Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.942 views

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Brakkie41 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:12:
Dus vandaag papierwerk ondertekend, lening geregeld en begin april de sleutel oOo
Gratulerar!
DeluxZ schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:34:
Afgelopen maandag een huis gezien op funda, bel ik gisteren de makelaar op is het huis al zo goed als verkocht. Ze zaten al in de afrondende fase van de onderhandelingen.. :-(
In de hotte regio's is Funda compleet nutteloos. Zorg dat een makelaar je (doorgaans gratis) account en zoekopdracht op http://mijnnvm.nl/ geeft, dan ben je doorgaans een dag eerder. En dan nog ben je in de oververhitte gebieden snel te laat. ;)

Wij hebben groot deel van 2017 gezocht en uiteindelijk gelukt. :*) Regio Haarlem, $transactiesnelheid en $stresslevel beide INT_MAX. ;) Ik ben blij dat ik voorlopig niet meer hoef te kijken. :)
DevWouter schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:53:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Enigszins realistische tests moet je gewoon bij de issue tellen en niet apart specificeren. Enige kwaliteit zou de standaard moeten zijn, dus waarom zou het altijd ter discussie staan?

{signature}

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01
CodeCaster schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:46:
[...]
Anyhow, onproductieve dag tot nu toe. De laatste Windows Update heeft m'n IIS (specifieker: de W3SVC-service) gesloopt; een dependency die ik niet kan vinden kan niet opstarten. Joy.
Bij ons waren configs in de app.pools. De directory C:\Inetpub\temp\apppools\<apppool> verwijderen (of hernoemen naar iets anders) maakte het weer werkend; IIS maakt dan de config opnieuw aan.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Ger schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:17:
Zinnig zo die quotes he :P

***members only***
:+

Maar als je weet dat je met een bepaald scenario rekening moet houden, dan bouw je dat in. Als je dat niet weet, kun je testen wat je wilt, maar wordt dat scenario niet getest. Als dat scenario wel wordt getest, ben jij niet goed geïnformeerd en kun je het na een test alsnog aanpassen. Dus, was die situatie bekend? Zo nee, had je er 1000 testservers tegenaan kunnen gooien maar komt het nooit boven water.

Bij mijn laatste werkgever hadden we geen automatische tests (als je op/in Exact software ontwikkeld, heb je met zoveel componenten en omgevingsvariabelen te maken dat ik nog niemand heb gesproken die een oplossing hiervoor had, anders dan: gebruik geen Exact :+ ) maar iemand die het leuk vond om fouten te vinden. Dus gaat eerst een keer rondklikken zoals het moet, maar vervolgens alle combinaties klikken "want de knop staat er dus ik kan er nu op klikken". Als je met zo iemand samenwerkt, leer je al snel hoe gebruikers denken (namelijk: die denken nooit zoals jij denkt dat ze denken, want zo werkt het proces toch). En na integraties met andere partijen wordt je er dan ook (soms hardhandig) op gewezen dat XSD's en andere afspraken er zijn om eenzijdig verbroken te worden met als commentaar "nee er is niets gewijzigd hoor". Alleen leveren ze opeens diverse velden niet meer aan, waardoor een organisatie van 250 man opeens geen enkel uur meer kan boeken. Ook andere ontwikkelclubs zijn soms net gebruikers :+

En in mijn huidige opdracht: we blijken "wezen" te kunnen maken die nergens uitkomen. Mensen die iets indienen, zijn het kwijt, er is geen werkstroom waarin die dingen terecht komen. Want het proces was dat ze op bewaren klikken en daarna op goedkeuren (moet helaas in 2 stappen). Dus ze klikken op bewaren en klikken vervolgens ergens anders. En hop, een weesje in status Nieuw, die nergens uitkomt. Dit kon niet voorkomen volgens alle mensen van de business, want iedereen heeft training gehad.... :D

Exact expert nodig?

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:43
Crazy D schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:22:
[...]
Dit kon niet voorkomen volgens alle mensen van de business, want iedereen heeft training gehad.... :D
_O-
Ja, dat is helaas erg herkenbaar. En precies de grondslag van het issue wat ik een half jaar geleden mocht gaan fixen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:42

alienfruit

the alien you never expected

Hier hebben we het probleem dat PROD (gaat live vrijdag) stuk beter werkt dan de andere omgevingen maar weten niet waarom... Beetje beangstigend

[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 10-01-2018 11:38 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 21:11
alienfruit schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:37:
Hier hebben we het probleem dat PROD (gaat live vrijdag) stuk beter werkt dan de andere omgevingen maar weten niet waarom... Beetje beangstigend
We zouden bijna bij hetzelfde bedrijf kunnen werken :D

Alleen dan bij mij eind januari live!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Define beter? Draait prod andere hardware? OS? Andere versie van je framework/taal? Ergens moet een verschil zitten zou je denken :P

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Of gewoon als enige omgeving nog niet gepatched voor Meltdown :+

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Xiphalon schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:22:
[...]

