Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste
Acties:
  • 554.942 views

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Neko Koneko schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:00:
Ik ga er in ieder geval van uit dat op een telefoon de telefoon functionaliteit werkt.
Krijg net een belletje van mama Assumption, dochter Fuckup is er weer eens vandoor en is voor het laatst gezien in de buurt van dailer-apps :+

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ElkeBxl schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:05:
Today I Learned: de Phone app kan crashen op een iPhone (ok, no biggie) maar het wordt niet automatisch herstart (ok, iets meer biggie) en daardoor mis je telefoontjes (ok, nu hebben we een big problem).

Ik denk dat ik eens een thermos koffie ga sturen naar Apple, ze zijn daar precies niet altijd wakker. Jullie ook iets hebben? :)
Meh, stuur die van mij maar naar Samsung door. Nachtfilter die zichzelf dubbel uitschakelt (waardoor je overdag juist extra blauw krijg) en alarms die blijkbaar niet altijd triggeren. Oh en hun "battery-saver" die Spotify kilt terwijl dat de enige app was die draaide.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
gekkie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Krijg net een belletje van mama Assumption, dochter Fuckup is er weer eens vandoor en is voor het laatst gezien in de buurt van dailer-apps :+
Sorry, ik bedoel dat ik van mening ben dat ik er bij een telefoon van uit moet kunnen gaan dat ik er ten minste mee kan bellen en gebeld kan worden :P Maar zo vind ik ook dat ik ervan uit zou moeten kunnen gaan dat ik mijn voordeur open kan laten staan zonder dat mijn huis leegeroofd wordt. Ik ben me er wel van bewust dat de realiteit in beide gevallen helaas anders is.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• gekkie
DevWouter schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:44:
[...]

Meh, stuur die van mij maar naar Samsung door. Nachtfilter die zichzelf dubbel uitschakelt (waardoor je overdag juist extra blauw krijg) en alarms die blijkbaar niet altijd triggeren. Oh en hun "battery-saver" die Spotify kilt terwijl dat de enige app was die draaide.
Ik heb ook een paar apps die ik expliciet van de battery-saver toestand vrijwaar.
Verder met Lineage op de sammelsungel niet zo veel problemen eigenlijk, tweede actie na controle dat alles functioneerde was lineage (, ok toen nog cyanogen) erop mikken met een redelijke minimale google-apps bundel. Maar ik gebruik en installeer tevens bijna geen apps, scheelt wellicht ook nog steeds met het niet over de zeik trekken van computer systemen :)

Hmm hoe wil een belg nou de lengte van tieten meten :?

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 23-01-2018 12:16 ]

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-11 14:09
gekkie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:14:
hoe wil een belg nou de lengte van tieten meten :?
Whut?

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Als hij/zij slim is met zijn handen. Een meetlint lijkt me in elk geval het foute antwoord :+ :X

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
[...]

Belgen zijn niet geinteresseerd in de lengte van tieten. Eerder in de omtrek en het volume.

https://fgheysels.github.io/

• gekkie
Err ja niet mijn idee heh ... :)B
http://www.omroepbrabant....ig+Wat+is+je+cupmaat.aspx

Achja dat ze eens ergens anders gaan kijken .. die 33500 liter chemicalien die ergens rondrijden in belgoland zullen er wel niet in passen of je moet cupje Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz hebben :Z

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 17:27

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]
Soms zeg je van die dingen die zo uit de context zijn dat ik me afvraag of je dat expres doet :P
Gelukkig komt er altijd wel een uitleg maar dan nog heb ik zoiets van "wait what?! :? "
whoami schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:59:
[...]

Belgen zijn niet geinteresseerd in de lengte van tieten. Eerder in de omtrek en het volume.
Inderdaad! Een goed handje vol zeggen velen :P

[ Voor 17% gewijzigd door ElkeBxl op 23-01-2018 13:10 ]

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• gekkie
ElkeBxl schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:09:
[...]
Soms zeg je van die dingen die zo uit de context zijn dat ik me afvraag of je dat expres doet :P
[...]
Gelukkig komt er altijd wel een uitleg maar dan nog heb ik zoiets van "wait what?! :? "
Ik ? Expres ? Moet wel een lieve gek zijn om de al met enige regelmaat bizarre realiteit nog wat aan te dikken door wat context weg te laten :*).

