Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Gelukkig is de weersvoorspelling betrouwbaar genoeg om te weten wat voor kleren je klaar kan leggen voor de volgende dag.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:52:
[...]
Die CPB doorrekeningen zijn natuurlijk ook niet betrouwbaarder dan weersvoorspellingen, en staan bol van de politiek getinte aannames. Zoals bijvoorbeeld de aanname dat iedereen die een baan zoekt, die ook vindt. Dus het enige wat je hoeft te doen om "banenkampioen" te worden is om bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid de prullenbak in te gooien. Want volgens het CPB gaan dan al die arbeidsongeschikten gewoon werken. Hoppa, honderdduizenden banen erbij.
Zodra je iets voorstelt wat nog nooit is gedaan, staat het CPB gewoon met de mond vol tanden en is het alleen nog maar veredeld koffiedikkijken. De effecten van iets als een basisinkomen en/of een vlaktaks bijvoorbeeld kan door het CPB gewoon niet berekend worden.
Natuurlijk is het onmogelijk om de toekomst te voorspellen op basis van een partijprogramma en zijn er heel veel kanttekeningen bij te plaatsen. Toch is het fijn dat er in elk geval een soort van objectieve vergelijking mogelijk is.
Zo zit dit hele topic toch in elkaar ? Bijna alle tegengas op de keuze van iemand of het nu onderbouwd is of niet wordt weggedaan als onzin.Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:56:
[...]
Lastig, zo lekker aan de extreme kant van perspectieven gaan zitten en enkel eigen beeld herhalenZo komen we ergens ..
Klopt natuurlijk en je moet de cijfers ook niet als heilig zien, alleen het geeft natuurlijk wel een richting aan. En als partij dan gewoon geen cijfers te geven en al helemaal niet door willen laten rekenen geeft dan ook echt wel aan dat je er zelf geen vertrouwen in hebt.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:58:
[...]
Maar dan nog wordt er uitgegaan van economische modellen die zijn gekalibreerd op de na-oorlogse hausse van pak 'm beet 1950 - 2000. Die hausse is voorbij. Wat vroeger gold, geldt niet meer.
En de allergrootste aanname is nog "ceteris paribus". In de praktijk is dat namelijk nooit zo...
[removed]
Wie is dan precies die meneer "links". Volgens mij overdrijf je een ietsje pietsje.Sjonniebwoi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:37:
[...]
Ok dus alleen lageropgeleiden (zogezegd domme mensen volgens links) stemmen op Wilders? Klassiek linkse denkwijze: wie rechts stemt is laagopgeleid, dom etc etc. Zelfde opstelling van links bij de trump-verkiezing dus.
Akkoord, het verkiezingsprogramma van PVV is zéér beknopt. Maar ik als het vergelijk met dat van VVD ziek ik wezenlijk géén verschil. VVD verbloemt het alleen mooier, zonder cijfers of echte oplossingen.
dat staat hier? :Sjonniebwoi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:41:
[...]
Uuuhhh...waar zijn de cijfers van VVD?Waar zijn de oplossingen van de VVD?
![]()
achterkant webpagina'tje?
Zie? Hetzelfde geldt evenzeer voor VVD hoor.
https://vvd.nl/content/up...ezingsprogramma_pages.pdf
dit weer;
Waarom is het dan weer zo links? De mods proberen zo goed en zo kwaad als het kan het eerlijk mogelijk te doen. Daarnaast weet ik in ieder geval een mod die (schat ik) aan de rechtse kant van het spectrum zit. Als men hier met commentaar komt op de PVV of FvD of wie dan ook is de boel niet meteen links. VVD’ers hebben ook gewoon commentaar op wilders en zijn nu niet links te noemen. Dat de NPO of dit forum links is valt mee. Het zou misschien handig zijn om iets minder de slachtofferrol te zoeken en dan maar met die “linkse” mensen in debat te gaan ipv dit. Dan heb ik het nog niet over de hoofdmod gehad, en ook niet over de poll hier, wie staat er ook alweer bovenaan?TheBrut3 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:53:
[...]
Jij krijgt mijn stem bij de volgende GoT verkiezingen!
Al is het zeer afhankelijk van het topic. Een aantal mods hebben ook een hoge "eigen volk (in dit geval mede linksstemmers) eerst-mentaliteit". Maar dat is hier het hetzelfde als roepen dat DWDD linkse propaganda is. Mensen die het niet willen zien, zien het ook niet.
Beide halen geen zetel, dus waarom toch niet die anderen?MrJ schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:58:
Lastig dit jaar. Shortlist nu naar 2 teruggebracht, Nieuwe Wegen of Geenpeil.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dit soort generalisaties willen we hier niet zien.TheBrut3 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:53:
[...]
Jij krijgt mijn stem bij de volgende GoT verkiezingen!
Al is het zeer afhankelijk van het topic. Een aantal mods hebben ook een hoge "eigen volk (in dit geval mede linksstemmers) eerst-mentaliteit". Maar dat is hier het hetzelfde als roepen dat DWDD linkse propaganda is. Mensen die het niet willen zien, zien het ook niet.
Edit:
[...]
Dat is juist een reden dat er veel mensen op PVV stemmen. Die zijn een beetje moslimmoe aan het worden.
Hierdoor is het als rechts georienteerd poster lastig om iets te verkondigen omdat deze op bijna elke rechtse post reageren maar dit betekend naar mijn mening niet dat je dit topic moet zien als linkse propaganda zoals DWDD dit wel is
Je moet er alleen WEL wat meer tijd insteken en goed onderbouwen.
[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 13:02 ]
akkoord met je post, zo goed ben ik niet met de politiek in Nederland bekend.link0007 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:57:
[...]
Newsflash: je kan niet zomaar je gang gaan in de politiek. Het is een democratie, geen dictatuur.
Daarnaast heeft de VVD de afgelopen jaren juist ontzettend veel voor elkaar gekregen, en dat is nu juist precies de reden dat de PvdA zo'n hard gevallen is in de peilingen.
De fout die jij maakt is dat je de werkelijke prestaties van de VVD vergelijkt met de fictieve hypothetische resultaten van een PVV-kabinet. Niet bepaald een eerlijke vergelijking. Zolang een partij geen absolute meerderheid heeft, zal er toch samengewerkt en onderhandeld moeten worden. En dat betekent nu eenmaal dat je niet zomaar je zin door kan drijven.
Daarnaast, tot dusver heeft de PVV niet bepaald een goed track-record wat betreft het waarmaken van hun verkiezingsprogramma. Vooral heel veel roepen over sociale zekerheid e.d., maar eenmaal in de tweede kamer toont Wilders vooral zijn VVD-achtergrond. Maar hé, wie kijkt er nu naar resultaten wanneer je ook klakkeloos de twitterfeed van Wilders kan geloven
Volgens mij is VVD eerder een centrumpartij die zich nu rechtser opstelt om enerzijds de harten van de bevolking te stelen en anderzijds om PVV stemmen af te snoepen. Echter na de verkiezingen zullen deze beloften ingetrokken worden denk ik. Blijkbaar is er in Nederland maar 1 echt rechts 'alternatief'?
Probleem is dat toch - helaas - veel van de observaties over FvD gewoon correct zijn. Zie mijn eerdere bericht over hoe frustrerend dat is (aangezien vernieuwing nodig is én de marketing van FvD een boodschap weet te formuleren die daar bij aansluit), maar het blijft een organisatie die zich bewust inzet op oneigenlijk gebruik. Daar kunnen we veel over heen-en-weer gaan, maar dat blijft misbruik van mensen. Juist in tijden waar we voor flinke uitdagingen staan is dat pijnlijk, op meer dan een manier.Robkazoe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:58:
[...]
+ @Virtuozzo
Ongetwijfeld en dan is die post ook niet tegen jouw post bedoeld. Het gaat mij er alleen om dat er random zaken geroepen worden die ongefundeerd zijn en als iemand zich ook maar even 2 minuten zou verdiepen in FvD gewoon niet waar zijn. Het viel mij op dat aan het begin van de dag zaken over FvD nog neutraal tot positief waren.
Maar hoe langer de dag duurt, hoe vaker ik gekke dingen zie over de FvD.
