De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.632 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat dat laatste inderdaad het grootste deel van het "probleem" verklaart. Maar zelfs als je dat weet is het nog steeds cringy om een Nederlander Engels te horen lullen. Inclusief mezelf als ik eens een gesprek terughoor... :D

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een Nederlander die Portugees spreekt, dat klinkt pas verschrikkelijk.

Maar ja, een Portugees die Portugees spreekt klinkt ook verschrikkelijk.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:50

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het Nederlandse accent van Engels is echt niet zo erg als het lijkt. Nederlanders zijn alleen veel meer aware van dat accent.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
make that the cat wise :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

No need to, she speaks liquid English.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:21
Het zit hem vooral in dat wij bepaalde klanken niet kennen in het Nederlands, en dat dus vervangen met iets wat er op lijkt. Daardoor krijgt het een bepaald accent. Je moet die klank echt aanleren Net zoals dat ze in andere talen geen IJ,UI en harde-G klanken hebben, en vaak ook niets wat er op lijkt. Vraag maar eens aan een Engels sprekende of hij Huijgens uit wil spreken. Dat kunnen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik moet nog steeds via incognito naar https://mijn.toeslagen.nl/ anders krijg ik:
Fout opgetreden
Er is een fout opgetreden. Kies 'Ok' om terug te keren naar het tabblad 'Home' in Mijn toeslagen.
Als ik zoek naar soortgelijke meldingen zijn er in 2014 al gevallen hiervan...wat een stel incompetenten dat dit nog steeds niet opgelost is :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

WernerL schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:13:
Het is vooral cringy als de R op zijn Nederlands uitgesproken wordt. En dingen als have => hef en good => goeTT,. Maar andere accenten zijn inderdaad stukken beter te pruimen. In Zweden spreken ze erg goed Engels, en is het beetje accent wat er in zit verre van storend. Vind het dan ook raar dat Nederlanders blijkbaar het beste in Engels zijn van alle landen waar Engels een 2e taal is.
Ik kom hier regelmatig toch Zweden tegen waar het accent behoorlijk naar voren komt ;) Wat mij nog het meeste verbaasd is hoe goed met name de middenklasse Engels spreekt. :)

Testomgeving van wat nieuw speelgoed voorzien. Afgelopen nacht is er 1TB ram en 18 TB disk space bijgestopt. Aan mij de taak vandaag om de testomgeving weer op te tuigen. 8) Heerlijk in joggingbroek op de bank met laptop aan de slag. 8) oOo

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Firesphere schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:11:
No need to, she speaks liquid English.
Je bedoelt "she speaks flowing English". Als je het een op een vertaalt; doe het dan goed ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 08:35:
Het Nederlandse accent van Engels is echt niet zo erg als het lijkt. Nederlanders zijn alleen veel meer aware van dat accent.
Ik denk ook dat dat precies is wat het is: de "uncanny valley". Hoe dichter iets de realiteit nadert, hoe ongemakkelijker het aanvoelt dat het niet overeenkomt met de realiteit.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Blergh, eerste keer autorijden. Toch blij dat ik nu weer met m'n code kan verder werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:10
Hydra schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:20:
[...]

Je bedoelt "she speaks flowing English". Als je het een op een vertaalt; doe het dan goed ;)
Je hebt nog nooit gehoord van "vloeibaar Engels" spreken? Een aantal van m'n collega's doen dat, het is net als vloeiend, maar dan heel onverstaanbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik weet niet of mensen deze al hadden meegekregen:
https://blogs.msdn.micros.../whats-new-in-csharp-7-0/

Zitten een paar hele mooie dingen tussen, ik kijk vooral uit naar de tuples (en de destruct-dingen) :D Ook de pattern-matching en "pointers" zien er wel goed uit.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 14:03
F.West98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:08:

Zitten een paar hele mooie dingen tussen, ik kijk vooral uit naar de tuples (en de destruct-dingen) :D Ook de pattern-matching en "pointers" zien er wel goed uit.
Dacht dat ik dat al een tijdje geleden hier gepost had, maar ik kan me ook vergissen. Misschien op een andere site.
Anyway, vorige donderdag Visual Studio 2017 RC gedownloaded, deze week eens spelen met al die dingen. :)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

F.West98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:08:

