De Tweede Kamerverkiezingen 2017 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 92 Laatste
Acties:
  • 220.095 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:27

Typhone

Who Dares Wins

Ja mij een artikel over treinen onder m'n neus duwen als het over auto's gaat (waar ik vraagtekens bij plaatste) en vervolgens weer vaag gaan neuzelen zonder op mijn betoog in te gaan.
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt (je reageert niet op standpunten en statements maar ik schijnbaar wel) maar na wat quotes van jou te hebben gelezen op anderen word ik niet veel wijzer van het geheel.

Als het continue lijkt dat anderen afwijkend zijn dan is het eindresultaat vaak dat je zelf afwijkend bent, dat weet je hè? Laat het rusten. We zijn het niet eens met elkaar en de meelezers hier (PvdA, 2x VVD) vinden niet dat ik vreemde zaken neerkrabbel en plaatsen ook vraagtekens bij jouw opmerking.

en zo is er wel genoeg modder gegooid

[ Voor 10% gewijzigd door Migrator op 15-03-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44

polthemol

Moderator General Chat
TommyGun schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Mee eens, en als het aan GroenLinks ligt dan blijven er geen wegen en auto's meer over;

Krijgen we een verkeersinfarct? En wat doen partijen eraan?
http://nos.nl/artikel/216...-doen-partijen-eraan.html

Vervolgens stort de economie als een malle in.
mwah. Ik ben ook een forens min of meer: woon in Sittard en mijn standplaats voor werk is Amsterdam. Doe er nog wat Houten en Zoetermeer bij af en toe tijdens de week en ik maak aardig wat kilometers: per trein :)

Dat gaat niet voor iedereen werken, maar er zijn genoeg mensen die met de auto gaan om metde auto te gaan. Ik hobbel naar de trein, klap de laptop open en ga aan het werk. In theorie heb ik 5 uur reistijd voor amsterdam - sittard, in de praktijk is het een 30 minuten in totaal (de tijd om van station naar werk en station naar huis te wandelen). Werkzaamheden plan je wat handiger in (voor de treinritten heb ik dingen die ik gewoon kan doen zonder dat ik iemand een uur moet bellen enz.) en je spreekt alleen op locatie af als het meerwaarde heeft.

Als mensen zich eenvoudig wat aanpassen is er heel veel mogelijk zonder dat iemand moet inboeten.

Je kunt auto's zien als auto's, ik hoef geen auto, ik wil gewoon van a naar b, het middel is niet bijster relevant voor me, als ik maar niet god weet hoe lang ergens moet staan/wachten/mijn tijd verdoen.

Bijkomend ding: het meer asfalt/wegen maken is geen oplossing, dat is ook al regelmatig gebleken in de praktijk en uit veel studies hierover. Wat rest is zorgen dat mensen wel vervoer hebben maar niet voor alles de auto pakken :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:53
Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:52:
[...]

Mee eens. De grootste zwakte van GL en PvdA wat mij betreft. Een heel forse investering in de NS zou ik ook graag zien, alsook meer HSL binnen de grenzen (anderhalf uur Amsterdam Groningen en Amsterdam Maastricht bijv.)
Daar ben ik ook zeker voorstander van. Maar laten we nou niet gaan doen alsof er voor iedere Nederlander een alternatief is voor de auto, alsof er een keuze is voor veel spitsrijders. Het gaat erom welke groepen je aanpakt met die plannen, en dat is gewoon totaal niet solidair.

Laten we de vergroening van het vervoer binnen Nederland gewoon eerlijker houden. Belastingvoordelen op elektrische auto's, wegenbelasting heffen op uitstoot ipv gewicht (en dus niet alleen bij aanschaf, daarmee ontzie je de volledige tweedehandsmarkt), meer carpoolplekken. Budgetneutraal! Er zijn talloze oplossingen zonder GPS-trackers in alle burgerauto's te knutselen.

En laten we het zeker niet gebruiken om het nivelleringsfeestje van te betalen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:20
Wat the fuck???
Kiezers worden bij het Turks Cultureel Centrum in Nijmegen begroet door een grote poster van een Turkse nationalistische leider. Dat schiet bij veel Nijmegenaren in het verkeerde keelgat.

„Ik erger me kapot aan dit beeld. Een stemruimte moet neutraal zijn. Dit had ik niet verwacht.” Een Nijmegenaar die komt stemmen doet zijn beklag.

'Dit beeld' is een grote afbeelding van Alparslan Türkeş, een Turkse nationalistische politicus die in 1997 overleed. Het hangt prominent in het Turks Cultureel Centrum in Nijmegen dat vandaag tevens stembureau is.
Staat nog net geen dwingend DENK stemadvies naast... :(

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:58:
[...]

Grappig de extra rekeningrijden op transport. Ben benieuwd hoe dat gaat met iedereen zijn internetpakketjes. Die verzendkosten zullen dan ook stijgen.
Denk jij nou na over de gevolgen van een besluit of beslissing? Jij moet niet bij de gevestigde orde de politiek instappen want daar zitten ze helemaal niet op zulke wijsheden te wachten ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:01:
Wat the fuck???

[...]

Ataturk en Erdogan/DENK zijn ook niet echt te verenigen. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-06 19:47

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Even overgenomen van de nu.nl liveblog.

Bizar dit....

https://twitter.com/i/web/status/841964061168422912

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:56:
[...]

Ja het is ook meer hopen dan het wellicht realistisch is. Maar dit is de enige goede uitkomst van een dergelijke coalitie. Het is denk ik vooral dan de VVD en GL die het elkaar ideologisch moeilijk maken.
GL en VVD zullen rollebollen over de belasting en het groene beleid, D66 en CDA zie ik wel botsen over progressief versus conservatief, zoals Pechthold gister opmerkte "Het is vooral Buma die radicaliseert"

Het CDA heeft in korte tijd een enorme spruitjeslucht gekregen, je doet iets knap verkeerd als het CU progressiever oogt :+
EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Denk dat de SP ook heel erg vast houdt aan zn idealen hoor. Misschien nog wel meer dan GL
Vandaar dat ik zeg dat ze zichzelf in de hoek zetten. Daarom stem ik ook geen SP, ik wil een partij die verantwoordelijkheid wilt nemen, dat zie ik de SP niet snel doen, de VVD direct uitsluiten is gewoon zwak.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 15:09
[...]

Ik ga waarschijnlijk GL stemmen, maar dit vind ik één van de kwalijke dingen aan GL. Het zomaar wegschuiven van een prima overbrugging totdat zon wel goed genoeg is
Ik hebt GL om deze reden altijd geboycot... Maarja, geen enkele partij (van belang) zal kerncentrales gaan bouwen de volgende kabinetsperiode dus praktisch maakt het niet zoveel uit.
Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:58:
[...]

Ja mij een artikel over treinen onder m'n neus duwen als het over auto's gaat (waar ik vraagtekens bij plaatste) en vervolgens weer vaag gaan neuzelen zonder op mijn betoog in te gaan.
Ah dat miste ik, my bad.
en de meelezers hier (PvdA, 2x VVD) vinden niet dat ik vreemde zaken neerkrabbel
Daar zou ik niet zo zeker van zijn ;) Bovendien, ik heb geen externe bevestiging nodig, jij wel?
en plaatsen ook vraagtekens bij jouw opmerking.
Tot dusver niemand, maargoed, ik ga op je voorstel in: we laten het rusten.
Richh schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:59:
[...]

Daar ben ik ook zeker voorstander van. Maar laten we nou niet gaan doen alsof er voor iedere Nederlander een alternatief is voor de auto, alsof er een keuze is voor veel spitsrijders. Het gaat erom welke groepen je aanpakt met die plannen, en dat is gewoon totaal niet solidair.
Sure, maar een hoop wel. Ik weet dat het voor mij een kwestie van geld is: ik heb een auto op de oprit, en dan is het goedkoper dan de trein. Als dat zou veranderen, en er reden misschien wat meer treinen, dan zou het een optie worden. Links of rechtsom moeten mensen naar het werk, en zie LA: 12 rijstroken helpen niet tegen files.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 22:55

Jumpiefox

Hoi ?

Wat the fuck???

[...]

Het is een turks multiculti centrum..dat ding heeft daar waarschijnlijk gewoon altijd gestaan en niemand die eraan dacht. Niet echt een what the fuck momentje imo..nu wel een issue na dat gedoe met Erdo maar goed..

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Grappig de extra rekeningrijden op transport. Ben benieuwd hoe dat gaat met iedereen zijn internetpakketjes. Die verzendkosten zullen dan ook stijgen.
Uiteindelijk zullen die wel gaan stijgen (tenzij ze met een drone bezorgen :)) maar of dat slecht is weet ik niet. Nu heb ik in een week soms wel 8 bezorgers aan de deur gehad, dat kan best efficiënter door bijv wat op te sparen en minder vaak te bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
emnich schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:02:
[...]

