• RMPwifi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-11-2021
Hi,

Ik heb de Osram Garden Spot mini en dat werkte prima met via de app. Bij terugkomst van vakantie stond de verlichting echter te knipperen. Ik heb de boel gereset (app, hub) maar krijg de spots niet gereset (5s aan, 5s uit, 5x herhalen), ze blijven knipperen. Na aan en uit knipperen ze af en toe in andere frequentie (snel en langzaam), maar ik krijg ze niet meer continue aan danwel gekoppeld in de app (niet zichtbaar). Iemand een alternatief om de spots te resetten?? Half internet afgezocht maar kom niet verder, help!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 07:27

roelbb

knorretje

RMPwifi schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:59:
Hi,

Ik heb de Osram Garden Spot mini en dat werkte prima met via de app. Bij terugkomst van vakantie stond de verlichting echter te knipperen. Ik heb de boel gereset (app, hub) maar krijg de spots niet gereset (5s aan, 5s uit, 5x herhalen), ze blijven knipperen. Na aan en uit knipperen ze af en toe in andere frequentie (snel en langzaam), maar ik krijg ze niet meer continue aan danwel gekoppeld in de app (niet zichtbaar). Iemand een alternatief om de spots te resetten?? Half internet afgezocht maar kom niet verder, help!
al geprobeerd met 2 sec aan, 5 sec uit, 5x?

roelbb

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:34

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Voor de mensen die een Osram plug normaal gesproken gekoppeld hebben aan een hub van ander merk: bij mij is de hub net klaar met updaten van de software in de plugs. Het versienummer gaat naar 01020511.

[Voor 6% gewijzigd door aawe mwan op 06-09-2018 20:54]

老厮是麂

• Fons2003
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-02-2019
Een vraagje, ben een leek op het gebied van smart schakelingen. Nu heb ik een smart plus stekker gekocht van osram . Ik wil dit gebruiken om mijn bestaande lampen op afstand te besturen via de app.
Volgens mij moet ik nog wat aanvullends aanschaffen om die smart plus stekker werkend te krijgen.
Bol.com waar ik de stekker heb aangeschaft kan me niet verder helpen , mijn vraag wat mis ik nog in deze configuratie ?

Fons

• roelbb

roelbb

knorretje

Fons2003 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:05:
Een vraagje, ben een leek op het gebied van smart schakelingen. Nu heb ik een smart plus stekker gekocht van osram . Ik wil dit gebruiken om mijn bestaande lampen op afstand te besturen via de app.
Volgens mij moet ik nog wat aanvullends aanschaffen om die smart plus stekker werkend te krijgen.
Bol.com waar ik de stekker heb aangeschaft kan me niet verder helpen , mijn vraag wat mis ik nog in deze configuratie ?

Fons
een Hue bridge of osram bridge.

roelbb

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Sinds kort ben ik Google Home gaan gebruiken en gelukkig was Osram Lightify ook te koppelen.
Maar elke keer als ik "sync my lights" geroepen heb, krijg ik dit antwoord van Google Home:

"Goed, ik synchroniseer apparaten voor Philips Hue, TRÅDFRI - IKEA smart lighting en HomeMate. Er is een fout opgetreden bij het synchroniseren van OSRAM Lightify Europe."

Heeft iedereen dit probleem en is het misschien op te lossen? De besturing van Lightify werkt verder wel gewoon via Google Home.

-update-
Vandaag wilde Hue niet meer synchroniseren, maar deze gaf in de foutmelding als tip dat ik het account opnieuw moest koppelen aan Google Home. Dat heb ik gedaan en dat heeft inderdaad geholpen. Ik heb daarna mijn Osram Europe account ook opnieuw gekoppeld en die synchroniseert nu ook. Dus dat is de oplossing.

[Voor 31% gewijzigd door aawe mwan op 22-10-2018 17:48]

老厮是麂

• MickDurst
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-01-2019
Goedemorgen,

Ik heb vier Osram Smart plugs besteld, maar ik vraag me eigenlijk af of het apparaat zelf ook iets kan triggeren. Voorbeeld: als ik mijn wasdroger inplug in een Smart plug, zou deze dan een seintje kunnen geven op het moment dat deze klaar is (en het stroomgebruik dus 0 is)?

Mijn wasmachine is zelf Smart en stuurt een appje via IFTTT, zou leuk zijn als dat ook lukt met de Smart plug!

Groet Mick

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05 11:28
aawe mwan schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:54:
Voor de mensen die een Osram plug normaal gesproken gekoppeld hebben aan een hub van ander merk: bij mij is de hub net klaar met updaten van de software in de plugs. Het versienummer gaat naar 01020511.
Hmmm, die firmware update kun je zeker alleen maar binnenkrijgen via de Osram eigen bridge? Als je ze aansluit op de Hue bridge kan de Osram plug geen updates downloaden?

• mcjas
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-05 18:13
MickDurst schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:57:
Goedemorgen,

Ik heb vier Osram Smart plugs besteld, maar ik vraag me eigenlijk af of het apparaat zelf ook iets kan triggeren. Voorbeeld: als ik mijn wasdroger inplug in een Smart plug, zou deze dan een seintje kunnen geven op het moment dat deze klaar is (en het stroomgebruik dus 0 is)?

Mijn wasmachine is zelf Smart en stuurt een appje via IFTTT, zou leuk zijn als dat ook lukt met de Smart plug!

Groet Mick
Ik zit hier met dezelfde vraag, is het je ondertussen gelukt om dit voor elkaar te krijgen???

Groetjes,

MJ

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06-2021
Precies daarom wil ik de Smart Plug toevoegen aan Homey om daar dan wat automatiseringen mee te maken. Loop echter tegen het probleem aan dat ik de plug wel kan zien in de Hue app maar niet bij de lampen in Homey en deze ook niet als los device nogmaals toe kan voegen, erg vreemd zo.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• MickDurst
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-01-2019
mcjas schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:37:
[...]

