De Tweede Kamerverkiezingen 2017 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 92 Laatste
Acties:
  • 220.439 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Geert1976 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:45:
[...]

je mag me geloven of niet, een vriend van me is persoonsbeveiliger bij de DBB. Hij mag er niet veel over kwijt, maar ik kan je vertellen dat het alles behalve show is.

maar goed, laten we maar verder inhoudelijk over het debat doorgaan.
Stop eens met trollen. Je draagt zo helemaal niks bij aan de discussie.

[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-03-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Bean77 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:51:
[...]

Ben benieuwd. Strategisch stemmen is voor de PVV kiezer nu wel belangrijk. Of een verloren stem (winst voor links) of een stem op Rutte om er nog iets van te maken (in de ogen van de PVV stemmer).
Krijgen we net als de laatste keer dat de peilingen er compleet naast zaten en dat de VVD en bijv CDA of Pvda met afstand de grootste gaan worden.
Iedere zetel die links meer heeft maakt het waarschijnlijker dat de VVD met hen in zee moet. Links stemmen is zeker geen verloren stem.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De VVD en dergelijke zullen in ieder geval op het huidige houtje doorzetten en veranderd er niet bepaald iets in Nederland. Dus de islamisering zal toch echt toenemen, en extremisme ook. Ook onder de Nederlanders die steeds meer ontevreden worden en op eigen eilandjes gaan leven (geen identiteit, of in ieder geval een afbrokkelende). Zoals Rutte handelde bij de Turkse delegatie, zo horen ze zich altijd op te stellen met alles. Duidelijke keuzen maken en niet zo zwak afspraken maken die het land er alleen maar op achteruit helpen.

Kort samengevat, links is zelfvernietigend.

[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 13-03-2017 19:56 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
klaw schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:53:
[...]

Iedere zetel die links meer heeft maakt het waarschijnlijker dat de VVD met hen in zee moet. Links stemmen is zeker geen verloren stem.
In de nasleep van de verschrikkelijke Turkije rel is het denkbaar dat iedereen terug gaat naar hun veilige haven. Het gaat allang niet meer over de inhoud of het groen of duurzaam moet. Nee de gevaren staan voor de deur voor NL en dat kaapt de verkiezingen. Duidelijk voordeel van de VVD en zelfs een voordeel van de pvda. "normale" Turken zullen denk ik ook vertrouwd terugkruipen bij de pvda omdat ze denk te extreem vinden. Partijen als GL, 50+ zullen de grote verliezers worden vrees ik.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Bean77 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:57:
[...]

In de nasleep van de verschrikkelijke Turkije rel is het denkbaar dat iedereen terug gaat naar hun veilige haven. Het gaat allang niet meer over de inhoud of het groen of duurzaam moet. Nee de gevaren staan voor de deur voor NL en dat kaapt de verkiezingen. Duidelijk voordeel van de VVD en zelfs een voordeel van de pvda. "normale" Turken zullen denk ik ook vertrouwd terugkruipen bij de pvda omdat ze denk te extreem vinden. Partijen als GL, 50+ zullen de grote verliezers worden vrees ik.
Het zou kunnen dat GL (etc.) een beetje verliest maar het zal wel mee vallen. Morgen nog en dan stemmen, we zullen zien.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Luxicon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:54:
De VVD en dergelijke zullen in ieder geval op het huidige houtje doorzetten en veranderd er niet bepaald iets in Nederland.

Kort samengevat, links is zelfvernietigend.
Dus we hebben nu een linkse regering?
Vanaf extreem rechts gezien misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Denk word enorm onderschat. Het zijn boeven tot de macht 8, maar ze gaan gewoon 3 misschien 4 zetels pakken, bookmark deze maar ;)

Hun electoraat bestaat uit niet/slecht/matig geïntegreerde medelanders. En inmiddels mogen we zeggen dat dat er verdomd veel zijn. En laat die mensen, nou niet in de bestanden zitten van enig bureau wat zich bezig houdt met polls. Dit is Trump in het kwadraat, waar de hillbillies miste in die onderzoeken.

De firma list en bedrog gaat nog eens voor een verrassing zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
klaw schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:59:
[...]

Het zou kunnen dat GL (etc.) een beetje verliest maar het zal wel mee vallen. Morgen nog en dan stemmen, we zullen zien.
En dan een jaar stuntelen om ergens een meerderheid te gaan vormen , wie ook als winnaar eruit gaat komen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Virtuozzo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:53:
Grappig hoe mensen hier labels als links en progressief door elkaar halen :P
Er is wel een correlatie, rechts gaat vaak samen met conservatief en links met progressief. Andere combi's worden snel schizofreen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Bean77 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:57:
[...]

Als die 2 Denk figuren dezelfde verhalen in het turks houden als ze in het nederlands doen en het op dezelfde tenenkrommende wijze presenteren dan maak ik me geen enkele zorgen over hun kansen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:56:
[...]

Ik denk nu al maanden dat hij niet wil winnen omdat als hij wint dan moet hij een poging wagen om te gaan regeren waarbij hij niet langer meer langs de zijlijn kan staan en schreeuwen...
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
hjs schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:00:
[...]

Dus we hebben nu een linkse regering?
Vanaf extreem rechts gezien misschien
Dat kan ik niet zeggen, maar ik ben het niet eens met een dergelijk politiek beleid die het Westen voert. In het beginsel vind ik het een prima systeem, maar er worden erg veel verkeerde keuzen gemaakt. Mensen geven aan dat Trump / Wilders / christenen rechts zijn en ik zie inderdaad dat christenen vaak een groter leger willen, uit de EU etc... dus blijkbaar is het huidige politieke klimaat links ingesteld?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
Zit te kijken naar het journaal, maar heeft Wilders dat vest nu over zijn overhemd heen? Bij rutte zie je stukje van zijn das, bij Wilders niet en zie je links rechts zwart van iets (vest?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

gambieter schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:00:
[...]

Er is wel een correlatie, rechts gaat vaak samen met conservatief en links met progressief. Andere combi's worden snel schizofreen ;)
Hmmm... Weet ik niet... Ik vind bijvoorbeeld de SP behoorlijk conservatief maar wel links en D66 behoorlijk rechts maar wel progressief... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Fiber schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:06:
[...]

