Bahahaha, awesome
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Het lijkt wel of dat de laatste jaren bij MS steeds meer de trend is, zaken die je al járen zelf kunst instellen / configureren worden er gewoon uitgesloopt.gekkie schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:54:
[...]
Kortom het werkte prima en flexibel en dat sloop je er dan uit .. koekebakkers.
Wat ik trouwens ook zo fijn vind bij MS is dat, wanneer ik bij een klant ben met windows NL, ik helemaal niks terug gevonden krijg. Als ik dan op start druk en begin met typen 'Control pa...' dan krijg ik niets gevonden; ik moet dan maar weer uit m'n hoofd weten dat dat in het Nederlands 'Configuratiescherm' heet...
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Gaat die tijdzone na de Brexit dan UK/London worden?alienfruit schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:58:
Volgens mij is de Uitzendinggemist site stuk. Als ik namelijk op 'Opgelicht!' klik opent hij de Rijdende Rechter. Ik denk dat de site een beetje van slag is doordat ik de tijdzone Europe/Londen heb en niet Amsterdam
Dat vind ik ook erg irritant, maar lijkt me verwacht gedrag. Je moet je klanten gewoon beter opleiden.Harrie_ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:52:
[...]
Wat ik trouwens ook zo fijn vind bij MS is dat, wanneer ik bij een klant ben met windows NL, ik helemaal niks terug gevonden krijg. Als ik dan op start druk en begin met typen 'Control pa...' dan krijg ik niets gevonden; ik moet dan maar weer uit m'n hoofd weten dat dat in het Nederlands 'Configuratiescherm' heet...
...en als het er niet uitgesloopt wordt, wordt het iedere nieuwe windowsversie weer een niveau dieper verstopt achter wéér een extra wizard/menu/whatever.Harrie_ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:52:
[...]
Het lijkt wel of dat de laatste jaren bij MS steeds meer de trend is, zaken die je al járen zelf kunst instellen / configureren worden er gewoon uitgesloopt.
Da's zo leuk met ubuntu. Typ "internet explorer" en hij start firefox. Typ "excell" en hij start LibreOffice Calc.Wat ik trouwens ook zo fijn vind bij MS is dat, wanneer ik bij een klant ben met windows NL, ik helemaal niks terug gevonden krijg. Als ik dan op start druk en begin met typen 'Control pa...' dan krijg ik niets gevonden; ik moet dan maar weer uit m'n hoofd weten dat dat in het Nederlands 'Configuratiescherm' heet...
Niet dat ik dat ooit doe natuurlijk, maar toch
Als MS dat grapje zou flikken is de wereld te klein natuurlijkmcDavid schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:36:
[...]
Da's zo leuk met ubuntu. Typ "internet explorer" en hij start firefox. Typ "excell" en hij start LibreOffice Calc.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ah, dat herken ik inderdaad.gekkie schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:54:
[...]
Vroeger kon je de willekeurige lokale mappen koppelen aan server mappen.
In latere versies dicteert outlook bij mijn weten hoe de mappen moeten heten, so far so good, behalve dat dan fijn taal specifiek is. Ga dan nog maar eens met een Nederlandse Outook een IMAP box delen met iemand anders met een Engelse outlook versie. Kortom het werkte prima en flexibel en dat sloop je er dan uit .. koekebakkers.
fijn stukje systemdimisering weer .. nullmailer dat als dependency persé systemd als init wil hebben. Kom op, veel simpeler kun je een daemon toch bijna niet krijgen.
Heb 'ineens' naast een Inbox, ook een Postvak IN box. Heel vervelend.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik denk dat dat meevalt. In feite zoekt'ie gewoon wat uitgebreider. Er zal ergens gedefineerd zijn dat "excell" een spreadsheet programma is, en bij gebrek aan betere resultaten laat'ie een ander spreadsheet programma zien.armageddon_2k1 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:10:
[...]
