[F1 2016] Race 18 - GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 42.162 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:12:
[...]
Ik denk dat de boete zo laag is omdat ze hem preventief hebben gezegd om de auto aan de kant te zetten. Dat deden ze ook niet voor de lol. Als ze waren doorgereden en het wiel was er af gelopen, denk ik dat het een ander verhaal was geweest.
Unsafe release is een boete, maar volgens Sky gisteravond levert het ook mogelijk een gridstraf op, omdat de boete niet genoeg effect had. Het doel is dat de teams minder risico's nemen en dat lijkt gelukt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:05
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:10:
Zo schat ik Vettel dus echt niet in. De man was/is een zeer goede coureur maar op de baan lijkt hij wel een totaal ander mens. Hij mist denk ik heel erg de controle die hij bij RBR wel had. Hij staat verder onder enorme druk en wordt tegengewerkt door een disfunctioneel team waar ze meer geïnteresseerd lijken in elkaar een dolk in de rug te steken dan samen te werken. Verder was hij vrienden met Schumacher en heeft hij denk ik geprobeerd om hetzelfde te doen als Schumacher namelijk alle Italianen uit Ferrari werken zodat het functioneert, maar zonder succes.

Ik denk dat elk redelijke zitje dat Vettel aangeboden zou krijgen meteen ook zijn vertrek betekend. Verder hoop ik ook dat Max zich noot laat verleiden voor Ferrari zoals Jos schijnt te hebben gewild. Laat Max lekker bij RBR blijven of een team zoals Mercedes als die blijven meedoen op dit niveau of als er een ander team weer opstaat zoals McLaren.
Tsja, er is een reden dat ie nooit van lager dan P3 gewonnen heeft. ;) Als de focus niet zo op het verdedigen van Verstappen lag, zou hij denk ik wat meer onder een vergrootglas liggen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:10:
Laat Max lekker bij RBR blijven of een team zoals Mercedes als die blijven meedoen op dit niveau of als er een ander team weer opstaat zoals McLaren.
Volgens mij is Red Bull het beste team waar je bij kan zitten als goede rijder, als er regels veranderen zitten ze er goed bij of komen ze er met zekerheid bovenop.

ik denk als het weer meer richting aero gaat dat Mercedes weer een stuk zou terugvallen, een stuk wat RB niet zoveel terugvalt bij meer motorkracht.

Red Bull lijkt mij nog steeds het slimste team op de grid te zijn en tenminste te gaan blijven voor de komende 10 jaar. (ze hebben bijna een net zo slechte motor situatie gehad als McLaren maar zitten weer op een gegarandeerde 2e plek wb constructeurs, terwijl van het grote McLaren weinig meer over is)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

vhal

ಠ_ಠ

YouTube: M1 OUTTAKES

McLaren was met andere dingen bezig... :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

enchion schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:39:
[...]

Volgens mij is Red Bull het beste team waar je bij kan zitten als goede rijder, als er regels veranderen zitten ze er goed bij of komen ze er met zekerheid bovenop.

ik denk als het weer meer richting aero gaat dat Mercedes weer een stuk zou terugvallen, een stuk wat RB niet zoveel terugvalt bij meer motorkracht.

Red Bull lijkt mij nog steeds het slimste team op de grid te zijn en tenminste te gaan blijven voor de komende 10 jaar. (ze hebben bijna een net zo slechte motor situatie gehad als McLaren maar zitten weer op een gegarandeerde 2e plek wb constructeurs, terwijl van het grote McLaren weinig meer over is)
Voor de komende jaren lijkt het er zeer goed uit te zien maar ik ga niet stellen dat er geen team zal zijn wat niet competitief kan zijn. Zeker die Duitsers uit Stuttgart ga ik niet onderschatten. Dat zijn de absolute meesters van innovatie in auto ontwerp, letterlijk vanaf de uitvinding door Benz. Het is echt geen toeval dat juist Mercedes dominant is zoals ze zijn. Dat is de motor maar dat is ook het maximale halen uit die motor met hun chassis. Het halve F1 veld rijdt met die motor maar geen enkel team komt echt in de buurt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:44:
[...]

