Het oude Geenstijl is allang niet meer. Zodra de switch naar de politiek is gemaakt is de hele scherpte er vanaf en is het voornamelijk alleen nog ranten om het ranten. Weinig zaken worden echt ter discussie gesteld helaas. GeenPeil doet helemaal niks meer.alexbl69 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:49:
[...]
En het grappige is dat het 'Geenstijl-publiek' gezien de comments helemaal niets moet hebben van GeenPeil.
Sorry hoor, maar dat is wel een erg kortzichtige populistisch idee.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:38:
[...]
Dat kan ik me heel goed voorstellen inderdaad! Vandaar dat Artikel 1 dus minimaal 1 zetel in het parlement wil reserveren voor Caraïbisch Nederland om te garanderen dat hun stem gehoord wordt in onze politiek.
Groningers voelen zich ook slecht vertegenwoordigd (vooral n.a.v. de gaswinning), moeten we daarom ook maar een verplicht aantal zetels voor Groningers reserveren? En hoe zit het dan met andere groepen (niet op geografische basis ingedeeld) die zich onvoldoende vertegenwoordigd voelen? Ook daar maar zetels voor reserveren?
De BES eilanden hebben in totaal zo'n 20.000 inwoners, dat is nog niet eens de helft van wat nodig is om een zetel te behalen (zeker gezien lang niet al die 20K inwoners stemgerechtigd zijn).
|| Vierkant voor Wiskunde ||
net het filmpje gezien van Wilders die in Den Haag zijn stem ging uitbrengen vanochtend....Een leger aan persoonsbeveiligers van de Kmar/DBB, politie en andere security heren aanwezig in en rondom dat stemlokaal
Mensen die vervolgens antwoorden met: ''ja maar niet gek, kijk wat die schreeuwlelijk zoal zegt over Moslims/Marokanen'' of ''ja, grotendeels voor de show (ja, alsof de Politie en de DBB zouden meedoen aan zo'n show
) , die mensen die dat roepen vind ik net zo eng of zelfs enger dan Wilders zelf.
Mensen die vervolgens antwoorden met: ''ja maar niet gek, kijk wat die schreeuwlelijk zoal zegt over Moslims/Marokanen'' of ''ja, grotendeels voor de show (ja, alsof de Politie en de DBB zouden meedoen aan zo'n show

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 11:56 ]
Ik geloof niet dat Simons haar enige zetel om die reden op zou geven.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:49:
[...]
Eén zetel is beter dan géén zetel... Het is voornamelijk een probleem "uit het oog, uit het hart". Omdat Caraïbisch Nederland in de Tweede Kamer niet vertegenwoordigd is vergeet men vaak dat zij er ook bij horen...
De eilanden zijn bijzondere gemeentes en kennen een hele andere dynamiek dan het vasteland. Maar ja, laat ze vrij en dan staat Venezuela op de stoep.
Eens, kijk er nog maar zelden op. De overname door TMG en later GeenPeil haalt toch wel de echte scherpte eraf.Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:51:
[...]
Het oude Geenstijl is allang niet meer. Zodra de switch naar de politiek is gemaakt is de hele scherpte er vanaf en is het voornamelijk alleen nog ranten om het ranten. Weinig zaken worden echt ter discussie gesteld helaas. GeenPeil doet helemaal niks meer.
[ Voor 30% gewijzigd door Señor Sjon op 15-03-2017 11:52 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Als je zo gaat kijken, is er bij elke partij wel wat te vinden....fast-server schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:35:
Spotjes zijn alleen maar reclame, als je gaat beoordelen op de inhoud dan zie je iets heel anders.
De VVD heeft puur geluk dat Rutte een goede debater is en een meester in list en bedrog is (type oplichter, babbeltruuk)
Wat ik helemaal verbazingwekkend vind is dat de VVD:
De partij is met de meeste integriteitsschandalen.
Het aantal VVD’ers met een strafblad was begin 2016 16, daarnaast lopen er nog de nodige zaken tegen VVDers.
Rutte en andere VVD politica liegen, bedriegen en misleiden continue de boel.
En dan zijn er nog steeds mensen die er op stemmen...
Uiteraard, maar de voornaamste klagers hier vinden feiten voornamelijk lastigrikpro schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:42:
[...]
Daarnaast klopt het ook niet helemaal wat ze zeggen. Dat is de voorlopige telling, niet de definitieve. De definitieve zien we volgende week pas. Zoals altijd gaat de media dus ergens mee aan de haal... Zie hier: https://www.kiesraad.nl/v...ud/tweede-kamer/uitslagen
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Veel stemmers die ik om me heen ken volgen die debatten helemaal niet maar de zaken eromheen wel. Debatten zijn voor de Bühne. Nu kibbelen ze als driftige gekko's en over 3 maanden in het parlement hoor je niks meer van die felheid en genieten ze allemaal van het pluche. Dat gaat al jaren zo bij de gevestigde orde.shoombak schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:50:
Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat FvD geen plek heeft gehad bij de debat gisteravond. Ik ben een beetje bang dat dit toch gaat zorgen voor onvoldoende stemmen
Ik kan het me ook zeker indenken. Maar de uitslag die vannacht bekend wordt is natuurlijk onder voorbehoud.ijdod schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:37:
Een argument wat men hier op Bonaire heeft dat de BES-eilanden niet serieus genomen worden, is dat de verkiezingen in NL al klaar en geteld zijn als hier de stembussen nog open zijn. Hoewel het om <20k stemmen gaan (peanuts dus) kan ik me dat wel invoelen.
En ook met alle respect voor de BES eilanden, maar het gaat natuurlijk (afhankelijk van de totale opkomst hier, en 100% opkomst daar) maar om 1/3e tot 1/4e zetel in totaal.
Hier in deze poll op Reddit staat de FvD ook gewoon 6de (!). Natuurlijk moet er wel sterk rekening mee gehouden worden dat, net als op Tweakers, er veel ICT'ers en hoger opgeleiden zitten. Desondanks is het toch wel zeker dat die meer dan 1 zetel gaan halen en gaan verrassen.
Tja ook op het vaste land in Nederland heb je kleine gemeentes, moeten die dan ook maar een eigen zetel gaan krijgen?TheBrut3 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:53:
[...]
Ik kan het me ook zeker indenken. Maar de uitslag die vannacht bekend wordt is natuurlijk onder voorbehoud.
En ook met alle respect voor de BES eilanden, maar het gaat natuurlijk (afhankelijk van de totale opkomst hier, en 100% opkomst daar) maar om 1/3e tot 1/4e zetel in totaal.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Als je die poll zou volgen zou D66 met GL samen een meerderheid hebben (53%)Fleximex schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:54:
Hier in deze poll op Reddit staat de FvD ook gewoon 6de (!). Natuurlijk moet er wel sterk rekening mee gehouden worden dat, net als op Tweakers, er veel ICT'ers en hoger opgeleiden zitten. Desondanks is het toch wel zeker dat die meer dan 1 zetel gaan halen en gaan verrassen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Denken jullie dat het Forum Voor Democratie echt wat teweeg kan brengen in de kamer?