Maar goed ik vond de lengte (en gewicht) wat aparte eenheden om tieten in te beschijven (tenzij hij met lengte het had over de kniehoogte van Marlies Dekkers, maar goed dat is weer wat anders).
Inderdaad! Een goed handje vol zeggen velen :P
Heb kleine handjes, ben dus gauw te vree :9.

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 23-01-2018 13:30 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Meneer Trump, bent u dat? :P

We are shaping the future

• gekkie
Dan zou hij z'n werkgebied verplaatst hebben naar hogere sferen ?

Is wel de vraag wat de dames dan nu weer moeten gaan breien deze winter ...

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-11 14:09
gekkie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:39:
Is wel de vraag wat de dames dan nu weer moeten gaan breien deze winter ...
Weer zo iets zonder context :?

• gekkie
Hipska schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Weer zo iets zonder context :?
Naja "grab them by the pussy" was voor de dames aanleiding om zich ook weer vol overgave te storten op het betere handwerken met dubbele bodem.
Als de aandacht van Trump zich thans richt op "measure them by the length of there boobies" zoals Alex) suggereerde .. dan vraag ik me af welke creatieve uitspattingen we nu dan tegemoet kunnen zien?
Hoe vervolgens om te gaan met fake-boobies?,
of er inclusiviteit komt tussen de imperials en metrics ?,
of dat de meter van z'n voetstuk wordt getrokken.
Zoveel context zoveel nieuwe vragen :+.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:43
Als ze nou eens een goede strop (geen das) voor hem breien is de wereld een stuk beter af.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 22:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

armageddon_2k1 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:13:
[...]

Nu woon jij er natuurlijk dus dat komt niet helemaal overeen met mijn vakantie daar. Maar in die 6 weken dat ik er was, in de herfst heeft het geen enkele keer zo hard gewaaid....Zowel op het noorder en zuidereiland niet. Bij the Catlins was een straf windje, maar niet boeiend verder, bij Noordwijk heb je dat ook.

Anyway, volgens:
http://www.stuff.co.nz/do...indy-is-Wellington-really
Is het wel een winderige bende daar ja, maar dat is niet zomaar door te trekken naar heel NZ.

Dus...
Ik bedoelde ook niet heel NZ, maar Welly specifiek is wel een uitzondering omdat iemand ooit had bedacht het in een trechter van wind te bouwen. Geniaal idee eerlijk gezegd :/

De wind hier is in ieder geval meestal redelijk lineair.
Whahaha! Het komt redelijk overeen eigenlijk :D Het grootste verschil dat men hier gewend is aan de wind en het helaas niet echt gebeurd :D[
Ger schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:05:
[...]

De natuurwetten ook? Als in dat windkracht 12 minder invloed heeft op bomen dan diezelfde windkracht 12 in Europa?

En als het inderdaad zo hard waait 24/7 dan zal het vast wel zo zijn dat daar de daken nog wat steviger op de huizen zitten. Of dat er gewoon driemaal daags een kinderwagen onder een omvallende boom geplet wordt ofzo.
De huizen hier zijn niet te vergelijken met Europa.

En jep, het waait hier zo hard dat er waarschuwingsborden voor loslopende trampolines, kinderwagens etc. zijn.

Bomen zijn eigenlijk niet zo'n probeem, verbazend genoeg.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:03:
[...]
En jep, het waait hier zo hard dat er waarschuwingsborden voor loslopende trampolines, kinderwagens etc. zijn.
Pics or it didn't happen!

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Tjolk
Firesphere schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:03:

De wind hier is in ieder geval meestal redelijk lineair.

[...]

De huizen hier zijn niet te vergelijken met Europa.

Bomen zijn eigenlijk niet zo'n probeem, verbazend genoeg.
Dat lineaire verklaart het. Een constante kracht is niet zo'n issue. Windstoten zijn het probleem bij de meeste ellende van vorige week.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ger schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:07:
[...]

Dat lineaire verklaart het. Een constante kracht is niet zo'n issue. Windstoten zijn het probleem bij de meeste ellende van vorige week.
Dat is wel een verschil ja. Maar ik neem aan dat @Firesphere nu ook wel ziet dat deze bagatelliserende reactie niet echt paste bij de situatie in NL ;)

Het is maar een enkele specifieke plaats in NZ waar het zo hard waait. Veroorzaakt door specifieke omstandigheden; die trechtervorm aldaar. En er staan nota bene nog waarschuwingsborden voor ook. Het is blijkbaar uitzonderlijk in NZ, dus dan toch zeker uitzonderlijk in NL.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cloud schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:18:
[...]

