Lekker op de bank
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Wien?ZaZ schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:07:
Zijn we dat dan? Ik noem het nog steeds Peking.
Net zoals ik ook geen Köln of Vienna zeg
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Die had ik voor mijn edit. Wist het effe niet meer en had geen zin om het te googlen.
Lekker op de bank
Voor je het weet heb je een chinese invasie omdat je ze geassocieerd hebt met een eend.oisyn schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:48:
Waarom zijn we ooit opgehouden het Peking te noemen? We zeggen toch ook niet London en Paris?
(maar kwam dat niet ui de koker van de NOS (en eventueel kranten) waarbij dus halfslachtig de "originele"/"lokale" benaming gehanteerd wordt (voor zover mogelijk aangezien een hoop steden na iedere ver/herovering van naam veranderd is, maar goed), ongetwijfeld om er een mooi cosmopolitisch sausje aan te geven.
[ Voor 35% gewijzigd door gekkie op 26-10-2016 14:18 ]
Kein Problem.ZaZ schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:13:
[...]
Die had ik voor mijn edit. Wist het effe niet meer en had geen zin om het te googlen.
Vooral omdat de uitspraak niet overeenkomt met het overgrote deel van de Chinezen. De uitspraak "peking" kwam vooral van een dialect van een stel Chinezen waar de westerse wereld het eerst mee te maken had.farlane schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:09:
Omdat de romanisatie is veranderd blijkbaar. (Wat bij je andere voorbeelden niet van toepassing is.)
Maar van veel wereldsteden (nou ja, vooral in Europa dan) hebben we gewoon een Nederlandse benaming, die niet overeenkomt met de lokale uitspraak. Die zijn we niet gaan aanpassen zodat het wél overeenkomt met de lokale uitspraak.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Ontwikkel je een App in opdracht van een andere partij en zet je die namens die andere partij onder jouw account in de Store, word je suspend voor impersonation...
Dit gebeurt bij Apple nou nooit...
Dat komt ook omdat veel Europese steden door de jaren heen van naam veranderd zijn. Voor een aantal gebruiken wij in het Nederlands nog een afgeleide van de naam die het bijvoorbeeld 300 jaar geleden had..oisyn schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:24:
[...]
Vooral omdat de uitspraak niet overeenkomt met het overgrote deel van de Chinezen. De uitspraak "peking" kwam vooral van een dialect van een stel Chinezen waar de westerse wereld het eerst mee te maken had.
Maar van veel wereldsteden (nou ja, vooral in Europa dan) hebben we gewoon een Nederlandse benaming, die niet overeenkomt met de lokale uitspraak. Die zijn we niet gaan aanpassen zodat het wél overeenkomt met de lokale uitspraak.
Volgend jaar lekker op vakantie naar New Amsterdam. Banjeren over de Walstraat.ZaZ schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:07:
Zijn we dat dan? Ik noem het nog steeds Peking.
Net zoals ik ook geen Köln of Vienna zeg
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Je zegt dus dat de toenmalige Fransen het ooit uitspraken als "Parijs", en de Duitsers hun hoofdstad als "Berlijn"? En dat dat in het Nederlands is blijven hangen, terwijl de lokale uitspraak is geëvolueerd?ThomasG schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:47:
[...]
Dat komt ook omdat veel Europese steden door de jaren heen van naam veranderd zijn. Voor een aantal gebruiken wij in het Nederlands nog een afgeleide van de naam die het bijvoorbeeld 300 jaar geleden had.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Helaas, kan niet. Heb al een vakantie geboekt naar ConstantinopelAcid_Burn schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:44:
[...]
Volgend jaar lekker op vakantie naar New Amsterdam. Banjeren over de Walstraat.
Lekker op de bank
Leuke show bekijken op de brede wegAcid_Burn schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:44:
[...]
Volgend jaar lekker op vakantie naar New Amsterdam. Banjeren over de Walstraat.