Nog even en C# == F#

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dat is volgensmij wel een trend die je in zijn algemeenheid de laatste tijd meer en meer ziet in verschillende talen. In ieder geval voor op kleine schaal zie je in meerdere talen, zoals ook JavaScript, meer aspecten van functioneel programmeren terug komen. Alhoewel ik niet denk dat C#, JavaScript etc dadelijk ineens complete functionele programmeertalen worden. Maar ze bepaalde concepten, zoals simpele tupels, wel overnemen omdat die ook in een OO omgeving hun use case kunnen hebben (zoals multiple return values).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Youtube rendert opeens onder elke video een rood balkje... wat zou dat zijn? Blijkt een indicator te zijn voor hoe ver je een video al gezien had... vond ik in de CSS. #selfdocumentingcode

@Functionele talen: Hoe een functionele taal als Haskell redeneert over lijsten is gewoon heel fijn, doordat deze lijsten immutable zijn, en je slechts transformatieoperatoren hebt (map, fold, ...) kan de compiler aannames doen over je code en dit optimaliseren. Ook in de java wereld hebben ze dit ingezien, Stream is niks meer dan een implementatie van een Haskell immutable list. Mooie aan streams, doordat ze immutable zijn, kan je eventueel bepaalde operaties paralleliseren.

De OO wereld leert gewoon van de FP wereld.

[ Voor 58% gewijzigd door windwarrior op 21-11-2016 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
windwarrior schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:11:
Ik kan ook iedere OO programmeur aanraden eens een beetje aan te klooien (Euler problemen e.d.) met een functionele taal. Het maakt je m.i. echt een betere programmeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Over dat Engels, doet me denken aan deze:
https://www.canvas.be/vid...ederlanders-en-hun-engels

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Waarom probeer ik het ook...

Ik moet ook gewoon ophouden de FP te lezen. Het niveau is bijna net zo slecht als NuJij was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:00:

Ik moet ook gewoon ophouden de FP te lezen. Het niveau is bijna net zo slecht als NuJij was...
ArtGod heeft last van een GodComplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:24:
I fock horses for a living.
Pardon?
Yes, paarden.
_O- Waar was dat ook alweer van?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een mop? Ik ken 'm iig als mop.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 17:02
Finkers dacht ik

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
Volgens mij staat ie als quote in het UnDutchables boek.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Gamebuster schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:28:
[...]

_O- Waar was dat ook alweer van?
Hij staat in ieder geval in het boekje 'I will always get my sin'. Daar ken ik hem van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

windwarrior schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:11:
Youtube rendert opeens onder elke video een rood balkje... wat zou dat zijn? Blijkt een indicator te zijn voor hoe ver je een video al gezien had... vond ik in de CSS. #selfdocumentingcode

@Functionele talen: Hoe een functionele taal als Haskell redeneert over lijsten is gewoon heel fijn, doordat deze lijsten immutable zijn, en je slechts transformatieoperatoren hebt (map, fold, ...) kan de compiler aannames doen over je code en dit optimaliseren. Ook in de java wereld hebben ze dit ingezien, Stream is niks meer dan een implementatie van een Haskell immutable list. Mooie aan streams, doordat ze immutable zijn, kan je eventueel bepaalde operaties paralleliseren.

Balkje klopt niet altijd heb ik al gemerkt, ow en die update is er al een maand :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Damic schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:20:
[...]
Balkje klopt niet altijd heb ik al gemerkt, ow en die update is er al een maand :+
Google (en ook Facebook) lijken updates gefaseerd uit te voeren (en ook A/B testing te doen) op hun nieuwe features, kan dus goed zijn dat jij iets 3 maand heb en ik het net krijg :).

Edit: mijn tweede account op YT heeft dan ook de balkjes nog niet!

[ Voor 8% gewijzigd door windwarrior op 21-11-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003

RayNbow

Kirika <3

Over paarden fokken, zie ook de De TV Draait Door van 3 maart '14: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/310469 (vanaf 5:04).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ook maar even hier weer:
Devschuur meeting I

Nieuwe dagen toegevoegd, oude dagen weggehaald.
Als je je al had aangemeld, controleer even of alles nog klopt.
Als je je nog niet hebt aangemeld: vooral doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:00:

De silent majority heeft je anders gewoon +2 voor dit bericht gegeven. Het niveau op de FP is de laatste jaren misschien wel gedaald, maar het niveau van NuJIJ haal je niet zo snel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb dus nu een vak over databases enzo, en nu begin ik toch echt aan mijzelf te twijfelen. In de slides staat bijna letterlijk dat de volgende entity:
Entity Article
- WholesalePrice (int)
- RetailPrice (int)
- Markup (int)

prima genormalized kan worden naar dit:

Entity MoneyAmount
Entity Article
- wholesale (MoneyAmount)
- retail (MoneyAmount)
- markup (MoneyAmount)

