Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.941 views

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Skyaero schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:26:
[...]
Je lijkt het scrum framework nog niet helemaal doorgrond te hebben.
Het is ook allemaal weer zo lekker simpel.

Less alienation, more cooperation.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58
Crazy D schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:49:
[...]
Natuurlijk kunnen zaken uitlopen, en natuurlijk kan er echt iets tegenzitten, maar je komt er in de praktijk (zeker als anderen ook weer afhankelijk zijn van jouw werk) niet mee weg om te zeggen "tja, inschatting, jammer joh". Dan werk je maar een keertje door of zo. Anders hoef je ook geen inschatting te maken...
Vaak heb je ook te maken met kosten. Als je dan iets in 8u + 2u overwerk oplost, krijg je weer problemen omdat je toch 10 uur wilt schrijven (en doorbelast zouden moeten worden).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

let the past be the past.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:22
[...]

De scrummaster is geen projectleider en geen eindverantwoordelijke. Daarnaast is de scrummaster lang niet altijd aanwezig op de daily standup. Verder communiceert de scrummaster niet met stakeholders, dat doet de product owner.

Je lijkt het scrum framework nog niet helemaal doorgrond te hebben.
Zou goed kunnen, maar m'n hele punt was dat de scrum master de developers ontlast van zoveel mogelijk niet-dev taken en fungeert als aanspreekpunt zodat er geen management staat te rammelen aan het bureau van developers. Als het contact met stakeholders altijd persé via de PO moet lopen volgens scrum, dan geloof ik je meteen.

Overigens kwam ik van een situatie waar juist de scrum master altijd aanwezig was en de PO niet altijd aanwezig was. Stakeholders waren andere afdelingen binnen het bedrijf, de scrum master hield deze op de hoogte van de voortgang, maar de PO bepaalde wat er gedaan werd. Klachten/wensen van de stakeholders verliepen wel weer via de PO.

Verwijderd

Ryur schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:04:
Ben deze vakantie druk bezig geweest met in Angular te duiken.
Leuk framework, begin het nu een beetje te snappen! Wel lastig soms met die directives.

Binnenkort maar een leuk projectje bedenken om wat meer met Angular te spelen :)
En ik maar denken dat we aan het afbouwen zijn met "frameworks" en richting de micro libraries gaan.
Dus bibliotheek voor routing,
bibliotheek voor rendering,
bibliotheek voor component opbouwen en andere micro libraries voor alle andere kleine taken.
Gewoon een SPA bouwen zonder enige vorm van framework.

Daarnaast is een virtuele DOM ook weer op zijn retour zoals ReactJS omdat er nu evensnelle oplossingen aan het opkomen zijn die zonder virtuele DOM werken en dus niet de overhead hebben zoals lange laad tijd van ReactJS vanwege dat de bibliotheek zo groot is.
Daarnaast gebruikt React zijn eigen syntax. Terwijl ES6 gewoon string literal templates heeft wat perfect werkt.

Binnenkort gaat de hele front end weer over de kop heb ik het gevoel. :) Ach je blijft leren in je vakanties hea ;)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 21:11
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:57:
[...]

En ik maar denken dat we aan het afbouwen zijn met "frameworks" en richting de micro libraries gaan.
Dus bibliotheek voor routing,
bibliotheek voor rendering,
bibliotheek voor component opbouwen en andere micro libraries voor alle andere kleine taken.
Gewoon een SPA bouwen zonder enige vorm van framework.

Binnenkort gaat de hele front end weer over de kop heb ik het gevoel. :) Ach je blijft leren in je vakanties hea ;)
De reden dat ik juist voor Angular heb gekozen om te leren (React beheers ik redelijk) is:
Doordat Angular een Framework is en geen losse libraries KAN je geen verkeerde keuze maken. Je gebruikt wat het framework je voorschrijft en dat is het.

Bij React had je vooral een jaar geleden 4 of 5 verschillende routing libraries, als je je dan focust op de verkeerde dan heb je best wel pech.

En het is niet dat ik op zoek ben naar een andere baan, maar als ik wel aan het rondkijken ben voor openstaande vacatures, zijn de banen die mij wel interessant lijken juist Angular banen (semi-grote bedrijven/overheden).

En het is nooit verkeerd om dingen te leren, ondanks ik Angular nooit zou gebruiken :)

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:57:
[...]
Daarnaast gebruikt React zijn eigen syntax. Terwijl ES6 gewoon string literal templates heeft wat perfect werkt.
Sinds wanneer heeft react een eigen syntax? Een van de grootste selling points van react is juist dat het gewoon js en html is en geen eigen syntax heeft (itt vue en angular)

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 11:18
RagingPenguin schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:05:
[...]

Sinds wanneer heeft react een eigen syntax? Een van de grootste selling points van react is juist dat het gewoon js en html is en geen eigen syntax heeft (itt vue en angular)
De manier hoe de HTML in de JavaScript staat in React is een eigen syntax. Dat wordt namelijk vervangen met JavaScript code. Verder is het wel gewoon volgens de ES6 syntax.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:42:
De manier hoe de HTML in de JavaScript staat in React is een eigen syntax. Dat wordt namelijk vervangen met JavaScript code. Verder is het wel gewoon volgens de ES6 syntax.
JSX is een standaard die los staat van React en ook in bv Vue.js vaak word gebruikt. (en ook niet verplicht is om in react te gebruiken, al wil je puur js schrijven in je render functies is dat geen probleem)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

SPee schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:09:
Vaak heb je ook te maken met kosten. Als je dan iets in 8u + 2u overwerk oplost, krijg je weer problemen omdat je toch 10 uur wilt schrijven (en doorbelast zouden moeten worden).
Maar die 2 uur extra werk heb je toch wel nodig om het af te ronden, dus in die zin maakt het weinig uit wanneer je die maakt. En de programmeur moet zich niet druk hoeven te maken over de doorbelasting, maar wel over zijn inschatting, oplevering en afhankelijkheden van anderen. Dat laatste zal wellicht vooral gelden als consultants en dergelijke afhankelijk zijn in de planning van jouw oplevering (maar kan ook andersom gelden, dan werkt de consultant maar even door als hij iets moet opleveren wat jij nodig hebt voor de ontwikkeling).

