Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Flinke naschokken.armageddon_2k1 schreef op maandag 14 november 2016 @ 06:23:
Hoe staat het met de aardbeving Firesphere? Geen persoonlijke ongelukken?
Dit is mijn rechter zij. Loopt door onder de riem.

Fucking pijnlijk om te lopen
En dit is the office:

Chaos hiero, maar alive.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Mijn vrouw en ik gaan van Februari t/m April naar Australie en Nieuw-Zeeland (onbetaald verlof yay). Nieuws zoals dit is wel even schrikken, maar zal ons niet tegenhouden.
Ja, dit was de eerste keer dat ik serieus bang was voor een aardbeving. En het blijft doorgaan. http://www.geonet.org.nz/quakes/felt/moderatearmageddon_2k1 schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:22:
Nondeju. Was het schrikken? Dat is wel wat anders dan gasboringen in Groningen.
Mijn vrouw en ik gaan van Februari t/m April naar Australie en Nieuw-Zeeland (onbetaald verlof yay). Nieuws zoals dit is wel even schrikken, maar zal ons niet tegenhouden.
En Groningen? Hah, da's een lachertje in vergelijking met de gemiddelde aardbeving die we hier minstens 2x per maand hebben. Zo eng is het niet (en ook, daarom zijn de meeste huizen van hout, veel flexibeler dan beton)
En je moet je niet tegen laten houden inderdaad. Het is onvoorspelbaar en over het algemeen niet heel gevaarlijk in de outskirts.
Daarnaast, het is Gaya, net als het doorbreken van de dijken, je kan het niet voorspellen.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nog één keer een aardbeving en jullie kantoor staat weer rechtop tov noordelijke halfrondFiresphere schreef op maandag 14 november 2016 @ 06:26:
En dit is the office:
[afbeelding]
Chaos hiero, maar alive.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Net kreeg ik een statische schok in mijn oor van mijn oordopjes!
Wij hebben ESD-veilige vloerbedekking en werkplekken op de zaak. Wij werken met zulke fragiele apparatuur, dat het een must is.Ryur schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:15:
Bleg, ik ben continu op het kantoor enorm statisch geladen. Alles wat ik aanraak krijg ik een schok van
Net kreeg ik een statische schok in mijn oor van mijn oordopjes!
Ik merk pas hoeveel het doet als ik thuis kom en om de haverklap een optater krijg.
Ja morgen als mijn baas er weer is ga ik hem lief aankijken, omdat ik hier wel heel gek van wordt.Matis schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:24:
[...]
Wij hebben ESD-veilige vloerbedekking en werkplekken op de zaak. Wij werken met zulke fragiele apparatuur, dat het een must is.
Ik merk pas hoeveel het doet als ik thuis kom en om de haverklap een optater krijg.
Gelukkig is het bij ons niet echt een must.
Wat doe jij dan als je zulke fragiele apparatuur gebruikt?
Ik werk voor een bedrijf dat apparatuur maakt voor televisiestudio. Het is een modulair systeem gebouwd met "insteekmodules". Deze insteekmodules zijn geschikt tot 25Gbit/s en werken op spanningen van 1V1 tot 5V.Ryur schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:45:
Ja morgen als mijn baas er weer is ga ik hem lief aankijken, omdat ik hier wel heel gek van wordt.
Gelukkig is het bij ons niet echt een must.
Wat doe jij dan als je zulke fragiele apparatuur gebruikt?
Vooral de transceivers zijn erg gevoelig. Het gevaar van ESD is dat het vaak het component niet 100% defect maakt, maar het component zodanig beschadigd dat het bijvoorbeeld niet voldoet aan de specs (oogpatronen, kabellengtes etc.)
De "incubatietijd" kan soms maanden zijn, of pas bij de klant de kop op steken.
Mocht je meer willen weten, dit is de productlijn waar ik aan werk en ik het heb: http://www.axon.tv/EN/pro...facing-conversion-synapse
[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 14-11-2016 10:23 ]
Wij hebben naast de vloerbedekking ook van die matjes voor op tafel met een polsbandje er aan. Erg handig als ik met elektronica aan het werk moet.Matis schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:24:
[...]
Wij hebben ESD-veilige vloerbedekking en werkplekken op de zaak. Wij werken met zulke fragiele apparatuur, dat het een must is.
Grappig. Ik werk ook bij een bedrijf professionele A/V apparatuur verkoopt/maakt. Ik heb wel eens moeten interfacen met een Axon protocol.Mocht je meer willen weten, dit is de productlijn waar ik aan werk en ik het heb: http://www.axon.tv/EN/pro...facing-conversion-synapse
[ Voor 29% gewijzigd door CodeIT op 14-11-2016 10:32 ]
Klopt, dat hebben wij ook. Daarop doelde ik ook met werkplekken. Wij hebben zelfs een "schone aarding".CodeIT schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:23:
Wij hebben naast de vloerbedekking ook van die matjes voor op tafel met een polsbandje er aan. Erg handig als ik met elektronica aan het werk moet.
Grappig. Ik werk ook bij een bedrijf wat levert aan professionele A/V apparatuur verkoopt/maakt. Ik heb wel eens moeten interfacen met een Axon protocol.
[ Voor 18% gewijzigd door Matis op 14-11-2016 10:28 ]
Soms springt er zelfs een vonk van mij naar de afzuigkap (of andersom).
Dus de elektricien die het heeft aangelegd maar eens uitgenodigd om de boel te checken (ik heb daar geen verstand van)
Enfin, mijn verhaal gedaan, hij meten en komt ie met een verhaal van iets over wat weerstand ofzo en dat ik dan waarschijnlijk statisch geladen ben door iets anders.
Ik zeg lariekoek het is 100% reproduceerbaar aleen doe ik het niet graag want het is echt geen fijne tik.
Dus ik zeg "leg je ene hand op het fornuis en je andere op de afzuigkap"
Durft ie niet
Heb 'm toen maar weggestuurd. Ik los het later op een of andere manier wel op.
Lekker op de bank
Wat een lul. Daar ga ik slecht mee om. Met z'n zak op het fornuis duwen en zn snuit tegen de afzuigkap.ZaZ schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:54:
Dus ik zeg "leg je ene hand op het fornuis en je andere op de afzuigkap"
Durft ie niet![]()
Heb 'm toen maar weggestuurd. Ik los het later op een of andere manier wel op.
armageddon_2k1 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:16:
[...]
Wat een lul. Daar ga ik slecht mee om. Met z'n zak op het fornuis duwen en zn snuit tegen de afzuigkap.