Bij ons waren configs in de app.pools. De directory C:\Inetpub\temp\apppools\<apppool> verwijderen (of hernoemen naar iets anders) maakte het weer werkend; IIS maakt dan de config opnieuw aan.
Dus ik heb voor niks IIS verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. :+

Server Fault: Windows Process Activation Service Failing - Windows 10

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 15:06

DeluxZ

Livin' the good life

Voutloos schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:14:
[...]
Gratulerar!

[...]
In de hotte regio's is Funda compleet nutteloos. Zorg dat een makelaar je (doorgaans gratis) account en zoekopdracht op http://mijnnvm.nl/ geeft, dan ben je doorgaans een dag eerder. En dan nog ben je in de oververhitte gebieden snel te laat. ;)

Wij hebben groot deel van 2017 gezocht en uiteindelijk gelukt. :*) Regio Haarlem, $transactiesnelheid en $stresslevel beide INT_MAX. ;) Ik ben blij dat ik voorlopig niet meer hoef te kijken. :)

[...]
Enigszins realistische tests moet je gewoon bij de issue tellen en niet apart specificeren. Enige kwaliteit zou de standaard moeten zijn, dus waarom zou het altijd ter discussie staan?
Nou in de vijver waar ik aan het vissen ben, 200k - 230k, als alleenstaande is het gewoon lastig. In het dorp waar ik ben opgegroeid staan er welgeteld 3 2 te koop, waarvan er 2 1 al onder voorbehoud verkocht zijn. Het laatste huis is zo een oud huis waar je niet in kan wonen, met 5280m2 grond, maar wel verontreinigd is.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• alienfruit

alienfruit

Define beter? Draait prod andere hardware? OS? Andere versie van je framework/taal? Ergens moet een verschil zitten zou je denken :P
Dingen die nooit werkte tot nu werken nu wel plotseling. Bepaalde integraties. Je zou haast denken dat er een nieuwe versie van Hybris is maar dat is het ook niet. Verder gaat ook alles stukken vloeiender qua migratie dan zou moeten, hehe

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Je hebt er gewoon nog geen software opgezet. Logisch dat het dan beter draait ;)

https://niels.nu

• alienfruit

alienfruit

Jawel, we hebben 15 miljoen klanten overgezet (naar C4C/Hybris) ;)

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Voutloos schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:14:
[...]
Ik beschouw documentatie en testen als onderdeel van een issue en ben het ook volledig met je eens. Het probleem is ook dat "enige kwaliteit" een subjectieve definitie is.

Hmm... Weet iemand nog goeie metrics (of methodes om metrics te bepalen) om kwaliteit op basis van change te bepalen? Uiteraard objectief want alleen "percentage test coverage" kan ik met een paar regels code dusdanig bespelen dat het product keihard onderuit gaat terwijl elke test op groen staat :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
DevWouter schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:51:
[...]
Ik beschouw documentatie en testen als onderdeel van een issue en ben het ook volledig met je eens. Het probleem is ook dat "enige kwaliteit" een subjectieve definitie is.

Hmm... Weet iemand nog goeie metrics (of methodes om metrics te bepalen) om kwaliteit op basis van change te bepalen? Uiteraard objectief want alleen "percentage test coverage" kan ik met een paar regels code dusdanig bespelen dat het product keihard onderuit gaat terwijl elke test op groen staat :+
Moet het ook nog werkbaar zijn ?
  • Zo nee, alles maar dan ook alles formeel uitschrijven en bewijzen en dan alles daar op elk detail aan testen. Aangevuld met fuzzen want je weet maar nooit, maar dat is semi-oneindig in de tijd gezien, dus misschien heel kort gezegd is het beste om gewoon nooit op te leveren :+ (en dat gebeurd in de praktijk middels de "permanent beta" status ook nog regelmatig ook).
  • Zo ja, nope geen idee ..

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 09:10
DevWouter schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:51:
[...]

Scrutinizer kan dat toch prima?

Read the code, write the code, be the code!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

wackmaniac schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:05:
[...]

Scrutinizer kan dat toch prima?
Het probleem is dat code metrics vaak erg subjectief zijn. Maar het was ook eerder bedoeld als grap :+
gekkie schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:55:
Zo nee, alles maar dan ook alles formeel uitschrijven en bewijzen en dan alles daar op elk detail aan testen. Aangevuld met fuzzen want je weet maar nooit, maar dat is semi-oneindig in de tijd gezien, dus misschien heel kort gezegd is het beste om gewoon nooit op te leveren :+
Ik had als antwoord ook 42 geaccepteerd :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• gekkie
  • Nu online
DevWouter schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:23:
[...]
Het probleem is dat code metrics vaak erg subjectief zijn. Maar het was ook eerder bedoeld als grap :+
[...]
Ik had als antwoord ook 42 geaccepteerd :+
Waar mee dan maar weer bewezen is dat ik geen muis ben :+

• alienfruit

alienfruit

Het is al weer Donderdag!! Bijna weekend :)

offtopic:
Kom er net achter dat mijn bank vind dat ik te veel geld als deposit wil inleggen voor mijn hypotheek. Op zoek naar een andere bank :|