Dat is wel een verschil ja. Maar ik neem aan dat @Firesphere nu ook wel ziet dat deze bagatelliserende reactie niet echt paste bij de situatie in NL ;)

Het is maar een enkele specifieke plaats in NZ waar het zo hard waait. Veroorzaakt door specifieke omstandigheden; die trechtervorm aldaar. En er staan nota bene nog waarschuwingsborden voor ook. Het is blijkbaar uitzonderlijk in NZ, dus dan toch zeker uitzonderlijk in NL.
Niet bagataliserend, hoogstens ietwat andere situatie.

En nee, hier worden bomen niet omgeblazen bij de eerste de beste storm.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Als het regelmatig stormt wordt het kaf natuurlijk van het koren gescheiden.

• gekkie
Ger schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:48:
Als ze nou eens een goede strop (geen das) voor hem breien is de wereld een stuk beter af.
Vrees dat dat niet helpt, bij de EU zijn ze het lijk van Berlusconi weer aan het opwarmen, valt niet tegen aan te breien.

* gekkie vraagt nog steeds af in welke bunker ze de windmeter in Wellington hebben hangen.

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 23-01-2018 16:04 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
TheNephilim schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:41:
[...]

Tja, dat zou je zeggen. Maar er staan hier bomen van 50 jaar oud die ook omgeblazen worden. Het is niet alsof het in die 50 jaar nooit gestormd heeft. De wind staat gewoon net verkeerd.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• armageddon_2k1
Firesphere schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Nee, maar de weg bij Kaikoura pleurt wel elke keer de zee weer in waardoor ze weer onbereikbaar zijn.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:42

alienfruit

the alien you never expected

Ja, soms ook als je de trein neemt Christchurch-Picton :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:41:
[...]

Eerder de constante harde wind die er voor heeft gezorgd dat niet-diep-wortelende bomen hier niet lang overleven :P

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 12:36

ZaZ

Tweakers abonnee

Lekker op de bank

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Kan jij aangegeven hoe je aan die beelden komt? Het lijkt verdacht veel op sommige code die ik schrijf. :+

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:30
Python:
1
2
import weather;
import weather.storm;

Obligate XKCD: https://xkcd.com/353/

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Mercatres schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:52:
Python:
1
2
import weather;
import weather.storm;

Lol :p Toen ik gisteren op een afterwork zei dat ik in IT werk, gingen ze er van uit dat ik daarom ook Python ken... Ik heb misschien op mijn hele leven ooit 5 regels Python geschreven :+ Zou me er wel eens meer in willen verdiepen.

• RayNbow
  • Laatst online: 20:32

RayNbow

Kirika <3

Mercatres schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:52:
Python:
1
2
import weather;
import weather.storm;

; :N

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 21:11
Maak er toch geen PUNT(comma) van :P

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ryur schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:25:
[...]

Maak er toch geen PUNT(comma) van :P
Hmm? ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
What, vandaar dat BalusC hier niet meer actief is :P

[ Voor 6% gewijzigd door whoami op 25-01-2018 11:09 ]

https://fgheysels.github.io/

• Mercatres
Wat weet ik nu van python :p

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
De Mickey Mouse taal van het programmeren :+

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

ThomasG schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:36:
[...]
De Mickey Mouse taal van het programmeren :+
Welke taal is dan de:
  • Minnie Mouse
  • Donald Duck
  • Goofy
  • Pluto
  • ...
?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Goofy = Visual Basic
Willie Wortel = Haskell

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Mercatres
Donald Duck = Javascript: iedereen kent 'm, maar als je je verdiept begin je je toch zorgen te maken over je keuze.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Quasimodo = PHP

Lekker op de bank

• DaWin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:19

DaWin

beep boop

Dagobert Duck => Fortran. Oud en uit de tijd, maar wel stinkend rijk.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Python is lief.

Voor een klant heb ik ooit eens IronPython ingezet als rules engine. Alle applicatielogica lekker in C#, maar alle 'bewegende delen'* zaten in IPy en kon daardoor relatief eenvoudig - en zonder downtime - worden aangepast. :)

In het begin was het wat gedoe om het allemaal werkend te krijgen, maar toen het eenmaal werkte was het awesome. Het is nu 4 jaar later, en het is nog altijd een goede keuze geweest.