Ik ben geen racist, maar als bewoner van Rotterdam Zuid ben ik toch echt van mening dat er iets moet veranderen in mijn leefomgeving, het wordt namelijk steeds gekker (zie bijv. afgelopen weekend).
PVV geloof ik niet echt in, veel woorden --> weinig daden.
Voorheen altijd VVD gestemd, maar ook die hebben mij meerdere keren teleurgesteld.
Ik ben geen racist, maar als bewoner van Rotterdam Zuid ben ik toch echt van mening dat er iets moet veranderen in mijn leefomgeving, het wordt namelijk steeds gekker (zie bijv. afgelopen weekend).
Voorheen altijd VVD gestemd, maar ook die hebben mij meerdere keren teleurgesteld.
Dat is 1 optie.. Een andere optie is dat Belgie de Nederlandse provincie Limburg annexeert en groene mannetjes en oorlogsmateriaal naar Noord-Brabant stuurt om de relatie Nederland-Duitsland onder druk te zetten om zo het vrijhandelsakkoord te torpederen. Even nadenken hoe het ook alweer in Oekraiene verging na de toenadering Oekraiene - EU..... Hummmmm...Arnold schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:13:
[...]
Want België gaat dan niet ook een handelsverdrag sluiten met Duitsland natuurlijk?
Drazi#2341
Nee het is bij lange na niet representatief voor Nederland. Maar voor een partij met 1 zetel in de peilingen is dit toch wel een goede graadmeter dat je meer dan 1 zetel gaat halen.anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:55:
[...]
Als je die poll zou volgen zou D66 met GL samen een meerderheid hebben (53%)
Zelfs op FOK!forum doen ze het erg goed.Fleximex schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:54:
http://forum.fok.nl/topic/2363146
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Mikken wij de Westerschelde weer dicht.Drazi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:56:
[...]
Dat is 1 optie.. Een andere optie is dat Belgie de Nederlandse provincie Limburg annexeert en groene mannetjes en oorlogsmateriaal naar Noord-Brabant stuurt om de relatie Nederland-Duitsland onder druk te zetten om zo het vrijhandelsakkoord te torpederen. Even nadenken hoe het ook alweer in Oekraiene verging na de toenadering Oekraiene - EU..... Hummmmm...
Wanneer verwachten we de eerste exit polls vandaag?
In de peiling bij het bejaardentehuis op de hoek stonden ze op nul zetels. 50+ deed het daar echter boven verwachting goed, meer dan twintig zetelsFleximex schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:54:

We zullen het merkenFleximex schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:57:
[...]
Nee het is bij lange na niet representatief voor Nederland. Maar voor een partij met 1 zetel in de peilingen is dit toch wel een goede graadmeter dat je meer dan 1 zetel gaat halen.
Online polls zijn verre van representatief, niet alleen demografisch, maar ook hoeveel er mogen stemmen (komen er mensen boven de 18 op Fok, überhaupt?
[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 15-03-2017 11:58 ]
Ook een Rotterdammer hier (afrikaanderwijk). Met het woonbeleid van de stad (waar dat plaatselijke referendum over is geweest) gaat dat vanzelf wel gebeuren. Zij kunnen hun woning niet echt meer betalen dan. Niet echt een oplossing, het verplaatst zich dan natuurlijk, maargoedProtax schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:56:
Denken jullie dat het Forum Voor Democratie echt wat teweeg kan brengen in de kamer?
Voor heen altijd VVD gestemd, maar ook die hebben mij meerdere keren teleur gesteld.
Overigens viel het in aantal reuze mee
Dit lijkt me niet echt betrouwbaar, naast ICTers en hoogopgeleiden zitten er voornamelijk niet-nederlandersFleximex schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:54:
Sterker nog, toen ik daar in het begin van GeenPeil normale kritische opmerkingen maakte werden die bijna allemaal 'weggejorist'. Toen ik daarna een keer netjes vroeg wanneer er een topic kwam over Jan Dijkgraaf die eerst bij 50+ gesolliciteerd bleek te hebben leverde me dat een 'permaban' op...alexbl69 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:49:
En het grappige is dat het 'Geenstijl-publiek' gezien de comments helemaal niets moet hebben van GeenPeil.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat is ook geen onbekend verhaal op het vastelandijdod schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:53:
[...]
Uiteraard, maar de voornaamste klagers hier vinden feiten voornamelijk lastig
Nee, dat is het niet aangezien die poll absoluut niet representatief is.Fleximex schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:57:
[...]
Nee het is bij lange na niet representatief voor Nederland. Maar voor een partij met 1 zetel in de peilingen is dit toch wel een goede graadmeter dat je meer dan 1 zetel gaat halen.
Ik denk dat we het FvD niet moeten onderschatten maar ook niet overschatten, denk dat ze 3 of 4 zetels gaan halen.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Onzinpoll als je ziet hoe de verdere verdeling is.hexta schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:57:
[...]
Zelfs op FOK!forum doen ze het erg goed.
http://forum.fok.nl/topic/2363146
Suikerbietplastic.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:22:
[...]
Hey, maar dat moet je als GL'er niet willen. Heb je enig idee hoe lang het duurt voordat hard plastic verwerkt is![]()
Doe je nou niet precies waar je voor waarschuwt?fast-server schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:00:
Ik denk dat we het FvD niet moeten onderschatten maar ook niet overschatten, denk dat ze 3 of 4 zetels gaan halen.
Denk vooral dat de FvD over een periode van lange tijd niet moet onderschatten, mits ze de kiesdrempel halen. Wat je ook wel of niet van hem vind, hij is wel bevlogen en zit er met passie in. Denk dat als die één zetel kan krijgen nu hij over 10 jaar best gegroeid kan zijnfast-server schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:00:
Met een lichte glimlach op mijn gezicht moet ik toch wel lachen om menig forum mensen die allerlei polls, websites en ander soort groepen waar de stemming wordt getest hier neerzetten.
Iedereen is overtuigd van de betrouwbaarheid van zijn of haar eigen voorgedragen polls e.d, Komt er iemand anders met een mogelijke poll of raadpleging die niet in het straatje passen van eerder genoemde persoon....dan wordt er al gauw op de rem getrapt: ''ja, maar hoe betrouwbaar is dat" en zo.
gewoon een constatering, meer niet
Iedereen is overtuigd van de betrouwbaarheid van zijn of haar eigen voorgedragen polls e.d, Komt er iemand anders met een mogelijke poll of raadpleging die niet in het straatje passen van eerder genoemde persoon....dan wordt er al gauw op de rem getrapt: ''ja, maar hoe betrouwbaar is dat" en zo.
gewoon een constatering, meer niet
Het punt is dat FvD gewoon een partijprogramma heeft en de PVV niet. PVV schreeuwt veel maar als je geen plan hebt, dan houdt het ook gewoon op. Ik zou zeggen, lees het programma eens van de FvD (of lees de speerpunten even door) en dan kun je vanzelf zien of de partij bij je past. Ik vond het programma in ieder geval vrij degelijk en dat had ik persoonlijk niet zo verwacht.Protax schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:56:
Waar gaan ze dan naartoe?EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:58:
[...]