Voor de komende jaren ziet het er zeer goed uit maar ik ga niet stellen dat er geen team zal zijn wat niet competitief kan zijn. Zeker die Duitsers uit Stuttgart ga ik niet onderschatten. Dat zijn de absolute meesters van innovatie in auto ontwerp, letterlijk vanaf de uitvinding door Benz. Het is echt geen toeval dat juist Mercedes dominant is zoals ze zijn. Dat is de motor maar dat is ook het maximale halen uit die motor met hun chassis. Het halve F1 veld rijdt met die motor maar geen enkel team komt echt in de buurt.
DIt argument als aanwijzing oppakken zie ik niet helemaal automatisch kloppen.

Heb je gezien hoe makkelijk Williams een Mercedes voorbij laat, het lijkt mij duidelijk dat daar andere bijredenen voor mogelijk zijn.

And not every Merc engine is made equal.

Daarbij is Mercedes vooral een Engels team, ookal lijkt het me ook wel dat ze als er mogelijkheden zijn dat er informatie/capaciteit/talent kunnen gebruiken uit de Mercedes fabriek dat niet aan de kant zullen leggen.

En vergeet niet dat Mercedes geen bijzonder team was voordat McLaren hun als motorleverancier openlijk dumpten.

En ook als Mercedes betrapt wordt op valsspelen op de normale automarkt dan zijn ze uit de F1, Red Bull heeft dat probleem niet. (tenzij in RedBull sporen van cocaine gevonden worden natuurlijk)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49
Dat Yihhaaa deed Alonso ook ff op het einde van de race haha

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

enchion schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:55:
[...]
(tenzij in RedBull sporen van cocaine gevonden worden natuurlijk)
Dat is al eens gebeurt!

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Volgens mij zijn de motoren (mits dezelfde revisie) gewoon hetzelfde. Het verschil zit hem voornamelijk in de gebruikte software en het brandstofmengsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

DIt argument als aanwijzing oppakken zie ik niet helemaal automatisch kloppen.

Heb je gezien hoe makkelijk Williams een Mercedes voorbij laat, het lijkt mij duidelijk dat daar andere bijredenen voor mogelijk zijn.
Williams gebruikt dan ook Mercedes motoren. Bij die auto's gaat het alleen mis zodra ze een bocht tegenkomen anders waren ze net zo dominant als Mercedes. Wederom, het is de combinatie van de twee die Mercedes zo sterk maakt en dat valt moeilijk te ontkennen.
Volgens mij moeten alle motoren toch echt exact hetzelfde zijn. Dat was ook een zorg toen Hamilton zijn motor ontplofte bij de andere Mercedes teams.
Daarbij is Mercedes vooral een Engels team, ookal lijkt het me ook wel dat ze als er mogelijkheden zijn dat er informatie/capaciteit/talent kunnen gebruiken uit de Mercedes fabriek dat niet aan de kant zullen leggen.

En vergeet niet dat Mercedes geen bijzonder team was voordat McLaren hun als motorleverancier openlijk dumpten.
En met extra budget komen natuurlijk ook betere auto's. Mercedes kan een topbudget betalen en heeft dat ook gedaan de afgelopen jaren. Zo lang ze betalen blijven ze een serieus team lijkt mij.
En ook als Mercedes betrapt wordt op valsspelen op de normale automarkt dan zijn ze uit de F1, Red Bull heeft dat probleem niet. (tenzij in RedBull sporen van cocaine gevonden worden natuurlijk)
Dat zijn ze al met diesels welke die van VW zowaar schoon laten lijken. Zijn wel diesels met prestaties. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bee.nl schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:01:
[...]

Volgens mij zijn de motoren (mits dezelfde revisie) gewoon hetzelfde. Het verschil zit hem voornamelijk in de gebruikte software en het brandstofmengsel.
Groot verschil is ook de high power mode oid. Klantenteams mogen die maar een keer of 2 per race gebruiken, het Mercedes team kan die tot 15x in de race gebruiken naar het schijnt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27

AzzKickah

06-CENSORED

YakuzA schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:36:
[...]

