De Tweede Kamerverkiezingen 2017 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 92 Laatste
Acties:
  • 220.447 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Thomas schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:17:
[...]

Nouja, Koenders van de PvdA is degene die 'hier over gaat'. Het is de vraag in hoeverre de media hem vanavond aandacht zal geven bij het (half) 8 uur journaal.
Nou, denk dat dat niet eens een verplichting is voor potentiele PvdA-stemmers om het kabinet hierachter te zien. Natuurlijk kan de Telegraaf wel koppen dat Rutte lof oogst, maar dit is een klein groepje geweest, van zeg Rutte, Zijlstra, Koenders en toch ook Asscher.
Dat iedereen achter Rutte staat is niet gek, niemand durft zich hieraan te branden, behalve Ben Bot maar die is geen speler op het schaakbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:37
Thomas schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:17:
Nouja, Koenders van de PvdA is degene die 'hier over gaat'. Het is de vraag in hoeverre de media hem vanavond aandacht zal geven bij het (half) 8 uur journaal.
Dit soort heftige dossiers is 'chefsache', dit doet Mark echt helemaal zelf vanavond. Als Koenders lief is mag hij ernaast staan als Rutte het woord voert.

Dit is waarschijnlijk de 'gamechanger' voor de VVD, iedereen complimenteert hem van Buma tot Klaver. Deze kans voor open doel laat de VVD echt niet schieten...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:24:
[...]

Dit soort heftige dossiers is 'chefsache', dit doet Mark echt helemaal zelf vanavond. Als Koenders lief is mag hij ernaast staan als Rutte het woord voert.

Dit is waarschijnlijk de 'gamechanger' voor de VVD, iedereen complimenteert hem van Buma tot Klaver. Deze kans voor open doel laat de VVD echt niet schieten...
Dit is echt niet die gamechanger hoor, lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
REDSD schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 15:07:
[...]

Ik heb het over de WW, andere uitkeringen durf ik niet te zeggen. Maar voor WW werkt het wel zo, ook al vind je het onzin ;)
Nee ik heb het over de bijstand. Al de hele tijd.
incaz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:18:

Het ging toch echt over de WW, je reageerde namelijk rechtstreeks op iemand die expliciet WW noemt.
thewizard2006 in "De Tweede Kamerverkiezingen 2017"

Ja, je kunt wel degelijk gekort worden als je vrijwilligerswerk doet, en zeker voordat de regels iets zijn aangepast gebeurde dat ook met regelmaat. Nog een bron, de Telegraaf nota bene:
http://www.telegraaf.nl/d...aat_volledig_door___.html
"Uit een rondgang van De Telegraaf bij vrijwilligerscentrales en zorginstellingen blijkt dat honderden mensen in de Werkloosheidswet afgelopen jaar geen vrijwilligerswerk mochten uitvoeren. Deden ze dit wel, dan werden ze gekort op hun uitkering."

Zoals gezegd: dit is verminderd omdat het nu niet meer zomaar geweigerd mag worden. Maar nog steeds kan je uitkering gekort worden als het UWV meent dat je je informatieplicht hebt geschonden of als er sprake is van een functie die geen vrijwilligersfunctie zou moeten zijn.

Ook beoordeelt het UWV, nu nog steeds, of je wel voldoende beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt. Dit is in het verleden wel degelijk gebruikt om mensen hun uitkering te onthouden, zelfs ook al zijn ze bereid om direct aan het betaalde werk te gaan zodra ze een baan hebben gevonden.

Het ging dan ook over de WW. Ook de bijstand kent misstanden, waarbij wel degelijk het ene soort vrijwilligerswerk afgekeurd wordt om een andere soort te doen die voor de gemeente gunstiger is - die bron moet ik even opzoeken.
Nogmaals dan.... ik heb het over de bijstand. Niet over de WW. Dat zijn 2 verschillende zaken. Jij doet uitspraken die gelden voor de WW (inderdaad korten op vrijwilligerswerk) maar niet voor de bijstand
Als je niet weet waar je het over hebt, schrijf het dan gewoon niet. Je beschuldigt mij van broodje aap, maar je ben hier zelf aan het speculeren, en zonder onderbouwing of kennis van de materie zo te lezen.
Nou nou wat een vijandigheid het lijkt de politiek wel, jammer.
Ik reageerde inderdaad op iemand die het over de WW had. Daar kan je inderdaad op gekort worden. Op de bijstand niet (voor onbetaald vrijwilligerswerk). Ik had het over bestaansminimum die gelinkt is aan de bijstand die jij afdeed als onzin. Dit gaat inderdaad op voor de WW (geen direct bestaansminimum) maar speelt wel degelijk voor de bijstand.
Volgens mij is er verder niet veel aan de hand.

[ Voor 80% gewijzigd door thewizard2006 op 11-03-2017 16:39 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
alwaysleft schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:28:
Dit is echt niet die gamechanger hoor, lijkt me sterk.
Vergis je echt niet in de beeldvorming: Rutte laat zien dat hij een staatsman is, iets durft wat weinigen van hem verwacht hadden (waaronder ikzelf). Erdogan is echt laaiend nu, zelfs Merkel heeft de minister een week geleden laten komen.

Dit kan zo een paar beslissende zetels schelen, stel je de vraag: hadden Buma, Klaver of Pechtold dit ook zo hard durven spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
thewizard2006 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:28:
[...]

Nee ik heb het over de bijstand. Al de hele tijd.

[...]

Nogmaals dan.... ik heb het over de bijstand. Niet over de WW. Dat zijn 2 verschillende zaken. Jij doet uitspraken die gelden voor de WW (inderdaad korten op vrijwilligerswerk) maar niet voor de bijstand
Dan heb je eenzijdig de paaltjes verzet.

Je kunt niet reageren op iemand die het duidelijk heeft over de WW, en dan doen alsof je het over de bijstand hebt zonder dat even te melden. Ik heb de discussie even teruggelezen, en het ging echt ondubbelzinnig over de WW.

Tegelijkertijd zie ik nu wel wat je ongeveer zou kunnen bedoelen:
Iemand in de WW kan gekort worden wegens vrijwilligerswerk en het niet beschikbaar zijn voor betaalde arbeid (zelfs al is dat dus onzin.)

Vervolgens valt die persoon onder het minimum. Die persoon kan dan een aparte aanvraag indienen om een aanvulling tot dat sociaal minimum te ontvangen vanuit de bijstand.

In de bijstand kan dat vrijwilligerswerk niet op dezelfde manier gebruikt worden om de uitkering te korten.

MAAR, de aanvulling kan wel om allerlei andere redenen geweigerd, of na toewijzing gekort worden. En daarmee kan de uitkeringsgerechtigde dus wel onder het minimum komen. Ook kan er vanuit de bijstand een verplichting opgelegd worden om deel te nemen aan trajecten of tegenprestaties, die vrij omvangrijk kunnen zijn.

Dan mag je op papier denken dat de situatie is afgedekt en dat vrijwilligerswerk niet wordt bestraft en dat niemand onder het minimum kan komen... maar op individueel niveau kan dat dus heel anders uitpakken en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er iemand in de ww is die voor plezier dat wespennest opentrekt.
Ik reageerde inderdaad op iemand die het over de WW had. Daar kan je inderdaad op gekort worden. Op de bijstand niet (voor onbetaald vrijwilligerswerk). Ik had het over bestaansminimum die gelinkt is aan de bijstand die jij afdeed als onzin.
Dan wel even de context in de gaten houden van wat ik zei en ook wat jijzelf zei. Het klopt niet dat je in de WWB niet onder het bestaansminimum kan komen, dat kan wel: er kunnen om allerlei redenen kortingen en boetes opgelegd worden die maken dat iemand wel degelijk onder het minimum komt.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 08:48:
Bij de VVD zijn ze echt in paniek:

Wilders is geen factor van betekenis meer, of hij nu net wel of net niet de grootste wordt. Er zal vriendelijk een kopje koffie met hem gedronken worden, om daarna een VVD+CDA+D66+GL kabinet in elkaar te zetten.
Ik zie Klaver toch echt niet in een Rutte kabinet stappen. Die gaan veel liever over links samen met de SP en de PvdA, desnoods aangevuld met het CDA.

Maar ja, voor het CDA is zo'n coalitie denk ik weer te links. 8)7

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
incaz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:40:

MAAR, de aanvulling kan wel om allerlei andere redenen geweigerd, of na toewijzing gekort worden. En daarmee kan de uitkeringsgerechtigde dus wel onder het minimum komen. Ook kan er vanuit de bijstand een verplichting opgelegd worden om deel te nemen aan trajecten of tegenprestaties, die vrij omvangrijk kunnen zijn.

Dan mag je op papier denken dat de situatie is afgedekt en dat vrijwilligerswerk niet wordt bestraft en dat niemand onder het minimum kan komen... maar op individueel niveau kan dat dus heel anders uitpakken en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er iemand in de ww is die voor plezier dat wespennest opentrekt.

Dan wel even de context in de gaten houden van wat ik zei en ook wat jijzelf zei. Het klopt niet dat je in de WWB niet onder het bestaansminimum kan komen, dat kan wel: er kunnen om allerlei redenen kortingen en boetes opgelegd worden die maken dat iemand wel degelijk onder het minimum komt.
In de essentie zijn we het niet oneens. Het hele bijstand/ww is dusdanig complex.
Een aanvulling is echter precies dat. Die vult aan indien nodig (niet perse tot het minimum). Dit is ook weer afhankelijk van bijv leeftijd en gezinssituatie. Je kan korten op een aanvulling maar dan nog kom je uit op het door de gemeente bepaalde minimum voor de bijstand (minimum is landelijk maar kan per gemeente hoger liggen).
Vanuit de bijstand zal je dus in principe niet onder het minimum komen. Als je bijv inkomen hebt wordt je bijstand wel gekort uiteraard zodat je inkomen + resterende bijstand (en vakantiegeld etc) op de norm komt. Nu kan het in sommige situaties wel zo zijn dat de norm voor bijv een alleenstaande voor de ene persoon lager is dan de ander door een korting omdat die persoon bijv dakloos is (20%) en geen huis heeft om te bekostigen.