Exact expert nodig?

Verwijderd

RagingPenguin schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:05:
[...]

JSX is zelfverzonnen en geen native oplossing. Native is String Literal Templates. Echter zijn er weer oplossingen waarbij je react kan gebruiken met String literal templates. Het is echter niet de standaard.(zoals ES6 het voorschrijft)

Wil je dus je componenten omzetten naar andere render libraries (die wel met string literals werken) mag je de boel gaan herschrijven. En laat nou alle moderne nieuwe render libraries nou de ES6 standaard gebruiken.

Maar goed AngularJS is een compleet eigen wereld aan het worden. En daardoor heel erg afgebakend wat inderdaad ook weer zijn voordelen biedt. Voelt voor mij een beetje de ASP.Net van het frontend. Maar daardoor zeer geliefd bij grote bedrijven. En om geld te verdienen wel aardig voor op je CV.
Ik sprak dus meer vanuit een technisch perspectief.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 18:08

Matis

Rubber Rocket

Vanochtend op een van onze productie-machines een nieuwe disk in de LVM gehangen en live geresized.

Toch wel even billenknijpen op het moment dat je de resize2fs uitvoert op een draaiend systeem.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:56
[...]

Daarnaast is de scrummaster lang niet altijd aanwezig op de daily standup.
De scrum-master zou juist altijd aanwezig moeten zijn, omdat hij degene is die de daily stand-up faciliteert.

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

dev10 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:08:
[...]

De scrum-master zou juist altijd aanwezig moeten zijn, omdat hij degene is die de daily stand-up faciliteert.
Dat hoeft dus helemaal niet:
The Scrum Master ensures that the Development Team has the meeting, but the Development Team is responsible for conducting the Daily Scrum. The Scrum Master teaches the Development Team to keep the Daily Scrum within the 15-minute time-box.
http://www.scrumguides.org/scrum-guide.html#events-daily

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:14
Hier is het ook zo dat de scummaster zelf niet altijd aanwezig is, soms wordt er dan iemand aangeduid om de klok een beetje in de gaten te houden. Maar meestal is dat niet nodig, we zitten vaak onder het kwartier :)

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

@Matis
Hoop niet dat je ooit een CPU hotswap hoeft te doen, dat is achteraf serieus kabbelend kontwater opdweilen...

500 "The server made a boo boo"

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan moet iemand anders gelijktijdig jouw ondergoed hotswappen, scheelt weer dweilen.

{signature}

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:40
Zolang het geen intel-onderbroek-inside is .. speculatief niet z'n witte privileges checken ... dan krijg ik namelijk zo'n donker bruin vermoeden dat ik me daar niet geheel senang bij ga voelen.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 12:36

ZaZ

Tweakers abonnee

Matis schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:45:
Vanochtend op een van onze productie-machines een nieuwe disk in de LVM gehangen en live geresized.

Toch wel even billenknijpen op het moment dat je de resize2fs uitvoert op een draaiend systeem.
Had ik toevallig ook een tijdje geleden. Was ook wat reconfiggen van LVM met disks erbij en resizen. Ging allemaal prima.
Maandje later moest de machine een reboot doen en toen kwam ie niet meer terug ;w

Lekker op de bank

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:57
dev10 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:08:
[...]

De scrummaster is geen secretary of scrum police. Lees https://www.scrum.org/resources/8-stances-scrum-master maar eens.

Btw een scrummaster lost idd de niet technische impediments op. Technische impediments (bv story dependencies) laat hij lekker aan het team over :)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ZaZ schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:27:
Had ik toevallig ook een tijdje geleden. Was ook wat reconfiggen van LVM met disks erbij en resizen. Ging allemaal prima.
Maandje later moest de machine een reboot doen en toen kwam ie niet meer terug ;w
Ik zal de machine nooit meer herstarten :+

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 17:27

ElkeBxl

Tassendraagster

Matis schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Ik zal de machine nooit meer herstarten :+
Komt er van als de helpdesk altijd zegt "have you tried turning it off and on again?"...

Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/4a/4a102f0529cd0acddfa88a8dea431001d8e671f9def8ecaa6992bc455cee56f4.jpg

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Om eerlijk te zijn met een vaag probleem fixed dat het ook 9 van de 10 keer. :) Computers!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:42

alienfruit

the alien you never expected

Daarnaast is een virtuele DOM ook weer op zijn retour zoals ReactJS omdat er nu evensnelle oplossingen aan het opkomen zijn die zonder virtuele DOM werken en dus niet de overhead hebben zoals lange laad tijd van ReactJS vanwege dat de bibliotheek zo groot is.
React-dom is dan ook wat React zo groot maakt. Maar over welke even snelle oplossingen heb je het?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Een paar dagen geleden heb ik een .net-domein geregistreerd om wat spulletjes op te hosten. Nu krijg ik ineens allerlei mails van Indiërs die proberen om web design- en consultancydiensten aan te bieden...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4IAHP3Pl.png

En dit is dan nog maar van de afgelopen dag... :|

[ Voor 29% gewijzigd door Alex) op 05-01-2018 01:46 ]

We are shaping the future

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:44

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Alex) schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 01:39:
Een paar dagen geleden heb ik een .net-domein geregistreerd om wat spulletjes op te hosten. Nu krijg ik ineens allerlei mails van Indiërs die proberen om web design- en consultancydiensten aan te bieden...

