Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Tweede Kamerverkiezingen 2017 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 92 Laatste
Acties:
  • 220.713 views

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hee dat stemmen werkt niet meer voor mij. Ik krijg de stelling niet meer te zien maar hij zegt meteen "bedankt voor uw stem" de laatste twee keer.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Daar komt de leugen weer dat versoepeling van het ontslagrecht banen oplevert.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

hoevenpe schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:19:
[...]

Wat mij betreft niet eens in de opvang, gewoon gelijk verspreid over het land in een woning. Recht om te werken en actief aan de slag te gaan om zo snel mogelijk een volwaardige plek te krijgen in onze samenleving. Zonde om deze mensen eerst jaren weg te stoppen tussen een hoop dubieuze lieden die nooit serieus kans maken om toegelaten te worden...
Maar, en dit zegt een linksgutmensch, het zijn vluchtelingen, mensen die hier "tijdelijk" zitten.

Nu is ook die praktijk weerbarstiger ik hou van dat woord maar toch, een klein beetje pushen om terug te gaan is geen heel gek idee imo. Anders denk ik dat je toch een te grote aanzuigende werking krijgt, niet van echte vluchtelingen, maar van mensen die hier voor onze uitkeringen komen.

Maar, je hebt ook wel gelijk: mensen die hier toch wel blijven, dus gezinnen en mensen uit een land wat toch nog wel even een puinzooi blijft, push die juist om zo goed mogelijk mee te gaan doen. Ik zie onder mijn leerlingen genoeg mensen die oprecht boos zijn dat ze nog niet mogen werken. En sommigen werken gewoon zwart, omdat ze het geld goed kunnen gebruiken, en niet op de bank willen zitten.

People as things, that’s where it starts.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Brik schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:25:
Ik mis een beetje "debat". Dit is meer iedereen die langs elkaar heen praat en een eigen riedeltje opdreunt. Lijkt wel het nieuwe politiek bedrijven. Van wie zouden ze dit toch afgekeken hebben :?
Van gewone mensen 8) Iedereen doet dit, we zien het echter nooit van onszelf 8) Vergeet niet dat we slechts menen rationeel te zijn, maar onszelf enkel programmeren om gelijk te hebben - al is het maar voor eigen perspectief. Daarbij maken we heel snel gebruik van iets wat we onbewust effectief weten te zijn: herhaling en ritme. We mogen het wegzetten, ervan wegkijken, maar onderschat niet de effectiviteit.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
RobinHood schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:27:
Maar, en dit zegt een linksgutmensch, het zijn vluchtelingen, mensen die hier "tijdelijk" zitten.
Maar deze 'rechtsmensch' weet net als jij dat deze mensen echt niet terug gaan. Laten we dan niet doen 'alsof' de werkelijkheid anders is en ze in ieder geval een eerlijke kans geven hier er wat van te maken...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 17:17
Virtuozzo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:27:
[...]

Van gewone mensen 8) Iedereen doet dit, we zien het echter nooit van onszelf 8) Vergeet niet dat we slechts menen rationeel te zijn, maar onszelf enkel programmeren om gelijk te hebben - al is het maar voor eigen perspectief. Daarbij maken we heel snel gebruik van iets wat we onbewust effectief weten te zijn: herhaling en ritme. We mogen het wegzetten, ervan wegkijken, maar onderschat niet de effectiviteit.
Effectief zeker, daarom ook dat die jokerronde totaal zijn doel voorbij schiet.
Niks wordt daar gezegd wat niet in de normale rondes gebeurd.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Pechtold, waarom kom je nu alsnog weer met het ontslagrecht versoepelen levert banen op? :N

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Virtuozzo
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:30:
Pechtold, waarom kom je nu alsnog weer met het ontslagrecht versoepelen levert banen op? :N
Geloof.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Klaver komt nu even goed uit de hoek zeg!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Pechtold is dus geen atheïst zoals hij net zei. ;)
Hij gelooft in de kapitalistische religie.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• hoevenpe
  • Nu online
Dan mis ik toch echt de stelling "• Het neoliberalisme is een bedreiging voor de Nederlandse identiteit."... :P

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hoevenpe schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:29:
[...]

Maar deze 'rechtsmensch' weet net als jij dat deze mensen echt niet terug gaan. Laten we dan niet doen 'alsof' de werkelijkheid anders is en ze in ieder geval een eerlijke kans geven hier er wat van te maken...
Een groot deel zal inderdaad procederen tot ze erbij neervallen, maar, i kid you not, er zijn mensen, vooral Syrische moslims is mijn ervaring, die dolgraag terug willen zodra het daar veiliger is.

En van wat Eritreërs heb ik ook wel het idee dat ze terugwillen, zodra het land wat veiliger is.

Maar, inderdaad, zeker 75% van mijn leerlingen is heel happy met Nederland, en ze willen hooguit op vakantie naar hun geboorteland, zodra dat kan.