Maar goed, ik denk dat we verder nogal wat afdwalen wat het punt was waar ik op trachtte te reageren en dat is dat je op de bijstand niet gekort wordt als je onbetaald vrijwilligerswerk doet. Dit kan inderdaad wel op de WW.
Het is dusdanig complexe materie (door alle regels en uitzonderingen) dat het lastig is om 1 standpunt in te nemen. In principe ben ik voorstander van vrijwilligers werk en dat hierbij best wel een incentive gemoeid kan gaan vanuit de overheid/gemeente. Uiteraard moet je wel voorkomen dat bedrijven misbruik maken van gratis vrijwilligers maar dat is een ander iets (zelfde als bijv stagaires).

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Snowwie schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:52:
Ik zie Klaver toch echt niet in een Rutte kabinet stappen. Die gaan veel liever over links samen met de SP en de PvdA, desnoods aangevuld met het CDA.

Maar ja, voor het CDA is zo'n coalitie denk ik weer te links. 8)7
Krijg sterk het gevoel dat alle scenario's en prognoses de vuilnisbak in kunnen, de steeds verder escalerende situatie met Turkije gaat de boel behoorlijk overhoop gooien.

Kijk naar de nieuwssites en de tv, iedereen gaat helemaal los op dit nieuws. Vanochtend vroeg ik me hardop af of dit de 'gamechanger' zou worden, nu lijkt me dat wel een feit. Het is hard tegen hard en je voelt ook een nationalistische trots in alle berichten die ik niet eerder heb gezien.

Wie wil er nog experimenten met Buma of Klaver in het torentje in tijden van diplomatieke crisis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:56:
[...]

Krijg sterk het gevoel dat alle scenario's en prognoses de vuilnisbak in kunnen, de steeds verder escalerende situatie met Turkije gaat de boel behoorlijk overhoop gooien.

Kijk naar de nieuwssites en de tv, iedereen gaat helemaal los op dit nieuws. Vanochtend vroeg ik me hardop af of dit de 'gamechanger' zou worden, nu lijkt me dat wel een feit. Het is hard tegen hard en je voelt ook een nationalistische trots in alle berichten die ik niet eerder heb gezien.

Wie wil er nog experimenten met Buma of Klaver in het torentje in tijden van diplomatieke crisis?
Klaver maakt geen kans op dat torentje, is de focus ook helemaal niet.

Buma, ja daar heb je een punt. Hij wil veel te graag op die preekstoel.

Maar goed, "los" gaat het eigenlijk niet. Ja, er is beeldvorming. Ja, er is her en der wat drama van mensen die zich daar door laten leiden. Maar het valt allemaal reusachtig mee.

Hoe dan ook, de Kwestie Turkije heeft invloed op de Nederlandse verkiezingen - een gamechanger is het niet, wel is het een mogelijkheid om in te zetten op kracht van symbolen en die fameuze 30 milliseconden. Voor Rutte een uitgelezen kans om zich te profileren, maar ook om op knopjes te duwen voor polarisen op links (nota bene) - daar zit een keuze die we dit weekend zullen zien uitspelen.

Ik zou dit niet hard tegen hard willen noemen trouwens, het is een diplomatiek conflict. Die zijn er wel vaker, het valt nu enkel meer op omdat a) er vanuit Turkije bewust wordt ingezet op beeldvorming (dat kun je niet winnen door er tegenin te gaan in dezelfde arena) en b) er meer aandacht voor is omdat er verkiezingen zijn.

Als Klaver slim is leert hij in deze van de fouten van Samsom tijdens vorige incidenten, die was heel erg makkelijk in een positie neer te zetten (van beeld, maar ook effectief) waar hij zich liet verzanden in de traditionele principepolitiek zonder resonantie op te kunnen wekken vanwege het altijd voortouw geven aan Rutte als symbool van regering. Klaver zou nu eigenlijk niet in de groen-rode geitenwollen sok moeten stappen, maar er op inzetten om Rutte als VVD leider in beeld te houden, en niet als Grote Leider (zogezegd).

Maar goed, we zullen het zien.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
thewizard2006 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:32:
In de essentie zijn we het niet oneens.
Het is niet echt een domein van meningen, en ik heb het idee dat je er een beetje omheen aan het draaien bent.
Je kan korten op een aanvulling maar dan nog kom je uit op het door de gemeente bepaalde minimum voor de bijstand (minimum is landelijk maar kan per gemeente hoger liggen).
Vanuit de bijstand zal je dus in principe niet onder het minimum komen.
Dit is simpelweg ONwaar. Niet juist. Klopt niet. Er zijn diverse redenen waarom men wel kortingen kan (en zelfs moet) opleggen, wat maakt dat die betreffende mensen wel onder het bestaansminimum komen. Gewoon in de praktijk. Dat gebeurt al.
Alles wat je anders beweert is simpelweg niet correct.
Het is dusdanig complexe materie (door alle regels en uitzonderingen) dat het lastig is om 1 standpunt in te nemen.
Het gaat niet om een standpunt, het gaat hier alleen nog maar om de werkelijkheid.
Eerst kom je aan met broodje aap, terwijl je zelf de bijstand en de ww door elkaar haalt, en nu doe je het af als meningen ipv feiten

En waarom ik me daar zo druk om maak is omdat de doelpalen op deze manier makkelijk verzet worden, want waar iemand (terecht!) een punt maakt over hoe de WW vrijwilligerswerk in omstandigheden actief ontmoedigt (al zijn de regels dus een klein beetje verbeterd), spin jij het hier naar:
In principe ben ik voorstander van vrijwilligers werk en dat hierbij best wel een incentive gemoeid kan gaan vanuit de overheid/gemeente. Uiteraard moet je wel voorkomen dat bedrijven misbruik maken van gratis vrijwilligers maar dat is een ander iets (zelfde als bijv stagaires).
Volstrekt iets anders dus.

En zo wordt overigens het debat over sociale voorzieningen vaker gemanipuleerd: met net niet helemaal zuivere feiten, het verwarren van feiten en meningen, en vervolgens het verleggen van de aandacht wordt een probleem met de regels (in casu de WW) gezien als iets waar we juist meer regels zouden moeten creeren. (Nog even ongeacht dat die incentives er allang al waren, namelijk verplichting en dwang en strafkorting, en dat de gemeenten daar juist om allerlei redenen vanaf stappen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:10:
Maar goed, "los" gaat het eigenlijk niet. Ja, er is beeldvorming. Ja, er is her en der wat drama van mensen die zich daar door laten leiden. Maar het valt allemaal reusachtig mee.
Het valt reusachtig mee...

In de Turkse media is de hetze tegen Nederland enge trekken aan het krijgen (kijk eens op GeenStijl nu), Erdogan dreigt nu uit de NAVO te gaan hierom, er is een noodbevel uitgevaardigd in Rotterdam en de Turkse minister lijkt te zijn opgepakt onderweg door de Nederlandse politie.

Ik weet niet wat jij dan een echte diplomatieke rel vindt, ik kan me de afgelopen 30 jaar niet zoiets herinneren... ;)

Bronnen:
http://www.geenstijl.nl/m...e_om___eet_geen_pide.html
http://m.bild.de/politik/...-50803830.bildMobile.html
http://www.rijnmond.nl/ni...gengehouden-bij-Rotterdam

[ Voor 19% gewijzigd door hoevenpe op 11-03-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:56:
Die de Nederlandse regering ook zelf aanwakkert. We hebben toch democratie? Vrijheid van meningsuiting? Waarom zou een bevriend staatshoofd (onder normale omstandigheden zijn de Turken ons vriendelijk gezind) niet zijn/haar burger in het buitenland mogen toespreken over de situatie in het thuisland?

Als ik in Canada rondloop temidden van een Nederlandse gemeenschap dan worden we toch ook niet opgepakt omdat we de bv. de PVV willen steunen? Met acties? Flyers? etc?

Kijk ik vind het prima hoor dat de Nederlandse regering zo loopt te stoken en dat Ankara woest is en dat nu ook de toetreding van Turkije tot de EU op losse schroeven is gezet. Kan dat feit alleen maar toe juichen. De manier waarop eigenlijk niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Snowwie op 11-03-2017 19:31 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:21:
[...]

Het valt reusachtig mee...

In de Turkse media is de hetze tegen Nederland enge trekken aan het krijgen (kijk eens op GeenStijl nu), Erdogan dreigt nu uit de NAVO te gaan hierom, er is een noodbevel uitgevaardigd in Rotterdam en de Turkse minister lijkt te zijn opgepakt onderweg door de Nederlandse politie.

Ik weet niet wat jij dan een echte diplomatieke rel vindt, ik kan me de afgelopen 30 jaar niet zoiets herinneren... ;)
Uit de NATO stappen neem ik niet serieus. Prima, hij gaat zijn gang maar. Het zou zonde zijn, en het zou ons hier tot inzet van mensen zetten op wijzen die we al lang niet meer in het achterhoofd gehad hebben. Maar het zou Turkije verschrikkelijk veel kosten, het zou de interne dynamiek enorm aanscherpen, en Erdogan zit nu al in de typische race-to-the-bottom waar elke autocraat mee te maken heeft.

Wat de rest aangaat, er is veel in beeld ja, en er zullen vast wel een paar jonge wolven ingezet worden om met poep te gooien of creatief met ruiten te zijn. Maar werkelijk, is het geheugen van mensen zo kort? De krakersrellen waren heftiger.

