De Tweede Kamerverkiezingen 2017 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 92 Laatste
Acties:
  • 220.427 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13
AMD1800 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:32:
[...]

Goede keuze! Ik heb zelf PvdA gestemd, maar D66 was een hele tijd mijn serieuze tweede optie. Beide partijen liggen redelijk dicht bij elkaar, maar ik hoef niet extreem veel meer EU. Daarnaast wil de PvdA meer geld steken in het openbaar vervoer, wat mij ook een goed idee lijkt. Daarom PvdA.

Ik moet trouwens zeggen dat ik deze verkiezingen heel erg spannend vind. In zekere zin hangt het voortbestaan van de EU hier van af. Als de PVV het grootst wordt, gebeurt dat misschien ook wel voor de populisten in Frankrijk en Duitsland.
Asscher heeft wat mij betreft compleet afgedaan met die schijnwet werk en zekerheid. Alles wordt flexibeler, disruptiever en onzekerder met robotisering en globalisering in de toekomst, en dan net doen alsof de overheid hier tegenin kan gaan is echt dikke onzin, enkel voor de bühne.

Ik vind zijn pragmatische en verbindende insteek wel aanlokkelijk, daar moet de politiek meer van hebben, maar inhoudelijk denkt die man te veel dat de overheid alles maar op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik zie toch zeer veel coalities voorbijkomen en denk dan aan de heer Albert Einstein:

“ Waanzin is altijd hetzelfde blijven doen en toch een ander resultaat verwachten”

ik denk dat voor ong 60-70% van de genoemde coalities deze uitspraak zeer van toepassing en dan dus wat er in de politiek zou gaan gebeuren na vandaag....vrijwel hetzelfde als afgelopen jaren

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 15-03-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
Silversin schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:29:
[...]

d:)b d:)b

Was aan het twijfelen over CDA of D66. Na optreden van Buma gisteren werd het wel heel makkelijk. Buiten pro EU hebben ze naar mijn mening de beste programma.
Ook het CDA is mij te laks met klimaat.

Geen standpunt over kolencentrales.

Verder zijn ze vooral een beetje vaag over klimaat zaken zonder echt met concrete stellingen te komen (noemen niets over het klimaatverdrag, geen standpunt over windenergie, durven geen getallen te noemen over Co2 reductie, etc etc).

Verder hebben ze het ook niet aangedurft hun klimaatplannen te laten doorrekenen, zegt ook wel iets ;).

Ik vind klimaat niet het belangrijkste punt (anders zou ik wel voor GroenLinks gaan), maar vind het wel iets wat zeker aandacht verdient! Vandaar dat een goed klimaatbeleid wel iets is waar ik naar gekeken heb.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:30:

Wordt toch wel een beetje warm onder de voetjes op GoT met de aankomende populariteit van FvD. Hoe kun je dat merken? Nou doordat er steeds vaker aan bangmakerij (en bedrog) gedaan wordt zoals in bovenstaande quote. 8)
Wait, what? Waarom mag je er niet op wijzen dat de partij aan elkaar hangt van dubieuze geldstromen en Baudet gewoon herhaaldelijk in onjuiste Russische berichtgeving is getrapt en het heeft verspreid? Het was juist een aanhanger van Baudet die over partij geld begon.

DENK heeft inhoudelijk ook enkele goede punten, dat doet niets af aan het feit dat het de lange arm van Erdogan is. Iedereen moet zelf maar de afweging maken of hij dat een probleem vindt (als het alternatief PVV is zie ik je persoonlijk liever Baudet stemmen).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Mausz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:33:
[...]

De pogingen van PenJ (inclusief Frits Wester en die Dolf Janssen (wie zit op zijn mening te wachten?) om Baudet te riducaliseren waren echt beschamend. Hij (FvD) vormt voor hun een directe bedreiging. Zowel op intelectueel niveau, maar vooral ook om zijn standpunten jegens NPO. Gelukkig hield hij zich stand daar, en verlaagde hij zich niet tot hun niveau. Ik vind hem een verademing. Een jonge heldere geest, met een geweldig intelect. Jammer dat men hem beoordeeld op zijn voorkomen (afgunst om zijn uiterlijk en intelect misschien?). Het draait toch echt om de inhoud, en dat hebben hij en Hiddema goed begrepen. Moge duidelijk zijn waar ik op hem gestemt :o
Waarom moet er toch altijd zo in vijandsbeelden gedacht en gesproken worden en aanvallen op de man. Niet naar jou persoonlijk (anders doe ik hetzelfde ;)) maar bij veel van de rechtse aanhangers worden er heel veel vijanden gecreëerd ipv het over de inhoud te hebben.

Waarom vormt FvD voor Dolf een bedreiging? Wat voor standpunten heeft FvD waar Dolf persoonlijk bang voor zou moeten zijn? Willen ze (al dan niet slechte) komedie verbieden?

Ik snap dat het een bepaalde tactiek is en blijkbaar werkt dat erg goed maar ik kan dat soort partijen alleen daarom niet heel serieus beoordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:34

DikkeBMW

Live '25

Ook ik heb FvD gestemd. De meeste posts hierboven vatten mijn situatie precies samen, mbt. afwegingen en argumenten :)

Ik vind het heel jammer dat FvD in mijn ogen niet serieus genoeg genomen werd in de "grote media". Had hen graag in debatten gezien. En ook inhoudelijkere gesprekken, in plaats van het negatieve zonder ze een eerlijke kans te geven. Ik ben dan ook benieuwd hoe het gaat lopen met hen in de kamer, want dat ze zetels halen verwacht ikwel.
Ik ben geen fan van Baudet, maar hij weet wel waar hij het over heeft. Wat voor mij de doorslag gaf, was dat de mensen van FvD allemaal goed opgeleid zijn en de kennis hebben. Er wordt niet maar wat geroepen, maar het is onderbouwd etc.

Ik ben enorm benieuwd naar de uitslagen! Het zal dit jaar een stuk spannender worden. Benieuwd naar de verhoudingen en uitkomsten.

Vanaf wanneer begint men met het tellen van de stemmen, en is er een soort live-overzicht hiervan te zien?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:33:
[...]

Ik ben niet bang voor die twee zetels die FvD misschien haalt. De versplintering op toch behoorlijk richting extreem rechts vind ik wel mooi om te zien. Als ze groot worden zullen wel wat buurlanden van Rusland bang moeten worden.
En waarom zouden de buurlanden van Rusland precies bang moeten worden? Noem 1 inhoudelijk punt?

Of je nou Tweaker of Erdogan bent, als je zulke grootste uitspraken doet, moet je ze ook onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 22:16
Virtuozzo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:37:
FvD is een instrument gericht op het breken van de verstrengeling tussen PVV en VVD, het opzij zetten van het oude Convenant na de drama's en schisma's van die tijd.
En waarom is dat een slechte zaak? :?
(het is de hoofdreden waarom ik tot gisteren serieus aan FvD dacht)

[ Voor 11% gewijzigd door hoevenpe op 15-03-2017 10:42 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat werkt zo natuurlijk niet he. Hij is de lijsttrekker, en bepaald voor een groot gedeelte de richting van die partij. Ja ik geloof hem wel dat ze niet direct in de kamer gaan eisen dat er een nieuw onderzoek moet komen, maar het is ook duidelijk waar het vandaan komt. En zijn pro-Putin standpunten zijn ook wel in het partijprogramma terecht gekomen.

Maar als Pechtold nu gaat zeggen dat er eens lekker bezuinigd moet worden op onderwijs, zouden we dan dat echt accepteren als hij er maar bij zegt dat dat alleen zijn privé mening is? Nee natuurlijk niet.
Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:39:
[...]

En waarom zouden de buurlanden van Rusland precies bang moeten worden? Noem 1 inhoudelijk punt?

Of je nou Tweaker of Erdogan bent, als je zulke grootste uitspraken doet, moet je ze ook onderbouwen.
Gokje, vanwege zijn pro-putin standpunten. Waarin hij bijvoorbeeld vind dat Putin moet mee beslissen over een verdrag tussen de EU en Oekraine.

[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 15-03-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
Hier ook 2 stemmen naar FvD gedaan, op Hiddema trouwens, niet Baudet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Wait, what? Waarom mag je er niet op wijzen dat de partij aan elkaar hangt van dubieuze geldstromen en Baudet gewoon herhaaldelijk in onjuiste Russische berichtgeving is getrapt en het heeft verspreid? Het was juist een aanhanger van Baudet die over partij geld begon.

DENK heeft inhoudelijk ook enkele goede punten, dat doet niets af aan het feit dat het de lange arm van Erdogan is. Iedereen moet zelf maar de afweging maken of hij dat een probleem vindt (als het alternatief PVV is zie ik je persoonlijk liever Baudet stemmen).
Afweging is VVD of FvD. Ik zal mijzelf nog even inlezen op de geldstromen. Dit was mij niet bekend. Dat Baudet (als persoon, niet als partij lijkt mij) in onjuiste Russische berichtgeving trapt daar kan ik me niet in vinden. Wat ik daar van meegekregen heb is dat hij zichzelf altijd corrigeert, zoals de post van Malarky Sjon beschrijft. (wat een goede handeling is na het verkrijgen van nieuwe informatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
emnich schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Waarom moet er toch altijd zo in vijandsbeelden gedacht en gesproken worden en aanvallen op de man. Niet naar jou persoonlijk (anders doe ik hetzelfde ;)) maar bij veel van de rechtse aanhangers worden er heel veel vijanden gecreëerd ipv het over de inhoud te hebben.

