„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Volgens mij moet ik nog wat aanvullends aanschaffen om die smart plus stekker werkend te krijgen.
Bol.com waar ik de stekker heb aangeschaft kan me niet verder helpen , mijn vraag wat mis ik nog in deze configuratie ?
Fons
een Hue bridge of osram bridge.Fons2003 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:05:
Een vraagje, ben een leek op het gebied van smart schakelingen. Nu heb ik een smart plus stekker gekocht van osram . Ik wil dit gebruiken om mijn bestaande lampen op afstand te besturen via de app.
Volgens mij moet ik nog wat aanvullends aanschaffen om die smart plus stekker werkend te krijgen.
Bol.com waar ik de stekker heb aangeschaft kan me niet verder helpen , mijn vraag wat mis ik nog in deze configuratie ?
Fons
roelbb
Maar elke keer als ik "sync my lights" geroepen heb, krijg ik dit antwoord van Google Home:
"Goed, ik synchroniseer apparaten voor Philips Hue, TRÅDFRI - IKEA smart lighting en HomeMate. Er is een fout opgetreden bij het synchroniseren van OSRAM Lightify Europe."
Heeft iedereen dit probleem en is het misschien op te lossen? De besturing van Lightify werkt verder wel gewoon via Google Home.
-update-
Vandaag wilde Hue niet meer synchroniseren, maar deze gaf in de foutmelding als tip dat ik het account opnieuw moest koppelen aan Google Home. Dat heb ik gedaan en dat heeft inderdaad geholpen. Ik heb daarna mijn Osram Europe account ook opnieuw gekoppeld en die synchroniseert nu ook. Dus dat is de oplossing.
[ Voor 31% gewijzigd door aawe mwan op 22-10-2018 17:48 ]
Verwijderd
Ik heb vier Osram Smart plugs besteld, maar ik vraag me eigenlijk af of het apparaat zelf ook iets kan triggeren. Voorbeeld: als ik mijn wasdroger inplug in een Smart plug, zou deze dan een seintje kunnen geven op het moment dat deze klaar is (en het stroomgebruik dus 0 is)?
Mijn wasmachine is zelf Smart en stuurt een appje via IFTTT, zou leuk zijn als dat ook lukt met de Smart plug!
Groet Mick
Hmmm, die firmware update kun je zeker alleen maar binnenkrijgen via de Osram eigen bridge? Als je ze aansluit op de Hue bridge kan de Osram plug geen updates downloaden?aawe mwan schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:54:
Voor de mensen die een Osram plug normaal gesproken gekoppeld hebben aan een hub van ander merk: bij mij is de hub net klaar met updaten van de software in de plugs. Het versienummer gaat naar 01020511.
Ik zit hier met dezelfde vraag, is het je ondertussen gelukt om dit voor elkaar te krijgen???Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:57:
Goedemorgen,
Ik heb vier Osram Smart plugs besteld, maar ik vraag me eigenlijk af of het apparaat zelf ook iets kan triggeren. Voorbeeld: als ik mijn wasdroger inplug in een Smart plug, zou deze dan een seintje kunnen geven op het moment dat deze klaar is (en het stroomgebruik dus 0 is)?
Mijn wasmachine is zelf Smart en stuurt een appje via IFTTT, zou leuk zijn als dat ook lukt met de Smart plug!
Groet Mick
Groetjes,
MJ
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Verwijderd
Helaas, dit werkt maar één kant op. De plug kun je alleen als en lamp aan en uitzetten.mcjas schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:37:
[...]
Ik zit hier met dezelfde vraag, is het je ondertussen gelukt om dit voor elkaar te krijgen???
Groetjes,
MJ
Overigens is hij nu in de aanbieding bij Amazon.es voor 8,64
Heeft iemand die ooit eens opgengeschroeft?
Online vind ik daar geen foto van.
- ik zou er graag eentje inbouwen in de voet van een hanglamp en vraag me af hoe groot dat dingetje
nog is zonder de stekker voorzieningen...
Verder vraag ik me af wat die plug doet als die achter een schakelaar zit - om dezelfde reden als hier boven.
Gaat ie dan standaard aan als hij terug op de stroom komt. of uit - of kan je dat wijzigen.
bij spanningsverlies komt die niet in de aan stand weer terug. hij blijft uitRenald0 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:30:
Vraagje ivm de pluggen.
Verder vraag ik me af wat die plug doet als die achter een schakelaar zit - om dezelfde reden als hier boven.
