[F1 2016] Race 18 - GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste
Acties:
  • 42.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Dan mag je dat nog een keer doen voor het verkeerd gebruik van me. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44
HAM pls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Flauw gebabbel nu. Tijd om te gaan pitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:57

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Leuke dame die Vowles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Vos schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:55:
Ik zeg vaker vrouwen op het podium, is Hamilton ook vrolijker ;)
Nah, Hamilton heeft gewonnen en dan voert ie zijn "kijk mij eens sympathiek zijn" show weer op. Heeft niet zoveel met vrouwen van doen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Hij heeft wel een punt vind ik. Max pusht soms te veel lijkt het. Hij reed knetterhard richting Rosberg, wat veel van de banden kost. Vervolgens rijdt je er ronden lang achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
Bee.nl schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:51:
[...]

Overdrijven is ook een vak ;)

[...]

Nee, Max dacht dat het team box had gezegd en daarom kwam hij binnen. Dat zei hij letterlijk over de boordradio.

[...]

Nee, uit het interview met Max blijkt dat het team vroeg om door te gaan. Toen het toch niet lukte, moest hij em parkeren. Omdat de bak vast zat, werkte de neutrale stand niet en moest er een kraan aan te pas komen. Dus er is geen opzet in het spel.
Hoe kun je nu iets horen dat niet gezegd is? Als het team niets gezegd heeft, is dat gewoon fuck-up van Max.

Als het team je uiteindelijk wel vraagt om te parkeren, kun je misschien een iets handiger plekje uitzoeken waar je de auto zelf kunt inparkeren...

Een knock-on effect van allerlei beginnersfoutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
Champagne probleem was wel meteen opgelost! Volgend jaar nog een keer uitvallen of lager dan 3 eindigen. Dan mag Max wel gewoon drinken 😜

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
Madness? This is Texas!
Of is hij dat niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Van mij mag Mr Butler vaker de interviews doen

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:04
hahaha Red Bull Shoey

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:35
Vos schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:47:
[...]

Nu een shoey? Lijkt me niet.
Telt dit ook? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Die butler klinkt niet helemaal nuchter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Requiem19 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:57:
[...]

Hoe kun je nu iets horen dat niet gezegd is? Als het team niets gezegd heeft, is dat gewoon fuck-up van Max.

Als het team je uiteindelijk wel vraagt om te parkeren, kun je misschien een iets handiger plekje uitzoeken waar je de auto zelf kunt inparkeren...

Je kunt ook iets verkeerd horen, het is niet bepaald ruisvrij geluid bij 300 km/uur.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:24
Ricciardo maakt er weer een leuk showtje van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Lekker Ventje schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:57:
[...]

Nah, Hamilton heeft gewonnen en dan voert ie zijn "kijk mij eens sympathiek zijn" show weer op. Heeft niet zoveel met vrouwen van doen.
I know, was ook grapje ;) hij komt buiten het podium voldoende aan zijn 'trekken' wat vrouwen betreft :+

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 23-10-2016 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 18:49
Wie is de interviewer eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27
Gerard Butler, acteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:56
Gerard Butler

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Iets met beste stuurlui??? |:(

Hij heeft hem juist op de beste plek gezet, vlakbij een kraanwagen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Vos schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:57:
[...]

Hij heeft wel een punt vind ik. Max pusht soms te veel lijkt het. Hij reed knetterhard richting Rosberg, wat veel van de banden kost. Vervolgens rijdt je er ronden lang achter...
Tsjah, het was zijn enige kans om nog iets van zijn race te maken. Als hij achter Rosberg blijft wordt 'ie sowieso vierde. Als hij zn banden verneukt (en zn pitstop niet helemaal de mist in gaat) wordt hij waarsch ook nog vierde, dus ik zie het probleem niet zo. Ik vond het persoonlijk wel mooi iig, jammer dat het zo eindigde, maar goed, het was toch niet zijn race. Shit happens, mooi dat het niet de motor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

This is Sparta!!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nachtnet schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:58:
Hij schijnt geheelonthouder te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Victoria is overigens de vrouw van James Vowles, team strateeg bij Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Een Bounty Hunter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MikeyMan schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:59:
[...]

