, buiten euthanasie en geboortebeperking, helaas niet over gaan.
Beetje vreemd dat deze persoon zelf heeft gekozen te leven en te vervuilen als het zo erg is, slechte volgeling van het eigen ideaal. Over voortplanten beginnen we maar niet.
Helaas ook een maatschappelijk onacceptabele discussie, want... lang leven en voortplanten boven alles. Helaas.
Als je echt groen wil zijn kies je voor geen kinderen, dat heft gelijk al het groen zijn op.

[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 15-03-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-06 16:19
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:43:
[...]

het gaat er volgens mij ook niet om of het jouw stem zou beinvloeden, het mag bij wet gewoonweg niet.
Alleen volgens jouw eigen (wel erg vrije) interpretatie van dat wetsartikel zou dat niet mogen. Zolang er geen campagne gevoerd wordt in het stemlokaal (actief of bijv. door posters) wordt gewoon aan dat wetsartikel voldaan, of wil jij soms zeggen dat een locatie/gebouw je stem kan beïnvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 16:16
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Dit is een beetje klagen om het klagen.

Wat verwacht je dan in een turks museum? Een stel foto's van Spanjaarden? 8)7

Die twitter vind ik dan erger. Sowieso zou je geen stemposters of andere "propaganda" rondom een stemlokaal willen.
JA! :+

Het is wel heel erg overtrokken daar, ik zou er geen probleem mee hebben.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:43
The Inquisitor schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:54:
[...]

Heb je nog een vacature vrij? :) Dit voorbeeld zouden meer werkgevers moeten volgen. Ik heb mijn werk ook al rond 4 uur af, soms eerder, als ik hard werk. Maar nu ben ik verplicht om tot 5 uur te wachten voordat ik weg mag. Waarom? Ik ben even effectief, maar helaas zien ze dat hier niet zo.
haha nee. Ik ben bij die werkgever weg, hoewel mijn nieuwe werkgever er net zo over lijkt te denken. Ik heb echter gewoon werk dat 24/7 door kan gaan, maar als ik een keer om 15:00 af taai, 2 dagen thuis werk of -zoals vandaag- na een uurtje wegens omstandigheden weer huiswaarts keer, doet werkelijk waar niemand daar moeilijk over. Dat is prima mentaliteit en helemaal zoals ik wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-06 10:59
[...]

Juist! De groene partijen die dit niet op nummer 1 hebben staan zijn geen groene partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Alvanosa schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:57:
[...]

JA! :+

Het is wel heel erg overtrokken daar, ik zou er geen probleem mee hebben.
Die lokatie heeft natuurlijk al een verleden van leugens en fraude waarbij onder het mom van een multicutureel bruggen bouwende centrum een moskee onder regie van de Turkse overheid is betaald met gemeenschapsgeld.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:18

Mx. Alba

hen/die/zij

Wat betreft dat stemlokaal in een moskee... Er zijn ook heel veel stemlokalen in kerken, pastorieën en andere religieuze gebouwen. Maar daar hoor je niemand over.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Naar mijn mening is het veel te kort door de bocht om te zeggen dat de enige manier om terug naar duurzaamheid te gaan het reduceren van de wereldpopulatie is. Het is een oplossing, toegegeven, maar meer uitstel van executie dan een permanente oplossing voor de omslag naar volledige duurzaamheid, tenzij we met veel minder mensen ook niet meer van onze technologie gebruik zouden maken. M.b.v. kernfusie-energie kan in theorie een wereldpopulatie van ~10 miljard tot het eind van de aarde van energie worden voorzien.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
[...]

Dan kunnen de kinderen van een ander verrekken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zo, mijn democratische taak is volbracht, ik kan nu weer x-jaar op de bank zitten met een biertje en verwachten dat de politiek het allemaal wel oplost :+

Zit er eigenlijk wel aan te denken om lid te worden van een partij, maar ik wil nog even kijken wat het nut is, en het is ook wel lullig als ik nu lid wordt van Partij X, maar over 4 jaar blijkt Partij Y toch beter te zijn :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Rob_Dielemans schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:58:
[...]

Juist! De groene partijen die dit niet op nummer 1 hebben staan zijn geen groene partijen.
Ik vind dit wel een beetje kort door de bocht. Je snapt ook wel dat dit politieke zelfmoord is.

Daarnaast is er nog wel veel te winnen in verduurzaming zonder met ze alle seppuku te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
TheBrut3 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:56:
[...]

Overigens kan de politiek daar, buiten euthanasie en geboortebeperking, helaas niet over gaan.
Nou.. schaf die procreatiebonus af (kinderbijslag).
En focus op asielopvang in de regio, op dit drukke stukje aarde is de gemiddelde environmental footprint vele male hoger dan elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Laatst online: 11:25
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:59:
Wat betreft dat stemlokaal in een moskee... Er zijn ook heel veel stemlokalen in kerken, pastorieën en andere religieuze gebouwen. Maar daar hoor je niemand over.
Vind het ook niet raar dat er stemlokalen zijn in moskeeën. Wel dat er overal turkse vlaggen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
Arrne schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:59:
[...]

Yep >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
[...]

Als je echt groen wil zijn kies je voor geen kinderen, dat heft gelijk al het groen zijn op.
Het ging me niet zozeer om het groen zijn. Iemand gaf aan vooral voorzichzelf te leven. Wat zijn/haar goed recht is. Ik denk dat kinderen de grootste reden is om wat minder voor jezelf te leven (op welke manier dan ook, niet per se groen).

Dus vroeg me meer af of dat zo was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

Er zijn mensen die geen kinderen willen, om de wereld door te geven dan. Het is wel een goed punt. Nadenken over volgende generaties, want ik wil later wel kinderen.

Ik ben ook compleet voor verandering als het gaat om groen en een beter milieu. Maar dat wereld probleem gaan wij niet oplossen door mensen op kosten te jagen die elke dag op en neer naar hun werk rijden.

De manier waarop en de extreemheid van de plannen ben ik niet voor. Er moet worden samen gewerkt met andere landen(europa) en europa moet de samenwerking aangaan met andere groomachten als rusland, china en de US.

