De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.628 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
alienfruit schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:51:
Een intranetpagina die alleen in IE5 werkt :o
Screenshot? Is gewoon pure nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:22

ikt

Hoe staan mensen hier tegenover gigantisch veel refactoren, knippen en plakken van C++ code met
- Visual Studio met ReSharper (op Windows)
tegenover
- vim, Emacs en een half-werkende Visual Studio Code (op Linux) ?

Ik voel me maar verwend dat ik meteen weet welke dingen ik nog mis met zo'n IDE, tegenover compile and repeat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:10

Lye

ikt schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:01:
Hoe staan mensen hier tegenover gigantisch veel refactoren, knippen en plakken van C++ code met
tegenover

Ik voel me maar verwend dat ik meteen weet welke dingen ik nog mis met zo'n IDE, tegenover compile and repeat...
Wat is er mis met een IDE als CLion, Qt Creator of Code::Blocks op Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
ikt schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:01:
tegenover

Misschien Mono proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Lye schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:55:
[...]
CLion en QtCreator ben ik best over te spreken, maar Code::Blocks is echt meh. Op de een of andere manier is die interface echt ruk voor mij. Dan zou ik ook liever VSCode gebruiken, maar onder Linux is het eigenlijk altijd 1 van de eerste twee voor mij.
Ik zie overigens ook nog steeds niet hoe iemand met iets als VIM kan werken, maar ieder zijn eigen ding ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Brakkie41 schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:51:
[...]

Meer een verkapte ik wordt blij van sneeuw buiten :P (Het is zo dood hier tegenwoordig dat ik op 1 pagine terug kan tot 28 oktober :'( Mijn dagelijkse vorm van afleiding door hier de discussies te lezen is weg :'(
Start dan zelf een discussie? :) Of verlaag het aantal posts per pagina? :+

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

hellum schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:20:
Screenshot? Is gewoon pure nostalgie.
Helaas kan ik geen screenshot maken. Het probleem is dat deze IE5 site dus in een IFRAMe moet in een site die alleen in IE11 werkt :( Onmogelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
alienfruit schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:35:
[...]

Helaas kan ik geen screenshot maken. Het probleem is dat deze IE5 site dus in een IFRAMe moet in een site die alleen in IE11 werkt :( Onmogelijk |:(
Je kan een server draaien met IE5 en een VNC server en dan novnc in de iframe gooien >:)

Edit: Je kan http://bellard.org/jslinux/ in het iframe gooien en dan in wine IE5 draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door mrmartijn op 08-11-2016 10:40 ]

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:22

ikt

Lye schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:55:
[...]

Niet veel - Ze hebben Eclipse maar dat is ongelofelijk traag (en niet de moeite waard om op te zetten) en voor de rest mag ik niks anders gebruiken - dan houdt het al snel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Haha, fantastisch. Allemaal Citrix bagger hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ElkeBxl schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:29:
[...]

Start dan zelf een discussie? :) Of verlaag het aantal posts per pagina? :+
Of maak een paar accounts aan en ga met jezelf in discussie.
Deed ik altijd op DC++ en vervolgens kijken hoe groot ik die ruzie kon maken tot dat iemand bij de admin ging klagen om de ergste van de twee er uit te gooien.
De meeste admins hadden het door en gedoogde het zolang het rustig was.

Maar goed dat is in de chatomgeving. Volgens mij heeft tweakers ook een IRC omgeving.

... Op zich ook jammer dat MSN Chat niet meer bestaat :P

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Dat de fabrikant van aangevreten fruit eens rubbermatten mee gaat leveren voor die flaptops van ze met keyboard zonder travel. Irri als er iemand op dezelfde tafel denkt dat tie op een IBM model M bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Heeft iemand een splintertje motivatie voor me vandaag?
Paar projecten vorige week afgesloten; nu een groot...gapend...zwart...gat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:44:
Dat is slechts een illusie :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ook dat nog -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[...]

code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=5">

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Achja om het verder te compliceren, is het als je geloofd in goede doelen, ook nog weer eens gewoon materie, namelijk een pakketje schroot met een dun laagje chroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
EddoH schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:44:
Wat voor motivatie zoek je? Zweepslagen? Elektrische schokken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Skyaero schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:58:
[...]
Is tie lam dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Skyaero schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:58:
[...]

Zo te horen is er iemand wél gemotiveerd voor dat soort praktijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:07:
[...]
Zo te horen is er iemand wél gemotiveerd voor dat soort praktijken :P
Hmm voordat ik het vergeet
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik mis ik de referentie een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:12:
[...]
Ik mis ik de referentie een beetje?
Bij gebrek aan projectjes en motivatie .. een potentieel nieuw projectje met een doel wat wellicht een beetje motivatie zou kunnen geven ?
Wie weet herinneren <+:) en/of o<:) dan ook al je goede daden van het afgelopen jaar weer .. en krijg je twee mooie tweakers *O* in je schoen :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

gekkie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:20:
[...]