Nee jij klinkt aardig zo. . .armageddon_2k1 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:16:
[...]
Wat een lul. Daar ga ik slecht mee om. Met z'n zak op het fornuis duwen en zn snuit tegen de afzuigkap.
Ieder zijn ding hoor, maar ik krijg liever een schok dan dat ik aan iemand zijn zak moet gaan zittenarmageddon_2k1 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:16:
[...]
Lekker op de bank
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hey het kantoor ligt op zijn zijFiresphere schreef op maandag 14 november 2016 @ 06:26:
[...]
Flinke naschokken.
[afbeelding]
En dit is the office:
[afbeelding]
Chaos hiero, maar alive.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Verwijderd
Ik zit liever aan een lul dan dat ik een schok krijg, maar ik ben dan ook homo…ZaZ schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:03:
[...]
Ieder zijn ding hoor, maar ik krijg liever een schok dan dat ik aan iemand zijn zak moet gaan zitten
Ja, ook dat. Basis electronica wat ik zelfs begrijp. Durft ie ook niet met z'n voltmeterje in het 230-stopcontact dan?orf schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:16:
En als ie niet durft om ze beide aan te raken moet hij prima potentieelverschil kunnen meten. Klinkt als een prutser.
Die gast is eigenlijk een gevaar voor de klant, want hij heeft er duidelijk niks van begrepen. Stel dat zo'n prutser iets in elkaar zet en er kortsluiting ontstaat 's nachts?
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:56:
[...]
Ik zit liever aan een lul dan dat ik een schok krijg, maar ik ben dan ook homo…
[ Voor 17% gewijzigd door armageddon_2k1 op 15-11-2016 08:17 ]
PHP'ers noemen we dat binnen ons vakjargonVerwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:56:
[...]
Ik zit liever aan een lul dan dat ik een schok krijg, maar ik ben dan ook homo…