Gaat ie dan standaard aan als hij terug op de stroom komt. of uit - of kan je dat wijzigen.
roelbb
Jammer, daar gaat mijn ideetje...roelbb schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:35:
[...]
bij spanningsverlies komt die niet in de aan stand weer terug. hij blijft uit
Deze heb ik gekoppeld aan de KaKu ICS-2000 & dit werkte perfect.
Zondag was hij ineens verdwenen uit de lijst & kon ik hem niet meer koppelen.
De ledstrip heb ik gereset, maar krijg hem voor geen mogelijkheid meer gekoppeld.
Edit:
Gefixt door de klantenservice van KaKu
[ Voor 8% gewijzigd door jori0546 op 24-01-2019 11:57 ]
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
nee, hier de hele kamer volhangen met gu10 spots en geen geluid als ze uitstaan. geen dimmer er tussen zitten?Samueldw schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:57:
Ik heb via Amazon 3 GU10 spots gekocht. Maar wanneer ze uit staan hoor ik een hoge toon. Soort coil whine. Mijn Philips hue lampen hebben nergens last van. Iemand anders ook met dit probleem? Is nogal vervelend op een slaapkamer.
roelbb
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
ik heb een puur osram systeem (bridge/lampen/schakelaar)Samueldw schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:13:
@roelbb nee, geen dimmer er tussen. En heb jij die van Osram of die van Philips?
roelbb
Ik kom een goede deal tegen (4 Smart+ voor ±40 euro), Ik lees op het internet wel dat deze ook het energieverbruik van het stopcontact door kan geven maar dat daar veel issues mee zijn. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? Ook lees ik dat deze aan de HUE hub gekoppeld kan worden, betekent dat dan ook dat deze aan de Tradfri hub van IKEA gekoppeld kan worden?
Iemand een idee of dit ergens apart te verkrijgen is ?
Heb al eens gezocht op modelnummer maar niets gevonden.
https://drive.google.com/...mUu_fMD/view?usp=drivesdk
neem even contact op ledvance support. misschien dat ze je kunnen helpen aan een vervangende pole.StinkyPanda schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:01:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de adapter van één van mijn lightyfy gardenpole's defect is.
Iemand een idee of dit ergens apart te verkrijgen is ?
Heb al eens gezocht op modelnummer maar niets gevonden.
https://drive.google.com/...mUu_fMD/view?usp=drivesdk
roelbb
Ook al met de chinese fabrikant van de adapter (czjutai) contact opgenomen maar dat moet ik minimum 1000 stuks aankopen :-)
Ik heb Osram basisset SMART+ Gardenpole Mini aangeschaft (5 tuinpaaltjes) en aangesloten op Hue bridge. De lamp is te bedienen vanuit de Hue app.. echter geeft alleen groen/rood/blauw weer. Geen gemengde kleuren en geen wittinten. Ook de voorgeprogrammeerde Hue scènes geven alleen blauw licht.
Wie weet waarom ik niet juiste kleuren krijg en wat ik moet veranderen om toch de juiste kleuren krijg?
Alvast bedankt voor de moeite.
Adri
Is daar wat in veranderd? Of wordt er met de nieuwe firmware eea geblokkeerd?
Sommige lampen kan je resetten door 5x 5s de voeding aan/uit te schakelen.
De Hue vindt ze kort na dat de prik er op staat.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Dat heb ik geprobeerd; ze zijn ook gereset te zien aan het knipperen van de lampen.Speedy-Andre schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:42:
Als ze nog in de Lightify app te zien zijn verwijder ze daar dan.
Sommige lampen kan je resetten door 5x 5s de voeding aan/uit te schakelen.
De Hue vindt ze kort na dat de prik er op staat.
Enige wat ik nog kan doen is ze dichter in de buurt van de Bridge hangen, misschien dat ze dan worden herkend. Maar ze hingen binnen de range (eerder werkte iig bedienen via de app prima), dus ik verwacht daar weinig van. Heb je nog andere tips?
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Geprobeerd, ook met touchlink, maar vooralsnog zonder resultaat. Ik kan ze wel gewoon toevoegen aan de Lightify app (en ik verwijder ze daar weer voordat ik ze probeer te linken met de Hue).Speedy-Andre schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:42:
Je kan nog een Hue lamp finder proberen, dichter bij de bridge kan zeker helpen.