Ik zeg het nog maar eens, vaak is een stapje opzij genoeg om je niet te laten verleiden tot emotie vanuit beeld. Dit is nu precies waar dit soort figuren op uit zijn. En laten we wel wezen, dit is een diplomatiek incident - geen rel. Er is nog steeds gewoon communicatie, er is nog steeds gewoon overleg, er zijn nog steeds kaders daarvoor aanwezig, en zowel Nederland als Turkije zit met allerlei anderen in nog steeds dezelfde structuren. Daarbij komt ook nog eens dat Turkije simpelweg meer te verliezen heeft dan een klein Nederland.

Zeker, potentieel voor escalatie genoeg. Ook op terreinen van internationale betrekkingen, macro-economische verhoudingen en zelfs geopolitiek. Maar dat zijn scenario's die wel heel ver voeren. Tot nu toe heeft Erdogan consistent veel storm gemaakt, en telkens in de achterkamer bitter hard moeten werken om zaken te repareren.

Als hij zo doorgaat houdt zelfs dat drama dreigement van het spreekwoordelijke loslaten van vluchtelingen geen stand meer in werking van perceptie. Er komt een punt waarop je zoveel mensen tegen de haren strijkt dat ze heel veel voor lief nemen om je wat anders te vertellen. En laten we eerlijk zijn, dat dreigement uitvoeren kost hem zoveel geld en toegang, de termijneffecten zijn voor Turkije behoorlijk bitter. En vluchtelingen, dat is altijd een constante van demografie. Zelfs de aantallen zijn niet anders. Sterker nog, ze zijn stukken minder dan bij vorige geopolitieke escalaties.

Het spijt me oprecht, maar dit is echt een vrij eenvoudig geval van nuchter blijven, je niet laten verleiden tot dezelfde arena, communicatie open maar kaders vast. En als je wil, kun je altijd nog de prijs van dit soort gedrag aan Turkije geven in heel andere domeinen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:31:
Het spijt me oprecht, maar dit is echt een vrij eenvoudig geval van nuchter blijven, je niet laten verleiden tot dezelfde arena, communicatie open maar kaders vast. En als je wil, kun je altijd nog de prijs van dit soort gedrag aan Turkije geven in heel andere domeinen.
Als dit allemaal gecontroleerd gespeeld is dan mogen Rutte en Erdogan gezamenlijk op voor de Oscars volgend jaar. :)

Ik hoop oprecht dat het mee gaat vallen, maar ben er niet gerust op. Heb jij zicht op hoe er binnen de VVD op deze ontwikkelingen gereageerd wordt? Het is voor Rutte een 'geschenk uit de hemel': wereldnieuws door je rug recht te houden 5 dagen voor de verkiezingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:35:
[...]

Als dit allemaal gecontroleerd gespeeld is dan mogen Rutte en Erdogan gezamenlijk op voor de Oscars volgend jaar. :)
Ik begrijp niet wat je precies wil zeggen hier. Zeker, politiek is marketing. En het is een spel. Net als op de voetbalclub, net als in de klas, net als in de familie.
Ik hoop oprecht dat het mee gaat vallen, maar ben er niet gerust op. Heb jij zicht op hoe er binnen de VVD op deze ontwikkelingen gereageerd wordt, het is denk ik voor Rutte een 'geschenk uit de hemel'. Wereldnieuws door je rug recht te houden 5 dagen voor de verkiezingen...
Natuurlijk is dit een kans. Maar dat wil niet zeggen dat die ook genomen, of zelfs maar correct genomen zal worden. Het is prima mogelijk om hierin fouten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

raceneus968 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 12:38:
Een vaak gehoorde uitspraak:

Groei van economie = meer banen = minder uitkeringen.

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom ik de redenatie dan niet begrijp waarom er dan zo fors op o.a. bijstandsuitkering,uitkering bij ziekte en arbeidsongeschiktheid moet worden gekort?

Groei economie = meer banen = minder (ww?)uitkeringen = meer geld "over" voor boven genoemde "zwakkeren"
:?
omdat ze lui zijn, vooral bijstanders, die moet je dwingen, werkschuw, gratis geld bestaat niet, je moet mensen motiveren, de kloof tussen werk en thuiszitten is er niet meer, we maken ons land ziek, jaloezie.

allerlei onzinargumenten. maar o wee als er dan ook maar iemand met een plan komt om wat met rekeningrijden etc te doen, dan is het huis te klein. ik vind dat best treurig, dat soort hypocrisie, geen empathie geven maar het wel verwachten. of wat meer te heffen bij de allerrijksten? "onmogelijk. kan niet. niet realistisch", roept men dan. liever een partij met de meeste integriteitskwesties stemmen, of een inhoudsloos figuur, dan eens na te denken. voorbij geld te denken. meer op het niveau van de inrichting van onze samenleving. iedereen moet moet moet, behalve in de spiegel kijken. :+

en dan is het natuurlijk tekenend dat juist rechts zo loopt te zeuren over waarden en normen. inhoudsloos als je het mij vraagt. net als deze hele campagne, het gaat nergens anders over als wie met wie, wie premier, en vluchtelingen.

ik vind het dit jaar een groot dieptepunt, deze verkiezingen en alles eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:24:
[...]

Meer gelijk kon je niet hebben! Toch vreemd; Koenders wordt niet eens genoemd/getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

dawg schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:04:
[...]
ik vind het dit jaar een groot dieptepunt, deze verkiezingen en alles eromheen.
Met dit deel ben ik het roerend eens.

Het enig positieve dat ik tot nu toe van lijsttrekkers gezien heb is Thierry Baudet die geen deel uit wil maken van een clowneske vertoning en vriendelijk bedankt en wegloopt met een cynische opmerking richting de daar nog zittende lijsttekkers (allemaal flut zoals o.a. Jan Roos en nog 1 bekend gezicht, dus geen major players) in de trend van 'ik vind dit onvoldoende serieus, ik heb een land te redden'. Dat laatste had hij beter niet kunnen zeggen want je kunt er vergif op innemen dat hij dat nog vaak zal horen. :)
Maar het gaat hier wel om de regering te vormen en al dat semi formele en joviale gedoe bij de debatten of in programmas zonder echt diep inhoudelijk op dingen in te gaan doet me sterk denken aan een zeker iemand met een A4tje. Die helemaal nergens komt.

Maar dit zouden meer politici moeten doen.
Programma niet serieus? Dan gewoon niet doen!

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Thomas schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:18:
[...]

Meer gelijk kon je niet hebben! Toch vreemd; Koenders wordt niet eens genoemd/getoond.
Waarom zou Koenders nu nog genoemd moeten worden?
Ze zijn al in Nederland, de zaak die nu gaande is, buitenlandse politici die in ons land willen komen spreken, heeft niets meer met Koenders departement (buitenlandse zaken) te maken.

Nu het hier in Nederland gebeurd is Rutte aan de beurd,

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Thomas schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:18:
Het voor het journaal reclames van 50+ en de SP, mist volledig haar doel nu de spanning in het land zo hard oploopt.

Het onderwerp over het debat van het zuiden liet juist heel goed zien dat wij hier ons druk maken over triviale verschillen, 50,- meer of minder letterlijk. In de context van deze rel is het bijna lachwekkend om te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bullet NL schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:23:
[...]

Ze zijn al in Nederland, de zaak die nu gaande is, buitenlandse politici die in ons land willen komen spreken, heeft niets meer met Koenders departement (buitenlandse zaken) te maken.

Diplomatieke banden liggen nog steeds op het bord van Koenders, althans, voornamelijk. Ik vind het best opvallend dat hij niet wordt genoemd, althans, niet bij naam. Heel terloops liet Rutte weten dat hij vanochtend met de relevante ministers had overlegd; hij zal daar ook wel bij hebben gehoord. Misschien een beetje aluhoedje-achtig, maar gewoon hele goede campagne voor de VVD dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bullet NL schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:23:
[...]

Koenders, Asscher en Rutte hebben dit samen regelt voor het toestel. Bij de tweede minister is het de politie in Rotterdam, nu dus het terrein van Aboutaleb. Rutte zou juist degene moeten zijn die hier minder vermeld zou moeten worden. Zeker omdat morgen de rel weer verder gaat met Koenders.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Mocht dit een gamechanger zijn, wat zegt dit dan over het gezond verstand van de kiezer?

Alle partijen zijn het immers met elkaar eens. Waarom is dit dan een extra reden om te stemmen op de toevallig nu zittende partij? En waarom zou alleen VVD/rechts de vruchten plukken, zoals veel mensen nu insinueren, en niet PVDA? Koenders is zelfs PVDA.

Als dit de gamechanger blijkt voor rechts dan geef ik niet mijn vertrouwen in de politiek, maar in de burger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Bio schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:27:
Mocht dit een gamechanger zijn, wat zegt dit dan over het gezond verstand van de kiezer?
Niet zozeer voor 'rechts', maar wel voor iemand als Rutte die opeens 5 dagen voor de verkiezingen meer 'ballen' blijkt te hebben dan Angela Merkel...

Ik betwijfel of Wilders hier van gaat profiteren, denk eerder dat heel veel mensen nu in rumoerige tijden het 'zekere leiderschap' van de Rutte kiezen boven een experiment met Buma, Pechtold of Klaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Alle partijen zijn het immers met elkaar eens. Waarom is dit dan een extra reden om te stemmen op de toevallig nu zittende partij? En waarom zou alleen VVD/rechts de vruchten plukken, zoals veel mensen nu insinueren, en niet PVDA? Koenders is zelfs PVDA.