* Business logica

We are shaping the future

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

quote: Wikipedia
[...]Maar zijn lelijkheid blijkt geen masker te zijn; Quasimodo ís zo lelijk, eenogig, gebocheld en doof. Als vondeling, die niemand wilde omdat hij zo afzichtelijk was [...]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• gekkie
ElkeBxl schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:01:
[...]
Lol :p Toen ik gisteren op een afterwork zei dat ik in IT werk, gingen ze er van uit dat ik daarom ook Python ken... Ik heb misschien op mijn hele leven ooit 5 regels Python geschreven :+ Zou me er wel eens meer in willen verdiepen.
Ach zo lang je kan leven met het leven als whitespace-nazi en in het achterhoofd houdt dat je bij een assignment standaard een ref/pointer krijgt ipv een kopie van je object (en alles een mutable of immutable object is), dan heb je denk ik de eerste 2 gotcha's wel te pakken.
En verder wat de naam impliceert .. zo flexibel als een slang .. maar wel een wurgslang, dus wel een beetje opletten dat je je terrarium een beetje in de gaten houdt en af een toe een muis offeren.

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 25-01-2018 15:00 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

gekkie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:58:
[...]

Ach zo lang je kan leven met het leven als whitespace-nazi
Als je overal spaties gebruikt en een fatsoenlijke editor, is er niets aan de hand. :p
en in het achterhoofd houdt dat je bij een assignment standaard een ref/pointer krijgt ipv een kopie van je object
Hoe verschilt dit van Java (op de Java-primitves na)? :p

* RayNbow is momenteel een Python-scriptje aan het draaien dat al 60 gieg aan geheugen wil opslurpen, terwijl er maar 32 gieg fysiek aanwezig is... :+

• gekkie
RayNbow schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:24:
[...]
Als je overal spaties gebruikt en een fatsoenlijke editor, is er niets aan de hand. :p
Modernist !
Gewoon lekker recalcitrant spaties en tabs mixen met python2 d:)b
Beetje mij proberen te dwingen leesbare en consistente formatting te gebruiken tssss.
Geen idee wat Java met een standaard "=" assignment doet met mutables, maar ik zou gokken dat ze daarin C volgen.

En dat een:
code:
1
2
3
a=[0, 1, 2]
b=a
b[1]=3

Een prachtig ongewijzigde a oplevert omdat de assignment middels een '=' operator by value is en niet by ref.

[ Voor 33% gewijzigd door gekkie op 25-01-2018 15:38 ]

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:08
RayNbow schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:24:
[...]

[...]

* RayNbow is momenteel een Python-scriptje aan het draaien dat al 60 gieg aan geheugen wil opslurpen, terwijl er maar 32 gieg fysiek aanwezig is... :+
Afbeeldingslocatie: https://pre00.deviantart.net/13e9/th/pre/f/2012/355/d/7/kaa_the_python_eat_all_animals_by_mcsaurus-d5opepe.jpg

• gekkie
Ahhh ze is zwanger ...
https://www.elitereaders....kill-snake-pregnant-eggs/

Amai, waarom zijn de :)B zoveel vriendelijker voor mijne beurs als ik mij over 2 stalen staven wil laten rollen met den boemel alsdan den :)F op hetzelfde traject me uit de zak klopt.
Scheelt plus minus een whopping 13 euro voor een enkeltje.

[ Voor 25% gewijzigd door gekkie op 25-01-2018 15:57 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

gekkie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:29:
[...]

Geen idee wat Java met een standaard "=" assignment doet met mutables, maar ik zou gokken dat ze daarin C volgen.

En dat een:
code:
1
2
3
a=[0, 1, 2]
b=a
b[1]=3

Een prachtig ongewijzigde a oplevert omdat de assignment middels een '=' operator by value is en niet by ref.
Nee, in Java is alles pass-by-value en zijn alle values verwijzingen naar objecten (behalve primitieven zoals int). Bovenstaande pseudo-code zou in Java ervoor zorgen dat b[i] == a[i].

• armageddon_2k1
Python is de fijnste en mooiste taal waar ik mee werk. Geen idee of het werkt voor high-performance shit, maar voor de rest, it just gets the shit done. In ieder geval voor mijn beperkte bubbel.