Uiteindelijk zullen die wel gaan stijgen (tenzij ze met een drone bezorgen :)) maar of dat slecht is weet ik niet. Nu heb ik in een week soms wel 8 bezorgers aan de deur gehad, dat kan best efficiënter door bijv wat op te sparen en minder vaak te bezorgen.
Dat is wel een stupide vrije markt uitvloeisel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:12
Wat the fuck???

[...]

Uhmm Turkes zou Erdogan fileren, grootste voorstander van seculier Turkije.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Jumpiefox schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:02:
Het is een turks multiculti centrum..dat ding heeft daar waarschijnlijk gewoon altijd gestaan en niemand die eraan dacht. Niet echt een what the fuck momentje imo..nu wel een issue na dat gedoe met Erdo maar goed..
Dan nog: er is gisteren uit Ankara dwingend stemadvies gekomen, wie gaan bij dit stemlokaal de stemmen tellen? Hoe krijg je de garantie dat 'onwelgevallige' stemmen op bijv. de PVV of VVD hier niet 'verdwijnen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:40
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:04:
[...]

Dan nog: er is gisteren uit Ankara dwingend stemadvies gekomen, wie gaan bij dit stemlokaal de stemmen tellen? Hoe krijg je de garantie dat 'onwelgevallige' stemmen op bijv. de PVV of VVD hier niet 'verdwijnen'?
Wie zegt dat er Turkse mensen achter het bureau zitten? Het is een locatie, wil niet zeggen dat alles meteen Turks is.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 21:54
[...]

De telling is openbaar en daar mag je gewoon bij zijn. Ga er dus naar toe zou ik zeggen en kijk of er geen stemmen verdwijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Iedereen mag bij het tellen van stemmen aanwezig zijn, dus ik zou zeggen ga je gang en doe je burgerplicht :)

Of was dat dan weer wat teveel moeite gevraagd en ging het je toch puur om de complottheorie ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zou dit ook met rekeningrijden kunnen gebeuren?
http://www.ad.nl/buitenla...e-discriminatie~a13f5e7d/
EU-parlement wijst Duitse wegentol af vanwege discriminatie

Het Europees Parlement heeft zich vandaag met 510 tegen 126 stemmen tegen invoering van de Duitse wegentol gekeerd. ,,De Europese Commissie moet de bezwaarprocedure tegen deze wet weer opstarten", vinden EU-parlementariërs Wim van de Camp en Jeroen Lenaers (CDA). Het duurt minstens nog tot 2020 voordat Nederlandse autorijders tol moeten betalen om op de Duitse autobahn te rijden.
Of is het geen discriminatie als alleen Nederlanders straks een spitstarief betalen? Hoe gaan we mensen dwingen een kastje in de auto te proppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:58
Linkdumpen is écht heel vervelend. Ook al is je link interessant.

Gaat over het plaatsen van propaganda voor de Turkse machthebbers in een 'multicultureel centrum' wat effectief een moskee is.

Even een puntje tot in het einde der tijden: er kan niet gestemd worden in een gebedshuis, kerk of hoofdkantoor van No surrender zo je wilt. Dat is echt te bizar voor woorden en er is dan ook ingegrepen. Helaas had dit uiteraard voorkomen moeten worden - feitelijk kun je de stemmen uit die stembus net zo goed versnipperen?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Eh, misschien omdat die vuilnisbakken verzegeld zijn en er heus wel controle is op het tellen?

Dat Erdogan ons een bananenrepubliek vind, betekend niet dat we eentje zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Ja het is ook meer hopen dan het wellicht realistisch is. Maar dit is de enige goede uitkomst van een dergelijke coalitie. Het is denk ik vooral dan de VVD en GL die het elkaar ideologisch moeilijk maken.
Ik weet niet of het een probleem van ideologie is, misschien is het één stuk problematiek van taalgebruik, en één deel te diep vastzitten in oude netwerken.

Laat ik het zo zeggen. Het viel me op tijdens het debat gisteren dat Klaver best sterk was - voor eigen vijver. Hij wist in te zetten op wat belangrijk was voor de kiezer in dat spectrum. Maar hij deed niet inzetten op het bruggetje slaan - althans niet op manieren die wel werken. Bijvoorbeeld gebruik van taal / beeld / perceptie. Rutte doet dit trouwens wel, het is integraal onderdeel van VVD acquisitie/retentiebeleid om daar gebruik van te maken. Je weet wat je hebt in eigen vijver, je weet wat je moet zeggen (annex doen) om dat te behouden, maar ook op welke wijze je daar op moet inzetten. Bijvoorbeeld TV voor het ene deel, het evenement voor het andere deel, het aanreiken door werkgeversbijeenkomsten voor het volgende, ga zo door. An sich levert dat een campagnebeleid op wat - als je het allemaal naast elkaar samen in beeld zou zetten - best chaotisch is. Maar omdat het gericht is, valt dat niet op. De doelgroepen kijken nauwelijks buiten eigen bubbels en stromen.

Taal is daar enorm belangrijk voor. Ik heb ergens aan het begin van een topic een opname geplaatst van een TED Talk waarin de verhoudingen tussen Republikeinen en Democraten in de VS zo onder de loep gelegd werd, alsmede methodiek om bruggen te slaan op deze wijze - ongeacht de enorm diepe kloof.

Ik vond het best jammer dat Klaver daar niet op in deed zetten. Niet voor werving, maar voor processen van uitwisseling / bewustzijn / overbrugging. Er is immers op het moment niets of niemand in het midden van het politieke spectrum, terwijl dat wel is waar gewerkt moet worden. Dan zal men elkaars taal moeten spreken. Op zijn minst - voor GL - om te voorkomen dat het te makkelijk uitgespeeld kan worden zoals de PvDA. De bijkomstigheid dat het de partij interessant maakt voor mensen buiten eigen vijver is handig.

In dat opzicht is Pechtold slimmer aan die progressieve kant van het spectrum dan Klaver, of beter gezegd, de partijleiding van GL.

Aan de kant van mijn VVD is het niet zozeer een kwestie van onwil, het is simpelweg dat men vast zit aan gevestigde netwerken. Dat zijn bedrijven en structuren zoals recent nog in het nieuws gekomen van "geprobeerd te vernieuwen, maar snapte het niet, dus weer terug naar de fossiele loopgraaf". De druk daaruit is enorm hoog. Het valt mij op dat in het Nederlandse er een behoorlijke dynamiek van kennis en ontwikkeling is gericht op het maken van geld uit groen. Maar ze hebben geen netwerk, niet in het academische, niet in het zakelijke. De VVD slaat hier de plank mis omdat het buiten de informatiestromen valt. Als het GL lukt om een netwerk op te bouwen in deze, dan volgt de rest eigenlijk vanzelf omdat er - bot gezegd - geld te verdienen is.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:07:
Zou dit ook met rekeningrijden kunnen gebeuren?
http://www.ad.nl/buitenla...e-discriminatie~a13f5e7d/

[...]

Of is het geen discriminatie als alleen Nederlanders straks een spitstarief betalen? Hoe gaan we mensen dwingen een kastje in de auto te proppen?
Denk het niet zo snel, hangt wel een beetje van de details van het plan af. Moeten buitenlanders bijvoorbeeld een vignet kopen?

Maargoed tov Duitsland is het een beetje de omgekeerde wereld, daar wordt nooit moelijk over gedaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06 14:04

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als werkgevers een keertje kappen met het verplicht werken op reguliere tijden, dan kan ik buiten de spits rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-06 19:47

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

NiGeLaToR schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:07:
[...]

Linkdumpen is écht heel vervelend. Ook al is je link interessant.

Gaat over het plaatsen van propaganda voor de Turkse machthebbers in een 'multicultureel centrum' wat effectief een moskee is.

Even een puntje tot in het einde der tijden: er kan niet gestemd worden in een gebedshuis, kerk of hoofdkantoor van No surrender zo je wilt. Dat is echt te bizar voor woorden en er is dan ook ingegrepen. Helaas had dit uiteraard voorkomen moeten worden - feitelijk kun je de stemmen uit die stembus net zo goed versnipperen?
Heh, excuses. Op nu.nl stond het als een soort widget, dus ik dacht dat het (omdat het een Twitter link is) hier ook automatisch weergegeven werd 8)7

Vooral de foto's inderdaad ook. Hier moet toch iets mee gedaan worden mag ik hopen...

fookin mad fer it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:17
The Inquisitor schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:10:
Als werkgevers een keertje kappen met het verplicht werken op reguliere tijden, dan kan ik buiten de spits rijden.
Het is ook beter om eerst maar flexibelle werktijden te promoten ipv extra duur rijden.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 18:48
The Inquisitor schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:10:
Het nieuwe werken wordt steeds meer gepromoot. Als iedereen alleen al 1 dag in de week thuis werkt, lost dat een hoop op. Over 10 jaar zal niet iedereen meer 5 dagen in de week in de auto hoeven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37
[...]

