De Tweede Kamerverkiezingen 2017 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 92 Laatste
Acties:
  • 220.428 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

@anandus ik zie dat je D66 uit je avatar gehaald hebt ;) Ben je niet meer zo voor D66? Puur nieuwsgierigheid hoor ;) Ik hoop stiekem toch wel op een D66/GL combinatie. Liever over links, maar als de VVD erbij moet ale dan ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f4ZdfvZ.jpg

Zo dan ... enig tegengas, al zullen er niet véél mensen zijn die dezelfde keuze's maken ( buiten Tweakers )

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 15-03-2017 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
Deathchant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:46:
@anandus ik zie dat je D66 uit je avatar gehaald hebt ;) Ben je niet meer zo voor D66? Puur nieuwsgierigheid hoor ;) Ik hoop stiekem toch wel op een D66/GL combinatie. Liever over links, maar als de VVD erbij moet ale dan ;)
De VVD erbij is niet genoeg getalsmatig. Het grote manco van D66 vind ik dat je niet weet wat je krijgt. Die flirten met GL maar gaan net zo goed in rechts kabinet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:44:
Niemand wil met de PVV -zeggen ze althans- dus als hij de grootste wordt kan hij niets formeren en moet hij het stokje doorgeven.
Ik hoor Wilders en Wildersstemmer er nu al schande over spreken dat, ondanks dat de PVV de grootste is zij toch niet in het kabinet komt.

Even voor de goede orde, de PvdA is ook een paar keer eerder de grootste geworden en toen niet in het kabinet gekomen, dus het is geen uitzondering of iets specifiek anti-PVV ofzo.
Deathchant schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:46:
@anandus ik zie dat je D66 uit je avatar gehaald hebt ;) Ben je niet meer zo voor D66? Puur nieuwsgierigheid hoor ;)
Oh, was even gewisseld, maar vergeten terug te wisselen, hahaha. Voila.

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 15-03-2017 08:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:37:

Wat ik me bij de stemmers op FvD afvraag: wat vinden ze van Baudet zelf? Ik vind hem zo'n balletje. Hij is bij vlagen echt lachwekkend met zijn geschop tegen de "elite" terwijl hij zelf ook wel tot die elite gerekend mag worden.
Dit ja. Ik stem dan ook op hiddema, en mijn vriendin stemt op de nummer 3. (weet haar naam even niet meer)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

FreshMaker schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:46:
[afbeelding]

Zo dan ... enig tegengas, al zullen er niet véél mensen zijn die dezelfde keuze's maken ( buiten Tweakers )
Bijna binnen de lijntjes. Je kan het! _O-

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:48:
[...]
Ik hoor Wilders en Wildersstemmer er nu al schande over spreken dat, ondanks dat de PVV de grootste is zij toch niet in het kabinet komt.

Even voor de goede orde, de PvdA is ook een paar keer eerder de grootste geworden en toen niet in het kabinet gekomen, dus het is geen uitzondering of iets specifiek anti-PVV ofzo.

[...]
Oh, was even gewisseld, maar vergeten terug te wisselen, hahaha. Voila.
Nee, en het is ook gewoon democratisch. Als jij zonder de grootste partij een meerderheid wilt maken is dat jou goed recht. Die meerderheid vertegenwoordigd namelijk meer kiezers dan de grootste partij. Dat is het hele idee van democratie. Dus ja, ze moeten niet huilen. Is gewoon democratie 'in motion'.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
azz_kikr schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Als het maar geldig is, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hexta schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Dit ja. Ik stem dan ook op hiddema, en mijn vriendin stemt op de nummer 3. (weet haar naam even niet meer)
Hiddema is net zo erg wat mij betreft hoor :)

Qua inhoud vind ik overigens vooral dat ze heel veel beloven zonder onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Nee, en het is ook gewoon democratisch. Als jij zonder de grootste partij een meerderheid wilt maken is dat jou goed recht. Die meerderheid vertegenwoordigd namelijk meer kiezers dan de grootste partij. Dat is het hele idee van democratie. Dus ja, ze moeten niet huilen. Is gewoon democratie 'in motion'.
Helemaal gelijk in, maar een hoop mensen lijken het idee te hebben dat we op een premier stemmen bij de verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:41:
Ik heb een vraag aan mensen die nog twijfel(d)en tussen de PVV en de VVD:
Heeft de Turkije-affaire van de afgelopen dagen jouw stemneiging beïnvloed?
En neig je daardoor nu juist meer naar de VVD door het optreden van Rutte of neig je juist meer naar de PVV vanwege het anti-Turkse sentiment?

Ik was in de veronderstelling, namelijk, dat de VVD door de Turkije-affaire wat zetels van de PVV had afgesnoept, maar dat is gewoon een beetje speculatie van mijn kant :P

Dus ik ben nieuwsgierig.
Ik vraag mij af of er wel zoveel mensen zijn die tussen die 2 twijfelen :?
Ze zijn beide rechts, maar verschillen op behoorlijk wat standpunten enorm, dus zouden dan alleen mensen zijn die stemmen op gevoel ofzo zonder standpunten te bekijken?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Kaap schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:27:
Zodoende kwam ik, op aanwijzen van een collega, bij Forum voor Democratie. De fatsoenlijke/nette variant op PVV mijn inziens. sprak mij allemaal heel erg aan. Maar het is wel een nieuwe/kleine partij, dan voelt dat alsof je stem zo weinig impact heeft. Maar dat strategisch stemmen stop ik nu echt mee. De hele gevestigde politiek zit er vooral voor zichzelf, niet voor Nederland en Nederlanders.
Laat je hierdoor niet tegenhouden. Gewoon een onafhankelijke tip (heb zelfs niks met FvD, vind het echt een walgelijke gast). Maar een stem is niet weggegooid, Hij haalt waarschijnlijk sowieso wel 1 zetel en wellicht wel meer. DE SGP, 50Plus en ook de PvdD hebben relatief veel invloed voor een kleine partij zoals ze nu vertegenwoordigd zijn. Je kan echt wel iets voor elkaar krijgen met een paar zetels als je het goed doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
martinusz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:53:
[...]

Ik vraag mij af of er wel zoveel mensen zijn die tussen die 2 twijfelen :?
Ze zijn beide rechts, maar verschillen op behoorlijk wat standpunten enorm, dus zouden dan alleen mensen zijn die stemmen op gevoel ofzo zonder standpunten te bekijken?
Ja dat vind ik ook vreemd. Het lijkt dan alleen om de vluchtelingen/immigratie te gaan. Ik snap dat dit een belangrijk onderwerk is, maar een partij staat wel echt voor veel meer.

Twijfelen tussen VVD/CDA en PVV/SP zou logischer zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:52:
[...]

Qua inhoud vind ik overigens vooral dat ze heel veel beloven zonder onderbouwing.
Hiddema pretendeert niet "onderdeel van het klootjesvolk" te zijn. Ik wil ook helemaal niet op iemand stemmen die doet alsof hij onder het klootjesvolk valt btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:53:
[...]

Helemaal gelijk in, maar een hoop mensen lijken het idee te hebben dat we op een premier stemmen bij de verkiezingen.
Tsja, die snappen parlementaire democratie niet.
Misschien moeten die dan maar op DENK gaan stemmen ;)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hexta schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:57:
[...]

Hiddema pretendeert niet "onderdeel van het klootjesvolk" te zijn. Ik wil ook helemaal niet op iemand stemmen die doet alsof hij onder het klootjesvolk valt btw.
Nee, maar het is wel potsierlijk als Hiddema of Baudet het woordje "elite" in de mond nemen. Daar horen ze toch echt zelf bij. Ik snap wel dat het scoort maar het dekt niet de lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
EJPostema schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:56:
[...]