Okee, je kan er wel een teringzooi van maken, maar dat kan in elke taal ;)

[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 25-01-2018 16:48 ]

• Mercatres
armageddon_2k1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:47:
Een heel grote +1. Je kan nog de mooiste syntax hebben, maar misbruik van design patterns zijn booh,

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Design patterns zijn een teken dat je taal niet expressief genoeg is. O-)

• gekkie
Python is de fijnste en mooiste taal waar ik mee werk. Geen idee of het werkt voor high-performance shit, maar voor de rest, it just gets the shit done. In ieder geval voor mijn beperkte bubbel.
Code die echt high performance moet leveren (qua algoritme) is meestal geen python, maar voor de meeste high performance libraries bestaan er wel python bindings (die dan weer vaak gebruik maken van de numpy extensie).
Maar goed er zijn ook maar weinig zielen die die (hoog geoptimaliseerde) code zelf schijven (basis rekenlibs als BLAS, FFT, eigen, daar weer afgeleiden van als OpenCV, tensorflow etc.).

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Was een van de voordelen van Python niet dat je makkelijk met C-libraries kan werken en de high performance zooi dus in C wordt geschreven?

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 22:15
En toen had ik een Status property die meerdere statusses moet onthouden. Maar geen zin om 100+ instanties daarvan te refactoren, dus dan maar zo oplossen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
        public String Status
        {
            get
            {
                if (this.status.Count > 0)
                {
                    return this.status.Aggregate((a, b) => a + ", " + b);
                }
                else
                {
                    return "";
                }
            }
            protected set
            {

if (string.IsNullOrEmpty(value))
                {
                    this.status = new List<string>();
                }
                else
                {
                    this.status.Add(value);
                }
            }
        }

:)

LinkedIn - Collega worden?

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:39
Evilbee schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:30:
C#:
1
return this.status.Aggregate((a, b) => a + ", " + b);
C#:
1
return string.Join(", ", this.status);

?

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 22:15
Robicide schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:51:
[...]

C#:
1
return string.Join(", ", this.status);

?
Dat was nog een overblijfsel van dat de lijst omgekeerd weergegeven moest worden. Die kan nu inderdaad wel versimpeld worden.

LinkedIn - Collega worden?

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ik denk dat deze voor @ElkeBxl gemaakt is: Lego cactus girl...

Afbeeldingslocatie: http://www.collectibleminifigs.com/figimages/lego-cactus-girl-minifigure.jpg

http://www.collectibleminifigs.com/minifig.asp?n=lego-cactus-girl-minifigure

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 21:11

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:21:
[...]

@ElkeBxl's Halloween outfit voor dit jaar? :D
Nu ben ik geprikkeld (pun intended) om zo'n outfit te maken :p En dan drink ik ook cactusjenever enzo!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23

Matis

Rubber Rocket

Bosmonster schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:54:
Was een van de voordelen van Python niet dat je makkelijk met C-libraries kan werken en de high performance zooi dus in C wordt geschreven?
Zo gebruiken wij het vaak wel. Library in C en de CLI in python. Setje bindings er tussen en best of both worlds.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• alienfruit

alienfruit

Ik snap het nooit. Een korting van €30,- op een product van €1500. Moet ik voor zo'n luttele korting nou naar de winkel rennen ofzo?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23

Matis

Rubber Rocket

alienfruit schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:08:
Ik snap het nooit. Een korting van €30,- op een product van €1500. Moet ik voor zo'n luttele korting nou naar de winkel rennen ofzo?
Het kan er soms net voor zorgen dat het de goedkoopste is in een prijsvergelijker.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Matis schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Het kan er soms net voor zorgen dat het de goedkoopste is in een prijsvergelijker.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Goedemorgen, deze veel te vroege morgen.

/me Deelt koffie, thee, taart en andere lekkernij uit

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Een goede tas koffie gaat er nu zeker wel in, gefeliciteerd trouwens! :) Stevig gaan sporten gisteren dus het doet allemaal wat pijn deze ochtend...

[ Voor 9% gewijzigd door ElkeBxl op 29-01-2018 09:27 ]

• LangTall
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Vincentio schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:06:

Oeh taart! feli!