Als dit de gamechanger blijkt voor rechts dan geef ik niet mijn vertrouwen in de politiek, maar in de burger op.
Omdat het buitenlandse beleid van de PvdA niet zo speelt, feitelijk verschillen de VVD en de PvdA (los van de asiel en opvang discussie) op andere punten niet zoveel met elkaar.

Juist dat het hele asielverhaal geen discussie is in de actualiteit in relatie met Turkije heeft de PvdA hier niet veel te winnen, de VVD, welke kritischer is dan de PvdA met toetreding van Turkije in de EU heeft wel veel te winnen.

Link of rechts, de meeste mensen onder ons zonder (emotionele) relatie met Turkije zullen toch wel erkennen dat de machtsuitbreiding die de elite in Turkije zich toe wil dichten (althans waar ze nu voor lobbyen) is een opmerkelijke.

Begrijp me goed, ik ben helemaal niet voor een staatsgreep (zoals afgelopen jaar, ik onderschrijf politieke democratie), maar het gene wat de politieke elite zich nu tracht toe te dichten in Turkije is in mijn ogen levensgevaarlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

MrMonkE schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:21:
[...]

Met dit deel ben ik het roerend eens.

Het enig positieve dat ik tot nu toe van lijsttrekkers gezien heb is Thierry Baudet die geen deel uit wil maken van een clowneske vertoning en vriendelijk bedankt en wegloopt met een cynische opmerking richting de daar nog zittende lijsttekkers (allemaal flut zoals o.a. Jan Roos en nog 1 bekend gezicht, dus geen major players) in de trend van 'ik vind dit onvoldoende serieus, ik heb een land te redden'. Dat laatste had hij beter niet kunnen zeggen want je kunt er vergif op innemen dat hij dat nog vaak zal horen. :)
Maar het gaat hier wel om de regering te vormen en al dat semi formele en joviale gedoe bij de debatten of in programmas zonder echt diep inhoudelijk op dingen in te gaan doet me sterk denken aan een zeker iemand met een A4tje. Die helemaal nergens komt.

Maar dit zouden meer politici moeten doen.
Programma niet serieus? Dan gewoon niet doen!
ik begrijp niet waarom velen kennelijk zoveel op hebben met baudet. ik heb sterk het idee dat hij een dubbele agenda heeft. ik zie wel gelijkenissen met nigel farage eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

dawg schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:38:
[...]

ik begrijp niet waarom velen kennelijk zoveel op hebben met baudet. ik heb sterk het idee dat hij een dubbele agenda heeft. ik zie wel gelijkenissen met nigel farage eigenlijk.
Ik niet. Totaal andere mensen.
Farrage is een asociale schreeuwlelijk die iedereen voor rotte vis uitmaakt.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• incaz
hoevenpe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:36:
[...]
Niet zozeer voor 'rechts', maar wel voor iemand als Rutte die opeens 5 dagen voor de verkiezingen meer 'ballen' blijkt te hebben dan Angela Merkel...
Oh come on - ballen? Die toon je door *consistent* op te komen voor belangrijke zaken, niet door op een uitermate gunstig moment even stoer te doen.
Ik betwijfel of Wilders hier van gaat profiteren, denk eerder dat heel veel mensen nu in rumoerige tijden het 'zekere leiderschap' van de Rutte kiezen boven een experiment met Buma, Pechtold of Klaver.
'Rumoerige tijden' omdat ... eh, wat eigenlijk? Waar gaat het helemaal over? Nee, serieus, echt, dit gesteggel is 'rumoerige tijden'?
En 'experiment' - en dan noem je drie politici die al jaren meedraaien en waarvan ik werkelijk bij geen van de drie kan bedenken dat ze in een andere orde zijn dan Rutte?

Sjongejonge, volgens mij moeten mensen meer GTST gaan kijken om aan hun emo-behoeften en nodeloos drama te voorzien en wie wat zei tegen wie, en wie het doet met wie, en cue insert dagcliffhanger en weekcliffhanger, endan kunnen we het in de politiek misschien weer een klein beetje uitzoomen naar een iets groter verhaal over de inhoud? Zoals wat we daadwerkelijk willen als inhoud?

(Want eindelijk, eindelijk weet ik waar ik dat taalgebruik van jou aan moet koppelen. Niet in eerste plaats aan voetbalwedstijden, maar aan soaps - zelfde dramatische schijneffecten, zelfde diepgang, zelfde voortdurend toewerken naar een 'gamechanger' terwijl het tegelijkertijd al 30 jaar hetzelfde format is en er dus geen gamechanger is omdat de emotie nooit tot resolutie mag komen.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:49
dawg schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:38:
[...]

Ik heb ook geen hoge pet van meneer Baudet. Hij profileerd zich als genius intellect, wat hij verre van is. Zijn twee diploma's zijn geen drol waard op de arbeidsmarkt vandaar dat hij in de politiek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik weet niet of Baudet echt op Farrage lijkt - Farrage komt meer als een bullebak over, Baudet meer als creep.

Maar heel veel positiefs is er geloof ik ook niet te zeggen over iemand die stelt dat 'de realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst en overmand willen worden'."
Ik wil toch even wijzen op de drieentwintigduizend jaar oude joodschristelijke traditie van gelijkwaardigheid van vrouwen waar Buma en Wilders en Rutte zo dapper voor opkomen. (En Sylvana Simons ook, maar dat telt niet, want dat is een vrouw.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Offtopic? of juist niet? .....
Iets anders over de verkiezingen: de stemcomputer.
Boeiende uitleg op npo2 bij "andere tijden".
Over hoe er "expertise" werd (wordt?) ingezet door onze regering.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
incaz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:29:
Ik wil toch even wijzen op de drieentwintigduizend jaar oude joodschristelijke traditie van gelijkwaardigheid van vrouwen waar Buma en Wilders en Rutte zo dapper voor opkomen.
Allen Buma had daar een jaartal aan gehangen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Macfreak101 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:00:
Het valt mij inderdaad vies tegen dat wij als land volledig alleen staan in dit conflict. Juist dit soort conflicten zouden gesteund moeten worden door Europe, de VS, etc. Als we daar echter al niet meer op aan kunnen.

We kunnen er nu alleen niet meer omheen dat de legeruitgaven naar boven de 2% moeten. Ook een land wie iedereen te vriend probeert te houden komt op den duur in conflicten verzeild.
Als die uitgave boven de 2% komt, dan hebben we tenminste een duidelijk doel waar we aan werken met de belasting. Ik ben voor :) Maar dat zie je altijd bij christenen.. die zijn voor. En de linkse rakkers willen liever anders.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:26:
[...]

Koenders, Asscher en Rutte hebben dit samen regelt voor het toestel. Bij de tweede minister is het de politie in Rotterdam, nu dus het terrein van Aboutaleb. Rutte zou juist degene moeten zijn die hier minder vermeld zou moeten worden. Zeker omdat morgen de rel weer verder gaat met Koenders.
Precies, en wie verder kijkt dan 8 uur journaal, zal in Nieuwsuur hebben gezien dat Asscher en Koenders aan bod kwamen.

Opvallend hoe de VVD'er hier zich rijk rekent, als een huis staat dat absoluut niet. Waarom zou Denk niet profiteren, of toch Wilders, zeker als dit uit de klauwen loopt en mensen denken in termen van 5e colonne etc.

Ach, over naar de echte verkiezingen, dit leidt af, en deze casus verdient dat helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Sjah schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:07:
Opvallend hoe de VVD'er hier zich rijk rekent, als een huis staat dat absoluut niet. Waarom zou Denk niet profiteren, of toch Wilders, zeker als dit uit de klauwen loopt en mensen denken in termen van 5e colonne etc.

Ach, over naar de echte verkiezingen, dit leidt af, en deze casus verdient dat helemaal niet.
Toch lijkt het me onwaarschijnlijk dat de gebeurtenissen van gisteren de verkiezingen niet beïnvloeden. Alle spotjes van politieke partijen tussen de schreeuwde Turken op TV kwamen opeens heel surrealistisch over. Mag hopen dat partijen nu bewust zijn van deze beeldvorming, een spotje over het 'optimisme' en lachen van Rutte zou je eigenlijk van de buis moeten halen en vervangen door iets met meer daadkracht.

DENK en de PVV zullen hier wel van profiteren, maar ten koste van wie? Die 5e colonne blijkt er dus gewoon te zijn, dat is een constatering die je moeilijk meer kunt ontkennen als je de beelden gezien hebt.

De PVV is echt geen oplossing, maar de tijd van polderen lijkt me ook definitief voorbij. Mijn gevoel is dat mensen in zo'n tijd voor 'zekerheid' gaan, dat naast deze partijen ook de VVD en wellicht de PvdA zullen profiteren ten koste van D66, CU, CDA, 50+, FvD en GroenLinks maar ik zou er geen fles wijn op durven inzetten...

[ Voor 8% gewijzigd door hoevenpe op 12-03-2017 08:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Volgens mij heeft de huidige regering van PvdA en VVD goed gehandeld, en alle andere partijen waaronder de PVV doen niets anders dan complimenten geven. Zou niet weten waarom dit dan een reden zou zijn om toch ineens PVV te gaan stemmen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
hoevenpe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:40:
Toch lijkt het me onwaarschijnlijk dat de gebeurtenissen van gisteren de verkiezingen niet beïnvloeden. Alle spotjes van politieke partijen tussen de schreeuwde Turken op TV kwamen opeens heel surrealistisch over.
Misschien moeten die mensen bedenken dat er een kans is dat het geen toeval is. Dictators (zoals Erdogan en Putin) hebben graag vijanden en incompetente regeringen tegenover zich. Daarom manipuleerde Rusland de zaken in de VS... wellicht is dat wel precies de reden van er nu gemanipuleerd wordt in Nederland.