Natuurlijk is het moeilijk voor mensen die nu het topic binnen komen vallen om ineens zo'n sprong te maken, maar het is er al een tijdje - er is al behoorlijk wat doorgespit. Van alle kanten uit. Het lukt ook niet om dat op een half uurtje nu even uit te werken. Maar het blijft belangrijk.
Ik begrijp dan ook best goed dat aan de ene kant mensen langskomen en zich spontaan verbolgen voelen, maar ik begrijp ook dat er mensen zijn die zich afvragen "maar hoe kan het dat hij daar niet doorheen weet te prikken".
Op verkiezingsdag is dat bijna een catch22
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
?hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:00:
[...]
Beide halen geen zetel, dus waarom toch niet die anderen?
Beetje rare redenatie, stemmen op partijen die zeker een zetel halen?
50+ dan maar? Kan mij er totaal niet in vinden, maar hey, ze halen zeker wel een zetel.

Godfather Bodybuilding topic reeks
Typische alt-right ontkennen van feiten (kijk, ik kan ook generaliseren!). De verhouding laagopgeleid/hoogopgeleid bij de PVV ligt heel anders dan bij andere grote partijen. Dit verschil is dusdanig groot dat het eenvoudig te zien is in simpele polls:Sjonniebwoi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:37:
[...]
Ok dus alleen lageropgeleiden (zogezegd domme mensen volgens links) stemmen op Wilders? Klassiek linkse denkwijze: wie rechts stemt is laagopgeleid, dom etc etc. Zelfde opstelling van links bij de trump-verkiezing dus.
http://politiek.tpo.nl/20...vvd-overgelopen-naar-pvv/
(Voordat je je teveel laat leiden door de titel van dit artikel, scroll door naar onderen waar de daadwerkelijke verdeling in een tabel staat)
Overigens ben jij degene die het woord "dom" koppelt aan laagopgeleiden in een poging om mij woorden in de mond te leggen. Op dezelfde manier dat je impliceert dat ik links ben.
Dus? "Hullie doen het ook niet goed" is geen sterk argument. Je kunt inderdaad een boekwerk vol schrijven met onzin en daarmee geen goed programma hebben. Maar met 1 A4tje weet je sowieso dat het een programma is dat niet serieus te nemen is.Akkoord, het verkiezingsprogramma van PVV is zéér beknopt. Maar ik als het vergelijk met dat van VVD ziek ik wezenlijk géén verschil. VVD verbloemt het alleen mooier, zonder cijfers of echte oplossingen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Beschaafde versie zonder geschreeuw inderdaad. "Elitaire" manier van de boodschap brengen, met een bedenkelijke voorman. En vooral veel schoppen naar anderen ipv je boodschap echt brengen is mij opgevallen.Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:00:
[...]
Het is geen PVV light, eerder een PVV+, met een iets netter gezichtje.
[removed]
De FvD? Dan heb je het niet begrepen denk ik. Lees de partijprogramma's eens door.Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:00:
[...]
Ik weet niet waar je dan aan refereert (ik zie met name mensen twijfelen tussen FvD en PVV, niet zo gek), maar als je een beetje graaft dan kun je ook alleen maar een gekke indruk van die partij hebben. Het is geen PVV light, eerder een PVV+, met een iets netter gezichtje.
Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:00:
[...]
Ik weet niet waar je dan aan refereert (ik zie met name mensen twijfelen tussen FvD en PVV, niet zo gek), maar als je een beetje graaft dan kun je ook alleen maar een gekke indruk van die partij hebben. Het is geen PVV light, eerder een PVV+, met een iets netter gezichtje.
Daarom snap ik ook niet zo goed waarom mensen denken dat het FvD programma zoveel op die van PVV vinden lijken... Ik snap dat ook echt niet.redwing schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:05:
Het valt me trouwens ook hier op dat men Wilders rechts noemt terwijl als je kijkt naar hoe de PVV stemt hij eerder in het midden zit. Hij is zowel niet links als rechts (of eigenlijk juist beide afhankelijk waar het om gaat).
Wat @Typhone dus eigenlijk zegt.
Ik denk dat je mijn reactie niet goed hebt begrepen. Loop de connecties van de partij, en haar methodes nog eens door.Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:05:
[...]
De FvD? Dan heb je het niet begrepen denk ik.
Met heel, heel veel steun vanuit VNO/NCW, maar nog meer vanuit hoog vermogend ondernemend, zogezegd. Ik had in het begin moeite met Baudet, gezien de kwesties MH17 / Rusland, maar goed - dan kijk je verder. Toen kwam de introductie, ik schrok me rot wie ik daar tegenkwam.Prosac schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:04:
[...]
Beschaafde versie zonder geschreeuw inderdaad. "Elitaire" manier van de boodschap brengen, met een bedenkelijke voorman. En vooral veel schoppen naar anderen ipv je boodschap echt brengen is mij opgevallen.
Maar goed, ik denk dat we het verder best wel kunnen laten - het is tenslotte verkiezingsdag, als mensen zich nu nog informeren, prima, dan kan dat het beste zelf. Anders krijg je enkel weer loopgraven van perceptie en gevoel. Mensen zijn voorgeprogrammeerd om gelijk / bevestiging te zoeken, wanneer er een beeld is van druk (bijvoorbeeld deadline) dan verhard zich dat gedrag.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Deel van de piratenpartij en welke methodes? PVV zitten op meer dan een enkel vlak ver weg van de FvD.Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:07:
[...]
Ik denk dat je mijn reactie niet goed hebt begrepen. Loop de connecties van de partij, en haar methodes nog eens door.
Maar goed iedereen bekijkt dat vanuit de punten die voor hem/haar belangrijk zijn. Scharrelt flink tegen de anglosaksische invalshoek aan en met name de Europese standpunten en het indammen van nodeloze bureaucratie verschilt nogal van de PVV in de details.
Het is nu natuurlijk lastig te zeggen of dit een echte trend is, maar juist nu de VVD aan kop gaat, zou je het juist andersom verwachten. Oftewel FvD laten vallen en op de VVD stemmen om de overwinning binnen te halen
Ik kan natuurlijk alleen namens mijzelf spreken maar bij mij komt dat om VVD een beetje de default optie is. Krijg ik niets gevonden waar ik mij meer thuis bij voel dan krijgt Rutte mijn stem. Ik vermoed dat dit voor meer mensen geld en dat de reden is dat ze de overstap maken.EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:10:
Ik vind het vooral bijzonder dat ik hier lees dat mensen van de VVD naar de FvD stappen (bedoel niet verkeerd, maar oprecht opmerkelijk).
Het is nu natuurlijk lastig te zeggen of dit een echte trend is, maar juist nu de VVD aan kop gaat, zou je het juist andersom verwachten. Oftewel FvD laten vallen en op de VVD stemmen om de overwinning binnen te halen
Hij is niet links, niet rechts, maar recht door zee?redwing schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:05:
Het valt me trouwens ook hier op dat men Wilders rechts noemt terwijl als je kijkt naar hoe de PVV stemt hij eerder in het midden zit. Hij is zowel niet links als rechts (of eigenlijk juist beide afhankelijk waar het om gaat).
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
In 2012 waren er 6 restzetels, maar dat kunnen er nu makkelijk meer zijn.
Zal vanavond mijn Sheet uit 2012 met de automatische restzetel berekening weer online zetten + de kans dat een restzetel bij X aantal stemmen meer naar partij Y gaat. Volgens mij is er geen website die dit bijhoudt.
De lijstverbindingen spelen hier uiteraard weer een rol. De vorige keer hadden PvdD en 50PLUS er wel een, nu niet. en de vorige keren deden GL, SP en PvdA samen, nu enkel GL en PvdA.
[ Voor 14% gewijzigd door Malarky op 15-03-2017 13:31 ]
Heb je dit topic doorzocht? Heb vandaag nog een linkje gepost. Andere ook al meermaals. De standpunten (reclamepraat) is uitdrukkelijk waar ik het niet over heb.Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:10:
[...]
Deel van de piratenpartij en welke methodes?
Bij kleine partijen (zoals FvD bijvoorbeeld) worden "dubieuze gelden" al vrij snel duidelijk. Zeker aangezien het allemaal recent is. Ik ben er echter van overtuigd dat er binnen de grote, gevestigde partijen net zo goed dit soort zaken plaatsvinden. Alleen zijn deze een stuk beter te verdoezelen en zullen die niet snel opvallen.