Nee. Wat ik bedoel is dat wij in het Nederlands namen hebben voor bepaalde steden die totaal niet lijkt op de naam deze steden nu hebben. Maar wel op de naam die het vroeger had. Die vind je vooral veel in centraal en oostelijk Europa. En horen nu ook vaak onder een ander land dan toen..oisyn schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:52:
[...]
Je zegt dus dat de toenmalige Fransen het ooit uitspraken als "Parijs", en de Duitsers hun hoofdstad als "Berlijn"? En dat dat in het Nederlands is blijven hangen, terwijl de lokale uitspraak is geëvolueerd?
Dat is toch precies wat ik zeg? Daarmee impliceer je dat de Fransen "Parijs" vroeger de stad uitspraken als iets wat lijkt op "Parijs". Idem met andere steden.ThomasG schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:19:
[...]
Nee. Wat ik bedoel is dat wij in het Nederlands namen hebben voor bepaalde steden die totaal niet lijkt op de naam deze steden nu hebben. Maar wel op de naam die het vroeger had.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dat is eigenlijk een andere discussie, omdat de hele Engelse taal zo inconsistent is als maar kan. In het Nederlands, Frans, Spaans, ed. klinken de woorden met enkele uitzonderingen (bijv. geleend van een andere taal) volgens bepaalde regels. Worden met dezelfde constructie klinken dus het zelfde. In het Engels hebben worden die je totaal anders schrijft dezelfde uitspraak, en worden die vrijwel hetzelfde zijn een compleet andere uitspraak.DevWouter schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:37:
Is dit niet een beetje poteto, potato discussie?
'Paris' lijkt toch ook op Parijs?.... Berlin lijkt toch op Berlijn?.oisyn schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:21:
[...]
Dat is toch precies wat ik zeg? Daarmee impliceer je dat de Fransen "Parijs" vroeger de stad uitspraken als iets wat lijkt op "Parijs". Idem met andere steden.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Schijnt dat "Beijing" een betere "vertaling" is dan Peking. Ofzo..oisyn schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:48:
Waarom zijn we ooit opgehouden het Peking te noemen? We zeggen toch ook niet London en Paris?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Het heet sowieso al geen Holland. In vrijwel elke taal ter wereld heten wij een afgeleide van "De lage landen", zo heet ons gebied al ver voor de Romeinse tijd. Wat Nederland (vroeger Nederlanden) in het Nederlands is. Niederlande in het Duits. The Netherlands in het Engels. Les Pays-Bas in het Frans. Países Bajos in het Spaans. etc, etc. Er is naar mijn weten geen taal ter wereld die geen woord heeft voor Nederland. En toch vinden mensen het nodig om het altijd maar Holland te noemen..gekkie schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:33:
Ik ga wel mee, op de dag dat Nederland ook overal Nederland is en niet beperkt tot holland, of nog erger amstelredam.
Sinds vanmiddag aangesloten; https://atlas.ripe.net/probes/29322Firesphere schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:14:
[...]
Ik heb nog niet gehoord dat iemand werd afgewezenDus dat zal wel goed komen.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Er gaat niets boven Groningen

Tja, ik stoor me er wel aan, domweg omdat het niet de juiste naam is. Maar om er echt een punt van te maken etc. is me over het algemeen teveel moeite..oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:39:
Ik heb niets met Noord-/Zuid-Holland. Ik ben alleen een beetje klaar met het gezever dat je NL geen Holland mag noemen
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
In Papiaments is het Hulanda.ThomasG schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:13:
[...]
Er is naar mijn weten geen taal ter wereld die geen woord heeft voor Nederland. En toch vinden mensen het nodig om het altijd maar Holland te noemen..
En in het Spaans is het in spreektaal vaak ook Holanda, zeker als bijvoeglijk naamwoord holandés (ipv neerlandés). Zie ook Wikipedia:
Con frecuencia, el país es conocido por el nombre de su región histórica más influyente o relevante, Holanda, situada en la parte occidental del país. En este sentido, el Diccionario panhispánico de dudas, publicado por la Real Academia Española, sí admite su uso como sinónimo, pero hasta cierto punto.