Niet omdat ze denken dat DENK hier nu de pahpahpaaaam islamiseeering gaat starten, maar omdat ze het helemaal niet erg vinden als hier een rechtsnationalist een het stoken gaat. Want die gaat geen beroerde dingen doen als daadwerkelijk steun verlenen aan de mensen die Erdogan wil vervolgen. En als er geen Europees blok van samenwerking komt om grenzen aan te geven, kunnen Erdogan en Putin veel meer hun gang gaan.

Al die mensen zouden wel eens een heel andere kant op gemanipuleerd kunnen worden dan ze denken.

Zoals Rutte de PVV als zogenaamde vijand kiest juist omdat hij veel banger is voor een sterk links front, kunnen andere machten dat ook gebruiken. Laat je niet manipuleren, denk zelf na wat we nodig hebben voor de wereld. Er zijn echt al meer dan genoeg stemmen om chaos te veroorzaken, we hebben stemmen nodig die iets constructiefs kunnen en willen doen.
Mijn gevoel is dat mensen in zo'n tijd voor 'zekerheid' gaan,
Ach, een gevoel. Je mag dat gevoel gewoon erkennen, maar wist je dat je niet per se al je gevoelens hoeft te delen, en dat ze ook niet bepalend hoeven te zijn voor je handelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

hoevenpe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:40:
DENK en de PVV zullen hier wel van profiteren, maar ten koste van wie? Die 5e colonne blijkt er dus gewoon te zijn, dat is een constatering die je moeilijk meer kunt ontkennen als je de beelden gezien hebt.
Ja, die bestaat in Rotterdam uit wel honderden Turken.
We gaan het zien 15 Maart én 16 April.

Zelf denk ik eerder dat Rutte hier ook veel profijt van heeft.
Kom maar op met die peilingen, ik denk pvv, VVD en PvdA up.
Middelgrote linkse partijen down.

Overigens zag ik een soort email die door de FvD zou zijn vertuurd gisteren.
Dat was echt een miskleun van de eerste orde om op zo'n moment zo onsolidair te zijn. :F

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
ph4ge schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:46:
Volgens mij heeft de huidige regering van PvdA en VVD goed gehandeld, en alle andere partijen waaronder de PVV doen niets anders dan complimenten geven. Zou niet weten waarom dit dan een reden zou zijn om toch ineens PVV te gaan stemmen.
Buiten DENK, de Piratenpartij en de smakeloze poging van FvD om er een slaatje uit te slaan is de politiek ook vrij eensgezind nu. En ik vind dat erg positief. Het laat zien dat we uiteindelijk, van PVV-ers tot Groenlinksers, voor dezelfde Nederlandse waarden staan.

Misschien dat er iets meer DENK aanhangers gaan stemmen. Maar verder zou het zomaar ook nul komma nul invloed kunnen hebben.

Ps.
Dat topic over de gebeurtenissen van gister trekt ook enorm veel ramptoeristen aan in mijn ogen. Sommige mensen willen de eensgezindheid ook niet zien lijkt het wel. Die zien liever tweespalt.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 12-03-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:55
Oef, PvdA minister Koenders net in Buitenhof, "het gaat in de kern om: Niet grenzen sluiten, maar grenzen stellen". Misschien iets te vaak naar de VVD poster gekeken: Grenzen open, Grenzen dicht, grenzen stellen ✓. :?

[ Voor 8% gewijzigd door twerk op 12-03-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MrMonkE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:00:
Overigens zag ik een soort email die door de FvD zou zijn vertuurd gisteren.
Dat was echt een miskleun van de eerste orde om op zo'n moment zo onsolidair te zijn. :F
Heb je daar een link van? Heb gezocht maar ben niets tegen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

hoevenpe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:30:
[...]

Heb je daar een link van? Heb gezocht maar ben niets tegen gekomen...
Die stond hier gisteren nacht in een post van iemand maar die is volgens mij onmiddelijk verwijderd door mods.
Dus ik zal hem niet posten hier. Maar als je googled vind je hem vast binnen no time.

...

Ruime tijd later...
Ik vind hem ook niet, misschien dat mods hem hadden weggebonjourd omdat het nep was?
Dan was misschien beter als het met commentaar was weggemod zodat ik dat had geweten.
Misschien dat een mod hier toelichting over kan geven. Toen ik het wilde qouten gisteren kreeg ik een '6' melding. Ik ga er nu dan maar vooralsnog vanuit dat het dan inderdaad nep is geweest, tenzij iemand wel iets vinden kan.

Ben ik dan gewoon genept door nepnieuws? :(
wtf :(

Nee, kan niets vinden.
Excuses voor deze fail.

[ Voor 7% gewijzigd door MrMonkE op 12-03-2017 12:52 . Reden: zucht nepnieuws ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Even over Aboutaleb, en de verkiezingen over 4(?) jaar. Zag hem vanochtend op het journaal, ik zie daar een staatsman staan, meer dan Rutte en Buma en Asscher opgeteld. Als die meedoet over 4 jaar, wint die op zijn sloffen de verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Sjah schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:22:
Even over Aboutaleb, en de verkiezingen over 4(?) jaar. Zag hem vanochtend op het journaal, ik zie daar een staatsman staan, meer dan Rutte en Buma en Asscher opgeteld. Als die meedoet over 4 jaar, wint die op zijn sloffen de verkiezingen.
Hij zit denk ik bij de verkeerde partij daarvoor, maar inhoudelijk is hij echt heel sterk en mag Rotterdam haar handjes dichtknijpen met zo'n burgemeester.

Als je je nog afvraagt wat er mis gaat in de beeldvorming bij de PvdA, weer zo'n mooi voorbeeld vanochtend.

Eerst Rutte die hardop zegt wat bijna heel Nederland vindt:
Premier Mark Rutte zei eerder bij WNL op Zondag er niet over te piekeren om excuses aan te bieden, mocht Ankara daarom gaan vragen. "Dit is een man die ons gister uitmaakt voor fascisten en land van nazi's. Ik ga de-escaleren, maar niet door excuses aan te bieden. Ben je nou gek."
Daaronder Asscher *knip*:
Minister Lodewijk Asscher heeft verschillende Turkse organisaties uitgenodigd voor een gesprek morgenochtend. Doel is om 'de gemoederen te bedaren' na de diplomatieke rel tussen Turkije en Nederland.
Het is allemaal niet zo zwart-wit, luister maar naar Koenders en Aboutaleb, maar snapt Lodewijk echt niet dat je de lange arm van Erdogan (Diyanet) nu vooral moet negeren?

[ Voor 1% gewijzigd door defiant op 12-03-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

hoevenpe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:35:
[...]

Daaronder Asscher <knip>:

[...]

Het is allemaal niet zo zwart-wit, luister maar naar Koenders en Aboutaleb, maar snapt Lodewijk echt niet dat je de lange arm van Erdogan (Diyanet) nu vooral moet negeren?
Maar dat is de beste man z'n werk. Nu kan je in deze tijd niets los van de campagne zien, maar had hij dan moeten wachten tot na de verkiezingen en z'n werk moeten verwaarlozen? Het lijkt me niet aan de regering om de dialoog met in Nederland wonende groepen uit de weg te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 12-03-2017 16:45 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Shabbaman schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:41:
Het lijkt me niet aan de regering om de dialoog met in Nederland wonende groepen uit de weg te gaan.
Diyanet is een orgaan van de Turkse overheid, daar hoef je helemaal geen dialoog mee aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:35:
[...]
Daaronder Asscher *knip*:
Dat bedoelde ik dus net: waarom weer gelijk tegenstellingen zoeken die er niet zijn? Asscher heeft gister exact hetzelfde gezegd als al die andere politici die achter het kabinet stonden. Hij staat als lid van het kabinet vierkant achter het optreden van gister. Waarom zou hij naast de ferme lijn ook niet gesprek gaande mogen houden?
hoevenpe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:44:
[...]

Diyanet is een orgaan van de Turkse overheid, daar hoef je helemaal geen dialoog mee aan te gaan.
Als hij de Koerden uitnodigt kan hij de andere organisaties moeilijk niet uitnodigen.

[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 12-03-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Stel dat onze democratie vals spel is en het kiesstelsel niet klopt (stemmen zijn bv gehackt/gemanipuleerd)

Met de situatie van afgelopen nacht neem jij automatisch de beslissing dat de kiezer het probleem is (als VVD, Wilders, enzzz breeduit wint), terwijl als die situatie niet was gebeurt had je de achterhoofd gedachte gehad dat er iets niet klopt.

Deze situatie zorgt voor automatische acceptatie van werkelijk de vreemdste uitslag ooit, alle trends en polls kunnen de prullenbak in.

Als er vals spel is (bestuurd door lobbyisten of de EU bv), dan hebben ze al gewonnen.

En dat terwijl hier overduidelijk twee "machtshebbers" het tegen mekaar opnemen zonder volledig respect voor een rustig uiteinde.
De situatie van gisteren bewijst juist zo dat de leiders (van Nederland en Turkije) hun eigen spelletje aan het spelen zijn. Ze kiezen juist voor het beinvloeden.

Maw voorzichtig zijn met het klakkeloos opgeven van het vertrouwen in je medeburger, de meesten zijn ook alleen maar enigszins onbewust zoekend naar een manier om een positieve invloed uit te oefenen op de toekomst van hun land, waarover ze het gevoel hebben de controle allang kwijt te zijn.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

enchion schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:55:
[...]

Stel dat onze democratie vals spel is en het kiesstelsel niet klopt (stemmen zijn bv gehackt/gemanipuleerd)

Met de situatie van afgelopen nacht neem jij automatisch de beslissing dat de kiezer het probleem is (als VVD, Wilders, enzzz breeduit wint), terwijl als die situatie niet was gebeurt had je de achterhoofd gedachte gehad dat er iets niet klopt.