Als MS dat grapje zou flikken is de wereld te klein natuurlijk
[ Voor 7% gewijzigd door armageddon_2k1 op 17-01-2018 15:58 ]
Meh .. ik krijg dan wine met IE ...mcDavid schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:36:
Da's zo leuk met ubuntu. Typ "internet explorer" en hij start firefox. Typ "excell" en hij start LibreOffice Calc.
De wijn is om het dragelijk te maken
Yeps .. contact personen snapt men ook geen hol meer van .. accounts worden ook niet meer bold als er ongelezen mail in zit, dat is alleen bij mapjes en bubblet dus niet netjes up, dus als je een account dicht geklapt hebt staan kun je je na een tijdje fijn afvragen waarom je nou toch geen mail meer krijgt ..Jan_V schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:22:
[...]
Ah, dat herken ik inderdaad.
Heb 'ineens' naast een Inbox, ook een Postvak IN box. Heel vervelend.
[ Voor 43% gewijzigd door gekkie op 17-01-2018 16:22 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 17-01-2018 22:37 ]
We are shaping the future
https://fgheysels.github.io/
Ga naar huis ontinsecter, je bent beschonken.Alex) schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:07:
Go home debugger, you're drunk.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Zodra ik "LibreO" ingetikt heb krijg ik in het start menu meteen Bing zoekresultaten te zien voor LibreOfficearmageddon_2k1 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:57:
Maakt niet uit natuurlijk, als je in W10 zou zoeken op LibreOf... en hij bepaalt met een slim algoritme (wat heb ik een hekel aan die term) dat het wel lijkt qua functionaliteit op Excel (zelfde idee dus), en dat als suggestie geeft heb je weer een lading europarlementariers die klaarkomen op het vooruitzicht op een mogelijke boete
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
De productiviteit zal daar niet hoog liggenAlex) schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:22:
Nee nee, het is natuurlijk VrijKantoor®️
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
Er is echter wel heel wat I/O-verkeer.Neko Koneko schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:28:
[...]
De productiviteit zal daar niet hoog liggen
[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 18-01-2018 09:49 ]
Bij ons 9 vrouwen om het in 1 maand klaar te krijgenRyur schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:49:
De droom van managers: 2 vrouwen kunnen 1 baby in 4,5 maand volbrengen
en
Totale paniek.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik zelf ben nog steeds aan het dubben. Ik ben nog op zoek naar een thema en hoe ik dit kan gebruiken voor mezelf (weet niet of dit logisch klinkt).NMe schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:37:
Schaamteloze zelfpromotie: mocht er iemand hier volgende maand naar de Developer Summit gaan: regel hier je carpool en eventuele onderlinge meetups: Praat mee over de Tweakers Developers Summit 2018.
Zijn er al mensen die een strak plan hebben dat ik compleet kan jatten?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Hmm dan denk ik dat ik de "no server" aan kan raden, in iedergeval weinig kans dat je met een strak plan van geen server jatten, je in de bak zal belandenDevWouter schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:59:
[...]
Ik zelf ben nog steeds aan het dubben. Ik ben nog op zoek naar een thema en hoe ik dit kan gebruiken voor mezelf (weet niet of dit logisch klinkt).
Zijn er al mensen die een strak plan hebben dat ik compleet kan jatten?
Let wel op de level of expertise (voor wie of van wat is dan weer de vraag maar goed, kan best zijn dat geen server jatten uiteindelijk best een kunst kan blijken te zijn).
Sorry, had wel last van enige vorm van flatulentie jaOtherside1982 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:49:
Niemand omver gewaaid? Ik zie wat filmpjes passeren dat jullie in Nederland nogal last hadden van winderigheid vandaag.
[ Voor 18% gewijzigd door gekkie op 18-01-2018 17:50 ]
Ik had gelukkig Rennies bij me, dus weinig last van gehadOtherside1982 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:49:
Niemand omver gewaaid? Ik zie wat filmpjes passeren dat jullie in Nederland nogal last hadden van winderigheid vandaag.