Su idioma también es conocido tradicionalmente y por la misma razón como holandés, aun cuando su nombre oficial es neerlandés; en realidad, el holandés en sentido estricto es un dialecto del neerlandés. Su gentilicio también es conocido tradicionalmente como holandés, igualmente admisible según la RAE en el habla corriente, pero no en textos oficiales, donde debe ser referido como neerlandés.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
zuid-holland en noord-holland horen tot holland, in de andere provincies dit geen -holland..oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:39:
Ik heb niets met Noord-/Zuid-Holland. Ik ben alleen een beetje klaar met het gezever dat je NL geen Holland mag noemen
Typisch zo'n klaagzang van achtergestelde provinciaaltjes. Het is tegenwoordig gewoon synoniem en "Holland" is een stuk bekender in 't buitenland dan "The Netherlands". Deal with it.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:39:
Het is tegenwoordig wel de juiste naam. Taal is niet iets dat vast staat maar iets dat evolueert. Als je dat in je achterhoofd houdt wordt 't leven een stuk aangenamerFiresphere schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 06:14:
Tja, ik stoor me er wel aan, domweg omdat het niet de juiste naam is.
Wat ik veel 'erger' vind is al het verkeerd gebruik van 'jou' / 'jouw'. Ook hier op tweakers. Als je dan toch aan de kruistocht gaat, focus je dan daar op
Is m'n giro-555 aardbevingsbijdrage binnengekomen?
[ Voor 48% gewijzigd door Hydra op 27-10-2016 09:31 ]
https://niels.nu
Hydra schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:25:
Taal is niet iets dat vast staat maar iets dat evolueert. Als je dat in je achterhoofd houdt wordt 't leven een stuk aangenamer
Wat ik veel 'erger' vind is al het verkeerd gebruik van 'jou' / 'jouw'.

Tjolk is lekker. overal en altijd.
Eerder nog 'je / me' als bezittelijk voornaamwoord.Hydra schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:25:
[...]
Wat ik veel 'erger' vind is al het verkeerd gebruik van 'jou' / 'jouw'. Ook hier op tweakers. Als je dan toch aan de kruistocht gaat, focus je dan daar op
me computer doet het niet
Lekker op de bank
Ik wil een +10000 knop.ZaZ schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:00:
[...]
Eerder nog 'je / me' als bezittelijk voornaamwoord.
Antwoord is overduidelijk PEBKAC
'Je' is een prima bezittelijk voornaamwoord.ZaZ schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:00:
[...]
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Of:ZaZ schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:00:
[...]
ze computer doet het niet
(zijn / z'n)
de wimperkrultang doet het niet
(haar / d'r)
* Canaria rent
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Die is prima toch? Gewoon zeggen dat die bij de beautysalon het wel doet hoor.Canaria schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:35:
[...]
de wimperkrultang doet het niet
(haar / d'r) [...]
dat - wat
continu - continue
als zijnde
Hebben we die ook weer gehad.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
*Must resist*iRicardo schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:59:
Zucht. Straks gaat iedereen hier elkaars spelvouten corrigeren
Bezit, bezit, we moeten toch naar de deeleconomie ?incaz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:34:
[...]
'Je' is een prima bezittelijk voornaamwoord.
Perspectievelijk voornaamwoord dan?gekkie schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:04:
[...]
Bezit, bezit, we moeten toch naar de deeleconomie ?
*sarcastic clap*ard1998 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:23:
[...]
zuid-holland en noord-holland horen tot holland, in de andere provincies dit geen -holland.
Waarom denk je dat ik met die twee provincies op de proppen kwam?
Dat moet ik toch echt tegenspreken. De klagers zitten door heel het land, ook in de twee Holland provinciesHydra schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:25:
[...]
Typisch zo'n klaagzang van achtergestelde provinciaaltjes.