[afbeelding]

Geen whois privacy aangevraagd zeker? Die fout hebben wij ook wel eens gemaakt...

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:05
Scott schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 04:43:
[...]

Geen whois privacy aangevraagd zeker? Die fout hebben wij ook wel eens gemaakt...
"whois privacy" als in... mijn registrar houdt stiekem mijn domeinnaam gegijzeld onder het mom van privacy? Als je dat bedoelt is het middel echt een héél stuk erger dan de kwaal...

Als je bedoelt dat je gewoon een dummy-email of catchall adres op moet geven wat je gemakkelijk kunt filteren, dan ja. :)
Meestal wordt het na een paar dagen wel minder met de spam though.

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Alex) schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 01:39:

[afbeelding]

Is toch fijn, behulpzame mensen. ;)

• gekkie
Heb je gelijk wat input om het bayes filter van je spamfilter te voeden :p
Voordeel van een domeinnaam in een taal die je niet machtig bent, een groot deel van de spam is dan ook in een taal die ik niet machtig ben en kan een flinke penalty krijgen.
(al is het meest effectieve filter nog steeds de greylisting die er voor zorgt dat +/- 85% zelfs nooit het spamfilter haalt).

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Zo eindelijk alle apparaten op het werk en in huis gepatched ivm Meltdown/Spectre (voor zover het probleem te patchen valt, gezien de aard van de exploit).

Maar of ik nou heel veel veiliger ben... ik vraag het me af.

[ Voor 16% gewijzigd door Laurens-R op 05-01-2018 17:35 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Laurens-R schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:34:
Zo eindelijk alle apparaten op het werk en in huis gepatched ivm Meltdown/Spectre (voor zover het probleem te patchen valt, gezien de aard van de exploit).

Maar of ik nou heel veel veiliger ben... ik vraag het me af.
Ik vrees van niet. Er hoeft maar één optimistische SysAdmin te zijn die niet voornemens is om zijn serverpark van updates te voorzien en alle data ligt toch op straat.

Hoe goed je je eigen systeem ook onderhoudt, er staat tegenwoordig zoveel gevoelige data online bij zoveel instanties, dat bovenstaande situatie realiteit zal zijn.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Toch nog maar even een korte schaamteloze reclame maken voor de volgende devschuur meet, want het aantal aanmeldingen is enigszins teleurstellend...

Dus als je zin hebt om ongegeneerd lekker bier te drinken en vleesch te eten, of één van beide, of geen van beide, kom vooral! Devschuur meeting O

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Crazy D schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 06:55:
[...]

Maar die 2 uur extra werk heb je toch wel nodig om het af te ronden, dus in die zin maakt het weinig uit wanneer je die maakt. En de programmeur moet zich niet druk hoeven te maken over de doorbelasting, maar wel over zijn inschatting, oplevering en afhankelijkheden van anderen. Dat laatste zal wellicht vooral gelden als consultants en dergelijke afhankelijk zijn in de planning van jouw oplevering (maar kan ook andersom gelden, dan werkt de consultant maar even door als hij iets moet opleveren wat jij nodig hebt voor de ontwikkeling).
Nee maar een developer kan ook niet even zomaar kiezen wanneer die uren gemaakt moeten worden. Het kan best wel zo zijn dat de beslissing komt dat er iets geschrapt word en op de backlog word gezet voor later. Een keertje langer doorwerken omdat je een fuckup ofzo hebt gemaakt moet kunnen maar verkeerde inschattingen moeten gewoon transparant zijn, daar leer je van en kun je in de toekomst beter inschattingen maken.

Nothing to see here!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

En dan snap je ineens currying. *mind blown*

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:53
Kinderen in bed en nu kan ik mijn Azure Service Fabric course verder zetten :P

https://fgheysels.github.io/

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sandor_Clegane schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:11:
En dan snap je ineens currying. *mind blown*
En op een dag word je wakker en heb je door dat een monad gewoon een monoid in de categorie van endofunctors is 8)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

kenneth schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:12:
[...]

En op een dag word je wakker en heb je door dat een monad gewoon een monoid in de categorie van endofunctors is 8)
Ik hoop het niet, dan wordt het tijd om bij de computer weg te lopen. :)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sinds vanochtend werken mijn lokale (development) websites niet meer.
In Chrome wordt http://warehouse_nginx_1.dev automatisch omgeleid naar https://warehouse_nginx_1.dev, maar daar luistert mijn lokale nginx niet op. Het resultaat is een ERR_CONNECTION_REFUSED.

Onderzoek naar dit fenomeen leidde me naar de volgende pagina: https://stackoverflow.com...from-redirecting-to-https en in het bijzonder de "oplossing".
Chrome v63 forces .dev domains to HTTPS. The Internet Engineering Task Force RFC2606 specified what top level domains should be used for local development, and .dev isn't on that list.

Google owns the .dev top level domain and automatically redirects all .dev domain names to an HTTPs version of the site via preloaded HSTS.

