Miki schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:29:
Volgens mij is de PVV toch wel kamerbreed aangepakt op haar uitspraken die echt te ver gingen. Men heeft duidelijk afstand genomen en aangegeven daar niet in mee te gaan. Dus de PVV heeft niets veroorzaakt maar de mensen die er schijnbaar vatbaar voor zijn hebben zich bewust laten kwetsen, immers spreekt Wilders niet names mij of jou maar alleen voor zijn achterban en heeft daar zelfs van de rechter een tik op de vingers gehad.
De PVV wordt inderdaad wel teruggefloten als ze echt te ver gaan, maar de VVD is toch echt naar rechts opgeschoven, en Wilders heeft er wel voor gezorgd dat racistische uitspraken en racistisch gedrag enigszins genormaliseerd is geraakt in de samenleving. Immers, goed voorbeeld doet goed volgen. Het heeft de toon verhard.
En die tik op de vingers heeft hem alleen maar publiciteit opgeleverd; die is juist contraproductief...
Andersom blijft het erg stil terwijl Denk een Trumpje doet met de campagne "trap er niet in", op het feit dat de media geen eerlijke verslaglegging zou doen, ja ook jouw eigen Syl deed mee. Als Trump wat zegt is de wereld te klein maar Kuzu en co komen er nagenoeg geruisloos mee weg. En dan Sylvana die te pas en te onpas blanke boze mannen schijnbaar ziet en veel niet kwaad bewuste nederlanders wegzet als KKK racisten. Goh wat raar dat je dan half tokkie Facebook overheen krijgt, die normaliter drukker is met posten wat vanavond weer eens zullen eten naar "oh nee ze gaan sinterklaas verbieden"(nepnieuws, pun intended).
Over DENK geef ik geen commentaar.
Ik zou je willen vragen om met bronnen te komen waaruit blijkt dat Simons te pas en te onpas "blanke boze mannen" ziet en Nederlanders wegzet als "KKK racisten"? Ik heb heel veel van Simons gezien en gehoord, maar ik heb haar nooit iemand - wie dan ook - een racist horen noemen. Zelf toen haar recht voor haar raap gevraagd werd of ze dacht dat Johan Derksen een racist was, zei ze: "Dat weet ik niet. Maar zijn opmerking was wel racistisch."
Een persoon racistisch noemen is iets heel anders dan een uitspraak of een actie racistisch noemen. Dat eerste doet ze nooit (ten minste, heb ik haar nooit zien doen) - dat laatste doet ze met mate. Maar zelfs dat "met mate" vindt "men" kennelijk al te veel.
Denk en Artikel 1 zijn net zo erg als Wilders, ze zijn de splijtzwammen in ons politiek systeem.
Dus wat moeten we dan doen volgens jou? Die kloof die er al honderden jaren is en die door rechts populisme de afgelopen jaren steeds verder is opgengetrokken maar gewoon blijven negeren zoals we altijd gedaan hebben? Wat deze nieuw-linkse partijen doen is de aandacht vestigen op een kloof die er al is. Hun doel is om de kloof te dichten. Terwijl het doel van de PVV is om de kloof nog groter te maken. Inderdaad, beide kanten ontlenen hun bestaansrecht aan de kloof, maar geen van beide kanten heeft de kloof gemaakt. Wilders staat aan de ene kant te trekken om de kloof steeds groter te maken, Kuzu en Simons staan aan de andere kant als roependen in de woestijn te proberen Nederland attent te maken op de kloof en proberen hem te dichten.
Zij bieden geen enkele deugdelijke lange termijn oplossing, geen enkele handreiking hoe het beter moet, alleen maar wijzen en benoemen. Je kunt veel afgeven op de huidige politieke partijen maar het is lofwaardig om de PvDA en de VVD te danken dat zij hun partijopvattingen op zij hebben gelegd om te regeren en nederland uit de crisis heeft weten te leiden. En ja je kunt er heel veel van vinden en niet iedere keuze is een gelukkige geweest maar het is bewonderenswaardig wat ze gepresteerd hebben.
Maar wijzen en benoemen is de eerste stap. Als een huis in de fik staat kan je dat niet zelf blussen, daar heb je de brandweer voor nodig. Wijzen en roepen is dan het minste wat je kunt doen. Wijzen en roepen is al veel meer dan wat vele anderen doen, die alleen maar extra olie op het vuur gooien of de vlammenzee pontificaal negeren - of ze leven achter een muur en zien de vuurzee niet eens, maar worden dan boos als ze erop gewezen worden dat de boel achter die beschermende muur in de fik staat. En worden niet boos op de mensen die er olie op aan het gooien zijn, maar juist op de mensen die "BRAND!" roepen omdat ze hun rust verstoren!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.