Precies dat. Ik snap ook niet waarom dit "ineens" een dingetje is. 10 jaar geleden hoorde je er niemand over.Het is tegenwoordig gewoon synoniem en "Holland" is een stuk bekender in 't buitenland dan "The Netherlands". Deal with it
Nee, nee, "is" in plaats van "eens" is het ergstWat ik veel 'erger' vind is al het verkeerd gebruik van 'jou' / 'jouw'. Ook hier op tweakers. Als je dan toch aan de kruistocht gaat, focus je dan daar op
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 27-10-2016 11:12 ]
De participatiemaatschappij is een farce!Ger schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:09:
Participerend voornaamwoord.
Nee! Het kan me niet schelen dat de VVV "Holland.nl" gebruikt, het is fout!Hydra schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:25:
[...]
Typisch zo'n klaagzang van achtergestelde provinciaaltjes. Het is tegenwoordig gewoon synoniem en "Holland" is een stuk bekender in 't buitenland dan "The Netherlands". Deal with it
[...]
Het is tegenwoordig wel de juiste naam. Taal is niet iets dat vast staat maar iets dat evolueert. Als je dat in je achterhoofd houdt wordt 't leven een stuk aangenamer
[...]
Is m'n giro-555 aardbevingsbijdrage binnengekomen?
Moeilijke is dat.. Maar gelukkeg kun je je goed inhouden

Farcerend voornaamwoord dan. Maar dat klinkt teveel als een forcerend voornaamwoord. Of een bijvoeglijk voornaamzetsel.
Kunnen ze die woordbenoeming niet gewoon loose-typed maken, net zoals PHP? Veel handiger.
* Tjolk rent.
I taea kino (uitspraak: "ie ta-e-a kieno").oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:20:
Het voeren van Engels in Nieuw Zeeland is natuurlijk ook fout. Hoe is je Māori eigenlijk?
Ook een stuk beter natuurlijk. Maar ik heb Māori lessen 2x per maand. Verrekt lastige taal!
(Ik neem trouwens aan dat je snapt dat het sarcasme was en dat ik heerlijk over dreef?)
[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 27-10-2016 11:28 ]
Waar dreef je naartoe?Firesphere schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:27:
[...]
I taea kino (uitspraak: "ie ta-e-a kieno")
Ook een stuk beter natuurlijk. Maar ik heb Māori lessen 2x per maand. Verrekt lastige taal!
(Ik neem trouwens aan dat je snapt dat het sarcasme was en dat ik heerlijk over dreef?)
Wel een flink stuk drijven. Kan je niet beter vliegen?
Dat laat ik lekker aan onze OC over, die hopelijk ook m'n visum en hotel regelt. En anders ben ik dakloos voor een paar dagen in Sydney, gok ikMerethil schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:31:
[...]
Wel een flink stuk drijven. Kan je niet beter vliegen?
[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 27-10-2016 11:36 ]
(goed - fout)kenneth schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:58:
die - welke
dat - wat
continu - continue
als zijnde
Hebben we die ook weer gehad.
ervan uitgaan - er vanuit gaan
wat - dat
hun - hen (als meewerkend voorwerp)
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Mwa. Ik kom uit Twente en daar had je tien jaar geleden ook genoeg zeiksnorren die zich achtergesteld voelden als ik ht over Holland had. En ik woon n.b. in Utrecht; da's volgende de gemiddelde Amsterdammert ook de provincie.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:10:
Precies dat. Ik snap ook niet waarom dit "ineens" een dingetje is. 10 jaar geleden hoorde je er niemand over.
Dat zo ie zo.Nee, nee, "is" in plaats van "eens" is het ergst
Correctie: Alles wat zich 1 millimeter buiten de stadsgrenzen van Amsterdam bevind is voor de gemiddelde Amsterdammer "de provincie".Hydra schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:42:
Mwa. Ik kom uit Twente en daar had je tien jaar geleden ook genoeg zeiksnorren die zich achtergesteld voelden als ik ht over Holland had. En ik woon n.b. in Utrecht; da's volgende de gemiddelde Amsterdammert ook de provincie
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Amsterdam is dan ook gewoon een enclave.mindcrash schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:47:
[...]
Correctie: Alles wat zich 1 millimeter buiten de stadsgrenzen van Amsterdam bevind is voor de gemiddelde Amsterdammer "de provincie".
