De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:45:
[...]

Dan moet je even in je graphics instellingen van je GPU rommelen. Heb je een nVidia of AMD? Ik weet dat bij je bij nVidia helemaal kunt instellen hoe die scalet, standaard doet ie niets en stuurt ie het gewoon zo naar de monitor. Je kunt ook GPU scaling doen, en dan instellen dat de aspect ratio behouden blijft. Dan krijg je dus gewoon zwarte balken (en effectief geen scaling, want horizontaal klopt het al) bij 1080p. En volgens mij kun je zelfs per resolutie instellen hoe hij moet scalen.

Volgens mij kan dat bij AMD ook, maar het is een tijd geleden dat ik in die settings heb gebladerd.

GPU scaling is sowieso fijner, want:
• Vaak betere kwaliteit
• Geen irritant geswitch van je monitor naar een andere display mode.
Een AMD kaart, de pricewatch: Asus HD7970-DC2-3GD5.

offtopic:
Wil graag een pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING kopen, maar wacht nog even tot de prijs zakt. M'n vriendin krijgt dan die HD7970, maar net samen een huis gekocht dus even wachten tot er eenmaal wonen en ze haar game PC ook daadwerkelijk gaat gebruiken :+.

Hmmmm, daar zijn zeker instellingen voor. Heb hier op kantoor ook een AMD kaart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B4fGSVMYCqVDCCATnj6FQB6p/medium.png

Die staat standaard uit zo te zien, ga dat eens proberen thuis. Thanks! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 08:18
Misschien een gekke vraag maar wanneer is er weer een dev meeting? Zo vlak voor kerst misschien een goed idee? :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Compensatiedrang much?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Op wat voor een afstand moet je in vredesnaam zitten voor zo'n scherm? Moet je meteen een dieper bureau en een grotere kamer aanschaffen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
.Gertjan. schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:32:
[...]

Op wat voor een afstand moet je in vredesnaam zitten voor zo'n scherm? Moet je meteen een dieper bureau en een grotere kamer aanschaffen.
Nekpijn all over the place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

.Gertjan. schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:32:
[...]

Valt reuze mee. Ik heb 'm gewoon op 100 dpi en de grootte van de letterjes komt dan overeen met een 1920-1080 22" monitor ofzo, alleen heb je superveel werkruimte.
Mercatres schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:31:
[...]

Nekpijn all over the place.
Hij zit niet aan het plafond geplakt ofzo hoor.

Ik heb maar 1 nadeel ervaren en dat is dat ik vaak mijn muispijltje kwijt ben.
Tegenwoordig ingesteld in Windows dat als ik alleen ctrl indruk dat er zo'n ripple om het pijltje wordt geanimeerd en als je daar aan gewend bent is dat ook weer ok.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:51
ZaZ schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:46:
[...]

Ik heb maar 1 nadeel ervaren en dat is dat ik vaak mijn muispijltje kwijt ben.
Daarom hebben we in OS X ook een feature dat de cursor tijdelijk groter wordt als je even snel de cursor heen en weer beweegt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ThomasG schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:50:
[...]
Daarom hebben we in OS X ook een feature dat de cursor tijdelijk groter wordt als je even snel de cursor heen en weer beweegt :+
Als ik mijn "cursor" heen en weer beweeg wordt ie ook groter. </flauw>

Is het al weekend? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 17:02
Skyaero schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:53:
[...]
Tijdelijk dan he ...

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Skyaero schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:53:
[...]

Is het al weekend? :P
De helikopter telt niet 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

ZaZ schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:46:
[...]

Valt reuze mee. Ik heb 'm gewoon op 100 dpi en de grootte van de letterjes komt dan overeen met een 1920-1080 22" monitor ofzo, alleen heb je superveel werkruimte.
Lijkt mij wel grappig om je IDE fullscreen te zetten en proberen met een functienaam je hele scherm te vullen in de breedte. Kan je eindelijk je enterprise class- en functionnames de ruimte geven die ze verdienen :+

Met zulke afmetingen stel ik mij voor dat het typen en lezen tekst weg heeft van het kijken naar een tenniswedstrijd.
Afbeeldingslocatie: http://meowgifs.com/wp-content/uploads/2013/02/anigif_enhanced-buzz-31116-1332427366-9.gif

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
.Gertjan. schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:30:
[...]