Bij gebrek aan projectjes en motivatie .. een potentieel nieuw projectje met een doel wat wellicht een beetje motivatie zou kunnen geven ?
Wie weet herinneren <+:) en/of o<:) dan ook al je goede daden van het afgelopen jaar weer .. en krijg je twee mooie tweakers *O* in je schoen :> .
Aaaaaaaah, zo. Toevallig zat het laatst opgeleverde project al in die hoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:21:
[...]
Aaaaaaaah, zo. Toevallig zat het laatst opgeleverde project al in die hoek :)
Mijn hersenkronkels zijn nu al niet te volgen, laat staan als ze ooit in die hoek terecht komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=5">
Ja, ik heb dat middels een reverse proxy geprobeerd door deze HTTP header toe te voegen maar dat werd volledig genegeerd door IE11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
[...]

Kun je in de backend van de IE11 site, de benodigde data van de IE5 site niet parsen en gewoon nieuwe html maken?

Edit: je zou het zelfs in de frontend mbv javascript en een ajax call kunnen doen.

[ Voor 9% gewijzigd door hellum op 08-11-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
alienfruit schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:58:
[...]

Ja, ik heb dat middels een reverse proxy geprobeerd door deze HTTP header toe te voegen maar dat werd volledig genegeerd door IE11...
Moet je als eerste tag in de head plaatsen anders zal het genegeerd worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
"Sorry klant, wat je wilt gaat gewoon niet."

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
Jegorex schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:20:
[...]

Moet je als eerste tag in de head plaatsen anders zal het genegeerd worden. 8)7
http-equiv meta headers is gewoon een omslachtige manier om een http header te sturen zonder http header.

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:03
alienfruit schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:58:
[...]

Kan IE5 wel? Ik denk dat IE6 in quirks mode het laagste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Alex) schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:22:
Precies! Ze fiksen hun GIS map maar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:22:
"Sorry Alex, deze maand geen salaris"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Skyaero schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:21:
[...]

"Sorry Alex, deze maand geen salaris"
:')

Als iets gewoon echt niet kan moet je dat durven aan te geven, i.p.v. te blijven aanprutsen om het toch maar werkend te krijgen. De volgende vraag gaat namelijk ongetwijfeld zijn "Hey, de site doet het niet op mijn iPad. Kun je dat effe fixen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
alienfruit schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:50:
[...]

Precies! Ze fiksen hun GIS map maar :p
Dat zou mijn standaard antwoord zijn geweest als ze met IE5 aankwamen. Desnoods zou ik nog voorstellen om de functionaliteit van die IE5 website om te bouwen naar moderne website maar dat ligt eraan wat voor ding het natuurlijk is ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:25:
[...]

:')

Als iets gewoon echt niet kan moet je dat durven aan te geven, i.p.v. te blijven aanprutsen om het toch maar werkend te krijgen. De volgende vraag gaat namelijk ongetwijfeld zijn "Hey, de site doet het niet op mijn iPad. Kun je dat effe fixen?"
Ik snap dat de devschuur een uitlaatklep is. Maar "kan niet" ligt 300 meter onder de grond en "wil niet" ligt er naast. Een klant verkoop je simpelweg geen nee, want dan ben je hem/haar kwijt.

Je kunt wel proberen om hem zover te krijgen dat hij zelf realiseert dat wat hij vraagt niet de meest handige route is. Ik zeg altijd: technisch wil en kan alles, maar het hangt er van af hoe diep de portemonee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Skyaero schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:29:
[...]

Ik snap dat de devschuur een uitlaatklep is. Maar "kan niet" ligt 300 meter onder de grond en "wil niet" ligt er naast. Een klant verkoop je simpelweg geen nee, want dan ben je hem/haar kwijt.

Je kunt wel proberen om hem zover te krijgen dat hij zelf realiseert dat wat hij vraagt niet de meest handige route is. Ik zeg altijd: technisch wil en kan alles, maar het hangt er van af hoe diep de portemonee is.
Afgekort dus gewoon "nee" }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 10:17
Ik verkoop klanten best vaak nee. Soms de enige manier om ze van hun luie reet en iets gedaan te krijgen.
Klant: Bedankt voor toevoegen van jullie interne code aan het export bestand. Alleen bij het gebruik van speciale karakters x en y loopt onze import vast. Kunnen jullie je interne codering aanpassen?
Ik: Eeh.. nee
nadat ik van het lachen van m'n stoel ben gevallen, de speciale karakters waren niet zo speciaal namelijk. Je mag raden: er zijn er 10 van

[ Voor 63% gewijzigd door sig69 op 08-11-2016 23:37 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
[...]

Dat ben ik niet met je eens. De klant is weliswaar koning, maar geen keizer.

Als er gerede gronden zijn waarom iets niet haalbaar is, kun je beter tegen de klant vertellen dat dat zo is vanwege <redenen>. Je kunt komen met een aantal alternatieven ("linkje dat 'm opent in een nieuw venster", "website opkalefateren zodat het wel werkt", "feature laten zitten"), maar je moet wel eerlijk zijn.

Door stug vol te houden dat je "dat wel regelt" werk je jezelf alleen maar dieper in de nesten. Ofwel krijg je het helemaal niet voor elkaar, of het valt een paar maanden later alsnog om, of je krijgt ineens nog wat extra feature-requests die het geheel nóg moeilijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:34
Alex) schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:37:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. De klant is weliswaar koning, maar geen keizer.