Voormalig VROM heeft officieel de handen afgetrokken van alles wat niet-randstad is, de manier waarop er met Groningen omgegaan wordt straalt alleen maar minachting en profiteren uit, en toen de boel in Enschede ontplofte was dat zo ver verwijderd van de studio dat het een uur of vier duurde voordat het uberhaupt was doorgesijpeld tot de landelijke media.
Plaatje werkt niet, dan maar link: http://sargasso.nl/alternatieve-provinciale-herindeling/
En deze natuurlijk ook nog: http://www.at5.nl/artikel...n_zee_nee_amsterdam_beach
[ Voor 15% gewijzigd door incaz op 27-10-2016 11:57 ]
Eigenlijk moeten we Nederland gewoon afscheiden van Hollandincaz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:51:
Maar eh, de rest van Nederland wordt toch ook achtergesteld ten opzichte van het gebiedje van Amsterdam en evt Den Haag?
Voormalig VROM heeft officieel de handen afgetrokken van alles wat niet-randstad is, de manier waarop er met Groningen omgegaan wordt straalt alleen maar minachting en profiteren uit, en toen de boel in Enschede ontplofte was dat zo ver verwijderd van de studio dat het een uur of vier duurde voordat het uberhaupt was doorgesijpeld tot de landelijke media.
Plaatje werkt niet, dan maar link: http://sargasso.nl/alternatieve-provinciale-herindeling/
En deze natuurlijk ook nog: http://www.at5.nl/artikel...n_zee_nee_amsterdam_beach
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Hangt af van het gebruik. Als betrekkelijk voornaamwoord gebruik je wat alleen in bepaalde gevallen.
Half Nederland gooit inmiddels wat en dat door elkaar, dus ik zou eraan gewend moeten zijn maar het gaat moeizaam. Zeker wanneer de betekenis van de zin ambigu is (al is de ene betekenis vergezocht).
Bijvoorbeeld:
De schilder verft het huis dat duur is -> een schilder verft een duur huis
De schilder verft het huis wat duur is -> het huis verven door de schilder is duur
FTFY!mindcrash schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:47:
[...]
Correctie: Alles wat zich 1 millimeter buiten de stadsgrenzen van Amsterdam ring bevindt is voor de gemiddelde Amsterdammer "de provincie".
Toen was dat deel van Nederland natuurlijk nog niet aangesloten op het internet ^^.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:10:
[...]
Precies dat. Ik snap ook niet waarom dit "ineens" een dingetje is. 10 jaar geleden hoorde je er niemand over.
[...]
Hmm dan ga ik toch meer voor de creatieve zaken voor het Nederland buiten Holland:.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:10:
[...]
Nee, nee, "is" in plaats van "eens" is het ergst
Afgewerkte vrouwen, deuren die nooit gerepareerd worden en altijd maar los zitten, dat soort dingen.
Dan wel Brabo's die bijkans halve zinnen inslikken in plaats van slechts een N zoals de betere boer dat doet.
"Ja da is"
[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 27-10-2016 12:32 ]
Ik heb een hele tijd geleden een keer carnaval gevierd met wat volk uit Eindhoven. Ik snapte d'r geen fuck van toen ze begonnen over "aanfietsen". Waar tegenaan? En waarom zou je ergens tegenaan willen fietsen nu?gekkie schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:31:
Hmm dan ga ik toch meer voor de creatieve zaken voor het Nederland buiten Holland:
Afgewerkte vrouwen, deuren die nooit gerepareerd worden en altijd maar los zitten, dat soort dingen.
Maar daar mist sowieso een komma, aangezien "wat duur is" dan niet deel uitmaakt van het lijdend voorwerp zoals bij de andere zin.kenneth schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:58:
De schilder verft het huis wat duur is -> het huis verven door de schilder is duur
Het Holland deel of het Nederland - Holland deel?Caelorum schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:26:
[...]
Toen was dat deel van Nederland natuurlijk nog niet aangesloten op het internet ^^
Altijd leuk als mensen zich zorgen maken als je "We zijn net aangereden" apptHydra schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:33:
[...]