Zoveel verandering, met enorme impact op de economie en voor de portomonee van mensen, nee liever niet. Mensen belasten lost het probleem niet op.. Kijk maar naar roken mensen betalen een godsvermogen en roken lekker door. Zelfde met benzine, in vergelijking met andere landen betalen we al veel. De files zijn er niet minder door. Duurder maken lost niks op, behalve dan dat mensen minder geld te besteden hebben. Het groene alternatief goedkoper maken, zodat mensen goedkoper uit zijn, dat lost het wel op.

Daar kun je natuurlijk over zeggen "Het geld dat we binnen krijgen van de vervuilers gebruiken we om het groene alternatief goedkoper te maken, zodat mensen de overstap maken" Hartstikke leuk, maar wat gebeurd er dan als het overgrote deel over is en dus het geld op is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

mcbacon0 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:02:
Vind het ook niet raar dat er stemlokalen zijn in moskeeën. Wel dat er overal turkse vlaggen hangen.
Het is een Turkse moskee toch? Stel dat er een stemlokaal is in een Ierse pub, moeten dan de Ierse vlaggen ook weg? Of bij een erebegraafplaats, moeten dan de Engelse, Canadese en Amerikaanse vlaggen ook weg?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 01:28
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:59:
Volgens mij is het probleem ook niet dat het in een moskee is, maar dat er allerlei vlaggen en posters hangen inclusief muziek.
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:03:
[...]

Het is een Turkse moskee toch? Stel dat er een stemlokaal is in een Ierse pub, moeten dan de Ierse vlaggen ook weg? Of bij een erebegraafplaats, moeten dan de Engelse, Canadese en Amerikaanse vlaggen ook weg?
Daar zou ik voorstander van zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Richh op 15-03-2017 15:04 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:22

polthemol

Moderator General Chat
[...]

Dit dus. Maar dat wil een boomknuffelaar niet lezen, we moeten wel met z'n allen die boom kunnen knuffelen.
Beetje vreemd dat deze persoon zelf heeft gekozen te leven en te vervuilen als het zo erg is, slechte volgeling van het eigen ideaal. Over voortplanten beginnen we maar niet.
Helaas ook een maatschappelijk onacceptabele discussie, want... lang leven en voortplanten boven alles. Helaas.
het probleem is: als ik _nu_ stop met kinderen maken, je merkt dat effect pas echt in de periode van 20 tot 80 jaar later :) Het grootste werk bij huidige bevolkingsaantal wereldwijd is dus het resultaat van wilde nachten van vorige generaties van 20 jaar of eerder geleden.

Als je de geboortecijfers erbij neemt zie je ook dat de bevolking zal gaan dalen, echter leven we ook een fiks stukje langer dus die daling duurt nog even.

Nog een punt: wil je lagere geboortecijfers, blijkt een vrij effectief middel om te zorgen voor wat economische voorspoed. Landen die van zeer arm naar wat rijker gingen, lieten een dalend geboortecijfer zien.

Samengevat: het "voortplanten boven alles" is een perceptie, geen waarheid. (https://www.ted.com/talks...lation_growth?language=nl oa. voor een uitleg erover).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Stel Dat relativeringen zijn niet echt argumenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:51:
[...]

Klopt inderdaad, Maar je maakt aanzienlijke dagen (4:30 - 20:00 schreef je toch?). Dit is op termijn toch ook niet uit te houden?
Ik rij 2x per week heen en weer en 2 dagen in hotels. Dan valt het goed mee :). Zwaar is het soms wel maar het werk staat me niet tegen en is uitdagend. Grootste issue zit elke keer in je hoofd en in de mogelijkheid je werk je werk te laten zijn. Zodra ik thuis ben is het werk afgesloten. Dat communiceer ik naar iedereen en mij bellen is geen optie. Arbeit = arbeit / freizeit = freizeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Kerk en staat zijn als het goed is gescheiden. Staat en staat niet.

Overigens zou het inderdaad ook correct zijn als de geloofsuitingen in kerken geminimaliseerd, afgedekt of weggehaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Richh schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:03:
Volgens mij is het probleem ook niet dat het in een moskee is, maar dat er allerlei vlaggen en posters hangen inclusief muziek.
Goed maar dan nog hoe beïnvloed dat het stemgedrag?

Het is bijvoorbeeld ook bewezen dat bij stemlokalen in kerken, pastorieën etc. meer op christelijke partijen wordt gestemd dan bij andere stemlokalen. Is dat dan ook beïnvloeding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Zijn er daar dan stemlokalen? Zou wel apart zijn.

Al kon ik in mijn buurthuis wel prima een biertje krijgen voor bij het stemmen :+

Al weet ik ook weer niet zeker of er niet een Friese vlag ergens hing te hangen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Arrne schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:59:
[...]

Tuurlijk niet. Maar moet ik dan maar 2 uur met het OV omdat andere wel kinderen nemen (en dus ook die veel grotere auto want alles inclusief het kinderbedje moet natuurlijk wel mee als je op visite gaat!)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Het is bijvoorbeeld ook bewezen dat bij stemlokalen in kerken, pastorieën etc. meer op christelijke partijen wordt gestemd dan bij andere stemlokalen. Is dat dan ook beïnvloeding?
Ja

Waarom vraag je naar de bekende weg?

Als jezelf claimt dat het bewezen is (ik geloof je meteen) hoe kun je dan in godsnaam nog vragen of het van invloed is? Vind ik het kwalijk? Yep. Vindt ik het net zo erg als het voorbeeld van Turkse moskee? Nope, maar nog zeker zeer onwenselijk.

[ Voor 23% gewijzigd door ReRichard op 15-03-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:05
polthemol schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:04:
[...]

het probleem is: als ik _nu_ stop met kinderen maken, je merkt dat effect pas echt in de periode van 20 tot 80 jaar later :) Het grootste werk bij huidige bevolkingsaantal wereldwijd is dus het resultaat van wilde nachten van vorige generaties van 20 jaar of eerder geleden.