Daarnaast vind ik dat ook een beetje een vreemd argument om wel of niet voor een partij te kiezen. Standpunten en lijsttrekkers zouden toch eerder de doorslag moeten geven lijkt mij. Maargoed dat kan aan mij liggen.
fookin mad fer it
Dat is traditioneel ook altijd de kracht geweest van rechts, veel rechtse mensen zijn het niet altijd eens met bijvoorbeeld CDA of VVD, maar uiteindelijk gaan ze toch staan achter de machtsfactor en met succes als je kijkt naar het beleid afgelopen decennia. Nu er versplintering optreedt op rechts, dalen de traditionele regeringspartijen op rechts in zetels en krijg je meer kans op coalities die meer naar midden gaan.EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:10:
Ik vind het vooral bijzonder dat ik hier lees dat mensen van de VVD naar de FvD stappen (bedoel niet verkeerd, maar oprecht opmerkelijk).
Uiteindelijk is die beweging naar het midden dat misschien wel een gezonde ontwikkeling.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Eh, juist niet. De stemmentracker is daar heel handig voor. Brengt heel makkelijk in kaart hoe het echte stemgedrag van een partij is. Valt meteen ook op met welke partij(en) de PVV in haar stemgedrag het meest overeenkomt.redwing schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:05:
Er is eigenlijk op dit moment geen middenpartij in het politieke spectrum. Dat is jammer, want balans vereist dat je in het midden werkt.
Daarom is strategisch kiezen ook zo gevaarlijk. Het is productiever als mensen gewoon zich houden aan de partij die in hun effectieve gedrag en stemmen - dus niet in hun presentatie en marketing - het beste overeenkomt met wat zij belangrijk vinden. Compromis is een politiek vereiste, maar samenwerking daarin is niet vanzelfsprekend als er geen midden is.
Daarom mijn uitspraak gisteren, laat politiek maar zweten. Laat ze maar moeten samenwerken. Laat ze maar een brede coalitie moeten vormen. Aan, op of zelfs over het randje van de snede zitten is nooit productief. Ik ben nota bene liberaal, maar zelfs ik kan zien dat na 20+ jaar rechts/conservatief/liberaal beleid (dit is de realiteit, anders dan het beeld ja, maar de realiteit is wel correct) we in toenemende mate problemen hebben met zaken die geen problemen zouden moeten zijn, maar gewoon uitdagingen. Waar je de schouders onder kan zetten, en aanpakken. Samen. Een beetje balans is nooit mis.
de FvD wordt hier zo af en toe geschat op 4-6 zetels? Stel ze halen 6 zetels en dit gaat direct ten koste van de VVD die op 20 eindigt. Het zou dan maar zo kunnen dat GL dan de grootste wordt...Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:13:
@EJPostema zolang de stem niet bij GL of de SP terecht komt vind ik alles prima. Denk et cum suis kan je niet serieus nemen. Als bezitter van meerdere auto's (meer dan 3) gaat met name GL haaks in op alles wat ik vind. Ik zou het erger vinden als mensen van VVD naar PvdA switchen bijv. want die stap is heel erg rigoreus.
Dus zolang mensen weg blijven lopen bij de VVD kan grote gevolgen hebben
Als bezitter van meerdere auto's zou je juist voor GroenLinks moeten zijnTyphone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:13:
Als bezitter van meerdere auto's (meer dan 3) gaat met name GL haaks in op alles wat ik vind.
Zij willen gebruik ipv bezit belasten, dus bij hen ben je mogelijk juist goedkoper uit
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
In een ideale wereld misschien, maar in deze heeft dat een te groot 'wij van WC eend' gehalte. Standpunten zijn marketing, juist omdat ook blijkt door de verkiezingen van de laatste decennia dat er een significante hoeveelheid kiezers is die partijen helemaal niet afrekenen op het al dan niet uitvoeren er van.DikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:14:
Standpunten en lijsttrekkers zouden toch eerder de doorslag moeten geven lijkt mij. Maargoed dat kan aan mij liggen.
Standpunten zijn, juist gezien de achtergrond van enkele van die partijen, niets meer dan marketing. Het eigenlijk doel wordt duidelijk(er) als je de mensen en de groep erachter bekijkt.
Tsja, dat ligt er aan. Als je 10 auto's hebt waar je in totaal maar 20k kilometers ofzo in maakt, ben je waarschijnlijk veel goedkoper uit met GL.Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:13:
[...] Als bezitter van meerdere auto's (meer dan 3) gaat met name GL haaks in op alles wat ik vind. [...]
Ook denk ik dat als je een 'rijke tata' bent met een Tesla, zonnepanelen etc, dat GL helemaal niet zo negatief voor je inkomen hoeft te zijn
Je zet mensen nu weg als "gutmensch". Je doet nu juist datgene waar je anderen van beschuldigd.Kaap schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:42:
[...]
Eerder omdat men op GoT extreem policor/gutmensch minded is. Nog maar iets naar rechts neigende ideeën, een mening over integratie problematiek, en je wordt hier door het meubilair al vrij snel weggezet als een racistische laag opgeleide.
Overigens klopt het van geen kant. Ik zie hier toch juist heel veel mensen die naar de VVD of partijen in die buurt neigen.
- Bonnetjesaffaire / Teevendeal achtervolgt ze al maanden/jaren.
- Gevolg daarvan: Ministerie van Jusitie is nog steeds niet op orde / slangenkuil.
- De 1000 euro per werkende, waar is die gebleven?
- Oekraïne referendum, wat is er met mijn stem gebeurd?
- VVD staat wel in de top van de meeste schandalen / corruptiezaken qua politieke partijen.
En zo kan ik nog wel doorgaan, rede genoeg om in ieder geval niet VVD te stemmen.
Ik heb het partijprogramma van de PVV, VNL, FvD en de VVD helemaal tot in detail gelezen in mijn hotelkamer de afgelopen weken. Daarbij ken ik mensen die politiek actief zijn in 3 van bovengenoemde partijen (en iemand die in Venray in de CDA fractie zit) dus ik heb links of meningen van persoonlijke individuen niet nodig. Ik analyseer zelf en trek daar conclusies uit.Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:13:
[...]
Heb je dit topic doorzocht? Heb vandaag nog een linkje gepost. Andere ook al meermaals. De standpunten (reclamepraat) is uitdrukkelijk waar ik het niet over heb.
Genoeg om te weten dat er grote verschillen tussen allen zitten. Ik ken verder van geen van allen de standpunten op door de NPO georganiseerde politieke debatten of standaard stemwijzer klets. I don't care.
Juist dan zou je op GL moeten stemmen, bezit wordt niet langer belast, gebruik wel. In principe zou je bij hobby-auto's dan sowieso goedkoper uit moeten zijn. ^O^Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:13:
@EJPostema zolang de stem niet bij GL of de SP terecht komt vind ik alles prima. Denk et cum suis kan je niet serieus nemen. Als bezitter van meerdere auto's (meer dan 3) gaat met name GL haaks in op alles wat ik vind.
Ik geloof nog steeds dat je mijn berichten niet leest: het gaat me uitdrukkelijk niet om de standpunten.Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:18:
[...]
Ik heb het partijprogramma van de PVV, VNL, FvD en de VVD helemaal tot in detail gelezen in mijn hotelkamer de afgelopen weken.
Ik heb al 20 jaar geen TV meer, ik raad de stemwijzer af en de stemtracker aan. Geen beeld maar feiten. Maar ook dat heb ik nu het afgelopen halfuur al 5 keer gezegdGenoeg om te weten dat er grote verschillen tussen allen zitten. Ik ken verder van geen van allen de standpunten op door de NPO georganiseerde politieke debatten of standaard stemwijzer klets. I don't care.
Anoniem: 147126
Dat is nogal een tegenspraakTyphone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:18:
[...]
... het partijprogramma van de PVV ... detail ....
Van een kale kip kun je niet plukken dus of het nu linksom of rechtsom komt ik betaal toch wel belasting. 52% voorlopig. En als ik zie naar welke gouden initiatieven dit geregeld gaat dan word ik niet blij. Uiteindelijk zijn het de kleine speerpunten die ze wel kunnen realiseren waar het ze om gaat. Groenlinks is ook erg pro vuurwerk en deed er 1,5 jaar geleden veel aan om dat met vals geneuzel te 'bewijzen'. Dat en wat fake milieusubsidies zijn de redenen dat ik die graag een bescheiden rol aan de zijkant zie spelen.marcop23 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:17:
[...]