Als er gerede gronden zijn waarom iets niet haalbaar is, kun je beter tegen de klant vertellen dat dat zo is vanwege <redenen>. Je kunt komen met een aantal alternatieven ("linkje dat 'm opent in een nieuw venster", "website opkalefateren zodat het wel werkt", "feature laten zitten"), maar je moet wel eerlijk zijn.

Door stug vol te houden dat je "dat wel regelt" werk je jezelf alleen maar dieper in de nesten. Ofwel krijg je het helemaal niet voor elkaar, of het valt een paar maanden later alsnog om, of je krijgt ineens nog wat extra feature-requests die het geheel nóg moeilijker maken.
QFT.
Door de houding "ik fix het wel" heb een bij mijn vorige baan mijn voorganger het zien opgeven (letterlijk) en een inhuurder met een burn-out naar huis zien gaan.
Ze moesten even wennen aan mijn houding dat ik opkwam voor wat ik dacht wat goed was voor het grotere plaatje, maar uiteindelijk zag men wel dat de hele zaak een stuk stabieler was geworden.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:44:
[...]
Afgekort dus gewoon "nee" }:O
Belangrijk verschil: het is de klant die 'nee' zegt, want te duur. Jij bent dus niet de boe-man. Behalve dan dat het probleem van de klant nog niet opgelost is, dus toch een beetje een negatieve ervaring
sig69 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:26:
Alleen bij het gebruik van speciale karakters x en y loopt onze import vast. Kunnen jullie je interne codering aanpassen?
Ik: Eeh.. nee
En de klant heeft er weer een negatieve ervaring met je bedrijf erbij...
Alex) schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:37:
[...]
Alleen zeg je nu geen nee. Je zegt dat het kan, maar dat het niet de beste oplossing is voor zijn probleem en brengt vervolgens direct een of meerdere goede oplossingen aan, die, als het meezit, ook nog goedkoper zijn (daar kun je als opdrachnemer natuurlijk in sturen). Vervolgens laat je de klant kiezen.

De klant heeft nu drie positieve ervaringen: Hij heeft een oplossing voor zijn probleem, hij heeft een gevoel van controle (want "zelf gekozen") en hij heeft een opdrachnemer die met hem meedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
sig69 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:26:
nadat ik van het lachen van m'n stoel ben gevallen, de speciale karakters waren niet zo speciaal namelijk. Je mag raden: er zijn er 10 van
Dat maakt het een ander verhaal :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02
Skyaero schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:05:
[...]
Alleen zeg je nu geen nee. Je zegt dat het kan, maar dat het niet de beste oplossing is voor zijn probleem en brengt vervolgens direct een of meerdere goede oplossingen aan, die, als het meezit, ook nog goedkoper zijn (daar kun je als opdrachnemer natuurlijk in sturen).
En wat zeg jij als het *echt* niet kan dan?

[ Voor 5% gewijzigd door farlane op 09-11-2016 09:08 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

De "nee" wordt meestal verkocht wanneer de klant/opdrachtgever iets wilt wat niet bij de prijs is inbegrepen.

Vergeet ook niet dat "nee" vaak een onderhandelingsmiddel is. Als je altijd toegeeft in de onderhandeling dan verkoop je alles maar verdien je niks.

Als jij of iemand anders "nee" zegt vraag dan ook waarom en dan wordt het een heel ander verhaal.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 10:17
[...]

En de klant heeft er weer een negatieve ervaring met je bedrijf erbij...

[...]
Ach dan is de score nog altijd 50:1. Maar lees de kleine tekst nog even...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Belangrijk verschil: het is de klant die 'nee' zegt, want te duur. Jij bent dus niet de boe-man. Behalve dan dat het probleem van de klant nog niet opgelost is, dus toch een beetje een negatieve ervaring
Ik zeg ook wel eens nee omdat ik het een ontzettend dom idee vind of dat duidelijk niet alle implicaties zijn afgewogen en ik de indruk heb dat de andere kant dat niet kan, of dat de manier waarop het uitgevoerd zou moeten worden me niet aan staat.
Als je dat door wilt drukken en uitgevoerd wilt hebben is dat prima, maar ik doe het niet, ga je maar naar iemand anders, even goede vrienden en ik zie je waarschijnlijk later wel weer terugkomen, illusie armer en een ervaring rijker.
(ik motiveer m'n "nee" uiteraard wel voor zover mogelijk en voor zover het begrepen kan worden, maar dat is toch gewoon eerst een nee. Danwel ik stel zinvolle haalbare, werkbare alternatieven voor na de nee.)

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 09-11-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
farlane schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:07:
En wat zeg jij als het *echt* niet kan dan?
Wanneer kan iets echt niet? Alles kan, tenzij het de wetten van de natuurkunde probeert te omzeilen. Had ik je in 1960 gevraagd of je een man op de maan kon zetten, dan had (bijna) iedereen in de wereld gezegd "dat kan niet". 9 jaar later stonden we er.