Like WTF? Dat is toch een enorm slecht idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
F.West98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:29:
Ik heb dus nu een vak over databases enzo, en nu begin ik toch echt aan mijzelf te twijfelen. In de slides staat bijna letterlijk dat de volgende entity:
Entity Article
- WholesalePrice (int)
- RetailPrice (int)
- Markup (int)

prima genormalized kan worden naar dit:

Entity MoneyAmount
Entity Article
- wholesale (MoneyAmount)
- retail (MoneyAmount)
- markup (MoneyAmount)

Waarschijnlijk met het idee om currency te kunnen toevoegen? Al moet ik eerlijk zeggen dat het mij ook wel overdreven lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Styxxy schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:36:
[...]

Waarschijnlijk met het idee om currency te kunnen toevoegen? Al moet ik eerlijk zeggen dat het mij ook wel overdreven lijkt...
In de slides stond al expliciet aangegeven dat het om USD ging (ik had in het voorbeeld dat even weggelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Vind ik inderdaad ook maar raar. Het bedrag op zich zou imho in dit geval nooit een entity kunnen/mogen zijn. Het bedrag is nl. een value-type, en heeft in dit geval geen enkele reden om een uniek identificeerbare entity te zijn.

Wat eventueel wel zou kunnen is dat er een user-defined type gemaakt wordt om het bedrag in USD voor te stellen; wat ik op zich ook al niet nuttig zou vinden. Meeste DB's hebben toch wel decimal types. En in het geval dit niet zo zou zijn, kan je nog altijd met een int werken, en het bedrag in dollar-cent bewaren.

[ Voor 66% gewijzigd door whoami op 21-11-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
whoami schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:38:
Vind ik inderdaad ook maar raar. Het bedrag op zich zou imho in dit geval nooit een entity kunnen/mogen zijn. Het bedrag is nl. een value-type, en heeft in dit geval geen enkele reden om een uniek identificeerbare entity te zijn.

Wat eventueel wel zou kunnen is dat er een user-defined type gemaakt wordt om het bedrag in USD voor te stellen; wat ik op zich ook al niet nuttig zou vinden. Meeste DB's hebben toch wel decimal types. En in het geval dit niet zo zou zijn, kan je nog altijd met een int werken, en het bedrag in dollar-cent bewaren.
Bedrag != decimal ... Al gebruiken we het datatype er wel voor.
Een bedrag bestaat zowel uit de hoeveelheid (decimal) en munteenheid. Sommige munteenheden gebruiken geen decimalen (zijn dus stiekem "ints") en andere ronden af op bv 4 decimalen (en wij normaliter op 2 decimalen). Daarnaast wil je misschien ook conversie methodes toevoegen aan het entities (om van USD naar EUR naar Sterling naar ... om te rekenen). Ik vind het dus erg kort door de bocht om te zeggen dat een bedrag "nooit" een entiteit zou mogen zijn.

Ook interessant leesvoer : http://blog.ploeh.dk/2015...sion-to-domain-modelling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat je code/ORM een leuk value objectje voor money amounts of currencies gebruikt hoeft nog niet te betekenen dat het een eigen entiteit is. Als dat de enige optie is, schort er misschien iets aan je ORM.

Met dezelde logica: als je een integer class hebt, mag je dan niet meer direct een int attribuut in je entities opnemen? 8)7

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Niet zeker of comment op mijn post of F.West gaat :$ .
Voutloos schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:28:
Dat je code/ORM een leuk value objectje voor money amounts of currencies gebruikt hoeft nog niet te betekenen dat het een eigen entiteit is. Als dat de enige optie is, schort er misschien iets aan je ORM.

Met dezelde logica: als je een integer class hebt, mag je dan niet meer direct een int attribuut in je entities opnemen? 8)7
It's food for thought; een andere manier om eens naar (domein) modellering te kijken.
Overings, post gaat over Object Oriented design, niet over ORM's (tip: lees ook gerelateerde blog posts van die kerel, over application boundaries). Best boeiende stuff om te lezen en eens over na te denken.

Trouwens, in het gegeven voorbeeld van F.West, zei ik toch ook dat een apart Entity (ik vermoed EF?) overkill lijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Styxxy op 22-11-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het kan ook zijn dat dit convenience for drawing is, het gaat in het vak nu nog om het designen van dingen met ORM2 (NORMA), maar ik vind het erg veel suggereren dat je inderdaad een losse entity moet gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/znJuIZogKF92BlZjMKV0EiNf/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
F.West98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:29:

Er staat toch kan :7

Als je tot de 3e normaalvorm gaat normaliseren dan heb je veel relaties, heel veel relaties.
F.West98 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 00:27:
Het kan ook zijn dat dit convenience for drawing is, het gaat in het vak nu nog om het designen van dingen met ORM2 (NORMA), maar ik vind het erg veel suggereren dat je inderdaad een losse entity moet gebruiken:
[afbeelding]
Het ligt er maar net aan wat die entity inhoud. Als het alleen een nummertje is met een value dan is het wat vergezocht ja.