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11 12:59
Nou heel simpel als er meer mensen ontslagen worden dan zitten meer mensen steeds van banen te wisselen wat allemaal meer papierwerk op gaat leveren. Daarmee zorg je dat er meer banen zijn bij human resources bij bedrijven en ambtenaren bij de overheid.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En nu weer. Meteen "bedankt voor je stem" terwijl ik niet gestemd heb. :(

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

klaw schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:34:
[...]

Nou heel simpel als er meer mensen ontslagen worden dan zitten meer mensen steeds van banen te wisselen wat allemaal meer papierwerk op gaat leveren. Daarmee zorg je dat er meer banen zijn bij human resources bij bedrijven en ambtenaren bij de overheid.
Ah, op dezelfde manier dat ruiten ingooien goed is voor de economie? :P

"Ik ben geen vandaal, ik help de lokale middenstand!" :*)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:21

defiant

Moderator General Chat
Dit is ook de reden dat D66 misschien wel bepaalde standpunten links van het midden inneemt in hun programma, maar ik ze op dat gebied juist niet geloof (om dat woord maar eens te gebruiken :) ).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mx. Alba schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:34:
RTL accepteert geen Artikel 1 stemmers. :+

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Mx. Alba schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:34:
#RussischeHackers #Sad ;)

Maar serieus.
Dat is wel triest.
Ook het naar de reclame gaan terwijl we niet naar de reclame gaan. Had hij best nog wel 4 zinnetjes mogen zeggen van mij.

★ What does that mean? ★

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 21:28
Omdat de wereld flexibiliseert, dat ga je niet tegen, en om goed mee te gaan en banen te blijven creëren en mensen zekerheid te geven moet je het ontslagrecht versoepelen.

Werkgevers zijn de minst populaire mensen in Nederland waar we allemaal van afhankelijk zijn (buiten onze 1 MM ZZPers natuurlijk :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Ton op 26-02-2017 22:36 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• klaw
RobinHood schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:35:
[...]

Ah, op dezelfde manier dat ruiten ingooien goed is voor de economie? :P

"Ik ben geen vandaal, ik help de locale middenstand!" :*)
Yup, doe de lokale glazenzetter een plezier
Gooi af en toe een ruit in :P

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Weinig premierwaardige kandidaten vanavond gezien. :(

Je kan je bijna niet voorstellen dat dit de beste afgevaardigen zijn van het CDA, de SP, GL en D66.

Pechtold en Assher konden er af en toe nog voor door.. maar de rest..

| live and give like no one else |

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Zei Klaver nou dat 50% van de auto's op de weg in de spits niet woon werk is?
Of heb ik dat verkeerd gehoord?

★ What does that mean? ★

• Mr Ton
Dit fileplan van Klaver vind ik echt een ramp. Mensen moeten echt gewoon naar hun werk, afspraken beginnen om half 9 en gaan tot 5 door. Dus je moet echt gewoon in de spits heen en terug. Ga mensen daar aub niet nog meer op belasten, hierdoor gaan alle hard werkende Nederlanders er enorm op achteruit.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Ton op 26-02-2017 22:39 ]

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

MrMonkE schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:38:
Zei hij inderdaad. Hoop dat NRC daarop een factcheck gooit.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

klaw schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:37:
[...]

Yup, doe de lokale glazenzetter een plezier
Gooi af en toe een ruit in :P
Als ik nou zijn ruit ingooi, hoeft hij ook niet in de file te staan O-)

Win-win!

Nu maar wel hopen dat hij geen flexcontracten gaat uitschrijven voor al dat werk :+

Asscher maakt wel een mooie fout "het normale gezin, dat 80km in de spits rijdt", eh, nope. Gemiddelde afstand is iets van 10km meen ik.
Zou best kunnen, vrachtwagens en busjes zijn vaak geen woon/werk.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rekeningrijden met spitstoeslag is leuk maar hoe zit het met de privacy? En hoe zit het met flexibele werktijden en thuiswerken om mensen ook echt een alternatief te geven?

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 19:54
leuk. Ik moet 200 km per dag woon-werk verkeer afleggen in de spits. Volgens Klaver mag ik dan ff 60 E per dag aftikken. Oftewel 1500E per maand ;-(

[ Voor 4% gewijzigd door Brik op 26-02-2017 22:40 ]

• hoevenpe
  • Nu online
3x3 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:37:
Weinig premierwaardige kandidaten vanavond gezien. :(

Je kan je bijna niet voorstellen dat dit de beste afgevaardigen zijn van het CDA, de SP, GL en D66.

Pechtold en Assher konden er af en toe nog voor door.. maar de rest..
De winnaar van vanavond heet waarschijnlijk gewoon Mark Rutte.

Zelfs Klaas Dijkhoff zou verkleed en met 8 bier op het beter gedaan hebben dan deze 'kandidaat premiers' (althans dat ik denk ik de staat waarin hij nu verkeert gok ik zo... _/-\o_ )

• Virtuozzo
  • Niet online
Mr Ton schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:36:
[...]

Omdat de wereld flexibiliseert, dat ga je niet tegen, en om goed mee te gaan en banen te blijven creëren en mensen zekerheid te geven moet je het ontslagrecht versoepelen.