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 17:27

ElkeBxl

Tassendraagster

alienfruit schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:05:
Het is al weer Donderdag!! Bijna weekend :)
Ik heb morgen congé dus voor mij is het nog meer bijna weekend :p

Vanavond is het nieuwjaarsreceptie van het bedrijf. Plots zie je veel meer vrouwen in een kleedje die anders altijd een broek dragen en veel meer mannen met een deftig hemd die anders gewoon een pull dragen. En dan heb je de minderheid die het gewoon gene zak kan schelen en straks naar de receptie gaat in een jeans, band shirt en sneakers. Human behaviour is fascinating :D

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 15:53
Die moest ik even opzoeken ... :9

• alienfruit

alienfruit

Haha, we hebben geen nieuwjaarsreceptie hier we hadden een kerstdiner. Maar sinds het niet meer een sit-down is valt het wat tegen qua eten. Ach ja, hier de werkkledij smart casual dus je kan eigenlijk niet in een pull aankomen.

[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 11-01-2018 11:21 ]

• gekkie
  • Nu online
Oh Oh wat voel ik me weer bejaard met m'n stapel pampieren contracten met een carbonnetje op het nachtkastje ... geen hippe app .. geen blockchain ..

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gekkie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:40:
Oh Oh wat voel ik me weer bejaard met m'n stapel pampieren contracten met een carbonnetje op het nachtkastje ... geen hippe app .. geen blockchain ..
Als het dezelfde eigenschappen heeft als bitcoin betekent dat niet automatisch dat je zodra iemand zijn "adres" weet je ook zijn hele seksuele verleden weet?

"Goh, schat, ik zie in de blockchain dat je die seksuele handeling wel bij een collega hebt gedaan op het nieuwjaarsfeestje. Waarom doe je dat nooit bij mij?" :F

• Hydra
DevWouter schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:53:
"Goh, schat, ik zie in de blockchain dat je die seksuele handeling wel bij een collega hebt gedaan op het nieuwjaarsfeestje. Waarom doe je dat nooit bij mij?" :F
"Goed, doe ik het ook bij jou. We moeten wel even wachten tot het netwerk dit verwerkt heeft, heb je ff een week?" ;)

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]
... somethingsomething... chain ... somethingsomething... seksuele handeling ... somethingsomething ... collega ... somethingsomething...

Kinky... :+

[ Voor 10% gewijzigd door ElkeBxl op 11-01-2018 14:16 . Reden: Upgraded the kinkyness ]

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• gekkie
  • Nu online
[...]

Als het dezelfde eigenschappen heeft als bitcoin betekent dat niet automatisch dat je zodra iemand zijn "adres" weet je ook zijn hele seksuele verleden weet?

Daar heb je dan toch de hashtag "#metoo ?" voor ?
ElkeBxl schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:15:
[...]
... somethingsomething... chain ... somethingsomething... seksuele handeling ... somethingsomething ... collega ... somethingsomething...

Ohjee .. naast de dogecoin .. straks ook de ICO van de kinkion met een zweepje er op ?
Met als Mining algoritme ... :X .. laat maar .. back to work.

[ Voor 30% gewijzigd door gekkie op 11-01-2018 15:13 ]

• Tjolk
ElkeBxl schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:15:
[...]

... somethingsomething... chain ... somethingsomething... seksuele handeling met cactus ... somethingsomething ... collega ... somethingsomething...

FTFY :P

• gekkie
  • Nu online
Oja .. mental note .. begin komende maand uit kijken voor cactussen en een kuisheidsgordel aanschaffen just in case :+

* gekkie vraagt zich wel af wanneer tweakers een belletje krijgt van bezorgde ouders .. toch bijna het niveau studievereniging, laat staan studentenvereniging O-).

[ Voor 26% gewijzigd door gekkie op 11-01-2018 15:17 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:53
gekkie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:40:
SmartContracts. Maar tegen het verwerkt is, zit je daar met een slappe

https://fgheysels.github.io/

• gekkie
  • Nu online
whoami schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:30:
[...]
SmartContracts. Maar tegen het verwerkt is, zit je daar met een slappe
Mjah kwestie van de blauwe pil kiezen ipv de rode 8)

• Alex)
  • Laatst online: 18-11 20:57
gekkie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:15:
[...]

Oja .. mental note .. begin komende maand uit kijken voor cactussen en een kuisheidsgordel aanschaffen just in case :+
Kinky :+

We are shaping the future

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-11 21:34

Ryada

She/Her

Faal momentje van de dag:
3 uur lopen stoeien om een nested datagrid te laten werken. Bleek de logica prima te werken maar was mijn json file outdated. Heb ik dus 3 uur verspilt eraan, terwijl het gwn de json file was die niet alle data bevatte.
Soms kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan xD

Steam: Ryada.