Ook een Rotterdammer hier (afrikaanderwijk). Met het woonbeleid van de stad (waar dat plaatselijke referendum over is geweest) gaat dat vanzelf wel gebeuren. Zij kunnen hun woning niet echt meer betalen dan. Niet echt een oplossing, het verplaatst zich dan natuurlijk, maargoed
Overigens viel het in aantal reuze mee
Groningen of zo, omdat daar toch weinig werk is en goedkope woningen door de aardbevingen?
Het probleem wordt verplaatst.
Probleem bij GeenPeil is dat ze geen eigen mening hebben. Er zullen dus geen voorstellen komen vanuit hun parlementsleden, maar ze stemmen mee met wat de meerderheid wil. Maar om te kunnen stemmen moeten er wel voorstellen en stellingen zijn. Ze teren dus feitelijk op het werk van een andere partij. En hoewel ik het concept interessant vind (variabel in standpunten kunnen beslissen) blijft de kern wel het voorstel wat er moet liggen. En dat zie ik dus niet gebeuren bij GeenPeil. Wanneer in theorie alle zetels naar GeenPeil zouden gaan, zou er geen enkel voorstel komen en moet er dus nergens over gestemd worden. Vreemde situatie.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Toch kan je moeilijk negeren dat FvD goed bezig is. In bijna alle peilingen krijgen ze 1 zetel. En kijk ook naar de aandacht die ze op Facebook hebben, qua likes hebben ze de eerste zetel al te pakken - in tegenstelling tot heel veel andere, grotere partijen.
Ik woon in the middle of nowhere, maar toch hangt er wél een FvD poster op de borden, maar geen VNL-poster, om iets te noemen. Ook in mijn vriendengroep weet ik dat er meerdere mensen FvD gaan stemmen.
Verwacht zeker dat ze in de kamer komen. Niet met de 6-10 zetels die Baudet noemt, maar 1 tot 3 zetels lijken mij echt wel haalbaar.
Ik woon in the middle of nowhere, maar toch hangt er wél een FvD poster op de borden, maar geen VNL-poster, om iets te noemen. Ook in mijn vriendengroep weet ik dat er meerdere mensen FvD gaan stemmen.
Verwacht zeker dat ze in de kamer komen. Niet met de 6-10 zetels die Baudet noemt, maar 1 tot 3 zetels lijken mij echt wel haalbaar.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hahaha, ja, dat was ik tot vanochtend (D66 of GL).Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:02:
@anandus
Ben je nou een zwevende kiezer met je wisselende icoon?
Maar ik ben eruit, het wordt GL, maar het was moeilijk ze hadden allebei op mijn stem kunnen rekenen.
Dat weet niemand. Maar het intelect en gedrevenheid is wel aanwezig. Daarbij zijn ze nieuw, en zullen ze nog moeten groeien/leren. Daarom zou het fantastisch zijn als ze in ieder geval 1 of 2 zetels krijgen, zodat ze ervaring op kunnen doen de komende 4 jaar en hun stem kunnen laten horen.Protax schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:56:
ik denk dat Geenpeil meer zich richt op het idee dat ze een directe vertegenwoordiging moeten vormen. Maw.: voorstellen komen er wel in hun idee, maar vanuit de achterban/bevolking.Wom schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:03:
Probleem bij GeenPeil is dat ze geen eigen mening hebben. Er zullen dus geen voorstellen komen vanuit hun parlementsleden, maar ze stemmen mee met wat de meerderheid wil. Maar om te kunnen stemmen moeten er wel voorstellen en stellingen zijn. Ze teren dus feitelijk op het werk van een andere partij. En hoewel ik het concept interessant vind (variabel in standpunten kunnen beslissen) blijft de kern wel het voorstel wat er moet liggen. En dat zie ik dus niet gebeuren bij GeenPeil. Wanneer in theorie alle zetels naar GeenPeil zouden gaan, zou er geen enkel voorstel komen en moet er dus nergens over gestemd worden. Vreemde situatie.
Je kunt je dan gaan afvragen of dat nog zinnige voorstellen op gaat leveren, maar dat is een andere discussie
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Da's niet helemaal waar.Robkazoe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:02:
[...]
Het punt is dat FvD gewoon een partijprogramma heeft en de PVV niet.
Dat, en dat elke keuze die ze maken er eentje zonder verdere gevolgen is. Ik betaal ook liever minder belasting, maar als de keerzijde is dat we dan naar een derdewereldland gaan, werkt dat natuurlijk niet. Totaal absurd principe, m.i.Wom schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:03:
Nog los van het feit dat je politiek niet over moet laten aan het volk.
Maak gewoon een gifje waar je steeds switcht tussen beideanandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:04:
[...]
Hahaha, ja, dat was ik tot vanochtend (D66 of GL).
Maar ik ben eruit, het wordt GL, maar het was moeilijk ze hadden allebei op mijn stem kunnen rekenen.

Zojuist het debat van gisterenavond via Uitzending gemist gekeken en was eigenlijk wel verbaasd. Natuurlijk ging het helemaal nergens over maar ik had verwacht Pechtold en Klaver als sterke debaters naar voren te zien komen maar uiteindelijk was ik vooral onder de indruk van Roemer, Rutte en helemaal onverwacht Asscher!
Pechtold vond ik erg flets en vermoeid overkomen, terwijl Klaver in mijn ogen zich enorm arrogant gedroeg en vooral in het gesprek met Rutte zich behoorlijk respectloos gedroeg. Petje af voor de manier waarop Rutte daar rustig bleef, want Klaver haalde hem echt het bloed onder de nagels uit. Ik gruwel bij de gedachte als dat jochie premier zou zijn (zit er gelukkig niet in
)
Slechtste kwamen op mij overigens Wilders (gebroken speelplaat, gedraagd zich als een soort Cassandra) maar vooral Buma over. Leek wel alsof die zich helemaal niet had voorbereid.
Pechtold vond ik erg flets en vermoeid overkomen, terwijl Klaver in mijn ogen zich enorm arrogant gedroeg en vooral in het gesprek met Rutte zich behoorlijk respectloos gedroeg. Petje af voor de manier waarop Rutte daar rustig bleef, want Klaver haalde hem echt het bloed onder de nagels uit. Ik gruwel bij de gedachte als dat jochie premier zou zijn (zit er gelukkig niet in
Slechtste kwamen op mij overigens Wilders (gebroken speelplaat, gedraagd zich als een soort Cassandra) maar vooral Buma over. Leek wel alsof die zich helemaal niet had voorbereid.