Nee ik woon in het Oosten (Hengelo OV), en opzich viel het best mee.
Alleen in mijn buurplaats (Enschede) is helaas een dode gevallen.
In het Westen was het belachelijk ja.
Treinen rijden nog steeds niet. Wel leuke filmpjes!
NS: Alternative facts vervoerRyur schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:01:
[...]
Treinen rijden nog steeds niet. Wel leuke filmpjes!
Achja kon lekker thuis werken, de gemeentelijke rioolontstopper met z'n brief was spannender ... baricadeer uw WC als we langskomen
[ Voor 24% gewijzigd door gekkie op 18-01-2018 18:21 ]
Het zij zo. Gelukkig hoef ik niet met de trein, maar dit is voor de NS ook gewoon overmacht!
Er waren op 18 plekken bovenleidingen beschadigd en/of helemaal kapot. En meerdere treinen hebben bomen op/voor de trein gekregen, voordat die treinen weer weg zijn ben je ook zo lang verder.
Ho Ho Ho .. iemand in een rode jas (Ryur schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:51:
[...]
Het zij zo. Gelukkig hoef ik niet met de trein, maar dit is voor de NS ook gewoon overmacht!
Er waren op 18 plekken bovenleidingen beschadigd en/of helemaal kapot. En meerdere treinen hebben bomen op/voor de trein gekregen, voordat die treinen weer weg zijn ben je ook zo lang verder.
(zelfde als die Zwitsers die ook altijd rijden behalve als ze niet rijden zoals de afgelopen paar weken nogal het geval was
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Bedankt! Overigens zou ik het best prestatie vinden om opgesloten te worden om dat je niks ("no server") jat _Oogekkie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:49:
[...]
Hmm dan denk ik dat ik de "no server" aan kan raden, in iedergeval weinig kans dat je met een strak plan van geen server jatten, je in de bak zal belanden.
Let wel op de level of expertise (voor wie of van wat is dan weer de vraag maar goed, kan best zijn dat geen server jatten uiteindelijk best een kunst kan blijken te zijn).
Ik hoopte stiekempjes op een paar extra sprekers die met zware materie kwam. Ik heb vorig jaar van alle talks genoten maar de beste talk was degene waarbij ik wanhopig aantekeningen zat te maken (hoewel er qua presentatie veel verbeterd kon worden, maar ik ben dan ook perfectionist)
@NMe: Wat is eigenlijk het hoogste level of expertise? Vorig jaar was het hoogste niveau namelijk ook "Advanced". Of leggen jullie elk jaar de lat hoger?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dat weet @Verwijderd vast beter uit te leggen dan ik, aangezien zij en haar team dit organiseren.DevWouter schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:21:
[...]
@NMe: Wat is eigenlijk het hoogste level of expertise? Vorig jaar was het hoogste niveau namelijk ook "Advanced". Of leggen jullie elk jaar de lat hoger?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ah man... Dan hebben degene die al besloten om te gaan echt iets om naar uit te kijken.NMe schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:25:
[...]
Dat weet @Verwijderd vast beter uit te leggen dan ik, aangezien zij en haar team dit organiseren.Als ik moet raden denk ik dat het vergelijkbaar zal zijn met vorig jaar.
En degene die twijfelen hebben dadelijk ontzettend spijt...
@Verwijderd Welke term gebruiken jullie als iemand een volledige groene balk heeft? Beginner, Intermediate, Expert, ...? (Gekkie heeft mij er op gewezen dat het er gewoon opstaat)
[ Voor 5% gewijzigd door DevWouter op 18-01-2018 22:23 . Reden: Vraag beantwoord ]
Corniel Nobel "Breaking the monolith & keep being secure by default" draagt de plakker "expert" en is toch groener dan groen, volledig balkje gevuld.DevWouter schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:21:
[...]