Waarom vormt FvD voor Dolf een bedreiging? Wat voor standpunten heeft FvD waar Dolf persoonlijk bang voor zou moeten zijn? Willen ze (al dan niet slechte) komedie verbieden?

Ik snap dat het een bepaalde tactiek is en blijkbaar werkt dat erg goed maar ik kan dat soort partijen alleen daarom niet heel serieus beoordelen.
Ik heb geen seconde overwogen om op FvD te stemmen, maar kijk die uitzending nog maar even terug, het was echt redelijk beschamend hoe Baudet daar in een hoekje gedreven werd en er zinnen in de mond gelegd werden. En dan was het even serieus, en dan lieten ze fragmenten zien met lavendelzakjes en foto's van poses op piano's.

Ik geloof niet in complottheorieën van linkse kerken en al die onzin, maar hier droop de afgunst wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:42:
[...]

Afweging is VVD of FvD. Ik zal mijzelf nog even inlezen op de geldstromen. Dit was mij niet bekend. Dat Baudet (als persoon, niet als partij lijkt mij) in onjuiste Russische berichtgeving trapt daar kan ik me niet in vinden. Wat ik daar van meegekregen heb is dat hij zichzelf altijd corrigeert, zoals de post van Malarky Sjon beschrijft. (wat een goede handeling is na het verkrijgen van nieuwe informatie).
Welke post is dat dan? Want degene op deze pagina corrigeert hij niks, hij claimt enkel dat hij puur als privé persoon MH17 toedracht ontkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Geschiedenis.
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:41:
[...]

En waarom is dat een slechte zaak? :?
(het is de hoofdreden waarom ik tot gisteren serieus aan FvD dacht)
Beheersing. Op dit moment is PVV een signaal van protest, een middel van druk, maar beheersbaar. Het is als een reservoir achter een dam. Wat zie je als je die dam doorprikt? Leuk voor de mensen die langs de rivier wonen. Dat is precies waar op ingezet wordt.

Maar goed, het is nu te laat voor die discussie - die is al gevoerd geworden. Ik ga er vanuit dat mensen zichzelf informeren.

FvD als initiatief is broodnodig, voor vernieuwing politiek. Als concept idem. Helaas is de focus van gebruik niet eens gericht op de marketing of het concept. Ik kan heel goed begrijpen dat mensen zich er toe aangetrokken voelen. Maar ze worden gebruikt op die manier, ook om noodzakelijke nieuwe initiatieven aldus af te breken. Als trend al.

Enfin, die discussie is wel gesloten 8) Het is verkiezingsdag.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
[...]

Ik noem 4 personen, en Dolf is daarin inderdaad het minst belangrijk. Maar hij voegde zich wel bij het clubje, Baudet op zijn persoon aanvallen. Overigens krijgt Dolf ook gewoon betaald door de NPO voor zijn optreden bij PenJ. Ik vind zelf heel PenJ erg links georiënteerd (ligt er soms echt te dik bovenop). Overigens vertelde hij tussen neus en lippen ook nog even dat hij het jammer vond dat alle mensen uit een Vinex wijk stem recht hebben. Dit is inderdaad erg slechte komedie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 20:20
Zoals Mux mooi verwoord over FvD:
Ons land gaat naar hel en verdoemenis. Als ik de inleiding mag geloven. Dit is met grote afstand het meest apocalyptische partijprogramma.
en
Conclusie FvD: Ik krijg het gevoel dat het hele partijprogramma - het bestaan van de partij zelfs - gestoeld is op achtervolgingswaanzin. Niet in de klinische zin overigens, ik ken niemand in de partij en kan daar geen oordeel over vellen.

De partij denkt dat politieke partijen de reden zijn voor alle leed en denkt het te kunnen oplossen met een botte bijl door het openbaar bestuur.

Ik zie weinig merites in het programma; daar waar enigszins interessante punten te vinden zijn, worden ze omspoeld door misverstanden over hoe de maatschappij werkt en waarom dingen zijn zoals ze zijn.

De richting is op veel punten compleet zoek; sommige voorstellen zijn sterk progressief, anderen regressief, bijna allemaal inconsistent met wetenschap, conventionele politicologie of de realiteit.

Ik verwacht oprecht beter van de partijleider, die toch een aardige academische opleiding heeft genoten.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is mens eigen en niet rechts eigen. (Joop, AfD, mening fanatiek GL'er). Jij doet er eigenlijk net zo goed aan mee ondanks dat je pretendeert daar boven te staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
Na lang wikken en wegen, stemwijzers en de uitstekende tweakblogs over de partijprogramma's toch uitgekomen bij GL.
Altijd al voor sociaal beleid geweest, en ik kan prima af met wat minder geld. Zeker als dat ervoor zorgt dat mensen zonder werk het beter krijgen, de klimaatdoelstellingen behaalt worden (best handig als je al 3 meter onder zeeniveau een huis hebt) en er gedacht wordt over werken in de toekomst (minder uren pp).

Zoals al vaker aangehaald: Uiteindelijk wordt AL het werk overgenomen door AI. Ik hoop dat er dan nog ruimte is voor ons volgens de AI, maar as dat zo is kunnen we nu niet vast blijven houden aan 40 urige werkweken IMHO.

Vorig jaar heb ik "tactisch" gestemd (wilde SP of GL, voor PVDA gegaan) en daar heb ik nog spijt van. Dus ik stem gewoon op datgene waar ik achter sta, zodat mijn ideeën ondersteund worden. Ook al is het dan misschien een "tegengeluid"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Michielgb schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:45:
[...]
Ik geloof niet in complottheorieën van linkse kerken en al die onzin, maar hier droop de afgunst wel vanaf.
Ook niet zo vreemd, want hij speelt precies het draaiboek van Trump af, tot op dezelfde manipulatiebureaus:
Bij een paywall verwachten we relevante quote(s) uit het artikel of een eigen (korte) samenvatting.

Then again, er zijn (veel) mensen die toch denken dat Trump een man van het volk is, of voor het volk, of zoiets, zonder dat het hen opvalt dat het instrumentarium niets heeft te maken met vertrouwen in het volk. Dat valt je op, en dat moet je welhaast afgunst voelen, of niet, en je gelooft de man op zijn woord.

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 11:02 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Kaap schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:42:
Hier ook 2 stemmen naar FvD gedaan, op Hiddema trouwens, niet Baudet.
Ik vind het 'lastig' om FvD te stemmen. Qua punten heb ik de meeste overeenkomsten met VNL en FvD, gevolgd door PVV, maar ik ben bang voor versnippering... Om die reden neig ik toch het meeste richting PVV. Strategisch stemmen (dus VVD) heb ik inmiddels afgezworen. Dat doet niets af aan de VVD of Rutte (want ik vind dat hij het goed doet), maar toch.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:54:
[...]

Ook niet zo vreemd, want hij speelt precies het draaiboek van Trump af, tot op dezelfde manipulatiebureaus:
*knip*

Then again, er zijn (veel) mensen die toch denken dat Trump een man van het volk is, of voor het volk, of zoiets, zonder dat het hen opvalt dat het instrumentarium niets heeft te maken met vertrouwen in het volk. Dat valt je op, en dat moet je welhaast afgunst voelen, of niet, en je gelooft de man op zijn woord.
Je mag Baudet (en ons als volk) veel verwijten. Maar niemand zal denken dat Baudet 'a man of the people' is :)
TommyGun schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:54:
[...]

Ik vind het 'lastig' om FvD te stemmen. Qua punten heb ik de meeste overeenkomsten met VNL en FvD, gevolgd door PVV, maar ik ben bang voor versnippering... Om die reden neig ik toch het meeste richting PVV. Strategisch stemmen (dus VVD) heb ik inmiddels afgezworen. Dat doet niets af aan de VVD of Rutte (want ik vind dat hij het goed doet), maar toch.
Je moet stemmen waar jij je goed bij voelt. Maar als je meer overeenkomsten hebt met VNL en FvD en je stemt toch op PVV ivm versnippering, dan stem je toch wederom tactisch?

[ Voor 33% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 18:31
[...]

Verwar je eigen standpunt niet met de manier van presenteren van een kandidaat: Rutte was hier voor de 'rechtse' kiezer heel effectief ook al ben je het inhoudelijk niet met hem eens.

[...]

Zou natuurlijk goed kunnen dat ik het daardoor niet goed heb beoordeeld, maar ik vond het vrij onlogisch. Wel erkennen dat er een probleem is (of beter gezegd gaat komen), maar er vervolgens niets actief aan willen doen en juist op ontwikkelingshulp bezuinigen en nauwelijks inspanningen doen om het klimaat te verbeteren.

Maar goed, niets doen is ook iets doen in de politiek (en soms is dat goed zo), dus als de 'rechtse' kiezers ook van mening zijn dat dat de juiste manier is heeft Rutte het vast goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:42:
[...]

Dat werkt zo natuurlijk niet he. Hij is de lijsttrekker, en bepaald voor een groot gedeelte de richting van die partij. Ja ik geloof hem wel dat ze niet direct in de kamer gaan eisen dat er een nieuw onderzoek moet komen, maar het is ook duidelijk waar het vandaan komt. En zijn pro-Putin standpunten zijn ook wel in het partijprogramma terecht gekomen.

Maar als Pechtold nu gaat zeggen dat er eens lekker bezuinigd moet worden op onderwijs, zouden we dan dat echt accepteren als hij er maar bij zegt dat dat alleen zijn privé mening is? Nee natuurlijk niet.
We hadden ooit een lijsttrekker van GroenLinks in één van de ergste stinkdiesels allertijden. :+
Tsja, wat mij betreft mag iemand privé anders denken dan de partijlijn? Is het dan gelijk een dissident of Poetin-vriend? Politici gaan en staan, maar hoe we nu met Rusland omgaan is weinig constructief te noemen.
[...]