Werkgevers zijn de minst populaire mensen in Nederland waar we allemaal van afhankelijk zijn (buiten onze 1 MM ZZPers natuurlijk :) )
Als de marketing echt correct was, dan stond iedereen nog 's ochtends aan de poort om uitgekozen te worden om die dag te mogen werken 8)

Als liberaal herken ik het beeld, maar ik erken ook dat het een zogeheten narrative is - geen realiteit, maar middel om tot draagvlak te komen voor eigen beleid.

De realiteit is dat het geen binaire kwestie is, maar een wisselwerking van zowel cycli als richting van menselijk gedrag. De werkgever deelt dezelfde collectieve afhankelijkheden als de werknemer binnen onze ordening. Maar we leggen de nadruk op de werkgever vanuit de overtuiging dat de cyclus enkel continuïteit heeft als daar enerzijds beloning voor initiatief integraal aan is en conformistisch gedrag vereist om initiatief om te zetten in die beloning.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Brik schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:40:
leuk. Ik moet 200 km per dag woon-werk verkeer rijden in de spits. VOlgens Klaver mag ik dan ff 60 E per dag aftikken. Oftewel 1500E per maand ;-(
Tja is woon-werk en waarschijnlijk heb je een leaseauto dus jij zelf hoeft dat niet te betalen dan maar je werkgever wel.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zal wel aardig kloppen, de andere 50% is werk woon. :+

Maar wat een trieste bende als dit een premier op moet leveren. Allemaal slappe was, praten lucht in plaats van inhoud. Dan maar een paar jaar zonder als die keuze er was. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Brik
Mx. Alba schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:41:
[...]

Tja is woon-werk en waarschijnlijk heb je een leaseauto dus jij zelf hoeft dat niet te betalen dan maar je werkgever wel.
Nee ik werk in de zorg. Daar krijg je geen lease auto.....

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:59
Ik heb zo'n idee dat Spekman het jammer vindt dat de kieslijst al vaststaat. Dat wordt niets meer.

Klaver functioneert vreemd genoeg het best als hij niet direct tegenover iemand staat in zo'n debatje. Dan wordt hij in een hoekje gedrukt. Ook kan hij nog wel wat debattraining gebruiken zodat de trucjes minder opzichtig worden. Qua logisch redeneren het meest zuiver.

Buma vertoont wel heel erg ontwijkend gedrag, maar voor zijn achterban vast niet slecht.

Roemer komt niet over.

Pechtold een scherp debater als altijd, consistent ook, maar de echte inhoud lijdt er bij tijd en wijle onder.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Brik schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:41:
[...]

Dan zijn dat wel werkgerelateerde kosten dus zou door je werkgever betaald moeten worden. Lekker de zorg duurder maken dus.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:39:
Rekeningrijden met spitstoeslag is leuk maar hoe zit het met de privacy? En hoe zit het met flexibele werktijden en thuiswerken om mensen ook echt een alternatief te geven?
Goede vraag. Volgens mij zijn er wel oplossingen met een tachograaf die de privacy weinig schaadt.

Wikipedia: Tachograaf (wegvervoer)

Ik zag laatst een goede reactie op een nieuwsartikel, maar kan m even niet vinden.

Origin64 in 'nieuws: Belastingdienst mag camerabeelden met nummerplaatherkenn...

[ Voor 23% gewijzigd door Tk55 op 26-02-2017 22:46 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tot dusver was ik het met vrijwel alles van Klaver eens maar rekeningrijden zo duur maken in de spits niet echt. Als je echt niet anders kan dan is dit oneerlijk. Ben dan wel voor het principe van rekeningrijden maar niet vijf keer zo duur omdat je niet anders kan.

• Brik
Mx. Alba schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:42:
[...]

Dan zijn dat wel werkgerelateerde kosten dus zou door je werkgever betaald moeten worden. Lekker de zorg duurder maken dus.
Niet eens.. Ik krijg max 80 E er maand vergoeding :'( Kan ik net 1 tank van betalen...

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ben ik de enige die vind dat deze discussies een stuk vriendelijke en constructiever zijn omdat er twee partijen er niet bij zijn?

One World Concepts

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Brik schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:43:
[...]

Niet eens.. Ik krijg max 80 E er maand vergoeding :'( Kan ik net 1 tank van betalen...
"zou moeten" zeg ik ook...

• Rukapul
Brik schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:41:
[...]

Ik durf het bijna niet in te brengen :+ maar iets beprijzen zorgt in beginsel wel voor een betere allocatie van beschikbare middelen. Oftewel: een deel van de populatie zal het uit zijn hoofd laten om een baan zover van het werk te nemen, etc. De wereld is niet statisch.