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 15-03-2017 12:08 ]
Ja dat is de vraag idd. De tegenstanders waren bang voor Amsterdamse toestanden. Oftewel het centrum te duur voor iedereen . net daarbuiten alleen de de juppen en de hipsters. De minderheden en lage inkomens in 'ghetto's' aan de rand van de stadSoldaatje schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:03:
[...]
Waar gaan ze dan naartoe?
Groningen of zo, omdat daar toch weinig werk is en goedkope woningen door de aardbevingen?
Het probleem wordt verplaatst.
Jij had het nog makkelijk dan, ik had de PvdA er ook nog tussen zitten.anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:04:
[...]
Hahaha, ja, dat was ik tot vanochtend (D66 of GL).
Maar toch GL gegaan. Ik ben bijna 25 en als het goed is ga ik nog heel wat decennia mee. Dat wil ik graag zonder economische rampspoed, veroorzaakt door klimaatverandering...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik zie geen tekenen dat men daar überhaupt op uit is. Integendeel. Mensen die er niet voor schromen om keihard te zeggen dat het ze niets uitmaakt mensen te misleiden ongeacht onderwerp zullen er ook niet voor aarzelen om mooie show te maken maar verder enkel aan zichzelf te denken. Als ik zag wie er achter het podium stonden bij de aankondiging - een interessante selectie van de 0.1% van Nederland - dan twijfel ik daar nog minder aan.Protax schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:56:
FvD is hetzelfde als PVV. Het maakt gebruik van emotie en beeld - en dus van mensen. De FvD is wel slimmer dan een PVV. De instrumentatie is veel meer up-to-date, de marketing is veel slimmer, de presentatie is veel meer gericht.
Als ik dan kijk naar een Baudet, zijn favorite assistente en verstrengelingen met Moskou, pijnlijk.
Maar goed, begrijpen kan ik een stem voor FvD wel. Dit is een tijd waarin er aanpassingen nodig zijn, zo ook in en in omgang met politiek. Zoals we weten is politiek niets meer dan een afgeleide van eigen gedrag middels participatie in politieke processen. Door de bank genomen participeren burger en bedrijf steeds minder echter, dat is niet zonder consequenties en effecten gebleven.
Er is dan ook behoefte aan hernieuwde participatie, aan nieuwe initiatieven, aan een nieuwe vorm van bewegingsgedrag om die relatie van burger & bedrijf naar politieke interactie te stimuleren. Elk initiatief is dan ook nuttig, zolang het maar geen initiatief is wat zich met slimme marketing inzet voor gebruik van status quo. We hebben nu al veel te veel verschil tussen wat mensen zeggen, maar vervolgens doen, in politiek. We moeten dus wel onderscheid maken tussen welk initiatief nuttig is, en welk niet. Dat vereist helaas nog al wat moeite, aangezien er zo ontzettend veel informatie en beeld rondgaan dat het verschrikkelijk moeilijk is om zelf dat allemaal te verwerken én te controleren.
Ik had het mooi gevonden als het programma van een FvD iets meer realistisch was, wat meer getoetst aan praktische maar ook politieke realiteiten. Ik had het echter nog prettiger gevonden als er niet zo'n mateloze en genadeloze inzet was op gebruik van verschil tussen marketing en effectief handelen. Als er niet zo'n enorme mantel van beeldvorming voor misleiding was. Was het maar een nieuw initiatief, was het maar gericht op politieke participatie. Was het maar niet zo diep besmet.
Er zijn wel andere initiatieven voor politieke vernieuwing en / of druk op gevestigde politiek. Maar inderdaad, PVV is inmiddels wel een gekende factor (eigenlijk nul verschil in methodiek en selectieve focus ten opzichte van een FvD, maar die is "nieuw" en dus nog niet gekend in deze). Het gros daarvan heeft echter simpelweg niet draagvlak voor zichtbaarheid weten te bereiken. Dat is best jammer.
Maar goed, wat ik eerder al zei, het is inmiddels verkiezingsdag, dus het is rijkelijk laat om dit soort discussies nog te voeren. Het FvD zal gegarandeerd zetels krijgen, dat wordt dus de vinger aan de pols houden hoe dan ook. Dat is altijd een noodzakelijke oefening die we niet enkel een keer per X jaar moeten doen, het is een kwestie van consistentie en participatie.
Even iets anders, ik zag het in een mediarapportage voorbij komen, best interessant is de trendpagina bij Google over de verkiezingen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Opkomst lijkt hoger te worden dan 4 jaar geleden:
http://www.ad.nl/dossier-...-5-jaar-geleden~ae5965f6/
Dit is in het voordeel van partijen waarvan de opkomst traditioneel lager is: PVV en SP, maar ook DENK
Dit is in het voordeel van partijen waarvan de opkomst traditioneel lager is: PVV en SP, maar ook DENK
Valt mij op dat hier veel anti-Wilders sentiment is. Ik vond Rutte in het 1v1 debat nogal arrogant overkwam. Ook onderbrak hij vaak Wilders (klassieke tactiek als je geen tegenargumenten hebt). Rutte kwam ook niet aan boord met echte oplossingen (i.e. ik heb een sterke vuist gemaakt blabla, er meoten 'oplossingen' komen blabla), veel geblaat en typische verkiezingspraat. Stem op mij want ik ben de beste.
Zit nu een ochtend bij een stembureau als lid, en het valt me op dat veel mensen vragen hebben en aangeven voor het eerst te gaan stemmen. Deze mensen zijn over het algemeen van oorsprong buitenlands.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Je paranoïde Poetin riedel begint flauw te worden...Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:13:
Ik denk dat ze zich meer zorgen maken over een FvD wat de Commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten aangaat. Er is al meermaals gepleit voor organisatorische en procedurele aanpassing, dat is vooralsnog nergens op uitgedraaid.

Nu vind ik ook dat veel mensen geen Rutte meer willen.Sjonniebwoi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:12:
Valt mij op dat hier veel anti-Wilders sentiment is. Ik vond Rutte in het 1v1 debat nogal arrogant overkwam. Ook onderbrak hij vaak Wilders (klassieke tactiek als je geen tegenargumenten hebt). Rutte kwam ook niet aan boord met echte oplossingen (i.e. ik heb een sterke vuist gemaakt blabla, er meoten 'oplossingen' komen blabla), veel geblaat en typische verkiezingspraat. Stem op mij want ik ben de beste.
Als ik kijk naar Wilders, dan zie ik een mannetje met een grote mond die lang niet altijd gelijk heeft als ie wat zegt, en als ie gelijk heeft is het alleen over een probleem maar zie je bij hem ook geen oplossingen.
Vind je het gek? De doelgroep van Tweakers is over het algemeen hoger opgeleid dan de gemiddelde NLer en dat is het omgekeerde van de Wilders-aanhangers.Sjonniebwoi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:12:
Valt mij op dat hier veel anti-Wilders sentiment is..
Daarnaast is wat mij betreft een partij die een enkel A4tje als verkiezingsprogramma heeft bij voorbaat gediskwalificeerd, ongeacht de standpunten.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Paranoïde? Ik denk dat je me met iemand anders doet verwarrenhoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:14:
[...]
