Een AMD kaart, de pricewatch: Asus HD7970-DC2-3GD5..oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:45:
[...]
Dan moet je even in je graphics instellingen van je GPU rommelen. Heb je een nVidia of AMD? Ik weet dat bij je bij nVidia helemaal kunt instellen hoe die scalet, standaard doet ie niets en stuurt ie het gewoon zo naar de monitor. Je kunt ook GPU scaling doen, en dan instellen dat de aspect ratio behouden blijft. Dan krijg je dus gewoon zwarte balken (en effectief geen scaling, want horizontaal klopt het al) bij 1080p. En volgens mij kun je zelfs per resolutie instellen hoe hij moet scalen.
Volgens mij kan dat bij AMD ook, maar het is een tijd geleden dat ik in die settings heb gebladerd.
GPU scaling is sowieso fijner, want:
• Vaak betere kwaliteit
• Geen irritant geswitch van je monitor naar een andere display mode.
offtopic:
Wil graag een pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING kopen, maar wacht nog even tot de prijs zakt. M'n vriendin krijgt dan die HD7970, maar net samen een huis gekocht dus even wachten tot er eenmaal wonen en ze haar game PC ook daadwerkelijk gaat gebruiken
.
Wil graag een pricewatch: Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING kopen, maar wacht nog even tot de prijs zakt. M'n vriendin krijgt dan die HD7970, maar net samen een huis gekocht dus even wachten tot er eenmaal wonen en ze haar game PC ook daadwerkelijk gaat gebruiken
Hmmmm, daar zijn zeker instellingen voor. Heb hier op kantoor ook een AMD kaart:

Die staat standaard uit zo te zien, ga dat eens proberen thuis. Thanks!