Ook denk ik dat als je een 'rijke tata' bent met een Tesla, zonnepanelen etc, dat GL helemaal niet zo negatief voor je inkomen hoeft te zijnImmers, je inkomstenbelasting gaat omlaag terwijl je wel minder belasting betaalt omdat je groener bent.
Dat is het uitgangspunt en de opstap naar nog meer belasting. BPM /MRB zal niet verdwijnen en vervolgens komt die belasting nog harder in m'n face. Ooit was het kwartje van Kok (nooit meer teruggedraaid) hetzelfde lot beschoren. Ik zie niks over benzineprijzen bij GL en de accijnzen die daar al opzitten dus no way dat ik die zaken serieus neemProsac schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:19:
[...]
Juist dan zou je op GL moeten stemmen, bezit wordt niet langer belast, gebruik wel. In principe zou je bij hobby-auto's dan sowieso goedkoper uit moeten zijn. ^O^
Let ook op dat ik elektrische muggenzooi niet interessant vind om in te rijden. Met een V10, een V8 en meerdere 6-in-lijns modellen in bezit peins ik daar niet eens over.
[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 15-03-2017 13:25 ]
Vroeger had je 2-3 partijen die redelijk door 1 deur konden en samen een duidelijke meerderheid had maar volgens mij heb je nu al snel 5-6 partijen nodig om richting de 76 zetels te gaan.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Mee eens, en als het aan GroenLinks ligt dan blijven er geen wegen en auto's meer over;Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:24:
[...]
Dat is het uitgangspunt en de opstap naar nog meer belasting. BPM /MRB zal niet verdwijnen en vervolgens komt die belasting nog harder in m'n face. Ooit was het kwartje van Kok (nooit meer teruggedraaid) hetzelfde lot beschoren. Ik zie niks over benzineprijzen bij GL en de accijnzen die daar al opzitten dus no way dat ik die zaken serieus neem
Let ook op dat ik elektrische muggenzooi niet interessant vind om in te rijden. Met een V10, een V8 en meerdere 6-in-lijns modellen in bezit peins ik daar niet eens over.
Krijgen we een verkeersinfarct? En wat doen partijen eraan?
http://nos.nl/artikel/216...-doen-partijen-eraan.html
Vervolgens stort de economie als een malle in.
[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 15-03-2017 13:29 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Kan me er wel iets bij voorstellen hoor, ik ben forens, met een diesel en 40+ duizend kilometer per jaar. Ik geloof echter totaal niet meer in meer asfalt en wel in een vorm van rekeningrijden. Zeker als dat gepaard gaat met een flinke arbeidslastenkorting. Denk dat je zo beter files oplost dan met meer asfalt.Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:24:
[...]
Dat is het uitgangspunt en de opstap naar nog meer belasting. BPM /MRB zal niet verdwijnen en vervolgens komt die belasting nog harder in m'n face. Ooit was het kwartje van Kok (nooit meer teruggedraaid) hetzelfde lot beschoren. Ik zie niks over benzineprijzen bij GL en de accijnzen die daar al opzitten dus no way dat ik die zaken serieus neem
Maar ik wou even zeggen over het kwartje van Kok (8 eurocent op diesel en 4 eurocent op benzine), dat dit inderdaad in woord nooit is teruggedraaid, er zijn volgens mij nog wel accijnsverlagingen geweest later waardoor deze maatregel in feite teniet is gedaan.
Even off topic, maar nu ben ik toch wel benieuwd naar jouw collectieTyphone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:24:
[...]
fookin mad fer it
Allemaal Dikke BMW'sDikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:31:
[...]
Even off topic, maar nu ben ik toch wel benieuwd naar jouw collectie![]()
Allemaal geheel in lijn met jouw naam:DikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:31:
[...]
Even off topic, maar nu ben ik toch wel benieuwd naar jouw collectie![]()
M6 E63 (Duits kenteken)
650ci
530D
335i
M135i
Zie daar de 5 redenen voor mij om geen GL te gaan stemmen en alles wat ze beloven/beweren met literpakken zout te nemen als het om 'bezit vs gebruik' aankomt.
[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 15-03-2017 13:33 ]
Toch is het fijn om te weten wat de achtergrond is van een standpunt. Is dat een overtuigde visie/ideaal of is dat omdat de financier graag X wil.DikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:14:
Even een lichte alu-hoedjes mode, maar ik wil het toch even kwijt.
Bij kleine partijen (zoals FvD bijvoorbeeld) worden "dubieuze gelden" al vrij snel duidelijk. Zeker aangezien het allemaal recent is. Ik ben er echter van overtuigd dat er binnen de grote, gevestigde partijen net zo goed dit soort zaken plaatsvinden. Alleen zijn deze een stuk beter te verdoezelen en zullen die niet snel opvallen.
Daarnaast vind ik dat ook een beetje een vreemd argument om wel of niet voor een partij te kiezen. Standpunten en lijsttrekkers zouden toch eerder de doorslag moeten geven lijkt mij. Maargoed dat kan aan mij liggen.
Daarbij zijn er heel veel dingen die er de komende 4 jaar gaan gebeuren waar we nu nog geen weet van hebben en/of die gewoon niet tot in detail in een verkiezingsprogramma staan. Ook dan is het prettig als een partij een bepaalde overtuiging heeft en je een beetje in kan schatten hoe hun stemgedrag zal zijn. Door invloed te kopen ondermijn je dat.
Bij grotere partijen is die invloed veel moeilijker (maar zeker niet onmogelijk) te bereiken, zeker als het iets heel anders is dan de partij ideologisch zou willen. Bij een kleine fractie is dat vrij makkelijk.
Dit is overigens in z'n algemeenheid en niet op een specifieke partij.
Ik had liever dat ze de belasting op benzine gewoon wilden verhogen. Maar je beide statements zijn onzin: ik zal dolbij zijn als het wat rustiger wordt. Heb daar best een centje voor over.TommyGun schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:29:
[...]
Mee eens, en als het aan GroenLinks ligt dan blijven er geen wegen en auto's meer over;
Dan snap ik wel dat je meer asfalt wilt.Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:32:
[...]
Allemaal geheel in lijn met jouw naam:
M6 E63 (Duits kenteken)
650ci
530D
335i
M135i
Gezellig toch?L1nt schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:27:
Als ik beetje de peilingen bekijk, is daar wel een werkbaar kabinet mee te vormen?
Vroeger had je 2-3 partijen die redelijk door 1 deur konden en samen een duidelijke meerderheid had maar volgens mij heb je nu al snel 5-6 partijen nodig om richting de 76 zetels te gaan.
Er zijn peilingen die een niet totaal versnippert beeld geven, maar als je naar de peilingwijzer kijkt, tja, dan blijft VVD, CDA, D66 en GL nog wel de minst gekke, echter, dan wordt het of een compleet schizofreen beleid, met het slechtste van D66/GL en CDA/VVD, of je krijgt een heel erg tandeloos beleid, waar eigenlijk niks echt gedaan of opgelost wordt. allebei dingen die niet echt tof zijn.
Volledig over rechts-conservatief wordt ook lastig, dan krijg je een gedrocht als VVD, PVV, CDA, 50+, maar dat zal een coalitie zijn waarin zo'n beetje iedere belofte gebroken moet worden om dat werkbaar te krijgen.
Volledig over links wordt 'm niet omdat je dan hele exotische dingen krijgt met bijv. de PvdD, en zelfs dan moeten de linkse partijen nog wat zetels ergens erbij toveren.
Maar, het gaat om de echte uitslagen, mochten er echt veel meer jongeren op komen dagen, dan worden het happy days voor D66, GL en ook wel voor de VVD.
People as things, that’s where it starts.
Feiten die politieke koehandel niet meenemen. Dat is het grote manco. Partij A wil Z en partij B wil Y. Dus A stemt voor B op Y en B stemt voor A op Z. Vier jaar later is er een stemmentracker en dan lijkt de boel niet overeen te komen met jouw standpunt, terwijl ze een ander standpunt op dat moment belangrijker vonden om te realiseren.Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:21:
[...]