Ik heb een hele tijd geleden een keer carnaval gevierd met wat volk uit Eindhoven. Ik snapte d'r geen fuck van toen ze begonnen over "aanfietsen". Waar tegenaan? En waarom zou je ergens tegenaan willen fietsen nu?
ikt schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:55:
[...]
Altijd leuk als mensen zich zorgen maken als je "We zijn net aangereden" appt
Yeah rrrrrrrrrright.
Maar goed altijd handig zo'n kanarie vraag waar door je de rest van de waarde van het onderzoek een stuk beter kunt inschatten (hooguit wel licht verontrustend dat het het CBS betreft).
[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 27-10-2016 13:00 ]
In spreektaal is een komma niet altijd merkbaar en van mensen die wat en dat niet uit elkaar kunnen houden verwacht ik geen correct kommagebruik.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:33:
[...]
Maar daar mist sowieso een komma, aangezien "wat duur is" dan niet deel uitmaakt van het leidend voorwerp zoals bij de andere zin.
lijdend
Dat doe ik dus blijkbaar al mijn hele leven fout

1
2
3
4
5
| <!-- The following code is used to generate hidden form elements which can be used to generate the url. Keep in mind that this page is shared by multiple pages. So don't remove or add anything without checking the entire site. --> |
Irritante tweeklank.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:34:
[...]
Dat doe ik dus blijkbaar al mijn hele leven fout. Het klopt wel als je erover nadenkt, het is het deel dat de actie ondergaat (en dus lijdt), niet het deel dat het veroorzaakt (leidt)
Had je het niet stiekem opgezogd?.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:34:
[...]
Dat doe ik dus blijkbaar al mijn hele leven fout. Het klopt wel als je erover nadenkt, het is het deel dat de actie ondergaat (en dus lijdt), niet het deel dat het veroorzaakt (leidt)
Lekker op de bank
* Alex) duikt weg
We are shaping the future
[ Voor 14% gewijzigd door Tjolk op 27-10-2016 16:50 ]
En als je er een opmerking over maakt is dat dus duidelijk RAScisme, kortom een nogal hete aardappel om in de keel te hebben.
Knoop doorgehakt en besteld.oisyn schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:07:
Ik zit al een week te twijfelen. 42" 4k scherm voor development werk, of niet?
pricewatch: Philips BDM4350UC Zwart
Laat weten hoe hij bevalt!.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:14:
[...]
Knoop doorgehakt en besteld
Ik zit zelf ook in een soort dilemma. Huidige config begint kapot te gaan: beide schermen vertonen backlightproblemen. Linker heeft vreemde vlekken, terwijl de rechter in het midden een half kapotte backlight heeft. Ik zit nu te twijfelen tussen eventjes wachten tot 5K goedkoper is geworden (want dat is echt zo prachtig
En ook een beeetje een luxeprobleem

Moest dat nou zo lang duren?.oisyn schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:14:
[...]
Knoop doorgehakt en besteld
Het is misschien even wennen maar binnen 3 maanden wil je waarschijnlijk nooit meer naar een 'normaal' formaat.
Lekker op de bank
Cap heeft betaald voor een xx periode, dus zolang moet het blijven staan. De leegte geeft denk ik wel aan dat ze hier niet echt moeten zijn voor nieuwe java developers.Hydra schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:37:
Trouwens, dat themaforum loopt ook wel storm trouwens. Gaat dat nog een keer verwijderd worden?
Driving a cadillac in a fool's parade.
Na ruim een jaar van niet spreken op conferenties, eindelijk weer de tijd genomen om iets nuttigs te schrijven en daarmee als speaker te eindigen:
http://stripecon.org/au-16
Toch wel een beetje blij mee en zin om weer meer talks te geven. Tijd is de hoofdzakelijk limiterende factor
(StripeCon APAC is trouwens onderdeel van Web Directions hier in APAC, totdat het groot genoeg is om op eigen benen te staan)
[ Voor 24% gewijzigd door Firesphere op 28-10-2016 10:50 ]
Heh, topic ziet er wel tof uit. Specifiek gericht op SilverStripe?Firesphere schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:48:
De kans dat 1 van jullie komt is vrij klein, want Sydney. Drop ik'm hier even als show-off.