• D-e-n
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:43:

Ben dan wel voor het principe van rekeningrijden maar niet vijf keer zo duur omdat je niet anders kan.
Volgens mij is dat niet 5x ten opzichte van nu. Het tarief is 5x duurder dan het tarief buiten de spits.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mooi hoor, een D66 reclame tussen het debat. :P

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:09

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik zit te wachten tot het moment dat Buma ontploft over de islam is minder dan de rest opmerkingen. Per keer kijkt hij bozer :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Virtuozzo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:40:
[...]
Als de marketing echt correct was, dan stond iedereen nog 's ochtends aan de poort om uitgekozen te worden om die dag te mogen werken 8)
Nou, met die oproepkrachten met 0 uur contracten scheelt het weinig.
Er loopt toevallig nu een thread hier op Tweakers die ik een beetje heb gevolgd.
(Kan hem helaas zo snel even niet vinden om te linken)
Ik had werkelijk geen benul dat die contracten zo werken.

Asher loopt iets te raaskallen over een elektrische auto voor elk gezin. :X

★ What does that mean? ★

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Brik schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:40:
leuk. Ik moet 200 km per dag woon-werk verkeer afleggen in de spits. Volgens Klaver mag ik dan ff 60 E per dag aftikken. Oftewel 1500E per maand ;-(
Ik gun het je geenszins dat te moeten betalen om naar je werk te gaan, maar eerlijk is eerlijk: Is het nodig om elke dag 200 km af te leggen in de spits? Er mag in ieder geval wat meer bewustzijn voor gekweekt worden, want heel bot gezegd is dat 160 km verspild rijden, per dag. Natuurlijk is dit compleet afhankelijk van persoonlijke situatie en dergelijke, maar toch.
Tk55 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:42:
[...]

Goede vraag. Volgens mij zijn er wel oplossingen met een tachograaf die de privacy weinig schaadt.

Wikipedia: Tachograaf (wegvervoer)

Ik zag laatst een goede reactie op een nieuwsartikel, maar kan m even niet vinden.
Muntjes inwerpen om verder te kunnen :)

• Tk55
  • Niet online
Gevonden:
Origin64 in 'nieuws: Belastingdienst mag camerabeelden met nummerplaatherkenn...

• Brik
Mx. Alba schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:44:
[...]

"zou moeten" zeg ik ook...
'Dan zou die 1500 E van Klaver idd door het ziekenhuis betaald moeten worden", echter gaat dat natuurlijk weer niet gebeuren en ben ik falliet :>

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:49
Bij die klaver denk ik de hele tijd: Praat nou eens als een volwassene. Ik ben geen klein kind met een verstandelijke beperking.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
D-e-n schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:44:
[...]

Volgens mij is dat niet 5x ten opzichte van nu. Het tarief is 5x duurder dan het tarief buiten de spits.
Nee, klaver wil 3 cent per km, en 15 cent in de spits.

En het CDA ook hoor met een reclame. :P

• Virtuozzo
  • Niet online
Rukapul schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:44:
[...]

Ik durf het bijna niet in te brengen :+ maar iets beprijzen zorgt in beginsel wel voor een betere allocatie van beschikbare middelen. Oftewel: een deel van de populatie zal het uit zijn hoofd laten om een baan zover van het werk te nemen, etc. De wereld is niet statisch.
Ik heb mijn twijfels bij de termijneffecten daarvan. Beetje een veld van geo-economische scenario's, maar ik zou niet blij zijn met versterking van de huidige trend van geo-economische segregatie en clustervorming. Dat is nu juist wat de enorme polarisatie (en dus ook de politieke wentelingen) in de VS en het VK de grootste impuls heeft gegeven.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

DaniëlWW2 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:43:
Tot dusver was ik het met vrijwel alles van Klaver eens maar rekeningrijden zo duur maken in de spits niet echt. Als je echt niet anders kan dan is dit oneerlijk. Ben dan wel voor het principe van rekeningrijden maar niet vijf keer zo duur omdat je niet anders kan.
Maar dan kom je al snel bij de vraag "kun je echt niet anders?" En da's niet alleen voor de werknemers, maar ook voor de werkgevers.

Want waarom werk je op 100km van je huis? En waarom zoekt je baas iemand die 100km verderop woont?

Een leuk idee zou zijn dat werknemers/gevers een leuk extraatje krijgen als ze op kleine afstand van elkaar zijn. En ja, die afstand maak je in oost-groningen groter dan in hartje Amsterdam natuurlijk.

• Mr Ton
Virtuozzo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:40:
[...]

Als liberaal herken ik het beeld, maar ik erken ook dat het een zogeheten narrative is - geen realiteit, maar middel om tot draagvlak te komen voor eigen beleid.

De realiteit is dat het geen binaire kwestie is, maar een wisselwerking van zowel cycli als richting van menselijk gedrag. De werkgever deelt dezelfde collectieve afhankelijkheden als de werknemer binnen onze ordening. Maar we leggen de nadruk op de werkgever vanuit de overtuiging dat de cyclus enkel continuïteit heeft als daar enerzijds beloning voor initiatief integraal aan is en conformistisch gedrag vereist om initiatief om te zetten in die beloning.
Ja goed punt, en natuurlijk is het geen binair verhaal. Maar punt is dat er een balans gevonden moet worden tussen de extremen die het huidige flex en vast nu zijn. Of dat nu flex + of vast - wordt doet er maar weinig toe, maar naar mijn mening allebei een beetje. ;)

Ik moest je laatste zin wel 3x lezen voordat ik hem snapte haha.