Je paranoïde Poetin riedel begint flauw te worden...
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Is toch prachtig als mensen kleur bekennen? Zijn partij doet daar normaal gesproken veel geniepiger overhoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:14:
[...]
Heb je een bron over deze verstrengelingen? Overigens vind ik het een beetje naïef om te denken dat andere partijen geen (corporate e.a) verstrengelingen hebben.Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:10:
[...]
Als ik dan kijk naar een Baudet, zijn favorite assistente en verstrengelingen met Moskou, pijnlijk.
Je gaat bij zo goed als geen enkele partij echte oplossingen zien, dit is niet omdat ze dit niet willen maar omdat ze dit niet kunnen.rikpro schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:15:
[...]
Nu vind ik ook dat veel mensen geen Rutte meer willen.
Als ik kijk naar Wilders, dan zie ik een mannetje met een grote mond die lang niet altijd gelijk heeft als ie wat zegt, en als ie gelijk heeft is het alleen over een probleem maar zie je bij hem ook geen oplossingen.
Politici (en de meeste burgers) zijn grotendeels auditief (talig) en dit is oude kennis, ze kunnen zich daarom ook geen visie inbeelden.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Laten we ook niet vergeten dat extremen eigenlijk nooit echt gevolgen hebben in de NL politiek. Juist doordat verschillende partijen met verschillende meningen samen moeten werken, zullen de echt extreem links/rechtse voorstellen er niet zo gauw doorkomen. Het is gelukkig geen Amerikaans systeem waar de winnaar alles bepaalt.
fookin mad fer it
Zo ik heb op een vrouw gestemd, waarom? Omdat vrouwen veel beter de nuance in de politiek kunnen zien. Meer vrouwen in de kamer zou goed zijn...... (mits ze niet allemaal te gelijk op zwangerschapsverlof gaan)
Cogitationis poenam nemo patitur
Voor wat ik mezelf kan herinneren is het weer nu overdag ook veel beter dan 4 jaar geleden. Volgens mij was het toen vooral regen.hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:11:
Leuke tweet trouwens van de Efteling.
Ik herinner me dat ook zo. Goed voor het CDA zei men toenTheBrut3 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:22:
[...]
Voor wat ik mezelf kan herinneren is het weer nu overdag ook veel beter dan 4 jaar geleden. Volgens mij was het toen vooral regen.
Niet helemaal waar. Als het projectje van Tim Hofman om 18-35 en first time voters aan het stemmen te krijgen succesvol bleek te zijn betekent dit ook veel extra stemmen voor GL en D'66.hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:11:
Dit dus.
Ik vond dat D66 toch wel aardige oplossing aandroeg. Harde cijfers van de doelstellingen, concreet systeem voor het vluchtelingenbeleid wat ook nog eens de vluchtelingenstroom zou moeten verkleinen / stoppen.fast-server schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:20:
[...]
Je gaat bij zo goed als geen enkele partij echte oplossingen zien, dit is niet omdat ze dit niet willen maar omdat ze dit niet kunnen.
Politici (en de meeste burgers) zijn grotendeels auditief (talig) en dit is oude kennis, ze kunnen zich daarom ook geen visie inbeelden.
Kom maar door met de onderbouwing. Ik denk even aan de Turkse minister van gezin.Bullet NL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:22:
Zo ik heb op een vrouw gestemd, waarom? Omdat vrouwen veel beter de nuance in de politiek kunnen zien. Meer vrouwen in de kamer zou goed zijn...... (mits ze niet allemaal te gelijk op zwangerschapsverlof gaan)
Klopt, maar vooral voor de wat kleinere christelijke partijen die een hele trouwe achterban hebben. Met een lage opkomst hebben die een hoger percentage (aangezien de opkomst van SGP stemmers altijd vrijwel gelijk is)anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:23:
[...]
Ik herinner me dat ook zo. Goed voor het CDA zei men toen
Zit wat in, maar traditioneel is het niet zo.FunkyTrip schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:23:
[...]
Niet helemaal waar. Als het projectje van Tim Hofman om 18-35 en first time voters aan het stemmen te krijgen succesvol bleek te zijn betekent dit ook veel extra stemmen voor GL en D'66.
Het weer is vooral van invloed. Bij slecht weer, blijven veel laag opgeleide kiezers thuis, wat ten koste gaat van de SP en PVV. Partijen met een trouwe achterban en partijen die hoogopgeleiden aantrekken profiteren hier doorgaans van.
Ik hoop overigens wel dat het project van Tim heeft gewerkt. Die huilende kinderen met de Brexit enzo... Eigen schuld dikke bult
[ Voor 19% gewijzigd door EJPostema op 15-03-2017 12:29 ]
Ja, je zal wel even terug naar het begin van het topic moeten voor verkenningen.Mausz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:17:
[...]
Heb je een bron over deze verstrengelingen? Overigens vind ik het een beetje naïef om te denken dat andere partijen geen (corporate e.a) verstrengelingen hebben.
Maar let op, ik zeg niet dat er geen verstrengelingen zijn. Integendeel, ik wijs met regelmaat daarop over het hele politieke spectrum heen waar ze zichtbaar zijn. Dat is iets wat we allemaal kunnen doen, dat wordt ook vaak genoeg gedaan. Of het een komiek bij RLT is die in vijf minuten uit de doeken doet hoe een EZ met onderzoeksbureautjes speelt voor het Gasgebouw, een krant die uit de doeken doet hoe een partijleiding CDA al twee jaar aan het flirten is met VNO/NCW teneinde als nieuw instrument daarvan te mogen dienen na verkiezingen of wat dan ook.
Ik ben lichtelijk schuldig dat Tim Hofman toch wel mijn initiele trigger was om uit te zoeken waar ik op wil gaan stemmen en ik uiteindelijk o.b.v. meerdere kieswijzers en het lezen van de verkiezings-programma's van de partijen die eruit kwamen op D66 uit kwam. Net dan ook voor het eerst in m'n leven gestemd.FunkyTrip schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:23:
[...]
Niet helemaal waar. Als het projectje van Tim Hofman om 18-35 en first time voters aan het stemmen te krijgen succesvol bleek te zijn betekent dit ook veel extra stemmen voor GL en D'66.
Jammer dat die landkaart daarna de prullenbak in moest
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ok dus alleen lageropgeleiden (zogezegd domme mensen volgens links) stemmen op Wilders? Klassiek linkse denkwijze: wie rechts stemt is laagopgeleid, dom etc etc. Zelfde opstelling van links bij de trump-verkiezing dus.Rannasha schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:15:
[...]
Vind je het gek? De doelgroep van Tweakers is over het algemeen hoger opgeleid dan de gemiddelde NLer en dat is het omgekeerde van de Wilders-aanhangers.
Daarnaast is wat mij betreft een partij die een enkel A4tje als verkiezingsprogramma heeft bij voorbaat gediskwalificeerd, ongeacht de standpunten.