Na ruim een jaar van niet spreken op conferenties, eindelijk weer de tijd genomen om iets nuttigs te schrijven en daarmee als speaker te eindigen:
Toch wel een beetje blij mee en zin om weer meer talks te geven. Tijd is de hoofdzakelijk limiterende factor
(StripeCon APAC is trouwens onderdeel van Web Directions hier in APAC, totdat het groot genoeg is om op eigen benen te staan)
De conferentie is specifiek voor SS en SSP ja, maar mijn topic is meer een case-study als de klant waar ik mijn ervaringen op baseer akkoord gaat.Mercatres schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:50:
[...]
Heh, topic ziet er wel tof uit. Specifiek gericht op SilverStripe?
Anders is het een meer algemene case-study. Het is heel lastig om de twee samen te brengen zonder over te komen als een advertentiemachine

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 28-10-2016 11:11 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dat dan weer wel ja, als iedere pixel gewoon twee keer in de breedte en twee keer in de hoogte wordt weergegeven, is de systeembelasting bij gamen op 1080p nog lager ook dan op mijn huidige 1440 wat niet bepaald goed schaalt..oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:18:
Het mooie van 4K is dat je gewoon pixelperfect kunt upscalen vanaf full hd
Maar ik ben onlangs verhuisd en heb m'n motor laten vallen, dus voorlopig even geen speelgoed voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 28-10-2016 11:21 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dat is inderdaad stiekem wel een reden om te wachten op een mooie 4K game monitor. Alleen als je net even wat meer pixels wil en op 1440p wil gamen, pies je alsnog weer naast de pot. Aan de andere kant zijn er nog genoeg games die (zolang je geen videokaart van 800 euro koopt) alsnog moeite hebben met 1440p op 60fps. Kortom; investering in een 4K monitor kan wel eens beter zijn als je later toch op 4K wil gamen..oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:18:
Het mooie van 4K is dat je gewoon pixelperfect kunt upscalen vanaf full hd
Alleen het instellen van een game op een lagere resolutie dan je op je desktop gebruikt levert in mijn geval toch wat problemen op. Ik heb nu een 1200p monitor en bijv. Dota 2 gaat gewoon rekken als je 16:9 en 1080p instelt

Dan moet je even in je graphics instellingen van je GPU rommelen. Heb je een nVidia of AMD? Ik weet dat bij je bij nVidia helemaal kunt instellen hoe die scalet, standaard doet ie niets en stuurt ie het gewoon zo naar de monitor. Je kunt ook GPU scaling doen, en dan instellen dat de aspect ratio behouden blijft. Dan krijg je dus gewoon zwarte balken (en effectief geen scaling, want horizontaal klopt het al) bij 1080p. En volgens mij kun je zelfs per resolutie instellen hoe hij moet scalen.TheNephilim schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:35:
Alleen het instellen van een game op een lagere resolutie dan je op je desktop gebruikt levert in mijn geval toch wat problemen op. Ik heb nu een 1200p monitor en bijv. Dota 2 gaat gewoon rekken als je 16:9 en 1080p instelt
Volgens mij kan dat bij AMD ook, maar het is een tijd geleden dat ik in die settings heb gebladerd.
GPU scaling is sowieso fijner, want:
• Vaak betere kwaliteit
• Geen irritant geswitch van je monitor naar een andere display mode.
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2016 11:47 ]
Leuk, ik heb ook als speaker gesproken in Sydney jaren geleden. Blijft een leuke stad.Firesphere schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:48:
De kans dat 1 van jullie komt is vrij klein, want Sydney. Drop ik'm hier even als show-off.
Verder lijkt mij deze schermen wel wat: http://www.anandtech.com/...and-5k-ultrafine-monitors
[ Voor 11% gewijzigd door alienfruit op 28-10-2016 11:47 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.