Ik zit hier met dezelfde vraag, is het je ondertussen gelukt om dit voor elkaar te krijgen???

Groetjes,

MJ
Helaas, dit werkt maar één kant op. De plug kun je alleen als en lamp aan en uitzetten.

Overigens is hij nu in de aanbieding bij Amazon.es voor 8,64

• Renald0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10-2021
Vraagje ivm de pluggen.

Heeft iemand die ooit eens opgengeschroeft?

Online vind ik daar geen foto van.
- ik zou er graag eentje inbouwen in de voet van een hanglamp en vraag me af hoe groot dat dingetje
nog is zonder de stekker voorzieningen...

Verder vraag ik me af wat die plug doet als die achter een schakelaar zit - om dezelfde reden als hier boven.
Gaat ie dan standaard aan als hij terug op de stroom komt. of uit - of kan je dat wijzigen.

• roelbb

roelbb

knorretje

Renald0 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:30:
Vraagje ivm de pluggen.

Verder vraag ik me af wat die plug doet als die achter een schakelaar zit - om dezelfde reden als hier boven.
Gaat ie dan standaard aan als hij terug op de stroom komt. of uit - of kan je dat wijzigen.
bij spanningsverlies komt die niet in de aan stand weer terug. hij blijft uit

roelbb

• Renald0
  • Laatst online: 03-10-2021
roelbb schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:35:
[...]

bij spanningsverlies komt die niet in de aan stand weer terug. hij blijft uit
Jammer, daar gaat mijn ideetje... |:(

• RuuddieBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 12:28
Het hele firmware update verhaal van Osram vind ik onduidelijk, kan iemand hier wat meer over vertellen? Ik lees overal dat via de Hue bridge geen firmware updates naar Osram devices kan worden gestuurd, en dat je een Osram bridge nodig hebt. Die lijkt echter nergens meer te koop te zijn, behalve op Amazon.de voor 100+ euro. Ook lees ik dat het via het SmartThings platform wel te updaten zou moeten zijn. Heeft Osram misschien zijn eigen bridge uitgefaseerd en ondersteunen ze nu enkel updates via SmartThings o.i.d.?

• jori0546
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-02 09:40
Afgelopen zaterdag heb ik de Osram Smart+ ZigBee RGB-ledstrip binnengekregen.
Deze heb ik gekoppeld aan de KaKu ICS-2000 & dit werkte perfect.

Zondag was hij ineens verdwenen uit de lijst & kon ik hem niet meer koppelen.
De ledstrip heb ik gereset, maar krijg hem voor geen mogelijkheid meer gekoppeld.

Edit:
Gefixt door de klantenservice van KaKu

[Voor 8% gewijzigd door jori0546 op 24-01-2019 11:57]

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-05 09:02

Samueldw

ISO 516

Ik heb via Amazon 3 GU10 spots gekocht. Maar wanneer ze uit staan hoor ik een hoge toon. Soort coil whine. Mijn Philips hue lampen hebben nergens last van. Iemand anders ook met dit probleem? Is nogal vervelend op een slaapkamer.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

• roelbb

roelbb

knorretje

Samueldw schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:57:
Ik heb via Amazon 3 GU10 spots gekocht. Maar wanneer ze uit staan hoor ik een hoge toon. Soort coil whine. Mijn Philips hue lampen hebben nergens last van. Iemand anders ook met dit probleem? Is nogal vervelend op een slaapkamer.
nee, hier de hele kamer volhangen met gu10 spots en geen geluid als ze uitstaan. geen dimmer er tussen zitten?

roelbb

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-05 09:02

Samueldw

ISO 516

@roelbb nee, geen dimmer er tussen. En heb jij die van Osram of die van Philips?

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

• roelbb

roelbb

knorretje

Samueldw schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:13:
@roelbb nee, geen dimmer er tussen. En heb jij die van Osram of die van Philips?
ik heb een puur osram systeem (bridge/lampen/schakelaar)

roelbb

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-05 10:21
Hey All.

Ik kom een goede deal tegen (4 Smart+ voor ±40 euro), Ik lees op het internet wel dat deze ook het energieverbruik van het stopcontact door kan geven maar dat daar veel issues mee zijn. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? Ook lees ik dat deze aan de HUE hub gekoppeld kan worden, betekent dat dan ook dat deze aan de Tradfri hub van IKEA gekoppeld kan worden?

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:58
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de adapter van één van mijn lightyfy gardenpole's defect is.
Iemand een idee of dit ergens apart te verkrijgen is ?
Heb al eens gezocht op modelnummer maar niets gevonden.
https://drive.google.com/...mUu_fMD/view?usp=drivesdk

• roelbb

roelbb

knorretje

StinkyPanda schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:01:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de adapter van één van mijn lightyfy gardenpole's defect is.
Iemand een idee of dit ergens apart te verkrijgen is ?
Heb al eens gezocht op modelnummer maar niets gevonden.
https://drive.google.com/...mUu_fMD/view?usp=drivesdk
neem even contact op ledvance support. misschien dat ze je kunnen helpen aan een vervangende pole.

roelbb

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:58
Heb ik ondertussen al gedaan maar ze kunnen me niet helpen met een losse adapter.
Ook al met de chinese fabrikant van de adapter (czjutai) contact opgenomen maar dat moet ik minimum 1000 stuks aankopen :-)

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:25
Weet iemand of de osram smart+ gu5.3 met de app te dimmen is (zonder tussenkomst van een fysieke dimmer)?