Akkoord, het verkiezingsprogramma van PVV is zéér beknopt. Maar ik als het vergelijk met dat van VVD ziek ik wezenlijk géén verschil. VVD verbloemt het alleen mooier, zonder cijfers of echte oplossingen.
Nou, tot dusverre de boze blanke man - potverdorieBullet NL schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:22:
Het is met D66 altijd achteraf (iets met dempt en put)rikpro schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:24:
[...]
Ik vond dat D66 toch wel aardige oplossing aandroeg. Harde cijfers van de doelstellingen, concreet systeem voor het vluchtelingenbeleid wat ook nog eens de vluchtelingenstroom zou moeten verkleinen / stoppen.
Toen Syrië opspeelde zij ik al direct tegen mijn vrouw> let op die komen allemaal hierheen als het verder escaleert.
De politiek deed helemaal niets en dan zijn ze een jaar later in eens verrast en verbaasd dat er een hoop vluchtelingen komen...
De voedsel tekorten in Afrika waren ook al even actueel, en dan verbaasd zijn dat die mensen proberen mee te liften (op de verwarring)
Op zo'n moment denk je echt serieus? als je niets kan dan kun je altijd nog politicus worden...
Uuuhhh...waar zijn de cijfers van PVV?Sjonniebwoi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:37:
[...]
Maar ik als het vergelijk met dat van VVD ziek ik wezenlijk géén verschil. VVD verbloemt het alleen mooier, zonder cijfers of echte oplossingen.

achterkant A4'tje?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
http://www.nrc.nl/handels...kt-nieuwe-kiezers-1589978 Dat het overgrote deel laagopgeleid is lijkt toch niet helemaal correct.Sjonniebwoi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:37:
[...]
Ok dus alleen lageropgeleiden (zogezegd domme mensen volgens links) stemmen op Wilders? Klassiek linkse denkwijze: wie rechts stemt is laagopgeleid, dom etc etc. Zelfde opstelling van links bij de trump-verkiezing dus.
Akkoord, het verkiezingsprogramma van PVV is zéér beknopt. Maar ik als het vergelijk met dat van VVD ziek ik wezenlijk géén verschil. VVD verbloemt het alleen mooier, zonder cijfers of echte oplossingen.
Oneliner reacties op selectieve quotes voegen niets toe aan de discussie.
[ Voor 82% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 12:48 ]
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Uuuhhh...waar zijn de cijfers van VVD?martinusz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:38:
[...]
Uuuhhh...waar zijn de cijfers van PVV?Waar zijn de oplossingen van de PVV?
![]()
achterkant A4'tje?

achterkant webpagina'tje?
Zie? Hetzelfde geldt evenzeer voor VVD hoor.
Alleen mensen die op zoek zijn naar een overzichtelijk beeld en daar zelfs de waarheid voor opofferen is de lange arm van Moskou niet even eng als de lange arm van Ankara.hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:14:
[...]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Niet op dit soort reacties reageren s.v.p.
[ Voor 83% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 12:48 ]
fookin mad fer it
Eerder omdat men op GoT extreem policor/gutmensch minded is. Nog maar iets naar rechts neigende ideeën, een mening over integratie problematiek, en je wordt hier door het meubilair al vrij snel weggezet als een racistische laag opgeleide.Rannasha schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:15:
[...]
Vind je het gek? De doelgroep van Tweakers is over het algemeen hoger opgeleid dan de gemiddelde NLer en dat is het omgekeerde van de Wilders-aanhangers.
er is wel een iets groter politiek spectrum dan links / rechts. De argumenten zijn trouwens ook steeds hetzelfde for that matterSjonniebwoi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:37:
[...]
Ok dus alleen lageropgeleiden (zogezegd domme mensen volgens links) stemmen op Wilders? Klassiek linkse denkwijze: wie rechts stemt is laagopgeleid, dom etc etc. Zelfde opstelling van links bij de trump-verkiezing dus.
Het probleem met de PVV is dat ze niets laten doorrekenen, dat hun punten deels gewoon tegen de grondwet zijn, enz. (see what i did there!
Maar goed, ik vind het zorgelijk hoe min milieu / klimaat bij een heel deel partijen simpelweg niet / uiterst summier voorkomt in het programma.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Als jongere voel ik me dit keer veel meer gemotiveerd om te gaan stemmen dan in 2012. Dit komt deels door Tim (al heeft hij bij mij haast geen invloed gehad), maar ook docenten besteden meer aandacht aan de verkiezingen. Ook op Twitter ken ik mensen die willen dat zoveel mogelijk jongeren gaan stemmen en Zondag met Lubach met zijn Kamergotchi zal vast ook invloed hebben gehad.FunkyTrip schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:23:
[...]
In 2012 werd ik totaal niet gemotiveerd om te gaan stemmen. Dit kan natuurlijk bij iedereen anders zijn.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
In hun 102 pagina tellend verkiezingsprogramma.Sjonniebwoi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:41:
[...]
Uuuhhh...waar zijn de cijfers van VVD?Waar zijn de oplossingen van de VVD?
![]()
Met dat verschil dat als je zoekt je ze van de VVD wel kan vinden omdat er daadwerkelijk iets is (partijprogramma ooit gezocht ?) . Bij de PVV melden ze zelf dat ze niet meer hebben dan dat A4tje.Sjonniebwoi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:41:
[...]
![]()
En dat over domme mensen, als je op de PVV stemt vanwege hun 'programma' dan ben je inderdaad niet echt aan het nadenken. Dat heeft niets met rechts/links te maken maar wel met dat de PVV alleen maar problemen aanwijst en zelf totaal geen oplossingen heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door redwing op 15-03-2017 12:49 ]
[removed]
VVD is gewoon doorberekend hoor door CPB, daar waar de PVV niet aan mee wilde werken (heel gek).Sjonniebwoi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:41:
[...]
![]()
Float like a butterfly, sting like a bee.
En daar komen ze na 7 jaar Rutte mee af? Waarom heeft hij dat de afgelopen 7 jaar niet proberen te realiseren? Vijgen na Pasen imo.Michielgb schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:44:
[...]
In hun 102 pagina tellend verkiezingsprogramma.Ben je nu bewust aan het trollen of zit je gevangen in je PVV-bubbel "ja maar hunnie zijn écht niet beter hoor".
Ik accepteer dat het programma van PVV er neit veel soeps uitziet. Maar ik weiger ook maar een jota te geloven van de zoveelste verkiezingsprogramma van de VVD. Vergelijk het een beetje met de CD&V uit België - hebben altijd al in de regering gezeten maar het gaat steeds bergaf.
Een CPB berekening "werkt" alleen als je alleen mag regeren, als je moet samenwerken blijft er niets van over.
Zonde van de tijd en het geld.
Eens. Mee eens. Je ziet het nu ook met de discussie van FvD ook. Als ik het partij programma lees, zie je gewoon een goed en degelijk programma staan. En nu beginnen alweer de verhalen te komen met:Kaap schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:42:
[...]