Groot verschil is ook de high power mode oid. Klantenteams mogen die maar een keer of 2 per race gebruiken, het Mercedes team kan die tot 15x in de race gebruiken naar het schijnt.
High power mode? Mogen?

Bron??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

AzzKickah schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:41:
[...]

High power mode? Mogen?

Bron??
Volgens mij is dat algemeen bekend? Ze kunnen op het stuurtje de engine power mode instellen. Hoe agressiever de instelling, des te meer vermogen ze tot hun beschikking hebben (ten koste van brandstofverbruik, betrouwbaarheid, etc). De hoogste setting kan maar kort gebruikt worden en wordt bijv ingezet bij inhaalacties. Mercedes zal deze setting beter onder controle hebben, waardoor ze het vaker/langer kunnen benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27

AzzKickah

06-CENSORED

Bee.nl schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:47:
[...]

Volgens mij is dat algemeen bekend? Ze kunnen op het stuurtje de engine power mode instellen. Hoe agressiever de instelling, des te meer vermogen ze tot hun beschikking hebben (ten koste van brandstofverbruik, betrouwbaarheid, etc). De hoogste setting kan maar kort gebruikt worden en wordt bijv ingezet bij inhaalacties. Mercedes zal deze setting beter onder controle hebben, waardoor ze het vaker/langer kunnen benutten.
Ja dat is bekend. Maar alle teams hebben die verschillende engine modes. Dat die bij Mercedes een tandje meer oplevert prima, maar waar komt het stukje dat andere teams dat 'maar 2x per race mogen' vandaan? Daar bestaan helemaal geen regels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AzzKickah schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:39:
[...]

Ja dat is bekend. Maar alle teams hebben die verschillende engine modes. Dat die bij Mercedes een tandje meer oplevert prima, maar waar komt het stukje dat andere teams dat 'maar 2x per race mogen' vandaan? Daar bestaan helemaal geen regels over.
Werd een keer genoemd in de filmpjes van Ted of will. Het scheen zo in de contracten te staan voor de klantenmotoren.

Ook zijdelings hier genoemd. https://www.jamesallenonf...ula-1-teams-with-engines/
How do the customer teams run their engines each weekend? Is everything handled by embedded HPP engineers in the customer team?
Mercedes: How the engine is run is defined by what we call the phase document. This dictates how many laps can be done in each engine mode and defines the safe operating limits. These are then fluid according to the damage metrics we monitor throughout each race weekend.

[ Voor 36% gewijzigd door YakuzA op 24-10-2016 23:39 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 09:26
AzzKickah schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:39:
[...]

Is ook geen FIA regel maar een regel van Mercedes zelf m.b.t. de klantenmotoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:14
Is het eerste wat ik hier over hoor. Meer nog, ik dacht dat het niet mocht van de FIA reglementen om klantenteams te benadelen. Maar dat is, net als de meeste posts hierboven, wat ik denk, geen feit ;)

Er wordt hierboven zeer selectief een quote genomen uit een james allen interview.
Hier staat letterlijk dat iedereen hetzelfde krijgt
How far “behind” are the customer teams compared to the works team? When do they get the latest upgrades?
Mercedes: As explained previously, we supply identical hardware and software to the works team and our customer teams. The only exception comes when this is made impossible by logistical constraints – as per last year with Phase 4
Er wordt hier gezegd dat de klanten teams beperkt worden door het "phase document". Weet er iemand wat daar in staat? Zoals ik het lees, is dat "slechts" een beschrijving van wat de motor aan kan. Iets waar het Mercedes team zich ook moet aan houden, als ik deze quote correct lees
Is there anything Mercedes advises them not to do in order to protect the engines?
Mercedes: This is all contained within the phase document and is based on findings from both our dyno work back at Brixworth and data gathered across all cars on track throughout the season. We want to push our technology to the limits of performance and reliability and the phase document is a pretty accurate guide as to where those limits are.
Proof of that came in Monza last year, where we went beyond the phase document recommendations with Nico’s engine – and unfortunately found out what happened

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:55
Jammer van het uitvallen, wel een aardige race gezien.
Leuk circuit.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Kenhas schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:47:
Er wordt hier gezegd dat de klanten teams beperkt worden door het "phase document". Weet er iemand wat daar in staat? Zoals ik het lees, is dat "slechts" een beschrijving van wat de motor aan kan. Iets waar het Mercedes team zich ook moet aan houden, als ik deze quote correct lees
Ja, dat phase document is nou juist het ding he. Er gaan ook geruchten dat Hamiltons motor in Maleisie opgeblazen is omdat hij dus te hard aan het pushen was met de uberturbo mode ingeschakeld. Waarom weet ik, want volgens mij lag hij ruim op kop...