Ik erger me zelf rot aan Klaver, vind zijn punten allemaal niet realistisch, ontwijkt de pijnpunten van zn programma opzichtig, en komt wat gemaakt 'Amerikaans' over.

Vind Asscher het sterk doen op het gebied van inhoud, Pechtold en Buma ook niet verkeerd, al komt Buma wat zenuwachtig over. Toch pijnlijk dat dit de beste politici van NL zijn, de sterkste mannen (of je het met ze eens bent of niet) zijn er niet bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr Ton op 26-02-2017 22:49 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Brik schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:45:
[...]

'Dan zou die 1500 E van Klaver idd door het ziekenhuis betaald moeten worden", echter gaat dat natuurlijk weer niet gebeuren en ben ik falliet :>
Maar dan nog is dat dan een bij-effect van het rekeningrijden dat iets waarvoor gereden moet worden duurder wordt. En dus ook de zorg op locatie.

Stel dat het ervan komt dan zou ik me als OR-lid er in ieder geval hard voor maken dat die extra kosten door de werkgever betaald cq vergoed worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 26-02-2017 22:49 ]

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-11 22:30
Dit dus, wat gaat het de overheid überhaupt kosten om bij elke auto bijvoorbeeld een meter te plaatsen die bij houd hoeveel km's je rijdt en hoe laat..

• hoevenpe
  • Nu online
RobinHood schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:46:
Want waarom werk je op 100km van je huis? En waarom zoekt je baas iemand die 100km verderop woont?
Ik weet niet precies waar hij woont, maar vergis je niet in afstanden buiten de randstad. Het is heel makkelijk geredeneerd vanuit Amsterdam of Utrecht, maar in Groningen, Friesland of Zeeland is gewoon veel minder werk en het OV is daar bijna niet aanwezig. Wat moet je dan?

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Verkeerskundig gezien zijn files ook een probleem van ruimtelijke ordening, Nederland heeft daar een probleem met onze vinex wijken die op afstand liggen van industrieterreinen en de binnenstad waar werk vaak gelokaliseerd is.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

MrMonkE schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:45:
[...]

Hij bracht het niet zo sterk, maar vanuit milieuoogpunt zijn elektrische auto's wel de oplossing die onze mobiliteit waarborgen en tegelijk het milieu beschermen.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 18:22
Pukson schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:48:
[...]

Dit dus, wat gaat het de overheid überhaupt kosten om bij elke auto bijvoorbeeld een meter te plaatsen die bij houd hoeveel km's je rijdt en hoe laat..
Daarom snap ik Bruma wel; waarom weer een megalomaan project starten terwijl de overheid daar niet in uitblinkt? Ik vraag mij af in hoeverre die 5 jaar investeren is meegerekend door GroenLinks

En 100 km vind ik zo gek niet. We kunnen nu eenmaal niet allemaal in de Randstad wonen en werken..

[ Voor 9% gewijzigd door cheiron op 26-02-2017 22:51 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Migrator schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:49:
[...]

Hij bracht het niet zo sterk, maar vanuit milieuoogpunt zijn elektrische auto's wel de oplossing die onze mobiliteit waarborgen en tegelijk het milieu beschermen.
Als je dan niet die extra elektriciteit uit kolencentrales haalt ten minste...

• hoevenpe
  • Nu online
MrMonkE schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:45:
Moet gelijk hieraan denken:

Zou trouwens wel de overtreffende trap van de 1000,- van Rutte zijn, gratis auto voor iedere kiezer _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door hoevenpe op 26-02-2017 22:55 ]

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:09

wontcachme

You catch me? No you wont

Migrator schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:49:
[...]

En dan gelijk maar ff alle kolencentrale's aangooien voor de elektriciteit :P.

En natuurlijk een paar landen leegtrekken van alle lithium :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• klaw
Tja als je het file probleem wilt oplossen zou je in moeten zetten om zelfrijdende auto's hier te krijgen, door zulke zaken aan te moedigen.

PS het is natuurlijk niet volgend jaar geklaard maar het is een lange termijn oplossing.

[ Voor 24% gewijzigd door klaw op 26-02-2017 22:54 ]

• Mr Ton
Rekening rijden is simpelweg weer een extra last voor de werkende Nederlander, of zijn werkgever. Technologie gaat de oplossing zijn,dus investeren in innovatie (zelfrijdende auto's e.d.) en tot die tijd gewoon doorbijten

[ Voor 38% gewijzigd door Mr Ton op 26-02-2017 22:53 ]

• B_FORCE
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:50:
[...]

Als je dan niet die extra elektriciteit uit kolencentrales haalt ten minste...
Zelfs als je windturbines gebruikt, heb je kleine (ineffciente) gascentrale nodig om de dippen op te vakken.
Grote centrales kunnen niet snel genoeg schakelen.