Eerder omdat men op GoT extreem policor/gutmensch minded is. Nog maar iets naar rechts neigende ideeën, een mening over integratie problematiek, en je wordt hier door het meubilair al vrij snel weggezet als een racistische laag opgeleide.
- FvD is de lange arm van Poetin.
- FvD is de PVV alleen dan met een iets uitgebreider programma.
- FvD loopt op dezelfde retroriek van de PVV te spelen.
Maar goed, ze mogen FvD (net als bij de NPO) lekker gaan zitten downplayen. Je mag een mening hebben over FvD en als dat inhoudelijk en ergens op gebaseerd is dan praat ik graag mee. Maar het random geroeptoeter rond FvD die negens op gebaseerd zijn, laat ik lekker links liggen. Dat soort uitspraken zijn net zo hol als die van Geert (goh, loop ik nu linkse mensen te vergelijken me Geert, wie had dat gedacht).
Ik post hem nog maar eens omdat ik het zelf een goed idee vind: als je liever stemt op basis van bewezen resultaten (namelijk stemgedrag in de kamer), in plaats van beloftes in verkiezingsprogramma die al dan niet gaan uitkomen, doe dan de Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Motivatie, ach.... Tis leuk..... En nee... Ik ben niet boosVirtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:38:
[...]
Nou, tot dusverre de boze blanke man - potverdorie
Cogitationis poenam nemo patitur
Er zijn hier meerdere bronnen aangedragen voor die inhoud, het is niet eerlijk dat je nu doet alsof het geroeptoeter is. Ik mag hopen dat iemand die stemt op zijn minst het topic dan doorlicht op zoek naar bronnen.Robkazoe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:48:
[...]
Je mag een mening hebben over FvD en als dat inhoudelijk en ergens op gebaseerd is dan praat ik graag mee.
Een CPB berekening bewijst dat wat je zegt ook haalbaar is en heeft dus wel degelijk nut, ook als je niet kunt regeren.fast-server schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:48:
Een CPB berekening "werkt" alleen als je alleen mag regeren, als je moet samenwerken blijft er niets van over.
[removed]
Uiteindelijk toch maar D66 gestemd, zou dit keer overslaan maar toch voelde het als een plicht om te stemmen. Nou hopen dat ze de komende 4 jaar wat goeds doen.
Keek nog een keer op de PVV website en zag daar toevallig het volgende puntje staan: Alle moskeeën en islamitische scholen dicht + Koran verbieden + Radicalen preventief opsluiten (waarschijnlijk ben je in zijn ogen dat al als je elke vrijdag naar zo een gesloten moskee gaat of zo een koran nog thuis hebt na het verbod
)....hoe kan iemand nog voor die clown stemmen?
Keek nog een keer op de PVV website en zag daar toevallig het volgende puntje staan: Alle moskeeën en islamitische scholen dicht + Koran verbieden + Radicalen preventief opsluiten (waarschijnlijk ben je in zijn ogen dat al als je elke vrijdag naar zo een gesloten moskee gaat of zo een koran nog thuis hebt na het verbod
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpiefox op 15-03-2017 12:52 ]
The first casualty in war is always the truth...
Die CPB doorrekeningen zijn natuurlijk ook niet betrouwbaarder dan weersvoorspellingen, en staan bol van de politiek getinte aannames. Zoals bijvoorbeeld de aanname dat iedereen die een baan zoekt, die ook vindt. Dus het enige wat je hoeft te doen om "banenkampioen" te worden is om bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid de prullenbak in te gooien. Want volgens het CPB gaan dan al die arbeidsongeschikten gewoon werken. Hoppa, honderdduizenden banen erbij.martinusz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:45:
[...]
VVD is gewoon doorberekend hoor door CPB, daar waar de PVV niet aan mee wilde werken (heel gek).
Zodra je iets voorstelt wat nog nooit is gedaan, staat het CPB gewoon met de mond vol tanden en is het alleen nog maar veredeld koffiedikkijken. De effecten van iets als een basisinkomen en/of een vlaktaks bijvoorbeeld kan door het CPB gewoon niet berekend worden.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
En toch is dat niet correct. Misschien eens een idee om het hele topic door te nemen, het is over de gehele linie heen-en-weer gegaan.Robkazoe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:48:
[...]
Eens. Mee eens. Je ziet het nu ook met de discussie van FvD ook. Als ik het partij programma lees, zie je gewoon een goed en degelijk programma staan. En nu beginnen alweer de verhalen te komen met:
- FvD is de lange arm van Poetin.
- FvD is de PVV alleen dan met een iets uitgebreider programma.
- FvD loopt op dezelfde retroriek van de PVV te spelen.
Maar goed, ze mogen FvD (net als bij de NPO) lekker gaan zitten downplayen. Je mag een mening hebben over FvD en als dat inhoudelijk en ergens op gebaseerd is dan praat ik graag mee. Maar het random geroeptoeter rond FvD die negens op gebaseerd zijn, laat ik lekker links liggen. Dat soort uitspraken zijn net zo hol als die van Geert (goh, loop ik nu linkse mensen te vergelijken me Geert, wie had dat gedacht).
Natuurlijk mag je links laten liggen wat nergens op gebaseerd is, maar als mensen met verwijzingen en bronnen komen is het de moeite waard om er verder op in te gaan
Jij krijgt mijn stem bij de volgende GoT verkiezingen!Kaap schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:42:
Eerder omdat men op GoT extreem policor/gutmensch minded is. Nog maar iets naar rechts neigende ideeën, een mening over integratie problematiek, en je wordt hier door het meubilair al vrij snel weggezet als een racistische laag opgeleide.
Al is het zeer afhankelijk van het topic. Een aantal mods hebben ook een hoge "eigen volk (in dit geval mede linksstemmers) eerst-mentaliteit". Maar dat is hier het hetzelfde als roepen dat DWDD linkse propaganda is. Mensen die het niet willen zien, zien het ook niet.
Edit:
Dat is juist een reden dat er veel mensen op PVV stemmen. Die zijn een beetje moslimmoe aan het worden.Jumpiefox schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:52:
Keek nog een keer op de PVV website en zag daar toevallig het volgende puntje staan: Alle moskeeën en islamitische scholen dicht + Koran verbieden + Radicalen preventief opsluiten (waarschijnlijk ben je in zijn ogen dat al als je elke vrijdag naar zo een gesloten moskee gaat of zo een koran nog thuis hebt na het verbod)....hoe kan iemand nog voor die clown stemmen?
[ Voor 30% gewijzigd door TheBrut3 op 15-03-2017 12:55 ]
Er wordt toch echt wel iets meer aandacht aan besteed. Met de arbeidsongeschiktheid de prullebak in te gooien krijg je er van het CPB echt geen banen bij. Dat het enigszins gekleurd is is logisch, aangezien er zoveel factoren zijn dat je wel aannames moet maken. Je kunt er uiteindelijk in de meeste gevallen wel uithalen of iets haalbaar of niet zou kunnen zijn.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:52:
[...]