With .dev being an official generic top-level domain (gTLD), we're better changing our local development suffix from .dev to something else, even if there are other solutions (e.g. https with self-signed certificates). So you should use .test, .example, .invalid or .localhost as your local development TLDs instead.
Daar gingen mijn eerste twee uur van de (werk)dag ;w

• Ryur
Matis schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:14:
Sinds vanochtend werken mijn lokale (development) websites niet meer.
In Chrome wordt http://warehouse_nginx_1.dev automatisch omgeleid naar https://warehouse_nginx_1.dev, maar daar luistert mijn lokale nginx niet op. Het resultaat is een ERR_CONNECTION_REFUSED.

Onderzoek naar dit fenomeen leidde me naar de volgende pagina: https://stackoverflow.com...from-redirecting-to-https en in het bijzonder de "oplossing".

[...]

Daar gingen mijn eerste twee uur van de (werk)dag ;w
Jep, ik ben er vorige week ook tegenaan gelopen (ook al wist ik het eerder).
Omdat ik via Pow (voor Ruby on Rails) werk, heb ik ook een ipadres connectie (via xip.io).

Zie hier voor het achtergrondverhaal:
https://medium.engineerin...-not-anymore-95219778e6fd

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Ik gebruik altijd *.localtest.me :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 22:15
Sebazzz schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:48:
.me is ook een officiële TLD. Dus dat kan in de toekomst problemen opleveren ;)

LinkedIn - Collega worden?

• Styxxy
  • Laatst online: 11:23
Sebazzz schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:48:
Even een Pull Request doen bij Chromium voor HSTS >:) :+ .

localhost.me is al geregistreerd : https://www.whois.com/whois/localhost.me

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ryur schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Omdat ik via Pow (voor Ruby on Rails) werk, heb ik ook een ipadres connectie (via xip.io).

Als eigenaar van een gTLD kan jij natuurlijk de eisen stellen, maar dat een browser een eigen set met regels heeft afhankelijk van het domein vind ik wel uniek. Ik snap de hoe en waarom, maar het hardcode lijkt me toch zeker niet de beste oplossing. De oplossing van Wikipedia met DNS klinkt in mijn oren ook een stuk logischer gezien je daarmee een chain of trust kan bouwen en dat is onafhankelijk van magie in de browser.

Bedankt voor de interessante les :)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Evilbee schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:53:
[...]

.me is ook een officiële TLD. Dus dat kan in de toekomst problemen opleveren ;)
localtest.me is door een aantal goedwilligen ter beschikking gesteld. Ik zei ook localtest.me, geen *.me ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Mercatres
Members only:

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 09:39
Sebazzz schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:08:
[...]

localtest.me is door een aantal goedwilligen ter beschikking gesteld. Ik zei ook localtest.me, geen *.me ;)
Maar dat kan dus ooit problemen opleveren als die goedwilligen niet meer zo goedwillig zijn, of het domein verkopen aan een stel minder goedwilligen.

Als je iets nieuw maakt, kan je toch gewoon beter de gedefinieerde TLD's gebruiken?

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ryur schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Wij zijn hier vlak voor de kerst ook tegenaan gelopen. Persoonlijk vind ik het een belachelijke zet. SSL afdwingen doe je op de server, niet vanuit de browser. 8)7

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Harrie_ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:43:
Wij zijn hier vlak voor de kerst ook tegenaan gelopen. Persoonlijk vind ik het een belachelijke zet. SSL afdwingen doe je op de server, niet vanuit de browser. 8)7
Dat is niet het probleem. Het bedrijf wat gewoon de .dev TLD voor ontwikkeldoeleinden van eigen developers tot eigendom heeft geclaimd (en dat dus ook zo heeft gecodeerd in de HSTS whitelist in de browser gebouwd door hetzelfde bedrijf) is het probleem.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

mindcrash schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:50:
[...]

Dat is niet het probleem. Het bedrijf wat gewoon de .dev TLD voor ontwikkeldoeleinden van eigen developers tot eigendom heeft geclaimd (en dat dus ook zo heeft gecodeerd in de HSTS whitelist in de browser gebouwd door hetzelfde bedrijf) is het probleem.
Dat ze .dev claimen vind ik niet het probleem, lekker doen. Zoals ik aangaf in de vorige post vind ik het probleem vooral dat de browser nu afdwingt dat *.dev over SSL heen moet. Dat hoort de browser gewoon niet te doen.
Het HSTS-beleid wordt door de server doorgegeven via een HTTP-responseheader-veld genaamd "Strict-Transport-Security".
Dáár zit het probleem.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Nope, want elke browser heeft een HSTS preload list t.b.v. extra security.

Wat Google daar heeft gedaan is echter vrij arrogant :)

[ Voor 15% gewijzigd door mindcrash op 08-01-2018 16:04 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

HSTS Preloading kan je je eigen site voor opgeven als je wil dat ie altijd op https zit, om zo te voorkomen dat de eerste request (voordat de browser van de HSTS afweet) alsnog over http gaat en dus te onderscheppen is. Die lijst wordt door (bijna) alle browsers gebruikt.

Dat is dus niet iets van specifiek Google, en niet iets voor specifiek .dev, mijn domeinen staan er ook bij. Het kan zelfs best zo zijn dat die beslissing van Google om .dev daar in te zetten niets te maken heeft met het ontwikkelteam van Chrome.

[ Voor 32% gewijzigd door F.West98 op 08-01-2018 16:09 ]

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@mindcrash @F.West98 helemaal nieuw voor mij, bedankt voor deze info d:)b

desalniettemin... vind ik het persoonlijk nog steeds vreemd om dit op de client te enforcen. Dat betekent dus eigenlijk dat je zo'n lijst in elke mogelijk denkbare browser moet bijhouden?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het is een oplossing die de grote browsermakers bedacht hebben om de tekortkomingen in de bestaande technieken te omzeilen zegmaar. Het is volgens mij geen officiële standaard, en niets verplicht een browser om het bij te houden. Er zijn al wel een aantal dingen via DNS maar die zijn niet perfect en vrij omslachtig, en ook niet feilloos.