One World Concepts

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hoevenpe schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:48:
[...]

Ik weet niet precies waar hij woont, maar vergis je niet in afstanden buiten de randstad. Het is heel makkelijk geredeneerd vanuit Amsterdam of Utrecht, maar in Groningen, Friesland of Zeeland is gewoon veel minder werk en het OV is daar bijna niet aanwezig. Wat moet je dan?
Ik woon in Friesland, ik weet wat de praktijk is :P

Maar, verbeter het OV dan hier, want het is inderdaad om te janken, maar, winst moet er zijn, dus iedere lijn die Arriva in handen krijgt, wordt kapotgemaakt. Bussen in het weekend? Wie heeft die dingen nou nodig? 8)7

Al moet je ook hier in het Noorden echt je best gaan doen om 100km te rijden. Dan moet je vanaf de zuidelijke uithoeken van Friesland naar de Eemshaven rijden bijvoorbeeld.

• B_FORCE
  • Niet online
lekker over dramatisch en zeer subjectief filmpje trouwens.......

One World Concepts

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

B_FORCE schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:54:
lekker over dramatisch en zeer subjectief filmpje trouwens.......
Het wordt inderdaad steeds erger met de stellingen en intro's :/

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

hoevenpe schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:51:
[...]

Moet gelijk hieraan denken:
[video]
Ik was het net aan het typen. :)

Madurodam.. HEEL sterke doordenker :)

[ Voor 7% gewijzigd door MrMonkE op 26-02-2017 22:56 ]

★ What does that mean? ★

• hoevenpe
  • Nu online
MrMonkE schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:55:
[...]

Ik was het net aan het typen. :)
Hoezo 1000,- euro voor elke werkende Nederlander, wij van de PvdA geven iedereen een gratis elektrische auto... 8)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ad de vijftig procent van Klaver:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dm37I2l1TcehKotenvj6OG88/full.png
klaw schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:52:
Tja als je het file probleem wilt oplossen zou je in moeten zetten om zelfrijdende auto's hier te krijgen, door zulke zaken aan te moedigen.

PS het is natuurlijk niet volgend jaar geklaard maar het is een lange termijn oplossing.
Eens, rekeningrijden is eerder een doekje voor het bloeden dan wat anders, je kunt beter inzetten op de technologie om deze problemen op te lossen. Hoewel erkenning van de milieuproblematiek daarvoor wel een belangrijke voorwaarde is naar mijn mening.

• hoevenpe
  • Nu online
Migrator schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:58:
Scholieren en studenten zou ik toch ook onder 'woon-werk' verkeer scharen hoor, die hebben ook geen keuze...

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hoevenpe schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:57:
[...]

Hoezo 1000,- euro voor elke werkende Nederlander, wij van de PvdA geven iedereen een gratis elektrische auto... 8)
Wat veredelde scootmobielen in elkaar geflanst in een sociale werkplaats, da's wel te doen voor onder de 1000 euro per stuk als je er geen winst voor wilt hebben.

Ga je alleen geen 100km per dag mee rijden :P
hoevenpe schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:00:
[...]

Scholieren en studenten zou ik toch ook onder 'woon-werk' verkeer scharen hoor, die hebben ook geen keuze...
Studenten zijn wat makkelijker te verplaatsen, zorg voor betaalbare woonruimte in steden met een uni of HS, en je zal al een flinke dip in het aantal studenten.

Krijg je files op de fietspaden :+

[ Voor 32% gewijzigd door RobinHood op 26-02-2017 23:02 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]

Die zullen toch typisch meer in de trein en op de fiets zitten, gevaarlijke cijfers dus.

• D-e-n
Raar. Bij de Volkskrant concluderen ze anders
http://www.volkskrant.nl/...olitici-beweren~a4467567/

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

[...]

Maar die gaan niet met de auto meestal... Deze cijfers doelen niet op aantallen auto's maar op aantallen reizigers, ook met de fiets en per OV...

• klaw
Migrator schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:58:
[afbeelding]

[...]

Eens, rekeningrijden is eerder een doekje voor het bloeden dan wat anders, je kunt beter inzetten op de technologie om deze problemen op te lossen. Hoewel erkenning van de milieuproblematiek daarvoor wel een belangrijke voorwaarde is naar mijn mening.
Nu wil ik niet moeilijk doen maar men heeft het over files (in het debat), niet over al het verkeer, studenten zitten voornamelijk op de fiets of in het OV (factcheck). (De cijfers kloppen nog steeds niet want je pakt de verkeerde cijfers erbij...)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Mensen die op de snelweg rijden zijn wat lastig te interviewen voor hun reisdoel natuurlijk :p

Gevaarlijke cijfers, en vind dat zowel VK als NRC iets te stellig zijn in hun conclusie.

• cheiron
"Het zijn betrokken mensen".
"Je moet ze niet over 1 kam scheren"

Flickr PSN ID= cheironnl

• Mr Ton
Vind het ook gevaarlijke cijfers, maar ik zie niet veel mensen om 7 uur 's ochtends in de file staan om te gaan winkelen of op visite te gaan bij grootouders.