"Kan niet" houdt innovatie tegen.
DevWouter schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:27:
De "nee" wordt meestal verkocht wanneer de klant/opdrachtgever iets wilt wat niet bij de prijs is inbegrepen.
Het ging hier over "het kan niet". Als de klant iets wil wat niet in de prijs zit is het antwoord dus "ja het kan en het kost zoveel". Zie mijn eerdere bericht over de diepte van de portomonee.
Vergeet ook niet dat "nee" vaak een onderhandelingsmiddel is. Als je altijd toegeeft in de onderhandeling dan verkoop je alles maar verdien je niks.
"Nee" is geen onderhandelingsmiddel. "Nee" is einde onderhandeling, want je hebt niets meer over te onderhandelen.

> Klant: ik wil x en y
> Opdrachtnemer: dat kan niet
> Klant: ....
> Opdrachtnemer: Nou misschien kan het toch als zus en zo (onderhandelingsvoorwaarden)
> Klant: u zei net dat het niet kon, nu zegt u dat het wel kan. Volgens mij weet u het zelf niet.
[Klant gaat op zoek naar andere partij]
sig69 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:37:
[...]

Ach dan is de score nog altijd 50:1. Maar lees de kleine tekst nog even...
50:3 Een negatieve ervaring telt drie keer zo zwaar als een positieve ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Skyaero schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:51:
[...]
"Kan niet" houdt innovatie tegen.
[...]
Het ging hier over "het kan niet". Als de klant iets wil wat niet in de prijs zit is het antwoord dus "ja het kan en het kost zoveel". Zie mijn eerdere bericht over de diepte van de portomonee.
Het lijkt mij maar een inefficiente omgang met je klant .. iederee keer zeggen dat alles kan .. en vervolgens over miljarden, miljoenen, tonnen gaan begroten .. om er vervolgens pas achter te komen dat jij dat idee in iedergeval niet het gewenste voor iets richting de beschikbare middelen kunt leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:54:
[...]

Het lijkt mij maar een inefficiente omgang met je klant .. iederee keer zeggen dat alles kan .. en vervolgens over miljarden, miljoenen, tonnen gaan begroten .. om er vervolgens pas achter te komen dat jij dat idee in iedergeval niet het gewenste voor iets richting de beschikbare middelen kunt leveren.
Natuurlijk ga je niet eerst offertes maken als je weet dat de klant dat toch niet kan betalen. Je zegt dat het kan, en je geeft aan dat je denkt een beter en goedkopere alternatief te kunnen bieden voor het probleem en dat wilt bespreken. 99 van de 100 klanten hebben dan jouw aandacht.

In de beleving van de klant bestaat "kan niet" niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Skyaero schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:09:
[...]
Natuurlijk ga je niet eerst offertes maken als je weet dat de klant dat toch niet kan betalen. Je zegt dat het kan, en je geeft aan dat je denkt een beter en goedkopere alternatief te kunnen bieden voor het probleem en dat wilt bespreken. 99 van de 100 klanten hebben dan jouw aandacht.

In de beleving van de klant bestaat "kan niet" niet.
Dan doe ik fijn aan een stukje educatie van de klant, KAN IK NIET bestaat bij mij wel en WIL IK NIET ook.
Als jij m'n argumenten en alternatieven niet valide vindt is dat prima, zoek een ander die beter bij je past, daar worden we waarschijnlijk allebei, maar in iedergeval ik, gelukkiger van.

Waarom zou ik zeggen dat "iets kan" terwijl het voor zijn budget overduidelijk "niet kan", waarom wil je zo graag die afweging geheel en al bij de klant laten liggen (beetje afhankelijk nog van hoeveel de klant van het onderwerp, de markt etc weet) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:51
gekkie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:15:
[...]

Dan doe ik fijn aan een stukje educatie van de klant, KAN IK NIET bestaat bij mij wel en WIL IK NIET ook.
Als jij m'n argumenten en alternatieven niet valide vindt is dat prima, zoek een ander die beter bij je past, daar worden we waarschijnlijk allebei, maar in iedergeval ik, gelukkiger van.

Waarom zou ik zeggen dat "iets kan" terwijl het voor zijn budget overduidelijk "niet kan", waarom wil je zo graag die afweging geheel en al bij de klant laten liggen (beetje afhankelijk nog van hoeveel de klant van het onderwerp, de markt etc weet) ?
Dan moet je zeggen dat het te duur is, ofwel, "kan niet met dat budget". En niet zeggen dat het "niet kan", want dat klinkt als technisch niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ThomasG schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:18:
[...]
Dan moet je zeggen dat het te duur is, ofwel, "kan niet met dat budget". En niet zeggen dat het "niet kan", want dat klinkt als technisch niet mogelijk.
Je krijgt bij mij een combinatie van technisch en economisch advies en wat IK kan. Een ander kan het wellicht wel, als ik dat weet zal ik je doorverwijzen, weet ik het niet dan ga je zelf daar naar op zoek, dat is dan toch prima. Ben geen (ouderwetse) chinees met beleefde "ja's" op bijna alles, zijn vast wel wat outsourcers die goede verhalen hebben over hoe prettig dat werkt.

(en uiteraard is er nog een grijs gebied met ik zou het wellicht kunnen maar dat zal verder onderzocht moeten worden, dan wel een model van "we will see as we go along ..")