Ja dat vind ik ook vreemd. Het lijkt dan alleen om de vluchtelingen/immigratie te gaan. Ik snap dat dit een belangrijk onderwerk is, maar een partij staat wel echt voor veel meer.

Twijfelen tussen VVD/CDA en PVV/SP zou logischer zijn
Inderdaad, qua standpunten staan CDA en SGP heel dichtbij, maar PVV kwam niet eens in de buurt. Maar goed er zijn zat mensen die geen idee hebben op wat ze nu eigenlijk stemmen, zie dat filmpje maar waarbij standpunten van andere partijen worden voorgelegd aan PVV-stemmers, ze denken allemaal dat het PVV standpunten zijn, terwijl het allemaal standpunten zijn waar PVV tegen is 8)7
Maar goed iedereen heeft het recht op stemmen en helaas is er niet zoiets als verplicht verdiepen in de politiek :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:37:
[...]

Maar ze beseffen niet dat Wilders helemaal geen vluchtelingen wil opnemen? Als het aan Wilders lag dan zaten zij hier niet.
Zo denken ze niet. Ze zijn nu hier met een verblijfsvergunning, dus om hun eigen kansen (en die van hun in te schepen familie) te vergroten, is concurrentie niet gewenst. Ik denk dat de solidariteit tussen vluchtelingen onderling zwaar overschat wordt.
[...]

Het is hier al eens vaker voorgekomen maar Bosma is een nog grotere idioot dan Wilders. Als je zijn ideeën over Zuid-Afrika leest lopen de rillingen over je rug.
Nou heb ik niet het idee dat veel mensen zich druk maken om Zuid-Afrika?
[...]

Wat ik me bij de stemmers op FvD afvraag: wat vinden ze van Baudet zelf? Ik vind hem zo'n balletje. Hij is bij vlagen echt lachwekkend met zijn geschop tegen de "elite" terwijl hij zelf ook wel tot die elite gerekend mag worden.
Hiddema had het in zijn monoloog in Business Class meer over hoe de politieke media en het etablissement (de elite) bij elkaar in bed liggen. De één schrijft niet te negatief en krijgt daarvoor scoops e.d. Ben je te kritisch als journalist, dan drogen je politieke bronnen op.

Tsja, Klaver en Baudet zouden zo bij hetzelfde studentencorps gezeten kunnen hebben. :P Ik stoor me meer aan de Trudeau/Obama stijl/toneelstuk van Klaver. Die gast vertrouw ik echt voor geen meter.
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:52:
[...]

Politiek 101. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:58:
[...]

Tsja, die snappen parlementaire democratie niet.
Misschien moeten die dan maar op DENK gaan stemmen ;)
Is dat een kwestie van niet snappen of niet willen snappen? Ik hoop oprecht dat stemgerechtigden in Nederland op zijn minst weten hoe een parlementaire democratie fungeert.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:59:
[...]

Nee, maar het is wel potsierlijk als Hiddema of Baudet het woordje "elite" in de mond nemen. Daar horen ze toch echt zelf bij. Ik snap wel dat het scoort maar het dekt niet de lading.
Misschien moet je wat beter naar hiddema luisteren, ik hoor hem nooit omonwonden "de elite" in zijn mond nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:41:
Ik heb een vraag aan mensen die nog twijfel(d)en tussen de PVV en de VVD:
Heeft de Turkije-affaire van de afgelopen dagen jouw stemneiging beïnvloed?
En neig je daardoor nu juist meer naar de VVD door het optreden van Rutte of neig je juist meer naar de PVV vanwege het anti-Turkse sentiment?

Ik was in de veronderstelling, namelijk, dat de VVD door de Turkije-affaire wat zetels van de PVV had afgesnoept, maar dat is gewoon een beetje speculatie van mijn kant :P

Dus ik ben nieuwsgierig.
Alleen al op het gebied van fatsoen, iets dat volgens mij iets is dat bij je opvoeding hoort, ben je erg snel klaar...

Het is echt allemaal zoveel gemakkelijker als je écht nadenkt over je keuze.

Verder probeer ik me voor te stellen hoe mensen denken dat partijen coalities zullen kunnen smeden, op basis van hun, vaak extreme, 'gedachtegoed'.

En, wat heb je eraan als er nóg meer opportunisten die vrijwel zonder fatsoenlijk antecedentenonderzoek in de Tweede Kamer terecht komen.

De recente campagne heeft mij geen millimeter van mijn gedachten afgebracht, alleen maar dichter bij de kern. Kernwaarden die ik nooit op zou willen offeren.

Verkiezingsretoriek is veel opgeklopte lucht, waar de media hun voordeel mee doen, en waardoor een lading stof wordt opgeworpen die afleidt van heel veel essentiële kwesties.\

One issue-partijen, of degenen die je amper op meer dan één standpunt kunt betrappen, in mijn ogen hebben die al niets in een Tweede Kamer te zoeken, daar is al voldoende diversiteit voor in de Tweede Kamer te vinden.

De nieuwkomers zijn vaak op slechts kleine punten verschillend van 'traditionele' partijen, of snijden een - voor hen - kernpunt aan dat niet eerder ergens als kernpunt is komen bovendrijven - vaak niet zonder reden.

Opportunisme lijkt toch de sterkste drijfveer, en niet écht elan, échte inhoudelijke drijfveren. Alles dat niet bij een 'traditionele' partij uit de voeten kon, geen kans had om zich omhoog te werken, macht te vergaren, is voor zichzelf begonnen...

En onderschat psychologische factoren als 'de kandidaat lijkt op mij' niet. Te weinig 'minderheden' vinden dat ze vertegenwoordigd worden, omdat niemand in beeld komt die - letterlijk, dat is een intrinsieke motivator! - uiterlijk op hen lijkt.

Dat verklaart veel splinters.

[ Voor 31% gewijzigd door Ramzzz op 15-03-2017 09:10 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
hexta schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:57:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. Het programma van FvD kon mij wel bekoren. Maar ik heb ook niet zo heel veel met Baudet. Bij mij wordt het vandaag ook Hiddema. En dan hopen dat FvD minimaal 2 zetels gaat halen (maar dat verwacht ik persoonlijk wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 07:53:
Begrijp me goed: ik vind je bevlogenheid mooi om te zien en ik gun Simons een zetel (net als Roos trouwens), maar in hoeverre is het kansrijk als ze nog nooit ergens op 1 zetel in de peilingen heeft gestaan?
Omdat, zoals gezegd, de mensen die op partijen als Artikel 1 en DENK stemmen meestal mensen zijn die voorheen niet gingen stemmen omdat er geen enkele partij was die hun aanstond, omdat er niemand was die hun echt wilde vertegenwoordigen. Ik vind het helemaal niet gek dat partijen als Artikel 1, VNL en FvD volledig wegvallen in de foutmarge.
Kom ik bij de vraag: wie controleert de peilingen eigenlijk? De macht van deze cijfers is enorm, veel meer dan de debatten is het deze beeldvorming die bepalend is. Bandwagon effect of weglopen bij de 'loser', Maurice de Hond zou de verkiezingsuitslag kunnen manipuleren als hij zou willen, wie kan controleren of de trend echt klopt? Je ziet gisteren ook enorme onverklaarbare verschillen: bij de ene gaat de PVV fors omlaag en de ander juist omhoog...