Banden en remmen beginnen dan de grootse producenten van fijnstof te worden. Volgende stap is de hovercar. ;)

[...]
Het scheelt in ieder geval dat elektrische auto's, vooral bij hogere snelheden, prima op de motor kunnen remmen en dus geen wrijving gebruiken. Geen fijnstof :) Je blijft wel met banden zitten natuurlijk.
Daarom, rails. Treinen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
DikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:11:
Vooral de foto's inderdaad ook. Hier moet toch iets mee gedaan worden mag ik hopen...
Je maakt het zo Wilders wel enorm makkelijk om te scoren...
Ook al is het niet zo bedoeld ik zou me wel geïntimideerd voelen als ik hier zou moeten stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

klaw schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Het is ook beter om eerst maar flexibelle werktijden te promoten ipv extra duur rijden.
Juist. Meer flexibel, meer thuiswerk mogelijkheden. Dan hoeven we minder (in de spits) te rijden.
muffstuff schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Het nieuwe werken wordt steeds meer gepromoot. Als iedereen alleen al 1 dag in de week thuis werkt, lost dat een hoop op. Over 10 jaar zal niet iedereen meer 5 dagen in de week in de auto hoeven zitten.
Werd gepromoot wil ik liever zeggen. Tegenwoordig hoor je er minder van, en als ik het bij werkgevers vraag kijken ze me gek aan.

[ Voor 42% gewijzigd door The Inquisitor op 15-03-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:11:

Zo te zien is dat ook gebeurd :) Zoals al gezegd werd: Erdogan mag wel doen alsof we een bananenrepubliek zijn, dit is helaas voor hem niet waar. Sterker nog: je kunt de telling vanavond na 21:00 gewoon bijwonen, dus als iemand twijfels heeft dan kun je letterlijk meetellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:03
muffstuff schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Alleen jammer dat niet iedereen thuis kan werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Ook al is het niet zo bedoeld ik zou me wel geïntimideerd voelen als ik hier zou moeten stemmen.
Niemand *moet* ergens stemmen, je mag overal in je gemeente stemmen (en elders, als je een kiezerspas hebt) in welk stemlokaal dan ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Ryan_ schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:13:
[...]

Ook dat is niet erg, er hoeft geen 100% afname te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ryan_ schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:13:
[...]

Het is niet eens nodig dat iedereen het doet, als maar een groot deel de mogelijkheid krijgt. Je kunt niet zeggen dat dat nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:30

PeaceNlove

Deugleuter

Prosac schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Kan me er wel iets bij voorstellen hoor, ik ben forens, met een diesel en 40+ duizend kilometer per jaar. Ik geloof echter totaal niet meer in meer asfalt en wel in een vorm van rekeningrijden. Zeker als dat gepaard gaat met een flinke arbeidslastenkorting. Denk dat je zo beter files oplost dan met meer asfalt.
Precies mijn verhaal. Komt alleen bij dat ik dan zelfs nog GL-lid ben. :o Gewoon een lekkere spitsheffing er tegenaan, dan dwing je dat recreatie en vakantieverkeer vanzelf wel naar de rustiger tijden. En mijn werkgever mag lekker betalen voor de rekening van mijn rijden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
The Inquisitor schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Juist. Meer flexibel, meer thuiswerk mogelijkheden. Dan hoeven we minder (in de spits) te rijden.
Ik kan honderden beroepen opnoemen waarbij thuiswerken geen optie is, het klinkt allemaal leuk, maar het is voor een beperkte groep maar weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

NiGeLaToR schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:13:
[...]

Zo te zien is dat ook gebeurd :) Zoals al gezegd werd: Erdogan mag wel doen alsof we een bananenrepubliek zijn, dit is helaas voor hem niet waar. Sterker nog: je kunt de telling vanavond na 21:00 gewoon bijwonen, dus als iemand twijfels heeft dan kun je letterlijk meetellen :)
Random getallen roepen terwijl iemand zit te tellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 13:15
Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Dude, niet jij weer. Ik heb het over auto's hij komt met treinen.
Stroom is stroom en gooi je dat in een batterij dan maakt het geen drol uit waar het vandaan komt.
Nu stel ik even vraag 2:

Waarvandaan ga je voor 8 miljoen auto's inclusief huizen, verwarming, koken de stroom vandaan halen als je als groene partij tegen de milieueffecten van windmolen parken bent? En de efficiency van zonnepanelen is zo laag dat je het daarmee niet gaat halen. Gooi er even een linkje tegenaan met het onderbouwde voorstel want ik heb nog wat geld op de plank liggen om te investeren en jij weet waar Abraham de 'groene' mosterd haalt.
Dit kan prima hoor. Zie bijvoorbeeld hier:
https://100.org/wp-addons/maps/embed-large.html#528

De onderbouwing kan je hier vinden:
http://web.stanford.edu/g...ticles/I/CountriesWWS.pdf

Er zijn vast andere voorbeelden te vinden, we zijn slim genoeg hier in Nederland.

De belangrijkste hindernissen zijn niet economisch of technologisch, maar sociaal en politiek van aard.

Ik vind je post nogal pessimistisch klinken. Laten we het gewoon doen, wij als Nederland komen er echt wel uit. Het biedt tal aan voordelen en het is nou eenmaal noodzakelijk als we het op de lange termijn leuk willen houden voor onze kinderen en kleinkinderen.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
martinusz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:15:
[...]

Ik kan honderden beroepen opnoemen waarbij thuiswerken geen optie is, het klinkt allemaal leuk, maar het is voor een beperkte groep maar weggelegd.
Maar die honderden beroepen flextijden aanbieden ipv 9-5 scheelt ook al heel veel. Nogmaals je hoeft geen 100% afname te hebben in de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-06 17:13
Prosac schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:53:
[...]

Het is niet alleen maar rekeningrijden he. Om maar wat te noemen: beter OV is dan ook nodig en nog meer stimuleren van thuiswerken als je niet perse naar kantoor moet. Het is -zoals bij zoveel- een combinatie van maatregelen die je nodig hebt. VVD (bijvoorbeeld) denkt dat naar mijn idee alleen maar aan meer asfalt, dat is de laatste jaren tijdens de crisis aangelegd, maar ondertussen neemt met de aantrekkende economie filedruk ook gewoon weer toe. Ook op de trajecten waar meer asfalt is gelegd.
Ik denk dat je met die maatregelen al klaar bent en je niet eens aan rekeningrijden hoeft te beginnen. Neem maar eens een goede vrijdag enkele jaren geleden toen de kantoorambtenaren vrij kregen. Dan waren de files niet bestaand. Voeg daar een mix van thuiswerkend bedrijfsleven aan toe en voila. Mijn werkgever is ook van het duurzame in theorie maar in de praktijk houdt deze het thuiswerken tegen. Laten de voorstanders van rekeningrijden eerst maar eens inzetten op de alternatieven om minder kilometers te bewerkstellingen en dan kunnen we daarna altijd nog aan rekeningrijden denken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[...]

Als die groep dat dan ook deed en als mogelijkheid zou hebben, maar dat is ook nog maar spaarzaam het geval. Bovendien is 'file' hier net als in Rusland en China nog net geen statussymbool ofzo, hoeveel mensen elke dag opnieuw slaafs in het rijtje gaan staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

[...]

Nah andersom, het is voor véél dienstverlenende beroepen mogelijk om thuis te werken, maar de werkgever werkt niet mee. Ik kan al mijn wekrzaamheden prima thuis verrichten, maar ze lachen je schaapachtig uit als je erover begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
[...]

En zo zijn er ook honderden waarbij het wel kan. Dat is al voldoende om geen files meer te hebben.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

[...]

Maar iedere dag 50km op en neer tuffen is eigenlijk ook gewoon te gek voor woorden. Zowel de hoeveelheid brandstof en broeikasgassen als de hoeveelheid tijd en 'weg' het in beslag neemt. Ga dan gewoon dicht bij je werk wonen...

Als dat 50km op en neer tuffen je gewoon keihard 1000 euro per maand kost, moet je zien hoe snel verhuizen dan een optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Toch niet weer een hele rekeningrijden discussie?

Ga met dit lekkere weer op de fiets naar het stemlokaal... :)

[ Voor 6% gewijzigd door hoevenpe op 15-03-2017 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat gebeurt er eigenlijk als je niet hebt kunnen stemmen omdat de biljetten op zijn, zoals nu al voorkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
[...]

dat is zoeen onzinnig argument. Ik kan honderden beroepen benoemen die prima thuis kunnen werken maar toch elke dag per auto naar kantoor gaan.

Beleid betekend dat je niet met een absoluut iets komt als in: niemand meer een auto, iedereen werkt thuis. Je gaat altijd een uitzondering kunnen vinden. Het gaat erom: wil je dat mensen die prima van thuis uit kunnen werken (of met de fiets of ov naar werk kunnen gaan), dat die elke dag met hun auto gaan tuffen voor werk, netjes in de file gaan staan wachten enz. Als je die mensen kunt stimuleren om andere manieren van vervoer te gebruiken of thuis te werken, betekend het dat die 100den beroepen die persé wel die auto nodig hebben, ook minder last hebben van files.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Anoniem: 147126 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:20:
[...]