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 09-11-2016 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:34
@Skyaero: soms zijn dingen gewoon niet handig, liggen ze buiten de scope van waar de applicatie voor bedoeld is of buiten de competenties van jou of je bedrijf. Dan is het in mijn optiek toch beter om dat aan te geven aan je klant. En natuurlijk doe je dat niet met een simpele "Nee", maar motiveer je dat.

Mijn ervaring is dat klanten dat uiteindelijk alleen maar waarderen. Ze weten wat ze aan je hebben en ze weten ook dat ze een eerlijk antwoord kunnen verwachten. Want in eerste aanleg kost die Nee mij ook gewoon omzet. Ik ben er echter nog nooit een vaste klant door kwijtgeraakt, omdat die Nee ook vertrouwen geeft, één van de belangrijkste peilers in een zakelijke relatie.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Iets wat alleen in IE5 goed werkt embedded in een moderne website en ook in IE11 in standards mode goed laten werken lijkt mij technisch best wel onmogelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Alex) schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:23:
Iets wat alleen in IE5 goed werkt embedded in een moderne website en ook in IE11 in standards mode goed laten werken lijkt mij technisch best wel onmogelijk :D
Gewoon je eigen IE5 renderer schrijven met WebGL, voor moderne browsers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Skyaero schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:51:

"Nee" is geen onderhandelingsmiddel. "Nee" is einde onderhandeling, want je hebt niets meer over te onderhandelen.
"Nee" is vaak juist het begin van de onderhandeling, tenzij je echt heel slecht bent in onderhandelen.

"Kunnen jullie dat voor 50 euro doen?" (half lachend)
"Nee, maar wel voor 5000 euro. Kunnen jullie dat betalen?"
"Nee, 5000 euro is te duur, laten we middelen en 2500 doen"
"Nou... Nee, dat zitten we ondere de kostprijs"
"Oké en wat kunnen jullie voor 3000 doen"
"Opsommig van features. Maar dat lijkt me niet voldoende of wel soms?"
"Nee, dat is inderdaad te weining, dan kunnen we inderdaad niks doen. We hebben minimaal feature X nodig. Kan dat voor die prijs?"
"Nee, dan hebben we 3500 minimaal nodig."
"Oké, laten we 4000 doen, maar dan wil ik het wel morgen hebben."
"Nee, we hebben minimaal 5 dagen nodig en de prijs verandert er niks aan"
"Oke en als we feature Z willen hebben kan dat binnen dezelfde tijd"
"Ja, maar dan gaat de prijs wel naar 6000"
"Maar dat bedrag is hoger dan het eerste bedrag dat je noemde"
"Klopt, maar je hebt wel binnen 5 dagen."
"Nee, doe dan maar 10 dagen en dan voor 5000,"
"Is goed, dat kunnen regelen."
"Mooi, dan hebben we een deal. Kan trouwens feature ZA meegenomen worden?"
"Alles kan..."
"... maar?"
"Dat kost meer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

DevWouter schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:49:
[...]

"Nee" is vaak juist het begin van de onderhandeling, tenzij je echt heel slecht bent in onderhandelen.

"Nee, maar wel voor 5000 euro. Kunnen jullie dat betalen?"
"Nee, 5000 euro is te duur, laten we middelen en 2500 doen"
"Nou... Nee, dat zitten we ondere de kostprijs"
"Oké en wat kunnen jullie voor 3000 doen"
"Opsommig van features. Maar dat lijkt me niet voldoende of wel soms?"
"Nee, dat is inderdaad te weining, dan kunnen we inderdaad niks doen. We hebben minimaal feature X nodig. Kan dat voor die prijs?"
"Nee, dan hebben we 3500 minimaal nodig."
"Oké, laten we 4000 doen, maar dan wil ik het wel morgen hebben."
"Nee, we hebben minimaal 5 dagen nodig en de prijs verandert er niks aan"
"Oke en als we feature Z willen hebben kan dat binnen dezelfde tijd"
"Ja, maar dan gaat de prijs wel naar 6000"
"Maar dat bedrag is hoger dan het eerste bedrag dat je noemde"
"Klopt, maar je hebt wel binnen 5 dagen."
"Nee, doe dan maar 10 dagen en dan voor 5000,"
"Is goed, dat kunnen regelen."
"Mooi, dan hebben we een deal. Kan trouwens feature ZA meegenomen worden?"
"Alles kan..."
"... maar?"
"Dat kost meer"
Eh, wauw. Wij inventariseren altijd eerst de wensen/features van de klant en schrijven vervolgens een offerte. Het soort koehandel als jij beschrijft ben ik nog nooit tegengekomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:28:
[...]
Eh, wauw. Wij inventariseren altijd eerst de wensen/features van de klant en schrijven vervolgens een offerte. Het soort koehandel als jij beschrijft ben ik nog nooit tegengekomen. :P
Naja moet bekennen dat ik eigenlijk ook nooit met een gewoon "nee" kom hoor.
Ik haal ook eerst de vacuumbommen van stal }:O *plop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DevWouter schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:49:
[...]
[..]
Nee, is wel degelijk het einde, maar je maakt het ongedaan met "maar".

"Nee"
"oh, wel voor 5000 euro?"
"Nee"
"oh"

Goed volhardend persoon die dan nog lang door gaat hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Caelorum schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:50:
[...]