Daarnaast normaliseer je om dubbele uit je DB te halen, lijkt me met prijzen was gevaarlijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Megamind op 22-11-2016 00:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zoo..... tijd voor een kopje koffie :/

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Skyaero schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:06:
De silent majority heeft je anders gewoon +2 voor dit bericht gegeven. Het niveau op de FP is de laatste jaren misschien wel gedaald, maar het niveau van NuJIJ haal je niet zo snel :+
Het gaat me niet zozeer om de votes of the 'silent majority' (hoewel ik het waardeer). Het gaat me om die niet-silent minority die z'n mond opentrekt over zaken waar 'ie weinig van weet. Ik weet ook wel dat daar geen oplossing voor is, ik wil gewoon ff m'n ei kwijt ;) Die "ik had ze van te voren wel kunnen vertellen dat dit niks ging worden"-types wil ik 't liefst door hun netwerkkabel trekken. Gelukkig hebben die types in de wereld weinig te vertellen; anders hadden we nu nog in grotten geleefd.
Petty office politics :) Een van de grootste voordelen van consulting/detachering is dat je daar relatief weinig last van hebt. Je hebt wel eens van die types die klagen dat alle banen verloren gaan aan externen maarja, je baas betaalt dat tarief niet voor z'n lol maar gewoon omdat jij 't niet kunt, prutser.
Voutloos schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:28:
Hij is met een vak data modelleren ofzo bezig. Daar wordt eerst alles op de 'nette' manier gedaan en pas daarna verteld dat er in het echte leven minder strikt mee omgegaan wordt. Da's normaal in een opleiding (en me dunkt nogal een no-brainer).

[ Voor 42% gewijzigd door Hydra op 22-11-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 19-09 18:02
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:55:
***members only***

Members only:

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Idd. Dat is ook altijd mijn goto met dit soort types. Gewoon een reply-all waarin (overdreven vriendelijk) je bedankt voor de feedback en (nog vriendelijker) verzoekt dit de volgende keer bij de review-ronde te doen. Heb een hele tijd een project gedaan bij het UWV en het aantal nutteloze ambtenaren dit niks anders doen dan dit soort shit is echt off the charts. Gelukkig was ik ook daar een externe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:55:
***members only***

Members only:

Even een andere discussie aanslingeren, zijn er hier teams die een horizontale character limiet hebben op hun code? Wij hebben hier een limiet van 80 :F :r Één limiet is tot daar aan toe want horizontaal scrollen is slecht maar 80 chars is IMHO pak em beet 20-40 characters te weinig :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 19-09 18:02
Wij hebben geen harde limiet, maar een richtlijn van 80. Ik twijfel nog of ik deze zal ophogen naar 120. Is met de huidige resoluties geen probleem verwacht ik.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Wij hebben hier geen limiet op horizontale character limiet. Ik zou graag willen zien dat het bij ons juist 100 tekens is :)
Zit regelmatig met 2 bestanden tegelijk open in VS (ViewModel & View naast elkaar) en dan passen er 'maar' 100 tekens zonder (horizontaal) te scrollen.

En ja, eigenlijk moet ik een grotere scherm hebben, maar daar ben ik nu mee in discussie met mijn baas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-09 22:08
80 als limiet is vooral semi nuttig als je er nog eens met een archaïsche terminal in moet klooien, maar theoretisch was dat toch al niet meer de bedoeling geloof ik, maarja die praktijk heh ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
wackmaniac schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:09:
Wij hebben geen harde limiet, maar een richtlijn van 80. Ik twijfel nog of ik deze zal ophogen naar 120. Is met de huidige resoluties geen probleem verwacht ik.
Same here. Het is een richtlijn, geen harde waarheid. We zijn wel nog zoekende naar andere conventies mbt coding styles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:29
Mercatres schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:15:
[...]