Bedankt! Overigens zou ik het best prestatie vinden om opgesloten te worden om dat je niks ("no server") jat _Oo
Ik hoopte stiekempjes op een paar extra sprekers die met zware materie kwam. Ik heb vorig jaar van alle talks genoten maar de beste talk was degene waarbij ik wanhopig aantekeningen zat te maken (hoewel er qua presentatie veel verbeterd kon worden, maar ik ben dan ook perfectionist)
Hmm... Ik dacht vrij zeker dat ik zowel 2017 als 2018 nauwkeurig had bestudeerd maar volgens de cache staat het bestand al sinds 16 januari er op.gekkie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:31:
[...]
Corniel Nobel "Breaking the monolith & keep being secure by default" draagt de plakker "expert" en is toch groener dan groen, volledig balkje gevuld.
Heb zelf de architect cursus gedaan en we hebben clusters op AWS staan. Geef maar een por als je vragen hebt, misschien dat ik ze kan beantwoorden.Matis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:18:
Vandaag (zakelijk) begonnen met AWS. Man-man-man, wat een keuzes en configuratie
https://niels.nu
Bedankt voor het aanbod, ik vrees dat ik daar nog wel een keer gebruik van moet makenHydra schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:00:
Heb zelf de architect cursus gedaan en we hebben clusters op AWS staan. Geef maar een por als je vragen hebt, misschien dat ik ze kan beantwoorden.
Vandaag in ieder geval in de IAM een gebruiker aangemaakt en middels GitLab, GitLab CI en docker machine autoscaling op EC2 aan de praat. Dat alles met een gedeelde cache op S3.
* Matis niet ontevreden over de voortgang, tijd voor weekend
Maandag verder om uit te zoeken hoe we vanuit AWS weer in ons netwerk kunnen komen, want onze GitLab servers zijn niet van buiten te bereiken.
Toen ik nogal stellig antwoorde dat dat dat exacht niet het doel was, maar dat we moeten proberen om een "sustainable pace" te verkrijgen vond ie dat het niet klopte, want ja, we werken toch in sprints...
Ik wordt er nog steeds ambetant van.
Ik denk dat ik @ElkeBxl haar speelgoed toch maar eens ga beginnen lenen
Waarschijnlijk heeft iemand over "de eerste paar sprints" heen gelezen in die zin... Als je nou inderdaad net begint met z'n allen dan moet je nog op elkaar leren aansluiten en samenwerken, maar daarna zit je toch wel vast op een normaal aantal punten voor je specifieke team.Tarkin schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:40:
Deze week gehoord: Het doel van agile/scrum is om elke iteratie de velocity te verhogen...
Toen ik nogal stellig antwoorde dat dat dat exacht niet het doel was, maar dat we moeten proberen om een "sustainable pace" te verkrijgen vond ie dat het niet klopte, want ja, we werken toch in sprints...
Jammer dat er dat soort mensen zijn die helaas alleen een klein stukje ergens over lezen en dat maar gaan toepassen op alles en iedereen zonder weerwoord...
TILTarkin schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:40:
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Hmm... Zijn er bij jou nog meer stappen die daarop volgen?Merethil schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:07:
[...]
Waarschijnlijk heeft iemand over "de eerste paar sprints" heen gelezen in die zin... Als je nou inderdaad net begint met z'n allen dan moet je nog op elkaar leren aansluiten en samenwerken, maar daarna zit je toch wel vast op een normaal aantal punten voor je specifieke team.
Voor mij begint agile/sprint/scrum/kanban/whatever pas echt op het moment wanneer je dat bereikt hebt. De logisch stap na het vast stellen van de "performance" van je team is namelijk het verhogen van die performance.
Nouja je streeft als team natuurlijk wel altijd om een hogere velocity te halen maar het is inderdaad niet het doel.Merethil schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:07:
[...]