Als je de geboortecijfers erbij neemt zie je ook dat de bevolking zal gaan dalen, echter leven we ook een fiks stukje langer dus die daling duurt nog even.

Nog een punt: wil je lagere geboortecijfers, blijkt een vrij effectief middel om te zorgen voor wat economische voorspoed. Landen die van zeer arm naar wat rijker gingen, lieten een dalend geboortecijfer zien.

Samengevat: het "voortplanten boven alles" is een perceptie, geen waarheid. (https://www.ted.com/talks...lation_growth?language=nl oa. voor een uitleg erover).
In dit filmpje door Kurzgesagt wordt mooi uitgelegd waarom economische voorspoed een land helpt naar de transitie van een hoog geboortecijfer, naar een dalende populatie:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:59
De President van Turkije heeft stemadvies gegeven, dan stemmen in een stemlokaal met allemaal Turkse uitingen is in deze tijd van diplomatieke hoogspanning en allemaal hysterische verwensingen gewoon niet de bedoeling.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Je bent wel erg naar de bekende weg aan het zoeken - ja, mensen zijn beïnvloedbaar. 30 milliseconden voor visuele impressie. Voeg daar verdere stimuli aan toe, voila.

Enfin, dit is iets voor een kiescommissie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Dat klinkt wel boeiend, heb je een bron daarvoor ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Waar ik naartoe wil sturen is dat er nu lawaai wordt gemaakt om dat stemlokaal in die Turkse moskee omdat dat kennelijk beïnvloeding zou zijn, maar dat er verder helemaal nooit is gerept over allerlei andere vormen van beïnvloeding in stemlokalen. Bijvoorbeeld, een stemlokaal in je eigen oude basisschool heeft ook invloed op je stemgedrag. Een stemlokaal bij een kerk ook. Dat valt gewoon uit de statistieken te halen. Kraait geen haan naar. Maar nu het opeens Turkse "beïnvloeding" is, is het land te klein...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
ReRichard schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:06:
[...]

Ja

Je denkt niet dat mensen die stemmen in een kerk, dat waarschijnlijk doen omdat ze al christelijk zijn?

Ik verwacht ook niet dat mensen die nu in een duur hotel (zoals in a'dam nu) stemmen "opeens" VVD gaan stemmen omdat ze door al die rijkdom worden beinvloed.

Het beinvloeden van het stemgedrag van gelovigen gebeurt het hele jaar door, elk jaar weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:07:
Waar ik naartoe wil sturen is dat er nu lawaai wordt gemaakt om dat stemlokaal in die Turkse moskee omdat dat kennelijk beïnvloeding zou zijn, maar dat er verder helemaal nooit is gerept over allerlei andere vormen van beïnvloeding in stemlokalen. Bijvoorbeeld, een stemlokaal in je eigen oude basisschool heeft ook invloed op je stemgedrag. Een stemlokaal bij een kerk ook. Dat valt gewoon uit de statistieken te halen. Kraait geen haan naar. Maar nu het opeens Turkse "beïnvloeding" is, is het land te klein...
Wellicht omdat Turkse beïnvloeding verderfelijk tot op het bot is?
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:07:
[...]

Je denkt niet dat mensen die stemmen in een kerk, dat waarschijnlijk doen omdat ze al christelijk zijn?

Ik verwacht ook niet dat mensen die nu in een duur hotel (zoals in a'dam nu) stemmen "opeens" VVD gaan stemmen omdat ze door al die rijkdom worden beinvloed.

Het beinvloeden van het stemgedrag van gelovigen gebeurt het hele jaar door, elk jaar weer :+
Geen idee. Albantar claimt dat het bewezen is. Dus als dat zo is dan is JA het enige mogelijke antwoord.

[ Voor 29% gewijzigd door ReRichard op 15-03-2017 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03
Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:38:
[...]

Meer dan 50km teveel? Ga weg jonge. Ik rij 189km enkele reis naar Duitsland. "Ga dan dicht bij je werk wonen". Het is niet overal de randstad. Door het werk wat ik doe zijn een hoop mensen niet meer werkloos. Als kost me dat 1000 euro per maand dan is verhuizen nog geen optie want ik ga niet downtown Dortmund wonen of elders in dat gebied.
Brandstof, broeikasgas :F

Voor wie zijn die 1000 euro bedoeld? Waarom zou je überhaupt iemand die werkt straffen onder het motto milieu. Dan begrijp je er geen snars van. Iedereen die ver rijdt heeft:

- motivatie
- trekt geen uitkering
- zorgt voor een bijdrage
- laat geld rollen wat ook anderen weer werk verschaft
Aan de andere kant kun je je afvragen wat de meerwaarde precies is van een baan die alleen kan bestaan door maandelijks honderden liters brandstof te verstoken. Dat de effecten van vervuiling op de maatschappij worden afgewenteld wil niet zeggen dat het geen kosten oplevert. Verder roept iedereen maar wat over de meerkosten per maand. 1000 euro per maand voor 8 miljoen auto's zou een whopping 96 miljard opleveren, meer dan de premies volksverzekeringen en werknemersverzekeringen bij elkaar - ofwel 40% van de rijksbegroting. Je kunt toch zo wel nagaan dat dat nooit gaat gebeuren...

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:06:
[...]

In dit filmpje door Kurzgesagt wordt mooi uitgelegd waarom economische voorspoed een land helpt naar de transitie van een hoog geboortecijfer, naar een dalende populatie:
Dan zou je dus de Europese landbouwsubsidies af moeten schaffen en tevens stoppen met TTIP en CETA, etc. Alleen zo geef je arme landen meer kans om te groeien.

Een keer raden in welk partijprogramma dit expliciet vermeld staat?
hint: Yarrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03
[...]

IK heb gestemd in een bejaardentehuis. Daar hebben ze iederen van 50 jaar en ouder de deur uit gezet :+

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

IJzerlijm schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:07:
[...]

Dat klinkt wel boeiend, heb je een bron daarvoor ?
Sorry ik heb de bron niet paraat en heb momenteel niet de tijd om uitgebreid te gaan googelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
ReRichard schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:06:
[...]