Riiiiiight :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

nachtnet schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:58:
Hij blijkt geen alcohol te drinken. Dus dan maar een Shoey met Red Bull van Ricciardo :D _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
MikeyMan schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:59:
[...]

Verbazend genoeg wel.. Ziet eruit alsof hij 2 uur in de kroeg heeft gezeten .. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Bee.nl schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:59:
[...]

Hij blijkt geen alcohol te drinken. Dus dan maar een Shoey met Red Bull van Ricciardo :D _/-\o_
De sponser was er blij mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CveyuR5WEAANFh_.png:large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/J6BRwwbRi2u1q/giphy.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Leukste podium interview in tijden. Heerlijke sfeer. :D vooral met ricciardo is het altijd top. Gun hem wel kampioenschap 2017.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:04

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
RIC blijft toch ook echt een topgozer :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
ALO en MAS mogen nog even naar de stewards.. Net als Ferrari..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvezHU9WAAEosAx.jpg:large

[ Voor 40% gewijzigd door nachtnet op 23-10-2016 23:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Hoe kun je dit nu concluderen zonder de feiten te kennen? De communicatie gaat niet bepaald in hd-audio kwaliteit... Een misverstand kan dan zo ontstaan.

Hoeveel beter dan direct naast een kraan kan het? De koppeling werkte duidelijk niet meer en de motor moest uit, dan kun je niet nog even een paar bochten verder door rollen... Erg makkelijk zeuren op Max dit...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Omdat dit Max zijn uitleg was tijdens pers conferentie op Sky.

Opzich was er niets mis met de plek, immers was het toegankelijk om de auto zo weg te duwen. Maar als de auto in versnelling blijft staan kan je niet zoveel.

Misschien wilden ze eerst checken of het niet een software glitch was ofzo en vroegen ze om door te rijden.

IMHO hadden ze die call wel even een halve ronde eerder mogen geven. Ze konden zelf ook zien dat hij in een high-speed bochtig gedeelte kwam, dus dat is niet zo handig.

Zijn pitstop was heel stom vandaag.
Maargoed.. als we op gaan sommen wat voor fouten coureurs allemaal wel niet hebben gemaakt? Hamilton die de pit niet haalde in Malaysia meen ik (doeg titel), of in Canada tegen een stilstaande auto knalde (pit was dicht), of bij Mclaren stopte toen hij voor Merc reed enz.

Dus hopelijk leert hij er van :p Uiteindelijk is dat het belangrijkste.. je mag maar 1x dezelfde fout maken, anders ben je er niet goed genoeg voor. Maar dat is eigenlijk voor elk beroep zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Hans1990 op 23-10-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
v8power67 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:01:
Leukste podium interview in tijden. Heerlijke sfeer. :D vooral met ricciardo is het altijd top. Gun hem wel kampioenschap 2017.
Liever Max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Grrrrrene schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:04:
[...]

Hoe kun je dit nu concluderen zonder de feiten te kennen? De communicatie gaat niet bepaald in hd-audio kwaliteit... Een misverstand kan dan zo ontstaan.

[...]

Hoeveel beter dan direct naast een kraan kan het? De koppeling werkte duidelijk niet meer en de motor moest uit, dan kun je niet nog even een paar bochten verder door rollen... Erg makkelijk zeuren op Max dit...
Als Max 'sorry' tegen zijn team zegt, dan lijkt hij toch wel toe te geven dat de fout bij hem ligt. Je verontschuldigen voor de fout van een ander zou een beetje vreemd zijn.

Parkeren: Max had ook de auto precies linksom dat gat in de omheining kunnen insturen, dan was er geen takel nodig geweest...

Ik vond dit persoonlijk een slechte race van Max. Zijn snelheid in 2e stint was een lichtpunt, evenals zijn inhaalacties, maar de reeds besproken acties waren echt onder zijn niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Beetje gezeur vanaf de zijlijn, zonder dat je alle info hebt Requiem19....dat is mijn mening.

Te koop....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:43
Requiem19 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:08:
[...]

[...]

Parkeren: Max had ook de auto precies linksom dat gat in de omheining kunnen insturen, dan was er geen takel nodig geweest...