Ik denk niet dat het gebeurd, maar hoe zou je dat kunnen controleren?
Ik denk dat peilingbureaus hun best doen om zo accuraat mogelijke gegevens te verzamelen. Maar hoe ze het ook doen, het blijft een interpretatie van onvolledige en onbetrouwbare data met flinke foutmarges. Als de eerste vijf partijen, foutmarges meegerekend, ongeveer op even veel zetels zouden kunnen komen, is het dus helemaal niet vreemd dat kleine nieuwe partijen die vissen uit een demografie waarover de peilers nog maar heel weinig weten omdat die er tot nu toe nooit "toe gedaan" hebben constant op 0 zetels blijven staan. Plus minus vier. ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
azz_kikr schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Mijn oud docent Nederlands zat er , en herkende me ( na bijna 20 30jr :| ) < wordt oud >
Ik had het moeten laten corrigeren, ja

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 15-03-2017 09:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:03:
[...]
Mijn oud docent Nederlands zat er , en herkende me ( na bijna 20jr :| )
Ik ging een keer stemmen en een vrijwilliger van het stembureau herkende mij als 'anandus' (van een foto hier, hij wist mijn echte naam niet).

De lange arm van tweakers reikt ver ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBlues
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-12-2021
Ramzzz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:01:
[...]

Alleen al op het gebied van fatsoen, iets dat volgens mij iets is dat bij je opvoeding hoort, ben je erg snel klaar...

Het is echt allemaal zoveel gemakkelijker als je écht nadenkt over je keuze.

Verder probeer ik me voor te stellen hoe mensen denken dat partijen coalities zullen kunnen smeden, op basis van hun, vaak extreme, 'gedachtegoed'.

En, wat heb je eraan als er nóg meer opportunisten die vrijwel zonder fatsoenlijk antecedentenonderzoek in de Tweede Kamer terecht komen.

De recente campagne heeft mij geen millimeter van mijn gedachten afgebracht, alleen maar dichter bij de kern. Kernwaarden die ik nooit op zou willen offeren.
Als je inhoudelijke geen argumenten meer hebt kun je het altijd op fatsoen gooien. Werkt dat niet dan kun je kiezen om de racisme kaart te trekken of je te beklagen de "toon van het debat".

Feit is dat Rutte voor het eerst in vier jaar volledig staat voor Nederlandse normen en waarden. Dat brengt mij alleen maar verder weg van Rutte. Nog vier jaar een VVD kabinet en je hoeft geen glazen bol te hebben om te weten wat er gaat gebeuren: hypotheekrenteaftrek verder afbouwen, meer vluchtelingen opnemen (kijk naar de "geheime" deal van gisteren) en verder korten van ouderen. Dat noem ik geen fatsoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:00:
[...]

Is dat een kwestie van niet snappen of niet willen snappen? Ik hoop oprecht dat stemgerechtigden in Nederland op zijn minst weten hoe een parlementaire democratie fungeert.....
Ik denk het niet.
Als je de ongenuanceerde suggesties en geschreeuw ziet over de recente diplomatieke rel dan blijkt dat er op zijn minst hordes mensen in Nederland rond lopen die niet snappen wat de macht van onze minister president is of waar hij stopt of zeker niet snappen wat een rechtstaat zoals die van ons precies omvat en hoe die werkt.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Het kan echt alle kanten uitschieten ja

Mijn voorspelling

VVD : 27
GL : 21
D66 : 20
PVV : 18
SP : 17
CDA : 16
PvdA : 11
CU : 8
PvdD : 5
SGP : 3
50+ : 2
DENK : 1
PP : 1

En coalitie wordt dan VVD/D66/GL/CU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:59:
[...]
Hiddema had het in zijn monoloog in Business Class meer over hoe de politieke media en het etablissement (de elite) bij elkaar in bed liggen. De één schrijft niet te negatief en krijgt daarvoor scoops e.d. Ben je te kritisch als journalist, dan drogen je politieke bronnen op.
En dan haal je Business Class aan, ben je serieus? 8)7 : Dat is een verzameling bedrijven en welgestelde heren en dames die in ruil voor gratis reclame of een flinke pot met geld elkaar een beetje helpen. Als er iets elite is het dat programma wel. De Harry Mensen van deze wereld hebben meer in de melk te brokkelen dan alle journalisten bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

rik86 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:10:
Het kan echt alle kanten uitschieten ja

Mijn voorspelling

VVD : 27
GL : 21
D66 : 20
PVV : 18
SP : 17
CDA : 16
PvdA : 11
CU : 8
PvdD : 5
SGP : 3
50+ : 2
DENK : 1
PP : 1

En coalitie wordt dan VVD/D66/GL/CU
Erg conservatief aantal PVV zetels en geen FvD. :)
Zelfs in de laagste peiling staat PVV op 16.
Zelf denk ik dat FvD er minstens 2 gaat pakken.
CU misschien iets meer ten koste van CDA :P

Koffiedik.. nog 1 n achtje slapen en we weten het zeker. :z

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:59:

Tsja, Klaver en Baudet zouden zo bij hetzelfde studentencorps gezeten kunnen hebben. :P Ik stoor me meer aan de Trudeau/Obama stijl/toneelstuk van Klaver. Die gast vertrouw ik echt voor geen meter.
Ik vind het van Klaver wel netjes dat hij mensen niet naar de mond praat. Bij 1vandaag bleek dat GL toch wel een aantal standpunten heeft waar meer dan de helft van de GL stemmers eigenlijk niet achter staat, maar Klaver hield gewoon voet bij stuk. ik vind dat dit de kant is die we op moeten en ik vind dat we hier zo goed bezig zijn. Niet terugkrabbelen en misschien toch e.e.a. aanpassen. Als het je alleen om het pluche is te doen probeer je veel meer mensen blij te maken.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:15:
[...]

En dan haal je Business Class aan, ben je serieus? 8)7 : Dat is een verzameling bedrijven en welgestelde heren en dames die in ruil voor gratis reclame of een flinke pot met geld elkaar een beetje helpen. Als er iets elite is het dat programma wel. De Harry Mensen van deze wereld hebben meer in de melk te brokkelen dan alle journalisten bij elkaar.
FvD moet de zendtijd kopen en dan is zondagochtend voor Buitenhof geen slechte timing. ;)

Je haalt elite en politieke elite door elkaar overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:15:
[...]
Is dat niet wat optimistisch? (maar ik heb daar geen zicht op, voor mijn gevoel is het al een wonder als-ie 1 zetel haalt, maar ik ben zijn doelgroep dan ook niet)
Nog 6 nachtjes slapen bedoel je ;)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 15-03-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:15:
[...]

Erg conservatief aantal PVV zetels en geen FvD. :)
Zelfs in de laagste peiling staat PVV op 16.
CU misschien iets meer ten koste van CDA :P

Ik vond Wilders én Buma gisteren niet sterk, dus ik denk dat die tegen gaan vallen t.o.v. de peilingen, verder is 't inderdaad koffiedik kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:17:
[...]
FvD moet de zendtijd kopen en dan is zondagochtend voor Buitenhof geen slechte timing. ;)
Dat snap ik. Er zit wellicht een doelgroep daar. Maar om het dan over het establishment te hebben is wel raar dan.
Je haalt elite en politieke elite door elkaar overigens.
Dat kun je niet los van elkaar zien volgens mij. De hele netwerkcultuur van bedrijven zit meer met de politiek verweven dan de politiek en de journalistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
rik86 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:20:
[...]

Ik vond Wilders én Buma gisteren niet sterk, dus ik denk dat die tegen gaan vallen t.o.v. de peilingen, verder is 't inderdaad koffiedik kijken ;)
Idd, ik denk dat de kans ook wel aanwezig is dat de trend met de turkije deal nog wel doorzet... Maargoed, kan ook zo maar andersom zijn dat het turkije effect niet of nauwelijks meetelt.