Wel is het zo dat ik eerder teamradio naar ROS en HAM heb gehoord waarin gewaarschuwd werd voor het gebruik van die STRAT 4 mode ofzoiets. Dit heb ik bij de andere teams met Mercedes motor nog nooit voorbij horen komen. Nou is hetgene dat uitgezonden wordt met betrekking tot teamradio natuurlijk ook aardig selectief...

[ Voor 20% gewijzigd door RonaldMcDonald op 25-10-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RonaldMcDonald schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:38:
[...]

Ja, dat phase document is nou juist het ding he. Er gaan ook geruchten dat Hamiltons motor in Maleisie opgeblazen is omdat hij dus te hard aan het pushen was met de uberturbo mode ingeschakeld. Waarom weet ik, want volgens mij lag hij ruim op kop...

...
Hij moest hard pushen zodat hij genoeg ruimte zou hebben om na een pitstop voor de Red Bull's naar buiten te komen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
RonaldMcDonald schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:38:
[...]

Wel is het zo dat ik eerder teamradio naar ROS en HAM heb gehoord waarin gewaarschuwd werd voor het gebruik van die STRAT 4 mode ofzoiets. Dit heb ik bij de andere teams met Mercedes motor nog nooit voorbij horen komen. Nou is hetgene dat uitgezonden wordt met betrekking tot teamradio natuurlijk ook aardig selectief...
Zoals je zelf zegt, "er gaan geruchten". Herinner me niet dat ik de indruk had dat ie aan het pushen was. Maar hij kwam dan ook niet zoveel in beeld. Zou niet onmiddellijk weten waar die rondetijden te vinden zijn. Herinner me wel dat Rosberg serieus aan het pushen was door die penalty na het passeren van een Ferrari, zodat ie meer dan 10 seconden ervoor kon blijven
Dacht gelezen te hebben dat het probleem kwam door oliedruk die wegviel en daardoor een lager die kapot gegaan is. Niet direct verband met de turbo, denk ik. Hoewel de oliedruk ook kan wegvallen door een probleem met de turbo maar dan zou die waarschijnlijk ook wel vervangen worden

Hierboven is wel op basis van herinneringen dus mogelijks serieus geblunderd ;)

En ieder team zal wel hun eigen uitdrukking hebben voor het doorgeven van engine settings. Bij Mercedes is het nu toevallig STRAT 1 t.e.m. 10 (kan ook 12 zijn). Bij Williams zal het iets anders, bij Force India nog iets anders, ...

[ Voor 7% gewijzigd door Kenhas op 25-10-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kenhas schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:31:
[...]

Zoals je zelf zegt, "er gaan geruchten". Herinner me niet dat ik de indruk had dat ie aan het pushen was. Maar hij kwam dan ook niet zoveel in beeld. Zou niet onmiddellijk weten waar die rondetijden te vinden zijn. Herinner me wel dat Rosberg serieus aan het pushen was door die penalty na het passeren van een Ferrari, zodat ie meer dan 10 seconden ervoor kon blijven
Dacht gelezen te hebben dat het probleem kwam door oliedruk die wegviel en daardoor een lager die kapot gegaan is. Niet direct verband met de turbo, denk ik. Hoewel de oliedruk ook kan wegvallen door een probleem met de turbo maar dan zou die waarschijnlijk ook wel vervangen worden

Hierboven is wel op basis van herinneringen dus mogelijks serieus geblunderd ;)