[...]
Niet met een draaicirkel van een F1 auto

http://miagaming.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Alles wat wij hier posten komt van de zijlijn albino71 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
albino71 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:09:
Beetje gezeur vanaf de zijlijn, zonder dat je alle info hebt Requiem19....dat is mijn mening.
Mee eens, ik vond dat Max een vrij aardige race reed, maar zijn start was gewoon het bepalende punt omdat Raikonen hem inhaalde. Dat was overigens totaal niet zijn fout (imo, de ferarris zijn gewoon de beste starters van het veld) en vond het nog best ok dat hij Vettel achter zich wist te houden. Daarna was het een vrij aardige race voor VES. Wat er precies fout is gegaan bij de pitstop zullen we in de loop der tijd wel horen, zelfs als het een foutje was, dat kan een keer gebeuren. Als zn versnellingsbak niet stuk was gegaan, was hij denk ik vast nog wel vierde geworden, aangezien de ferrari's toch 3 keer moesten stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Als Max 'sorry' tegen zijn team zegt, dan lijkt hij toch wel toe te geven dat de fout bij hem ligt. Je verontschuldigen voor de fout van een ander zou een beetje vreemd zijn.
Jij zegt dat ze niks tegen hem zeiden. Dat zou raar zijn als hij ze verkeerd heeft begrepen/verstaan. Uit radiostilte maakt geen enkele coureur op dat hij moet pitten.
Ik kan het nu niet terugkijken, maar om dit nu een opeenstapeling van rookie mistakes te noemen gaat me echt tever.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
[...]

Ik vond dit persoonlijk een slechte race van Max. Zijn snelheid in 2e stint was een lichtpunt, evenals zijn inhaalacties, maar de reeds besproken acties waren echt onder zijn niveau.
Die omheining werd toch pas opengemaakt nadat max zijn auto parkeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Tony DiZinno
‏@tonydizinno
"Ah hell, my boy's done it again," Ricciardo says in his Australian Texan accent about VES causing the VSC. #F1onNBC #USGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Grrrrrene schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:14:
[...]

Jij zegt dat ze niks tegen hem zeiden. Dat zou raar zijn als hij ze verkeerd heeft begrepen/verstaan. Uit radiostilte maakt geen enkele coureur op dat hij moet pitten.

[...]

Ik kan het nu niet terugkijken, maar om dit nu een opeenstapeling van rookie mistakes te noemen gaat me echt tever.
Doornbos en Hong-Ping Tung noemen het ook een fout van Max overigen :-). In mijn post, die je kunt teruglezen, staan de woorden "Als het team niets gezegd heeft, dan...'.

Het triggeren van de VSC was geen rookie fout, maar was ook niet z'n beste actie.

De grootste rookie fout was imo om tegen het advies van z;n team en engineer in z'n banden kapot maken vlak achter Rosberg. Zoals hij zelf ook zegt in het interview 'Op een gegeven moment dacht ik, ik kom er tohc niet voorbij, maar toen waren mn banden al beschadigd' -> no shit sherlock.

De pitstop heeft ook alles weg van een rookiefoutje.

Vooral jammer dat Max in sommige situaties niet z'n hoofd koel kan houden en de stints slim tactisch kan opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Had niet uitgemaakt. De versnellingsbak zat vast, kon niet in neutraal via het speciale knopje en kon daardoor niet weggerold worden. Linksom of rechtsom was die kraan nodig geweest. De daaruit voortvloeiende VSC is meer een overblijfsel van het Bianchi-ongeval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:18:
[...]
Vooral jammer dat Max in sommige situaties niet z'n hoofd koel kan houden en de stints slim tactisch kan opbouwen.
Hij is 19 jaar !!!

En voor een 19jarige gedraagt hij zich vele malen volwassener/doordachter dan vele andere "coureurs" die ik de laatste 30 jaar in de F1 heb zien rijden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Was een bijzondere race om naar te kijken. Jammer van de fout van VES bij de pitstop; toch maar kijken hoe ze deze communicatiefout kunnen oplossen. Blijkbaar heeft VES het bericht vanaf de pitwall verkeerd begrepen. Goed om te zien dat ondanks die fout het team van RBR snel ter plaatse was om er nog een redelijke stop van te maken.