Ik ga de stand van de sterren er ff bij pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

Wom

Denk dat ik me nog nooit zo goed heb ingelezen als deze verkiezingen. Hoewel ik het lastig blijf vinden om over punten waar ik het niet mee eens ben te stappen wel een keuze kunnen maken. In dit geval Klaas Dijkhoff. Hoewel ik niet elk punt van de VVD waardeer komt hij op mij over als een evenwichtig iemand die in een lastig parket zich goed staande heeft gehouden. Ook de blogs van Mux hier op Tweakers hebben zeker meegeholpen.

Overigens hoop ik dat een coalitie iets wordt in de trant van VVD/CDA/D66. Ben niet zo van de extremen, dus als bepaalde punten van de VVD wat worden afgezwakt op deze manier ben ik blij ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:00:
[...]

Niet snappen omdat ze het nooit hebben willen snappen. Ze kunnen het wel snappen, maar ze zullen niet lang genoeg luisteren om het te snappen als je het uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ook opvallend dat de media toch ook probeert een vinger in de pap te hebben, nieuws dat afgelopen week of vandaag dan geplaatst wordt, dingen die ze ineens gaan uitzoeken etc.

Bijvoorbeeld: "PVV pro-Poetin in europarlement"

Dan denk ik, dat is geen toeval dat ze dat nu ineens brengen :? oke het is de Telegraaf..zegt ook wel wat natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
MrMonkE schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:44:
Ik denk dat veel mensen gaan schrikken vanavond wanneer de PVV er met 40 zetels vandoor gaat. :+
Tussen sommige polls is er een verschil van 50% voor de PVV. In dit forum wordt er voornamelijk veel links gepost -mijn mening- maar als je dan de de poll ziet stemt 25% PVV.
Dat zijn al 32.5 zetels. Ik geloof er niets van dat ze onder de 30 blijven en als ze dat wel doen dan wordt de VVD echt supergroot omdat mensen toch eieren voor hun geld kiezen OF strategisch stemmen.
Ik verwacht ook dat de PVV veel groter wordt dan verwacht, evenals FvD en DENK. Deze partijen zijn erg lastig te peilen, men heeft gewoon geen zicht op wat er op social media allemaal gebeurd.

Strategisch stemmen, het blijft lastig. Ik zit dichter bij FvD dan bij de VVD vooral vanwege de EU, maar in deze tijden van internationale onzekerheid weet ik gewoon niet precies wat ik aan Baudet heb. Dan toch liever de 'zekerheid' van Rutte ook al ben ik nog steeds boos over het Oekraïne referendum.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wom schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:24:
Overigens hoop ik dat een coalitie iets wordt in de trant van VVD/CDA/D66. Ben niet zo van de extremen, dus als bepaalde punten van de VVD wat worden afgezwakt op deze manier ben ik blij ;)
Vraag is of D66 zoveel kan/gaat afzwakken in die combi, waarschijnlijk enkel/vooral op het gebied van milieu.
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:31:
[...]

Ik verwacht ook dat de PVV veel groter wordt dan verwacht, evenals FvD en DENK. Deze partijen zijn erg lastig te peilen, men heeft gewoon geen zicht op wat er op social media allemaal gebeurd.
Dat weten die peilers toch ook? De vorige keer zaten ze juist te hoog voor wat betreft de PVV.

[ Voor 33% gewijzigd door D-e-n op 15-03-2017 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 20:20
Wom schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:24:
Denk dat ik me nog nooit zo goed heb ingelezen als deze verkiezingen. Hoewel ik het lastig blijf vinden om over punten waar ik het niet mee eens ben te stappen wel een keuze kunnen maken. In dit geval Klaas Dijkhoff. Hoewel ik niet elk punt van de VVD waardeer komt hij op mij over als een evenwichtig iemand die in een lastig parket zich goed staande heeft gehouden. Ook de blogs van Mux hier op Tweakers hebben zeker meegeholpen.

De VVD stemt mij te vaak tegen als het over positieve klimaat maatregelingen gaat.

Tegengestemd op:
Onderzoeken of kolencentrale sluiten de c02 uitstoot doet dalen
Subsidie stopzetten op biomassa bijstoken in kolencentrales (ja laten we bossen omhakken om bij te verbranden)
Onderzoek naar C02 belasting
Bindende nationale afspraken mbt klimaatdoelen
Onderzoek naar hogere energiebelasting voro grootverbruikers
Verplichte maatregelingen voor energiebesparing
etc etc etc

Keer op keer stemde VVD tegen initiatieven tot onderzoek of wetten en maatregelen tbv klimaat.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Als D66 het "voltooid leven" standpunt aanhoudt dan zal dit een breekpunt voor het CDA zijn, en zal ook die coalitie niet kunnen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
rik86 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:20:
Ik vond Wilders juist heel sterk en relatief mild: zeker bij Segers kon hij relatief rustig zijn standpunt uitleggen, zijn visie over de islam wordt veel breder gedeeld dan mensen ooit zullen toegeven. Het grote probleem met Wilders is #hoedan, anders had ik ook wel op hem kunnen stemmen.
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:31:
Dat weten die peilers toch ook? De vorige keer zaten ze juist te hoog voor wat betreft de PVV.
Ik dacht begrepen te hebben dat bijv. Maurice de Hond de PVV gecorrigeerd heeft naar een verwachte lage opkomst. Als nu opeens toch al die PVV kiezers naar de stembus gaan kan dat zo vele procenten schelen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

fast-server schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:36:
Als D66 het "voltooid leven" standpunt aanhoudt dan zal dit een breekpunt voor het CDA zijn, en zal ook die coalitie niet kunnen.
Reken maar dat D66 die vasthoudt.

Anders zijn er heel wat D66 stemmers die vrijwillig het leven van Pechthold willen beëindigen :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RobinHood schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:37:
Reken maar dat D66 die vasthoudt.

Anders zijn er heel wat D66 stemmers die vrijwillig het leven van Pechthold willen beëindigen :+
Van der Laan is ernstig ziek, Pechtold wordt denk ik de volgende burgemeester van Amsterdam...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:20:
[...]

Dat snap ik. Er zit wellicht een doelgroep daar. Maar om het dan over het establishment te hebben is wel raar dan.

[...]

Dat kun je niet los van elkaar zien volgens mij. De hele netwerkcultuur van bedrijven zit meer met de politiek verweven dan de politiek en de journalistiek.
Ze ageren dan ook tegen het circus van benoemingen die vooral partijpolitiek gedreven is (RvS, Burgemeesters, Maatschappelijke organisaties).
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:36:
[...]

Ik vond Wilders juist heel sterk en relatief mild: zeker bij Segers kon hij relatief rustig zijn standpunt uitleggen, zijn visie over de islam wordt veel breder gedeeld dan mensen ooit zullen toegeven. Het grote probleem met Wilders is #hoedan, anders had ik ook wel op hem kunnen stemmen.

[...]

Ik dacht begrepen te hebben dat bijv. Maurice de Hond de PVV gecorrigeerd heeft naar een verwachte lage opkomst. Als nu opeens toch al die PVV kiezers naar de stembus gaan kan dat zo vele procenten schelen...
Nu had ik ook niet het idee dat Segers het oneens was met Wilders en die twee hebben ook geen echte twistpunten om breed in een debat uit te meten. Wat dat betreft was het een beetje zinloos koppeltje.

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 15-03-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:39:
[...]