Same here. Het is een richtlijn, geen harde waarheid. We zijn wel nog zoekende naar andere conventies mbt coding styles.
$this++;

Wij mikken op "gewoon leesbaar in één oogopslag". Wat neerkomt op rond de 200 characters.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Brakkie41 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:07:
Even een andere discussie aanslingeren, zijn er hier teams die een horizontale character limiet hebben op hun code? Wij hebben hier een limiet van 80 :F :r Één limiet is tot daar aan toe want horizontaal scrollen is slecht maar 80 chars is IMHO pak em beet 20-40 characters te weinig :Y
Onze default is 120 karakters volgens de CheckStyle config (die ik gemaakt heb ;)) maar dat is op dit moment niet enforced (geeft alleen warnings). Ik zit nog een beetje in dubio of 140 karakters niet beter is.

80 is veel te weinig tegenwoordig, helemaal als je 4 space indents gebruikt.
Ger schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:25:
Wij mikken op "gewoon leesbaar in één oogopslag". Wat neerkomt op rond de 200 characters.
200 valt wel echt buiten m'n scherm vrees ik :)

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 22-11-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Mijn scherm kan er met de huidige settings 255 aan zie ik zojuist. En dan heb ik er nog een project browser naast staan die ± 15% van het scherm inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ger schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:43:
Mijn scherm kan er met de huidige settings 255 aan zie ik zojuist. En dan heb ik er nog een project browser naast staan die ± 15% van het scherm inneemt.
Ik werk op een MacBook. Flexplekken ;) We hebben wel schermen die we aan kunnen sluiten maar die hebben een relatief lage resolutie en zijn ook niet op een handige hoogte te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ja, wij werken allebei op een iMac, dus dat scheelt wel. Overigens zijn we zoals gezegd wel op zoek naar wat striktere coding standards omdat we ons team ook wat willen uitbreiden. Nu zijn we nog met 2 en hebben we allebei dezelfde setup, maar die willen we niet opleggen aan anderen natuurlijk. Als iemand bijvoorbeeld liever op een MacBook werkt of bijvoorbeeld op een Linux machine met hele andere schermen of whatever moet dat gewoon kunnen en ook voor hen goed werkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:53:
[...]

Ik werk op een MacBook. Flexplekken ;) We hebben wel schermen die we aan kunnen sluiten maar die hebben een relatief lage resolutie en zijn ook niet op een handige hoogte te zetten.
Had ik van jou eigenlijk niet echt verwacht. Ik had toch eerder iets als een zware Linux machine verwacht van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

De wereld op z'n kop, Firesphere

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:08:
Had ik van jou eigenlijk niet echt verwacht. Ik had toch eerder iets als een zware Linux machine verwacht van jou.
Ik was ooit van plan er Linux op te gooien maar MacOS is ook gewoon een unix en het werkt op zich prima. Als bijkomend voordeel is er gewoon meer software die werkt onder MacOS dan onder Linux. Ik vind bijvoorbeeld Ubuntu serieus beter dan MacOS maar ik ben ook lui en in m'n dagelijks werk zit MacOS me niet in de weg. Wat van de VPN zooi die we nodig hebben werkt niet onder Linux.

Ik ben overigens wel erg blij met de Mac hardware. Na zoveel geneuzel met high end Asus e.d. laptops ben ik wel klaar met meuk die uit elkaar valt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 22-11-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Styxxy schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:51:
[...]

Bedrag != decimal ... Al gebruiken we het datatype er wel voor.
Een bedrag bestaat zowel uit de hoeveelheid (decimal) en munteenheid. Sommige munteenheden gebruiken geen decimalen (zijn dus stiekem "ints") en andere ronden af op bv 4 decimalen (en wij normaliter op 2 decimalen). Daarnaast wil je misschien ook conversie methodes toevoegen aan het entities (om van USD naar EUR naar Sterling naar ... om te rekenen). Ik vind het dus erg kort door de bocht om te zeggen dat een bedrag "nooit" een entiteit zou mogen zijn.

Ook interessant leesvoer : http://blog.ploeh.dk/2015...sion-to-domain-modelling/
Dan maak je een type dat dat bedrag kan voorstellen, maar het bedrag op zich kan nooit een entity zijn. Het is een value object.

Als je van een entity properties wijzigt, dan blijft die entity gewoon dezelfde identiteit hebben. Als je een value object wijzigt, dan wordt dat een nieuw value object. Maw, als het bedrag wijzigt, dan heb je eigenlijk een nieuw value object; niet een wijziging van eenzelfde.
De 'identiteit' van een value object wordt bepaald door de waarde van zijn properties, wat logisch is, 300usd == 300usd, ongeacht of dit nu in jouw of in mijn portefeuille zit.