Het probleem met zijn motor/versnellingsbak was bijzonder om mee te maken in de RBR omdat dit niet eerder is voorgekomen sinds VES daar rijdt. Vond dat hij nog behoorlijk lang bleef doorrijden. Had de indruk dat hij daarmee wel gevaarlijke situaties op de baan aan het creëren was. De VSC die vervolgens kwam had overigens niets met de kraan te maken, de VSC werd namelijk direct in werking gesteld zodra VES uit de auto klom.

Verder was het leuk om SAI zo te zien vechten met ALO. Qua regie niet heel bijzonder. In het begin veel van de HAAS gezien. Later in de regie niet veel inhaalacties op achterblijvers gezien, dus geen zicht op hoe het ging met de blauwe vlag situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Massa gelukkig nog maar 3 races...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Maar ligt het alleen aan mij of heb ik de DOTD uitslag gemist? (Zou natuurlijk kunnen dat VES weer DOTD gekozen is en dat de FOM nu probeert de regels zo te interpreteren dat ALO toch deze poedelprijs krijgt..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ondanks alle fouten en pech toch deze mooie actie

https://my.mixtape.moe/eevozm.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:27:
Maar ligt het alleen aan mij of heb ik de DOTD uitslag gemist? (Zou natuurlijk kunnen dat VES weer DOTD gekozen is en dat de FOM nu probeert de regels zo te interpreteren dat ALO toch deze poedelprijs krijgt..)
Bij mij staat er nog steeds dit.
Afbeeldingslocatie: https://d1e2xd55don6jr.cloudfront.net/images/7d/7d1183ed-518c-4a2c-8f3a-4015736affcb/ResultsSoon.jpg?_src=lvis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afgelopen races werd dat toch al bij de geblokte vlag bekend gemaakt? Zijn ze op zijn amerikaans de stemmen aan het hertellen? :+

Oefenen voor over een paar weken.. :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Daar lijkt het wel. Of ze gaan nu DNF uitsluiten van de uitslag... maar dat gaat natuurlijk niet lukken omdat iemand ook nog in de laatste ronde kan uitvallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:13
Volgend jaar gaan we die McLarens meer zien. Als je bedenkt dat ze nu gewoon een betere motor hebben dan de eind 2015 Ferrari, dan toont dat toch wel aan dat ze eigenlijk inderdaad een jaartje langer hadden moeten wachten voor ze echt mee gingen doen. Wat een enorme progressie is daar geboekt, ondanks het token systeem.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 21:29
Jammer dat als de interessante verhalen loskomen in de studio die vervelende stoethaspel de boel afbreekt en een reclame inlast.

Zonde dat de race een beetje doodbloedde, ik had even moeite om de resterende rondjes van de race na het uitvallen van Max nog goed te volgen.

Over de race van Max: Start was gemiddeld, goede reactie, maar één klein momentje in de eerste hairpin kostte hem een positie. De eerste ronde wel erg goed verdedigd t.o.v. Vettel, dat deed hij goed.

In de tweede stint zagen de rondetijden er erg goed uit, maar jammer dat hij dan vervolgens niet z'n koppie gebruikt en z'n banden kapot rijdt in een gevecht met Rosberg. Maar ik ben er van overtuigd dat hij hierin intelligenter wordt naarmate hij meer ervaring krijgt in de f1.

Tja, en dan de mislukte pitstop. Jammer dat het gebeurt, maar ik kan me best voorstellen dat met die herrie om je heen en die niet al te beste radiogeluid een communicatiefout zo is gemaakt. Wel goed trouwens dat hij z'n fout toegeeft. En dit soort ervaringen heeft hij nu nodig om volgend jaar het kampioenschap binnen te halen ;)

Dat gemiep trouwens over de plaats waar hij z'n auto neerzet nadat z'n bak het begaf snap ik niet. Ik vind dat echt krampachtig zoeken naar dingetjes om toch nog even extra azijn te zeiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De pitstop was Max zijn eigen fout en hij vind het zelf ook niet echt "very clever"... Zo nu klaar met het gezeur daarover. Volgende week weer nieuwe kansen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
sjaool schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:34:
De pitstop was Max zijn eigen fout en hij vind het zelf ook niet echt "very clever"... Zo nu klaar met het gezeur daarover. Volgende week weer nieuwe kansen. :)
Wordt gelukkig weer een back-to-back race. Donderdag alweer de persco, vrijdag actie op de baan: 17:00u fp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ik vind de starts van Max niet slecht de laatste tijd. Was het toch de koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Tja als je hoort dat je moet pitten dan kan ik de relatie niet met leeftijd of ervaring leggen. Als je ervan overtuigd bent dat je dat gehoord hebt. Gewoon lullig, maar dit soort dingen gebeuren ook. Nu zal hij wel gaan dubbelchecken.