Hmmm... Weet ik niet... Ik vind bijvoorbeeld de SP behoorlijk conservatief maar wel links en D66 behoorlijk rechts maar wel progressief... O-)
Om conservatief te zijn moet je de status quo aanhangen en willen verdedigen. Zou je de SP of in mindere mate D66 nu werkelijk zo willen typeren? ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

DaniëlWW2 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:07:
[...]

Om conservatief te zijn moet je de status quo aanhangen en willen verdedigen. Zou je de SP of in mindere mate D66 nu werkelijk zo willen typeren? ;)
De SP wil op veel punten de klok terugdraaien, dus dat is zelfs ultra conservatief...

(Niks is mee op sommige punten hoor, ik kan me prima vinden in veel, maar lang niet alle, van hun standpunten.)

En D66 noem ik juist progressief, maar wel rechts...

[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 13-03-2017 20:12 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Fiber schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:09:
[...]

Nee, die willen op veel punten de klok terugdraaien, dus dat is zelfs ultra conservatief...
De SP wil op veel vlakken de klok niet zozeer terugdraaien dan wel veel verder gaan dan ooit tevoren. Dat heeft weinig met conservatisme te maken. Conservatief zijn is verder status quo en niet terugdraaien of terug in de tijd. Dat is eerlijk gezegd gewoon dom. Je kan de tijd niet terugdraaien tot je in een periode zit die je beter beviel zoals Baudet bijvoorbeeld wil. Stilzetten kan ook al niet hoewel dit beter verkoopt en beter te verklaren en accepteren is voor veel mensen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het blijkt nogal lastig om te zeggen hoeveel stembureaus er precies zijn.
Wat ik kon vinden is ook maar bij benadering.
Linkje bijgevoegd :
https://openstate.eu/nl/2...raceert-alle-stembureaus/

Als iemand wel de exacte cijfers heeft laat die zich melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

raceneus968 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:15:
Linkje bijgevoegd :

In 2014 had Nu.nl een mooi overzichtskaartje...

http://www.nu.nl/data/372...mlokalen-in-uw-buurt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
Dank, maar dat was voor de gemeenteraad.
Er word blijkbaar onderscheid gemaakt in welk soort verkiezingen.
p.s. ben ook nieuwsgierig naar de bron van Nu.nl?

[ Voor 19% gewijzigd door raceneus968 op 13-03-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Luxicon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:03:
[...]

Dat kan ik niet zeggen, maar ik ben het niet eens met een dergelijk politiek beleid die het Westen voert. In het beginsel vind ik het een prima systeem, maar er worden erg veel verkeerde keuzen gemaakt. Mensen geven aan dat Trump / Wilders / christenen rechts zijn en ik zie inderdaad dat christenen vaak een groter leger willen, uit de EU etc... dus blijkbaar is het huidige politieke klimaat links ingesteld?
Christenen vaak groot leger en uit de EU?
Vandaar dat het IKV zo groot was in de tijd van de anti-kernwapen demonstraties.
Lubbers van het CDA zo voor Europa altijd was.

Misschien in jouw kring van Christenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
raceneus968 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:33:
GeenPeil is er destijds in gedoken. Provinciale staten 2015 waren er 9252. Bij het referendum ruim 1000 minder.
http://www.geenstijl.nl/m...l_stemlokalenlocator.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wilders zegt dat hij de belastingen wil verlagen. Wat een flauwekul, zoveelste reden om geen Wilders te stemmen, persoonlijk ben ik juist voor verhoging van de belastingen, vooral voor rijke mensen, en zeker ook voor verhoging van de belasting op vermogen. Al die rijken moeten maar eens voelen. En nee, ik ben zelf niet rijk, daarom ben ik ook voor belastingverhoging natuurlijk. Al die centen kunnen worden gebruikt om het zaakje eens goed te nivelleren.

Daarnaast wordt wat mij betreft de participatiemaatschappij afgeschaft. Participeren is grote flauwekul, ben er niet van gediend, weg er mee.

Daarnaast denkt Wilders voor alle nederlanders te moeten spreken met "de mensen geloven Rutte niet meer", in mijn geval heeft ie echter gelijk, ik geloof Rutte inderdaad niet, en Wilders geloof ik nog minder...

Wilders is een beste kerel, welbespraakt en hij ziet er leuk uit, maar ik zou nooit op hem stemmen. Rutte is ook een prima vent, maar ook op hem zou ik nooit stemmen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
hjs schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:38:
[...]

Christenen vaak groot leger en uit de EU?
Vandaar dat het IKV zo groot was in de tijd van de anti-kernwapen demonstraties.
Lubbers van het CDA zo voor Europa altijd was.

Misschien in jouw kring van Christenen?
CDA wordt tegenwoordig niet christelijk meer gevonden, en de Christenunie gaat ook de verkeerde kant op. IKV zegt mij niets? Ik doel meer op SGP, dat meer wegheeft van het Religious Right in de VS. Maar dat klinkt mij meer als evangelisch (christelijke stroming), het heeft er in ieder geval veel weg van.

Oke IKV wordt als laatst gezien als 'Van vredesbeweging naar projectenorganisatie'. Het is allemaal leuk en aardig maar als je alleen al samen gaat werken met de Rooms-Katholieken gaat bijna alles al mis. :)

- meer leger
- uit de EU
- minder belasting

Deze punten hoor ik wel vaak terug bij het geen ik persoonlijk christelijk noem. Natuurlijk zijn er mensen die wat anders christelijk vinden (bijvoorbeeld Rooms-Katholieken). Daar kun je een apart topic over openen, over christenen.

[ Voor 28% gewijzigd door Luxicon op 13-03-2017 20:53 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

raceneus968 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:33:
Tja, als je de tijd hebt valt het prima uit te zoeken. Van elke gemeente is wel een lijst te vinden en dan is het een kwestie van optellen... Ben je wel even zoet mee alleen...

In Amersfoort zijn er 87... https://www.amersfoort.nl...zicht-van-stembureaus.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
Had ik ook gezien, thx.
Het is alleen lastig vergelijken als er bijvoorbeeld steeds gemeentes worden samengevoegd in de loop der jaren :+
Maar goed, het zal zijn redenen wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Dilemma.