Ja

Als jezelf claimt dat het bewezen is (ik geloof je meteen) hoe kun je dan in godsnaam nog vragen of het van invloed is? Vind ik het kwalijk? Yep. Vindt ik het net zo erg als het voorbeeld van Turkse moskee? Nope, maar nog zeker zeer onwenselijk.
Wat volgens Albantar bewezen is, is niets meer dan correlatie. Dat wil nog niet zeggen dat er een causaal verband is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ReRichard schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:08:
[...]

Wellicht omdat Turkse beïnvloeding verderfelijk tot op het bot is?
Christelijke niet? Het punt is beïnvloeding - that's it. Hoe we daar mee omgaan is de volgende vraag. Gelukkig hebben we daar structuren voor.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
https://twitter.com/i/web/status/841964061168422912
hier ging het om. Dat gaat toch wel verder dan enkel stemmen in een moskee/kerk.

Er hangen letterlijk posters onder van turkse propaganda. Dat is toch wel even anders.

Het verhaal over het turkse schilderij bij het museum over turkije, dat is natuurlijk onzin om daar over te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Maar nu het opeens Turkse "beïnvloeding" is, is het land te klein...
Volgens mij heeft de paus ons afgelopen week ook geen fascisten genoemd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Migrator schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:59:
Naar mijn mening is het veel te kort door de bocht om te zeggen dat de enige manier om terug naar duurzaamheid te gaan het reduceren van de wereldpopulatie is. Het is een oplossing, toegegeven, maar meer uitstel van executie dan een permanente oplossing voor de omslag naar volledige duurzaamheid, tenzij we met veel minder mensen ook niet meer van onze technologie gebruik zouden maken. M.b.v. kernfusie-energie kan in theorie een wereldpopulatie van ~10 miljard tot het eind van de aarde van energie worden voorzien.
We zitten nu op 7 miljard en per 11-12 jaar komt er een miljard bij. Dus die oplossing moet wel binnen de komende 40 jaar plaatsvinden. Aangezien we een eeuw hebben voor klimaatverandering, is dit probleem urgenter. :+
Kijk de foto's nog eens na. Het is alsof je een soort 1939 propagandastuk binnenloopt. Overal Turkse vlaggen, posters, flyers, muziek, tot het tafeltje van het stemhok aan toe. Dat is alsof je SGP/CU posters in een kerk hebt hangen met een 'je kijkt zo lief' Buma op het stemhokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

T-MOB schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:08:
[...]

Aan de andere kant kun je je afvragen wat de meerwaarde precies is van een baan die alleen kan bestaan door maandelijks honderden liters brandstof te verstoken. Dat de effecten van vervuiling op de maatschappij worden afgewenteld wil niet zeggen dat het geen kosten oplevert. Verder roept iedereen maar wat over de meerkosten per maand. 1000 euro per maand voor 8 miljoen auto's zou een whopping 96 miljard opleveren, meer dan de premies volksverzekeringen en werknemersverzekeringen bij elkaar - ofwel 40% van de rijksbegroting. Je kunt toch zo wel nagaan dat dat nooit gaat gebeuren...
Mijn afstand tot de grens is <50km. De vraag is of ik dan überhaupt binnen die regeling val. Ik begin in elk geval direct een makelaarskantoor over de grens in Duitsland met zo'n regeling. Binnenlopen heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Laatst online: 11:25
Maar nu het opeens Turkse "beïnvloeding" is, is het land te klein...
Dat is toch niet zo gek na dit weekend? Je ziet dat Erdogan/de turkse staat van verschillende kanten actief probeert om de mensen te beïnvloeden in hun keuze.
En dat er meer op christelijke partijen wordt gestemd in kerken kan je ook verklaren doordat verschillende mensen die christelijk stemmen dit misschien liever in hun/een kerk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
stel, een poster van Wilders in het stemlokaal van een Kerk.

Das dus ook prima voor de mensen die er geen probleem mee hebben dat er allerlei nationalistische Turkse dingen aanwezig zijn in die Moskee??

serieuze vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:10:
[...]

https://twitter.com/i/web/status/841964061168422912
hier ging het om. Dat gaat toch wel verder dan enkel stemmen in een moskee/kerk.

Er hangen letterlijk posters onder van turkse propaganda. Dat is toch wel even anders.

Het verhaal over het turkse schilderij bij het museum over turkije, dat is natuurlijk onzin om daar over te vallen.
Goed maar wat is dan de link tussen Turkse propaganda en de Nederlandse politiek? Want als je beïnvloeding wil hardmaken dan moet je die link natuurlijk wel aantonen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:10:
[...]

Christelijke niet? Het punt is beïnvloeding - that's it. Hoe we daar mee omgaan is de volgende vraag. Gelukkig hebben we daar structuren voor.
Christelijk ook, maar minder erg. Ik gaf antwoord op zijn vraag waarom "wij" heftiger reageren op Turkse invloed (hoewel afgelopen weekend daarop sluitend antwoord is). Beetje false equivalancy wat je naar voren schuift.

Ik heb een hekel aan spruitjes en aan rode bieten. Het één vindt ik echter veel verwerpelijker dan het andere. Simpel toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Over dat gedoe met stemmen in de moskee. De gemeente is al langsgeweest, en heeft geconstateerd dat er niks mis is.
Er hangt geen verboden campagnemateriaal in een stemlokaal in een Turkse moskee in Amsterdam. Dat concludeert de gemeente, die op onderzoek uit is geweest.

De gemeente reageerde op tweets van een kiezer die schreef dat er posters en folders lagen van Diyanet, het Turkse directoraat voor Godsdienstzaken. Ook hingen er Turkse vlaggen.