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-11 20:51
Ryada schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:16:
Faal momentje van de dag:
3 uur lopen stoeien om een nested datagrid te laten werken. Bleek de logica prima te werken maar was mijn json file outdated. Heb ik dus 3 uur verspilt eraan, terwijl het gwn de json file was die niet alle data bevatte.
Soms kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan xD
Beter dan mijn persoonlijke record, had een fout zitten in een stukje code bleek er een return statement te missen waardoor de boel in zeep liep...
En daar ben ik dan 1,5 dagen mee bezig geweest.... :X :X

• Ryur
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:39:
[...]

Beter dan mijn persoonlijke record, had een fout zitten in een stukje code bleek er een return statement te missen waardoor de boel in zeep liep...
Doet mij denken aan mijn faalmoment van vorige week.

Ik werk momenteel met Android & Realm.
Voordat je een Realm-database kan verwijderen, moeten eerst alle Realm-instanties gesloten worden.

Hele dag zitten zoeken naar de Realm instanties, uiteindelijk allemaal gevonden, behalve 1.

Wat bleek: ik had wel een Realm.close in die methode zitten, maar door een early return (preconditie) kwam hij niet bij die Close terwijl hij wel een Realm instantie had geopend. |:(

• alienfruit

alienfruit

Heb je daar niet `defer` voor?

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:14
Klinkt ook een beetje als een missende unit test :X

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:39:
[...]

I know that feeling bro! Vorige week 2 dagen bezig geweest met het opsporen van een Heisenbug :F Uiteindelijk opgegeven vanwege andere prioriteiten. Volgende week een nieuwe poging wagen ;w

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Ryada

Ryada

She/Her

Mercatres schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:43:
Klinkt ook een beetje als een missende unit test :X
Ik had wel unit tests. Maar had mijn unit test nog niet aangepast op de nieuwe json files 8)7

• Creepy
  • Laatst online: 17:06

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb me van de week ook blind lopen staren op iets dat eindelijk een hoofdletter verschil in een methode was waardoor een databasemapper de bijbehorende property niet kon vinden... dat heef me uren gekost...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 18:08

Matis

Rubber Rocket

Creepy schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:15:
Ik heb me van de week ook blind lopen staren op iets dat eindelijk een hoofdletter verschil in een methode was waardoor een databasemapper de bijbehorende property niet kon vinden... dat heef me uren gekost...
Ik vandaag in de krochten van Laravel Eloquent gedoken waarom de ORM niet de juiste dataset teruggaf, terwijl de ruwe SQL dat wel deed.

Bleek ik in Eloquent op een verkeerde kolom de where-clausule te baseren :X :X

Twee uur ;w

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• BladeSlayer1000
Brakkie41 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:47:
***members only***

[...]

I know that feeling bro! Vorige week 2 dagen bezig geweest met het opsporen van een Heisenbug :F Uiteindelijk opgegeven vanwege andere prioriteiten. Volgende week een nieuwe poging wagen ;w
Succes!

We kennen volgens mij allemaal wel dat soort foutjes ;)

[ Voor 76% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 12-01-2018 18:53 ]

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 15:53
Creepy schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:15:
dan weet je dat het tijd is voor een

Afbeeldingslocatie: https://www.amsterdamduckstore.com/wp-content/uploads/2016/03/yellow-rubber-duck-left-side-300x300.jpg

• Creepy

Creepy

1 collega had ff meegekeken maar zag het ook niet direct :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BladeSlayer1000
De dag(en) dat je achter de PC stapt met volle vertrouwen dat je veel werkt gaat verrichten, en uiteindelijk niets hebt gedaan...

Wil voor een website die alleen ik (op dit moment) ga gebruiken een layout maken, echter is mijn inspiratie heel ver te zoeken :X

• whoami
BladeSlayer1000 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:17:
De dag(en) dat je achter de PC stapt met volle vertrouwen dat je veel werkt gaat verrichten, en uiteindelijk niets hebt gedaan...
Het was nochtans uiterst kalm vandaag in de coffee corner :)

• Ryada

Ryada

She/Her

Dag begint goed vandaag. Eerst anderhalf uur in de file gestaan. Kom je eindelijk op het werk word je begroet door windows updates. Ben je weer een kwartier verder voordat je ook maar iets kan doen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:13
BladeSlayer1000 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:17:

Wil voor een website die alleen ik (op dit moment) ga gebruiken een layout maken, echter is mijn inspiratie heel ver te zoeken :X
Als je nog moet gaan bepalen wat je wilt doen qua styling, zou ik gewoon potlood en papier pakken en lekker aan de keukentafel gaan zitten. Kan je lekker 100 compleet verschillende ontwerpen tekenen en dan selecteer je daaruit.

• BladeSlayer1000
Caelorum schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:19:
[...]