Aangezien value objects geen apart identity attribuut hebben, ga je er dan ook geen aparte tabel voor voorzien in uw database. Indien je dat wel doet, zit je dan met verschillende records die eigenlijk eenzelfde bedrag voorstellen, maar een apart ID hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door whoami op 22-11-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

gekkie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:52:
80 als limiet is vooral semi nuttig als je er nog eens met een archaïsche terminal in moet klooien, maar theoretisch was dat toch al niet meer de bedoeling geloof ik, maarja die praktijk heh ..
Dit was ook de reden ooit in een ver verleden. Maar de developers hebben helemaal geen toegang tot productie en er zal dan ook nooit direct in een terminal aan de code gekloot worden.
Hydra schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:37:
[...]

Onze default is 120 karakters volgens de CheckStyle config (die ik gemaakt heb ;)) maar dat is op dit moment niet enforced (geeft alleen warnings). Ik zit nog een beetje in dubio of 140 karakters niet beter is.

80 is veel te weinig tegenwoordig, helemaal als je 4 space indents gebruikt.
Hier wordt enforced d.m.v. een compile-check. Hier hanteren we 2 space indents (laten we die discussie niet weer aanslingeren :P ). Ik neig naar 100 als een redelijke middenweg. Op deze wijze kan ik met gemak twee buffers van Emacs open hebben naast elkaar en de font groot genoeg te hebben zodat ik het gemakkelijk kan lezen. :)

Interessant om te horen dat het a) erg uiteen loopt en b) als er al een limiet is ingesteld, deze niet wordt enforced. Zijn er hier lui waar de regel wel ge-enforced wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Hydra schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:23:
[...]

Ik was ooit van plan er Linux op te gooien maar MacOS is ook gewoon een unix en het werkt op zich prima. Als bijkomend voordeel is er gewoon meer software die werkt onder MacOS dan onder Linux. Ik vind bijvoorbeeld Ubuntu serieus beter dan MacOS maar ik ben ook lui en in m'n dagelijks werk zit MacOS me niet in de weg. Wat van de VPN zooi die we nodig hebben werkt niet onder Linux.

Ik ben overigens wel erg blij met de Mac hardware. Na zoveel geneuzel met high end Asus e.d. laptops ben ik wel klaar met meuk die uit elkaar valt.
Meh, ik dacht eerst net als jij, maar ben ook niet onverdeeld happy met de Mac hoor. Ik heb dubbel zoveel geheugen als in mijn ouwe Toshiba laptoppie (Win 10 tegenwoordig, maar stamt uit 2010) en loop hier wel tegen geheugenproblemen aan die ik met dezelfde applicaties op mijn laptop niet heb. Ook al binnen anderhalf jaar een kapotte ventilator gehad. Voornoemde collega had een defecte harde schijf in een apparaat van 2 jaar oud en een ander had met een 2 jaar oude Mac een probleem met zijn beeldscherm. De geroemde kwaliteit valt me dus vies tegen eigenlijk.

Verder vind ik OS X ook niet je van het. Zitten gewoon onlogische keuzes in die je in Ubuntu/Mint en Windows niet tegenkomt. En het bestandssysteem blijkt ook niet case-sensitive, hoewel unix. Iets waar ik me ook een keer een middag op heb stukgebeten bij overzetten van O naar T.

Mocht hier dus een nieuwe developer komen die graag met een Mac werkt zou ik er niet rouwig om zijn om diegene mijn Mac te geven en zelf een Ubuntu setup samen te stellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Pff... Ik loop nou al 2 weken iemand anders z'n troep op te ruimen, en ben er helemaal klaar mee. Ik ben opgeleid tot software developer, niet tot schoonmaker. Sowieso zit ik niet lekker meer op mijn plek. Tijd voor iets anders...

[/verkapte-kom-maar-op-met-die-vacatures-post]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
EddoH schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:01:
Pff... Ik loop nou al 2 weken iemand anders z'n troep op te ruimen, en ben er helemaal klaar mee. Ik ben opgeleid tot software developer, niet tot schoonmaker. Sowieso zit ik niet lekker meer op mijn plek. Tijd voor iets anders...