Maar iedere dag 50km op en neer tuffen is eigenlijk ook gewoon te gek voor woorden. Zowel de hoeveelheid brandstof en broeikasgassen als de hoeveelheid tijd en 'weg' het in beslag neemt. Ga dan gewoon dicht bij je werk wonen...

Als dat 50km op en neer tuffen je gewoon keihard 1000 euro per maand kost, moet je zien hoe snel verhuizen dan een optie is.
Er staat binnenkort een reorganisatie aan te komen terwijl ik net 2 jaar geleden dichterbij mijn werk ben gaan wonen. Je snapt wel wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Maar die honderden beroepen flextijden aanbieden ipv 9-5 scheelt ook al heel veel. Nogmaals je hoeft geen 100% afname te hebben in de spits.
De 9-17 uur ga je gewoon heel lastig eruit krijgen, ook voor flexibele werktijden zal het voor honderden beroepen niet opgaan. De zakelijke maatschappij draait nu eenmaal vooral overdag tussen 9-17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-06 20:10
The Inquisitor schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:18:
[...]

maar ze lachen je schaapachtig uit als je erover begint.
Het vereist inderdaad ook wel een mentaliteitsverandering. Thuiswerken wordt nog door teveel mensen afgedaan als "ah, ff een dagje de tuin in".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
Wat the fuck???

[...]

Dit is een beetje klagen om het klagen.

Wat verwacht je dan in een turks museum? Een stel foto's van Spanjaarden? 8)7

Die twitter vind ik dan erger. Sowieso zou je geen stemposters of andere "propaganda" rondom een stemlokaal willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Soldaatje schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:20:
Wat gebeurt er eigenlijk als je niet hebt kunnen stemmen omdat de biljetten op zijn, zoals nu al voorkomt?
Dan moet je even wachten tot ze nieuwe biljetten opgehaald hebben op het gemeentehuis.

Of je gaat naar een ander stemlokaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-06 11:11
Elke partij die pretendeert groen te zijn en het dan niet meteen over geboortebeperking of op zijn minst over het afschaffen van de ridicule procreatiebonus is niet groen.

Zogenaamd rechts-liberale partijen die weigeren om recreatief drugsgebruik te decriminaliseren (feitelijk gewoon beschikkingsrecht over eigen lichaam) en zelfs durven te beweren dat iemand van wiet gestorven is is verre van liberaal en gewoon links-populistisch zoals elke andere partij.

Ik heb er lang over nagedacht en ik houd ze nu al 7 jaar in de gaten èn ik heb net hun gehele partijprogramma gelezen (wie doet dat nu) en mijn stem gaat dit jaar naar de Piratenpartij.

M.i. zijn ze eindelijk volwassen geworden en ik heb genoeg van het keer op keer verkwanselen van privacy en het lukraak gegooi van de terrorismekaart dan wel het valse denk-aan-de-kinderen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:50
[...]

Dichterbij wonen is niet voor iedereen een optie, zeker niet als je op verschillende plekken moet zijn.

Daarbij als mensen aan zo'n klein stukje als 1000 euro per maand kwijt zijn zie ik er heel veel in de WW en bijstand bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cbr600f4i schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:21:
[...]

Er staat binnenkort een reorganisatie aan te komen terwijl ik net 2 jaar geleden dichterbij mijn werk ben gaan wonen. Je snapt wel wat ik bedoel ;)
Ja, lullig. Moet je alweer verhuizen. Goede vergoeding voor het veranderen van je standplaats onderhandelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:53
[...]

Want huizen in de randstad zijn nu al zo lekker betaalbaar :) laat staan wat er gebeurd als je wacht op meer vraag (en natuurlijk een gelijkblijvend aanbod). Op dit moment gaat men al opbieden boven de vraagprijs bij koophuizen en eist men inkomenseisen van 3x het huurbedrag voor een beetje woning (buiten de 800+ EUR die het al kost).

"Gewoon dichter bij je werk wonen" is niet zo maar een optie.

Het werk moet dichter bij de mensen gaan zitten, dat is de enige langetermijnoplossing. Een goede infrastructuur en voordelen voor bedrijven die zich buiten de grote steden vestigen is waar we heen moeten om dit probleem op te lossen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cbr600f4i
Anoniem: 147126 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Ja, lullig. Moet je alweer verhuizen. Goede vergoeding voor het veranderen van je standplaats onderhandelen!
Ik wil helemaal niet verhuizen. Kan je dat begrijpen, dat er meer is dan werken alleen? En vooral nadat ik al 4 x ben verhuisd, ben er wel een keertje klaar mee. En dat alleen maar om dat een nep groene partij het nodig vindt om mij nog meer te straffen puur omdat ik werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Prosac schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Het vereist inderdaad ook wel een mentaliteitsverandering. Thuiswerken wordt nog door teveel mensen afgedaan als "ah, ff een dagje de tuin in".
en zelfs daar is niets mis mee, als je je werk maar gedaan krijgt :) Het denken in werkuren is eigenlijk een vreselijk stompzinnig iets (vaak krijg je ook dat mensen maar proberen druk bezig te lijken gewoon voor de schone schijn). Als jij je 40urige werkweek-werklading op een dag gedaan krijgt en je werkt thuis? Zorg dat je bereikbaar bent instant en ga lekker schoffelen in je tuin joh. Werk is gedaan dus je baas blij, jij hoeft niet de schone schijn hoog te houden dus jij ook blij, je tuin leuk gedaan dus de buren ook blij, iedereen blij :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:25

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ga op GroenLinks stemmen en wil daar mijn gedachtegang over delen.

Eén van de meest basale redenen waarom ik ook voor GroenLinks kies is, omdat ik een samenleving wil die snapt dat het zaaien van tweedracht, verdeling, angst en populisme een grote stap achteruit is. We hebben voorbeelden te over uit de recente tijd (Trump, Erdogan, Poetin, LePen, Wilders, Brexit) die aantonen welke kant het opgaat: rijken worden rijker, armen armer, ras en religie zijn dé speerpunten waar je op veroordeeld wordt, waarbij het uiteindelijke gevolg alleen maar kan zijn dat
1) mensen loodrecht tegenover elkaar komen te staan,
2) de rechtspopulistische machthebbers alleen maar meer macht gaan krijgen,
3) de EU destabiliseert
4) grote groepen (lees: gehandicapten, ouderen, moslims, LGBTQ) verder in de verdrukking komen
5) zorg alleen beschikbaar is voor mensen die het kunnen betalen
6) klimaatverandering verder in de doofpot geduwd wordt omdat er teveel geld te verdienen is aan fossiele brandstoffen.

We leven blijkbaar in het land waar men gelooft in popullistisch politiek-bedrijven via een niet doorberekend A4-plannetje, waar we voor cruciale onderdelen een nep marktwerking nastreven, waar het erger is om een racist genoemd te worden dan er daadwerkelijk ene te zijn (met bijbehorende uitingen), en waar de "boze blanke man" werkelijk niet snapt dat hun niks wordt afgenomen, maar dat het zich erom gaat dat de jaren lang genegeerden nou eindelijk de rechten krijgen die ze allang zouden moeten hebben.
En dan zijn we nog één van de betere samenlevingen, maar ik weiger om dit als de norm te zien.

GroenLinks benoemt al deze dingen; dingen die onderdeel zijn van een groter geheel, en zeker niet allemaal in 1 kabinetsperiode opgelost kunnen worden omdat het nou eenmaal onderdeel is van wereldkarma. Ondanks dat zien zij het niet als dweilen-met-de-kraan open, maar willen zij echt veranderen (en accepteren daarbij ook dat het niet over 1 nacht ijs gaat) en dat is nou juist wat Nederland altijd uniek maakte.

Ik geloof zeer sterk dat alleen een progressief kabinet ervoor kan zorgen dat we voorwaarts gaan; voorwaarts in klimaatverandering wat in mijn ogen ook de grondslag is van veel grote problemen, voorwaarts in een sterk EU, voorwaarts in grote multinationals ook een eerlijke belasting laten betalen en voorwaarts in het terugkrijgen het sociale karakter dat nu vrijwel ontbreekt.

Wat ik ook erg sterk vind, ondanks dat velen dat niet vinden, is dat GroenLinks niks uitsluit en bereid is tot samenwerking. Dit is het belangrijkste punt om een sterk leider te zijn. Nederland is van oudsher al een land van de handel en comprimissen, dus met een beetje gezond verstand hoef je niet naief te zijn door teleurgesteld te zijn dat jouw partij niet alles kan waarmaken.
Waar het geprezen wordt als rechtse partijen zeggen "we moeten ook moeilijke keuzes maken", wordt een dergelijk statement door linkse partijen mijns inziens onterecht niet serieus genomen en gezien als geld-over-de-balk-smijters of geld-naar-volgende-generatie-doorschuivers.