Als je nog moet gaan bepalen wat je wilt doen qua styling, zou ik gewoon potlood en papier pakken en lekker aan de keukentafel gaan zitten. Kan je lekker 100 compleet verschillende ontwerpen tekenen en dan selecteer je daaruit.
Dat is dus exact waar ik vanavond mee ga beginnen. Aan de eettafel zitten met potlood en papier en tekenen maar.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ryada schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:16:
Dag begint goed vandaag. Eerst anderhalf uur in de file gestaan. Kom je eindelijk op het werk word je begroet door windows updates. Ben je weer een kwartier verder voordat je ook maar iets kan doen.
Helemaal leuk is het als je dual-boot werkt, en je tijdens je werk even wil wisselen van OS. Naar windows, die je de afgelopen 2 weken niet gebruikt hebt. Spontane koffiepauze.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ryada schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:16:
Relaxed is dat hè? We leven in 2018 en mijn Android telefoon begint vanzelf meldingen te geven in de trant van 'Normaal rij je rond deze tijd naar je werk, even een headsup: het is druk op de A2' om inderdaad vervolgens op je werk geconfronteerd te worden met een Windows bak die denkt dat 'aanvang werk' het beste moment is om die updates te gaan lopen forceren 8)7

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 11:18
Het "leukste" vind ik nog wel dat wanneer je een paar keer de Windows updates uitstelt, Windows (10) op een gegeven moment gewoon zoiets heeft van "fuck it, it ga de updates NU installeren" ongedacht wat je aan he tdoen bent en je geen mogelijkheid meer krijgt om dat uit te stellen.

• gekkie
  • Nu online
ThomasG schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:20:
Het "leukste" vind ik nog wel dat wanneer je een paar keer de Windows updates uitstelt, Windows (10) op een gegeven moment gewoon zoiets heeft van "fuck it, it ga de updates NU installeren" ongedacht wat je aan he tdoen bent en je geen mogelijkheid meer krijgt om dat uit te stellen.
Mjah als ze echt echt echt zo graag anti-reclame willen maken door een presentatie geheel te vullen met een tergend trage windows update sessie ...

• Hydra
Ik snap niet dat mensen uberhaupt nog op Windows devven. Kut OS dat je meer in de weg zit dan dat 't je helpt. MacOS doet die updates gewoon netjes midden in de nacht. En zelfs al sta je 'em toe een update overdag te doen dan doet 'ie het netjes op de achtergrond.

Windows is gemaakt door idioten voor idioten.

[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 16-01-2018 10:59 ]

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Wij hebben hier gewoon geen keus bij mijn werkgever. Maarja, we doen dan ook .Net development en er zijn nog totaal geen plannen om ooit over te schakelen op iets zoals Core waardoor het Windows-only argument zou wegvallen. En alle in-house programma's zijn ook Windows-only.

• Alex)
Hydra schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:58:
Ik snap niet dat mensen uberhaupt nog op Windows devven. Kut OS dat je meer in de weg zit dan dat 't je helpt. MacOS doet die updates gewoon netjes midden in de nacht. En zelfs al sta je 'em toe een update overdag te doen dan doet 'ie het netjes op de achtergrond.

Vandaar dat mijn Mac elke dag komt met "ik kon afgelopen nacht geen updates installeren, wil je het nu doen of vanavond opnieuw proberen?"

Mac OS werkt prima, maar ik vind het zeker niet superieur aan Windows 10.

Updates installeren onder Windows gaat ook sneller dan onder Mac OS.

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 16-01-2018 11:04 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:49
Nooit echt problemen mee sinds ik een windows 10 pc heb om eerlijk te zijn. Zal deels ook wel met de ssd te maken hebben die met deze pc mee kwam, dan gaat alles sowieso een stukje sneller :+

• Tjolk
Hell no. Ik heb al behoorlijk wat keren gehad (zeker sinds het geweldige High Sierra en Sierra daarvoor) dat er updates gedaan moesten worden. Prima, doe je ding maar tijdens de pauze. Dat de pauze vervolgens noodgedwongen een uur langer duren moest ik maar voor lief nemen.

Git nodig. Prima, maar dan MOET het via Xcode. En dat freaking k** programma (waarvan ik dus alleen Git gebruik) is een paar GB groot en updates daarvan kosten ook vrolijk een kwartier. Met geforceerde reboot.

Om nog maar niet te spreken over dit soort kansloze acties...
nieuws: Apple fixt macOS-bug die met onjuist wachtwoord toegang gaf tot App S...
nieuws: Wachtwoordprompt macOS is te omzeilen met eenvoudige truc - update
nieuws: MacOS-bug toont wachtwoord in plaats van hint bij apfs-volume - update

Natuurlijk weet ik ook wel dat geen enkel OS zonder fouten is, maar dit in een paar maanden tijd diverse faals van dit kaliber geeft mij weinig vertrouwen.

Nog even, dan kan ik die Mac aan de wilgen hangen en krijg ik een bak waar ik Linux op kan zetten. Ik kan af en toe niet wachten.
}:| :Z
Eenzelfde kun je zeggen van Mac OS. Of eender welke niet in je straatje past. Elk OS wat een GUI heeft is gemaakt voor "idioten".