Lekker op de bank
WAT?
Verwijderd
Ik heb nog nooit een regel PHP geschreven. Ik doe meestal de back-end en ik gebruik dan Python met Flask…
Ik vind dat bijzonder denigrerend richting alle homo's.
https://niels.nu
Well done!Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:24:
[...]
Ik heb nog nooit een regel PHP geschreven. Ik doe meestal de back-end en ik gebruik dan Python met Flask…

[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 15-11-2016 10:35 ]
Het eerste waar ik aan moest denken was "ping", "ping", "green 0-6-5 torpedo torpedo torpedo"Hydra schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:35:
Sonar meldingen ...
Maar goed, "won't fix" is waarschijnlijk destructiever
Ja, Hydra zegt gewoon 3x 'Nee' op iets.Skyaero schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:38:
[...]
Maar goed, "won't fix" is waarschijnlijk destructiever
#trololo
{signature}
Als fanatieke lurker kan ik je maar 1 antwoord geven: nee.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:20:
[...]
Haha, maar ik heb helaas nog nooit seks gehad…
Is het niveau hier altijd zo laag?
Meestal is het niveau lager.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Yup, zie plan: Release Symfony 3 - Development-iteratie #94Gamebuster schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:10:
Was er net een t.net deploy? Site lag er even uit en nu doet de JS het niet meer 100% (Afbeeldingen op homepage willen niet meer uitvergroten)
Verwijderd
Dat weet ik ook wel, ooit gehoord van retorische vragen?Rem schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:22:
[...]
Als fanatieke lurker kan ik je maar 1 antwoord geven: nee.
Meestal is het niveau lager.
Als fanatieke lurker kan ik je maar 1 antwoord geven: nee.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:13:
[...]
Dat weet ik ook wel, ooit gehoord van retorische vragen?
Zou dit als (een poging op) dating gezien kunnen worden?Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:20:
[...]
Vrijwilligers?
Je begrijpt dat de geloofwaardigheid van jouw onderschrift afneemt met deze uitspraak?Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:20:
[...]
Lekker op de bank
Verwijderd
Mag daten via GoT? Volgens mij niet…Ryur schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:20:
[...]
Zou dit als (een poging op) dating gezien kunnen worden?
Vrijwilligers?
Dat is gewoon een random quote van Linus Torvalds iirc…ZaZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:21:
[...]
Je begrijpt dat de geloofwaardigheid van jouw onderschrift afneemt met deze uitspraak?
Halt! dit is deTweakers.net politie.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:32:
[...]
Mag daten via GoT? Volgens mij niet…
[...]
Legt u die vork direct neer meneer,u weet dondersgoed dat het niet is toegestaan te daten met overige leden van Tweakers.net!
Wat denk je zelf . . .
Why so serious?Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:13:
[...]
Dat weet ik ook wel, ooit gehoord van retorische vragen?