Ik heb je email adres geforward naar een lading recruitment bureaus. Het gaat helemaal goedkomen. Die recruiters weten namelijk precies wat ze doen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Brakkie41 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:33:
Hier wordt enforced d.m.v. een compile-check. Hier hanteren we 2 space indents (laten we die discussie niet weer aanslingeren :P ). Ik neig naar 100 als een redelijke middenweg. Op deze wijze kan ik met gemak twee buffers van Emacs open hebben naast elkaar en de font groot genoeg te hebben zodat ik het gemakkelijk kan lezen. :)
Ik ben primair voor consensus binnen het team. Of dat nu 2 of 4 is boeit me niet erg veel (lichte voorkeur voor 2), zo lang het maar geen tabs zijn ;)
Interessant om te horen dat het a) erg uiteen loopt en b) als er al een limiet is ingesteld, deze niet wordt enforced. Zijn er hier lui waar de regel wel ge-enforced wordt?
In een vorig project werd het wel enforced. Ik ben er een voorstander van, ook omdat je als externe door te switchen tussen projecten wel eens niet consistent kunt zijn. Kleine dingetjes als:

Java:
1
2
3
4
try {
}
catch(Exception e) {
}

Vs

Java:
1
2
3
try {
} catch(Exception e) {
}

Bijvoorbeeld. Dat is best lastig 'af te leren' dus is iets als checkstyle m.i. een must. Ik heb een irrationele hekel aan inconsistente code.
Ik zal je wel ff m'n LinkedIn inbox doorsturen. Heb nog een topkans voor je; is wel in Frankfurt ofzo ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 22-11-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:02:
Ik heb je email adres geforward naar een lading recruitment bureaus. Het gaat helemaal goedkomen. Die recruiters weten namelijk precies wat ze doen.
Thanks. Wat zou ik toch moeten zonder jullie mede-tweakers... }:|
Hydra schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:03:
[...]

Ik zal je wel ff m'n LinkedIn inbox doorsturen. Heb nog een topkans voor je; is wel in Frankfurt ofzo ;)
Tof, kan ik daar gelijk langs als ik die interviews voor tijdelijke posities in Brussel en Berlijn voor Drupal developers doe, die ik net van Prakesh Deepak doorgestuurd heb gekregen.

[ Voor 73% gewijzigd door EddoH op 22-11-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
EddoH schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:05:
Thanks. Wat zou ik toch moeten zonder jullie mede-tweakers... }:|
Hier; asje:
Talent International - Freelance Java Lead - Hamburg - 6 Months Minimum - IMMEDIATE START

Matt here from Talent International. I am an open source only recruiter in Germany.

I'm working with a consultancy in Hamburg looking for a REACT/Node/Angular freelancer for 6 months with a view to extending after that time. The role is 3 days a week on the end clients site and two days from home office.

Unfortunately I have very limited details on the the opportunity as I am working through the consultancy and full client details are only given to the candidates at interview after an NDA has been signed.

What I can tell you is that the role is immediately available and has a very short interview process.

Happy to hire people from outside of germany provided they can work ion Hamburg.

Rate is to €600 per day and is immediately available in Hamburg.

Please let me know if this interests you and we can share your details with them

Thanks

Matt
Pareltje! Volkomen logisch om naar een Java developer te sturen. Ham, Hamster, Hamburg. Same thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Zal een beetje van de omgeving afhangen (mate waarin alles in een dikke vette IDE gedaan wordt.
Maar zelfs bij de 80'ers (of 70+, vaak wil men nog een paar karakters minder) wordt het niet die-hard geenforced, bijvb bij string literals om te zorgen dat errors en debug messages makkelijk grepable zijn graag op één regel.
Achja zoals met veel andere zaken .. liefst een beetje pragmatisch mee omgaan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:08:
[...]

Hier; asje:

[...]

Pareltje! Volkomen logisch om naar een Java developer te sturen. Ham, Hamster, Hamburg. Same thing.
Een 'open source only'- recruiter die onder een NDA staat _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:13:
[...]

Ik open dagelijks een heleboel source ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

gekkie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:17:
[...]

Ik open dagelijks een heleboel source ..
Maar doe je ook uitsluitend dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:22:
[...]
Maar doe je ook uitsluitend dat?
Soms save ik ook wel eens wat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

gekkie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:23:
[...]

Soms save ik ook wel eens wat :+
Tja, dan kom je helaas niet in aanmerking voor de positie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
EddoH schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:26:
[...]
Tja, dan kom je helaas niet in aanmerking voor de positie...
Nouja als het persé moet dan wil ik m'n angular java ook wel niet save'n .. 't runnen had ik alvast maar weggelaten, maar dan ook het save'n maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
EddoH schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:13:
Vies psychologisch truukje, Als je de moeite hebt genomen naar Hamburg te reizen en er dan achter komt dat het een kutproject is ga je voor jezelf het minder kut maken omdat je anders moet inzien dat het een complete waste of time was. Het is natuurlijk complete bullshit dat ze niet redelijk in detail kunnen vertellen wat ze doen onder trade secrets weg te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ach, maak je er toch meteen een weekje vakantie van? Duitsland is best leuk :9

En vanuit Hamburg is Denemarken ook niet zo ver weg meer...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Onze Jalopy setting breekt automatisch af bij 120 characters.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Is PHP nog steeds kut? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

De betreffende troep van iemand anders is in C, maar PHP is sowieso kut ja :+
Alex) schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:24:
Ach, maak je er toch meteen een weekje vakantie van? Duitsland is best leuk :9

En vanuit Hamburg is Denemarken ook niet zo ver weg meer...
Wat is er in Denemarken dan?