• gekkie
  • Nu online
Hmm ik doe wanneer ik zin en tijd heb wel een apt-get update && apt-get upgrade' tje.
Duurt over het algemeen niet echt bijzonder lang en je kunt afhankelijk van wat er geupgrade wordt gewoon vrolijk door werken. En gewoon niet doen 5 minuten of tijdens een belangrijke presentatie.
Gewoon heel simpel .. ik bepaal en daarmee basta.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Neuj, ik heb hier een een Macbook naast me liggen, maar daar kan ik echt niet mee overweg. Goed, na altijd met Windows gewerkt te hebben zal het niet kunnen maximaliseren van venster (!== full screen), het sluiten/minimaliseren links en vele andere zaken waarschijnlijk sowieso niet snel wennen.

Mijn Windows 10 machine bevalt me prima, er is eigenlijk niks waarvan ik moet zeggen dat het niet werkt of op een andere OS beter werkt (qua dev).

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:48
ThomasG schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:20:
Mega-irritant is dat inderdaad. Ik gebruik hiertegen reboot blocker, een programma dat steeds de active hours opschuift zodat je pc niet vanzelf opnieuw opstart als het je niet uitkomt https://www.udse.de/en/windows-10-reboot-blocker

• ThomasG
Ger schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:05:
[...]
}:| :Z
Eenzelfde kun je zeggen van Mac OS. Of eender welke niet in je straatje past. Elk OS wat een GUI heeft is gemaakt voor "idioten".
Ht is natuurlijk wel zo dat de GUI van Windows ook door "idioten" gemaakt is, er zit totaal geen geheel in de UI onderdelen van Windows zelf; elk onderdeel heeft zijn eigen look and feel, and er zitten nog onderdelen in Windows 10 met de look and feel van Windows 95 :+

• Tjolk
Breek me de bek niet open over de GUI van macOS....

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:08
Ger schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:25:
Breek me de bek niet open over de GUI van macOS....
Ik krijg binnenkort een macbook van de zaak. Welke dingen kan ik me op verheugen? :*)

• gekkie
  • Nu online
ThomasG schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:21:
[...]
Ht is natuurlijk wel zo dat de GUI van Windows ook door "idioten" gemaakt is, er zit totaal geen geheel in de UI onderdelen van Windows zelf; elk onderdeel heeft zijn eigen look and feel, and er zitten nog onderdelen in Windows 10 met de look and feel van Windows 95 :+
Zoeken naar het win 3.11 wfw "Post" icoontje om je geflipte outlook weer aan te sjorren *O*.
Hoeveel moeite kan het toch kosten om ook dat schermpje even te restylen (niet dat ik een fan ben van die nieuwe styling met voornamelijk whitespace, maar goed hip is het wel).

Laatst ook nog wel een fijne bij iemand met windows 10 ... die had eens wat gekocht in de app store van hunnie en hullie. So far so good, opstarten .. poef .. blauw scherm in een modern tintje blauw en met hippe QR code. Ik dacht ach laat ik eens kijken of ze daar dan wat slims van hebben gemaakt in ik gelijk in de juiste KB terecht kom. Maar nee .. ik beland op een algemene pagina. Mag je als nog de meuk overkloppen in google (om er vervolgens achter te komen dat je er nog niet veel wijzer van wordt).

Maar goed toch fijn dat betaalde app store apps je machine ook nog gewoon gelijk om zeep kunnen helpen.
Zonder duidelijke methode om je centen terug te krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door gekkie op 16-01-2018 11:31 ]

• Tjolk
br men schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Ik krijg binnenkort een macbook van de zaak. Welke dingen kan ik me op verheugen? :*)
Dat je delete toets niet werkt als delete. Dat enter niet betekent dat je een bestand vanuit finder kunt openen. Dat de enter toets bij je numpad (indien je die hebt) vrij nutteloos is. Dat Finder sowieso kudt is. En Window management ruk is. Dat CMD voor 80% je Ctrl toets vervangt t.o.v. Windows en Debian afgeleiden (wellicht nog veel meer OS-en) maar dat je regelmatig verrast wordt wanneer dat toch even niet zo is. Dat er totaal geen logica zit in het launchpad qua volgorde. Dat een screenshot nemen goochelaarachtige vingergymnastiek vereist als Cmd + Shift + 3 of 4 en dan eventueel nog een Alt of Ctrl erbij ofzo. Dermate ingewikkeld dat ik het dus regelmatig moet googlen. Dat je nooit kunt voorspellen op welke van de 2 schermen je applicatie opent. Of je applicatie gewoon achter een ander scherm opent en je dus niets ziet.

Genoeg? :P

• .oisyn
  • Laatst online: 17:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hier hebben ze een emoticon voor gemaakt:

:')

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Lekker hoog niveau discussie hier weer.
Jullie zijn stom!
Nee jullie zijn stom!

Weeeeeh.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Creepy

Creepy

Dus nu wachten op de "maar hij begon!", "nietus, hij begon!" :P

• Ryur
Net een discussie wie de grootste E-penis heeft!

• ThomasG
Ryur schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:02:
In ieder geval niet de gene met de snelste processor en meeste geheugen, want die zijn aan het compenseren :+

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 09:10
Ryur schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:02:
En dan heeft er nog niemand Linux genoemd ...