Er is wel een vlag van Diyanet verwijderd. Ambtenaren namen een poster mee om te laten uitzoeken wat daarop stond, maar er werd niets gevonden wat verboden is. Op de poster stond 'Ik loop liever alleen op het juiste pad dan met grote menigtes op het verkeerde pad'.
Bron: Parool & RTL Nieuws

Verder onthou ik mij van mijn mening hierover. Wel grappig dat de koppen van beide artikelen totaal anders zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 15-03-2017 15:16 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobinHood schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:00:
Zit er eigenlijk wel aan te denken om lid te worden van een partij, maar ik wil nog even kijken wat het nut is, en het is ook wel lullig als ik nu lid wordt van Partij X, maar over 4 jaar blijkt Partij Y toch beter te zijn :P
Lid worden van een partij is eigenlijk een wat archaïsch overblijfsel uit de verzuilde tijd. In plaats voor te kiezen wat op dat moment geschikt is en past, neem je dan bij voorbaat al stelling.

Je kunt je natuurlijk wel inzetten om een partij te helpen en vormen naar wat jou past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 01:28
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:12:
[...]

Goed maar wat is dan de link tussen Turkse propaganda en de Nederlandse politiek? Want als je beïnvloeding wil hardmaken dan moet je die link natuurlijk wel aantonen...
Tip voor @Waah: reageer met "Sorry ik heb de bron niet paraat en heb momenteel niet de tijd om uitgebreid te gaan googelen..." :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Richh schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:13:
[...]

Tip voor @Waah: reageer met "Sorry ik heb de bron niet paraat en heb momenteel niet de tijd om uitgebreid te gaan googelen..." :+
Je kijkt zo lief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:24
Nou nou, ik denk dat het een prima discussie is of er opzettelijke beinvloeding is. Daarbij roept het bij mij inderdaad de vraag op of je wel stemlokalen moet toestaan op niet 100% openbare plekken. Dus ook kerken of andere religieuze plekken zouden wat mij betreft geen optie moeten zijn. Een openbare basisschool of generiek bejaardentehuis lijken me prima, toch?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bijvoorbeeld, een stemlokaal in je eigen oude basisschool heeft ook invloed op je stemgedrag. Een stemlokaal bij een kerk ook. Dat valt gewoon uit de statistieken te halen. Kraait geen haan naar.
Als dat daadwerkelijk zo blijkt te zijn is dat meer dan aanleiding voor een stevige discussie, uiteraard. Het ene kwaad praat het andere niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
Ik heb mezelf er nog niet vaak op betrapt het met je eens te zijn noch heb ik het idee dat wij privé goed met elkaar door een deur zullen kunnen. Maar eerlijk is eerlijk, that was pretty funny :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:11:
We zitten nu op 7 miljard en per 11-12 jaar komt er een miljard bij. Dus die oplossing moet wel binnen de komende 40 jaar plaatsvinden. Aangezien we een eeuw hebben voor klimaatverandering, is dit probleem urgenter. :+
Het probleem is tevens dat klimaatverandering landen treft die de grootste populatiegroei doormaken, zie bijvoorbeeld dit bericht in het klimaat topic defiant in "Het Klimaattopic", kortom hele gebieden in het M-O en Noord-Afrika zullen letterlijk onbewoonbaar worden. Hou daar een populatie grafiek van die gebieden tegenaan en je weet dat dit een zeer pijnlijk probleem wordt de komende decennia.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 12:32
Deathchant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:25:
Ik ga op GroenLinks stemmen en wil daar mijn gedachtegang over delen.

Eén van de meest basale redenen waarom ik ook voor GroenLinks kies is, omdat ik een samenleving wil die snapt dat het zaaien van tweedracht, verdeling, angst en populisme een grote stap achteruit is. We hebben voorbeelden te over uit de recente tijd (Trump, Erdogan, Poetin, LePen, Wilders, Brexit) die aantonen welke kant het opgaat: rijken worden rijker, armen armer, ras en religie zijn dé speerpunten waar je op veroordeeld wordt, waarbij het uiteindelijke gevolg alleen maar kan zijn dat
1) mensen loodrecht tegenover elkaar komen te staan,
2) de rechtspopulistische machthebbers alleen maar meer macht gaan krijgen,
3) de EU destabiliseert
4) grote groepen (lees: gehandicapten, ouderen, moslims, LGBTQ) verder in de verdrukking komen
5) zorg alleen beschikbaar is voor mensen die het kunnen betalen
6) klimaatverandering verder in de doofpot geduwd wordt omdat er teveel geld te verdienen is aan fossiele brandstoffen.

We leven blijkbaar in het land waar men gelooft in popullistisch politiek-bedrijven via een niet doorberekend A4-plannetje, waar we voor cruciale onderdelen een nep marktwerking nastreven, waar het erger is om een racist genoemd te worden dan er daadwerkelijk ene te zijn (met bijbehorende uitingen), en waar de "boze blanke man" werkelijk niet snapt dat hun niks wordt afgenomen, maar dat het zich erom gaat dat de jaren lang genegeerden nou eindelijk de rechten krijgen die ze allang zouden moeten hebben.
En dan zijn we nog één van de betere samenlevingen, maar ik weiger om dit als de norm te zien.

GroenLinks benoemt al deze dingen; dingen die onderdeel zijn van een groter geheel, en zeker niet allemaal in 1 kabinetsperiode opgelost kunnen worden omdat het nou eenmaal onderdeel is van wereldkarma. Ondanks dat zien zij het niet als dweilen-met-de-kraan open, maar willen zij echt veranderen (en accepteren daarbij ook dat het niet over 1 nacht ijs gaat) en dat is nou juist wat Nederland altijd uniek maakte.

Ik geloof zeer sterk dat alleen een progressief kabinet ervoor kan zorgen dat we voorwaarts gaan; voorwaarts in klimaatverandering wat in mijn ogen ook de grondslag is van veel grote problemen, voorwaarts in een sterk EU, voorwaarts in grote multinationals ook een eerlijke belasting laten betalen en voorwaarts in het terugkrijgen het sociale karakter dat nu vrijwel ontbreekt.