Iemand nog ideeën hoe ik de lampen weer aan mn Hue gehangen krijg? Heb dus ook al 5x 5 sec aan en uit geprobeerd voor een reset, maar dat heeft tot nu toe geen resultaat gehad.
Turn ON the light for 5 seconds
Turn OFF the light for 5 seconds
Repeat this process 5 times (ON for 5 seconds + OFF for 5 seconds = 1 time)
After the fifth time, switch the light ON and wait 10 seconds
The light will then blink 3 times if successfully reset
En dan uitzetten, hue search starten en op datzelfde moment (als het zoeken start) aanzetten?Speedy-Andre schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:38:
Misschien is hij toch niet gereset?
Turn ON the light for 5 seconds
Turn OFF the light for 5 seconds
Repeat this process 5 times (ON for 5 seconds + OFF for 5 seconds = 1 time)
After the fifth time, switch the light ON and wait 10 seconds
The light will then blink 3 times if successfully reset
Voor hem met de Hue bridge te zoeken eerst even de lamp uit doen, anders start de pair actie niet.
En op welk moment zet ik de lamp dan aan? Vlak vóór of juist net na het starten van de zoekactie in de Hue-app?Speedy-Andre schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:53:
Na de reset bevestigt hij dit met even knipperen.
Voor hem met de Hue bridge te zoeken eerst even de lamp uit doen, anders start de pair actie niet.
Dat maakt weinig uit, de lamp zal zeker 30s lang te pairen zijn en de Hue bridge scant nog langer.ernstblaauw schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:00:
[...]
En op welk moment zet ik de lamp dan aan? Vlak vóór of juist net na het starten van de zoekactie in de Hue-app?
Ik heb ook de garden mini poles in de tuin geplaatst, deze heb ik gekoppeld aan de hue bridge en als deze naast de bridge ligt kan ik kleuren etc instellen.
Ik heb ze daarna in de tuin geplaatst (met op ca. 2 meter een hue white lamp in armatuur) en dan krijg ik in de hue app een melding “buiten bereik”....
Toch kan ik ze aan en uit zetten in een “kamer” maar niet afzonderlijk, ook alleen in standaard 3000k wit licht helaas.
Iemand enig idee? Heb al diverse reset pogingen gedaan...
Gr. Erik
[ Voor 14% gewijzigd door MadDog11 op 05-07-2019 18:36 ]
Misschien toch een osram bridge erbij nodig?
En klopt het dat die pluggen dan gewoon aan een 'room' kunnen worden toegevoegd om samen met de hue lampen non-hue lampen aan te kunnen zetten?
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Hier exact hetzelfde. Ook getest op een Athom Homey. Alleen Blauw of Groene kleur beschikbaar. Geen gelig/wit licht.adristaal schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:09:
Hoi,
Ik heb Osram basisset SMART+ Gardenpole Mini aangeschaft (5 tuinpaaltjes) en aangesloten op Hue bridge. De lamp is te bedienen vanuit de Hue app.. echter geeft alleen groen/rood/blauw weer. Geen gemengde kleuren en geen wittinten. Ook de voorgeprogrammeerde Hue scènes geven alleen blauw licht.
Wie weet waarom ik niet juiste kleuren krijg en wat ik moet veranderen om toch de juiste kleuren krijg?
Alvast bedankt voor de moeite.
Adri
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Weet ik niet. Volgens mij niet. Ik heb alleen bridge v2 van hue.En daar werkt het perfect. (wordt als lamp(je)) herkent.Exar schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 00:38:
Ik overweeg met een paar Osram Smart+ pluggen lampen aan mijn Hue toe te voegen, maar werken die Osram pluggen ook gewoon met de v1 Hue bridge?
Ja zeker. Net als alle(s) andere (lampen.).[En klopt het dat die pluggen dan gewoon aan een 'room' kunnen worden toegevoegd om samen met de hue lampen non-hue lampen aan te kunnen zetten?
Er waren hier in deze topic een paar mensen die een Hue starterset kochten en de bridge niet meer nodug hadden resp. wilden verkopen dus vraag hun even.
Ik heb nu weer 15 stuks van die osram+ pluggen gekocht. Heb nu al bijvoorbeeld op elke ventilator eentje op.
In/Na oktober zou van philips hue zelf een plug uitkomen voor adviesprijs 29,95 per stuk. Dus je bent dief van je eigen portemonee om niet de osram+ pluggen in te slaan voor deze prijs.