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:47

Hmail

Doet ook maar wat.

Ik ben overgestapt naar Firefox toen ik hierover las, en ik had verwacht dat Firefox hetzelfde probleem zou krijgen, omdat die preloading list gedeeld zou worden. Maar tot nog toe kan ik nog steeds mijn .dev domeinen bereiken :*)

Het zal vast binnenkort voorbij zijn, maar dan nog ben ik blij dat ik van Chrome af ben.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Aangezien de lijst hardcoded in de browser zit zal het enkele weken/maanden duren voordat het is doorgevoerd in de nieuwe releases inderdaad. En wie weet dat het wel niet in Firefox komt, zij nemen de lijst niet 1-op-1 over:
To build our preload list, a request is sent to every host with ‘mode: “force-https”‘ on Chrome’s list. Only if a host responds with a valid HSTS header with an appropriately large max-age value (currently greater than or equal to 10886400, which is eighteen weeks) do we include it in our list.
Dus het kan best zijn dat dit automatische proces voor .dev niet slaagt (omdat dat geen domein on its own is) en die dus niet op de lijst komt. Ik weet daar de details niet van. De Chrome-lijst heeft wel officiële support voor TLD's.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hmail schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:24:
Maar tot nog toe kan ik nog steeds mijn .dev domeinen bereiken :*)

Het zal vast binnenkort voorbij zijn, maar dan nog ben ik blij dat ik van Chrome af ben.
Het is wellicht handig om tijdens een rustig moment over te stappen naar hostnames welke wel officieel gereserveerd voor tests danwel echt van jou zijn. Dan heb je niet meer de liability dat op een ongewenst moment (Murphy blijft een bitch) je dev omgeving ontoegankelijk kan worden. ;)

{signature}

• Alex)
Of je gooit een selfsigned SSL-certificaatje op je dev-omgeving en noemt het een dag.

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 15:47
*snip*
Wat was er niet duidelijk aan de topicwarning :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RLncj5YjG7ZlwsnzgyXltKEY/full.png

[ Voor 149% gewijzigd door RobIII op 08-01-2018 17:35 ]

Mess with the best, die like the rest

• Matis

Matis

Rubber Rocket

* Matis draait sinds vanochtend op het .test TLD lokaal

Had eerst .localhost, maar daar doet Linux weer slimme (in mijn geval domme) dingen mee.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
FDA regels zeggen dat degene die de implementatie maakt (software, hardware, whatever) of de requirements opstelt niet degene is die ze ook verifieert / valideert.

Logische development methodiek is dat natuurlijk. Ander is het een slager die z'n eigen vlees keurt en dat wil je niet bij medische apparatuur. Ook wij zijn FDA onderhevig, maar als de PM's aan het testen zijn is er iets niet goed. Zijn ze wel getraind daarin? Zijn de training records er dan ook om aan de FDA te laten zien? Wij hebben een speciale Test en Verificatie afdeling die dit doet, waar iedereen getraind is in de juiste tools en procedures.

Ja, geen pretje die FDA. Maar over een tijdje wordt de europese medische regelgeving net zo leuk. Dan denk je natuurlijk dat ze af gaan kijken van onze Amerikaanse vrienden zodat je niet veel dubbel hoeft te doen natuurlijk, maar nee hoor.... allemaal nieuwe procedures.

[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 08-01-2018 21:50 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
armageddon_2k1 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:49:
[...]
Logische development methodiek is dat natuurlijk. Ander is het een slager die z'n eigen vlees keurt en dat wil je niet bij medische apparatuur.
Je kan ook een slager een andere slager zijn vlees laten keuren en die zijn dan soms nog kritischer dan de vleesinspecteurs :+

Nothing to see here!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Beuuh.... Verkouden.

https://niels.nu

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:43
Proost.
* Tjolk is er weer bijna vanaf. Maar na een fietstochtje naar het werk moest ik toch even flink de neus snuiten.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Mercatres
armageddon_2k1 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:49:
[...]

FDA regels zeggen dat degene die de implementatie maakt (software, hardware, whatever) of de requirements opstelt niet degene is die ze ook verifieert / valideert.

Logische development methodiek is dat natuurlijk. Ander is het een slager die z'n eigen vlees keurt en dat wil je niet bij medische apparatuur. Ook wij zijn FDA onderhevig, maar als de PM's aan het testen zijn is er iets niet goed. Zijn ze wel getraind daarin? Zijn de training records er dan ook om aan de FDA te laten zien? Wij hebben een speciale Test en Verificatie afdeling die dit doet, waar iedereen getraind is in de juiste tools en procedures.

Ja, geen pretje die FDA. Maar over een tijdje wordt de europese medische regelgeving net zo leuk. Dan denk je natuurlijk dat ze af gaan kijken van onze Amerikaanse vrienden zodat je niet veel dubbel hoeft te doen natuurlijk, maar nee hoor.... allemaal nieuwe procedures.
Members only:

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ger schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:05:
na een fietstochtje naar het werk moest ik toch even flink de neus snuiten.
De kerel die naast me kwam zitten in de trein ook. -O- Met zo'n ouderwetse stoffen zakdoek, die eenmaal ondergeblaft weer in zijn jaszak verdween.