Ik geloof nog steeds dat je mijn berichten niet leest: het gaat me uitdrukkelijk niet om de standpunten.
[...]
Ik heb al 20 jaar geen TV meer, ik raad de stemwijzer af en de stemtracker aan. Geen beeld maar feiten. Maar ook dat heb ik nu het afgelopen halfuur al 5 keer gezegd
Sinterklaas.Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:08:
[...]
Met heel, heel veel steun vanuit VNO/NCW, maar nog meer vanuit hoog vermogend ondernemend, zogezegd. Ik had in het begin moeite met Baudet, gezien de kwesties MH17 / Rusland, maar goed - dan kijk je verder. Toen kwam de introductie, ik schrok me rot wie ik daar tegenkwam.
Maar goed, ik denk dat we het verder best wel kunnen laten - het is tenslotte verkiezingsdag, als mensen zich nu nog informeren, prima, dan kan dat het beste zelf. Anders krijg je enkel weer loopgraven van perceptie en gevoel. Mensen zijn voorgeprogrammeerd om gelijk / bevestiging te zoeken, wanneer er een beeld is van druk (bijvoorbeeld deadline) dan verhard zich dat gedrag.
Waarom ben je telkens aan het prikken zonder concreet te worden? Dan moeten we maar 8.500 posts door om e.e.a. terug te vinden of meerdere paywalls ontduiken om ergens op een journalistiek artikel uit te komen die mogelijk iets zegt over geldstromen, MH17 of Rusland? Ik ben met de Nederlandse verkiezingen bezig, die zaken boeien me gewoon minder.
Overigens is deze stem voor de komende vier jaar. Maken ze er een potje van af of gaan ze ergens zichtbaar zwaar over de schreef, dan is dat zo voorbij. Wat anderen ook wel stellen. Ga eens een nieuwe partij starten. Zonder tonnen van gulle gever(s) gaat dat nooit lukken. Maar vooral oudere partijen kunnen het wel beter verhullen of valt het minder op in de grote hoeveelheid donaties/ledeninkomsten.
Mijn alternatief is de VVD, maar ik heb zo ook mijn wrevel met die partij en het verschil tussen Rutte <> programma <> daadwerkelijk uitgevoerd beleid. Het is nu weer mooie woorden spreken om een volgende teleurstelling te krijgen.
Anderen waren ze al voor. Nu loont het al om ~50km van de grens de reis naar Duitsland of België te maken.Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:33:
[...]
Ik had liever dat ze de belasting op benzine gewoon wilden verhogen. Maar je beide statements zijn onzin: ik zal dolbij zijn als het wat rustiger wordt. Heb daar best een centje voor over.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Natuurlijk, gewoon voor meer werkloosheid zorgen... is het zo rustig op de wegBrent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:33:
[...]
Ik had liever dat ze de belasting op benzine gewoon wilden verhogen. Maar je beide statements zijn onzin: ik zal dolbij zijn als het wat rustiger wordt. Heb daar best een centje voor over.

VVDSilversin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:34:
Damn misschien heb ik verkeerd gestemd. Welk partij ging ook alweer voor autobelastingen verlagen, bijtelling omlaag en meer wegen? Ik wil een Mercedes als volgend leaseauto
Een van de grootste redenen waarom ik twijfelde op hen te stemmen.
[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 15-03-2017 13:39 ]
Zoiets als de PvdA en de VVD hebben gedaan kan ook nog toch. Beetje de belangrijkste dingen eruit pakken en uitwisselenRobinHood schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:36:
[...]
Gezellig toch?![]()
Er zijn peilingen die een niet totaal versnippert beeld geven, maar als je naar de peilingwijzer kijkt, tja, dan blijft VVD, CDA, D66 en GL nog wel de minst gekke, echter, dan wordt het of een compleet schizofreen beleid, met het slechtste van D66/GL en CDA/VVD, of je krijgt een heel erg tandeloos beleid, waar eigenlijk niks echt gedaan of opgelost wordt. allebei dingen die niet echt tof zijn.
M6 puur zakelijk gebruik in Duitsland. 1 reisauto (530D), 1 van vriendin, 2 van mezelf waarvan de 335i op zomerkenteken staat. Verder gewoon fan van autorijden van een bepaald merk en veel liefde en interesse voor de techniek. Stelselmatig alle leaseauto's bij werkgevers afgewezen en dat is blijven hangen, tevens ook alles over de auto's want er zitten hier nogal wat GL-stemmers en ik wil geen knuppel in m'n nek straksEJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:33:
offtopic: Hoezo zoveel auto's dan? Gebruik je ze voor een hobby oid?
Ik snap heel goed je gedachtegang. Ik stond net zelfs in de winkel en toen dacht ik weer "is dit nu wel milieu vriendelijk wat ik koop" Dat is misschien wel het vervelendst aan het klimaat/milieu dat alles wat we doen impact heeft en 'niet mag'.Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:21:
[...]
Van een kale kip kun je niet plukken dus of het nu linksom of rechtsom komt ik betaal toch wel belasting. 52% voorlopig. En als ik zie naar welke gouden initiatieven dit geregeld gaat dan word ik niet blij. Uiteindelijk zijn het de kleine speerpunten die ze wel kunnen realiseren waar het ze om gaat. Groenlinks is ook erg pro vuurwerk en deed er 1,5 jaar geleden veel aan om dat met vals geneuzel te 'bewijzen'. Dat en wat fake milieusubsidies zijn de redenen dat ik die graag een bescheiden rol aan de zijkant zie spelen.
Daarom stem ik dus op GroenLinks, dan kunnen er grote stappen gezet worden waardoor we niet iedere burger hiermee lastig hoeven te vallen. Dan kan iedereen zijn gloeilampen blijven gebruiken, als alle stroom toch duurzaam opgewekt wordt.
Dit artikel zet nog even mooi uiteen waarom het toch een belangrijk issue kan zijn en vergeet dan zeker niet de negatieve reactie te lezen onder het artikel en daar de reacties weer op.
https://decorrespondent.n...ie/1689289323876-14df76fa
Niemand wil jou je geluk van je auto's afnemen. Maar ik denk wel dat we afscheid moeten nemen van bepaalde 'rechten' die we denken te hebben. Zoals het recht om dagelijks in een V10 auto te rijden. Ik vind als jongere dat de oude generatie veel te krampachtig probeert vast te houden aan zulke 'rechten' in plaats van te accepteren dat we in het verleden en heden nou eenmaal tot beslissingen zijn gekomen die grote impact hebben. Hetzelfde met roken, zonder gordel rijden, stront in de gracht gooien, kinderarbeid, slaven (handel) etc.
Alsof autorijders allemaal de werkloosheid ingaan van een paar procent meer uitgavenTommyGun schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:38:
[...]
Natuurlijk, gewoon voor meer werkloosheid zorgen... is het zo rustig op de weg

Je kunt het desgewenst naast de plannen leggen, dat is zo. Evengoed, de uitschieters kun je er zo makkelijk uitvissen, en sowieso hoeven oppositiepartijen zich niet aan een regeerakkoord te houden, en die kunnen het hardst bleren dat ze A zijn en dan toch B stemmen.Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:37:
[...]
Feiten die politieke koehandel niet meenemen. Dat is het grote manco. Partij A wil Z en partij B wil Y. Dus A stemt voor B op Y en B stemt voor A op Z. Vier jaar later is er een stemmentracker en dan lijkt de boel niet overeen te komen met jouw standpunt, terwijl ze een ander standpunt op dat moment belangrijker vonden om te realiseren.
Reken dat nog maar eens uit hoor, GroenLinks wil de auto 3 cent per kilometer duurder maken en 15 cent per kilometer in de spits (waarbij het niet heel duidelijk is wat precies de spits is; gaat dat om bepaalde tijdstippen, bepaalde wegen, etc?).anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:16:
[...]
Als bezitter van meerdere auto's zou je juist voor GroenLinks moeten zijn![]()
Zij willen gebruik ipv bezit belasten, dus bij hen ben je mogelijk juist goedkoper uit
Mijn cheap-ass koekblikje, waarmee ik nota bene enkel naar het station rijd om mijn reis met de trein te vervolgen (!!!), kost mij net zo veel nu aan wegenbelasting dan dat de kilometerheffing van GroenLinks mij gaat kosten. Er vanuit gaande dat ik op de lokale wegen hier geen spitsheffing hoef te betalen (al vallen ze logischerwijs wel in hetzelfde tijdsbestek). En er vanuit gaande dat de apparatuur vanuit de overheid ter beschikking wordt gesteld.