D66 was een goeie 2e kandidaat voor me of Partij voor de Dieren. Ook D66 is zeer progressief.
De lijsttrekker van D66 zie ik als meest premierwaardig en Jesse zie ik als meest oprecht en consistent. Ik ben niet vóór bindende referenda; 1x/4jaar stemmen vind genoeg en helaas kun je ingewikkelde kwesties niet met een simpele JA/NEE beantwoorden. Ook denk ik niet dat je een stelling dusdanig kunt formuleren dat iedereen van de bevolking het begrijpt én dat het voor de politiek de lading dekt. Dáár kiezen we juist de politici voor om dat voor ons op te lossen. Partij voor de Dieren was ook een goeie kandidaat geweest, daar zij vele programmapunten overeenkomen met GroenLinks, SP en ook D66. Helaas heeft Thieme niks laten doorrekenen; ik vind dat je als serieuze politieke partij toch iets van plannen & cijfermatig "bewijs" moet hebben om je argumenten kracht bij te zetten, maar ondanks dat benoemt zij wel veel punten waar ik het grotendeels mee eens ben.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het niet met álle punten van GroenLinks eens ben, en bij sommige punten vertellen ze in hun programma ook niet waar ze het één met het ander compenseren. En nee, ik ben niet voor de per-directe-afschaffing van alle vormen van fossiele energie, want we kunnen daarmee niet de vraag aan energie aan; we moeten dit geleidelijk, maar wel zo snel mogelijk afschaffen door zsm meer geld te steken duurzame, groene oplossingen.

Juist vanwege de sterke samenwerkingsdrang van zowel GroenLinks als D66, hoop ik echt op een progressief kabinet, het liefst over links. We moeten voorwaarts, dus wanneer dat niet gaat, ben ik bereid om te accepteren dat de VVD het over rechts zou trekken. Zoals ik al eerder zei leg ik me er ook bij neer als er beargumenteerd water bij de wijn gedaan moet worden, want ook dát is nodig om voorwaarts te komen. Daarom kan ik ook niks met one issue parties of partijen die "breekpunten" hebben; het is goed om voor iets te staan en je foot down te zetten, maar dit vind ik één van de grote minpunten van de SP: deden ze meer water bij de wijn 2 kabinetten geleden, hadden ze veel meer kunnen uitvoeren dan alleen maar in de oppositie te zitten. GroenLinks lijkt dit wél te begrijpen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
[...]

Ik had een prima baan op 15 minuten. kocht een huis en begon te verbouwen. Markt voor mijn werkgever veranderde en ondanks beloftes van een langdurige arbeidsrelatie kreeg ik vorig jaar al in mei te horen dat het per 1 januari klaar zou zijn voor mij. Helaas, prima vent, maar project gestaakt. Zonde. Ondertussen had ik per 1 januari wel gewoon een nieuwe baan die uitstekend past, maar wel 45 minuten rijden nu (180 km per dag). Niks mis mee, maar met een huis half in verbouwing, vrouw met een baan wél dichtbij, is verhuizen nou niet bepaald een optie als we niet met een flinke restschuld een nieuw huis willen kopen. Helemaal omdat nou net in de regio waar ik ben gaan werken er geen banen liggen voor mijn vrouw. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cbr600f4i schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:21:
[...]

General_Snuss schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Dichterbij wonen is niet voor iedereen een optie, zeker niet als je op verschillende plekken moet zijn.
Miljoenen tonnen broeikasgassen de atmosfeer in gooien is ook geen optie.
Daarbij als mensen aan zo'n klein stukje als 1000 euro per maand kwijt zijn zie ik er heel veel in de WW en bijstand bijkomen.
"Gewoon dichter bij je werk wonen" is niet zo maar een optie.
Nogmaals, als het gewoon 3000 euro per maand kost, dan is het opeens op de een of andere manier -wel- een optie. Ik heb wel wat vertrouwen in mensen dat ze creatief zijn enzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 19:17

Mx. Alba

hen/die/zij

General_Snuss schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Om het nog maar niet te hebben over mensen die gewoon niet kunnen verhuizen. Bijvoorbeeld omdat ze een of ander flexcontract hebben waarmee ze te veel verdienen voor sociale huur, maar geen "stabiel genoeg" inkomen voor geliberaliseerde huur of om iets te kopen. #hoedan?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
[...]

Ik snap je punt _/-\o_
Maar helaas is dat niet altijd zo simpel.

Hier in het hoge noorden heb je niet veel keus. In mijn eigen stad is geen werk voor mijn opleiding. Dus ik moet 42km rijden.

Mijn vriendin werkt in de GGZ, en die moet ook ~40 km rijden naar haar werk. Dat is ook de enige GGZ instelling die nog in Friesland is met zwaardere gevallen. Zij moet alleen net 40km de andere kant op.

Dus ik woon al relatief in het midden. De enige optie is dus een baan nemen die minder verdient en ik niet leuk vind. Dankzij de bezuinigingen in de zorg kan mijn vriendin dus ook niet ergens anders gaan werken.

Daarnaast: ik vind mijn stad erg leuk, en zou niet graag naar een andere stad willen om te wonen. Mijn familie woont hier, en de opa's en oma's van mijn kinderen wonen hier ook. En die passen op de kleine ~4 dagen per week. Dat is ook niet even op te lossen.

Zo gemakkelijk is het niet altijd om te verhuizen. En thuiswerken kan voor mijn vriendin niet. Ik kan wel thuis werken (en doe dit heel soms ook) maar er is duidelijk door het bestuur gemeld dat men verwacht dat je zoveel mogelijk hier bent, omdat dit beter is voor de samenwerking.

Ik zou het graag zo zien. Meer thuiswerk etc. Maar helaas moet dat wel van bovenaf opgelegd worden... want als je dat bedrijven zelf laat regelen kan je er vanuit gaan dat het niet gaat gebeuren. OV is ook geen optie, want dat is 1,5 uur met het OV ipv nog geen 30 minuten met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
martinusz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:21:
[...]

De 9-17 uur ga je gewoon heel lastig eruit krijgen, ook voor flexibele werktijden zal het voor honderden beroepen niet opgaan. De zakelijke maatschappij draait nu eenmaal vooral overdag tussen 9-17.
Dit is echt al langs niet meer zo. Banken zijn tegenwoordig op zaterdag en savonds open (ik heb in de avonduren mijn hypotheek geregeld). De hele dienstverlening gaat juist eerder naar een 24/7 bereikbaarheid toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37
Rob_Dielemans schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:22:
[...]
Zogenaamd rechts-liberale partijen die weigeren om recreatief drugsgebruik te decriminaliseren (feitelijk gewoon beschikkingsrecht over eigen lichaam) en zelfs durven te beweren dat iemand van wiet gestorven is is verre van liberaal en gewoon links-populistisch zoals elke andere partij.
[...]
Ik neem aan dat je het over de VVD hebt. Als je niet heel liberaal bent, bijvoorbeeld door zelfdoding niet legaal te maken of inderdaad softdrugs niet toe te staan, ben je niet per se links :P Dat 'liberale' valt wel tegen inderdaad, het komt mij over als stemmers van christelijke partijen winnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
polthemol schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:25:
[...]

en zelfs daar is niets mis mee, als je je werk maar gedaan krijgt :) Het denken in werkuren is eigenlijk een vreselijk stompzinnig iets (vaak krijg je ook dat mensen maar proberen druk bezig te lijken gewoon voor de schone schijn). Als jij je 40urige werkweek-werklading op een dag gedaan krijgt en je werkt thuis? Zorg dat je bereikbaar bent instant en ga lekker schoffelen in je tuin joh. Werk is gedaan dus je baas blij, jij hoeft niet de schone schijn hoog te houden dus jij ook blij, je tuin leuk gedaan dus de buren ook blij, iedereen blij :D
Ik ben ook van de "36 uur op mijn contract, maar wordt afgerekend op resultaat, niet op aanwezigheid". Ik heb nu 3 jaar bij een werkgever gezeten waar het niet uitmaakte waar je je werk deed. Waren een paar afspraken waarbij je aanwezig diende te zijn, verder werd je afgerekend op het tijdig afleveren van je productie of geaccepteerde verklaring waarom het wat langer ging duren. Dat vond ik heerlijk werken na 2 jaar klokken en min of meer een aanwezigheidsplicht van 9-17. :')
Geloof dat mijn productie zonder klokken ook hoger lag, omdat je wilde aantonen dat je die vrijheid aan kon. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Een stembureau in een Diyanet-moskee in stadsdeel Oost in Amsterdam is woensdag over de schreef gegaan. De gemeente Amsterdam heeft besloten in te grijpen omdat er Turkse vlaggen en nationalistische posters aan de muur hangen.

Ook klinkt de Turkse radio op de achtergrond en worden er Diyanet-folders op de tafel verspreid, zo blijkt uit twitterberichten van Amsterdammers die in de moskee hun stem uitbrachten. ,,Campagneuitingen in het stembureau zijn niet toegestaan. We hebben iemand erheen gestuurd om dit te corrigeren’’, laat een woordvoerster van de gemeente weten. ,,We hebben nog geen klachten van kiezers binnengekregen.’’

Ik vind dit best zorgelijk. Ben nog nooit een stemlokaal in een Kerk tegengekomen.

even gechecked:

Artikel J 36: In het stemlokaal worden geen activiteiten ontplooid die erop gericht zijn de kiezers in hun keuze te beïnvloeden.