OV is een ander verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Ton op 26-02-2017 23:04 ]

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-11 22:06
Elektrische wagens is een vooruitgang wat betreft uitstoot in je steden, maar ze gebruiken doorgaans nog steeds veel energie en produceren op hogere snelheden ook net zoveel geluid. Slechts overstappen naar elektrische auto's is niet genoeg. Wat zou helpen is auto's lichter maken, en zorgen dat ze niet meer vermogen kunnen leveren dan ze nodig hebben (hoewel dat bij een elektrische wagen minder relevant is).

Ik ben ook van mening dat de vervuiler moet betalen, en denk dat rekeningrijden ook een goede oplossing kan zijn. Qua energiekosten is het logisch om direct brandstof/elektriciteit te belasten, en voor gebruik van de wegen en uitstoot (fijnstof/geluid) rekeningrijden aangezien dan rekening kan worden gehouden met lokatie en tijd. Privacy is dan zeker een issue.

Overigens moet er wel een goed alternatief voor de auto beschikbaar zijn, maar deze is er niet altijd. Of de OV verbindingen zijn slecht, of verhuizen is geen optie vanwege woningentekort. Hier moet dan ook naar gekeken worden.

Het huidige OV uitbreiden heeft daarentegen denk ik weinig nut vanwege de zelfrijdende auto. Ik zou wel wat meer willen horen van de partijen wat hun visie is op de toekomst wat betreft deze ontwikkeling(en), en wat het effect daarvan is op de samenleving, en hoe ze daar rekening mee houden. Zelf denk ik dat de toekomst een hybride is van zelfrijdende auto's en het huidige OV, waarbij we waarschijnlijk veel in kleine zelfrijdende "busjes" rijden, en dan ook veel meer (kleinere) overstappunten nodig hebben.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Migrator schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:03:
Mensen die op de snelweg rijden zijn wat lastig te interviewen voor hun reisdoel natuurlijk :p

Gevaarlijke cijfers, en vind dat zowel VK als NRC iets te stellig zijn in hun conclusie.
Mwah, als ze in de file staan is dat vrij makkelijk hoor, ze kunnen zelfs niet weglopen :+

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Migrator schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:03:

Ja daar was ik al bang voor. Fietsers er ook bij, mensen die binnen hun dorpje onderweg zijn en geen sterveling tegenkomen. Ze worden allemaal meegerekend.
Het gaat alleen om mensen in de files.
Niet alle mensen op de weg. Maar dat is mijn mening.

★ What does that mean? ★

• hoevenpe
  • Nu online
MrMonkE schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:05:
Het gaat alleen om mensen in de files.
Niet alle mensen op de weg. Maar dat is mijn mening.
Het lijkt me heel ongeloofwaardig dat mensen om 7u in de file gaan staan om te gaan winkelen of op familiebezoek te gaan. De winkels gaan pas om 9u open en mijn familie ziet me aankomen als ik om 7u30 aanbel voor de koffie... 8)7

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Buma is in de war.

"Onder uw leiding...."

Ik wist niet dat Asscher de leider van de regering was :P

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Die Ascher is echt de slechste van de 5.

Buma moest gewoon zeggen "76 zetels CDA is mijn voorkeur"

[ Voor 43% gewijzigd door MrMonkE op 26-02-2017 23:10 ]

★ What does that mean? ★

• Rukapul
Wat goedkoop :D
Roemer moest en zou die CDA drugslab opmerking maken 8)7

[ Voor 65% gewijzigd door Rukapul op 26-02-2017 23:11 ]

• Tk55
  • Niet online
FRidh schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:04:
Elektrische wagens [...] gebruiken doorgaans nog steeds veel energie
Elektrische auto's worden aldoor zuiniger. In de techniek, maar vooral vanwege waar ze hun energie vandaan halen. EV's die hun energie uit een kolencentrale halen zijn alsnog zuiniger/minder slecht voor het milieu dan brandstofauto's.
Ik ben ook van mening dat de vervuiler moet betalen, en denk dat rekeningrijden ook een goede oplossing kan zijn. Qua energiekosten is het logisch om direct brandstof/elektriciteit te belasten, en voor gebruik van de wegen en uitstoot (fijnstof/geluid) rekeningrijden aangezien dan rekening kan worden gehouden met lokatie en tijd. Privacy is dan zeker een issue.
Een ander punt wat betreft files is dat files eigenlijk ontstaan omdat men allemaal rond dezelfde tijd van huis naar werk of werk naar huis wil. Misschien dan eens iets doen aan de 9 tot 5 mentaliteit?
Het huidige OV uitbreiden heeft daarentegen denk ik weinig nut vanwege de zelfrijdende auto. Ik zou wel wat meer willen horen van de partijen wat hun visie is op de toekomst wat betreft deze ontwikkeling(en), en wat het effect daarvan is op de samenleving, en hoe ze daar rekening mee houden. Zelf denk ik dat de toekomst een hybride is van zelfrijdende auto's en het huidige OV, waarbij we waarschijnlijk veel in kleine zelfrijdende "busjes" rijden, en dan ook veel meer (kleinere) overstappunten nodig hebben.
Dat denk ik nou ook. OV gaat op den duur gewoon verdwijnen wanneer zelfrijdende auto's gemeengoed worden. Dan worden zelfrijdende auto's het OV. Daar zouden we zo snel mogelijk naartoe moeten.