Volgens de Stemwijzer zit ik het dichtst op de VVD, dan CDA, en SGP.
Voor mijn persoonlijke situatie zou ik, in principe, voordeel kunnen hebben bij de VVD. Ben echter links genoeg om niet puur vanuit mijzelf te stemmen, maar ook te kijken wat het beste is voor anderen.

Omdat alles wat met religie te maken heeft m.i. überhaupt buiten de politiek moet blijven zou ik in principe ook geen CDA en al helemaal geen SGP moeten stemmen.

Blijft lastig. Ach ik zie t woensdag wel.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob87
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
raceneus968 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:15:
Linkje bijgevoegd :

Hier is een mooi overzicht van alle stembureaus te vinden, de data is ook te downloaden:

http://geodienst.xyz/verkiezingen/

PSN: Bravia87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Luxicon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:03:
[...]

Op globale schaal gezien hebben we nog steeds een linkse regering. Niet zo links als China, Noord Korea en Rusland maar zeker niet zo rechts als Amerika en talloze andere landen in bijv. Azië en Afrika.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

DigitalExcorcist schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:05:
Dilemma.

Voor mijn persoonlijke situatie zou ik, in principe, voordeel kunnen hebben bij de VVD. Ben echter links genoeg om niet puur vanuit mijzelf te stemmen, maar ook te kijken wat het beste is voor anderen.

Omdat alles wat met religie te maken heeft m.i. überhaupt buiten de politiek moet blijven zou ik in principe ook geen CDA en al helemaal geen SGP moeten stemmen.

Dan lijkt D66 me een mooi compromis... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
Bob87 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:07:
[...]

Hier is een mooi overzicht van alle stembureaus te vinden, de data is ook te downloaden:

http://geodienst.xyz/verkiezingen/
Ha, dat is ook een mooie, ga ik bekijken, thx.

btw, mooie uitspraak op die site: "Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander."

Johan Cruijff

bron: CC-BY door Geodienst, Rijksuniversiteit Groningen

[ Voor 5% gewijzigd door raceneus968 op 13-03-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Fiber schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:15:
[...]

Die staat in m'n resultaten tussen DENK en 50+ ....... :/ (zo'n beetje onderaan dus. Veel te veel op de hand van Brussel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DigitalExcorcist schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:21:
[...]

Die staat in m'n resultaten tussen DENK en 50+ ....... :/ (zo'n beetje onderaan dus. Veel te veel op de hand van Brussel)
Dan wordt het moeilijk. FvD is ook niet echt een optie als je de VVD al te rechts vind :P

En om nou de SP aan te raden [want eurokritisch] terwijl je uitkwam op de VVD is ook zowat :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik zit een beetje met het zelfde, pas theoretisch in het VVD straatje maar ik wil er niets mee te maken hebben.
Nederland is meer dan alleen zelfverrijking voor een select groepje ikkes...
Op dit moment is het erg lastig kiezen, het is een keuze op de minst slechte.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Fiber schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:15:
[...]

D66 is bijna hetzelfde als de VVD, zijn allemaal van die 'er moet hard worden gewerkt' en 'mensen zijn niet zielig'-verkondigers.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
DigitalExcorcist schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:09:
[...]

Op globale schaal gezien hebben we nog steeds een linkse regering. Niet zo links als China, Noord Korea en Rusland maar zeker niet zo rechts als Amerika en talloze andere landen in bijv. Azië en Afrika.
https://stemmentracker.nl/ al geprobeerd? Die gaat op basis van in het stemgedrag uit het verleden, ipv beloftes die al dan niet gaan uitkomen ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
RobinHood schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:24:
[...]

Dan wordt het moeilijk. FvD is ook niet echt een optie als je de VVD al te rechts vind :P

En om nou de SP aan te raden [want eurokritisch] terwijl je uitkwam op de VVD is ook zowat :P
Probleem van die Stemwijzer/Kieskompas stellingen is dat ik bij elke stelling wel "nee, mits..." of "ja, als..." toe kan voegen. Op elke stelling kun je voorwaarden loslaten. "De grenzen moeten dicht!". Oneens, máár ik vind wel dat je niet ongebreideld iedereen kunt binnen laten zonder op z'n minst te bekijken of het economische, of 'echte' vluchtelingen zijn. Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dit is een mooie, en verrassend accuraat. Niet te lang nadenken maar snel klikken...:

https://stemwijzer.speld.nl

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
DigitalExcorcist schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:05:
Dilemma.

Waarom zou iemand niet vanuit Christelijke normen en waarden het land kunnen besturen? Geen enkele keuze is 100% perfect, waarom hier geen compromis sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Brent schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:26:
[...]

https://stemmentracker.nl/ al geprobeerd? Die gaat op basis van in het stemgedrag uit het verleden, ipv beloftes die al dan niet gaan uitkomen ;)
Die geeft ook weer CDA aan. Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DigitalExcorcist schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:21:
Als je iets linksers dan de VVD wil, geen religie maar wel eigen inzet dan is het D66. Lees anders een het verkorte D66 programma. Het volledige programma zou ik niet doen. Dat was dik 170 bladzijden en dat was toch een tikje lang. :P
https://d66.nl/

De stemwijzer zou ik niet al te serieus nemen. Het is uiteindelijk een serie van dertig vragen waar maanden aan onderhandelingen van de partijen achter zitten om het zo te verwoorden dat ze mogelijk meer kiezers kunnen trekken. Objectief is het niet. :) (nee, stem niet op D66, ben nog veel "linkser" hoewel het een goed doordacht programma is, alleen niet voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:44
Wat er ook gebeurd, je krijgt Rutte en Buma samen met Pechtold. De vraag is vooral wie ze aan de meerderheid gaat helpen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
jip_86 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:32:
[...]

Waarom zou iemand niet vanuit Christelijke normen en waarden het land kunnen besturen? Geen enkele keuze is 100% perfect, waarom hier geen compromis sluiten?
Omdat je niet christelijk hoeft te zijn, of überhaupt een godheid ergens aan hoeft te verbinden, om normen en waarden te hebben. Zweren op de Bijbel is een gemakkelijke uitweg om te doen en te laten wat je wil, het heeft namelijk 0 waarde.