Lijkt mij wel grappig om je IDE fullscreen te zetten en proberen met een functienaam je hele scherm te vullen in de breedte. Kan je eindelijk je enterprise class- en functionnames de ruimte geven die ze verdienen :+

Met zulke afmetingen stel ik mij voor dat het typen en lezen tekst weg heeft van het kijken naar een tenniswedstrijd.
[afbeelding]
En natuurlijk de 35 niveaus van inspringen niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
ThomasG schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:34:
[...]
En natuurlijk de 35 niveaus van inspringen niet vergeten.
Dat ze dat maar bij de features van het beeldscherm zetten, bij uitstek geschikt voor fibonacci indenting :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Goh, ik heb mijn scherm in portret-mode staan, kwestie van meer code te kunnen tonen. Onze maximale breedte staat toch vrij beperkt, dus dat komt goed uit. Ik ben wel de enige die zo werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mercatres schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:42:
Goh, ik heb mijn scherm in portret-mode staan, kwestie van meer code te kunnen tonen. Onze maximale breedte staat toch vrij beperkt, dus dat komt goed uit. Ik ben wel de enige die zo werkt :p
Dat is inderdaad wel lekker werken. Heb ik vroeger ook nog een tijdje gedaan, maar helaas al tijden geen monitoren meer gehad die ik kon draaien... Werkte ook prettig als je documenten aan het schrijven was, dan kon je ook makkelijk een volle pagina op je scherm zetten.

Nadeel was wel dat vroeger de schermtechiek er voor zorgde dat de inkijkhoeken ruk waren. Je moest dan echt bijna kaarsrecht met je snufferd voor je scherm zitten, anders verkleurde de boel als een idioot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
.Gertjan. schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:47:
[...]

Dat is inderdaad wel lekker werken. Heb ik vroeger ook nog een tijdje gedaan, maar helaas al tijden geen monitoren meer gehad die ik kon draaien... Werkte ook prettig als je documenten aan het schrijven was, dan kon je ook makkelijk een volle pagina op je scherm zetten.

Nadeel was wel dat vroeger de schermtechiek er voor zorgde dat de inkijkhoeken ruk waren. Je moest dan echt bijna kaarsrecht met je snufferd voor je scherm zitten, anders verkleurde de boel als een idioot..
Goh, bureausteun met twee schermen en in hoogte verstelbaar, met elk een 24" scherm. Een beetje spelen met de hoeken, en dan gaat 't wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mercatres schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:49:
[...]

Goh, bureausteun met twee schermen en in hoogte verstelbaar, met elk een 24" scherm. Een beetje spelen met de hoeken, en dan gaat 't wel lekker.
Zou het graag willen, maar we hebben een open setting op kantoor met flexplekken aan grote tafels. Ben blij dat ik de strijd heb gewonnen voor 1x 23~24" monitor, fatsoenlijke toetsenborden/muizen per werkplek en fatsoenlijke bureaustoelen, een steun met 2x 24" ga ik nog niet voor elkaar krijgen...

Volgend jaar toch maar eens wat extra IT budget gaan claimen :+ De grote baas wil graag een strak kantoor en heeft niet veel behoefte aan kabels en apparatuur... Aangezien IT momenteel de overgrote meerderheid vormt eigenlijk niet eens een vreemde zet om je plekken meer op IT in te richten dan op algemeen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je moet gewoon geen TN panel hebben voor portrait. IPS of (AM)VA werkt een stuk beter.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:06:
Je moet gewoon geen TN panel hebben voor portrait. IPS of (AM)VA werkt een stuk beter.
De laatste keer dat ik werkte in landscape mode was in 2008 ofzo, toen waren die schermen volgens mijn onbetaalbaar. :) Tegenwoordig komen er inderdaad geen goedkope troepschermen meer op mijn bureau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Hier maakt 't niet zoveel uit, we zijn nogal self organising (yay, agile). De eerste insteek was dat de werkplekken ook flexibel zouden worden, maar in de praktijk neemt iedereen toch z'n eigen bureau en bijhorende setup. Ik ben één van de twee personen die met een QWERTY-layout werkt (t.o.v. de rest AZERTY), ook totaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

.Gertjan. schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:30:
[...]
[afbeelding]
Ach, precies dit soort dingen hoorde ik eind jaren 90 ook al toen ik mijn triple CRT 17" opstelling had (wat nu qua afmeting niets meer voorstelt) .
En qua breedte is het niet heel verschillend van 2 * 27" wat inmiddels redelijk gangbaar is in de dev-wereld.
Ik snap dat je het idee krijgt dat je rondjes met je hoofd aan het draaien bent, maar je gebruikt het ook anders.
Je gaat veel minder met maximized apps werken. Behalve Visual Studio omdat die eigenlijk daarbinnen weer een hele eigen window manager heeft met docks/tabs en de hele shizzle