Waarschijnlijk heeft iemand over "de eerste paar sprints" heen gelezen in die zin... Als je nou inderdaad net begint met z'n allen dan moet je nog op elkaar leren aansluiten en samenwerken, maar daarna zit je toch wel vast op een normaal aantal punten voor je specifieke team.
Jammer dat er dat soort mensen zijn die helaas alleen een klein stukje ergens over lezen en dat maar gaan toepassen op alles en iedereen zonder weerwoord...
Nothing to see here!
Meh ik beschreef het even heel basaal. Daarna komt er nog meer maar velocity constant blijven verhogen lijkt me... LastigDevWouter schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:09:
[...]
Hmm... Zijn er bij jou nog meer stappen die daarop volgen?
Voor mij begint agile/sprint/scrum/kanban/whatever pas echt op het moment wanneer je dat bereikt hebt. De logisch stap na het vast stellen van de "performance" van je team is namelijk het verhogen van die performance.
Gewoon steeds meer storypoints afgeven voor soortgelijke taken.Merethil schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:12:
[...]
Meh ik beschreef het even heel basaal. Daarna komt er nog meer maar velocity constant blijven verhogen lijkt me... Lastig
Iets wat in sprint 1 nog 3 storypoints was, wordt dan 5 SP's. Dan 8. Dan 13. Dan 20. Enzovoorts. Voor je het weet verwerk je 500 storypoints in een sprint, terwijl dat er vroeger nog maar 40 waren.
Schiet je er als team iets mee op? Nee, maar je hebt wel mooi je velocity verhoogd!
Tijd voor de juf om een nieuwe sticker en een krul in je managersschriftje te zettenAlex) schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:46:
[...]
Gewoon steeds meer storypoints afgeven voor soortgelijke taken.
Iets wat in sprint 1 nog 3 storypoints was, wordt dan 5 SP's. Dan 8. Dan 13. Dan 20. Enzovoorts. Voor je het weet verwerk je 500 storypoints in een sprint, terwijl dat er vroeger nog maar 40 waren.
Schiet je er als team iets mee op? Nee, maar je hebt wel mooi je velocity verhoogd!
I smell a business opportunity...Tarkin schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:40:
Kan me voorstellen dat het een beetje ruikt, nagelezen te hebben dat je handelswaar, tegen haar natuur in, overal komt waar de zon niet schijnt
Wat, het was winderig in Nederland? Dat wat ze hier "a bit breezy" noemen?Otherside1982 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:49:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Voor vanavond heb ik een role=drinks event georganiseerd met als main event een talk en book signing met Rachel Nabors
Het event is van 6 tot 8 op het kantoor van Funda in Amsterdam. Voor de gene die zich aanmelden wordt er pizza en bier verzorgd. Aanmelden kan via Twitter, e-mail, PR, of door hier te zeggen dat je komt
ORS is al twee dagen mijn beste vriend
Ik weet niet waar jij ergens uithangt, maar hier waaiden bomen en schutting om, vlogen de pannen van het dak en kantelden vrachtwagens bij de vleet. Tenzij ze 'daar' de dakpannen vastlijmen en de bomen in betonnen bakken storten was het ook dáár meer dan alleen 'a bit breezy'...Firesphere schreef op maandag 22 januari 2018 @ 00:03:
[...]
Wat, het was winderig in Nederland? Dat wat ze hier "a bit breezy" noemen?
[ Voor 93% gewijzigd door Neko Koneko op 22-01-2018 13:44 ]
Je vergat je underscore: _Harrie_ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:54:
Gaat weer lekker hier. Gelukkig heet ik gewoon Harrie
Edit: ik zie niet dat die andere Harrie ook gewoon actief is. In z'n profiel zie ik dan weer wel dat hij helemaal geen Harrie heet, erg jammer...
[ Voor 37% gewijzigd door Harrie_ op 22-01-2018 13:16 ]
Afgezien van de missende macrons, redelijk okay vertaling. Je google translate zegt alleen dat het een beetje chagrijnige iets is, in plaats van winderig.Neko Koneko schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:46:
[...]