[ Voor 14% gewijzigd door DoctorBazinga op 16-07-2019 15:09 ]
Bijzonder zeg, ik heb ze ook en op mijn Hue Bridge werkt geel prima (ik gebruik alleen geel en wit, schakelen automatisch aan naar geel als zon onder gaat) misschien een firmware dingetje? Die van mij hebben V1.05.10:Kecin schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 01:10:
[...]
Hier exact hetzelfde. Ook getest op een Athom Homey. Alleen Blauw of Groene kleur beschikbaar. Geen gelig/wit licht.

@adristaal
[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 16-07-2019 15:04 ]
En die firmware kun je natuurlijk allenmaar met de osram+ gateway updaten. Daarom heb ik deze ook al lange als extra en worden sommige van mijn osram+ stekkers/pluggen via de osram+ bewegingssensor en dus deze gateway aangestuurd.Tomba schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:59:
[...]
Bijzonder zeg, ik heb ze ook en op mijn Hue Bridge werkt geel prima (ik gebruik alleen geel en wit, schakelen automatisch aan naar geel als zon onder gaat) misschien een firmware dingetje? Die van mij hebben V1.05.10:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@adristaal

Morgen komt de Philips Hue binnen, en dan kan ik lekker gaan spelen
I hide at work because good employees are hard to find.
Thanks.
Bart
Zijn die van jou up-to-date? Ik zal vanavond mijn firmware versie checken.
Wtf..... Heeft Osram nog een vervangend apparaat uitgebracht? Deze is zo te zien EOL...Speedy-Andre schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:44:
Is nog wel te vinden hoor, alleen die prijs![]()
Mijn plugjes hebben fw V1.05.11.
Sinds wanneer is er info over een API
[ Voor 30% gewijzigd door Speedy-Andre op 27-08-2019 11:48 ]
Thanks!
Zo ver ik weet kan het niet anders omdat de nu bekende api dat niet biedt.
Overigens wel heel apart dat de Osram lampen, spots en ledstrips met zigbee te koop zijn en de bridge niet.
@Speedy-Andre misschien dat ik je binnenkort dan even contact om langs te komen als dat mag. Maar kan ook dat ik de lamp gewoon vervang met een Ikea alternatief.Speedy-Andre schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:03:
Ik zit in Almere en heb een bridge.
Zo ver ik weet kan het niet anders omdat de nu bekende api dat niet biedt.
Overigens wel heel apart dat de Osram lampen, spots en ledstrips met zigbee te koop zijn en de bridge niet.
Heb daarnaast even gecheckt via de support van eerst Osram, die verwezen me door naar Ledvance. Blijkbaar kan de firmware van de SMART+ Zigbee producten geupdate worden door hubs van partners van Ledvance. Momenteel zijn dat:
- Osram Lightify,
- Samsung SmartThings,
- Schwaiger Home4You
- Qivicon/Telekom Magenta SmartHome system.
Ik weet niet wat er voor nodig is om partner te worden van Ledvance maar wanneer deCONZ partner wordt van Ledvance dan zouden ze dus toegang krijgen tot de firmware updates. Uit de reactie van Ledvance blijkt dat niet een eenvoudig proces te zijn: I will forward your suggestion about deCONZ but unfortunately the process and conditions for a cooperation are not so easy.
Toen is dit aangaf kreeg ik te horen dat Trust (ja echt, Trust) gateways ook de firmware kunnen updaten en goed werken met de Osram/Lightify zigbee switches en lampen.
Het zou zowel met de Z1 als de ICS 2000 moeten kunnen, waarbij eerstgenoemde slecht 25 euro kost.
Is er iemand die toevallig zo'n kastje in huis heeft en kan bevestigen dat het firmware updaten echt werkt?
Neem bijvoorbeeld de Hue gateway, die werkt met Osram lampen maar ze updaten kan ie niet.
Vaak is dat nodig omdat een Osram lamp met de af fabriek firmware niet geheel uit gaat via Hue.
Ik denk dat het probleem bij de Hue niet het kunnen, maar het willen is. Waarschijnlijk verkopen ze liever Philips lampen.Neem bijvoorbeeld de Hue gateway, die werkt met Osram lampen maar ze updaten kan ie niet.
Dat bleek idd toen ze opeens alle andere merken buiten hun api wilden houdenMaZeS schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:20:
[...]
Ik denk dat het probleem bij de Hue niet het kunnen, maar het willen is. Waarschijnlijk verkopen ze liever Philips lampen.