"Nee"
"Nee"
"oh"

Moet je er wel het geloof in hebben dat wat er vanaf de andere kant geboden wordt bewaarheid gaat worden en het totaal naar beidener te vredenheid gaat eindigen. Bij evident onrealistische zaken heb ik dat niet, waarom zou ik er dan m'n tijd aan gaan verdoen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
[...]

Je kunt zeker wel de grenzen aangeven hoor. Als een klant komt met een wens en hoe ze het willen maar dat ligt in lijn met onze principes of wij denken dat het niet mogelijk is dan zeggen we gewoon "Nee, als je hiervoor kiest dan doen wij het niet. Maar ik heb wel een alternatief, namelijk...."

Nothing to see here!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Als ik een klusjesman inhuur en ik geef de opdracht om mijn badkamer te behangen en een stoppenkast in de sauna te plaatsen, verwacht ik ook dat ie zijn expertise laat blijken door alternatieven voor te stellen.
Alternatieven waar ik waarschijnlijk veel blijer mee ben dan een rekening van 10 keer zoveel omdat ze het behang moesten plastificeren en een stoppenkast moesten sealen etc.

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En als het dan toch zo zwart/wit moet: Hoe kan het dan dat er wel 'Nee' gezegd kan worden tegen de IE5 update? Beetje raar als het aanpakken van oorzaken geweigerd mag worden maar symptoombestrijding een gegeven is.

Met het tot in den treure flexibel doen en met hangen en wurgen het werkend te houden word je uiteindelijk juist mede-verantwoordelijk voor de zooi die het is.

Ik zou er in ieder geval niet aan mee kunnen werken. ;)
(Binnen redelijke kosten vs baten etc. Dus een 5 minuten fix, sure. Maar er is ergens een grens en die zit bij mij nog een heel eind voor 'maar het is technisch niet onmogelijk')

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 08:41
Er zijn wel degelijk zaken die niet kunnen :D

En er zijn zeker ook zaken die technisch wel kunnen maar waar ik toch nee zou tegen zeggen, zoals ontwikkeling van spyware of spam software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Otherside1982 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:53:
En er zijn zeker ook zaken die technisch wel kunnen maar waar ik toch nee zou tegen zeggen, zoals ontwikkeling van spyware of spam software.
Eens.
Wij hebben ooit nee gezegd tegen dit:
nieuws: Bluetrace moet stoppen met wifi-tracking van omwonenden in winkelgebi...

Uiteindelijk iemand anders blijkbaar 'ja' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

EddoH schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:28:
[...]

Het is ook afhankelijk van de klant en de manier van werken en dit is natuurlijk extreem overdreven. Het is dan ook ter illustratie dat je het woord heeel breed kan inzetten.
Caelorum schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:50:
[...]

"Nee"
"Nee"
"oh"

Je kan het veel leuker maken door te zeggen: "Elke keer als je onder het bedrag zit dat ik in gedacht heb zeg ik nee en verdubbel ik het getal in gedachte. En nee, de deur gaat pas van het slot tot dat we een deal hebben."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Alex) schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:23:
Ja, maar inmiddels de personen gevonden die verantwoordelijk zijn voor deze pagina. Misschien kan ik uitvinden wat de toekomstige plannen zijn voor deze map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

EddoH schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:58:
[...]

Eens.
Wij hebben ooit nee gezegd tegen dit:
nieuws: Bluetrace moet stoppen met wifi-tracking van omwonenden in winkelgebi...

Uiteindelijk iemand anders blijkbaar 'ja' :+
Dit dus, als de klant iets wil wat tegen wet/regelgeving in gaat dan zul je toch 'Nee' moeten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

HMS schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:05:
[...]

Dit dus, als de klant iets wil wat tegen wet/regelgeving in gaat dan zul je toch 'Nee' moeten verkopen.
Met als nuance dat we toen niet precies wisten wat de regelgeving hieromtrent was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
HMS schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:05:
[...]
Als het tegen je eigen principes in gaat ook. In ieder geval als ontwikkelaar en ik vind als geheel bedrijf die zichzelf en de eigen positie in de maatschappij serieus neemt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/na9m6dkhz/2016_11_09_10_06_53_Microsoft_Outlook.png

Nee, Microsoft, niet echt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Otherside1982 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:53:
Er zijn wel degelijk zaken die niet kunnen :D

[video]

Goed om Glenn weer eens terug te zien :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Heb je er op geklikt en Microsoft meegedeeld hoe onnuttig de feedback was, mogelijk kunnen ze er iets mee :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

windwarrior schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:04:
[...]