Ik hoor andere rijders ook nooit dubbelchecken maar wij horen het meeste radioverkeer ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door RedHat op 23-10-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Arjantje72 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:37:
Ik vind de starts van Max niet slecht de laatste tijd. Was het toch de koppeling.
Klopt. Sinds ze dat lek boven water hebben zijn zijn starts weer prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Alle fouten? Volgens mij was de enige fout dat hij binnen kwam, terwijl het team daar niet om had gevraagd. Wat een negativiteit alhier, typisch Nederlands ofzo? Toch mooi dat je nog een mooie actie weet te posten, het was niet de enige imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Max heeft doorgereden met de gedachte misschien de gearbox te resetten of wachten op team, toen na zijn reactie dat het erg ratelde in overleg zijn auto geparkeerd om meer schade te voorkomen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De uitslag van Driver of the Day duurt maar lang dit keer. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 21:29
Snowdog schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:43:
[...]

Alle fouten? Volgens mij was de enige fout dat hij binnen kwam, terwijl het team daar niet om had gevraagd. Wat een negativiteit alhier, typisch Nederlands ofzo? Toch mooi dat je nog een mooie actie weet te posten, het was niet de enige imo.
Geen idee of dat typisch Nederlands is, maar er is een aantal mensen hier die pretenderen objectief te zijn in hun commentaar op Max, maar hierin doorslaan naar het negatieve toe. Vooral vanavond is dat weer duidelijk te zien in dit draadje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Persco:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=M_JzRHPa2bY]
Zal in de loop van de nacht wel weer verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010

swv

Hackus schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:46:
Max heeft doorgereden met de gedachte misschien de gearbox te resetten of wachten op team, toen na zijn reactie dat het erg ratelde in overleg zijn auto geparkeerd om meer schade te voorkomen.
Ter aanvulling de letterlijke uitleg: Volgens mij komt onderstaande quote rechtstreeks uit het Ziggo interview want daar had ik zo uit mijn hoofd dezelfde uitleg van Max gehoord
"Het team zei aanvankelijk dat ik moest blijven rijden, wel zeiden ze dat er een serieus probleem was. Op een bepaald moment kreeg ik te horen dat ik moest stoppen. Dat deed ik, maar de auto schoot vervolgens niet in zijn neutraal. Daardoor kon deze niet meteen weggeduwd worden, iets dat misschien de reden was dat er een virtuele safety car kwam."
http://m.gpupdate.net/nl/...rde-ineens-veel-gehakkel/

Jammer dat een aantal mensen al meteen na deze gebeurtenis een mening klaar hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

Edd

sjaool schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:48:
De uitslag van Driver of the Day duurt maar lang dit keer. :P
Ze zijn aan het uitzoeken of iemand die DNF is, wel DotD kan worden :P

En zo niet, dan schrijven ze hem even ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Edd op 23-10-2016 23:56 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Edd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:56:
[...]

Ze zijn aan het uitzoeken of iemand die DNF is, wel DotD kan worden :P

En zo niet, dan schrijven ze hem even ;)
Volgende keer mag je niet meer stemmen op een coureur uit je eigen land, geheel Songfestival stijl. Heeft Kvyat ook eens kans om DotD te worden. :D

lmao wat een stunt! :+
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/vote/_jcr_content/articleContent/manual_gallery/image1.img.1536.medium.jpg/1477259738771.jpg
Het wordt een beetje gewoontjes zo. Gefeliciteerd!

[ Voor 23% gewijzigd door sjaool op 24-10-2016 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:24
De communicatie bij Mercedes is nog steeds niet helemaal goed. Volgens Hamilton had hij minder vermogen als Rosberg door een wijziging aan zijn brandstoftoevoer en volgens Toto had Hamilton net zo veel vermogen als Rosberg :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

Edd

We hebben een DotD..
3x raden wie?? :+

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/vote/_jcr_content/articleContent/manual_gallery/image1.img.1536.medium.jpg/1477259738771.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Edd op 24-10-2016 00:04 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Horner schijnt na de race gezegd te hebben dat het team geen enkele pitcall naar Max gedaan heeft, dat Max niet via de radio het team heeft laten weten dat hij binnen kwam en tevens niet op zijn stuur de knop 'push to confirm pitstop' knop heeft ingedrukt.