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Daarnaast: ik vind mijn stad erg leuk, en zou niet graag naar een andere stad willen om te wonen. Mijn familie woont hier, en de opa's en oma's van mijn kinderen wonen hier ook. En die passen op de kleine ~4 dagen per week. Dat is ook niet even op te lossen.

Zo gemakkelijk is het niet altijd om te verhuizen. En thuiswerken kan voor mijn vriendin niet. Ik kan wel thuis werken (en doe dit heel soms ook) maar er is duidelijk door het bestuur gemeld dat men verwacht dat je zoveel mogelijk hier bent, omdat dit beter is voor de samenwerking.

Ik zou het graag zo zien. Meer thuiswerk etc. Maar helaas moet dat wel van bovenaf opgelegd worden... want als je dat bedrijven zelf laat regelen kan je er vanuit gaan dat het niet gaat gebeuren. OV is ook geen optie, want dat is 1,5 uur met het OV ipv nog geen 30 minuten met de auto.
je kunt het ook creatiever oplossen, zoals ik hierboven zei: ik had een kans op een nieuwe baan maar wil eigenlijk niet graag verhuizen (koopappartement en ik vind mijn huidige stad meer dan groot genoeg voor me :D ). Ik woon in Sittard (eigenlijk eerder een dorp met grootheidswaanzin dan een stad ;P) en werk in Amsterdam. Ook mijn manager vind persoonlijk contact belangrijk dus ik reis per trein en werk thuis. In de trein werk ik gewoon, dus praktisch gezien heb ik geen reistijd (slechts de wandeling van huis naar station en van station naar kantoor). De werkgever moet hier natuurlijk ook wel in willen faciliteren, maar een trein kun je bv. zien als een trein, of je kunt het benaderen als een mobiel kantoor met chauffeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 13:36
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:32:

[...]

Ik vind dit best zorgelijk. Ben nog nooit een stemlokaal in een Kerk tegengekomen.
Is vrij normaal in wat kleinere gemeentes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:32:
Een stembureau in een Diyanet-moskee in stadsdeel Oost in Amsterdam is woensdag over de schreef gegaan. De gemeente Amsterdam heeft besloten in te grijpen omdat er Turkse vlaggen en nationalistische posters aan de muur hangen.

Ook klinkt de Turkse radio op de achtergrond en worden er Diyanet-folders op de tafel verspreid, zo blijkt uit twitterberichten van Amsterdammers die in de moskee hun stem uitbrachten. ,,Campagneuitingen in het stembureau zijn niet toegestaan. We hebben iemand erheen gestuurd om dit te corrigeren’’, laat een woordvoerster van de gemeente weten. ,,We hebben nog geen klachten van kiezers binnengekregen.’’

anders google je even. Als het in een moskee mag, mag het ook in een kerk: http://www.rd.nl/vandaag/...-koffie-en-koek-1.1383072

Neemt niet weg dat dit niet echt een fijne ontwikkeling is. Volgens mij is er ook al ingegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Boerekool_ schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:33:
[...]

Is vrij normaal in wat kleinere gemeentes hoor.
Artikel J 36: In het stemlokaal worden geen activiteiten ontplooid die erop gericht zijn de kiezers in hun keuze te beïnvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:22:
[...]

Dan moet je even wachten tot ze nieuwe biljetten opgehaald hebben op het gemeentehuis.

Of je gaat naar een ander stemlokaal.
Als daar nog tijd voor is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
marcop23 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Ik neem aan dat je het over de VVD hebt. Als je niet heel liberaal bent, bijvoorbeeld door zelfdoding niet legaal te maken of inderdaad softdrugs niet toe te staan, ben je niet per se links :P Dat 'liberale' valt wel tegen inderdaad, het komt mij over als stemmers van christelijke partijen winnen.
Het rechts-liberalisme zou moeten streven naar minder overheid, minder bemoeienis en zoveel mogelijk focusen op kerntaken. De VVD is de laatste jaren voor meer overheid en meer overheidsbemoeienis, denk aan Fred Teeven, dit zijn klassiek links politieke trekjes, zo van laat het maar aan vadertje staat over die weet wel wat goed voor je is.
Er wordt aan onze privacy en onze rechtsbeginselen geknaagd, dus we hebben partijen nodig die streven naar minder overheid en niet meer zoals de Piratenpartij.

Wat je ook niet moet vergeten is dat het populisme eraan komt! Wat je dan niet wilt is dat er door zorgzame politici een infra-structuur al is aangelegd waar kwaadwillenden prima mee overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:34:
[...]

Dat een stemlokaal in een kerk is betekend niet dat je daar ook wordt beïnvloed. Zie ook dat in het comment wat je citeert dat er direct iets aan is gedaan na het uitkomen hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:33:
[...]

anders google je even. Als het in een moskee mag, mag het ook in een kerk: http://www.rd.nl/vandaag/...-koffie-en-koek-1.1383072

Neemt niet weg dat dit niet echt een fijne ontwikkeling is. Volgens mij is er ook al ingegrepen.
Mag best in een Kerk blijkbaar. Maar geloof niet dat ze daar alles op alles zetten om je stem te beinvloeden als in deze moskeer in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Anoniem: 147126 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:26:
[...]

[...]

Miljoenen tonnen broeikasgassen de atmosfeer in gooien is ook geen optie.

[...]

[...]

Nogmaals, als het gewoon 3000 euro per maand kost, dan is het opeens op de een of andere manier -wel- een optie. Ik heb wel wat vertrouwen in mensen dat ze creatief zijn enzo.
Wait wut? Als de partner lokaal werkt en jij verder weg, dan schiet je met een verhuizing naar het midden niks op, 2x 0,5 is nog steeds 1. Dus dan maar één van twee werkloos? 3k netto is grofweg 2x modaal bruto, zonder overige kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:37:
[...]

Mag best in een Kerk blijkbaar. Maar geloof niet dat ze daar alles op alles zetten om je stem te beinvloeden als in deze moskeer in Amsterdam.

Ik las zojuist dat Bosman (PVV) polshoogte is komen nemen. Why? Betere reclame kan de PVV toch niet wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:38

Megatron

Intergalactic Planetary

Deathchant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:25:
Ik ga op GroenLinks stemmen en wil daar mijn gedachtegang over delen.

Eén van de meest basale redenen waarom ik ook voor GroenLinks kies is, omdat ik een samenleving wil die snapt dat het zaaien van tweedracht, verdeling, angst en populisme een grote stap achteruit is. We hebben voorbeelden te over uit de recente tijd (Trump, Erdogan, Poetin, LePen, Wilders, Brexit) die aantonen welke kant het opgaat: rijken worden rijker, armen armer, ras en religie zijn dé speerpunten waar je op veroordeeld wordt, waarbij het uiteindelijke gevolg alleen maar kan zijn dat
1) mensen loodrecht tegenover elkaar komen te staan,
2) de rechtspopulistische machthebbers alleen maar meer macht gaan krijgen,
3) de EU destabiliseert
4) grote groepen (lees: gehandicapten, ouderen, moslims, LGBTQ) verder in de verdrukking komen
5) zorg alleen beschikbaar is voor mensen die het kunnen betalen
6) klimaatverandering verder in de doofpot geduwd wordt omdat er teveel geld te verdienen is aan fossiele brandstoffen.

We leven blijkbaar in het land waar men gelooft in popullistisch politiek-bedrijven via een niet doorberekend A4-plannetje, waar we voor cruciale onderdelen een nep marktwerking nastreven, waar het erger is om een racist genoemd te worden dan er daadwerkelijk ene te zijn (met bijbehorende uitingen), en waar de "boze blanke man" werkelijk niet snapt dat hun niks wordt afgenomen, maar dat het zich erom gaat dat de jaren lang genegeerden nou eindelijk de rechten krijgen die ze allang zouden moeten hebben.
En dan zijn we nog één van de betere samenlevingen, maar ik weiger om dit als de norm te zien.

GroenLinks benoemt al deze dingen; dingen die onderdeel zijn van een groter geheel, en zeker niet allemaal in 1 kabinetsperiode opgelost kunnen worden omdat het nou eenmaal onderdeel is van wereldkarma. Ondanks dat zien zij het niet als dweilen-met-de-kraan open, maar willen zij echt veranderen (en accepteren daarbij ook dat het niet over 1 nacht ijs gaat) en dat is nou juist wat Nederland altijd uniek maakte.

Ik geloof zeer sterk dat alleen een progressief kabinet ervoor kan zorgen dat we voorwaarts gaan; voorwaarts in klimaatverandering wat in mijn ogen ook de grondslag is van veel grote problemen, voorwaarts in een sterk EU, voorwaarts in grote multinationals ook een eerlijke belasting laten betalen en voorwaarts in het terugkrijgen het sociale karakter dat nu vrijwel ontbreekt.