Nou de belangrijkste vraag, hoe is jullie ervaring met de kleurechtheid van de OSRAM lampen. Zit hier nogsteeds een afwijking in ten opzichte van Philips hue? Ga je dit verschil merken als je OSRAM lampen koppelt met ambilight en is dit überhaupt mogelijk?
What you see is always what you get.
O.a. tuinspots met een controller die er zomaar mee stopt en dat met verschillende modellen.
Zonder een update met de Osram bridge (die niet meer te koop is) gaan ze niet geheel uit via Hue.
Waar ik ze kocht (restpartij) kreeg ik alleen geld terug, reparatie of vervanging was niet mogelijk.
Wat (nog) wel goed werkt zijn de Osram plugs, ook die kan je het beste eerst updaten.
De Osram lampen maken soms geluid (zoem, piep) wat ik met Hue nog nooit heb gehad.
Wacht een leuke Hue aanbieding af met een startpakket, dan is het nog te doen.
Als ik Osram peertjes zou hebben dan kwamen ze op een onbelangrijke plek.
Even een update, zie nu net dat LEDVANCE een portal met OTA firmware bestanden beschikbaar heeft gesteld. Vanavond even kijken welke firmware ik heb en de nieuwste updaten via deCONZ. Mooie ontwikkeling wat mij betreft.MaZeS schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:05:
Ik kreeg van de Ledvance klantenservice in eerste instantie ook dat lijstje van gateways door(+ Amazon Show 2 & Echo plus), maar deze apparaten zijn allemaal niet (officieel) verkrijgbaar in Nederland.
Toen is dit aangaf kreeg ik te horen dat Trust (ja echt, Trust) gateways ook de firmware kunnen updaten en goed werken met de Osram/Lightify zigbee switches en lampen.
Het zou zowel met de Z1 als de ICS 2000 moeten kunnen, waarbij eerstgenoemde slecht 25 euro kost.
Is er iemand die toevallig zo'n kastje in huis heeft en kan bevestigen dat het firmware updaten echt werkt?
gelukt?wmn79 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:50:
[...]
Even een update, zie nu net dat LEDVANCE een portal met OTA firmware bestanden beschikbaar heeft gesteld. Vanavond even kijken welke firmware ik heb en de nieuwste updaten via deCONZ. Mooie ontwikkeling wat mij betreft.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Yes, heb de lamp kunnen updaten van firmware V1.03.20 naar V1.05.10. Heb in de openingspost van het deCONZ topic beschreven hoe ik het gedaan heb.
[ Voor 11% gewijzigd door wmn79 op 08-11-2019 14:15 ]
Volgens de app zijn dit de verbeteringen:
- Sunrise and Sunset Feature
- New LIGHTIFY App-Design
- Dynamic Presets with Scheduler Option
- Continuous Activity
De laatste twee features gaan over schedulers en organizers, maar geen idee wat ze met de aanpassing bedoelen.
Tip: na het updaten moet je opnieuw inloggen, dus check voor de zekerheid nog even welk account je gebruikt. In de nieuwe app kan je er voor kiezen om je accountgegevens op te slaan.
Sunrise/set was een gemis, daardoor gebruikte ik de bridge niet.
Eens zien of een tuin ledstrip nu wel wil updaten ... ja dus
[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 11-01-2020 20:47 ]
Ik krijg hem wel gekoppeld want alles aan/uit werkt wel na het linken maar de switch komt niet terug in de Hue app. (of andere android hue apps).
ik heb een paar van die osram garden pole setjes,
nu heb ik echter een smart RGBW stekker over, weet iemand hier een leuk project mee ?
kan ik hier goedkopere alternatieve strips op aansluiten ?
(ik heb dus dat ding wat in t stopcontact moet over inclusief de smart module , (de lampen heb ik gebruikt ales uitbreiding op een ander snoer)
die van osram zelf. geen andereMorph0034 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:47:
en meteen een tweede vraag :
Weet iemand met welke bridge/hub/gateway ik mijn osram gardenpole kan update ??
roelbb
Met een Conbee lukt dat tegenwoordig ook welMorph0034 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:47:
en meteen een tweede vraag :
Weet iemand met welke bridge/hub/gateway ik mijn osram gardenpole kan update ??
Inderdaad. Laatst nog 2 plugs succesvol geüpdatet naar de meest recente versie.