Ik heb nog liever iemand naast me die constant z'n neus ophaalt dan die smerige gewoonte die gelukkig bij de vorige generaties lijkt te blijven.

Anyhow, ik ben na twee weken vakantie weer volop aan het refactoren. *O* Heb nog nooit zoveel code weggegooid. Marker interfaces. :|

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 09-01-2018 09:46 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Tjolk
CodeCaster schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:45:
[...]

De kerel die naast me kwam zitten in de trein ook. -O- Met zo'n ouderwetse stoffen zakdoek, die eenmaal ondergeblaft weer in zijn jaszak verdween.

Ik heb nog liever iemand naast me die constant z'n neus ophaalt dan die smerige gewoonte die gelukkig bij de vorige generaties lijkt te blijven.
Nou ja, ik gebruik gewoon papieren zakdoekjes die linea recta in de prullenbak verdwijnen.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 17:27

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]

Ik ben zo iemand die een stoffen zakdoek gebruikt. Maar ik loop er nooit lang mee rond, zeker niet als ik verkouden ben zit ik dagelijks met een nieuwe.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Giesber
[...]

Dan ben ik blij dat ik nog van een of andere stoffen zakdoek generatie ben. Die generatie maakt zich namelijk niet druk om een medemens die iets doet wat je zelf anders zou doen :P .

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Giesber schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:11:
Die generatie maakt zich namelijk niet druk om een medemens die iets doet wat je zelf anders zou doen :P .
Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat niet representatief is voor die generatie. _O-

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik spray altijd gewoon de hele dag xylometazoline hydrochloride in mijn neus tot ik op den duur spontane bloedneuzen krijg.
Wat weer een ander probleem is.

Lekker op de bank

• Hydra
ElkeBxl schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:09:
Ik ben zo iemand die een stoffen zakdoek gebruikt. Maar ik loop er nooit lang mee rond, zeker niet als ik verkouden ben zit ik dagelijks met een nieuwe.
Altijd lekker zo'n korstig krakend ding aan 't einde van de dag. :9~

• Giesber
Hydra schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:26:
[...]

Altijd lekker zo'n korstig krakend ding aan 't einde van de dag. :9~
Als ze kraken kan je ze weer mooi opplooien om ze de volgende dag opnieuw te gebruiken!

• Ryur
ZaZ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:22:
Ik spray altijd gewoon de hele dag xylometazoline hydrochloride in mijn neus tot ik op den duur spontane bloedneuzen krijg.
Wat weer een ander probleem is.
Ik ken het :(
Ben zeer gevoelig voor bloedneuzen (heb met dit vriesweer zo'n 3-4 per dag), en als ik verkouden ben heb ik ze tevaak.
Dokter kan er niks meer tegen doen, al vaak laten dichtbranden.

Had ooit eens voor een sollicitatie mijn blouse ondergebloed. Dan voel je je best wel kut (uiteindelijk de baan wel gekregen! :D)

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ryur schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:14:
[...]

Ik ken het :(
Ben zeer gevoelig voor bloedneuzen (heb met dit vriesweer zo'n 3-4 per dag), en als ik verkouden ben heb ik ze tevaak.
Dokter kan er niks meer tegen doen, al vaak laten dichtbranden.

Had ooit eens voor een sollicitatie mijn blouse ondergebloed. Dan voel je je best wel kut (uiteindelijk de baan wel gekregen! :D)
Oh dat heb ik gelukkig niet. Ik heb het alleen als ik verkouden ben. Ik heb een grote hekel aan een verstopte neus dus ik spray in een paar dagen zo'n heel potje erdoor.
Dat spul doet wonderen en het 'verdwijnt' gewoon zonder snuiten, maar wel met als gevolg dat het erg droog wordt in de neus
Dan weet ik dat ik eigenlijk moet gaan afbouwen maar dan dreigt het verstopt te raken maar dan zonder snuitbare snot ofzo dus spray ik door. Tegen de tijd dat ik bij potje#2 of soms zelfs #3 ben beginnen de spontane bloedneuzen. Dan vallen er ineens zomaar druppels bloed uit mijn neus en zitten de kleren ook meteen onder. Dan stop ik toch maar met sprayen en dan is de verkoudheid meestal eigenlijk ook al een tijdje over. :P

Lekker op de bank

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:05
Hoe vaak per dag doe je wel niet sprayen als je in een paar dagen zo'n potje er doorheen hebt? :o

Ik geloof dat met otrivin de maximale dosering 3x per dag is. Meestal is voor mij 2x per dag genoeg en dan heb ik zo'n potje nog niet eens half leeg voordat de verkoudheid weer over is... Kan me mijn laatste bloedneus ook niet heugen.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ja het komt ook door mijn gebruik, dat weet ik. Het wordt heel snel een tic. Als ik maar denk iets te voelen in mijn neus dan spray ik alweer.

Lekker op de bank

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 15:06

DeluxZ

Livin' the good life

ZaZ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:12:
Ja het komt ook door mijn gebruik, dat weet ik. Het wordt heel snel een tic. Als ik maar denk iets te voelen in mijn neus dan spray ik alweer.
Verslaafd :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Hydra
Dan moet je ff een afspraak met je dokter gaan maken om te kijken hoe je van deze afhankelijk afkomt. Er staat niet voor niets dat je het max 3 keer per dag mag gebruiken. Deze afhankelijkheid wordt alleen maar sterker.