Read the code, write the code, be the code!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

wackmaniac schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:14:
[...]

En de verschillende BSD varianten }) en OpenIndiana :Y)

(See what I did there? ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 16-01-2018 12:21 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:56
Ger schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:05:
[...]
Git nodig. Prima, maar dan MOET het via Xcode. En dat freaking k** programma (waarvan ik dus alleen Git gebruik) is een paar GB groot en updates daarvan kosten ook vrolijk een kwartier. Met geforceerde reboot.
Dat hoeft helemaal niet. Je kunt prima Git installeren zonder dat je Xcode installeert door de binary te downloaden vanaf de officiële git website.

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

true
ElkeBxl schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:01:
Wij hebben hier gewoon geen keus bij mijn werkgever. Maarja, we doen dan ook .Net development en er zijn nog totaal geen plannen om ooit over te schakelen op iets zoals Core waardoor het Windows-only argument zou wegvallen. En alle in-house programma's zijn ook Windows-only.
ook true

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
wackmaniac schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:14:
[...]
@gekkie, impliciet. En nu jij. :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Alex)
Elke, hoe staat het met je cactussen? Groeien ze lekker? :P

• whoami
Alex) schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:56:
Ik las eerst "voelen ze lekker".

• Alex)
whoami schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:00:
[...]

_O-

YKINMKBYKIOK, enzo.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Alex) schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:56:
Ik moet eerst eens investeren in een goede bak om ze te laten groeien :)
whoami schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:00:
[...]

Hangt er vanaf wat je graag hebt he :+

• gekkie
  • Nu online
* gekkie (h)apt :p
ElkeBxl schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:01:
[...]
Ik moet eerst eens investeren in een goede bak om ze te laten groeien :)
[...]
Hangt er vanaf wat je graag hebt he :+
Ben benieuwd .. heb het ook eens een poging gewaagd, maar uiteindelijk blijk ik ze toch allemaal verzopen te hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door gekkie op 16-01-2018 14:05 ]

• Alex)
Hoe krijg je het voor elkaar om cactussen te verzuipen? :?

• whoami
Alex) schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:31:
Hoe krijg je het voor elkaar om cactussen te verzuipen? :?
Teveel water geven ?

• Alex)
Ik geef mijn cacti misschien eens per drie maanden een druppeltje water en ze doen het nog altijd prima :Y

• Tjolk
Nou, en als je ze dus driemaal daags een litertje geeft heb je ze verzopen.

How hard can it be?

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik heb als kind een aantal cactussen weten uit te drogen. Ik snap nu achteraf wel waarom ik geen huisdier mocht.

• alienfruit

alienfruit

Nu we het er toch over hebben. Kan je die Windows updates eigenlijk uitstellen? Als je je Windows computer niet vaak gebruikt wilt ie altijd updaten als je na een paar weken weer opstart. Erg vervelend als je het beestje alleen gebruikt voor presentaties. Nu moet je hem even opstarten een paar uur van te voren. Niet handig.

• Tjolk
Als je het alleen voor wat presentaties gebruikt, kun je dan niet beter een (waarschijnlijk goedkopere) chromebook oid gebruiken?

• gekkie
  • Nu online
Mjah ik ga dan toch twijfelen wanneer ze voor het laatst water hebben gehad .. en aangezien ik er bij mezelf ook zo een pot thee in giet :s

En je ziet het ook niet echt heel gauw .. maar eind van het liedje is dat de handel van binnen rot is.

[ Voor 27% gewijzigd door gekkie op 16-01-2018 16:21 ]

• whoami
gekkie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:21:
Mjah ik ga dan toch twijfelen wanneer ze voor het laatst water hebben gehad .. en aangezien ik er bij mezelf ook zo een pot thee in giet :s
Kan je het niet automatiseren ? Een of ander systeem die na een interval van x weken een paar druppels water dispenseert

• Alex)
Windows 10 heeft al een optie genaamd "Active Hours" waarmee je kunt voorkomen dat Windows tijdens de werkdag updates gaat installeren.

• gekkie
  • Nu online
whoami schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:29:
[...]
Kan je het niet automatiseren ? Een of ander systeem die na een interval van x weken een paar druppels water dispenseert
Ongetwijfeld .. zou ook semi analoog kunnen met een cactus-agenda .. maar goed een paar zuipschuiten in huis halen kan ook (al heeft dat ook weer nadelen als je er eens een weekje niet bent ...)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Maar Windows gaat helemaal niet beginnen met updates installeren bij het opstarten. Het is heus niet zo dat Windows start en dan z'n updateriedeltje start. Als je bij het opstarten updates hebt zijn dat updates die hij allang aan het installeren was, waarvan altijd een deel on shutdown en on startup is. Dus wat je het beste kan doen is ipv een shutdown aan het eind vd werkdag een reboot in je pauze, ofzo.