[ Voor 21% gewijzigd door Rem op 15-11-2016 14:53 ]
Verwijderd
Haha, ik kan er niks over vinden in Het algemeen beleid. Heten die gasten die jij "deTweakers.net politie" noemt niet gewoon moddereters?Rem schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:52:
Halt! dit is deTweakers.net politie.
Legt u die vork direct neer meneer,u weet dondersgoed dat het niet is toegestaan te daten met overige leden van Tweakers.net!
Wat denk je zelf . . .![]()
Misschien omdat ik autisme heb?Why so serious?![]()
Kunnen we niet gewoon een Vue vs Angular vs React discussie starten?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2016 15:10 ]
Is dat een vraag?
Weet ik niet.Kunnen we niet gewoon een Vue vs Angular vs React discussie starten?
Kunnen we dat?
Lekker op de bank
Tweakers mogen alleen daten met meiden van bokt.nlRem schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:52:
[...]
Halt! dit is deTweakers.net politie.
Doe ik al 9 jaar!Skyaero schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:18:
[...]
Tweakers mogen alleen daten met meiden van bokt.nl

Sorry, we can't let you do that. DaveSkyaero schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:18:
[...]
Tweakers mogen alleen daten met meiden van bokt.nl

Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Verwijderd
Niet echt…ZaZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:14:
Is dat een vraag?
Dat kunnen we zeker! Ik gebruik liever Vue dan React, omdat ik dan mijn editor's HTML editing functies kan gebruiken en ik vindt logica makkelijker te implementeren in Vue. Ook gebruik ik Vue liever dan Angular, omdat ik Angular te "log" vindt. Dus ik ben voor Vue…Weet ik niet.
Kunnen we dat?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2016 15:21 ]

We are shaping the future
Verwijderd
In Google Now is er zo'n easter egg die dat zegt, maar hij zegt "You can pick it up at one of the following locations:" of zoiets en dan een lijst met restauranten in de buurt in plaats van alleen maar "Okay."…
Heftig. Zag wat dingen langskomen, maar damn dat is wel even natuurgeweld...Firesphere schreef op maandag 14 november 2016 @ 06:26:
[...]
Flinke naschokken.
[afbeelding]
Damn, is nu heel jullie kantoor omgevallen?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verklaart wel meteen waarom al het servies op de grond ligt.Gertjan. schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:24:
[...]
Damn, is nu heel jullie kantoor omgevallen?

Lekker op de bank
Wel een goed excuus zo'n aardbeving, als je eigenlijk gewoon een avondje vliegend en brekend vaatwerk hebt gespeeld met de miss'es
En dat is nog wel de kortste pad naar een release....
Read the code, write the code, be the code!
Wees gerust, het kan altijd erger.wackmaniac schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:48:
Pfffff, API's met foutieve documentatie: altijd een feest ...
SAP is ook het kortste pad naar een vroegtijdige dood.alienfruit schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:20:
SAP omgevingen: DEV, PROJ-DEV, PROJ-TEST, BAU-DEV, BAU-TEST, PREPROD, PROD 😴
En dat is nog wel de kortste pad naar een release....
SAP als kortste pad aangedragen, nu heb ik alles meegemaakt.Hydra schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:57:
[...]
SAP is ook het kortste pad naar een vroegtijdige dood.

Hydra schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:57:
[...]
SAP is ook het kortste pad naar een vroegtijdige dood.

[ Voor 21% gewijzigd door Laurens-R op 16-11-2016 13:59 ]