Het is ook niet zo dat GroenLinks daar ingewikkeld over doet. Het is meer dan duidelijk dat de betaler van de nivelleringsplannen van GL, de autorijder is. En daar kunnen dan wel belastingverlichtingen tegenover staan, maar onder de streep gaat het middeninkomen er echt niet op vooruit bij GroenLinks. Tenzij je in een grote stad woont en daar werkt wellicht.
De hoge inkomens, waar 'links' zo graag meer geld weg wil halen, koopt een batterijwagen en hoeft dus niks te betalen

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Heh niet zo slecht met D66 dus. Lijkt een mooie combinatie te worden samen met VVD. (er van uitgaand dat VVD de verkiezingen wint)TommyGun schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:38:
[...]
VVD
Een van de grootste redenen waarom ik twijfelde op hen te stemmen.
als ze allemaal alleen wat extra betalen blijven de wegen even druk.Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:41:
[...]
Alsof autorijders allemaal de werkloosheid ingaan van een paar procent meer uitgaven
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
P.S. ik ben 31 dus schaar me niet onder de oudjes hèwalletje-w schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:40:
[...]
Niemand wil jou je geluk van je auto's afnemen. Maar ik denk wel dat we afscheid moeten nemen van bepaalde 'rechten' die we denken te hebben. Zoals het recht om dagelijks in een V10 auto te rijden. Ik vind als jongere dat de oude generatie veel te krampachtig probeert vast te houden aan zulke 'rechten' in plaats van te accepteren dat we in het verleden en heden nou eenmaal tot beslissingen zijn gekomen die grote impact hebben. Hetzelfde met roken, zonder gordel rijden, stront in de gracht gooien, kinderarbeid, slaven (handel) etc.
Overigens, een mooie reactie waar ik waardering voor heb. Ik ga ook tegen niemand zeggen dat ze verkeerd of fout stemmen want iedereen heeft zijn of haar mening voor bepaalde punten.
Stel je verplicht dat alle auto's die vanaf 2025 op kenteken gezet worden volledig elektrisch moeten zijn en je laat bedrijven zoals Tesla genieten van de belastingvoordelen (innovatie box!)
Op die manier zorg je voor een hoop werkgelegenheid, je kan naar de rest van Europa exporteren en het milieu wordt ook een stuk beter.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Hopelijk gaan er dus een paar met de trein/carpoolen.hexta schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:42:
[...]
als ze allemaal alleen wat extra betalen blijven de wegen even druk.
trein in de spits kan niet echt meer mensen aan.Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:43:
[...]
Hopelijk gaan er dus een paar met de trein/carpoolen.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
De ironieRichh schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:41:
[...]
De hoge inkomens, waar 'links' zo graag meer geld weg wil halen, koopt een batterijwagen en hoeft dus niks te betalen
Hangt van het traject af. Daar waar veel mensen rijden (buiten randstad) valt het reuze mee.hexta schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:44:
[...]
trein in de spits kan niet echt meer mensen aan.
Dat is dus maar net waar je je cijfers op baseert.TommyGun schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:29:
[...]
Mee eens, en als het aan GroenLinks ligt dan blijven er geen wegen en auto's meer over;
Ze zeggen dat, door de aanleg van extra wegen de filedruk is gedaald. Grappig genoeg zijn er ook genoeg onderzoeken die aangeven dat extra asfalt helemaal niet helpt. De meeste files worden toch veroorzaakt door ongelukken of plotselinge remacties. Dan helpt extra asfalt niet.
Dat de files daalden tot 2014 ligt hem volgens mij maar aan 1 ding: Er was economische crisis. Dus tussen 2008 en 2014 waren er steeds minder mensen voor werk onderweg. Ook kwa handel/vrachtwagens dus.
Vanaf 2014 begon de economie aan te trekken. En daardoor ontstonden weer meer files, want meer mensen op de weg.
Aangezien de NS meer geld wil (let op: de NS topman is de bron van uitspraken hier) is het natuurlijk slim om te zeggen dat er meer geld voor spoor en weg bij moet. Dit is namelijk voordelig voor hemzelf/zijn bedrijf.
De echte oplossing lijkt om de snelheid aan te passen aan de drukte van de weg. Iets waar o.a. Groenlinks voor is. Uit onderzoeken blijkt dat dit meer effect zou hebben. Maar:
A) dat willen weggebruikers niet, want die willen geen 100/80 rijden op een 6baansweg.
Ik nodig je van harte uit op het traject Zwolle-GroningenBrent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:45:
[...]
Hangt van het traject af. Daar waar veel mensen rijden (buiten randstad) valt het reuze mee.
Dat laatste zou best nog wat doelgerichter op mogen worden ingezet. De hoeveelheid auto's met één persoon er in, elke dag weer, dat is best ineffectief gebruik voor het aantal zitplaatsen in een auto. Simpelweg kilometers veel belasten in de spits is niet de oplossing, hoewel aandacht voor een duurzame oplossing voor het probleem (daar gaat het ultiem om) in ieder geval fijn is.Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:43:
[...]
Hopelijk gaan er dus een paar met de trein/carpoolen.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik had het ook over Nederland, niet DuitslandRichh schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:46:
[...]
Ik nodig je van harte uit op het traject Zwolle-Groningen
Waar komt de elektriciteit vandaan? En hoe wordt die opgewerkt? En waarom denk je dat het goedkoper is om hier Tesla's te bouwen in plaats van in lage lonen landen? Diezelfde belastingvoordelen bestaan niet meer als ALLES elektrisch gaat zijn. Dat is een denkfout die je nu maakt.fast-server schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:43:
Groen rijden kan ons als Nederland ook veel opleveren naast minder fijnstof en de nadelige gevolgen hiervan.
Stel je verplicht dat alle auto's die vanaf 2025 op kenteken gezet worden volledig elektrisch moeten zijn en je laat bedrijven zoals Tesla genieten van de belastingvoordelen (innovatie box!)
Op die manier zorg je voor een hoop werkgelegenheid, je kan naar de rest van Europa exporteren en het milieu wordt ook een stuk beter.
Onder welke steen leef jij zeg? https://www.oneworld.nl/g...le-treinen-op-windenergieTyphone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:46:
[...]
Waar komt de elektriciteit vandaan? En hoe wordt die opgewerkt?
Er zijn nog veel te veel knelpunten (veelal rijbanen met 2 rijstroken) waar nog veel te behalen is. Het verkeer houdt je voorlopig toch wel, en gaat alleen maar toenemen (zowel vrachtwagens als personenauto's). En laatstgenoemde ga je echt niet oplossen met elektrische auto's...Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:45:
[...]
Dat is dus maar net waar je je cijfers op baseert.
Ze zeggen dat, door de aanleg van extra wegen de filedruk is gedaald. Grappig genoeg zijn er ook genoeg onderzoeken die aangeven dat extra asfalt helemaal niet helpt. De meeste files worden toch veroorzaakt door ongelukken of plotselinge remacties. Dan helpt extra asfalt niet.
Dat de files daalden tot 2014 ligt hem volgens mij maar aan 1 ding: Er was economische crisis. Dus tussen 2008 en 2014 waren er steeds minder mensen voor werk onderweg. Ook kwa handel/vrachtwagens dus.
Vanaf 2014 begon de economie aan te trekken. En daardoor ontstonden weer meer files, want meer mensen op de weg.
Aangezien de NS meer geld wil (let op: de NS topman is de bron van uitspraken hier) is het natuurlijk slim om te zeggen dat er meer geld voor spoor en weg bij moet. Dit is namelijk voordelig voor hemzelf/zijn bedrijf.
De echte oplossing lijkt om de snelheid aan te passen aan de drukte van de weg. Iets waar o.a. Groenlinks voor is. Uit onderzoeken blijkt dat dit meer effect zou hebben. Maar:
A) dat willen weggebruikers niet, want die willen geen 100/80 rijden op een 6baansweg.
Extra asfalt=meer asfalt/gebruiker klinkt logisch. Helaas werkt verkeersdoorstroming niet zo simpel.