Wat ik ook erg sterk vind, ondanks dat velen dat niet vinden, is dat GroenLinks niks uitsluit en bereid is tot samenwerking. Dit is het belangrijkste punt om een sterk leider te zijn. Nederland is van oudsher al een land van de handel en comprimissen, dus met een beetje gezond verstand hoef je niet naief te zijn door teleurgesteld te zijn dat jouw partij niet alles kan waarmaken.
Waar het geprezen wordt als rechtse partijen zeggen "we moeten ook moeilijke keuzes maken", wordt een dergelijk statement door linkse partijen mijns inziens onterecht niet serieus genomen en gezien als geld-over-de-balk-smijters of geld-naar-volgende-generatie-doorschuivers.

D66 was een goeie 2e kandidaat voor me of Partij voor de Dieren. Ook D66 is zeer progressief.
De lijsttrekker van D66 zie ik als meest premierwaardig en Jesse zie ik als meest oprecht en consistent. Ik ben niet vóór bindende referenda; 1x/4jaar stemmen vind genoeg en helaas kun je ingewikkelde kwesties niet met een simpele JA/NEE beantwoorden. Ook denk ik niet dat je een stelling dusdanig kunt formuleren dat iedereen van de bevolking het begrijpt én dat het voor de politiek de lading dekt. Dáár kiezen we juist de politici voor om dat voor ons op te lossen. Partij voor de Dieren was ook een goeie kandidaat geweest, daar zij vele programmapunten overeenkomen met GroenLinks, SP en ook D66. Helaas heeft Thieme niks laten doorrekenen; ik vind dat je als serieuze politieke partij toch iets van plannen & cijfermatig "bewijs" moet hebben om je argumenten kracht bij te zetten, maar ondanks dat benoemt zij wel veel punten waar ik het grotendeels mee eens ben.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het niet met álle punten van GroenLinks eens ben, en bij sommige punten vertellen ze in hun programma ook niet waar ze het één met het ander compenseren. En nee, ik ben niet voor de per-directe-afschaffing van alle vormen van fossiele energie, want we kunnen daarmee niet de vraag aan energie aan; we moeten dit geleidelijk, maar wel zo snel mogelijk afschaffen door zsm meer geld te steken duurzame, groene oplossingen.

Juist vanwege de sterke samenwerkingsdrang van zowel GroenLinks als D66, hoop ik echt op een progressief kabinet, het liefst over links. We moeten voorwaarts, dus wanneer dat niet gaat, ben ik bereid om te accepteren dat de VVD het over rechts zou trekken. Zoals ik al eerder zei leg ik me er ook bij neer als er beargumenteerd water bij de wijn gedaan moet worden, want ook dát is nodig om voorwaarts te komen. Daarom kan ik ook niks met one issue parties of partijen die "breekpunten" hebben; het is goed om voor iets te staan en je foot down te zetten, maar dit vind ik één van de grote minpunten van de SP: deden ze meer water bij de wijn 2 kabinetten geleden, hadden ze veel meer kunnen uitvoeren dan alleen maar in de oppositie te zitten. GroenLinks lijkt dit wél te begrijpen.
_/-\o_ Daar heb ik niets aan toe te voegen!

Scranton! What? The electric city.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Meer dan 50km teveel? Ga weg jonge. Ik rij 189km enkele reis naar Duitsland. "Ga dan dicht bij je werk wonen". Het is niet overal de randstad. Door het werk wat ik doe zijn een hoop mensen niet meer werkloos. Als kost me dat 1000 euro per maand dan is verhuizen nog geen optie want ik ga niet downtown Dortmund wonen of elders in dat gebied.
Brandstof, broeikasgas :F

Voor wie zijn die 1000 euro bedoeld? Waarom zou je überhaupt iemand die werkt straffen onder het motto milieu. Dan begrijp je er geen snars van. Iedereen die ver rijdt heeft:

- motivatie
- trekt geen uitkering
- zorgt voor een bijdrage
- laat geld rollen wat ook anderen weer werk verschaft

enz enz.
Gelukkig zou die 1000 euro mijn geen drol uitmaken maar ik vind het jammer als er een miliehippie iets extra's door zou krijgen. Wat een kortzichtig argument. Over 189km rij ik maximaal 1,5 uur gemiddeld maarja ik rij dan weer niet in de spits maar om 04:30 en 20:00.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 15:09
DikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:14:
Even een lichte alu-hoedjes mode, maar ik wil het toch even kwijt.

Bij kleine partijen (zoals FvD bijvoorbeeld) worden "dubieuze gelden" al vrij snel duidelijk.
Ik kom er even op terug omdat ik hem toevallig nu pas tegenkom, maar hier een overzichtje: https://www.nrc.nl/nieuws...r-baudet-7328363-a1549990 De NRC moest er met een Poolse krant aardig voor graven.

De reactie die hier wordt gegeven is ook tekenend: alleen als je leuke dingen over ons schrijft mag je komen :D
Zeker aangezien het allemaal recent is. Ik ben er echter van overtuigd dat er binnen de grote, gevestigde partijen net zo goed dit soort zaken plaatsvinden. Alleen zijn deze een stuk beter te verdoezelen en zullen die niet snel opvallen.
Het gevaar van zo'n blik is dat je dan altijd alles kunt wegrelativeren. Feitelijke bewijzen zijn beter dan vermoedelijke, als er a priori verder geen specifieke voorkeur voor vreemde financiering te verwachten is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Dat gaat je een stukje meer kosten hoor, in plaats van de belasting die ik afdraag, en dan deze 3K, mag mij dan een uitkering betaald worden. en een bergje toeslagen uiteraard. :)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 25-06 13:58
Geert1976 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:34:
[...]

Dat gebeurt dan ook niet op verkiezingsdag, dus ik zie het probleem niet?

Hier in de buurt wordt ook (het bijgebouw van) een kerk gebruikt als stemlokaal, ik zie geen enkel verschil met een willekeurig ander zaaltje en zou niet weten hoe de locatie mijn stem zou beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Die 3000 euro zouden mij + partner niks uitmaken. Dan gaat er minder gespaard worden helaas en nog minder belegd. Ook helaas. Aan de andere kant zou ik die visie eens omdraaien. Want dan blijkt er voor veel mensen geen werk meer te bestaan (dat is een doordenkertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cbr600f4i schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Ik wil helemaal niet verhuizen.
Wat je wil is niet zo relevant. Het is niet ethisch om miljoenen tonnen broeikasgas de atmosfeer in te keilen, en de aarde te vern**ken voor 1000en jaren in de toekomst. Klimaatverandering is irreversibel! (althans, ik zie geen technische manier 'hoe dan'). Je kunt wel veel dingen willen, maar het kan gewoon niet meer. Vervoer is niet vanzelfsprekend, niet zolang het niet op een duurzame manier kan. Over 200 jaar kijken ze tegen ons verbruik van fossiele brandstoffen zoals wij nu tegen slavernij aankijken! "Hoe konden die steenkolen tijdperk bewoners zo dom zijn"

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 15-03-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 15:48

Wailing_Banshee

You're Next

[...]
Nope, zelfs met 3000 euro zou het nog geen optie zijn. Als ik nu mijn huis zou moeten verkopen, zou ik failliet zijn, zover staat m'n huis onder water. En dan heb ik het nog niet eens over executie verkoop.
Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:38:
[...]

Meer dan 50km teveel? Ga weg jonge. Ik rij 189km enkele reis naar Duitsland. "Ga dan dicht bij je werk wonen". Het is niet overal de randstad.
Het is zelfs in Groningen practisch niet mogelijk om dichterbij het werk te wonen. Ik las afgelopen week dat er maar liefst iets meer dan 700! huizen te koop stonden in de stad... Ik zou best in m'n eigen gemeente willen werken, ik mis het wel eens, niet met de fiets naar het werk kunnen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Arrne schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:40:
[...]

Dat gebeurt dan ook niet op verkiezingsdag, dus ik zie het probleem niet?

Hier in de buurt wordt ook (het bijgebouw van) een kerk gebruikt als stemlokaal, ik zie geen enkel verschil met een willekeurig ander zaaltje en zou niet weten hoe de locatie mijn stem zou beïnvloeden.
het gaat er volgens mij ook niet om of het jouw stem zou beinvloeden, het mag bij wet gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Anoniem: 147126 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:42:
[...]

Wat je wil is niet zo relevant. Het is niet ethisch om miljoenen tonnen broeikasgas de atmosfeer in te keilen, en de aarde te vern**ken voor 1000en jaren in de toekomst. Klimaatverandering is irreversibel! (althans, ik zie geen technische manier 'hoe dan'). Je kunt wel veel dingen willen, maar het kan gewoon niet meer. Vervoer is niet vanzelfsprekend, niet zolang het niet op een duurzame manier kan. Over 200 jaar kijken ze tegen ons verbruik van fossiele brandstoffen zoals wij nu tegen slavernij aankijken!
Jouw handtekening spreekt boekdelen over deze hele post. "Over 200 jaar kijken ze tegen ons verbruik van fossiele brandstoffen zoals wij nu tegen slavernij aankijken!" Ferme uitspraak, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18
Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:07:
[...]
Ik vond het best jammer dat Klaver daar niet op in deed zetten. Niet voor werving, maar voor processen van uitwisseling / bewustzijn / overbrugging. Er is immers op het moment niets of niemand in het midden van het politieke spectrum, terwijl dat wel is waar gewerkt moet worden. Dan zal men elkaars taal moeten spreken. Op zijn minst - voor GL - om te voorkomen dat het te makkelijk uitgespeeld kan worden zoals de PvDA. De bijkomstigheid dat het de partij interessant maakt voor mensen buiten eigen vijver is handig.