En ieder team zal wel hun eigen uitdrukking hebben voor het doorgeven van engine settings. Bij Mercedes is het nu toevallig STRAT 1 t.e.m. 10 (kan ook 12 zijn). Bij Williams zal het iets anders, bij Force India nog iets anders, ...
Rondetijden kun je hier vergelijken: http://en.mclarenf-1.com/...ppen&dr2=Lewis%20Hamilton

Die strat's zullen ze inderdaad wel per team wat andere naampjes voor hebben.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Ah, daar is die site weer. Had die al paar keer zien voorbij komen maar vergeet die altijd in mijn favorieten op te slaan. Bedankt :)

Als ik het zo bekijk, zal hij toch wel iets aan het pushen geweest zijn. Verschil met rosberg viel mee maar toch redelijk verschil in rondetijden met Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zal toch (weer) een draai aan gegeven gaan worden verwacht ik, nu is het van een redelijk serieus bedoelde toevoeging naar een lachertje gegaan. Tenminste, zo zie ik het. Kappen met dat DOTD.

How Max Verstappen became Formula 1’s ‘Boaty McBoatface’

...
Boaty McBoatface rose to internet popularity earlier this year when the British Natural Environment Research Council (NERC) invited the general public to come up with a name for its new $244 million polar research ship. A regional BBC radio presenter suggested ‘Boaty McBoatface,’ which duly went on to get over 120,000 votes; four times that of any other submission.
...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:08:
Er zal toch (weer) een draai aan gegeven gaan worden verwacht ik, nu is het van een redelijk serieus bedoelde toevoeging naar een lachertje gegaan. Tenminste, zo zie ik het. Kappen met dat DOTD.

...
Schreef het al eerder. Er is geen enkele criteria waar de DOTD aan moet voldoen. Staat nergens in de spelregels. DOTD is niet meer en minder dan een populariteits wedstrijd welke is gewonnen door Verstappen.

Kennelijk heeft Verstappen meer fans dan bijvoorbeeld de over het paard getilde celeberty Louise... >:)

Alle internet polls zijn te beïnvloeden. Zo ook deze. En als je het dan toch hebt over wie maakte de meeste reuring en ophef deze race, dan is dat toch echt Verstappen. Binnen 30 ronden, twee aardige inhaalakties, een pitstop volledig verknallen en dan ook nog een VSC veroorzaken. Mij dunkt zeg, genoeg redenen om hem DOTD te laten zijn... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dat hele DOTD gedoe, ik heb me er nooit mee bezig gehouden dus heb ook geen idee wat het inhoudt om erop te stemmen. Maar ben je als stemmer niet gewoon een product? Is het een lokkertje om je reclame te kunnen tonen? Worden er profielgegevens opgeslagen?

Het slaat nergens op dus er zal wel een verdienmodel achter zitten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Ankona schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:37:
Dat hele DOTD gedoe, ik heb me er nooit mee bezig gehouden dus heb ook geen idee wat het inhoudt om erop te stemmen. Maar ben je als stemmer niet gewoon een product? Is het een lokkertje om je reclame te kunnen tonen? Worden er profielgegevens opgeslagen?

Neuh, je gaat gewoon naar f1.com/dotd ofzoiets en daar kan je dan een coureur selecteren die volgens jou dotd moet zijn. Verder hoef je niks te doen of in te vullen ofzo.
Wat Mol wel liet doorschemeren is dat ze bij de FOM aan geotracking doen om te kijken waar de stemmen vandaan komen, dus in die zin zal het ongetwijfeld gebruikt (gaan) worden voor marketing doeleinden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Ankona schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:37:

Ik denk dat de gedachte er achter is dat mensen actiever bezig zijn met F1.
En je hoeft niet in te loggen of niks, gewoon naar f1.com/vote en dan de driver aan klikken die jij DotD vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48
Ereaser schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:20:
[...]

En je hoeft niet in te loggen of niks, gewoon naar f1.com/vote en dan de driver aan klikken die jij DotD vind.
In dat opzicht werkt het dus perfect want zelfs 2 dagen later wordt er nog druk over gecommuniceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

I-King schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:49:
[...]