Zeer vreemde situatie.

Edit: oh, ik lees nu dat Max bij Sky gezegd heeft dat het team hem de ronde hiervoor vertelde om te pushen. Daaruit leidde hij af dat hij de pits in moest gaan, maar dat was dus helemaal niet gezegd.

[ Voor 26% gewijzigd door Requiem19 op 24-10-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Requiem19 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:04:
Horner schijnt na de race gezegd te hebben dat het team geen enkele pitcall naar Max gedaan heeft, dat Max niet via de radio het team heeft laten weten dat hij binnen kwam en tevens niet op zijn stuur de knop 'push to confirm pitstop' knop heeft ingedrukt.

Zeer vreemde situatie.
Ik vond het eigenlijk wel logisch dat ie naar binnen ging toen ik het op het scherm als melding zag, één ronde nadat Ricciardo dat deed. Geen idee wat ze in gedachten hadden voor strategie, omdat ie door zijn jacht op Rosberg toch aardig zijn bandjes had versleten op dat moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/vote/_jcr_content/articleContent/manual_gallery/image1.img.640.medium.jpg/1477259738771.jpg

Toch niet gelukt de regels te buigen...

Misschien toch maar terug naar stemmen NA de race?

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 24-10-2016 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yep. Die dinosaurussen daar hebben het weer eens een keer niet goed doordacht, kom op zeg. Lachertje van het weekend, hoewel......? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:12
hardware-lover schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:07:
[...]

Ik vond het eigenlijk wel logisch dat ie naar binnen ging toen ik het op het scherm als melding zag, één ronde nadat Ricciardo dat deed. Geen idee wat ze in gedachten hadden voor strategie, omdat ie door zijn jacht op Rosberg toch aardig zijn bandjes had versleten op dat moment.
Dit inderdaad. Had de live-timing ernaast (die een seconde of 10 voorloopt), en zat er al op te letten dat hij de ronde na RIC naar binnen zou gaan. Leek dus volkomen logisch toen dat ook gebeurde, helemaal omdat zijn tijden in de 2 à 3 ronden daarvoor toch een beetje in begonnen te kakken t.o.v. de Ferrari's erachter.

Misschien heeft Max dit ook wel gedacht. Hij is alleen vergeten het met zijn team te communiceren :) ,

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
hardware-lover schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:12:
[...]

Yep. Die dinosaurussen daar hebben het weer eens een keer niet goed doordacht, kom op zeg. Lachertje van het weekend, hoewel......? ;)
Mjah, driver of the day is sowieso enigszins apart, omdat je meer dan de helft niet meekrijgt (hoewel ik het positief vond dat ze nog aardig wat van de achterhoede-gevechten lieten zien vandaag). Zie dat veel mensen graag Sainz zouden willen zien als driver of the day, maar kan me eigenlijk niet echt herinneren dat ik hem een mooie move heb zien maken. Correct me if I'm wrong, maar ik had het idee dat hij wat geluk had met de VSC en daardoor een mooie plek in de race weet te halen en daardoor zou hij DotD verdienen.

Zou zelf eerder Alonso zeggen dan, hoewel zijn inhaalmoves op het einde ook niet helemaal perfect waren, mjah dat is de charme dan I guess... Beter is denk ik om het gewoon af te schaffen, want heel veel meer dan een populariteitswedstrijd of een "hey deze rijder is wel erg hoog geeindigd met zijn brakke auto"-contest zal het wel niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hardware-lover schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:12:
[...]

Ach, Max had in ieder geval wel de inhaalactie van de dag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
Die Sky-interviewster probeert Max van alles aan te praten. Hij zou last hebben van het commentaar op zijn rijstijl (heb vandaag toch gewoon Max acties gezien) waardoor hij niet geconcentreerd zou zijn. En omdat hij de auto niet op de juiste plek neerzet is hij verantwoordelijk voor het feit dat de VSC RIC niet P2 heeft opgeleverd (terwijl de auto precies voor een open stuk van de vangrail wordt geplaatst).