Nog beter is gewoon dat je in group policy de automatische reboot gewoon hebt uitgezet en nergens last van hebt en ze inderdaad gewoon kan installeren wanneer je zelf wil. Of dat je thuis een eigen AD hebt met WSUS waarin je pas updates goedkeurt als je wil installeren. We zijn toch Tweakers hier, of niet? :+ (maar die twee lossen niet op dat je on boot nog een restje updates krijgt)

Oplossing voor die updates on boot zou iets zijn als dit: https://superuser.com/a/999500 Dus either dat programma gebruiken dat net zo lang reboot tot ie klaar is en dan afsluit, of in je task scheduler gewoon een shutdown zetten en een reboot doen als je weggaat aan het eind van de werkdag.

[ Voor 20% gewijzigd door F.West98 op 16-01-2018 18:55 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

F.West98 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:52:
Maar Windows gaat helemaal niet beginnen met updates installeren bij het opstarten. Het is heus niet zo dat Windows start en dan z'n updateriedeltje start. Als je bij het opstarten updates hebt zijn dat updates die hij allang aan het installeren was, waarvan altijd een deel on shutdown en on startup is. Dus wat je het beste kan doen is ipv een shutdown aan het eind vd werkdag een reboot in je pauze, ofzo.
Probeer nu eens te bedenken wat Windows doet als het 1 keer per maand start. Bij het starten maakt het de updates van een maand terug af, en tijdens gebruik wordt op de achtergrond de nieuwe ronde updates gedraaid. Die komen de volgende keer bij een boot weer aan bod.

Als je Windows dus enkel start voor een sporadische Edge-case ( :+ ) biedt het een vrij beroerde experience.

• gekkie
  • Nu online
F.West98 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:52:

Nog beter is gewoon dat je in group policy de automatische reboot gewoon hebt uitgezet en nergens last van hebt en ze inderdaad gewoon kan installeren wanneer je zelf wil. Of dat je thuis een eigen AD hebt met WSUS waarin je pas updates goedkeurt als je wil installeren. We zijn toch Tweakers hier, of niet? :+ (maar die twee lossen niet op dat je on boot nog een restje updates krijgt)

Oplossing voor die updates on boot zou iets zijn als dit: https://superuser.com/a/999500 Dus either dat programma gebruiken dat net zo lang reboot tot ie klaar is en dan afsluit, of in je task scheduler gewoon een shutdown zetten en een reboot doen als je weggaat aan het eind van de werkdag.
Ohh om een heleboel dingen is wel heen te werken hoor.
Desnoods ga je met een hexeditor "bitjes zitten flippen", tis maar hoeveel moeite je er nog in wil steken.
Zeker voor zo iets simpels, wat in het verleden toen je er gewoon vanuit windows zelf nog meer controle over had, prima functioneerde. Net als IMAP accounts nog best redelijk functioneerden in outlook < 2013, wat ze daarna professioneel omzeep geholpen hebben.
Wat dat betreft vind ik de trend bij Microsoft niet echt gunstig.

• alienfruit

alienfruit

Volgens mij is de Uitzendinggemist site stuk. Als ik namelijk op 'Opgelicht!' klik opent hij de Rijdende Rechter. Ik denk dat de site een beetje van slag is doordat ik de tijdzone Europe/Londen heb en niet Amsterdam :|

• Hydra
.oisyn schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:37:
Hier hebben ze een emoticon voor gemaakt:

:')
Als mensen hier het interpreteerden alsof ik bedoel dat mensen die Windows gebruiken idioten zijn; sorry. Ik bedoel dat Windows er vanuit gaat dat de gebruikers idioten zijn. ;) Verder was het een rant; niet te serieus nemen ;)

• Ryada

Ryada

She/Her

In mijn geval had ik updates de dag ervoor met "update and shutdown" gedaan. Normaal ben ik altijd 30 min te vroeg op het werk maar gisteren helaas niet. Vandaar dat windows tijdens de werkdag ging updaten.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:51
gekkie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:56:
[...]
...
Net als IMAP accounts nog best redelijk functioneerden in outlook < 2013, wat ze daarna professioneel omzeep geholpen hebben.
...
Wat werkt er niet meer/minder goed dan?
Ik gebruik het namelijk nog steeds voor verschillende mail accounts en loop niet echt tegen problemen aan.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• gekkie
  • Nu online
Jan_V schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:00:
[...]

Wat werkt er niet meer/minder goed dan?
Ik gebruik het namelijk nog steeds voor verschillende mail accounts en loop niet echt tegen problemen aan.
Vroeger kon je de willekeurige lokale mappen koppelen aan server mappen.
In latere versies dicteert outlook bij mijn weten hoe de mappen moeten heten, so far so good, behalve dat dan fijn taal specifiek is. Ga dan nog maar eens met een Nederlandse Outook een IMAP box delen met iemand anders met een Engelse outlook versie. Kortom het werkte prima en flexibel en dat sloop je er dan uit .. koekebakkers.

-O- fijn stukje systemdimisering weer .. nullmailer dat als dependency persé systemd als init wil hebben. Kom op, veel simpeler kun je een daemon toch bijna niet krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 17-01-2018 11:57 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.