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasG schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:50:
[...]
Daarom hebben we in Windows ook een feature dat een "ring" om de cursor verschijnt als je even snel op Ctrl drukt :+

Ik heb geen idee of zoiets ook in Linux kan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

iRicardo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:46:
Misschien een gekke vraag maar wanneer is er weer een dev meeting? Zo vlak voor kerst misschien een goed idee? :)
Oja, daar had ik het ook nog over met Zilla tijdens de abodag. Lijkt me ook wel weer tof (niet te dicht op kerst overigens), maar tijd om het te gaan organiseren heb ik vrees ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Damn verkeerd topic |:( |:( |:( |:( |:(

[ Voor 90% gewijzigd door Damic op 28-10-2016 17:31 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:25:
[...]

Ik heb geen idee of zoiets ook in Linux kan…
Die hebben geen muis nodig. Terminal only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasG schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:31:
[...]
Die hebben geen muis nodig. Terminal only.
Voordat ik mijn nieuwe PC had gekocht (~3 maanden geleden), gebruikte ik 9 jaar lang alleen een terminal emulator (GeTTY iirc) en had ik ook geen X geïnstalleerd. In die terminal emulator gebruikte ik wel vaak een muis om te copy-pasten, dus met alleen een terminal emulator heb ik ook een muis nodig. Op mijn nieuwe PC heb ik wel X geïnstalleerd met Openbox als window manager…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OMG dit is huuuuuge :X
Even wennen hoor...

.edit: het is jammer dat je die scheidingslijn niet makkelijk kunt draggen in Windows. Ik heb nu mijn VS gesnapt aan de rechterkant, en de linkerkant opgedeeld in 2 full HD helften, maar ik zou eigenlijk VS iets breder willen. Alleen je kunt alleen maar individuele windows resizen.

Misschien toch maar eens kijken naar window managers.

.edit: AquaSnap looks cool!

.edit: It doesn't only look cool, it ís cool.
*Instabuy* :)

[ Voor 95% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2016 18:37 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06
.oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:08:
Even wennen hoor...
[...]
Ja, Hey! :( Wat is dit nou?! Zo'n opmerking is echt niets waard zonder een foto! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Idd. Pics or it didn't happen!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZCiSF1E.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

En voor je het weet ben je eraan gewend. Ik heb er nog links en rechts twee ultrasharp 2711's naast staan omdat ik toch wat meer pixels wilde :+

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dat..ziet er eigenlijk wel heel tof en handig uit. Ik heb eerlijk gezegd een beetje een hekel gekregen aan 2 losse monitoren, je bent toch steeds met je blik aan het wisselen tussen de 2....

Hmm...en bedankt he... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

iRicardo schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:46:
Devschuur meeting I
:>
.oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:08:
Even wennen hoor...

.edit: het is jammer dat je die scheidingslijn niet makkelijk kunt draggen in Windows. Ik heb nu mijn VS gesnapt aan de rechterkant, en de linkerkant opgedeeld in 2 full HD helften, maar ik zou eigenlijk VS iets breder willen. Alleen je kunt alleen maar individuele windows resizen.

Misschien toch maar eens kijken naar window managers.

.edit: AquaSnap looks cool!

[video]

.edit: It doesn't only look cool, it ís cool.
*Instabuy* :)
Kan bij mij in W10 gewoon hoor? Als ik in een programma Win+Left/Right doe en een ander programma voor ernaast kies (of later een Win+Right/Left doe) kan ik de scheidslijn gewoon verschuiven.

[ Voor 60% gewijzigd door F.West98 op 28-10-2016 22:20 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
UltraX _O_

Dat ze díe niet meer maken... :F

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06
Dat ziet er inderdaad wel goed uit...
F.West98 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:18:
[...]
Kan bij mij in W10 gewoon hoor? Als ik in een programma Win+Left/Right doe en een ander programma voor ernaast kies (of later een Win+Right/Left doe) kan ik de scheidslijn gewoon verschuiven.
Gelukkig kan dat inderdaad, maar niet als je in vieren opdeelt. Dan gaat het bij Windows 10 vrij snel fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:58:
[...]