Helemaal goud want die heb ik nog welSkorpionNL schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:14:
[...]
Inderdaad. Laatst nog 2 plugs succesvol geüpdatet naar de meest recente versie.
https://phoscon.de/en/support#ota-update-osram-devicesMorph0034 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:38:
Na koppelen, moet je dan iets doen voor de update begint ? Of komt dat vanzelf?
Resetten kan door hem 5x 5s aan en uit te doen.
Ik heb diverse strips voor binnen op mijn Hue en Deconz in gebruik.
Ook nog een Osram gateway waarmee ik de firmware heb bijgewerkt en dan weer verwijderd in de app.
Bij mij gingen ze vol aan met een warm witte kleur als er geen gateway was verbonden.
Ik heb het idee dat de Osram plugs de schuld zijn, want mijn Innr plugs hebben er geen last van. Volgens mij hebben ze er ook niet allemaal last van. Ik heb ze ook niet allemaal tegelijk gekocht. Mijn vermoeden is dat het dus in de firmware van de plugs zit.
Helaas kan Homey ze niet updaten en heb ik geen Osram gateway. Deze zijn ook niet meer te koop schijnbaar. Ik kan ook niet vinden of er nog nieuwere firmware beschikbaar is. Heeft Osram ergens een overzicht online beschikbaar met wijzigingen?
Is de firmware niet afhankelijk van de Athom Osram Lightify (Zigbee) app? Dus afhankelijk wat Athom er mee doet?wolly_a schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:35:
Ik heb een heel aantal Osram plugs thuis die ik bestuur met mijn Homey. Heel af en toe gaat de communicatie met een Osram plug verloren. Vaak is dit te herstellen door de plug even uit het stopcontact te halen en weer in te pluggen. Soms moet ik ‘m zelfs compleet opnieuw koppelen.
Ik heb het idee dat de Osram plugs de schuld zijn, want mijn Innr plugs hebben er geen last van. Volgens mij hebben ze er ook niet allemaal last van. Ik heb ze ook niet allemaal tegelijk gekocht. Mijn vermoeden is dat het dus in de firmware van de plugs zit.
Helaas kan Homey ze niet updaten en heb ik geen Osram gateway. Deze zijn ook niet meer te koop schijnbaar. Ik kan ook niet vinden of er nog nieuwere firmware beschikbaar is. Heeft Osram ergens een overzicht online beschikbaar met wijzigingen?
Misschien grappig om te weten, mijn Osram plugs doen het uitstekend als router, één heeft zelfs 7 nodes verbonden, daar waar Innr plugs het laten afweten.
Voor zover ik weet heeft zo’n plug zelf ook firmware. Vaak is dat met de originele gateway/hub te updaten. Zo gaat dat bijv. ook met Philips Hue of Ikea Tradfri producten. Homey of een andere merkvreemde hub/gateway kan (vaak) de firmware van de plug niet updaten, daar heb je de merkeigen gateway voor nodig. Helaas weet ik niet of er nieuwere firmware beschikbaar is, voordat ik ga zoeken naar een originele gateway. Ik kwam er net achter dat Osram Smart+ spullen nu Ledvance heten. Evengoed is daar de gateway van nergens te koop.Geurt-kun schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:45:
[...]
Is de firmware niet afhankelijk van de Athom Osram Lightify (Zigbee) app? Dus afhankelijk wat Athom er mee doet?
Misschien grappig om te weten, mijn Osram plugs doen het uitstekend als router, één heeft zelfs 7 nodes verbonden, daar waar Innr plugs het laten afweten.
Wil je hiermee dan ook zeggen dat mijn Hue Motion het niet goed doet, omdat er nog oude firmware in zit?wolly_a schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:57:
[...]
Voor zover ik weet heeft zo’n plug zelf ook firmware. Vaak is dat met de originele gateway/hub te updaten. Zo gaat dat bijv. ook met Philips Hue of Ikea Tradfri producten. Homey of een andere merkvreemde hub/gateway kan (vaak) de firmware van de plug niet updaten, daar heb je de merkeigen gateway voor nodig. Helaas weet ik niet of er nieuwere firmware beschikbaar is, voordat ik ga zoeken naar een originele gateway. Ik kwam er net achter dat Osram Smart+ spullen nu Ledvance heten. Evengoed is daar de gateway van nergens te koop.
Dat zou best triest zijn, want dat betekent dat je nog steeds niet zonder hub kan...