In dat opzicht is Pechtold slimmer aan die progressieve kant van het spectrum dan Klaver, of beter gezegd, de partijleiding van GL.
Dat debat is er toch om zoveel mogelijk kiezers voor je te winnen? Dan is het toch logisch dat je voor eigen aanhang preekt? Onderhandelen en de middenweg zoeken komt later wel. Overigens zit D66 een stuk rechts van GL dus die slaan uiteraard makkelijker bruggen naar, in dit geval, de VVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Wailing_Banshee schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:43:
[...]

Nope, zelfs met 3000 euro zou het nog geen optie zijn. Als ik nu mijn huis zou moeten verkopen, zou ik failliet zijn, zover staat m'n huis onder water. En dan heb ik het nog niet eens over executie verkoop.

[...]

Het is zelfs in Groningen practisch niet mogelijk om dichterbij het werk te wonen. Ik las afgelopen week dat er maar liefst iets meer dan 700! huizen te koop stonden in de stad... Ik zou best in m'n eigen gemeente willen werken, ik mis het wel eens, niet met de fiets naar het werk kunnen...
Heb je het over de stad Groningen? Daar is een zelfde gekte aan de gang als in Amsterdam. Het gaat alleen om andere prijsklassen...

Volgens mij is 700 helemaal niet zo heel veel (hoeveel huizen zijn er in totaal?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReRichard schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Jouw handtekening spreekt boekdelen over deze hele post. "Over 200 jaar kijken ze tegen ons verbruik van fossiele brandstoffen zoals wij nu tegen slavernij aankijken!" Ferme uitspraak, ben benieuwd.
Yep, zo ernstig is het. En mensen hier maar lullen wat ze allemaal wel en niet willen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 15-03-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Wat je wil is niet zo relevant. Het is niet ethisch om miljoenen tonnen broeikasgas de atmosfeer in te keilen, en de aarde te vern**ken voor 1000en jaren in de toekomst. Klimaatverandering is irreversibel! (althans, ik zie geen technische manier 'hoe dan'). Je kunt wel veel dingen willen, maar het kan gewoon niet meer. Vervoer is niet vanzelfsprekend, niet zolang het niet op een duurzame manier kan. Over 200 jaar kijken ze tegen ons verbruik van fossiele brandstoffen zoals wij nu tegen slavernij aankijken! "Hoe konden die steenkolen tijdperk bewoners zo dom zijn"
Drie keer raden, jij komt uit Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Megatron schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:38:
[...]

_/-\o_ Daar heb ik niets aan toe te voegen!
Ikke wel :P

Groenlinks zal zorgen voor een grotere overheid en ook voor meer vervuilers. Zoals ik al eerder zei, het populisme komt er aan, overal in Europa. Wat je dan wilt is dat de macht die politici op dat moment uit kunnen voeren beperkt is en we de privacy van burgers beter beschermd hebben dan nu.

Dat was een van de weinige puntjes waar ik het niet zo helemaal mee eens was van het programma van de Piratenpartij, namelijk dat zij er vanuit gaan dat het milieuprobleem alleen opgelost kan worden door het gebruik van minder schadelijke energiebronnen en energiezuinigere maatregelen dwingen bij woningcorporaties bijvoorbeeld.
Er is maar 1 oplossing voor minder schade aan het milieu door energieconsumptie en dat is minder energie consumeren en dat kun je alleen doen met minder mensen op deze aardkloot uitpoepen. Of op zijn minst dat gedrag ontmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Anoniem: 147126 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:45:
[...]

Yep, zo ernstig is het. En mensen hier maar lullen wat ze allemaal wel en niet willen.
Waar staat dat het zo erg is? Kom eens met bewijzen? Als er iets zelfhelend is, dan is het de aarde wel. Als er iets zelfdestructief is dan is het intelligent leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:41:
[...]

Die 3000 euro zouden mij + partner niks uitmaken. Dan gaat er minder gespaard worden helaas en nog minder belegd. Ook helaas. Aan de andere kant zou ik die visie eens omdraaien. Want dan blijkt er voor veel mensen geen werk meer te bestaan (dat is een doordenkertje).
ongeacht de klimaat effecten. Ik vind het knap dat je dit kan. Heb zelf gewerkt in eindhoven vanuit rotterdam. Elke dag op en neer, erg vroeg op staan (zat om half 7 in de auto). Heeft me best wel opgebroken. Ben blij dat ik nu dichter bij huis zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 12:59
Ik heb vanochtend ook bij ons in het dorp in de kerk gestemd. Geen enkele invloed van de mensen die daar zaten, danwel posters van het CDA, of de SGP etc. Prima kunnen stemmen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:47:
[...]

ongeacht de klimaat effecten. Ik vind het knap dat je dit kan. Heb zelf gewerkt in eindhoven vanuit rotterdam. Elke dag op en neer, erg vroeg op staan (zat om half 7 in de auto). Heeft me best wel opgebroken. Ben blij dat ik nu dichter bij huis zit
Heb ik ook gezeten, na 3 maanden toedelidokie gezegd. De enorme brij aan kansloosheid in de spits in dat gebied (idem Amsterdam, Den Haag) daar krijg ik de koude rillingen van. En het OV is daar zelfs een factor 10 beter dan in Eindhoven en omstreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Dat debat is er toch om zoveel mogelijk kiezers voor je te winnen? Dan is het toch logisch dat je voor eigen aanhang preekt? Onderhandelen en de middenweg zoeken komt later wel. Overigens zit D66 een stuk rechts van GL dus die slaan uiteraard makkelijker bruggen naar, in dit geval, de VVD.
Zou het niet meer logisch zijn om niet enkel eigen aanhang te zekeren, maar om ook in te zetten op het werven van potentiële kiezers - die misschien wel op of in de richting van een zelfde lijn (of compromis daartoe) zitten maar geen resonantie hebben met uitspraken of woorden die in eigen vijver wel resoneren.

Dit is hetzelfde principe eigenlijk als het bewerkstelligen van uitwisseling tussen twee mensen die dezelfde dynamiek delen maar er vanuit een volledig ander perspectief naar kijken. Het is zelfs exact dezelfde instrumentatie die je inzet als - bijvoorbeeld - een nuttig gesprek wil stimuleren tussen de spreekwoordelijk verstokte PVV kiezer en een conservantieve liberaal.

Taal verbindt, of niet. Je maakt er gebruik van, of niet. Als er nu juist niets in het midden is, zal je bruggen moeten slaan. Dit is een instrument om dat te doen. Met als bonus groter draagvlak.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 13:36
[...]

Mee, eens. Maar alles onbetaalbaar maken is toch niet de oplossing zeker.

Weet je trouwens dat ik al extra betaal voor mijn reizen? Ik betaal nu al 64% extra voor mijn brandstof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 23:55

Quad

Doof

Net gestemd, ik stond alleen wel voor een dichte deur, het stembureau bleek een straat verplaatst te zijn, nadat ik op de stempas keek.
Beetje onhandig, ik was niet de enige die daar stond, bovendien stond het stembureau al 20 jaar op deze locatie.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

Wat je wil is niet zo relevant. Het is niet ethisch om miljoenen tonnen broeikasgas de atmosfeer in te keilen, en de aarde te vern**ken voor 1000en jaren in de toekomst. Klimaatverandering is irreversibel! (althans, ik zie geen technische manier 'hoe dan'). Je kunt wel veel dingen willen, maar het kan gewoon niet meer. Vervoer is niet vanzelfsprekend, niet zolang het niet op een duurzame manier kan. Over 200 jaar kijken ze tegen ons verbruik van fossiele brandstoffen zoals wij nu tegen slavernij aankijken!
Ten eerste, wat IK wil vindt ik één van de meest relevante dingen in m'n leven. Mijn hele leven is zo'n beetje gebaseerd op wat ik wil. Waar WIL ik wonen, waar WIL ik werken, hoe WIL ik naar dat werk.

daarnaast lang er geen goed alternatief is om op m'n werk te komen.. ritje van 15-20 minuten met de auto doe ik 1:10 minuten over met het OV. fietsen is me ook net te ver/kost ook snel 45 minuten. Geniet liever van dat uur per dag extra vrije tijd.

Nu ga ik toevallig binnenkort dichter bij werk wonen en dan wordt fietsen misschien wel een optie. Maar dat is nog twijfelachtig.

Als ik voor hetzelfde geld een auto kan kopen die milieu neutraal is, dan twijfel ik er geen seconde over en ga ik direct naar de dealer. Helaas zijn die momenteel nog te duur...

Ja er moet iets gebeuren en de politiek moet leiding nemen. Echter
Pagina: 1 ... 87 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.