Dat..ziet er eigenlijk wel heel tof en handig uit. Ik heb eerlijk gezegd een beetje een hekel gekregen aan 2 losse monitoren, je bent toch steeds met je blik aan het wisselen tussen de 2....
Een dingetje waar ik me wel aan stoor is dat het niet heel fijn kijkt naar de rand van je scherm. Met meerdere schermen heb je daar minder last van omdat je die individueel kunt draaien. Liefst heb je eigenlijk gewoon een gebogen scherm.

Ik merk nu dat ik mijn browser en code windows en dergelijk gewoon liefst in het midden zet, juist omdat ik daar recht tegenaan kijk.
Hmm...en bedankt he... :/
Graag gedaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

\include\type_traits(1440): fatal error C1060: compiler is out of heap space

}:|

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 29-10-2016 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:10:
[...]

Een dingetje waar ik me wel aan stoor is dat het niet heel fijn kijkt naar de rand van je scherm. Met meerdere schermen heb je daar minder last van omdat je die individueel kunt draaien. Liefst heb je eigenlijk gewoon een gebogen scherm.

Ik merk nu dat ik mijn browser en code windows en dergelijk gewoon liefst in het midden zet, juist omdat ik daar recht tegenaan kijk.

[...]

Graag gedaan :Y)
Ah, gewoon wachten op een betaalbaar en goed curved scherm dus.
.oisyn schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 02:53:

Dat zou ik als compiler ook zeggen op vrijdagnacht om 3 uur... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Mijn TV is 40 inch..... die toch maar eens gebruiken om te kijken if ik de ruimte heb voor een 40 inch monitor..... *kwijl*

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 19:20

Wokker

De avond wokkel

Na jaren met tfs gewerkt te hebben sinds vorige week voor een nieuw project met git gestart. Even in het begin maar het begint te komen. 🤓 Nu zag ik onderstaand screenshot voorbij komen, maar kan nergens welke tool er voor zorgt dat standaard de git 'context' getoond wordt. Weet iemand hoe deze tool heet?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/486f405094.png

Het oneindige X 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Wokker schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:31:
Na jaren met tfs gewerkt te hebben sinds vorige week voor een nieuw project met git gestart. Even in het begin maar het begint te komen. 🤓 Nu zag ik onderstaand screenshot voorbij komen, maar kan nergens welke tool er voor zorgt dat standaard de git 'context' getoond wordt. Weet iemand hoe deze tool heet?
[afbeelding]
Die heb je in verschillende varianten.

Bijvoorbeeld http://ohmyz.sh/
Of https://github.com/sorin-ionescu/prezto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 10:17
Alex) schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:44:
UltraX _O_

Dat ze díe niet meer maken... :F
Ik heb er een op m'n werk, een thuis en drie reserve op de plank :)
Edit: zojuist m'n jaarlijkse rondje ebay/marktplaats gedaan: binnenkort heb ik er vijf op de plank 8)

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 30-10-2016 12:32 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:30
Wokker schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:31:
[afbeelding]
https://github.com/git/gi.../completion/git-prompt.sh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
.oisyn schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 02:53:

Afbeeldingslocatie: https://img.memecdn.com/when-my-teacher-hands-out-too-much-homework_o_794719.jpg

Sorry, moest deze posten :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:10:

Ik heb de Dell Ultrasharp U3415W curved monitor en het is echt één van mijn beste aankopen ooit. Uiteraard waren twee monitoren al een no-brainer voor een developer, maar wat ik hier vooral prettig aan vindt is dat je het scherm in 2/3 en 1/3 op kan splitsen. Ik gebruik dat in de prakijk veel door je IDE of editor 2/3 in beslag te laten nemen en je documentatie op 1/3. Werkt erg prettig! Een window manager is wel een must maar went heel snel. Die unit van jou is echter wel de overtreffende trap :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zomaar een vraag uit mijn gedachte....
Wat zou een apache met php-fpm installatie doen als je het php-fpm proces af zou sluiten? Zou je dan ongeparste PHP zien? :?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

AW_Bos schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:31:
Zomaar een vraag uit mijn gedachte....
Wat zou een apache met php-fpm installatie doen als je het php-fpm proces af zou sluiten? Zou je dan ongeparste PHP zien? :?
Die vraag is natuurlijk op 2 manieren best eenvoudig te beantwoorden:
- Probeer het eens
- Zoek het op in de documentatie (waarschijnlijk voorafgegaan met: zoek de documentatie)