Van der Laan is ernstig ziek, Pechtold wordt denk ik de volgende burgemeester van Amsterdam...
Misschien, denk dat hij ministertje spelen ook wel leuk vindt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

RobinHood schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Misschien, denk dat hij ministertje spelen ook wel leuk vindt.
Hij heeft in een interview al eens gezegd dat als D66 niet in het kabinet komt, hij mogelijk opstapt als leider. Dus het zou best kunnen dat hij of minister wordt, of stopt met landelijke politiek en dan is het burgermeesterschap van A'dam niet eens zo'n gekke volgende stap. Pechtold heeft ervaring als burgermeester en D66 is groot in Amsterdam.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:31:
[...]

Ik verwacht ook dat de PVV veel groter wordt dan verwacht
Ik weet het niet.
De peilingen verwachten al dat de PVV héél erg groot gaat worden (ik geloof dat ze nu op iets van 23 zetels staan).

Maar bij de vorige verkiezingen werd ook gezegd dat de PVV 'groter zou worden dan verwacht', echter bleek het tegendeel waar (19 zetels in de peilingen, 15 in de verkiezingen).

Het zal van de opkomst afhangen. Kan de PVV genoeg stemmers motiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
Rannasha schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:46:
Hij heeft in een interview al eens gezegd dat als D66 niet in het kabinet komt, hij mogelijk opstapt als leider. Dus het zou best kunnen dat hij of minister wordt, of stopt met landelijke politiek en dan is het burgermeesterschap van A'dam niet eens zo'n gekke volgende stap. Pechtold heeft ervaring als burgermeester en D66 is groot in Amsterdam.
Hehe, een Amsterdammer burgemeester in Rotterdam en een bijna Rotterdammer (Rhoonaar) burgemeester in Amsterdam. :p En uitgesproken Feyenoord fan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:48:
[...]
Ik weet het niet.
De peilingen verwachten al dat de PVV héél erg groot gaat worden (ik geloof dat ze nu op iets van 23 zetels staan).

Maar bij de vorige verkiezingen werd ook gezegd dat de PVV 'groter zou worden dan verwacht', echter bleek het tegendeel waar (19 zetels in de peilingen, 15 in de verkiezingen).

Opkomst zal deze ronde echt niet het probleem zijn. Maar de PVV campagne was nou niet echt heel sterk vond ik.
- Alleen meegedaan aan de laatste twee debatten.
- Wilders heeft een tijdje lang geen campagne gevoerd.
- Optredens van de laatste twee debatten was nou niet heel bijzonder (alleen het stuk van Asscher was goed)
- Zondag met Lubach zal hem ook wel zeteltjes gekost hebben.

Aan de andere kant: De PVV-ers (net als bij Trump en de Brexit), laten zich idd minder makkelijk peilen. Maar ik verwacht persoonlijk niet dat er hele grote verrassingen met de PVV komen. Het heft elkaar op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
Het weer is goed, dat telt mee voor een dergelijke groep denk ik. Tevens zal meer negatief nieuws over Turkije/Erdogan een zwevende kiezer nog naar de PVV kunnen trekken of een twijfelende kiezer kan besluiten om alsnog te gaan.

Iemand trouwens enig idee wanneer het in een dorp was rustiger is bij de stembussen? Ik moet tussen het werk door gaan en ben dan het liefst zo kort mogelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste paar dagen de kiesprogramma's doorgenomen en enkele tv debatten bekeken.
Dit keer toch weer voor de VVD gestemd (9 Han ten Broeke).
Waarom VVD? Gezien de omstandigheden waarin Nederland verkeerde (crisis) vind ik dat Nederland nu goed opkrabbeld, er is veel bezuinigd waardoor er nu ruimte ontstaat voor ontwikkeling.
Andere landen die veel geld hebben uitgegeven (ipv bezuinigd) lopen nu nog achter de feiten aan en hebben geen geld voor vernieuwing en ontwikkeling.

Ik vind dat de VVD de komende 4 jaar de klus moet afmaken waar ze laatste 4 jaar mee zijn begonnen.
Ja er zijn beloften niet nagekomen, maar gezien de omstandigheden en de keuzes die gemaakt moesten worden vind ik het begrijpelijk.
Enig puntje waar ik me nog aan stoor is het Oekraïne referendum.

Verder op de Nr 9 gestemd, ben van mening dat er een persoon uit de regio mijn belangen moet vertegenwoordigen. Dus ik heb op de persoon gestemd die uit mijn regio komt.

Ik twijfelde lang tussen VVD/CDA, maar vond CDA laatste tijd net niet daadkrachtig genoeg en hebben weinig laten zien laatste 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:58:
Dit keer toch weer voor de VVD gestemd (9 Han ten Broeke).
Het doet mijn Tweakerhart verdriet dat je dan niet bent gegaan voor onze eigen #79...

;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
De situatie is nu heel anders: toen was er een tweestrijd tussen 'links' en 'rechts', veel PVV kiezers stemden op de VVD om de PvdA uit het torentje te houden. Nu kan Wilders zelf de grootste worden en zo de boel in beweging zetten. Het gedoe met Turkije zal zijn aanhang alleen maar meer gemotiveerd hebben.

Het zal denk ik van de CDA en D66 kiezer afhangen of Wilders of Rutte de grootste wordt, heeft de VVD toch nog de zo gewenste tweestrijd gekregen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:06:
[...]

De situatie is nu heel anders: toen was er een tweestrijd tussen 'links' en 'rechts', veel PVV kiezers stemden op de VVD om de PvdA uit het torentje te houden. Nu kan Wilders zelf de grootste worden en zo de boel in beweging zetten. Het gedoe met Turkije zal zijn aanhang alleen maar meer gemotiveerd hebben.

Het zal denk ik van de CDA en D66 kiezer afhangen of Wilders of Rutte de grootste wordt, heeft de VVD toch nog de zo gewenste tweestrijd gekregen inderdaad.
Maar nu zijn er ook Jan Roos en Thierry Baudet die proteststemmen op rechts afvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 18:31
Ik vond het gisteravond wel erg vreemd dat het niet mogelijk was het debat vanuit het buitenland te kijken via npo.nl. Sommige programma's doen het wel gewoon (bijv Wie is de Mol :D) maar zoiets wordt dan weer geblokt. Lekker 'klantvriendelijk' voor je mede-nederlanders in het buitenland.... Natuurlijk weet ik wel hoe een VPN werkt, maar toch.

Vond over het algemeen Buma en Wilders erg slecht. Ben wel een beetje geschrokken over welke kant het CDA opgaat. Buma ging niet in op de cijfers en Wilders zat (nog meer dan normaal) alleen andere partijen te beledigen en had nauwelijks standpunten, laat staan oplossingen.

Asscher deed het wel goed tegenover Roemer. Realistisch geschetst dat ze wel verantwoordelijkheid hebben genomen (al wordt dit hun door menig kiezer [wellicht terecht] niet in dank afgenomen). Roemer bleef stug staan in zijn eisen.

Vond Rutte tegenover Klaver niet goed op het punt van Klimaat en Energie. Rutte erkende wel dat de klimaatverandering een bedreiging is, met migratie als gevolg, maar weigerde vervolgens te investeren in duurzame energie onder het mom van 'dat lost de markt zelf wel op'.