Gokje, vanwege zijn pro-putin standpunten. Waarin hij bijvoorbeeld vind dat Putin moet mee beslissen over een verdrag tussen de EU en Oekraine.
Dat vind ik dan ook weer niet zo raar. Rusland is een directe buur, Spanje bijvoorbeeld niet. Waarom zou Spanje meer te zeggen moeten hebben dan Rusland?
Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Welke post is dat dan? Want degene op deze pagina corrigeert hij niks, hij claimt enkel dat hij puur als privé persoon MH17 toedracht ontkent.
Hij eist nader/beter onderzoek en je maakt ervan dat ie de toedracht ontkent. Dat is wel heel erg redeneren tot het in een pro-Poetin hokje past..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik vind het 'lastig' om FvD te stemmen. Qua punten heb ik de meeste overeenkomsten met VNL en FvD, gevolgd door PVV, maar ik ben bang voor versnippering... Om die reden neig ik toch het meeste richting PVV.
FvD wordt echt geen eenmansfractie, met 3-5 zetels is het een factor van betekenis en heb je veel meer effect omdat de PVV in debatten toch vaak standaard genegeerd wordt. De totale spreektijd voor het 'rechtse' geluid in de kamer neemt zo veel meer toe dan alleen met de PVV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19

Typhone

Who Dares Wins

Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:50:
Na lang wikken en wegen, stemwijzers en de uitstekende tweakblogs over de partijprogramma's toch uitgekomen bij GL.
Altijd al voor sociaal beleid geweest, en ik kan prima af met wat minder geld. Zeker als dat ervoor zorgt dat mensen zonder werk het beter krijgen, de klimaatdoelstellingen behaalt worden (best handig als je al 3 meter onder zeeniveau een huis hebt) en er gedacht wordt over werken in de toekomst (minder uren pp).

Zoals al vaker aangehaald: Uiteindelijk wordt AL het werk overgenomen door AI. Ik hoop dat er dan nog ruimte is voor ons volgens de AI, maar as dat zo is kunnen we nu niet vast blijven houden aan 40 urige werkweken IMHO.

Vorig jaar heb ik "tactisch" gestemd (wilde SP of GL, voor PVDA gegaan) en daar heb ik nog spijt van. Dus ik stem gewoon op datgene waar ik achter sta, zodat mijn ideeën ondersteund worden. Ook al is het dan misschien een "tegengeluid"...
Uiteindelijk...ja
Kans dat dat binnen 4 jaar gebeurt... NEE
Kans dat dat binnen 10 jaar gebeurt.... NEE

Klimaatdoelstellingen :')
In Nederland? Of in China waar elke 2 uur ons heel jaarniveau de lucht in gepompt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Je wilt niet strategisch stemmen... maar toch ben je bang voor versnippering dus neig je naar PVV? :Y)
Dat is nog altijd strategisch stemmen volgens mij O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 14:22
DikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:39:
Vanaf wanneer begint men met het tellen van de stemmen, en is er een soort live-overzicht hiervan te zien?
Op Nu.nl melden ze dat het in de nacht van woensdag op donderdag bekend wordt en er om 21:00 een exitpoll wordt gegeven

http://www.nu.nl/verkiezi...kiezingen.html?redirect=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
Hier ook op GL gestemd, vooral omdat ik het klimaat dusdanig belangrijk acht dat er een zwaar gewicht in het kabinet zou moeten komen om Nederland de goede richting in te duwen en zo ook de rest van europa aan kan zwengelen om een goede beweging te maken.

Klimaat is namelijk het enige wat in de komende 4 jaar een dusdanig groot kantelpunt bereikt dat we het niet meer terug kunnen draaien in die hiernavolgende kabinet periodes. Daarnaast voldoet de rest van het programma maar word dat ook mooi afgevlakt door andere partijen in de coalitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:55:
[...]

Je mag Baudet (en ons als volk) veel verwijten. Maar niemand zal denken dat Baudet 'a man of the people' is :)
Maar dus ook niet eens 'for the people', waar heb je anders het soort bureau's voor nodig dat demagogen elders gebruiken? Nee, het is vrij duidelijk waar dit toe dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
Devian schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:45:
Zoals Mux mooi verwoord over FvD:
Als je het Partij Congres bekijkt van FvD is het bij lange na niet zo apocalyptisch als je eerste quote (dus eigenlijk Mux zijn quote) doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mausz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:58:
[...]

Als je het Partij Congres bekijkt van FvD is het bij lange na niet zo apocalyptisch als je eerste quote (dus eigenlijk Mux zijn quote) doet vermoeden.
Hun standpunten lijst begint letterlijk met hoe we de afgrond in storten (oké, figuurlijk de afgrond in storten :P).
Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:56:

[...]

Dat vind ik dan ook weer niet zo raar. Rusland is een directe buur, Spanje bijvoorbeeld niet. Waarom zou Spanje meer te zeggen moeten hebben dan Rusland?
Omdat het verdrag met oa Spanje is, en niet met Rusland? Sinds wanneer heeft een buurland wat te zeggen over verdragen die een land afsluit? (Tenzij je in een overkoepelende unie als de EU al samen zat natuurlijk, dan heb je vooraf gemeenschappelijke afspraken daarover gemaakt, wat hier totaal niet het geval was).

[ Voor 43% gewijzigd door Sissors op 15-03-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:55:

[...]

Je moet stemmen waar jij je goed bij voelt. Maar als je meer overeenkomsten hebt met VNL en FvD en je stemt toch op PVV ivm versnippering, dan stem je toch wederom tactisch?
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:57:
[...]

Je wilt niet strategisch stemmen... maar toch ben je bang voor versnippering dus neig je naar PVV? :Y)
Dat is nog altijd strategisch stemmen volgens mij O-)
Daar hebben jullie inderdaad gelijk in, maar natuurlijk is dat niet zo drastisch als voor een VVD kiezen puur om ervoor te zorgen dat een ander niet (te) groot wordt.
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:57:
[...]

FvD wordt echt geen eenmansfractie, met 3-5 zetels is het een factor van betekenis en heb je veel meer effect omdat de PVV in debatten toch vaak standaard genegeerd wordt. De totale spreektijd voor het 'rechtse' geluid in de kamer neemt zo veel meer toe dan alleen met de PVV.
Ik hoop dat FvD en VNL inderdaad een serieuzere, meer kalme doch harde insteek gaan brengen (ik vond Jan Roos best aardig gisteren) en op die manier een 'alternatief' bieden voor PVV. Al is het maar om meer inspraak te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 15-03-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:57:
[...]

Uiteindelijk...ja

In Nederland? Of in China waar elke 2 uur ons heel jaarniveau de lucht in gepompt wordt?
Zo dan, hoe krom moet je denken wil je dit soort redeneringen recht kunnen praten?

China is juist één van de grootste aanjagers van duurzame energie. Zullen we alsjeblieft onderkennen dat het de grootste bedreiging is voor de 21ste eeuw en er naar handelen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Zijn er hier eigenlijk Tweakers die op de écht kleine partijen stemmen eigenlijk? :O Dan bedoel ik een Artikel 1, of Jezus leeft. Puur uit interesse eigenlijk :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
#ikstemVVD

Net gestemd op Klaas Dijkhoff (en de vrouw ook). Ik vind het beleid van de afgelopen jaren prima. Ze mogen dit doortrekken van ons en het land nog verder op de rails zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
[...]

Uiteindelijk...ja

Het gebeurt al jaren.... Het is niet binair. Het is niet morgen wakker worden en niemand hoeft meer te werken....

Het is een geleidelijk proces. Als we nu in rap tempo over zouden gaan op elektrisch rijden, zouden vele duizenden mensen hun banen verliezen die nu afhankelijk zijn van de oliehandel. Vrachtwagenchauffeurs, veel benzinestations etc. Ook die werkeloosheid komt door technologische vooruitgang.

Er wordt steeds meer geautomatiseerd, en dat gaat geleidelijk. Dus zo zou je ook geleidelijk het aantal gewerkte uren kunnen afbouwen. Als we nog 60 urige werkweken hadden, dan waren er nu heel wat meer mensen werkeloos. Je kan het dus langzaam afbouwen.

En dat China X doet, betekend niet dat wij lekker niks hoeven te doen. Het is een joint effort, waar ook China wel degelijk aan meewerkt en stappen in maakt. Daarnaast is 1 miljard mensen vergelijken met 16 miljoen niet echt een eerlijke vergelijking :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
TommyGun schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:01:
Ik hoop dat FvD en VNL inderdaad een serieuzere, meer kalme doch harde insteek gaan brengen (ik vond Jan Roos best aardig gisteren) en op die manier een 'alternatief' bieden voor PVV. Al is het maar om meer inspraak te krijgen.
Vergis je trouwens niet: als FvD echt 5 of meer zetels haalt worden ze relevant bij de machtsbalans, niet gelijk in de regering maar als impliciete gedoger kunnen ze echt dingen voor elkaar krijgen op het vlak van minder EU of meer directe democratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:01:
Zijn er hier eigenlijk Tweakers die op de écht kleine partijen stemmen eigenlijk? :O Dan bedoel ik een Artikel 1, of Jezus leeft. Puur uit interesse eigenlijk :P
Zie de poll, ze zijn er zeker.
Waarschijnlijk weinig, want anders waren het geen echt kleine partijen :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
Nog even nagedacht, maar nu zouden we beiden thuis graag meer SGP willen, dus vanavond +2 voor Van der Staaij :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
De echt zwevende kiezer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:02
[...]