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Proficiat @Vincentio!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gefeliciteerd! :D

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:19
gefeliciteerd

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Is het al tijd voor bier? Bezig met de afhandeling van een incident waar een deel van de data in /dev/null is verdwenen :D Het is te achterhalen maar gvd wat een puzzel -O-

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Tjolk
Brakkie41 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:47:
Is het al tijd voor bier? Bezig met de afhandeling van een incident waar een deel van de data in /dev/null is verdwenen :D Het is te achterhalen maar gvd wat een puzzel -O-
Dat bericht i.c.m. de locatie in je signature doet mij denken aan een Zweedse meubelfabrikant wiens oprichter afgelopen weekend naar /dev/null is gegaan...

Hoe is het met jullie handleidingen gesteld?

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-11 20:51
Vincentio schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:06:

Gefeliciteerd!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Ger schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:57:
[...]

Dat bericht i.c.m. de locatie in je signature doet mij denken aan een Zweedse meubelfabrikant wiens oprichter afgelopen weekend naar /dev/null is gegaan...

Hoe is het met jullie handleidingen gesteld?
Die zijn beschikbaar en worden jij je pakket meegeleverd in 40 talen. Je moet ze alleen wel even zelf bij elkaar nieten :+

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Vincentio
  • Niet online
Members only:

Verwijderd

Hoe kunnen ze dat doen dan... Neem aan dat in je contract staat wat er met je overuren gebeurt? Zou er desnoods werk van maken als ik jou was.

Dood aan bedrijven die hun medewerkers naaien. :9

• Vincentio
  • Niet online
Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door Vincentio op 30-01-2018 08:57 ]

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Leuke verjaardag gehad?
;)

Lekker op de bank

• Vincentio
  • Niet online
ZaZ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:13:
[...]
Leuke verjaardag gehad?
;)
Verder wel ^_^
Nog 3 weken en dan even lekker 3 weken op vakantie en ik weet genoeg als het zo gaat. ;)

• alienfruit

alienfruit

Gisteren wezen Whisky drinken in een bar nu een flinke kater en €100 minder. Maar de whisky was heerlijk 👌

@Vincentio Lijkt mij duidelijk dat je zulke rare regelingen niet meer moet doen en geen overuren voorlopig :) Maar goed, zelf werk ik alleen over als degene die vraagt of iemand van management ook overwerkt. Als het niet belangrijk genoeg is voor hun ook niet voor mij ;w

[ Voor 54% gewijzigd door alienfruit op 30-01-2018 11:34 ]

Verwijderd

Uitgestorven hier! :+

Even een stukje komedie dan:

_O-

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:50:

[video]
[video]

_O-
Ja echt ongelofelijk hè, ik snap echt niet ho zo iets kan gebeuren 8)7.

Deze mevrouw heeft er overduidelijk geen verstand van óf last van een enorme blackout voor de camera. Hoe dan ook is het een wanvertoning.

• armageddon_2k1
Hmm, misschien snap ik het niet helemaal, maar zo erg was het nou ook weer niet toch? Het geld-machine-uitspugen is misschien een beetje vaag, maar voor de rest is het een vrij oppervlakkig verhaal. De 'smart blockchain'-technologie is een beetje raar.

Voor de rest, het verhaal over verschillende aanvals-vectoren klinkt best logisch toch?

Anyway... wellicht zie ik het niet zo.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

armageddon_2k1 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:22:
Hmm, misschien snap ik het niet helemaal, maar zo erg was het nou ook weer niet toch? Het geld-machine-uitspugen is misschien een beetje vaag, maar voor de rest is het een vrij oppervlakkig verhaal. De 'smart blockchain'-technologie is een beetje raar.

Voor de rest, het verhaal over verschillende aanvals-vectoren klinkt best logisch toch?

Anyway... wellicht zie ik het niet zo.
Nou ze zegt echt wel hele rare dingen hoor, voor een 'expert'. Ik heb zo geen transcriptie bij de hand, maar anders zou ik ze voor je uitlichten. Je zou sommige uitspraken kunnen scharen onder een blackout, of wellicht niet goede voorbereiding, maar veel dingen zijn echt vaag hoor :X.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Wat een debiel gelul allemaal. Ik heb me de afgelopen dagen sowieso al een hoop lopen ergeren over de uitleg van een ddos in de verschillende media.

Precies wat @TheNephilim zegt: het is gewoon een wanvertoning. Om nog maar te zwijgen over het wifi- en wachtwoordadvies aan het eind. En dan deze:

"Hoe kan ik mezelf beschermen dat er toch niet iets gebeurt met mijn gegevens of mijn geld"
"Bij het inloggen bij een bank kun je tegenwoordig inloggen via VPN of via veilige modus zoals bijvoorbeeld bij Apple" :?

TV en radio voor digibeten, onnodige bangmakerij en regelrechte sensatiezucht :/

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

@Harrie_ De spijker op z'n kop; dergelijke uitspraken slaan nergens op en zijn er alleen om de publieke opinie te beïnvloeden (zo lijkt het iig).

• gekkie
Grinnik de achtergrond is ook weer mooi ...
sudos su ./.. command sudos not found
op de creatieve machine noname@nohost :p
Geen geanimeerd matrix-a-like screensavertje valt me dan weer tegen :)

Ah ze heeft ook een boekje uitgebracht ..
Recent meldde het kabinet aan de Tweede Kamer dat Rusland met digitale middelen valse informatie verspreidt om in Nederland de politiek en de publieke opinie te beïnvloeden. Wie deze waarschuwing niet serieus neemt, is naïef, zo blijkt uit deze publicatie. Daarin geeft Rian van Rijbroek, een van de beste hackers ter wereld, niet alleen inzicht in de wereldwijde cyberaanvallen, maar onthult ze ook de belangrijkste hackingmethoden. Rian, in de internationale hackingwereld aangeduid als wonder woman, was daar al vanaf haar 20ste actief. Inmiddels is ze in veel landen werkzaam als topexpert op het terrein van cybersecurity, waarbij ze overheden en bedrijven adviseert over de beste beveiliging.
Ze zou nogal een tante moeten zijn ... dus of dat valt tegen, of ze krijgt het niet over het voetlicht.

En dat blockchain is wellicht om haar eigen dingetje daarmee te pluggen wat kennelijk ook in het boek voor komt:
In het boek is ook aandacht voor recente aanvallen op cryptomunten en een initiatief om cybercrime aan te pakken via blockchain. In hun boek lanceren Vermeend en Van Rijbroek een beveiligingsmethode waarbij gebruik wordt gemaakt van blockchaintechnologie. Ze menen dat met een blockchain-beveiligingswal, aangeduid als Smart Blockchain, Nederland wereldwijd koploper kan worden op het terrein van digitale veiligheid.

[ Voor 88% gewijzigd door gekkie op 31-01-2018 12:50 ]

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

En dan dat laatste stuk van Radio 1 moet dat maffe mens ook 60x het woord 'aanvalsvectoren' gebruiken... man man man

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:50:

[video]
[video]

_O-
Ik wil haar niet meteen van de hand doen, maar het wat ze zegt is wel heel erg "de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt". Dus... Onderzoektijd!
  1. "Er is geen enkel security bedrijf die jouw kan garanderen dat je security waterdicht is" -- Wel dûh, geen enkele techneut zal iets 100% garanderen. Zeker veiligheid niet.
  2. Volgende statement "er zijn op dit moment nog geen hacks bekend zijn voor blockchain" -- Uh... Wat er niet is kan nog komen? Ik hoor geen jou geen garantie geven dat het waterdicht is.
  3. Kennisgebrek: Blockchain is een technology en ze vergelijkt het met een service (zoals online bankieren).
  4. Het leegtappen van pinautomaten heet blijkbaar "jackpotting", echter alle voorbeelden die ik kon vinden hebben niks met een DDos aanval te maken. Die feiten staan los van elkaar.
Mijn god, kunnen we deze dame niet een ticket geven voor de Tweakers DevSummit zodat ze de volgende keer wat accurater onzin kan verkopen?

• gekkie
DevWouter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:06:
[...]
Mijn god, kunnen we deze dame niet een ticket geven voor de Tweakers DevSummit zodat ze de volgende keer wat accurater onzin kan verkopen?
Ze is toch hacker ... tweakers had ook last van een DDOS ... volgens mij is het nog niet beveiligd met een blockchain.
Kortom ik denk dat ze gisteren heeft geprobeerd om een ticket te bemachtigen :+.

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
DevWouter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:06:
[...]