Kan wel, maar wordt lastig, omdat de VVD en zeker het CDA conservatiever zijn geworden, en D66 en GL juist progressiever.EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:39:
[...]
Zoiets als de PvdA en de VVD hebben gedaan kan ook nog toch. Beetje de belangrijkste dingen eruit pakken en uitwisselen
Links/rechts beleid is nog wel op te lossen, moet je alleen uitkijken dat je niet het probleem krijgt dat om zowel de rijken als de armen te sparen, het midden nog kaler geplukt wordt.
Maar D66, en GL steunt dat, zet vol in op oa. voltooid leven, iets waar het CDA van gruwelt, en die partij is weer heel erg van de ouderwetsche normen ende waarden, zoals met die sociale dienstplicht, terwijl D66 en GL het daar weer niet op hebben.
En dan kun je twee dingen doen: je streept het allebei weg, en je hebt een tandeloos akkoord, waar niemand blij mee is, of je voert het gewoon allebei in, en je hebt een schizofreen beleid welke op sommige vlakken enorm progressief zal zijn, en op andere vlakken ons terug naar de jaren 50 brengt

Dan heb je ook nog de wiet, vluchtelingen, het groene beleid van D66 en GL, Europa.
De partijgelijkenis laat dit ook wel zien: D66 stemt nog wel aardig mee met CDA en VVD, maar GL totaal niet.
Meer asfalt helpt wel degelijk, echter moeten ze wel de knooppunten (de naam zegt het al) ook hierop aanpassen. Het heeft geen zin om een 5-baans weg te leggen, als deze even later weer overgaat in een 3 of 2-baans weg.Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:45:
[...]
Daarnaast zijn er nog genoeg wegen die gewoon te weinig capaciteit hebben voor het huidige verkeer, denk aan de A58 (2-baans) die 30 jaar geleden al verbreed had moeten worden

Float like a butterfly, sting like a bee.
^ dit. Met zelf rijdende auto's zijn het merendeel van de files opgelost. De meeste files worden nog steeds veroorzaakt door `slecht` (lees menselijk) rijgedrag. Nu nog miljarden investeren in nieuw asfalt is dan ook zonde.EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:47:
Ik denk dat het fileprobleem best wel snel gaat worden opgelost met de komst van de zelfrijdende auto. Dit zal vast op een dergelijke manier gesubsidieerd worden door de overheid als alle Tesla's en hybride wagens een tijdje terug. Dit kan dan opeens erg snel gaan
Volgens mij moet juist een groene partij inzien dat het nog verder laten groeien van de Randstad, door het buitengebied nog zwaarder te belasten en allerlei flauwe regels te introduceren zoals spitsheffing, totaal averechts werkt op de vergroeningsideeën van GroenLinks. Laat staan dat het solidair is met de 10 miljoen mensen die erbuiten wonenBrent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:46:
[...]
Ik had het ook over Nederland, niet Duitsland
Maargoed, op die lijst staan natuurlijk alleen maar Randstedelijken en hebben geen idee wat er in de rest van het land gebeurd

Serieus, je kan je opmerking nu afdoen met een grapje, maar het slaat echt nergens op. De waarheid is dat spitsheffing een doodsteek is voor het middeninkomen buiten de randstad. Dat is de nettobetaler bij GL. Dat het de randstedelijken niet interesseert, prima, maar geef dan op z'n minst toe dat GL alles behalve solidair is.
[ Voor 20% gewijzigd door Richh op 15-03-2017 13:52 ]
Sow nondejuTyphone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:32:
[...]
Allemaal geheel in lijn met jouw naam:
M6 E63 (Duits kenteken)
650ci
530D
335i
M135i
Zie daar de 5 redenen voor mij om geen GL te gaan stemmen en alles wat ze beloven/beweren met literpakken zout te nemen als het om 'bezit vs gebruik' aankomt.
Ben ik wel jaloers met mn miezerige 116i
fookin mad fer it
D66 vraagt ook een half cent de kilometer meer dan Groenlinks. PvdA zit op een vergelijkbare km-heffing.
Is het lastiger om dat rekeningrijden te pinnen op die andere partijen?
Er zijn veel meer en betere alternatieven dan nog meer rekeningrijden. Zolang men het daar niet over heeft kan ik GL niet serieus nemen.Prosac schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:29:
[...]
Kan me er wel iets bij voorstellen hoor, ik ben forens, met een diesel en 40+ duizend kilometer per jaar. Ik geloof echter totaal niet meer in meer asfalt en wel in een vorm van rekeningrijden. Zeker als dat gepaard gaat met een flinke arbeidslastenkorting. Denk dat je zo beter files oplost dan met meer asfalt.
Maar ik wou even zeggen over het kwartje van Kok (8 eurocent op diesel en 4 eurocent op benzine), dat dit inderdaad in woord nooit is teruggedraaid, er zijn volgens mij nog wel accijnsverlagingen geweest later waardoor deze maatregel in feite teniet is gedaan.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dude, niet jij weer. Ik heb het over auto's hij komt met treinen.Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:47:
[...]
Onder welke steen leef jij zeg? https://www.oneworld.nl/g...le-treinen-op-windenergie
Stroom is stroom en gooi je dat in een batterij dan maakt het geen drol uit waar het vandaan komt.
Nu stel ik even vraag 2:
Waarvandaan ga je voor 8 miljoen auto's inclusief huizen, verwarming, koken de stroom vandaan halen als je als groene partij tegen de milieueffecten van windmolen parken bent? En de efficiency van zonnepanelen is zo laag dat je het daarmee niet gaat halen. Gooi er even een linkje tegenaan met het onderbouwde voorstel want ik heb nog wat geld op de plank liggen om te investeren en jij weet waar Abraham de 'groene' mosterd haalt.
[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 15-03-2017 13:59 ]
Mee eens. De grootste zwakte van GL en PvdA wat mij betreft. Een heel forse investering in de NS zou ik ook graag zien, alsook meer HSL binnen de grenzen (anderhalf uur Amsterdam Groningen en Amsterdam Maastricht bijv.)Richh schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:50:
[...]
Maargoed, op die lijst staan natuurlijk alleen maar Randstedelijken en hebben geen idee wat er in de rest van het land gebeurd
Klopt, ze zijn daar redelijk diep gezonken wat moderatie betreft. Zo stonden er na verloop van tijd bij elk artikel over GeenPeil al direct (binnen een paar seconden na publicatie) een stuk of 10 zeer positieve eerste comments onder. Daarna mocht blijkbaar het gepeupel reageren en dat was overwegend iets minder positief.hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:59:
[...]
Sterker nog, toen ik daar in het begin van GeenPeil normale kritische opmerkingen maakte werden die bijna allemaal 'weggejorist'. Toen ik daarna een keer netjes vroeg wanneer er een topic kwam over Jan Dijkgraaf die eerst bij 50+ gesolliciteerd bleek te hebben leverde me dat een 'permaban' op...
Kan me ook herinneren dat iemand een screenshot had van een comment van hem die door de redactie inhoudelijk gewijzigd was. Zeer kwalijke zaak.
Heb wat dat betreft meer respect voor Joop.nl. Hun artikelen zijn in de regel van een niveautje luchtfietserij dat enkel op de lachspieren werkt, maar de kritische comments erop laten ze wel staan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De enige echte mogelijkheid is natuurlijk kernenergie, maar ja... dat is eng.Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:51:
[...]
Dude, niet jij weer. Ik heb het over auto's hij komt met treinen.
Stroom is stroom en gooi je dat in een batterij dan maakt het geen drol uit waar het vandaan komt.
Nu stel ik even vraag 2:
Waarvandaan ga je voor 8 miljoen auto's inclusief huizen, verwarming, koken de stroom vandaan halen als je als groene partij tegen de milieueffecten van windmolen parken bent? En de efficiency van zonnepanelen is zo laag dat je het daarmee niet gaat halen. Gooi er even een linkje tegenaan met het onderbouwde voorstel!
Innovaties zoals zelfsturende auto's duurt langer dan we verwachten.emnich schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:50:
[...]
^ dit. Met zelf rijdende auto's zijn het merendeel van de files opgelost. De meeste files worden nog steeds veroorzaakt door `slecht` (lees menselijk) rijgedrag. Nu nog miljarden investeren in nieuw asfalt is dan ook zonde.