• adristaal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 10:42
Hoi,

Ik heb Osram basisset SMART+ Gardenpole Mini aangeschaft (5 tuinpaaltjes) en aangesloten op Hue bridge. De lamp is te bedienen vanuit de Hue app.. echter geeft alleen groen/rood/blauw weer. Geen gemengde kleuren en geen wittinten. Ook de voorgeprogrammeerde Hue scènes geven alleen blauw licht. 

Wie weet waarom ik niet juiste kleuren krijg en wat ik moet veranderen om toch de juiste kleuren krijg?

Alvast bedankt voor de moeite.

Adri

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 11:25
Ik heb vandaag mijn Osram GU10 spotjes losgekoppeld van mijn Hue Bridge en tijdelijk gekoppeld met mn Osram gateway om de firmware bij te werken. Ik krijg ze nu echter met geen mogelijkheid meer aan mn Hue gehangen. Ik meen me te herinneren dat je ze aan moest zetten net nadat je de zoekactie in de Hue-app had gestart.
Is daar wat in veranderd? Of wordt er met de nieuwe firmware eea geblokkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:34

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Als ze nog in de Lightify app te zien zijn verwijder ze daar dan.
Sommige lampen kan je resetten door 5x 5s de voeding aan/uit te schakelen.
De Hue vindt ze kort na dat de prik er op staat.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• ernstblaauw
Speedy-Andre schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:42:
Als ze nog in de Lightify app te zien zijn verwijder ze daar dan.
Sommige lampen kan je resetten door 5x 5s de voeding aan/uit te schakelen.
De Hue vindt ze kort na dat de prik er op staat.
Dat heb ik geprobeerd; ze zijn ook gereset te zien aan het knipperen van de lampen.
Enige wat ik nog kan doen is ze dichter in de buurt van de Bridge hangen, misschien dat ze dan worden herkend. Maar ze hingen binnen de range (eerder werkte iig bedienen via de app prima), dus ik verwacht daar weinig van. Heb je nog andere tips?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Je kan nog een Hue lamp finder proberen, dichter bij de bridge kan zeker helpen.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• ernstblaauw
Speedy-Andre schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:42:
Je kan nog een Hue lamp finder proberen, dichter bij de bridge kan zeker helpen.
Geprobeerd, ook met touchlink, maar vooralsnog zonder resultaat. Ik kan ze wel gewoon toevoegen aan de Lightify app (en ik verwijder ze daar weer voordat ik ze probeer te linken met de Hue).
Iemand nog ideeën hoe ik de lampen weer aan mn Hue gehangen krijg? Heb dus ook al 5x 5 sec aan en uit geprobeerd voor een reset, maar dat heeft tot nu toe geen resultaat gehad.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Misschien is hij toch niet gereset?

Turn ON the light for 5 seconds
Turn OFF the light for 5 seconds
Repeat this process 5 times (ON for 5 seconds + OFF for 5 seconds = 1 time)
After the fifth time, switch the light ON and wait 10 seconds
The light will then blink 3 times if successfully reset

• ernstblaauw
Speedy-Andre schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:38:
Misschien is hij toch niet gereset?

Turn ON the light for 5 seconds
Turn OFF the light for 5 seconds
Repeat this process 5 times (ON for 5 seconds + OFF for 5 seconds = 1 time)
After the fifth time, switch the light ON and wait 10 seconds
The light will then blink 3 times if successfully reset
En dan uitzetten, hue search starten en op datzelfde moment (als het zoeken start) aanzetten?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Na de reset bevestigt hij dit met even knipperen.
Voor hem met de Hue bridge te zoeken eerst even de lamp uit doen, anders start de pair actie niet.

• ernstblaauw
Speedy-Andre schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:53:
Na de reset bevestigt hij dit met even knipperen.
Voor hem met de Hue bridge te zoeken eerst even de lamp uit doen, anders start de pair actie niet.
En op welk moment zet ik de lamp dan aan? Vlak vóór of juist net na het starten van de zoekactie in de Hue-app?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

ernstblaauw schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:00:
[...]

En op welk moment zet ik de lamp dan aan? Vlak vóór of juist net na het starten van de zoekactie in de Hue-app?
Dat maakt weinig uit, de lamp zal zeker 30s lang te pairen zijn en de Hue bridge scant nog langer.

• dwlindeboom
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-01 21:33
Hallo,
Ik heb ook de garden mini poles in de tuin geplaatst, deze heb ik gekoppeld aan de hue bridge en als deze naast de bridge ligt kan ik kleuren etc instellen.
Ik heb ze daarna in de tuin geplaatst (met op ca. 2 meter een hue white lamp in armatuur) en dan krijg ik in de hue app een melding “buiten bereik”....
Toch kan ik ze aan en uit zetten in een “kamer” maar niet afzonderlijk, ook alleen in standaard 3000k wit licht helaas.
Iemand enig idee? Heb al diverse reset pogingen gedaan...
Gr. Erik

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 17:38
Ik heb de poles ook gekoppeld aan de Hue bridge en ook de melding "buiten bereik" werken verder wel en ook gedimd, heb het maar gelaten voor wat het is. De poles schakelen per streng en niet afzonderlijk.

[Voor 14% gewijzigd door MadDog11 op 05-07-2019 18:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dwlindeboom
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-01 21:33
Ik kan helaas ook niet dimmen, lees ook diverse smart+ beschrijvingen met Bluetooth via Apple HomeKit, maar kan de poles niet vinden.
Misschien toch een osram bridge erbij nodig?

• Exar
  • Laatst online: 22-05 03:13
Ik overweeg met een paar Osram Smart+ pluggen lampen aan mijn Hue toe te voegen, maar werken die Osram pluggen ook gewoon met de v1 Hue bridge?
En klopt het dat die pluggen dan gewoon aan een 'room' kunnen worden toegevoegd om samen met de hue lampen non-hue lampen aan te kunnen zetten?