Ondanks dat ik het finaal oneens ben met ongeveer alles wat ie zegt, vond ik van der Staai eigenlijk best wel capabel en sympathiek overkomen xD

Ben benieuwd wat het gaat worden, vorige week al per brief gestemd. De coalitievorming zal alles bepalend zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door ChipSkylark op 15-03-2017 10:09 . Reden: Ik kan niet spellen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Mx. Alba schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:07:
Maar nu zijn er ook Jan Roos en Thierry Baudet die proteststemmen op rechts afvangen...
Roos kan je denk ik doorstrepen, hij haalt de kiesdrempel waarschijnlijk niet. Het klopt dat als Rutte nu toch de grootste wordt dat waarschijnlijk aan Baudet te danken is die een paar zetels van Wilders afsnoept.
ChipSkylark schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:08:
Vond Rutte tegenover Klaver niet goed op het punt van Klimaat en Energie. Rutte erkende wel dat de klimaatverandering een bedreiging is, met migratie als gevolg, maar weigerde vervolgens te investeren in duurzame energie onder het mom van 'dat lost de markt zelf wel op'.
Verwar je eigen standpunt niet met de manier van presenteren van een kandidaat: Rutte was hier voor de 'rechtse' kiezer heel effectief ook al ben je het inhoudelijk niet met hem eens.
Ondanks dat ik het finaal oneens ben met ongeveer alles wat ie zegt, vond ik van der Staaij eigenlijk best wel capabel en sympathiek overkomen xD
Hij had wel de meest grappige opmerking van de avond toen hij tegen Krol zei dat ze 'zo niet getrouwd' waren, was de SGP hier opeens voor het homohuwelijk? ;)

[ Voor 52% gewijzigd door hoevenpe op 15-03-2017 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:09:
[...]

Het klopt dat als Rutte nu toch de grootste wordt dat waarschijnlijk aan Baudet te danken is die een paar zetels van Wilders afsnoept.
Ik heb vanmorgen op FvD gestemd in plaats van VVD. Weet uit mijn omgeving dat ik niet de enige ben.

FvD heeft een inhoudelijk programma, dat heeft de PVV niet bepaald (A4tje). Oke, het programma van VVD is uitgebreider en meer doordacht, maar dat is het verschil tussen duizenden bestuurders, een miljoenen budget, tientallen jaren ervaring versus een nieuwe kleine partij zonder subsidie.

[ Voor 38% gewijzigd door Malarky op 15-03-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Roos kan je denk ik doorstrepen, hij haalt de kiesdrempel waarschijnlijk niet. Het klopt dat als Rutte nu toch de grootste wordt dat waarschijnlijk aan Baudet te danken is die een paar zetels van Wilders afsnoept.
Zelfs al halen ze de kiesdrempel niet, als er enkele tienduizenden op stemmen zijn dat toch stemmen die niet naar een andere partij gaan. BIj veel versplinterde partijen kan dat wel oplopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:06:
[...]

De situatie is nu heel anders: toen was er een tweestrijd tussen 'links' en 'rechts', veel PVV kiezers stemden op de VVD om de PvdA uit het torentje te houden.
Daar heb je inderdaad gelijk in.
Nu kan Wilders zelf de grootste worden en zo de boel in beweging zetten.
Het zal echt niets uitmaken of Wilders nou wel of niet de grootste is.

Wat dat betreft is een eventuele tweestrijd ook onvergelijkbaar met de vorige verkiezingen. Toen was de voorgestelde optie 'willen we over links of over rechts' en was het derhalve ook belangrijk wie als eerste aan zet was (en de grootste werd).
In het geval van de VVD en de PVV is er niet echt een keuze tussen kabinetsvoorkeur (wil je de VVD in het kabinet of wil je de VVD in het kabinet :P ).
[...]

Roos kan je denk ik doorstrepen, hij haalt de kiesdrempel waarschijnlijk niet.
Opvallend als dat zo is.
Je zou verwachten dat Geenstijl genoeg stemmers kunnen mobiliseren, bij het Oekraïne-referendum was het hun ook gelukt.

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 15-03-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
oeps, dubbelpost

[ Voor 92% gewijzigd door anandus op 15-03-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Robkazoe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:53:
[...]

Opkomst zal deze ronde echt niet het probleem zijn. Maar de PVV campagne was nou niet echt heel sterk vond ik.
- Alleen meegedaan aan de laatste twee debatten.
- Wilders heeft een tijdje lang geen campagne gevoerd.
- Optredens van de laatste twee debatten was nou niet heel bijzonder (alleen het stuk van Asscher was goed)
- Zondag met Lubach zal hem ook wel zeteltjes gekost hebben.

Aan de andere kant: De PVV-ers (net als bij Trump en de Brexit), laten zich idd minder makkelijk peilen. Maar ik verwacht persoonlijk niet dat er hele grote verrassingen met de PVV komen. Het heft elkaar op denk ik.
De peilingen in de vorige verkiezingen waren hoger dan de PVV werkelijk uit kwam. In tegenstelling tot de VS en VK hebben wij al 20 jaar ervaring met dit soort politieke stromingen. Daarnaast hebben we geen gek systeem zoals de VS waar een minderheid (Trump) binnen een minderheid (GOP) het systeem zo kan bespelen dat ze alle macht naar zich toe trekt. Hier is het gewoon stemmen tellen en op zich hebben de peilingen in de VS die verhouding ook wel min of meer goed voorspeld.

Zeker weten doe je het nooit, het blijven maar peilingen, maar het zou mij verbazen als de PVV de grootste wordt.
Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:11:
Ik heb vanmorgen op FvD gestemd in plaats van VVD. Weet uit mijn omgeving dat ik niet de enige ben.

FvD heeft een inhoudelijk programma, dat heeft de PVV niet bepaald (A4tje). Oke, het programma van VVD is uitgebreider en meer doordacht, maar dat is het verschil tussen duizenden bestuurders, een miljoenen budget, tientallen jaren ervaring versus een nieuwe kleine partij zonder subsidie.
Ze krijgen wel subsidie en bovendien geld uit dubieuze bronnen. Ik zie ook relatief veel reclame uiting voorbij komen. Geld is het issue niet voor FvD. Het is voor dit soort partijen waarschijnlijk ook maar goed dat de wet die openheid mbt financien vereist er niet doorheen is gekomen.

[ Voor 25% gewijzigd door ph4ge op 15-03-2017 10:20 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Same here. Verrassend veel mensen in mijn omgeving kwamen ook op FvD uit op basis van stemwijzer. Dat had ik niet verwacht. En hoewel ik natuurlijk toejuich dat meer mensen stemmen op de partij die ik een warm hart toedraag vindt ik wel dat men zich wat verder moet verdiepen dan enkel een stemwijzertje in te vullen |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@anandus
Die hebben met GeenPeil een eigen campagne. Ook kan hij erg schreeuwerig overkomen en helpt zijn PowNed verleden ook niet mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 15-03-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Gek dat in de tweakers "wat stem je" poll het FvD er niet tussen staat, vooral gezien de laatste peilingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:12:
Je zou verwachten dat Geenstijl genoeg stemmers kunnen mobiliseren, bij het Oekraïne-referendum was het hun ook gelukt.
Heb je GeenStijl een beetje gevolgd de afgelopen maanden? Die hadden hun eigen splinter in GeenPeil, ze hebben Roos keihard laten vallen toen hij met VNL in zee ging.

Zonde, want als GeenPeil, VNL en FvD samen hadden gewerkt dan had het echt een serieuze bedreiging kunnen vormen met 5-10 zetels ipv de 2-5 van alleen Baudet nu. Grootste gemiste kans is wat mij betreft het ontbreken van een lijstverbinding tussen FvD en VNL, dat had waarschijnlijk een van beide een extra zetel opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:15:
[...]

Same here. Verrassend veel mensen in mijn omgeving kwamen ook op FvD uit op basis van stemwijzer. Dat had ik niet verwacht. En hoewel ik natuurlijk toejuich dat meer mensen stemmen op de partij die ik een warm hart toedraag vindt ik wel dat men zich wat verder moet verdiepen dan enkel een stemwijzertje in te vullen |:(
Hier ook mensen die aan het twijfelen waren om op de VVD te stemmen, die naar het FvD over zijn gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
[...]