De methode 'probeer het eens' heb ik zelf al redelijk vaak uitgevoerd met Nginx, over het algemeen op het moment dat de configuratie van Nginx en php-fpm net wat minder goed combineerde dan ik op dat moment hoopte. Nginx komt met een '502 bad gateway', en ik verwacht van Apache wel iets in dezelfde richting aangezien hetzelfde protocol (fastcgi) gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het zou ook wel nogal suf zijn als Apache gewoon maar zou besluiten om de file contents dan maar te serveren als hij geen contact kan maken met de handler van dat file type.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 19:20

Wokker

De avond wokkel

@Hatsieflatsie en @Raynman dat was precies wat ik zocht en zelfs nog beter. Zeker Ohh my ZSH is erg handig :)

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Wokker schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:01:
@Hatsieflatsie en @Raynman dat was precies wat ik zocht en zelfs nog beter. Zeker Ohh my ZSH is erg handig :)
Ik werk ook met ZSH i.c.m. Oh-my-ZSH.
Enige nadeel: op de servers op het werk gebruiken wij helaas 'gewoon' Bash. Dan mis ik toch zo erg ZSH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Zelfs op zondag gewoon 13:37 niet missen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ryur schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

Ik werk ook met ZSH i.c.m. Oh-my-ZSH.
Enige nadeel: op de servers op het werk gebruiken wij helaas 'gewoon' Bash. Dan mis ik toch zo erg ZSH!
Oh-my-ZSH O+

Ik heb inderdaad het zelfde, elke keer vergeet ik dat onze servers geen Oh-my-ZSH hebben. Maakt de command line zo veel fijner om mee te werken. Vooral de simpele dingen als l of ... mis ik.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Wat hebben jullie gedaan in je extra uur?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Gamebuster schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:01:
:Z

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:29

RayNbow

Kirika <3

Heel fijn, een bug omdat iemand (lees: ik) vergeten is om de move constructor te updaten. :F

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Bleg, verplicht ff een halfuurtje pauze door update cycles :(
Xamarin heeft een belangrijke update, maar die heeft Xcode 8.1 nodig. Dus allebei maar aan het updaten.

Ach, dan maar ff een Pluralsight course of Channel9 course kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gamebuster schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:01:
YT kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik ben eerder benieuwd naar wat jullie in het uurtje doen wanneer de zomertijd in gaat. :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:03
DevWouter schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:15:
Ik ben eerder benieuwd naar wat jullie in het uurtje doen wanneer de zomertijd in gaat. :+
Tijdmachine uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verbazingwekkend hoe een indeterminate progress bar beter aanvoelt... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

RayNbow schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:20:
Verbazingwekkend hoe een indeterminate progress bar beter aanvoelt... :p
Ik zet ze gewoon standaard op 99% :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

DevWouter schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:26:
[...]

Ik zet ze gewoon standaard op 99% :+
In een WPF applicatie kijk je dan naar een stilstaand groen rechthoekje... :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

RayNbow schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:31:
[...]

In een WPF applicatie kijk je dan naar een stilstaand groen rechthoekje... :p
Dan lijkt me dit een stuk toffer :D

Afbeeldingslocatie: https://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2011/07/nyan-cat-progress-bar-by-instant-elevator-music.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

DevWouter schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:50:
[...]

Dan lijkt me dit een stuk toffer :D

[afbeelding]
Geef maar de code om dat in WPF te bewerkstelligen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

RayNbow schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:55:
[...]

Geef maar de code om dat in WPF te bewerkstelligen. :p
Here you go: http://www.instantelevatormusic.com/nyan-cat-progress-bar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Doet weinig in Windows 10. ;)
(iig, doet niets in de file copy dialog)

[ Voor 8% gewijzigd door RayNbow op 01-11-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

RayNbow schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:07:
[...]

Jammer, maar het idee is vrij simpel. Je haalt de huidige actieve venster op en gaat alle controls af en zoek naar de progresbar. Vervolgens teken je daar een afbeelding over heen.

Ik heb zoiets vergelijkbaar één keer eerder moeten maken en achteraf bleek het verdomd simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

RayNbow schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:07:
[...]

Bij mij ook in Windows 7 niet.

:(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Sebazzz schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:15:
[...]

Bij mij ook in Windows 7 niet.

