Het is niet echt een domein van meningen, en ik heb het idee dat je er een beetje omheen aan het draaien bent.
Je kan korten op een aanvulling maar dan nog kom je uit op het door de gemeente bepaalde minimum voor de bijstand (minimum is landelijk maar kan per gemeente hoger liggen).
Vanuit de bijstand zal je dus in principe niet onder het minimum komen.
Dit is simpelweg ONwaar. Niet juist. Klopt niet. Er zijn diverse redenen waarom men
wel kortingen kan (en zelfs moet) opleggen, wat maakt dat die betreffende mensen
wel onder het bestaansminimum komen. Gewoon in de praktijk. Dat gebeurt al.
Alles wat je anders beweert is simpelweg niet correct.
Het is dusdanig complexe materie (door alle regels en uitzonderingen) dat het lastig is om 1 standpunt in te nemen.
Het gaat niet om een standpunt, het gaat hier alleen nog maar om de werkelijkheid.
Eerst kom je aan met broodje aap, terwijl je zelf de bijstand en de ww door elkaar haalt, en nu doe je het af als meningen ipv feiten
En waarom ik me daar zo druk om maak is omdat de doelpalen op deze manier makkelijk verzet worden, want waar iemand (terecht!) een punt maakt over hoe de WW vrijwilligerswerk in omstandigheden actief
ontmoedigt (al zijn de regels dus een klein beetje verbeterd), spin jij het hier naar:
In principe ben ik voorstander van vrijwilligers werk en dat hierbij best wel een incentive gemoeid kan gaan vanuit de overheid/gemeente. Uiteraard moet je wel voorkomen dat bedrijven misbruik maken van gratis vrijwilligers maar dat is een ander iets (zelfde als bijv stagaires).
Volstrekt iets anders dus.
En zo wordt overigens het debat over sociale voorzieningen vaker gemanipuleerd: met net niet helemaal zuivere feiten, het verwarren van feiten en meningen, en vervolgens het verleggen van de aandacht wordt een probleem met de regels (in casu de WW) gezien als iets waar we juist
meer regels zouden moeten creeren. (Nog even ongeacht dat die incentives er allang al waren, namelijk verplichting en dwang en strafkorting, en dat de gemeenten daar juist om allerlei redenen vanaf stappen.)