Crystal Reports is eerlijkheidshalve natuurlijk niet SAPs core business
[ Voor 13% gewijzigd door Infinitive op 17-11-2016 10:19 ]
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Denken zeker dat we hier allemaal een Verstappen zijn in de regen
Wrong topic I guess?gekkie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:08:
Pffrtt tijd voor een visumplicht inclusief rijvaardigheidstoets voor die belgen .. wat een volk.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Lijkt me een prima plek hiervoorDe Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
No offence, maar als ik Nederlanders hier in België zie rijden denk ik exact hetzelfde over jullie. En daarvoor moet het niet eens regenen.gekkie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:08:
Pffrtt tijd voor een visumplicht inclusief rijvaardigheidstoets voor die belgen .. wat een volk.
[ Voor 5% gewijzigd door Bv202 op 18-11-2016 09:38 ]
Er zijn helaas ook een hoop Nederlanders die als het regent spontaan het vermogen om een auto te besturen verliezen.gekkie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:08:
Dat komt omdat ze in België gewend zijn aan kuilen in de wegBv202 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:21:
[...]
No offence, maar als ik Nederlanders hier in België zie rijden denk ik exact hetzelfde over jullie. En daarvoor moet het niet eens regenen.
Belgische rijkunsten kunnen doorgaans nog wel wat "development" gebruiken, vandaarLangTall schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:44:
Naja, klinkt meer als iets voor 'Wegmisbruikers', en ik dacht dat de uitlaatklep hier dan toch vooral dev gerelateerd zou zijn. Maar goed om te weten dat ik voortaan al mijn stress hier mag uiten.
(op een rotonde op het laatste moment 2 baantjes willen opschuiven zonder kijken, knipperen en andere doorgaans zinvolle handelingen met doorgaande verkeer wat gewoon netjes z'n baan wil volgen.
Kon hem er nog nipt omheen slingeren, met daarna een wel gemeende vloekpartij en een "he pusht me off the track, honestly !
En uiteindelijk de uitleg van meneer .. "amai meneeeeeer ik zag toch in ene een plakaat !" "!##%@$@, hier noemen we dat een bord (voor de kop wel te verstaan) .. *zucht*")
Komop jongens.

Belg doet lomp op de weg in Nederland: Belgen zijn lomperiken!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
M.a.w.: iedereen is lomp, behalve deze man achter het stuurkenneth schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:04:
Nederlander doet lomp op de weg in Nederland: wat een lomperik!
Belg doet lomp op de weg in Nederland: Belgen zijn lomperiken!
The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.
Da's nogal dubbelop. Het is of vaktaal of jargon.
Ghehehehehe.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:24:
[...]
I have stability. The ability to stab.
Zijn overigens ook wat Nederlanders die dat kreng veel te snel aan doen, maar 't valt me op dat het overgrote deel een mooie witte plaat met rode letters heeft.
Die ben ik gelukkig nog niet tegengekomen. Wel die lui die hem dan vergeten uit te doen en er nog een paar dagen mee rondrijdenRobicide schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:49:
[...] Zijn overigens ook wat Nederlanders die dat kreng veel te snel aan doen [...]