Ik heb er Hue, Osram en Aqara mee aan het werk.
Mijn Hue hub ging random schakelen met (te) veel Osram plugs en ledstrips dus Deconz neemt wat over.
Beide schakel ik vanuit Domoticz, daar kan ik het meeste mee aan elkaar knopen.
He, dat zou zomaar een oplossing kunnen zijn om mijn plugs te updaten. Heb je een RaspBee of een Conbee en draai je dat op een Raspberry Pi? Ik was niet van plan om mijn hele domotica om te zetten, maar voor een paar tientjes de plugs updaten is altijd goedkoper dan allemaal nieuwe plugs kopen.Speedy-Andre schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 01:04:
Met Deconz kan je o.a. Osram plugs updaten, zie hier.
Ik heb er Hue, Osram en Aqara mee aan het werk.
Mijn Hue hub ging random schakelen met (te) veel Osram plugs en ledstrips dus Deconz neemt wat over.
Beide schakel ik vanuit Domoticz, daar kan ik het meeste mee aan elkaar knopen.
Mooier is dat in jouw link ook een linkje staat naar de Ledvance pagina met fimware updates. Schijnbaar is er van maart vorig jaar nog een update. Mijn plugs zijn sowieso allemaal ouder.
Deconz kan met een docker image op een Synology nas, dan prik je een Conbee stick er in.
Mijn recent gekochte Ledvance plugs hadden een oudere firmware, blijkbaar alleen een ander label.
Osram heeft laatst eindelijk hun eigen gateway en app een update gegeven, daar zit nu een
zon op/onder timer in.
Handig met de gateway is dat je bij tuinspots en ledstrips het gedrag na spanningsuitval kan instellen, net als bij de Hue bridge.
Echter vervalt dat als je een andere bridge gebruikt.
De oude firmware in tuinspots en ledstrips zorgde dat ze met een andere bridge niet geheel uit gingen.
Na een update is dat hersteld.
Begrijp ik het goed dat het zonder dit alles met alleen een Windows laptop en een Homey niet gaat lukken?Speedy-Andre schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:55:
Ik heb een Raspbee in een Rpi waar Domoticz enz al draait.
Deconz kan met een docker image op een Synology nas, dan prik je een Conbee stick er in.
Mijn recent gekochte Ledvance plugs hadden een oudere firmware, blijkbaar alleen een ander label.
Osram heeft laatst eindelijk hun eigen gateway en app een update gegeven, daar zit nu een
zon op/onder timer in.
Handig met de gateway is dat je bij tuinspots en ledstrips het gedrag na spanningsuitval kan instellen, net als bij de Hue bridge.
Echter vervalt dat als je een andere bridge gebruikt.
De oude firmware in tuinspots en ledstrips zorgde dat ze met een andere bridge niet geheel uit gingen.
Na een update is dat hersteld.
Lijkt me dan een beetje veel werk om te kijken of de plugs de laatste firmware hebben. Mijn Osram plugs zijn eigenlijk de enige plugs die naar wens werken.
Met de plugs gaat idd niks mis, of er moet een keer geen bereik zijn.
Deconz draait ook op Windows, het is multi-platform dus dan is er alleen een Conbee stick nodig.
Met Deconz kan je ook andere merken verbinden en koppelen, misschien wel meer dan de Homey kan.
Op dit moment hebben wij al zeker 4 maanden :
2x basis set met per set minimaal 6 extensions eraan.
Wij hebben ook 1 basis set met ik denk wel 10Extensions aan elkaar
Geenenkel probleem so far..
Zijn er meer mensen die meerdere sets hebben aangesloten ? Alles werkt.. bereik . Kleur etc geen enkel probleem mee gehad...
Inmiddels kan je de firmware van bijna alles downloaden en met bijv. Deconz updaten.
Ook de pro versie gaat offline.Speedy-Andre schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:56:
En weer een server die gaat stoppen, 1 september 2021 is het![]()
Inmiddels kan je de firmware van bijna alles downloaden en met bijv. Deconz updaten.
roelbb
Is er nu een slimme manier om deze Switches te integreren? De Philips (aartsvijand van Osram) Hue hub wil er niks van weten namelijk. Is er wellicht een open source methode om deze zitbeen switches toch op het systeem aan te sluiten? De Conbee II wellicht? Iemand ervaringen ermee?
als je het bonnetje nog hebt, terug sturen. niet twijfelen.Wilf schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:15:
Ik heb in enige vorm van naïviteit de Osram Smart+ Switch Mini gekocht om te integreren in mijn systeem met een Hue bridge, hue lampen, Home Assistant op een raspberry en Osram Smart+ plugs (die prima werken met de Hue).