In dat opzicht werkt het dus perfect want zelfs 2 dagen later wordt er nog druk over gecommuniceerd.
Dan kom je niet vaak genoeg in de F1 topics op dit forum... er kan dagen lang geboomd worden over een gebeurtenis tijdens of na de race. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zal het maar alvast toegeven, zelfs als VES door motorpech niet van z'n plek komt bij de start, stem ik op hem als DotD. Houd me maar ns tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48
Ik heb de meeste F1 topics gevolgd dus ik weet het! Juist nu het wat discutabel is levert DotD nog het meeste op, in discussievorm althans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ereaser schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:20:
[...]

Volgens mij ook, en werkt het best aardig. Vooral in NL :p
Je merkt dat het ze nog aan het zoeken zijn naar de beste manier om het te doen: Dat de uitslag direct na de race bekend is is leuker dan twee dagen later. Dat je al kunt stemmen vanaf de start is imho niet tactisch. Ik zou zeggen: Open de stemmen vanaf 75% van de raceafstand en laat hem open tot vijf minuten na de finish. Zo kun je op het podium nog de DotD bekendmaken, en is die persoon waarschijnlijk geen uitvaller. Andere mogelijkheid is hetzelfde systeem aanhouden, maar als de DotD uitvalt degene met het tweede aantal stemmen laten winnen. Een populariteitsverkiezing blijft het (voor een deel) sowieso.
RoD schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:56:
Ik zal het maar alvast toegeven, zelfs als VES door motorpech niet van z'n plek komt bij de start, stem ik op hem als DotD. Houd me maar ns tegen :+
Gelijk het bewijs van mijn laatste zin :+

[ Voor 13% gewijzigd door Migrator op 25-10-2016 16:59 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
Het is maar goed dat we geen fanboost hebben in de F1....dan zou Max steevast vooraan rondrijden ;)

Het idee achter de DotD is leuk, maar het kan toch geen verrassing zijn dat het een populariteitstest is?
En dan ook nog eens met een NL deelnemer.. Zelfs in de tijd van Jos kwam hij steevast in elke internetpoll als winnaar uit de bus. We zijn gewoon een fanatiek volkje (als het om knopjes drukken online gaat dan..)

Ik vind het voorstel in het artikel hierboven niet eens zo slecht. Laat ze maar een shortlist maken door een paar gerenommeerde ex-drivers op basis van de prestaties op de baan.
Het enige probleem daarmee is dat Max dan alsnog vaak in die shortlist zal staan en dus zal winnen :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RoD schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:56:
Probeer ik niet. Ik heb hem voor deze race als Dummy of the Day gewaardeerd 8)

Marko is dit keer ook niet zo gecharmeerd van onze Max.

Marko kritisiert Verstappen - Reifenverschleiß höher als bei Ricciardo

...
Marko kritisiert zu hohen Reifenverschleiß

Bei Red Bull war man dagegen nur mittelmäßig begeistert, dass der Pilot auf der Jagd nach Mercedes die Geduld verlor. „Wenn Du nicht vorbeikommst, dann darfst Du die Reifen nicht überfordern. Das muss er lernen“, kritisierte Teamberater Helmut Marko. „So gewinnst Du keine Rennen, so gewinnst Du keine Meisterschaften. Er muss die richtige Balance zwischen Attacke und Abwarten finden.“

...

Wat me op zich ook niet geheel onlogisch lijkt als je zo kort achter een andere aan blijft jagen, maar dat weet Verstappen zelf toch ook?

Toch begreep ik niet waar nu de winst van starten op geel voor Verstappen zou zitten? Dat ene rondje meer t.o.v. Ricciardo heeft hem eigenlijk niets gebracht, op rood zou ie ook in die ronde zijn binnengekomen.
Waarom werd ie zo vroeg naar binnengehaald en reed ie niet langer door op die eerste set gele bandjes?

Dus slechter weg met de start, waarvan akte. Meteen één plek verliezen en flink verdedigen om dat bij één plek te houden, wat ook extra achterstand opleverde.

Nou, ik ken er in ieder geval ééntje die zal denken, vooral zo doorgaan Max ;)

[ Voor 68% gewijzigd door hardware-lover op 25-10-2016 23:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 23:54
hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:32:
[...]