Deze situatie zorgt voor automatische acceptatie van werkelijk de vreemdste uitslag ooit, alle trends en polls kunnen de prullenbak in.

Als er vals spel is (bestuurd door lobbyisten of de EU bv), dan hebben ze al gewonnen.

En dat terwijl hier overduidelijk twee "machtshebbers" het tegen mekaar opnemen zonder volledig respect voor een rustig uiteinde.
De situatie van gisteren bewijst juist zo dat de leiders (van Nederland en Turkije) hun eigen spelletje aan het spelen zijn. Ze kiezen juist voor het beinvloeden.

Maw voorzichtig zijn met het klakkeloos opgeven van het vertrouwen in je medeburger, de meesten zijn ook alleen maar enigszins onbewust zoekend naar een manier om een positieve invloed uit te oefenen op de toekomst van hun land, waarover ze het gevoel hebben de controle allang kwijt te zijn.
Ik kan je redenering niet helemaal volgen, maar als je insinueert dat onze verkiezingsuitslagen gemanipuleerd worden: dat Trumpiaanse alu-hoedje weiger ik voorlopig op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ph4ge schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:46:
Wel een reden om toch voor VVD/PvdA te kiezen. Wat dat betreft ben ik erg benieuwd naar de verschuivingen. Ik heb zelf in ieder geval het gevoel dat de verkiezingen het momentum hebben verloren. Niet langer de partijen in de spotlights, maar de huidige regering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Tijdelijk dicht voor onderhoud.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Alles dat met de Turkse rel te maken heeft is hier volkomen offtopic.

Heb je toch - vanaf hier - offtopic geleuter gezien?

Niet op reageren, maak een TR aan.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

incaz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 21:29:
Ik weet niet of Baudet echt op Farrage lijkt - Farrage komt meer als een bullebak over, Baudet meer als creep.
in de zin van dat hij zich als heel redelijk en -inderdaad- intelligent profileert, maar ondertussen de tegenstelling m.b.t. de eu, en het zogenaamde "de burger wil invloed"- argument, probeert te vergroten. en ik kan zijn precieze motief daarvoor niet inschatten. wel vind ik het uitermate schadelijk, dit soort manipulatie van een grote groep ontevreden mensen door in te spelen op onderbuikgevoelens met valse beloften.

al maken meer partijen zich schuldig aan dat laatste. helaas.

wat dat betreft vond ik deze uitzending van zembla wel treffend, m.b.t. referenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik ben wel benieuwd, de afgelopen 24 uur... Gaan die de VVD en de PvdA nog stemmen opleveren?

VVD zou ik kunnen verklaren, Rutte houd zijn rug recht en tont min of meer ballen door binnenlandse politiek niet door een ander land te laten bepalen.
PvdA is het eens met het beleid (eigenlijk alle partijen, behalve wat kleintjes), maar juist deze PvdA heeft een traditionele Turkse achterban....

Ik geloof niet dat de mensen met Turkse achtergrond nu door de afgelopen 24 uur eens een switch van Denk naar de PvdA gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Verwacht meer dat het positief uitpakt voor denk en de pvv. Maar zal ook een beetje afhangen van het Rutte/Wilders debat morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Als het goed is beinvloed 1 incident je stem niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Voor een zwevende kiezer kan het best de druppel zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

NiGeLaToR schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:15:
Vergeet niet dat er een heel grote groep zwevende kiezers is die op basis van handelen tijdens een dergelijk incident zijn of haar stem kan bepalen. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
jip_86 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:17:
Voor een zwevende kiezer kan het best de druppel zijn natuurlijk.
De zwevende kiezers zaten vooral links dacht ik. Gaan die nu plots weer PvdA stemmen? Ik denk het niet. De invloed van DENK op het geheel is niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
NiGeLaToR schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:15:
Als je zeker weet waar op je gaat stemmen niet mee. Als je tussen 2 of meer partijen fwijfelt kunnen alle kleine beetjes je stem beinvloeden. Ook dit jaar zijn er weer erg veel zwevende kiezers. Met 4 partijen tussen de 20 en de 25 zetels volgens de laatste pijling van maurice de hond is de zwevende kiezer van doorslaggevend belang.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
D-e-n schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:21:
[...]
... Gaan die nu plots weer PvdA stemmen? ...
Eerder toch maar wel Denk schat ik in. Maar daar zullen de laatste debatten wel cruciaal in zijn denk ik. Gisteren zal zeker ter sprake komen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
jip_86 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:29:
[...]

Eerder toch maar wel Denk schat ik in. Maar daar zullen de laatste debatten wel cruciaal in zijn denk ik. Gisteren zal zeker ter sprake komen lijkt me.
Dat aandeel is nog hooguit één zetel. En de hardcore Turken om het maar zo te zeggen zitten daar al. De linkse kiezer die twijfelt zie ik niet snel switchen naar aanleiding van gisteren, myself included :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

D-e-n schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:33:
[...]

Dat aandeel is nog hooguit één zetel. En de hardcore Turken om het maar zo te zeggen zitten daar al. De linkse kiezer die twijfelt zie ik niet snel switchen naar aanleiding van gisteren, myself included :)
Waar baseer je dit op? Onderbuik gevoel? de PvdA is van huis uit een partij waar relatief veel mensen met een Turkse achtergrond op stemmen. De groep Erdogan aanhangers is relatief groot in Nederland.

Waarom zouden deze mensen niet voor Denk kiezen? Naast Rutte, maar vanuit de PvdA gezien zijn Koenders, Aboutaleb en Asscher zijn toch de verpersonalisering van de PvdA in de afgelopen dagen....

Even los van het bovenstaande, jij kan natuurlijk beter naar rechts switchen ;) VVD bijvoorbeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Bullet NL schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:06:
[...]
Waar baseer je dit op? Onderbuik gevoel? de PvdA is van huis uit een partij waar relatief veel mensen met een Turkse achtergrond op stemmen. De groep Erdogan aanhangers is relatief groot in Nederland.
Hoe groot denk je de groep Turkse Nederlanders uberhaupt is? Niet relatief maar gewoon in cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Bullet NL schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:06:
[...]
Waar baseer je dit op? Onderbuik gevoel?
Onderzoeken die regelmatig geplaatst zijn in diverse kranten. Het is ook niet zo moeilijk : hoeveel Turken zijn er in Nederland, hoeveel stemmen er daarvan nog op de PvdA en hoeveel daarvan horen in het kamp Erdogan.
de PvdA is van huis uit een partij waar relatief veel mensen met een Turkse achtergrond op stemmen.
Dat zegt weinig over hoeveel procent dat van het totaal aantal PvdA kiezers is.
Even los van het bovenstaande, jij kan natuurlijk beter naar rechts switchen ;) VVD bijvoorbeeld :+
Over mijn lijk, aannemende dat de VVD nooit zijn op multinationals en privatisering gerichte program omgooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

incaz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:10:
[...]

Hoe groot denk je de groep Turkse Nederlanders uberhaupt is? Niet relatief maar gewoon in cijfers?
In de media gaan cijfers van 400 tot 500 duizend rond.... Exact weet ik het niet, lijkt me ook niet relevant.
Met de groep Erdogan aanhangers bedoel ik mensen die met hem in sympathie leven, zoals ook al is geschreven in het andere topic hebben veel van de "Neder-Turk" hun afkomst in de regio's die het goed hebben gedaan onder Erdogan zijn bewind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
martijn_tje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:24:
Als je zeker weet waar op je gaat stemmen niet mee. Als je tussen 2 of meer partijen twijfelt kunnen alle kleine beetjes je stem beinvloeden.
Precies dit: zelf zweef ik tussen FvD, CDA of toch weer VVD. Na gisteravond merk ik dat ik toch de 'zekerheid' van een ervaren MP in deze tijden van confrontatie veel belangrijker ben gaan vinden: een experiment met premier Buma of Klaver is een behoorlijk grote gok, dit gaat over veel belangrijkere dingen dan een paar honderd euro eigen risico, dit gaat over onze toekomst als land...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

hoevenpe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:14:
[...]

Precies dit: zelf zweef ik tussen FvD, CDA of toch weer VVD. Na gisteravond merk ik dat ik toch de 'zekerheid' van een ervaren MP in deze tijden van confrontatie veel belangrijker ben gaan vinden: een experiment met premier Buma of Klaver is een behoorlijk grote gok, dit gaat over veel belangrijkere dingen dan een paar honderd euro eigen risico, dit gaat over onze toekomst als land...
Daarom vind ik het oprecht goed wat Rutte de afgelopen dagen heeft gedaan.
Hij stelt heel duidelijk een grens, dit willen we niet, dit doet hij op een manier zodat hij niet verder wil escaleren. Ik vindt het prima, ik vindt Rutte ook gewoon meer hebben, das iets persoonlijk, maar Rutte, Buma of Asscher..... De eerste wind op karakter als je het mij zou vragen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Bullet NL schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:16:
Daarom vind ik het oprecht goed wat Rutte de afgelopen dagen heeft gedaan.
Hij stelt heel duidelijk een grens, dit willen we niet, dit doet hij op een manier zodat hij niet verder wil escaleren. Ik vindt het prima, ik vindt Rutte ook gewoon meer hebben, das iets persoonlijk, maar Rutte, Buma of Asscher..... De eerste wint op karakter als je het mij zou vragen....
Buma was vandaag gelijk op zoek naar een harder antwoord, hoewel mijn onderbuik dat natuurlijk ook wil is het goed dat iemand die echt aan de knoppen zit die verleiding kan beheersen. Daarom valt het CDA na vandaag voor mij wel definitief af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
[...]