Waarom stem je niet op CDA? Die heeft vergeleken met de PVV in ieder geval een serieus partijprogramma en zet qua immigratie in op opvang in de regio en terugkeer naar het land van herkomst. PVV zorgt ook voor versnippering, maar dan in de zin van het creeren van een tweedeling in de bevolking. Moslims en niet-moslims. Dat vind ik kwalijk.

Je stemt in jou ogen dus wel strategisch op de PVV, om die versnippering te voorkomen. Realiseer je wel dat de PVV waarschijnlijk niet gaat regeren? Tenzij ze ineens heel veel zetels halen... Dan kun je dus net zo goed op een van die andere partijen stemmen, zolang ze maar in de kamer komen (Ik heb eigenlijk geen idee wat er anders gebeurt met de overgebleven stemmen).

Edit: Als ik moest kiezen tussen die 3 partijen, zou ik puur op basis van de laatste peilingen op FvD stemmen. Die halen namelijk zetels. VNL niet.

[ Voor 5% gewijzigd door AMD1800 op 15-03-2017 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:59:
[...]

Hun standpunten lijst begint letterlijk met hoe we de afgrond in storten (oké, figuurlijk de afgrond in storten :P).

[...]

Omdat het verdrag met oa Spanje is, en niet met Rusland? Sinds wanneer heeft een buurland wat te zeggen over verdragen die een land afsluit? (Tenzij je in een overkoepelende unie als de EU al samen zat natuurlijk, dan heb je vooraf gemeenschappelijke afspraken daarover gemaakt, wat hier totaal niet het geval was).
Wel als die verdragen tegen de belangen van dat buurland ingaan.

Dit bedoel je denk ik?
De gevestigde media en de gevestigde partijen willen u anders doen geloven: maar we leven in een tijd van crisis. Een existentiële crisis bedreigt het voortbestaan van de Nederlandse samenleving. Grenzen worden niet langer verdedigd, we staan bloot aan massale immigratie die we niet aankunnen en de terreurdreiging neemt steeds verder toe. Soevereiniteit wordt overgeheveld naar Brussel, we hebben steeds minder over onze eigen samenleving te vertellen. De euro destabiliseert ons continent en vernietigt de zuidelijke economiën. De kwaliteit van het onderwijs holt achteruit en de zorg gaat gebukt onder zware managementlagen; teveel regels en belastingen knijpen het MKB af en onze veiligheid op straat wordt in hoog tempo minder. Er moet nu echt iets veranderen in Nederland.
Erm, kan er weinig onwaarheden in ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:02:
[...]

Vergis je trouwens niet: als FvD echt 5 of meer zetels haalt worden ze relevant bij de machtsbalans, niet gelijk in de regering maar als impliciete gedoger kunnen ze echt dingen voor elkaar krijgen op het vlak van minder EU of meer directe democratie.
Begin dan met een stemsysteem waarbij tactisch kiezen niet langer nut heeft. Een systeem met meerdere keuzes, en als je stem "geen zin" heeft deze overdragen naar nummer 2 op je lijst bijvoorbeeld.

Dat voorkomt een hoop tactisch gestem, en is de representatie ook beter. Maar hoe zo'n systeem er exact uit moet zien voor NL is een lastige natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
[...]

Tja, als one-liners en click-bait-achtige titels of zinsbouw een probleem is, dan kunnen we nergens meer op stemmen ;)

offtopic:
Lijkt of FvD website kampt met ddos, kreeg een cloudflare melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Mausz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:04:
offtopic:
Lijkt of FvD website kampt met ddos, kreeg een cloudflare melding
Hoe kan dat nou? Poetin zou toch nooit zijn eigen site platleggen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Michielgb schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:01:
China is juist één van de grootste aanjagers van duurzame energie. Zullen we alsjeblieft onderkennen dat het de grootste bedreiging is voor de 21ste eeuw en er naar handelen? 8)7
Dat is toch ook logisch, ze zijn nu de grootste vervuilers, en net in het tijdperk aangekomen waar de basis staat, en nagedacht kan worden over hoe het op een gezonde manier kan.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
[...]
Dat maakt toch helemaal niet uit? Als we als Nederland nu volledig inzetten op de transitie naar een duurzame economie en dat deels geforceerd versneld uitvoeren zullen we extra kosten betalen om nieuwe technologieën en praktijken te ontdekken maar die later weer met flinke marge terug kunnen verdienen in de landen die dan de transitie moeten maken. Vergelijk het met het delta plan. Als je nu naar Amerika of zelfs Engeland kijkt dan is het om te lachen (huilen) hoe slecht het waterbeheer is. Terwijl dat voor vele grote problemen zorgt om de zoveel maanden.

Verder heeft het klimaat (en energie beleid) effect op:
  • Machtsverhoudingen wereldwijd (olie/gas vanuit bepaalde landen heeft minder belang waardoor die landen ook moeten gaan focussen op andere gebieden)
  • Democratie (burgers die zelf energie op wekken zijn minder afhankelijk)
  • Vluchtelingen stromen (gebieden die in extreme mate te maken krijgen met droogte of juist overstromingen)
  • Veiligheid (In gebieden die het slecht hebben is de kans groter dat er onvrede heerst en die moet geuit worden)
En dat is dus allemaal naast het algemene feit dat we onze aarde beschermen en onszelf tegen een minder hoge waterspiegel, uitsterven van vele diersoorten en praktisch; minder heftige stormen waardoor er minder uitgekeerd hoeft te worden door verzekeraars, die premie omlaag gaat en je meer overhoud in je portemonnee. :9

Mocht je eens een realistisch plan voor een duurzame energie transitie door willen lezen dan kan ik je aanraden om dit plan van Urgenda door te lezen: http://www.urgenda.nl/doc...0procent-duurzaam2030.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
[...]
Inderdaad, net als de PVV zijn ze vooral goed in de pijnpunten te benoemen door angst te zaaien. Ze doen het in zoverre beter dan de PVV dat ze iig nog een fatsoenlijk programma hebben, het probleem is alleen dat als je in hun oplossingen duikt je gelijk weer ziet dat het geen echte oplossingen zijn of zoals hierboven al gequote is :
Ik zie weinig merites in het programma; daar waar enigszins interessante punten te vinden zijn, worden ze omspoeld door misverstanden over hoe de maatschappij werkt en waarom dingen zijn zoals ze zijn.
Helaas blijft een stem voor FvD net als een stem voor de PVV toch echt een protest-stem tegen de gevestigde orde en geen stem die daadwerkelijk iets ten goede kan/zal veranderen. Hopelijk verandert dat de komende jaren nog zodat ze uiteindelijk wel echt onderbouwd iets kunnen betekenen. Gezien de mensen die er zitten zijn ze slim genoeg om dat voor elkaar te krijgen. Beter dan een Wilders die geen eens de moeite doet om zijn 'oplossingen' te onderbouwen.
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:04:
[...]

Begin dan met een stemsysteem waarbij tactisch kiezen niet langer nut heeft. Een systeem met meerdere keuzes, en als je stem "geen zin" heeft deze overdragen naar nummer 2 op je lijst bijvoorbeeld.

Dat voorkomt een hoop tactisch gestem, en is de representatie ook beter. Maar hoe zo'n systeem er exact uit moet zien voor NL is een lastige natuurlijk.
In de quest van een paar maanden geleden hebben ze een overzicht gemaakt van hoe de stemmen verdeeld zouden zijn als we de systemen van andere landen (zoals b.v. America) zouden hebben. Best wel leuk om te zien hoeveel invloed zoiets heeft ondanks dat mensen hetzelfde stemmen.

[ Voor 23% gewijzigd door redwing op 15-03-2017 11:10 ]

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04
Sbakker1982 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:01:
#ikstemVVD

Net gestemd op Klaas Dijkhoff (en de vrouw ook). Ik vind het beleid van de afgelopen jaren prima. Ze mogen dit doortrekken van ons en het land nog verder op de rails zetten.
+1 ik ga ook op VVD stemmen. Alleen niet op Dijkhoff maar op Zeef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:04:
[...]

Even ervan uitgaande dat de EU niet bestond, en we met Duitsland een deal zouden sluiten voor vrijhandelsverkeer. Dat zou in één keer Rotterdam heel veel populairder maken dan Antwerpen, en dus vind jij dat dan België ook mee mag beslissen of wij dat akkoord met Duitsland mogen hebben? Natuurlijk niet, die hebben er niks mee te maken.
Dit bedoel je denk ik?

[...]

Die ja, en ik kan er erg weinig waarheden in ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:08:
[...]

En gelukkig hebben we allemaal een individuele stem om uit te brengen. Want wanneer meningen dergelijk extreem uit elkaar liggen zullen ze ook niet snel 'samenkomen'

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:26
Ik krijg als ik Baudet zie altijd Jiskefet-associaties. Als die man in de kamer komt krijgen we vier jaar mooie televisie. Ik heb er zelf niet op gestemd hoor, ik heb me jaren geleden al laten indoctrineren door de linkse media die ook nog eens ontzetten pro-EU zijn. En het klimaatcomplot heeft me ook al binnenboord. Ik ben dus soort van gedwongen om Groen Links te stemmen :)

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
[...]

Even ervan uitgaande dat de EU niet bestond, en we met Duitsland een deal zouden sluiten voor vrijhandelsverkeer. Dat zou in één keer Rotterdam heel veel populairder maken dan Antwerpen, en dus vind jij dat dan België ook mee mag beslissen of wij dat akkoord met Duitsland mogen hebben? Natuurlijk niet, die hebben er niks mee te maken.
Want België gaat dan niet ook een handelsverdrag sluiten met Duitsland natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
Sbakker1982 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:01:
#ikstemVVD
Ik vind het beleid van de afgelopen jaren prima. Ze mogen dit doortrekken van ons en het land nog verder op de rails zetten.
Hier dezelfde reden, ik vind het beleid prima. Wanneer ze dat doortrekken en waarmaken wat ze zeggen over dat Jan 0.8-2x Modaal de komende periode de vruchten mag gaan plukken stem ik de volgende ronde weer op ze.