^^ Dit

Wel vreemd dat dit niet echt meegenomen of gemeten wordt, in mijn regio zeggen veel mensen dat ze er op gaan stemmen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ohja, Roos zit tegenwoordig bij VNL, niet bij Geenpeil.

Interessant dat FvD veel genoemd wordt. Vraag me af waar zij de stemmen vandaan halen, als ze daadwerkelijk 1 of meer zetels halen. VVD? PVV? Of nieuwe stemmers aangetrokken?
Ben benieuwd :)

[ Voor 63% gewijzigd door anandus op 15-03-2017 10:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

hexta schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:16:
Gek dat in de tweakers "wat stem je" poll het FvD er niet tussen staat, vooral gezien de laatste peilingen.
Ik denk echt dat FvD vandaag kan verassen. Ze hebben de potentie veel kiezers aan te spreken. Liberaal, vernieuwde bestuurspolitiek, maar wel aandacht voor cultuur en klimaat.

Het helpt mee dat de partij al lange tijd uit een denktank bestond zonder pluche jagers maar met mensen die iets vanuit hun eigen specifieke ervaring wilde veranderen.

Helaas (imho) gebruikt Baudet regelmatig grootste (te) worden en is hij denk niet de man die op lange termijn 10+ zetels gaat regelen, omdat hij 'niet gewoontjes' genoeg is en het elitaire deel van Nederland zijn ego wellicht ook niet mag. Maargoed, als nieuwe partij moet je soms ook grootste uitspraken doen anders krijg je geen voet tussen de deur (kijk maar naar Nieuwe Wegen, ze roepen niets bijzonders/uitzonderlijks, dus krijgen ze nergens aandacht. Maar dat betekend niet dat ze geen solide maatschappij voorstaan waar veel mensen zich in kunnen vinden).

Van mij mag FvD zich komende jaren gaan bewijzen. Over, wie weet, 4 jaar zullen ze beloond of gestraft worden voor hun wel/niet constructieve bijdrage in het debat.

[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 15-03-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:19:
Helaas (imho) gebruikt Baudet regelmatig grootste worden en is hij denk niet de man die op lange termijn 10+ zetels gaat regelen, omdat hij 'niet gewoontjes' genoeg is en het elitaire deel van Nederland zijn ego wellicht ook niet mag.
Dat is juist zijn kracht, was Fortuyn zo 'gewoontjes'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
hoevenpe schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:21:
[...]

Dat is juist zijn kracht, was Fortuyn zo 'gewoontjes'? :)
Fortuyn was wel charismatischer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:19:
[...]

Ik denk echt dat FvD vandaag kan verassen. Ze hebben de potentie veel kiezers aan te spreken. Liberaal, vernieuwde bestuurspolitiek, maar wel aandacht voor cultuur en klimaat.
Ik volg FvD helemaal niet, maar ik dacht dat het een one-issuepartij over de EU was?

En laten we hopen dat ze niemand verassen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 15-03-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
hexta schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:21:
Fortuyn was wel charismatischer. ;)
Vond het wel heel mooi hoe Baudet wegliep bij het splinter-kinderfeestje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
anandus schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:22:
[...]
Ik volg FvD helemaal niet, maar ik dacht dat het een one-issuepartij over de EU was?
Nee, daarnaast ook nog eens een soort DENK maar dan van Poetin ipv Erdogan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]
Het gaat op hun website en Facebook (hun primaire communicatie kanaal naar achterban) toch echt over vrijwel alle aspecten van de maatschappij. De EU maakt daar in hun retoriek maar een redelijk klein (doch niet onbelangrijk) deel van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
[...]
Nog net tijd om je even in te lezen. ;)
Spreek voor jezelf aub.

[ Voor 29% gewijzigd door hexta op 15-03-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 22:13
Baudet is 30 hè, dat hij iets te veel lavendel heeft gesnoven en op het moment wat onwennig elitair overkomt is niet in z'n voordeel, maar hij heeft nog jaren voor zich om charisma te trainen. Belangrijkste is dat hij een kans (zetel) krijgt.

Ik stem vanavond overigens D66, want klimaat/onderwijs/huizenmarkt/arbeidsmarkt/EU, ondanks referendum/vluchtelingenbeleid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19

Typhone

Who Dares Wins

FvD gestemd, #1 Baudet.

Duidelijk programma, duidelijke standpunten waar ik me in 80% (berekend ja) van de gevallen goed in kan vinden en een zeer realistische kijk op het een en ander. Debatten en dergelijke boeien me weinig tot niets maar ik heb van alle mogelijke partijen de partijprogramma's gelezen waar ik mogelijk op zou kunnen stemmen. Dat zijn:

VVD / PVV / FVD / VNL

Grootste nadeel is dat de VVD wat flinke schandelen heeft gehad en dergelijke. PVV's mening omtrent immigratie deel ik 100% maar de rest van de standpunten en de manier waarop dat bereikt moet worden doet me weinig tot niks. VNL scoorde erg hoog maarja... leuke standpunten maar meer dan wat gegiechel in de rondte is het niet.

Over Hiddema kun je veel zeggen maar dat realisme deel ik wel. FvD zal te klein blijven maar veel mensen om mij heen (hoogopgeleid en relatief jong (begin 30)) hebben er al een uitgesproken voorkeur voor. Alles aan de linkerkant van het spectrum is een ver van mijn bed-show met zeer gevaarlijke (in mijn ogen) standpunten evenals de CU en de SGP die redeneren vanuit een niet-bestaand oogpunt (voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Neu, ook MH17 ontkenning is daar een puntje.

En bangmakerij natuurlijk, die hebben nogal duidelijk gekeken hoe Trump het heeft gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 15-03-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:40
Ik stem vanavond overigens D66, want klimaat/onderwijs/huizenmarkt/arbeidsmarkt/EU, ondanks referendum/vluchtelingenbeleid.
Helemaal mee eens!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

ph4ge schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:23:
[...]

Ik ben 'blij' dat de FvD steeds weer in het verdomhoekje wordt gezet met dit soort uitspraken, zelfde bij Jinek. Hoewel Baudet en Hiddema hun uiterste best doen een gebalanceerde, genuanceerde en onderbouwde mening te brengen (blijft een mening en eigen visie uiteraard) zie ik dat er constant wordt geprobeerd kleine zins-elementen daaruit te pakken en daarop door te draven.

In plaats van gewoon inhoudelijk het debat op de visie van FvD aan te gaan, wordt er liever over toon en specifieke woordkeuze gesproken.

Dat betekend dat zijn politieke tegenhangers hem duidelijk als een belangrijke opponent de komende jaren zien. Als het Baudet zelf niet is (want stoot wellicht teveel mensen af), dan wel het FvD partijprogramma met een andere voorman.

En ja, ik weet ook wel dat met name Baudet zijn standpunten stevig neerzet. Wellicht iets te overdreven. Maar we weten allemaal dat dat nodig is om je voet tussen de deur te krijgen als nieuwe partij (kijk maar naar Nieuwe Wegen). Flauw om te doen alsof de politiek anders in elkaar steekt. Uiteindelijk doneren ik en de andere donateurs voor minimaal een Kamerzetel en niet voor de uitverkiezing 0-zetels-nergens-uitgenodigd-maar-meest-genuanceerde-politicus-campagne-2017.