Mag ik daar nog aan toevoegen dat het CDA wellicht een coalitie met SP/GL/PVDA/D66 mogelijk kan maken, en dat FvD waarschijnlijk te weinig zetels heeft om deel uit te maken van een coalitie? ;)

Voor mij speelt ook die keuze zeker mee.
Canaria schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 00:07:
Wie gaat er trouwens op zeef (VVD, nr 79) stemmen?
Een van de goede redenen zou kunnen zijn dat hij zich wil inzetten voor goed ICT-beleid. Zijn amendement op het verkiezingsprogramma om goed ICT-onderwijs op de agenda te zetten is in ieder geval aangenomen.
Voor Tweakers die VVD willen stemmen en onder meer digitale veiligheid nu en in de toekomst, maar ook beleid dat aangepast is op de veranderende rol die internet/ICT in de maatschappij hebben belangrijk vinden is dit de kans om je door een Tweaker te laten vertegenwoordigen in de Tweede Kamer. En elke voorkeursstem telt :)
Ik heb hem een DM gestuurd hierover en ik ga waarschijnlijk op hem stemmen, ja. Verwacht niet dat hij genoeg voorkeursstemmen zal krijgen, maar als hij zo langzamerhand een hogere positie op de lijst kan krijgen, dan lijkt me dat een goede zaak :)
Daarbij: je kan net zo goed op iemand van onder aan de lijst stemmen, dan de lijsttrekker.

[ Voor 43% gewijzigd door Richh op 12-03-2017 19:31 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Canaria schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 00:07:
Wie gaat er trouwens op zeef (VVD, nr 79) stemmen?
Een van de goede redenen zou kunnen zijn dat hij zich wil inzetten voor goed ICT-beleid. Zijn amendement op het verkiezingsprogramma om goed ICT-onderwijs op de agenda te zetten is in ieder geval aangenomen.
Voor Tweakers die VVD willen stemmen en onder meer digitale veiligheid nu en in de toekomst, maar ook beleid dat aangepast is op de veranderende rol die internet/ICT in de maatschappij hebben belangrijk vinden is dit de kans om je door een Tweaker te laten vertegenwoordigen in de Tweede Kamer. En elke voorkeursstem telt :)
Ik stem sowieso geen VVD, maar anders had ik dit zeker overwogen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Richh schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:27:
[...]

Mag ik daar nog aan toevoegen dat het CDA wellicht een coalitie met SP/GL/PVDA/D66 mogelijk kan maken, en dat FvD waarschijnlijk te weinig zetels heeft om deel uit te maken van een coalitie? ;)
Volgens mij heeft Buma wel aangegeven dat dit hem niet gaat worden. Zet eerder mijn geld op VVD/CDA/D66/GL

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Bullet NL schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:13:
[...]
In de media gaan cijfers van 400 tot 500 duizend rond.... Exact weet ik het niet, lijkt me ook niet relevant.
Nou ja, voor het aantal zetels waar ze invloed op hebben wel. We hebben zo'n 13 miljoen stemgerechtigden waarvan er misschien 9 a 10 miljoen komen stemmen.

Reken maar eens uit: de Turkse Nederlanders zijn niet allemaal stemgerechtigd, ze komen niet allemaal en ze zijn niet allemaal van plan op DENK te stemmen. DENK staat nu al op 1 a 2 dus dat gaat de PvdA hooguit nog een zeteltje minder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Maverick schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:31:
[...]

Volgens mij heeft Buma wel aangegeven dat dit hem niet gaat worden. Zet eerder mijn geld op VVD/CDA/D66/GL
Dat heeft hij liever niet, inderdaad, en dat is logisch: hij zou z'n achterban beter tevreden stellen met een middenkabinet dan met een links kabinet. Maar hij sluit het (natuurlijk) niet uit.
Zelfde geldt voor GroenLinks: Klaver zal ook liever deel uit maken van een links kabinet. Ook hij sluit samenwerking met de VVD niet uit heeft hij gezegd, maar dat zal voor hem weer de laatste optie zijn.

Daarbij lijkt mij Rutte een betere premier dan Buma. Hij doet het erg goed en blijkt ook nog best wat humor te hebben, maar ik denk dat Rutte toch een betere leider is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bullet NL schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:50:
Ik ben wel benieuwd, de afgelopen 24 uur... Gaan die de VVD en de PvdA nog stemmen opleveren?

VVD zou ik kunnen verklaren, Rutte houd zijn rug recht en tont min of meer ballen door binnenlandse politiek niet door een ander land te laten bepalen.
PvdA is het eens met het beleid (eigenlijk alle partijen, behalve wat kleintjes), maar juist deze PvdA heeft een traditionele Turkse achterban....

Ik geloof niet dat de mensen met Turkse achtergrond nu door de afgelopen 24 uur eens een switch van Denk naar de PvdA gaan maken.
Zeker weten doe je natuurlijk niet maar het zou mij weinig verbazen als de PvdA hiervan profiteert en de VVD juist niet. De PvdA kan vissen bij de SP, D66 en GL. Zeker bij de eerste van die partijen zitten veel kiezers die niet zo happig zijn op het veiligheidsbeleid van de SP, namelijk bezuinigen op defensie. Ook zijn veel kiezers niet erg blij met arbeidsmigratie of tevreden met de staat van de integratie. Dat zijn nu allemaal punten en overwegingen die voorbij zijn gekomen, ten gunste van de PvdA.

De VVD kan het wel eens lastig gaan krijgen nu. Ja, ze hoorde ook bij dit optreden, maar er komen nog twee momenten waar Rutte en Wilders in een debat staan, ervan uitgaande dat Wilders niet alweer afzegt. Morgen bij EenVandaag en dinsdag bij de NOS. Voor Wilders is dit de kans om enorm uit te halen naar Rutte en te stellen dat hij gelijk heeft over Turkije. Zeker Turkije is interesant omdat Wilders ooit de VVD verliet omdat hij het vertikte om voor een VVD motie te stemmen dat Turkije bij de EU mocht.

Overgens plaats ik op zijn zachts gezegd twijfels of Wilders wel wil winnen gezien zijn totale afwezigheid deze campagne.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

Lijkt mij ook. CDA wil niet de meest rechtse partij in een links kabinet zijn. En de PvdA zal sowieso niet meer in een kabinet willen deze ronde. Die moeten eerst uithuilen en overnieuw beginnen in de Tweede kamer.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Dat moet GL niet willen. Dat lonken van die drie is wat mij betreft een reden om GL dan weer te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zou op zich wel grappig zijn als GL de grootste wordt. Wat theoretisch zeker niet uitgesloten is als ze de PvdA en de SP nog iets meer leeg eten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:42
[...]

Precies dit: zelf zweef ik tussen FvD, CDA of toch weer VVD. Na gisteravond merk ik dat ik toch de 'zekerheid' van een ervaren MP in deze tijden van confrontatie veel belangrijker ben gaan vinden: een experiment met premier Buma of Klaver is een behoorlijk grote gok,
En nu komt dit toevallig langs terwijl Rutte er al heel wat jaar zit, het had ook over een half jaar kunnen zijn met wel premier Buma of premier Klaver. Het kan altijd gebeuren, ook op het moment dat er een premier zit die net zijn/haar eerste werkdag heeft.
dit gaat over veel belangrijkere dingen dan een paar honderd euro eigen risico, dit gaat over onze toekomst als land...
Eigen risico en dergelijke zijn net zo belangrijk, dat gaat ook over de toekomst van ons land en hoe wij die toekomst inrichten, alleen gaat het over verschillende vlakken. Dit gaat vooral over hoe wij naar de rest van de wereld kijken en wat onze normen en waarden zijn en hoe wij die uit willen dragen. En als ik kijk hoe deze kwestie wordt aangepakt, word ik daar eerlijk gezegd niet vrolijk van. Vrijheid van meningsuiting? Die is blijkbaar niet zoveel waard, tenzij het onze mening is.

Nu ben ik het ook zeker niet eens met de mening vanuit Turkije, maar ik ben het ook niet helemaal eens met de reactie van ons land.
[...]

Alle uitspraken en beloftes van politici zijn houdbaar tot woensdag 15 maart 2017 21:00. Daarna kan alles weer veranderen, in het kader van "verantwoordelijkheid nemen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Richh schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:35:
[...]

Daarbij lijkt mij Rutte een betere premier dan Buma. Hij doet het erg goed en blijkt ook nog best wat humor te hebben, maar ik denk dat Rutte toch een betere leider is.
Hadden jullie nog het fragment van het jeugdjournaal gezien waarbij de kinderen aan Buma vroegen wat hij later wou worden en Buma zegt dat hij hij vroeger architect wou worden. Waarop Rutte droogt reageerd, in het filmpje zei je wat anders. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
D-e-n schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:37:
Dat moet GL niet willen. Dat lonken van die drie is wat mij betreft een reden om GL dan weer te mijden.
Ik denk niet dat GL om alle drie + PVV heen zou kunnen. Ik acht het onwaarschijnlijk dat er een volledige linkse meerderheid ontstaat woensdag.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
martijn_tje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:06:
[...]

Ik denk niet dat GL om alle drie + PVV heen zou kunnen. Ik acht het onwaarschijnlijk dat er een volledige linkse meerderheid ontstaat woensdag.
Maar alledrie tegelijk en niemand erbij is weer het andere uiterste natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Zoals de vlag er nu bij hangt hebben ze er in iedergeval 2 nodig. Met het uitblijven van een linkse meerderheid staan de andere linkse partijen er wat betreft coalitie mogenlijkheden niks beter voor.

Zelfs met VVD of CDA als uitgangspunt wordt het lastig om een coalitie zonder PVV, SP of GL te bouwen. Het lijkt me dat ook de PVDA als grote verliezer eerst z'n wonden moet likken en niet meteen wil reageren en dan ben je helemaal door de mogenlijkheden heen.