• cheiron
Wat flauw zeg.

Flickr PSN ID= cheironnl

• B_FORCE
  • Niet online
MrMonkE schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:09:
Die Ascher is echt de slechste van de 5.
Misschien, maar ik ben wel met hem eens dat het het wijzen van vingers eens klaar moet zijn.

One World Concepts

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Het CDA is een middenpartij, nou, dat heb ik de keren dat het CDA, zeker onder Balkenende, heeft geregeerd niet gemerkt :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mwah, ik vind Buma echt een enorme azijnzeiker, kolere, als ik het niet al was, zou ik depressief van hem worden. Het is zo vreselijk negatief, alles is kut aan dit land, alles is de schuld van iedereen behalve het CDA :N

Bah, laat verdulleme eens wat kracht van jezelf zien, en een beetje toekomstvisie kan ook geen kwaad, wat xx jaar terug gebeurde boeit niet, ik wil weten wat je de komende xx jaar gaat doen!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Als we de peilingwijzers mogen geloven kan de combinatie die hier staat op ongeveer 75 zetels rekenen trouwens. Ben benieuwd of er dankzij dit debat minder mensen naar de PVV/VVD kijken in maart.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik hoor toch steeds Dominee Gremdaat als ik hem hoor spreken... :D

• klaw
RobinHood schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:13:
Mwah, ik vind Buma echt een enorme azijnzeiker, kolere, als ik het niet al was, zou ik depressief van hem worden. Het is zo vreselijk negatief, alles is kut aan dit land, alles is de schuld van iedereen behalve het CDA :N

Bah, laat verdulleme eens wat kracht van jezelf zien, en een beetje toekomstvisie kan ook geen kwaad, wat xx jaar terug gebeurde boeit niet, ik wil weten wat je de komende xx jaar gaat doen!
Hij is de meest rechtse persoon daar, je hebt natuurlijk altijd een beetje wilders nodig 8)7 .

• hoevenpe
  • Nu online
Migrator schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:13:
Ben benieuwd of er dankzij dit debat minder mensen naar de PVV/VVD kijken in maart.
Denk vooral dat mensen deze partijen niet sterk over vonden komen, niemand stak er echt met kop en schouders bovenuit. Als ik op links zou zitten dan zou ik nu sterk PvdD overwegen, andersom zou ik een rechtse stem niet aan Buma toevertrouwen...

• Tk55
  • Niet online
Als we de peilingwijzers mogen geloven kan de combinatie die hier staat op ongeveer 75 zetels rekenen trouwens. Ben benieuwd of er dankzij dit debat minder mensen naar de PVV/VVD kijken in maart.
Ik zie nog steeds VVD het meest genoemd worden op Twitter. Al weet ik niet wat de context is. De PVV wordt net iets vaker genoemd dan de SP (onderaan van deelnemende partijen).

• cheiron
Toch een beetje een raar debat zo met een oververtegenwoordigd links spectrum.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

cheiron schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:16:
Tja, als rechts niet wil meedoen dan moet het maar zonder.

• D-e-n
hoevenpe schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:16:
[...]

Denk vooral dat mensen deze partijen niet sterk over vonden komen, niemand stak er echt met kop en schouders bovenuit. Als ik op links zou zitten dan zou ik nu sterk PvdD overwegen, andersom zou ik een rechtse stem niet aan Buma toevertrouwen...
Ik weiger te geloven dat de VVD oneindig vertrouwen blijft krijgen van de kiezer.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik hoop het wel, want een coalitie zoals deze heeft van alles wat nog een beetje realistisch is, nog wel mijn voorkeur.

Nouja, geen CDA zou nog beter zijn, maar dat zie ik niet gebeuren.
klaw schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:15:
[...]

Hij is de meest rechtse persoon daar, je hebt natuurlijk altijd een beetje wilders nodig 8)7 .
Maar waarom zijn zo veel "rechtse" mensen zo vreselijk negatief en visieloos? Ook Rutte hoor ik meer zeiken dan gewoon op een goede manier positief zijn en toekomstvisie hebben :/
cheiron schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:16:
Ze kunnen er niks aan doen dat rechtse partijen weglopen van verantwoordelijkheid :Y)

Pagina: 1 ... 51 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Doe hier mee aan de Tweakerskamerverkiezing:
Nieuwe poll, een dag voor de verkiezingen: Snowwie in "De dag voor de verkiezingen: Wat ga jij stemmen"
De Stemmentracker: https://stemmentracker.nl/
Hiermee kan je aan de hand van 30 stellingen controleren wat politieke partijen hebben gestemd over bepaalde beleidsvraagstukken in de afgelopen vier jaar.