Tijdens mijn wandeling naar het stembureau nog even over CDA getwijfeld. Daar heb ik puur gekeken naar standpunten meer overeenkomsten mee, maar ik heb ook mijn eigen standpunt dat ik nooit op een geloofspartij zal stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Voor mensen die D66 gaan stemmen, gaarne een voorkeurstem op nummer 39 (https://eelcokeij.com/), dat is namelijk de candidaat die opkomt voor nederlanders in het buitenland #puureigenbelang

Voor mensen die VVD gaan stemmen, gaarne een voorkeurstem op #79 (https://tweakers.net/ext/f/FRq3eQ43WIXbQgnonOcYG2Te/full.jpg, oftewel zeef )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

[...]

Denk niet dat we het eens gaan worden, gelukkig is er meer dan één partij om op te stemmen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
walletje-w schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:06:
[...]

Dat maakt toch helemaal niet uit? Als we als Nederland nu volledig inzetten op de transitie naar een duurzame economie en dat deels geforceerd versneld uitvoeren zullen we extra kosten betalen om nieuwe technologieën en praktijken te ontdekken maar die later weer met flinke marge terug kunnen verdienen in de landen die dan de transitie moeten maken. Vergelijk het met het delta plan. Als je nu naar Amerika of zelfs Engeland kijkt dan is het om te lachen (huilen) hoe slecht het waterbeheer is. Terwijl dat voor vele grote problemen zorgt om de zoveel maanden.

Verder heeft het klimaat (en energie beleid) effect op:
  • Machtsverhoudingen wereldwijd (olie/gas vanuit bepaalde landen heeft minder belang waardoor die landen ook moeten gaan focussen op andere gebieden)
  • Democratie (burgers die zelf energie op wekken zijn minder afhankelijk)
  • Vluchtelingen stromen (gebieden die in extreme mate te maken krijgen met droogte of juist overstromingen)
  • Veiligheid (In gebieden die het slecht hebben is de kans groter dat er onvrede heerst en die moet geuit worden)
En dat is dus allemaal naast het algemene feit dat we onze aarde beschermen en onszelf tegen een minder hoge waterspiegel, uitsterven van vele diersoorten en praktisch; minder heftige stormen waardoor er minder uitgekeerd hoeft te worden door verzekeraars, die premie omlaag gaat en je meer overhoud in je portemonnee. :9

Mocht je eens een realistisch plan voor een duurzame energie transitie door willen lezen dan kan ik je aanraden om dit plan van Urgenda door te lezen: http://www.urgenda.nl/doc...0procent-duurzaam2030.pdf
Daarnaast maakt China nu ook een hevige transistie door (zeker voor hun maatstaven). Zij ondervinden nu letterlijk de gevolgen van de problemen die ze zelf hebben veroorzaakt door volledig in te zetten op economische groei en niet na te denken over het klimaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:15:
[...]

Daarnaast maakt China nu ook een hevige transistie door (zeker voor hun maatstaven). Zij ondervinden nu letterlijk de gevolgen van de problemen die ze zelf hebben veroorzaakt door volledig in te zetten op economische groei en niet na te denken over het klimaat.
En als NL een progressief mileu beleid voert kan men dat ook doorvoeren naar hun internationale onderhandelingen (via de EU) en Eisen aan China gaan stellen omtrend milieufactoren van hun producten..
Het is een totaalpakket..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:06
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:02:
[...]
Vergis je trouwens niet: als FvD echt 5 of meer zetels haalt worden ze relevant bij de machtsbalans
Maar dat is toch helemaal niet de verwachting? En kom nu niet met "mensen in mijn omgeving" want dat is zelden objectief. Iedereen zit in de eigen bubbel tenslotte ;)

Overigens vind ik het nog steeds vreemd dat niemand FvD aanvalt op het feit dat het program totaal niet onderbouwd is. Dezelfde mensen die een wél onderbouwd program van de SP "gratis bier" noemen vinden dat bij FvD kennelijk geen probleem?

[ Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 15-03-2017 11:19 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Waah
[...]

Dit bedoel je denk ik?

[...]

De gevestigde media en de gevestigde partijen willen u anders doen geloven: maar we leven in een tijd van crisis.
Mening: Eerder een sociale crisis. Ik eerst en fuck de rest. Maar ik denk niet dat ze dat bedoelen.

Een existentiële crisis bedreigt het voortbestaan van de Nederlandse samenleving.
ONZIN: Wat een onzin. Een samenleving en cultuur is iets wat over tijd veranderd. Het is geen vast iets.

Grenzen worden niet langer verdedigd, we staan bloot aan massale immigratie die we niet aankunnen en de terreurdreiging neemt steeds verder toe.
ONZIN: Omdat handel meer oplevert dan landje-pik in de EU, hoeven we de grenzen (gelukkig) niet te verdedigen. Ieder voor zich zorgt er juist voor dat de balans richting landje-pik schuift. Ik heb liever handel dan oorlog.

ONZIN: Massale immigratie? die paar duizend immigranten? Knap als dat echt zo'n groot probleem blijkt. ALS we dat goed aanpakken hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Maar met het privatiseren van de inburgering hebben we een grote stap gemaakt om dat om zeep te helpen.

ONZIN: Daarnaast is de enige terreur in NL nog altijd van ons eigen volk. Schietpartij in een winkelcentrum, Pim Fortuyn, Apeldoorn, gewoon Nederlanders. MH17, de grootste aanslag, heeft niks met moslims/immigratie te maken. Daarnaast is terreur vooral een probleem door de absurd hoge media-aandacht ervoor. Als een idioot met een draadje los 6 mensen doodrijd is het een incident. Als een idioot met een draadje los moslim is en 6 mensen doodrijd is het een terreuractie. Die laatste is alleen maanden in het nieuws.

Soevereiniteit wordt overgeheveld naar Brussel, we hebben steeds minder over onze eigen samenleving te vertellen.
Mening: Als je samen wilt werken zul je meer moeten afspreken dan enkel handelsverdragen. Als je milieu wilt aanpakken moet je dat met het hele continent, liefst wereldwijd aanpakken. Anders blijven landen zich verschuilen (zoals hier ook wordt gedaan. "Ja maar China vervuilt meer, dus hoeven wij niks te doen)

De euro destabiliseert ons continent en vernietigt de zuidelijke economiën.
ONZIN: Die zuidelijke economiën vernietigen vooral zichzelf. Dat komt niet door de euro. Daarnaast is de munt die buiten de EU valt (Brexit) een stuk minder stabiel. Dus uit de EU en uit de Euro lijkt nog niet zo'n topidee.

De kwaliteit van het onderwijs holt achteruit en de zorg gaat gebukt onder zware managementlagen; teveel regels en belastingen knijpen het MKB af
De kwaliteit van het onderwijs in NL is een van de hoogste ter wereld, en die holt niet achteruit. In de zorg gaan er steeds meer managementlagen tussenuit, want die kosten geld en er moet flink bezuinigd.

Mening: Regels voor het MKB heb ik geen verstand van. Maar ik denk eerder dat ze willen dat het ontslagrecht heel soepel wordt (want dat is goed voor hun financiers) en ze minder belasting willen betalen.

en onze veiligheid op straat wordt in hoog tempo minder. Er moet nu echt iets veranderen in Nederland.
Mening: Ook daar wil ik nog altijd wel eens cijfers van zien. IMHO is dat meer onderbuikgevoel. En hangt het af van waar je woont. Als je in een wijk woont met kansarme mensen zal je daar meer last van hebben. Misschien moet je dan iets doen aan dat kansarme, en niet daar meer politie tegenaan gooien.

Ik zie toch veel niet onderbouwde punten, en ook onwaarheden. Al maken heel veel politici zich daar natuurlijk schuldig aan. Als ze fake-news zouden aanpakken zouden de verkiezingen een stuk overzichtelijker worden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
[...]

Ik zie er zo een paar, anderen zijn geframed, en dan weer anderen werken ze zelf aan mee met zijn demagogen praktijken. Nogmaals, de grootste fout die je kunt maken is (enkel en alleen) afgaan op het woord van de marktkoopman. Je moet ook altijd zelf even de waren controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
offtopic, dit soort dingen horen in de HK.

[ Voor 83% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:10:
[...]
En gelukkig hebben we allemaal een individuele stem om uit te brengen. Want wanneer meningen dergelijk extreem uit elkaar liggen zullen ze ook niet snel 'samenkomen'
Het probleem met de stellingen die gedaan worden is dat ze alles in het extreme trekken waardoor het uiteindelijk zowel waar als niet waar is. Want b.v. de binnengrenzen liggen open, alleen de buitengrenzen niet. Zou je de binnengrenzen sluiten en de buitengrenzen niet zit je met heel grote problemen. Dus je kunt van mening zijn dat we sommige grenzen beter dicht moeten houden, aan de andere kant zijn er in de huidige situatie ook niet echt bar veel problemen. De stelling klopt dus in zoverre dat je van mening kunt zijn dat het anders moet, maar het voor NL een crisis noemen gaat wel heel erg ver.

En kijk je naar de veiligheid en lees je onderzoeken daarnaar zie je dat dat ook wel meevalt. Het probleem daar ligt vooral bij het gevoel van mensen en niet dat het daadwerkelijk onveiliger is. Dus ja, daar moet zeker iets aan gebeuren maar het een crisis noemen is wel erg overdreven.