Bij het parkeren heeft Max het te netjes gedaan zelfs. Hierdoor was een VSC mogelijk ipv een SC. Dat had RIC veel beter geholpen.

Pitstop was zijn fout,maar enigszins begrijpelijk gezien de stop van RIC 1 ronde eerder. Wellicht zat RB op plan B en Max op plan A?

Sky is echt aan het zoeken volgens mij.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ALO & MAS geen straf of schuld. Benieuwd of dat ook zo was geweest als het VES ipv ALO was geweesst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ben vooral benieuwd of het uitvallen van vandaag nog extra gevolgen gaat hebben voor Verstappen bij de volgende race? Misschien niets, of toch +10, of mogelijk zelfs +15 plekken verder dan zijn kwalificatieplek in Mexico?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Een gearbox change kost vijf plaatsen. Nu maar hopen dat deze te repareren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 14-09 08:31
sjaool schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:57:
Een gearbox change kost vijf plaatsen. Nu maar hopen dat deze te repareren valt.
Je kon echt het een en ander horen rammelen en kraken, waardoor het aannemelijk is dat er toch wel grote schade aan de versnellingsbak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Alles is te repareren, lijkt me. Ze kunnen die bak toch compleet reviseren? Of 'telt' dat niet en kost dat ook een gridstraf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 14-09 08:31
AzzKickah schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 01:10:
Alles is te repareren, lijkt me. Ze kunnen die bak toch compleet reviseren? Of 'telt' dat niet en kost dat ook een gridstraf?
Je mag maar beperkt repareren. Anders kun je met 2 of 3 'losse' reparaties een effectief nieuw onderdeel in je auto stoppen. In het geval van een versnellingsbak zou je best een rubbertje mogen vervangen, maar een tandwiel mag volgens al niet. Want dat telt als een nieuwe versnellingsbak. Dan kun je er beter een geheel nieuwe instoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:57:
Mocht het (enkel) de versnellingsbak zijn...

As with power units, the teams are restricted in the number of gearboxes they can use per season, with the rules mandating that a single gearbox must be used for six consecutive events. Every unscheduled gearbox change results in a five-place grid penalty.

Dan vind ik onderstaand plaatje, maar helemaal duidelijk is dat me nu niet?
6 is goed, dus niets aan de hand?

Situatie USA (voor de race)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvZAqLsWgAErk-T.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 24-10-2016 01:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:06
Je mag volgens mij zonder straf een nieuwe versnellingsbak voor de volgende race erin plaatsen als de huidige kapot gaat tijdens de huidige race en de huidige race niet weet te finishen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lasmibalsingh op 24-10-2016 01:42 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Dat plaatje hierboven laat zien dat Max aan zijn 6de race met deze gearbox bezig was en dat hij sowieso gratis mag wisselen na deze race. Althans zo interpreteer ik het. Geen idee of dat klopt, maar ik denk het wel. Je moet 6 races ermee doen en een unscheduled vervanging van dat ding levert je 5 plaatsen straf op.

Ik neem aan dat na die 6 races gewoon gratis gewisseld mag worden en dat dus ook Nasr, Ricardo en Massa net als Max gewoon een nieuwe mogen steken na vandaag omdat die aan hun 6de race zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vosss schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 01:46:
Dat plaatje hierboven laat zien dat Max aan zijn 6de race met deze gearbox bezig was en dat hij sowieso gratis mag wisselen na deze race. Althans zo interpreteer ik het. Geen idee of dat klopt, maar ik denk het wel. Je moet 6 (achtereenvolgende) races ermee doen en een unscheduled vervanging van dat ding levert je 5 plaatsen straf op.

Ik neem aan dat na die 6 races gewoon gratis gewisseld mag worden en dat dus ook Nasr, Ricardo en Massa net als Max gewoon een nieuwe mogen steken na vandaag omdat die aan hun 6de race zaten.
Ik denk dat je gelijk hebt (inclusief het stukje tussen haakjes), Kimi staat op 1 en die heeft hem vorige race (met +5 tot gevolg), gewisseld. Dat zou dus aardig kunnen kloppen.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 24-10-2016 02:08 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:06
vosss schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 01:46:
Dat plaatje hierboven laat zien dat Max aan zijn 6de race met deze gearbox bezig was en dat hij sowieso gratis mag wisselen na deze race. Althans zo interpreteer ik het. Geen idee of dat klopt, maar ik denk het wel. Je moet 6 races ermee doen en een unscheduled vervanging van dat ding levert je 5 plaatsen straf op.