• Tjolk
Members only:

• gekkie
Members only:

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Moet ik nu een account aanmaken (of inloggen met Facebook of Google) om m'n nVidia-drivers te updaten? Wat een bagger is de bijgeleverde bloatware weer zeg :') ;( :')

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

kenneth schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:37:
Moet ik nu een account aanmaken (of inloggen met Facebook of Google) om m'n nVidia-drivers te updaten? Wat een bagger is de bijgeleverde bloatware weer zeg :') ;( :')
Ook gewoon voor de driver? Of alleen voor shadowplay meuk?

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Drivers kun je nog steeds zonder account downloaden
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Members only:

Gisteren een bod uitgebracht op ons droomhuis buiten Stockholm. Met de verwachting dat ze dat bod never nooit zouden accepteren. Gisteravond ging de telefoon en hing de makelaar aan de lijn: “De verkoper is bereid om jullie bod te accepteren” :o oOo

Dus vandaag papierwerk ondertekend, lening geregeld en begin april de sleutel oOo

Een kleine 5 jaar geleden met een paar koffers verhuisd en nu inmiddels me droomhuis in handen samen met m’n vriendin :D Emigreren was de juiste beslissing *O*

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Thanks, die link had ik al gauw gevonden. Ik schrok alleen van een nieuw dieptepunt waar de overbodige bloatware zich nog treuriger maakt door de koppeling met andere diensten voor iets eenvoudigs als een .exe downloaden.

Ik ben nooit zo agressief met het verwijderen van bloatware van een nieuwe laptop, misschien moet ik dat toch maar worden ...

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En dan te bedenken dat ik eigenlijk bijna altijd een half verstopte neus heb. Of iig, als ik dat spul dan een keertje gebruik dan is het altijd wel een openbaring. Volgens mij komt het door mijn lichte lactose-allergie maar ik ben liever een beetje snotterig af en toe dan dat ik een enorm ingewikkeld dieet moet gaan volgen.

• Alex)
Members only:
Gisteren een bod uitgebracht op ons droomhuis buiten Stockholm. Met de verwachting dat ze dat bod never nooit zouden accepteren. Gisteravond ging de telefoon en hing de makelaar aan de lijn: “De verkoper is bereid om jullie bod te accepteren” :o oOo

Dus vandaag papierwerk ondertekend, lening geregeld en begin april de sleutel oOo

Een kleine 5 jaar geleden met een paar koffers verhuisd en nu inmiddels me droomhuis in handen samen met m’n vriendin :D Emigreren was de juiste beslissing *O*
Van harte gefeliciteerd! Hoe ver buiten Stockholm ga je wonen?

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-11 13:49

Ktenolix

Pijlsnel

Goedemorgen! Ik dacht, laat ik ook hier eens kijken. :)

Members only:

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Ryur
Brakkie41 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:12:
[...]

Gefeliciteerd!
Nu de volgende stap een ^) ?

Ik zit zelf ook met een schuin oog te kijken om te emigreren naar Scandinavië, maar dan waarschijnlijk Kopenhagen. Maar eerst daar zekerheid hebben qua een baan, en dan verder plannen :)
Voor nu is het een droom van mij, niks meer.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 15:06

DeluxZ

Livin' the good life

Brakkie41 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:12:
[...]

***members only***

Gratz. Huizenprijzen in Scandinavië zijn flink aan het zakken las ik..

Afgelopen maandag een huis gezien op funda, bel ik gisteren de makelaar op is het huis al zo goed als verkocht. Ze zaten al in de afrondende fase van de onderhandelingen.. :-(

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Alex) schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 06:54:
[...]

***members only***

[...]

Van harte gefeliciteerd! Hoe ver buiten Stockholm ga je wonen?
Members only:

Met het OV is het vanaf de voordeur naar her centrum 40-45 minuutjes. Ligt in de archepelago van Stockholm. Heb vanaf de woonkamer uitzicht op een inham van de zee die op 100m afstand ligt met maar 1 huis ertussen 8) Woonkamer, eetgedeelte en keuken is één grote open ruimte met ramen van vloer tot plafond :D
Ryur schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 07:57:
[...]

Gefeliciteerd!
Nu de volgende stap een ^) ?

Ik zit zelf ook met een schuin oog te kijken om te emigreren naar Scandinavië, maar dan waarschijnlijk Kopenhagen. Maar eerst daar zekerheid hebben qua een baan, en dan verder plannen :)
Voor nu is het een droom van mij, niks meer.
Ik ben niet zo van het trouwen. Vriendin wel maar die heeft mooi pech :P Van mij hoeft het niet en dat heeft ze dondersgoed door :P Wie weet ooit maar verlopig zal dat niet gebeuren. Je hebt er hier ook feitelijk “niks” aan. Het geeft je geen extra rechten, voordelen en het maakt ook niks gemakkelijker op een juridisch vlak of iets :) Dus zeg altijd: “Je weer dat ik van je hou anders koop ik geen huis waar we nooit meer hoeven te verhuizen” :P

Wij zoeken mensen ;) Die baangarantie heb je dan (Plus hulp met verhuizing) ;)

Zonder dollen, Scandinavië is heerlijk wonen en zou met plezier naar Noorwegen of Denemarken verhuizen! Kwa taal zal Zweden het makkelijker zijn want Zweeds is voor een Nederlander vrij gemakkelijk te leren.
DeluxZ schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:34:
[...]

Gratz. Huizenprijzen in Scandinavië zijn flink aan het zakken las ik..