Dit mag ookSmurfLink schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:47:
[...]
Da's nogal dubbelop. Het is of vaktaal of jargon.
Lekker op de bank
Hm, da's voor het eerst dat ik dat lees. Bij ons op school destijds, lang lang geleden, hamerden ze er op dat dit wel degelijk een contaminatie was. Afijn, I stand corrected.
Sommigen vinden het vervelend maar taal evolueert constant dus waarschijnlijk is dat in de laatste jaren over de tijd heen aangepast. Ik kan herinneren dat het zelfs acht jaar geleden nog een contaminatie zou zijn, ik had het toentertijd tijdens de lessen Nederlands eens gelezen op een website en vroeg me het toen ook af.SmurfLink schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:20:
[...]
Hm, da's voor het eerst dat ik dat lees. Bij ons op school destijds, lang lang geleden, hamerden ze er op dat dit wel degelijk een contaminatie was. Afijn, I stand corrected.
Aan de ene kant is dat natuurlijk goed, want een taal is er om gebruikt te worden. Als de gebruikers ervan 'wijzigingen' aanbrengen is dat op zich goed. Aan de andere kant, krijgen we nu allemaal rare worden en uitzonderingen op de regel. Zolang we maar niet dezelfde kant op gaan als de Engelse taal (wat zo'n beetje de meest inconsequente taal is ter wereld qua schrijfwijze en uitspraken), vind ik het prima.Merethil schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:21:
[...]
Sommigen vinden het vervelend maar taal evolueert constant dus waarschijnlijk is dat in de laatste jaren over de tijd heen aangepast. Ik kan herinneren dat het zelfs acht jaar geleden nog een contaminatie zou zijn, ik had het toentertijd tijdens de lessen Nederlands eens gelezen op een website en vroeg me het toen ook af.
Lekker op de bank
Vrijwel alle talen zijn over tijd veranderd en vooral versimpeld. Het gaat er eigenlijk ook niet eens om of het een verandering is. Het gaat erom of het een verbetering van de taal is.ZaZ schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:41:
Ick hout oock niet van veranderingh.
Daarbij mist het Nederlands een aantal 'features' die andere talen wel hebben. Zo is in het Nederlands (en veel andere talen) vrijwel onmogelijk om zinnen te maken, zonder daarbij te vertellen over de tijd. Terwijl dat in bijvoorbeeld het Chinees wel kan. Nu kun je natuurlijk vragen waarom zou je zoiets will gebruiken, maar omdat wij altijd de tijd gebruiken is dat moeilijk te bedenken.
Nothing to see here!
Er zijn helaas ook een hele hoop Nederlanders die bij het minste of geringste hun mistlampen voor aanzetten. Daar zouden ze van mij ook een heel stuk strenge op mogen controleren, want dat is gewoon echt heel vervelend als je zo'n auto tegenkomt op de motor of op de fiets.Robicide schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:49:
Kom op zeg, als je de gewone achterlichten van een auto 500 meter verderop nog kan zien, hoe haal je het dan in je botte kop dat je mistachterlicht aan moet?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Yes, it is very good we dutch learn good english on school, because we that way are very much a step ahead of our competition of other countries. Our accents need some by-shaving however. i think that we in the Netherlands are speaking the best English of all the countries that not speak English.
I fock horses for a living.
Pardon?
Yes, paarden.
[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 18-11-2016 21:25 ]
Verwijderd
Heb je dan autisme?ZaZ schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:41:
Ick hout oock niet van veranderingh.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 18-11-2016 22:08 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ik heb het veel duitsers gevraagd de laatste jaren en allemaal vonden zij hun eigen accent niet hinderlijk. Een van de gevraagden is zelfs leraar engels en vond het ook niet storend dat er steevast duitse voice over bij speelfilms zit. "Ben niet anders gewend" en "lekker makkelijk" waren zijn antwoorden. Ook vaak gevraagd aan engelstaligen wat zij van een nederlands accent vinden in het engels. Dat vinden zij eigenlijk altijd wel een mooi accent. Het lijkt dus niet zo zijn dat het lelijk is maar wij vinden van wel..oisyn schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:08:
Toch he, dat Nederlandse accent klinkt altijd zo cringy. Terwijl ik dat bij andere accenten (zeg, Duits, Spaans of Italiaans) helemaal niet heb. Zouden zij het nou ook zo ervaren, maar dan omgekeerd?
Ik type nu op de telefoon in de auto dus maak vast een hoop fouten, excuus
Lekker op de bank
(En volgens mij loopt Scandinavie -weer eens- op ons voor qua Engelstaligheid. Dat weet ik eigenlijk niet helemaal zeker trouwens.)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Nope, Nederlanders zijn de beste non-native speakers ter wereld, gevolgd door de Denen en de Zweden.incaz schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:27:
(En volgens mij loopt Scandinavie -weer eens- op ons voor qua Engelstaligheid. Dat weet ik eigenlijk niet helemaal zeker trouwens.)
Ik denk dat wij, als Nederlanders, vinden dat ons accent verschrikkelijk is omdat we veel Britse en Amerikaanse series op tv zien. "Wij" klinken niet zo wanneer we in het Engels spreken, "dus" klopt het niet. Duitsers en Fransozen horen tijdens hun jeugd veel minder Engels om zich heen, en zullen misschien minder een gevoel krijgen van hoe Engels 'hoort' te klinken.
Ik vind Nederlanders die Engels proberen te spreken overigens nog wel meevallen. Er zijn af en toe wat missers en het klinkt soms een beetje boers, maar over het algemeen is het prima te volgen en klinkt het niet heel raar. Een Fransoos die Engels praat vind ik in de regel veel lastiger te verstaan.
We are shaping the future
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.