Probeer ik niet. Ik heb hem voor deze race als Dummy of the Day gewaardeerd 8)

Marko is dit keer ook niet zo gecharmeerd van onze Max.

Marko kritisiert Verstappen - Reifenverschleiß höher als bei Ricciardo

...
Marko kritisiert zu hohen Reifenverschleiß

Bei Red Bull war man dagegen nur mittelmäßig begeistert, dass der Pilot auf der Jagd nach Mercedes die Geduld verlor. „Wenn Du nicht vorbeikommst, dann darfst Du die Reifen nicht überfordern. Das muss er lernen“, kritisierte Teamberater Helmut Marko. „So gewinnst Du keine Rennen, so gewinnst Du keine Meisterschaften. Er muss die richtige Balance zwischen Attacke und Abwarten finden.“

...

Wat me op zich ook niet geheel onlogisch lijkt als je zo kort achter een andere aan blijft jagen, maar dat weet Verstappen zelf toch ook?

Toch begreep ik niet waar nu de winst van starten op geel voor Verstappen zou zitten? Dat ene rondje meer t.o.v. Ricciardo heeft hem eigenlijk niets gebracht, op rood zou ie ook in die ronde zijn binnengekomen.
Waarom werd ie zo vroeg naar binnengehaald en reed ie niet langer door op die eerste set gele bandjes?

Dus slechter weg met de start, waarvan akte. Meteen één plek verliezen en flink verdedigen omdat bij één plek te houden, wat ook extra achterstand opleverde.

Nou, ik ken er in ieder geval ééntje die zal denken, vooral zo doorgaan Max ;)
Hij ging al op geel vroeg binnen om hij blijkbaar voor de start afstellingen aan zijn auto had gedaan die niet goed genoeg waren ofzo? Tijdens de pitstop hebben ze vervolgens zijn afstellingen aan de vleugels teruggedraaid. Dat had effect want hij reed toen de snelste ronde tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 21:43
Vandaag weer thuisgekomen vanuit Austin, moe maar voldaan :). Was me eerste F1 en zeker niet me laatste. Ga er volgend jaar zeker minimaal nog 1 bezoeken.

Jammer van Max, maar het hoort er nou eenmaal bij.

Ben van vrijdag t/m zondag op het circuit geweest en enorm naar me zin gehad. Wat maken die oude Formule wagens een herrie zeg, poeh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
Idealiter had het scenario er heel anders uitgezien:
- RIC bij de start voor de beide Mercedessen.
- ROS en HAM jagen op RIC én in gevecht met elkaar.
- VES als lachende derde (vierde..) op een klein afstandje zijn bandjes sparen

En dat had RBR de mogelijkheid gehad om te spelen. Ze kunnen beide Mercedessen niet tegelijk naar binnen halen, dus er kan er maar 1 direct anticiperen op RIC.
Als die eerder zou gaan, zouden de Mercedessen daar na hun stop wederom achter zitten.
Max had door zijn banden te sparen wat langer dan de Mercedessen kunnen doorrijden en zo wellicht ze alledrie kunnen pakken als RIC ze wat had kunnen ophouden.

In theorie zijn de praktijk en theorie aan elkaar gelijk.
In de praktijk pakte RIC maar 1 Mercedes bij de start. Verloor VES direct een plek aan een Ferrari.
En het belangrijkste...hij verknalde zelf zijn banden en verknalde zelf zijn pitstop.

Herr Marko heeft denk ik volledig gelijk.
Max is zeer volwassen voor zijn leeftijd, maar hij heeft toch echt Verstappen bloed :o
Hoe mooi de "I'm not here to finish fourth!" ook is, hij moet blijkbaar nog leren dat je een race in de F1 niet enkel wint door snelle rondjes te rijden.
Max is ongelooflijk goed in direct een aanval plaatsen. Maar dat is ook zijn zwakte. Als het niet heel snel lukt, wil hij niet opgeven om het later te doen.
Hij wil gewoon soms te graag. Niet erg...moet ie wel vanaf.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
sanderb schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:29:
[...]