Dus uiteindelijk is het inderdaad zo dat er in dat verhaal weinig onwaarheden zitten, maar ook geen waarheden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
T-MOB schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:11:
Ik krijg als ik Baudet zie altijd Jiskefet-associaties. Als die man in de kamer komt krijgen we vier jaar mooie televisie. Ik heb er zelf niet op gestemd hoor, ik heb me jaren geleden al laten indoctrineren door de linkse media die ook nog eens ontzetten pro-EU zijn. En het klimaatcomplot heeft me ook al binnenboord. Ik ben dus soort van gedwongen om Groen Links te stemmen :)
Hier net zo, de bubbel is inmiddels van gehard plastic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Michielgb schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:01:
[...]

Zo dan, hoe krom moet je denken wil je dit soort redeneringen recht kunnen praten?

Jazeker, en waar worden die technologieën verkocht denk je? Niet in China.
En geef ze eens ongelijk. Net nu zij komen waar wij 20-30 jaar geleden zaten worden de duimschroeven op alle gebieden opeens aangedraaid. Ik heb heel wat van die 'groene' initiatieven gezien op de CeBIT de afgelopen jaren.

Duurzame energie is zo'n grote hoax waarmee bij ons zoveel subsidie gemoeid is dat ik ook heel klimaatbewust zou worden als ik dergelijke voordelen zou kunnen plukken. Ander mooi voorbeeld waar ik geen partij over heb gehoord (GL bijvoorbeeld). Subsidie op elektrische auto's en hybrides. Leaseman plukt 4 jaar lang voordeel, staat elke dag in de file te stinken (allang niet meer elektrisch) en nu die lage CO2 z'n nut kan bewijzen... worden al die auto's en masse geëxporteerd naar het oostblok om daar als taxi dienst te doen. Wij hebben er he-le-maal niks aan.

Grootste bedreiging? Wanneer het water 1m hoog in Den Haag staat kunnen we ons daar in ons kikkerlandje eens zorgen om gaan maken. Tot die tijd zijn het simplistische idealen die kant noch wal raken maar mensen wellicht een positief gevoel geven. En wie daar blij van wordt moet er blij van worden. Maar denk niet dat de meeste maatregelen ook daadwerkelijk omwille van het milieu genomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Prosac schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:19:
[...]

Hier net zo, de bubbel is inmiddels van gehard plastic. :P
Hey, maar dat moet je als GL'er niet willen. Heb je enig idee hoe lang het duurt voordat hard plastic verwerkt is :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

Zit zelf nog erg te twijfelen tussen VVD en Forum voor Democratie. Ben het qua punten net iets meer eens met FvD dan de VVD, echter zie ik weinig heil in al die kleine partijtjes (lees: <3 zetels) in de tweede kamer omdat het huidige politiek al genoeg versplinterd is. Daarnaast hebben we in mijn optiek meer aan paar grote partijen hebben die een coalitie vormen dan een coalitie bestaande uit 5+ partijen met ieder hun eigen belangen met als gevolg dat alle partijen in de coalitie dusdanig veel water bij de wijn hebben gedaan dat je nauwelijks meer kan spreken over wijn...

Kijk ik naar de afgelopen 4 jaar dan ben ik van mening dat de VVD (en PVDA) het nog helemaal niet zo slecht hebben gedaan, echter heeft de VVD wel een paar flinke missers gemaakt en vind ik Rutte's omgang met de uitslag van het referendum erg bedenkelijk. Om die reden zegt mijn gevoel dat ik het FvD gewoon eens een kans moet geven en hopen dat ze in ieder geval 1 zetel halen waardoor mijn stem geen verloren stem wordt...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Amen :) Voornamelijk bangdoemdenkerij.

Bovendien is de FvD niet de enige die zich inzet voor goed werk, goede zorg en goed onderwijs. Ja sorry dat moest even. Afgelopen dagen teveel gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
TheBrut3 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:13:
[...]

Hier dezelfde reden, ik vind het beleid prima. Wanneer ze dat doortrekken en waarmaken wat ze zeggen over dat Jan 0.8-2x Modaal de komende periode de vruchten mag gaan plukken stem ik de volgende ronde weer op ze.

Tijdens mijn wandeling naar het stembureau nog even over CDA getwijfeld. Daar heb ik puur gekeken naar standpunten meer overeenkomsten mee, maar ik heb ook mijn eigen standpunt dat ik nooit op een geloofspartij zal stemmen.
Eens, ben ook tevreden met het beleid van de VVD. Enige kritiekpunt dat ik op de afgelopen periode heb is dat ze het niet aangedurfd hebben om de hervorming van het belastingstelsel door te zetten. Dat blijft een inefficient apparaat met onnodig heen en weer geschuif van geld. Hopelijk gaan ze dat binnenkort toch eens op de schop nemen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
rikpro schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:25:
Ja sorry dat moest even. Afgelopen dagen teveel gehoord.
Moet zeggen dat ik dat ook niet sterk vond van D66: je zag dat een partij als de VVD heel slim steeds andere spotjes had, dan blijf je als kiezer toch meer luisteren dan als je iets voor 300e keer hoort...

Dat 50+ dit doet kan ik nog begrijpen gezien haar achterban >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:18:
[...]

ONZIN: Daarnaast is de enige terreur in NL nog altijd van ons eigen volk. Schietpartij in een winkelcentrum, Pim Fortuyn, Apeldoorn, gewoon Nederlanders. MH17, de grootste aanslag, heeft niks met moslims/immigratie te maken. Daarnaast is terreur vooral een probleem door de absurd hoge media-aandacht ervoor. Als een idioot met een draadje los 6 mensen doodrijd is het een incident. Als een idioot met een draadje los moslim is en 6 mensen doodrijd is het een terreuractie. Die laatste is alleen maanden in het nieuws.
Je vergeet Samir A, Mohammed B, Syriëgangers. Dus even je oogkleppen afzetten en je post aanvullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Ik ben trouwens ook best wel "bang" voor Denk. Akelige lijsttrekkers, en ik moet er niet aan denken dat zij in de kamer komen. Links of rechts; allemaal prima. Samenwerking en verschillende meningen is wat de NL politiek vormt. Maar Denk hoort hier in mijn ogen niet in thuis. Meer buitenlands dan Nederlands.

/end of opinion

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
MazeWing schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:25:
Zit zelf nog erg te twijfelen tussen VVD en Forum voor Democratie. Ben het qua punten net iets meer eens met FvD dan de VVD, echter zie ik weinig heil in al die kleine partijtjes (lees: <3 zetels) in de tweede kamer omdat het huidige politiek al genoeg versplinterd is. Daarnaast hebben we in mijn optiek meer aan paar grote partijen hebben die een coalitie vormen dan een coalitie bestaande uit 5+ partijen met ieder hun eigen belangen met als gevolg dat alle partijen in de coalitie dusdanig veel water bij de wijn hebben gedaan dat je nauwelijks meer kan spreken over wijn...

Kijk ik naar de afgelopen 4 jaar dan ben ik van mening dat de VVD (en PVDA) het nog helemaal niet zo slecht hebben gedaan, echter heeft de VVD wel een paar flinke missers gemaakt en vind ik Rutte's omgang met de uitslag van het referendum erg bedenkelijk. Om die reden zegt mijn gevoel dat ik het FvD gewoon eens een kans moet geven en hopen dat ze in ieder geval 1 zetel halen waardoor mijn stem geen verloren stem wordt...
Ik zit in hetzelfde schuitje, ik geef FvD gewoon een kans in de hoop dat ze met 1 of 2 zetels toch een rol van betekenis kunnen gaan vormen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mausz
MazeWing schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:25:
Zit zelf nog erg te twijfelen tussen VVD en Forum voor Democratie. Ben het qua punten net iets meer eens met FvD dan de VVD, echter zie ik weinig heil in al die kleine partijtjes (lees: <3 zetels) in de tweede kamer omdat het huidige politiek al genoeg versplinterd is.

...

Om die reden zegt mijn gevoel dat ik het FvD gewoon eens een kans moet geven en hopen dat ze in ieder geval 1 zetel halen waardoor mijn stem geen verloren stem wordt...
Een partij kan nooit groot worden als men tactisch stemt of kleine partijen geen kans geeft. Hoop dat je naar je 'gevoel' luistert (aangezien je je al verdiept hebt in de programma's van je opties), dat is toch uiteindelijk waar het om draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:30:
Ik ben trouwens ook best wel "bang" voor Denk. Akelige lijsttrekkers, en ik moet er niet aan denken dat zij in de kamer komen. Links of rechts; allemaal prima. Samenwerking en verschillende meningen is wat de NL politiek vormt. Maar Denk hoort hier in mijn ogen niet in thuis. Meer buitenlands dan Nederlands.

/end of opinion
Vergeet niet dat die 'engerds' er al hebben gezeten. In de PvdA fractie. Lang genoeg om zich daarna snel af te scheiden van de PvdA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:30:
[...]

Je vergeet Samir A, Mohammed B, Syriëgangers. Dus even je oogkleppen afzetten en je post aanvullen.
uhmm

Samir A heeft gewoon de Nederlandse Nationaliteit, zelfde geld voor Mohammed B. en syriegangers, wie van de paar 1000 bedoel je? Lekker makkelijk op dit manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Vergeet niet dat die 'engerds' er al hebben gezeten. In de PvdA fractie. Lang genoeg om zich daarna snel af te scheiden van de PvdA.
Ik weet het, helaas. Hoop dat dat mensen heeft afgeschrokken. Er zijn zat partijen waar ik niet veel mee heb qua standpunten, maar Denk is de enige waarvan ik echt hoop dat ze snel stoppen :X

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:28:
[...]