Is er nu een slimme manier om deze Switches te integreren? De Philips (aartsvijand van Osram) Hue hub wil er niks van weten namelijk. Is er wellicht een open source methode om deze zitbeen switches toch op het systeem aan te sluiten? De Conbee II wellicht? Iemand ervaringen ermee?
gaat niet werken.
roelbb
ik kocht een Osram Smart+ ledstrip (zigbee). Deze zou gekoppeld moeten kunnen worden aan de Hue Bridge. Klopt dat wel? Of gaat dit niet werken? Zo niet, zou een Conbee II stick dan wél werken?
Ik ben benieuwd!
Waarom zou dat niet werken? De smart plug werkt gewoon.koelkast schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:33:
In het kader van 'werkt dit samen' nu de volgende vraag:
ik kocht een Osram Smart+ ledstrip (zigbee). Deze zou gekoppeld moeten kunnen worden aan de Hue Bridge. Klopt dat wel? Of gaat dit niet werken? Zo niet, zou een Conbee II stick dan wél werken?
Ik ben benieuwd!
Maar _hoe_ dan? Moet ik hier nu een Android app voor installeren?pacificocean schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:06:
[...]
Waarom zou dat niet werken? De smart plug werkt gewoon.
de hue app moet je op he telefoon hebben staan. dan zoeken naar nieuwe lampen.koelkast schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:58:
[...]
Maar _hoe_ dan? Moet ik hier nu een Android app voor installeren?
roelbb
Afgelopen week een starterkit voor Philips Hue lampen gekocht voor in de woonkamer/eetkamer. Nou wil ik ook graag de lamp in de gang en keuken aansluiten (wit licht is prima). Deze bevatten GU5.3 lampjes. Hier zijn geen Philips Hue varianten voor maar wel Osram.
Is er enkel wit licht beschikbaar? Kan ik de warmte instellen? Hebben jullie ervaring met de kwaliteit van het licht en de aansturing via de Hue app?
Ik vind twee producten. De eerste heeft nogal wat slechte recensies:
https://www.amazon.nl/OSR...id=pla-420989686491&psc=1
En de link heeft het over nieuwere variant met een boel positieve reacties:
https://www.amazon.nl/Osr...SDS/ref=dp_ob_title_light
het zijn allebei tunable whites, dus van koud wit naar warm wit. dus doosjes met smart+ erop zijn de laatste (nieuwe) serie. heb zelf geen ervaring met deze lampjes, alleen de gu10 versieRetep2124 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:47:
Dag allen,
Afgelopen week een starterkit voor Philips Hue lampen gekocht voor in de woonkamer/eetkamer. Nou wil ik ook graag de lamp in de gang en keuken aansluiten (wit licht is prima). Deze bevatten GU5.3 lampjes. Hier zijn geen Philips Hue varianten voor maar wel Osram.
Is er enkel wit licht beschikbaar? Kan ik de warmte instellen? Hebben jullie ervaring met de kwaliteit van het licht en de aansturing via de Hue app?
Ik vind twee producten. De eerste heeft nogal wat slechte recensies:
https://www.amazon.nl/OSR...id=pla-420989686491&psc=1
En de link heeft het over nieuwere variant met een boel positieve reacties:
https://www.amazon.nl/Osr...SDS/ref=dp_ob_title_light
roelbb
Heeft iemand hier een oplossing voor?
I reject your reality and substitute my own!
Ik heb een Osram outdoor plug die ver in de tuin zit en ik daar slecht kan bereiken. Echter, in de tuin zit een volledige mesh van (perfect bereikbare) Philips Hue lampen, waarvan zelfs eentje nog geen meter van de plug vandaan.
Het lijkt dus alsof de Osram outdoor plug niet "meelift" op de mesh. Heel soms, als ik de tuinlampen ook echt "aan" heb, is de plug wel te bereiken (klinkt beetje zoals de post hierboven). Iemand wat kennis daar over?
Als test had ik een extra bridge dichter erbij gezet met (alleen) deze plug, deze zit 10 meter ver weg maar moet wel door spouw muur: wederom geen bereik. Ook geen oplossing.
[ Voor 83% gewijzigd door knorde op 21-03-2023 18:24 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl