Ik heb eerder al vrij duidelijk gemaakt waarom ik vind dat haar partij gelijkwaardigheid voor iedereen wilt, behalve voor mannen.
Eventjes een korte herhaling:
Mannen worden nergens in het partijprogramma genoemd als zijnde een groep die ook problemen hebben met gelijkwaardigheid. Vrouwen wel, LHGBT[en nog meer letters] wel, migranten ook, alles en iedereen behalve blanke, hetero, mannen.
En dat terwijl normale blanke mannen ook gewoon problemen hebben, en die zijn ook serieus, en als je echte gelijkwaardigheid wilt, moet je die ook gewoon benoemen en willen aanpakken.
Maar dat wordt dus niet gedaan, en dan wordt ik opeens heel cynisch, en vraag ik me af "Wil je wel echte gelijkwaardigheid, of wil je eigenlijk dat alle "speciale" mensen, die speciaal zijn vanwege hun kleur, geaardheid of het feit dat hun primaire geslachtskenmerk niet bungelt, het beter krijgen dan die blanke hetero man die oh zo bevoorrecht is?"
Ik zie Artéénkel gewoon als een partij die 100% doet aan identity politics doet, en op een hele cynische dag zou ik zelf zeggen dat dat soort partijen juist de problemen in stand houden omdat er een "wij vs zij" gevoel gecreëerd wordt, getuige het feit dat het niveau wat men moet bereiken dat van de blanke, hetero man is.
En dan denk ik "zout toch op!", dat is niet het niveau wat je moet bereiken, het niveau wat je moet bereiken is "mens". Je kenmerken horen qua gelijkwaardigheid totaal niet belangrijk te zijn.
De grote filosoof Marley heeft daar wel eens iets over gezegd
Ja, ik weet dat wat hij zingt een citaat is van een toespraak in de VN of iets in die richting
People as things, that’s where it starts.