Moet zeggen dat ik dat ook niet sterk vond van D66: je zag dat een partij als de VVD heel slim steeds andere spotjes had, dan blijf je als kiezer toch meer luisteren dan als je iets voor 300e keer hoort...

Dat 50+ dit doet kan ik nog begrijpen gezien haar achterban >:)
VVD vond ik inderdaad sterke spotjes hebben met die variatie. Hoewel ik van dat ene lach-spotje ook wel gek werdt op een gegeven moment.

Maar ik vond het D66 spotje ook niet verkeerd. Wel een erg duidelijke boodschap erin. Misschien helpt het dat ik D66 ook leuker vond dan de VVD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:32:
[...]

uhmm

Samir A heeft gewoon de Nederlandse Nationaliteit, zelfde geld voor Mohammed B. en syriegangers,
Dit soort suggesties hoeven niet. Want hier moet ik de engnekken van Denk en Artikel 1 wel gelijk in geven. De meeste Veel mensen vinden een nederlands passpoort niet gelijk aan Nederlanderschap.

[ Voor 30% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 11:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Spotjes zijn alleen maar reclame, als je gaat beoordelen op de inhoud dan zie je iets heel anders.

De VVD heeft puur geluk dat Rutte een goede debater is en een meester in list en bedrog is (type oplichter, babbeltruuk)

Wat ik helemaal verbazingwekkend vind is dat de VVD:
De partij is met de meeste integriteitsschandalen.
Het aantal VVD’ers met een strafblad was begin 2016 16, daarnaast lopen er nog de nodige zaken tegen VVDers.
Rutte en andere VVD politica liegen, bedriegen en misleiden continue de boel.

En dan zijn er nog steeds mensen die er op stemmen...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

[...]

uhmm

Samir A heeft gewoon de Nederlandse Nationaliteit, zelfde geld voor Mohammed B. en syriegangers, wie van de paar 1000 bedoel je? Lekker makkelijk op dit manier
En toch gingen ze "full retard" op iemand die tegen de Islam was.

Dat is het probleem

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:19:
[...]

Jazeker, en waar worden die technologieën verkocht denk je? Niet in China.
En geef ze eens ongelijk. Net nu zij komen waar wij 20-30 jaar geleden zaten worden de duimschroeven op alle gebieden opeens aangedraaid. Ik heb heel wat van die 'groene' initiatieven gezien op de CeBIT de afgelopen jaren.

Duurzame energie is zo'n grote hoax waarmee bij ons zoveel subsidie gemoeid is dat ik ook heel klimaatbewust zou worden als ik dergelijke voordelen zou kunnen plukken. Ander mooi voorbeeld waar ik geen partij over heb gehoord (GL bijvoorbeeld). Subsidie op elektrische auto's en hybrides. Leaseman plukt 4 jaar lang voordeel, staat elke dag in de file te stinken (allang niet meer elektrisch) en nu die lage CO2 z'n nut kan bewijzen... worden al die auto's en masse geëxporteerd naar het oostblok om daar als taxi dienst te doen. Wij hebben er he-le-maal niks aan.

Grootste bedreiging? Wanneer het water 1m hoog in Den Haag staat kunnen we ons daar in ons kikkerlandje eens zorgen om gaan maken. Tot die tijd zijn het simplistische idealen die kant noch wal raken maar mensen wellicht een positief gevoel geven. En wie daar blij van wordt moet er blij van worden. Maar denk niet dat de meeste maatregelen ook daadwerkelijk omwille van het milieu genomen worden.
Ok, als je dit op deze manier neer kan zetten dan gaan wij er niet uit komen. Jij zit imo enorm in een hoax/klimaatsceptische/alu-hoedje hoek en ik waarschijnlijk in jouw ogen in een bomenknuffelend/naïefgroen hoekje. Laat maar zitten, je komt er over 30 jaar wel (of niet) achter hoe fout je zat.

Eén punt echter:
Wanneer het water 1m hoog in Den Haag staat kunnen we ons daar in ons kikkerlandje eens zorgen om gaan maken.
Dan is het al veel en veel te laat om nog iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:30:
[...]

Samir A heeft geen aanslag gepleegd (en heeft gewoon een steekje los)

Mohammed B is de enige die een terroristische actie heeft gedaan. Al was hij eerder anti-semiet. Maar dat is 1(!) slachtoffer. 1 teveel, maar dat ga je niet tegenhouden door geen immigranten meer binnen te laten.

En wat hebben Syriëgangers gedaan in NL? Ja ze helpen mee in een oorlog, en die is vanuit een geloofsovertuiging. Grappig genoeg noemen we moslims dan terroristen. Als het niet moslims zijn dan zijn het "opstandelingen" of "rebellen". Klinkt toch een stuk vriendelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:35:
[...]

*knip* Want hier moet ik de engnekken van Denk en Artikel 1 wel gelijk in geven. De meeste mensen vinden een nederlands passpoort niet gelijk aan Nederlanderschap.
backupdevice schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:36:
[...]

En toch gingen ze "full retard" op iemand die tegen de Islam was.

Dat is het probleem
Dat probeer ik niet te ontkennen. Maar dit als tegen argument gebruiken dat terrorisme niet van eigen bodem komt slaat nergens op.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 15-03-2017 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Een argument wat men hier op Bonaire heeft dat de BES-eilanden niet serieus genomen worden, is dat de verkiezingen in NL al klaar en geteld zijn als hier de stembussen nog open zijn. Hoewel het om <20k stemmen gaan (peanuts dus) kan ik me dat wel invoelen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

uhmm

Ja dat is een brave jongen met Nederlandse roots die naar goed Nederlands gebruik geleerd heeft de meningen van anderen te betwisten. Net als de rest.

Wie van de paar 1000? Hoor je wat je zegt?
Anyway deze discussie ga ik hier niet voeren. Je haalt nationaliteit en moslimterrorisme nu al door elkaar dus bij deze sluit ik de weg om hier langer op door te gaan. Ook veel te erg offtopic imho. Einde discussie op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ijdod schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:37:
Een argument wat men hier op Bonaire heeft dat de BES-eilanden niet serieus genomen worden, is dat de verkiezingen in NL al klaar en geteld zijn als hier de stembussen nog open zijn. Hoewel het om <20k stemmen gaan (peanuts dus) kan ik me dat wel invoelen.
Dat kan ik me heel goed voorstellen inderdaad! Vandaar dat Artikel 1 dus minimaal 1 zetel in het parlement wil reserveren voor Caraïbisch Nederland om te garanderen dat hun stem gehoord wordt in onze politiek.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:37:
[...]

Mohammed B is de enige die een terroristische actie heeft gedaan. Al was hij eerder anti-semiet. Maar dat is 1(!) slachtoffer. 1 teveel, maar dat ga je niet tegenhouden door geen immigranten meer binnen te laten.
Ze helpen niet alleen mee in een oorlog, ze steunen een partij die wij met onze normen en waarden als terroristisch hebben aangemerkt. Islamitische Staat om precies te zijn. Steun je die dan ben je lid van een terorristische organisatie by any means. Dat staat heel erg ver af van het soldaat zijn.
Gruwelijk wat zijn er toch een gutmenschen die dit gewoon even helemaal bagatelliseren.
In goed Duits: 'Unfassbar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze gelijk in, ze worden ook niet serieus genomen. Die dame van A1 wil volgens mij een zetel bewaren voor de BES-eilanden (lekker voor eigen gewin natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

DikkeBMW schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:30:

/end of opinion
Inderdaad!

Hoop trouwens dat ze wetgeving gaan doorvoeren waardoor een kamerlid verplicht is zijn zetel terug te geven aan de partij als het kamerlid zich niet langer kan vinden in zijn/haar partij. Kijkend naar de absurd grote hoeveel afsplitsingen de afgelopen 4 jaar, is er volgens mij grote behoefte aan verandering.

Dit voorkomt ook dat partijen zoals DENK al enige invloed kunnen uitoefenen, nog voordat men vanwege de standpunten van een partij, gekozen is. Beide heren zijn vanwege de standpunten van de PVDA in de kamer gekomen, niet vanwege de standpunten van DENK.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
Typhone schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Ja dat is een brave jongen met Nederlandse roots die naar goed Nederlands gebruik geleerd heeft de meningen van anderen te betwisten. Net als de rest.

Wie van de paar 1000? Hoor je wat je zegt?
Anyway deze discussie ga ik hier niet voeren. Je haalt nationaliteit en moslimterrorisme nu al door elkaar dus bij deze sluit ik de weg om hier langer op door te gaan. Ook veel te erg offtopic imho. Einde discussie op dat punt.
Ik wil zo'n dergelijke discussie ook niet aangaan. Ik denk dat ik het redelijk met je eens zou zijn. De namen werden allen gebruikt als tegenargument voor onderstaande opmerking. Iets wat echt nergens op slaat
[
b]waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:18:[/b]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:18:
[...]

De gevestigde media en de gevestigde partijen willen u anders doen geloven: maar we leven in een tijd van crisis.
Eerder een sociale crisis. Ik eerst en fuck de rest. Maar ik denk niet dat ze dat bedoelen.
Dus daarom nivelleren we er op los? Vooral éénverdieners met een gezin zijn de sjaak.
Een existentiële crisis bedreigt het voortbestaan van de Nederlandse samenleving.
Wat een onzin. Een samenleving en cultuur is iets wat over tijd veranderd. Het is geen vast iets.