Hoe mooi de "I'm not here to finish fourth!" ook is, hij moet blijkbaar nog leren dat je een race in de F1 niet enkel wint door snelle rondjes te rijden.
Max is ongelooflijk goed in direct een aanval plaatsen. Maar dat is ook zijn zwakte. Als het niet heel snel lukt, wil hij niet opgeven om het later te doen.
Hij wil gewoon soms te graag. Niet erg...moet ie wel vanaf.
Mwoah... ik lees dat meer hier op het forum maar ben het daar toch niet mee eens... Max was veel sneller dan Rosberg... dan moet je ook proberen die kans te grijpen er voorbij te gaan, dus wat dat betreft had Max groot gelijk om te roepen dat hij niet was gekomen om vierde te worden... Dat dan de banden zo snel slijten als je het probeert en mislukt is het risico, maar ik vind het meer dan goed dat Max het geprobeerd heeft... uiteindelijk moest hij zich wel terugtrekken, maar liever strijdend tenonder terwijl je het probeert dan lafjes afwachten en je banden sparen omdat dat "misschien" gunstiger is, maar ook dat is niet bewezen.
[...]

Dus slechter weg met de start, waarvan akte. Meteen één plek verliezen en flink verdedigen omdat bij één plek te houden, wat ook extra achterstand opleverde.
eigenlijk is het heel dom om nota bene met gele banden te denken dat je Ferrari, die tot nu toe iedere race dit seizoen beter van hun plaats komen en op rode banden, achter je gaat houden bij de start... eigenlijk had men dat in de strategie moeten incalculeren...

[ Voor 19% gewijzigd door P.O. Box op 25-10-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Ja vraag me toch af hoe dat 'vroeger' was. Heb het idee dat het tegenwoordig allemaal veilig en voorzichtig en 'voor het team' moet, terwijl je op die beelden uit de jaren 80 en begin jaren 90 meer het idee had dat de coureurs ook voor zichzelf aan het vechten waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:04
omdat het toch een nederlands tintje heeft, .. een handvol video's van de fly-over door "onze" luchtmacht.

Helaas deze keer geen paddock pass preview en/of post-race video's te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 18:41
Misschien een stomme vraag, maar waarom vloog er een Nederlandse squad over in dit zeer chauvinistische/patriottische land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

metallicattim schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:00:
Misschien een stomme vraag, maar waarom vloog er een Nederlandse squad over in dit zeer chauvinistische/patriottische land?
Die zijn daar om de hoek gestationeerd geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

metallicattim schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:00:
De gemiddelde amerikaan ziet daar apache's en chinook's overkomen en denkt er niet eens aan dat die wel eens van een ander land kunnen zijn? O-)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

YakuzA schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:10:
[...]

De gemiddelde amerikaan ziet daar apache's en chinook's overkomen en denkt er niet eens aan dat die wel eens van een ander land kunnen zijn? O-)
De gemiddelde Amerikaan ziet twee grote en drie kleinere helikopters overvliegen :+
(omroeper zegt het overigens wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn duits is niet zo heel sterk, maar zou het kunnen dat het bericht van Marko over de bandenslijtage een beetje uit het verband gerukt is? Kan me niet voorstellen dat ie het in algemene zin bedoelt, gezien de eerdere prestaties van Max met de banden. M.b.t. De race van afgelopen weekend heeft ie gewoon gelijk natuurlijk. Dat was niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:57
Het gaat dan denk ik (voornamelijk) ook om de laatste race die uitspraak van Helmut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 18:41
YakuzA schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:10:
[...]

De speaker roept het zelfs om dat het Dutchies zijn ;) En dan nog, een Amerikaan zal dat geregeld/verzonnen moeten hebben om de Nederlandse luchtmacht over te laten vliegen en niet de Amerikaanse, die toch minstens hetzelfde materiaal hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door metallicattim op 26-10-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Dit gevecht hoort hier toch ook wel. Wat jammer dat dit niet in de officiële uitzending is geweest zeg.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:05
Allen, morgen is het Mexico topic open. Voor nu verder in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1