Volgens mij bedoelt hij iets in de lijn van "he iti te riri" en niet "a bit breezy" maar het kan ook zijn dat hij het gewoon cool vind om "Wellington, New Zealand" in de lokale taal in zijn profiel te zetten terwijl hij de taal in kwestie eigenlijk niet spreekt (ik heb natuurlijk gewoon Google translate gebruikt dus mijn vertaling klopt waarschijnlijk ook van geen kant, maar ik pretendeer ook niet cool te zijn door mijn locatie in een lokale taal die ik niet spreek in mijn profiel te zetten en te doen alsof een storm waarbij bomen omwaaien "een briesje" is).
En ja, ik heb Poneke, Aotearoa in mijn profiel staan. En ik spreek Maori niet vloeiend, maar kan het wel lezen (Toegegeven, het kostte me bijna een jaar om uberhaupt zo ver te komen qua begrijpelijk lezen van te reo)
Een storm in Nederland is amper vergelijkbaar met de normale wind in Welly. Het weer hier is anders dan wat het is in NL. Een NL storm is amper een meer dan een "it's a tad breezy" hier.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Anders had ik die username wel geclaimedHarrie_ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:14:
@ElkeBxl ja die underscore zit er alleen maar bij omdat er al een andere Harrie was, en dat is volgens mij alleen maar een stille lurker.
Edit: ik zie niet dat die andere Harrie ook gewoon actief is. In z'n profiel zie ik dan weer wel dat hij helemaal geen Harrie heet, erg jammer...
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
De laatste update heeft weer een nieuwe bug geïntroduceerd. Ik vermoed dat iedere developer wel eens met een filesystem heeft gepraat. Bij VLC hebben ze dat blijkbaar voor het eerst gedaan.
Op het filesystem van mijn telefoon staat een map Music, met daaronder mappen met artiesten, met daarin weer een map met een album. Dus:
Music | - Aaa | | - Album 1 | - Bbb | | - Album 1 | | - Album 2
Nu heb ik zo'n twintig artiesten op m'n telefoon staan, elk met één of meer albums. De bug in kwestie: in het mapje van de eerste artiest wordt, naast het zich daarin bevindende album, iedere keer een willekeurige andere map van een andere artiest, of de inhoud van een andere willekeurige map getoond. Druk op Back en klik de map weer aan, en er staat weer een andere map.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
CodeCaster schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:31:
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik begrijp het niet helemaal goed. Dus als in Nieuw Zeeland dezelfde storm voorbij was gekomen als wij hier vorige week hadden dan waren de bomen en vrachtwagens gewoon blijven staan? Want vrachtwagens in Nieuw Zeeland zijn 5x zo zwaar als de vrachtwagens die hier rondrijden?Firesphere schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:19:
[...]
Een storm in Nederland is amper vergelijkbaar met de normale wind in Welly. Het weer hier is anders dan wat het is in NL. Een NL storm is amper een meer dan een "it's a tad breezy" hier.
Hier waait het constant zo hard, de natuur hier is ietsie pietsie compleet anders dan in EuropaHarrie_ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:46:
[...]
Ik begrijp het niet helemaal goed. Dus als in Nieuw Zeeland dezelfde storm voorbij was gekomen als wij hier vorige week hadden dan waren de bomen en vrachtwagens gewoon blijven staan? Want vrachtwagens in Nieuw Zeeland zijn 5x zo zwaar als de vrachtwagens die hier rondrijden?
Ik heb het idee dat @Firesphere niet door heeft wat voor storm dit was en dat een "normale" nederlands storm voor hen dagelijkse kost is.Harrie_ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:46:
[...]
Ik begrijp het niet helemaal goed. Dus als in Nieuw Zeeland dezelfde storm voorbij was gekomen als wij hier vorige week hadden dan waren de bomen en vrachtwagens gewoon blijven staan? Want vrachtwagens in Nieuw Zeeland zijn 5x zo zwaar als de vrachtwagens die hier rondrijden?