:(
Bij mij doet hij het wel, maar het scherm moet wel met de progressbar moet wel actief zijn en soms werkt het pas naar een paar tellen.

Betrouwbaar is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
iRicardo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:15:
Een symfony 2.6 applicatie omschrijven naar 3.1 is een echt probleem. Vooral de Request in de CompilerPass :F

Mijn dag zo ver is het continue runnen en laten falen van unittesten :P
Ik herinner me de overstap van 2.0 naar 2.1 nog, toen Symfony nog geen backwards compatibility beloftes had. Met name het aanpassen van formulieren was destijds niet grappig.

Tegenwoordig markeren ze deprecated features, die ik met elke upgrade (2.6 => 2.7 => 2.8) direct aanpaste. De uiteindelijke overstap naar 3.0 was dan ook kinderspel.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ben ik gek of heeft bijna niemand hier wat gezegd vandaag :+? Is iedereen een keer aan het werk ofzo xD?

[ Voor 26% gewijzigd door Rutix op 02-11-2016 18:44 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Beetje veel vreemdgegaan in andere coffee-corners :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
gekkie schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:52:
Dat nu niet, ben wel op zoek naar een nieuwe koffiemaker, want ben die Senseo-bucht eigenlijk wel beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mercatres schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:31:
[...]
Dat nu niet, ben wel op zoek naar een nieuwe koffiemaker, want ben die Senseo-bucht eigenlijk wel beu.
Tijd voor een secretaresse (M/V/L/G/T/B/I/[A-Z][0-9]/ach doe heel unicode maar voordat ik nog iets vergeet) met barista kwaliteiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
gekkie schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:35:
[...]

Tijd voor een secretaresse (M/V/L/G/T/B/I/[A-Z][0-9]/ach doe heel unicode maar voordat ik nog iets vergeet) met barista kwaliteiten ?
Nee joh, gewoon een koffietje (Espresso/Cappu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ahh een echte DHZ'er ken niet zonder de gamma :)
Hou je als automagiseerder de vraag over hoe geautomagiseerd dit dan moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:52:
Wel veilig hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Vrees dat dat niet gelukt is, niet geheel mijn smaak .. als je nepresso omhulsel heel moet blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In other news:
Aanstaande woensdag 3PM Sydney tijd, ga ik tegen 500+ mensen vertellen hoe ze moeten werken, op StripeCon APAC 2016.
Als je geinteresseerd bent, 1AM Amsterdam tijd is er een livestream, en anders kun je het waarschijnlijk terug kijken op Vimeo.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Firesphere schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:27:
In other news:
Aanstaande woensdag 3PM Sydney tijd, ga ik tegen 500+ mensen vertellen hoe ze moeten werken, op StripeCon APAC 2016.
Als je geinteresseerd bent, 1AM Amsterdam tijd is er een livestream, en anders kun je het waarschijnlijk terug kijken op Vimeo.
Dacht even dat dit over de payment provider Stripe ging. Toen herinnerde ik mij dat jij inde Silverstripe business zat.

Succes in ieder geval! Heel tof altijd om voor een grote groep te spreken en alle ogen zijn op jouw gericht! d:)b

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Members only:

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

:? Heb ik nou meer koffie nodig of snap ik hem niet helemaal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Brakkie41 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:31:
[...]

Je snapt hem sowieso niet helemaal; de vraag is of dat door een tekort aan koffie komt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Brakkie41 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:31:
[...]

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Brakkie41 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:06:
[...]

Dacht even dat dit over de payment provider Stripe ging. Toen herinnerde ik mij dat jij inde Silverstripe business zat.

Succes in ieder geval! Heel tof altijd om voor een grote groep te spreken en alle ogen zijn op jouw gericht! d:)b

***members only***
Komt wel goed :D

Enige probleem dat ik een beetje heb, is dat ik gisteravond pas de go-ahead heb gekregen om het project waarop m'n presentatie is gebaseerd, ook echt te gebruiken als case-study

Dus ik ben dit weekend verschrikkelijk druk om alles te updaten van generieke "wring in bochten om project niet te noemen" naar "here we did this, to satisfy customer needs, and they asked that, so we adjusted to that" etc.
Ah well, presenteren op conferenties is altijd fun.

By the way, http://stripecon.org is de site van de conferentie. My name in big bold letters!