[ Voor 39% gewijzigd door EddoH op 22-11-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Denen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Marken vond je vroeger toch meer in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Ger schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:15:
Marken vond je vroeger toch meer in Duitsland.
En franken in Frankrijk. Coincidence, I think not!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:37:
[...]

Ach, C is ook kut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
En wie nomineert PHP voor de tweakawards popularitijdstoestand ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Welke categorie dan? Beveiligingssoftware? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ja mag mijn Java zooi komen puinruimen? O-) Gewoon in Nederland :P
en ook frontend mbv angular....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Er zijn gradaties in kutdheid :P
Creepy schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:52:
[...]

Ja mag mijn Java zooi komen puinruimen? O-) Gewoon in Nederland :P
en ook frontend mbv angular....
Misschien moet ik maar een bedrijf in digitale afvalverwerking beginnen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 16:33
Hier ook nog wel 'wat' Delphi rommel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
M'n vorige baan was ik in ColdFusion bezig. Da's serieus gewoon slechter dan PHP. Dus ik eh...win?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
EddoH schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:37:
[...]
Geef mij maar dan. Ik hou er van om kut C code te refactoren naar andere kut C code.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Hydra schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:12:
M'n vorige baan was ik in ColdFusion bezig. Da's serieus gewoon slechter dan PHP. Dus ik eh...win?
Gecondoleerd! Ik ben er nooit 'professioneel' in aanraking meegekomen, en dat wil ik graag zo houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

farlane schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:36:
[...]

Geef mij maar dan. Ik hou er van om kut C code te refactoren naar andere kut C code.
Geloof me dat je dit niet wilt. Datastructuren, wat zijn dat? Functieargumenten doen we niet aan. En globals...globals everywhere! Een main.c van 50.000 regels.

Maar goed, als je er op staat....alsjeblieft:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.static.flickr.com/8207/8222659723_fa58714046.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
EddoH schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:48:
[...]
Geloof me dat je dit niet wilt. Datastructuren, wat zijn dat? Functieargumenten doen we niet aan. En globals...globals everywhere! Een main.c van 50.000 regels.
Zou niet de eerste keer zijn dat ik dat tegen kom :D
Maar goed, als je er op staat....alsjeblieft:
[afbeelding]
Aaaaaaaaaah i love the smell of c-manure in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

farlane schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:28:
Aaaaaaaaaah i love the smell of c-manure in the morning!
Ik wilde echt net precies hetzelfde posten :o

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Creepy schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:29:
[...]

Ik wilde echt net precies hetzelfde posten :o
Het is het gevoel wat dat plaatje oproept denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ryur schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:39:
Gecondoleerd! Ik ben er nooit 'professioneel' in aanraking meegekomen, en dat wil ik graag zo houden!
Thanks. En idem. Ik heb 't ook niet op m'n CV / profiel staan omdat ik er een keer een vacature voor aangeboden kreeg. Voordeel is wel dat het zo dood is als een pier en er dus maar heel weinig bedrijven actief op zoek zijn naar CF developers.
farlane schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:30:
Het is het gevoel wat dat plaatje oproept denk ik :)
Ik kom oorspronkelijk uit een durp in Twente. Ik kon 't letterlijk ruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aaargh ^#@%@#$ fucking Windows Explorer die een folder movet als je per ongeluk verkeerd klikt op de scrollbar }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
.oisyn schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:13:
Aaargh ^#@%@#$ fucking Windows Explorer die een folder movet als je per ongeluk verkeerd klikt op de scrollbar }:|
Herkenbaar. En pas als je weggeklicked hebt denk je: "Hmmm, heb ik nu een folder verplaatst? En welke was dat dan?" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik deed het gisteren per ongeluk, maar over het algemeen kun je gewoon undo'en. Alleen heeft ie dat blijkbaar niet gedaan, want vanmorgen was de build stuk vanwege een compleet missende dir.

Everything to the rescue, de missende folder stond inderdaad op een compleet andere plek 8)7

Pagina: 1 ... 9 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.