Heb je er op geklikt en Microsoft meegedeeld hoe onnuttig de feedback was, mogelijk kunnen ze er iets mee :).
"Deze feedback is net zo nuttig als jullie melding"
:+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 21:41

RayNbow

Kirika <3

Hebben we hier wel eens een US vs. US International discussie gehouden? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
US hier, al moest ik wel even wennen aan niet spatie te drukken na de ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
US .. al heb ik nog NL'isch en een mooie volgens mij zwitserse ramplank liggen voor m'n thinkpads
(ondanks dat ik best van puntjes hou .. kon ik toch niet zo wennen aan het op de spitsdrijven er van :p)

US int. is vooral met zo'n oversized enter toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als je een béétje van overdrijven houdt, kun je niet zonder US International.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
US
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/KB_United_States-NoAltGr.svg/400px-KB_United_States-NoAltGr.svg.png

US International
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/KB_US-International.svg/400px-KB_US-International.svg.png

Bij een correcte uitvoering van US international is deze vrijwel gelijk aan de US, maar zijn de alt combinaties weergegeven. Helaas is een "US International" bij sommige fabrikanten eigenlijk een "International" en dus iets wat lijkt op dit:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/KB_United_Kingdom.svg/400px-KB_United_Kingdom.svg.png

Ik ga zelf altijd voor een US layout, omdat ik een brede linker shift en een platte return/enter prettig vind werken. Bij veel laptops is dat ook vaak het enige toetsenbord met zowel de shift als de return. Ik typ daar al tientallen jaren op, en kan dus eigenlijk niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

US FTW.
Die grote enter is echt een ramp, gaat te zwaar imo en die kleine shift ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gaat te zwaar? Wat bedoel je daarmee?

MARS begint aanstaande zondag. De website is wel weer vet gemaakt hoor: http://www.makemarshome.com/ (ook die live feed :D)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CodeCaster schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:10:
Als je een béétje van overdrijven houdt, kun je niet zonder US International.
Ik gebruik "oisynmath" :+. Daardoor kan ik héél erg overdrijven, tot in het ∞, en zonder dat de ' en " direct dead keys zijn (ik moet ctr-" doen gevolgd door een e om ë te krijgen)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

BtM909 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:41:
Gaat te zwaar? Wat bedoel je daarmee?
Beetje slecht uitgedrukt, maar alle tobo's die ik tot nu toe had met een dubbele enter hadden op één of andere manier dat de enter extra kracht nodig had t.o.v. de andere toetsen, en dat is zeker met je pink vrij kut. Ook zit je steeds naast de Shift (en de Enter en backslash) als je de andere gewend bent.

edit:
Nieuwe monitoren, 2x UP2716D, heel erg nice :D Maar ik weet niet of het hoort, maar wat zit er een enorm goed merkbare non-uniformity in. Linkerkant van beide schermen zijn een stuk groener dan de rechterkant (die zijn juist te rood). Als je 'm op het "default" kleurprofiel hebt is dat gecorrigeerd, maar dan is alles enorm overgesatureerd, ik heb 'm nu op sRGB staan maar het is best storend...

[ Voor 30% gewijzigd door F.West98 op 10-11-2016 00:47 ]

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

F.West98 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:45:
[...]

Beetje slecht uitgedrukt, maar alle tobo's die ik tot nu toe had met een dubbele enter hadden op één of andere manier dat de enter extra kracht nodig had t.o.v. de andere toetsen, en dat is zeker met je pink vrij kut. Ook zit je steeds naast de Shift (en de Enter en backslash) als je de andere gewend bent.

edit:
Nieuwe monitoren, 2x UP2716D, heel erg nice :D Maar ik weet niet of het hoort, maar wat zit er een enorm goed merkbare non-uniformity in. Linkerkant van beide schermen zijn een stuk groener dan de rechterkant (die zijn juist te rood). Als je 'm op het "default" kleurprofiel hebt is dat gecorrigeerd, maar dan is alles enorm overgesatureerd, ik heb 'm nu op sRGB staan maar het is best storend...
RMA die monitoren dan gewoon? Of ben je buiten WKOA?

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• ThomasG
F.West98 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:45:
[...]

Het is pas echt irritant wanneer het een "goedkoop" toetsenbord is, en de grote toetsen enkel plastic zijn zonder verdere ondersteuning. Dan werken ze niet wanneer je op het randje drukt. Zulke space bars en mega-returns ben ik wel een tegen gekomen, gek wordt je ervan.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:15
US International met AltGr deadkeys (Linux):
Alle punctuation werkt gewoon zoals bij US, en diacritics gaan met deadkeys i.c.m. AltGr.
Dus:
' => '
AltGr+', e => é

• gekkie
ThomasG schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:07:
[...]
Het is pas echt irritant wanneer het een "goedkoop" toetsenbord is, en de grote toetsen enkel plastic zijn zonder verdere ondersteuning. Dan werken ze niet wanneer je op het randje drukt. Zulke space bars en mega-returns ben ik wel een tegen gekomen, gek wordt je ervan.
Slappe spatiebalken die niet werken als je niet duidelijk en volledig in het midden het kreng in ramt .. ow er zijn weinig dingen die een grotere aggressiviteit oproepen >:)

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik zou graag een toetsenbord willen waarbij je met alt de combinaties kunt maken en het euroteken kunt bereiken, maar zonder die f**** deadkeys.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Caelorum
gekkie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:21:
[...]
Slappe spatiebalken die niet werken als je niet duidelijk en volledig in het midden het kreng in ramt .. ow er zijn weinig dingen die een grotere aggressiviteit oproepen >:)
De spatiebalk is altijd de eerste die er aan gaat bij mij.

• gekkie
incaz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:36:
Ik zou graag een toetsenbord willen waarbij je met alt de combinaties kunt maken en het euroteken kunt bereiken, maar zonder die f**** deadkeys.
Is toch meer een OS instelling en geen keyboard feature ?