Best apart, ik heb een ernstige sociale angststoornis. En ik ga mijn ervaring vertellen tegen 500+ bezoekers en heb er zin in ook nog :|

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 04-11-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Sinds ik af en toe in Eclipse moet werken. Merk ik pas hoe verwend ik ben VisualStudio.
Omg wat is Eclipse toch een kuttool. Dingen die super simpel zijn om te doen in visual studio. Zijn in eclipse verstopt achter een menu structuur waar je spontaan hersenkanker van krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
D-Raven schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:49:
Sinds ik af en toe in Eclipse moet werken. Merk ik pas hoe verwend ik ben VisualStudio.
Omg wat is Eclipse toch een kuttool. Dingen die super simpel zijn om te doen in visual studio. Zijn in eclipse verstopt achter een menu structuur waar je spontaan hersenkanker van krijgt :P
Je werkt normaal in VS en moet af en toe wat in Eclipse doen, wat een verassing dat dat niet vanzelf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
farlane schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:13:
[...]

Je werkt normaal in VS en moet af en toe wat in Eclipse doen, wat een verassing dat dat niet vanzelf gaat.
Ja precies, "who moved my cheese" :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Jezus IntelliJ. Zit ik op 2016.1.1: update beschikbaar! * F.West98 updatet naar 2016.1.4
En ja hoor, weer een update beschikbaar! Naar 2016.2.5.
Waarom geef je die niet direct aan?! Die installers duren al zo enorm lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
D-Raven schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:41:
Ja precies, "who moved my cheese" :P ;)
Hehe, ik moest de reference opzoeken maar inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gisteren housewarming van collega's. Vandaag dus een beste hangover, terwijl ik m'n presentatie voor woensdag aan het finetunen ben.

Gaat niet geheel volgens plan, die twee dingen gaan echt niet lekker samen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

On another note, heb ik een Rainbow Dash Unicorn in m'n presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 16:33
Firesphere schreef op zondag 06 november 2016 @ 07:51:
Vandaag dus een beste hangover, terwijl ik m'n presentatie voor woensdag aan het finetunen ben.
En morgenochtend nog een omdat je vandaag jarig bent zeker :+
Gefeliciteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

jip_86 schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:48:
[...]

En morgenochtend nog een omdat je vandaag jarig bent zeker :+
Gefeliciteerd ;)
I wish!
Nee, ik ben nog wakker omdat er een stomme bromvlieg in m'n slaapkamer aan het werk is terwijl ik wil slapen. Morgen gewoon 8.30 present op m'n werk :D Dinsdag vliegen en Sydney verkennen.

Ow ja, ik vlieg om fucking half 8 's ochtends :| dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 06-11-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hé mensen er komt weer een devmeet aan! Ik verwacht jullie allemaal eigenlijk wel. (oké, behalve FS dan)

Devschuur meeting I

[/onsubtielereclame]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

F.West98 schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:08:
Hé mensen er komt weer een devmeet aan! Ik verwacht jullie allemaal eigenlijk wel. (oké, behalve FS dan)

Devschuur meeting I

[/onsubtielereclame]
Het wordt voor mij lastig om te komen :'( Zou best tof zijn om eens wat gezichten bij de namen te kunnen plaatsen :) Eens kijken of er nog goedkope vluchten zijn en het valt te combineren met een familie bezoekje.

Het sneeuwt hier! *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Brakkie41 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:21:
[...]

Het wordt voor mij lastig om te komen :'( Zou best tof zijn om eens wat gezichten bij de namen te kunnen plaatsen :) Eens kijken of er nog goedkope vluchten zijn en het valt te combineren met een familie bezoekje.

Het sneeuwt hier! *O* *O* *O*
Verkapte "Kijk mij eens hier in Scandinavië(?) wonen"-post? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Een intranetpagina die alleen in IE5 werkt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Mercatres schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:06:
[...]

Verkapte "Kijk mij eens hier in Scandinavië(?) wonen"-post? :p
Meer een verkapte ik wordt blij van sneeuw buiten :P (Het is zo dood hier tegenwoordig dat ik op 1 pagine terug kan tot 28 oktober :'( Mijn dagelijkse vorm van afleiding door hier de discussies te lezen is weg :'(
alienfruit schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:51:
Een intranetpagina die alleen in IE5 werkt :o
If it ain't broken don't fix it :P Schrikbarend dat er in al die jaren blijkbaar nagenoeg 0 development op dat intranet heeft gezeten. :o

[ Voor 27% gewijzigd door Swedish Clown op 07-11-2016 16:53 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.