Zijn nuances zie ik graag de komende jaren in de 2e Kamer. Dat wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Malarky op 15-03-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:04
[b][message=50573135,noline]

d:)b d:)b

Was aan het twijfelen over CDA of D66. Na optreden van Buma gisteren werd het wel heel makkelijk. Buiten pro EU hebben ze naar mijn mening de beste programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wordt toch wel een beetje warm onder de voetjes op GoT met de aankomende populariteit van FvD. Hoe kun je dat merken? Nou doordat er steeds vaker aan bangmakerij (en bedrog) gedaan wordt zoals in bovenstaande quote. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:28:
[...]

Ik ben 'blij' dat de FvD steeds weer in het verdomhoekje wordt gezet met dit soort uitspraken, zelfde bij Jinek. Hoewel Baudet en Hiddema hun uiterste best doen een gebalanceerde, genuanceerde en onderbouwde mening te brengen (blijft een mening en eigen visie uiteraard) zie ik dat er constant wordt geprobeerd kleine zingelementen daaruit te pakken en die daar te draven.

In plaats van gewoon inhoudelijk het debat op de visie van FvD aan te gaan, wordt er liever over toon en specifieke woordkeuze gesproken.

Dat betekend dat zijn politieke tegenhangers hem duidelijk als een belangrijke opponent de komende jaren zien. Als het Baudet zelf niet is (want stoot wellicht teveel mensen af), dan wel het FvD partijprogramma met een andere voorman.
Het is toch logisch dat je ondervraagt wordt over je uitspraken? Als je die niet goed kan uitleggen of onderbouwen, hoe denk je dan dat het straks in de kamer gaat? En hoe doordacht zijn hun voorstellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
[...]

Misschien moet je er nog xenofoob en nazi bijzetten, communistisch ook. Misschien dat je daarmee nog iemand af kan schrikken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:02
Michielgb schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:24:

Goede keuze! Ik heb zelf PvdA gestemd, maar D66 was een hele tijd mijn serieuze tweede optie. Beide partijen liggen redelijk dicht bij elkaar, maar ik hoef niet extreem veel meer EU. Daarnaast wil de PvdA meer geld steken in het openbaar vervoer, wat mij ook een goed idee lijkt. Daarom PvdA.

Ik moet trouwens zeggen dat ik deze verkiezingen heel erg spannend vind. In zekere zin hangt het voortbestaan van de EU hier van af. Als de PVV het grootst wordt, gebeurt dat misschien ook wel voor de populisten in Frankrijk en Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emnich schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:30:
[...]

Het is toch logisch dat je ondervraagt wordt over je uitspraken? Als je die niet goed kan uitleggen of onderbouwen, hoe denk je dan dat het straks in de kamer gaat? En hoe doordacht zijn hun voorstellen dan?
Hartstikke logisch inderdaad. En gelukkig ziet het er naar uit dat we erachter zullen komen hoe Baudet en Hiddema zich de komende vier jaar staande houden in de oppositie (2 zetels moet wel lukken toch?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
Malarky schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:28:
[...]

Ik ben 'blij' dat de FvD steeds weer in het verdomhoekje wordt gezet met dit soort uitspraken, zelfde bij Jinek.
De pogingen van PenJ (inclusief Frits Wester en die Dolf Janssen (wie zit op zijn mening te wachten?) om Baudet te riducaliseren waren echt beschamend. Hij (FvD) vormt voor hun een directe bedreiging. Zowel op intelectueel niveau, maar vooral ook om zijn standpunten jegens NPO. Gelukkig hield hij zich stand daar, en verlaagde hij zich niet tot hun niveau. Ik vind hem een verademing. Een jonge heldere geest, met een geweldig intelect. Jammer dat men hem beoordeeld op zijn voorkomen (afgunst om zijn uiterlijk en intelect misschien?). Het draait toch echt om de inhoud, en dat hebben hij en Hiddema goed begrepen. Moge duidelijk zijn waar ik op heb gestemt :o

edit: En ook bijzonder dat hij niet als vervanger is opgeroepen na het afzeggen van kleuter Kuzu

[ Voor 5% gewijzigd door Mausz op 15-03-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:30:
[...]

Wordt toch wel een beetje warm onder de voetjes op GoT met de aankomende populariteit van FvD. Hoe kun je dat merken? Nou doordat er steeds vaker aan bangmakerij (en bedrog) gedaan wordt zoals in bovenstaande quote. 8)
Het blijft interessant (waarbij je interessant door idioot kan vervangen) dat mensen kritiek gelijkstellen aan dat die groep heel populair is. Ze kapot negeren zou ook een optie zijn, een goede optie in principe, maar als het topic ter sprake komt hier, en ter sprake gebracht wordt door Baudet aanhangers, dan mogen we er niet op reageren? Want als we erop reageren dan is dat omdat we bang zijn voor de populariteit ervan?

Ik ben niet bang voor die twee zetels die FvD misschien haalt. De versplintering op toch behoorlijk richting extreem rechts vind ik wel mooi om te zien. Als ze groot worden zullen wel wat buurlanden van Rusland bang moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:33:
[...]

Het blijft interessant (waarbij je interessant door idioot kan vervangen) dat mensen kritiek gelijkstellen aan dat die groep heel populair is. Ze kapot negeren zou ook een optie zijn, een goede optie in principe, maar als het topic ter sprake komt hier, en ter sprake gebracht wordt door Baudet aanhangers, dan mogen we er niet op reageren? Want als we erop reageren dan is dat omdat we bang zijn voor de populariteit ervan?

Ik ben niet bang voor die twee zetels die FvD misschien haalt. De versplintering op toch behoorlijk richting extreem rechts vind ik wel mooi om te zien. Als ze groot worden zullen wel wat buurlanden van Rusland bang moeten worden.
Mooi betoog, beetje jammer dat je jezelf binnen enkele zinnen volledig diskwalificeert door FvD extreem rechts te noemen.

ps: noem mij maar een idioot (ja dat doe je inderdaad in je eerste zin) daarmee beken je meteen kleur. Waarvoor dank. Oh en liegen/bedriegen is geen eerlijke kritiek, en diep van binnen weet je dat zelf ook wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
- Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
Ik zag het nu pas. :F Excuses. Tijd voor koffie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
Jammer dat de frontpage poll geen volledig lijst omvat. Dan zouden we echt kunnen zien hoe het er volgens Tweakers.net voorstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Net toch nog maar even de blog van Mux gelezen + het filmpje. Ik dacht aan GL vanochtend, maar nu denk ik toch meer aan D66. Drama dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Als het dat zou zijn, tja. Ik vrees dat je met slechts heel weinig eigen onderzoek veel duidelijker zal worden. Aan het begin van het topic zijn enkele uitstekende verkenning voorbij gekomen.

FvD is een instrument gericht op het breken van de verstrengeling tussen PVV en VVD, het opzij zetten van het oude Convenant na de drama's en schisma's van die tijd. De organisatie is pijnlijk gericht op het dekken van oneigenlijk gebruik met indrukwekkend slimme marketing. Neem het niet van mij aan, of van anderen, doe zelf de verkenning 8) Het is niet echt moeilijk om door het vernis heen te prikken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sissors schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:25:
[...]

Neu, ook MH17 ontkenning is daar een puntje.

En bangmakerij natuurlijk, die hebben nogal duidelijk gekeken hoe Trump het heeft gedaan.
Ow? http://www.parool.nl/amst...-mh17-onderzoek~a4455912/
Baudet zegt dat hij als privépersoon heeft getekend en dat Forum voor Democratie geen campagne voert voor nieuw onderzoek. Hij zegt ook dat hij niet vindt dat de Russen er niets mee te maken hebben.

Pagina: 1 ... 83 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.