Die CPB doorrekeningen zijn natuurlijk ook niet betrouwbaarder dan weersvoorspellingen, en staan bol van de politiek getinte aannames. Zoals bijvoorbeeld de aanname dat iedereen die een baan zoekt, die ook vindt. Dus het enige wat je hoeft te doen om "banenkampioen" te worden is om bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid de prullenbak in te gooien. Want volgens het CPB gaan dan al die arbeidsongeschikten gewoon werken. Hoppa, honderdduizenden banen erbij.
[removed]
Sorry maar de baas van alle moderators staat zelfs op de VVD-kieslijst. Hoe rechts wil je het hebben?TheBrut3 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:53:
[...]
Jij krijgt mijn stem bij de volgende GoT verkiezingen!
Al is het zeer afhankelijk van het topic. Een aantal mods hebben ook een hoge "eigen volk (in dit geval mede linksstemmers) eerst-mentaliteit". Maar dat is hier het hetzelfde als roepen dat DWDD linkse propaganda is. Mensen die het niet willen zien, zien het ook niet.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Voor mensen die dat interessant vinden, de 'politiek' in de CPB modellen, kan ik deze these aanraden: Configuring the Economy: The Emergence of a Modelling Practice in the Netherlands. Beetje moeilijk te verkrijgen, waarschijnlijk alleen via een bibliotheek, maar bevat uitvoerige analyse en vergelijking met het CPB van Frankrijk.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:52:
[...]
Die CPB doorrekeningen zijn natuurlijk ook niet betrouwbaarder dan weersvoorspellingen, en staan bol van de politiek getinte aannames.
Dat is flauwekul - best zichtbaar trouwens. Kost wat moeite, maar dan heb je ook wat duidelijker beeldTheBrut3 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:53:
[...]
Jij krijgt mijn stem bij de volgende GoT verkiezingen!
Lastig, zo lekker aan de extreme kant van perspectieven gaan zitten en enkel eigen beeld herhalen
Newsflash: je kan niet zomaar je gang gaan in de politiek. Het is een democratie, geen dictatuur.Sjonniebwoi schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:47:
[...]
En daar komen ze na 7 jaar Rutte mee af? Waarom heeft hij dat de afgelopen 7 jaar niet proberen te realiseren? Vijgen na Pasen imo.
Daarnaast heeft de VVD de afgelopen jaren juist ontzettend veel voor elkaar gekregen, en dat is nu juist precies de reden dat de PvdA zo'n hard gevallen is in de peilingen.
De fout die jij maakt is dat je de werkelijke prestaties van de VVD vergelijkt met de fictieve hypothetische resultaten van een PVV-kabinet. Niet bepaald een eerlijke vergelijking. Zolang een partij geen absolute meerderheid heeft, zal er toch samengewerkt en onderhandeld moeten worden. En dat betekent nu eenmaal dat je niet zomaar je zin door kan drijven.
Daarnaast, tot dusver heeft de PVV niet bepaald een goed track-record wat betreft het waarmaken van hun verkiezingsprogramma. Vooral heel veel roepen over sociale zekerheid e.d., maar eenmaal in de tweede kamer toont Wilders vooral zijn VVD-achtergrond. Maar hé, wie kijkt er nu naar resultaten wanneer je ook klakkeloos de twitterfeed van Wilders kan geloven

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Lastig dit jaar. Shortlist nu naar 2 teruggebracht, Nieuwe Wegen of Geenpeil.
PP and FvD al afgevallen.
Geenpeil kan misschien een stukje vernieuwing brengen, maar zei Churchill ooit niet "The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.".
Lastig lastig.
PP and FvD al afgevallen.
Geenpeil kan misschien een stukje vernieuwing brengen, maar zei Churchill ooit niet "The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.".
Lastig lastig.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Maar dan nog wordt er uitgegaan van economische modellen die zijn gekalibreerd op de na-oorlogse hausse van pak 'm beet 1950 - 2000. Die hausse is voorbij. Wat vroeger gold, geldt niet meer.redwing schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:55:
[...]
Er wordt toch echt wel iets meer aandacht aan besteed. Met de arbeidsongeschiktheid de prullebak in te gooien krijg je er van het CPB echt geen banen bij. Dat het enigszins gekleurd is is logisch, aangezien er zoveel factoren zijn dat je wel aannames moet maken. Je kunt er uiteindelijk in de meeste gevallen wel uithalen of iets haalbaar of niet zou kunnen zijn.
En de allergrootste aanname is nog "ceteris paribus". In de praktijk is dat namelijk nooit zo...
+ @VirtuozzoBrent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:51:
[...]
Er zijn hier meerdere bronnen aangedragen voor die inhoud, het is niet eerlijk dat je nu doet alsof het geroeptoeter is. Ik mag hopen dat iemand die stemt op zijn minst het topic dan doorlicht op zoek naar bronnen.
Ongetwijfeld en dan is die post ook niet tegen jouw post bedoeld. Het gaat mij er alleen om dat er random zaken geroepen worden die ongefundeerd zijn en als iemand zich ook maar even 2 minuten zou verdiepen in FvD gewoon niet waar zijn. Het viel mij op dat aan het begin van de dag zaken over FvD nog neutraal tot positief waren.
Maar hoe langer de dag duurt, hoe vaker ik gekke dingen zie over de FvD.
Je stelt alles heel erg zwartwit en je chargeert. Dat is 1) niet realistisch en 2) heeft nog nooit geholpen in welke discussie dan ook. Natuurlijk gaan niet alle arbeidsongeschikten aan het werk. Maar een deel wel, en dat zie je terug in die effectmetingen van het CPB. Het is aan jou om vervolgens een waardeoordeel te geven over de term "banenkampioen". Dat vind ik namelijk ook een holle term zonder dat je weet wat voor banen.Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:52:
[...]
Die CPB doorrekeningen zijn natuurlijk ook niet betrouwbaarder dan weersvoorspellingen, en staan bol van de politiek getinte aannames. Zoals bijvoorbeeld de aanname dat iedereen die een baan zoekt, die ook vindt. Dus het enige wat je hoeft te doen om "banenkampioen" te worden is om bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid de prullenbak in te gooien. Want volgens het CPB gaan dan al die arbeidsongeschikten gewoon werken. Hoppa, honderdduizenden banen erbij.
Ja hehe, wat een holle kritiek is dit zeg. Natuurlijk kunnen ze enkel effecten van verandering voorspellen binnen het huidige systeem. Als je het volledige systeem verandert in iets wat nog nooit is geprobeerd dan kan je daar niet veel zinnigs over zeggen.Zodra je iets voorstelt wat nog nooit is gedaan, staat het CPB gewoon met de mond vol tanden en is het alleen nog maar veredeld koffiedikkijken. De effecten van iets als een basisinkomen en/of een vlaktaks bijvoorbeeld kan door het CPB gewoon niet berekend worden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.