Wat ik ook erg sterk vind, ondanks dat velen dat niet vinden, is dat GroenLinks niks uitsluit en bereid is tot samenwerking. Dit is het belangrijkste punt om een sterk leider te zijn. Nederland is van oudsher al een land van de handel en comprimissen, dus met een beetje gezond verstand hoef je niet naief te zijn door teleurgesteld te zijn dat jouw partij niet alles kan waarmaken.
Waar het geprezen wordt als rechtse partijen zeggen "we moeten ook moeilijke keuzes maken", wordt een dergelijk statement door linkse partijen mijns inziens onterecht niet serieus genomen en gezien als geld-over-de-balk-smijters of geld-naar-volgende-generatie-doorschuivers.

D66 was een goeie 2e kandidaat voor me of Partij voor de Dieren. Ook D66 is zeer progressief.
De lijsttrekker van D66 zie ik als meest premierwaardig en Jesse zie ik als meest oprecht en consistent. Ik ben niet vóór bindende referenda; 1x/4jaar stemmen vind genoeg en helaas kun je ingewikkelde kwesties niet met een simpele JA/NEE beantwoorden. Ook denk ik niet dat je een stelling dusdanig kunt formuleren dat iedereen van de bevolking het begrijpt én dat het voor de politiek de lading dekt. Dáár kiezen we juist de politici voor om dat voor ons op te lossen. Partij voor de Dieren was ook een goeie kandidaat geweest, daar zij vele programmapunten overeenkomen met GroenLinks, SP en ook D66. Helaas heeft Thieme niks laten doorrekenen; ik vind dat je als serieuze politieke partij toch iets van plannen & cijfermatig "bewijs" moet hebben om je argumenten kracht bij te zetten, maar ondanks dat benoemt zij wel veel punten waar ik het grotendeels mee eens ben.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het niet met álle punten van GroenLinks eens ben, en bij sommige punten vertellen ze in hun programma ook niet waar ze het één met het ander compenseren. En nee, ik ben niet voor de per-directe-afschaffing van alle vormen van fossiele energie, want we kunnen daarmee niet de vraag aan energie aan; we moeten dit geleidelijk, maar wel zo snel mogelijk afschaffen door zsm meer geld te steken duurzame, groene oplossingen.

Juist vanwege de sterke samenwerkingsdrang van zowel GroenLinks als D66, hoop ik echt op een progressief kabinet, het liefst over links. We moeten voorwaarts, dus wanneer dat niet gaat, ben ik bereid om te accepteren dat de VVD het over rechts zou trekken. Zoals ik al eerder zei leg ik me er ook bij neer als er beargumenteerd water bij de wijn gedaan moet worden, want ook dát is nodig om voorwaarts te komen. Daarom kan ik ook niks met one issue parties of partijen die "breekpunten" hebben; het is goed om voor iets te staan en je foot down te zetten, maar dit vind ik één van de grote minpunten van de SP: deden ze meer water bij de wijn 2 kabinetten geleden, hadden ze veel meer kunnen uitvoeren dan alleen maar in de oppositie te zitten. GroenLinks lijkt dit wél te begrijpen.
Beter kun je het niet omschrijven. Ben het 100% met je eens en ga vanavond ook GroenLinks stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:11:
[...]

[...]

Kijk de foto's nog eens na. Het is alsof je een soort 1939 propagandastuk binnenloopt. Overal Turkse vlaggen, posters, flyers, muziek, tot het tafeltje van het stemhok aan toe. Dat is alsof je SGP/CU posters in een kerk hebt hangen met een 'je kijkt zo lief' Buma op het stemhokje.
Zie het filmpje van Kurzgesagt (3 minuten) en je zult zien dan het niet lineair blijft stijgen (thank god)
De 12 miljardste wereldburger zal volgens de voorspellingen nooit geboren worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

NiGeLaToR schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:14:
[...]

Nou nou, ik denk dat het een prima discussie is of er opzettelijke beinvloeding is. Daarbij roept het bij mij inderdaad de vraag op of je wel stemlokalen moet toestaan op niet 100% openbare plekken. Dus ook kerken of andere religieuze plekken zouden wat mij betreft geen optie moeten zijn. Een openbare basisschool of generiek bejaardentehuis lijken me prima, toch?
Maar juist ook die basisschool beïnvloedt het stemgedrag. Vooral als het de vroegere basisschool van de stemmer zelf is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:15:
Maar juist ook die basisschool beïnvloedt het stemgedrag. Vooral als het de vroegere basisschool van de stemmer zelf is. ;)
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Wat een onzin. Ik stem in een woonzorgcentrum. Alsof ik dan ineens 50+ ga stemmen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

defiant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:15:
[...]

Het probleem is tevens dat klimaatverandering landen treft die de grootste populatiegroei doormaken, zie bijvoorbeeld dit bericht in het klimaat topic defiant in "Het Klimaattopic", kortom hele gebieden in het M-O en Noord-Afrika zullen letterlijk onbewoonbaar worden. Hou daar een populatie grafiek van die gebieden tegenaan en je weet dat dit een zeer pijnlijk probleem wordt de komende decennia.
ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar dus laatst gelezen dat wanneer je zou zorgen dat arme regio's in de wereld zich normaal zouden kunnen ontwikkelen, dat er dan in die regio's minder kinderen geboren zullen worden, omdat er minder noodzaak is voor een groot nageslacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
een dikke vette grote poster van Wilders in een stemlokaal van een stemlokaal van een Kerk...Zou ook geen enkel probleem zijn, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
dawg schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:17:
[...]

ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar dus laatst gelezen dat wanneer je zou zorgen dat arme regio's in de wereld zich normaal zouden kunnen ontwikkelen, dat er dan in die regio's minder kinderen geboren zullen worden, omdat er minder noodzaak is voor een groot nageslacht.
Zie het filmpje van kurzgesagt wat hierboven ergens staat. Daar wordt exact dat uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
RodeStabilo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:16:
[...]