Signature

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

adristaal schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:09:
Hoi,

Ik heb Osram basisset SMART+ Gardenpole Mini aangeschaft (5 tuinpaaltjes) en aangesloten op Hue bridge. De lamp is te bedienen vanuit de Hue app.. echter geeft alleen groen/rood/blauw weer. Geen gemengde kleuren en geen wittinten. Ook de voorgeprogrammeerde Hue scènes geven alleen blauw licht. 

Wie weet waarom ik niet juiste kleuren krijg en wat ik moet veranderen om toch de juiste kleuren krijg?

Alvast bedankt voor de moeite.

Adri
Hier exact hetzelfde. Ook getest op een Athom Homey. Alleen Blauw of Groene kleur beschikbaar. Geen gelig/wit licht.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• DoctorBazinga
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:45
Exar schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 00:38:
Ik overweeg met een paar Osram Smart+ pluggen lampen aan mijn Hue toe te voegen, maar werken die Osram pluggen ook gewoon met de v1 Hue bridge?
Weet ik niet. Volgens mij niet. Ik heb alleen bridge v2 van hue.En daar werkt het perfect. (wordt als lamp(je)) herkent.
[En klopt het dat die pluggen dan gewoon aan een 'room' kunnen worden toegevoegd om samen met de hue lampen non-hue lampen aan te kunnen zetten?
Ja zeker. Net als alle(s) andere (lampen.).

Er waren hier in deze topic een paar mensen die een Hue starterset kochten en de bridge niet meer nodug hadden resp. wilden verkopen dus vraag hun even.

Ik heb nu weer 15 stuks van die osram+ pluggen gekocht. Heb nu al bijvoorbeeld op elke ventilator eentje op. _/-\o_
In/Na oktober zou van philips hue zelf een plug uitkomen voor adviesprijs 29,95 per stuk. Dus je bent dief van je eigen portemonee om niet de osram+ pluggen in te slaan voor deze prijs.

[Voor 14% gewijzigd door DoctorBazinga op 16-07-2019 15:09]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Kecin schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 01:10:
[...]

Hier exact hetzelfde. Ook getest op een Athom Homey. Alleen Blauw of Groene kleur beschikbaar. Geen gelig/wit licht.
Bijzonder zeg, ik heb ze ook en op mijn Hue Bridge werkt geel prima (ik gebruik alleen geel en wit, schakelen automatisch aan naar geel als zon onder gaat) misschien een firmware dingetje? Die van mij hebben V1.05.10:

@adristaal

[Voor 8% gewijzigd door Tomba op 16-07-2019 15:04]

Vivid || tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• DoctorBazinga
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:45
Tomba schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:59:
[...]

Bijzonder zeg, ik heb ze ook en op mijn Hue Bridge werkt geel prima (ik gebruik alleen geel en wit, schakelen automatisch aan naar geel als zon onder gaat) misschien een firmware dingetje? Die van mij hebben V1.05.10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@adristaal
En die firmware kun je natuurlijk allenmaar met de osram+ gateway updaten. Daarom heb ik deze ook al lange als extra en worden sommige van mijn osram+ stekkers/pluggen via de osram+ bewegingssensor en dus deze gateway aangestuurd.

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:00
Goeiemorgen, ik heb net deze badboys binnen :)

Morgen komt de Philips Hue binnen, en dan kan ik lekker gaan spelen :)

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 06:56
Zijn de e14 fittingen van osram net zo groot als die van Philips? Die laatste zijn iets langer dan normale kaarsen, waardoor die niet past in de ventilatorlamp in de slaapkamer. Als de osram nou wel de normale lengte heeft kan ik die mss in mijn hue systeem hangen.

Signature here?

• bartj12
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 20:14
Heeft iemand toevallig een Lightify gateway in regio Eindhoven? Ik zou graag de firmware van mijn 2 smart+ plugs checken/updaten, maar die zijn nergens meer te krijgen.

Thanks.

Bart

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Is nog wel te vinden hoor, alleen die prijs ;)
Mijn plugjes hebben fw V1.05.11.

• bartj12
Iets teveel van het goede ;)
Zijn die van jou up-to-date? Ik zal vanavond mijn firmware versie checken.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Ja, dat is de laatste firmware (Osram heeft zelden updates).

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Speedy-Andre schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:44:
Is nog wel te vinden hoor, alleen die prijs ;)
Mijn plugjes hebben fw V1.05.11.
Wtf..... Heeft Osram nog een vervangend apparaat uitgebracht? Deze is zo te zien EOL...

Vivid || tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Het kan nog gekker, zet er 'pro' bij :+
Sinds wanneer is er info over een API :?

[Voor 30% gewijzigd door Speedy-Andre op 27-08-2019 11:48]

• bartj12
Helaas, mijn smart+ plugs hebben nog een oude firmware versie. Is er iemand met een bridge in regio Eindhoven/Tilburg? Ik zou graag een updateje uitvoeren :)

Thanks!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 13:13
Wil ook graag van mijn Osram lightify kaarslampje (E14) de firmware updaten. Is de enige Osram lamp in mijn setup en ook de enige die af en toe verbinding verliest met deCONZ. Toevallig iemand in omgeving Amsterdam met een Osram bridge of Smartthings hub? Of zijn er al andere mogelijkheden voor het updaten van de firmware?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Ik zit in Almere en heb een bridge.
Zo ver ik weet kan het niet anders omdat de nu bekende api dat niet biedt.
Overigens wel heel apart dat de Osram lampen, spots en ledstrips met zigbee te koop zijn en de bridge niet.

• wmn79
Speedy-Andre schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:03:
Ik zit in Almere en heb een bridge.
Zo ver ik weet kan het niet anders omdat de nu bekende api dat niet biedt.
Overigens wel heel apart dat de Osram lampen, spots en ledstrips met zigbee te koop zijn en de bridge niet.
@Speedy-Andre misschien dat ik je binnenkort dan even contact om langs te komen als dat mag. Maar kan ook dat ik de lamp gewoon vervang met een Ikea alternatief.