Ja over 2 jaar zullen ze daadwerkelijk op de weg zijn.
Maar voordat die auto uit 1990 is vervangen voor een nieuwe auto van 35 duizend.
Dat gaat niet zomaar gebeuren.
[ Voor 86% gewijzigd door Migrator op 15-03-2017 13:59 ]
Je moet het zelf weten hoorMrJ schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:03:
Beetje rare redenatie, stemmen op partijen die zeker een zetel halen?
50+ dan maar? Kan mij er totaal niet in vinden, maar hey, ze halen zeker wel een zetel.
Bedoel meer dat GeenPeil en Nieuwe Wegen vrijwel zeker geen zetel halen, dus je stem daarmee geen invloed heeft. Kan je dan niet beter op een partij stemmen die relatief dicht bij je staat om daarmee wel invloed uit te oefenen?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Altijd tevreden zijn met wat je hebt dat scheelt veel stress.DikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:51:
[...]
Sow nondeju![]()
Ben ik wel jaloers met mn miezerige 116i
Uhm bijv. de VVD, D66 etc. hebben een heleboel leden en daarmee al de helft van de kosten gedekt. FvD is nieuw en kan dat dus niet.DikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:14:
Even een lichte alu-hoedjes mode, maar ik wil het toch even kwijt.
Het is niet alleen maar rekeningrijden he. Om maar wat te noemen: beter OV is dan ook nodig en nog meer stimuleren van thuiswerken als je niet perse naar kantoor moet. Het is -zoals bij zoveel- een combinatie van maatregelen die je nodig hebt. VVD (bijvoorbeeld) denkt dat naar mijn idee alleen maar aan meer asfalt, dat is de laatste jaren tijdens de crisis aangelegd, maar ondertussen neemt met de aantrekkende economie filedruk ook gewoon weer toe. Ook op de trajecten waar meer asfalt is gelegd.cbr600f4i schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:51:
[...]
Er zijn veel meer en betere alternatieven dan nog meer rekeningrijden. Zolang men het daar niet over heeft kan ik GL niet serieus nemen.
Omdat GL nou net zo'n partij is die zo'n plan wel eens zou willen doorzettenProsac schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:51:
Waarom schiet iedereen eigenlijk constant op Groenlinks met dat rekeningrijden, ik lees dat de SP meer dan het dubbele wil vragen per kilometer. Weliswaar alleen op alle rijks- en provinciale wegen, maar daar maken de meeste mensen toch hun kilometers (wel prima plan voor meer sluipverkeer trouwens).
D66 vraagt ook een half cent de kilometer meer dan Groenlinks. PvdA zit op een vergelijkbare km-heffing.
Is het lastiger om dat rekeningrijden te pinnen op die andere partijen?
D66 is voor veel mensen niet zo eng, SP zet zichzelf in de hoek en PvdA is een klein schattig partijtje over minder dan 24 uur, maar GL niet meer. Da's opeens een grote partij met veel idealen, en ze zijn niet bang ze te gebruiken
Overigens geloof ik niet dat in alles behalve een volledig progressief kabinet dat plan er doorheen komt, er zullen teveel onzekerheden zijn, en jammer genoeg kun je dit niet zomaar op kleine schaal testen.
Windenergie (NL+DE) en waterkracht (Noorwegen ligt al een kabel)Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:46:
[...]
Waar komt de elektriciteit vandaan? En hoe wordt die opgewerkt? En waarom denk je dat het goedkoper is om hier Tesla's te bouwen in plaats van in lage lonen landen? Diezelfde belastingvoordelen bestaan niet meer als ALLES elektrisch gaat zijn. Dat is een denkfout die je nu maakt.
Kennis en ervaring en de voorsprong die je al hebt opgedaan doet ook een hoop.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ja het is ook meer hopen dan het wellicht realistisch is. Maar dit is de enige goede uitkomst van een dergelijke coalitie. Het is denk ik vooral dan de VVD en GL die het elkaar ideologisch moeilijk maken.
Dit valt mee. Niet alle auto's hoeven zelf rijdend te zijn om het file probleem op te losse. Er is ergens een tipping point (geen idee waar).Joostje123 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:52:
[...]
Innovaties zoals zelfsturende auto's duurt langer dan we verwachten.
Maar voordat die auto uit 1990 is vervangen voor een nieuwe auto van 35 duizend.
Daarnaast zal met de zelfrijdende auto waarschijnlijk het auto bezit verdwijnen (je huurt en betaald voor de KM. dus everybody does Uber).
Dan gaat het opeens veel sneller aangezien een auto in bezit hebben niet meer rendabel is.
Ik ga waarschijnlijk GL stemmen, maar dit vind ik één van de kwalijke dingen aan GL. Het zomaar wegschuiven van een prima overbrugging totdat zon wel goed genoeg isTommyGun schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:52:
[...]
De enige echte mogelijkheid is natuurlijk kernenergie, maar ja... dat is eng.
Denk dat de SP ook heel erg vast houdt aan zn idealen hoor. Misschien nog wel meer dan GLRobinHood schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:55:
[...]
Omdat GL nou net zo'n partij is die zo'n plan wel eens zou willen doorzetten![]()
D66 is voor veel mensen niet zo eng, SP zet zichzelf in de hoek en PvdA is een klein schattig partijtje over minder dan 24 uur, maar GL niet meer. Da's opeens een grote partij met veel idealen, en ze zijn niet bang ze te gebruiken![]()
Overigens geloof ik niet dat in alles behalve een volledig progressief kabinet dat plan er doorheen komt, er zullen teveel onzekerheden zijn, en jammer genoeg kun je dit niet zomaar op kleine schaal testen.
Extra asfalt neerleggen is ook niet iets van de korte termijn.Joostje123 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:52:
[...]
Innovaties zoals zelfsturende auto's duurt langer dan we verwachten.
Je kan natuurlijk best op een bepaald moment oude auto's weren uit de spits, net als dat al met milieuzones gebeurt.
Banden en remmen beginnen dan de grootse producenten van fijnstof te worden. Volgende stap is de hovercar.fast-server schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:43:
Groen rijden kan ons als Nederland ook veel opleveren naast minder fijnstof en de nadelige gevolgen hiervan.
Zonder extra asfalt (o.a. Tweede Coentunnel, A1, A15 Maasvlakte, etc) had de boel nog veel vaster gestaan. Ik heb nu op een deel van mijn traject geen file meer, juist door net die ene versmalling die eruit is. Nu nog de rest van de A15, want het is bizar dat de route Maasvlakte <> Duitsland voorbij ~Papendrecht grotendeels 2x2 is.Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:45:
[...]
Extra asfalt=meer asfalt/gebruiker klinkt logisch. Helaas werkt verkeersdoorstroming niet zo simpel.
A) Als we ons in de spits aan alle regeltjes gingen houden (zoals 2 seconden regel), dan stond pas echt alles stil. Je ziet gelijk op de weg wie gewend is aan file rijden en wie niet, met name de zondagsrijder herken je zo.
B ) klopt. Maar net als met een tuinslang. Als je halverwege ergens gaat staan, neemt de druk toe en de doorstroming af. Verlaag je de druk (snelheid), dan krijg je ook minder doorstroming. De grote steden met hun 80 zones worden eigenlijk roadblocks. Je ziet bij de A13 richting Den Haag heel goed dat het verkeer niet snel genoeg weg kan door het eerste stuk 80. Dat werkt weer door op de A20 en zo op de ruit van Rotterdam. Idem rondom Amsterdam waar de A10 West lekker in de weg zit.
Ze zouden het halfjaarstarief voor de motor weer eens in kunnen voeren.Migrator schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:46:
[...]
Dat laatste zou best nog wat doelgerichter op mogen worden ingezet. De hoeveelheid auto's met één persoon er in, elke dag weer, dat is best ineffectief gebruik voor het aantal zitplaatsen in een auto. Simpelweg kilometers veel belasten in de spits is niet de oplossing, hoewel aandacht voor een duurzame oplossing voor het probleem (daar gaat het ultiem om) in ieder geval fijn is.

Grappig de extra rekeningrijden op transport. Ben benieuwd hoe dat gaat met iedereen zijn internetpakketjes. Die verzendkosten zullen dan ook stijgen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit topic is gesloten.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.