Wat een onzin. Ik stem in een woonzorgcentrum. Alsof ik dan ineens 50+ ga stemmen....
Hier is ie van een ouderencentrum naar een basisschool gegaan. Nu kunnen de senioren het stemlokaal niet meer bereiken. :+

@Waah
Bij voorkeur aangeven wat er in het filmpje staat zodat ook duidelijk wordt wat ze willen zonder dat we allemaal filmpjes hoeven te kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 15-03-2017 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Nat-Water schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:12:
Over dat gedoe met stemmen in de moskee. De gemeente is al langsgeweest, en heeft geconstateerd dat er niks mis is.

Er is wel een vlag van Diyanet verwijderd. Ambtenaren namen een poster mee om te laten uitzoeken wat daarop stond, maar er werd niets gevonden wat verboden is. Op de poster stond 'Ik loop liever alleen op het juiste pad dan met grote menigtes op het verkeerde pad'.
Er hing een vlag van Diyanet, de lange arm van Erdogan. Er hing een poster met een tekst in een taal die voor Nederlanders niet te lezen was. Turkse vlaggen, etc. Niets aan de hand inderdaad... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

https://books.google.nl/b...page&q=stemlokaal&f=false

"Uit een onderzoek naar stemgedrag in Arizona bleek dat de steun voor een wetsvoorstel om scholen extra geld te geven toenam als het stemlokaal in een schoolgebouw was gevestigd."

Met uitgebreider googelen is er vast veel meer te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:12:
[...]

Ik dacht dat Turkije (of eigenlijk Erdogan) redelijk duidelijk was in waar je in NL niet op moest stemmen als turkse staatsburger. Een hoop propaganda kan dan zeker invloed uitoefenen al is het maar uit angst.

Maar de bron daarvoor heb ik momenteel niet paraat, en ik heb geen tijd om de bron op te zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

[...]

Maar stel dat je twijfelt tussen 50+ en VVD, en je loopt dat woonzorgcentrum binnen en je ziet al die oude mensen en je denkt aan je eigen oude dag die ooit een keer gaat komen, dan zou dat je best meer richting 50+ kunnen duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:19:
[...]

Er hing een vlag van Diyanet, de lange arm van Erdogan. Er hing een poster met een tekst in een taal die voor Nederlanders niet te lezen was. Turkse vlaggen, etc. Niets aan de hand inderdaad... 8)7
Fries is ook niet te lezen voor Nederlanders, snel mijn buurthuis aangeven! Er was, waarschijnlijk, zelfs een Friese vlag ergens te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
in een stemlokaal ergens in Gelderlandl hangt bij een Turks Cultureel Centrum een grote poster van een bekend groot national leider uit Turkije.... is oke, denk ik....of wacht...

bron: De Gelderlander

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-06 15:31
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:19:
[...]

Ik dacht dat Turkije (of eigenlijk Erdogan) redelijk duidelijk was in waar je in NL niet op moest stemmen als turkse staatsburger. Een hoop propaganda kan dan zeker invloed uitoefenen al is het maar uit angst.

Maar de bron daarvoor heb ik momenteel niet paraat, en ik heb geen tijd om de bron op te zoeken :+
Erdogan kan roepen wat hij wil, daar is hij blijkbaar goed in, maar eerlijk. Hoeveel Turken hadden nou op Wilders of Rutte gestemd? Zijn aanhang zeker niet. Enige wat hij gerealiseerd zou hebben is dat zijn tegenstanders juist wel op die partijen gaan stemmen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:20:
[...]

Maar stel dat je twijfelt tussen 50+ en VVD, en je loopt dat woonzorgcentrum binnen en je ziet al die oude mensen en je denkt aan je eigen oude dag die ooit een keer gaat komen, dan zou dat je best meer richting 50+ kunnen duwen.
maar als je het zo door gaat trekken kun je bijna nergens meer stemmen natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RobinHood schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:20:
Fries is ook niet te lezen voor Nederlanders, snel mijn buurthuis aangeven! Er was, waarschijnlijk, zelfs een Friese vlag ergens te zien!
Heeft Foppe de Haan ook een stemadvies gegeven? :)

(ow wacht... dat heeft hij... never mind je snapt wat ik bedoel)

[ Voor 11% gewijzigd door hoevenpe op 15-03-2017 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Dat zeg je wel maar ik kan me best voorstellen dat dat invloed kán hebben op een kleine groep zwevende kiezers. Stel je twijfelt tussen 50+ en de VVD en je komt in een verzorgingshuis waar het nog ruikt naar urine en spruitjes. Dan kan het best zijn dat dát je over de streep trekt om toch 50+ te stemmen voor betere ouderen zorg.

Het zou wel interessant zijn om daar een studie naar te doen.

Het is de vraag hoe groot die invloed is en of dat voldoende is om hele moeilijke constructies te gaan bedenken om het tegen te gaan maar dat er invloed kan zijn sluit ik zeker niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Rotterdam, utrecht en groningen doen aan realtime opkomst meten:

https://groningen.tweedekamer15maart.nl/#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

alle partijen willen km heffing behalve de VVD. Ik ben wel benieuwd hoe al die partijen denken de leefbaarheid van het platteland en de betaalbaarheid van de grote stad in stand te houden met die heffing. Hier op t platteland is veel OV weggesaneerd want niet rendabel.

Megalomanie van de zuidas-koorts (wie heeft de grootste/langste/dikste) verordonneert dat het meeste hoogwaardige werk geconcentreerd wordt in de steden in plaats van het veel goedkopere achterland

ik ben dr nog niet uit, maar ik heb niet veel hoop voor de Provincie de komende vier jaar.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:19:
https://books.google.nl/b...page&q=stemlokaal&f=false

"Uit een onderzoek naar stemgedrag in Arizona bleek dat de steun voor een wetsvoorstel om scholen extra geld te geven toenam als het stemlokaal in een schoolgebouw was gevestigd."

Met uitgebreider googelen is er vast veel meer te vinden.
Het gaat hier over politieke partijen, niet over wetsvoorstellen. Volgens jouw woorden is het stemmen in je eigen basisschool van invloed op de resultaten van de Tweedekamerverkiezingen. Dat valt op geen enkele manier te onderbouwen.