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Gekkie, ja, ik geloof het wel. Maar ik zou het wel willen!

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• gekkie
Onder linux zal het vast wel te bakken zijn. Desnoods door volledig je eigen keyboard-layout te definieren.

By the weg .. is je probleem dat de deadkeys altijd er voor zorgen dat je voor een simpele " of ' bijvb dan 2 toestaanslagen nodig hebt ipv 1 ?

Bij mij is alt-right + 5 een €
" gewoon een "
' gewoon een '
en alt-right + ' en daarna e een é.

Layout heeft de prachtige omschrijving "english (international Altgr dead keys)".

Kortom prima al je voornamelijk accentloos O-) Nederlands of Engels aan het typen bent,
voor Nederlands met accenten is het wel weer een handeling meer.

[ Voor 80% gewijzigd door gekkie op 10-11-2016 12:17 ]

• RayNbow
  • Laatst online: 21:41

RayNbow

Kirika <3

incaz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:36:
Alt+0128? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Of
code:
1
&euro;

Als je dat op het forum intikt wordt dat dus mooi €

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Brakkie41 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:04:
[...]

RMA die monitoren dan gewoon? Of ben je buiten WKOA?
Schijnt vaker voor te komen bij deze monitoren, alleen komt dat in geen enkele review naar voren. http://en.community.dell....pherals/f/3529/t/19675282
Lijkt vooral in de eerste revisie te zitten. Als ik naar de bijgeleverde calibratierapporten kijk zie ik dat de linker ook ongeveer 2x zo veel uniformity afwijking heeft als de rechter, en bij de rechter is het ook een stuk minder merkbaar.
Ik denk dat het met WKOA doen wellicht niet veel beter wordt omdat de webwinkel misschien niet de nieuwere revisies op voorraad heeft. Wellicht dat ik het dus bij Dell zelf probeer.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

F.West98 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:04:
[...]

Schijnt vaker voor te komen bij deze monitoren, alleen komt dat in geen enkele review naar voren. http://en.community.dell....pherals/f/3529/t/19675282
Lijkt vooral in de eerste revisie te zitten. Als ik naar de bijgeleverde calibratierapporten kijk zie ik dat de linker ook ongeveer 2x zo veel uniformity afwijking heeft als de rechter, en bij de rechter is het ook een stuk minder merkbaar.
Ik denk dat het met WKOA doen wellicht niet veel beter wordt omdat de webwinkel misschien niet de nieuwere revisies op voorraad heeft. Wellicht dat ik het dus bij Dell zelf probeer.
Heb ik zelf redelijk goede ervaringen mee bij Dell.
Een paar Ultrasharps die niet lekker werkten en ik had de volgende dag nieuwe binnen.
Paar dagen later kwam een koerier de niet goed-functionerende monitoren ophalen zodat ik geen moment zonder monitoren heb gezeten.

Lekker op de bank

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Zijn hier mensen met ervaring van het lezen van 2-column papers op een E-reader? Ik heb k2pdfopt gevonden, maar dat tooltje heeft zoveel opties dat ik bang ben er nukes mee te kunnen launchen als ik de verkeerde opties gebruik :(.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0YZpjVn.png
Check die interface o.O

[ Voor 14% gewijzigd door windwarrior op 10-11-2016 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Per ongeluk op productie een order voor mezelf ingeschoten. Ik heb een jaarabo internetaansluiting afgesloten. Gelukkig tijdens levering kunnen annuleren :z. Tijd om naar huis te gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door mbarie op 10-11-2016 16:50 ]

Storyteller @ soundcloud

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

windwarrior schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:24:
Zijn hier mensen met ervaring van het lezen van 2-column papers op een E-reader? Ik heb k2pdfopt gevonden, maar dat tooltje heeft zoveel opties dat ik bang ben er nukes mee te kunnen launchen als ik de verkeerde opties gebruik :(.

[afbeelding]
Check die interface o.O
Man, dat valt mee en de opties klinken echt niet ingewikkeld. Ik daag je uit om zonder documentatie msdeploy via de command line te gebruiken waarbij dezelfde site naar meerdere machines met verschillende configuraties moet gaan. En volgens sommige is dat zelfs niet eens een uitdaging.

Zoals altijd met dit soort dingen, gewoon de minste opties proberen en kijken wat het doet. Vervolgens is het een kwestie van net zolang met de opties spelen tot dat je blij of gefrustereerd wordt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik geloof dat ik op een bug in Windows ben gestuit. Ofzo.
Ik ben dit weekend bezig geweest een AD voor mij thuis op te zetten (leuk beetje frutselen), en nu kom ik er achter dat je dus niet meer een PIN-code voor aanmelding kan toevoegen zodra je je domain-account hebt gekoppeld aan een Microsoft-Account. Hij probeert dat "iets" te valideren op een server wat dan niet lukt. Zodra je dan je MS-account ontkoppeld, kan je een pincode toevoegen, maar nu kan ik met geen mogelijkheid meer een MS-account toevoegen.. Fijn :+

Edit: oh nvm. Het werkt ineens weer :+

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 14-11-2016 01:07 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.