[ Voor 75% gewijzigd door martijn_tje op 12-03-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tja, als de VVD (nipt) de grootste wordt dan zie ik die als eerste gaan praten met het CDA en D66. En dan zal D66 toch Groen Links er ook graag bij hebben om niet de meest linkse in de coalitie te zijn. Lijkt me aan de hand van de huidige peilingen de meest logische optie. Maar morgen kan alles weer anders zijn natuurlijk want de ontwikkelingen met Turkije van de laatste dagen zitten natuurlijk nog niet in de peilingen. Het wordt spannend in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Wat schatten jullie in. Zou D66 liever met een links (GL/PVDA/SP/...) of met een rechts kabinet (VVD/CDA/...) regeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Bio op 12-03-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bio schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:31:
Wat schatten jullie in. Zou D66 liever met een links (GL/PVDA/SP) of met een rechts kabinet (VVD/CDA) regeren?
Beide opties gaan geen meerderheid krijgen denk ik dus het heeft geen zin om daar over te speculeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Fiber schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:33:
[...]

Beide opties gaan geen meerderheid krijgen denk ik dus het heeft geen zin om daar over te speculeren...
Zolang we nog in het tijdperk vóór de verkiezingen leven, waar alles gebaseerd is op peilingen, is alles speculeren. Jouw absolute gevolgtrekking dat beide opties geen meerderheid gaan krijgen valt daarom misschien nog wel meer uit de toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Fiber schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:33:
2 dagen geleden had ik dit ook gedacht, maar ik heb echt geen idee wat deze hele Turkije-rel met de peilingen gaat doen morgen. Verwacht best heftige bewegingen, maar nog geen scherp beeld welke kant op.

Wat me wel opviel bij een feestje vanmiddag was dat dit echt heel erg leeft. Soort nationale trots van 'dat hebben we toch maar gewoon gedaan als land', veel waardering voor Rutte en Aboutaleb (Koenders is vreemd genoeg minder in beeld). Het zal echt van de komende dagen afhangen wat dit met de uitslag doet, misschien dat de 'normale' campagne weer terug kan keren ook al voelt het gek om nu over triviale zaken te bakkeleien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Fiber schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:31:
Tja, als de VVD (nipt) de grootste wordt dan zie ik die als eerste gaan praten met het CDA en D66. En dan zal D66 toch Groen Links er ook graag bij hebben om niet de meest linkse in de coalitie te zijn. Lijkt me aan de hand van de huidige peilingen de meest logische optie.
En dat moet GL dan willen? Ik heb het idee dat D66, VVD en CDA iets te makkelijk denken dat ze straks gewoon weer kunnen doen wat ze altijd doen en dat de vierde partner dan maar "verantwoordelijkheid moet nemen". Daar zou die vierde partner toch niet zomaar aan mee moeten werken. Als linkse partij zou ik er altijd een tweede partij bij eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
martijn_tje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:14:
Het lijkt me dat ook de PVDA als grote verliezer eerst z'n wonden moet likken en niet meteen wil reageren
Ik snap echt niet hoe je dat bijdraagt aan het bestuur van ons land. Ze krijgen hun zetels niet om hun 'wonden te likken' maar om het land te besturen, de belangen van hun kiezers te vertegenwoordigen. Dus ook de PvdA moet gewoon hun werk doen na de verkiezingen. Ze verdienen het wat mij betreft van harte om gedecimeerd te worden hoor - laat alle kiezers met enige sociaaldemocratische motivatie vooral naar GroenLinks of SP of PvdD, maar als ze die stemmen en zetels wel krijgen dienen ze die op de best mogelijke manier te vertegenwoordigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

D-e-n schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:45:
[...]

En dat moet GL dan willen? Ik heb het idee dat D66, VVD en CDA iets te makkelijk denken dat ze straks gewoon weer kunnen doen wat ze altijd doen en dat de vierde partner dan maar "verantwoordelijkheid moet nemen". Daar zou die vierde partner toch niet zomaar aan mee moeten werken. Als linkse partij zou ik er altijd een tweede partij bij eisen.
Snap ik en op zich mee eens. Maar welke linkse partij? De SP heeft de VVD uitgesloten en de PvdA gaat heel veel tijd nodig hebben om te herstellen. De Partij voor de Dieren gaat zich hier vast ook niet voor lenen als vijfde wiel aan de wagen, tenzij ze getalsmatig echt nodig zijn en eisen kunnen stellen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Migrator schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:17:
[...]

Vergeet niet dat er een heel grote groep zwevende kiezers is die op basis van handelen tijdens een dergelijk incident zijn of haar stem kan bepalen. :)
Dat principe is me duidelijk uiteraard :) het zou alleen niet zo moeten zijn. 1 incident en 4 jaar kabinet.
martijn_tje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:24:
[...]

Als je zeker weet waar op je gaat stemmen niet mee. Als je tussen 2 of meer partijen fwijfelt kunnen alle kleine beetjes je stem beinvloeden. Ook dit jaar zijn er weer erg veel zwevende kiezers. Met 4 partijen tussen de 20 en de 25 zetels volgens de laatste pijling van maurice de hond is de zwevende kiezer van doorslaggevend belang.
Jazeker! Daarom is het buitengewoon triest dat er nu op deze manier wordt gehandeld en naar dat handelen wordt gekeken door stemmers. Alsof de vorige 4 jaar niet zo belangrijk zijn.

Maargoed, dit is precies waarom beoordelingsgesprekken of schoolrapporten maar beperkte waarde geven - het zijn momentopnamen.

Ik hoop dat deze zonnige zondag met overvolle terrassen woensdag helpt om mensen het leven zo zonnig te zien als dat ie toch echt is cq kan zijn.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Je zou haast aan een vooropgezette deal tussen Erdogan en Rutte denken: 'jij je referendum, wij de verkiezingen' B)
/conspiracy mode

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
NiGeLaToR schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:02:
Dat principe is me duidelijk uiteraard :) het zou alleen niet zo moeten zijn. 1 incident en 4 jaar kabinet.
Het zijn bijna altijd actualiteiten in de laatste weken/maanden die de uitslag bepalen, incidenten van meer dan 3 maanden geleden hebben eigenlijk geen invloed. De kiezer is uiteindelijk toch een electorale goudvis, vorige keer ging het over de fictieve 'strijd' tussen Samsom en Rutte ook niet over de inhoud. :)

Nou is dit ook niet zomaar een incident: zo'n diplomatieke rel kan ik me van de afgelopen decennia niet herinneren, zeker niet een rel die zo bedreigend voelt door de aanwezigheid van 400.000 landgenoten van de andere partij (dit is hoe Turkije het ziet).

Wat het vooral laat zien is hoe klein de onderlinge verschillen deze verkiezingen werkelijk zijn, het relativeert de campagne tot nu toe enorm. Het zal afhangen van de laatste debatten, zeker die morgen tussen Rutte en Wilders wordt heel interessant: Geert ging erg bij de VVD om het Turkije standpunt en nu wordt dit waarschijnlijk het beslissende onderwerp waarop hij verslagen kan worden. De cirkel is rond lijkt wel.

Heel scherpe analyse, waarom dit wel de 'gamechanger' moest worden:
'Dit was Ruttes diplomatieke versie van ‘pleur op’'

Diplomatiek deskundige Robert van de Roer: ,,Turkije wilde simpelweg een plaatje met tienduizend juichende Turken en wapperende vlaggen in Nederland. Dat is er nu niet gekomen. Rutte wilde Cavusoglu de boel hier niet laten opstoken. Het is de diplomatieke 'pleur op' van Rutte geweest.''

[ Voor 22% gewijzigd door hoevenpe op 12-03-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:21:
[...]
zeker die morgen tussen Rutte en Wilders wordt heel interessant
Alleen als je twijfelt tussen VVD of PVV is het echt interessant. Voor de meeste kiezers is dat debat echter totaal niet boeiend. De grootste partij schommelt rond de 25 zetels, er zitten vijf partijen dicht op elkaar en dan zou dit een premiersdebat zijn? Beschamend in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:35:
Alleen als je twijfelt tussen VVD of PVV is het echt interessant. Voor de meeste kiezers is dat debat echter totaal niet boeiend. De grootste partij schommelt rond de 25 zetels, er zitten vijf partijen dicht op elkaar en dan zou dit een premiersdebat zijn? Beschamend in mijn ogen.
Noem het anders, maar interessant wordt het zeker omdat dit de eerste keer is dat Wilders echt tegengeluid kan verwachten deze campagne.

Ondertussen heeft Maurice de hond ook gepeild over Turkije:
https://www.noties.nl/v/g...tieke+rel+met+Turkije.pdf

86% vindt dat de regering het goed gedaan heeft, dat zijn echt heel extreme percentages...

[ Voor 5% gewijzigd door hoevenpe op 12-03-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:35:
[...]

Het is toch ook voor niet VVD'ers of PVV'ers interessant in het opzicht dat als je absoluut niet 1 van die twee wil zien 'winnen' dat je dan strategisch op de ander stemt. Dit zijn immers in de peilingen nog steeds de grootste partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb net het stembiljet op de post gedaan, vanuit NL (op bezoek). Anders zou het wel eens te laat kunnen zijn ;)

Heb net geschaterd bij Lubach :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:44:
Heb net het stembiljet op de post gedaan, vanuit NL (op bezoek). Anders zou het wel eens te laat kunnen zijn ;)

Heb net geschaterd bij Lubach :p
Hij was wel heel dodelijk voor de PvdA...
"Bang om iets te verliezen wat je dierbaar is"
Zetels... _/-\o_

Pagina: 1 ... 73 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.