Plus, nogmaals, de ene fout vlakt de andere niet uit. Als resultaten dit wel blijken aan te geven - waar het op dit moment niet op lijkt - dan moet daar wat aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
dawg schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:17:
Dat zou is normaliter ook het geval, maar we lopen het risico dat dat niet meer gaat gebeuren omdat effecten van klimaatverandering een te grote impact hebben gaan hebben op de economie en levens van mensen. Sommige gebieden in het M-O importeren bijna al hun voedsel (Saudi-Arabië 80%), stijgende wereldvoedselprijzen zullen enorme crisis veroorzaken.

Vandaar dat het vreemd is dat klimaat zo weinig aandacht heeft gekregen binnen deze verkiezingen, ik durf bijna te wedden at binnen dit decennium het onderwerp en vooral de gevolgen hoog op de politieke agenda zullen komen te staan van de politiek. Waarbij sommigen de gevolgen alsnog niet proberen te linken aan de oorzaak.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:18:
[...]

Hier is ie van een ouderencentrum naar een basisschool gegaan. Nu kunnen de senioren het stemlokaal niet meer bereiken. :+

@Waah
Bij voorkeur aangeven wat er in het filmpje staat zodat ook duidelijk wordt wat ze willen zonder dat we allemaal filmpjes hoeven te kijken.
Ik gaf het filmpje op als bron voor het niet eeuwig stijgen van de wereldbevolking. Daarbij ligt de video uit dat meer geld uitgeven voor de ontwikkeling van arme landen zorgt voor een daling van de hoeveelheid kinderen per gezin.

Volgens mij had ik dat er ook wel bij gezet, en de video is dan een bronvermelding. Als de mensen dan melden zoiets gelezen te hebben, dan herhaal ik met liefde één bron waar dat in staat.
YouTube: Overpopulation – The Human Explosion Explained

Dus dat staat er in de video. Dat is de bronvermelding. Niemand hoeft het te kijken. Meer als je interesse hebt in het onderwerp. Net als dat mensen hier ook bronnen inzetten voor als je meer wilt weten over andere onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
peter00 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:22:
alle partijen willen km heffing behalve de VVD. Ik ben wel benieuwd hoe al die partijen denken de leefbaarheid van het platteland en de betaalbaarheid van de grote stad in stand te houden met die heffing. Hier op t platteland is veel OV weggesaneerd want niet rendabel.

Megalomanie van de zuidas-koorts (wie heeft de grootste/langste/dikste) verordonneert dat het meeste hoogwaardige werk geconcentreerd wordt in de steden in plaats van het veel goedkopere achterland

ik ben dr nog niet uit, maar ik heb niet veel hoop voor de Provincie de komende vier jaar.
Snap je zorgen, maar willen de meeste partijen dit ook niet compenseren. Dus eerder eerlijker dan duurder maken (gebruiker betaald). Misschien je daar eens in verdiepen, of hun OV-plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

dawg schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:21:
[...]

maar als je het zo door gaat trekken kun je bijna nergens meer stemmen natuurlijk. :)
Eigenlijk niet nee. Want bijna elke (semi-)publieke locatie roept wel voor bepaalde mensen bepaalde gedachtes op die een nog (licht) zwevende kiezer kunnen beïnvloeden.

Maar al die andere invloeden (dat bij stemlokalen in scholen vaker wordt gestemd op partijen die goed zijn voor het onderwijs, dat bij kerken vaker gestemd wordt op christelijke partijen, dat bij bejaardentehuizen vaker wordt gestemd op partijen die de ouderenzorg een warm hart toedragen, dat op stadhuizen vaker wordt gestemd op partijen die in die gemeenteraad het best vertegenwoordigd zijn) daar kraait geen haan naar.

De gemeente is zelfs langsgeweest bij dat bewuste stemlokaal en heeft er niets gevonden wat niet door de beugel kon. Kous af, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:24:
Snap je zorgen, maar willen de meeste partijen dit ook niet compenseren. Dus eerder eerlijker dan duurder maken (gebruiker betaald). Misschien je daar eens in verdiepen, of hun OV-plannen.
Hoe maak je dat eerlijker? Door kilometers in de stad zwaarder te belasten dan die erbuiten? Dan stevenen we ook nog eens af op de grootste privacyschending in, ehm, drie weken ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:25:
De gemeente is zelfs langsgeweest bij dat bewuste stemlokaal en heeft er niets gevonden wat niet door de beugel kon. Kous af, toch?
Als de Turkije-rel van dit weekend er niet was geweest had je waarschijnlijk een stuk minder mensen gehoord over Turkse propaganda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Maar al die andere invloeden (dat bij stemlokalen in scholen vaker wordt gestemd op partijen die goed zijn voor het onderwijs, dat bij kerken vaker gestemd wordt op christelijke partijen, dat bij bejaardentehuizen vaker wordt gestemd op partijen die de ouderenzorg een warm hart toedragen, dat op stadhuizen vaker wordt gestemd op partijen die in die gemeenteraad het best vertegenwoordigd zijn) daar kraait geen haan naar.
Nogmaals, brooohoooon!

Als je zo stellig bent moet je ook met overtuigende en relevante bewijzen komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 15-03-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:26:
[...]

Hoe maak je dat eerlijker? Door kilometers in de stad zwaarder te belasten dan die erbuiten? Dan stevenen we ook nog eens af op de grootste privacyschending in, ehm, drie weken ofzo?
Ja wat is eerlijker idd. Bedoelde meer dat er partijen zijn die het voornemen hebben dat de burger er in de portemonnee weinig van merkt. Hoe en wat precies weet ik niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Nu online
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:19:
[...]

Er is een vlag van Diyanet weggehaald - dat staat nota bene in het artikel. Verder is er niks mis. Zet trouwens een spreuk in het Frans neer, en het gros kan het niet lezen. En geen haan die er naar kraait.

Het is hysterie aangezien het nu om iets is wat met Turkije te maken heeft, en we op dit moment een akkefietje hebben met Turkije.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 15-03-2017 15:28 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20

backupdevice

Boeh!

[...]

Kan je dit aantonen met een bron ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1 ... 88 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.