Ik wil haar niet meteen van de hand doen, maar het wat ze zegt is wel heel erg "de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt". Dus... Onderzoektijd!
  1. "Er is geen enkel security bedrijf die jouw kan garanderen dat je security waterdicht is" -- Wel dûh, geen enkele techneut zal iets 100% garanderen. Zeker veiligheid niet.
  2. Volgende statement "er zijn op dit moment nog geen hacks bekend zijn voor blockchain" -- Uh... Wat er niet is kan nog komen? Ik hoor geen jou geen garantie geven dat het waterdicht is.
  3. Kennisgebrek: Blockchain is een technology en ze vergelijkt het met een service (zoals online bankieren).
  4. Het leegtappen van pinautomaten heet blijkbaar "jackpotting", echter alle voorbeelden die ik kon vinden hebben niks met een DDos aanval te maken. Die feiten staan los van elkaar.
Gevalletje "I'll create a GUI in Visual Basic, see if I can track an IP address" :')

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• LangTall
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Nooit van die dame gehoord, zag toevallig het stukje bij Nieuwsuur en kort daarna kwam dit voorbij als zijnde eventueel interessant. Ik heb maar even overgeslagen.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-11 12:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik kwam als context toevallig dit nog tegen: https://twitter.com/UID_/...twcon%5E7090%7Ctwterm%5E3

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
http://www.mediacourant.n...undige-rian-van-rijbroek/

Nuff said. Het is gewoon iemand die graag op TV wil met d'r smoel.

Edit: Misschien moeten dit soort journalisten even wat achtergrondonderzoek doen voordat ze een 'expert' uitnodigen. Iemand zonder verifieerbaar werkverleden moet je links laten liggen.

[ Voor 37% gewijzigd door Hydra op 31-01-2018 18:38 ]

https://niels.nu

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Inderdaad, ik wil eigenlijk nog wel iets roepen over de NOS in deze maar dan begint het al snel op POWNED / GS te lijken en we zijn hier op T.net >:)

• gekkie
Mjah enige mea culpa van de NOS was fijn geweest.
Lijkt er op dat uiteindelijk zo ongeveer alles terug gaat naar de achterkant van het boekje, waar waarschijnlijk de uitgever en auteurs een beetje een dikke duim hebben gehad ivm de marketing van het boekje, ach beetje lekker aandikken, wat maakt het uit.
Nog niet wetende dat de NOS zou bellen in nood om weer eens een nieuwe "expert" uit te proberen.

(en de rest van de NOS was waarschijnlijk bezig om zich vooral druk te maken hoe sneedig ze de clown aan de over kant van de plas weer de pan in konden hakken met z'n State of the Union, prioriteiten)

[ Voor 20% gewijzigd door gekkie op 31-01-2018 22:10 ]

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
NOS-techjournalist Joost Schellevis denkt eveneens dat Nieuwsuur beter op zoek kan naar een andere deskundige: “Collegajournalisten die leuke deskundigen zoeken: als een cybersecurity-expert dingen zegt die te mooi klinken om waar te zijn, dan…”
De NOS blijft echter pal achter Rian van Rijbroek staan.
Misschien moet de NOS eens met hun eigen techjournalist gaan praten.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik blijf het hilarisch vinden dat de persoon in het Visual C++ team dat verantwoordelijk is voor het implementeren van de standaard C++ library (colloquially "de STL") de initialen S.T.L. heeft _o-

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-11 12:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het weer werkend krijgen van allerlei oude sites op een nieuwe installatie nadat de oude (uit 2012) overleden was. Maar dan in docker en alles direct netjes zodat e.e.a. ook wat veiliger is. Zitten sites bij uit 2001, heleboel oude meuk dus gegarandeerd dat dat niet volledig veilig meer is, daarom ook zo veel mogelijk alles gescheiden houden en alleen het noodzakelijke deployen.

Op zich best leuk om eens wat te knutselen met docker en bijbehorende tools en best fancy om met 1 druk op de knop een service te kunnen deployen waarna vanzelf DNS geregistreerd wordt, de service in traefik geregistreerd wordt en er bij het eerste request direct een Let'sEncrypt cert aangevraagd wordt.

Maar dan kom je dus het volgende stukje code tegen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
$query = "SELECT * FROM table WHERE page='".$_POST['page']."'";
$result = mysql_result(mysql_query($query), 0, 2);

if($_POST['page'] = "Some") {
    eval($result);
}{
    echo $result;
}

En nee, ik heb hier geen typfouten gemaakt. :X :X :X ;(

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Het excuus van de NOS is binnen: https://nos.nl/nieuwsuur/...tzending-ddos-aanval.html

Nou ja, excuus...? Niemand die boetekleed aantrekt

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.