Grenzen worden niet langer verdedigd, we staan bloot aan massale immigratie die we niet aankunnen en de terreurdreiging neemt steeds verder toe.
Omdat handel meer oplevert dan landje-pik in de EU, hoeven we de grenzen (gelukkig) niet te verdedigen. Ieder voor zich zorgt er juist voor dat de balans richting landje-pik schuift. Ik heb liever handel dan oorlog.
Frontex was tot voor kort niets waard. We hebben zelf nog maar 48.000 militairen. Dat is echt niks. Eenmaal in Europa kan je zo doorwandelen en ben je in een paar dagen in Nederland.
Massale immigratie? die paar duizend immigranten? Knap als dat echt zo'n groot probleem blijkt. ALS we dat goed aanpakken hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Maar met het privatiseren van de inburgering hebben we een grote stap gemaakt om dat om zeep te helpen.

Daarnaast is de enige terreur in NL nog altijd van ons eigen volk. Schietpartij in een winkelcentrum, Pim Fortuyn, Apeldoorn, gewoon Nederlanders. MH17, de grootste aanslag, heeft niks met moslims/immigratie te maken. Daarnaast is terreur vooral een probleem door de absurd hoge media-aandacht ervoor. Als een idioot met een draadje los 6 mensen doodrijd is het een incident. Als een idioot met een draadje los moslim is en 6 mensen doodrijd is het een terreuractie. Die laatste is alleen maanden in het nieuws.
Die paar tienduizenden bedoel je. Aangezien het ongewis is wat Erdogan gaat doen, kan de sluis ook zomaar weer opengezet worden. En het doel is het rijke West Europa met de bergen gratis geld.
Ik ben het eens dat terreur niet het dagelijks leven moet beheersen, maar met de aanslagen in Brussel, Parijs, Nice en Duitslland is het de vraag 'wanneer' en niet 'of'.
Soevereiniteit wordt overgeheveld naar Brussel, we hebben steeds minder over onze eigen samenleving te vertellen.
Als je samen wilt werken zul je meer moeten afspreken dan enkel handelsverdragen. Als je milieu wilt aanpakken moet je dat met het hele continent, liefst wereldwijd aanpakken. Anders blijven landen zich verschuilen (zoals hier ook wordt gedaan. "Ja maar China vervuilt meer, dus hoeven wij niks te doen)
Waarom specialiseren we dan niet? We zijn dichtbevolkt, toch moeten we aan dezelfde voorwaarden als andere landen voldoen die de ruimte en de omstandigheden mee hebben. Je kan afspraken ook als land maken zonder het nu te uitgebreide web van de EU eromheen. Sluit de hoogovens en je hebt al bijna je klimaatdoelstelling te pakken. Die paar tienduizend werklozen praten we dan niet over. Scheelt ook weer vervuilend woon-werkverkeer. :P
De euro destabiliseert ons continent en vernietigt de zuidelijke economiën.
Die zuidelijke economiën vernietigen vooral zichzelf. Dat komt niet door de euro. Daarnaast is de munt die buiten de EU valt (Brexit) een stuk minder stabiel. Dus uit de EU en uit de Euro lijkt nog niet zo'n topidee.
We zitten helemaal klem met o.a. Target2 saldi en de (politieke) ECB die moedwillig de kapitaalmarkt beïnvloedt. Hier is geen fatsoenlijke rente te krijgen door kunstmatig gegoochel. Maar zie het Eurocrisis topic voor de diverse standpunten. Ik geloof eerder in een N/Zeuro. Italië is op sterven na dood en Frankrijk heeft vaker niet dan wel aan de begrotingsvoorwaarden voldaan. Griekenland is nu ook weer even stil, maar dat borrelt vanzelf weer op.
De kwaliteit van het onderwijs holt achteruit en de zorg gaat gebukt onder zware managementlagen; teveel regels en belastingen knijpen het MKB af
De kwaliteit van het onderwijs in NL is een van de hoogste ter wereld, en die holt niet achteruit. In de zorg gaan er steeds meer managementlagen tussenuit, want die kosten geld en er moet flink bezuinigd.
Waarom hameren partijen als D66 en GroenLinks dan constant op meer geld naar onderwijs, te grote klassen, etc?! Dat gaat rechtstreeks tegen je standpunt in. Waarom hebben we verhoudingsgewijs zoveel dyslectici? Dat is in veel gevallen gewoon gebrekkig onderwijs.
Regels voor het MKB heb ik geen verstand van. Maar ik denk eerder dat ze willen dat het ontslagrecht heel soepel wordt (want dat is goed voor hun financiers) en ze minder belasting willen betalen.
Nee, je ziet dat het grootbedrijf een regeltje oplost met een extra poppetje of zelfs afdeling. Of via de brievenbusfirma het bedrijf verplaatsen als het niet zint. Allemaal voordelen die het MKB niet heeft.
en onze veiligheid op straat wordt in hoog tempo minder. Er moet nu echt iets veranderen in Nederland.
Ook daar wil ik nog altijd wel eens cijfers van zien. IMHO is dat meer onderbuikgevoel. En hangt het af van waar je woont. Als je in een wijk woont met kansarme mensen zal je daar meer last van hebben. Misschien moet je dan iets doen aan dat kansarme, en niet daar meer politie tegenaan gooien.
Als je al teveel moeite moet doen om aangifte te doen (tenzij het om een politieke uitspraak is, dan liggen ze voorgedrukt klaar) en de kans dat de inbraak, diefstal of mishandeling opgelost wordt, danwel fatsoenlijk bestraft laag is, dan gaan mensen ook voor eigen rechter spelen zoals hier: http://www.ad.nl/binnenla...t-op-criminelen~a915d9a3/
Ik zie toch veel niet onderbouwde punten, en ook onwaarheden. Al maken heel veel politici zich daar natuurlijk schuldig aan. Als ze fake-news zouden aanpakken zouden de verkiezingen een stuk overzichtelijker worden *O*
Ik denk dat het een verschil van inzicht is. ;)
Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:37:
[...]

En wat hebben Syriëgangers gedaan in NL? Ja ze helpen mee in een oorlog, en die is vanuit een geloofsovertuiging. Grappig genoeg noemen we moslims dan terroristen. Als het niet moslims zijn dan zijn het "opstandelingen" of "rebellen". Klinkt toch een stuk vriendelijker
Oh, dus omdat het in Syrië is en er geen YT filmpje van is, is het niet zo erg dat ze mensen vermoord hebben?! Die gasten moeten per direct van het NL paspoort af en mogen een enkeltje terug dat oorlogsgebied in.
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Dat kan ik me heel goed voorstellen inderdaad! Vandaar dat Artikel 1 dus minimaal 1 zetel in het parlement wil reserveren voor Caraïbisch Nederland om te garanderen dat hun stem gehoord wordt in onze politiek.
Wat doe je als je maar één zetel te vergeven hebt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Toen ik dat hoorde was ik er ook niet blij mee nee. Heel leuk dat we de eilanden hebben, maar laten we er dan ook netjes mee omgaan. Dat was voor mij ook een van de redenen dat ik voor D66 ga vanavond, die heeft namelijk volwaardige behandeling van de eilanden in het programma.

Daarnaast klopt het ook niet helemaal wat ze zeggen. Dat is de voorlopige telling, niet de definitieve. De definitieve zien we volgende week pas. Zoals altijd gaat de media dus ergens mee aan de haal... Zie hier: https://www.kiesraad.nl/v...ud/tweede-kamer/uitslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mausz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Een partij kan nooit groot worden als men tactisch stemt of kleine partijen geen kans geeft. Hoop dat je naar je 'gevoel' luistert (aangezien je je al verdiept hebt in de programma's van je opties), dat is toch uiteindelijk waar het om draait :)
Heb je helemaal gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Ik dnek eigenlijk dat dit een slecht idee is. Beter zou het mijns inziens zijn 'naast' de TK een soort van ambassadeur oid te hebben die wat explicieter de belangen behartiged. Het grootste probleem is wiens belangen te behartigen, hier op de eilanden is men het ook vaak niet eens met de te varen koers...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:42:
Wat doe je als je maar één zetel te vergeven hebt dan?
Eén zetel is beter dan géén zetel... Het is voornamelijk een probleem "uit het oog, uit het hart". Omdat Caraïbisch Nederland in de Tweede Kamer niet vertegenwoordigd is vergeet men vaak dat zij er ook bij horen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:17:
[...]

Heb je GeenStijl een beetje gevolgd de afgelopen maanden? Die hadden hun eigen splinter in GeenPeil, ze hebben Roos keihard laten vallen toen hij met VNL in zee ging.

Zonde, want als GeenPeil, VNL en FvD samen hadden gewerkt dan had het echt een serieuze bedreiging kunnen vormen met 5-10 zetels ipv de 2-5 van alleen Baudet nu. Grootste gemiste kans is wat mij betreft het ontbreken van een lijstverbinding tussen FvD en VNL, dat had waarschijnlijk een van beide een extra zetel opgeleverd.
En het grappige is dat het 'Geenstijl-publiek' gezien de comments helemaal niets moet hebben van GeenPeil.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:37:
[...]

[...]

Dat probeer ik niet te ontkennen. Maar dit als tegen argument gebruiken dat terrorisme niet van eigen bodem komt slaat nergens op.
Mee eens

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat FvD geen plek heeft gehad bij de debat gisteravond. Ik ben een beetje bang dat dit toch gaat zorgen voor onvoldoende stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:37:
[...]

[...]

Niet noodzakelijk. Dat ze hier geboren zijn neemt niet weg dat ze de weg kwijt zijn geraakt door een geïmporteerde gedachtekronkel.
Pagina: 1 ... 84 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.