Je laatste alinea klopt niet. Een rijder moet de huidige race niet gefinished zijn door versnellingsbakproblemen die niet door eigen toedoen zijn veroorzaakt om in aanmerking te komen voor een versnellingsbakwissel zonder staf voor de volgende race Art 23.6.

Geldt dus alleen voor max.

[ Voor 3% gewijzigd door Lasmibalsingh op 24-10-2016 01:57 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
enchion schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:21:
[...]

Hij is 19 jaar !!!

En voor een 19jarige gedraagt hij zich vele malen volwassener/doordachter dan vele andere "coureurs" die ik de laatste 30 jaar in de F1 heb zien rijden.
Tja, als je op sommige mensen let, wat ze zeggen, die komen alleen maar om te mauwen. Misgunners.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Lasmibalsingh schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 01:56:
[...]

Je laatste alinea klopt niet. Een rijder moet de huidige race niet gefinished zijn door versnellingsbakproblemen die niet door eigen toedoen zijn veroorzaakt om in aanmerking te komen voor een versnellingsbakwissel zonder staf voor de volgende race Art 23.6.

Geldt dus alleen voor max.
Ok maar dan snap ik de tekst niet. Er staat:
As with power units, the teams are restricted in the number of gearboxes they can use per season, with the rules mandating that a single gearbox must be used for six consecutive events. Every unscheduled gearbox change results in a five-place grid penalty.
Die andere 3 hebben dan toch ook gewoon 6 opvolgende GP;s dat ding gebruikt?

Ik maak daaruit op dat na elke 6de GP met dat ding er een scheduled change mag zijn zonder straf.
Waarom is dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vosss schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 02:07:
[...]
Ok maar dan snap ik de tekst niet. Er staat:

[...]

Die andere 3 hebben dan toch ook gewoon 6 opvolgende GP;s dat ding gebruikt?

Ik maak daaruit op dat na elke 6de GP met dat ding er een scheduled change mag zijn zonder straf.
Waarom is dat niet dan?
Dat is volgens mij ook zo, in geval van;

1) If a driver fails to finish a race due to reasons beyond his or his team's control, he may start the next meeting with a different gearbox without incurring a penalty.

2) in het geval van 6 opeenvolgende races met dezelfde bak te hebben gereden.

Bovenstaande zonder straf.

Vraag me alleen af wat er na FP1 is gewijzigd omdat Verstappen daarin klaagde dat hij in de limiter kwam op het lange rechte stuk. Dat lijkt me wat met de bak te maken te hebben (ratio's?), of had dit een andere oorzaak?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Max DotD. Er zijn echt teveel mongolen op het internet. Maar het voting systeem is natuurlijk ook ruk.
Reddit is in ieder geval weer maximaal over de flos... Heerlijk!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

alexbl69 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 00:17:
[...]

Dit inderdaad. Had de live-timing ernaast (die een seconde of 10 voorloopt)
Je weet dat je die kan pauzeren om zo meer in sync met je tv te lopen toch?

Hoe dan ook: waar vorig jaar een toprace was, is dit er een om snel te vergeten.

FIA zal die DOTD award wel weer afschaffen volgend seizoen (of weer aanpassen) na de farce van gisteren. Eerder was er vaak wel wat voor te zeggen, maar nu Max als DOTD slaat nergens op, zelfs niet met de acties die hij wel heeft laten zien. Komt ook door het stemmen tijdens de race ipv achteraf denk ik trouwens. Dat was een domme verandering.

[ Voor 45% gewijzigd door ATS op 24-10-2016 07:29 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Lasmibalsingh schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 01:41:
Je mag volgens mij zonder straf een nieuwe versnellingsbak voor de volgende race erin plaatsen als de huidige kapot gaat tijdens de huidige race en de huidige race niet weet te finishen.
Volgens mij heb je gelijk.
Er zijn soms coureurs die om die reden een race niet uitrijden.
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 3 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1