Heb daarnaast even gecheckt via de support van eerst Osram, die verwezen me door naar Ledvance. Blijkbaar kan de firmware van de SMART+ Zigbee producten geupdate worden door hubs van partners van Ledvance. Momenteel zijn dat:
  • Osram Lightify,
  • Samsung SmartThings,
  • Schwaiger Home4You
  • Qivicon/Telekom Magenta SmartHome system.
Dit staat ook in de faq van de Ledvance site onder kopje "2.2.1. HOW CAN SMART+ ZIGBEE LAMPS BE UPDATED?"

Ik weet niet wat er voor nodig is om partner te worden van Ledvance maar wanneer deCONZ partner wordt van Ledvance dan zouden ze dus toegang krijgen tot de firmware updates. Uit de reactie van Ledvance blijkt dat niet een eenvoudig proces te zijn: I will forward your suggestion about deCONZ but unfortunately the process and conditions for a cooperation are not so easy.

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik kreeg van de Ledvance klantenservice in eerste instantie ook dat lijstje van gateways door(+ Amazon Show 2 & Echo plus), maar deze apparaten zijn allemaal niet (officieel) verkrijgbaar in Nederland.

Toen is dit aangaf kreeg ik te horen dat Trust (ja echt, Trust) gateways ook de firmware kunnen updaten en goed werken met de Osram/Lightify zigbee switches en lampen.
Het zou zowel met de Z1 als de ICS 2000 moeten kunnen, waarbij eerstgenoemde slecht 25 euro kost.
Is er iemand die toevallig zo'n kastje in huis heeft en kan bevestigen dat het firmware updaten echt werkt?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Dat zou mooi zijn, dan ben ik benieuwd hoe een Trust gateway weet waar hij die update moet halen.
Neem bijvoorbeeld de Hue gateway, die werkt met Osram lampen maar ze updaten kan ie niet.
Vaak is dat nodig omdat een Osram lamp met de af fabriek firmware niet geheel uit gaat via Hue.

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06-2021
Neem bijvoorbeeld de Hue gateway, die werkt met Osram lampen maar ze updaten kan ie niet.
Ik denk dat het probleem bij de Hue niet het kunnen, maar het willen is. Waarschijnlijk verkopen ze liever Philips lampen.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

MaZeS schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:20:
[...]

Ik denk dat het probleem bij de Hue niet het kunnen, maar het willen is. Waarschijnlijk verkopen ze liever Philips lampen.
Dat bleek idd toen ze opeens alle andere merken buiten hun api wilden houden :+

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:58

ITsEZ

parttime all-rounder

Ik heb even advies nodig, hopelijk is dit topic nog een beetje actief. Voor mijn nieuwe huis wil ik alle lampen gaan voorzien van hue/osram. De enige vraag is, welke keuze is het beste en zit er nog een beetje verschil in. In principe wil ik in de woonkamer beginnen met ca. 9 spotjes (GU10) + 2 sta lampen met beide 6 E14. De lampen wil ik naast de tv zetten en er komen ook 3 spotjes boven de bank. Het liefst doe ik hier allemaal RGBW lampen in om te koppelen met ambilight.

Nou de belangrijkste vraag, hoe is jullie ervaring met de kleurechtheid van de OSRAM lampen. Zit hier nogsteeds een afwijking in ten opzichte van Philips hue? Ga je dit verschil merken als je OSRAM lampen koppelt met ambilight en is dit überhaupt mogelijk?

What you see is always what you get.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Ik zou Osram vermijden, het spul wat ik heb is niet de beste kwaliteit.
O.a. tuinspots met een controller die er zomaar mee stopt en dat met verschillende modellen.
Zonder een update met de Osram bridge (die niet meer te koop is) gaan ze niet geheel uit via Hue.
Waar ik ze kocht (restpartij) kreeg ik alleen geld terug, reparatie of vervanging was niet mogelijk.
Wat (nog) wel goed werkt zijn de Osram plugs, ook die kan je het beste eerst updaten.
De Osram lampen maken soms geluid (zoem, piep) wat ik met Hue nog nooit heb gehad.
Wacht een leuke Hue aanbieding af met een startpakket, dan is het nog te doen.
Als ik Osram peertjes zou hebben dan kwamen ze op een onbelangrijke plek.

• wmn79
MaZeS schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:05:
Ik kreeg van de Ledvance klantenservice in eerste instantie ook dat lijstje van gateways door(+ Amazon Show 2 & Echo plus), maar deze apparaten zijn allemaal niet (officieel) verkrijgbaar in Nederland.

Toen is dit aangaf kreeg ik te horen dat Trust (ja echt, Trust) gateways ook de firmware kunnen updaten en goed werken met de Osram/Lightify zigbee switches en lampen.
Het zou zowel met de Z1 als de ICS 2000 moeten kunnen, waarbij eerstgenoemde slecht 25 euro kost.
Is er iemand die toevallig zo'n kastje in huis heeft en kan bevestigen dat het firmware updaten echt werkt?
Even een update, zie nu net dat LEDVANCE een portal met OTA firmware bestanden beschikbaar heeft gesteld. Vanavond even kijken welke firmware ik heb en de nieuwste updaten via deCONZ. Mooie ontwikkeling wat mij betreft.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:27

Lief Adje

Love is in the air

wmn79 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:50:
[...]

Even een update, zie nu net dat LEDVANCE een portal met OTA firmware bestanden beschikbaar heeft gesteld. Vanavond even kijken welke firmware ik heb en de nieuwste updaten via deCONZ. Mooie ontwikkeling wat mij betreft.
gelukt?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• wmn79
Yes, heb de lamp kunnen updaten van firmware V1.03.20 naar V1.05.10. Heb in de openingspost van het deCONZ topic beschreven hoe ik het gedaan heb.

[Voor 11% gewijzigd door wmn79 op 08-11-2019 14:15]

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Asjemenou; de bridge is al lang nergens meer te koop, toch vandaag ineens een update van de Lightify app op Android naar version 2.0.

Volgens de app zijn dit de verbeteringen:
- Sunrise and Sunset Feature
- New LIGHTIFY App-Design
- Dynamic Presets with Scheduler Option
- Continuous Activity

De laatste twee features gaan over schedulers en organizers, maar geen idee wat ze met de aanpassing bedoelen.

Tip: na het updaten moet je opnieuw inloggen, dus check voor de zekerheid nog even welk account je gebruikt. In de nieuwe app kan je er voor kiezen om je accountgegevens op te slaan.

老厮是麂

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

De bridge krijgt een update met de nieuwe app, hopelijk is wifi nu stabieler.
Sunrise/set was een gemis, daardoor gebruikte ik de bridge niet.
Eens zien of een tuin ledstrip nu wel wil updaten ... ja dus :*)

[Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 11-01-2020 20:47]

• evilknevil
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-02-2021
Iemand ervaring met het koppelen van de Osram Switch aan een Hue bridge?
Ik krijg hem wel gekoppeld want alles aan/uit werkt wel na het linken maar de switch komt niet terug in de Hue app. (of andere android hue apps).

• Morph0034
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-03 08:09
hallo !

ik heb een paar van die osram garden pole setjes,

nu heb ik echter een smart RGBW stekker over, weet iemand hier een leuk project mee ?

kan ik hier goedkopere alternatieve strips op aansluiten ?
(ik heb dus dat ding wat in t stopcontact moet over inclusief de smart module , (de lampen heb ik gebruikt ales uitbreiding op een ander snoer)

• Morph0034
en meteen een tweede vraag :

Weet iemand met welke bridge/hub/gateway ik mijn osram gardenpole kan update ??

• roelbb

roelbb

knorretje

Morph0034 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:47:

die van osram zelf. geen andere

roelbb

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 17:39
Morph0034 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:47:

Met een Conbee lukt dat tegenwoordig ook wel :)

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-05 21:59
Kvn schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 15:04:
[...]

Met een Conbee lukt dat tegenwoordig ook wel :)
Inderdaad. Laatst nog 2 plugs succesvol geüpdatet naar de meest recente versie.

• Morph0034
SkorpionNL schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:14:
[...]
Inderdaad. Laatst nog 2 plugs succesvol geüpdatet naar de meest recente versie.
Helemaal goud want die heb ik nog wel :D

• Morph0034
Na koppelen, moet je dan iets doen voor de update begint ? Of komt dat vanzelf?

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-05 21:59
Morph0034 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:38:
Na koppelen, moet je dan iets doen voor de update begint ? Of komt dat vanzelf?
https://phoscon.de/en/support#ota-update-osram-devices

• Thuurke
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 11:46
Ik heb een smart+ flex led strip. Geen Osram bridge. Heb wel een hue en een deconz, maar die vinden beide de strip niet. Iemand hier (werkende) ervaring mee?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Dat zou moeten werken tenzij hij al eerder ergens mee verbonden was.
Resetten kan door hem 5x 5s aan en uit te doen.
Ik heb diverse strips voor binnen op mijn Hue en Deconz in gebruik.
Ook nog een Osram gateway waarmee ik de firmware heb bijgewerkt en dan weer verwijderd in de app.
Bij mij gingen ze vol aan met een warm witte kleur als er geen gateway was verbonden.

• wolly_a
  • Niet online
Ik heb een heel aantal Osram plugs thuis die ik bestuur met mijn Homey. Heel af en toe gaat de communicatie met een Osram plug verloren. Vaak is dit te herstellen door de plug even uit het stopcontact te halen en weer in te pluggen. Soms moet ik ‘m zelfs compleet opnieuw koppelen.

Ik heb het idee dat de Osram plugs de schuld zijn, want mijn Innr plugs hebben er geen last van. Volgens mij hebben ze er ook niet allemaal last van. Ik heb ze ook niet allemaal tegelijk gekocht. Mijn vermoeden is dat het dus in de firmware van de plugs zit.

Helaas kan Homey ze niet updaten en heb ik geen Osram gateway. Deze zijn ook niet meer te koop schijnbaar. Ik kan ook niet vinden of er nog nieuwere firmware beschikbaar is. Heeft Osram ergens een overzicht online beschikbaar met wijzigingen?

• Geurt-kun
  • Laatst online: 20-05 09:39

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

wolly_a schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:35:
Ik heb een heel aantal Osram plugs thuis die ik bestuur met mijn Homey. Heel af en toe gaat de communicatie met een Osram plug verloren. Vaak is dit te herstellen door de plug even uit het stopcontact te halen en weer in te pluggen. Soms moet ik ‘m zelfs compleet opnieuw koppelen.

Ik heb het idee dat de Osram plugs de schuld zijn, want mijn Innr plugs hebben er geen last van. Volgens mij hebben ze er ook niet allemaal last van. Ik heb ze ook niet allemaal tegelijk gekocht. Mijn vermoeden is dat het dus in de firmware van de plugs zit.

Helaas kan Homey ze niet updaten en heb ik geen Osram gateway. Deze zijn ook niet meer te koop schijnbaar. Ik kan ook niet vinden of er nog nieuwere firmware beschikbaar is. Heeft Osram ergens een overzicht online beschikbaar met wijzigingen?
Is de firmware niet afhankelijk van de Athom Osram Lightify (Zigbee) app? Dus afhankelijk wat Athom er mee doet?
Misschien grappig om te weten, mijn Osram plugs doen het uitstekend als router, één heeft zelfs 7 nodes verbonden, daar waar Innr plugs het laten afweten.

2k op west bij Pv Output

• wolly_a
  • Niet online
Geurt-kun schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:45:
[...]

Is de firmware niet afhankelijk van de Athom Osram Lightify (Zigbee) app? Dus afhankelijk wat Athom er mee doet?
Misschien grappig om te weten, mijn Osram plugs doen het uitstekend als router, één heeft zelfs 7 nodes verbonden, daar waar Innr plugs het laten afweten.
Voor zover ik weet heeft zo’n plug zelf ook firmware. Vaak is dat met de originele gateway/hub te updaten. Zo gaat dat bijv. ook met Philips Hue of Ikea Tradfri producten. Homey of een andere merkvreemde hub/gateway kan (vaak) de firmware van de plug niet updaten, daar heb je de merkeigen gateway voor nodig. Helaas weet ik niet of er nieuwere firmware beschikbaar is, voordat ik ga zoeken naar een originele gateway. Ik kwam er net achter dat Osram Smart+ spullen nu Ledvance heten. Evengoed is daar de gateway van nergens te koop.

• Geurt-kun

Geurt-kun

wolly_a schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:57:
[...]

Voor zover ik weet heeft zo’n plug zelf ook firmware. Vaak is dat met de originele gateway/hub te updaten. Zo gaat dat bijv. ook met Philips Hue of Ikea Tradfri producten. Homey of een andere merkvreemde hub/gateway kan (vaak) de firmware van de plug niet updaten, daar heb je de merkeigen gateway voor nodig. Helaas weet ik niet of er nieuwere firmware beschikbaar is, voordat ik ga zoeken naar een originele gateway. Ik kwam er net achter dat Osram Smart+ spullen nu Ledvance heten. Evengoed is daar de gateway van nergens te koop.
Wil je hiermee dan ook zeggen dat mijn Hue Motion het niet goed doet, omdat er nog oude firmware in zit?
Dat zou best triest zijn, want dat betekent dat je nog steeds niet zonder hub kan...

2k op west bij Pv Output

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Met Deconz kan je o.a. Osram plugs updaten, zie hier.
Ik heb er Hue, Osram en Aqara mee aan het werk.
Mijn Hue hub ging random schakelen met (te) veel Osram plugs en ledstrips dus Deconz neemt wat over.
Beide schakel ik vanuit Domoticz, daar kan ik het meeste mee aan elkaar knopen.

• wolly_a
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 01:04:
Met Deconz kan je o.a. Osram plugs updaten, zie hier.
Ik heb er Hue, Osram en Aqara mee aan het werk.
Mijn Hue hub ging random schakelen met (te) veel Osram plugs en ledstrips dus Deconz neemt wat over.
Beide schakel ik vanuit Domoticz, daar kan ik het meeste mee aan elkaar knopen.
He, dat zou zomaar een oplossing kunnen zijn om mijn plugs te updaten. Heb je een RaspBee of een Conbee en draai je dat op een Raspberry Pi? Ik was niet van plan om mijn hele domotica om te zetten, maar voor een paar tientjes de plugs updaten is altijd goedkoper dan allemaal nieuwe plugs kopen.

Mooier is dat in jouw link ook een linkje staat naar de Ledvance pagina met fimware updates. Schijnbaar is er van maart vorig jaar nog een update. Mijn plugs zijn sowieso allemaal ouder.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Ik heb een Raspbee in een Rpi waar Domoticz enz al draait.
Deconz kan met een docker image op een Synology nas, dan prik je een Conbee stick er in.
Mijn recent gekochte Ledvance plugs hadden een oudere firmware, blijkbaar alleen een ander label.
Osram heeft laatst eindelijk hun eigen gateway en app een update gegeven, daar zit nu een
zon op/onder timer in.
Handig met de gateway is dat je bij tuinspots en ledstrips het gedrag na spanningsuitval kan instellen, net als bij de Hue bridge.
Echter vervalt dat als je een andere bridge gebruikt.
De oude firmware in tuinspots en ledstrips zorgde dat ze met een andere bridge niet geheel uit gingen.
Na een update is dat hersteld.

• Geurt-kun

Geurt-kun

Speedy-Andre schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:55:
Ik heb een Raspbee in een Rpi waar Domoticz enz al draait.
Deconz kan met een docker image op een Synology nas, dan prik je een Conbee stick er in.
Mijn recent gekochte Ledvance plugs hadden een oudere firmware, blijkbaar alleen een ander label.
Osram heeft laatst eindelijk hun eigen gateway en app een update gegeven, daar zit nu een
zon op/onder timer in.
Handig met de gateway is dat je bij tuinspots en ledstrips het gedrag na spanningsuitval kan instellen, net als bij de Hue bridge.
Echter vervalt dat als je een andere bridge gebruikt.
De oude firmware in tuinspots en ledstrips zorgde dat ze met een andere bridge niet geheel uit gingen.
Na een update is dat hersteld.
Begrijp ik het goed dat het zonder dit alles met alleen een Windows laptop en een Homey niet gaat lukken?
Lijkt me dan een beetje veel werk om te kijken of de plugs de laatste firmware hebben. Mijn Osram plugs zijn eigenlijk de enige plugs die naar wens werken.

2k op west bij Pv Output

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Je kan bij Ledvance de firmware checken, ik weet niet of de Homey de versie laat zien.
Met de plugs gaat idd niks mis, of er moet een keer geen bereik zijn.
Deconz draait ook op Windows, het is multi-platform dus dan is er alleen een Conbee stick nodig.
Met Deconz kan je ook andere merken verbinden en koppelen, misschien wel meer dan de Homey kan.

• Morph0034
Vraagje : wie weet hoeveel sets je aan elkaar kan aansluitwn ?

Op dit moment hebben wij al zeker 4 maanden :

2x basis set met per set minimaal 6 extensions eraan.

Wij hebben ook 1 basis set met ik denk wel 10Extensions aan elkaar :p (10×3 stuks)

Geenenkel probleem so far..

Zijn er meer mensen die meerdere sets hebben aangesloten ? Alles werkt.. bereik . Kleur etc geen enkel probleem mee gehad...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

En weer een server die gaat stoppen, 1 september 2021 is het ;w
Inmiddels kan je de firmware van bijna alles downloaden en met bijv. Deconz updaten.

• roelbb

roelbb

knorretje

Speedy-Andre schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:56:
En weer een server die gaat stoppen, 1 september 2021 is het ;w
Inmiddels kan je de firmware van bijna alles downloaden en met bijv. Deconz updaten.
Ook de pro versie gaat offline.

roelbb

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik heb in enige vorm van naïviteit de Osram Smart+ Switch Mini gekocht om te integreren in mijn systeem met een Hue bridge, hue lampen, Home Assistant op een raspberry en Osram Smart+ plugs (die prima werken met de Hue).

Is er nu een slimme manier om deze Switches te integreren? De Philips (aartsvijand van Osram) Hue hub wil er niks van weten namelijk. Is er wellicht een open source methode om deze zitbeen switches toch op het systeem aan te sluiten? De Conbee II wellicht? Iemand ervaringen ermee?

• roelbb

roelbb

knorretje

Wilf schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:15:
Ik heb in enige vorm van naïviteit de Osram Smart+ Switch Mini gekocht om te integreren in mijn systeem met een Hue bridge, hue lampen, Home Assistant op een raspberry en Osram Smart+ plugs (die prima werken met de Hue).

Is er nu een slimme manier om deze Switches te integreren? De Philips (aartsvijand van Osram) Hue hub wil er niks van weten namelijk. Is er wellicht een open source methode om deze zitbeen switches toch op het systeem aan te sluiten? De Conbee II wellicht? Iemand ervaringen ermee?
als je het bonnetje nog hebt, terug sturen. niet twijfelen.

gaat niet werken.

roelbb

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Duidelijk verhaal. Verklaart gelijk de lage aanschafprijs.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
In het kader van 'werkt dit samen' nu de volgende vraag:
ik kocht een Osram Smart+ ledstrip (zigbee). Deze zou gekoppeld moeten kunnen worden aan de Hue Bridge. Klopt dat wel? Of gaat dit niet werken? Zo niet, zou een Conbee II stick dan wél werken?

Ik ben benieuwd!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:13
koelkast schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:33:
In het kader van 'werkt dit samen' nu de volgende vraag:
ik kocht een Osram Smart+ ledstrip (zigbee). Deze zou gekoppeld moeten kunnen worden aan de Hue Bridge. Klopt dat wel? Of gaat dit niet werken? Zo niet, zou een Conbee II stick dan wél werken?

Ik ben benieuwd!
Waarom zou dat niet werken? De smart plug werkt gewoon.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
pacificocean schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Waarom zou dat niet werken? De smart plug werkt gewoon.
Maar _hoe_ dan? Moet ik hier nu een Android app voor installeren?

• roelbb

roelbb

knorretje

koelkast schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Maar _hoe_ dan? Moet ik hier nu een Android app voor installeren?
de hue app moet je op he telefoon hebben staan. dan zoeken naar nieuwe lampen.

roelbb

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:01
Dag allen,

Afgelopen week een starterkit voor Philips Hue lampen gekocht voor in de woonkamer/eetkamer. Nou wil ik ook graag de lamp in de gang en keuken aansluiten (wit licht is prima). Deze bevatten GU5.3 lampjes. Hier zijn geen Philips Hue varianten voor maar wel Osram.

Is er enkel wit licht beschikbaar? Kan ik de warmte instellen? Hebben jullie ervaring met de kwaliteit van het licht en de aansturing via de Hue app?

Ik vind twee producten. De eerste heeft nogal wat slechte recensies:

https://www.amazon.nl/OSR...id=pla-420989686491&psc=1

En de link heeft het over nieuwere variant met een boel positieve reacties:

https://www.amazon.nl/Osr...SDS/ref=dp_ob_title_light

• roelbb

roelbb

knorretje

Retep2124 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:47:
Dag allen,

Afgelopen week een starterkit voor Philips Hue lampen gekocht voor in de woonkamer/eetkamer. Nou wil ik ook graag de lamp in de gang en keuken aansluiten (wit licht is prima). Deze bevatten GU5.3 lampjes. Hier zijn geen Philips Hue varianten voor maar wel Osram.

Is er enkel wit licht beschikbaar? Kan ik de warmte instellen? Hebben jullie ervaring met de kwaliteit van het licht en de aansturing via de Hue app?

Ik vind twee producten. De eerste heeft nogal wat slechte recensies:

https://www.amazon.nl/OSR...id=pla-420989686491&psc=1

En de link heeft het over nieuwere variant met een boel positieve reacties:

https://www.amazon.nl/Osr...SDS/ref=dp_ob_title_light
het zijn allebei tunable whites, dus van koud wit naar warm wit. dus doosjes met smart+ erop zijn de laatste (nieuwe) serie. heb zelf geen ervaring met deze lampjes, alleen de gu10 versie

roelbb

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Ik heb een outdoor plug van Osram, zit netjes in de Hue app, en werkt. Echter als ik hem op een sensor wil laten schakelen, dan werkt dit niet. Ik krijg hem wel werkend, maar dan moet er minimaal 1 lamp in de "kamer" staan die geschakeld moet worden. De smart switch alleen lukt niet. Smartswitches van philips zelf mogen wel alleen door een sensor geschakeld worden.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

I reject your reality and substitute my own!

Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee