[F1 2016] Race 18 - GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:
  • 42.349 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Vind het trouwens wel een vaag verhaal van VES en de engine modes in zijn laatste run. Vraag me af of er een kleine kans is dat RB er bewust voor heeft gekozen om VES op P4 te laten starten, aangezien ze niet het risico willen lopen dat VES RIC gaat lopen blocken. Vooral ook aangezien RIC VES er 3 (?) weken geleden niet langsliet, is er natuurlijk dat risico I guess.

Dit heeft verder weinig met een oranje bril te maken ofzo, want ik denk wel dat RIC op dit moment over het algemeen nog de wat snellere coureur is, maar VES leek dit weekend toch een iets betere pace te hebben. T komt voor RB iig wel goed uit dat het zo is gelopen I guess en ik denk als ze wisten dat VES toch niet P1 of P2 kon starten, dat ze hem liever op P4 hebben gezien en dat is dus ook precies gebeurd. Je zou het je kunnen indenken bij team multi-21 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
RIC gaat met zijn SS misschien wel eens voor een Merc komen in de eerste ronde.
En we weten dat de Merc niet optimaal presteren achter andere bolides in de hete lucht.
Dus goed kans dat 1 of misschien wel 2 mercs gaan worden opgehouden door RIC in hun gevecht.

Dit kan dan wel weer goed uitpakken voor Ves en zijn long run.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Max was echt wel gefrustreerd dat hij achter Ricciardo stond, dus bewust was het niet volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:44
pacificocean schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:18:
Vanwaar die zwarte band bij Max om zijn arm?
Heeft te maken met het overlijden van de koning van Thailand. Op de neus van de RBR's is ook een speciaal teken aangebracht ter ere/nagedachtenis van...
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-Formel-1-GP-USA-Austin-20-Oktober-2016-fotoshowBig-bf6b6a80-984955.jpg

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommiboy96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Lasmibalsingh schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 01:02:
[...]

Heeft te maken met het overlijden van de koning van Thailand. Op de neus van de RBR's is ook een speciaal teken aangebracht ter ere/nagedachtenis van...
[afbeelding]
Red bull is een half thais bedrijf voor degene die het nog niet wisten :)

Psn: stone-face-lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23

Pierre

Van nature lui!

sjaool schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:35:
[...]

Dat is wel een beetje te kort door bocht. ;)
Bocht 1 :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
Roamor schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:00:
[...]

Dat is de enige logische strategie door op een hardere band te starten. Als je evenveel pitsstops maakt ben je sowieso gezien omdat het langere doorrijden alleen maar tragere ronden geeft tov de concurrenten die nieuwe banden halen.

Per ronde ben je langzamer, maar je spaart 1 pitsstop uit.
Het is ook beter voor je banden om op een zware auto met hardere banden te starten. De SS slijt sneller met een zware auto namelijk. Als je dan zorgt dat je later in de race met een lichtere auto nog een nieuwe set SS tegoed hebt, ben je op het einde in het voordeel.

Maar een 1 stop met medium zou ook kunnen idd. Ligt er aan hoe zijn start is en hoe hij eventueel klem komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Hoe kan het dat VES zoveel minder banden nog beschikbaar heeft als RIC? Ik dacht dat ze evenveel runs gedaan hadden?

Edit: verkeerd gekeken

[ Voor 5% gewijzigd door ATS op 23-10-2016 09:24 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ATS schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:13:
[...]

Hoe kan het dat VES zoveel minder banden nog beschikbaar heeft als RIC? Ik dacht dat ze evenveel runs gedaan hadden?
Zelfde aantal toch, alleen used/new is verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

ATS schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:13:
[...]

Zoveel minder? RIC heeft een keertje op de SS gereden waar VES dat op de S deed. That's it. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Verkeerd gekeken. Ik dacht dat VES zowel een nieuwe S als een nieuwe SS minder had, maar dat klopt niet. VES heeft een nieuwe S minder maar een SS meer.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mooi stukje met Ted en Olav over Max erin :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het gemopper van Sky over het verdedigen van Max is toch een van de redenen dat de regels veranderd zijn.
En nu zegt Ted dat het toch wel zonde is en minder racen.

Zou echt lachen wezen als HAM de eerste straf krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
Haha olav in de Notebook.

Zelfs Ted zegt "Ollie" :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mach schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:18:
Concurrentie heeft eerste slag gewonnen

FIA wijzigt regel na kritiek op Verstappen
http://nu.nl/sport/433993...l-kritiek-verstappen.html
Die regels zijn niet gewijzigd volgens mij. Dat stond er al gewoon in op die manier.

Het enige is dat 'moving under braking' is aangescherpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Snowdog schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:52:
Vind het trouwens wel een vaag verhaal van VES en de engine modes in zijn laatste run. Vraag me af of er een kleine kans is dat RB er bewust voor heeft gekozen om VES op P4 te laten starten, aangezien ze niet het risico willen lopen dat VES RIC gaat lopen blocken. Vooral ook aangezien RIC VES er 3 (?) weken geleden niet langsliet, is er natuurlijk dat risico I guess.

Dit heeft verder weinig met een oranje bril te maken ofzo, want ik denk wel dat RIC op dit moment over het algemeen nog de wat snellere coureur is, maar VES leek dit weekend toch een iets betere pace te hebben. T komt voor RB iig wel goed uit dat het zo is gelopen I guess en ik denk als ze wisten dat VES toch niet P1 of P2 kon starten, dat ze hem liever op P4 hebben gezien en dat is dus ook precies gebeurd. Je zou het je kunnen indenken bij team multi-21 :P
Bewust? Je hebt het over het saboteren van de auto van een teamgenoot om een eventueel iets betere startplaats op de grid te bewerkstelligen voor de andere coureur. Met als risico dat het bedrog uitkomt en de coureur dus zijn team niet meer kan vertrouwen. En alsof je een garantie hebt dat VES op P4 komt als je, zonder hem ervan op de hoogte stelt, met zijn motor gaat lopen klooien.

Een krankzinnig idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mensen hebben nu eenmaal graag conspiracy theories. :)

Die regels zouden trouwens wel een heel erg mee kunnen vallen in de praktijk. Als ik ze zo lees staat er niet dat het keihard verboden is, maar dat als het gebeurt, elke actie per definitie "under investigation" komt. Daar kan ook prima uitkomen "no result", zoals met alledrie de acties van Max tot nu toe.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Als die regel er vorige race was geweest met de actie vs Hamilton dan zou er gewoon een "No further action required" uitkomen.
Daar was echt niet veel aan de hand.

/spuit 11 :>

[ Voor 4% gewijzigd door ScrooLoose op 23-10-2016 10:46 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja die uitkomst bedoelde ik, ken die termen niet uit m;n hoofd :). Tnx

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:44
Nog 10 uur te gaan voor de start,... Gaat wel een lange zondag worden zo..

Afbeeldingslocatie: http://www.toonpool.com/user/3447/files/waiting_for_time_to_pass_409165.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
According to Pirelli, the quickest strategy choice on paper is a two-stopper, doing one stint of around 14 laps on supersofts and two stints of around 21 laps on softs.

Aldus Pirelli
Bron

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Haha ik vind het juist relaxed. Kan nu gewoon normale dingen doen en dan vanavond lekker race kijken. Ik vind het altijd ideaal als het in de ochtend of avond is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
Ik begrijp dat er naar de telemetrie gekeken gaat worden. Feitelijk is dat de enige manier om te zien of degene die een beweging maakt ook daadwerkelijk in the braking zone zit.

De ongeschreven regel is dat de voorste een kant kiest, en dat de achterligger probeert er aan de andere kant voorbij te komen. Max draait dat om. Hij dwingt de achterligger als eerste een kant te kiezen en reageert daarop. Zo lang hij reageert voor hij remt is er nog steeds helemaal niets aan de hand.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ze hebben er een werkje van gemaakt die Amerikanen.

Haha. PDFje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Jasphur schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:55:

Haha. PDFje
Leuk stukje leesvoer, dat hebben ze best mooi gedaan.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Haha. PDFje
Carlos Sainz heeft zichzelf als race held :P
En de helden van Max zijn pa en ma .... aww :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:10
Als je niet meer mag bewegen in de braking zone gaat iedereen rijden zoals Rosberg. Gewoon rechtuit in de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
RoD schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:27:
[...]

Bewust? Je hebt het over het saboteren van de auto van een teamgenoot om een eventueel iets betere startplaats op de grid te bewerkstelligen voor de andere coureur. Met als risico dat het bedrog uitkomt en de coureur dus zijn team niet meer kan vertrouwen. En alsof je een garantie hebt dat VES op P4 komt als je, zonder hem ervan op de hoogte stelt, met zijn motor gaat lopen klooien.

Een krankzinnig idee.
Mjah, het heeft absoluut geen grote waarschijnlijkheid, maar toch zou ik het zelf best kunnen begrijpen. De enige manier waarop de strat van RB zou kunnen werken is als RIC voor VES start. Een teamorder uitdelen bij de kwalificatie kan echter niet en ze kunnen moeilijk zeggen tegen VES dat hij zich ff net achter RIC moet kwalificeren. Het is dan misschien makkelijk om (eventueel met medeweten van VES) een bepaalde optimale engine mode niet te gebruiken. Het zou iig de slechte zin van VES verklaren.

Veel dreiging van achter was er niet, dus die P4 stond sowieso wel vast en zelfs met een suboptimale engine mode kunnen die teams nog altijd perfect inschatten hoeveel tijd hij zou winnen/verliezen bij een normale 'foutloze' ronde I guess. Anyway, zoals gezegd, het lijkt me ook zeker niet waarschijnlijk, maar krankzinnig zou ik het ook niet weer noemen. Ik vraag me gewoon enigszins af hoe een team met zo'n siutatie omgaat, waarbij je eigenlijk een rijder voor de andere wilt hebben, maar dat niet echt kan afdwingen (nouja, het kan dus wel, maar..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Ik denk niet dat het iets van strategie was om Verstappen achter Ricciardo te krijgen. Die was vandaag gewoon sneller. Elke run volgens mij.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Rivanov schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:12:
Haha olav in de Notebook.

Zelfs Ted zegt "Ollie" :+
Natuurlijk kennen die elkaar. Ze horen beiden bij het meubilair qua F1 verslaggevers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ted begon in 1996 bij Chrysalis Television voor hun GP programma.
Olav in 1991 bij de NOS.

Die lopen elkaar al een paar jaartjes tegen het lijf haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Martinspire schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:40:
Ik denk niet dat het iets van strategie was om Verstappen achter Ricciardo te krijgen. Die was vandaag gewoon sneller. Elke run volgens mij.
Nouja Q1 was VES de snellere, Q2 was andere banden en Q3 dus RIC, maar had in FP het idee dat VES een betere (1 lap) pace had. Maar goed, denk dat het RB iig wel goed uitkomt, misschien gewoon beetje pech voor VES of RIC die zn echte toplaps pas in Q3 tevoorschijn toverde. Let's keep it at that en hopen op een mooie race, ik gok op een (enigszins saaie) HAM - ROS - RIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:06
De vorige race niet kunnen kijken ivm vakantie, maar vandaag zit ik er weer klaar voor! Ben benieuwd hoe de nieuwe regel in de praktijk gaat uitpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dat kwam door die enorme plensbui! Was mooi om te zien. Maar liever niet dit jaar. Hou het maar gewoon bij dat lekkere zonnetje. Dan is de baan ook veel mooier. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ScrooLoose schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:59:
Carlos Sainz heeft zichzelf als race held :P
Misschien z'n pa? ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Jasphur schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:53:
[...]

Dat kwam door die enorme plensbui! Was mooi om te zien. Maar liever niet dit jaar. Hou het maar gewoon bij dat lekkere zonnetje. Dan is de baan ook veel mooier. :D
Mjah, maar een droge race is ook zo voorspelbaar als er niks misgaat. Doe mij maar een flinke plensbui en dan niet te lang de safety car op de baan. Maja, aangezien ze in FP al voor elk klein akkefietje al een rode vlag tevoorschijn haalden, zit dat er sowieso niet in waarschijnlijk (nog afgezien van het weer) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Snowdog schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:02:
[...]

Mjah, maar een droge race is ook zo voorspelbaar als er niks misgaat. Doe mij maar een flinke plensbui en dan niet te lang de safety car op de baan. Maja, aangezien ze in FP al voor elk klein akkefietje al een rode vlag tevoorschijn haalden, zit dat er sowieso niet in waarschijnlijk (nog afgezien van het weer) :P
Een SC situatie zal hier niet snel gebeuren denk ik. Verwacht wel een tot enkele VSC te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Jasphur schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:06:
[...]

Een SC situatie zal hier niet snel gebeuren denk ik. Verwacht wel een tot enkele VSC te zien
Tja, inhalen mag toch niet meer dus verwacht niks eigenlijk. Een optocht met dank aan de 'coureurs'. Een ritje naar de supermarkt op zondag is spannender zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Jasphur schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:06:
[...]

Misschien bij de start/1e bocht, maar F1 is op dit moment een vrije cleane sport en echt veel uitvallers zijn er vaak ook niet dus ik denk het niet. We hebben zelfs Baku zonder SC overleefd, dus COTA zou zo'n probleem niet moeten zijn toch? Het zou wel leuk zijn om de race wat meer random te maken (als niet meteen in de eerste ronde iig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Cubic X schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:09:
[...]

Tja, inhalen mag toch niet meer dus verwacht niks eigenlijk. Een optocht met dank aan de 'coureurs'. Een ritje naar de supermarkt op zondag is spannender zo'n beetje.
Verdedigen mag niet meer bedoel je? Volgens mij is er qua inhalen weinig veranderd? Maakt het er nog niet echt spannender op, maar toch :P

edit: denk trouwens dat het wel meevalt en zoals VES al aangaf gaat hij niks veranderen. Ben wel bang dat hij er dit keer meteen een straf voor gaat krijgen om even duidelijk te maken dat het niet de bedoeling is om op zijn manier te verdedigen.

[ Voor 22% gewijzigd door Snowdog op 23-10-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Snowdog schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:12:
[...]

Misschien bij de start/1e bocht, maar F1 is op dit moment een vrije cleane sport en echt veel uitvallers zijn er vaak ook niet dus ik denk het niet. We hebben zelfs Baku zonder SC overleefd, dus COTA zou zo'n probleem niet moeten zijn toch? Het zou wel leuk zijn om de race wat meer random te maken (als niet meteen in de eerste ronde iig).
Baku was een totaal nieuwe track met weinig uitwijk mogelijkheden. De coureurs reden erg voorzichtig en weinig maximaal. Als je naar de training gekeken hebt had je gezien dat er behoorlijk wat slippertjes gemaakt zijn. Want weinig verkeer dus iets harder rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Yaaay over 1 uurtje naar het circuit :D. Was gister al goed druk met de kwalificatie, wachten we wel even bij de poort :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@nachtnet, Saaie zondag zo hè als je zit te wachten ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
"Pirelli have recommended 30 laps as the maximum to run the mediums, 21 for the softs and 15 for the supersofts, opening up the following possible strategies:

Quickest - a two-stopper: one 14-lap stint on new supersofts, plus two 21-lap stints on new softs

Second-quickest - a three-stopper: one 10-lap stint on used supersofts, plus three 15-16-lap stints on softs

Slowest - a two-stopper: two stints of 16 and 20 laps on used softs, and a 20-lap stint on mediums

Also possible - two-stopper: one 10-lap stint on used supersofts, one 20-lap stint on softs and a 26-lap stint on mediums"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
Het wordt een leuke puzzle voor de strategen in de pits straks.

Bij Mercedes gaat het om het kampioenschap. Als HAM 2e ligt zie ik die nog wel een alternatieve strategy proberen om op P1 te kunnen eindigen.

RBR zal met RIC de eerste move moeten maken. Met een undercut voor de Mercedessen terecht komen of ze splitten gaat voor leuke taferelen zorgen.

VES kan waarschijnlijk afwachten wat de rest doet en daarop anticiperen, hoewel ik eigenlijk verwacht dat RBR/VES de aanval zoekt en zelf de eerste move maakt.

En alles is natuurlijk volkomen afhankelijk van de start + eerste bocht + eventuele (V)SC.

Ik was vorig jaar huiverig voor het bandenreglement, maar vind het eigenlijk een van de weinige kunstmatige spanningsmaker die daadwerkelijk doet waar het voor bedoeld is.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvduFguUEAA0YSP.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
2 uurtjes tot de voorbeschouwing, positief blijven he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Sky is live vanaf 19:30 NL-tijd dusseeehh :) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Haha. PDFje
Verrassend dat Kimi James Hunt als held heeft. Het lijkt zo'n rustige jongen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sanderb schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:55:
Ik begrijp dat er naar de telemetrie gekeken gaat worden. Feitelijk is dat de enige manier om te zien of degene die een beweging maakt ook daadwerkelijk in the braking zone zit.

De ongeschreven regel is dat de voorste een kant kiest, en dat de achterligger probeert er aan de andere kant voorbij te komen. Max draait dat om. Hij dwingt de achterligger als eerste een kant te kiezen en reageert daarop. Zo lang hij reageert voor hij remt is er nog steeds helemaal niets aan de hand.
Maar wanneer gaat nu eigenlijk de brakinzone in :? Op het moment dat de voorligger voor het eerst remt voor een bocht :?

Vind het maar vaag allemaal. :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Help!!!! schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:22:
[...]

Maar wanneer gaat nu eigenlijk de brakinzone in :? Op het moment dat de voorligger voor het eerst remt voor een bocht :?

Vind het maar vaag allemaal. :o
Als je niet remt, zit je niet in jouw braking zone.
De braking zone is niet een vast gedefinieerde zone op de baan.

[ Voor 0% gewijzigd door AzzKickah op 23-10-2016 18:42 . Reden: nuance ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
En als je remt voor een bocht, van je rem afgaat, verdedigende/sturende beweging maakt en dan pas weer remt? Dus niet remmen op het moment van sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Razr schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:57:
En als je remt voor een bocht, van je rem afgaat, verdedigende/sturende beweging maakt en dan pas weer remt? Dus niet remmen op het moment van sturen?
Dan rem je dus ruim voor de limiet en zal degene achter je of vol op je klappen, of er gewoon voorbij zeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:59
Op het moment dat je vroeger remt heb je weer de kans dat je je achterligger een brake test geeft. Dat wil je natuurlijk ook niet (en staan volgensmij straffen op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Laatst online: 31-08 18:33
Heeft iedereen de actie van de mediamarkt al gezien omtrent de Abu Dhabi GP? Ik heb een topic geopend in het shopping forum: Mastasidaz in "Mediamarkt Formule 1 Actie Abu Dhabi"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Het gaat over de braking zone...niet over of je op dat moment remt.
Ze schijnen de telemetrie erbij te gaan pakken.
De volgende vraag is dan of remmen hetzelfde is als vertragen :p
Wat als je je gas loslaat, wacht op reactie van de achterligger, dan stuurt, en dan remt en richting de apex stuurt? Is gas loslaten al de braking zone?

Zelfs met deze 'nieuwe' regel is het heel vaag waar de grens ligt. En dan zul je zien dat straks ook nog eens blijkt dat Max volgens de telemetrie daadwerkelijk nog niet vertraagd heeft op het moment van insturen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23
Vanaf 2017 wordt dit gewoon verplicht op de F1 auto's :

Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschapland.nl/repository/product/full/tid34071.jpg

Dan weet iedereen wanneer iemand voor je remt of an de kant gaat (en ook nog welke kant). Verplicht richting aangeven 300 meter voor de bocht op straffe van een drive through.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:54
asing schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:12:
Vanaf 2017 wordt dit gewoon verplicht op de F1 auto's :

[afbeelding]

Dan weet iedereen wanneer iemand voor je remt of an de kant gaat (en ook nog welke kant). Verplicht richting aangeven 300 meter voor de bocht op straffe van een drive through.
En vergeet de claxon en koplampen niet. Dan kan je ook nog eens uitgebreid aan je voorligger doorgeven dat hij aan de kant moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ja, erg kansloos die regel. Zwaar balen. Ik ben benieuwd hoe snel daar actie op ondernomen wordt.

Al die bizarre acties van Hamilton, dat mag allemaal, maar als je je auto goed kan handelen, dat mag niet. Kansloos.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Laatst online: 11-09 13:54
Het lijkt wel of de tijd van Schumacher zich aan het herhalen is. Een stelletje ingedutte jankerds die moeite hebben met een jong gastje die te gevaarlijk voor ze is gaan bestrijden met regeltjes. Flink hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Wat een jankers allemaal. Ik hoop echt dat Max blijft rijden zoals die al tijden doet rijden. Max kennende denk ik wel. Ultieme revanche is vandaag knallen en gewoon podium rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 23-10-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

And we're live 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik mag hopen dat de eerste die hiervoor gestraft wordt een Vettel, Raikkonen of Hamilton is. En niet Max :D

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Even de knuppel in her hoenderhok, al eens bedacht dat je get verdedigen van Max ook als blocken zou kunnen zien? Je kijkt immers waar iemand naartoe gaat en je zet hem ervoor. Dat is op de keper beschouwd blocken. Dat hij er tijd voor heeft is een ander dingetje. En dat hij het doorgaans vrij netjes doet ook. En dat hij meestal maar 1 move maakt ook. Maar het neigt zeker naar blocken.
Iedereen schreeuwt hier dat ze wheel to wheel willen zien, maar eens bedacht dat je dat niet gaat zien als je iedereen gaat blocken? ;)

That said, ik vind het ook jammer dat het aan banden is gelegd. Maar als Max echt zo sterk is (en dat is hij volgens mij ook) dan regelt hij het net zo goed wheel to wheel, en dat is nog veel vetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Grr, kunnen we de race en kwalificatie weer gewoon op dezelfde tijd starten :( Ben ik weer een uur te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Voorbeschouwing is 15 min later op ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

asing schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:33:
Ik mag hopen dat de eerste die hiervoor gestraft wordt een Vettel, Raikkonen of Hamilton is. En niet Max :D
Waarom Hamilton? :? Die heeft altijd aangegeven er helemaal geen moeite mee te hebben, hij heeft ook niet lopen klagen over Max na Suzuka. VET en RAI kan ik me wel voorstellen. Ik zou hun reactie wel eens willen horen (vooral van VET) zodra ze naar aanleiding van een 'Max-actie' een investigation aan de broek krijgen. Dat zullen natuurlijk wel belachelijk vinden, want zij wilden die regel om Max makkelijker voorbij te kunnen :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
PWM schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:40:
Grr, kunnen we de race en kwalificatie weer gewoon op dezelfde tijd starten :( Ben ik weer een uur te vroeg.
Volgens F1.com begint het om 20u, volgens de rest van de sites om 21u.. Je zou toch mogen verwachten dat de officiële site het goed heeft, blijkbaar dus niet. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dBRb4e9CZfpV66KtVsf6CKnc/thumb.png

Ikke blind, zie Migrator in "[F1 2016] Race 18 - GP van de Verenigde Staten" :+

[ Voor 25% gewijzigd door FlipFluitketel op 23-10-2016 19:47 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

FlipFluitketel schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:42:
[...]

Volgens F1.com begint het om 20u, volgens de rest van de sites om 21u.. Je zou toch mogen verwachten dat de officiële site het goed heeft, blijkbaar dus niet. :P
20:00 bij de Britten? O-)
Oh wacht, die gebruiken de hopeloze AM en PM. Gewoon prutstwerk dus. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Beter dan een uur te laat ;)
FlipFluitketel schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:42:
[...]

[afbeelding]
Da's Mexico...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JPc5cwQSZxWECuCoDyhkQJ7V/full.png
Klopt gewoon :)
McBoom schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:41:
[...]

Waarom Hamilton? :? Die heeft altijd aangegeven er helemaal geen moeite mee te hebben, hij heeft ook niet lopen klagen over Max na Suzuka. VET en RAI kan ik me wel voorstellen. Ik zou hun reactie wel eens willen horen (vooral van VET) zodra ze naar aanleiding van een 'Max-actie' een investigation aan de broek krijgen. Dat zullen natuurlijk wel belachelijk vinden, want zij wilden die regel om Max makkelijker voorbij te kunnen :P
Er komen gemengde dingen naar buiten over wie nou wat gezegd heeft. In sommige verhalen hebben HAM, BUT en GRO wat gezegd, maar in andere verhalen wordt dat (door henzelf) ontkend...

[ Voor 39% gewijzigd door Migrator op 23-10-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
McBoom schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:41:
[...]

omdat hij direct na de actie op de boordradio zat te tetteren. Als hij dat niet gedaan had was dat hele protest misschien niet eens geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Migrator schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:44:
[...]

Beter dan een uur te laat ;)

[...]

Da's Mexico...
Ik dacht dat de race die het eerste komt automatisch uit klapt, dus niet.. 7(8)7

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Beter dan een uur te laat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

FlipFluitketel schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

Ik dacht dat de race die het eerste komt automatisch uit klapt, dus niet.. 7(8)7
Is meestal ook zo, maar hier nu bij mij ook niet, vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

asing schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:44:
[...]

omdat hij direct na de actie op de boordradio zat te tetteren. Als hij dat niet gedaan had was dat hele protest misschien niet eens geweest.
Ach, dat is in het heetst van de strijd, dat kun je 'm niet kwalijk nemen. Het gaat mij erom hoe ze ermee omgaan nadat de finishvlag gevallen is. En wat dat aangaat zijn VET en RAI toch wel de grootste miepers als ze iemand niet voorbij konden komen.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Gelukkig hebben we zoiets als een voorbeschouwing ;)

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

FlipFluitketel schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

Prutser. :P

* DaniëlWW2 overweegt de topictitel te veranderen in het F1 roodnaampjes zijn prutsers topic.

Ja, je was niet de enige in dit topic. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Gewoon 21:00 toch? :o

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 23-10-2016 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
DaniëlWW2 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:43:
[...]

20:00 bij de Britten? O-)
Oh wacht, die gebruiken de hopeloze AM en PM. Gewoon prutstwerk dus. :P
Nee hoor AM PM is Amerikaans. Volgende week wordt het pas lastig. Dan doen we hier de wintertijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

UltraSub schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:38:
Even de knuppel in her hoenderhok, al eens bedacht dat he get verdedigen van Max ook als blocken zou kunnen zien? Je kijkt immers waar iemand naartoe gaat en je zet hem ervoor. Dat is op de keper beschouwd blocken. Dat hij er tijd voor heeft is een ander dingetje. En dat hij het doorgaans vrij netjes doet ook. En dat hij meestal maar 1 move maakt ook. Maar het neigt zeker naar blocken.
Iedereen schreeuwt hier dat ze wheel to wheel willen zien, maar eens bedacht dat je dat niet gaat zien als je iedereen blocken? ;)

That said, ik vind het ook jammer dat het aan banden is gelegd. Maar als Max echt zo sterk is (en dat is hij volgens mij ook) dan regelt hij het net zo goed wheel to wheel, en dat is nog veel vetter.
Puur gezien is het blocken... maar in de F1 bestaat blocken niet. Daar moet je gewoon zien dat je hem er naast kunt zetten. Lukt dat niet of kun je dat niet dan moet je als coureur die wil inhalen gewoon beter je best doen en slimmer te werk gaan. De gevestigde orde lijkt op dit punt een beetje ingedut te zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 13-09 12:36
Ik heb de laatste jaren gewoon dit in mijn kalender zitten:
http://www.f1fanatic.co.uk/contact/f1-fanatic-calendar/

Dat maakt het een stuk makkelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door beOnt op 23-10-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CveGEjqXgAAL-9U.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pacificocean schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:48:
[...]

Nee hoor AM PM is Amerikaans. Volgende week wordt het pas lastig. Dan doen we hier de wintertijd. :)
AM en PM is anders toch echt in gebruik bij de Engelsen. Ben niet helemaal een prutser. Dat ze niet kunnen kiezen in Engeland en beiden gebruiken, tja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

pacificocean schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:48:
[...]

Wordt nog gewoon in Engeland gebruikt hoor. En met een fatsoenlijke tijdzoneconverter is ook het wintertijd/zomertijd gebeuren geen probleem. Ik geloof dat F1.com daar al rekening mee houdt en dat de race in Mexico voor ons om 20:00u start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:46
en ik een uur te laat gisteren :z

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
met een uur te gaan kijk ik nog even in de glazen bol en zie:

Licht uit:
Prima Start ROS, RIC Duikt aan de binnenkant bij HAM en komt op p2, VES volgt ROS en passeert HAM ook voor de bocht. Daarna even spannend met de strategie, RIC moet nieuwe banden na een ronde of 8 en komt in verkeer tussen BOT & PER in.. Daarna stuivertje wissellen tijdens de middelste stint. Na de 2e pit rijdt VES op SS op P2 achter ROS (medium) . Dan op naar de finish. gat P1 & p2 minder dan 1s.

Zijn er nog andere glazen bollen? misschien is de mijne wel stuk..

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 23-10-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

nachtnet schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:58:
Dan op naar de finish. gat P1 & p2 minder dan 1s.
Kom kom, wees gedurfd.. Ervoor of erachter?? ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Edd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:00:
[...]

Kom kom, wees gedurfd.. Ervoor of erachter?? ;)
P1 voor ROS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Moofnor

King of my castle

Ros voor Ham, Max voor Ric, kan ik prima mee leven^^

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Dan ga ik voor P1 voor VES ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ROS, HAM, RIC, VET, VES

Geen idee waarom. Maar heb het idee dat HAM te graag wilt en VES een stomme fout gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ben benieuwd of Rosberg dit keer Hamilton uit de baan zal duwen in bocht 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Lewis geeft in het interview met Johnny aan dat hij een probleem met zijn motor heeft. Zei alleen niet wat maar er is wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gaan we voorspellen?

Oke, Vettel gaat weer torpedo en schakelt Rosberg echt uit. Kampioenschap weer open. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coennos
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:04
Kut voetbal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Het is erger: geklets over voetbal 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

ATS schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:12:
[...]

Het is erger: geklets over voetbal 8)7
Geklets over Formule 1 is net zo erg als het je niet ligt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:08:
Gaan we voorspellen?

Oke, Vettel gaat weer torpedo en schakelt Rosberg echt uit. Kampioenschap weer open. :P
Dan is ie Verstappen hopelijk al voorbij aangezien die ertussen staat?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1