Los daarvan, godsdiensten moet je belachelijk kunnen maken, ouderen hebben m.i. het recht op euthenasie, abortus is ook gewoon een recht wat je moet hebben, koopzondagen vind ik ook prima.

Maar andere opties houden óók een beetje op vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:02

defiant

Moderator General Chat
Ik denk dat in een mogelijke coalitie die zowel CDA als VVD bevat, deze zowel qua politieke behendigheid en ervarenheid in het opereren in het huidige politieke landschap een onevenredig overwicht zullen kunnen uitoefenen op hun coalitiepartners. Traditioneel boog D66 in vorige coalities altijd erg mee naar rechts op sociaal economisch terrein, dat maakt dat de 4e partij die mag aansluiten in de meest benarde positie komt.

Zeker als je geen rechts sociaal economisch beleid wil en je zit aan de linkerkant van het spectrum, dan is een stem op D66 juist, uiteraard imho, erg riskant. Electoraal gezien verbaast het me dat de SP, GL en PvdA hier niet zwaarder op in zetten, zeker aangezien de linkse kiezer toch wat meer lijkt te zweven.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
hoevenpe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:37:
[...]

Wat er ook gebeurd, je krijgt Rutte en Buma samen met Pechtold. De vraag is vooral wie ze aan de meerderheid gaat helpen...
SP of GroenLinks lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De SP heeft bezworen dat ze de VVD uitsluiten dus dat gaat in ieder geval niet gebeuren...

Groen Links zie ik na veel tegenstribbelen en met harde eisen nog wel aansluiten...

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 13-03-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
SP is uitgesloten door Roemer, dan hou je GroenLinks over maar als het getalsmatig mogelijk is dan ligt inhoudelijk CU+SGP meer voor de hand. En anders kan je altijd nog een minderheidskabinet overwegen (die op sommige onderwerpen gewoon de PVV zetels kan 'gebruiken')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
SP nooit, GL ook niet erg waarschijnlijk omdat de partijleiding dat niet accepteert. Milieubeleid is niet besteed aan het CDA of de VVD en zeker bij de VVD zijn er te veel belangen tegen klimaatbeleid. Nog onoverbrugbaar zijn de verschillen in sociaal beleid.

Nee, na de verkiezingen krijgen we een poging het lange formatierecord te breken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Fiber schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:42:
[...]

De SP heeft bezworen dat ze de VVD uitsluiten dus dat gaat niet gebeuren...
Als het alternatief uit de PVV bestaat en het pluche lonkt wil ik ze nog wel eens horen.... tuurlijk, SP en VVD werkt niet samen maar ze maken er nog liever een gedoogconstructie van dan dat ze op de achterste rijen plaats gaan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:54
We gaan de Belgen van de troon stoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DaniëlWW2 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:56:
[...]

Ik denk nu al maanden dat hij niet wil winnen omdat als hij wint dan moet hij een poging wagen om te gaan regeren waarbij hij niet langer meer langs de zijlijn kan staan en schreeuwen...
Een deel van me denkt dat ook..
Maar Jim Jefferies verwoorde dat ook mooi over Trump.. maar nu zien we wat er dan gebeurt..
YouTube: Jim Jefferies - Donald Trump - Full Length Official Clip -- From Fre...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
DigitalExcorcist schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:38:
[...]

Omdat je niet christelijk hoeft te zijn, of überhaupt een godheid ergens aan hoeft te verbinden, om normen en waarden te hebben. Zweren op de Bijbel is een gemakkelijke uitweg om te doen en te laten wat je wil, het heeft namelijk 0 waarde....
Dan mag diegene die jou normen kan vertegenwoordigen toch best christelijk zijn? Elke keer stemmen moet je bepalen wat voor jou dan het belangrijkst is. Als diegene dit keer toevallig christelijk is, so be it. Zo stem ik dit keer juist niet christelijk vanwege mijn puntenlijstje voor deze keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

DaniëlWW2 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:44:
[...]

SP nooit, GL ook niet erg waarschijnlijk omdat de partijleiding dat niet accepteert. Milieubeleid is niet besteed aan het CDA of de VVD en zeker bij de VVD zijn er te veel belangen tegen klimaatbeleid. Nog onoverbrugbaar zijn de verschillen in sociaal beleid.

Nee, na de verkiezingen krijgen we een poging het lange formatierecord te breken...
Dan kunnen ze dat beter overslaan en direct voor een minderheidskabinet VVD, D66, CDA gaan...

Lijkt mij nog niet eens zo'n gekke optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
D-e-n schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:45:
We gaan de Belgen van de troon stoten :)
Dat dacht ik ook al ja.... maar die lopen zó ver voor, dat zal toch zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Fiber schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:46:
[...]

Dan kunnen ze dat beter overslaan en direct voor een minderheidskabinet VVD, D66, CDA gaan...

Liever niet. Maar wie moet zo'n kabinet installeren? Daar moet de kamer mee instemmen dan.

En vervolgens moet het iedere keer gaan shoppen in beide kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 10-09 18:33
hoevenpe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:37:
[...]

Klopt!

Door de regel is het de grootste winnaar in dit geval Groenlinks.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe

Net even de laatste peiling van De Hond erbij gepakt:

VVD+CDA+D66 heeft daar nu 64 zetels. Met CU+SGP erbij zit je op 72, dus niet heel ver van de meerderheid.
Wat nog schokkender is: VVD+CDA+D66+PvdA heeft gezamelijk GEEN meerderheid, dat was 20 jaar geleden nog iets van 130-140 zetels. 8)7
D-e-n schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:48:
Dat heeft Rutte behoorlijk succesvol gedaan de afgelopen jaren, dus waarom zou dat niet kunnen?

[ Voor 20% gewijzigd door hoevenpe op 13-03-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Of je gooit het over een andere boeg: PvdA, GL, SP, D66, CDA en CU. Dat is vrij fors, maar deze partijen vullen elkaar behoorlijk aan. Bovendien is er ook redelijke kant op een meerderheid.

Grote vraag is wel of het CDA hierin mee wil doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Krisp op 13-03-2017 21:51 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ToolkiT schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Een deel van me denkt dat ook..
Maar Jim Jefferies verwoorde dat ook mooi over Trump.. maar nu zien we wat er dan gebeurt..
YouTube: Jim Jefferies - Donald Trump - Full Length Official Clip -- From Fre...
Het probleem met Wilders is dat hij eigenlijk gewoon een VVD'er is die populisme tot het extreme heeft getrokken voor persoonlijk gewin. Hij zit nu pas achttien jaar in de kamer, zijn partij heeft maar een lid en financiën stromen binnen vanuit de extreme hoek in de VS. Ik heb hem al eerder een politiek ZZP'er genoemd en dat klopt ook wel aardig. De man zal tussen zijn salaris, donaties, snoepreisjes naar de VS en weinig geen omkosten hebben vanwege zijn bedreigde status en eten op de zaak, allang miljonair zijn.
[...]

Behalve dat dit electorale zelfmoord voor D66 is die hun programma niet uit kunnen voeren zo. Ook wie gaat ze steunen met overwicht van het CDA en VVD en veel thema's rechts? Pechtold zie ik niet onderhandelen met Wilders of hij eens voor wil stemmen. Andersom GL, de SP etc ook niet. Een dergelijke kabinet valt snel en daar hebben veel andere partijen ook belang bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
fast-server schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:49:
[...]

Klopt!

Door de regel is het de grootste winnaar in dit geval Groenlinks.
Iedereen gaat er maar vanuit dat de vierde partij geen nee kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

D-e-n schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:48:
[...]

Liever niet. Maar wie moet zo'n kabinet installeren? Daar moet de kamer mee instemmen dan.

Hoeft niet per se een probleem te zijn. In Denemarken doen ze niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat

Een minderheidskabinet heeft stabiele meerderheden nodig, die ga je op links nooit vinden, wat de deelname van D66 erg riskant maakt. Zo'n coalitie wordt dan al snel onregeerbaar aangezien het spaak zal lopen op beleid waar links en rechts met elkaar botsen. Dat zal met name D66 niet overleven als partij.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
jip_86 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Dan mag diegene die jou normen kan vertegenwoordigen toch best christelijk zijn?
Liever niet, ik opteer voor een zeer strikte scheiding van kerk en staat. Maar dat is desnoods iets wat ik inderdaad, "voor het grote goed", zou overwegen om te accepteren. We hebben al een CU-minister van Defensie gehad en die voerde ook gewoon oorlog op zondag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Krisp schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:50:
Of je gooit het over een andere boeg: PvdA, GL, SP, D66, CDA en CU. Dat is vrij fors, maar deze partijen vullen elkaar behoorlijk aan. Bovendien is er ook redelijke kant op een meerderheid.

Denk niet dat het CDA links aan een meerderheid gaat helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Krisp schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:50:

Komt langzaam in de richting van een Kabinet van Nationale Eenheid ....

Het CDA, tja.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Fiber schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:54:
Dat is electorale zelfmoord voor het CDA met een grotere VVD en PVV op de rechterflank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:56:
[...]

Dat is electorale zelfmoord voor het CDA met een grotere VVD en PVV op de rechterflank...
Daar heeft het CDA ervaring mee. Vooralsnog houdt ze dat - weer - niet tegen. Alles voor de preekstoel, alles om terug regent te zijn. Nu met slimme marketing van hamsteren en happen, maar nog steeds dezelfde verzuchting.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:57:
Daar heeft het CDA ervaring mee. Vooralsnog houdt ze dat - weer - niet tegen. Alles voor de preekstoel, alles om terug regent te zijn. Nu met slimme marketing van hamsteren en happen, maar nog steeds dezelfde verzuchting.
Als je geen 'linkse' regering wilt is een stem op de VVD dus een betere keuze dan een stem op het CDA...

Kies Buma en krijg milieuminister Klaver en rekeningrijden erbij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

hoevenpe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:59:
[...]

Als je geen 'linkse' regering wilt is een stem op de VVD dus een betere keuze dan een stem op het CDA...

Ik denk dat Rutte ook niet zonder Klaver kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Fiber schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:54:
[...]

Met een beetje geluk en wat zetels die de goede kant opvallen kun je dan PvdD en Denk of 50Plus er nog bijvragen. Probleem is dan wel dat de AOW naar 65 gaat. :P
Virtuozzo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:55:
[...]

Komt langzaam in de richting van een Kabinet van Nationale Eenheid ....

Het CDA, tja.
Ik zie het CDA het nog wel doen onder het mom van 'landsbelang'. :P

Waar het mij vooral om gaat is het idee dat links niet zo kansloos is als het lijkt. De SP maakt een behoorlijke opmars door (ten koste van de PVV), Rutte blijft hangen en om hem hangt nog steeds de vraag (zoals Wilders terecht opmerkte) of hij niet uiteindelijk alsnog met de PVV in zee gaat. Het is even afwachten hoe Turkije + het debat scoren, maar het debat vond ik niet overtuigend voor beiden. Veel herhaling, veel bekend verhaal.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Milieu, was het maar een thema.
Anders zijn wij over .. jaar zelf vluchteling omdat de zeespiegel minimaal 2 meter gestegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
hoevenpe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:59:
[...]

Oh dat is zo flauw. Rekeningrijden is iets dat al decennia speelt, meerdere partijen willen het en of het er komt is maar de vraag...

Niet dat ik het eens ben met alle de keuzes van GL omtrent milieu. Absoluut met hun inzet maar niet met alle keuzes. Kon ik drie keer stemmen dan was het eenmaal GL, eenmaal D66 en eenmaal PvdA. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Fiber schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:00:
Ik denk dat Rutte ook niet zonder Klaver kan...
Misschien, maar dan niet samen met de SP en PvdA.

In een VVD+CDA+D66+GL kabinet is de kans op doorgeslagen milieubeleid een stuk kleiner dan in een 'linkse lente' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:04:
[...]
In een VVD+CDA+D66+GL kabinet is de kans op doorgeslagen milieubeleid een stuk kleiner dan in een 'linkse lente' ;)
Wat krijgt GL in ruil hiervoor? Behalve zetelverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
hjs schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:01:
Anders zijn wij over .. jaar zelf vluchteling omdat de zeespiegel minimaal 2 meter gestegen is.
Valt wel mee. Onze dijken zijn hoger dan 2 meter en die zeespiegel stijgt toch wel, of we nu wel of geen zonnepanelen neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

D-e-n schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:07:
[...]

Ze zijn nodig, dus kunnen eisen stellen... Welke eisen dat zullen zijn kan ik ook niet inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
hoevenpe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:04:
[...]

Misschien, maar dan niet samen met de SP en PvdA.

Ja maar voor alles geldt dat je ook afhankelijk bent van de Eerste Kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DigitalExcorcist schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:08:
[...]

Valt wel mee. Onze dijken zijn hoger dan 2 meter en die zeespiegel stijgt toch wel, of we nu wel of geen zonnepanelen neerleggen.
Het gaat niet om de zeedijken maar om extreme regenval en lokale overstromingen omdat het riool het niet aankan. Verder ook extremer weer wat oogsten kan vernietigen. Dat kost geld, veel geld voor de tweede landbouwexporteur ter wereld met een zeer kapitaal intensieve landbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
[...]

Er zijn talloze andere groene investeringen die GroenLinks wil doen. Het eerder sluiten van kolencentrales bijvoorbeeld.
Ik denk niet dat de GroenLinks aanhang per se een voorstander is van rekeningrijden, maar meer van de millieuwinst die er door behaald wordt. Ik denk dat de belastingverlaging die de VVD ook prima te combineren is met het meer belasten van producten die slecht zijn voor het millieu.

Maar het gaat inderdaad een behoorlijk moeizame formatie worden verwacht ik. Als het al gaat lukken. We kunnen zeker speculeren over de standpunten, maar uiteindelijk hebben we daar (jammer genoeg) bijzonder weinig invloed op.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik ben geen waarzegger, maar kan me goed voorstellen dat men best ver wil gaan met 'groen' beleid zonder de extreme uitschieters. Serieus inzetten op wind en zon, met als tegenprestatie een streng immigratie en asielbeleid en wel meer geld voor mobiliteit (zowel OV als wegen).

GroenLinks wil echt heel graag regeren, dat merk je aan alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

Ik heb wel eens een artikel gelezen dat ging over het spuiten van zuur in kalklagen om zo de duinen omhoog te drukken. Dit was ergens begin jaren 80 dus hang me er niet aan op. Stond in de Kijk.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

DigitalExcorcist schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:09:
[...]

Ja maar voor alles geldt dat je ook afhankelijk bent van de Eerste Kamer.
Tegen de tijd dat het nieuwe kabinet aan regeren toe is kunnen we die ook weer overnieuw (laten) kiezen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
hjs schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:01:
Ik ben bang dat het over een aantal jaar een van de belangrijkste thema's zal worden, als je kijkt naar de wetenschappelijk rapportages over klimaat en milieu dan zie je dat ze vanwege het scepticisme en economische belang vaak erg conservatief ingesteld zijn. Desalniettemin is de trend hierin negatief, waarbij de gevolgen voor Nederland voornamelijk zullen komen door een steeds instabieler wordende wereld zowel qua economie als geopolitieke stabiliteit.

Een onderschat thema dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Het is niet de zee waarvoor je echt bang moet zijn, we hebben ook rivieren, en die kunnen we niet eventjes met 2 meter verhogen zodat die alsnog vrolijk de zee instromen ;)
hoevenpe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:10:
[...]

Ik ben geen waarzegger, maar kan me goed voorstellen dat men best ver wil gaan met 'groen' beleid zonder de extreme uitschieters. Serieus inzetten op wind en zon, met als tegenprestatie een streng immigratie en asielbeleid en wel meer geld voor mobiliteit (zowel OV als wegen).

Maar, Klaver wil ook niet aan de principes komen, en goed omgaan met immigratie en vluchtelingen is ook zeker wel een principe van GL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
*knip* leuk idee, offtopic.

[ Voor 94% gewijzigd door Krisp op 13-03-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
DaniëlWW2 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:09:
[...]

Het gaat niet om de zeedijken maar om extreme regenval en lokale overstromingen omdat het riool het niet aankan. Verder ook extremer weer wat oogsten kan vernietigen. Dat kost geld, veel geld voor de tweede landbouwexporteur ter wereld met een zeer kapitaal intensieve landbouw.
Daarom wil je nu alvast nadenken en investeren in gentech. Ja dat is eng en bah en brrrr maar misschien is het wel een goed idee om daar "iets" mee te doen nu het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
RobinHood schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:11:
Maar, Klaver wil ook niet aan de principes komen, en goed omgaan met immigratie en vluchtelingen is ook zeker wel een principe van GL.
De VVD en het CDA willen ook goed omgaan met vluchtelingen, zolang het maar niet te veel kost... die partijen zijn geen PVV die ze allemaal het land uit wil zetten he :P

Klaver wil graag meer vluchtelingen opnemen. Dat gaat niet lukken met het CDA en de VVD. Maar goed zorgen voor de mensen die er zijn, voor bed/bad/brood, ik denk dat GL daar samen met D66 een heel eind mee kan komen.

Maar nogmaals; inderdaad: het gaat erg lastig worden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RobinHood schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:11:
als je wilt regeren moet je toch echt vuile handen maken, je zult met +/- 20 zetels nooit al je principes kunnen realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
hoevenpe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:10:
[...]

Maar niet tegen elke prijs. Zeker omdat GL nog wel eens haar leiders dumpt als ze te veel van de idealistische partijkoers afwijken. Je kan veel van Klaver zeggen maar hij is een idealist en hij meent wat hij zegt, meer dan de meeste andere partijen. Verder is de enige partij die echt wil regeren tegen elke prijs het CDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
DaniëlWW2 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Maar niet tegen elke prijs. Zeker omdat GL nog wel eens haar leiders dumpt als ze te veel van de idealistische partijkoers afwijken. Je kan veel van Klaver zeggen maar hij is een idealist en hij meent wat hij zegt, meer dan de meeste andere partijen. Verder is de enige partij die echt wil regeren tegen elke prijs het CDA.
Klaver komt net kijken. Geef hem een paar jaar in Den Haag en daar blijft niks van over. Die gaat net als Wouter Bos "meer tijd aan zijn gezin besteden" binnen de kortste keren... idealisme is leuk totdat het een standaard riedeltje wordt. Ik voorzie een "te veel om aan dood te gaan, te weinig om van te leven"-situatie waar ie in terecht komt. Hij krijgt te weinig kansen maar wordt lang genoeg aan het Haagse lijntje gehouden om te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DigitalExcorcist schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:21:
[...]

Klaver komt net kijken. Geef hem een paar jaar in Den Haag en daar blijft niks van over. Die gaat net als Wouter Bos "meer tijd aan zijn gezin besteden" binnen de kortste keren... idealisme is leuk totdat het een standaard riedeltje wordt. Ik voorzie een "te veel om aan dood te gaan, te weinig om van te leven"-situatie waar ie in terecht komt. Hij krijgt te weinig kansen maar wordt lang genoeg aan het Haagse lijntje gehouden om te blijven.
Klaver zit er al vier jaar. Dat is geen groentje (pun intended) meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Krisp schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:01:
[...]

Met een beetje geluk en wat zetels die de goede kant opvallen kun je dan PvdD en Denk of 50Plus er nog bijvragen. Probleem is dan wel dat de AOW naar 65 gaat. :P

[...]

Ik zie het CDA het nog wel doen onder het mom van 'landsbelang'. :P

Waar het mij vooral om gaat is het idee dat links niet zo kansloos is als het lijkt. De SP maakt een behoorlijke opmars door (ten koste van de PVV), Rutte blijft hangen en om hem hangt nog steeds de vraag (zoals Wilders terecht opmerkte) of hij niet uiteindelijk alsnog met de PVV in zee gaat. Het is even afwachten hoe Turkije + het debat scoren, maar het debat vond ik niet overtuigend voor beiden. Veel herhaling, veel bekend verhaal.
Een ding waarvan inmiddels gezegd mag worden van de VVD campagne is dat het plan om het ene spreekwoordelijke links - opgebruikt en nutteloos nu - in te ruilen voor iets anders van die kanten. Maakte weinig uit wie of wat, aangezien de methodes wel gekend zijn om die politieke hoeken zichzelf te laten compromitteren. Althans, dat was de gedachte.

Maar Pechtold stootte maar niet door. D'66 was makkelijk geweest. Klaver stootte op gegeven moment wel door (Carré was wel heel erg doorzichtig in het zoeken naar en bevestigen van een van de twee mogelijke "leiders" op "links" - progressief eigenlijk, maar goed .. labels), maar bleek moeilijk met zijn continue weigering om met de beeldvorming mee te doen.

Overige delen van campagne waren meer specifiek gericht, van het positivisme tot de kvk, en niet zonder resultaat.

Hoe dan ook, het grootste probleem voor de VVD campagne is het CDA. Niet een PVV, maar echt het CDA. Die partij loopt inmiddels heel goed weer bij vanuit innovatie op machtspolitiek en vernieuwde middelen acquisitie en best slimme focus op het bewerkstelligen van bewegingsgedrag onder mogelijke kiezers. Zeker als je kijkt naar trends onder ouderen, waar in de categorieën van gedrag (bang, onzeker) 50+ meer te duchten heeft van een CDA dan van wie dan ook. Het onderliggende probleem is dat men bij VVD leiding best goed doorheeft dat het CDA terug wil in de netwerkfunctie waar VVD nu in zit. Alsof je de klok terugzet. Dit heeft weinig tot niets te maken met politieke dynamiek, het ligt toch best ergens anders.

Maar ondertussen lijkt het er wel op dat VVD en CDA tot elkaar veroordeeld zijn. Als ik eerlijk mag zijn, dan hebben we het over twee partijen met inzet op preferente positie selectief belang, een diepe en consistente voorgeschiedenis van koehandel, in directe concurrentie met elkaar. Dit geeft geen prettige scenario's voor uitdagingen als hervorming belastingstelsel, monsterministeries, Gasgebouw of de loopgraaf van stelsel belastingverdragen en ons oneigenlijke gedrag daarbij. Met andere woorden: het beste scenario is elkaar in de haren zitten in de achterkamer, mooie praat maken, maar niets en dan ook niets aanpassen op enigszins effectieve wijze - behalve ter versterking van instrumentatie conformistisch gedrag (terwijl we juist tegenwoordig tegen de perverse effecten daarvan aanlopen, en de kosten).

Ik blijf het jammer vinden, we zitten hoe dan ook met enorme stukken perceptieproblematiek, maar ook reële omstandigheden van onderliggende polarisatie. Er is geen midden. Wat we vaak Links noemen, is eigenlijk zelf behoorlijk samengesteld, zelfs divers. Dit mis ik aan de andere kant van het spectrum. Welke labels ik er ook bijhaal, ik kan niets door de perceptieproblematiek heen zien prikken. Integendeel, het versterkt reeds aanwezige trends ten gunste van Rechts / conservatief. De onderliggende polarisatie laat zich nog steeds veel te makkelijk uitspelen, zelfs hier in dit topic nota bene zie ik suggesties van mensen ten gunste van strategisch stemmen voorbij komen.

Laat het maar eens op echt samenwerken aankomen zou ik burger en bedrijf willen zeggen. Laat het maar moeite kosten. Zeker, dat schept kaders voor compromissen, maar die zijn er altijd bij het volgen van politieke feiten, dat is dus niets nieuws. Laat het politieke spectrum maar zweten. Een PVV is toch uitgesloten, behalve dan door CDA partijleiding, er is geen scenario waar dit eigenlijk nog een factor is. Om het maar niet eens te hebben over hoe Wilders inmiddels wel gekend is in het niets willen doen. En dan ook nog eens een weekend van in de spiegel kijken à la "oh, zo ziet dat dus uit als je populisme macht geeft, hmmm".

Laat het strategische stemmen achterwege dit keer. Het is zo verkeerd niet om politieke partijen te dwingen om samenwerking te zoeken voor collectieve belangen zonder al te veel ruimte voor partijbelangen.

Op "Links" is niet mogelijk. Wat wel kan, is iedereen terug naar het midden dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

Als er nou nog iets meer SP'ers en PvdA'ers op klaver gaan stemmen dan kan hij best direct Premier worden. Zo veel zetels scheelt het nou ook niet meer... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
DaniëlWW2 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:22:
[...]

Klaver zit er al vier jaar. Dat is geen groentje (pun intended) meer.
Toegegeven, hij weet wel te profileren en kan GL er weer wat bovenop helpen, maar ik heb een ongefundeerd vermoeden dat ie z'n momentum vrij snel verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Richh schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:15:
[...]

De VVD en het CDA willen ook goed omgaan met vluchtelingen, zolang het maar niet te veel kost... die partijen zijn geen PVV die ze allemaal het land uit wil zetten he :P
Maar die partijen zijn wel voorstander van vluchtelingen pesten door bijvoorbeeld gezinshereniging pas later plaats te laten vinden. Ook het hele immigratiebeleid zelf kun je niet zonder droge ogen "goed voor vluchtelingen" noemen.
Klaver wil graag meer vluchtelingen opnemen. Dat gaat niet lukken met het CDA en de VVD. Maar goed zorgen voor de mensen die er zijn, voor bed/bad/brood, ik denk dat GL daar samen met D66 een heel eind mee kan komen.
Hij wilt niet meer opnemen, hij is alleen realistisch genoeg om te weten dat je niet kan zeggen "we nemen er 20.000 op", als die mensen komen, dan komen ze, en ze tegenhouden is nagenoeg onmogelijk.

Overigens hebben we ook nog wat Europese afspraken over herverdeling waar men ook nog iets mee moet doen.

Maar, "meer opnemen" doet denken alsof Klaver een shuttledienst Aleppo - Ter Apel wil opzetten, en dat is niet het geval.
hoevenpe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:16:
[...]

als je wilt regeren moet je toch echt vuile handen maken, je zult met +/- 20 zetels nooit al je principes kunnen realiseren.
Ligt er aan met wie je wilt samenwerken. Met twee grote rechtse, conservatieve partijen als het VVD en het CDA, dan nog een middenpartij als het D66, tja, dan wordt het knap lastig om je principes ook maar een klein beetje invulling te geven als je GL bent. En van mij mag Klaver dan best zeggen "Nee, doen we niet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
RobinHood schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:25:
[...]
En van mij mag Klaver dan best zeggen "Nee, doen we niet"
Sterker nog: dat is het meest logische

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:24:
Maar ondertussen lijkt het er wel op dat VVD en CDA tot elkaar veroordeeld zijn. Als ik eerlijk mag zijn, dan hebben we het over twee partijen met inzet op preferente positie selectief belang, een diepe en consistente voorgeschiedenis van koehandel, in directe concurrentie met elkaar. Dit geeft geen prettige scenario's voor uitdagingen als hervorming belastingstelsel, monsterministeries, Gasgebouw of de loopgraaf van stelsel belastingverdragen en ons oneigenlijke gedrag daarbij. Met andere woorden: het beste scenario is elkaar in de haren zitten in de achterkamer, mooie praat maken, maar niets en dan ook niets aanpassen op enigszins effectieve wijze - behalve ter versterking van instrumentatie conformistisch gedrag (terwijl we juist tegenwoordig tegen de perverse effecten daarvan aanlopen, en de kosten).

Ik blijf het jammer vinden, we zitten hoe dan ook met enorme stukken perceptieproblematiek, maar ook reële omstandigheden van onderliggende polarisatie.
Toch begrijp ik je niet goed, je geeft aan dat je zelf VVD'er bent of dicht tegen de partij aan zit. Dan is het toch juist de bedoeling dat 'rechts-conservatief' deze verkiezingen wint? Hoe kleiner 'links' hoe beter dan toch?

Als ik voor partij A ben dan wil ik het liefst dat mijn partij de allergrootste is en de concurrent partij B heel erg verliest. Ik snap dat je in een coalitieland moet samenwerken, maar het liefst zou je natuurlijk 1 op 1 het hele programma uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Door de nieuwe peilingen zag ik ineens dat de PiratenPartij het ineens best redelijk aan het doen is.
Toch maar eens naar hun programma gekeken, maar daar staan toch best een hoop goede en serieuze punten in.
Ook over huisvesting, economie en veiligheid ed.

Ze zijn flink bezig geweest de afgelopen paar jaar kennelijk.

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Niet echt, interessante ontwikkeling, van toch al heel wat jaren. Frappant is dat hij in profiel veel overeenkomsten vertoond met Rutte, in de zin van niet ideologische ingesteld, maar zakelijk. Een soort van ingebouwde nuchterheid.

Ik geef grif toe, ik had dezelfde reflex om het stempeltje te nemen en de gebruikelijke labels er op te zetten, maar dat gaat hier eigenlijk niet op.

Wat Klaver mist is iets heel anders, die 30 milliseconden van visueel associatiegedrag. Klinkt misschien wat bruut, maar dat is het wel. Nu ja, dat is ook bruut, laat ik eerlijk zijn, maar dit is nu eenmaal de mensheid, het is ons instinctieve gedrag waar we geen kunstmatige rationaliteit bij toelaten. Daar kunnen we veel over zeggen, maar het is een heel grote factor.

Wat Rutte mist, is eigenlijk het bijschaven van zichtbaarheid gedrag. Dat is ook weer normaal. Als je iemand tig keer hetzelfde kunstje ziet doen dan wordt het wat minder (geen pun intended). Het vernis gaat er af, en dan zie je wat sneller verschil tussen waar iemand van gemaakt is, en waar jij van gemaakt bent.

Maar inderdaad, Klaver zit als zo'n beetje alles wat het label progressief / groen / links krijgt een beetje vast in een gedragsreflex die we tegenwoordig opvallend genoeg zwak noemen: het juiste willen doen. Pechtold heeft daar ook een tik van trouwens. Rutte heeft dat niet, wat inmiddels toch best al wat kosten heeft opgedreven, en toch wordt dat als sterk gezien.

Heel frappante tegenstelling. Een groot deel van het beeld is natuurlijk kunstmatig, maar we mogen ons daar ook best zelf vragen bij stellen - ten aanzien van hoe we omgaan met het beeld wat we krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zat me ineens te bedenken, zou Pechtold over een paar maanden geen burgemeester van Amsterdam worden?

Die wilde geen vier jaar kamer meer en als daar geen hele mooie ministerspost uitkomt, is hij al zonder portefeuille geweest, dan zie ik dat best als optie. Van der Laan is echt serieus qua gezondheid en D66 is daar de grootste en hij heeft ook ervaring als burgemeester in Wageningen.
Pagina: 1 ... 77 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.