Windkracht 10 ofzo? Da's inderdaad dagelijkse kost hierEalanrian schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:48:
[...]
Ik heb het idee dat @Firesphere niet door heeft wat voor storm dit was en dat een "normale" nederlands storm voor hen dagelijkse kost is.
In 'Welly' gaat men iedere dag zo naar het werk.
Helemaal normaal daar.
Lekker op de bank
Het was windkracht 1112 in aan het kustgebied, maar voor een groot deel van de Randstad inderdaad windkracht 10-11. NZ staat mij niet bij als een sub-orkaan land, ik denk altijd aan aardbevingen als ik aan NZ denk.Firesphere schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:50:
[...]
Windkracht 10 ofzo? Da's inderdaad dagelijkse kost hier
Hoe regelt NZ dan de lege vrachtwagens, of staan die dagelijks stil vanwege die storm?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Nickchange regelsHarrie_ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:14:
@ElkeBxl ja die underscore zit er alleen maar bij omdat er al een andere Harrie was, en dat is volgens mij alleen maar een stille lurker.
Als de user echt inactief was dan had je de username gewoon kunnen claimen, echter is het voor jou helaas gewoon een actieve user
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Laf weekje dan daar, komt niet boven windkrachtje 5 uit .. prima zeil weertjeFiresphere schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:48:
[...]
Hier waait het constant zo hard, de natuur hier is ietsie pietsie compleet anders dan in Europa
Probleem was dat de vrachtwagens leeg waren. En de bomen; dat heeft waarschijnlijk ook te maken met ondergrond.Harrie_ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:46:
[...]
Read the code, write the code, be the code!
Precies. We zouden onze bomen eigenlijk eens moeten vullen.wackmaniac schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:55:
[...]
Probleem was dat de vrachtwagens leeg waren. En de bomen;
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het probleem is niet zozeer dat de vrachtwagens leeg waren. Er rijden tegenwoordig heel veel lichtgewicht combinaties rond die uitzichzelf heel weinig wegen, om zo bepaalde regels - vooral in Duitsland - te ontwijken. Maar ze vangen wel veel wind, en liggen dus zo op z'n kant als het een beetje waait.wackmaniac schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:55:
[...]
Probleem was dat de vrachtwagens leeg waren. En de bomen; dat heeft waarschijnlijk ook te maken met ondergrond.
Redelijk standaard hier tegenwoordig, vooral op Taranaki het afgelopen jaar. Op't (afgeschermde) balkon van m'n werk is er minstens 1x per week een 100+kmh genoteerd.alienfruit schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:00:
Ja, het waait behoorlijk in Wellington (helft van het jaar flink). Misschien was ik er aan gewend geraakt maar echt zulke idiote windstormen van 125+ km/h heb ik niet meegemaakt toen ik er woonde
De wind is wel flink toegenomen de afgelopen tijd
10 beaufort is de standaard hier in Wellygekkie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:53:
[...]
Laf weekje dan daar, komt niet boven windkrachtje 5 uit .. prima zeil weertje
Leuk surfweer daarentegen
Zijn ze dan allemaal zo notoir slecht in het voorspellen dat ze er maar liefst 5 beaufort naast zitten voor de komende 14 dagen ?Firesphere schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:15:
[...]
10 beaufort is de standaard hier in Welly
Leuk surfweer daarentegen
Wat zijn vrachtwagens?Cloud schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:52:
[...]
Het was windkracht 1112 in aan het kustgebied, maar voor een groot deel van de Randstad inderdaad windkracht 10-11. NZ staat mij niet bij als een sub-orkaan land, ik denk altijd aan aardbevingen als ik aan NZ denk.
Hoe regelt NZ dan de lege vrachtwagens, of staan die dagelijks stil vanwege die storm?