Afgelopen maandag een huis gezien op funda, bel ik gisteren de makelaar op is het huis al zo goed als verkocht. Ze zaten al in de afrondende fase van de onderhandelingen.. :-(
Klopt. Maar ons apartement met een ton winst verkocht. Nadat de belastingdienst z’n deel afsnoept bleef er nog een ruim budget over. Wij hebben ons huis voor een goede €30.000 onder de prijs van de buurman gekocht vanwege de huidige huizenmarkt dus mij hoor je niet klagen :P

Valt daar niks meer me te doen? Extra geld is voor de verkoper nooit weg toch en zolang jij sneller een contract kan tekenen dan de andere koper? Althans zo werkt het hier dus vandaar dat als je een bod hebt gedaan en het bod wordt geaccepteerd dat er bijna wordt gevraagd om per direct NU naar kantoor te komen om te tekenen :P Ons contract voor ons huidige apartement is getekend op 1 januari ‘s morgens vroeg :P
Ktenolix schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 07:26:
Goedemorgen! Ik dacht, laat ik ook hier eens kijken. :)

***members only***
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Swedish Clown op 10-01-2018 08:44 ]

• Alex)
Members only:
Met het OV is het vanaf de voordeur naar her centrum 40-45 minuutjes. Ligt in de archepelago van Stockholm. Heb vanaf de woonkamer uitzicht op een inham van de zee die op 100m afstand ligt met maar 1 huis ertussen 8) Woonkamer, eetgedeelte en keuken is één grote open ruimte met ramen van vloer tot plafond :D
Dat is goed te doen. Pendeltåg of metro?
Wij zoeken mensen ;) Die baangarantie heb je dan (Plus hulp met verhuizing) ;)

Zonder dollen, Scandinavië is heerlijk wonen en zou met plezier naar Noorwegen of Denemarken verhuizen! Kwa taal zal Zweden het makkelijker zijn want Zweeds is voor een Nederlander vrij gemakkelijk te leren.
Deens vind ik persoonlijk nog net iets makkelijker dan Zweeds. Maar alle Scandinavische talen vind ik relatief makkelijk te lezen - het zijn tenslotte allemaal Germaanse talen.

Verstaan daarentegen...

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Alex) schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:45:
[...]

***members only***

[...]

Dat is goed te doen. Pendeltåg of metro?

[...]

Deens vind ik persoonlijk nog net iets makkelijker dan Zweeds. Maar alle Scandinavische talen vind ik relatief makkelijk te lezen - het zijn tenslotte allemaal Germaanse talen.

Verstaan daarentegen...
Met de bus :) Niet mijn ideale vervoersmiddel maar heb het er voor over :P Over een jaar ofzo maar eens kijken naar een motorrijbewijs 8)

Deens verstaaan kan enorm lastig zijn. Zweeds en Noors is veel gemakkelijker te verstaan IMHO. Hier op kantoor echter is Engels de voertaal en spreek ik zelden Zweeds.

• Alex)
Brakkie41 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:53:
[...]

Met de bus :) Niet mijn ideale vervoersmiddel maar heb het er voor over :P Over een jaar ofzo maar eens kijken naar een motorrijbewijs 8)
Ik weet dat Stockholm een soort congestion charge heeft, zoals Londen. Geldt die ook voor motoren?
Deens verstaaan kan enorm lastig zijn. Zweeds en Noors is veel gemakkelijker te verstaan IMHO. Hier op kantoor echter is Engels de voertaal en spreek ik zelden Zweeds.
Ik ken welgeteld één volzin in het Zweeds...

Tänk på avståndet mellan vagn och platform när du stiger av. :+

• Tjolk
Zinnig zo die quotes he :P
Members only:

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kenneth schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:37:
[...]

Thanks, die link had ik al gauw gevonden. Ik schrok alleen van een nieuw dieptepunt waar de overbodige bloatware zich nog treuriger maakt door de koppeling met andere diensten voor iets eenvoudigs als een .exe downloaden.

Ik ben nooit zo agressief met het verwijderen van bloatware van een nieuwe laptop, misschien moet ik dat toch maar worden ...
Ik snap sowieso niet waarom hardwarebouwers hun driver-setup-team zo ver laten gaan. Niet één driversetup die ik de laatste jaren heb gebruikt, had een normaal, native Windows-scherm. Intel: wit scherm, blauwe knoppen die veel te klein zijn op hoge resolutie. AMD: een zwart scherm met vlakken die oplichten on mouseover, wat blijkbaar knoppen zijn. Samsung: well, printerdrivers, need I say more?

Sterker nog, mijn vorige Razer-keyboard kreeg Windows zo gek om in het installatiescherm van Windows zelf, van 640x480 pixels (of was het 800x600?), een installatiewizard voor Synapse (om je keybindings in de cloud op te slaan...) te starten die groter was dan het scherm.

Anyhow, onproductieve dag tot nu toe. De laatste Windows Update heeft m'n IIS (specifieker: de W3SVC-service) gesloopt; een dependency die ik niet kan vinden kan niet opstarten. Joy.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ger schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:17:
[...]

[...]

***members only***
Members only:

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Alex) schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:55:
[...]

Ik weet dat Stockholm een soort congestion charge heeft, zoals Londen. Geldt die ook voor motoren?

[...]

Ik ken welgeteld één volzin in het Zweeds...

Tänk på avståndet mellan vagn och platform när du stiger av. :+
Motor heeft geen congestion charge :) Yup! Dé beroemde spreuk in de metro. Alsof er een enorm gat zit tussen de metro en het plaform _O-
Ger schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:17:
[...]

[...]

***members only***
Members only:

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:53
Brakkie41 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:42:
[...]

***members only***

Pics!!11

https://fgheysels.github.io/

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Zijn inmiddels offline gehaald :'(

• Hydra
Grappig al dat 'gezeur' om shitty Windows software. Doe je jezelf aan.

Trolololol

Pagina: 1 ... 70 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.