Meer serieus, transport gaat meestal naar de rand van Welly, en dan overgezet naar vrachtwagens, waar het buiten de trechter van Welly is.
Een verwachting van 5 - 10 bf... geen idee, maar ik weet vrij zeker dat ik van m'n sokken wordt geblazen op Taranakigekkie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:16:
[...]
Zijn ze dan allemaal zo notoir slecht in het voorspellen dat ze er maar liefst 5 beaufort naast zitten voor de komende 14 dagen ?
[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 22-01-2018 14:19 ]
Ja en ze vervalsen de geschiedenis ook!gekkie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:16:
[...]
Zijn ze dan allemaal zo notoir slecht in het voorspellen dat ze er maar liefst 5 beaufort naast zitten voor de komende 14 dagen ?
Lekker op de bank
Natuurlijk nietZaZ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:52:
YouTube: Mama, kijk mijn koprol!
In 'Welly' gaat men iedere dag zo naar het werk.
Helemaal normaal daar.
Zo: YouTube: Average day in Wellington, NZ
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Haha.oisyn schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:29:
[...]
Natuurlijk niet
Goud.oisyn schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:29:
[...]
Natuurlijk niet
ik geef toe, het duurde even
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
De natuurwetten ook? Als in dat windkracht 12 minder invloed heeft op bomen dan diezelfde windkracht 12 in Europa?Firesphere schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:48:
[...]
Hier waait het constant zo hard, de natuur hier is ietsie pietsie compleet anders dan in Europa
En als het inderdaad zo hard waait 24/7 dan zal het vast wel zo zijn dat daar de daken nog wat steviger op de huizen zitten. Of dat er gewoon driemaal daags een kinderwagen onder een omvallende boom geplet wordt ofzo.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Nu woon jij er natuurlijk dus dat komt niet helemaal overeen met mijn vakantie daar. Maar in die 6 weken dat ik er was, in de herfst heeft het geen enkele keer zo hard gewaaid....Zowel op het noorder en zuidereiland niet. Bij the Catlins was een straf windje, maar niet boeiend verder, bij Noordwijk heb je dat ook.Firesphere schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:50:
[...]
Windkracht 10 ofzo? Da's inderdaad dagelijkse kost hier
Anyway, volgens:
http://www.stuff.co.nz/do...indy-is-Wellington-really
Is het wel een winderige bende daar ja, maar dat is niet zomaar door te trekken naar heel NZ.
Dus...
[ Voor 27% gewijzigd door armageddon_2k1 op 22-01-2018 15:20 ]
Nah op 8 november toch windkrachtje 7 geweest
Zal wel schelen waar je lokaal bent, zelfde als hier met de dutch mountains in de grote stad waar je bij een beetje wind ook omver wordt geblazen door een zeer lokale orkaan.
[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 22-01-2018 16:03 ]
Duh. Ze zitten aan de onderkant van de wereld. Me dunkt dat daar de natuurwetten anders zijn, anders zouden ze eraf vallen!
FAKE NEWSHydra schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:24:
Duh. Ze zitten aan de onderkant van de wereld. Me dunkt dat daar de natuurwetten anders zijn, anders zouden ze eraf vallen!
Snel .. mail Kasja en de EU, zet een poes op je muts, een muts op je poes en marcheer richting de schuilkelders .. de russen komen !!!1!
Ik denk dat ik eens een thermos koffie ga sturen naar Apple, ze zijn daar precies niet altijd wakker. Jullie ook iets hebben?
Premium of niet. Je mag toch verwachten van een (toenmalige) partij als HTC dat ze hun zaakjes goed op orde hebben.mcDavid schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:53:
Sja dat soort toestanden had ik ook op mijn HTC One V een aantal jaren geleden. Maar goed dat was dan ook geen"premium" toestel te noemen...
Ik ga ervan uit dat op zowel premium als niet premium in de basis dezelfde software draait.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.